Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
...........hoeveel ergernis ze weer gaan opleverenAnoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 22:02:
Dit lees ik net bij PSS :
Final Approach!!!
PSS are only hours away from releasing new 2002/2004 compatibility installers for our Dash 8 , Vulcan Xh558, Airbus A320, as well as the final patches for our Airbus A330 and Airbus A340 Series.
The new installers to be re-released tomorrow include improved installation code standardized across our product range, FS2002/2004 compatibility and have been fully patched for all known issues. All new purchases will be fully patched via first installation.
Further important information tomorrow when we launch these long awaited items !
ben benieuwd ..........

Anoniem: 51137
Maandag de 23e ga ik in FS real time naar TNCB vliegen a la KLM753, ik ga de vlucht nabootsen die dan gevlogen gaat worden, ik kan hoogstwaarschijnlijk het FP van die dag ook verkrijgen, ik doe alles real time, als de echte 753 pushback vraagt doe ik dat ook, etc. Dit doe ik omdat een goede vriendin van mij dan naar Curacao gaat, via Bonaire. Ik vlieg dus ook nog de leg TNCB-TNCC met de Bonairexel ATR-42 (iemand daar een goede paint van toevallig), ook dat FP is te regelen van die dag waarschijnlijk, het wordt dus een poosje wakkerblijven, de dag ervoor ff slapen denk ik.
Echter, het zou wel erg gaaf zijn als er een fully staffed EHAM is dan
Zoals jullie wel zullen weten vertrekt die vlucht 2325 van de gate, geplande tijd, dus rond 2230 zal ik online verschijnen op het VATSIM netwerk.
Nu is mijn vraag aan mensen uit dit topic die regelmatig @ EHAM te vinden zijn, hebben jullie zin om maandagavond vanaf uur of 2230-2245 tot ongeveer 0015 (dit geld uiteraard alleen voor CTR) online te komen? Of als jullie beetje fatsoenlijke controllers kennen, het hen vragen? Mijn dank is groot
Mja, dank. Wellicht is het zo dat ik vrijdag alleen naar Oostenrijk rijd en dat me ouders ons achterna komen met de Smart. Das toch vrijwel "kosteloos" in vergelijking met vliegen. Bedankt iigAnoniem: 106009 schreef op 18 februari 2004 @ 21:15:
[...]
Spijtig nieuws Bolk, sterkte
Enkele reis Insbruck-AMS met KLM/Air Alps 517 euro incl belasting, retourtje 400 euro incl tax. Retourtje dus vaak goedkoper en als je retourvlucht niet maakt dan tweede slip gewoon weggooien. Weer een van de luchtvaart kronkels. Prijzen gelden voor alle komende dagen per persoon.
Via internet www.klm.at
Maaaaaar! Ik heb ook positief nieuws. Ik heb me medical test na mijn vakantie. Naar ziekenhuis ed EEG Scans en Röntgen foto's maken. Bloedprikken en de hele meuk.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
IddAnoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 21:52:
[...]
Gaat wel met erg veel power omhoog die bus, 97% ruim, Herrie hoor![]()
En een descent van 3000ft per minuuut...mmmm "stewardessssss....me koffie ligt in me kruis"niet echt veel comfort voor de pax, helemaal niet omdat ik weet dat de drukcabine van die A310's niet zo fijn was. Aantal keren mee gevlogen maar altijd last van me oren met descending
Ik heb in oktober nog in een A310 van Royal Jordanian gevlogen. Is best een brute kist hoor, je voelt echt dat je vliegt
Colombo - Amman, met de A310.

Op Amman stonden nog wat 727's van Iraqi Airways. Best apart om te zien!

Volgende leg (Amman-Brussel) ging met een A320. Wat een verschil in comfort en geluid!

Tenslotte Brussel-Amsterdam. Zeeland

Neeltje Jans

Katwijk

Noordwijk

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 106009
Best wel belachelijk dat een ticket in Europa vaak zo duur is. Zal officieel wel weer te maken hebben met overvliegrechten of zoiets belastingtechnisch stoms.Bolk schreef op 18 februari 2004 @ 22:13:
[...]
Mja, dank. Wellicht is het zo dat ik vrijdag alleen naar Oostenrijk rijd en dat me ouders ons achterna komen met de Smart. Das toch vrijwel "kosteloos" in vergelijking met vliegen. Bedankt iig.
Vind dat je bij die SSW bus toch al veel gas moet geven om weg te taxien. 97% daarentegen is wel normaal voor de t/o met zo'n GE motor. Verder niets slechts over de 3ten, mijn absoluut favoriete bakjeAnoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 21:52:
[...]
Gaat wel met erg veel power omhoog die bus, 97% ruim, Herrie hoor
Weet iemand waar je de panel save van SSW moet opslaan, is me nooit gelukt, moet nog steeds beginnen met een dark cockpit.
Anoniem: 83314
ok, wel reacties, maar niet op je pics

zal wel weer wat tussenkomenAnoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 22:02:
Dit lees ik net bij PSS :
Final Approach!!!
PSS are only hours away from releasing new 2002/2004 compatibility installers for our Dash 8 , Vulcan Xh558, Airbus A320, as well as the final patches for our Airbus A330 and Airbus A340 Series.
The new installers to be re-released tomorrow include improved installation code standardized across our product range, FS2002/2004 compatibility and have been fully patched for all known issues. All new purchases will be fully patched via first installation.
Further important information tomorrow when we launch these long awaited items !
ben benieuwd

Ze komen errug geloofwaardig bij me over! ................geintjuh!
Gil, kvind de A310 en de A318 wel iets van elkaars hebben....... ze lijken beetje op "baby's" onder de Airbussen
Rico > Bel dan ook ff aan de trek dat je ATC nodig hebt! moet je natuurlijk ook niet zo laat aankomen heh
[ Voor 26% gewijzigd door ND863 op 18-02-2004 23:09 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Heb mn vluchten voor de fly-in van Februari maar eens verkend.
Dus eerst EHAM-LIMC, niet veel over te melden. Ik vertrok redelijk vroeg in de avond en er was nog weinig ATC online. Op Schiphol was gelukkig APP bemand, dus ik was niet helemaal ATC-loos
En allemaal plaatjes van mn verkeerde schermpie geschoten

De terugweg LIMC-EHAM begon in ieder geval met Milano Radar online. Clearance gevraagd (Romagnano6C departure, Aosta8J transition, runway 35L again), push-back gemaakt en naar de baan gehobbeld. Net op dat moment kwam LIMC_APP online. Via de SID naar AOSTA gevlogen en toen over naar Swiss Radar. Die gaf me een lekkere shortcut, DCT Diekirch (DIK), dus dat schoot lekker op.
Helaas besloten rond 2200LT de controllers op Schiphol ermee te kappen
Al met al toch weer een erg geslaagd online avontuur.
En dan hier de pics van de KLM1632, LIMC-EHAM :
Kist : PMDG 737
Scenery LIMC : ISD Project.

Anoniem: 92316
@Martinair231 ----je zegt als de echte 753 gaat.....eeehhh vliegt KLM niet met of 74 of MD11 op Curacao/Aruba???
@Bolk ik wens je veel sucses man en wees voorzichtig.
@Tourniquet toch leuk die foto's. Ik heb er een aantal jaren aan gesleuteld toen wij er nog 2 hadden bij onze vloot. Om aan te werken waren het fijne kisten.ombouwen naar single row was in een avondje gepiept. Weekend kuikens vliegen, doordeweeks pax
@tesair kan je niet opstarten en de plane zo opzetten zoals jij het wil en dan "save" flight doen. Kan je altijd op dezelfde manier die kist pakken. tsja, ik geef met mijn iFDG met pss panel 1 keer beetje gas en gooi die dan dicht en hij rolt maar door tot een snelheid van 25/26kt
Hebben ze geen Reis- en Kredietbrief van de ANWB ofzo. Dan kun je volgens mij kosteloos terugvliegen en je auto nog laten terug brengen ook.Bolk schreef op 18 februari 2004 @ 22:13:
[...]
Mja, dank. Wellicht is het zo dat ik vrijdag alleen naar Oostenrijk rijd en dat me ouders ons achterna komen met de Smart. Das toch vrijwel "kosteloos" in vergelijking met vliegen. Bedankt iig
Maaaaaar! Ik heb ook positief nieuws. Ik heb me medical test na mijn vakantie. Naar ziekenhuis ed EEG Scans en Röntgen foto's maken. Bloedprikken en de hele meuk.
Verder veel sterkte gewenst uiteraard !
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 18-02-2004 23:15 ]
Anoniem: 37518
Klinkt als reisverzekeringBolk schreef op 18 februari 2004 @ 18:00:
Hmm mensen een beetje offtopic maar ik vraag jullie graag als eerste op advies.
Wegens een sterfgeval (het gaat nu heel hard achteruit) hebben mijn ouders besloten om halverwege onze wintersportvakantie volgende week uit Oostenrijk terug te keren naar Nederland voor 1 dag. De kinderen blijven achter in Oostenrijk, het gaat hier om 2 volwassenen.
Om nou 2000 km te gaan rijden is misschien niet verstandig aangezien mijn moeder waarschijnlijk niet rijdt. Dus is vliegen een optie. Basiqair vliegt niet op Innsbruck, Dutchbird ook niet. KLM geeft ook geen result en de site van lufthansa geeft ook niet veel goeds. Via Lufthansa kom ik uit op vluchten van meer dan 1500 euro per persoon. Iemand ervaring hierin?
Lol, ja het callsign is KLM753Anoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 23:08:
FF wat reacties
@Martinair231 ----je zegt als de echte 753 gaat.....eeehhh vliegt KLM niet met of 74 of MD11 op Curacao/Aruba???
Ik ga (en KLM dus) met de MD-11
Helaas werkt dat save flight niet met de SSW bus. Hun panelsave heeft voordelen ivm fmc flightplans ofzo. Gas geven is verder maar een minor item, de echte bus heeft bijna geen power nodig om weg te rijden maar constant bijremmen is ook niks.Anoniem: 92316 schreef op 18 februari 2004 @ 23:08:
FF wat reacties
@tesair kan je niet opstarten en de plane zo opzetten zoals jij het wil en dan "save" flight doen. Kan je altijd op dezelfde manier die kist pakken. tsja, ik geef met mijn iFDG met pss panel 1 keer beetje gas en gooi die dan dicht en hij rolt maar door tot een snelheid van 25/26ktsteeds de remmen erop als ik een bocht wil maken en dat is ook niks
PSS site is nu uit de lucht, zullen ze de patch aan het plaatsen zijn?ND schreef op 18 februari 2004 @ 23:05:
[...]
Ze komen errug geloofwaardig bij me over! ................geintjuh!![]()
Vooral de laatste zin doet t em... "long awaited items" met driedubbele keer nadruk op "loooooooooooooooooong" ?
Man, de hele FS comunity is de A320 bekant al vergeten })[/sub]
Sorry, there is a problem with our site
--------------------------------------------------------------------------------
The page you have requested cannot be displayed
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 106009 op 18-02-2004 23:34 ]
De vorige 2 "patches" kon je ook niet echt een echte patch noemen. Ook geneens bugfixes, want de grote zaten er nog steeds inAnoniem: 106009 schreef op 18 februari 2004 @ 23:32:
[...]
PSS site is nu uit de lucht, zullen ze de patch aan het plaatsen zijn?
Sorry, there is a problem with our site
--------------------------------------------------------------------------------
The page you have requested cannot be displayed

Dit is de 3e...................3 maal scheepsrecht, of ill the story continue?
Rico en Sleepie, mooie pics hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door ND863 op 19-02-2004 00:12 ]
je bedoeltAnoniem: 51137 schreef op 18 februari 2004 @ 23:21:
[...]
Lol, ja het callsign is KLM753![]()
![]()
Ik ga (en KLM dus) met de MD-11
KLM (en ik dus)
Veel plezier iig
Al een panel geregeld?
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om die static planes uit die scenery te slopen ?
Staat volgens mij in de readme... iets van lmnc_s.bgl verwijderen dacht ikSleepie schreef op 19 februari 2004 @ 09:09:
Vraagje over de ISD LIMC scenery (zie mijn shots hierboven).
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om die static planes uit die scenery te slopen ?
Moet je de reacties eens lezen, luchtvaartexperts aan het woord

Wordt gewoon PIC767 panel. Ik heb er al veel mee gevlogen om te kijken hoe die reageert, ook een long haul KATL-EHAM en het is goed te doenrellehenk schreef op 19 februari 2004 @ 00:37:
[...]
je bedoelt
KLM (en ik dus)
Veel plezier iig
Al een panel geregeld?
300 meter is nog een hele Eifeltoren, dus waar maken we ons druk om.rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 09:47:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38690
Stom van die Fransen dat ze daar geen 747 meer tussengegooid hebben, plek zat man
Wat is er zo interessant aan het vliegen van lange sectors, zelfs met online ATC?
Ze hebben niet voor niets in PS1.3a een copilot geprogrammeerd die alle communicatie met ATC, step climbs en brandstof regelt. Meer is er eigenlijk niet te doen.
Een voorgeprogrammeerde route vliegen kun je imo net zo goed aan een computer (LNAV, FSNAV) overlaten.
Persoonlijk vind ik het veel leuker om in een bepaald tijdsbestek zoveel mogelijk starts, doorstarts, landingen en andere bijzondere manoevres te verrichten, en dat resulteert blijkbaar nogal eens in rare vragen. (JAL514 are you sure you want to fly EHAM-EHRD-EHAM in a Boeing 747?? Natuurlijk!!
Rechtdoor vliegen is helemaal niet interessant imo. De langste vlucht die ik zal doen zal eentje zijn waarbij in net aan FL350/370 zal komen, en een half uurtje daarna meteen daarna weer kan beginnen aan de daling. In de praktijk zal dat in de 747-300 neerkomen op een vlucht van Amsterdam naar München, Bordeaux, Manchester, of als ik in Japan vlieg van Tokyo naar Hiroshima of Sendai.
Natuurlijk is het leuk om af en toe eens een leg Amsterdam - Osaka, Amsterdam - Los Angeles of Tokyo - Anchorage - New York te proberen, maar zo bijzonder veel vind ik daar nu ook weer niet aan. De enige reden die ik hierbij kan bedenken is de bikkelfactor van het continu in de gaten houden van je toestel en navigatie bij een vlucht van 14 uur, maar dat is ook alles.
Daarom wil ik wel eens van jullie horen waarom jullie het dan doen.
Zolang ze gewoon op Fok blijven zie ik geen probeemrdluca schreef op 19 februari 2004 @ 09:47:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38690
[ Voor 9% gewijzigd door Tsuru op 19-02-2004 10:26 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

FON - WiFi for Everyone | Flickr
Anoniem: 55387
Bij entering van de European airspace gaat alles dan zo erg rap en vooral als er ATC is. Weer scherp blijven dus, ondanks al die uurtjes. Bij lange vluchten prefereer ik overigens een inbound Amsie vlucht, mooi afsluiten dus. Meestal is er wel een controller online zodra ze zien dat er een bekende longhauler op weg is.
Ruik ik een Nairobi groepsvlucht?
(gedeeltelijk) mee eens.Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 10:21:
Wat ik mij eigenlijk al een tijdje afvraag:
Wat is er zo interessant aan het vliegen van lange sectors, zelfs met online ATC?
Ze hebben niet voor niets in PS1.3a een copilot geprogrammeerd die alle communicatie met ATC, step climbs en brandstof regelt. Meer is er eigenlijk niet te doen.
Een voorgeprogrammeerde route vliegen kun je imo net zo goed aan een computer (LNAV, FSNAV) overlaten.
Persoonlijk vind ik het veel leuker om in een bepaald tijdsbestek zoveel mogelijk starts, doorstarts, landingen en andere bijzondere manoevres te verrichten, en dat resulteert blijkbaar nogal eens in rare vragen. (JAL514 are you sure you want to fly EHAM-EHRD-EHAM in a Boeing 747?? Natuurlijk!!)
Rechtdoor vliegen is helemaal niet interessant imo. De langste vlucht die ik zal doen zal eentje zijn waarbij in net aan FL350/370 zal komen, en een half uurtje daarna meteen daarna weer kan beginnen aan de daling. In de praktijk zal dat in de 747-300 neerkomen op een vlucht van Amsterdam naar München, Bordeaux, Manchester, of als ik in Japan vlieg van Tokyo naar Hiroshima of Sendai.
Natuurlijk is het leuk om af en toe eens een leg Amsterdam - Osaka, Amsterdam - Los Angeles of Tokyo - Anchorage - New York te proberen, maar zo bijzonder veel vind ik daar nu ook weer niet aan. De enige reden die ik hierbij kan bedenken is de bikkelfactor van het continu in de gaten houden van je toestel en navigatie bij een vlucht van 14 uur, maar dat is ook alles.
Daarom wil ik wel eens van jullie horen waarom jullie het dan doen.
[...]
Zolang ze gewoon op Fok blijven zie ik geen probeem
Ik ben zelf ook geen liefhebber van vluchten die langer dan 4 uur duren, maar het is wel leuk om echte vluchten (op vatsim) na te vliegen. Om maar iets te zeggen: Amsterdam- bestemming Griekenland, of Canarische Eilanden, Funchal. Daar wil ik best een paar uurtjes voor vliegen en vervolgens krijg je wel een hartstikke mooie approach (en landing
Als ik dan zo'n relatief lange vlucht doe zit ik in principe wel achter de comp. Het kan nog wel eens nodig zijn de IAS in de gaten de houden omdat Active Sky nog wel eens wat windjes laat veranderen.
En wat betreft vluchtjes Intercontinentaal. Daar doe ik eigenlijk helemaal niet aan op het moment. Wat je zegt, duurt te lang en is weinig te zien onderweg. Tamelijk saaie bezigheid. Al denk ik wel dat ik meer intercontinentaal ga vliegen met de PMDG 747-400
Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 11:21:
Tis zeker een kick ja, als je bijvoorbeeld vanuit het vernaggelde Afrika komt aanvliegen na 10 uur of langer. Heb het alleen lang niet meer gedaan, vanwege gebrek aan een long-hauler.
Bij entering van de European airspace gaat alles dan zo erg rap en vooral als er ATC is. Weer scherp blijven dus, ondanks al die uurtjes. Bij lange vluchten prefereer ik overigens een inbound Amsie vlucht, mooi afsluiten dus. Meestal is er wel een controller online zodra ze zien dat er een bekende longhauler op weg is.
Of de Transavia naar Banjul. Hebben we iig een panel
[ Voor 14% gewijzigd door Floppie op 19-02-2004 11:23 ]
Zorg dan wel dat je me bijhoudt met M0.85Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 11:21:
Tis zeker een kick ja, als je bijvoorbeeld vanuit het vernaggelde Afrika komt aanvliegen na 10 uur of langer. Heb het alleen lang niet meer gedaan, vanwege gebrek aan een long-hauler.
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Het idee groepsvlucht naar/van Afrika spreekt me zeker wel aan, dat is voor mij nog een onbekend gebied.
Dus ... count me in.
Terug is wel leuk ja, vorige keer in 5 uur 54 afgewerkt, maar het beestje kon nog veel verder joh.
GBYD-EHAM (Ex Banjul)

Moment supreme

HRYR Kigali, Rwanda - EHAM zou dat nog te halen zijn met een 737 ?Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 11:36:
Niet naar Banjul, want dan moeten we via Faro.
Terug is wel leuk ja, vorige keer in 5 uur 54 afgewerkt, maar het beestje kon nog veel verder joh.Dus suggesties zijn welkom.
Die gaat normaal via Nairobi volgens mij
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 19-02-2004 11:49 ]
Wieviel NM ist das?Sleepie schreef op 19 februari 2004 @ 11:47:
[...]
HRYR Kigali, Rwanda - EHAM zou dat nog te halen zijn met een 737 ?
Die gaat normaal via Nairobi volgens mij
Uitgaande van een normaal asfaltbaantje (zit al gauw tegen de restrictions met zo'n 737) met een load van 46k lbs fuel, FL370 = 9 uur vliegen = 4000NM :P:P
Bij voldoende belangstelling zal ik zeker ATC regelen op Amsie (ipv een request voor 1 hele vlucht)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-02-2004 11:56 ]
Weiss ich nicht FliegeHoch, ich bin am Arbeit und habe kein Programmatur hierAnoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 11:53:
[...]
Wieviel NM ist das?
Uitgaande van een normaal asfaltbaantje (zit al gauw tegen de restrictions met zo'n 737) met een load van 46k lbs fuel, FL370 = 9 uur vliegen = 4000NM :P:P
Ik zag dat het een KLM bestemming was, meer weet ik er ook niet van
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 19-02-2004 11:58 ]
Jammer dat je niet even uit kan stappen om zo'n controller te hoeken. Was zeker nog met z'n broodje brie bezig.Bijna-botsing tussen KLM en Swiss Air
Uitgegeven: 19 februari 2004 11:51
AMSTERDAM - Twee vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen KLM en Swiss Air zijn woensdag boven het Franse Reims bijna met elkaar in botsing gekomen. Volgens Swiss International Airlines is het aan de snelle reactie van beide bemanningen en de waarschuwingssystemen aan boord te danken dat er geen ongeluk is gebeurd.
Het incident voltrok zich omstreeks 07.45 uur, op een hoogte van 9.500 meter. Het KLM-toestel, vlucht KL1924, was op weg van Genève naar Amsterdam en had tachtig mensen aan boord, van wie vijf bemanningsleden. In het Zwitserse toestel, dat vanuit New York op weg was naar Zürich, zaten 137 passagiers en elf bemanningsleden.
KLM-woordvoerder Hugo Baas zei dat de piloot van het KLM-toestel het toestel van Swiss zag naderen op het moment dat de automatische piloot aangaf dat een ingreep geboden was. Door een scherpe bocht naar links te maken voorkwam de KLM-piloot een botsing, aldus Baas. De toestellen waren elkaar op dat moment tot op driehonderd meter genaderd. Ook de Zwitserse piloot week uit toen het waarschuwingssysteem van zijn toestel aangaf dat er een ander vliegtuig naderde.
De Zwitserse en Franse luchtvaartautoriteiten hebben een onderzoek ingesteld. Het was niet direct duidelijk of het bijna-ongeluk verband houdt met de staking die luchtverkeersleiders op het Parijse vliegveld Orly deze week houden. Luchtverkeersleiders in Midden- en West-Frankrijk sloten zich dinsdag en woensdag bij de actie aan.
Zullen beide crews rooie hoofden hebben gehad? In ieder geval adequaat gehandeld! (hoewel dit iedere dag wel es voorkomt denk ik, dus ik snap de nieuwswaarde niet zo)
Vertrokken van af EHAM naar EGGP

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
limc2002H.bgl verwijderenSleepie schreef op 19 februari 2004 @ 09:09:
Vraagje over de ISD LIMC scenery (zie mijn shots hierboven).
zit nu ff ergens anders en kan er niet zo gauw inkomen bij de site dus vandaar mijn vraag
Ongeveer 3584NM oftewel 8 uur en 11 minuten vliegen als je geen wind mee/tegen hebt.Sleepie schreef op 19 februari 2004 @ 11:55:
[...]
Weiss ich nicht FliegeHoch, ich bin am Arbeit und habe kein Programmatur hier

Ik dacht gisteren avond al, lekker vandaag ff vliegen met me nieuwe bus maar dat gaat dus niet door, Balen

FF rondvluchtje gemaakt met de Bus

Anoniem: 58670
WaawBlackhole schreef op 19 februari 2004 @ 15:27:
Ryan Air BAC 1-11 van Maastricht naar Innsbruck.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar heb je dat vliegtuigje gevonden?
http://www.maltbyd.fsnet.co.uk/html/home.htmAnoniem: 58670 schreef op 19 februari 2004 @ 16:41:
[...]
Waaw
Waar heb je dat vliegtuigje gevonden?
Hier moet ze gewoon allemaal compleet maken zijn echt stuk voor stuk mooie planes
FPL-DAL80-IS
-B763/H-SDHIRWXY/C
-KJFK2320
-N0462F330 MERIT3 PUT DCT BOS DCT TUSKY N63B VIXUN/M079F330 NATW
LIMRI/M079F330 NATW DOLIP/N0465F370 UN525 SHA UV14 DUB UL975 WAL UM16
DOLAS UL603 LAMSO
-EHAM0628 EBBR
-EET/KZBW0003 CZQM0042 CZQX0125 EGGX0324 EISN0437 EGTT0526 REG/N182DN
SEL/CDBS RMK/TCAS AGCS EQUIPPED O2.X330 O3.V330 DOF/031107
ORGN/KATLDALW
Thanks!Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 16:46:
Kweet niet of La Guardia ook de MERIT SID heeft, anders hier de JFK route
FPL-DAL80-IS
-B763/H-SDHIRWXY/C
-KJFK2320
-N0462F330 MERIT3 PUT DCT BOS DCT TUSKY N63B VIXUN/M079F330 NATW
LIMRI/M079F330 NATW DOLIP/N0465F370 UN525 SHA UV14 DUB UL975 WAL UM16
DOLAS UL603 LAMSO
-EHAM0628 EBBR
-EET/KZBW0003 CZQM0042 CZQX0125 EGGX0324 EISN0437 EGTT0526 REG/N182DN
SEL/CDBS RMK/TCAS AGCS EQUIPPED O2.X330 O3.V330 DOF/031107
ORGN/KATLDALW
Ik ben nu dat mapje aan het bestuderen, waar ze je over testenBolk schreef op 18 februari 2004 @ 22:13:
[...]
Mja, dank. Wellicht is het zo dat ik vrijdag alleen naar Oostenrijk rijd en dat me ouders ons achterna komen met de Smart. Das toch vrijwel "kosteloos" in vergelijking met vliegen. Bedankt iig
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Welke PC heb je daar voor nodigrdluca schreef op 19 februari 2004 @ 16:51:
Geinig wat ze bij Aerosoft aan het maken zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Want als ze zo heel de wereld gaan maken, dna heb je toch wel wat meer nodig dan wat we nu hebben staan ...
hopelijk kom FS2006 er zo uit tezien.
Maar dan hopelijk wel met een beetje mooie fps.
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-02-2004 17:09 ]
Ik denk dat dat gelijk staat aan hopen op wereldvrede in 2006 hihiBlackhole schreef op 19 februari 2004 @ 17:08:
[...]
Welke PC heb je daar voor nodig
Want als ze zo heel de wereld gaan maken, dna heb je toch wel wat meer nodig dan wat we nu hebben staan ...
hopelijk kom FS2006 er zo uit tezien.
Maar dan hopelijk wel met een beetje mooie fps.
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ja dat denk ik ook wel.Wilde schreef op 19 februari 2004 @ 17:24:
[...]
Ik denk dat dat gelijk staat aan hopen op wereldvrede in 2006 hihi
Want als MS nu slim is houden ze FS2004 gewoon als basis , en maken daar alleen maar nieuwe grafX op.
En wat meer uit werken.
Want dan is het misschien nog haalbaar.
Want elke keer als er een nieuwe FS uit komt, ben ik weer toe aan een grote upgrade.
Het is niet zo dat ik achter loop met hardware , maar meer aan FS.
alleen jammer dat het water er niet zo realistisch eruit ziet. Dat moet toch beter kunnen. Je ziet nu al mooier water bij AVsim om te downloaden.rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 16:51:
[afbeelding]
Maar dit is mijn mening
schijnt dat ze een nieuwe password systemen hadden ofzoAnoniem: 92316 schreef op 19 februari 2004 @ 17:56:
Lekker dan![]()
is de update er bij PSS en haal je de baseinstaller op en ga je installeren en dan komt ie dat username of password niet goed zijn en dat terwijl ik vanmorgen nog een nieuwe install heb gedaan om te zien of de nieuwe er al was en toen deed ie het gewoon.
Ik baal
Heb het zelf nog niet geprobeerd. Eens kijken of hij mijn password pakt
Voor de rest: OMG OMG OMG

THE PHOENIX SITE HAS CRASHED, WHEN IT IS BACK ONLINE HERE ARE SOME TIPS FOR A CLEAN INSTALL
19 FEB 2004
The New Base Installers can be applied to either FS2002 or FS2004
They can be downloaded from MY FILES at the Phoenix site
For a clean install it is best to remove any older files as listed below, then run the Base Installer
Some rule which apply to FS2004
Due to the way FS2004 loads saved flights, your default startup flight MUST be one of the default MS aircraft saved in 2D panel view
If you do not follow this procedure you will have problems
Start FS2004
At the Create a Flight menu
Select one of the default aircraft, airport of your choice
click Save Flight
enter a name, for example "default"
click "make this the default flight"
click OK
When you restart FS2004 you can change Aircraft at the Create a Flight menu
The new installers use the latest version of FSUIPC and Navdata
Both are updated regularly and can be found at these sites
FSUIPC
http://www.schiratti.com/dowson.html
NavData
http://www.navdata.at/
KOWN PROBLEMS
Some problems still remain unsolved
The 320 series, 330 and 340 have some problems with night lighting in the VC panel
The "S" speed display during flap retraction is intermitent
319\320\321 Files
~~~~~~~~~~~~~~~~~
FS200x\Aircraft\
PssA319
PssA320
PssA321
FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\
panel
sound.cfm
sound.iae
FS200x\Effects\
PSS_beacon.fx
PSS_Lights.fx
PSS_logo.fx
PSS_navred.fx
PSS_navwhi.fx
PSS_strobe_Airbus.fx
PSS_vclight.fx
FS200x\Gauges\
PSS-a320.gau
FS200x\PSS\
Airbus A3XX
FSUIPC extras
NavData
FS200x\texture\
generi_c.bmp
generic_l.bmp
generic_t.bmp
glass_t.bmp
pan_l.bmp
Wing_l.bmp
Note!
as of 19 FEB 2004
the texture files are moved to
FS200x\PSS\Texture
Dash 8 Files
~~~~~~~~~~~~
FS200x\Aircraft\
PSS Dash8
FS200x\Gauges\
PSS-Dash8.gau
PSS-Dash8Q.gau
FS200x\PSS\
DASH 8
FS200x\Texture\
\propdash8.bmp
\PSSDH8GAUGE_L.bmp
\PSSDHC8_l.bmp
\PSSDHC8_l2.bmp
\PSSDHC8_l3.bmp
\PSSDHC8_l4.bmp
\PSSDHC8_l5.bmp
\PSSDHC8gen_l.bmp
\PSSDHC8gen_t.bmp
\PSSDHC8pan_l.bmp
\PSSDHC8pan_t.bmp
\PSSDHC8vc_l.bmp
\PSSDHC8vc_t.bmp
Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\PSS\Texture
Vulcan Files
~~~~~~~~~~~~
FS200x\Aircraft\
Vulcan558-2k2
FS200x\Effects\
PSS_smokeyvl.fx
PSS_smokeyvr.fx
PSS_vc.fx
FS200x\Gauges\
PSS-Vulcan.gau
FS200x\PSS\
Vulcan_XH558.bmp
Vulcan_XH558.dat
Vulcan_XH558.cfg
Vulcan_XH558.lng
330 Files
~~~~~~~~~
FS200x\Aircraft\
PSS-A330-200
PSS-A330-300
PSSAB-Pro
FS200x\Effects\
PSS_vc.fx
FS200x\Gauges\
PSS-A330.gau
FS200x\PSS\
Airbus A3xx\
FSUIPC extras
A330 panel configuration utility
A330_usage
A330-A340 LoadEdit
A330FuelPlanner
A340_usage
A340FuelPlanner
APTuning330
config330
loadedit
FS200x\PSS\
NavData\
pssapt
pssawy
pssndb
pssrwy
psssid
pssstar
pssvor
psswpt
FS200x\Texture\
engine_GE_l
engine_PW_l
engine_RR_l
engine_CFM_l
gauge1_l
gauge2_l
OH_L
pss33_main_l
pssa330_generic2_c
pssa330_generic_c
pssa334_generic_t
vc_l
wing330_l
Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\Texture
340 Files
~~~~~~~~~
FS200x\Aircraft\
PSS-A340-200
PSS-A340-300
PSSAB-Pro
FS200x\Effects\
PSS_vc.fx
FS200x\Gauges\
PSS-A330.gau
FS200x\PSS\
Airbus A3xx\
FSUIPC extras
A330 panel configuration utility
A330_usage
A330-A340 LoadEdit
A330FuelPlanner
A340_usage
A340FuelPlanner
APTuning330
config330
loadedit
FS200x\PSS\
NavData\
pssapt
pssawy
pssndb
pssrwy
psssid
pssstar
pssvor
psswpt
FS200x\Texture\
engine_GE_l
engine_PW_l
engine_RR_l
engine_CFM_l
gauge1_l
gauge2_l
OH_L
pss33_main_l
pssa330_generic2_c
pssa330_generic_c
pssa334_generic_t
vc_l
wing330_l
Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\Texture
John
PSS SUPPORT
support@phoenix-simulation.co.uk
[ Voor 80% gewijzigd door Floppie op 19-02-2004 18:05 ]
Ja dat kan je wel zeggen.Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:09:
Snap niet dat jullie nog steeds zo met PSS bezig zijn. De prullebak in mee dat spul
Want nu de nieuwe patch er is heeft het gelijk al problemen:(
Dus ik waag me er wel weer aan als het allemaal goed zit.
Want dit is toch tegek voor woorden.
Franse ATC moet maar opletten, op 9,5 km (ergens FL300+ ofzo
Tsuru, ja jij ben het type piloot dat alleen maar "vliegt". (als in, take off power, vliegen en landen) Over de grote plas gaan doe je niet zo maar 1,2,3. NAT route plannen, welke is het kortst, waar kan je in een jetstream mee (scheelt je een dikke uur!!) etc. En tijdens de vlucht, aan ATC positition reports doorgeven, daarvoor nog weer je fuel check berekenen. Dan ook nog weer rekenen bij je re-dispatch point. Haal je de alternate? genoeg fuel? etc etc. Ik vlieg het ook niet zo vaak, maar als ik doe ga ik nooit alleen. Dan is het inderdaad errug saai. Tussen de report points lekker chatten met een bekende die mee vliegt, en dat is altijd errug gezellig!
Noof, heb jij PS13 al icm MSFS draaien? Ik heb het nu eindelijk op de lap draaien onder XP (PS13).ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:14:
Wat een stelletjes dozen (heh Bolk) zeg op Fok! En WTF is een bijna botsing
Zo kan ik ook wel duizend nieuwsberichten schrijven over hoevaak op schiphol vliegtuigen elkaar dichtbij naderen! "Het landende vliegtuig botste BIJNA op de vliegtuig op de grond!" ... die aan het holden was voor de runway
Franse ATC moet maar opletten, op 9,5 km (ergens FL300+ ofzo) kan er in principe niet veel fouts gaan voor de piloten... ATC moet gewoon opletten in plaats van de hele tijd aan de stakingen denken en stokbrood brie voorbereiden.
Tsuru, ja jij ben het type piloot dat alleen maar "vliegt". (als in, take off power, vliegen en landen) Over de grote plas gaan doe je niet zo maar 1,2,3. NAT route plannen, welke is het kortst, waar kan je in een jetstream mee (scheelt je een dikke uur!!) etc. En tijdens de vlucht, aan ATC positition reports doorgeven, daarvoor nog weer je fuel check berekenen. Dan ook nog weer rekenen bij je re-dispatch point. Haal je de alternate? genoeg fuel? etc etc. Ik vlieg het ook niet zo vaak, maar als ik doe ga ik nooit alleen. Dan is het inderdaad errug saai. Tussen de report points lekker chatten met een bekende die mee vliegt, en dat is altijd errug gezellig!
En idd is het nix om met je PS13 sim zo'n lange vlucht te doen. De Co-pilot doet veel voor je en geen eyecandy om enroute op te geilen, maar dat is uit te schakelen denk ik.
Toch ligt het niveau vele malen hoger. Heerlijke sim
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-02-2004 18:32 ]
Jeps maar kvind t baggerAnoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:32:
[...]
Noof, heb jij PS13 al icm MSFS draaien? Ik heb het nu eindelijk op de lap draaien onder XP (PS13).

Tx man.ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:48:
[...]
Jeps maar kvind t baggertheoretisch zal je nooit meer dan 18,7 fps halen in MSFS, omdat PS13 intern op 18,7hz draait.... (DOS
) met dataloss, netwerk snelheid levert PS13 data aan MSFS met hooguit 10,5fps constant...... en soms zn drops naar 6
Daar heb je dus totaal niets aan, een visual approach is niet te doen, en je hebt steeds last van offsets. Het enige waar je dan de eyecandy voor kan gebruiken is om te taxien.....maar door de offset klopt ook dat niet
Je kan dan beter wintaxiway gebruiken voor ground... Trouwens, werkt bij jouw de brakes eik normaal? (mijnes duurt 20 seconde voordat ie beetje afremt @ taxi
)
Mijn brakes werken wel, tenminste.....nog niets opgevallen tot zover.
Dat wintaxiway moet ik ook maar installen, want ik vroeg me al af hoe ik me daar uit ging redden.
Enne......

links van de capt en rechts van f/o?Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:53:
[...]
Tx man.
Mijn brakes werken wel, tenminste.....nog niets opgevallen tot zover.
Dat wintaxiway moet ik ook maar installen, want ik vroeg me al af hoe ik me daar uit ging redden.
Enne......![]()
![]()
![]()
Waor zit die steering tiler ouwe?
Jeuj, Vbird A320 ifdg is uit! Trouwens, goh ik geloof er niks van dat de site gecrashed is (van PSS) allemaal smoesjes, de patch is nog nie klaar

Daar heb je 100% gelijk in.ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:14:
[...]
Ik vlieg ook alleen maar in een 747 classic omdat dit een vliegtechnisch en operationeel heel uitdagend toestel is, waarbij alles net even iets moeilijker en omslachtiger gaat dan in de nieuwste 737NG of A320. Ik vind het een uitdaging om een "moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen, en bijvoorbeeld een approach heel nauwkeurig te vliegen en de 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt te laten raken, precies op gelijke afstand van de centerline, zonder CAT-III autoland.
Daar staat tegenover dat de logistieke aspecten (dispatchen, plannen, reporten, clearances, etc) van dat hele online-circus mij eigenlijk bijzonder weinig kunnen boeien. Het is wel heel interessant allemaal, maar ik vind het allemaal net iets te overdreven om het echt leuk te vinden. Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik. En dat ontbreekt er online helaas nogal eens aan, omdat mensen meestal veel te veel focussen op ATC en niet in de gaten hebben dat ze hun vliegtuig eigenlijk helemaal niet goed kennen.
ATC is er wat mij betreft alleen maar om te zorgen dat vliegers van elkaar weten waar ze zich bevinden en te zorgen dat ze niet bovenop elkaar vliegen. Al het andere (het moeten gebruiken van de echte sectors, procedures en frequenties) ondervind ik alleen maar als hinderlijk. Eigenlijk zou de FS wereld zijn eigen ATC-systeem moeten ontwikkelen, puur gericht op FS als vliegtuig en met internet als medium en als basis voor de ATC.
Ik zie een vliegtuig gewoon als een vliegmachine, en niet als een luchtvaartuig.
Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er.
Ik ga het niet langer maken dan nodig.Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 19:14:
[...]
Daar heb je 100% gelijk in.
Ik vlieg ook alleen maar in een 747 classic omdat dit een vliegtechnisch en operationeel heel uitdagend toestel is, waarbij alles net even iets moeilijker en omslachtiger gaat dan in de nieuwste 737NG of A320. Ik vind het een uitdaging om een "moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen, en bijvoorbeeld een approach heel nauwkeurig te vliegen en de 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt te laten raken, precies op gelijke afstand van de centerline, zonder CAT-III autoland.
Daar staat tegenover dat de logistieke aspecten (dispatchen, plannen, reporten, clearances, etc) van dat hele online-circus mij eigenlijk bijzonder weinig kunnen boeien. Het is wel heel interessant allemaal, maar ik vind het allemaal net iets te overdreven om het echt leuk te vinden. Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik. En dat ontbreekt er online helaas nogal eens aan, omdat mensen meestal veel te veel focussen op ATC en niet in de gaten hebben dat ze hun vliegtuig eigenlijk helemaal niet goed kennen.
ATC is er wat mij betreft alleen maar om te zorgen dat vliegers van elkaar weten waar ze zich bevinden en te zorgen dat ze niet bovenop elkaar vliegen. Al het andere (het moeten gebruiken van de echte sectors, procedures en frequenties) ondervind ik alleen maar als hinderlijk. Eigenlijk zou de FS wereld zijn eigen ATC-systeem moeten ontwikkelen, puur gericht op FS als vliegtuig en met internet als medium en als basis voor de ATC.
Ik zie een vliegtuig gewoon als een vliegmachine, en niet als een luchtvaartuig.
Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er.
Maarre, volgens mij onderschat jij zwaar het hele gebeuren rond MSFS en VATSIM.
Alsof we kindjes zijn die blij zijn om een kist de lucht in te sturen e.d.
Je probeert ons subtiel al "simpele zielen" af te schrijven, maar daar ga je je lelijk in vergissen ben ik bang.
Ik hoor je in een paar dagen 2 maal aanhalen dat mensen weinig van hun bak weten e.d., maar ik wilde even laten weten dat er MEER is dan PS13 e.d.
Waarom wil je dan binnenkort VATSIM op? Is geen donder aan joh, dat gedoe eromheen.
Zijn procedures interessant? Ja dat zijn ze.

altijd leuk zo'n V-bird bak, nice pics!Blackhole schreef op 19 februari 2004 @ 19:26:
Hier een paar foto's van een V BIRD
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles wat ik probeerde te zeggen was dat ik gewoon niet zo geïnteresseerd ben net te doen alsof ik echt gezagvoerder ben van een echte KLM-vlucht, maar louter om de techniek in de vliegtuigen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen, en proberen de simulatie hiervan misschien verder te verbeteren. Vatsim/IVAO is leuk ja, maar niet meer dan dat.Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 19:23:
[...]
Ik ga het niet langer maken dan nodig.
Maarre, volgens mij onderschat jij zwaar het hele gebeuren rond MSFS en VATSIM.
Alsof we kindjes zijn die blij zijn om een kist de lucht in te sturen e.d.
Je probeert ons subtiel al "simpele zielen" af te schrijven, maar daar ga je je lelijk in vergissen ben ik bang.
Ik hoor je in een paar dagen 2 maal aanhalen dat mensen weinig van hun bak weten e.d., maar ik wilde even laten weten dat er MEER is dan PS13 e.d.
Waarom wil je dan binnenkort VATSIM op? Is geen donder aan joh, dat gedoe eromheen.
Zijn procedures interessant? Ja dat zijn ze.
Och, ik weet wel hoe ik de nodige clearances moet aanvragen als ik online vlieg en me te houden aan de geldende regels, maar ik vind al dat gedoe eromheen gewoon totaal niet relevant.rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 19:27:
Alleen jammer als je je vliegtuig tot in de puntjes beheerst maar van de ATC niet van de gate mag vertrekken omdat je de rest van de materie niet beheerst.
Maar goed, als jullie je door mij zo makkelijk een minderwaardigheidscomplex laten aanpraten, wie ben ik om dat dan tegen te houden? Gewoon niet meteen zo snel je conclusies trekken door botweg te zeggen dat ik anderen als simpele zielen probeer af te schilderen.
Of mag ik dat niet zeggen?
Al moet ik hieraan nog wel even toevoegen dat ik, ook gezien vanuit mijn ervaringen bij de FSGG en andere clubs, zulke reacties al aan zag komen nog voor ik het stukje postte. Gek genoeg krijg ik nog gelijk ook. Figures..
No hard feelings hoor
Speciaal een minderwaardige vatsim-vlucht voor afgebrokenAnoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 19:49:
Ik wacht nog even op Rico's postAnders moeten we 2 keer alles tikken.
No hard feelings hoor
FS + 0 = 1
FS + vatsim = 2
Het word er niet minder om
gek heh dat er zo word gereageerd?dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er.
[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 19-02-2004 19:57 ]
Als je dan toch gaat beginnen mag je de vlieg eigenschappen ook wel aan passen want die kloppen ook niet echt.Anoniem: 83314 schreef op 19 februari 2004 @ 19:42:
[...]
altijd leuk zo'n V-bird bak, nice pics!Ik ben alleen niet erg onder de indruk van deze paint, met name dat "Wild West" lettertype ziet er niet uit en klopt ook voor geen meter (nofi to the painter). Hmm, ff kijken wat Clemens Pieper uit de hoge hoed tovert, anders toch maar zelf de kwast ter hand nemen!
Zou t ook werken alsk PMDG747 typ?
LOLND schreef op 19 februari 2004 @ 19:56:
Ik typ VBird --> er komen nieuwe Vbirds plaatjes
Zou t ook werken alsk PMDG747 typ?
Dan had ik wel FS2010 getypt
hmm, kan dat ook met mijn kwast dan?Blackhole schreef op 19 februari 2004 @ 19:55:
[...]
Als je dan toch gaat beginnen mag je de vlieg eigenschappen ook wel aan passen want die kloppen ook niet echt.

nee, dat laat ik liever aan de experts over, misschien dat PSS hun FDE nog geupdate hebben, of is dat wishfull thinking?

rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 19:51:
[...]
Speciaal een minderwaardige vatsim-vlucht voor afgebroken
Ik lok nu eenmaal graag een discussie uit.ND schreef op 19 februari 2004 @ 19:55:
1+1 = 2
FS + 0 = 1
FS + vatsim = 2
Het word er niet minder om
[...]
gek heh dat er zo word gereageerd?
Maar toch merk ik weer diezelfde patstelling... aan deze kant de pure technicus die eigenlijk alleen maar geïnteresseerd is in zijn eigen toestel en zo weinig mogelijk last wil hebben van andere dingen maar het ook leuk vindt om met anderen te vliegen, en de mensen die graag in een ATC vliegen en graag ook eens naar buiten kijken zonder zich echt druk te maken om de soms wel erg minieme details van hun toestel. Dat mag toch?
Waarom toch ook hier weer die uitingen van pure frutstratie? Jullie vinden XY leuk, en ik toevallig YX.
Big deal....
Online spelen is leuk omdat ik dat al lang doe met oa Moha en vroeger met een online vlieggame(naam ff vergeten) waarmee je alleen online kon vliegen en proberen land te veroveren op je tegenstander.
Maar online vliegen met FS en met een zo goed mogelijke nagebootste omgeving van ATC is toch heel iets anders.
Maar lang verhaal kort maken:
Laten we mekaar in onze waarde houden zoals een ieder speelt met FS.
Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel gedachten, enz enz.
U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt. Dat zijn wij wel degelijk.Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 20:01:
[...]
[...]
Ik lok nu eenmaal graag een discussie uit.
Maar toch merk ik weer diezelfde patstelling... aan deze kant de pure technicus die eigenlijk alleen maar geïnteresseerd is in zijn eigen toestel en zo weinig mogelijk last wil hebben van andere dingen maar het ook leuk vindt om met anderen te vliegen, en de mensen die graag in een ATC vliegen en graag ook eens naar buiten kijken zonder zich echt druk te maken om de soms wel erg minieme details van hun toestel. Dat mag toch?
Waarom toch ook hier weer die uitingen van pure frutstratie? Jullie vinden XY leuk, en ik toevallig YX.
Big deal....
Gooi eens zo'n bericht op de VACC list zou ik zeggen.
@Auroortje
Keertje daten voor de ontmaagding?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-02-2004 20:06 ]
Waar Wanneer HoeAnoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:04:
[...]
U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt. Dat zijn wij wel degelijk.
@Auroortje
Keertje daten voor de ontmaagding?
Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:04:
[...]
U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt.

Ik geloof niet dat ik het zó zwart wit heb voorgesteld.
Sommige mensen eten hun macaroni met ketchup en kaas, sommige met iets minder ketchup en sommigen met iets minder kaas. Zo relevant is deze discussie ook ongeveer.
Auroortje: Ik kan ook wel een keer afspreken om je op weg te helpen. Zeg maar wanneer.
[ Voor 9% gewijzigd door Tsuru op 19-02-2004 20:18 ]
Als ik m'n FS weer heb lopen.
Na het laden krijg ik iedere keer een BSOD. Ben dus nog even aan het vogelen
Ik hoor het wel. Mijn mail staat in me profiel, kan je ook gebruiken als je me wil toevoegen op MSNAnoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:09:
[...]
Als ik m'n FS weer heb lopen.
Na het laden krijg ik iedere keer een BSOD. Ben dus nog even aan het vogelen
Ik hoop binnenkort gezellig met jullie mee te vliegen.
Ook mijn msn is aanwezig
[ Voor 3% gewijzigd door davhor op 19-02-2004 20:32 ]
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Dit lijkt mij een goed idee. Op deze manier kan je meteen meer mensen opweg helpen en komen er weer mensen bij op het online vliegen wat het ook weer leuker maakt lijkt mij.davhor schreef op 19 februari 2004 @ 20:30:
Regel dan meteen een beginners fly-inn ergens. Ik wil ook zeer graag VATSIM op. Ben nu alles aan het lezen. Toestel (PDMG) heb ik onder controllen en navigatie (SIDS, STARS, VOR e.d.) begin ik steeds beter te begrijpen net zoals de FMC en dat allemaal heb ik bijna in de pocket. ATC is nog even een klein probleem. Wel op ingelezen, maar weet nog niet alles daarvan uit mijn hoofd (wanneer wat zeggen). Nu een beetje aan het meeluisteren met ASRC. Dus binnenkort ook maar het netwerk op (wat technisch al wel lukt).
Ik hoop binnenkort gezellig met jullie mee te vliegen.
Ik hoor het wel hoe en wat maar kan zeggen dat ik er nu al naar uitkijk
MSN me ff voor mijn IP
Een goede test vanaf EDDF, anders is dit veld zolangzamerhand ook niet meer te veranwoorden

Beetje jammer dat je een karikatuur van de VATSIM-vliegers en alle mensen die “nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ” vliegen neerzet. Helemaal als je ondertussen van jezelf een grotere maakt. Tijdens het lezen van je commentaar moest ik ongewild denken aan een hoogbegaafd wiskundestudentje die cum laude afstudeerd om vervolgens in de dagelijkse realiteit op zijn bek te gaan.Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 20:01:
[...]
[...]
Ik lok nu eenmaal graag een discussie uit.
Big deal....
Geen idee hoe ik daar ineens opkom
“Al moet ik hieraan nog wel even toevoegen dat ik, ook gezien vanuit mijn ervaringen bij de FSGG en andere clubs, zulke reacties al aan zag komen nog voor ik het stukje postte. Gek genoeg krijg ik nog gelijk ook. Figures..”
Gezien je allom geroemde mensenkennis zag je dit al aankomen. Ik kan ook stellen, gezien je tekort aan zelfinzicht snap je waarschijnlijk niet dat mensen reageren. Al was het alleen maar om de andere kant te belichten en daardoor je gezichtsveld wat te verbreden. Op actie volgt reactie, wen er maar aan want dat zal je leven lang zo blijven. Of je het mee eens bent of niet.
Fantastisch voor je dat je 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt kan laten raken op precies gelijke afstand van de centerline. Zeker nog nooit met een sterke crosswind geprobeerd?
Met de opmerking uit diverse bronnen, dat een 747 vanwege ground-effect makkelijker is te landen dan een 737/A32X, in het achterhoofd wil ik het je ook wel eens met een 737 zien doen. Real-life of in een sim.
Ga eens op EHAM of KJFK kijken. Verbazingwekkend weinig 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt op precies gelijke afstand van de centerline. Er zijn namelijk meer factoren die meespelen.
Als jij je op een punt doodstaart en daardoor geen aandacht voor de overige aspecten hebt ben je misschien wel niet zo’n hele goeie.
“Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik.”
Sorry maar heb je nu echt zelf niet door dat jij meer op een opa, opgesloten op de zolder met zijn treintje en zijn eigen stop/go-spiegelei en het idee dat er niet meer is, lijkt?
Niemand die je een stroobreed in de weg legt en iederen zo goed als jij, how sad
16MWDOCL (16 main wheels dead on centerline
“Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte”
Supergaaf dat het met die sim wel kan en met FS2004 veel minder. Vind ik ook jammer. Neemt niet weg dat ik vliegtechnisch daarom wel net zo goed kan zijn. Wat ik op dat gebied tekort kom in FS2002/4 ben ik dus ergens anders gaan zoeken. Qua realisme kwamen voor mij dan meteen procedures, planning en zeker ook ATC in aanmerking. In het dagelijks vliegverkeer op welk niveau dan ook ontkom je daar toch ook niet aan.
Een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht kan meerdere oorzaken hebben dus ook meerdere acties. Als je midden boven de Atlantische Oceaan die pitch wil corrigeren door de weerkaarten te raadplegen, iets gewijzigde route opstellen op een ander flightlevel en dat via sel-cal realiseren vind ik dan best wel overeenkomen met de dagelijkse praktijk van een 747 vliegen.
Als je 4 uur al te lang vindt. Op je stukjes “JAL514 are you sure you want to fly EHAM-EHRD-EHAM in a Boeing 747” zal je dat inderdaad nooit tegenkomen.
Alleen mis je in mijn ogen wel een groot aspect van goed vliegen in een 747 en kan je niet verkondigen dat je “"moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen.”
Juist bij een dergelijk groot vliegtuig krijg je daar meer mee te maken dan een veel kleinere 737 volgens mij.
En VATSIM is meer dan de juiste frequentie instellen en als een echte piloot kunnen praten.
Zelf ben ik van FS 5.0 echt bezig en heb alles leren vliegen voordat ik uberhaupt ontdekte dat er in de Cessna een autopilot in zat. Add-ons FMC LNAV/VNAV waren er toen nog niet maar kwam toen ook overal op een goede manier via VOR en NDB.
Het voordeel daarvan is wel dat ik on-line de gekste opdrachten van de ATC kan opvolgen en via SPY-SPL-ILS27-break off 24 blindelings kan doen en ondertussen vrolijk met de ATC communiceren.
De ATC weet al snel wie het vliegtuig/vliegen echt beheerst en de afhandeling is daar ook naar. Geeft alle partijen nog steeds een kick.
Helaas zijn er tegenwoordig een hoop die een tut. van avsim doorlezen en meteen op vatsim gaan vliegen. Dat merk je online aan alles. Das jammer, maar aan de andere kant zijn er toch al niet zoveel die online vliegen dus hoe meer hoe beter.
Ik probeer iedereen zoveel mogelijk te helpen en de rest die op van hier en vatsim ken zijn precies zo.
Anyway, ff een reactie van mij op je vragen wat iemand bezielt om 6-12 uur online te vliegen dus ondermeer. Cold en dark in PIC767 opstarten op KLAX, via ATC vertrekken en je weg naar de NAT-track te vinden om een halve dag daarna vanaf Shannon tot EHAM ATC te hebben. Dat is leuk en je bewijst ejezelf dat je je vliegtuig beheerst.
Het blijft een lullig iets om het achter een computerscherm te doen, maar voorlopig is het voor beiden zo. Zolang je er een hoop lol aan beleeft ben je goed bezig en ondertussen doen wij dat met de PSS/PMDG/PIC op onze manier ook.
Om dan de vergelijking met modeltreintjes te gaan maken en alles een beetje in het belachelijke te trekken vind ik niet zo netjes
Anoniem: 88554
En wat is de uitslag van de test??Gilly schreef op 19 februari 2004 @ 21:05:
Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300![]()
Een goede test vanaf EDDF, anders is dit veld zolangzamerhand ook niet meer te veranwoorden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat het een zwaar ondergeschoven kindje is.
PMDG is kleuterklas bij dit vergeleken, werkelijk alles werkt. Heb al een manual nodig om de APU te starten
Mooi! Dik bakkie hoor!Gilly schreef op 19 februari 2004 @ 21:31:
[...]
Dat het een zwaar ondergeschoven kindje is.
PMDG is kleuterklas bij dit vergeleken, werkelijk alles werkt. Heb al een manual nodig om de APU te startenkan alleen in cold en dark opstarten. En nu na wat edits van mijn kant is het met de SGA A300 heerlijk vliegen ... uuhhh modelspoor spelerei.
Simcity?rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 16:51:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 102749
"Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300"
Welke software is dit??
Heb net voor veel centen PSS A330 aangeschaft en ben bitter teleurgesteld. PMDG valt niet over te twisten, maar SGA A300....?
Nee het gaat eig niet over de SGA A300, maar over de SSW A310, onduidelijkheidje van mijn kant.Anoniem: 102749 schreef op 19 februari 2004 @ 22:01:
Gilly,
"Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300"
Welke software is dit??
Heb net voor veel centen PSS A330 aangeschaft en ben bitter teleurgesteld. PMDG valt niet over te twisten, maar SGA A300....?
Dat model is freeware, check AVsim.
Panel komt van SSW, dat model daarvan is niet zoveel, dus vandaar de combo met SGA.
Hieronder de link, bij Simmarket het goedkoopst en zonder erritante beveiliging.
http://www.simsoftworkshop.com/
" Invalid username or password "
Hebben jullie dat ook?
Op het forum zag ik ook al mensen het aangeven maar ik zie dat er niet veel gebeurd nadat ik om half 6 voor het laatst keek.
En wat zegt PSS erover dan ??Anoniem: 92316 schreef op 19 februari 2004 @ 22:12:
Ik kijk net nog ff of ik Pss kon installeren maar krijg nog steeds dat verhaal van
" Invalid username or password "
Hebben jullie dat ook?
Op het forum zag ik ook al mensen het aangeven maar ik zie dat er niet veel gebeurd nadat ik om half 6 voor het laatst keek.
Dit topic is gesloten.