T.T. schreef op 05 april 2004 @ 16:28:
[...]
Klopt inderdaad, maar toen heeft nVidia ook erg veel kritiek gehad over deze papieren launch. Ze zullen niet zo dom zijn om dat een tweede keer uit te halen denk ik
[...]
Ik zou het er niet voor over hebben hoor, maar ieder z'n hobby he.
Ik
wil ook wel zo'n nieuwe kaart, maar vervolgens kun je alleen maar een jaar lang een paar tech-demo's draaien want alle spellen zijn ontwikkeld voor de huidige generatie kaarten. Ik heb nu voor iets meer dan 450 euro 1GB PC3200 & Athlon64 3000+ & moederbord & stille koeler gekocht. Dat vind ik dan iets kosten-effectiever

550 euro = 1200+ gulden (altijd leuk dat terugrekenen

).... nee ik ga echt nooit meer dan 400 gulden (of 200 euro desnoods) uitgeven. Nu kun je bijvoorbeeld een Radeon9800pro kopen voor ongeveer 200 euro. Dat lijkt me redelijker dan een NV40, maar zoals ik zeg... ieder z'n hobby

Ja maar ik heb al een 9800pro !

Heb je misschien interesse?
Die koop die jij gedaan hebt is idd erg kosteneffectief.
En EUR 550,- voor een kaart is natuurlijk best absurd.
Maar goed ik ben ERG kritisch qua framerate EN graphics dus vandaar.
Ik heb een P4 3ghz met 1gig ram +9800pro maar vind FARCRY nog wel wat soepeler kunnen. Ook Call of Duty mag op sommige plekken / settings nog wel soepeler. Zeker als je van AA / AF houdt.
Dus met jouw opmerking dat je "alleen maar een paar techdemo's kunt draaien op de nextgen kaarten" ben ik het niet eens.
Het blijft ook spannend of D3 wellicht ook gelijk met de NV40 gelauncht wordt. Daar is een NV40 ook wel lekker voor vermoed ik zo.
Ook denk ik dat met name deze update cycle erg interessant is omdat ik verwacht dat de prestatietoename aanmerkelijk hoger zal zijn dan van FX 5800 naar FX5950 of 9800pro naar 9800XT.
Maar goed ook ik begrijp wel dat niet iedereen dit kan of wil betalen. En terecht: ieder zijn hobby.
Verder is het zo dat ik die 9800 pro weer doorverkoop voor ongeveer de helft van wat ik ervoor betaald heb. Als je dit weer aftrekt van de aankoop van die NV40/r420 houdt je best een aardige deal over. Zeker als je af en toe nog wat koopt via pc prive.
[
Voor 29% gewijzigd door
Help!!!! op 05-04-2004 16:52
. Reden: toevoegingen en verbeteringen. (=slechte gewoonte;) ) ]