Het Nintendo DS topic * Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 21 september 2004 @ 13:18:
[...]

Dat is speculatie van Planet GameCube geweest, Nintendo heeft zelf nooit gezegd dat het een demo is.
Jawel, o.a op de NoA teleconference (zojuist afgelopen :P) heeft Perrin Kaplan het volgende gezegd:
"playable demo version of metroid prime hunters: first hunt, abbreviated version of MP: Hunter"

"demo will be wireless multiplayer enabled, up to 4 DS owners can play out of the box"
De subtitel First Hunt geeft aan dat het om de demo gaat.

Verder heeft George Harrison nog aangekondigd dat de reclamecampagne voor de launch een budget van 40 miljoen dollar krijgt, volgens hem de hoogste ooit voor een handheld of console.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hopelijk doen ze dat ook eens voor de Revolution.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de ds echt regio vrij is dan zou ik hem mss importeren, maja kwil eerst zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 17:59:
als de ds echt regio vrij is dan zou ik hem mss importeren, maja kwil eerst zekerheid
Bij een aantal zaken in de VS is me verteld dat ze regio vrij zijn en aangezien ze backwards compatible zijn (dat dit voor de Advance geldt, wil toch ook zeggen dat het voor de andere GBs geldt?). Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen de PSP en de GB DS, maar als ik voor de laatste ga dan kan ik er nog lekker eentje meenemen voordat ik terug naar Nederland ga. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

OpifexMaximus schreef op 21 september 2004 @ 19:40:
[...]

Bij een aantal zaken in de VS is me verteld dat ze regio vrij zijn en aangezien ze backwards compatible zijn (dat dit voor de Advance geldt, wil toch ook zeggen dat het voor de andere GBs geldt?). Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen de PSP en de GB DS, maar als ik voor de laatste ga dan kan ik er nog lekker eentje meenemen voordat ik terug naar Nederland ga. :9
Het is geen GB DS hè ;)

En houd je inderdaad ook rekening ermee dat je dan waarschijnlijk niet de bijgeleverde netadapter kunt gebruiken...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

schnumi schreef op 21 september 2004 @ 17:53:
[...]

Check. :)

Maar nog 1 vraagje. Hoe zit het met opladen via de adapter? Ik neem aan dat die 110volt is dus moet je een converter kopen.

Weet iemand ook waar je die kan halen?
Er zijn hier 3 mogelijkheden:

1. De adapter kan 100-260 volt aan, in dat geval heb je enkel een reisstekkertje nodig die je voor een euro bij de hema voor een euro koopt. Als het zo blikt te zijn kan ik misschien ook wel een deal maken met een electronicazaak om er meteen een heleboel af te nemen tegen korting voor de inkoopactie.

Heeft iemand hier een GBA SP en kan hij checken of de meegeleverde adapter ook op 100 volt werkt? Als dat zo is, dan zal het bij de Nintendo DS hoogstwaarschijnlijk ook het geval zijn.

2. De adapter kan enkel 110 volt aan, maar de aansluiting is hetzelfde als dat van de GBA SP. in dat geval kun je daar een adapter van gebruiken, die moet je dan los kopen, ik zal hem dan proberen zo goedkoop mogelijk te krijgen en aanbieden bij de inkoopactie.

Op dit plaatje zie je de achterkant van de DS, met daar zit je een rechthoeking gat wat verdacht veel lijkt op de adapteraansluiting van de GBA SP.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/viewimage2.gif

3. De adapter kan enkel 110 volt aan, en de aansluiting is anders dan die van de GBA SP. Je zut dan een grote zware transformator nodig hebben om de stroom om te zetten, of het snoer op een andere adapter maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Ach, ik gebruik ook nog steeds PSX. ;)
En houd je inderdaad ook rekening ermee dat je dan waarschijnlijk niet de bijgeleverde netadapter kunt gebruiken...
In de VS kan ik die tot die tijd nog wel gebruiken. Kan ik in NL wel een adapter kopen of kan ik beter voor een converter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Johnny schreef op 21 september 2004 @ 20:23:
[...]

1. De adapter kan 100-260 volt aan, in dat geval heb je enkel een reisstekkertje nodig die je voor een euro bij de hema voor een euro koopt. Als het zo blikt te zijn kan ik misschien ook wel een deal maken met een electronicazaak om er meteen een heleboel af te nemen tegen korting voor de inkoopactie.

Heeft iemand hier een GBA SP en kan hij checken of de meegeleverde adapter ook op 100 volt werkt? Als dat zo is, dan zal het bij de Nintendo DS hoogstwaarschijnlijk ook het geval zijn.

2. De adapter kan enkel 110 volt aan, maar de aansluiting is hetzelfde als dat van de GBA SP. in dat geval kun je daar een adapter van gebruiken, die moet je dan los kopen, ik zal hem dan proberen zo goedkoop mogelijk te krijgen en aanbieden bij de inkoopactie.

Op dit plaatje zie je de achterkant van de DS, met daar zit je een rechthoeking gat wat verdacht veel lijkt op de adapteraansluiting van de GBA SP.
[afbeelding]

3. De adapter kan enkel 110 volt aan, en de aansluiting is anders dan die van de GBA SP. Je zut dan een grote zware transformator nodig hebben om de stroom om te zetten, of het snoer op een andere adapter maken.
Tsja ik wil natuurlijk niet met een DS zitten en dat ik hem dan niet kan gebruiken. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe screenie

Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/549/549979/metroid-prime-first-hunt-20040921104034365-000.jpg

Bron ds.ign.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Dat beeld ziet er lekker scherp uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 21 september 2004 @ 21:05:
[...]

Dat beeld ziet er lekker scherp uit!
Je vraagt erom :P. Het origineel (ff flink de lay-out verneuken):

Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/549/549979/metroid-prime-first-hunt-20040921104034365.jpg

Ik zeg er gelijk maar ff bij dat Hunters in motion er een stuk beter uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Johnny schreef op 21 september 2004 @ 20:23:
[...]

[afbeelding]

Volgens Nintendo kun je gewoon de adapter van een GBASP gebruiken op de NDS, ze beweren zelfs dat je de accu van de GBASP in de NDS kan gebruiken. Ik heb zelf ook wel interesse om de NDS te importeren, zolang je er maar een EU GBASP/NDS-adapter op kan gebruiken.

Is het iemand trouwens al opgevallen dat Metroid Prime Hunters nu ineens het bovenste scherm gebruikt voor het spel? Je bestuurd het spel waarschijnlijk dus niet meer met het touchscreen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:07:
[...]

Je vraagt erom :P. Het origineel (ff flink de lay-out verneuken):

[afbeelding]

Ik zeg er gelijk maar ff bij dat Hunters in motion er een stuk beter uitziet ;)
:o Niet vectorbased dus. :{ Nou ja, dan bekijk ik hem in november wel een keer in de winkel, alvoor ik beslis om hem wel of niet te kopen.

Afgaande op de afmetingen is het beeldscherm dus ongeveer net zo groot als die van de orginele GB.

/me hoopt dat er een geheime feature in zit waarmee mp3-tjes via een CF-card afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
OpifexMaximus schreef op 21 september 2004 @ 21:37:
[...]

:o Niet vectorbased dus. :{ Nou ja, dan bekijk ik hem in november wel een keer in de winkel, alvoor ik beslis om hem wel of niet te kopen.

/me hoopt dat er een geheime feature in zit waarmee mp3-tjes via een CF-card afgespeeld kunnen worden.
Vectorbased 3d shooter, right :P Bovendien is dit een extreme uitvergroting dus het niet zo raar dat het er wat kartelig uitziet, wel eens een random GBA game via emulator op je PC gespeeld? 't Ziet er dan vrij brak uit maar op je GBA is het gewoon lekker scherp :)

Waar wou je die CF kaart in gaan stoppen trouwens? Een geheim gat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MetroidPrime schreef op 21 september 2004 @ 21:35:
[...]

Volgens Nintendo kun je gewoon de adapter van een GBASP gebruiken op de NDS, ze beweren zelfs dat je de accu van de GBASP in de NDS kan gebruiken. Ik heb zelf ook wel interesse om de NDS te importeren, zolang je er maar een EU GBASP/NDS-adapter op kan gebruiken.
Heb je een bron daarvan?

Dat de batterijen uitwisselbaar zijn wist ik al, de DS versie heeft alleen een iets hogere capaciteit.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/battery_sp.jpg Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/battery_ds.jpg
Is het iemand trouwens al opgevallen dat Metroid Prime Hunters nu ineens het bovenste scherm gebruikt voor het spel? Je bestuurd het spel waarschijnlijk dus niet meer met het touchscreen.
Ja, mij wel. Ik vind het wel logischer om het hoofdscherm aan de bovenkant te doen zoals het nu is.

Edit:
mp3's afspelen van CompactFlash? Dat kan al met de huidige GBA, voor 25$ heb je deze:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/gba-movieplayer-2nd8.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Johnny op 21-09-2004 22:32 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Johnny schreef op 21 september 2004 @ 22:26:
[...]

Heb je een bron daarvan?

Dat de batterijen uitwisselbaar zijn wist ik al, de DS versie heeft alleen een iets hogere capaciteit.
[afbeelding] [afbeelding]

[...]

Ja, mij wel. Ik vind het wel logischer om het hoofdscherm aan de bovenkant te doen zoals het nu is.

Edit:
mp3's afspelen van CompactFlash? Dat kan al met de huidige GBA, voor 25$ heb je deze:
[afbeelding]
De bron was Cube-Europe. Volgens hun kun je de GBASP met de NDS lader opladen, dus zou het omgekeerde waarschijnlijk ook kunnen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 21 september 2004 @ 21:35:
Ja, dat is inderdaad nogal vreemd eigenlijk. :?
Dan is het hele spel dus omgegooid? Ik heb verschillende impressies gelezen waarin beschreven werd hoe je op vijanden schoot door ze aan te raken. Reggie zei ook nog dat het zo zou werken! Het leek me juist een erg leuke directe manier om een spel te besturen.

Nu is de touchscreen dus niets meer dan een veredeld optie-schermpje geworden. Jammer hoor.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

misschien hebben ze gedacht dat het aantikken van vijanden het spel te makkelijk zou maken en hebben ze het dus nu zo gedaan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 02:10:
[...]

Ja, dat is inderdaad nogal vreemd eigenlijk. :?
Dan is het hele spel dus omgegooid? Ik heb verschillende impressies gelezen waarin beschreven werd hoe je op vijanden schoot door ze aan te raken. Reggie zei ook nog dat het zo zou werken! Het leek me juist een erg leuke directe manier om een spel te besturen.

Nu is de touchscreen dus niets meer dan een veredeld optie-schermpje geworden. Jammer hoor.
Er zijn twee verschillende controltypes waar je uit kan kiezen. Dit is een screenshot van de alternatieve control type.

Verwijderd

Ik denk echt dat de graphics heel relaxed worden! Die screenshot zie je de DS maar ja, als je kijkt naar N64 screenshots op de PC ziet het er ook altijd bagger uit, terwijl het op TV een stuk beter uit ziet.

Ik hoor de mensen van Nokia en de Sony PSP afdeling nu al huilen. :)

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ok regiovrij en opladen is opgelost, nu alleen nog het wifi.

Is die niet in Amerika anders?

IEEE 802.11 en Nintendo’s eigen protocol
Staat op cubezone.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Hidde schreef op 22 september 2004 @ 17:45:
Ok regiovrij en opladen is opgelost, nu alleen nog het wifi.

Is die niet in Amerika anders?

IEEE 802.11 en Nintendo’s eigen protocol
Staat op cubezone.
IEEE 802.11 is volgens mij gewon een standaard. Alle producten die hiervoor gemaakt zijn zijn compatible met elkaar. In de standaard zijn alle protocollen en frequenties vastgelegd, dus in de VS moet het precies hetzelfde zijn als hier. Ik verwacht overigens ook niet dat Nintendo dat protocol aanpast voor de Europese markt.

Het enige wat me nu nog tegenhoudt om aan de inkoopactie mee te doen is het gebrek aan garantie.

Verwijderd

Dit is niet eens de opvolger van de GAMEBOY! MOETJE VOORSTELLEN HOE DAT GAAT WORDEN OMG!

• Johnny

Johnny

MetroidPrime schreef op 22 september 2004 @ 18:26:
[...]

IEEE 802.11 is volgens mij gewon een standaard. Alle producten die hiervoor gemaakt zijn zijn compatible met elkaar. In de standaard zijn alle protocollen en frequenties vastgelegd, dus in de VS moet het precies hetzelfde zijn als hier. Ik verwacht overigens ook niet dat Nintendo dat protocol aanpast voor de Europese markt.
Dat hij regiovrij is, is nu zo goed als zeker aangezien er in de specificaties staat dat het apparaat Japans, Engels en enkele Europeese talen aan boord heeft, wat dus betekend dat hetzelfde apparaat overal verkocht gaat worden.

Het is niet onmogelijk, maar ik acht de kans dat hij regio-gelockt is vrijwel nihil.
Het enige wat me nu nog tegenhoudt om aan de inkoopactie mee te doen is het gebrek aan garantie.
Daar ben ik mee bezig, ik ga proberen een afspraak te maken met de shop om defecte apparaten direct te vervangen, in plaats van ze te laten repareren bij Nintendo. Ook komt er bij de uiteindelijke inkoopactie de mogelijkheid om je DS nog voor het versturen door mij (of een andere organisator, als die er is) te laten testen op een aantal punten, voordat hij naar je verstuurd wordt.

Hou de informatiepagina van de inkoopactie in de gaten, zodra er nieuws is komt het daar te staan.

• Opi
  • Niet online

Opi

MetroidPrime schreef op 22 september 2004 @ 18:26:
IEEE is een wereldwijd erkende en volgens mij ook hoogaangeschreven vereniging van ingenieurs en wetenschappers die zich bezig houdt met electronica. Als Nintendo het protocol gebruikt in zijn apparatuur zou ik het wel erg vreemd vinden als ze de spellen niet uitwisselbaar zijn tussen Europa, Japan en de VS.

• Hidde
Ok das zeer mooi, ziet er goed uit met het importeren. :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd. Maar ik denk trouwens dat we het wel snel moeten regelen. Want ik denk dat als je te lang wacht je wel eens te laat zou kunnen zijn. Want ik denk dat de DS als warme broodjes over de toonbank gaat vliegen. :)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe wil je dat eigenlijk gaan doen, mocht je NDS kapot zijn. garantie zal je alleen in de US hebben. Of stuur je het naar Technische dienst van Nintendo Nederland?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Johnny

Johnny

Rakkerzero schreef op 22 september 2004 @ 21:50:
Hoe wil je dat eigenlijk gaan doen, mocht je NDS kapot zijn. garantie zal je alleen in de US hebben. Of stuur je het naar Technische dienst van Nintendo Nederland?
Dat staat een een paar posts hier boven al :>

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gevonden.
Je hebt gelijk.
Daar ben ik mee bezig, ik ga proberen een afspraak te maken met de shop om defecte apparaten direct te vervangen, in plaats van ze te laten repareren bij Nintendo.

Verwijderd

Ok als jullie gaan bestellen, zouk graag ook mee willen doen :9~
Is er mss een site waar je je op kan geven, ook mss meer info kan vinden ofzo?
En gaan jullie er ook games bij kopen?
Damn de DS lijkt me echt vet dash :D

• Johnny

Johnny

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 23:30:
Ok als jullie gaan bestellen, zouk graag ook mee willen doen :9~
Is er mss een site waar je je op kan geven, ook mss meer info kan vinden ofzo?
En gaan jullie er ook games bij kopen?
Damn de DS lijkt me echt vet dash :D
http://inkoopacties.net/ia/cpr2pq7d

Verwijderd

Shit, ik wil ook! Maar heb geen geld.. :X

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 00:27:
Shit, ik wil ook! Maar heb geen geld.. :X
/me Rakkerzero zit voorlopig ook met dat zelfde probleem :(

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

• Hidde
Totaal aantal deelnemers: 55 al!

Promoot dit even op andere fora, dan zijn we zo op 150. :)
Op Insidegamer is het al bekend.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik zie net dat Metroid Prime 2: Echoes ook rond die tijd uitkomt, dus ik zie maar af van het meedoen aan de inkoopactie. Ik heb geen tijd voor zowel de NDS als MP2 :(

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 23-09-2004 21:24 ]

• Johnny

Johnny

MetroidPrime schreef op 23 september 2004 @ 21:24:
Ik zie net dat Metroid Prime 2: Echoes ook rond die tijd uitkomt, dus ik zie maar af van het meedoen aan de inkoopactie. Ik heb geen tijd voor zowel de NDS als MP2 :(
MP2 echos als je thuis bent, en MP:hunters voor onderweg, en overal anders. Daarnaast, importeren in November is vrijwel zeker goedkoper dan in maart in Europa kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ai... die inkoop actie is erg verleidelijk zeg :) Nu stond er op de site dat hij wel GBA games kan spelen :? ? is dit zo ? .... maar hij kan niet aan de Cube worden gehangen toch ? dat zou erg zonde zijn....

Wel niet Wel niet Wel niet mee doen.. Dilemma :X

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Grom, mijn dochtertje trok gisteren mijn Classic SP aan het snoer van een plank af. Paar krasjes op de GBA, maar dat is niet zo erg. Dat mijn oplader nu getrashed is wel :( Kost me weer extra als ik die DS importeer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Yohann!s schreef op 24 september 2004 @ 01:38:
Ai... die inkoop actie is erg verleidelijk zeg :) Nu stond er op de site dat hij wel GBA games kan spelen :? ? is dit zo ? .... maar hij kan niet aan de Cube worden gehangen toch ? dat zou erg zonde zijn....

Wel niet Wel niet Wel niet mee doen.. Dilemma :X
Hij heeft een GBA-cartridge slot, maar geen linkpoort.

Hopelijk maakt Datel iets zodat je draadloos kan connecten tussen de NDS en de GBA en GC. Het zou mogelijk moeten zijn om door middel van emulator-software voor de linkpoort op een NDS card te zetten en een apparaatje aan de GBA-linkpoort/GameCube-controllerpoort te hangen. Maar of zoiets er ooit komt.

Ik zit ook nog steeds te dubben om mee te doen. Ik heb eind november misschien niet zo heel veel tijd, maar op mijn werk heb ik meestal niets te doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:02
bij die nieuwe pokemon krijg je een draadloze link adapter thingy. misschien dat dat ook met de DS werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Slurpgeit schreef op 24 september 2004 @ 19:15:
bij die nieuwe pokemon krijg je een draadloze link adapter thingy. misschien dat dat ook met de DS werkt.
Dat draadloze link adapter thingy verbindt als het goed is via bluetooth, helaas heeft de DS dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat begint al aardig de grootste inkoop actie ooit te worden als het met deze tempo doorgaat. Meende dat dat 23k euro was. :P

Ik mis alleen de games nog in de IA. Komen die er nog bij? :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 24 september 2004 @ 13:09:
[...]

Hij heeft een GBA-cartridge slot, maar geen linkpoort.

Hopelijk maakt Datel iets zodat je draadloos kan connecten tussen de NDS en de GBA en GC. Het zou mogelijk moeten zijn om door middel van emulator-software voor de linkpoort op een NDS card te zetten en een apparaatje aan de GBA-linkpoort/GameCube-controllerpoort te hangen. Maar of zoiets er ooit komt.

Ik zit ook nog steeds te dubben om mee te doen. Ik heb eind november misschien niet zo heel veel tijd, maar op mijn werk heb ik meestal niets te doen.... ;)
ik denk dat nintendo weer zo gierig is en dat je er een appart iets voor moet kopen voor je gba link kabel aan te sluiten. (net als met geluid stekkertje bij de SP)
dat je er een DS cart indoet waar een linkpoort op zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op 24 september 2004 @ 20:10:
Dat begint al aardig de grootste inkoop actie ooit te worden als het met deze tempo doorgaat. Meende dat dat 23k euro was. :P

Ik mis alleen de games nog in de IA. Komen die er nog bij? :Y)
Moeten we alleen weten welke games er allemaal beschikbaar zijn. Gelukkig weten we op 7 oktober meer want dan is de volgende DS persconferentie waar de games centraal staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vertrouw dat Inkoopactie gedoe totaaaaaal niet, ik wacht wel tot ik de europese pakket krijg met een europese stekker voor me stopcontact. ;)

Ik bedoel, de prijs is niet zeker en alles ennuuuuh er kan van alles misgaan, ik koop het liever gewoon in de bart smit ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Heb je uberhaupt wel op de site gekeken? Daar zie je duidelijk dat het om een animo-check gaat, daarnaast moet je bij een Ned. speelgoedwinkel nog MAANDEN wachten, dit is helaas niet voor iedereen weggelegd (including me) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Aangezien de DS met Wifi werkt moet hij ook op die manier met de Cube te connecten zijn lijkt mij. Gewoon een kleine zender/ontvanger in een controller port van de cube, ongeveer zoals de wavebird ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
He, moeten er niet link mogelijkheden zijn met de cube ivm de gba functies, want als je gba multiplayer wilt doen... moet je zelfde poort gebruiken, of zit die poort er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

-je kunt iets verkeerd interpreteren of niet ;) -

[ Voor 89% gewijzigd door Twee Dee op 24-09-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Hidde schreef op 24 september 2004 @ 21:19:
He, moeten er niet link mogelijkheden zijn met de cube ivm de gba functies, want als je gba multiplayer wilt doen... moet je zelfde poort gebruiken, of zit die poort er niet op?
Nee die zit niet op de NDS.
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 20:31:
[...]

ik denk dat nintendo weer zo gierig is en dat je er een appart iets voor moet kopen voor je gba link kabel aan te sluiten. (net als met geluid stekkertje bij de SP)
dat je er een DS cart indoet waar een linkpoort op zit ofzo.
Nee, ik denk zelfs dat dat helemaal niet zal komen van de kant van Nintendo. Dit zijn allemaal functies die weggelaten zijn om het apparaat zo snel mogelijk op de markt te kunnen krijgen. Nintendo heeft ook nog een hoofdtelefoon-aansluiting op de NDS aangebracht naar aanleiding van de klachten over de SP. Ze geven ook nog eens een volledig chatprogramma en een demo weg bij de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoppa en er is erweer een game bij. Spiderman 2 om precies te zijn. Meer info? http://gamesradar.msn.co....d=31987&subsectionid=1587

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het zien van dit filmpje: http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/pv_psp_scej.asx , weet ik het zeker. M'n volgende handheld wordt geen Nintendo maar Sony, want dit kickt toch wel even de DS graphics z'n butt. De DS komt niet eens in de buurt v/d kwaliteit van de PSP. En ik denk dat zo'n groter scherm toch wat prettiger gaat gamen met hires games dan de zo'n mini-DS schermpje. (Beter dat ze er 1 grote van hadden gemaakt dan 2 kleine...maar dat had hun gpu waarschijnlijk niet getrokken helaas)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat GT filmpje is dus geen ingame maar een pre-renderd filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 11:09:
Na het zien van dit filmpje: http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/pv_psp_scej.asx , weet ik het zeker. M'n volgende handheld wordt geen Nintendo maar Sony, want dit kickt toch wel even de DS graphics z'n butt. De DS komt niet eens in de buurt v/d kwaliteit van de PSP. En ik denk dat zo'n groter scherm toch wat prettiger gaat gamen met hires games dan de zo'n mini-DS schermpje. (Beter dat ze er 1 grote van hadden gemaakt dan 2 kleine...maar dat had hun gpu waarschijnlijk niet getrokken helaas)
Je hebt duidelijk helemaal niets begrepen van wat de DS inhoudt. Maar inderdaad, jij bent inderdaad beter af met een PSP. Veel game plezier :Y)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nintendo heeft al meer dan 15 jaar de handheld markt in handen en jij beweert dat Sony beter is in het maken van handhelds. Nintendo weet echt wel wat ze doen. Met de NDS hebben ze een nieuwe game-ervaring gecreeert. En dat vind ik bijzonder. Tevens omdat ze ook zeer verslavende games kunnen bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
[quote]Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 11:09:
...blah blah...quote]

Nu moet je alleen nog kiezen tussen een Japans-Engels vertaalpakket of een paardenwedspel! Succes :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

wat ik zo grappig vind is dat als enige argument dat de PSP beter is dan de DS je graphics gebruikt. Dus jij vind een XBox ook beter dan een ps2? en een gamecube ook beter dan een Ps2?

Ik zal zeker een DS kopen omdat ik vertrouwen heb in nintendo, en feature wise de DS voor mij veeeel aantrekkelijker is. Wireless gaming? Gaming via wireless netwerk, misschien zelf wel internet gaming is iets wat ik niet op de PSP terug vind,

Ook is 2 schermen heel iets anders dan 1 groot scherm, met 1 groot scherm is het verdelen van informatie heel anders, dan 1 apart scherm voor info. sowieso vind ik het GBA scherm al groot genoeg, en aangezien het DS scherm even groot of net wat groter is, zijn 2 daar van genoeg voor mij.

Maar om eerlijk te zijn kan de PSP mp3 (of misschien alleen ATRAC) en video afspelen, wat misschien heel handig zou kunnen zijn geweest als er gewone dvd's inkunnen. want ik ben niet van plan om al mijn films opnieuw te kopen.

Ook het touchscreen vind ik een perfect uitbreiding op een handheld, want gaming evolueert nou eenmaal, en alleen controllers werkt niet meer. (kijk naar consoles, hebben tegenwoordig bijna allemaal spraak mogenlijkheden)

Maar als je volgende keer nou even je stelling onderbouwt zijn wij ook allemaal tevreden.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Je vergeet 1 ding. Sony heeft gezegd dat hoe mooier de graphics, hoe korter de accu meegaat. Als de PSP op volledige capaciteit meegaat dan gaat de accu maar 2 uur mee, tegenover de minstens 6 uur van de NDS. Die mooiere graphics gaan ten koste van de speelduur, je zult met de PSP dus in een grafisch zwaar spel om de 2 uur moeten stoppen om de accu op te laden of te vervangen. Handig als je op reis bent. Dat is ook de reden geweest dat de Game Gear en de Lynx niet konden concurreren met de Game Boy, ondanks de superieure graphics van die twee consoles. Sony maakt dezelfde fouten als dat Sega, Atari, Nokia en alle andere concurrenten van Nintendo op de handheld markt heeft gemaakt.

• Johnny

Johnny

Schop!

Er wordt weer een heleboel gespeculeerd over de DS.

Het lijkt er op dat enkele insiders cryptische "hints" aan het geven zijn over de mogelijkheden van de DS.

Zo zou iedere DS als wireless-hub kunnen werken waardoor er enorme dynamische draadloze netwerken kunnen ontstaan tussen DS'en.

The Nintendo DS: Conspiracy Theory

• MetroidPrime

MetroidPrime

Johnny schreef op 29 september 2004 @ 12:47:
Schop!

Het lijkt er op dat enkele insiders cryptische "hints" aan het geven zijn over de mogelijkheden van de DS.

Zo zou iedere DS als wireless-hub kunnen werken waardoor er enorme dynamische draadloze netwerken kunnen ontstaan tussen DS'en.

Ah, de WarpPipe geruchten. Ze zijn bij WarpPipe met een aantal publishers bezig samen software te ontwikkelen die iets met de NDS te maken heeft, maar ze mogen volgende maand pas zeggen wat ze aan het maken zijn. Ze vallen voorlopig nog onder het media-embargo van Nintendo. Het is waarschijnlijk een online community systeem die gebruikt maakt van de (tot nu toe nog onaangekondigde) GPS in de NDS.

• MetroidPrime

MetroidPrime

De officiele Nintendo DS boxart:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jsbeerni/GOT/ndsboxart.jpg

De demo van Metroid Prime Hunters zal trouwens meerdere(!) single-player modes en een enkele multiplayer mode bevatten.

EDIT: En er is weer een hint met betrekking tot WarpPipe en de NDS. Dit had Chad Paulson, oprichter van WarpPipe te zeggen toen hij gevraagd werd hoe het pas opgerichte bedrijg WarpPipe Ltd. geld zou krijgen.
We will be paid, but not by the end consumer. I appreciate your willingness to do so directly. If you wish to contribute, simply purchase games with your favorite green logo on the box

[ Voor 49% gewijzigd door MetroidPrime op 30-09-2004 01:25 ]

Verwijderd

sony gaat 10 uur mee niet 2 uur
MetroidPrime schreef op 26 september 2004 @ 15:54:
[...]

Je vergeet 1 ding. Sony heeft gezegd dat hoe mooier de graphics, hoe korter de accu meegaat. Als de PSP op volledige capaciteit meegaat dan gaat de accu maar 2 uur mee, tegenover de minstens 6 uur van de NDS. Die mooiere graphics gaan ten koste van de speelduur, je zult met de PSP dus in een grafisch zwaar spel om de 2 uur moeten stoppen om de accu op te laden of te vervangen. Handig als je op reis bent. Dat is ook de reden geweest dat de Game Gear en de Lynx niet konden concurreren met de Game Boy, ondanks de superieure graphics van die twee consoles. Sony maakt dezelfde fouten als dat Sega, Atari, Nokia en alle andere concurrenten van Nintendo op de handheld markt heeft gemaakt.

Verwijderd

komt er niet een soort DS pack met mario 64 derbij?

• RayNbow
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
[...]
Dat staat er niet. Er staat dat de PSP in het ergste geval maar 2 uur mee gaat.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:41:
komt er niet een soort DS pack met mario 64 derbij?
Dat zal best nog wel komen denk. Alleen nog niet bij de launch.

[ Voor 57% gewijzigd door Zeror op 30-09-2004 15:55 ]

• Wekkie
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

MetroidPrime schreef op 30 september 2004 @ 01:19:
De officiele Nintendo DS boxart:

[afbeelding]

De demo van Metroid Prime Hunters zal trouwens meerdere(!) single-player modes en een enkele multiplayer mode bevatten.

EDIT: En er is weer een hint met betrekking tot WarpPipe en de NDS. Dit had Chad Paulson, oprichter van WarpPipe te zeggen toen hij gevraagd werd hoe het pas opgerichte bedrijg WarpPipe Ltd. geld zou krijgen.

[...]
_/-\o_ Gimme! :P

Update

Net ff heel de conspiracy topic gelezen, erg leuk! Iedere Nintendo fan want het is wel heel erg spannend zo :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wekkie op 30-09-2004 17:20 ]

I've got a feeling...

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
[...]
Volgens Sony zelf gaat de accu 2-6 uur mee, 6 uur met relatief slechte graphics en 2 uur met mooie graphics. Als je alleen muziek afspeelt gaat dat ding pas 10 uur mee. Dit is wat een woordvoerder van Sony heeft gezegd in een interview met IGN.

Verwijderd

Johnny schreef op 29 september 2004 @ 12:47:
Schop!

OMFG, dit is geweldig. Speculatie gaat nu zo van, mogelijk GPS (niet waarschijnlijk), ingebouwde CAMERA! Netwerk van DS die met elkaar kunnen 'doorverbinden'.

w00t!

• Johnny

Johnny

Op nintendojo is er een uitgebreid artikel + een interview over Warppipe verschenen.

Helaas zullen we nog tot half oktober moeten wachten voor meer details.

Nintendo creert zo wel een hype, door steeds weer opnieuw een nieuw tipje van de sluier op te lichten.

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 30-09-2004 20:24 . Reden: ff je url klikbaar gemaakt ;) ]

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Het idee wat mij echt vet lijkt was het (you) (jon) (tushar) (tony) plaatje.

Jij zit bijv. in de tuin met je DS, dan komt jon binnen jou bereik, en die heeft weer tushar in zijn bereik en tushar weer tony. En zo kan je dus gigantische netwerken krijgen. Of dat waarheid is is natuurlijk maar de vraag, want dan moet het signaal wel vrij ver komen wil je daar een beetje van genieten.

I've got a feeling...

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Wekkie schreef op 30 september 2004 @ 21:21:
Het idee wat mij echt vet lijkt was het (you) (jon) (tushar) (tony) plaatje.

Jij zit bijv. in de tuin met je DS, dan komt jon binnen jou bereik, en die heeft weer tushar in zijn bereik en tushar weer tony. En zo kan je dus gigantische netwerken krijgen. Of dat waarheid is is natuurlijk maar de vraag, want dan moet het signaal wel vrij ver komen wil je daar een beetje van genieten.
Dat principe heet "ad-hoc netwerking" en de experts zijn er nog niet helemaal over uit of het echt wel een groot netwerk zou kunnen creeëren. Elke handheld heeft nu eenmaal een beperkte up- en download, en bij ad-hoc netwerking ben je dus ook gegevens voor anderen aan het doorsluizen... Verder zou je hier enkele presentaties over kunnen vullen, dus ik ga er maar niet mee verder :)

Verwacht in ieder geval maar niet van dat je van Limburg tot aan Amsterdam zal kunnen ad-hoccen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwacht in ieder geval maar niet van dat je van Limburg tot aan Amsterdam zal kunnen ad-hoccen
Tenzij je een game hebt waar HEEL VEEL spelers tegelijk kunnen spelen. :)
Maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar klinkt wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Nu online

Twee Dee

Rakkerzero schreef op 01 oktober 2004 @ 00:01:
[...]

Tenzij je een game hebt waar HEEL VEEL spelers tegelijk kunnen spelen. :)
Maar dat zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar klinkt wel cool.
Het spel zal nooit de beperkende factor zijn, maar de hardware...

Doordat handhelds zullen verplaatsen zullen er heel snel nieuwe routes van A naar B gevonden moeten worden.
Ook kan het zo zijn dat er op een gegeven moment 100 spelers allemaal via 1 bepaalde DS hun data proberen over te pompen... Dat is ad-hoc networking.

En daarom kan het waarschijnlijk niet zomaar lukken, tenzij het apparaat bijvoorbeeld altijd aan staat bij minstens 1 op de 2 Nederlanders... Ik denk dat Nintendo dat zelf ook niet verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

De NDS zal in ieder geval geen ad-hoc netwerken ondesteunen. Iedereen die meespeelt moet of via WiFi verbonden zijn via het internet of iedereen moet in bereik zijn van elkaar om via Nintendo's eigen protocol te kunnen spelen. Dit stond al min of meer in de handleiding van de test-versie van de NDS die uitgelekt was.

Als het goed is weten we trouwens komende donderdag wat WarpPipe Ltd. van plan is. Dan mogen alle NDS developers pas alles zeggen wat ze aan het ontwikkelen zijn, tot nu toe koos Nintendo zelf uit wat er wel en niet vrijgegeven mocht worden.

EDIT: Die hints van het WarpPipe-team beginnen steeds meer op iets uit Eternal Darkness te lijken.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 01-10-2004 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MetroidPrime schreef op 01 oktober 2004 @ 00:59:
De NDS zal in ieder geval geen ad-hoc netwerken ondesteunen. Iedereen die meespeelt moet of via WiFi verbonden zijn via het internet of iedereen moet in bereik zijn van elkaar om via Nintendo's eigen protocol te kunnen spelen. Dit stond al min of meer in de handleiding van de test-versie van de NDS die uitgelekt was.

Als het goed is weten we trouwens komende donderdag wat WarpPipe Ltd. van plan is. Dan mogen alle NDS developers pas alles zeggen wat ze aan het ontwikkelen zijn, tot nu toe koos Nintendo zelf uit wat er wel en niet vrijgegeven mocht worden.

EDIT: Die hints van het WarpPipe-team beginnen steeds meer op iets uit Eternal Darkness te lijken.
In die handleiding staan de DS'en zo afgebeeld dat ze allemaal niet kunnen "zien" maar via een ander apparaat verbinding maken met diegene die buiten het bereik zijn.

Er staat ook dat vooral het gebruikte spel bepaalt hoe het netwerk kan worden gebruikt.

En dan is er natuurlijk nog Warppipe, dit zou een speciale feature zijn die op sommige games zou werken (met het logo op de doos). Als de DS geen Ad-hoc netwerken ondersteunt, waar werken ze dan aan? Dit is juist hetgene dat onmogelijk lijkt maar toch misschien wel eens waar zou kunnen zijn als je slimme software hebt.

Daarnaast, voor dingen zoals Pictochat heb je niet zoveel bandbreedte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Johnny schreef op 01 oktober 2004 @ 01:42:
[...]

In die handleiding staan de DS'en zo afgebeeld dat ze allemaal niet kunnen "zien" maar via een ander apparaat verbinding maken met diegene die buiten het bereik zijn.

Er staat ook dat vooral het gebruikte spel bepaalt hoe het netwerk kan worden gebruikt.

En dan is er natuurlijk nog Warppipe, dit zou een speciale feature zijn die op sommige games zou werken (met het logo op de doos). Als de DS geen Ad-hoc netwerken ondersteunt, waar werken ze dan aan? Dit is juist hetgene dat onmogelijk lijkt maar toch misschien wel eens waar zou kunnen zijn als je slimme software hebt.

Daarnaast, voor dingen zoals Pictochat heb je niet zoveel bandbreedte nodig.
Het probleem wordt dan het aantal NDS dat aan staat in een omgeving. Het wireless bereik van de NDS is niet zo heel groot, er moeten dus heel veel mensen bij elkaar in de buurt zijn met een NDS om het de moeite waard te maken om er zoeits voor te ontwikkelen
De hints van WarpPipe hebben onder andere betrekking gehad op online communities, ontdekkingsreizigers, "volwaardige" communicatie en dingen "weten" die je niet kunt "zien". Ik denk dat ondertussen dat het niet een enkel "iets" is waar naar gehint wordt, maar naar een aantal nog niet bekende functies die worden "verbonden" door een online dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik geloof iig wel in een toepassing voor LAN-party's voor de NDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

BAUKstEr schreef op 01 oktober 2004 @ 12:34:
Ik geloof iig wel in een toepassing voor LAN-party's voor de NDS.
Maar die is er al: Nintendo Wireless met een bereik van dertig meter. Het enige probleem is dat iedereen binnen die straal van dertig meter moet zitten. Je kunt maar met 8 man tegen elkaar spelen, dus zo'n groot probleem hoeft dat niet te zijn.

Er is nu trouwens een quiz online op N-Sider en als je daar alles goed invult krijg je een plaatje van iemand te zien die zijn gezicht er af haalt om een plaatje van een straat te tonen. Een van de vragen in de quiz was:
Do you crave more social interaction in your online gaming experience?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

MetroidPrime schreef op 01 oktober 2004 @ 12:49:
[...]

Maar die is er al: Nintendo Wireless met een bereik van dertig meter. Het enige probleem is dat iedereen binnen die straal van dertig meter moet zitten. Je kunt maar met 8 man tegen elkaar spelen, dus zo'n groot probleem hoeft dat niet te zijn.

Er is nu trouwens een quiz online op N-Sider en als je daar alles goed invult krijg je een plaatje van iemand te zien die zijn gezicht er af haalt om een plaatje van een straat te tonen. Een van de vragen in de quiz was:

[...]
Dat bereik wordt zwaar onderschat, zolang er niets is dat de stralen tegenhoudt (objecten die ze absorberen en straling met dezelfde ferquentie die het overstemt) zullen ze gewoon door blijven gaan, als je een line-of-sight hebt dan kun je makkelijk honderden meters overbruggen.

Dat een DS maar 8 connecties met andere DS'en kan maken hoeft geen probleem te zijn, als het spel niet te snel gaat (RPG, strategie) kun je namelijk makkelijk de speldata bundelen, waarbij een DS de data van 7 anderen verzamelt en doorstuurt aan een ander, waardoor het aantal gebruikers vrijwel ongelimiteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Johnny schreef op 01 oktober 2004 @ 17:15:
[...]

Dat bereik wordt zwaar onderschat, zolang er niets is dat de stralen tegenhoudt (objecten die ze absorberen en straling met dezelfde ferquentie die het overstemt) zullen ze gewoon door blijven gaan, als je een line-of-sight hebt dan kun je makkelijk honderden meters overbruggen.

Dat een DS maar 8 connecties met andere DS'en kan maken hoeft geen probleem te zijn, als het spel niet te snel gaat (RPG, strategie) kun je namelijk makkelijk de speldata bundelen, waarbij een DS de data van 7 anderen verzamelt en doorstuurt aan een ander, waardoor het aantal gebruikers vrijwel ongelimiteerd is.
Het probleem is alleen dat niets van WarpPipe-hints erop wijst dat het iets met adhoc-networking te maken heeft. Een aantal hints hebben verwijzingen gemaakt naar online communities met meer sociale interactie voorheen. Het hele adhoc LAN-idee strookt gewoon niet met alle hints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nintendo Wireless met een bereik van dertig meter. Het enige probleem is dat iedereen binnen die straal van dertig meter moet zitten
Ik heb allemaal een vermoeden dat je best verder kan dan 30 meter. Alleen denk ik dat dan de netwerkconnectie niet stabiel is. 30 meter is dus het uiterste om optimaal van de verbinding gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11

S2S

Lees onze uitleg maar is! http://www.teamxlink.co.uk Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit alemaal theoretisch is want je de echte hardware is er nog niet! Maar omdat de DS gebruikt maakt van een bestaande technologie kunnen we hier wel van uitgaan! Btw het is 30 feet en dat is geen 30 meter maar 10 meter!

Het speciale formaat is volgens ons Bluetooth, aangezien dat Ninty zegt dat hun formaat stroombesparend is, dat zijn ook de eigenschappen van bluetooth. Met bluetooth zou je 32 DS-en aan elkaar kunnen knuppen. Verder ondersteund hij 802.11 hier kun je dus leuke dingen mee aD Hoc en nog veel meer! Maar de uitleg op onze site is erg helder!

soul2soul

[ Voor 50% gewijzigd door S2S op 02-10-2004 11:33 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

S2S schreef op 02 oktober 2004 @ 11:28:
Lees onze uitleg maar is! http://www.teamxlink.co.uk Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit alemaal theoretisch is want je de echte hardware is er nog niet! Maar omdat de DS gebruikt maakt van een bestaande technologie kunnen we hier wel van uitgaan! Btw het is 30 feet en dat is geen 30 meter maar 10 meter!

Het speciale formaat is volgens ons Bluetooth, aangezien dat Ninty zegt dat hun formaat stroombesparend is, dat zijn ook de eigenschappen van bluetooth. Met bluetooth zou je 32 DS-en aan elkaar kunnen knuppen. Verder ondersteund hij 802.11 hier kun je dus leuke dingen mee aD Hoc en nog veel meer! Maar de uitleg op onze site is erg helder!

soul2soul
Het is een proprietary format, met andere woorden, het is volledig door Nintendo zelf ontwikkeld. Nintendo heeft dit juist ontwikkeld omdat het zuiniger is dan zelfs bluetooth. Je kunt op korte afstand trouwens maar met in totaal 8 spelers linken, als je er meer wilt zul je online moeten spelen. Het bereik is trouwens 30-100 feet afhankelijk van wat er tussen de NDSsen zit. Dit is 10-30 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de prijs op inkoopaktie ongeveveer de prijs die je ervoor moet betalen?
Want het is een erg mooi apperaatje en mooi dat de gba spellen het ook doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

MetroidPrime schreef op 02 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

Het is een proprietary format, met andere woorden, het is volledig door Nintendo zelf ontwikkeld. Nintendo heeft dit juist ontwikkeld omdat het zuiniger is dan zelfs bluetooth. Je kunt op korte afstand trouwens maar met in totaal 8 spelers linken, als je er meer wilt zul je online moeten spelen. Het bereik is trouwens 30-100 feet afhankelijk van wat er tussen de NDSsen zit. Dit is 10-30 meter.
Mischien maar wij gokken op bluetooth! En er staat nergens dat het zuiniger is dan bluetooth, heb ik ook nooit ergens gelezen! Alleen dat het zuinig is! Waarom proprietary maken als je iets bestaands kan gebruiken, mieschien dat de netcode proprietary is.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances.

- geen 100 feet, staat iets verder kan! 30 feet is 9 meter! Zoek maar op.

and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords

-staat ook niet zuiniger dan bluetooth, ik wil niet zegen dat het bluetooth is, maar het kan een type bluetooth zijn, zeg maar aangepast.

www.nintendo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

S2S schreef op 02 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Mischien maar wij gokken op bluetooth! En er staat nergens dat het zuiniger is dan bluetooth, heb ik ook nooit ergens gelezen! Alleen dat het zuinig is! Waarom proprietary maken als je iets bestaands kan gebruiken, mieschien dat de netcode proprietary is.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances.

- geen 100 feet, staat iets verder kan! 30 feet is 9 meter! Zoek maar op.

and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords

-staat ook niet zuiniger dan bluetooth, ik wil niet zegen dat het bluetooth is, maar het kan een type bluetooth zijn, zeg maar aangepast.

www.nintendo.com
De officiele DS specs van Nintendo teleconference vorige week:
Wireless Communication: IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary format; wireless range is 30 to 100 feet, depending on circumstances; multiple users can play multiplayer games using just one DS Game Card.
Er staat duidelijk 100 feet. De tekst die jij quote zegt dat het minimaal 30 feet haalt, er staat niet bij wat er maximaal gehaald kan worden, dat is dus 100 feet. Als er geen muren tussen zitten kun je er wel op rekenen dat je een stuk groter bereik hebt dan die 10 meter.

Als alleen de manier van communiceren tussen apparaten proprietary was, dan is het systeem al meteen geen bluetooth meer. Het is dus hoogstwaarschijnlijk geen bluetooth. Nintendo heeft ook gezegd dat Nintendo Wireless zuiniger is dan alle alternatieven, als het systeem geen bluetooth is, dan is het ook zuiniger dan bluetooth. Nintendo gebruikt bluetooth zelf ook al voor de wireless adapter voor de GBA, waarom zouden ze dat ineens anders gaan noemen bij de NDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

wat ik me trouwens afvraag is waarom Xlink Kai tunneling wil maken voor de DS?

Dat is toch al de bedoeling van de 802.11b functionaliteit?
lijkt me sterk dat ze er 2 soorten wireless verbinden instoppen die allebij een range hebben van de 30feet..

Mijn idee was dat de "bluetooth" achtige wireless is voor lokaal, dus in dezelfde kamer enzo, beetje als bij de GBA de linkkabel was alleen dan wireless.

en dan de 802.11b voor online mogenlijkheden, waarom zou je dan tunneling software maken? :/
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 15:17:
Is de prijs op inkoopaktie ongeveveer de prijs die je ervoor moet betalen?
Want het is een erg mooi apperaatje en mooi dat de gba spellen het ook doen :P
ik denk het niet, (ik heb me er zelf ook voor ingeschreven hoor) maar verzend kosten en douane kosten moet je waarschijnlijk ook nog betalen. dus ik voor mezelf schat ik hem rond de 150/175 euro. (wat ik nog een redelijk bedrag vind!)

[ Voor 34% gewijzigd door Wiebbe op 02-10-2004 16:15 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Wiebbe schreef op 02 oktober 2004 @ 16:14:
wat ik me trouwens afvraag is waarom Xlink Kai tunneling wil maken voor de DS?

Dat is toch al de bedoeling van de 802.11b functionaliteit?
lijkt me sterk dat ze er 2 soorten wireless verbinden instoppen die allebij een range hebben van de 30feet..

Mijn idee was dat de "bluetooth" achtige wireless is voor lokaal, dus in dezelfde kamer enzo, beetje als bij de GBA de linkkabel was alleen dan wireless.

en dan de 802.11b voor online mogenlijkheden, waarom zou je dan tunneling software maken? :/
Je hebt het wel aardig goed! Een is inderdaad die 30 feet das de Bluetooth en dan de wifi. We denken dat de ds gewoon de porten scanned zodra je op multiplay drukt en connect aan de game die hij op 1 van de poorten vindt, wifi of bluetooth.

Nou omdat wifi niet wil zeggen dat je er standaard mee op het internet kan! Kan ook bedoeld zijn voor conecten aan andere ds-en. Maar ja we merken het wel als ie uit is, in ieder geval gaat dan Xlink ermee aan de slag!
Nintendo gebruikt bluetooth zelf ook al voor de wireless adapter voor de GBA, waarom zouden ze dat ineens anders gaan noemen bij de NDS?
Nou zeg je al bijna kijk het kan wel is Bluetooth zijn! Leuk he!

Kijk als ze het daar gebruiken zullen ze het ook wel in de ds gebruiken ;) want de ds is ook gewoon een gerecycelde sp, kijk maar naar de aanknop en de lampjes, gbapoort, speakers, volume schuif!

En ze noemen het anders omdat dat beter staat! Dat heeft nou iets met het verkopen aan de mensen te maken, je gaat niet zeggen kijk we gebruiken gba bluetooth!

[ Voor 40% gewijzigd door S2S op 02-10-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

S2S schreef op 02 oktober 2004 @ 16:18:
[...]

Je hebt het wel aardig goed! Een is inderdaad die 30 feet das de Bluetooth en dan de wifi. We denken dat de ds gewoon de porten scanned zodra je op multiplay drukt en connect aan de game die hij op 1 van de poorten vindt, wifi of bluetooth.

Nou omdat wifi niet wil zeggen dat je er standaard mee op het internet kan! Kan ook bedoeld zijn voor conecten aan andere ds-en. Maar ja we merken het wel als ie uit is, in ieder geval gaat dan Xlink ermee aan de slag!
Volgens Reggie op de E3-persconferentie van Nintendo heeft Nintendo Wireless een bereik van 100 feet. Over het bereik van WiFi is toen niets gezegd. Er werd toen zelfs gezegd dat WiFi bedoeld is voor online gaming("What if you're opponent is in another timezone? No problem!") en Nintendo Wireless is bedoeld voor het over korte afstand spelen van spellen.
[...]

Nou zeg je al bijna kijk het kan wel is Bluetooth zijn! Leuk he!
Nee, dat zeg ik niet, het komt niet eens in de buurt van wat ik zeg. Ik zeg dat als Nintendo Bluetooth gebruikt ze het Bluetooth noemen en niet Nintendo Wireless. Dat is net zoiets als dat Volkswagen eerst hun auto's wielen geeft en een nieuwer model heeft ineens Volkswagen Cirkelvormige Dingen Gevuld Met Lucht(die verdacht veel op wielen lijken). Het is totaal nutteloos om het ineens anders te noemen als het niet anders is. Mijn conclusie is dan ook: het is dus hoogstwaarschijnlijk iets anders.

Het nut van een proprietary format is trouwens overduidelijk. De NDS kan software laden via Nintendo Wireless. Laten we er even van uitgaan dat het inderdaad Bluetooth is. Iemand zou dan een NDS spel kunnen downloaden van het internet(illegaal natuurlijk) en dan via hun Bluetooth adapter naar de NDS streamen, net zoals dat nu bij de GameCube gebeurd. De enige manier om dit te voorkomen is door een ander format te gebruiken. Het kan best zijn dat het gebruikte format erg op Bluetooth lijkt, maar dan wel zodanig aangepast dat je het niet compatible is. Je kunt hierbij denken aan een ander frequentie-bereik, andere byte-ordering, hogere overdrachtssnelheid, zwaardere beveiliging enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Feit is dat jij kan blijven zeggen het is geen Bluetooth en ook niet iets wat er op lijkt! En ik kan blijven zeggen het is wel bluetooth, maar dan kunnen we nog wel even doorgaan. Op 21 November of iets later zal ik het je wel laten weten want dan heb ik hem! Tot die tijd is het afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

S2S schreef op 02 oktober 2004 @ 17:05:
Feit is dat jij kan blijven zeggen het is geen Bluetooth en ook niet iets wat er op lijkt! En ik kan blijven zeggen het is wel bluetooth, maar dan kunnen we nog wel even doorgaan. Op 21 November of iets later zal ik het je wel laten weten want dan heb ik hem! Tot die tijd is het afwachten!
Je kunt ook mijn post echt daadwerkelijk doorlezen.
Het kan best zijn dat het gebruikte format erg op Bluetooth lijkt, maar dan wel zodanig aangepast dat je het niet compatible is. Je kunt hierbij denken aan een ander frequentie-bereik, andere byte-ordering, hogere overdrachtssnelheid, zwaardere beveiliging enz.
Ik heb trouwens nog wel meer technische argumenten waarom het geen Bleutooth is, maar we kunnen het beste wachten tot dat ding uit is. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 02-10-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Om er nog even op terug te komen, ik ben het eens met MetroidPrime. Als Nintendo idd bluetooth gebruikt zoals jij zegt, dan noemen ze het gewoon niet Nintendo Wireless. Volgens mij hebben ze zelf ook al laten weten dat het niet om blauwtand gaat :)

Update

En zoals MP zegt aangepaste bluetooth kan natuurlijk wel O-) *spuit 11*

[ Voor 16% gewijzigd door Wekkie op 02-10-2004 17:14 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat maakt het nou uit wat voor wireless connectie de NDS heeft. Als het maar goed werkt toch.

Ik zie net op het internet een spellencover voor de NDS

In dit geval van Spiderman 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesarefun.com/games/ds/spider-man2/possboxart.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Zeror op 02-10-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Spiderman 2 word trouwens niet hetzelde als op de consoles maar een 3d side scroller.

Dus meer het idee van Viewtiful Joe. Wel jammer had wel een normale 3d spidygame op de DS willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar Castlevania DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ik ook! Met mijn pre-order heb ik geen spel er bij genomen! Ik weet niet goed welke release games er uitkomen! Mischien dat we volgende week meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cowboy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03-2022
offtopic:
S2S, zou je wat minder uitroeptekens kunnen gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik kijk ook erg uit naar Castlevania DS. En ik denk dat ook Mario Kart DS niet in mijn collectie gaat ontbreken :)

I've got a feeling...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.