Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ja, je moet er inderdaad wel wat voor doen wil je dit voor elkaar krijgen. Ik upload nu die tutorial waar stap voor stap, en dat zijn er heel wat, wordt uitgelegd hoe je dit kan bereiken: http://www.noqueue.net/~bartv/pic_fs9.zipVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:50:
[...]
hmm, idd geen docked windows. Is dit met dat StyleXP gedoe?
Succes iedereen
MacBook Pro 14" 2021
Verwijderd
Misschien kan je even een screenie posten, dan zijn "we" misschien beter in staat je te helpenpaulmadejong schreef op 30 januari 2004 @ 21:13:
Ik heb de PMDG 737 Next Generation gekocht alleen heb ik een probleem met mn autopilot en map view in het panel (waar ook heading e.d. staan, kom zo snel ff niet op de naam) Het probleem is dat de autopilot zichzelf na 2secs metten weer uitschakeld na hem aangezet te hebben. Verder klopt de mapview niet want als ik bijvoorbeeld op 36L sta op Schiphol en dan de map uitzoom op 140Miles oid dan lijkt schiphol zo'n 200 miles ten westen van mij te liggen, terwijl ik er toch echt op sta. Ook tijdens een vlucht van EBBR naar EHAM lag River ineens ten zuiden van Helen, kortom er klopt niets van? Ik heb de nieuwste update van de 737 (v1.3) en de nieuwste AIRAC files (0313 geloof ik?). Zou het iets met FSUIPC kunnen zijn. Ik heb deze namelijk niet geregistreerd en ik heb ook geen code voor de PMDG en FSUIPC (zoals voor squawkbox). Iemand een oplossing, of is mijn FS 2004 gewoon fucked up en moet ik hem gewoon ff opnieuw installeren?
Ik had dus gister mijn joystick ff uit mn PC getrokken.....had ik niet moeten doen
Elke beweging voorwaarts met de stick resulteerde nu in een duikvlucht ... en da's niet handig op final
You can guess the result
Verwijderd
Vliegtuig neergestort bij Lagos:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=269023&c=20
Een reddingsoperatie werd afgeblazen... ....toen de lokale vissers hoorden dat ze niet betaald zouden worden.
Dat ze even lekker in hun netten verstrikt mogen raken. Lullo's.
Ik wachte al op het wingtip....spelSleepie schreef op 30 januari 2004 @ 22:19:
Noofmans, als je denkt, waar wassie nou ?
Ik had dus gister mijn joystick ff uit mn PC getrokken.....had ik niet moeten doen
Elke beweging voorwaarts met de stick resulteerde nu in een duikvlucht ... en da's niet handig op final
You can guess the result
Wat zei jij nou op final? "HIJ GAAT HELEMAAL GOED" ofzoiet?
* Nd is ff wat eten en zal dan pics posten van VATSIM DBR3855 en DBR3856 tussen Schiphol en Stansted....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Van mij mogen ze de doodstraf krijgen inderdaadVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:31:
Even wat vliegtuig news tussendoor:
Vliegtuig neergestort bij Lagos:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=269023&c=20
Een reddingsoperatie werd afgeblazen... ....toen de lokale vissers hoorden dat ze niet betaald zouden worden.![]()
Dat ze even lekker in hun netten verstrikt mogen raken. Lullo's.
Wat een volk....
Maar ergens wel begrijpelijk. Het zijn geen hulpdiensten , maar ik zou zeker wel gegaan zijn al is het alleen al voor m'n eigen eer.
Want er is niets een fijner gevoel dan een mens zn leven redden.
En ook de waardering die je er voor terug krijg is on beschrijvelijk.
Maar wel vaag dat ze alleen maar aan geld denken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Als het zo is moeten die development jongens van Microsoft maar eens flink van hun krent komen en volgende keer van de Europese default scenery ook maar eens wat gaan bakken....!!
Welke aanbevelingen hebben jullie m.b.t. het upgraden met goede....en ik bedoel echt goede mesh scenery? Payware of niet, kan me niet schelen.
Ik hoorde trouwens dat er voor de echte harde kern in dit forum nog een andere interessante sharing place bestaat.
KIJK even hier naarVerwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:01:
Wie kan mij vertellen hoe het zit? In mijn beleving is de kwaliteit van de USA (mesh?) default scenery in FS2004 veel hoger dan die van Europa, klopt dat?
Als het zo is moeten die development jongens van Microsoft maar eens flink van hun krent komen en volgende keer van de Europese default scenery ook maar eens wat gaan bakken....!!
Welke aanbevelingen hebben jullie m.b.t. het upgraden met goede....en ik bedoel echt goede mesh scenery? Payware of niet, kan me niet schelen.
Ik hoorde trouwens dat er voor de echte harde kern in dit forum nog een andere interessante sharing place bestaat.Wie helpt mij op weg? Ik draag natuurlijk gaarne mijn steentje bij. Info kan eventueel ook per private e-mail aan: henk.antvelink@xs4all.nl. Je kunt mij ook gerust aan MSN Messenger contacts toevoegen.
http://www.myworld2004.com/
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat wingtip....spel ga ik zometeen maar met iemand anders proberen te spelen danND schreef op 30 januari 2004 @ 22:46:
[...]
Ik wachte al op het wingtip....spel
Wat zei jij nou op final? "HIJ GAAT HELEMAAL GOED" ofzoiet?![]()
* Nd is ff wat eten en zal dan pics posten van VATSIM DBR3855 en DBR3856 tussen Schiphol en Stansted....
Nee, Mark zei, "KLM1076 't uitzicht zal wel mooi zijn daar" ... en toen brulde ik snel tussen mn geklooi door "Ja, das helemaal perfect"
Helaas mn landing niet.....dit gaat fout hoor, al 2 verprutste landingen in korte tijd
Pushing back B14, en daar zien we Nealzie in de TRA5897

Zoals gezegd, eventuele (texture) fouten zijn voorbehoud

En ik mag via S5, en Nealzie via S7, maar ik mocht lekker eerst van tower!!! (en ground riep al tegen Nealzie bij de taxi instructie dat ie 24 al micht oprijden

En daar gaan we dan, Niels mocht lekker lang aan 24 blijven zeg

ILS23 EGSS, veeeeeeeeeeels te hoog speedbrakes uit, gear uit

Runway vacated terwijl Nealzie een emergency declared

Nou Niels krijgt t niet meer aan de gang (n00b

De F/O helpt Sleepies vliegtuig ff te starten. (de bak van Sleepie (73 toch?) moet je nog aandraaien met de hand

[liedje]Follow my APU, APU, Apuuhoeuu [/liedje]

Ja direct na T/O links af. Zeg Sleepie, wat dacht jij "ik ga eerst naar EGLL en dan pas links af naar Clacton?"

Mooie wolken die lelijk werden door mn drivers dus

F*ck, op servinfo te zien kwamen heel veel om dezelfde tijd aan.....blijkt dat ik de 1e naar 18R ben, lekker saai dus voorop de ILS18R

En teruug naar B10, en we zien nog een TRA op weg naar [vul-hier-bestemming-in]

Bolk waar was je?
Niels, format C:
Sleepie, blijf met je tengels de yoke af, laat de AP maar een autoland doen,das veiliger
ND, koop een nieuwe PC + nieuwe drivers installen

[ Voor 18% gewijzigd door nealzie op 30-01-2004 23:28 ]

Verder heb ik dus een probleem met de autopilot, die het maar even wil doen en vervolgens uitgaat en de twee A/P lampjes (links onder course) gaan branden en de AP niets meer wil doen. Pls help me out.
MacBook Pro 14" 2021
Morgenmiddag tijd?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Eerst even je kist goed beladen dmv de Load utility van PMDGpaulmadejong schreef op 30 januari 2004 @ 23:42:
Ok hier dan een pic. [afbeelding]Ik sta in deze pic op EBBR (Brussel National) met een 25L HEL1C SID naar EHAM. Ik heb het vliegtuig ff iets naar het noorden gedraaid zodat noord en zuid goed te vinden zijn. Op het uitvergrote plaatje van de map van het FMC is te zien dat River zuidelijker dan Helen ligt, wat dus niet zo is. Ook is op dit plaatje te zien, dat bij River een airport(EB**) ligt, wat ook al niet het geval is.
Verder heb ik dus een probleem met de autopilot, die het maar even wil doen en vervolgens uitgaat en de twee A/P lampjes (links onder course) gaan branden en de AP niets meer wil doen. Pls help me out.
En wat minder brandstof mee.

Prachtig shot zeg
Morgen groepsvluchtje btw?
Ach ik wilde hem er eerst niet bij doen om dta ik hem tever weg vond
Dus dan maar een mooi water foto en ver weg een vliegtuig
Maar het water ziet er nu wel erg mooi uit.
Dit is de Waterzone.zip die over al te DLL is .
Helaas geen tijd morgen middag
Als je me online ziet op MSN (sleepie99@hotmail.com) dan roep maar.
Hehe, dat snap ik, normaal doe ik dat ook wel maar ik wilde ff snel een pic om mijn probleem te laten zien. Dit lost het volgens mij nog niet op?rellehenk schreef op 31 januari 2004 @ 00:05:
[...]
Eerst even je kist goed beladen dmv de Load utility van PMDG
En wat minder brandstof mee.
MacBook Pro 14" 2021
Verwijderd
Decimal bug.paulmadejong schreef op 30 januari 2004 @ 23:42:
Ok hier dan een pic. [afbeelding]Ik sta in deze pic op EBBR (Brussel National) met een 25L HEL1C SID naar EHAM. Ik heb het vliegtuig ff iets naar het noorden gedraaid zodat noord en zuid goed te vinden zijn. Op het uitvergrote plaatje van de map van het FMC is te zien dat River zuidelijker dan Helen ligt, wat dus niet zo is. Ook is op dit plaatje te zien, dat bij River een airport(EB**) ligt, wat ook al niet het geval is.
Start -> Instelingen -> Configuratiescherm -> Landinstellingen.
Kies nu Aanpassen bij het Tabblad "Landinstellingen".
Verander de komma bij het decimaalteken in een punt.
Nog wat screens van m'n langste vlucht ooit
Aan de gate te Parijs, bezig met 211 Fransozen te laten instappen

Daar gaan we dan, het begin van een làànge reis

Starting eng n°1

Taxiing to 08L

Lining up 08L met een APU-likker achter me die ook nog een serieuze trip voor de boeg heeft

10 minutes since take-off, we vliegen intussen al bijna op FL130

Leveled at FL380 waar we een tijdje zullen vertoeven omdat we nog te zwaar zijn voor FL400

Jump-seat picture @ FL400

Lekker witte onderkant, AirFrance heeft voor een keer z'n vliegers gewassen

Bochtje naar het volgende waypoint, 800nm verder

Feeeest, TNCM in zicht!!

We zijn al aardig gezakt intussen

Paradise by the landing lights

Flaps 3 please

Hmm, witte wielen

De volgende 2 minuten kijkt half Sint-Maarten naar ons

Max brakes, full reverse, speed brakes en full flap approach laten ons toen slechts 60% v/d rwy te gebruiken, niet slecht voor een widebody vol pax

Daar staan we dan, de vakantie van 211 Fransen kan beginnen

Het is intussen 10u21min50sec geleden dat we full thrust gaven op LFPG, in de tanks zit nog een kleine 1000lbs fuel, veel langer hadden we niet moeten blijven hangen, maar wel het bewijs dat de fuel planner van PSS werkt

Best wel een hele eind Parijs -> Sint-Maarten

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 08:45 ]
De decimaal bug was toch opgelost, maar is idd het proberen waardVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 08:13:
[...]
Decimal bug.
Nog wat screens van m'n langste vlucht ooitLFPG->TNCM met AirFrance A343, geeft wel een kick om na meer dan 10 uur boven het befaamde spottersstrandje te hangen
![]()
Aan de gate te Parijs, bezig met 211 Fransozen te laten instappen
[afbeelding]
Daar gaan we dan, het begin van een làànge reis
[afbeelding]
Starting eng n°1
[afbeelding]
Taxiing to 08L
[afbeelding]
Lining up 08L met een APU-likker achter me die ook nog een serieuze trip voor de boeg heeft
[afbeelding]
10 minutes since take-off, we vliegen intussen al bijna op FL130
[afbeelding]
Leveled at FL380 waar we een tijdje zullen vertoeven omdat we nog te zwaar zijn voor FL400
[afbeelding]
Jump-seat picture @ FL400
[afbeelding]
Lekker witte onderkant, AirFrance heeft voor een keer z'n vliegers gewassen![]()
[afbeelding]
Bochtje naar het volgende waypoint, 800nm verder![]()
[afbeelding]
Feeeest, TNCM in zicht!!
[afbeelding]
We zijn al aardig gezakt intussen
[afbeelding]
Paradise by the landing lights![]()
[afbeelding]
Flaps 3 please
[afbeelding]
Hmm, witte wielensneeuw @ TNCM?? - of gewoon een texture die niet snel genoeg laadde
[afbeelding]
De volgende 2 minuten kijkt half Sint-Maarten naar ons![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Max brakes, full reverse, speed brakes en full flap approach laten ons toen slechts 60% v/d rwy te gebruiken, niet slecht voor een widebody vol pax
[afbeelding]
Daar staan we dan, de vakantie van 211 Fransen kan beginnen
[afbeelding]
Het is intussen 10u21min50sec geleden dat we full thrust gaven op LFPG, in de tanks zit nog een kleine 1000lbs fuel, veel langer hadden we niet moeten blijven hangen, maar wel het bewijs dat de fuel planner van PSS werkt![]()
[afbeelding]
Best wel een hele eind Parijs -> Sint-Maarten
[afbeelding]

En tot had ik mijn FSB-clock net wat teveel stoom gegeven
Verwijderd
download filmpje ... (divx5 & wel even opslaan op disk)
Verwijderd
Verwijderd
Op het handje, ging niet zo gemakkelijk want er hingen redelijk wat wolken, was redelijk moeilijk om hoogte in te schatten, dan maar direct naar 3000ft, op de rwy "mikken" met behulp van m'n ND en het laatste stukje op de PAPI's gevlogen, al bij al viel het nog mee, maar een deftige approach kaart of ils zou toch wel handig geweest zijnjos_zwa schreef op 31 januari 2004 @ 10:13:
ZEEER nice die picssint maarten op het handje de landing gedaan ? of stiekum een ILS toegevoegd ?
Gaaf shot dit manGilly schreef op 31 januari 2004 @ 14:56:
Toc maar weer opnieuw
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
heb het filmpje maar na 18 seconden blijft ie hangen met afspelen, meer mensen last van???Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 12:14:
Voor de filmliefhebbers hier heb ik een filmpje geupload van een Delta 757 landing op Gander. Gisteren flink wat circuitjes gedraaid daar met de posky 757 en het 767PIC panel. Da's toch wel een erg lekkere combo!![]()
download filmpje ... (divx5 & wel even opslaan op disk)
Heb BSplayer en het SLD codec pakket erop staan. Kan normaal alle films kijken en perfect afspelen maar had laatst ook al met een filmpje van hier dat ie bleef hangen halverwege.
Hoe maak je trouwens dat soort films van je vlucht, lijkt me wel leuk om eens iets te maken.
Groetjes en vliegse ( is er wel weer voor nu

ja had ik ook: http://download.divxmovies.com/DivX511Bundle.exeVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:19:
[...]
heb het filmpje maar na 18 seconden blijft ie hangen met afspelen, meer mensen last van???
Heb BSplayer en het SLD codec pakket erop staan. Kan normaal alle films kijken en perfect afspelen maar had laatst ook al met een filmpje van hier dat ie bleef hangen halverwege.
Hoe maak je trouwens dat soort films van je vlucht, lijkt me wel leuk om eens iets te maken.
Groetjes en vliegse ( is er wel weer voor nu)
Nice filmke trouwens
Dank
[ Voor 11% gewijzigd door Ensinker op 31-01-2004 15:33 ]
Verwijderd
thanks! Je hebt gelijk trouwens, ik had even moeten vermelden dat het de 5.11 divx codex betrofGilly schreef op 31 januari 2004 @ 15:33:
[...]ja had ik ook: http://download.divxmovies.com/DivX511Bundle.exe
Nice filmke trouwens :)[...]

Auroortje, je kan deze films maken met FRAPS. Het werk ontzettend simpel, gewoon ff op een toets drukken om de opname te starten, en dezelfde toets weer gebruiken om te stoppen. FRAPS slaat je film alleen niet gecomprimeerd op, je krijgt dus al snel mega grote bestanden. Met bijvoorbeeld virtual dub kan je deze weer comprimeren (bv naar DivX).
als ik op het netwerk met mijn huisgenootje vlieg dan moeten we dan allebei de gedownloade vliegtuigen geinstalleerd hebben, willen we hem bij elkaar goed laten weergeven?.. oftewel als ik een gedownloade kist van hem niet geinstalleerd heb zie ik een standaar fs2004 vliegtuig (zoals cessna) maar die gewoon 4 keer zo snel en 4 keer zo hoog vliegt.
en hoe zit dat met vliegen op IVAO NL enzo? moet je dan die kisten ook zelf hebben?
en dan het tweede. ALS we dezelfde kist hebben geinstalleerd bijv Project opensky 747-400 KLM en we beginnen aan de gates dan zie ik geen lampjes bij hem knipperen. (uberhaubt geen licht vanaf zijn kist zichtbaar) maar op bovenstaande screenshots zie ik wel kisten die strobes hebben knipperen. Hoe zit dat?
Kan iemand mij dat zipje sturen om de PIC767 undocked in FS9 te gebruiken?
[ Voor 56% gewijzigd door ND863 op 31-01-2004 18:25 ]
Verwijderd
1311 iddND schreef op 31 januari 2004 @ 18:20:
Air Lingus 1311?Zeg, moeten we nu raden wat je departure vliegveld was ofzo?
(Ergens in oost-azië zegt mn gevoel...)
Plaatje 2 geeft een aanwijzing (als je toch over spelletjes begint). Het is niet moeilijk ofzo.
Anders zoek je in jeppview maar op welke airports een Juliet 1 holding hebben
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Of je zegt gewoon VHHH VTBDVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 18:26:
[...]
1311 idd
Plaatje 2 geeft een aanwijzing (als je toch over spelletjes begint). Het is niet moeilijk ofzo.
Anders zoek je in jeppview maar op welke airports een Juliet 1 holding hebben
Deze zijn nog steeds geldig volgens IFPS Validatie systeem:Wilde schreef op 31 januari 2004 @ 18:31:
Heeft iemand een vluchtplannetje eham<>tenerife sud en de albekende lowi voor me ? Heen en terug svp.. Ik heb een oude, is niet meer correct met de laatste navdata
(FPL-TRA6273-IS
-B752/M-SDFHIRWY/S
-EHAM0500
-N0452F370 LEKKO UB31 WOODY UN872 BEXAL UN866 KONBA
-GCTS0416 GCXO
-EET/EBUR0012 LFFF0021 LECM0129 LPPC0153 GMMM0251 GCCC0340 REG/PHTKA SEL/MQGL OPR/TRA RMK/TCAS DOF/020906 RVR/075 ORGN/SPLOCTF)
(FPL-TRA6274-IS
-B752/M-SDFHIRWY/S
-GCTS1040
-M079F380 SAMAR/N0457F380 UN873 ADUTO/N0449F280 UN873 FERDI/N0432F220 UG110 DENUT
-EHAM0347 EHRD
-EET/GCCC0016 GMMM0028 LPPC0115 LECM0144 LFFF0227 EBUR0328 EBBU0334 EHAA0335 REG/PHTKA SEL/MQGL OPR/TRA RMK/TCAS DOF/020906 RVR/075 ORGN/SPLOCTF)
Naar LOWI kan ik geen recent geldig FP vinden, maar deze spuugt de PM Flight planner eruit en is geldig volgens IFPS:
ARNEM UL603 TEBRO UZ738 AMASI UL607 ALGOI ALGOI3A
en de retour:
INN1J INN UM726 TALAL Y101 ALB UM726 ANELA UL604 RELBI UL602 RKN
[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 31-01-2004 18:58 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ik ga eens kijken of ik ook iets kan maken
Thenk U
ploatjes bestandsnaam
Verwijderd
Verwijderd
Winds 230@38 max 52.
VOR DME papa 24
edit: LOL, piloot die de chart niet bij zich had
"Roger, PAM on radial 270 for 8.9 DME 24"
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 21:40 ]
Komt er ook eentje achter hoorVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:37:
Mensen, luister eens naar de streams, tis weer dolle bende hier
Winds 230@38 max 52.
Het was idd deze bug, heb het ff veranderd en mn 737 vliegt nu als een zonnetje. Ik zal woensdag ff wat pics posten met mn Singapore LiverieVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 08:13:
[...]
Decimal bug.
Nu nog ff een simpel vraagje, als je FS opstart en dan een vlucht wil creeeren staat als departure altijd standaard Seatlle Tacoma aan. Kun je dit veranderen in bv EHAM?? ergens een config filetje ofzo??
Niet echt relevant maar door al die grote pics die in dit topic gepost worden zit ik nu op 900 mb aan vol geheugen
MacBook Pro 14" 2021
waar kan je nu die streams luisteren online voor schiphol ?
heeft iemand al realweather geprobeerd voor schiphol en dan landen
Verwijderd
Ik zag de winds en daar moest ik ff van profiteren
Ik stond op EGLL en ging, uiteraard, naar EHAM, daar kreeg ik REDFA arrival, VOR/DME 24, lekker hoor
Ik wilde ff gek doen
Hier paar pics, het ging uiteraard niet super recht maar dat hoeft ook niet met die wind neem ik aan he
Scheef richting baan 22, wel 2 om 2
De laatse turn, daarna wing level en touchdown
Hier de wings level + touchdown runway 22
En in de reverse en speedbrakes en autobrakes...
Verwijderd
Check me postjeehaa schreef op 31 januari 2004 @ 22:09:
offtopic:
heeft iemand al realweather geprobeerd voor schiphol en dan landen??
www.atcbox.comjeehaa schreef op 31 januari 2004 @ 22:09:
offtopic:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
lol dat had ik nou ook een beetje maar dan tijdens die sneeuwstorm van de week
1. Create a Flight, zoals jij jou opstart scenario eruit wilt laten zien.paulmadejong schreef op 31 januari 2004 @ 22:01:
[...]
Nu nog ff een simpel vraagje, als je FS opstart en dan een vlucht wil creeeren staat als departure altijd standaard Seatlle Tacoma aan. Kun je dit veranderen in bv EHAM?? ergens een config filetje ofzo??
Niet echt relevant maar door al die grote pics die in dit topic gepost worden zit ik nu op 900 mb aan vol geheugen(heb maar 512) iemand tips om dit te verlagen? (FS staat trouwens ook nog aan
)
2. Save Flight, geef het beestje een naampje.
3. Make this the default flight, Check Box aanvinken
4. Op OK drukken.
512 erbij ... geen spijt van met FS, zeker niet.
512 erbij zou lekker zijn, was alleen ff vergeten te vermelden dat ik FS op mn laptop draai (met Mobility Radeon 9600) draait flink wat beter dan op mn desktop (die in mn sig staat)Gilly schreef op 31 januari 2004 @ 22:23:
[...]
1. Create a Flight, zoals jij jou opstart scenario eruit wilt laten zien.
2. Save Flight, geef het beestje een naampje.
3. Make this the default flight, Check Box aanvinken
4. Op OK drukken.
512 erbij ... geen spijt van met FS, zeker niet.
Weet niet meer wie die vlucht met die breakoff naar 22 maakte, maar ik stond vrijdag langs de kant bij 24 en daar kwam tussendoor nog ff een BA F70 landen (had ILS van 27 gok ik?) 24 en 18L werden toen gebruikt voor take-off en 18R voor landing. 24 was het drukst. Voor de liefhebbers:
een 747 blijft toch mijn schatje

Nice shot van de Easy:

Sneaky op een ventweggetje onder 18R gaan staan en deze pic geschoten, wordt tijd dat ze daar gewoon een sporttersplek klussen

MacBook Pro 14" 2021
Wat is de oplossing om dat Morsegepiep te stoppen mocht het ineens per ongeluk aangaan?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Thanks !!Tourniquet schreef op 31 januari 2004 @ 18:52:
[...]
Deze zijn nog steeds geldig volgens IFPS Validatie systeem:
(FPL-TRA6273-IS
-B752/M-SDFHIRWY/S
-EHAM0500
-N0452F370 LEKKO UB31 WOODY UN872 BEXAL UN866 KONBA
-GCTS0416 GCXO
-EET/EBUR0012 LFFF0021 LECM0129 LPPC0153 GMMM0251 GCCC0340 REG/PHTKA SEL/MQGL OPR/TRA RMK/TCAS DOF/020906 RVR/075 ORGN/SPLOCTF)
(FPL-TRA6274-IS
-B752/M-SDFHIRWY/S
-GCTS1040
-M079F380 SAMAR/N0457F380 UN873 ADUTO/N0449F280 UN873 FERDI/N0432F220 UG110 DENUT
-EHAM0347 EHRD
-EET/GCCC0016 GMMM0028 LPPC0115 LECM0144 LFFF0227 EBUR0328 EBBU0334 EHAA0335 REG/PHTKA SEL/MQGL OPR/TRA RMK/TCAS DOF/020906 RVR/075 ORGN/SPLOCTF)
Naar LOWI kan ik geen recent geldig FP vinden, maar deze spuugt de PM Flight planner eruit en is geldig volgens IFPS:
ARNEM UL603 TEBRO UZ738 AMASI UL607 ALGOI ALGOI3A
en de retour:
INN1J INN UM726 TALAL Y101 ALB UM726 ANELA UL604 RELBI UL602 RKN
Wind komt uit 250, dan zou ik zeggen dep 24 en arr. 18l bv ofzo.. Waarom is danEurope-C EHAM 011055Z 25025G37KT 9999 FEW015 SCT250 10/08 Q1010 NOSIG
Age 03:45 hours, transition level FL45
Departure ATIS
Schiphol departure info Romeo -
departures 24 - QNH 1010.
Charts and info at www.dutchvacc.nl
Arrival ATIS
Schiphol arrival info Foxtrot - arrivals 27 -
departures 24 - QNH 1010 - TL 45.
Charts and info at www.dutchvacc.nl
de arrival ook 27, dan hebbie toch windje in de poepert of zie ik het fout ????
Ik moet ben bezig met een vluchtje eham>lpma en wil onderweg vast men arrival plannen.
Nu is er een metar daar van LPMA 011230Z 22011KT 180V240 9999 SCT015 FEW018TCU 20/17 Q1026 RS1910KT 051908KT 232214KT
welke baan wordt 't dan, de 23 of 05 ??
Verwijderd
Met deze metar van LPMA land je dus op 23
schetsje om het wat duidelijker te maken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 15:58 ]
Als de wind uit 250 komt, en je landt op 270, dan vlieg je op 20 graden na tegen de wind in.Wilde schreef:
Wind komt uit 250, dan zou ik zeggen dep 24 en arr. 18l bv ofzo.. Waarom is dan
de arrival ook 27, dan hebbie toch windje in de poepert of zie ik het fout ????
Thanks voor de uitleg !! Met piccie wordt het ook al weer helderder in die grijze massa van me..
Verwijderd
volgens mij krijg je dit als je en nav 1 en nav 2 geselecteerd heb.-Sander_ schreef op 01 februari 2004 @ 05:12:
Met de PMDG hoor ik soms Morse (wat ik op een of andere manier activeer in het radiopanel). Dit kon ook met de PIC.. maar ik krijg het niet meer uit áls het eenmaal aanstaat.
Wat is de oplossing om dat Morsegepiep te stoppen mocht het ineens per ongeluk aangaan?
https://valid.x86.fr/xhfd5e
LPMA 011230Z 22011KT 180V240 9999 SCT015 FEW018TCU 20/17 Q1026 RS1910KT 051908KT 232214KT
LPMA is Airport
01 is de dag
1230Z is de tijd
220 is de windrichting
11KT is de winsnelheid
9999 is visibilty
Q1026 is luchtdruk
Maar dan houdt het op bij mij.
METAR EHBK 011525Z 23015KT 200V260 9999 FEW021 SCT024 BKN130 11/07
Q1018 NOSIG=
FON - WiFi for Everyone | Flickr
http://www.meteo.koksijde.be/stationslijst/METARCODE.pdfdavhor schreef op 01 februari 2004 @ 16:41:
Heeft iemand nog een leuke en vooral leerzame site waar ik wat over het weer kan lezen. Ook een uitleg over hoe ik METAR's moet lezen:
LPMA 011230Z 22011KT 180V240 9999 SCT015 FEW018TCU 20/17 Q1026 RS1910KT 051908KT 232214KT
LPMA is Airport
01 is de dag
1230Z is de tijd
220 is de windrichting
11KT is de winsnelheid
9999 is visibilty
Q1026 is luchtdruk
Maar dan houdt het op bij mij.
METAR EHBK 011525Z 23015KT 200V260 9999 FEW021 SCT024 BKN130 11/07
Q1018 NOSIG=
Verwijderd
Vandaag ingehuurt voor een promotie campange voor American Airlines.
Betaalde goed, dus me fokkertje maar ffies overgespoten
Vluchtje ging van Wahington --> kenedy airport @ FL180
Niet zo lang, maar ze hebben toch veel foto's van me gemaakt;
Docked @ the gate. aan het w88 was voor de fotograaf, maar die stond stiekem buiten al foto's te maken. Ze hadden die spandoeken beter weg kunnen halen.

dan eventjes taxien naar de startbaan. Netjes over het lijntje he, moet er wel strak uitzien voor de foto

Een kleine schoonmaak beurt;

want anders krijgen we last van luchtvervuiling

de AP maar eens aangezet

Sfeer shotjes

en ze bleven maar foto's nemen.

en we zetten de approach in, full flaps en speed reduced to 130 kias

Hebben ze nou stiekem een smiletje op de deur getekend? ach, dat personeel van tegenwoordig

Het was een mooie vlieg/foto dag

en die baan moeten we niet hebben

neus omhoog, snelheid eruit, en even rustig ademhalen

voor een mooie landing.

Met dank aan fotograaf S.creenshoter
Verwijderd
Verwijderd
Toch wel wat screens kunnen maken:

Tip 1) Noem dit geen spel, maar een SIMVerwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:40:
kben vandaag begonnen met dit spel en hoe KRIJG je het voor elkaar om een beetje goed te kunnen vliegen, het is egt ONGELOOFLIJK moeilijk.....maar verder is het wel heel erg vet
sommige kunnen hier slecht tegen
Tip 2) Verwacht niet dat je binnen 1 dag piloot kan zijn , maar neem er de tijd voor.
Geduld is een goede zaak bij dit soort sims.
Tip 3) Ga voor al niet beginnen met grote vliegtuigen maar probeer eers met de PIPER CUB ( dat kleine gele ding )
teleren met opstijgen en leren landen.
JE zal zien dat het best wel vlug lukt.
Maar hier is ook weer belangrijk , Neem de tijd voor je landing.
En geen grote stuur bewegingen maken.
ALs je daar een beetje mee kan vliegen stap je over een een Cessna en dan ga je het zelfde doen.
Maar je zal zien dat je snel wel kunt vliegen, maar geloof me elke vlucht is weer anders.
En dat leer je alleen maar door veel vlieg uren te krijgen.
Dus het is belangrijk dat je veel vliegt en gewoon de lessen een beetje volgt die in FS9 zitten .
Maar mocht je er echt niet uit komen kan je altijd hier terecht, en je kunt ook hier eens een kijkje nemen
http://www.fsmagazine.nl/nl/
Hier zitten ook veel mensen die net beginnen.
Dus welkom bij de club van flightsimmers, en dat je maar veel plezier in het flightsimmen gaat krijgen.
( als zal dat de eerste maanden niet echt van komen door de mislukte pogingen die je heb gemaakt met landen. )
Maar er is later niets mooiers als je in dichte mist of storm een B777 of A340 aan de grond zet.
Dus we horen het wel , maar post gerust ook wat foto's of verhalen van je vooruit gang.
Zo dit was hetw el even voor mijn uit leg.
Verwijderd
waar heb je die trans kist vandaan? mn zus is stewardess bij transavia en het lijkt me leuk om dit een keer te kunnen laten zienWilde schreef op 01 februari 2004 @ 17:46:
Vandaag tripje gevlogen van eham naar lpma(funchal).. Echter tijdens descent dikke error, knal ik eruit
en voor wat hoort wat he.....hoor ik daar PICS roepen?
ik weet het wel zeker
als ik op het netwerk met mijn huisgenootje vlieg dan moeten we dan allebei de gedownloade vliegtuigen geinstalleerd hebben, willen we hem bij elkaar goed laten weergeven?.. oftewel als ik een gedownloade kist van hem niet geinstalleerd heb zie ik een standaar fs2004 vliegtuig (zoals cessna) maar die gewoon 4 keer zo snel en 4 keer zo hoog vliegt.
en hoe zit dat met vliegen op IVAO NL enzo? moet je dan die kisten ook zelf hebben?
en dan het tweede. ALS we dezelfde kist hebben geinstalleerd bijv Project opensky 747-400 KLM en we beginnen aan de gates dan zie ik geen lampjes bij hem knipperen. (uberhaubt geen licht vanaf zijn kist zichtbaar) maar op bovenstaande screenshots zie ik wel kisten die strobes hebben knipperen. Hoe zit dat?
Verwijderd
Verwijderd
Push-back, take-off @ rwy 29 gevolgd door NIK1C departure

Holding @ rwy29 voor laatste checks

Airborne, de wind waait nog altijd redelijk, maar na gisteravond is dit een makkie

Climbing to FL180

Westerschelde in de verte, inbound XAMAN

"The Channel", we zitten ca halfweg

Redelijk wat bewolking boven het Kanaal

We naderen de Briste kust, op de achtergrond zie je een vrachtschip dat juist de haven uitvoer

Engeland!!

Neusje heel hoog om hoogte te houden, de wind werkt serieus tegen

In de verte zien we reeds de Millenium Dome

Gear down, 3 greens, maar nog steeds geen rwy in sight

Rwy in sight, het is serieus sturen om niet te veel van de localizer af te wijken

We gaan van links naar rechts...

...en pas op 800ft hebben we de zaak min of meer onder controle

Ondertussen zijn we ook nog eens het target van Engelse spotters

50, 40, 30, sh*t we zijn al over 1/3 van de runway

Toch nog tegen de grond gezet, keihard op m'n remmen gaan staan en full reverse, ik zat nog op 70 kts, toen het einde wel heel dicht kwam maar uiteindelijk toch nog veilig naar 20 kts, "runway vacated to the left" - "Taxi to gate 6" en na een uurtje vliegen konden we de parking brake weer aantrekken..

Daarna wou ik nog terugkeren, maar na het lossen van de parking brake gaf fsim er de bruik aan

Mooi plaatjes ! Trouwens ik zat in B-18272 vorig jaar toen ik naar Thailand en Japan gingpaulmadejong schreef op 01 februari 2004 @ 01:13:
[...]
512 erbij zou lekker zijn, was alleen ff vergeten te vermelden dat ik FS op mn laptop draai (met Mobility Radeon 9600) draait flink wat beter dan op mn desktop (die in mn sig staat)
Weet niet meer wie die vlucht met die breakoff naar 22 maakte, maar ik stond vrijdag langs de kant bij 24 en daar kwam tussendoor nog ff een BA F70 landen (had ILS van 27 gok ik?) 24 en 18L werden toen gebruikt voor take-off en 18R voor landing. 24 was het drukst. Voor de liefhebbers:
een 747 blijft toch mijn schatje
[afbeelding]
Nice shot van de Easy:
[afbeelding]
Sneaky op een ventweggetje onder 18R gaan staan en deze pic geschoten, wordt tijd dat ze daar gewoon een sporttersplek klussen
[afbeelding]
Hier een pic van B-18272 bij de gate.
http://www.glenn-chambers...ayimage.php?album=4&pos=1
That's the way to travel when your in the air for 12 1/2 hours, anyone for coffee and cognac ? Salmon sandwiches maybe ?
dat stotteren zal je ook krijgen met een P4 3.4 Extreme. 256 mb VGA kaart en 1 gig ram alleen een stuk minderVerwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:07:
Wat is de performance van dit spel op slechtere computers. Ik heb een 1500 MHZ Athlon XP en geforce 4 mx en 512 MB DDR ram, valt FS daarop goed te spelen? Of krijg je last van stotteren en slechte framerate? Speelt iemand het op een dergelijk systeem?
het valt wel te spelen op jouw systeem maar dan moet je wel wat details / scenery / weer wat minder instellen.

good old PIC
ik denk niet dat je zoveel zult hebben aan een 256MB kaart eerlijk gezegtBadtothebone schreef op 01 februari 2004 @ 22:38:
[...]
dat stotteren zal je ook krijgen met een P4 3.4 Extreme. 256 mb VGA kaart en 1 gig ram alleen een stuk minder
het valt wel te spelen op jouw systeem maar dan moet je wel wat details / scenery / weer wat minder instellen.

Ik zal zo is ff wat piccas uploaden voor jullie
hmz, zelf vond ik zelfs die borders niet zo erg, maar sinds ik de PMDG gewend ben is de refresh rate van die gauges echt baggerjos_zwa schreef op 02 februari 2004 @ 11:19:
net even PIC gevlogen in fs2004:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
good old PIC

Het begint druk te worden

Taxiing to S7 and we'll hold short.
FDC doet intussen de before take-off checks

Hold position

nog steeds wachten... ik moet mn brakes er op houden want hij wil niet gewoon idle draaien

Positive rate, Gear up! eindelijk kon ik hier omhoog... om de een of andere reden geeft to/ga mode veels te weinig power, resulterend in zelfs een korte stall! manual gas gegeven, en nu weer over naar speed...

Verder draaien op de SID

Dag schiphol... Op weg naar de bergen!

Met Amsterdam Radar op text, want voice lag er uit bij hem ofzo

De eerste bergjes in zicht... low on fuel, en ik krijg net te horen dat ik een hold kan verwachten boven rtt

Jupz, de hold in, helaas wou lnav hem anders vliegen oid, dus maar ff op hdg ongeveer die hold gevlogen

Na 1 rondje begint het wel heel droogjes te worden in de fuel tanks, req immediate approach, anders gaat het niet goehoed!
Dus inmiddels op de LOC, flink aan het dalen om de glideslope in te halen, en op dit moment istie net aan het levellen er op

rwy in sight

te laat gedraaid, en te hoog

op de centreline, in de remmen... Reverse thrust engaged

Toch mooi de exit kunnen nemen, en hier staan we dan

En daar staat de toren

Taxi via B to holding point rwy 26 and hold

daar moesten we dus voor holden... een mislukte approach van deze 737

hier zie je hem dus... geeft wat xtra gas om het naar de baan te redden, maar dat is dus iets te veel

en wij mochten weg, immediate takeoff

dus redden we deze berg net... maar niet echt gevaarlijk ofzo

verder draaien

overhead LOWI

Direct KOGOL

de zon

speedbrakes up... flink in de ankers, echt niet normaal meer...

ik kon het makkelijk halen, maar CTR geef mij niks meer na ARTIP, waar ik op FL100 zat, en ik had rwy27 aangevraagt, dus gok maar op PAM ipv spy of spl...
Uiteindelijk krijg ik 'em te pakken met de mededeling dat ik nog op FL070 zit net voorbij PAM.
En ik mag draaien naar 090° (volgensmij zat er echt niemand voor mij voor rwy 27 hoor, had me nou maar eerder door laten dalen...)

die wolk gaan we ff kapoet maken

draaien naar SPY

on final, rwy 27... Winds waren bij mij 25 G 39, soms nog wel erger, vanuit 240°, en zij landden allemala op 18R

Whoops, toch nog circling 24 gekregen! dus ik snel draaien, maar dat was te vroeg... ik snel 24 in mn FMC proggen om te zien hoe ik nou precies zit, want ik zie alleen papi lights!

Ietsje te hoog, maar het wil best lukken hoor... de banen zijn lang hier, en al die wind komt van voren dusse...

weer netjes op de centreline

@ the gate! dat was een lekker avondje
[ Voor 103% gewijzigd door jeehaa op 02-02-2004 14:26 . Reden: dubbele post ]
Verwijderd
Kon je ook niet weten idd, want dit gaat via een speciale sectie van de VACC. De charterclub dus, met mensen die al lang bij de VACC zitten, vaak controllers.nealzie schreef op 02 februari 2004 @ 11:19:
[...]
ik denk niet dat je zoveel zult hebben aan een 256MB kaart eerlijk gezegt
Ik zal zo is ff wat piccas uploaden voor jullieEHAM-LOWI-EHAM gister met een soort charter flyinn achtig iets waar ik nix van wist
Mijn favoriete club voor het controllen, volle bak piloten die weten wat ze doen en vlotte R/T.
20 Clearances doorheen gerost in klein half uur met perfecte radiodiscipline.
Niels ging rap he op DEL? Ik bleef maar blaten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 13:09 ]
jah, die stby was aan mij, lekker is datVerwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:06:
[...]
Kon je ook niet weten idd, want dit gaat via een speciale sectie van de VACC. De charterclub dus, met mensen die al lang bij de VACC zitten, vaak controllers.
Mijn favoriete club voor het controllen, volle bak piloten die weten wat ze doen en vlotte R/T.
20 Clearances doorheen gerost in klein half uur met perfecte radiodiscipline.
Niels ging rap he op DEL? Ik bleef maar blatenHeb denk ik 1 stdby gegeven (aan jou?), maar die riep ik binnen 1 seconde weer terug
[afbeelding]
maarja, het was zeker een ervaren groepje, maar ik heb niet het idee dat ik erg uit de toon ben gevallen
hier heb ik meer informatie over mijn video instellingen:nog maar een keer
mijn schiphol textures zijn raar. ik heb een clean install en heb de AI van FrankO geinstalleerd en wat vliegtuigen gedownload. Maar op schiphol zijn de textures naast de banen en de taxibanen grijs:
dit is op alle grote vliegvelden. bij airports die klein zijn heb ik hier helemaal geen last van.
ook hier op Chicago O'hare
en dan de tweede vraag is over IVAO. ik kan inmiddels online vliegen ook met ATC, gaat prima, ik als newbee
maar ik zie geen andere vliegtuigen terwijl TCAS wel aangeeft dat er vliegtuigen in mijn buurt zijn. weet iemand waar dit aan ligt?
hierbij de informatie:
MSI k7n2 delta L mobo
AMD XP 2500+ @ 3200+
1024 MB DDR pc 3200 (Dual channel installed)
GF4 ti 4200 128 MB DVI Laatste drivers installed
DX 9.0b installed (laatste)
ik heb een clean install van FS 2004 met wat vliegtuigen gedownload van AVSIM of FLIGHTSIM.com die volgens hen compatible zijn. Daarnaast heb ik de AI van FrankO geinstalleerd (complete package). verder niets, ook niet de 5de EHAM baan.
mijn instellingen zijn:
Special Effects Detail - High
Terrain Mesh Complexity - 100
Terrain Texture Size - High
Terrain detail - Land and Water
Water Effects: Low (als ik deze naar hoger zet gaat terrain detail naar alleen Land)
Dawn/Dusk texture blend - AAN
Extended Terrain Textures - AAN
Scenery Complexity - Extremely Dense
Autogen density - Extremely Dense
Add-on Dynamic Scenery - AAN
Extremely Dense
Ground Scenery casts Shadows - AAN
Sun glare - AAN
Lens flare - AAN
Global Aircraft quality - Utra High
Clouds: Detailed Clouds
1024 * 768 * 16
Render to texture - AAN
Transform & Lightning - AAN
Anti-Aliasing - AAN
Filtering: Trilinear
Mipmapping Quality - 8
Hardware Rendered lights - 6
Global max Texture size - Massive
kan iemand hier iets mee?
Anders denk ik meteen aan een reinstall
Verwijderd
Allereerst Anti-Aliasing uit in FS, en in je Nvidia driver aan, en ik zou eens in je scenery.cfg kijken, want als je dit hebt op alle velden met de default fotorealistische scenery lijkt het me dat daar iets niet goed zit. Al deze velden staan namelijk in de cities dir...jeehaa schreef op 02 februari 2004 @ 14:26:
[...]
Special Effects Detail - High
Terrain Mesh Complexity - 100
Terrain Texture Size - High
Terrain detail - Land and Water
Water Effects: Low (als ik deze naar hoger zet gaat terrain detail naar alleen Land)
Dawn/Dusk texture blend - AAN
Extended Terrain Textures - AAN
Scenery Complexity - Extremely Dense
Autogen density - Extremely Dense
Add-on Dynamic Scenery - AAN
Extremely Dense
Ground Scenery casts Shadows - AAN
Sun glare - AAN
Lens flare - AAN
Global Aircraft quality - Utra High
Clouds: Detailed Clouds
1024 * 768 * 16
Render to texture - AAN
Transform & Lightning - AAN
Anti-Aliasing - AAN
Filtering: Trilinear
Mipmapping Quality - 8
Hardware Rendered lights - 6
Global max Texture size - Massive
kan iemand hier iets mee?
Kijk effe of je het hieronder staande ook in je scenery.cfg hebt staan, uitgezonderd de aera nummers die kunnen verschillend zijn...
[Area.013]
Title=Amsterdam Aerial Photo
Layer=13
Active=TRUE
Required=FALSE
Local=Scenery\Cities\Amsterd
meer oplossingen?
Dit topic is gesloten.