[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.009 views sinds 30-01-2008

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geinig wat ze bij Aerosoft aan het maken zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/files/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/files/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/files/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/files/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/files/3_354.jpg

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bolk schreef op 18 februari 2004 @ 22:13:
[...]

Mja, dank. Wellicht is het zo dat ik vrijdag alleen naar Oostenrijk rijd en dat me ouders ons achterna komen met de Smart. Das toch vrijwel "kosteloos" in vergelijking met vliegen. Bedankt iig

Maaaaaar! Ik heb ook positief nieuws. Ik heb me medical test na mijn vakantie. Naar ziekenhuis ed EEG Scans en Röntgen foto's maken. Bloedprikken en de hele meuk.
Ik ben nu dat mapje aan het bestuderen, waar ze je over testen :) Volgende week Woensdag en evt Donderdag is het zover :P

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53
rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 16:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke PC heb je daar voor nodig :(

Want als ze zo heel de wereld gaan maken, dna heb je toch wel wat meer nodig dan wat we nu hebben staan ...

hopelijk kom FS2006 er zo uit tezien.

Maar dan hopelijk wel met een beetje mooie fps.

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-02-2004 17:09 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Blackhole schreef op 19 februari 2004 @ 17:08:
[...]

Welke PC heb je daar voor nodig :(

Want als ze zo heel de wereld gaan maken, dna heb je toch wel wat meer nodig dan wat we nu hebben staan ...

hopelijk kom FS2006 er zo uit tezien.

Maar dan hopelijk wel met een beetje mooie fps.
Ik denk dat dat gelijk staat aan hopen op wereldvrede in 2006 hihi :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• ravw
Wilde schreef op 19 februari 2004 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat dat gelijk staat aan hopen op wereldvrede in 2006 hihi :)
Ja dat denk ik ook wel.
Want als MS nu slim is houden ze FS2004 gewoon als basis , en maken daar alleen maar nieuwe grafX op.
En wat meer uit werken.
Want dan is het misschien nog haalbaar.
Want elke keer als er een nieuwe FS uit komt, ben ik weer toe aan een grote upgrade.
Het is niet zo dat ik achter loop met hardware , maar meer aan FS.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Anoniem: 92316

[afbeelding]
alleen jammer dat het water er niet zo realistisch eruit ziet. Dat moet toch beter kunnen. Je ziet nu al mooier water bij AVsim om te downloaden.

Maar dit is mijn mening ;)

Lekker dan 8)7

is de update er bij PSS en haal je de baseinstaller op en ga je installeren en dan komt ie dat username of password niet goed zijn en dat terwijl ik vanmorgen nog een nieuwe install heb gedaan om te zien of de nieuwe er al was en toen deed ie het gewoon.

Ik baal :X

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 12:40
Anoniem: 92316 schreef op 19 februari 2004 @ 17:56:
Lekker dan 8)7

is de update er bij PSS en haal je de baseinstaller op en ga je installeren en dan komt ie dat username of password niet goed zijn en dat terwijl ik vanmorgen nog een nieuwe install heb gedaan om te zien of de nieuwe er al was en toen deed ie het gewoon.

Ik baal :X
schijnt dat ze een nieuwe password systemen hadden ofzo

Heb het zelf nog niet geprobeerd. Eens kijken of hij mijn password pakt ;)

Voor de rest: OMG OMG OMG :X 8)7
THE PHOENIX SITE HAS CRASHED, WHEN IT IS BACK ONLINE HERE ARE SOME TIPS FOR A CLEAN INSTALL

19 FEB 2004

The New Base Installers can be applied to either FS2002 or FS2004
They can be downloaded from MY FILES at the Phoenix site

For a clean install it is best to remove any older files as listed below, then run the Base Installer

Some rule which apply to FS2004

Due to the way FS2004 loads saved flights, your default startup flight MUST be one of the default MS aircraft saved in 2D panel view

If you do not follow this procedure you will have problems

Start FS2004
At the Create a Flight menu
Select one of the default aircraft, airport of your choice
click Save Flight
enter a name, for example "default"
click "make this the default flight"
click OK

When you restart FS2004 you can change Aircraft at the Create a Flight menu

The new installers use the latest version of FSUIPC and Navdata
Both are updated regularly and can be found at these sites

FSUIPC
http://www.schiratti.com/dowson.html

NavData
http://www.navdata.at/

KOWN PROBLEMS
Some problems still remain unsolved
The 320 series, 330 and 340 have some problems with night lighting in the VC panel
The "S" speed display during flap retraction is intermitent

319\320\321 Files
~~~~~~~~~~~~~~~~~

FS200x\Aircraft\
PssA319
PssA320
PssA321

FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\
panel
sound.cfm
sound.iae

FS200x\Effects\
PSS_beacon.fx
PSS_Lights.fx
PSS_logo.fx
PSS_navred.fx
PSS_navwhi.fx
PSS_strobe_Airbus.fx
PSS_vclight.fx

FS200x\Gauges\
PSS-a320.gau

FS200x\PSS\
Airbus A3XX
FSUIPC extras
NavData

FS200x\texture\
generi_c.bmp
generic_l.bmp
generic_t.bmp
glass_t.bmp
pan_l.bmp
Wing_l.bmp

Note!
as of 19 FEB 2004
the texture files are moved to
FS200x\PSS\Texture

Dash 8 Files
~~~~~~~~~~~~

FS200x\Aircraft\
PSS Dash8

FS200x\Gauges\
PSS-Dash8.gau
PSS-Dash8Q.gau

FS200x\PSS\
DASH 8

FS200x\Texture\
\propdash8.bmp
\PSSDH8GAUGE_L.bmp
\PSSDHC8_l.bmp
\PSSDHC8_l2.bmp
\PSSDHC8_l3.bmp
\PSSDHC8_l4.bmp
\PSSDHC8_l5.bmp
\PSSDHC8gen_l.bmp
\PSSDHC8gen_t.bmp
\PSSDHC8pan_l.bmp
\PSSDHC8pan_t.bmp
\PSSDHC8vc_l.bmp
\PSSDHC8vc_t.bmp

Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\PSS\Texture

Vulcan Files
~~~~~~~~~~~~

FS200x\Aircraft\
Vulcan558-2k2

FS200x\Effects\
PSS_smokeyvl.fx
PSS_smokeyvr.fx
PSS_vc.fx

FS200x\Gauges\
PSS-Vulcan.gau

FS200x\PSS\
Vulcan_XH558.bmp
Vulcan_XH558.dat
Vulcan_XH558.cfg
Vulcan_XH558.lng

330 Files
~~~~~~~~~

FS200x\Aircraft\
PSS-A330-200
PSS-A330-300
PSSAB-Pro

FS200x\Effects\
PSS_vc.fx

FS200x\Gauges\
PSS-A330.gau

FS200x\PSS\
Airbus A3xx\
FSUIPC extras
A330 panel configuration utility
A330_usage
A330-A340 LoadEdit
A330FuelPlanner
A340_usage
A340FuelPlanner
APTuning330
config330
loadedit

FS200x\PSS\
NavData\
pssapt
pssawy
pssndb
pssrwy
psssid
pssstar
pssvor
psswpt

FS200x\Texture\
engine_GE_l
engine_PW_l
engine_RR_l
engine_CFM_l
gauge1_l
gauge2_l
OH_L
pss33_main_l
pssa330_generic2_c
pssa330_generic_c
pssa334_generic_t
vc_l
wing330_l

Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\Texture

340 Files
~~~~~~~~~

FS200x\Aircraft\
PSS-A340-200
PSS-A340-300
PSSAB-Pro

FS200x\Effects\
PSS_vc.fx

FS200x\Gauges\
PSS-A330.gau

FS200x\PSS\
Airbus A3xx\
FSUIPC extras
A330 panel configuration utility
A330_usage
A330-A340 LoadEdit
A330FuelPlanner
A340_usage
A340FuelPlanner
APTuning330
config330
loadedit

FS200x\PSS\
NavData\
pssapt
pssawy
pssndb
pssrwy
psssid
pssstar
pssvor
psswpt

FS200x\Texture\
engine_GE_l
engine_PW_l
engine_RR_l
engine_CFM_l
gauge1_l
gauge2_l
OH_L
pss33_main_l
pssa330_generic2_c
pssa330_generic_c
pssa334_generic_t
vc_l
wing330_l

Note!
as of 19 FEB 2004
FS200x\Aircraft\PSSAB-Pro\Texture

John
PSS SUPPORT
support@phoenix-simulation.co.uk

[ Voor 80% gewijzigd door Floppie op 19-02-2004 18:05 ]

Anoniem: 55387

Snap niet dat jullie nog steeds zo met PSS bezig zijn. De prullebak in mee dat spul :P

• ravw
Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:09:
Snap niet dat jullie nog steeds zo met PSS bezig zijn. De prullebak in mee dat spul :P
Ja dat kan je wel zeggen.

Want nu de nieuwe patch er is heeft het gelijk al problemen:(
Dus ik waag me er wel weer aan als het allemaal goed zit.

Want dit is toch tegek voor woorden.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wat een stelletjes dozen (heh Bolk :P) zeg op Fok! En WTF is een bijna botsing :? Zo kan ik ook wel duizend nieuwsberichten schrijven over hoevaak op schiphol vliegtuigen elkaar dichtbij naderen! "Het landende vliegtuig botste BIJNA op de vliegtuig op de grond!" ... die aan het holden was voor de runway

Franse ATC moet maar opletten, op 9,5 km (ergens FL300+ ofzo :7) kan er in principe niet veel fouts gaan voor de piloten... ATC moet gewoon opletten in plaats van de hele tijd aan de stakingen denken en stokbrood brie voorbereiden.

Tsuru, ja jij ben het type piloot dat alleen maar "vliegt". (als in, take off power, vliegen en landen) Over de grote plas gaan doe je niet zo maar 1,2,3. NAT route plannen, welke is het kortst, waar kan je in een jetstream mee (scheelt je een dikke uur!!) etc. En tijdens de vlucht, aan ATC positition reports doorgeven, daarvoor nog weer je fuel check berekenen. Dan ook nog weer rekenen bij je re-dispatch point. Haal je de alternate? genoeg fuel? etc etc. Ik vlieg het ook niet zo vaak, maar als ik doe ga ik nooit alleen. Dan is het inderdaad errug saai. Tussen de report points lekker chatten met een bekende die mee vliegt, en dat is altijd errug gezellig! :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:14:
Wat een stelletjes dozen (heh Bolk :P) zeg op Fok! En WTF is een bijna botsing :? Zo kan ik ook wel duizend nieuwsberichten schrijven over hoevaak op schiphol vliegtuigen elkaar dichtbij naderen! "Het landende vliegtuig botste BIJNA op de vliegtuig op de grond!" ... die aan het holden was voor de runway

Franse ATC moet maar opletten, op 9,5 km (ergens FL300+ ofzo :7) kan er in principe niet veel fouts gaan voor de piloten... ATC moet gewoon opletten in plaats van de hele tijd aan de stakingen denken en stokbrood brie voorbereiden.

Tsuru, ja jij ben het type piloot dat alleen maar "vliegt". (als in, take off power, vliegen en landen) Over de grote plas gaan doe je niet zo maar 1,2,3. NAT route plannen, welke is het kortst, waar kan je in een jetstream mee (scheelt je een dikke uur!!) etc. En tijdens de vlucht, aan ATC positition reports doorgeven, daarvoor nog weer je fuel check berekenen. Dan ook nog weer rekenen bij je re-dispatch point. Haal je de alternate? genoeg fuel? etc etc. Ik vlieg het ook niet zo vaak, maar als ik doe ga ik nooit alleen. Dan is het inderdaad errug saai. Tussen de report points lekker chatten met een bekende die mee vliegt, en dat is altijd errug gezellig! :)
Noof, heb jij PS13 al icm MSFS draaien? Ik heb het nu eindelijk op de lap draaien onder XP (PS13).

En idd is het nix om met je PS13 sim zo'n lange vlucht te doen. De Co-pilot doet veel voor je en geen eyecandy om enroute op te geilen, maar dat is uit te schakelen denk ik.
Toch ligt het niveau vele malen hoger. Heerlijke sim :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-02-2004 18:32 ]

• rdluca
  • Niet online
Dit belooft weer een lang weekend PSS leedvermaak te worden ;)

• ND863

ND863

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:32:
[...]

Noof, heb jij PS13 al icm MSFS draaien? Ik heb het nu eindelijk op de lap draaien onder XP (PS13).
Jeps maar kvind t bagger :7 theoretisch zal je nooit meer dan 18,7 fps halen in MSFS, omdat PS13 intern op 18,7hz draait.... (DOS :7) met dataloss, netwerk snelheid levert PS13 data aan MSFS met hooguit 10,5fps constant...... en soms zn drops naar 6 :O Daar heb je dus totaal niets aan, een visual approach is niet te doen, en je hebt steeds last van offsets. Het enige waar je dan de eyecandy voor kan gebruiken is om te taxien.....maar door de offset klopt ook dat niet |:( Je kan dan beter wintaxiway gebruiken voor ground... Trouwens, werkt bij jouw de brakes eik normaal? (mijnes duurt 20 seconde voordat ie beetje afremt @ taxi :?)

ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:48:
[...]

Jeps maar kvind t bagger :7 theoretisch zal je nooit meer dan 18,7 fps halen in MSFS, omdat PS13 intern op 18,7hz draait.... (DOS :7) met dataloss, netwerk snelheid levert PS13 data aan MSFS met hooguit 10,5fps constant...... en soms zn drops naar 6 :O Daar heb je dus totaal niets aan, een visual approach is niet te doen, en je hebt steeds last van offsets. Het enige waar je dan de eyecandy voor kan gebruiken is om te taxien.....maar door de offset klopt ook dat niet |:( Je kan dan beter wintaxiway gebruiken voor ground... Trouwens, werkt bij jouw de brakes eik normaal? (mijnes duurt 20 seconde voordat ie beetje afremt @ taxi :?)
Tx man.

Mijn brakes werken wel, tenminste.....nog niets opgevallen tot zover.
Dat wintaxiway moet ik ook maar installen, want ik vroeg me al af hoe ik me daar uit ging redden.

Enne...... :X :X :X :X Waor zit die steering tiler ouwe?

• ND863

ND863

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 18:53:
[...]

Tx man.

Mijn brakes werken wel, tenminste.....nog niets opgevallen tot zover.
Dat wintaxiway moet ik ook maar installen, want ik vroeg me al af hoe ik me daar uit ging redden.

Enne...... :X :X :X :X Waor zit die steering tiler ouwe?
links van de capt en rechts van f/o? :? :Pmet je muis helemaal naar beneden, onder de panel zitten :Y)

Jeuj, Vbird A320 ifdg is uit! Trouwens, goh ik geloof er niks van dat de site gecrashed is (van PSS) allemaal smoesjes, de patch is nog nie klaar O-)

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

ND schreef op 19 februari 2004 @ 18:14:

[...]

Daar heb je 100% gelijk in.

Ik vlieg ook alleen maar in een 747 classic omdat dit een vliegtechnisch en operationeel heel uitdagend toestel is, waarbij alles net even iets moeilijker en omslachtiger gaat dan in de nieuwste 737NG of A320. Ik vind het een uitdaging om een "moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen, en bijvoorbeeld een approach heel nauwkeurig te vliegen en de 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt te laten raken, precies op gelijke afstand van de centerline, zonder CAT-III autoland.

Daar staat tegenover dat de logistieke aspecten (dispatchen, plannen, reporten, clearances, etc) van dat hele online-circus mij eigenlijk bijzonder weinig kunnen boeien. Het is wel heel interessant allemaal, maar ik vind het allemaal net iets te overdreven om het echt leuk te vinden. Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik. En dat ontbreekt er online helaas nogal eens aan, omdat mensen meestal veel te veel focussen op ATC en niet in de gaten hebben dat ze hun vliegtuig eigenlijk helemaal niet goed kennen.

ATC is er wat mij betreft alleen maar om te zorgen dat vliegers van elkaar weten waar ze zich bevinden en te zorgen dat ze niet bovenop elkaar vliegen. Al het andere (het moeten gebruiken van de echte sectors, procedures en frequenties) ondervind ik alleen maar als hinderlijk. Eigenlijk zou de FS wereld zijn eigen ATC-systeem moeten ontwikkelen, puur gericht op FS als vliegtuig en met internet als medium en als basis voor de ATC.

Ik zie een vliegtuig gewoon als een vliegmachine, en niet als een luchtvaartuig. :)

Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er. ;)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 19:14:
[...]
Daar heb je 100% gelijk in.

Ik vlieg ook alleen maar in een 747 classic omdat dit een vliegtechnisch en operationeel heel uitdagend toestel is, waarbij alles net even iets moeilijker en omslachtiger gaat dan in de nieuwste 737NG of A320. Ik vind het een uitdaging om een "moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen, en bijvoorbeeld een approach heel nauwkeurig te vliegen en de 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt te laten raken, precies op gelijke afstand van de centerline, zonder CAT-III autoland.

Daar staat tegenover dat de logistieke aspecten (dispatchen, plannen, reporten, clearances, etc) van dat hele online-circus mij eigenlijk bijzonder weinig kunnen boeien. Het is wel heel interessant allemaal, maar ik vind het allemaal net iets te overdreven om het echt leuk te vinden. Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik. En dat ontbreekt er online helaas nogal eens aan, omdat mensen meestal veel te veel focussen op ATC en niet in de gaten hebben dat ze hun vliegtuig eigenlijk helemaal niet goed kennen.

ATC is er wat mij betreft alleen maar om te zorgen dat vliegers van elkaar weten waar ze zich bevinden en te zorgen dat ze niet bovenop elkaar vliegen. Al het andere (het moeten gebruiken van de echte sectors, procedures en frequenties) ondervind ik alleen maar als hinderlijk. Eigenlijk zou de FS wereld zijn eigen ATC-systeem moeten ontwikkelen, puur gericht op FS als vliegtuig en met internet als medium en als basis voor de ATC.

Ik zie een vliegtuig gewoon als een vliegmachine, en niet als een luchtvaartuig. :)

Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er. ;)
Ik ga het niet langer maken dan nodig.

Maarre, volgens mij onderschat jij zwaar het hele gebeuren rond MSFS en VATSIM.
Alsof we kindjes zijn die blij zijn om een kist de lucht in te sturen e.d.
Je probeert ons subtiel al "simpele zielen" af te schrijven, maar daar ga je je lelijk in vergissen ben ik bang. :)

Ik hoor je in een paar dagen 2 maal aanhalen dat mensen weinig van hun bak weten e.d., maar ik wilde even laten weten dat er MEER is dan PS13 e.d.
Waarom wil je dan binnenkort VATSIM op? Is geen donder aan joh, dat gedoe eromheen. ;)

Zijn procedures interessant? Ja dat zijn ze.

• ravw
Hier een paar foto's van een V BIRD

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/V_BIRD_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/V_BIRD_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/V_BIRD_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/V_BIRD_04.jpg

hij gaat lekker :X

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/db73.jpg

• rdluca
  • Niet online
Alleen jammer als je je vliegtuig tot in de puntjes beheerst maar van de ATC niet van de gate mag vertrekken omdat je de rest van de materie niet beheerst.

Anoniem: 83314

altijd leuk zo'n V-bird bak, nice pics! :) Ik ben alleen niet erg onder de indruk van deze paint, met name dat "Wild West" lettertype ziet er niet uit en klopt ook voor geen meter (nofi to the painter). Hmm, ff kijken wat Clemens Pieper uit de hoge hoed tovert, anders toch maar zelf de kwast ter hand nemen! :Y)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 19:23:
[...]

Ik ga het niet langer maken dan nodig.

Maarre, volgens mij onderschat jij zwaar het hele gebeuren rond MSFS en VATSIM.
Alsof we kindjes zijn die blij zijn om een kist de lucht in te sturen e.d.
Je probeert ons subtiel al "simpele zielen" af te schrijven, maar daar ga je je lelijk in vergissen ben ik bang. :)

Ik hoor je in een paar dagen 2 maal aanhalen dat mensen weinig van hun bak weten e.d., maar ik wilde even laten weten dat er MEER is dan PS13 e.d.
Waarom wil je dan binnenkort VATSIM op? Is geen donder aan joh, dat gedoe eromheen. ;)

Zijn procedures interessant? Ja dat zijn ze.
Alles wat ik probeerde te zeggen was dat ik gewoon niet zo geïnteresseerd ben net te doen alsof ik echt gezagvoerder ben van een echte KLM-vlucht, maar louter om de techniek in de vliegtuigen zo goed mogelijk onder de knie te krijgen, en proberen de simulatie hiervan misschien verder te verbeteren. Vatsim/IVAO is leuk ja, maar niet meer dan dat.
rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 19:27:
Alleen jammer als je je vliegtuig tot in de puntjes beheerst maar van de ATC niet van de gate mag vertrekken omdat je de rest van de materie niet beheerst.
Och, ik weet wel hoe ik de nodige clearances moet aanvragen als ik online vlieg en me te houden aan de geldende regels, maar ik vind al dat gedoe eromheen gewoon totaal niet relevant.

Maar goed, als jullie je door mij zo makkelijk een minderwaardigheidscomplex laten aanpraten, wie ben ik om dat dan tegen te houden? Gewoon niet meteen zo snel je conclusies trekken door botweg te zeggen dat ik anderen als simpele zielen probeer af te schilderen.

Of mag ik dat niet zeggen?

Al moet ik hieraan nog wel even toevoegen dat ik, ook gezien vanuit mijn ervaringen bij de FSGG en andere clubs, zulke reacties al aan zag komen nog voor ik het stukje postte. Gek genoeg krijg ik nog gelijk ook. Figures..

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Ik wacht nog even op Rico's post ;) Anders moeten we 2 keer alles tikken.

No hard feelings hoor ;)

• rdluca
  • Niet online
Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 19:49:
Ik wacht nog even op Rico's post ;) Anders moeten we 2 keer alles tikken.

No hard feelings hoor ;)
Speciaal een minderwaardige vatsim-vlucht voor afgebroken ;)

• ND863

ND863

1+1 = 2
FS + 0 = 1
FS + vatsim = 2
Het word er niet minder om ;)
dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte piloot/ATC-er.
gek heh dat er zo word gereageerd? :? ik zag jouw post ook wel aankomen...

[ Voor 5% gewijzigd door ND863 op 19-02-2004 19:57 ]

• ravw
Anoniem: 83314 schreef op 19 februari 2004 @ 19:42:
[...]

altijd leuk zo'n V-bird bak, nice pics! :) Ik ben alleen niet erg onder de indruk van deze paint, met name dat "Wild West" lettertype ziet er niet uit en klopt ook voor geen meter (nofi to the painter). Hmm, ff kijken wat Clemens Pieper uit de hoge hoed tovert, anders toch maar zelf de kwast ter hand nemen! :Y)
Als je dan toch gaat beginnen mag je de vlieg eigenschappen ook wel aan passen want die kloppen ook niet echt.

• ND863

ND863

Ik typ VBird --> er komen nieuwe Vbirds plaatjes :P

Zou t ook werken alsk PMDG747 typ? B)

• ravw
ND schreef op 19 februari 2004 @ 19:56:
Ik typ VBird --> er komen nieuwe Vbirds plaatjes :P

Zou t ook werken alsk PMDG747 typ? B)
LOL _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ was dat maar zo ...

Dan had ik wel FS2010 getypt :) met bijbehorende pc :D

Anoniem: 83314

Blackhole schreef op 19 februari 2004 @ 19:55:
[...]

Als je dan toch gaat beginnen mag je de vlieg eigenschappen ook wel aan passen want die kloppen ook niet echt.
hmm, kan dat ook met mijn kwast dan? 8)7

nee, dat laat ik liever aan de experts over, misschien dat PSS hun FDE nog geupdate hebben, of is dat wishfull thinking? O-)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 19:51:
[...]

Speciaal een minderwaardige vatsim-vlucht voor afgebroken ;)
ND schreef op 19 februari 2004 @ 19:55:
1+1 = 2
FS + 0 = 1
FS + vatsim = 2
Het word er niet minder om ;)

[...]

gek heh dat er zo word gereageerd? :?
Ik lok nu eenmaal graag een discussie uit. ;)

Maar toch merk ik weer diezelfde patstelling... aan deze kant de pure technicus die eigenlijk alleen maar geïnteresseerd is in zijn eigen toestel en zo weinig mogelijk last wil hebben van andere dingen maar het ook leuk vindt om met anderen te vliegen, en de mensen die graag in een ATC vliegen en graag ook eens naar buiten kijken zonder zich echt druk te maken om de soms wel erg minieme details van hun toestel. Dat mag toch?

Waarom toch ook hier weer die uitingen van pure frutstratie? Jullie vinden XY leuk, en ik toevallig YX. :)

Big deal....

Waarom niet iedereen in zijn waarde laten zoals hij wil vliegen met FS. Iedereen moet het op zijn eigen manier doen en anderen moeten dat waarderen. Dus niet gaan katten als iemand iets doet wat jij nooit zal doen met FS. Iedereen zijn eigen manier van vliegen. Ikzelf zou ook wel online willen vliegen maar ben bang dat ik het niet zo goed voor mekaar krijg en bang ben om fouten te maken zodat alles op een mislukking uitloopt. Ik zou het eerder eens willen meemaken met/bij iemand want op die manier leer je sneller de kneepjes als dat je zelf gaat rommelen. Er zijn wel manuels maar toch, voor je eerst die tig pagina's tellende manuel hebt doorlopen ben je aan het eind nog niet veel wijzer en krijg je eerder het gevoel dat je er maar nooit aan begint omdat er zoveel bij komt kijken om het goed en netjes te doen.
Online spelen is leuk omdat ik dat al lang doe met oa Moha en vroeger met een online vlieggame(naam ff vergeten) waarmee je alleen online kon vliegen en proberen land te veroveren op je tegenstander.
Maar online vliegen met FS en met een zo goed mogelijke nagebootste omgeving van ATC is toch heel iets anders.

Maar lang verhaal kort maken:
Laten we mekaar in onze waarde houden zoals een ieder speelt met FS.
Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel gedachten, enz enz.

Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 20:01:
[...]

[...]

Maar toch merk ik weer diezelfde patstelling... aan deze kant de pure technicus die eigenlijk alleen maar geïnteresseerd is in zijn eigen toestel en zo weinig mogelijk last wil hebben van andere dingen maar het ook leuk vindt om met anderen te vliegen, en de mensen die graag in een ATC vliegen en graag ook eens naar buiten kijken zonder zich echt druk te maken om de soms wel erg minieme details van hun toestel. Dat mag toch?

Waarom toch ook hier weer die uitingen van pure frutstratie? Jullie vinden XY leuk, en ik toevallig YX. :)

Big deal....
U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt. Dat zijn wij wel degelijk.

Gooi eens zo'n bericht op de VACC list zou ik zeggen. ;)

@Auroortje

Keertje daten voor de ontmaagding? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 19-02-2004 20:06 ]

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:04:
[...]

U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt. Dat zijn wij wel degelijk.

@Auroortje

Keertje daten voor de ontmaagding? ;)
Waar Wanneer Hoe :*)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:04:
[...]

U neemt de stelling aan dat wij simpele onliners (waarom specifiek online eigenlijk), niet geïnteresseerd zijn in de techniek en alle hande zaken er om heen. Dit is het punt waar je het angstig fout hebt.

:w

Ik geloof niet dat ik het zó zwart wit heb voorgesteld. ;)

Sommige mensen eten hun macaroni met ketchup en kaas, sommige met iets minder ketchup en sommigen met iets minder kaas. Zo relevant is deze discussie ook ongeveer.

Auroortje: Ik kan ook wel een keer afspreken om je op weg te helpen. Zeg maar wanneer. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tsuru op 19-02-2004 20:18 ]

Als ik m'n FS weer heb lopen.

Na het laden krijg ik iedere keer een BSOD. Ben dus nog even aan het vogelen :)

Anoniem: 55387 schreef op 19 februari 2004 @ 20:09:
[...]

Als ik m'n FS weer heb lopen.

Na het laden krijg ik iedere keer een BSOD. Ben dus nog even aan het vogelen :)
Ik hoor het wel. Mijn mail staat in me profiel, kan je ook gebruiken als je me wil toevoegen op MSN :*)

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Regel dan meteen een beginners fly-inn ergens. Ik wil ook zeer graag VATSIM op. Ben nu alles aan het lezen. Toestel (PDMG) heb ik onder controllen en navigatie (SIDS, STARS, VOR e.d.) begin ik steeds beter te begrijpen net zoals de FMC en dat allemaal heb ik bijna in de pocket. ATC is nog even een klein probleem. Wel op ingelezen, maar weet nog niet alles daarvan uit mijn hoofd (wanneer wat zeggen). Nu een beetje aan het meeluisteren met ASRC. Dus binnenkort ook maar het netwerk op (wat technisch al wel lukt).

Ik hoop binnenkort gezellig met jullie mee te vliegen. :)

Ook mijn msn is aanwezig :*)

[ Voor 3% gewijzigd door davhor op 19-02-2004 20:32 ]

FON - WiFi for Everyone | Flickr

davhor schreef op 19 februari 2004 @ 20:30:
Regel dan meteen een beginners fly-inn ergens. Ik wil ook zeer graag VATSIM op. Ben nu alles aan het lezen. Toestel (PDMG) heb ik onder controllen en navigatie (SIDS, STARS, VOR e.d.) begin ik steeds beter te begrijpen net zoals de FMC en dat allemaal heb ik bijna in de pocket. ATC is nog even een klein probleem. Wel op ingelezen, maar weet nog niet alles daarvan uit mijn hoofd (wanneer wat zeggen). Nu een beetje aan het meeluisteren met ASRC. Dus binnenkort ook maar het netwerk op (wat technisch al wel lukt).

Ik hoop binnenkort gezellig met jullie mee te vliegen. :)
Dit lijkt mij een goed idee. Op deze manier kan je meteen meer mensen opweg helpen en komen er weer mensen bij op het online vliegen wat het ook weer leuker maakt lijkt mij.

Ik hoor het wel hoe en wat maar kan zeggen dat ik er nu al naar uitkijk :*)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik ga nu online met davhor, en jullie kunnen ook gewoon joinen.

MSN me ff voor mijn IP :)

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:35
Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300 :9

Een goede test vanaf EDDF, anders is dit veld zolangzamerhand ook niet meer te veranwoorden :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/eddfeham25.jpg

• rdluca
  • Niet online
Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 20:01:
[...]

[...]

Big deal....
Beetje jammer dat je een karikatuur van de VATSIM-vliegers en alle mensen die “nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ” vliegen neerzet. Helemaal als je ondertussen van jezelf een grotere maakt. Tijdens het lezen van je commentaar moest ik ongewild denken aan een hoogbegaafd wiskundestudentje die cum laude afstudeerd om vervolgens in de dagelijkse realiteit op zijn bek te gaan.
Geen idee hoe ik daar ineens opkom :?

“Al moet ik hieraan nog wel even toevoegen dat ik, ook gezien vanuit mijn ervaringen bij de FSGG en andere clubs, zulke reacties al aan zag komen nog voor ik het stukje postte. Gek genoeg krijg ik nog gelijk ook. Figures..”

Gezien je allom geroemde mensenkennis zag je dit al aankomen. Ik kan ook stellen, gezien je tekort aan zelfinzicht snap je waarschijnlijk niet dat mensen reageren. Al was het alleen maar om de andere kant te belichten en daardoor je gezichtsveld wat te verbreden. Op actie volgt reactie, wen er maar aan want dat zal je leven lang zo blijven. Of je het mee eens bent of niet.

Fantastisch voor je dat je 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt kan laten raken op precies gelijke afstand van de centerline. Zeker nog nooit met een sterke crosswind geprobeerd?
Met de opmerking uit diverse bronnen, dat een 747 vanwege ground-effect makkelijker is te landen dan een 737/A32X, in het achterhoofd wil ik het je ook wel eens met een 737 zien doen. Real-life of in een sim.
Ga eens op EHAM of KJFK kijken. Verbazingwekkend weinig 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt op precies gelijke afstand van de centerline. Er zijn namelijk meer factoren die meespelen.
Als jij je op een punt doodstaart en daardoor geen aandacht voor de overige aspecten hebt ben je misschien wel niet zo’n hele goeie.

“Ik vind het eigenlijk een beetje als een groep mensen met modeltreintjes op een hele grote baan, die alles zoveel mogelijk zoals in het echt proberen te regelen, met een verkeersleiding enzo. Net zoals bij de modeltreintjes ontgaat mij de zin van dat hele circus volledig. Mij gaat het ook alleen maar om het zo realistisch mogelijk laten rijden van mijn locomotiefje, hoe minder andere shit eromheen, hoe beter eigenlijk. Als er andere locomotiefjes bij zijn is het ook leuk, maar ze moeten niet in de weg rijden en allemaal net zo goed kunnen rijden als ik.”

Sorry maar heb je nu echt zelf niet door dat jij meer op een opa, opgesloten op de zolder met zijn treintje en zijn eigen stop/go-spiegelei en het idee dat er niet meer is, lijkt?
Niemand die je een stroobreed in de weg legt en iederen zo goed als jij, how sad 
16MWDOCL (16 main wheels dead on centerline ;) ) that’s it!

“Op mijn beurt ga ik weer zitten nitpicken op kleine verschillen en details in de operatie en de techniek van die 747, bijvoorbeeld het ontbreken van elektrische en pneumatische demandpumps voor de 4 hydraulische systemen, het hebben van een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht, en het niet naar behoren werken van de APU.
Van dat soort dingen die een online vlieger met het nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ op zijn beurt weer niet bepaald kunnen boeien, zolang hij de frequentie van EHAM tower maar goed in Teamspeak kan instellen en net zo te praten als een echte”

Supergaaf dat het met die sim wel kan en met FS2004 veel minder. Vind ik ook jammer. Neemt niet weg dat ik vliegtechnisch daarom wel net zo goed kan zijn. Wat ik op dat gebied tekort kom in FS2002/4 ben ik dus ergens anders gaan zoeken. Qua realisme kwamen voor mij dan meteen procedures, planning en zeker ook ATC in aanmerking. In het dagelijks vliegverkeer op welk niveau dan ook ontkom je daar toch ook niet aan.
Een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht kan meerdere oorzaken hebben dus ook meerdere acties. Als je midden boven de Atlantische Oceaan die pitch wil corrigeren door de weerkaarten te raadplegen, iets gewijzigde route opstellen op een ander flightlevel en dat via sel-cal realiseren vind ik dan best wel overeenkomen met de dagelijkse praktijk van een 747 vliegen.
Als je 4 uur al te lang vindt. Op je stukjes “JAL514 are you sure you want to fly EHAM-EHRD-EHAM in a Boeing 747” zal je dat inderdaad nooit tegenkomen.
Alleen mis je in mijn ogen wel een groot aspect van goed vliegen in een 747 en kan je niet verkondigen dat je “"moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen.”
Juist bij een dergelijk groot vliegtuig krijg je daar meer mee te maken dan een veel kleinere 737 volgens mij.

En VATSIM is meer dan de juiste frequentie instellen en als een echte piloot kunnen praten.
Zelf ben ik van FS 5.0 echt bezig en heb alles leren vliegen voordat ik uberhaupt ontdekte dat er in de Cessna een autopilot in zat. Add-ons FMC LNAV/VNAV waren er toen nog niet maar kwam toen ook overal op een goede manier via VOR en NDB.
Het voordeel daarvan is wel dat ik on-line de gekste opdrachten van de ATC kan opvolgen en via SPY-SPL-ILS27-break off 24 blindelings kan doen en ondertussen vrolijk met de ATC communiceren.
De ATC weet al snel wie het vliegtuig/vliegen echt beheerst en de afhandeling is daar ook naar. Geeft alle partijen nog steeds een kick.
Helaas zijn er tegenwoordig een hoop die een tut. van avsim doorlezen en meteen op vatsim gaan vliegen. Dat merk je online aan alles. Das jammer, maar aan de andere kant zijn er toch al niet zoveel die online vliegen dus hoe meer hoe beter.
Ik probeer iedereen zoveel mogelijk te helpen en de rest die op van hier en vatsim ken zijn precies zo.

Anyway, ff een reactie van mij op je vragen wat iemand bezielt om 6-12 uur online te vliegen dus ondermeer. Cold en dark in PIC767 opstarten op KLAX, via ATC vertrekken en je weg naar de NAT-track te vinden om een halve dag daarna vanaf Shannon tot EHAM ATC te hebben. Dat is leuk en je bewijst ejezelf dat je je vliegtuig beheerst.

Het blijft een lullig iets om het achter een computerscherm te doen, maar voorlopig is het voor beiden zo. Zolang je er een hoop lol aan beleeft ben je goed bezig en ondertussen doen wij dat met de PSS/PMDG/PIC op onze manier ook.

Om dan de vergelijking met modeltreintjes te gaan maken en alles een beetje in het belachelijke te trekken vind ik niet zo netjes :)

Anoniem: 88554

Gilly schreef op 19 februari 2004 @ 21:05:
Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300 :9

Een goede test vanaf EDDF, anders is dit veld zolangzamerhand ook niet meer te veranwoorden :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En wat is de uitslag van de test?? :)

• Ensinker
Anoniem: 88554 schreef op 19 februari 2004 @ 21:21:
[...]

En wat is de uitslag van de test?? :)
Dat het een zwaar ondergeschoven kindje is.

PMDG is kleuterklas bij dit vergeleken, werkelijk alles werkt. Heb al een manual nodig om de APU te starten :) kan alleen in cold en dark opstarten. En nu na wat edits van mijn kant is het met de SGA A300 heerlijk vliegen ... uuhhh modelspoor spelerei.

Anoniem: 88554

Hahah ok gan die ook maar eens kopen dan :D

Gilly schreef op 19 februari 2004 @ 21:31:
[...]

Dat het een zwaar ondergeschoven kindje is.

PMDG is kleuterklas bij dit vergeleken, werkelijk alles werkt. Heb al een manual nodig om de APU te starten :) kan alleen in cold en dark opstarten. En nu na wat edits van mijn kant is het met de SGA A300 heerlijk vliegen ... uuhhh modelspoor spelerei.
Mooi! Dik bakkie hoor! :P :Y)

Anoniem: 37518

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Simcity? >:)

Anoniem: 102749

Gilly,

"Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300"

Welke software is dit??

Heb net voor veel centen PSS A330 aangeschaft en ben bitter teleurgesteld. PMDG valt niet over te twisten, maar SGA A300....? ;)

@Rico,

Dat water van Aerosoft ziet er wel heel onecht uit.... :'(

• Ensinker
Anoniem: 102749 schreef op 19 februari 2004 @ 22:01:
Gilly,

"Mijn 2e vlucht met SSW, nu met de SGA A300"

Welke software is dit??

Heb net voor veel centen PSS A330 aangeschaft en ben bitter teleurgesteld. PMDG valt niet over te twisten, maar SGA A300....? ;)
Nee het gaat eig niet over de SGA A300, maar over de SSW A310, onduidelijkheidje van mijn kant.

Dat model is freeware, check AVsim.

Panel komt van SSW, dat model daarvan is niet zoveel, dus vandaar de combo met SGA.
Hieronder de link, bij Simmarket het goedkoopst en zonder erritante beveiliging.
http://www.simsoftworkshop.com/

Ik kijk net nog ff of ik Pss kon installeren maar krijg nog steeds dat verhaal van
" Invalid username or password "

Hebben jullie dat ook?
Op het forum zag ik ook al mensen het aangeven maar ik zie dat er niet veel gebeurd nadat ik om half 6 voor het laatst keek.

• Ensinker
Anoniem: 92316 schreef op 19 februari 2004 @ 22:12:
Ik kijk net nog ff of ik Pss kon installeren maar krijg nog steeds dat verhaal van
" Invalid username or password "

Hebben jullie dat ook?
Op het forum zag ik ook al mensen het aangeven maar ik zie dat er niet veel gebeurd nadat ik om half 6 voor het laatst keek.
En wat zegt PSS erover dan ??

@Gilly

Bedankt en blijf gaan met die mooie pics!! :*)

Gilly schreef op 19 februari 2004 @ 22:15:
[...]

En wat zegt PSS erover dan ??
dit:
"as per this meesage at the top of the forum, the site is not working properly and you cannot logon to the base installer"

THE PHOENIX SITE HAS CRASHED
THE PATCHES ARE NOT AVAILABLE AT THIS TIME
WE WILL ANNOUNCE HERE WHEN THINGS ARE BACK ONLINE

Dus, komt eindelijk de patch loopt de hele boel vast. Hadden ze wel kunnen testen eerst of kunnen weten dat als ie uit zou komen dat het druk zou gaan worden.
Beetje grote fout of of of
het is een makhoudertje omdat we er al zolang op wachten.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11
Ze kunnen beter eerst hun site eens ff goed patchen :P

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00

bennierex

Pilot_Z

Zou me niet eens verbazen dat als de site het weer doet, ze dan met de mededeling komen dat de patch er vanaf gehaald is vanwege problemen met de site 8)7

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Mededeling: davhor is ook ontmaagd :+

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.a.cathalina/Personal/Davhor.jpg

Tsuru en davhor in formatie boven Noord-Brabant :P

niet the juiste toestellen, but who cares... davhor bemande officieel een 737NG en deed dat op zeer voortreffelijke wijze, mag ik wel zeggen :+

rdluca: bedankt voor al je moeite, maar ik laat die non-discussie wat dit topic betreft lekker voor wat hij is... dat lijkt me het beste, voor ik hier nog meer schade aanricht door tere zieltjes in te trappen... zeker gezien de reputatie van dit topic wat discussies betreft. :+

Ik heb ook e-mail en MSN trouwens. :)

• Floppie
beetje frusti

[ Voor 177% gewijzigd door Floppie op 19-02-2004 23:49 ]

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22
Rellehenk heeft gelijk! >:)

• Floppie
jah lekkah :p

maar de manier waarop PSS met haar klanten omgaat is ronduit bedroevend.
1. Patch online
2. Patch werkt niet
3. Patch offline
4. paar maanden verder
5. release
6. PSS website down
7. PSS website up
8. downloading installer
9. Can't contact database
10. invalid username or password
11. Vul maar in

Dit getuigt niet van een professionele organisatie

[ Voor 61% gewijzigd door Floppie op 19-02-2004 23:43 ]

• Floppie
Wie maakt er een nieuw topic waar de discussies minstens zo hoog zijn als in dit topic.
Rdluca, mooi betoog :)

rellehenk schreef op 19 februari 2004 @ 23:28:
IDIOTS!!!

invalid username or password

teringhonden
je haalt de woorden uit me mond :D ik wou hier nog netjes blijven maar ik liep vanmiddag ook zo :r

• Floppie
Anoniem: 92316 schreef op 19 februari 2004 @ 23:49:
[...]

je haalt de woorden uit me mond :D ik wou hier nog netjes blijven maar ik liep vanmiddag ook zo :r
ik loop me aan te stellen en de boel op de fokken, iets te heftig dus daarom maar gewijzigd. Al blijf ik het idioten vinden. Het blijft rommeld dat spul van PSS. had gehoopt dat er eventueel mooie nieuwe gauges zouden komen voor FS2004.
Maar zit er niet in denk ik :)

rellehenk schreef op 19 februari 2004 @ 23:50:
[...]

ik loop me aan te stellen en de boel op de fokken, iets te heftig dus daarom maar gewijzigd. Al blijf ik het idioten vinden. Het blijft rommeld dat spul van PSS. had gehoopt dat er eventueel mooie nieuwe gauges zouden komen voor FS2004.
Maar zit er niet in denk ik :)
Geeft niet omdat ik denk dat er veel meer er zo over denken en ook lopen te :r als je wil installeren en het gaat niet. Jij gaf uiting aan wat iedereen hier voelt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009

Nice pics Gilly, vooral die met die a321 en de KLM 737, lijkt wel een beetje op voordringen.

Cold en dark cockpit is wel op te lossen door panel te saven met die button op het paneel. Alleen de directory waarin ben ik nog niet achter. Wordt bij installatie niet aangemaakt. Ik ga maar weer eens surfend zoeken op het net. Manual lijkt wel een copietje van het echte, kon ook weinig tot niets ontdekken mbt de fltsim. Wel een heerlijke kist om te vliegen van SSW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Great story Rico !
Natuurlijk heb je op vatsim een stel mensen die er een potje van maken. Maar het gros van de mensen daar is heel serieus met een hobby bezig en niet met een online spelletje.
Meer hoef ik niet te zeggen, want alles staat al in die enorme lap tekst hierboven ;)

Helaas had ik geen tijd om op het moment supreme te reageren, want ik had het te druk met mn PMDG treintje op VATSIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Tsuru schreef op 19 februari 2004 @ 23:25:
Mededeling: davhor is ook ontmaagd :+

[afbeelding]

Tsuru en davhor in formatie boven Noord-Brabant :P

niet the juiste toestellen, but who cares... davhor bemande officieel een 737NG en deed dat op zeer voortreffelijke wijze, mag ik wel zeggen :+
Echt een ontmaagding was het nog niet. Ik moet nog wel het 1 en ander leren. Maar enorm gezellig en leerzaam is het wel. Vooral ATC tutorials moet ik nog doorlopen om dat super onder de knie te krijgen. Ik hoop binnenkort snel van multiplayer game naar VATSIM te kunnen, dat lijkt me echt super. VATSIM lijkt mij het realistiche vermogen van FS enorm te verhogen.

Hierbij een afbeelding van een multiplayergame:
Afbeeldingslocatie: http://www.davhor.nl/davhor58.jpg
Iedereen trouwens bedankt voor alle info die jullie iedere keer geven. Vooral die uitgebreide VATSIM verslagen (over navigeren e.d.) zijn enorm interessant. :*)

Vooral doorgaan zeg ik en alle hulp is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Omdat sommige van mijn punten toch eigenlijk wel een beetje te makkelijk worden afgedaan als onzin zout ik nog even door: :P
rdluca schreef op 19 februari 2004 @ 21:14:
[...]

Beetje jammer dat je een karikatuur van de VATSIM-vliegers en alle mensen die “nieuwste modelletje van PSS/PMDG/PXYZ” vliegen neerzet. Helemaal als je ondertussen van jezelf een grotere maakt. Tijdens het lezen van je commentaar moest ik ongewild denken aan een hoogbegaafd wiskundestudentje die cum laude afstudeerd om vervolgens in de dagelijkse realiteit op zijn bek te gaan.
Geen idee hoe ik daar ineens opkom :?
Karikaturen hebben doorgaans de prettige eigenschap dat ze opvallende, belangrijke details in het voetlicht zetten en de minder belangrijke laten voor wat ze zijn. Dat geldt uiteraard zowel voor mijzelf als voor jullie. Door met een vergelijking van mij met een contactgestoorde doctorandus wiskunde te gooien maak je eigenlijk je eerdere punt ongedaan, maar hoewel wie kaatst nog steeds de bal kan verwachten, is mij nog steeds niet duidelijk of, en zo ja waarom ik nou precies ongelijk heb.
Gezien je allom geroemde mensenkennis zag je dit al aankomen. Ik kan ook stellen, gezien je tekort aan zelfinzicht snap je waarschijnlijk niet dat mensen reageren. Al was het alleen maar om de andere kant te belichten en daardoor je gezichtsveld wat te verbreden. Op actie volgt reactie, wen er maar aan want dat zal je leven lang zo blijven. Of je het mee eens bent of niet.
Wederom een knap staaltje "right back at ya", maar helaas ontbreekt voor mij ook hier het benodigde stukje "je hebt ongelijk omdat..."

Die tegenaanval als geheel werkt tot nu toe eigenlijk eerder bevestigend dan ontkennend.
Fantastisch voor je dat je 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt kan laten raken op precies gelijke afstand van de centerline. Zeker nog nooit met een sterke crosswind geprobeerd?
Jawel :)
Met de opmerking uit diverse bronnen, dat een 747 vanwege ground-effect makkelijker is te landen dan een 737/A32X, in het achterhoofd wil ik het je ook wel eens met een 737 zien doen. Real-life of in een sim.
Ga eens op EHAM of KJFK kijken. Verbazingwekkend weinig 16 main wheels precies op het 1000-voetpunt op precies gelijke afstand van de centerline. Er zijn namelijk meer factoren die meespelen.
Als jij je op een punt doodstaart en daardoor geen aandacht voor de overige aspecten hebt ben je misschien wel niet zo’n hele goeie.
Ik weet niet in wat voor kringen jij je bevindt, maar de meeste mensen hebben doorgaans wat meer moeite met een 747 dan met een 737. Maar ik wil het best een keer laten zien, geen enkel probleem.
Sorry maar heb je nu echt zelf niet door dat jij meer op een opa, opgesloten op de zolder met zijn treintje en zijn eigen stop/go-spiegelei en het idee dat er niet meer is, lijkt?
Niemand die je een stroobreed in de weg legt en iederen zo goed als jij, how sad 
16MWDOCL (16 main wheels dead on centerline ;) ) that’s it!
Wederom een paar salvo's namecalling in return, maar zeg me nou toch eens waarom ik ongelijk heb...
Supergaaf dat het met die sim wel kan en met FS2004 veel minder. Vind ik ook jammer. Neemt niet weg dat ik vliegtechnisch daarom wel net zo goed kan zijn. Wat ik op dat gebied tekort kom in FS2002/4 ben ik dus ergens anders gaan zoeken. Qua realisme kwamen voor mij dan meteen procedures, planning en zeker ook ATC in aanmerking. In het dagelijks vliegverkeer op welk niveau dan ook ontkom je daar toch ook niet aan.
Precies. Jij zoekt dat extra stukje realisme door ook te focussen op ATC en andere zaken, en ik zoek mijn extra stukje techniek door met andere sims te werken die technisch gebied wat beter in elkaar zitten dan MSFS en ook in MSFS deze zaken zo goed mogelijk te regelen en te verbeteren. :)
Een paar graden teveel pitch tijdens de kruisvlucht kan meerdere oorzaken hebben dus ook meerdere acties. Als je midden boven de Atlantische Oceaan die pitch wil corrigeren door de weerkaarten te raadplegen, iets gewijzigde route opstellen op een ander flightlevel en dat via sel-cal realiseren vind ik dan best wel overeenkomen met de dagelijkse praktijk van een 747 vliegen.
Sorry, maar als de pitch die in de boeken staat tijdens de kruisvlucht bij een voorgeschreven hoogte, gewicht en snelheid niet overeenkomt met wat ik zie op het scherm dan moet ik mijn weerkaarten maar gaan raadplegen? Wat stel je voor dat ik ermee doe dan? Alles verplaatsen naar de neuskegel van het vliegtuig om het zwaartepunt wat verder naar voren te verplaatsen?

Dat teveel aan pitch komt door een bepaald verschil tussen FS2004 en 2002 waardoor de buiging in een vleugel niet wordt meegenomen in de berekeningen met de FDE. Een FDE die in de eerste plaats is ontworpen voor FS2002 en in 2004 dus een teveel in pitch zal laten zien. Dat is wat er aan de hand is.

Maar je mag best even uitleggen wat het weer hiermee te maken heeft. :)
Als je 4 uur al te lang vindt. Op je stukjes “JAL514 are you sure you want to fly EHAM-EHRD-EHAM in a Boeing 747” zal je dat inderdaad nooit tegenkomen.
Alleen mis je in mijn ogen wel een groot aspect van goed vliegen in een 747 en kan je niet verkondigen dat je “"moeilijk" vliegtuig van (op dat moment) 250 ton helemaal tot in de puntjes te beheersen en te kennen.”
Juist bij een dergelijk groot vliegtuig krijg je daar meer mee te maken dan een veel kleinere 737 volgens mij.
EHAM-EHRD gaat met een 737 of Fokker 100 nog altijd een stuk makkelijker dan met een 747. :)
En VATSIM is meer dan de juiste frequentie instellen en als een echte piloot kunnen praten.
Zelf ben ik van FS 5.0 echt bezig en heb alles leren vliegen voordat ik uberhaupt ontdekte dat er in de Cessna een autopilot in zat. Add-ons FMC LNAV/VNAV waren er toen nog niet maar kwam toen ook overal op een goede manier via VOR en NDB.
Wat toevallig, ik ben zelf namelijk ook vanaf FS5 bezig, en heb zelf jarenlangalleen in Cessnaatjes en Learjets gevlogen, en heb ook cross-country leren navigeren door van baken naar baken te vliegen. Toen kocht ik Flighshop en ging ik grotere vliegtuigen vliegen en 747's bouwen. Haal mijn naam maar eens door Google. :)
Het voordeel daarvan is wel dat ik on-line de gekste opdrachten van de ATC kan opvolgen en via SPY-SPL-ILS27-break off 24 blindelings kan doen en ondertussen vrolijk met de ATC communiceren.
Tsja, en ik niet? Wat is je punt?
De ATC weet al snel wie het vliegtuig/vliegen echt beheerst en de afhandeling is daar ook naar. Geeft alle partijen nog steeds een kick.
Dat is mijn ervaring ook, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je mij nu weer iets voor de voeten gooit dat ik zonder enige moeite van de hand kan wijzen omdat dat gewoon niet is waar ik op doel.
Helaas zijn er tegenwoordig een hoop die een tut. van avsim doorlezen en meteen op vatsim gaan vliegen. Dat merk je online aan alles. Das jammer, maar aan de andere kant zijn er toch al niet zoveel die online vliegen dus hoe meer hoe beter.
Ik probeer iedereen zoveel mogelijk te helpen en de rest die op van hier en vatsim ken zijn precies zo.
Dat was mijn ervaring ook, en dat was tevens de aanleiding om het stukje te schrijven. Dat ben ik dus met je eens.
Anyway, ff een reactie van mij op je vragen wat iemand bezielt om 6-12 uur online te vliegen dus ondermeer. Cold en dark in PIC767 opstarten op KLAX, via ATC vertrekken en je weg naar de NAT-track te vinden om een halve dag daarna vanaf Shannon tot EHAM ATC te hebben. Dat is leuk en je bewijst ejezelf dat je je vliegtuig beheerst.
En in datzelfde tijdbestek 25 keer alle checklists doorlopen, 25 starten, 25 approaches op verschillende velden en banen vliegen en 25 keer landen is dat niet?
Bovendien zeg ik toch ook niet dat ik dat nooit gedaan heb of doe? Ik zeg alleen maar dat ik andere dingen leuker vindt.
Het blijft een lullig iets om het achter een computerscherm te doen, maar voorlopig is het voor beiden zo. Zolang je er een hoop lol aan beleeft ben je goed bezig en ondertussen doen wij dat met de PSS/PMDG/PIC op onze manier ook.
Zeer juist. :)
Om dan de vergelijking met modeltreintjes te gaan maken en alles een beetje in het belachelijke te trekken vind ik niet zo netjes :)
Gelukkig ben ik niet de enige. :P

Maar waarom zijn modeltreintjes belachelijk dan?

Of hebben jullie soms iets tegen modeltreintjes? :? ;( :(

;) <-- DAT IS EEN KNIPOOG! NICHT SCHIESSEN!

Dit lijkt me een mooie post om zowel deze non-discussie als dit topic af te sluiten. Wie opent deel 66? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Tsuru schreef op 20 februari 2004 @ 08:57:
[...]

Wederom een knap staaltje "right back at ya", maar helaas ontbreekt voor mij ook hier het benodigde stukje "je hebt ongelijk omdat..."

Die tegenaanval als geheel werkt tot nu toe eigenlijk eerder bevestigend dan ontkennend.

Wederom een paar salvo's namecalling in return, maar zeg me nou toch eens waarom ik ongelijk heb...

Tsja, en ik niet? Wat is je punt?
:)
Jammer dat je de strekking van mijn verhaal in zijn geheel mist:
"Al was het alleen maar om de andere kant te belichten en daardoor je gezichtsveld wat te verbreden."

Voortaan misschien wat minder snel ervan uitgaan dat wanneer mensen reageren ze meteen je ongelijk willen bewijzen.
Beetje zinloze manier van een discussie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Tsuru schreef op 20 februari 2004 @ 08:57:

Dit lijkt me een mooie post om zowel deze non-discussie als dit topic af te sluiten. Wie opent deel 66? :)
Dat lijkt me echt iets voor jou, met je veruit-meer-dan-gemiddelde kennis van zaken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

rdluca schreef op 20 februari 2004 @ 10:03:
[...]

Jammer dat je de strekking van mijn verhaal in zijn geheel mist:
"Al was het alleen maar om de andere kant te belichten en daardoor je gezichtsveld wat te verbreden."

Voortaan misschien wat minder snel ervan uitgaan dat wanneer mensen reageren ze meteen je ongelijk willen bewijzen.
Beetje zinloze manier van een discussie voeren.
Wat stel je dan voor?

Het doel van een discussie is toch om met elkaar van gedachten te wisselen, maar je hoeft geen psychologie gestudeerd te hebben om te merken dat ik het volgens jullie op de één of andere manier volledig bij het verkeerde eind heb. Ik wil hier graag van overtuigd worden. :)
Sleepie schreef op 20 februari 2004 @ 10:06:
[...]

Dat lijkt me echt iets voor jou, met je veruit-meer-dan-gemiddelde kennis van zaken toch ?
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Het is helemaal geen kwestie van gelijk of ongelijk.
Jij vind het leuk om tot in de laatste details de technische aspecten van een kist te kennen en beheersen. Helemaal niks mis mee, daar haal jij je plezier uit en dat moet je dus ook vooral blijven doen. En daar beleef je dus meer plezier aan dan aan de ATC-experience op vatsim/ivao.

Een andere groep hier echter, vliegt regelmatig op vatsim, en haalt zijn plezier uit het doornemen van NOTAM's en het op de hoogte blijven en zo correct mogelijk uitvoeren van de op dat moment geldende procedures. De kwaliteit van ATC op vatsim mag zonder meer (op uitzonderingen na uiteraard) zeer goed genoemd worden. Het is dan ook voor ons een belangrijk deel van de "as-real-as-it-gets" ervaring. Dit wil echter nog niet zeggen dat deze groep mensen en stelletje prullers is, die alleen maar op wat knopjes in hun cockpit rammen en verder alleen bezig zijn met "zo realistisch mogelijk communiceren met ATC". Natuurlijk proberen we ook dat deel zo realistisch mogelijk te doen, daar halen we immers ook ons plezier uit.

Wat mij echter stoort in jouw post, is dat wij afgeschilderd worden als een groep inferieure mensen, omdat we onze kist niet zouden kennen en alleen maar wat met ATC zitten te lullen op vatsim. En jij mag dat schijnbaar zonder dat je er gegronde redenen voor hebt.

En je zet jezelf weg als een soort Ubermensch, omdat je de 747 helemaal tot in de perfectie beheerst. En als iemand dat commentaar geeft dat je misschien wel minder op de hoogte bent van de procedures dan, dan mag het opeens niet, want "hoe weten jullie dat nou". Goh....dat geldt ook voor jou met je opmerkingen over ons hoor.

Kortom, twee groepen die een verschillende beleving zoeken in de Flightsim wereld. Beiden beleven er veel plezier aan, beiden zoeken in hun manier van beleving de optimale beheersing. Daar hoef je verder geen discussie over te gaan houden, want het is meer een "kwestie van smaak" in dit geval.
Het is alleen zo ontzettend jammer dat iemand dan vindt dat hij boven de andere groep staat.

Da's weer genoeg tekst getypt.
en dat helemaal aan t eind van een topic, eigenlijk zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22
Nevermind, ander keertje.

[ Voor 79% gewijzigd door DutchCommando op 20-02-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Tsuru schreef op 20 februari 2004 @ 10:12:
[...]
Wat stel je dan voor?
Ik stel voor dat jullie dat ergens anders doen! Het is namelijk behoorlijk irriterend voor mensen die er niks mee te maken (willen) hebben! Dus je eerdere voorstel van msn/email lijkt me een prima alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518 schreef op 20 februari 2004 @ 11:05:
[...]

Ik stel voor dat jullie dat ergens anders doen! Het is namelijk behoorlijk irriterend voor mensen die er niks mee te maken (willen) hebben! Dus je eerdere voorstel van msn/email lijkt me een prima alternatief!
Helemaal mee eens.

met andere discussie's over bijv. videokaarten word er altijd snel mee gekapt en dit loopt nu ook uit op een eindeloze discussie dus.........

ga lekker verder op MSN.

einde oefening.
Discussie mag en moet kunnen maar dit word te langdradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 92316 schreef op 20 februari 2004 @ 11:13:
[...]

Helemaal mee eens.

met andere discussie's over bijv. videokaarten word er altijd snel mee gekapt en dit loopt nu ook uit op een eindeloze discussie dus.........

ga lekker verder op MSN.

einde oefening.
Discussie mag en moet kunnen maar dit word te langdradig.
ZO als je al zegt dit wordt telang draadig, en we gaan de laaste tijd wel heel erg achter uit met dit topic vind ik persoonlijk.
Omdta er de laatset dagen alleen meer Discussie's worden gehouden en zich niet bezig gehouden worden met mooie foto's of vleigen .

Want ik dacht dit een topic waar we elkaar konden helpen , of laten zien wat we nu weer kunnen .

Maar oke ..
laten we maar naar het nieuwe topic gaan . en deze sluiten met alleen har war er omheen . en gewoon weer een nieuwe goede start maken.

gelukkg ben ik niet de enige die zich daar aan stoort, dat er aardig offtopic gegaan wordt.

Maar hier nog wat screens van een Aeroflot Ilyushin Il-86

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/FS-0000_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/FS-0002.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 20-02-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:25
Tsuru schreef op 20 februari 2004 @ 08:57:[...]
Sorry, maar als de pitch die in de boeken staat tijdens de kruisvlucht bij een voorgeschreven hoogte, gewicht en snelheid niet overeenkomt met wat ik zie op het scherm dan moet ik mijn weerkaarten maar gaan raadplegen? Wat stel je voor dat ik ermee doe dan? Alles verplaatsen naar de neuskegel van het vliegtuig om het zwaartepunt wat verder naar voren te verplaatsen?

Dat teveel aan pitch komt door een bepaald verschil tussen FS2004 en 2002 waardoor de buiging in een vleugel niet wordt meegenomen in de berekeningen met de FDE. Een FDE die in de eerste plaats is ontworpen voor FS2002 en in 2004 dus een teveel in pitch zal laten zien. Dat is wat er aan de hand is.

[...]

Als je in FS een baksteen kunt laten vliegen met de eigenschappen van een 747 moet jij mij nu wel eens vertellen hoe compleet jij denkt dat het fysische model in FS is. Een model is een voorstelling van de werkelijkheid met boundary conditions en systeemgrenzen en alles. Je vliegt niet in een echt vliegtuig maar in een FS model. Je vliegt tegen de grenzen van het model aan. Er is natuurlijk maar -zo- ver zaken geimplementeerd en een keer houdt het op.

Wil je realistische vliegdynamica ondervinden dan zou ik eens uitwijken naar X-plane. Dit is tenminste geprogrammeerd door een echt rocket-scientist en daar zijn de dynamische modellen afgeleid van de fysieke eigenschappen van het vliegtuig.

Ik kan het weten, ik zit erop.

Daarnaast vind ik discussies eenzijdig voorstellen tot sluiten zo ontzettende kaas. Het is gewoon een GoT-tic. In mijn opinie zijn discussies gesloten als er niet meer gediscussieerd wordt. Als je niet meer wilt deelnemen aan een discussie, dan is dat goed, mag je het melden.

Trouwens Tsuru, hoe oud ben je eigenlijk en wat studeer je? ik ben vreselijk benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Jochem op 20-02-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Blackhole schreef op 19 februari 2004 @ 16:44:
[...]

http://www.maltbyd.fsnet.co.uk/html/home.htm

Hier moet ze gewoon allemaal compleet maken zijn echt stuk voor stuk mooie planes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Jochem schreef op 20 februari 2004 @ 12:45:
[...]

Als je in FS een baksteen kunt laten vliegen met de eigenschappen van een 747 moet jij mij nu wel eens vertellen hoe compleet jij denkt dat het fysische model in FS is. Een model is een voorstelling van de werkelijkheid met boundary conditions en systeemgrenzen en alles. Je vliegt niet in een echt vliegtuig maar in een FS model. Je vliegt tegen de grenzen van het model aan. Er is natuurlijk maar -zo- ver zaken geimplementeerd en een keer houdt het op.

Wil je realistische vliegdynamica ondervinden dan zou ik eens uitwijken naar X-plane. Dit is tenminste geprogrammeerd door een echt rocket-scientist en daar zijn de dynamische modellen afgeleid van de fysieke eigenschappen van het vliegtuig.

Ik kan het weten, ik zit erop.
Daarom heb ik ook X plane aan geschaft.
En vlieg daar zeker nog wel aardig wat vluchten mee.

En hoop ook ooit dat FS zich zo ver kan ontwikkellen als Xplane :)
dan zou het zeker een goede sim worden.

Dus zeg maar de vliegeigenschappen van Xplane, de schaalmodellen van Sturmovik il2, en het landschap zou ik dan wel gewoon zo als FS 2004 willen zien.

Dat zou helemaal mooi wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat hebben we aan de modellen van IL2? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de PSS update binnen en geinstalleerd.

Testing testing de A320 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 55387 schreef op 20 februari 2004 @ 13:00:
En wat hebben we aan de modellen van IL2? :S
nou als de modellen die hun gebruiken ook voor ons B737 of 747 gebruikt wordt .
dan hebbbie wel echte boeings / airbussen , met een goede vliegmodel , en schade model.

Want kijk maar eens welke eisen ze bij Sturmovik stellen voordat hij ook daadwerkelijk in STUR il2 mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Anoniem: 92316 schreef op 20 februari 2004 @ 13:13:
ik heb de PSS update binnen en geinstalleerd.

Testing testing de A320 :P
En is het wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even een rondje wezen vliegen. Had nu even de tijd vanwege visite.
Er zijn wel wat verbeteringen maar om te zeggen van het is beter als de vorige met alle patches, nee. Hij blijft met een vrij hoge pitch landen, wat je kan zien op de foto's ( ik zat wel een beetje low on fuel ) . De speedbrakes kan je niet op de grond armen want ze komen gewoon omhoog. en verder moet je niet op het model letten want dat is een standaard Pss nog dus ziet er niet zo mooi uit.
Autoland ging verder wel goed op de hoge pitch (7dg) maar hij zet hem verder wel mooi aan de grond en niet meer zo zenuwachtig met het volgen van de GS.

zal hem nu nog eens vliegen met iFDG en kijken hoe het dan gaat. Vloog met de vorige patch al vrij redelijk dus zou nu een dream moeten zijn :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 92316 schreef op 20 februari 2004 @ 16:41:
Net even een rondje wezen vliegen. Had nu even de tijd vanwege visite.
Er zijn wel wat verbeteringen maar om te zeggen van het is beter als de vorige met alle patches, nee. Hij blijft met een vrij hoge pitch landen, wat je kan zien op de foto's ( ik zat wel een beetje low on fuel ) . De speedbrakes kan je niet op de grond armen want ze komen gewoon omhoog. en verder moet je niet op het model letten want dat is een standaard Pss nog dus ziet er niet zo mooi uit.
Autoland ging verder wel goed op de hoge pitch (7dg) maar hij zet hem verder wel mooi aan de grond en niet meer zo zenuwachtig met het volgen van de GS.

zal hem nu nog eens vliegen met iFDG en kijken hoe het dan gaat. Vloog met de vorige patch al vrij redelijk dus zou nu een dream moeten zijn :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp11.jpg
Check die elevator :D
FS9 FDE snappen ze dus nog steeds niks van 8)7

En dat je de spoilers op de grond niet kunt armen lukt me geen bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Gilly, voor take off moet je bij een airbus toch de spoilers armen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

Dat sommige mensen hier nog tijd over houden om te vliegen >:)

En voor wie in de buurt van Eindhoven woont en niet gaat Carnavallen en ook nog €17,50 heeft:
http://www.scenery.eindhovenweb.nl/

Ik heb het er niet voor over, maar ja, ik woon ook niet in Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op 20 februari 2004 @ 16:50:
Gilly, voor take off moet je bij een airbus toch de spoilers armen of niet?
De take off memo zegt van ja, maar daar staan de armed in de memo maar niet op de tunnel.
Als je de spoilers fysiek armed en er is druk op de wielen dan komen ze omhoog, daarom ook de reactie van de spoiler bij neer komen.

Of FS het nou onmogenlijk maakt en hoe het precies in IRL zit weet ik niet, maar als je een RTO maakt dan komen de spoilers iig wel omhoog in FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Gilly schreef op 20 februari 2004 @ 16:54:
[...]

De take off memo zegt van ja, maar daar staan de armed in de memo maar niet op de tunnel.
Als je de spoilers fysiek armed en er is druk op de wielen dan komen ze omhoog, daarom ook de reactie van de spoiler bij neer komen.

Of FS het nou onmogenlijk maakt en hoe het precies in IRL zit weet ik niet, maar als je een RTO maakt dan komen de spoilers iig wel omhoog in FS.
oke thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 90144 schreef op 20 februari 2004 @ 16:54:

En voor wie in de buurt van Eindhoven woont en niet gaat Carnavallen en ook nog €17,50 heeft:

Hahaha, ja die gast heeft best lef.

Veel jaag plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 90144 schreef op 20 februari 2004 @ 16:54:

omg, 17,50 :D
Als het freeware was zou ik het niet eens installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Floppie op 20-02-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rellehenk schreef op 20 februari 2004 @ 17:22:
[...]

omg, 17,50 :D
Als het freeware was zou ik het niet eens installeren
Nog erger, dit is freeware geweest ..

Alleen toen bartse het van de Bug's en vast lopers boven dat gebied.

Dus ik zou er al helemaal niet aan beginnen ....
Mits dit het zelfde EHEH is..
Maar zo op de foto's te zien wel .

Maar wordt het niet tijd voor een SLOTje :) en dan met een nummer 66 tebeginnen ?

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 20-02-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even met de iFDG gevlogen met pss panel en ik moet zeggen dat dat wel lekkker gaat. de landing is heel anders dan met de standaard pss. veel minder nose up. Daardoor maak je wel bijna een driepunts landing maar het schijnt wat ik las in een forum dat je net op een 100 feet ff 0.2 of 0.3 graden moet up trimmen en dan schijnt hij mooi neer te komen.
Wat Gilly zei klopt ja. Bij de start zegt de EWD in de memo dat de spoilers gearmed zijn dus laat ik het maar zo door ze niet met de hendel op armed te zetten want dan komen ze dus omhoog. Ik zal ook eens een afgebroken start simuleren en kijken wat ie doet. Zal zo nog ff wat pics erop zetten maar ik moet ze nog ff resizen :*)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.scholten3/mp24.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 92316 op 20-02-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

OMG wat hilarisch zeg op t PSS forum :D Ik lig gewoon 3x dubbel over hoeveel topics er staan over patch problems enzo :D Good job PSS! })

* Nd is te moe om een deel te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik hoop zo dat er nog een keer een goede Airbus A320 komt voor FS2004. ala PMDG 737 ofzo. Er ontbreekt nog zo veel vooral qua failures. Ik vind het namelijk echt een heel gaaf kistje, maar vlieg er weinig in omdat ik het panel helemaal niks vind

P.S. Laat dat nieuwe deel maar zitten, heb gister al een topicreport gedaan maar sluiten hebben de modjes blijkbaar geen zin in :p
Dus ik zeg: "continue" :+

[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 20-02-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 92316 schreef op 20 februari 2004 @ 17:37:
Net even met de iFDG gevlogen met pss panel en ik moet zeggen dat dat wel lekkker gaat. de landing is heel anders dan met de standaard pss. veel minder nose up. Daardoor maak je wel bijna een driepunts landing maar het schijnt wat ik las in een forum dat je net op een 100 feet ff 0.2 of 0.3 graden moet up trimmen en dan schijnt hij mooi neer te komen.
Wat Gilly zei klopt ja. Bij de start zegt de EWD in de memo dat de spoilers gearmed zijn dus laat ik het maar zo door ze niet met de hendel op armed te zetten want dan komen ze dus omhoog. Ik zal ook eens een afgebroken start simuleren en kijken wat ie doet. Zal zo nog ff wat pics erop zetten maar ik moet ze nog ff resizen :*)
Autoland is ook iets wat behoorlijk fde afhankelijk is als je een X panel gebruikt. iFDG icm PSS panel kun je geen gebruik maken van autoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ach je heb spotters die ook alles over hebben voor een mooi plaatje ....

Maar om nu op de startbaan tegaan staan :D

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/001_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/003_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/004_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/005_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/006_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.