Waarom geloof ik er niks van dat het zo goedkoop is? Dingen liggen straks weer gewoon in de winkel voor 450 euro en die ultra voor 600.Sjah schreef op 12 april 2004 @ 21:25:
ohoh, als die prijzen kloppen, kan Ati wel inpakken(of omlaag gaan), 300 us $ voor een 16x1 non-ultra.
Naar horen zeggen komt er ook een 512MB versie en die zal dan wel $499 ofzo kosten.shuogg schreef op 12 april 2004 @ 21:27:
[...]
Waarom geloof ik er niks van dat het zo goedkoop is? Dingen liggen straks weer gewoon in de winkel voor 450 euro en die ultra voor 600.
Dat komt simpelweg omdat je de Nature demo van 3DMark2001SE niet kan draaien op een GeForce2. Een GeForce2 Ultra is bijna net zo snel in 3DMark2001SE als een dikke GeForce3, als je de Nature demo niet meerekent.kutkip schreef op 12 april 2004 @ 03:00:Net als het verschil gf2 en gf3 in 3D Mark 2001SE dat heel groot is, maar in 3D Mark 2000 weer een stuk kleiner.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Ik doelde met deze opmerking dat MS wist van de nieuwe FX kaarten die op 32 bit zouden kunnen draaien en omdat ze samen werken met ati in eens alleen ondersteuning bieden voor 24 bit --> de ati kaarten dus.Puppetmaster schreef op 12 april 2004 @ 18:16:
[...]
ach kijk: als je als MS een standaard ontwikkeld is het logisch dat die standaard gevolgd wordt.
als je dan als Nv je eigen api erdoor wil drukken omdat je op dat moment erg groot en sterk bent, kan dat óf goed gaan en ben je de "the man",
óf het gaat mis omdat je niet gevolgd wordt en MS wel.
helaas voor Nv is (imo terecht) het laatste gebeurt...
[edit]
voor de concurrentie is een beetje wisseling van de macht alleen maar goed.
Ati heeft nu 1,5 jaar voortgeborduurd op de R3x0 omdat er niet genoeg tegengas was.
Tis dat de nVidia kaarten backwards compatible zijn op 16bit, maargoed! nV40 lijkt mee goeie revange!
Greetzz
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
En ws. 500 - 550 euro hierHacku schreef op 12 april 2004 @ 21:34:
[...]
Naar horen zeggen komt er ook een 512MB versie en die zal dan wel $499 ofzo kosten.

Prijzen hier zijn te hoog.
Maar ik verwacht dat die 256MB versies ook wel voor meer over de toonbank gaan hoor, simpelweg omdat ze er gewoon meer voor kunnen vragen. Kijk maar eens naar voor hoeveel geld 5900XT's nu over de toonbank nog gaan. Ze gaan daar echt niet bij in de buurt zitten hoor, gewoon ver erboven.
Wat een onzin, nVidia hield zich gewoon niet aan de specificaties. nVidia dacht op die manier ff fijn de concurrentie uit de markt te drukken, gewoon plan misluktFr0zenFlame schreef op 12 april 2004 @ 21:42:
[...]
Ik doelde met deze opmerking dat MS wist van de nieuwe FX kaarten die op 32 bit zouden kunnen draaien en omdat ze samen werken met ati in eens alleen ondersteuning bieden voor 24 bit --> de ati kaarten dus.
Tis dat de nVidia kaarten backwards compatible zijn op 16bit, maargoed! nV40 lijkt mee goeie revange!
Greetzz

Het ontwerp ligt vaak al lang van tevoren vast. En als het eenmaal vastligt, dan kan je het niet meer veranderen. Grote kans dat het ontwerp vastlag voordat de DirectX specs vast lagen.shuogg schreef op 12 april 2004 @ 21:45:
[...]
Wat een onzin, nVidia hield zich gewoon niet aan de specificaties. nVidia dacht op die manier ff fijn de concurrentie uit de markt te drukken, gewoon plan mislukt.
The trade of the tools
En de 9700 pro die eerder uitkwam dan de FX5800 had het natuurlijk wel toevallig exact zo volgens de specssilentsnow schreef op 12 april 2004 @ 21:52:
[...]
Het ontwerp ligt vaak al lang van tevoren vast. En als het eenmaal vastligt, dan kan je het niet meer veranderen. Grote kans dat het ontwerp vastlag voordat de DirectX specs vast lagen.

Kom op man, nVidia wist ongetwijfeld wel wat DX9 ging worden, het bedrijf is te groot om in het gewis gehouden te worden.
nou ja .. als de geruchten waarzijn dan zal het zeer waarschijnlijk wel 400-500 euro hier zijnm maar dan nog 600 euro zie ik ze zoiezo niet doen , ze moeten ook concurren met ati he.shuogg schreef op 12 april 2004 @ 21:27:
[...]
Waarom geloof ik er niks van dat het zo goedkoop is? Dingen liggen straks weer gewoon in de winkel voor 450 euro en die ultra voor 600.
ik wil de eerste benchmarks nu wel eens zien, van een bekende site dan he.
Dat denk ik niet silentsnow, want straks maken ze kaarten die nutteloos zijn i.c.m. directx.
Ze overleggen echt wel in eerste instantie en gaan vanuit dat punt ontwerpen.
Wordt dat XNA nou de opvolger van Directx eigenlijk?
Ze overleggen echt wel in eerste instantie en gaan vanuit dat punt ontwerpen.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
De 5900XT is een budget versie van de NV38. De 5900XT moet je dus vergelijken met de budgetversie van de NV40, en niet met de NV40 Ultra of de gewone NV40.shuogg schreef op 12 april 2004 @ 21:44:
[...]
Maar ik verwacht dat die 256MB versies ook wel voor meer over de toonbank gaan hoor, simpelweg omdat ze er gewoon meer voor kunnen vragen. Kijk maar eens naar voor hoeveel geld 5900XT's nu over de toonbank nog gaan. Ze gaan daar echt niet bij in de buurt zitten hoor, gewoon ver erboven.
The trade of the tools
Nee XNA wordt een breedere omschrijving van de directx architectuurAlthalus schreef op 12 april 2004 @ 21:55:
(Directx is de onderliggen de api maar daar bovenop zal er nu een "api" komen voor het communiceren tussen fysicsengines, geluidengines,..)
XNA is ook een toolset voor de programmeur voor het sneller optimalizeren van zijn engine.
/edit onduidelijk
[ Voor 34% gewijzigd door oeLangOetan op 12-04-2004 22:05 ]
Dat was nog altijd de 68000Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:00:
GFFX 6800doet me denken aan de oude Motorola's (voor de kenners
)
The trade of the tools
Het is trouwens geen FX meer. Gewoon GeForceVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:00:
GFFX 6800doet me denken aan de oude Motorola's (voor de kenners
)
Yup zal waarschijnlijk wel duurder worden dan in Amerika. Toch is dat niet altijd zo, de 9800pro kost momenteel hier 200, en in de US is die dat ook.ThaKiller schreef op 12 april 2004 @ 21:55:
[...]
nou ja .. als de geruchten waarzijn dan zal het zeer waarschijnlijk wel 400-500 euro hier zijnm maar dan nog 600 euro zie ik ze zoiezo niet doen , ze moeten ook concurren met ati he.
Ben ook wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de prijzen van FX 5950 en RD 9800XT, moeten wel omlaag...
Hoe dan ook, wil nu eindelijk wel is van me Ti 4200tje af, dus een nieuwe kaart word et zeker!
Hoe dan ook, wil nu eindelijk wel is van me Ti 4200tje af, dus een nieuwe kaart word et zeker!
Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.
Daarom noemde ik ook de 5900 XTsilentsnow schreef op 12 april 2004 @ 21:58:
[...]
De 5900XT is een budget versie van de NV38. De 5900XT moet je dus vergelijken met de budgetversie van de NV40, en niet met de NV40 Ultra of de gewone NV40.
Dat is een budgetversie, en die gaat nog voor goed geld over de toonbank.
Waarom zouden ze dan de NV40 voor maar iets meer verkopen?
Ze kunnen er gewoon simpelweg meer voor vragen, en als dat kan, doet men het ook
De 9800Pro heb je in de VS al voor €163, in tegenstelling tot ruim €200 in Nederland.Sjah schreef op 12 april 2004 @ 22:10:
[...]
Yup zal waarschijnlijk wel duurder worden dan in Amerika. Toch is dat niet altijd zo, de 9800pro kost momenteel hier 200, en in de US is die dat ook.
The trade of the tools
Ik doelde op een budget NV40shuogg schreef op 12 april 2004 @ 22:31:
[...]
Daarom noemde ik ook de 5900 XT
Dat is een budgetversie, en die gaat nog voor goed geld over de toonbank.
Waarom zouden ze dan de NV40 voor maar iets meer verkopen?
Ze kunnen er gewoon simpelweg meer voor vragen, en als dat kan, doet men het ook.
The trade of the tools
Ik had het over 200€ en uiteraard 200$ in de US (gevoelsmatig is wat een dollar daar is, een euro hier). Meestal is het echter 200$ daar en 260€ hier. Het verschil is gewoon absurd groot soms.silentsnow schreef op 12 april 2004 @ 22:32:
[...]
De 9800Pro heb je in de VS al voor €163, in tegenstelling tot ruim €200 in Nederland.
Verwijderd
Ehh op die site staat 299$ voor de nv40 ? kan toch niet kloppen ? 
(hoopt stiekem van wel)
(hoopt stiekem van wel)
Waarom zou dat niet kunne kloppen? Die $299 slaat echter op de non-Utra versie, misschien zelfs de budget versieVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 22:45:
Ehh op die site staat 299$ voor de nv40 ? kan toch niet kloppen ?
The trade of the tools
Verwijderd
ehh enige verschil tussen de twee kaarten is 50 mhz in geheugen. dan heb ik liever de lite versie
EUR 170 = USD 200 volgens de huidige wisselkoers.Sjah schreef op 12 april 2004 @ 22:43:
[...]
Ik had het over 200€ en uiteraard 200$ in de US (gevoelsmatig is wat een dollar daar is, een euro hier). Meestal is het echter 200$ daar en 260€ hier. Het verschil is gewoon absurd groot soms.
Helaas is het idd zo dat een kaart die in Amerika USD 200 kost in NL geen EUR 170 maar ver boven de EUR 200 kost. De redenen zijn vaak verscheping e.d. Maar het blijft zuigen
T.a.v. de prijzen die er in NL gerekend gaan worden voor een 6800Ultra kijk ik liever naar introductieprijzen uit het verleden dan naar USD prijzen op diverse sites.
Ik verwacht daarom dat een 6800ultra de eerste maand zeker niet voor onder de EUR 550 te krijgen zal zijn. Ik heb een angstig vermoeden dat de prijs zelfs hoger zal liggen.
ps Weet iemand waarom in de bovenste horizontale balk bij HardOCP staat: "I smell nv40, and it smells good."
[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 12-04-2004 22:55 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nou dat ou kunnen jah maar de 5950 was wel ivm de 5900 ultra zeer prettig geprijsd en begon rond de E 490,- hopen dat de prijs wat lager ligt al is het maar 500 ipv 550 dat zou al een goed begin zijn.
meer hier:Nvidia prices up GF 6800 Ultra, non Ultra - report
In brief: Let's hope memory prices don't go nuts in May
KOREAN WEB SITE Dark Crow is saying that when Nvidia launches its NV40 tech this week, it will charge $399 for the 6800 Ultra and $299 for the non Ultra.
http://www.theinquirer.net/?article=15292
LOL
Kunnen we hier nog wat van verwachten?
wat jullie....
GreetZz
Ik denk zelf van niet! Ze hebben wel het geld, maar mij lijkt dat ze straat lengtes achter leggen op Ati & nVidia qua knowhow...Intel 2700G: A threat to Nvidia and ATI?
By Wolfgang Gruener, Senior Editor
April 12, 2004 - 00:00 EST
Chicago (IL) - Intel is challenging Nvidia and ATI with its new multimedia accelerator chip. Unlike past battles for the best-performing graphics chip, the next graphic chip war might be fought in a new arena: In the palm of your hand.
Intel is not shy of positioning its new 2700G multimedia chip in the premier league of graphics accelerators. "It delivers game console performance," says Kyle Fox, product marketing manager at Intel. "The 2700G competes with Nvidia and ATI."
wat jullie....
GreetZz
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Intel is wel de grootste videokaartbakker ter wereld als ik me niet vergisFr0zenFlame schreef op 12 april 2004 @ 23:13:
LOL
[...]
Ik denk zelf van niet! Ze hebben wel het geld, maar mij lijkt dat ze straat lengtes achter leggen op Ati & nVidia qua knowhow...
wat jullie....
GreetZz
Iig tot voor kort zowieso. Wel ingebouwde troep, maar toch.
Ze hebben er echt wel mensen voor, en als ze er genoeg geld tegenaan smijten kan het best wat worden, laten we het hopen iig. Zakken de prijzen weer
Ja klopt IDD, maar dat gaat vooraal om al die mee geleverde shitshuogg schreef op 12 april 2004 @ 23:17:
[...]
Intel is wel de grootste videokaartbakker ter wereld als ik me niet vergis
Iig tot voor kort zowieso. Wel ingebouwde troep, maar toch.
Ze hebben er echt wel mensen voor, en als ze er genoeg geld tegenaan smijten kan het best wat worden, laten we het hopen iig. Zakken de prijzen weer
XGI is geen high-end mededinger imo.Fr0zenFlame schreef op 12 april 2004 @ 23:20:
[...]
Ja klopt IDD, maar dat gaat vooraal om al die mee geleverde shitOnboard enzo. Maar alst om de High-end kaarten gaan moet je toch echt bij nVidia, Volari & Ati kijken!
En ik zie Intel eerder meedoen met de grote jongens dan XGI (die de Volari kaarten maken).
Intel heeft centen, en centen kom je een heel eind mee. Kijk maar naar Microsoft met de Xdoos, onze vrienden uit redmond hadden ook nooit eerder een console gebouwd, en toch loopt hij als een trein
Plus nog $60-$100 voor een goede voeding die NV40 aan kan?oeLangOetan schreef op 12 april 2004 @ 21:26:
[...]
399$ voor de ultra, das een stuk goedkoper dan verwacht !
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
het is een chip voor handhelds, zie ook:Fr0zenFlame schreef op 12 april 2004 @ 23:13:
[...]
Ik denk zelf van niet! Ze hebben wel het geld, maar mij lijkt dat ze straat lengtes achter leggen op Ati & nVidia qua knowhow...
nieuws: Meer details Intel Bulverde-chips voor handhelds
dus ik denk niet dat het meteen een concurrent op de high-end 3D desktop wordt
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Weer wat nieuws van B3D. De review van B3D komt niet op de 13de...
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11468A.) Its not published on the 13'th
b.) It won't be at this time.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Zit een GF3/GF4 Hybrid in! In de Xdoos!shuogg schreef op 12 april 2004 @ 23:22:
[...]
XGI is geen high-end mededinger imo.
En ik zie Intel eerder meedoen met de grote jongens dan XGI (die de Volari kaarten maken).
Intel heeft centen, en centen kom je een heel eind mee. Kijk maar naar Microsoft met de Xdoos, onze vrienden uit redmond hadden ook nooit eerder een console gebouwd, en toch loopt hij als een trein(qua verkoop dus).
Als ze in dat doosje een Intel Extreme Chipset hadden gedaan... zouden ze uitgelachen worden door iedereen met ook een beetje kennis van zaken!
There is no place like ::1
Specs Gigabyte NV40 kaarten:

Ati R420/423 info

Nog een aantal NV40 gerelateerde info:

Nu nog lege pagina's ...
GeForce 6 Series Tech Article
GeForce 6800Ultra Preview
en deze ws ook:
http://www.tomshardware.com/graphic/20040413/index.html
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2023
Keej, NDA gaat er over pakweg 24 uur pas af
Volgende keer ajb niet 4 posts achter elkaar plaatsen

Ati R420/423 info

Nu nog lege pagina's ...
GeForce 6 Series Tech Article
GeForce 6800Ultra Preview
en deze ws ook:
http://www.tomshardware.com/graphic/20040413/index.html
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=2023
Keej, NDA gaat er over pakweg 24 uur pas af
Volgende keer ajb niet 4 posts achter elkaar plaatsen
[ Voor 72% gewijzigd door Pollewob op 13-04-2004 15:02 ]
The trade of the tools
Damn,zat hier al lekker met kopje koffie klaar.
Is er geen streaming uitzending vAn de nVidia presentatie op die gameLan?
[edit] ik zie dat die savonds is, en dan ook nog Los Angeles tijd, 9 uur later dus. Dat zal morgen wel worden, onhandige tijdsverschillen soms...
Is er geen streaming uitzending vAn de nVidia presentatie op die gameLan?
[edit] ik zie dat die savonds is, en dan ook nog Los Angeles tijd, 9 uur later dus. Dat zal morgen wel worden, onhandige tijdsverschillen soms...
[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 13-04-2004 09:20 ]
Tsk tsk.swampy schreef op 13 april 2004 @ 02:34:
[...]
Zit een GF3/GF4 Hybrid in! In de Xdoos!
Als ze in dat doosje een Intel Extreme Chipset hadden gedaan... zouden ze uitgelachen worden door iedereen met ook een beetje kennis van zaken!
Je snapt best wat ik bedoel.
Zoals ik het nu zie, 880XTsilentsnow schreef op 13 april 2004 @ 05:22:
Specs Gigabyte NV40 kaarten:
[afbeelding]
Ati R420/423 info
[afbeelding]
Verdikkie is er nog helemaal niks gelekt, nou moet ik nog gaan werken ook.
Niet op voorraad.
Verwijderd
als ik hier naar kijk heeft dat ding dus wel gewoon 1 molex inplaats van 2silentsnow schreef op 13 april 2004 @ 05:45:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
dat is een nv38Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 09:23:
[...]
als ik hier naar kijk heeft dat ding dus wel gewoon 1 molex inplaats van 2
Misschien is dit de de niet-ultra variant? Dat maakt deze kaart weer een stuk interessanter.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 09:23:
[...]
als ik hier naar kijk heeft dat ding dus wel gewoon 1 molex inplaats van 2
GVD
Zit ik de hele nacht te wachten als vele anderen met een bak koffie
Shit! Al iemand die een indicatie kan geven wanneer wel?
De verwachting is na de launching LAN party. En die begint pas vanavond... tel daar nog een uurtje of 6-8 bij op vanwege het tijdsverschil... en je zit op morgenvroeg.Fr0zenFlame schreef op 13 april 2004 @ 11:19:
GVDZit ik de hele nacht te wachten als vele anderen met een bak koffie
Shit! Al iemand die een indicatie kan geven wanneer wel?
kutzooi!CJ schreef op 13 april 2004 @ 11:30:
De verwachting is na de launching LAN party. En die begint pas vanavond... tel daar nog een uurtje of 6-8 bij op vanwege het tijdsverschil... en je zit op morgenvroeg.
waarom niet eens gewoon CET?
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Verwijderd
Wanneer schatten jullie dat de winkeliers in Nederland de kaarten hebben ?
Eind deze week ?
Eind deze week ?
Mooi dingetje:

edit, het blijk nog geen nv40 pcb te zijn maar iig het koelontwerp van asus.

[ Voor 37% gewijzigd door edward2 op 13-04-2004 12:18 ]
Niet op voorraad.
Hehe, ik zag 'm ook net.
Er moet wel even bij vermeld worden dat het om een computerrender gaat, voordat mensen gaan roepen van "oooh, hij heeft geen powerconnector!!!".
Er moet wel even bij vermeld worden dat het om een computerrender gaat, voordat mensen gaan roepen van "oooh, hij heeft geen powerconnector!!!".
Ik mis het een en andere aan IO, zal wel prototype zijn, maar zou idd een vette kaart zijn, die wil k wel in mn AGP slot hangen
@CJ
Wss zullen er ook wel mensen van bepaalde fora & nieuws sites zijn die live verlsag of info door spelen voor beknopte (p)revieuws. Althans dat hoop ik
oooh, hij heeft geen powerconnector!
Ik vind 399 Dollar/Euro niet echt veel voor de 6800Ultra. Als je kijkt naar de 5950Ultra en 5900Ultra. het verschil in prijs was erg hoog en in prestatie erg marginaal.
Als je bedenkt dat de 6800Ultra 12.000 benchies gaat opleveren en daarmee een 100% verbetering is, vind ik deze erg goedkoop.
Ik heb eens met een vriend gepraat die erg veel afweet van zulke dingen. Hij werkt bij de regenboog.
Nvidia beveelt minimaal een 480Watt PSU aan. Maar ik geloof er geen ruk van. Bij het topic (bij tomshardware) over de FX5700Ultra staat hoeveel watt een 5950U en een R9800XT gebruikt. Dit loopt op tot 150WATT!! Of ik dit moet geloven is ook maar de vraag.
Ik heb een Zalman 400Watt voeding en is daarbij naast de dure antec 550Watt voeding een van de beste voedingen op gebied van pure wattages. Mijn Zalman trapt een andere goedkopere 550W voeding echt wel kont hoor, genoeg reviews over gelezen.
Maar nu back to 6800Ultra. Als de huidige 5950U en R9800XT al zoveel leveren dan lijkt het me sterk dat je een 480W PSU nodig hebt. Ik heb namelijk een 5950U en alles loopt perfect. Ik denk dat een zalman 400W voeding echt wel genoeg is voor een 6800Ultra.
Ik vind 399 Dollar/Euro niet echt veel voor de 6800Ultra. Als je kijkt naar de 5950Ultra en 5900Ultra. het verschil in prijs was erg hoog en in prestatie erg marginaal.
Als je bedenkt dat de 6800Ultra 12.000 benchies gaat opleveren en daarmee een 100% verbetering is, vind ik deze erg goedkoop.
Ik heb eens met een vriend gepraat die erg veel afweet van zulke dingen. Hij werkt bij de regenboog.
Nvidia beveelt minimaal een 480Watt PSU aan. Maar ik geloof er geen ruk van. Bij het topic (bij tomshardware) over de FX5700Ultra staat hoeveel watt een 5950U en een R9800XT gebruikt. Dit loopt op tot 150WATT!! Of ik dit moet geloven is ook maar de vraag.
Ik heb een Zalman 400Watt voeding en is daarbij naast de dure antec 550Watt voeding een van de beste voedingen op gebied van pure wattages. Mijn Zalman trapt een andere goedkopere 550W voeding echt wel kont hoor, genoeg reviews over gelezen.
Maar nu back to 6800Ultra. Als de huidige 5950U en R9800XT al zoveel leveren dan lijkt het me sterk dat je een 480W PSU nodig hebt. Ik heb namelijk een 5950U en alles loopt perfect. Ik denk dat een zalman 400W voeding echt wel genoeg is voor een 6800Ultra.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
edward2 schreef op 13 april 2004 @ 12:14:
Mooi dingetje:
[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit
[ Voor 5% gewijzigd door shuogg op 13-04-2004 12:24 ]
Verwijderd
Juni komt de PCI Express versie uit..Althalus schreef op 13 april 2004 @ 12:05:
begin juni
ik moet wel nog eens bekijken welk merk ik pak. Ik heb een sterke voorkeur voor asus, met name voor hun bekendheid, betrouwbaarheid en hun cooling solutions.
Ik ben erg tevreden over mijn asus 5900U, maar het is gebleken dat MSI en LeadTek de beste zijn.
Ik heb ook een asus moederbord, dus zou het logisch gezien ook "verstandiger" zijn om een asus 6800Ultra te pakken
Ik ben erg tevreden over mijn asus 5900U, maar het is gebleken dat MSI en LeadTek de beste zijn.
Ik heb ook een asus moederbord, dus zou het logisch gezien ook "verstandiger" zijn om een asus 6800Ultra te pakken
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nou zo goed zijn die Cooling Solutions van Asus niet altijd.Deathchant schreef op 13 april 2004 @ 12:34:
ik moet wel nog eens bekijken welk merk ik pak. Ik heb een sterke voorkeur voor asus, met name voor hun bekendheid, betrouwbaarheid en hun cooling solutions.
Op mijn vorige Asus Geforce ti 4600 kreeg ik artefacts tijdens 3d spelen. Dit bleek aan de cooler te liggen. Nadat ik hem opnieuw had vastgemaakt met AS3 ertussen was het probleem tijdelijk opgelost.
Die cooler zat niet alleen met plastic pushpins vast waardoor hij na verloop van tijd geen goed contact maakte ook had de onderkant een profiel als van een Croky "ribbelchips"..

Verder zat op mijn vorige Asus mobo tussen de northbridge en de fan geeneens koelpasta....

De mobo's an sich (nu P4c800-E deluxe) zijn wel goed.
Ga er iig niet voetstoots vanuit dat ASUS zulke goede "cooling" soluties levert.
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 13-04-2004 14:25 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zag op de vorige pagina die nv40 met maar één molex. Als dat een non-ultra of budget kaart is, én de Ultra twee molex'en heeft, betekent dat dan, dat een non-ultra nooit overgeclocked worden naar een Ultra, omdat de voedingkabeltjes dan gaan smelten? Dan zou je $100,- extra neer moeten leggen voor een molex-connector 
Wanneer is het morgen?....
Wanneer is het morgen?....
exuse me , maar asus zuigt vind ik best wel , al 6 keer iets (vid of mobo) geRMA't en iedere keer 6-8 weken moeten wachten , maar misschien heb ik gewoon pech met asusDeathchant schreef op 13 april 2004 @ 12:34:
[ Voor 60% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 13-04-2004 14:48 ]
heb ook 3 dingen teruggestuurd (1 x vid + 2 x mobo) en 1 mobo duurde 2 maandenThaKiller schreef op 13 april 2004 @ 14:31:
exuse me , maar asus zuigt vind ik best wel , al 6 keer iets (vid of mobo) geRMA't en iedere keer 6-8 weken moeten wachten , maar misschien heb ik gewoon pech met asus
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
eventueel een GL versieAlthalus schreef op 13 april 2004 @ 11:01:
met dual dvi?
ik weet dat de achterkant van de nv40 een heleboel platte verdelers heeft op de achterkan heeft voor stroom (denk ik), arh ik kan ook mis zijn
Verwijderd
Beetje offtopic maar ik vind de moederborden van Asus grote klasse, videokaarten van Asus heb ik nooit gehad...
tis idd de ervaring die je zelf hebt met een merk. Zoals er dus ook een uitgebreid topic is over Iiyama. De een heeft kutervaringen en de ander is er zeer over te spreken.
Ik ben zelf dus tevreden over de cooling van Asus (GeForce FX5900Ultra) en Asus P4C800Deluxe. Ik zal dan ook wel geluk hebben gehad dat dit allebei toen zeer nieuwe onderdelen waren.
Maar goed. Back ontopic. De 6800non ultra heeft geloof ik ook 128MB.
Ik vraag me af wanneer de volle 256MB van de 6800Ultra echt nodig zal zijn. Tegen die tijd is de 6800Ultra toch al rete langzaam
.
Ik vind het wel ongelooflijk van die 2 molexconnectors. nVidia houdt er blijkbaar geen rekening mee dat niet iedereen geld als water heeft en dan "ook nog maar even" een nieuwe (vrij dure) PSU erbij moet aanschaffen. Over 10 jaar hebben we videokaarten die alleen maar uit voedingsconnectoren bestaan
Ik ben zelf dus tevreden over de cooling van Asus (GeForce FX5900Ultra) en Asus P4C800Deluxe. Ik zal dan ook wel geluk hebben gehad dat dit allebei toen zeer nieuwe onderdelen waren.
Maar goed. Back ontopic. De 6800non ultra heeft geloof ik ook 128MB.
Ik vraag me af wanneer de volle 256MB van de 6800Ultra echt nodig zal zijn. Tegen die tijd is de 6800Ultra toch al rete langzaam
Ik vind het wel ongelooflijk van die 2 molexconnectors. nVidia houdt er blijkbaar geen rekening mee dat niet iedereen geld als water heeft en dan "ook nog maar even" een nieuwe (vrij dure) PSU erbij moet aanschaffen. Over 10 jaar hebben we videokaarten die alleen maar uit voedingsconnectoren bestaan
Verwijderd
zou nVidia anders een dealtje hebben met het Nuon? http://nu.nl/news.jsp?n=306665&c=32Deathchant schreef op 13 april 2004 @ 15:06:
hehe, NUON lacht zich dood. ze krijgen geen paaltje van het stroomverbruik van een videokaart hoor 
hoe lang moeten we nu nog wachten totdat deze kaart echt in de winkels liggen? ik verwacht begin mei
hoe lang moeten we nu nog wachten totdat deze kaart echt in de winkels liggen? ik verwacht begin mei
[ Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 13-04-2004 15:22 ]
Ja en ook niet teveel pc's met die videokaarten uitrusten straks denken ze nog dat je een hennepkwekerij hebt

http://www.digit-life.com/news.html?103841#103841
16-pipeline superscalar architecture with 6 vertex modules, DDR3 support and real 32-bit pipelines
PCI Express x16, AGP 8x support
222 million transistors
400MHz core clock
Chips made by IBM
0.13µm process
Geloof nooit dat een 400Mhz core meer dan 150W slurpt.
[ Voor 57% gewijzigd door adewidt op 13-04-2004 15:44 ]
Verwijderd
Toch staat er in hetzelfde artikel:
We have almost received a GeForce 6800 sample, so it's still early to speak of GPU power consumption. Though a giant core with 222 million transistors imply some high appetite for power. At least NVIDIA recommends testers to use 480W and over power supplies. By the way, GeForce 6800 Ultra reference cards will occupy two standard slots. However, it's not obligatory for all vendors, so we might see single-slot models as well.
Verwijderd
Max 150Wadewidt schreef op 13 april 2004 @ 15:43:
Geloof nooit dat een 400Mhz core meer dan 150W slurpt.
een 5950U en een R9800XT trekken ook al 150Watt. Zie tomshardware onder artikel 5700Ultra goes ddr3.
http://www.tomshardware.com/graphic/20040405/gddr3-11.html
Vanwaar trouwens de verlaging van de core?? 475MHZ->400 MHZ.
Ik weet dat het door die pijplijnen komt.
Misschien een noob-vraag: waarom niet 475 laten of hoger?
Ik ken het pijplijn verhaal ongeveer, in die zin dat er data door een 16pijplijn architectuur wordt verzonden waardoor een hoge clocksnelheid niet noodzakelijk is.
Misschien kan iemand iets meer zeggen hierover.
http://www.tomshardware.com/graphic/20040405/gddr3-11.html
Vanwaar trouwens de verlaging van de core?? 475MHZ->400 MHZ.
Ik weet dat het door die pijplijnen komt.
Misschien een noob-vraag: waarom niet 475 laten of hoger?
Ik ken het pijplijn verhaal ongeveer, in die zin dat er data door een 16pijplijn architectuur wordt verzonden waardoor een hoge clocksnelheid niet noodzakelijk is.
Misschien kan iemand iets meer zeggen hierover.
Ikes!! Dawn is history make room for ~De zeemeermin~

[ Voor 29% gewijzigd door oeLangOetan op 13-04-2004 18:19 ]
omdat én 16 pipes én 475mhz core denk ik toch iets te veel warmte opleverde
hmm dat mocht niet geloof ik meeroeLangOetan schreef op 13 april 2004 @ 16:39:
http://www.ixbt.com/short/2k4-04/nv-01.jpg
In feite weten dus nog steeds zo goed als niks, misschien gaat chip.de vanavond over de schreef, anders gaan we weer benchmarkoos naar bed, das toch vergschrikkelijk....
Nog wat plaatjes:
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=11485
wat zit dat PCB vol, en het is nog maar de buitenkant...
EDIT: wat info van een te snelle digit life:
Latest News
Tuesday, April 13, 2004
NVIDIA GeForce 6800 GPU family officially announced — Cormac @ 17:00
It's time to officially introduce the new GPU generation from NVIDIA and shed the light on its architecture and features.
So, the GeForce 6800 GPU family, codenamed NV40, today officially entered the distribution stage. Initially it will include two chips, GeForce 6800 Ultra and GeForce 6800, with the same architecture.
These are the key innovations introduced in NVIDIA's novelties:
16-pipeline superscalar architecture with 6 vertex modules, DDR3 support and real 32-bit pipelines
PCI Express x16, AGP 8x support
222 million transistors
400MHz core clock
Chips made by IBM
0.13µm process
40x40mm FCBGA (flip-chip ball grid array) package
ForceWare 60+ series
Supports 256-bit GDDR3 with over 550MHz (1.1GHz DDR) clock rates
NVIDIA CineFX 3.0 supporting Pixel Shader 3.0, Vertex Shader 3.0; real-time Displacement Mapping and Tone Mapping; up to 16 textures/pass, 16-bit and 32-bit FP formats, sRGB textures, DirectX and S3TC compression; 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering; lots of new visual effects
NVIDIA HPDR (High-Precision Dynamic-Range) on OpenEXR technology supporting FP filtering, texturing, blending and AA
Intellisample 3.0 for extended 16xAA, improved compression performance; HCT (High-resolution compression), new lossless compression algorithms for colors, textures and Z buffer in all modes, including hi-res high-frequency, fast Z buffer clear
NVIDIA UltraShadow II for 4 times the performance in highly shadowed games (e.g. Doom III) comparing to older GPUs
Extended temperature monitoring and management features
Extended display and video output features, including int. videoprocessor, hardware MPEG decoder, WMV9 accelerator, adaptive deinterlacing, video signal scaling and filtering, int. NTSC/PAL decoder (up to 1024x768), Macrovision copy protection; DVD/HDTV to MPEG2 decoding at up to 1920x1080i; dual int. 400MHz RAMDAC for up to 2048x1536 @ 85Hz; 2 x DVO for external TMDS transmitters and TV decoders; Microsoft Video Mixing Renderer (VMR); VIP 1.1 (video input); NVIDIA nView
NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0 for color and image clarity management
Supports Windows XP/ME/2000/9X; MacOS, Linux
Supports the latest DirectX 9.0, OpenGL 1.5
We have almost received a GeForce 6800 sample, so it's still early to speak of GPU power consumption. Though a giant core with 222 million transistors imply some high appetite for power. At least NVIDIA recommends testers to use 480W and over power supplies. By the way, GeForce 6800 Ultra reference cards will occupy two standard slots. However, it's not obligatory for all vendors, so we might see single-slot models as well.
Well, having seen the GPU, we now have to wait a bit for its test results. Please be patient, we are going to publish the respective article in the nearest future.
Ending this news I'll mention NVIDIA partners that will support the new release by solutions on it. They are Albatron, AOpen, ASUSTeK Computer, Chaintech, Gainward, Leadtek Research, MSI, Palit Microsystems, PNY Technologies, Prolink Computer, Shuttle and XFX Technologies.
[ Voor 119% gewijzigd door edward2 op 13-04-2004 17:19 ]
Niet op voorraad.
Alle info van digit-life is nu op http://www.darkcrow.co.kr/ te vinden 

NVIDIA GeForce 6800 GPU core
• 40x40mm FCBGA (flip-chip ball grid array) package
• ForceWare 60+ series
• Supports 256-bit GDDR3 with over 550MHz (1.1GHz DDR) clock rates
• NVIDIA CineFX 3.0 supporting Pixel Shader 3.0, Vertex Shader 3.0; real-time Displacement Mapping and Tone Mapping; up to 16 textures/pass, 16-bit and 32-bit FP formats, sRGB textures, DirectX and S3TC compression; 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering; lots of new visual effects
• NVIDIA HPDR (High-Precision Dynamic-Range) on OpenEXR technology supporting FP filtering, texturing, blending and AA
• Intellisample 3.0 for extended 16xAA, improved compression performance; HCT (High-resolution compression), new lossless compression algorithms for colors, textures and Z buffer in all modes, including hi-res high-frequency, fast Z buffer clear
• NVIDIA UltraShadow II for 4 times the performance in highly shadowed games (e.g. Doom III) comparing to older GPUs

• Extended temperature monitoring and management features
• Extended display and video output features, including int. videoprocessor, hardware MPEG decoder, WMV9 accelerator, adaptive deinterlacing, video signal scaling and filtering, int. NTSC/PAL decoder (up to 1024x768), Macrovision copy protection; DVD/HDTV to MPEG2 decoding at up to 1920x1080i; dual int. 400MHz RAMDAC for up to 2048x1536 @ 85Hz; 2 x DVO for external TMDS transmitters and TV decoders; Microsoft Video Mixing Renderer (VMR); VIP 1.1 (video input); NVIDIA nView
• NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0 for color and image clarity management
• Supports Windows XP/ME/2000/9X; MacOS, Linux
• Supports the latest DirectX 9.0, OpenGL 1.5
En de zeemeermin:

Of de kaart:

NVIDIA GeForce 6800 GPU core
• 40x40mm FCBGA (flip-chip ball grid array) package
• ForceWare 60+ series
• Supports 256-bit GDDR3 with over 550MHz (1.1GHz DDR) clock rates
• NVIDIA CineFX 3.0 supporting Pixel Shader 3.0, Vertex Shader 3.0; real-time Displacement Mapping and Tone Mapping; up to 16 textures/pass, 16-bit and 32-bit FP formats, sRGB textures, DirectX and S3TC compression; 32bpp, 64bpp and 128bpp rendering; lots of new visual effects
• NVIDIA HPDR (High-Precision Dynamic-Range) on OpenEXR technology supporting FP filtering, texturing, blending and AA
• Intellisample 3.0 for extended 16xAA, improved compression performance; HCT (High-resolution compression), new lossless compression algorithms for colors, textures and Z buffer in all modes, including hi-res high-frequency, fast Z buffer clear
• NVIDIA UltraShadow II for 4 times the performance in highly shadowed games (e.g. Doom III) comparing to older GPUs

• Extended temperature monitoring and management features
• Extended display and video output features, including int. videoprocessor, hardware MPEG decoder, WMV9 accelerator, adaptive deinterlacing, video signal scaling and filtering, int. NTSC/PAL decoder (up to 1024x768), Macrovision copy protection; DVD/HDTV to MPEG2 decoding at up to 1920x1080i; dual int. 400MHz RAMDAC for up to 2048x1536 @ 85Hz; 2 x DVO for external TMDS transmitters and TV decoders; Microsoft Video Mixing Renderer (VMR); VIP 1.1 (video input); NVIDIA nView
• NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0 for color and image clarity management
• Supports Windows XP/ME/2000/9X; MacOS, Linux
• Supports the latest DirectX 9.0, OpenGL 1.5
En de zeemeermin:

Of de kaart:

[ Voor 33% gewijzigd door T.T. op 13-04-2004 17:32 ]
Ik ben geen 3dproffessor maarvolgens mij lijkt het erop dat er op shadergebied aanzienlijke verbeteringen worden geclaimd.
Niet op voorraad.
Verwijderd

De voltage regulators worden ook behoorlijk warm.

Dit zegt ook al iets over het vermogen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 17:47 ]
Hopelijk krijgen we nu een soort van "prijzenoorlog" met de nieuwe ati en nvidia kaarten, ik heb namelijk een nieuwe nodig
ik kan er helemaal niet uit halen wat er nou onder dat koellichaam zit. De voltage regulators zitten er naast, ongekoeld...
Denk niet dat hij die grote koelkast bedoeld maar die kleine reepje rechts.......
zouden die plaatjes niet gewoon warmteverdelers zijn voor enkele zwaar beladen verbindingen?
Op nvidia's homepage zijn ze de spanning rustig aan opbouwen, eerst een paar watertjes ter rechterzijde waar ik niet veel van begreep, en nu....
[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 13-04-2004 18:50 ]
nice
de countdown naar de reviews
http://netterra.com/nda/
/edit
lijkt niet te werken (telt op niet af)
/edit
lijkt niet te werken (telt op niet af)
[ Voor 31% gewijzigd door oeLangOetan op 13-04-2004 19:32 ]
Een countdown die optelt?oeLangOetan schreef op 13 april 2004 @ 18:57:
nicede countdown naar de reviews
Ja idd

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
wanneer verloopt die non disclosure agreement dan?
Ik zie alleen daar helemaal geen cijfers op, alleen days, hours etc
Niet op voorraad.
Verwijderd
Hoe zit het eigelijk met dat ding als je er wc op wil? gaat dat nog werken met oude fx blokken of past dat niet? of moet het ram etc waar de koeler nu over valt ook meegekoelt worden?
je moet dan java geinstalleerd hebbenedward2 schreef op 13 april 2004 @ 19:22:
Ik zie alleen daar helemaal geen cijfers op, alleen days, hours etc
offtopic:
ik hou ook van ID&T
ik hou ook van ID&T
Oh thanx, dat verklaard een hoopThaKiller schreef op 13 april 2004 @ 19:25:
[...]
je moet dan java geinstalleerd hebben
offtopic:
ik hou ook van ID&T
offtopic:
ID&T staat 9 uur per dag aan op 't werk
ID&T staat 9 uur per dag aan op 't werk
Niet op voorraad.
Waarschijnlijk moet je idd het mem heatsinks geven maar dat is niet zo veel moeite tog ? dat is zoiezo wel fijn als je gaat oc'enVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:24:
Hoe zit het eigelijk met dat ding als je er wc op wil? gaat dat nog werken met oude fx blokken of past dat niet? of moet het ram etc waar de koeler nu over valt ook meegekoelt worden?
Zoals ik al eerder zei is die dan vervangen voor de zeemeermin, het gezicht is nog hetzelfde. In de bijgehorende demo zie je het licht dat boven op het oppervlakte schijnt door de haren van haar in stralen verder schijnen. Ziet er leuk uit, maar het blijft een techdemo.oeLangOetan schreef op 13 april 2004 @ 16:39:
[afbeelding]
Nu maar hopen dat die NV40's volop te leveren zijn maar ik betwijfel het... geheugen prijzen zijn erg hoog en worden enkel maar hoger. Daarnaast is er al een grote shortage op DDR2 geheugen en GDDR3 zal enkel moeilijker leverbaar zijn
Heb het volgens mij in het ATI topic al een gevraagd, maar heeft iemand visuele ondersteuning van PS3 tov PS2? Ik vraag me namelijk af wat het verschil nu werkelijk is in beeldkwaliteit
PSN: DutchTrickle PVoutput
er staat trouwens een error in de startpost: er staat GeforceFX 6XXX, maar dat moet geforce 6xxx worden
Jezus man!! Ik had dat kaartje alleen nog maar van bovenaf gezien, en ik had dat plaatje gezien waarop je alleen de dual-dvi ziet zitten (van t.net) als je die ziet denk je dat we het hebben over een kleine koeler, maar dit is idd weer zo'n straalmotor!! Jammer hoor. Daarom zien die kaarten er van ATI toch wel beter uit!! Ook omdat die wat korter zijn, door die nVidia dingen moet je je case aan de voorkant open zagen

Dit topic is gesloten.