ff snel tussendoor, welke tweakers gebruiken jullie voor de Radeon, gebruik al tijden rage3dtweak, maar ben nu opzoek naar iets anders wat meer up to dat is
Breek je nek voorzichtig
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Breek je nek voorzichtig
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Anoniem: 89305
Idd, ze mogen wel een soort van Cool'n'Quit op die monsters bouwen, beetje overbodig om zoveel te verbrassen tijdens 2D...Madrox schreef op 18 april 2004 @ 14:50:
100 watt in idle modeVind ik best wel veel eigenlijk. Zouden ze dat niet wat beter kunnen doen , die chip-bakker ? Hoe zit dat met suspend en standby ?
Het is niet helemaal duidelijk hoe men aan die resultaten komtMadrox schreef op 18 april 2004 @ 14:50:
100 watt in idle modeVind ik best wel veel eigenlijk. Zouden ze dat niet wat beter kunnen doen , die chip-bakker ? Hoe zit dat met suspend en standby ?
dat ding dat bij de omega's zit, radlinker ofzo ??The_PyroPath schreef op 18 april 2004 @ 14:26:
ff snel tussendoor, welke tweakers gebruiken jullie voor de Radeon, gebruik al tijden rage3dtweak, maar ben nu opzoek naar iets anders wat meer up to dat is
maar ja, dat schijnt nVidia net zo hard gedaan te hebben op die Gigabyte dag van vorige weekquote: SlashheadBen naar de Niagara waterfallen geweest en heb vooral veel opgetrokken met Alan Campbell. Hij is de man achter Driverheaven.
Mijn indruk van de afgelopen dagen;
Wat ik ruk vind van ATI is dat zij gewoon aan het wachten zijn op nVidia.
Ze willen de prijs weten van de nV40 en allerlij tests doen voordat zij met specificaties en prijzen naar buiten komen.
Dit heb ik altijd al waardeloos marketing beleid gevonden. Dit gaat ze nog eens opbreken. Ze hebben gewoon de ballen niet om zelf standaarden te zetten, ze laten het altijd over aan nVidia en daardoor vissen ze IMHO altijd achter het net in de mainstream markt waar veruit het meest wordt verkocht. Zie FX5900XT debacle voor ATI.
Volgens mij hebben ze nog steeds niet door wat er straks gaat gebeuren als nVidia de complete lijn NV40 klaar heeft. Ik voorzie een winst voor nVidia in het mainstream segment tot 200 euro. Dit zegt overigens helemaal niks over de high-end, dus mix dit even niet aub.
Voor de rest was het voornamelijk moddergooien richting nVidia. Ik werd daar een beetje misselijk van. Wat dat betreft heeft ATI op mij een zeer slechte indruk gemaakt deze week. (overigens zegt dit natuurlijk niks over mijn gedachten over hun high-end grafische kaarten, die zijn gewoon heel erg goed)
Ik maak wat dat betreft mijn eigen mening wel over de NV40 en heb daar geen ATI advies bij nodig. Overigens waren er meer die de houding van ATI niet konden waarderen jegens nVidia.
Sja zo zijn die bedrijven he.......hjs schreef op 19 april 2004 @ 08:28:
[...]
dat ding dat bij de omega's zit, radlinker ofzo ??
[ontopic]
weinig info van die ati dag komt er naar buiten
Als DaveB. al een kaartje heeft, moet Slashhead van de C!T hem toch ook wel hebbenSlashhead is wel in Canada geweest op die ATI dag, hij wou weinig loslaten erover (gek he
) maar wat hij wel zei is:
[...]
maar ja, dat schijnt nVidia net zo hard gedaan te hebben op die Gigabyte dag van vorige week
Ik zag dat je dit ook op B3D had gepost en het werd daar ook meteen ontkracht door Dave Baumann. http://www.beyond3d.com/f...=260406&highlight=#260406hjs schreef op 19 april 2004 @ 08:28:
[...]
dat ding dat bij de omega's zit, radlinker ofzo ??
[ontopic]
weinig info van die ati dag komt er naar buiten
Als DaveB. al een kaartje heeft, moet Slashhead van de C!T hem toch ook wel hebbenSlashhead is wel in Canada geweest op die ATI dag, hij wou weinig loslaten erover (gek he
) maar wat hij wel zei is:
[...]
maar ja, dat schijnt nVidia net zo hard gedaan te hebben op die Gigabyte dag van vorige week
[Voor 3% gewijzigd door CJ op 19-04-2004 11:16]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Maar de meeste mensen hier niet. En het is altijd handig om meerdere kanten van een verhaal te horen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
en dat is ook precies de reden waarom ik het op b3d poste, kijken wat andere erover zouden zeggen die er ook geweest warenCJ schreef op 19 april 2004 @ 13:56:
[...]
Maar de meeste mensen hier niet. En het is altijd handig om meerdere kanten van een verhaal te horen.
Hehe, dan had je de reacties van anderen er natuurlijk ook bij kunnen zetten in je post, aangezien je al wist hoe Dave reageerde.hjs schreef op 19 april 2004 @ 13:57:
[...]
en dat is ook precies de reden waarom ik het op b3d poste, kijken wat andere erover zouden zeggen die er ook geweest waren
http://www.theinquirer.net/?article=15406Radeon X800PRO will beat NV40 Ultra
X800XT ends up even faster
By Fuad Abazovic: maandag 19 april 2004, 12:19
WISE BIRDS tell us here in Vienna that ATI and at least some of their knowledgeable partners don't feel so bad about NV40 Ultra. Even though the NV 40 Ultra, Geforce 6800 Ultra is a very fast card that outperforms everything else on planet for the time being, the ATI next generation chip might end up even faster.
The canaries are singing that 12 pipelines, 475MHz/950MHz card with 96 bit precision and PS 2.0 shader only will end up faster then 16 pipelines, 400MHz /1100MHz cards with 128 bit precision and PS 3.0 shader model.
ATI knew for some time it would lose out feature wise, but stays committed to bring the faster technology, without some of the extra features.
The R400 card - now renamed to R500 - has support for all these nice features but got postponed but that is the chip with 128 bit precision and PS 3.0 support from ATI. Until that chip dawns, later this year at the earliest, ATI stays PS 2.0 and 96 bit precise only.
But Nvidia seems to be keeping some of its powder dry too. We hear about some faster NV40 chips that Nvidia is saving for later. µ
De Radeon9500, 9600, 9700 en 9800 -series konden al HDR-rendering (zie bv de HDR demo's van HL2). Een andere iets wat ze al konden, maar wat nVidia nu als "nieuwe feature" brengt is multiple render targets. Dit was een vereiste voor DX9, maar werd dus tot de NV40 alleen maar door ATi ondersteunt. Zo zijn er nog een aantal dingen die ATi al 2 jaar lang ondersteunt, maar nVidia dit nu als "nieuwe feature" brengt.Sjah schreef op 19 april 2004 @ 14:54:
Wat ik me afvraag, waarom hebben we het nooit over HDR-rendering en Ultra-Shadow en alleen over ps3.0, en of de r420 dat gaat hebben...
Kan de 9800 deze features al?
[Voor 40% gewijzigd door Sjah op 19-04-2004 15:16]
Bedoel je F-Buffer van ATi, die 'Unlimited Shader Instructions' toestaat?Sjah schreef op 19 april 2004 @ 15:10:
Aah, dus de inhaalslag die nVidia moest maken was nog groter dan ik dacht.Welke features nog meer trouwens?
Er was toch een feature die Ati wel ondersteunde maar niet in haar driver had aangezet?
En die ultrashadow.... ben benieuwd hoe goed D3 erop reageert, we hebben eral een jaartje geleden een voorproefje op gehad.
Mooie icon trouwens, hehehe.
Anoniem: 8504
Komt hiervandaan: http://legitreviews.com/reviews/atiinterview0404/3.htmlLR: You are the MAN when it comes to software so what can we expect to see in the near future. Can you drop us any hints as to what is in store in the near Future.
Terry: Something big is coming for CATALYST in the next 2-3 months. It will take graphic drivers to a brand new level, and of course will be another ATI first. It will be interesting to see how long before other companies will copy the concept after we launch it
[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 19-04-2004 15:30]
Er is al vaker aangekondigd dat Catalyst een compleet ander uiterlijk zou krijgen en meer functionaliteit (bv 'echte' gameprofielen zoals nVidia die nu ook heeft)) wanneer de nieuwe kaarten er zijn, dus waarschijnlijk zal het hier op slaan...Anoniem: 8504 schreef op 19 april 2004 @ 15:29:
Weet iemand waar dit op slaat?
[...]
Komt hiervandaan: http://legitreviews.com/reviews/atiinterview0404/3.html
HL2, Doom3 en Duke mogen gewoon nooit het daglicht zien, das een ongeschreven wet. Die spellen hebben slechts de functie om in forums bij gesprekken over videokaarten ter sprake te komen in de zin van welke kaart er sneller mee isSjah schreef op 19 april 2004 @ 15:29:
[reactie op CJ]
[offtopic]HL2 is trouwens misschien pas in 2005 te verwachten heeft Gabe gezegd, nou niet echt positief.
Niet op voorraad.
edward2 schreef op 19 april 2004 @ 15:47:
[...]
HL2, Doom3 en Duke mogen gewoon nooit het daglicht zien, das een ongeschreven wet. Die spellen hebben slechts de functie om in forums bij gesprekken over videokaarten ter sprake te komen in de zin van welke kaart er sneller mee is
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 109640
DepthClamp (als ze dat kunnen), Displacement mapping, Dynamic tesselatation, F-buffer, video decoding engine (cobra),...Sjah schreef op 19 april 2004 @ 15:10:
Aah, dus de inhaalslag die nVidia moest maken was nog groter dan ik dacht.Welke features nog meer trouwens?
Er was toch een feature die Ati wel ondersteunde maar niet in haar driver had aangezet?
En die ultrashadow.... ben benieuwd hoe goed D3 erop reageert, we hebben eral een jaartje geleden een voorproefje op gehad.
[Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 19-04-2004 17:48]
Is dat echt zo? Ik ben/was in de veronderstelling dat nV's methode veel beter (performancewise) is....oeLangOetan schreef op 19 april 2004 @ 17:47:
[...]
Aangezien PS3.0 mogelijk is met PS2.0 hardware (dit geld niet voor de vertex shaders) indien je oneindige intern kan multipassen(f-buffer techiniek). ATi gaat er hard op hameren dat instancing veel beter is dan dynamic branching (zelf op de nv40!!).
@CJ vampire bloodlines![]()
![]()
offtopic:
btw de P20 is gelanceerd![]()
Niet op voorraad.
Uh. Ik heb liever een "je van het spel" dan een slap aftreksel wat in een develop cycle van 18mnd met een strikte deadline wordt opgeleverd.edward2 schreef op 19 april 2004 @ 15:47:
[...]
HL2, Doom3 en Duke mogen gewoon nooit het daglicht zien, das een ongeschreven wet. Die spellen hebben slechts de functie om in forums bij gesprekken over videokaarten ter sprake te komen in de zin van welke kaart er sneller mee is
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Kijk dat zijn de antwoorden. Ik heb eens de oude reviews van de 9700 en 5800 opnieuw zitten lezen, is goed om het huidige beter te begbrijpen, en vooral leuk om te zien welke verwachtingen men had en zijn uitgekomen(de 5800 werd gewoon als een 8x1 gepresenteerd...). De 5800 kon trouwens ook HDR (sRGB), de nv40 kan het preciezere OpenEXR. Alleen doet nVidia nou of het iets heel nieuws is ja.oeLangOetan schreef op 19 april 2004 @ 17:47:
[...]
DepthClamp (als ze dat kunnen), Displacement mapping, Dynamic tesselatation, F-buffer, video decoding engine (cobra),...
niet alles is implementeerbaar in de huidige dx en ogl waaronder waarschijnlijk de F-buffer
De R420 zou een nieuwe methode hebben om stencils (schaduwen in D³) sneller te bereken(verschillend van de nv3x/nv4x)
In mijn opinie (gebaseerd op verschillende posts van verschillende betrouwbare en minder betrouwbare mensen) gaat de R420 PS3.0 ondersteunen. Aangezien PS3.0 mogelijk is met PS2.0 hardware (dit geld niet voor de vertex shaders) indien je oneindige intern kan multipassen(f-buffer techiniek). ATi gaat er hard op hameren dat instancing veel beter is dan dynamic branching (zelf op de nv40!!).
CJ schreef op 19 april 2004 @ 18:28:
[...]
offtopic:
Hebben we al een P20 topic? Want wat het ziet er zeer indrukwekkend uit!
We weten nog niet hoever PS3.0 geimplementeerd is in de nv40. Misschien heeft nVidia een gelijkaardige strategie maar laat ze ons dat niet weten. En als we veronderstellen dat de PS3.0 implementatie in de nv40 volledig hardwarematig is dan nog kan het verschil heel klein zijn. Ik geloof dat de interne shaderefficientie uiteindelijk het bellangrijkst is.edward2 schreef op 19 april 2004 @ 18:13:
[...]
Is dat echt zo? Ik ben/was in de veronderstelling dat nV's methode veel beter (performancewise) is....
HL2 gaat zeker wel binnen aanzienlijke tijd uitkomen. Als dat niet gebeurd hebben een aantal mensen namelijk een verdomd groot probleem ------> Wat dacht je van al die mensen, met al die Ati kaarten, die hun bijgeleverde HL2 couponnetje netjes naar Ati opgestuurd hebben? Er zijn zoveel mensen die met smart op dat spel wachten, als dat gecancelled wordt krijg je gedonder.....edward2 schreef op 19 april 2004 @ 15:47:
[...]
Denk niet dat deze reden veel gewicht in de schaal legt bij een beslissing omMacros4 schreef op 20 april 2004 @ 13:41:
[...]
HL2 gaat zeker wel binnen aanzienlijke tijd uitkomen. Als dat niet gebeurd hebben een aantal mensen namelijk een verdomd groot probleem ------> Wat dacht je van al die mensen, met al die Ati kaarten, die hun bijgeleverde HL2 couponnetje netjes naar Ati opgestuurd hebben? Er zijn zoveel mensen die met smart op dat spel wachten, als dat gecancelled wordt krijg je gedonder.....
[Voor 44% gewijzigd door CJ op 20-04-2004 14:14]
Anoniem: 93354
Ik betwijfel of ze dit keer over nVidia heengaan, maar ja je weet het nooit he. Het zou iig niet goed zijn voor de consument.Anoniem: 93354 schreef op 20 april 2004 @ 20:23:
en nu maar hopen dat ie lekker snel is en ook nog een beetje betaalbaar (300 a 400 euro). Hmm ik vraag me nou toch echt af of de pro +/- evensnel is als de 6800ultra. ati zegt niet veel dus dat kan of iets goeds of iets slechts betekenen
Inderdaad marketing, maar wel met performance cijfers. Ik denk niet dat het inschattingen zijn. Daarvoor varieren de charts net iets te veel.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
[Voor 79% gewijzigd door Help!!!! op 21-04-2004 10:10]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Want?oeLangOetan schreef op 21 april 2004 @ 12:34:
http://www.theinq.net/?article=15442
TheInq gaat weer eens volledig de mist in
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[Voor 58% gewijzigd door CJ op 21-04-2004 15:22]
[Voor 6% gewijzigd door edward2 op 21-04-2004 16:11]
Niet op voorraad.
[Voor 9% gewijzigd door hjs op 21-04-2004 15:57. Reden: Nalu]
Vind persoonlijk het demo model van Nvidia veel mooier, bij ATI pakken ze een prototype stoephoer met wat kleding van de legerdump en zetten ze het om naar polygonen, en bij Nvidia maken ze er een sprookje vanedward2 schreef op 21 april 2004 @ 15:44:
Hé Ruby lijkt een beetje op Chazia Mouraliin der jonge jaren, nix mis dus
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Je vergelijkt twee hele verschillende soorten demo's met elkaar.Anoniem: 14124 schreef op 21 april 2004 @ 16:04:
[...]
Vind persoonlijk het demo model van Nvidia veel mooier, bij ATI pakken ze een prototype stoephoer met wat kleding van de legerdump en zetten ze het om naar polygonen, en bij Nvidia maken ze er een sprookje van
wat dacht je van de Dawn demo van Nvidiahjs schreef op 21 april 2004 @ 15:56:
alweer eentje met korte haren, bij ATI houden ze zeker niet van lange lokken
(die dame in Radeon's Ark had ook kort haar, en een lekker kontje)
Hoe heet die nieuwe dame van nVidia ook alweer?
oh ja, Nalu (zeemeermin toch?)
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Claimen dat de FarCry mod alleen op de nv4x zal werken door PS3.0 is BS. Tegenwoordig slaat ierdere ex-nvidiot current-fanATic aan de alarmbel omdat de R420 geen volledige PS3.0 gaat hebben. Mpf zielig allemaal, PS3.0 voegt geen extra functionaliteit toe en daarmee uit.Help!!!! schreef op 21 april 2004 @ 13:03:
[...]
Want?
ps de laatste tijd zijn ze zo slecht nog niet. Ze waren de eerste die ermee naar buiten kwamen dat 6800U 16pipelines zou hebben.
Dan weet jij dus duidelijk niet wat PS3.0 is want het voegt daadwerkelijk wel iets toe aan de beeldkwaliteit van spellen. Zorg eerst dat je juist geinformeerd bent voordat je zulke kinderachtige dingen gaat roepen aub.oeLangOetan schreef op 21 april 2004 @ 18:16:
[...]
Claimen dat de FarCry mod alleen op de nv4x zal werken door PS3.0 is BS. Tegenwoordig slaat ierdere ex-nvidiot current-fanATic aan de alarmbel omdat de R420 geen volledige PS3.0 gaat hebben. Mpf zielig allemaal, PS3.0 voegt geen extra functionaliteit toe en daarmee uit.
On a road of changes....
voorbeelden??The Source schreef op 21 april 2004 @ 19:05:
[...]
Dan weet jij dus duidelijk niet wat PS3.0 is want het voegt daadwerkelijk wel iets toe aan de beeldkwaliteit van spellen. Zorg eerst dat je juist geinformeerd bent voordat je zulke kinderachtige dingen gaat roepen aub.
ik ga er vanuit dat the-inquirer deze keer goed gaat en de R420 96 bit is, 24bit floats heeft. Zoals ik zei mooie reden om het transistor aantal lager te houden. Als de R420 alles heeft waarom maakt ati dan zo veel haast met toch iets van R500 design, of origineel R400.oeLangOetan schreef op 21 april 2004 @ 19:28:
[...]
voorbeelden??
beeldkwaliteit?? in pixel shaders gaat het over techniek, mogelijkheden niet beeldkwaleit?? wie kent er hier niets van??
het enige wat meer beeldkwaliteit kan geven is de verplichte FP32 wat te verwachten is in de R420
PS3.0 is meer PS2.0, geen nieuwe functies behalve gradient fill maar die je prerenderen (ik vraag me zelfs af of die in de nv40 zitten).
De registers zijn uitgebreid, so what.
Ik hoop dat je je niet op die beeldjes van farcry voor en na PS3.0 baseerd.
Het verschil is ook niet groot in beeldkwaliteit. Het verschil in beeldkwaliteit tussen bv FP16 (wat NV3x voornamelijk gebruikte) en FP24 (gebruikt door ATi) is groter dan het verschil tussen FP24 en FP32. Verder is ps3 voornamelijk een manier om snelheidswinst te boeken. En ik sluit me verder aan bij wat oeLangOetan gezegd heeft.Alpha-xp schreef op 21 april 2004 @ 19:13:
Heeft er iemand screens waar de verschillen tussen ps2 en 3 goed te zien zijnLijkt me sterk dat ati bij ps2 blijft als het verschil echt groot is o.O?
En hier een interessant topic erover, met wat reacties van bepaalde mensen die er wel wat verstand van hebben (bv Dio van ATi).Quote van CryTek dude
These new enhancements can be performed on SM2.0 and Sm3.0 given the power of the hardware
Behalve dat ik je reactie wat overtrokken vind beweert The Inquirer volgensmij geen onwaarheden noch BS. Normaal gesproken zou het ps3 pad idd alleen op de nv40 volledig kunnen werken indien ATI idd geen volledige ps3 ondersteunt.oeLangOetan schreef op 21 april 2004 @ 18:16:
[...]
Claimen dat de FarCry mod alleen op de nv4x zal werken door PS3.0 is BS. Tegenwoordig slaat ierdere ex-nvidiot current-fanATic aan de alarmbel omdat de R420 geen volledige PS3.0 gaat hebben. Mpf zielig allemaal, PS3.0 voegt geen extra functionaliteit toe en daarmee uit.
Is het verschil tussen PS3 en PS2 niet meer dan alleen FP32 ?CJ schreef op 21 april 2004 @ 19:56:
[...]
Het verschil is ook niet groot in beeldkwaliteit. Het verschil in beeldkwaliteit tussen bv FP16 (wat NV3x voornamelijk gebruikte) en FP24 (gebruikt door ATi) is groter dan het verschil tussen FP24 en FP32. Verder is ps3 voornamelijk een manier om snelheidswinst te boeken. En ik sluit me verder aan bij wat oeLangOetan gezegd heeft.
Tja, hoe objectief kan iemand van ATI zijn dan?En wat betreft Far Cry en de zgn ps3.0 mod:
[...]
En hier een interessant topic erover, met wat reacties van bepaalde mensen die er wel wat verstand van hebben (bv Dio van ATi).
Topic @ Beyond3D: Everything Achieved with SM3.0 can also be done with SM2.0
[Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 21-04-2004 20:07]
PC Specs
Volgens ATi kost het 10 tot 15% meer transistors om ook de internal pixel shader pipeline precision op 128 bit pixelprecision, 24-bit float precision te doen.roedie schreef op 21 april 2004 @ 19:54:
[...]
ik ga er vanuit dat the-inquirer deze keer goed gaat en de R420 96 bit is, 24bit floats heeft. Zoals ik zei mooie reden om het transistor aantal lager te houden.
Alhoewel ik er toch wat minder in ben gaan geloven sluit ik het toch niet uit, met al die spindoctors aan het werk, dat ATI ps3 wel in de r420 heeft gestopt.CJ schreef op 21 april 2004 @ 20:03:
[...]
Volgens ATi kost het 10 tot 15% meer transistors om ook de internal pixel shader pipeline precision op 128 bit pixelprecision, 24-bit float precision te doen.
De eerste geruchten gingen over 160 mln transistoren. Nu zitten we al op 180. Da's 12,5% verschil. Zou het dan toch...?
[Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 21-04-2004 20:14]
PC Specs
Er zit ook een grote kans in dat R500 al meer richting SM4.0 gaat, vooral aangezien ATi al heeft aangegeven meer richting een unified shader model te gaan (zie ook Save the Nanosecond presentatie).Help!!!! schreef op 21 april 2004 @ 20:11:
[...]
- De geruchten over de R500: Dit zou revolutionair zijn en het lijkt niet onwaarschijnlijk dat bij die release PS3 maximaal in demand zal zijn.
Nee, eigenlijk was het grootste verschil dat PS3 kan samenwerken met VS3 (en PS2 niet met VS3). Op b3d heeft iemand een beta van directx9c onderzocht en hij heeft gevonden dat ps2 nu toch werkt met ps3 (met REFRAST)! Dat is eigenlijk het bewijs dat ATi bij ps2 ging blijven en vs3 vertex shaders ging gebruiken.Help!!!! schreef op 21 april 2004 @ 19:59:
Is het verschil tussen PS3 en PS2 niet meer dan alleen FP32 ?
De R420 heeft geen dynamic flow controll, hij gaat dat moeten emuleren met multipassing en instancing (als dat al mogelijk is). Je kan dynamic flow controll zien als een manier om te optimalizeren voor de nv40.roedie schreef op 21 april 2004 @ 19:54:
[...]
... Als de R420 alles heeft waarom maakt ati dan zo veel haast met toch iets van R500 design, of origineel R400.
...
[Voor 17% gewijzigd door CJ op 22-04-2004 11:13]
Daarentegen komt HL2 pas in 2005 uit en hebben we dan toch al de R500Anoniem: 14124 schreef op 21 april 2004 @ 21:11:
Wat ziet dat water er in HL2 goed uit zeg, .. dat van Far Cry is echt lelijk daarmee vergeleken
Anoniem: 90915
[Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 90915 op 21-04-2004 21:32]
Weer een beetje tot rust gekomen?oeLangOetan schreef op 21 april 2004 @ 20:29:
[...]
Nee, eigenlijk was het grootste verschil dat PS3 kan samenwerken met VS3 (en PS2 niet met VS3). Op b3d heeft iemand een beta van directx9c onderzocht en hij heeft gevonden dat ps2 nu toch werkt met ps3 (met REFRAST)! Dat is eigenlijk het bewijs dat ATi bij ps2 ging blijven en vs3 vertex shaders ging gebruiken.
Er zijn nog verschillen (vooral in de registers) maar die kunnen geen groot probleem zijn voor ATi, de registers waren btw toch het grootste probleem van nVidia(nv3x)! PS3 vraagt ook voor centroid sampeling (zie 3dcenter.de voor meer info) en nog meer lekkers maar het grootste stuk daarvan zit waarschijnlijk al in de R3xx hoewel niemand zonder nda dat heel precies weet.
BTW, de R3xx is slechts in 2(van de 17) stappen FP24, in de rest is hij helemaal FP32. Dat was volgens DB een zet van ATi om indien nodig toch nog FP32 te kunnen leveren met de R3xx. Het kan dus zijn dat de stap naar FP32 bij de R420 kleiner is dan verwacht, who knows?
De precisie wordt bepaalt voor de meest onnaukeurige stap maar in de R3xx worden de meest precisie gevoelige stappen gedaan in FP32 waardoor de kwaliteit toch hoger is dan een pijplijn die volledig FP24 is.
Het ziet er mooi uit !CJ schreef op 21 april 2004 @ 20:50:
Omg omg omg!!
HL2 op R420:
[afbeelding]
Far Cry op R420:
[afbeelding]
Notice fps...
Bron: http://www.pclab.pl/print9725.html
Het is in het pools... maar wat er kortweg in staat is dat R420 veel sterker lijkt dan NV40, dat er veel benchmarks werden getoond in populaire games die een groot voordeel voor R420 ten opzichte van NV40 lieten zien. En Tomb Raider AOD schijnt in High resolution bijna 70% sneller te zijn dan NV40....
Als ze daar dus echt alles op hi res hebben gedraaid dan is 68fps in Far Cry best indrukwekkend....
[Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 21-04-2004 21:29]
PC Specs
CJ schreef op 21 april 2004 @ 21:43:
[...]
Maar wat ik er uit kon opmaken was dus o.a.:
- ongeveer 2x Radeon 9800XT performance
- iets over Get In The Game dat ATi de gamedevelopers actief helpt bij het optimaliseren van games voor efficientie en de hoogst mogelijkste kwaliteit graphics
- EA liet Medal of Honor: Pacific Assault zien die gebruik maakt van DX9
- Veel R420 info, maar begin mei mocht hij er pas over praten
- Er werd ook verteld over de multimedia mogelijkheden van R420 (a la NV40?)
Uhmz op de benches van de nv40 haalt deze in far cry 74 fps.CJ schreef op 21 april 2004 @ 20:50:
Omg omg omg!!
HL2 op R420:
[afbeelding]
Far Cry op R420:
[afbeelding]
Notice fps...
Bron: http://www.pclab.pl/print9725.html
Het is in het pools... maar wat er kortweg in staat is dat R420 veel sterker lijkt dan NV40, dat er veel benchmarks werden getoond in populaire games die een groot voordeel voor R420 ten opzichte van NV40 lieten zien. En Tomb Raider AOD schijnt in High resolution bijna 70% sneller te zijn dan NV40....
Als ze daar dus echt alles op hi res hebben gedraaid dan is 68fps in Far Cry best indrukwekkend....
Met die image quality?sjek schreef op 21 april 2004 @ 23:51:
[...]
Uhmz op de benches van de nv40 haalt deze in far cry 74 fps.
Geen idee maar ga niet te vroeg juichen om dit soort dingen eerst zien dan geloven net als altijd. Binennkort zullen we het weten wie de kroon deze roinde mag opeisen.
Ah, je bedoelt de Tom's Hardware Far Cry test...sjek schreef op 21 april 2004 @ 23:51:
[...]
Uhmz op de benches van de nv40 haalt deze in far cry 74 fps.
Ach zoals al gezegd, dit is geen goed vergelijkingsmateriaal. En idd, het renderen van open (water) vlaktes gaat stukken gemakkelijker, dan stukken met veel geometrie en/of lighting.CJ schreef op 22 april 2004 @ 10:58:
[...]
Ah, je bedoelt de Tom's Hardware Far Cry test...
Wat zal ik daar eens over zeggen... Oh ik weet het al... lagere IQ (waarschijnlijk door gebruik van PP), op 1024x768 en indoor... en iedereen die Far Cry heeft kan bevestigen dat Indoor de fps hoger ligt dan Outdoor.... En de screens doen er op wijzen dat de resolutie veel hoger ligt dan 1024x768...Andere sites laten ook andere cijfers zien trouwens.
Heel leuk artikel is dit artikel van Tommti Systems die de laatste versie van 3D Analyze hebben gebruikt om een Radeon 9800Pro te laten denken dat het een GeForceFX was... en wat laten de screens zien... Juist de screens die we overal tegen komen met texturebanding en dat er dus gebruik wordt gemaakt van PS1.1 in alle benchmarks ook die van de GeForceFX6800 Ultra. En laten de scores dan net 13% omhoog gaan...Dus zowiezo lijken me de benchmarks van de GeForce6800Ultra met Far Cry een beetje ongeldig....
http://www.tommti-systems.de/start.html
Ik denk overigens niet dat ATi screens zou laten zien met FPS counter één dag nadat de 6800U reviews zijn gelanceerd, als ze er geen vertrouwen in hebben dat hun fps hoger ligt dan die van de 6800U. Maar goed, het zou kunnen natuurlijk...
[Voor 3% gewijzigd door edward2 op 22-04-2004 11:32]
Niet op voorraad.
[Voor 17% gewijzigd door edward2 op 22-04-2004 11:39]
Niet op voorraad.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Een Radeon9800 Pro @ 440 Mhz core en 370 Mhz mem... en ook nog eens op 1024x768. Je kan duidelijk zien aan de grote van de fraps counter + de kleine letters van de gameinfo op de PCLabs foto dat Far Cry dus duidelijk niet liep op 1024x768, maar waarschijnlijk op 1600x1200 (ook gezien de verhouding van 4:1).edward2 schreef op 22 april 2004 @ 11:39:
[afbeelding]
with settings in very hight , water ultra high , 1024*768 , AA 4X and anisotropic 8x, render mode cold
Dit doet een 9800 Pro al:
http://www.beyond3d.com/f...=0&postorder=asc&start=60
Niet op voorraad.
Dat mag wel ja, maar in het geval van een soortgelijke situatie bij nVidia ben je er meestal ook als de kippen bij om het in perspectief te plaatsen...CJ schreef op 22 april 2004 @ 12:34:
[...]
En een beetje hypen mag best. Dat gebeurde bij de NV40 ook.
PC Specs
Alles in perspectief bekijken is voor mij het belangrijkste.Help!!!! schreef op 22 april 2004 @ 12:56:
[...]
Dat mag wel ja, maar in het geval van een soortgelijke situatie bij nVidia ben je er meestal ook als de kippen bij om het in perspectief te plaatsen...![]()
Dit soort info is bij mij welkom om de tijd te doden want ik kan niet wachten tot die benches er zijn zodat we feit van fictie kunnen scheiden.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details