Zijn er mensen die mij wat kunnen vertellen over HDD waterblokken? Ik wil mijn HDD graag inpakken en dan opnemen in mijn circuit, maar HDD blokken zijn wel even anders dan CPU of NB blokken!
Ik wist niet eens dat netgamez dit weekend was...Heeft maybe te maken dat ik met cs gestopt ben (voor het moment), begon al een cs opaEpsilon schreef op 28 januari 2004 @ 22:39:
CU@LAN!!!
edit:
Dat valt dan weer lekker tegen
Komt ie niet naar netgamez
Naja, ZEER netjes gedaan m8
edit2:
waarom niet meteen je videocard en NB meegenomen in je setup ?
Nu we het er toch over hebben, wat zou beter zijn...
Een white water heeft 2 uitgangen...Ik dacht eraan om elk opeenvolgend blokje (Nb/vga) op een aparte uitgang aan te sluiten en ze daarna gelijk in mn res uit te laten komen (mn res heeft 4 aansluitingen). Op deze manier zijn ze dus parallel geschakeld.
Of ik kan ze in serie schakelen, wat zou beter zijn?
Zelf denk ik optie 1, omdat elk achtereenvolgend blokje zn eigen kleine loop als het ware heeft, er zit maar 1 blokje voor hen die het water opwarmt. Uiteindelijk denk ik dat het 1 graad ofzo scheelt...
Iemand?
[ Voor 31% gewijzigd door aramdin op 28-01-2004 23:13 . Reden: Nog een vraagje ]
Anoniem: 95473
maak je vraag ff wat duidelijker!! want zo kunnen we blijven vertellenbredend schreef op 28 januari 2004 @ 23:01:
Zijn er mensen die mij wat kunnen vertellen over HDD waterblokken? Ik wil mijn HDD graag inpakken en dan opnemen in mijn circuit, maar HDD blokken zijn wel even anders dan CPU of NB blokken!
Nou:
Je HDD is niet plat aan de zijkant, is dat bij blokken uit een setje opgelost door een lading koelpasta?
Worden de controllers op de PCB niet gloeiend als je ze inpakt? (in bijvoorbeeld neopreen oid)
Wie heeft zelf HDD blokken gemaakt? En hoe?
Eigenlijk alles wat van belang zou kunnen zijn voor iemand die een HDD blokje wil (maken)
Je HDD is niet plat aan de zijkant, is dat bij blokken uit een setje opgelost door een lading koelpasta?
Worden de controllers op de PCB niet gloeiend als je ze inpakt? (in bijvoorbeeld neopreen oid)
Eigenlijk alles wat van belang zou kunnen zijn voor iemand die een HDD blokje wil (maken)
heel mooiaramdin schreef op 30 januari 2004 @ 00:56:
Leer van de meester en bekijk deze site maar eens
ZeroFanZone HD Cooling
Hijs insane
waarom ze je pcb gloeiend worden?? je koelt hem togh juistbredend schreef op 30 januari 2004 @ 00:30:
Nou:
Anoniem: 787
Buig een 12mm koperbuis tot een U-vorm van 10,1 cm breed, en klem die tussen twee harde schijven - sandwich - of tegen één schijf aan.bredend schreef op 28 januari 2004 @ 23:01:
Goedkoop, eenvoudig, en het werkt.
met zon u-vorm moet je wel oppassen dat de koperen buis niet te dun (gaat knikken) wordt, en die 12mm kan je ook wel 10mm doen of minder, dat hangt van je slanggrote af..maar ik zou togh ff wachten op mijn pics, ik heb ook zoiets alleen dan wel veel beter denk ik..Anoniem: 787 schreef op 31 januari 2004 @ 14:17:
[...]
Buig een 12mm koperbuis tot een U-vorm van 10,1 cm breed, en klem die tussen twee harde schijven - sandwich - of tegen één schijf aan.
Goedkoop, eenvoudig, en het werkt.
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 31-01-2004 18:56 . Reden: typo's ]
Ik ben van plan om een WC setup te bouwen op een DFI LanParty Rev.B. Het mobo heb ik nog niet, maar heb al 't één en ander besteld.
Dit is wat ik in gedachten had:
- Danger Den RBX voor de CPU
- Aqua Twinplex voor Radeon en northbridge [besteld]
- Koolance HDC1-A01 voor 2 HD's
(10mm aansluitingen, WC blokken allemaal koper)
- Hydor L20 (pomp) [besteld]
- Black Ice Extreme II (radiator)
- Aquatube rev 1.1 blue (reservoir) [besteld]
- Tygon tubes [besteld]
Is deze WC setup om goed te gaan OC'en?
Die Black Ice Extreme II heeft 13 mm (1/2") aansluiting en mijn setup wordt een 10mm (3/8"), kan ik op dat rad twee verloopjes schroeven van 13 naar 10mm?
Aangezien dit rad erg groot is en mijn kast geen fulltower is (SuperFlower SF-461T2-BL) wil ik het rad op de bodem leggen, kan dat kwaad en is het dan verstandig om 2x120mm Titan's op 7V erop te zetten die dan de lucht uit het rad zuigen en de kast in? Heb al wel in de kast 2x80 in, 1x120 uit en PSU heeft een in- en outake van 80mm.
Dit is het schema waar ik aan zat te denken, hebben jullie hier iets op aan te merken:
reservoir=>pomp=>radiator=>CPU=>NB=>VGA=>HDD=>HDD
BTW heb al 2x256 PC3500 Mushkin Level 2 binnen en een Kingston HyperX 3200/256 (non-A) in de mail
FYI De Mushkin zit momenteel in m'n A7V8X in slots 1 en 3, volgens de manual kan dit mobo maar 1x DDR400 hebben... In 1 en 2 werkt het trouwens niet.
- Tygon tubes [besteld]
edit:
Ik kreeg zojuist te horen van iemand dat dit wel goed is:" "Silverprop" range of "Cyclone" cooling-blocks for CPU, GPU and NB. They've put a lot of engineering and testing into their new design and the results achieved so far in a number of different systems look terrific."
URL: http://www.coolpc.com.au/store/index.php?category=60
Heb dit nog niet uitgezocht, omdat ik dat net te horen kreeg, maar ga ik wel doen, iemand hier al ervaring mee?
Ik kreeg zojuist te horen van iemand dat dit wel goed is:" "Silverprop" range of "Cyclone" cooling-blocks for CPU, GPU and NB. They've put a lot of engineering and testing into their new design and the results achieved so far in a number of different systems look terrific."
Heb dit nog niet uitgezocht, omdat ik dat net te horen kreeg, maar ga ik wel doen, iemand hier al ervaring mee?
Die Black Ice Extreme II heeft 13 mm (1/2") aansluiting en mijn setup wordt een 10mm (3/8"), kan ik op dat rad twee verloopjes schroeven van 13 naar 10mm?
Aangezien dit rad erg groot is en mijn kast geen fulltower is (SuperFlower SF-461T2-BL) wil ik het rad op de bodem leggen, kan dat kwaad en is het dan verstandig om 2x120mm Titan's op 7V erop te zetten die dan de lucht uit het rad zuigen en de kast in? Heb al wel in de kast 2x80 in, 1x120 uit en PSU heeft een in- en outake van 80mm.
Dit is het schema waar ik aan zat te denken, hebben jullie hier iets op aan te merken:
BTW heb al 2x256 PC3500 Mushkin Level 2 binnen en een Kingston HyperX 3200/256 (non-A) in de mail
FYI De Mushkin zit momenteel in m'n A7V8X in slots 1 en 3, volgens de manual kan dit mobo maar 1x DDR400 hebben... In 1 en 2 werkt het trouwens niet.
[ Voor 15% gewijzigd door MaTr1x op 31-01-2004 19:36 ]
ik zou wel dezelfde slangmaten houden, tenzij de afwijkende maat groter is dan de maat van je systeem..maar wat voor verbindingen wou je er op schroeven??MaTr1x schreef op 31 januari 2004 @ 19:31:
Ik ben van plan om een WC setup te bouwen op een DFI LanParty Rev.B. Het mobo heb ik nog niet, maar heb al 't één en ander besteld.
- Tygon tubes [besteld]
edit:
BTW heb al 2x256 PC3500 Mushkin Level 2 binnen en een Kingston HyperX 3200/256 (non-A) in de mail![]()
ik zou gewoon die 10mm slang om die 13mm aansluiting doen en er dan gewoon een klemmetje op, die slangen zijn heel rekbaar vooral silicone
die black ice extreme is best wel duur haal je niet lever een (of twee
als slangen zou ik zeker de tygon nemen!! ik heb ze ook en had eerst andere (silicone) slangen maar die tygon kan ik haast niet laten knikken
het schema is goed.. en als je voor de 2 radiatoren van de sloop kiest (zou ik zeker doen!) dan een 2e radiator na je cpu...
als je je rad op de grond gaat leggen moet je hem wel wat omhoog laten komen zodat de lucht er tenminste langskan, of gaten in de onderkant boren zodat de lucht daar langs kan, wordt er meteen koude lucht aangezogen!!!
Anoniem: 101809
even een paar punten:MaTr1x schreef op 31 januari 2004 @ 19:31:
- Tygon tubes [besteld]
edit:
BTW heb al 2x256 PC3500 Mushkin Level 2 binnen en een Kingston HyperX 3200/256 (non-A) in de mail![]()
de RBX heeft een sterke pomp nodig.( met veel head zodat er nog wat flow overblijft)
dus een L20 is een beetje te zwak......
In combinatie met je bestelde onderdelen zal dat dus niet echt werken.
Je aquatube heeft 1/8 draad en dat resulteerd in een inwendige maat van 6mm....
kort om.... dag flow......... tenzij je 4 aansluiting van het reservoir gaat gebruiken
d.m.v. y-stukken.
De nieuwe Black ice xtreme radiatoren worden geleverd met 1/4 binnen draad dus daar kan je zo willekeurige pilaren in draaien...
Anoniem: 787
Simpele hdd waterkoeling:
U-vormige buis. Klem die tussen je schijven.
Als je geen 180° buiger hebt kan het ook met 2x 90° en een mofje:

In de kast gesandwiched tussen twee schijven en twee koperplaatjes:
(Het ziet er niet uit! Ik had mijn hdd-houder iets te gretig afgezaagd. Achteraf had ik hem heel moeten laten).
Ingebouwd met isolatie in verzaagde broodtrommel:

(Ik kreeg dit zo niet ingebouwd in mijn miditower).

(Het ziet er niet uit! Ik had mijn hdd-houder iets te gretig afgezaagd. Achteraf had ik hem heel moeten laten).

Anoniem: 90555
hoi tweakers...
ik wou even het een en ander weten...
ik heb vandaag namelijk een pompje gekregen van iemand die em nietmeer nodig had...
't was een klein fontijn pompje.... 70liter per uur (niet zo heel krachtig dus..)
maar nu wou ik dus zeg maar mijn 3dkaart coolen... is een 5900xt, met dit pompje..
als koelblokje had ik in gedachten

van innovatek...
als radiator:

dangerden heater core..
reservoir knutsel ik wel wat in elkaar...
het is de bedoeling dat het een hele kleine setup wordt met zo min mogelijk slang (wordt btw van dat silicone)... dit puur en alleen voor me 3dkaart...
ik wil me cpu zelf niet coolen omdat ik daar al een redelijk goeie koperen luchtkoeler op heb en voornamelijk alleen me 3dkaart overclock...
de vraag is nu of dit gaat lukken met een pompje van 70 liter per uur
en is dat koelblokje goed van innovatek??
bvd
ik heb vandaag namelijk een pompje gekregen van iemand die em nietmeer nodig had...
't was een klein fontijn pompje.... 70liter per uur (niet zo heel krachtig dus..)
maar nu wou ik dus zeg maar mijn 3dkaart coolen... is een 5900xt, met dit pompje..

van innovatek...
als radiator:

dangerden heater core..
het is de bedoeling dat het een hele kleine setup wordt met zo min mogelijk slang (wordt btw van dat silicone)... dit puur en alleen voor me 3dkaart...
ik wil me cpu zelf niet coolen omdat ik daar al een redelijk goeie koperen luchtkoeler op heb en voornamelijk alleen me 3dkaart overclock...
bvd
@Theekopje
Gaat wel lukken denk ik, alleen de heatercore is zware overkill
Die gebruik ik nu voor mn cpu en doet het heel erg goed. Je kan maybe voor een kleinere rad gaan, zoals een black ice micro, dan zit je ook gelijk met dezelfde slangmaat (8mm als het goed is). De heatercore heeft een 13mm aansluiting (die van mij tenminste), dan moet je sowieso met verloopjes gaan werken.
Wat je pomp betreft, dat werkt ook wel, hiervoor had ik een thermaltake aqII met een 90l p/u pomp die mn cpu aardig koel hield. Een gpu produceert ook minder warmte dan een cpu, dus dat lukt wel.
Gaat wel lukken denk ik, alleen de heatercore is zware overkill
Wat je pomp betreft, dat werkt ook wel, hiervoor had ik een thermaltake aqII met een 90l p/u pomp die mn cpu aardig koel hield. Een gpu produceert ook minder warmte dan een cpu, dus dat lukt wel.
[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 01-02-2004 22:31 . Reden: Typefoutje :) ]
koelblokje is wel oke niet de beste en ook niet de slechtste...pompje is goed genoeg je gpu produceert niet zo veel warmte minder dan je cpu iig (aramdin heeft denk ik een typfoutjeAnoniem: 90555 schreef op 01 februari 2004 @ 15:26:
hoi tweakers...
[afbeelding]
van innovatek...
als radiator:
[afbeelding]
dangerden heater core..
bvd
zoiets heb ik ook, alleen heb ik het ietsje uitgebreider en volgens mij effectiever, morgen komen pics...Anoniem: 787 schreef op 01 februari 2004 @ 15:13:
Simpele hdd waterkoeling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm dus ik moet op zoek naar een wat sterkere pomp, nog een L20 erbij, heeft dat zin, en dan in serie of parallel?Anoniem: 101809 schreef op 01 februari 2004 @ 09:57:
even een paar punten:
de RBX heeft een sterke pomp nodig.( met veel head zodat er nog wat flow overblijft)
dus een L20 is een beetje te zwak......
In combinatie met je bestelde onderdelen zal dat dus niet echt werken.
Je aquatube heeft 1/8 draad en dat resulteerd in een inwendige maat van 6mm....
kort om.... dag flow......... tenzij je 4 aansluiting van het reservoir gaat gebruiken
d.m.v. y-stukken.
De nieuwe Black ice xtreme radiatoren worden geleverd met 1/4 binnen draad dus daar kan je zo willekeurige pilaren in draaien...
W.b. de Aquatube, ik heb deze in bestelling bij de bigmodding IA en daar had iemand een hoop 3/8" WC dingen besteld en vroeg of dat allemaal 10mm was dus incluis de Aquatube en Jupiler had bevestigend geantwoord (want 3/8" = 10mm), daarom heb ik ook die Aquatube besteld. Als je goed de beschrijving van de Aquatube checkt staat er dit:
"Die neue Revision 1.1 besitzt zusätzlich 3 weitere G1/8" Bohrungen auf der Unterseite. Hier können weitere Anschlüsse oder Beleuchtungsmodule montiert werden. "
M.a.w. aan de onderkant zitten nog drie extra 1/8" aansluitingen waar nog meer dingen kunnen worden aangesloten, of je kan daar de lichtmodule installeren, wat ik ook idd van plan ben. Dus de Aquatube heeft weldegelijk 10mm aansluitingen.
W.b. de aansluitingen van de Black Ice Extreme, ik kijk eerst wel of ik, door de slang warm te maken, 'm over de 13mm aansluiting krijg, anders koop ik wel 10mm pilaren. Kan ik deze er niet opzetten (verloop van 1/2 naar 3/8)?

Wat is trouwens beter, een 2x120 rad voor de hele WC setup, of 1x120 rad voor de CPU en 1x120 rad na de CPU voor de rest van de WC blocks, in mijn geval dus de NB, GPU en 2xHDD?
Oh BTW B.S.O.D. als je bij jou de RBX besteld dan gooit die automatisch de 13mm in je cart, ik kan geen mogelijk vinden om dat te wijzigen naar 10mm

Klopt als een bus, maar dan alleen voor je aansluitingen. Die kunnen wel mooi 10mm uitwendig zijn, maar als je inwendige doorvoor maar 5mm is (wat het geval is, daar de Aquatube maar kleine openingen heeft, ik heb er namelijk zelf een met plug-n-cool en ik heb ze opgemeten...), dan wordt dat je zwakste plek in je systeem. De stroomsnelheid van je water wordt door de kleinste opening bepaald, dus in dit geval kun je net zo goed overal 6mm aansluitingen nemen. Of je boort je aquatube wat op en zet er andere pilaren op.MaTr1x schreef op 02 februari 2004 @ 01:31:
W.b. de Aquatube, ik heb deze in bestelling bij de bigmodding IA en daar had iemand een hoop 3/8" WC dingen besteld en vroeg of dat allemaal 10mm was dus incluis de Aquatube en Jupiler had bevestigend geantwoord (want 3/8" = 10mm), daarom heb ik ook die Aquatube besteld. Als je goed de beschrijving van de Aquatube checkt staat er dit:
"Die neue Revision 1.1 besitzt zusätzlich 3 weitere G1/8" Bohrungen auf der Unterseite. Hier können weitere Anschlüsse oder Beleuchtungsmodule montiert werden. "
M.a.w. aan de onderkant zitten nog drie extra 1/8" aansluitingen waar nog meer dingen kunnen worden aangesloten, of je kan daar de lichtmodule installeren, wat ik ook idd van plan ben. Dus de Aquatube heeft weldegelijk 10mm aansluitingen.
Beam me up Scotty...
met die radiatoren zou theoretisch niet echt uit moeten maken omdat de zelfde hoeveelheid warmte in en uit je watersysteem gaat.... het maakt volgens mij niets uit..MaTr1x schreef op 02 februari 2004 @ 01:31:
[...]
Hmm dus ik moet op zoek naar een wat sterkere pomp, nog een L20 erbij, heeft dat zin, en dan in serie of parallel?
W.b. de aansluitingen van de Black Ice Extreme, ik kijk eerst wel of ik, door de slang warm te maken, 'm over de 13mm aansluiting krijg, anders koop ik wel 10mm pilaren. Kan ik deze er niet opzetten (verloop van 1/2 naar 3/8)?
[afbeelding]
Wat is trouwens beter, een 2x120 rad voor de hele WC setup, of 1x120 rad voor de CPU en 1x120 rad na de CPU voor de rest van de WC blocks, in mijn geval dus de NB, GPU en 2xHDD?
Oh BTW B.S.O.D. als je bij jou de RBX besteld dan gooit die automatisch de 13mm in je cart, ik kan geen mogelijk vinden om dat te wijzigen naar 10mm
in theorie: 2 pompen parralel zou volgens mij de flow 2 keer zo hard moeten worden maar in de praktijk zal dit minder zijn maar de flow wordt wel sneller echter heb je hier niks aan met die Aquatube omdat die hele dunne doorgangen heeft en het water stroomt net zo snel als het bij het dunste plekje stroomt...
Ik zou als ik jou was en het nog kan een eheim kopen! heerlijk onhoorbare pomp, de gebruikservaring van andere tweakers die ik heb gelezen over de L20 zijn niet echt positief vooral niet als die mensen daarna een eheim hebben genomen, eenmal een eheim genomen kiezen ze nooit meer voor L20... als je een eheim neemt kies dan voor de 1048 (onhoorbaar!!) of voor de sterkere wel hoorbare broer 1250
De pomp is idd onhoorbaar met 13mm aansluitingen en 10mm aansluitingen (10mm heb ik zelf niet getest, alleen gehoord van andere tweakers). Hiervoor had ik een Thermaltake Aquarius II setje die gebruikt maakt van 6mm slangen. Na het erop zetten van de slangpilaren maakte mn pomp een irritant zaag geluid, de pomp werd als het ware teveel afgeknepen...
Just warning you
Just warning you
Nou, kom maar op hoor!!!Anoniem: 95473 schreef op 01 februari 2004 @ 22:20:
[...]
zoiets heb ik ook, alleen heb ik het ietsje uitgebreider en volgens mij effectiever, morgen komen pics...
mijn pompje is lek gegaan, had het wel op tijd door er is dus niks nat geworden
offtopic:
BREDEND koelt dat cpu blokje van jou een beetje?? het idee lijkt mij wel goed iig... (heb het net ff gezien
)ziet er mooi uit..
BREDEND koelt dat cpu blokje van jou een beetje?? het idee lijkt mij wel goed iig... (heb het net ff gezien
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 02-02-2004 22:34 ]
Anoniem: 83111
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer samen te stellen met water cooling.
Ik zat al te kwijlen bij deze 3R Systems Air. (meer info klik op link)
Nu zat ik nog met een paar kleine vraagjes.
De kast heeft 2 mooie plekken voor 120 mm fans. Namelijk een aan de voorkant onder, die voor mij al afvalt, aangezien er voor de lucht naar buiten daar een filter en een electronica plankje tussen zit: klik
De tweede 120mm fan zit mooi aan de achterkant, hier kan ik wel mogelijk een mooie radiator opkwakken: klik
Maar ook op de bovenkant biedt mooi plek voor een (grotere) radiator: klik
Alleen had ik de bovenste 1 á 2 bays van de 5,25" bays al bezet voor een Typhoon Bay reservoir.
vraag: Hoe is het mogelijk om een radiator zo op te hangen. Ik bedoel ik heb er veel plaatjes maar geen beschrijvingen van gezien. Maar als ik kijk naar bv:

de Black Ice Pro 2 radiator komt de fan aan dezelfde kant als waar de slangen heen gaan? Moet daar dan gelijk een 180 graden bocht? Of zijn die stukjes gewoon om te draaien? Of kun je de fans ook aan de onderkant van de radiator vast maken.

De kast heeft 2 mooie plekken voor 120 mm fans. Namelijk een aan de voorkant onder, die voor mij al afvalt, aangezien er voor de lucht naar buiten daar een filter en een electronica plankje tussen zit: klik
De tweede 120mm fan zit mooi aan de achterkant, hier kan ik wel mogelijk een mooie radiator opkwakken: klik
Alleen had ik de bovenste 1 á 2 bays van de 5,25" bays al bezet voor een Typhoon Bay reservoir.
vraag: Hoe is het mogelijk om een radiator zo op te hangen. Ik bedoel ik heb er veel plaatjes maar geen beschrijvingen van gezien. Maar als ik kijk naar bv:

de Black Ice Pro 2 radiator komt de fan aan dezelfde kant als waar de slangen heen gaan? Moet daar dan gelijk een 180 graden bocht? Of zijn die stukjes gewoon om te draaien? Of kun je de fans ook aan de onderkant van de radiator vast maken.
Anoniem: 54742
EDIT
kut react geeft dubbelpost.
kut react geeft dubbelpost.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 54742 op 03-02-2004 13:51 ]
ok, ik ga na mijn zelfgemaakt (uitgeboorde
) blokje een nieuwe kopen.
welke denken jullie dat beter presteert??

OF
ik weet het niet maar de onderste is een stukje goedkoper.
deze zijn btw te koop bij www.aquacomputer.de
Ik heb een 400l/u pompje en een kachelrad van 24bij30
Welke denken jullie dat het beste is ( ik heb al wel ff naar reviews gezocht maar nog nix gevonden)

OF

Ik heb een 400l/u pompje en een kachelrad van 24bij30
Welke denken jullie dat het beste is ( ik heb al wel ff naar reviews gezocht maar nog nix gevonden)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Anoniem: 83516
Heb zelf de onderste (twinplex) bij aquacomputer gehaald.....
Bevalt prima, idle 34C stressed 41C. Heb een kleine radiator en mn NB en G4-Ti4200 zitten op dezelfde flow. Temps zijn dus niet zo schrikbarend laag, maar comp is wel lekker stil
OC P4-2,4 @ 2,6 stressed met prime95 max 41C....
Helaas kan ik niet verder, omdat m'n geheugen niet meer mee wil (dane-elec pc2700)........corsair pc3200-pro-ll is onderweg samen met heatspreader voor DE-reepje:*)
Over de bovenste kan ik helaas niet zeggen, maar nu heb je iig vergelijkingsmateriaal. Ff je beste Duits uit de kast pakken en het forum bekijken bij aquacomp..
p4-2,4Ghz 533MHz
Gigabyte GA-8PE667 ultra
430 W Chieftech PSU
Bevalt prima, idle 34C stressed 41C. Heb een kleine radiator en mn NB en G4-Ti4200 zitten op dezelfde flow. Temps zijn dus niet zo schrikbarend laag, maar comp is wel lekker stil
OC P4-2,4 @ 2,6 stressed met prime95 max 41C....
Helaas kan ik niet verder, omdat m'n geheugen niet meer mee wil (dane-elec pc2700)........corsair pc3200-pro-ll is onderweg samen met heatspreader voor DE-reepje:*)
Over de bovenste kan ik helaas niet zeggen, maar nu heb je iig vergelijkingsmateriaal. Ff je beste Duits uit de kast pakken en het forum bekijken bij aquacomp..
p4-2,4Ghz 533MHz
Gigabyte GA-8PE667 ultra
430 W Chieftech PSU
Voor wat voor een blokje dan ??(budget is 30 tot 40 euro arme studentaramdin schreef op 03 februari 2004 @ 16:47:
@ El Snorro
Ik meen me te herinneren dat de goedkopere versie beter was, kan de review alleen niet meer vinden![]()
Ik zou persoonlijk voor een ander blokje gaan, maar das persoonlijk
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Zoek het anders 2ehands .. een maze 3 kloon is al snel te vinden voor 30 euro !
je kan de fans aan beide kanten vastmakenAnoniem: 83111 schreef op 03 februari 2004 @ 11:02:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe computer samen te stellen met water cooling.
[afbeelding]
[afbeelding]
beetje slechte fotos maar je ziet het idd in ieder geval:
met thermal adhesive...Jack schreef op 03 februari 2004 @ 19:44:
ok
Hoe heb je de koper buis aan de koperplaat gemaakt dan?
maar je kan het ook met gewone lijm doen (seconde lijm)... maakt denk ik niet zo veel uit..en je kan ook een buis doen maar dan is het niet egt stabiel... (heb de kant die je nu ziet ook anders gedaan maja...)
klein genoeg trouwens?
Ik heb dezelfde kast en ik heb m'n radiator bovenin gedremeld. Er is volgens mij geen plaats voor een dubbele rad (2 x 120mm), een enkele past goed. Aan de achterkant gaat een rad ook niet passen, is gewoon geen plaats voor. Geef me anders even de afmetingen van die rad, dan meet ik het even voor je op of die zou passen.Anoniem: 83111 schreef op 03 februari 2004 @ 11:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door JePe op 03-02-2004 19:59 ]
Beam me up Scotty...
Als je nog even kunt wachten, heb ik misschien de onderste als 2de handsje voor je. Ik heb dit blok namelijk en heb me andere besteld (1a-hv2). Als deze beter koelt dan die aqua dan mag je em van me overkopen. Heb ik ook nog een gpu blokje voor je. [Edit] Ho, ik zie dat je een AMD proc hebt, helaas, m'n blokje is gemaakt voor een Intel. Dat past niet op je mobo.El Snorro schreef op 03 februari 2004 @ 13:56:
ok, ik ga na mijn zelfgemaakt (uitgeboorde) blokje een nieuwe kopen.
[afbeelding]
OF
[afbeelding]
Ik heb een 400l/u pompje en een kachelrad van 24bij30![]()
[ Voor 7% gewijzigd door JePe op 03-02-2004 20:01 ]
Beam me up Scotty...
Anoniem: 104854
Heej allemaal,
Ten eerste, ik ben nieuw hier, ben pc-freak (zoals de meeste hier denk ik?)
en het is wel makkelijk om af en toe wat hulp en info van jullie te krijgen!
Dan nu de vraag:
Ik wil beginnen aan wc, maar nou zie ik dat een setje toch gauw €450 kost, ik wil ook een nieuwe case, en deze koolance met ingebouwde wc kost €185.
Is dit ook een beetje redelijk? Of is dit niet veel beter als een aantal fans?
Alvast bedankt Tim
deze dus:
Dan nu de vraag:
Ik wil beginnen aan wc, maar nou zie ik dat een setje toch gauw €450 kost, ik wil ook een nieuwe case, en deze koolance met ingebouwde wc kost €185.
Alvast bedankt Tim
deze dus:

Check je inbox ffJePe schreef op 03 februari 2004 @ 19:56:
[...]
Als je nog even kunt wachten, heb ik misschien de onderste als 2de handsje voor je. Ik heb dit blok namelijk en heb me andere besteld (1a-hv2). Als deze beter koelt dan die aqua dan mag je em van me overkopen. Heb ik ook nog een gpu blokje voor je. [Edit] Ho, ik zie dat je een AMD proc hebt, helaas, m'n blokje is gemaakt voor een Intel. Dat past niet op je mobo.
Op 3dgameman Staat een 2delige review van deze kast met waterkoeling. Misschien leuk om even te bekijken.Anoniem: 104854 schreef op 03 februari 2004 @ 20:59:
Heej allemaal,
Dan nu de vraag:
Alvast bedankt Tim
deze dus:
[afbeelding]
Wat voor een systeem heb je?
de slangen zijn volgens mij niet al te dik en het waterblokje presteerd niet super...Anoniem: 104854 schreef op 03 februari 2004 @ 20:59:
Dan nu de vraag:
dus voor de beginner wel interessant (compleet enzo) maar geen top performer
maar wel erg redelijk hoor en zeker wel beter dan luchtkoeling
reviewtje
[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 03-02-2004 21:54 ]
Ik heb een P4 2.4 ghz (binnekort overclocken, ben ook hier nog een n00b in), 512 ram, moet nog een hoop veranderen, ben net bezig mijn complete systeem te vernieuwen. Komt dus nog een 9600pro, een 120gb hd,...
en wat is je vraag??Anoniem: 104854 schreef op 03 februari 2004 @ 22:08:
Ik heb een P4 2.4 ghz (binnekort overclocken, ben ook hier nog een n00b in), 512 ram, moet nog een hoop veranderen, ben net bezig mijn complete systeem te vernieuwen. Komt dus nog een 9600pro, een 120gb hd,...
ik zou zelf denk ik wel voor een los setje gaan...Anoniem: 104854 schreef op 03 februari 2004 @ 20:59:
Heej allemaal,
Dan nu de vraag:
Alvast bedankt Tim
deze dus:
[afbeelding]
als je hier hulp bij nodig hebt laat het dan maar weten... een setje zelfsamengesteld kost
eheim pomp =50€
radiator= 15~20€ (een uit de sloop minstens zo goed als die hiernaast) / 60~100 (dan heb je een speciaal voor wc)
fan @ radiator 10~25
bloke cpu= 30~75
blokje gpu= 40~55
blokje Northbridge= 40~55
de gpu en NB hoef je niet te hebben...
email:
slim_fan
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 05-02-2004 19:21 ]
Anoniem: 44203
Ik sinds een tijdje een DangerDen RBX blok voor m'n AMD, maar m'n temps zijn aan de hoge kant. Zoeken leert me dat er een sterke pomp nodig is voor het blokje. Ik heb momenteel een Eheim 1046. De temps op dit moment: 41 idle/47 stressed op een Barton 2500+@default. Heeft iemand uit ervaring het tempverschil tussen de setup met 1046 en 1048? M'n volledige WC-setup:
Eheim 1046
BlackIce Extreme + Papst 120mm
DangerDen RBX
DangerDen Radeon
Innovatek Fass-O-Matic
13mm Tygon slangen
Uiteraard gevuld met demi-water en SuperCoolant
Ben wel benieuwd aangezien een nieuwe pomp nu geen prio heeft. Kan veranderen als het veel in temps scheelt
Eheim 1046
BlackIce Extreme + Papst 120mm
DangerDen RBX
DangerDen Radeon
Innovatek Fass-O-Matic
13mm Tygon slangen
Uiteraard gevuld met demi-water en SuperCoolant
Ben wel benieuwd aangezien een nieuwe pomp nu geen prio heeft. Kan veranderen als het veel in temps scheelt
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 03-02-2004 23:59 ]
Die pomp zal vast schelen, maar weet je zeker dat alles goed is gemonteerd? Die temps vind ik wel erg hoog.
Anoniem: 44203
Alles zit goed vast. Als ik het blok nog vaster draai, sloop ik het mobo of de core. Pasta is AS Ceramique. De watertemp is 31 graden en die loopt snel op als ik ga stressen, dus de overdracht is lijkt goed. Overigens zie ik net op een foto van m'n CPU dat er een laagje op de core lijkt te zitten. Zie hier (1,4MB). Is dit misschien de oorzaak? Het is overigens een AMD XP2500+ Barton Boxed.Razkin schreef op 04 februari 2004 @ 00:12:
Die pomp zal vast schelen, maar weet je zeker dat alles goed is gemonteerd? Die temps vind ik wel erg hoog.
Dat blokje koelt niet echt super, maar dat komt omdat ik de binnenkant niet echt heb afgewerkt, ik wilde het ding gewoon gaan gebruiken omdat de vakantie was afgelopen. Daardoor zijn de kanalen wel diep geboord, maar de tussenstukjes niet ver genoeg weggefermdAnoniem: 95473 schreef op 02 februari 2004 @ 22:25:
[...]
mijn pompje is lek gegaan, had het wel op tijd door er is dus niks nat geworden, maar de pomp zit nog in de lijm, de pics komen morgen want dan is de lijm droog en kan ik weer op me harde schijf waar de pics staan... en de mod afmaken (paar minuten) en daar ook een paar pics van maken
offtopic:
BREDEND koelt dat cpu blokje van jou een beetje?? het idee lijkt mij wel goed iig... (heb het net ff gezien)ziet er mooi uit..
Proc is 33 graden en radiateur 22 graden. Als ik mijn HDD heb ingepakt+ gekoeld zal ik gek worden van het gebrom van mijn pompje
Denken jullie dat dit blokje --->

ook op je northbridge kan of is dit echt aleen voor gpu.
Spec's
Water Cooler CPU Innovatek X-Flow Rood (Sock A) € 69,91 € 69,91
Water Cooler GPU InnovaGraph-O-Matic Rev 2.0 Rood € 37,19 x2 € 74,38
Radiator Black Ice Pro 2 € 83,30 € 83,30
Water Pomp Eheim 1250 € 57,07 € 57,07
Water Reservoir Tank-O-Matic Extern - Zwart € 52,06 € 52,06
Slang innovaSpecial 8 mm - Translucent - per meter € 5,33 x6 € 31,98
Flow-O-Matic Electronisch (6-11 mm) € 43,14 € 43,14
Subtotaal incl. BTW: € 411,84

Spec's
Ik wil eigenlijk dit bestellenWater Cooler GPU InnovaGraph-O-Matic Rev 2.0 Rood
Voorzien van een 8x1 aansluiting. Deze koeler gebruikt de plek van 1 PCI slot. De bodemplaat is 40mm x 40mm.
[ Voor 53% gewijzigd door World Citizen op 04-02-2004 11:04 ]
FreeReef.nl
Ja dat blokje past ook op je chipset..maar daar heb je echter wel gaten voor nodig rond je chipset..je krijg er 2 beugels bij (bij de tweakstore wel iig)nketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 10:56:
[afbeelding]
Anoniem: 75098
LOL. Voor die prijs kan je beter goede onderdelen kopennketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 10:56:
[afbeelding]
Spec's
[...]
Ik wil eigenlijk dit bestellen
RBX of White water voor je CPU
Innovatec is wel aardig voor je GPU
Hoe zit het met je north bridge?
Neem een (double) heatercore
Neem minimaal 10mm of liever 13 mm slang
(alles verkrijgbaar bij jeroen van de Tweakstore)
de flowmatic is een flow killer, en werkt niet goed! (ik heb er zelf een, en ja het "werkt" wel, maar de rpm puls is niet constant genoeg, dus die kan je niet gebruiken voor je moederbord monitor. Bovendien is dit 5mm!!!!!
Leuk voor een koolance setup, maar evrder niet!!
Je kan als je bang bent dat de flow niet loopt, ook de max temp instellen op je moederbord. Wordt de boel te warm, gaat je pc vanzelf uit
kieper die flowmeter er maar uit. Het is leuk, maar je hebt er niet veel aan. geeft alleen maar extra weerstand. Als je pomp uit valt merk je dat wel aan je tempsnketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 10:56:
[...]
Ik wil eigenlijk dit bestellen
Je kan ook 2 slangkoppelingen kopen en dan zelf een reservoir knutselen: minder mooi, maar wel goedkoop.
400 euro voor waterkoeling
kan ik op mijn aquacomputer evo blokje gewoon andere koppelstukjes draaien? (iets groter dan 10mm)
Dat kan, maar de basis die in de plexiglas deksel gaat zal niet groter worden. Dat is en blijft hetzelfde. Dus alleen je slangpilaren zullen dan 10mm uitwendig worden, inwendig zul je dezelfde doorvoeropening hebben. Of je moet grotere draad in je plexiglas tappen.De_Bastaard schreef op 04 februari 2004 @ 11:57:
kan ik op mijn aquacomputer evo blokje gewoon andere koppelstukjes draaien? (iets groter dan 10mm)
Beam me up Scotty...
DAMMM jullie, loop ik al een half jaar te zoeken naar wat ik nou eigenlijk moet kopen om een goede koelings set te hebben voor overclocken en is het nog niet goed.Anoniem: 75098 schreef op 04 februari 2004 @ 11:54:
[...]
LOL. Voor die prijs kan je beter goede onderdelen kopen
RBX of White water voor je CPU
Innovatec is wel aardig voor je GPU
[CUT]
Je kan als je bang bent dat de flow niet loopt, ook de max temp instellen op je moederbord. Wordt de boel te warm, gaat je pc vanzelf uit
Ik sta op het punt het op te geven tenzij jullie mischien een klein lijstje willen samen stellen waar ik goede koeling uit voor overclocken.
Ik kom er echt niet meer uit. de een is goed voor overclocken en de ander voor gewoone koeling. het moet in iedergeval voor proc,NB,GPU zijn en alles moet compleet zijn dus niks zelf maken. (geen gedult dan rafel ik alteid alles af

PLEAS help me.
spec's
DFI lanparty ref b
AMD athlon 2000+ maar er komt denk een 2400+ op
Gforce 4 mx 440 AGP (ik game nooit)
Lian-Li pc 71
FreeReef.nl
Anoniem: 16334
WC Set-up
dit is wat je zoekt denk ik, alleen die maze4-1 en die voeding kunnen er dan dus af
en een Silverprop/Swiftech/Dangerden NB blokje erbij
iig, als je echt performance wil moet je hebben :
-Dangerden RBX of D-TEK Whitewater of Silverprop EVO
-een van die genoemde NB blokjes
-Dangerden Heatercore of andere grote heatercore van de sloop (EVO 360 van aquacomputer moet ook goed zijn
, BlackIce'en zijn imho wel erg duur, en er is geen 3 fan versie van)
-gewoon een paar goede 120 mm fans, hoeven niet eens zulke snelle te zijn
-een fanshroud als je een sloop of Dangerden heatercore hebt
-een goede pomp (eheim 1250/Hydor L30)
-13 mm slangen (Tygon of Clearflex
)
en verder zorgen dat ook alle aansluitingen ( ook reservoir enzo ) 13 mm zijn
dit is wat je zoekt denk ik, alleen die maze4-1 en die voeding kunnen er dan dus af
en een Silverprop/Swiftech/Dangerden NB blokje erbij
iig, als je echt performance wil moet je hebben :
-Dangerden RBX of D-TEK Whitewater of Silverprop EVO
-een van die genoemde NB blokjes
-Dangerden Heatercore of andere grote heatercore van de sloop (EVO 360 van aquacomputer moet ook goed zijn
-gewoon een paar goede 120 mm fans, hoeven niet eens zulke snelle te zijn
-een fanshroud als je een sloop of Dangerden heatercore hebt
-een goede pomp (eheim 1250/Hydor L30)
-13 mm slangen (Tygon of Clearflex
en verder zorgen dat ook alle aansluitingen ( ook reservoir enzo ) 13 mm zijn
Hey
Ik ben momenteel een WC setje aan het overwegen. Het idee is om het in een keer goed te doen, de prijs heeft dus geen hoge prioriteit
De bedoeling is om cpu, northbridge en gpu te coolen met water.
Ik heb me al redelijk in het WC gebeuren verdiept en uit die test onder 21 WC setjes die laatst op de tweakers.net frontpage stond ben ik ook wel wat wijzer geworden: het zijn voornamelijk de Swiftech en Innovatek onderdelen die goed uit de test komen. Nou komt mij dat niet verkeerd uit omdat ik die Innovatek spullen er wel geil uit vindt zien
Ze hebben ook allemaal standaard aansluitingen. Zijn die aansluitingen trouwens goed?
Graag jullie advies over de volgende dingen:
Het cpu blokje:
Ik heb geen idee welk blokje ik zou moeten kiezen, ik dacht aan deze 2 maar kom gerust met andere tips. Mooi zou wel zijn als de blokjes via de socket geinstallerd konden worden, dus bevestigd met clips en niet met schroeven. Bovendien als de weerstand niet te groot is zodat het water lekker door blijft stromen.
-Innovatek innovaCOOL rev. 3.0 - zwart € 56,99
-Innovatek FlatFlow-O-Matic - zwart € 28,99
Hier komen nog wel klemmen bij.

De radiator:
Als ik alles koper wil houden (is dat zoiezo mogelijk?) dan moet ik de Black Ice Pro/Extreme € 71,99/€ 89,99 nemen. Als dat onzin is (?) ga ik gewoon voor de
Innovatek innovaRadi single - zwart € 68,99. Die is goedkoper en mooier en heeft van die aansluitingen. In dat geval moet ik gewoon Innovatek innovaProtect bij het demiwater gooien, right? Hij moet achter het luchtrooster van een Chieftec midi-tower komen.

De gpu en NB blokjes:
2 maal de Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 - transparant € 37,99 voor gpu en NB lijkt me perfect.

De pomp:
De Eheim's lijken me wel bewezen goede pompen.
Verder zou ik het nog fijner vinden als de pomp op 12v zou werken.
Er is wel een Eheim 1046 die dat heeft, maar die kan ik niet in Nederland vinden, alleen op een site waar je niet online kon bestellen. Als iemand weet waar die is te vinden in nl, graag
Dus de vraag is voornamelijk hoeveel l/h heb ik nodig? De Eheim 1046 doet 300 l/h, de 1048 600 l/h en de Eheim 1250 Pomp doet, je raad het al, 1200 l/h. En hoeveel geluid maken deze pompjes ongeveer? Kan iemand een indicatie geven?
Het reservoir:
Tja, eigenlijk alleen nodig voor het ontluchten en vullen.
Het schijnt dat de standaard Eheim reservoirs hun werk niet helemaal lekker doen (ontluchten). Die zijn er in 3 smaken:
aluminium
kunststof
plexiglas

Nu heeft Innovatek ook zelf reservoirs voor op de Eheim pompjes namelijk deze:
Innovatek Tank-O-Matic PLUGON voor Eheim 1046/1048 - zilver - 145 mm.

Ze zien er mooi uit hoor, maar kosten ook meteen € 54,99 Nou was ik niet van plan zuinig te doen
maar dit is wel wat overdreven lijkt me. En ik weet niet eens of ie wel veel beter is. Dus tips zijn op dit gebied ZEER welkom
Ik ben momenteel een WC setje aan het overwegen. Het idee is om het in een keer goed te doen, de prijs heeft dus geen hoge prioriteit
Ik heb me al redelijk in het WC gebeuren verdiept en uit die test onder 21 WC setjes die laatst op de tweakers.net frontpage stond ben ik ook wel wat wijzer geworden: het zijn voornamelijk de Swiftech en Innovatek onderdelen die goed uit de test komen. Nou komt mij dat niet verkeerd uit omdat ik die Innovatek spullen er wel geil uit vindt zien
Graag jullie advies over de volgende dingen:
Het cpu blokje:
Ik heb geen idee welk blokje ik zou moeten kiezen, ik dacht aan deze 2 maar kom gerust met andere tips. Mooi zou wel zijn als de blokjes via de socket geinstallerd konden worden, dus bevestigd met clips en niet met schroeven. Bovendien als de weerstand niet te groot is zodat het water lekker door blijft stromen.
-Innovatek innovaCOOL rev. 3.0 - zwart € 56,99
-Innovatek FlatFlow-O-Matic - zwart € 28,99
Hier komen nog wel klemmen bij.
De radiator:
Als ik alles koper wil houden (is dat zoiezo mogelijk?) dan moet ik de Black Ice Pro/Extreme € 71,99/€ 89,99 nemen. Als dat onzin is (?) ga ik gewoon voor de
Innovatek innovaRadi single - zwart € 68,99. Die is goedkoper en mooier en heeft van die aansluitingen. In dat geval moet ik gewoon Innovatek innovaProtect bij het demiwater gooien, right? Hij moet achter het luchtrooster van een Chieftec midi-tower komen.
De gpu en NB blokjes:
2 maal de Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 - transparant € 37,99 voor gpu en NB lijkt me perfect.
De pomp:
De Eheim's lijken me wel bewezen goede pompen.
Verder zou ik het nog fijner vinden als de pomp op 12v zou werken.
Er is wel een Eheim 1046 die dat heeft, maar die kan ik niet in Nederland vinden, alleen op een site waar je niet online kon bestellen. Als iemand weet waar die is te vinden in nl, graag
Dus de vraag is voornamelijk hoeveel l/h heb ik nodig? De Eheim 1046 doet 300 l/h, de 1048 600 l/h en de Eheim 1250 Pomp doet, je raad het al, 1200 l/h. En hoeveel geluid maken deze pompjes ongeveer? Kan iemand een indicatie geven?
Het reservoir:
Het schijnt dat de standaard Eheim reservoirs hun werk niet helemaal lekker doen (ontluchten). Die zijn er in 3 smaken:
aluminium
kunststof
plexiglas
Ze zien er mooi uit hoor, maar kosten ook meteen € 54,99 Nou was ik niet van plan zuinig te doen
[ Voor 6% gewijzigd door kutkip op 04-02-2004 17:21 ]
Anoniem: 71895
Als ik nu een nieuwe WC zet uit zou moeten kiezen zou ik het hier uit laten bestaan.
- Dangerden Maze4 waterblok
- Hwlabs Black Ice Pro radiator
- Eheim 1048 pomp
- Dangerden resevoir-rond plexi
- Papst 4412FGL 120mm Fan.
- 2 meter Tygon 10mm x 16mm slang
- 10 nylon slangklemmen
- Redline Waterwetter 4oz
- Dangerden Radeon
- DangerDen Z-Chip
- Eheim 1048 pomp
- 10 nylon slangklemmen
- Dangerden Radeon
- DangerDen Z-Chip
Anoniem: 71895 schreef op 04 februari 2004 @ 17:20:
Als ik nu een nieuwe WC zet uit zou moeten kiezen zou ik het hier uit laten bestaan.
- Eheim 1048 pomp
- 10 nylon slangklemmen
- Dangerden Radeon
- DangerDen Z-Chip
offtopic:
Dangerden freak
Dangerden freak
Ik heb ook een Dangerden Maze4 icm een Dangerden GF4 blokje. Vooral die Maze4 doet het prima. Ik raad je wel aan om eens naar de Dangerden RBX of een Whitewater blok te kijken, die zijn duurder, maar presteren toch duidelijk beter.
Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2
Anoniem: 95813
ga voor je rad of naar de sloop of een airplex evo 240 kopen is een stuk goedkoper als de Black ice en de preformence is ongeveer evengoed. Hij is in de tweakstore al te krijgen voor 54 euro d8 ik.
Anoniem: 42168
//quote kutkip// Ik ben momenteel een WC setje aan het overwegen. Het idee is om het in een keer goed te doen, de prijs heeft dus geen hoge prioriteit De bedoeling is om cpu, northbridge en gpu te coolen met water.
Nou was ik niet van plan zuinig te doen. \\quote kutkip\\
Ik zelf heb het volgende
Eheim 1048 - Tygon slang 13mm - Airplex evo 240 - Dangerden reservoir rond plexi met rode dop
- Cpu block = SilverProp EVO-SP - NB block = Silverprop Cyclone Nexus LX - 2*120 mm fan van papst. Vga is hiero niet wc. Met dit setje doe je a: niet zuinig en b: je hebt zeer goede kwaliteit in huis. Alles is te bestellen bij tweakstore.nl en kost ca. 350 €. De prestatie mag er zeker ook zijn. Mijn 2500 barton draaid @ 2535 mhz (11.5*220) @ 1.950 volt. bij een stressed temp van max.39 graden. Idle is ie 29 @ 30 graden. Cpu + NB block + radiator zijn allemaal van koper en alles is met 13mm aansluitingen te bestellen. Nu is het aan jou om hier nog een goede vga block bij te zoeken en je bent helemaal klaar

Suc6 met je nieuwe aankoop.
Ehm nog ff dit, op deze site staat het koelblock voor de cpu op plaats nr. 8.
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1
let wel dit block is niet volledig uit koper - de SP variant wel.
Nou was ik niet van plan zuinig te doen. \\quote kutkip\\
Ik zelf heb het volgende
Eheim 1048 - Tygon slang 13mm - Airplex evo 240 - Dangerden reservoir rond plexi met rode dop
Suc6 met je nieuwe aankoop.
Ehm nog ff dit, op deze site staat het koelblock voor de cpu op plaats nr. 8.
http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1
let wel dit block is niet volledig uit koper - de SP variant wel.
55€ voor een reservoir vind ik echt be_lach_elijk, ga naar een zaak waar ze plexiglas verkopen, en voor dat geld laat je daar een mooi custom made reservoir maken (of je doet t gewoon zelf, as je geen 2 linkerhanden hebt
)
Als pomp zou ik gewoon de 1048 nemen, heb ik vanmiddag ook aangeschaft, ze verkochten ook de 12v versie, maar die was 25€ duurder ofzo, nou dan pruts ik zelf wel ff wat met een relais
Wat ik wel een nadeel vind van bijv. innovatec zijn de 8mm slangaansluitingen, eigenlijk gewoon veel te dun als je er 600l/uur doorheen wilt jagen, en dan hoor je mensen klagen over blokjes die veel weerstand geven
Als pomp zou ik gewoon de 1048 nemen, heb ik vanmiddag ook aangeschaft, ze verkochten ook de 12v versie, maar die was 25€ duurder ofzo, nou dan pruts ik zelf wel ff wat met een relais
Wat ik wel een nadeel vind van bijv. innovatec zijn de 8mm slangaansluitingen, eigenlijk gewoon veel te dun als je er 600l/uur doorheen wilt jagen, en dan hoor je mensen klagen over blokjes die veel weerstand geven

Desondanks presteert het toch wel goed, dat Innovatek spul. Ik denk dat dit wel een leuke combo is:_ferry_ schreef op 04 februari 2004 @ 20:15:
55€ voor een reservoir vind ik echt be_lach_elijk, ga naar een zaak waar ze plexiglas verkopen, en voor dat geld laat je daar een mooi custom made reservoir maken (of je doet t gewoon zelf, as je geen 2 linkerhanden hebt)
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1 € 4,99
€ 4,99
Eheim 1048 € 50,99
€ 50,99
PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter € 2,29
€ 6,87
Innovatek innovaRadi single - zwart € 68,99
€ 68,99
Waterreservoir voor Eheim 1046 / 1048 - kunststof € 29,99
€ 29,99
Innovatek innovaProtect - 250 ml. € 7,49
€ 14,98
Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 - transparant € 37,99
€ 75,98
Aansluitadapter voor uitgang Eheim 1048 - 8x1 € 5,79
€ 5,79
YS-Tech FD1212252B-2F - 120 x 120 x 25 mm. € 17,99
€ 17,99
Innovatek FlatFlow-O-Matic - zwart € 28,99
€ 28,99
Bevestigingsklem Innovatek XX-Flow / X-Flow / FlatFlow(-O-Matic) - Socket A € 15,99
€ 15,99
320E totaal.
Die review is al wat ouder, vergeet dat niet. De Whitewatter/DD RBX zijn dus beter, en een maze 4 waarschijnlijk ook..kutkip schreef op 04 februari 2004 @ 20:34:
[...]
Desondanks presteert het toch wel goed, dat Innovatek spul. Ik denk dat dit wel een leuke combo is:.
mgoed, hier om hulp vragen en bij je eigen keuze blijen kan ofc ook
Of google wat reviews bij elkaar!
Anoniem: 103427
Het reservoir:
aluminium
kunststof
plexiglas
[afbeelding]
[afbeelding]
maar dit is wel wat overdreven lijkt me. En ik weet niet eens of ie wel veel beter is. Dus tips zijn op dit gebied ZEER welkom :D[/quote]
Ziet er allemaal goed uit alleen dat reservoir zou ik niet doen een goed alternatief lijkt me het Reservoir van Noise islator. Een tank voor 30 euro bij Fh en hij is groter
EN DAT KLEINE INSTEEK RESERVOIR AL HELEMAAL NOOIT KOPEN
Ik heb deze zelf gehad zeer onhandig klote ding hij is super slecht te onluchten en daardoor blijf je je pomp met een gekraak horen VRIJ IRRITANT
aluminium
kunststof
plexiglas
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er allemaal goed uit alleen dat reservoir zou ik niet doen een goed alternatief lijkt me het Reservoir van Noise islator. Een tank voor 30 euro bij Fh en hij is groter
Ik heb deze zelf gehad zeer onhandig klote ding hij is super slecht te onluchten en daardoor blijf je je pomp met een gekraak horen VRIJ IRRITANT
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 103427 op 04-02-2004 21:04 ]
Ik heb al heel wat reviews gelezen en het klopt wat je zegt hoor, die blokjes zijn idd ook beter maar er zitten wel een paar nadelen aan:ANdrode schreef op 04 februari 2004 @ 20:54:
[...]
Die review is al wat ouder, vergeet dat niet. De Whitewatter/DD RBX zijn dus beter, en een maze 4 waarschijnlijk ook..
mgoed, hier om hulp vragen en bij je eigen keuze blijen kan ofc ook, maar ik zou persoonlijk wat meer op de mensen hier letten.
Of google wat reviews bij elkaar!
- Het is duurder
- Het moet met schroeven bevestigd worden
- Het is niet bij FH te koop dus betaal ik extra verzendkosten
- Het is niet in lijn met de andere producten die ik bestel
- Je hebt niet die mooie aansluitingen
Wat ik persoonlijk een nadeel vind van dat innovatek res (die je op eheim schuift, heb em zelf ook <> plexi), dat hij vrijwel nooit op het hoogste punt zit, aangezien je je pomp altijd laag in de kast zet. Daarmee wil zeggen dat onluchten lastig gaat. Dus je zult of je pomp+res boven in de kast moeten zetten of een T splittertje bovenaan in je circuit zetten voor ontluchten.
Oke k heb ff verder gezocht en ik heb besloten om eerst alleen een Proc koeler te kopen zodat ik wat meer geld kan uitgeven aan alles en dan spaar ik later wel voor een GPU en NB koeler. Let op alle comonenten zijn dus zo bijelkaar gezovht dat ik er straks nog die NB en GPU koeler bij kan hangen.
Is dit iets of ben ik dan weer te duur uit voor wat ik heb.
*edit
ik heb de black ice pro radiator gekozen omdat deze gemiddelt van prijs is, is deze ook goed
(geen verstand van rad's)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Los setje Water Cooler CPU Innovatek X-Flow Rood (Sock A) € 69,91 Water Reservoir Tank-O-Matic Extern - Rood € 52,06 Radiator Black Ice Pro 2 € 83,30 Water Pomp Eheim 1250 € 57,07 Slang Anti Knik - Transparant - per meter x 4 € 23,80 Totaal € 286,14 |
Is dit iets of ben ik dan weer te duur uit voor wat ik heb.
*edit
ik heb de black ice pro radiator gekozen omdat deze gemiddelt van prijs is, is deze ook goed
(geen verstand van rad's)
[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 05-02-2004 12:53 ]
FreeReef.nl
Als je een beetje de betere sites volgt op tweakgebied, dan had je zelf ook al gezien welke blokjes de laatste tijd goed zijn gereviewed...En het helpt niet om andere mensen de schuld te geven.nketelaar schreef op 04 februari 2004 @ 15:18:
[...]
DAMMM jullie, loop ik al een half jaar te zoeken naar wat ik nou eigenlijk moet kopen om een goede koelings set te hebben voor overclocken en is het nog niet goed.
Een goed gebruik van google blijkt ook een kunst zo te zien...
Blokjes die de laatste tijd veel aandacht hebben gekregen
Little River Cascade
D-Tek White Water
DangerDen RBX
DangerDen Maze4
Check deze page maar een keer: www.overclockers.com
nog wat dingetjes:
http://www.gruntville.com/reviews/wc/
http://www.themodfathers....page=&action=show&id=6198
http://www.procooling.com...k_comparison-_rbx_whi.php
[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 05-02-2004 18:36 . Reden: Typos + more info ]
waarom heeft die RBX eigenlijk 3 aansluitingen?? zodat je 2 uitgangen weer moet samenvoegen of preseert hij daardoor beter? 

mijn reservoir had ik alleen 2x10mm slangpilaren=6€ nodig..
ik zou de 1048 nemen heb je genoeg flow en je pomp is onhoorboor (zelf hoor ik um nooit
)!! de 1250 hoor je wel dacht ik, en de 1046 heeft een beetje weinig flow
zou anders dan innovatek halen omdat die 8mm aansluitingen hebben ik zou togh minstens 10mm kiezen..
ik zou zeker alles koper houden!! heb het zelf ook een tijdje niet gehad, maar je merkt/hoort/ziet het wel...
cpu blok zou ik DD 4 of DD RBX nemen, ik heb eventueel ook nog een magnum voor je... temps: idle 29 stressed 34 kamertemp is dan ~18mail me maar @ slim_fan@hotmail .com
zelf maken is niet zo moeilijk, waterdicht krijgen moet je ff wat mee prutsen maar dat lukt wel_ferry_ schreef op 04 februari 2004 @ 20:15:
55€ voor een reservoir vind ik echt be_lach_elijk
reservoir zou ik zelf maken of ergens laten maken ik vind 50€ egt belachelijk duur!!
mijn reservoir had ik alleen 2x10mm slangpilaren=6€ nodig..
ik zou de 1048 nemen heb je genoeg flow en je pomp is onhoorboor (zelf hoor ik um nooit
zou anders dan innovatek halen omdat die 8mm aansluitingen hebben ik zou togh minstens 10mm kiezen..
ik zou zeker alles koper houden!! heb het zelf ook een tijdje niet gehad, maar je merkt/hoort/ziet het wel...
cpu blok zou ik DD 4 of DD RBX nemen, ik heb eventueel ook nog een magnum voor je... temps: idle 29 stressed 34 kamertemp is dan ~18mail me maar @ slim_fan@hotmail .com
Ook een snelle vraag van mij 
Heb een nieuw waterblok; Maze 2-2. Opzich een net blok en icm een DD chipset blok zou het goed moeten werken
Helaas heeft de vorige eigenaar een aantal bevestigings onderdelen gewoon niet mee gestuurd. Ik heb nu dus een maze 2-2 met alleen 4 nylen moeren en 4 metalen bouten in het blok zelf
Hieronder staat de constructie zoals deze hoort te zijn:

Normaal zit er op de bout een nylen washer, veer , en daarna een nylon moer. Ik mis dus de washers en de veer. Nou heb ik het blok gewoon gemonteerd met alleen de moer onderop het moederbord. En dit leverd dus _niet_ genoeg druk op.
Hoe ga ik dit oplossen?
Ik zat zelf aan zo'n constructie te denken:

Nadeel is weer dat ik geen vleugelmoeren kan vinden die op die engelse(?) draad van de maze passen + zonder veren komt er wel erg veel kracht op
Heb een nieuw waterblok; Maze 2-2. Opzich een net blok en icm een DD chipset blok zou het goed moeten werken
Helaas heeft de vorige eigenaar een aantal bevestigings onderdelen gewoon niet mee gestuurd. Ik heb nu dus een maze 2-2 met alleen 4 nylen moeren en 4 metalen bouten in het blok zelf

Normaal zit er op de bout een nylen washer, veer , en daarna een nylon moer. Ik mis dus de washers en de veer. Nou heb ik het blok gewoon gemonteerd met alleen de moer onderop het moederbord. En dit leverd dus _niet_ genoeg druk op.
Hoe ga ik dit oplossen?

Nadeel is weer dat ik geen vleugelmoeren kan vinden die op die engelse(?) draad van de maze passen + zonder veren komt er wel erg veel kracht op
Anoniem: 51220
kan je niet gewoon 4 andere boutjes gebruiken? een veer heb je niet nodig, je moet de boutjes+vleugelmoertjes gewoon met de hand vast draaien.Wimo. schreef op 06 februari 2004 @ 13:19:
Ook een snelle vraag van mij
[afbeelding]
Hoe ga ik dit oplossen?
[afbeelding]
Merci, probleem is dat de draad er in zit getapt .. en aangezien de huidige draad de maximale dikte heeft (dikker gaat niet door mobo) is het nogal moeilijk een andere draad erin te tappen. Ik zit dus vast aan dit draad.
Vleugelmoer ga ik idd direct monteren zodra ik er 1 vind die past
kan je niet gewoon een veertje uit een pen er bij doen??Wimo. schreef op 06 februari 2004 @ 13:44:
Merci, probleem is dat de draad er in zit getapt .. en aangezien de huidige draad de maximale dikte heeft (dikker gaat niet door mobo) is het nogal moeilijk een andere draad erin te tappen. Ik zit dus vast aan dit draad.
en als je er meerdere doet??Wimo. schreef op 06 februari 2004 @ 13:52:
Die zijn veel te slap :..
of als je ergens anders een veer uit sloopt... lukt het dan wel of dat ook nog niet??
Ik heb nu de magnum 390 voor mijn AMD 2500+@2400Mhz maar als ik een DD RBX koop, heb ik dan koudere temps of maakt het niets uit/niet veel??
En wat is op het moment het beste waterblokje??
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 95473 op 06-02-2004 14:16 ]
Ergens 4 veren vandaan toveren zou alles idd oplossen 
RBX is een goed blok. Zie ook de review op overclockers.com Nadeel van het ding is dat je een vrij sterke pomp nodig hebt ... En daarbij, misschien dat je (in een hele goed situatie) 5 graden wint .. in mijn ogen de investering/upgrade niet waard.
RBX is een goed blok. Zie ook de review op overclockers.com Nadeel van het ding is dat je een vrij sterke pomp nodig hebt ... En daarbij, misschien dat je (in een hele goed situatie) 5 graden wint .. in mijn ogen de investering/upgrade niet waard.
Anoniem: 51220
heb je thuis een oude klapstoel? daar zitten meestal veren aan vast die zou je goed kunnen gebruikenWimo. schreef op 06 februari 2004 @ 14:37:
Ergens 4 veren vandaan toveren zou alles idd oplossen
ik heb nu de eheim 1048 is dat sterk genoeg?Wimo. schreef op 06 februari 2004 @ 14:37:
2radiatoren+reservoir (zelfbouw Verwaarloosbare weerstand)+NB+GPU+HDD (beide geen weerstand, zelfbouw)
ik verkoop mijn oude dan als ik daar 35~40 voor kan krijgen weet neit hoeveel zon ding waard is 2e hands, hij is iets minder dan half jaar...
5graden vind ik anders best wel veel!!!
Ik heb toch besloten de koolance 601BW te nemen, met wc-voorbereid dus.
Ik ben niet zo veeleisend, dus dat zit wel goed.
Maar nou hoor ik dat die fans boven op toch wel wat herrie maken..
Is dat zo? Of valt het wel mee? Mijn huidige pc is echt fluisterstil
Ik ben niet zo veeleisend, dus dat zit wel goed.
Maar nou hoor ik dat die fans boven op toch wel wat herrie maken..
Is dat zo? Of valt het wel mee? Mijn huidige pc is echt fluisterstil
Anoniem: 101112
Hallo tweakers,
is hier iemand die de NexXon waterjackets kent,ik heb die namelijk aangekocht en ik moet zeggen,ni slecht van ontwerp recht op de core,alleen de slangpilaaren zijn een beetje klein ik zou er graag 1/2" aanhagen.
Maar ze koelen goed vind ik,cpu gaat ni over de 40°c op 2412mhz,temp van water was wel 27°c,dus het kan wel beter.
Hier zijn een paar kiekjes van de blokjes.
http://users.pandora.be/RocKer/NexXxon%20waterblok/
is hier iemand die de NexXon waterjackets kent,ik heb die namelijk aangekocht en ik moet zeggen,ni slecht van ontwerp recht op de core,alleen de slangpilaaren zijn een beetje klein ik zou er graag 1/2" aanhagen.
Maar ze koelen goed vind ik,cpu gaat ni over de 40°c op 2412mhz,temp van water was wel 27°c,dus het kan wel beter.
Hier zijn een paar kiekjes van de blokjes.
http://users.pandora.be/RocKer/NexXxon%20waterblok/
Ziet er goed uit 
Een paar vragen die waarschijnlijk wel meer mensen beantwoord zouden willen zien:
-Waar heb je ze besteld?
-Hoeveel kostten ze?
-Wat is de slangmaat van de pilaren?
-Hoe stevig is de bevestiging?
-Zijn dat geultjes in het cpu blokje (zie foto 15)?
-Wat zijn je systeemspecs (cpu, mobo, etc.)?
-Wat is je waterkoelingsetup (pomp, rad, fans, etc.)?
Veel vragen, maar je geeft ook zo weinig info
Let the watercooling community know!
Een paar vragen die waarschijnlijk wel meer mensen beantwoord zouden willen zien:
-Waar heb je ze besteld?
-Hoeveel kostten ze?
-Wat is de slangmaat van de pilaren?
-Hoe stevig is de bevestiging?
-Zijn dat geultjes in het cpu blokje (zie foto 15)?
-Wat zijn je systeemspecs (cpu, mobo, etc.)?
-Wat is je waterkoelingsetup (pomp, rad, fans, etc.)?
Veel vragen, maar je geeft ook zo weinig info
Let the watercooling community know!
De wc set is semi-homemade,koperen rad(Opel) van de sloop 25€,goedkoop pompje 20€,maar eheim(1250)+-100€ komt er aan,en dan de NexXon blokjes cpu 57€,gpu 40€,chipset 40€.
Ik vind dat alles goed stevig vast zit op het mobo,alle atributen zaten er bij
Het pompje doet normaal wel 760l/h maar als je op het einde kijkt,loopt het water er maar gewoon uit er zit dus niks fors meer achter,dus die 1250 zal dat beter doen,hij moet tenslotte door 3 blokjes hè.
Je moet weten dat dit mijn eerste poging is met wc,dus hoe vind je de opzet,als je nog wat moet weten,zeg maar hè.
Specs,
AMD2500+ @ 2310mhz @ 1.775v @ 35°c
Epox 8RDA3+Ultra400
2xTwinmoss 256mb PC3200
Ati R9800np @ pro
Het pompje doet normaal wel 760l/h maar als je op het einde kijkt,loopt het water er maar gewoon uit er zit dus niks fors meer achter,dus die 1250 zal dat beter doen,hij moet tenslotte door 3 blokjes hè.
Je moet weten dat dit mijn eerste poging is met wc,dus hoe vind je de opzet,als je nog wat moet weten,zeg maar hè.
Specs,
Epox 8RDA3+Ultra400
2xTwinmoss 256mb PC3200
Ati R9800np @ pro
Anoniem: 104928
Hoi
heb dit leuk speeltje gekregen van iemand voor 125 €

maar nu is mijn vraag kan ik die thermometer vervangen dooriets anders (dus een andere thermometer) waar door ik een temp krijg van rond de 15 a 20° om condens vorming te vermijden. of moet ik op iets letten (ben nog maar een beginner)
zo zal het met het pompje komen

nu nog mijn koelblokjes zelf maken of kopen daar ben ik nog ni uit
greetz
maar nu is mijn vraag kan ik die thermometer vervangen dooriets anders (dus een andere thermometer) waar door ik een temp krijg van rond de 15 a 20° om condens vorming te vermijden. of moet ik op iets letten (ben nog maar een beginner)
greetz
Als je die waterchiller maar op 15 à 20°c wilt laten werken is het eigelijk zonde van de aankoop dan had je beter een wc set gekocht.
Je moet da ding gebruiken man,chillen die cpu man
en je mobo inpakken tegen condens,anders ik wil het altijd wel overkopen hoor
Je moet da ding gebruiken man,chillen die cpu man
Waar heb je die nexxon blokjes weg dan ? niet bij NL winkel of wel?Anoniem: 101112 schreef op 07 februari 2004 @ 00:17:
De wc set is semi-homemade,koperen rad(Opel) van de sloop 25€,goedkoop pompje 20€,maar eheim(1250)+-100€ komt er aan,en dan de NexXon blokjes cpu 57€,gpu 40€,chipset 40€.
Specs,
Epox 8RDA3+Ultra400
2xTwinmoss 256mb PC3200
Ati R9800np @ pro
inderdaad, hij mag het ruilen voor mijn radiator incl fansAnoniem: 101112 schreef op 07 februari 2004 @ 01:05:
Als je die waterchiller maar op 15 à 20°c wilt laten werken is het eigelijk zonde van de aankoop dan had je beter een wc set gekocht.
Je moet da ding gebruiken man,chillen die cpu man![]()
is er eigenlijk al een non-de test van de a1-cooling blokje? Ik moet een nieuwe en twijfel tussen die, en die auqacomputer ding, bijde erg goedkoop. De aquacomputerblok ziet er wel een stuk beter uit. Maar als die a1 beter koelt...
Jij laat weer eens zien dat je zonder merkspullen een goede prestatie kan neerzetten. Ik ben van mening dat mensen teveel waarde hechten aan namen (is bij veel dingen zo) en daardoor dus soms (onnodig) veel betalen. Denk daarbij niet alleen aan pc dingen, maar ook aan kleding oid.Anoniem: 101112 schreef op 07 februari 2004 @ 00:17:
Specs,
Epox 8RDA3+Ultra400
2xTwinmoss 256mb PC3200
Ati R9800np @ pro
Veel mensen zijn bijvoorbeeld black ice geil

"Waar heb je die nexxon blokjes weg dan ? niet bij NL winkel of wel?"
Das wel een verhaal,ik had eerst zoals een echte noob bij een wel bekende webshop in Belgie de Maze4 blokjes voor cpu&gpu besteld op 2 dec 2003,ze zouden de volgende week geleverd worden,ik blij
.
Op 31 januari altijd nog niks ontvangen,ik boos
.
Ik ga naar de lokale computerwinkel omdat ik een keyboard moest hebben en ik vraag daar of zij geen waterblokjes hebben(met het gedacht ze hebben dat toch niet),ik zal eens horen zegt die mens en hij doet een telefoontje en hop pats boem de NexXon blokjes waren besteld,alhoewel ik ze niet gezien had en op het net vind ik ook totaal niks was dat wel een risico,dit alles was donderdagmiddag 31/01/2004,maandag 2/02/2004 had ik ze bij mij thuis als dat niet rap is dan weet ik het niet
.
L*V**O zuig daar eens puntje aan.
De blokjes zelf vermoed ik dat ze zwart gemaakt zijn,maar zoals je kan zien zijn ze proper afgewerkt,hij de winkelier heeft ze meegebracht van de Dipro Computerbeurs die door Belgie trekt,kweet ni of die in Nederland rondtrekt,maar daar zul je ze wel vinden veronderstel ik.
Das wel een verhaal,ik had eerst zoals een echte noob bij een wel bekende webshop in Belgie de Maze4 blokjes voor cpu&gpu besteld op 2 dec 2003,ze zouden de volgende week geleverd worden,ik blij
Op 31 januari altijd nog niks ontvangen,ik boos
Ik ga naar de lokale computerwinkel omdat ik een keyboard moest hebben en ik vraag daar of zij geen waterblokjes hebben(met het gedacht ze hebben dat toch niet),ik zal eens horen zegt die mens en hij doet een telefoontje en hop pats boem de NexXon blokjes waren besteld,alhoewel ik ze niet gezien had en op het net vind ik ook totaal niks was dat wel een risico,dit alles was donderdagmiddag 31/01/2004,maandag 2/02/2004 had ik ze bij mij thuis als dat niet rap is dan weet ik het niet
L*V**O zuig daar eens puntje aan.
De blokjes zelf vermoed ik dat ze zwart gemaakt zijn,maar zoals je kan zien zijn ze proper afgewerkt,hij de winkelier heeft ze meegebracht van de Dipro Computerbeurs die door Belgie trekt,kweet ni of die in Nederland rondtrekt,maar daar zul je ze wel vinden veronderstel ik.
Jij begrijpt het ook niet hè!Anoniem: 101112 schreef op 07 februari 2004 @ 01:05:
Je moet da ding gebruiken man,chillen die cpu man![]()
De enige manier om zonder condens je water zo ver mogelijk af te koelen is met een bong of met een waterchiller.
Om een hogere inschakeltemperatuur te krijgen zou je moeten weten hoe die schakelaar werkt. Met een beetje mazzel is het niets meer dan een weerstandje vervangen, Je moet nu dus wel weten hoe dat ding werkt. Open maken dusAnoniem: 104928 schreef op 07 februari 2004 @ 00:41:
Hoi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
greetz
[ Voor 34% gewijzigd door bredend op 07-02-2004 14:37 ]
[quote]bredend schreef op 07 februari 2004 @ 14:36:
[...]
Jij begrijpt het ook niet hè!
De enige manier om zonder condens je water zo ver mogelijk af te koelen is met een bong of met een waterchiller.
[...]
En wat begrijp ik dan niet,verklaar u nader.
Als je met zo een ding werkt dan moet je toch je toch de ruimte rond de socket inpakken tegen condens,eens je water onder 13 à15°c gaat krijg je condens,dus wat begrijp ik niet?
[...]
Jij begrijpt het ook niet hè!
[...]
Als je met zo een ding werkt dan moet je toch je toch de ruimte rond de socket inpakken tegen condens,eens je water onder 13 à15°c gaat krijg je condens,dus wat begrijp ik niet?
hij zal nooit onder de 13-15 graden gaan OMDAt er dan condens ontstaat , alles inpakken is een zwaar klote werk enb het ziet er niet uit, in de kast
Anoniem: 99852
Zo heb nu ook waterkoeling, krijg ik nou de eerste prijs "goedkoopste waterkoeling denkbaar"
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 99852 op 07-02-2004 15:19 ]
En, koelt het een beetje??Anoniem: 99852 schreef op 07 februari 2004 @ 15:04:
Zo heb nu ook waterkoeling, krijg ik nou de eerste prijs "goedkoopste waterkoeling denkbaar"
[afbeelding]
Mijn WC draait nu al een week of 3 nagenoeg 24/7. Ik heb geen reservoir, maar een emmer met een sicce idra erin. Nu is het zo dat ik ongeveer 1liter per week moet bijvullen. M'n emmer staat in de vensterbank dik 60cm van de verwarming af. Is dit puur verdamping? 1 liter per week is imo wel behoorlijk veel, echter zijn er nergens lekken te zien.
Anoniem: 95813
Ja dat is waarschijnelijk puur verdamping. Je zou er eens aan kunnen denken een gesloten systeem te maken dan heb je hier geen last meer van. Of goed afsluitende deksel maken voor op je deksel.
Anoniem: 99852
Perfecto, alleen die emmer is niet voldoende.
Na 4 uur is het water ongeveer 30 graden, en is processor temp 53 graden full load en 210 x 11(barton 2500+)
Ik heb nu een oude prullebak waar 4 van die emmers in kunnen.
Met luchtkoeling liep hij op stockspeed al op 59 graden(PC staat in Bureau kast)
PC staat nu 15 minuten aan en temp is 35 graden(case fan staat uit)
Dat je met WC nooit op een temp vlak boven de condenseertemperatuur kan komenAnoniem: 101112 schreef op 07 februari 2004 @ 14:52:
Toen ik nog geen deksel op mijn reservoir had (15x15x10cm) moest ik ook vaak bijvullen. Vooral omdat de fan in mijn voeding er overheen blies. Nu ik er een deksel op heb eigenlijk nooit meer. En de deksel hoeft helemaal niet bijzonder te zijn. Volgens mij zou een gelakte plank al voldoende zijn.Razkin schreef op 07 februari 2004 @ 19:09:
Mijn WC draait nu al een week of 3 nagenoeg 24/7. Ik heb geen reservoir, maar een emmer met een sicce idra erin. Nu is het zo dat ik ongeveer 1liter per week moet bijvullen. M'n emmer staat in de vensterbank dik 60cm van de verwarming af. Is dit puur verdamping? 1 liter per week is imo wel behoorlijk veel, echter zijn er nergens lekken te zien.
Je moet alleen wel zorgen dat het condens weer terug valt.
[ Voor 50% gewijzigd door bredend op 07-02-2004 21:29 ]
Anoniem: 90555
vergeet niet dat je cpu ook warmte maakt dus dat compenseert weerAnoniem: 104928 schreef op 07 februari 2004 @ 00:41:
Hoi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
greetz
Heb je geen rad dan?? Eentje van de sloop halen kost niet zoveel.. Heeft dat koelblok (Anoniem: 99852 schreef op 07 februari 2004 @ 20:55:
[...]
Perfecto, alleen die emmer is niet voldoende.
Na 4 uur is het water ongeveer 30 graden, en is processor temp 53 graden full load en 210 x 11(barton 2500+)
Ik heb nu een oude prullebak waar 4 van die emmers in kunnen.
Met luchtkoeling liep hij op stockspeed al op 59 graden(PC staat in Bureau kast)
PC staat nu 15 minuten aan en temp is 35 graden(case fan staat uit)
Als je dat apparaat instelt op 10 graden zal het water toch echt 10 graden worden!Anoniem: 90555 schreef op 07 februari 2004 @ 22:42:
[...]
vergeet niet dat je cpu ook warmte maakt dus dat compenseert weer
Het temperatuurverschil van het water in het blok en het water in de chiller is vrij klein.
Het blokje zal iets warmer worden dan het water. De CPU een stuk warmer.
Oke ik heb eindelijk ook me waterkoeling in elkaar gezet een :
Koolance PC2-601BW met een Dangerden Maze 4
Ik had het niet verwacht met die koolance kast maar me cpu tempratuur is gewoon 23 graden.
MIjn CPU is een amd athlon 64 3200+
Koolance PC2-601BW met een Dangerden Maze 4
Ik had het niet verwacht met die koolance kast maar me cpu tempratuur is gewoon 23 graden.
MIjn CPU is een amd athlon 64 3200+
Dit topic is gesloten.