Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Intels Prescott is een voorbeeld van een ontwerp dat niet goed presteert en wel veel stroom vereist, dat is pas onaanvaardbaar.
Verwijderd
Das geen speakertje das een TVout-in.
Btw dees kaartjen ziet er echt wel nice uit.
Heel wat mooie features en lekker hoge klocks met een mooie koeling.
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe kaart. Ik heb nu een 5950 Ultra en wil eigenlijk een nieuw model kopen maar denk dat ik even ewacht tot de nieuwe. En wat ik ook even wou zeggen is dat de intel prescott prima preseert op hogere snelhedenT.T. schreef op 13 april 2004 @ 20:31:
Al die reacties over de twee molex connectoren, de koeler of de voeding-vereisten zijn totaal onbelangrijk ALS de kaart goed presteert. Als je een stille videokaart wilt hebben, dan neem je gewoon een langzamer model. Ik denk dat Ati ook zulke hoge eisen zal stellen aan voedingen. Dat is gewoon niet te vermijden met huidige productieprocessen.
Intels Prescott is een voorbeeld van een ontwerp dat niet goed presteert en wel veel stroom vereist, dat is pas onaanvaardbaar.
Verwijderd
Als Ati het ook doet is er weinig aan de hand. Als ze echter wel stuk lager zitten, zal het eeuwig gedonder hierover wel blijven aanhouden. Persoonlijk hoop ik dat de non-ultra wat bescheidener is met zijn eisen.T.T. schreef op 13 april 2004 @ 20:31:
Al die reacties over de twee molex connectoren, de koeler of de voeding-vereisten zijn totaal onbelangrijk ALS de kaart goed presteert. Als je een stille videokaart wilt hebben, dan neem je gewoon een langzamer model. Ik denk dat Ati ook zulke hoge eisen zal stellen aan voedingen.
Verwijderd
Ik heb steeds Nvidia kaarten gehad en ben nie van plan dat te veranderen.
TnT2 - Geforce2MX400 - GeForce 4 ti 4200 en nu mijn huidige FX5900XT waar ik maar liefst 6800 3d markjes heb weten uit te halen. En dat voor een budgetkaartjen
Nvidia Go Go Go and make it happen
Ja dat lijkt me wel zeg, een 5950 Ultra is een gigantisch snelle videokaartWeAreLegion schreef op 13 april 2004 @ 20:33:
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe kaart. Ik heb nu een 5950 Ultra en wil eigenlijk een nieuw model kopen maar denk dat ik even ewacht tot de nieuwe.
En wat ik ook even wou zeggen is dat de intel prescott prima preseert op hogere snelheden
Alleen jammer dat je voor 2 cores betaalt (en er maar 1 "aanstaat"), dat de processor minder snel is dan Northwood en dat hij minder goed zal schalen door de gigantische warmte-produktie. Intel heeft gewoon goed lopen prutsen, ze hadden heel makkelijk een snellere Northwood revisie kunnen maken.
Ik vind de Prescott echt een waardeloos ontwerp. Leuk dat hij snel is op hogere clocksnelheden, maar een ander ontwerp had veeeel sneller kunnen zijn. Prescott sucks
Geen reactie op jou, maar even terzijde:
Ik ben persoonlijk geen Ati of nVidia aanhanger. Ik heb nooit begrepen waarom mensen bij één van de twee zweren. Je wacht toch gewoon tests af en maakt dan de keuze die het best voor jou is? Boeit totaal niet wie iets gemaakt heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door T.T. op 13-04-2004 20:42 ]
Verwijderd
Leuk, maar als je de snelste nvidia hebt, wat voor kaart wil je dan kopen aangezien er geen overduidelijk snellere kaarten op de markt zijn. 9800XT is ietsje sneller, maar daar geef je toch geen geld aan uit?WeAreLegion schreef op 13 april 2004 @ 20:33:
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe kaart. Ik heb nu een 5950 Ultra en wil eigenlijk een nieuw model kopen maar denk dat ik even ewacht tot de nieuwe. En wat ik ook even wou zeggen is dat de intel prescott prima preseert op hogere snelheden
Verwijderd
En al heb je dan maar 350W steken dan ram je daar toch gewoon een nieuwe in of steek je een 300W voedinkje extra erbij voor graka
Je ben toch modder/tweaker voor iets.
Alles zal afhangen van het succes van de nieuwe ati kaarten
-stroomverbruik
-connectors
-prestatie
-beeldkwaliteit
-AA en AF
Als nvidia de concurrentie weet weg te blazen in prestatie zal die stroomverbruik geen probleem zijn. Gebeurd het omgekeerde echter en presteert de 6800U gelijk waardig zal je pas een gedonder horen
Verwijderd
En idd als ze sneller zijn hoor je er verder niks over, anders wordt het het nieuwe struikelblok hoewel het vast wel getest wordt, ben erg benieuwd !
Bovendien is er een groot verschil tussen een 550w el cheapo voeding en een 430w watt merk voeding.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 20:51 ]
ik bedoel de nieuwe generatie kaartenVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:43:
[...]
Leuk, maar als je de snelste nvidia hebt, wat voor kaart wil je dan kopen aangezien er geen overduidelijk snellere kaarten op de markt zijn. 9800XT is ietsje sneller, maar daar geef je toch geen geld aan uit?
Verwijderd
Als het echt zou moeten zou ik niet twijfelen een tweede voeding boven in mijn bak te steken om extra power te hebben.
Hub, groene op zwarte draad en extra power suply is ready for use
http://users.pandora.be/A...20opstelling/DSC02990.JPG
We rammen dat daar vanboven wel in
Kijk eens een paar posts boven je, ik betoog net precies hetzelfde
Goede prestaties mogen best gepaard gaan met hogere warmte-produktie, luidruchtigere koeling enz. Je accepteert dan de nadelen omdat je het voordeel belangrijker vindt.
Die Antec 430Watt is ruim voldoende gok ik. Ze zeggen 480Watt om aan te geven dat je er met een goedkope 300Watt voeding niet komt.
[ Voor 25% gewijzigd door T.T. op 13-04-2004 21:03 ]
Roger that!T.T. schreef op 13 april 2004 @ 20:31:
Al die reacties over de twee molex connectoren, de koeler of de voeding-vereisten zijn totaal onbelangrijk ALS de kaart goed presteert. Als je een stille videokaart wilt hebben, dan neem je gewoon een langzamer model. Ik denk dat Ati ook zulke hoge eisen zal stellen aan voedingen. Dat is gewoon niet te vermijden met huidige productieprocessen.
Het is alleen een probleem als ATI bij gelijke of lagere prijs net zo goed presteert maar minder hoge eisen aan voeding stelt en/of minder stroom verbruikt en/of minder lawaai maakt.
IMHO is er maar een ding wat ik wel belangrijk vind en dat is de geluidsproduktie. Zeker als deze ook hoog is bij gewoon 2d werk.
Natuurlijk is het beter als het allemaal op een 160watt AT voeding werkt geen geluid maakt en hooguit 1 millwatt verbruikt.
Maar kom op, iemand die de pc heeft staan die echt gebruik maakt van zo'n kaart ,
en iemand die EUR 500- 600 aan een grafische kaart kan verspijkeren, zal die wakker liggen van een iets hogere stroomrekening? Get Real.

Net als die 2 in beslag genomen PCI sloten. Hoeveel mensen hebben uberhaupt meer dan 1 hooguit 2 sloten in gebruik?
BTW ik had ti4600 aan een AOPEN 300 watt voeding hangen en dat ding crashte regelmatig. Nadat ik er een Antec Truepower 430watt in had gehangen had ik nergens last meer van. PC loopt extreem stabiel. Een goede voeding is een SUPERinvestering.
En JA, het is waar dat veel crashes bij de high end systemen van tegenwoordig veroorzaakt worden door CheapASS voedingen.
En JA , ik hang er ook liever een 2e hands AT voeding in van 5 euro maar dat werkt gewoon niet meer met de apparatuur van ANNO 2004
[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 13-04-2004 21:10 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bovendien; al dat vermogen word omgezet in hitte, moet ook weer afgevoerd worden wat weer meer kosten voor je systeem-koeling oplevert. Neem daarbij je oplopende stroomrekening en het feest is compleet. Tja, zolang ma de rekenig betaalt is er niks aan de hand. Stroomverbruik is terecht een reden tot kritiek, kritiek die alleen maar zal toenemen naarmate die beestjes meer watt verslinden.
ps: oja, 2 pci-sloten kwijt. Who carez, niemand gebruikt ze. Weet je wat; we slopen ze er helemaal af ! Kom op zeg, het is juist lekker dat ze erop zitten voor je TV-capture, Netwerk, Sound etc. etc. Dat sommigen er niet van wakker liggen dat ze een paar pci-sloten kwijt zijn, oke. Maar dat je ze kwijt bent is voor anderen een terecht minpunt. Ieder zijn meug.
[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 13-04-2004 21:08 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Power is nog geen probleem
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 21:10 ]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Dat wordt even afwachten, maar om op voorhand te zeggen dat het een flop wordt doordat er twee molex connectoren opzitten (zoals je soms leest), dat is onzinHelp!!!! schreef op 13 april 2004 @ 21:02:
Het is alleen een probleem als ATI bij gelijke of lagere prijs net zo goed presteert maar minder hoge eisen aan voeding stelt en/of minder stroom verbruikt en/of minder lawaai maakt.
Ik zou zelf ook geen straaljager in mn kamer willen, maar meestal is een grotere koeler stiller dan een kleinere koeler (per hoeveelheid verplaatste lucht in ieder geval). Misschien valt het dus nog mee met de NV40 koeler.IMHO is er maar een ding wat ik wel belangrijk vind en dat is de geluidsproduktie. Zeker als deze ook hoog is bij gewoon 2d werk.
Dat zou een leuke PDA worden, helaas nog een paar jaartjes slapenNatuurlijk is het beter als het allemaal op een 160watt AT voeding werkt geen geluid maakt en hooguit 1 millwatt verbruikt.
Inderdaad, je moet nooit vergeten voor wie deze kaart bedoeld is. Het is voor de top 0,00001% van de computergebruikers. Mensen die er alles voor over hebben om de snelste videokaart te kopen. 1. snelheid 2. snelheid 3. kwaliteit .... n. stroomrekeningMaar kom op, iemand die de pc heeft staan die echt gebruik maakt van zo'n kaart, en iemand die EUR 500- 600 aan een grafische kaart kan verspijkeren, zal die wakker liggen van een iets hogere stroomrekening? Get Real.
Zeker met de trend om alles onboard te doen is dat zeker waar. LAN, S-ATA controller zit standaard wel onboard. Dan heb je alleen nog een soundkaart nodig en eventueel tv-kaart.Net als die 2 in beslag genomen PCI sloten. Hoeveel mensen hebben uberhaupt meer dan 1 hooguit 2 sloten in gebruik?
Je vergeet voor wie de videokaart bedoeld is. Bovendien probeer je een argument te maken door het door te trekken in het belachelijkeMadrox schreef op 13 april 2004 @ 21:04:
Dat over die voeiding mag je flauw vinden, maar wanneer word het dan wel een issue in jouw ogen800watt? 1000watt? 1500 watt?
Bovendien; al dat vermogen word omgezet in hitte, moet ook weer afgevoerd worden wat weer meer kosten voor je systeem-koeling oplevert. Neem daarbij je oplopende stroomrekening en het feest is compleet. Tja, zolang ma de rekenig betaalt is er niks aan de hand. Stroomverbruik is terecht een reden tot kritiek, kritiek die alleen maar zal toenemen naarmate die beestjes meer watt verslinden.
Zie hierboven; daarnaast: de meeste moederborden hebben 5+ PCI sloten. Daar kun je er dus nog minimaal 3 van gebruiken. Netwerk zit meestal wel onboard (tenzij je perse 3com oid wilt hebben of gigabit). Ik kom niet verder dan geluidskaart + tvkaart. Raid S-ATA enz zit toch wel onboard bij de mensen die deze videokaart kopen.ps: oja, 2 pci-sloten kwijt. Who carez, niemand gebruikt ze. Weet je wat; we slopen ze er helemaal af ! Kom op zeg, het is juist lekker dat ze erop zitten voor je TV-capture, Netwerk, Sound etc. etc. Dat sommigen er niet van wakker liggen dat ze een paar pci-sloten kwijt zijn, oke. Maar dat je ze kwijt bent is voor anderen een terecht minpunt. Ieder zijn meug.
Natuurlijk is heb je wel gelijk dat het een minpunt is, maar het is niet onoverkomelijk gok ik. Als over een maandje blijkt dat dit veruit de snelste videokaart is die je kunt kopen, zal een toekomstig eigenaar niet wakker liggen over het verlies van 1 (of 2) PCI sloten
[ Voor 35% gewijzigd door T.T. op 13-04-2004 21:20 ]
Verwijderd
Eerst en vooral is het al niet aangeraden een pci kaart vlak naast je gpu te steken omdat het de airflow blokt. Dus dat in mijn ogen dwaze argument dat men al sinds de 5800 gebruikt is niets waard.
Daarbij heeft een high end mobo al snel 6 pci sloten.
Ik heb een soundkaart, netwerkkaart steken en kan er nog 3 dingen insteken.
Dat 1 pci slotje zal het echt wel nie gaan doen
Verwijderd
Er zitten in mijn pctje 5 pci sloten, daarvan heb ik er eentje in gebruikt voor mijn audigy2 kaart, rekend houden met mijn 9800pro die er gewoon 2 nodig heeft vanwege de hitteafvoer houdt ik er 3 over, lijkt me toch wel genoeg ????Madrox schreef op 13 april 2004 @ 21:04:
ps: oja, 2 pci-sloten kwijt. Who carez, niemand gebruikt ze. Weet je wat; we slopen ze er helemaal af ! Kom op zeg, het is juist lekker dat ze erop zitten voor je TV-capture, Netwerk, Sound etc. etc. Dat sommigen er niet van wakker liggen dat ze een paar pci-sloten kwijt zijn, oke. Maar dat je ze kwijt bent is voor anderen een terecht minpunt. Ieder zijn meug.
Overigens wil een tv kaart,geluidskaart en een modem nooit direct onder de videokaart zetten vanwege de interfentie van die kaarten.
om naar iets verder te gaan alles zit tegenwoordig al bijna onboard.
Wie gebruikt er nog meer dan 2 pci sloten tegenwoordig....
/'off-topic/
Nee, ook al is de Ati duurder, dan nog is het een probleem als de Ati het wel met 400W zou afkunnen, een levensgroot probleem. Meeste tweakers hebben 350 a 400 watt voeding, die moeten allemaal minstens 100€ uitgeven voor een antec 480. Als de Ati dan 75€ duurder is.... Komt bij dat de meesten van een elegante oplossing houden, en de nV40 mag misschien wel een krachtpatser zijn, elegant lijkt die niet te worden.Help!!!! schreef op 13 april 2004 @ 21:02:
[...]
Roger that!![]()
Tuurlijk wordt stroomverbruik een issue bij 1500 watt. Echter de geruchten zijn dat voor de stabiliteit een 480 watt voeding wordt geadviseerd. De kaart gebruikt helemaal geen 480watt.Madrox schreef op 13 april 2004 @ 21:04:
Dat over die voeiding mag je flauw vinden, maar wanneer word het dan wel een issue in jouw ogen800watt? 1000watt? 1500 watt?
Verder heeft een beetje high end systeem nu ook al een kwaliteitsvoeding van
minimaal 350watt nodig. Zo extreem zijn die vereisten helemaal niet. Verder loopt het wellicht ook goed op een systeem met 350 watt.
PCI sloten:
Ik ontken ook niet dat het een minpunt is. Dat is het wel. Maar er wordt zo'n heisa van gemaakt terwijl ik het wel aandurf om te stellen dat zeker 95% van de klagers die sloten niet eens gebruikt dan wel gaat gebruiken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Als de ATI EUR 75 duurder zou zijn en de prestaties gelijk dan loont het wat mij betreft toch nog om een NV40+ANTEC te kopen als je een matige voeding hebt die de ATI nog net zou trekken.Sjah schreef op 13 april 2004 @ 21:18:
[...]
Nee, ook al is de Ati duurder, dan nog is het een probleem als de Ati het wel met 400W zou afkunnen, een levensgroot probleem.
Meeste tweakers hebben 350 a 400 watt voeding, die moeten allemaal minstens 100€ uitgeven voor een antec 480. Als de Ati dan 75€ duurder is.... Komt bij dat de meesten van een elegante oplossing houden, en de nV40 mag misschien wel een krachtpatser zijn, elegant lijkt die niet te worden.
Bij de huidige vereisten op PC gebied betaald een goede voeding zich echt terug.
Dat de meesten bij prijs/prestaties ex equo liever de meest ranke oplossing hebben, ja dat kan ik niet ontkennen. Ik hoor daar ook bij.
PC Specs
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:21:
Ik vind het onzin om te zeggen dat die kaart alleen voor de high=end gerbuikers is en die dus de nog 100+ euro voor een goede voeding maar voor lief moeten nemen. Misschien dat jullie geld over hebben maar ik ben 17 jaar en werk de hele zaterdag om alles aan me pc te kunnen betalen. Nou vind ik dat niet erg. Maar ik vind het wel erg dat je dan naast 500 a 600 euro voor een kaart nog weer is geld moet gaan uitgeven.
Je hoeft niet perse een videokaart van 500+ euro te kopen. Soms moet je gewoon accepteren dat iets te duur voor je is. Ik zou het zelf wel kunnen betalen, maar no-way dat ik het er voor over heb
Als ik jou zo hoor, zou ik zeggen: wees gewoon tevreden met wat je nu hebt. Maar zoals al eerder gezegd: ieder zijn hobby. Je kunt ook altijd nog een paar maanden wachten en dan het model onder het topmodel kopen.
Triest hoorVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:38:
Als die hard fan van nvidia hoop ik dat ze met deze kaart weer hun vroegere status mogen bekleden.
Ik heb steeds Nvidia kaarten gehad en ben nie van plan dat te veranderen.

Kijk gewoon naar wat het beste is

Wat boeit het wie de kaart maakt? Ben je grootaandeelhouder in 1 van de 2 bedrijven ofzo?
Ik zeg niet dat je het voor lief moet nemen en ik zeg ook niet dat het ideaal is.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:21:
Ik vind het onzin om te zeggen dat die kaart alleen voor de high=end gerbuikers is en die dus de nog 100+ euro voor een goede voeding maar voor lief moeten nemen. Misschien dat jullie geld over hebben maar ik ben 17 jaar en werk de hele zaterdag om alles aan me pc te kunnen betalen. Nou vind ik dat niet erg. Maar ik vind het wel erg dat je dan naast 500 a 600 euro voor een kaart nog weer is geld moet gaan uitgeven.
Bekijk het zo:
naarmate de prestatie van en vereisten aan een PC toenemen neemt ook het stroomverbruik toe. Dat is een fact of life. Hetzelfde geldt voor sportauto's.
nVidia heeft gewoon geprobeerd een monsterkaart op tafel te leggen. Binnen de randvoorwaarden die blijkbaar voor nVidia gelden lukt het ze niet om dat bij een voedingsadvies voor 300watt te doen. Het is niet anders.
Mocht het ATI wel lukken om tegen gelijke prijs/ prestaties etc. een voedingsadvies van 300 watt af te geven tja dan is het gauw uit met nvidia.
Verder is een GPU tegenwoordig net zo complex zo niet complexer dan een CPU. Een high end GPU heeft net zo hard een goede voeding nodig als een high end CPU. En helemaal als je ze tezamen gebruikt.
Daarom is het een denkfout om te denken: tja dat me CPU veel watts verstookt alla, maar me GPU moet het minder af kunnen.
Wel moet je je even afvragen of ATI (met een verslagen nvidia) volgend jaar bij zijn 32 pipeline kaart alle 32 pipes zal inschakelen of eerst maar ff met 24 pipes begint en later wel verder ziet.
Als ik toch weer ff een OPEN deur mag in trappen: het enige waar echt iedereen bij gebaat is, is dat het in alle opzichten een nek aan nek race zal worden.
Uit de benches zal blijken of dat gelukt is. (Benches, Anyone??
PS:
[papamodus]Toen ik 17 was werkte ik ook hard maar kon me desondanks niet altijd het beste veroorloven. Achteraf bezien, is dat ook helemaal niet zo erg. [/papamodus]
[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 13-04-2004 21:54 ]
PC Specs
Trok het alleen ff door in het belachelijke, juist omdat sommigen er wel heel makkelijk over doen zoals prop er een voeiding bij enzo.Help!!!! schreef op 13 april 2004 @ 21:18:
[...]
Tuurlijk wordt stroomverbruik een issue bij 1500 watt. Echter de geruchten zijn dat voor de stabiliteit een 480 watt voeding wordt geadviseerd. De kaart gebruikt helemaal geen 480watt.
Verder heeft een beetje high end systeem nu ook al een kwaliteitsvoeding van
minimaal 35T0watt nodig. Zo extreem zijn die vereisten helemaal niet. Verder loopt het wellicht ook goed op een systeem met 350 watt.
PCI sloten:
Ik ontken ook niet dat het een minpunt is. Dat is het wel. Maar er wordt zo'n heisa van gemaakt terwijl ik het wel aandurf om te stellen dat zeker 95% van de klagers die sloten niet eens gebruikt dan wel gaat gebruiken.
PCI-sloten: lig ik zelf ook niet wakker van, alleen zie ik het steeds terugkomen. Tweakers die het snelste willen maken er geen punt van, mensen die willen uitbreiden wel. Uitgemolken discussie lijkt me.
Deze kaart is voorlopig toch niet aan mij besteed, net als de laatste XT en 5950u kaarten. Meer als rond de 2 a 250 euro ga ik niet uitgeven aan een vga-kaart, wetende dat binnen een jaar de prijs gehalveert is.
[help
Nou iedereen lijkt me meer iedereen hier op tweakers en tweakers wereldwijd. Zelf hou ik meer van kaarten met goede drivers, die doen wat ze moeten en geen gezeik. Helaas is de 3D-wereld tot nog toe een experimentele gaarkeuken, met bijna dagelijks nieuwe features die weer nieuwe bugs met zich meebrengen en waardoor we voorlopig nog maandelijks afhankelijk blijven van game-patches en driver-updates. Niet iets waar ik van droom, maar dat we er mee moeten leven is een feit. Het leek er even op dat het de goede kant op ging (VESA,Glide standaard) maar dat het anders is weten we allemaal.Als ik toch weer ff een OPEN deur mag in trappen: het enige waar echt iedereen bij gebaat is, is dat het in alle opzichten een nek aan nek race zal worden.
Ik prijs de dag dat ik een pc in elkaar kan sleutelen met drivers die out-of-the-box werken zoals het hoort; probleemloos.
[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 13-04-2004 21:50 ]
Verwijderd
Vind je dat triestshuogg schreef op 13 april 2004 @ 21:26:
[...]
Triest hoor
Kijk gewoon naar wat het beste is
Wat boeit het wie de kaart maakt? Ben je grootaandeelhouder in 1 van de 2 bedrijven ofzo?
Damm ik zou dus nooit een Nvidia in me pc willen he

Maar dat is persoonlijk, ik blijf gewoon bij Ati
En dat is ook Amd , ik zou ook geen intel willen.
Ik ben gewoon grote Fan van Ati
Ati is gewoon top
nix nopes nada, begint tegen te steken, normaalgezien wisten we dat alHelp!!!! schreef op 13 april 2004 @ 21:37:
[...]
Uit de benches zal blijken of dat gelukt is. (Benches, Anyone??![]()
)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
nope gewoon nvidia ati en amdVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:45:
[...]
Vind je dat triest.
Damm ik zou dus nooit een Nvidia in me pc willen he.
Ik ben gewoon grote Fan van Atien Amd. Alleen bij amd en intel is het niet zo erg als bij Ati en nvidia.
Ati is gewoon top
Dat sommigen (ik?Madrox schreef op 13 april 2004 @ 21:43:
[...]
Trok het alleen ff door in het belachelijke, juist omdat sommigen er wel heel makkelijk over doen zoals prop er een voeiding bij enzo.
PCI-sloten: lig ik zelf ook niet wakker van, alleen zie ik het steeds terugkomen. Tweakers die het snelste willen maken er geen punt van, mensen die willen uitbreiden wel. Uitgemolken discussie lijkt me.
Deze kaart is voorlopig toch niet aan mij besteed, net als de laatste XT en 5950u kaarten. Meer als rond de 2 a 250 euro ga ik niet uitgeven aan een vga-kaart, wetende dat binnen een jaar de prijs gehalveert is.
ik zie dat je een 8500 hebt. Over een maandje ofzo mag je me best mailen met een scherp bod voor mijn hercules 9800pro.
PC Specs
LOL; kan jij gedachten lezen
Ben toevallig net deze maand aan het neuzen voor een 9800 Pro, sterker nog; op de pc-dumpdag eind van de maand wil ik er een kopen
Als jij me kan overtuigen dat ik jouw kaartje mag kopen, your welcome !
meningen meningen en nog eens meningen.. iedereen kan hier wel zijn mening gaan zeggen, maar daar schiet niemand iets mee op.. jij zweert bij ATI, nou mooi voor je.. dit is imo niet het juiste topic om dat te gaan vermelden!Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:45:
[...]
Vind je dat triest.
Ik ben gewoon grote Fan van Atien Amd. Alleen bij amd en intel is het niet zo erg als bij Ati en nvidia.
Ati is gewoon top
www.google.nl
Verwijderd
Madrox schreef op 13 april 2004 @ 21:54:
{HELP}
LOL; kan jij gedachten lezen
Ben toevallig net deze maand aan het neuzen voor een 9800 Pro, sterker nog; op de pc-dumpdag eind van de maand wil ik er een kopen![]()
Als jij me kan overtuigen dat ik jouw kaartje mag kopen, your welcome !
ik heb een mailtje gestuurd met wat achtergrondinfo naar je adres uit je profile
PC Specs
je ben met andere woorden al veel geld kwijt in het afgelopen jaar en dat wil je nu goed makenVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:04:
Maakt me niet uit welke graka ik heb steken, maar zou een beetje dom zijn een concurerend bedrijf te promoten als je zelf wat spaargeld in Nvidia hebt gestoken op de beurs.
anyway, tech bedrijven als ATi en nVidia brengen toch nooit veel op door al hun R&D
Ik hoop dat ze beiden een beetje aan elkaar gewaagd zijn en dat er niet eentje helemaal naast de boot pist en vooral dat het een flinke verbetering tov de huidige generatie is,( hoewel de eigenlijke battle zich op het mid/lowsegment afspeelt.)
Die NDA loopt pas 15u NL'se tijd af?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Nu is het dinsdag 13 april en nog geen spoor!
Verwijderd
oeLangOetan schreef op 13 april 2004 @ 22:07:
[...]
je ben met andere woorden al veel geld kwijt in het afgelopen jaar en dat wil je nu goed maken
anyway, tech bedrijven als ATi en nVidia brengen toch nooit veel op door al hun R&D

Moest het jou intereseren, ik heb nog geen euro kwijt, in tegendeel zelfs
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:22 . Reden: typo's ]
NV 40:
16 pipelines 8 shaders 400 mhz core
dus 16x8=128 128x400=51200
X800 XT
16 Pipelines 6 Shaders 600 Mhz core
16x6=96 96x600=57600
En de X800 Pro
12x6=72 72x500=36000
Dit zijn dus het aantal bewerkingen dat er uitgevoert worden.
K weet niet of ik zo goed reken. Maar anders hoor ik het wel
Igg gaat een leuke strijd worden tussen Nvidia en ATi
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ben bang dat dit de ideale (pr van de bakker) theoretische situatie is, in de praktijk zal er nog veel meer een rol spelen, zijn de shaders identiek, kunnen ze in alle gevallen het theoretisch aantal shaders halen bij AF etc. anyway het wordt weer een leuke tijdAstennu schreef op 13 april 2004 @ 22:26:
K heb ff een som gemaakt over de shader peformance van de 6800 en de x800 xt
NV 40:
X800 XT
16x6=96 96x600=57600
En de X800 Pro
12x6=72 72x500=36000
Niet op voorraad.
Als hij beter presteert maakt dat weinig uit, duurt toch nog ff voordat de NV40 daadwerkelijk in de winkels ligt en als voor die tijd de X800 al indruk maakt zullen mensen daar op wachten. Dus het zal puur gaan om wat het beste product is.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:31:
Je moet niet vergeten dat de X800 XT pas 31 Mei gepresenteerd wordt he
Verwijderd
Zoals je ziet in zijn (theoretische) berekeningen zijn de verschillen tussen de Pro en XT aardig groot.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:35 ]
Verwijderd
bij ATI zal alleen de X800XT 16x1 zijn de rest zullen minder pipes enabled hebben.
btw over die fan op de 6800,
je kunt er veel over zeggen maar dat ding zal je denk ik wel niet zo 1, 2, 3 in de steek laten of slecht koelen.
of hij lawaai maakt zien we wel bij de eerste review.
heb hier een ATI 9800 liggen en een 5900 en die 9800pro koeler die volgens het reference design van ATi is is gewoon slechte kwaliteit.
hoe houd wel de temp goed maar daar blijft het wel bij.
bij de koelers van nvida heb ik een veel zekerer gevoel.
Verwijderd
Mmmm, bedankt voor je verhelderende objectieve en gefundeerde uitleg.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:45:
Ik ben gewoon grote Fan van Atien Amd.
Ik ga voor de beste prijs/kwaliteit/prestatie-verhouding. Klinkt je dat niet een beetje belangrijker in de oren?
Twee jaar geleden was de GF4 Ti de beste: Toen heb ik me een GF4 Ti gekocht
Vorig jaar was de R9800 Pro de beste: Toen heb ik de R9800 Pro gekocht
Als volgend jaar nVidia weer aan de top staat koop ik wederom een nVidia.
Hierbij moet je rekening houden met prijs, prestatie, beeldkwaliteit, driverondersteuning en evt. bijgeleverde software, aansluitingen en uiterlijk. Daarbij kan het me niet schelen welke lettertjes erop gedrukt staan.
Idem voor Intel vs. AMD-processors:
Twee jaar geleden was de Athlon veel goedkoper dan de Pentium ten koste van wat prestatie. Vorig jaar had de Athlon een serieuze achterstand tov de Pentium en was laatstgenoemde niet meer zo duur. Nu presteert de Athlon beter in games dan de Pentium en is het prijsverschil verwaarloosbaar en wordt dat waarschijnlijk weer mijn volgende als het zo blijft.
Ik word ziek van dat fanboy geblaat.

Hij bedoelt het speakertje rechtsboven op volgende foto:Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:32:
Das geen speakertje das een TVout-in.

Quote mezelf nogeens, ben wel benieuw eigenlijk.Maverick schreef op 13 april 2004 @ 20:02:
Heb het volgens mij in het ATI topic al een gevraagd, maar heeft iemand visuele ondersteuning van PS3 tov PS2? Ik vraag me namelijk af wat het verschil nu werkelijk is in beeldkwaliteit
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het heeft zowel enkele nieuwe grafische features als meer efficientie.
Hier staat een mooi stukkie:
http://www.elitebastards....id=4136&head=1&comments=1
Het is wel de vraag inhoeverre de mening van de gamedevs niet beinvloed zijn door het TWIMTBP-virus, want van enkele andere mensen kreeg ik te horen dat bijna alle, zoniet alle visuele effecten ook met ps2.0 bereikt kunnen worden
[ Voor 27% gewijzigd door edward2 op 13-04-2004 22:58 ]
Niet op voorraad.
Dat is volgens mij de vuldop voor de carterolieVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:44:
[...]
Hij bedoelt het speakertje rechtsboven op volgende foto:
[afbeelding]
Niet op voorraad.
Subject: RE: ps 3.0?
Date: Tue, 13 Apr 2004 09:09:53 -0700
From: "Rick Ellis" <ricke@valvesoftware.com> Add to Address Book
To: "Michael" <********************>
Ps3.0 is on the list to get added, although I can't commit to a
timeframe for it yet (most hardware can't support it anyway). As for
the benchmark, check with Doug Lombardi after E3 for more details.
Rick
Valve
-----Original Message-----
From: Michael [mailto:****************]
Sent: Tuesday, April 13, 2004 8:37 AM
To: Rick Ellis
Subject: ps 3.0?
Hi rick,
Thank you for answering my last question. I was wondering if Halflife2
is going to be supporting PS3.0? Or if that is something you plan to
release in a patch once more people have hardware capible of it.
Also any chance we'll be seeing a Halflife2 benchmark utility soon?
Thanks
Michael
Niet op voorraad.
Die 150 Watt is was het systeem trekt. Haal daar de CPU, harde schjiven, mem, mobo, etc vanaf en je dan heb je het verbruik van de videokaartDeathchant schreef op 13 april 2004 @ 16:28:
een 5950U en een R9800XT trekken ook al 150Watt. Zie tomshardware onder artikel 5700Ultra goes ddr3.
http://www.tomshardware.com/graphic/20040405/gddr3-11.html
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Lees het artikel zou ik zeggenWeAreLegion schreef op 13 april 2004 @ 23:41:
Hmmm denk niet dat 150watt is wat je cpu, harde schijven mobo en noem maarop dat je dan verbruik van je videokaart hebme procesor gebrukt al 84 watt
The trade of the tools
Je vergeet de NV40 Ultra. De NV40 zal waarschijnlijk een coreklok van 400MHz krijgen, maar de NV40 Ultra gaat daar vast overheenAstennu schreef op 13 april 2004 @ 22:26:
K heb ff een som gemaakt over de shader peformance van de 6800 en de x800 xt
NV 40:
X800 XT
16x6=96 96x600=57600
En de X800 Pro
12x6=72 72x500=36000
NV 40 Ultra:
16 pipelines, 8 shaders, 450 (?) MHz core
16 x 8 x 450 = 57600
The trade of the tools
Kan me anders herrineren dat het nVidia was die ooit met de fans heeft zitten stumperen, kwam wel door de drivers maar toch .Bigbot schreef op 13 april 2004 @ 22:44:
...
knip
...
bij de koelers van nvida heb ik een veel zekerer gevoel.
Anyways gaat mijn Ti 4200 vervangen worden door iets wat nou high end is.
Weet nog niet helemaal wat maar kan m'n geld wel beter besteden.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Verwijderd
naar mijn weten hebben ze op Cebit al met een demo versie op 550 gedraait,silentsnow schreef op 13 april 2004 @ 23:49:
[...]
Je vergeet de NV40 Ultra. De NV40 zal waarschijnlijk een coreklok van 400MHz krijgen, maar de NV40 Ultra gaat daar vast overheen![]()
NV 40 Ultra:
16 x 8 x 450 = 57600
Want tja... op snelheid was de NV3x ook sneller als de R300 maar ja....alleen bij game benchmarks weet je het zeker!
There is no place like ::1

[edit] ik wacht nog even.
[edit]
NV40 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door silentsnow op 14-04-2004 03:42 ]
The trade of the tools
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Juist daar gaat het dus om. Haal die link nog maar ff weg voor de zekerheid ...CJ schreef op 14 april 2004 @ 02:50:
http://../
The trade of the tools
Hij staat al op verschillende sites gepost hoor... nVnews, Beyond3d, Rage3D etc. GoT kan natuurlijk niet achter blijven.silentsnow schreef op 14 april 2004 @ 02:53:
[...]
Juist daar gaat het dus om. Haal die link nog maar ff weg voor de zekerheid ...
NDA verloopt om 9AM EST op 14 april. Dus tel daarbij zo'n 7 uurtjes op en je hebt CET.
Edit. Moet er wel bij zeggen dat die grafieken wel heel erg misleidend zijn door op verschillende instellingen dingen met elkaar te vergelijken.
Maar 6800U doet het best goed. Vaak is-ie met 4xAA en 16xAF net zo snel (of sneller) dan de 5950U zonder AA en AF.
Alleen ziet 8xAA er niet zo goed als 6xAA bij ATi, wat waarschijnlijk komt door het gebrek aan gammacorrectie.
Over het algemeen had ik er iets meer van verwacht. Maar goed, je kan niet alles hebben. Nu wachten op de rest van de reviews.
[ Voor 69% gewijzigd door CJ op 14-04-2004 03:22 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Daar komt nog bij dat vaak de resolutie van de 6800U net ff een stapje hoger is dan die van de 5950U of de R9800CJ schreef op 14 april 2004 @ 02:54:
[...]
Maar 6800U doet het best goed. Vaak is-ie met 4xAA en 16xAF net zo snel (of sneller) dan de 5950U zonder AA en AF.
Ik mirror die jpg's overigens voordat ze offline gaan
[ Voor 9% gewijzigd door silentsnow op 14-04-2004 03:28 ]
The trade of the tools
Maar goed, misschien verkijk ik me op de grafieken door de verschillende instellingen van de kaarten.
Hopelijk komt er nog een preview die wel alles op gelijke voet behandeld en niet uit gaat van "met welke instellingen haal ik vergelijkbare framerates".
[ Voor 26% gewijzigd door CJ op 14-04-2004 03:34 ]
Verwijderd
dit soort dingen dat is niet eerlijk vergelijken IMO...
NV6800 > 1280x960 4xAA 8xAF
ATI9800 > 1024x768 noAA 8xAF
//edit: http://www.tweakers.net/ext/f/28883/full.jpg en http://www.tweakers.net/ext/f/28885/full.jpg is een mooi verschil
verder ziet het er verder vrij goed uit ben erg benieuwd wat de reviews gaan zeggen en het werd tijd ook, me ti4600 zweet al behoorlijk bij de nieuwere games
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 04:56 ]
Grond ziet er daar echt een beetje raar uit ? :]
Verwijderd
Maargoed grafieken geven niet de praktijk aan, dus ben ik wel benieuwd naar hoe die in de praktijk performed
Verwijderd
1600x1200 4xaa en 16xaf
tegen
1280x1024 4xaa en 16xaf
en daar wint ie ....ik vraag me af welke score / fps er is bij ook 1280x1024 of de radeon op 1600x1200
Er is idd een verschil tussen een cheape 550W en een Antec 430Watt.
Ikzelf heb een Zalman 400Watt en ik geloof dat ik daar best een 6800Ultra bij kan prikken.
nou, als je processor + videokaart + harde schijf bij elkaar zou optellen, op hoeveel zou je dan uitkomen?
Ik heb deze dingen en dan neem ik het ruim:
P4 2.6HT = 80W (max)
WD HD120G = 50W (max)
GeForce 5950U = 100 (max)
kom ik uit op 230Watt. Dan heb ik nog 2 recom-neon lichtjes erin, en de standaard troep als cd brander enzo. By the way, ik heb wel 7 casefans............. (voor het bier koud te zetten)
Ik weet dat de Zalman 400W een topvoeding is en naast Antec de beste voeding is als het gaat om effectieve wattages.
Als de 6800Ultra 2 vrije voedingslijntjes nodig heeft, dan weet ik niet welke apparaten ik bij elkaar op 1 lijn kan prikken.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Je hebt er dus echt twee voor nodig, weet niet of ik dat kan missen
Vind die benchmarks best tegen vallen imo, maja moet nog 6800Ultra VS x800XT zien
[ Voor 57% gewijzigd door blix op 14-04-2004 08:57 ]

The first casualty in war is always the truth...

Bedoelen ze nu dat de videokaart dit allemaal (geheel/gedeeltelijk) hardwarematig kan uitvoeren?
WMV9, MPEG4 en DivX encoding?
edit... laat maar, stond ik andere slide:

Over MPEG2: "60% of computes run on programmable video processor"
[ Voor 37% gewijzigd door T.T. op 14-04-2004 09:08 ]
Inclusief Anti-Aliasing ... Moet je kijken naar die CoD benchmarks, die engine is echt te min voor dit geweld.Alpha-xp schreef op 14 april 2004 @ 08:56:
khad ook een grotere performance boost verwacht, valt me nu eerlijk gezegd een beetje tegen zo'n 10-15 fps sneller vind ik niet echt super.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ik wil wel wat 3DMark '03 benchmarks zien, die vertrouwt zwaar op shader-performance en zo te zien zit dat wel goed bij de NV40.Althalus schreef op 14 april 2004 @ 09:05:
[...]
Inclusief Anti-Aliasing ... Moet je kijken naar die CoD benchmarks, die engine is echt te min voor dit geweld.
The first casualty in war is always the truth...
Lezen! 15fps meer maar dan wel ook op 1280/1024 ipv 1024/786!!!Alpha-xp schreef op 14 april 2004 @ 09:11:
Mja, ik kijk meer naar far cry..kbedoel toekomstige games gaan er alleen maar beter uitzien enzo. En daar is ut verschil vind ik best kleingemiddeld zo'n 15fps sneller dan de 9800xt ( als je de screenies checkt he niet de grafieken, even veel aa en af oO? )
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Het gaat er volgens mij ook om hoeveel vermogen er op je 12volts lijn gegeven kan worden. Mijn 360W (dure) chieftec kan 17 amperes geven op 12v, en aangezien vermogen volt *ampere is kan ik er 204 watt overheen gooien, dus op zich durf ik zelfs met mijn voeding het wel aan (heb maar 1hd en een p4, 2dvd's). Alleen zal het wel krap worden, en dat zit me niet lekker.Deathchant schreef op 14 april 2004 @ 08:50:
Er is een groot deel van dit topic aandacht besteed aan de voeding die geschikt is als je de 6800Ultra koopt.
Er is idd een verschil tussen een cheape 550W en een Antec 430Watt.
Ikzelf heb een Zalman 400Watt en ik geloof dat ik daar best een 6800Ultra bij kan prikken.
nou, als je processor + videokaart + harde schijf bij elkaar zou optellen, op hoeveel zou je dan uitkomen?
Ik heb deze dingen en dan neem ik het ruim:
P4 2.6HT = 80W (max)
WD HD120G = 50W (max)
GeForce 5950U = 100 (max)
kom ik uit op 230Watt. Dan heb ik nog 2 recom-neon lichtjes erin, en de standaard troep als cd brander enzo. By the way, ik heb wel 7 casefans............. (voor het bier koud te zetten)
Ik weet dat de Zalman 400W een topvoeding is en naast Antec de beste voeding is als het gaat om effectieve wattages.
Als de 6800Ultra 2 vrije voedingslijntjes nodig heeft, dan weet ik niet welke apparaten ik bij elkaar op 1 lijn kan prikken.
Dat met die 2 aansluiting op 2 aparte lijntjes moet me ook maar even uitgelegd worden, dat snap ik niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 14-04-2004 09:56 ]
|
|__#
|
|__#
|
|__# -> deze gaat dan in de eerste molex van je 6800Ultra
waarbij de # de connector is.
Je zou 2 van deze "draadjes" moeten hebben met één van de 3 connectortjes op je videokaart en op de andere 2 mag dan NIKS aangesloten zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 14-04-2004 10:04 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vraag me ook een beetje af of de voeding het trekt als ik een 6800 aanschaf.
aar even afwachten op de aanbevolen eisen voor consumenten.
[ Voor 41% gewijzigd door mradem op 14-04-2004 10:10 ]
jah okeey maar wanneer gaat die komen ? niet in mei volgens mij maar eerder 6 maanden later.silentsnow schreef op 13 april 2004 @ 23:49:
[...]
Je vergeet de NV40 Ultra. De NV40 zal waarschijnlijk een coreklok van 400MHz krijgen, maar de NV40 Ultra gaat daar vast overheen![]()
NV 40 Ultra:
16 x 8 x 450 = 57600
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[reactie op deathchant]
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 14-04-2004 10:09 ]
16pipes, 256-b bus
14k 3dMarks
6800non-U
12pipes, 128-b bus (?)
/edit 1 http://cc.usu.edu/~roblb/3dmark2k3.jpg
/edit 2 http://bbs.gzeasy.com/uploads/post-1-1081927426.jpg ow jeah het eerste UE3 shot !
nog een UE3 shot http://bbs.gzeasy.com/uploads/post-1-1081930231.jpg
/edit 3 http://bbs.gzeasy.com/uploads/post-1-1081928044.jpg
[ Voor 83% gewijzigd door oeLangOetan op 14-04-2004 10:17 ]
verloopstukjes eropzetten kan toch wel.Sjah schreef op 14 april 2004 @ 10:08:
Maar volgens mij heeft me voeding maar 2 (of3) draden met op ieder een paar connectoren. Dan zou ik dus niks overhouden![]()
[reactie op deathchant]
Nee dus, de shots zijn met dezelfde instellingen. De winst waar het werkelijk nodig is, in dx9 titels, ziet er maar matig uit, anderzijds, op 1 benchmark van FarCry kan ik hem niet afrekenen.Lief_Adje schreef op 14 april 2004 @ 09:15:
[...]
Lezen! 15fps meer maar dan wel ook op 1280/1024 ipv 1024/786!!!
Opo andere punten is hij flink sneller
Ik kijk uit naar deze dag
[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 14-04-2004 10:24 ]
Niet op voorraad.
Nee, want die lijnen moeten dedicated zijn, ik heb dus wel connectoren dat is het probleem niet, maar ik mag ze niet gebruiken.
Mijn lijnen zijn ook allemaal bezet. Dedicated bedoel je dat er niks anders op mag dan de videokaart?Sjah schreef op 14 april 2004 @ 10:19:
[...]
Nee, want die lijnen moeten dedicated zijn, ik heb dus wel connectoren dat is het probleem niet, maar ik mag ze niet gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door mradem op 14-04-2004 10:27 ]
Dit topic is gesloten.