Ik heb me ook aangemeld (op 11 januari, dus voor de wijziging) met een nog actieve aansluiting via KPN. Vanmorgen gebeld met MyADSL; volgens hun was het geen probleem omdat inderdaad de oude voorwaarden horen te gelden. Ben er nog niet helemaal gerust op
Verwijderd
Ik heb net gebeld met Mycom Kinkerstraat (Amsterdam) en die man vertelde me dat de bevestiging vandaag voor 17.00 uur binnen moest zijn. De faxlijn is echter constant bezetGFM schreef op 13 januari 2004 @ 19:15:
Geachte Hr./Mevr,
Dank u voor uw e-mail.
Het veranderen van de status van uw aanvraag duurt op het moment langer dan normaal. Voorbeeld: de status van de aanvragen die donderdag ingediend zijn worden vandaag pas in behandeling genomen.
U zult dus nog even geduld moeten hebben. De gegevens van de aanvraag zijn al naar Cambruim gegaan toen u de bestelling deed dus voor wat betreft de actie hoeft u zich geen zorgen te maken.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
C.L.J. Westland
MyCom Service Centre
[...]

Welke is nou waar??
Ps. ik heb al een aanvraag gedaan op 8 januari en status op mycom website is "Naar Cambrium"...
Ik heb die dinsdag gedaan en status is naar bbned
[ Voor 3% gewijzigd door brummers op 14-01-2004 15:44 ]
Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen
Bestelling op zaterdag was maandag al qua status "naar bbned"
Let trouwens op als je in de winkel bestelt; ze tikken dan gewoon op dezelfde pagina de gegevens in. Bij mij & familie dus het incorrecte mailadres (was gelukkig nog te registreren, maar toch slordig). Kun je niet wijzigen in de aanvraag zelf; wel op de accountpagina. Log dan in met je usernaam en wachtwoord mycom (gebruiken ze altijd in hoofddorp tenminste)
Valt mij op dat mensen in de winkel elkaar tegenspreken, de site onduidelijk is over de procedure(s) en de voorwaarden gaten hebben. Overigens identiek product als tweakdsl voor degenen die daaroverheen hebben gelezen in diverse threads
Let trouwens op als je in de winkel bestelt; ze tikken dan gewoon op dezelfde pagina de gegevens in. Bij mij & familie dus het incorrecte mailadres (was gelukkig nog te registreren, maar toch slordig). Kun je niet wijzigen in de aanvraag zelf; wel op de accountpagina. Log dan in met je usernaam en wachtwoord mycom (gebruiken ze altijd in hoofddorp tenminste)
Valt mij op dat mensen in de winkel elkaar tegenspreken, de site onduidelijk is over de procedure(s) en de voorwaarden gaten hebben. Overigens identiek product als tweakdsl voor degenen die daaroverheen hebben gelezen in diverse threads
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Vandaag per brief een bevestiging van mijn aanvraag gekregen van MyADSL.
Het leuke: in een TWEAKDSL envelop met TWEAKDSL briefpapier, maar dus wel van MyADSL..

Is natuurlijk gewoon een foutje van cambrium, maar wel geinig..
Het leuke: in een TWEAKDSL envelop met TWEAKDSL briefpapier, maar dus wel van MyADSL..
Is natuurlijk gewoon een foutje van cambrium, maar wel geinig..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:46 ]
Verwijderd
Waar vind ik de accountpagina? Weet je dat zo?RFVR schreef op 14 januari 2004 @ 16:05:
EDIT: Hmm, je bedoelt vast gewoon de mycom pagina met klantgegevens...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 18:46 ]
Verwijderd
Tja, ik ben het helemaal met je eens maar jammer genoeg kreeg ik toch 2 afwijzingenRFVR schreef op 14 januari 2004 @ 13:35:
Dan val je onder de toen geldende bepalingen die op je overeenkomst staan.
Zij hebben de verplichting aangegaan je onder die condities aan te sluiten.
Dan kunnen ze nu niet roepen dat je geen verbinding mocht hebben.
Weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar ik ga ze in elk geval hier aan houdenHet feit dat men nu nieuwe voorwaarden noemt (ook op de overeenkomsten) geeft aan dat deze niet golden voor eerder gesloten overeenkomsten.
De verwerking door Cambrium (hebben mijn url en mailadres aangemaakt zag ik) heeft plaatsgevonden en de lijncheck door BBned is iets waar MyCom/MyADSL weet van heeft. De actie is echter door MyCom onder de oorspronkelijk genoemde voorwaarden opgezet en moet dan ook zo worden uitgevoerd.
Ze kunnen niet naar BBned verwijzen, dat die niet kan lijnchecken of aansluiten voordat de huidige lijn is opgezegd.})
Nu ik hier lees dat andere mensen echter waarschijnlijk wel die aansluiting krijgen, geef ik het nog niet op.
Ik heb vandaag nog eens een mailtje eruit gestuurd (naar MyAdsl) waarin ik ze wijs op de 'oude" algemene voorwaarden en dat ik toch echt wel die aansluiting wil hebben.
Wordt vervolgd..
Ik dacht: kijk nog ff naar de status van mijn bestelling.
Wil ik inloggen, krijg ik de volgende foutmelding:
Hebben jullie dat ook??Verbeter de volgende fout(en) voordat U doorgaat:
Er is iets misgegaan met uw klantgegevens
Nope, morgen denk ik als ik jou was even met mycom bellen.GFM schreef op 14 januari 2004 @ 22:45:
Ik dacht: kijk nog ff naar de status van mijn bestelling.
[...]
Hebben jullie dat ook??
Nu doettie het hier ook weer.. zal wel storing geweest zijn dan...Mister I schreef op 14 januari 2004 @ 22:50:
[...]
Nope, morgen denk ik als ik jou was even met mycom bellen.
.edit: en nu krijg ik een "pagina niet gevonden"-pagina... Denk idd. dat er daar iets mis gaat
[ Voor 17% gewijzigd door JJapie op 14-01-2004 22:52 ]
Verwijderd
Aanbieding is verlengd en gewijzigd:
=========================================================
Voor eenieder wat wils
MyADSL wordt aangeboden in drie varianten; MyMax, MyMega en MyGiga. Voor eenieder wat wils. En allemaal zijn ze razendsnel!
Voor incidentele surfers die toch graag van een razendsnelle internetverbing willen genieten zonder data limiet, heeft MyADSL het MyMax pakket.
Let op: Met MyMax profiteer je van alle voordelen van MyADSL!
downstream : 512 Kbps
upstream : 256 Kbps
maandelijkse kosten : € 24,95 voor het eerste jaar, daarna € 29,95
eenmalige aansluitkosten : € 69,00
MyMega is er voor intensievere surfers en gamers die ook regelmatig grote bestanden willen downloaden in sneltreinvaart.
Voor jou is het internet een hoofdstation!
downstream : 1024 Kbps
upstream : 512 Kbps
maandelijkse kosten : € 39,95 voor het eerste jaar, daarna € 49,95
aanbieding : Gratis hosting pakket t.w.v. € 99,95 incl:
• gratis .nl domeinnaam
• 100 MB webruimte
• onbeperkt aantal mailboxen
• 10 GB dataverkeer per maand
Voor de professionele gebruiker is er MyGiga. De naam zegt het al; MyGiga geeft je data snelheden van 2048 tot maar liefst 8192 Kbps* !
Ideaal voor kantoorgebruik en paradijselijk voor gamers en downloaders!
downstream : 2048 tot 8192 Kbps*
upstream : 1024 Kbps
maandelijkse kosten : € 59,95 voor het eerste jaar, daarna € 74,95
• gratis .nl domeinnaam
• 100 MB webruimte
=====================================================
Verlengd tot 21-01, nu alleen voor de MyMega en MyGiga abo's én een gratis .nl domeinnaam erbij
=========================================================
Voor eenieder wat wils
MyADSL wordt aangeboden in drie varianten; MyMax, MyMega en MyGiga. Voor eenieder wat wils. En allemaal zijn ze razendsnel!
Voor incidentele surfers die toch graag van een razendsnelle internetverbing willen genieten zonder data limiet, heeft MyADSL het MyMax pakket.
Let op: Met MyMax profiteer je van alle voordelen van MyADSL!
MyMega is er voor intensievere surfers en gamers die ook regelmatig grote bestanden willen downloaden in sneltreinvaart.
Voor jou is het internet een hoofdstation!
downstream : 1024 Kbps
upstream : 512 Kbps
maandelijkse kosten : € 39,95 voor het eerste jaar, daarna € 49,95
• gratis .nl domeinnaam
• 100 MB webruimte
Voor de professionele gebruiker is er MyGiga. De naam zegt het al; MyGiga geeft je data snelheden van 2048 tot maar liefst 8192 Kbps* !
Ideaal voor kantoorgebruik en paradijselijk voor gamers en downloaders!
downstream : 2048 tot 8192 Kbps*
upstream : 1024 Kbps
maandelijkse kosten : € 59,95 voor het eerste jaar, daarna € 74,95
• gratis .nl domeinnaam
• 100 MB webruimte
=====================================================
Verlengd tot 21-01, nu alleen voor de MyMega en MyGiga abo's én een gratis .nl domeinnaam erbij
Inderdaad de website van Mycom doet wat raar. Want ik kan nu ook niet meer inloggen. En hij zegt af en toe ook dat de pagina niet gevonden kan worden. Zal vanmiddag hopelijk wel opgelost zijn.
Edit:
Werkt weer
Edit:
Werkt weer
[ Voor 6% gewijzigd door Mister I op 15-01-2004 08:00 ]
Hier nog niet
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Je moet het een paar keer achter elkaar porberen. Het beste werkt het als je klikt op Mijn Gegevens, dan inlogt en dan naar Status aanvraag MyADSL gaat...
Toch maar een mailtje naar MyCom gestuurd voor de zekerheid, krijg ik dit antwoord:
"> Iedereen die een ADSL aansluiting heeft zal buiten de boot vallen.
> Simpel om de reden dat het eenmaal niet mogelijk is een adsl lijn aan te
> sluiten als er al 1 aanwezig is. U zit verbonden aan een maand
> opzegtermijn en dat is iets wat wij niet kunnen veranderen.
>
> Onze streefdatum voor de oplevering van de lijn bedraagt op dit moment
> 20 werkdagen.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Mycom Direct"
en mn status was net "naar BBned"
Dat wordt dus weer mailtjes sturen en bellen enz
>
> 20 werkdagen.
>
>
> Mycom Direct"
Verwijderd
Ik heb gister ook een mailtje gestuurd met verwijzing naar de oude voorwaarden. Ik heb ook aangeboden om gewoon per 1 februari al te betalen en dat ik wacht tot mijn oude aansluiting totaal is opgeheven.Waarschijnlijk zal ik mijn aansluiting van Euronet al eerder dan 8 februari kwijt zijn maar dan zit je nog met de KPN die tevens ADSL signaal moet 'slopen' (administratief afsluiten dus).RikTW schreef op 15 januari 2004 @ 17:02:
Toch maar een mailtje naar MyCom gestuurd voor de zekerheid, krijg ik dit antwoord:
>
> 20 werkdagen.
>
>
> Mycom Direct"
Ik vind het nogal jammer hoe ze zich nu opstellen. Wat is nu het probleem als je al wel contract bent aangegaan en bereid bent om te betalen maar dat ze maximaal 4 weken moeten wachten voordat de lijn vrij is en je daadwerkelijk kunnen aansluiten?
Ben net keurig gebeld door iemand van MyCom (hoofdkantoor) omdat ik een briefje had gestuurd met de vraag of de verwerking wel goed ging, omdat ik en tevens m'n schoonmoeder hadden aangegeven pas na 11 februari aangesloten te willen worden.
Voor de goede: dat was vastgelegd op 't contract van m'n schoonmoeder en telefonisch met de verkooplijn afgesproken. Dus achteraf kun je daar weinig aan doen als het niet vastgelegd is, en hopen dat door de drukte de achterstanden groot zijn
Overigens had ik al een bbned-aansluiting en dat schijnt wat soepeler te gaan. Toch positief dat men z'n beloftes goed nakomt. In de kleine lettertjes van de voorwaarden staat ook dat men z'n uiterste best doet om de lijn binnen de gestelde termijn op te leveren. En als je niets hebt afgesloten is dat zo spoedig als mogelijk is (afhankelijk van cambrium en bbned).
Voor degenen die 't niet lukte is de verlengde aanbieding een goeie optie. Doe je dat de laatste dag, en tel je er 20 werkdagen (dus een volle maand) bij op, dan moet je die 1 maand opzegtermijn makkelijk halen
Voor de goede: dat was vastgelegd op 't contract van m'n schoonmoeder en telefonisch met de verkooplijn afgesproken. Dus achteraf kun je daar weinig aan doen als het niet vastgelegd is, en hopen dat door de drukte de achterstanden groot zijn
Overigens had ik al een bbned-aansluiting en dat schijnt wat soepeler te gaan. Toch positief dat men z'n beloftes goed nakomt. In de kleine lettertjes van de voorwaarden staat ook dat men z'n uiterste best doet om de lijn binnen de gestelde termijn op te leveren. En als je niets hebt afgesloten is dat zo spoedig als mogelijk is (afhankelijk van cambrium en bbned).
Voor degenen die 't niet lukte is de verlengde aanbieding een goeie optie. Doe je dat de laatste dag, en tel je er 20 werkdagen (dus een volle maand) bij op, dan moet je die 1 maand opzegtermijn makkelijk halen

Verwijderd
Ik ga eerst de reactie van MyCom morgen afwachten. Indien ik nu weer een afwijzing krijg, ga ik eerst nog even naar de winkel om te kijken of zij misschien met hoofdkantoor kunnen bellen. En dan maar proberen een tweede aanvraag in te dienen en hopen dat KPN beetje opschiet om mijn ADSLsignaal af te sluiten. Zal je namelijk zien, dien ik tweede aanvraag in en word die ook afgewezen omdat bijvoorbeeld de eerste aanvraag al is afgewezen.RFVR schreef op 15 januari 2004 @ 19:36:
[..}
In de kleine lettertjes van de voorwaarden staat ook dat men z'n uiterste best doet om de lijn binnen de gestelde termijn op te leveren. En als je niets hebt afgesloten is dat zo spoedig als mogelijk is (afhankelijk van cambrium en bbned).
Wel netjes dat jij word opgebeld, nu hopen dat ik ook een persoon van het hoofdkantoor nog kan spreken.
Bij mij staat de status nog steeds op naar BBned, en bij andere las ik was de opleverstatus al bekend. Wanneer hebben jullie het dan besteld?
Ik heb het zelf op 8 januari besteld.
Verwijderd
Ik heb gister een mail gehad waarin stond dat het er erg druk wasMister I schreef op 17 januari 2004 @ 12:40:
Bij mij staat de status nog steeds op naar BBned, en bij andere las ik was de opleverstatus al bekend. Wanneer hebben jullie het dan besteld?
[mail]
Beste kubi55,
Uw aanvraag voor de DSL lijn is in goede orde ontvangen en verwerkt.
Helaas is er op dit moment binnen het BBNed netwerk geen capaciteit
beschikbaar om de order binnen de normale termijn aangesloten te krijgen.
De verwachtte oplevering is afhankelijk van BBNed. U ontvangt hierop
in de loop van komende weken een aantal mailtjes met de
vervolg stappen.
Eerst volgt de uitleg van alle stappen en wanneer U weer contact met ons
dient op te nemen. Als tweede en als laatste staat de originele melding die
wij van BBNed ontvangen.
Onderaan staat de originele terugmelding van BBNed
--
De uitleg over het leverproces voor DSL
---------------------------------------
Het aanvraag proces van een DSL lijn beslaat een aantal stappen. Om meer
duidelijkheid te geven in dit proces sturen we per relevante stap een
email bericht. Voor mensen of bedrijven met meer dan 1 dsl lijn staan er
in de headers relevante gegevens.
De stappen die gevolgd worden
-----------------------------
0. Capaciteitsproblemen bij BBNed
1. Start orderverwerking voor een lijn
2. Verzoek aan KPN voor oplever datum portering
3. Bevestiging KPN voor opleverdatum portering
4. Schakelen BBNed systeem
5. De portering
6. Een opgeleverde lijn
[/mail]
kubi55: ik heb inderdaad ook die mail gehad. Ik vind het vooral irritant dat ze compleet geen schatting geven qua levertijd. Kijk, als het niet binnen 2 weken lukt, okee, maar nu kunnen ze er eventueel zelfs 2-3 maanden over doen.
Wat ruist er door het struikgewas
Juist. En stel nou dat jij toch binnen een maand je lijntje hebt dan valt het alleen maar mee toch....
Ik vind het ook vreemd dat ze geen termijn noemen..
Eerst is het 20 werkdagen, en nu is het opeens onbepaald en afhankelijk van BBNed.
Zelf heb ik mijn huidige kabelabonnement per 1 februari 2004 opgezegd, met een beetje pech zit ik dus een week, of misschien wel meer, zonder breedbandverbinding
Ik ging er al wel vanuit dat het druk zou zijn, dus had ik al gerekend op 1 week geen breedband, maar ik hoop toch echt dat het niet meer gaat worden...
.edit: O, ik heb ze trouwens al 2x een mail gestuurd met vragen over de levertijd, maar heb tot op heden niks mogen ontvangen..
Eerst is het 20 werkdagen, en nu is het opeens onbepaald en afhankelijk van BBNed.
Zelf heb ik mijn huidige kabelabonnement per 1 februari 2004 opgezegd, met een beetje pech zit ik dus een week, of misschien wel meer, zonder breedbandverbinding
Ik ging er al wel vanuit dat het druk zou zijn, dus had ik al gerekend op 1 week geen breedband, maar ik hoop toch echt dat het niet meer gaat worden...
.edit: O, ik heb ze trouwens al 2x een mail gestuurd met vragen over de levertijd, maar heb tot op heden niks mogen ontvangen..
[ Voor 14% gewijzigd door JJapie op 18-01-2004 11:21 ]
<Addertje onder het grasmodus>
Hebben jullie ergens gelezen of gezien dat je bij het opzeggen van je abonnement wederom 69 euro kwijt schijnt te zijn voor AFSLUITkosten?!
</off>
Zat toevallig de achterkant van 't bestelformulier van de pc (krijg je opgestuurd) te lezen, en daar werd ineens over afsluitkosten gesproken?
Normaal betaal je of geen entree of geen afsluitkosten, maar MyCom denkt kennelijk 2x te kunnen profiteren van de klanten.
Zo wordt die gratis PC niet alleen steeds meer voorzien van allerlei voorwaarden maar ook van extra kosten....
/edit: BELANGRIJK, zie http://silverapp1.mycom.n...itle=Leveringsvoorwaarden
Ik heb deze ook maar op m'n harddisk opgeslagen. Kennelijk heeft Mycom of oude danwel nieuwe Algemene Voorwaarden achterop briefpapier staan. Maar deze voorwaarden waren bekend en daarmee ben je dus akkoord gegaan!
Want hier wordt nergens over die 69 euro gerept:
Na ontvangst van de bevestiging en uw eerste betaling wordt de MyCom PC binnen 12 dagen bij u afgeleverd.
En wanneer is die 1e betaling: rond de 1e van de maand volgend op die waarin uw MyAdsl-verbinding actief is geworden. Stel dat je op de 2e wordt aangesloten krijg je de 1e van de maand erop je mailtje en 12 dagen daarna je pc pas? Geen 2 weken
Hebben jullie ergens gelezen of gezien dat je bij het opzeggen van je abonnement wederom 69 euro kwijt schijnt te zijn voor AFSLUITkosten?!
</off>
Zat toevallig de achterkant van 't bestelformulier van de pc (krijg je opgestuurd) te lezen, en daar werd ineens over afsluitkosten gesproken?
Normaal betaal je of geen entree of geen afsluitkosten, maar MyCom denkt kennelijk 2x te kunnen profiteren van de klanten.
Zo wordt die gratis PC niet alleen steeds meer voorzien van allerlei voorwaarden maar ook van extra kosten....
/edit: BELANGRIJK, zie http://silverapp1.mycom.n...itle=Leveringsvoorwaarden
Ik heb deze ook maar op m'n harddisk opgeslagen. Kennelijk heeft Mycom of oude danwel nieuwe Algemene Voorwaarden achterop briefpapier staan. Maar deze voorwaarden waren bekend en daarmee ben je dus akkoord gegaan!
Want hier wordt nergens over die 69 euro gerept:
En in hun tarievenoverzicht of in de aanbieding werd ook nergens daar over gesproken:Artikel 4 - Looptijd van de Overeenkomst
4.1 - De Overeenkomst voor de levering van een Dienst wordt aangegaan voor de minimumperiode van één jaar en zal hij daarna steeds automatisch met een periode van één jaar worden verlengd, tenzij zij door één van de partijen uiterlijk 45 dagen voor afloop van de periode schriftelijk is opgezegd.
4.2 - Ontbinding zonder inachtname van een opzegtermijn is, ook tijdens de Minimumperiode, slechts mogelijk indien dat schriftelijk geschiedt en in een van de volgende situaties:
bij overlijden, faillissement of surséance van betaling van de wederpartij;
indien er goede grond bestaat voor de vrees dat Contractant niet tot nakoming van de Overeenkomst bereid of in staat zal zijn;
indien de Contractant tekortschiet in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen uit de Overeenkomst, mits de ernst daarvan ontbinding rechtvaardigt, en mits nakoming ook niet alsnog is geschied binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand;
in geval een relevante Overmachtsituatie zich langer dan 6 maanden aaneengesloten voordoet.
4.3 -Indien MyADSL de Overeenkomst ontbindt op grond van het vorige lid, blijft de Contractant verplicht de vergoedingen die over de resterende looptijd verschuldigd zijn, te voldoen, welke vordering dan onmiddellijk opeisbaar is.
4.4 - MyADSL is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen indien een van haar leveranciers de leveranties stopzet of de voorwaarden daarvan wijzigt, en het daardoor redelijkerwijs niet van MyADSL verwacht kan worden dat zij de Leveringsomvang tegen de overeengekomen voorwaarden gaat of blijft leveren. De Overeenkomst zal dan eindigen op het moment waarop de leverancier zijn leveranties aan MyADSL stopzet of de voorwaarden daarvan wijzigt.
Iets waar ik ook gepikeerd over ben: 2 WEKEN NA OPLEVERING VAN DE ADSL-LIJN zou je de PC krijgen. Wel, wat lees ik in de welkomstbrief van MyAdsl:Let op: Met MyMax profiteer je van alle voordelen van MyADSL!
Na ontvangst van de bevestiging en uw eerste betaling wordt de MyCom PC binnen 12 dagen bij u afgeleverd.
En wanneer is die 1e betaling: rond de 1e van de maand volgend op die waarin uw MyAdsl-verbinding actief is geworden. Stel dat je op de 2e wordt aangesloten krijg je de 1e van de maand erop je mailtje en 12 dagen daarna je pc pas? Geen 2 weken

[ Voor 86% gewijzigd door tweaktubbie op 18-01-2004 13:47 ]
Wee blij dat je überhaupt al post van ze gekregen hebt
Ik heb dus nog helemaal niks gezien, noch van MyCom, noch van Cambrium..
Wanneer heb jij MyADSL aangevraagd?
Wanneer heb jij MyADSL aangevraagd?
Ik kreeg zojuist het volgende antwoord op mijn email:
Geachte heer GFM,
Wij wachten nog op melding van KPN wanneer de lijn word aangesloten
op ons netwerk. Zodra dit bekend is word u hierover geinformeerd. Gezien het enorme
succes van de actie kan e.a. iets langer gaan dueren als normaal en verwachten we dat
de lijn medio februari word geleverd.
Met vriendelijk groet
MyADSL
Verwijderd
Ook ik heb de leveringsvoorwaarden opgeslagen en hierin staat nergens dat er afsluitkosten worden gerekend bij het opzeggen van je ADSL abbonement na het aflopen van je min. abbonements periode (1 jaar).
waar kun je deze opslaan??Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:48:
Ook ik heb de leveringsvoorwaarden opgeslagen en hierin staat nergens dat er afsluitkosten worden gerekend bij het opzeggen van je ADSL abbonement na het aflopen van je min. abbonements periode (1 jaar).
Waar die voorwaarden staan? Zie m'n linkje hierboven...
Sla die op, want als je achterop je brief van mycom kijkt (bevestiging voor te bestellen pc en keuze voor eenmalig machtigen voor dit jaar en daarna per maand, of maandelijks) staan ANDERE voorwaarden waar 69 euro wordt genoemd.
En dat staat dus niet op de site (daar teken je voor in de overeenkomst).
Wanneer aangevraagd? De 10e.
Sla die op, want als je achterop je brief van mycom kijkt (bevestiging voor te bestellen pc en keuze voor eenmalig machtigen voor dit jaar en daarna per maand, of maandelijks) staan ANDERE voorwaarden waar 69 euro wordt genoemd.
En dat staat dus niet op de site (daar teken je voor in de overeenkomst).
Wanneer aangevraagd? De 10e.
Mijn vader heeft vandaag gebeld over die afsluitkosten, maar daar kan de standaard-klantenservice-doos niks over zeggen dus moet er weer een brief/fax worden gestuurd. Beetje jammer allemaal, krijg steeds meer het idee dat ik met amateurs te maken heb.
FF een snelle vraag ik heb geen tijd om de hle topic te lezen, kan ik na 1 jaar het abonnementsvorm verlagen naar die van 24,95 omdat de actie alleen geldig is met de abonnementsvorm van 39.95 of hoger ! ! !
Gegroet
Gegroet
Verwijderd
heb inmiddels ook een brief ontvangen......ik had me een dag ofzo voor dat die nieuwe actie kwam met een gratis hosting pakket.... die loop ik nu dus mooi mis
wel 70 euro opzegkosten betalenVerwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 23:12:
Je kunt gewoon opzeggen en dan naar een andere provider gaan

Dat is vreemd! Ik heb voordat ik het formulier opstuurde gebeld met MyADSL en die zeiden dat er géén afsluitkosten in rekening werden gebracht!Ojjorz schreef op 20 januari 2004 @ 16:52:[...]
wel 70 euro opzegkosten betalen![]()
ik zal mijn paps is bellen om te vragen of Myadsl daar al op gereageerd heeft.
RFVR; Zou je die opgeslagen overeenkomst online willen zetten? Ik heb hem namelijk niet opgeslagen en op de website is ie égt veranderd!
4.1 - De Overeenkomst voor de levering van een Dienst wordt aangegaan voor de minimumperiode van één jaar en zal hij daarna steeds automatisch met een periode van één jaar worden verlengd, tenzij zij door één van de partijen uiterlijk 45 dagen voor afloop van de periode schriftelijk is opgezegd. Bij het beëindigen van de overeenkomst zal éénmalig € 69,- administratiekosten in rekening gebracht worden.
Thanx!Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:27:
Ik heb ze je gemailed.
Kheb trouwens net ff naar MyCom gemaild, ik wil ff opheldering van ze. Want zo werkt het dus niet.
Verwijderd
RonaldJ, zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn om ze mij ook te mailen. Ik ben namelijk van plan om die knakkers ook even een belletje te geven hierover, en met de oude leveringsvoorwaarden in bezit sta ik uiteraard een stuk sterker. Juridisch is dit kansloos wat ze doen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik dreig dat het van mij niet meer door hoeft te gaan... Ik heb immers een aanvraag gedaan waarbij andere (betere) leveringsvoorwaarden golden...Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:27:
Ik heb ze je gemailed.
Wat er dan gaat gebeuren is dat ze van hun kant de overeenkomst opzeggen. Ze hebben toch leveringsproblemen dus een zeikende klant meer of minder maakt ze ook niet uit. Ik ga eisen dat de overeenkomst door gaat ZONDER afsluitkosten. Ik wil namelijk toch die PC wel!Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:55:
[...]
RonaldJ, zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn om ze mij ook te mailen. Ik ben namelijk van plan om die knakkers ook even een belletje te geven hierover, en met de oude leveringsvoorwaarden in bezit sta ik uiteraard een stuk sterker. Juridisch is dit kansloos wat ze doen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik dreig dat het van mij niet meer door hoeft te gaan... Ik heb immers een aanvraag gedaan waarbij andere (betere) leveringsvoorwaarden golden...
Maar zij zitten fout, want als er een verandering in de overeenkomst aangebracht wordt moet de klant tenminste 30 kalenderdagen vóór de wijziging op de hoogte gebracht worden. In die periode kan de klant het abbonement dan ook eventueel opzeggen. En ik ben nergens van op de hoogte gesteld.
Verwijderd
Stuur even een e-mailtje dan e-mail ik ze (geld natuurlijk voor iedereen die ze wil hebben)Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:55:
[...]
RonaldJ, zou je alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn om ze mij ook te mailen. Ik ben namelijk van plan om die knakkers ook even een belletje te geven hierover, en met de oude leveringsvoorwaarden in bezit sta ik uiteraard een stuk sterker. Juridisch is dit kansloos wat ze doen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik dreig dat het van mij niet meer door hoeft te gaan... Ik heb immers een aanvraag gedaan waarbij andere (betere) leveringsvoorwaarden golden...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 20:07 . Reden: e-mail adres verwijderd, hate them spam bots ]
Is er al iemand die een status verder heeft dan 'Naar BBned'?
10-01-2004 € 79,00 Vooruitbetaling Geauthoriseerd door MyCom
en gisteren brief gehad over de gratis pc
oohhhh lol ik heb die myadsl aanvraag link over het hoofd gezien.. ik dacht dat het een link was om het aan te vragen
stom he
Aangevraagd
Naar Cambrium
Ontvangen Cambrium
Naar BBNED
en gisteren brief gehad over de gratis pc
oohhhh lol ik heb die myadsl aanvraag link over het hoofd gezien.. ik dacht dat het een link was om het aan te vragen
Aangevraagd
Naar Cambrium
Ontvangen Cambrium
Naar BBNED
[ Voor 48% gewijzigd door Pascal Saul op 21-01-2004 01:14 ]
Ik heb twee weken geleden mijn Planet Internet ADSL opgezegd en nog steeds niks gehoord; met het afschrijven van de abonnementskosten zijn ze altijd zo stipt!

[ Voor 6% gewijzigd door Epitome op 21-01-2004 01:58 ]
Heb het idee dat Mycom aardig meeleest hier en continue achter de zaken aanloopt.
Eerst kon iedereen (ook overstappers) terecht; daarna vinden ze 't lastig en passen ze hun voorwaarden aan [zeggen ze] - uiteraard pas later op internet.
Daarna deze feature met afsluitkosten (die zowel in de voorwaarden als het aanbod niet werden genoemd).
Tel daar de leverdatum van de pc bij op (geen 2 weken na oplevering zoals op de site) die op het aanvraagformulier dus 12 dagen na de 1e betaling (de 1e van de maand erop) pas plaatsvindt.
Nee, een fijn en prettig welkomstgevoel geven ze je niet.
Gelijk al regeltjes aanpassen terwijl je daar dus niet mee akkoord bent gegaan of info over hebt ontvangen...
Eerst kon iedereen (ook overstappers) terecht; daarna vinden ze 't lastig en passen ze hun voorwaarden aan [zeggen ze] - uiteraard pas later op internet.
Daarna deze feature met afsluitkosten (die zowel in de voorwaarden als het aanbod niet werden genoemd).
Tel daar de leverdatum van de pc bij op (geen 2 weken na oplevering zoals op de site) die op het aanvraagformulier dus 12 dagen na de 1e betaling (de 1e van de maand erop) pas plaatsvindt.
Nee, een fijn en prettig welkomstgevoel geven ze je niet.
Gelijk al regeltjes aanpassen terwijl je daar dus niet mee akkoord bent gegaan of info over hebt ontvangen...
Verwijderd
Als jij hebt getekend voordat de Algemene Voorwaarden werden veranderd, is het contract nietig te verklaren en kan dus ontbonden worden. Verstandig van MyCom zou zijn om de mensen die voor de verandering hebben getekend, gewoon onder die voorwaarden aan te houden als abonnee's. M.a.w. je hebt dus niets te maken met afsluitkosten en je zou binnen 2 weken na oplevering die PC moeten ontvangen.
Een leer voor de volgende keer.. NIETS IS GRATIS! Er zitten altijd haken en ogen aan dit soort constructies! Niemand deelt gratis PC's uit!!
Een leer voor de volgende keer.. NIETS IS GRATIS! Er zitten altijd haken en ogen aan dit soort constructies! Niemand deelt gratis PC's uit!!
Verwijderd
Dat ga ik uiteraard ook proberen, maar of dat zo gaat lukken weet ik niet. Ik heb er vanmorgen nog eens over nagedacht. In de overeenkomst die wij ze hebben opgestuurd om eea te bestellen staat dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en daarmee akkoord gaat. Verder staat er reeds dat je ze toestemming geeft om het bedrag maandelijks van je rekening af te schrijven. Ik begrijp hun antwoordformulier dan ook niet:Ojjorz schreef op 20 januari 2004 @ 21:45:
[...]
Wat er dan gaat gebeuren is dat ze van hun kant de overeenkomst opzeggen. Ze hebben toch leveringsproblemen dus een zeikende klant meer of minder maakt ze ook niet uit. Ik ga eisen dat de overeenkomst door gaat ZONDER afsluitkosten. Ik wil namelijk toch die PC wel!
1) bevestiging akkoord voorwaarden => had ik al gedaan. + Er wordt niet eens aangegeven dat de voorwaarden veranderd zijn!!!
2) betaal met machtiging => had ik ook al gedaan!
3) extra accesoires => geen belangstelling
4) Noteer uw gegevens + handtekening => waarom? Gegevens en handtekening zijn al in bezit!?
Aan de monteur heb ik ook geen behoefte.
Als ik het zo bekijk is dit hele antwoordformulier alleen maar bedoeld om je handtekening onder de gewijzigde algemene voorwaarden te krijgen. Ik raad dan ook niemand aan om dit formulier zo maar terug te sturen. Ik ga ze zo eens bellen om protest aan te tekenen tegen deze gang van zaken. En inderdaad: ook ik wil gewoon onder de oude voorwaarden, waar ik EN zij akkoord mee zijn gegaan door mijn ondertekening, de PC en ADSL geleverd krijgen...
Als ze de voorwaarden veranderen kun je toch opzeggen
Verwijderd
Dat zou kunnen, maar ik kan ze ook aan de voorwaarden houden waar ik voor heb getekend...
Dat besefte ik me vooraf -en zie eerdere reacties van iedereen- heel goed. Dat je aansluitkosten betaalt, relatief duurder per maand uit bent, een datalimiet (alleen bij 1024 en hoger vreemd genoeg 10Gb; haal je met 512 makkelijk!) hebt en donders goed uit moet kijken dat je op tijd opzegt omdat je er anders minimaal weer een jaar aan vast zit.Er zitten altijd haken en ogen aan dit soort constructies! Niemand deelt gratis PC's uit!!
Dat vond ik wel een gratis pc waard. Maar sneaky voorwaarden aanpassen gaat wel ver; andersom legden ze al een berg voorwaarden op (zoals bij een maand niet betalen een factuur gepresenteerd krijgen voor de pc a 499 terwijl die echt nooit zoveel kost).
Op dat 'bevestigingsformulier' (zoals hierboven gezegd inderdaad waarschijnlijk niet alleen een poging je meer aan te smeren; al wordt er nergens naar de gewijzigde voorwaarden verwezen - je hebt je eerdere overeenkomst al op basis daarvan gedaan, dus maakt niet uit wat ze nu sturen!) heb ik die 69 euro aan de achterzijde doorgekrast. Kijk wel hoe myadsl bevalt over 10 maanden; en mocht ik ooit opzeggen dan zal ik toepasselijke rechtsmiddelen naar believen inzetten...

Op het antwoordformulier...
Er staat nergens accoord te gaan met de voorwaarden aan de achterkant
Ik denk dat ik het ook maar doorstreep want ik had het ook al afgesloten voordat ze ermee aankwamen..
De gegevens heb ik al wel binnen enzo.. ftp http mail werkt.. alleen kan ik nergens pop boxxen aanmaken? Waar is die link? Ik heb hem nog nergens gezien
Er staat nergens accoord te gaan met de voorwaarden aan de achterkant
Ik denk dat ik het ook maar doorstreep want ik had het ook al afgesloten voordat ze ermee aankwamen..
De gegevens heb ik al wel binnen enzo.. ftp http mail werkt.. alleen kan ik nergens pop boxxen aanmaken? Waar is die link? Ik heb hem nog nergens gezien
Verwijderd
...en denk je dat dit voldoende is...het doorstrepen van die 69 euro op een extra overeenkomst...die overeenkomst was er toch al ?RFVR schreef op 21 januari 2004 @ 11:47:
[...]
Op dat 'bevestigingsformulier' (zoals hierboven gezegd inderdaad waarschijnlijk niet alleen een poging je meer aan te smeren; al wordt er nergens naar de gewijzigde voorwaarden verwezen - je hebt je eerdere overeenkomst al op basis daarvan gedaan, dus maakt niet uit wat ze nu sturen!) heb ik die 69 euro aan de achterzijde doorgekrast. Kijk wel hoe myadsl bevalt over 10 maanden; en mocht ik ooit opzeggen dan zal ik toepasselijke rechtsmiddelen naar believen inzetten...
Welke rechtsmiddelen denk je aan..het voorleggen aan een rechter ?
Client niet op de hoogte gesteld binnen 30 dagen van veranderende voorwaarden
levering binnen limiet...hier kan worden terug gevallen op overmacht ( grote aanvraag)
Heeft het zin om het formulier geheel NIET terug te sturen omdat je TOCH al getekend hebt !
Verwijderd
Deze kreeg ik net binnen per mail: 
Aan KPN is het verzoek gedaan voor het leveren van uw DSL verbinding op
de 2004/2/2 0:0:0. Dit is een verzoek; KPN kan hier van afwijken. De
aanvraag versnellen is niet mogelijk.
wij van BBNed ontvangen.
--
--
5. De portering
6. Een opgeleverde lijn
Stap 0: Capaciteitsproblemen bij BBNed.
Eigenlijk is dit geen stap in het leverproces, maar een constatering.
Dit bericht wordt veroorzaakt als er op een centrale veel aanvragen
binnen zijn gekomen. De snelheid waarmee DSLAM's worden bijgeplaatst
is vooral afhankelijk van leversnelheid van toeleveranciers (Cisco &
Alcatel), maar kan enkele dagen tot enige tijd duren.
Capaciteitsprobleem mailtjes worden altijd opgevolgd door een melding
dat het capaciteitsprobleem is opgelost, waarna de orderverwerking
wordt opgestart.
Stap 1: Start orderverwerking voor een lijn
-------------------------------------------
Op het moment dat een order in verwerking wordt genomen, worden een
aantal stappen gelijktijdig afgehandeld, die de verschillende partijen
die betrokken zijn bij het leveren van de lijn.
Stap 2: Verzoek aan KPN voor opleverdatum portering
---------------------------------------------------
De orderverwerking is gestart en er moet een datum geplanned worden
waarop het DSL signaal op uw telefoonlijn gezet wordt.
Stap 3: Bevestiging KPN voor opleverdatum portering
KPN geeft een bevestigingsdatum terug voor portering. Dit is een
semi handmatig process. Tussen stap 2 en 3 kunnen enkele dagen zitten.
**** Nu komen er een aantal dagen geen mailtjes ***
Stap 4: Schakelen BBNed systeem
-------------------------------
Van deze stap krijgt U geen bericht, maar wordt uw verbinding aan
de BBNed kant technisch klaar gemaakt voor uw verbinding.
Stap 5: De portering
--------------------
Het porteren van een lijn. Dit gebeurt door KPN en is eigenlijk de laatste
stap in het leverproces, waarbij een KPN monteur in de centrale de verbinding
maakt tussen uw telefoonlijn en de DSLAM (modem in de centrale).
Als uw modem aan staat, ziet U nu link verschijnen.
Stap 6: Een opgeleverde lijn
----------------------------
Gefeliciteerd met uw verbinding. Als U geen link krijgt dient dit binnen 5
werkdagen gemeld te worden.
Valt uw telefoonverbinding weg na opleveren van de lijn, gelijk contact
opnemen. De KPN zet dan de oude situatie terug en er wordt een onderzoek
opgestart.
-------------
Denkt U aan het aansluiten van de splitter op de juiste manier:
* Een ISDN splitter moet voor het NT1 kastje
* Line gaat op de telefoonlijn
* Phone gaat naar de telefoon (of NT1)
* ADSL gaat naar het modem.
Mocht er gebruik worden gemaakt van email faciliteiten, kunt U die volgens
informatiepagina's al gebruiken.
Aan deze documentatie en alle beschreven stappen kunnen geen rechten ontleend
worden.
Aan KPN is het verzoek gedaan voor het leveren van uw DSL verbinding op
de 2004/2/2 0:0:0. Dit is een verzoek; KPN kan hier van afwijken. De
aanvraag versnellen is niet mogelijk.
wij van BBNed ontvangen.
--
--
5. De portering
6. Een opgeleverde lijn
Stap 0: Capaciteitsproblemen bij BBNed.
Eigenlijk is dit geen stap in het leverproces, maar een constatering.
Dit bericht wordt veroorzaakt als er op een centrale veel aanvragen
binnen zijn gekomen. De snelheid waarmee DSLAM's worden bijgeplaatst
is vooral afhankelijk van leversnelheid van toeleveranciers (Cisco &
Alcatel), maar kan enkele dagen tot enige tijd duren.
Capaciteitsprobleem mailtjes worden altijd opgevolgd door een melding
dat het capaciteitsprobleem is opgelost, waarna de orderverwerking
wordt opgestart.
Stap 1: Start orderverwerking voor een lijn
-------------------------------------------
Op het moment dat een order in verwerking wordt genomen, worden een
aantal stappen gelijktijdig afgehandeld, die de verschillende partijen
die betrokken zijn bij het leveren van de lijn.
Stap 2: Verzoek aan KPN voor opleverdatum portering
De orderverwerking is gestart en er moet een datum geplanned worden
waarop het DSL signaal op uw telefoonlijn gezet wordt.
Stap 3: Bevestiging KPN voor opleverdatum portering
KPN geeft een bevestigingsdatum terug voor portering. Dit is een
semi handmatig process. Tussen stap 2 en 3 kunnen enkele dagen zitten.
**** Nu komen er een aantal dagen geen mailtjes ***
Stap 4: Schakelen BBNed systeem
-------------------------------
Van deze stap krijgt U geen bericht, maar wordt uw verbinding aan
de BBNed kant technisch klaar gemaakt voor uw verbinding.
Stap 5: De portering
--------------------
Het porteren van een lijn. Dit gebeurt door KPN en is eigenlijk de laatste
stap in het leverproces, waarbij een KPN monteur in de centrale de verbinding
maakt tussen uw telefoonlijn en de DSLAM (modem in de centrale).
Als uw modem aan staat, ziet U nu link verschijnen.
Stap 6: Een opgeleverde lijn
----------------------------
Gefeliciteerd met uw verbinding. Als U geen link krijgt dient dit binnen 5
werkdagen gemeld te worden.
Valt uw telefoonverbinding weg na opleveren van de lijn, gelijk contact
opnemen. De KPN zet dan de oude situatie terug en er wordt een onderzoek
opgestart.
-------------
Denkt U aan het aansluiten van de splitter op de juiste manier:
* Een ISDN splitter moet voor het NT1 kastje
* Line gaat op de telefoonlijn
* Phone gaat naar de telefoon (of NT1)
* ADSL gaat naar het modem.
Mocht er gebruik worden gemaakt van email faciliteiten, kunt U die volgens
informatiepagina's al gebruiken.
Aan deze documentatie en alle beschreven stappen kunnen geen rechten ontleend
worden.
Op de webmailpagina (email.cambrium.nl). LET OP: webmail.myadsl.nl leidt volgens mij naar iemand z'n webmailpagina, en als die logt kan diegene jouw gegevens zien...alleen kan ik nergens pop boxxen aanmaken? Waar is die link? Ik heb hem nog nergens gezien
Formulier niet terugsturen lijkt me geen optie; dan krijg je niets vrees ik - men wil weten of je in 1 x machtigt en of je opties erbij wil.
Verwijderd
Maar in de overeenkomst die ik al ondertekend hebt staat letterlijk:RFVR schreef op 21 januari 2004 @ 12:54:
[...]
Formulier niet terugsturen lijkt me geen optie; dan krijg je niets vrees ik - men wil weten of je in 1 x machtigt en of je opties erbij wil.
"De klant geeft MyADSL toestemming het abonnementsgeld van E 24,95 maandelijks via automatische incasso te incasseren van bovenstaand rekeningnummer, voor een periode van tenminste 1 jaar, na het afsluiten van het contract."
Het lijkt me niet dat dan onduidelijk is of en hoe ze moeten incasseren?
Opties zijn opties; ze kunnen me niet verplichten daarop te antwoorden.
Het niet opsturen van deze onzin lijkt me dus wel degelijk een optie. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan, en daar zullen ze zich aan houden ook!
Hmm, maar uit de brief blijkt wel dat je hem moet terugsturen voor verdere afhandeling van je aanvraag.
En het is idd een trieste manier om je de nieuwe voorwaarden te laten tekenen
En het is idd een trieste manier om je de nieuwe voorwaarden te laten tekenen
Klopt echt helemaal niet svan wat je hier roept, maar je duim is vast al aardig leeg nu

€ 59 A7V8X-MX
€ 80 Athlon XP 2000+
€ 42 256 MB mem
€ 60 40 GB hdd
€ 45 kastje
€ 9 diskdrive
€ 35 schrijver
€ 19 keyboard
€ 15 muis
€ 100 windows
totaal: € 464 en dan zit ie nog niet in elkaar. Met bouwen dus inderdaad ongeveer € 499. Misschien iets minder, misschien ook iets meer. Bouwel zal ergens tussen de € 30 en € 50 liggen, gok ik.
Het kan aan mij liggen, maar ik het nooit ergens zien staan dat er: ook voor overstappers' of iets dergelijks, heeft gestaan. Verder is het bij elk ADSL, van welke provider dan ook, zo dat je op dat moment geen ADSL mag hebbenRFVR schreef op 21 januari 2004 @ 10:24:
Toevallig heeft een vriend van me al sinds november ofzo MyADSL, en hij wist toen al dat er € 69 afsluitkosten waren. Niet half januari dus.Daarna deze feature met afsluitkosten (die zowel in de voorwaarden als het aanbod niet werden genoemd).
Datalimiet? Geen enkel abbonement bij hen heeft een datalimiet hoor. Zelf niet het 512/256..... een datalimiet (alleen bij 1024 en hoger vreemd genoeg 10Gb; ....
Reken ff mee (prijzen mycom.nl):...(zoals bij een maand niet betalen een factuur gepresenteerd krijgen voor de pc a 499 terwijl die echt nooit zoveel kost).
€ 59 A7V8X-MX
€ 80 Athlon XP 2000+
€ 42 256 MB mem
€ 60 40 GB hdd
€ 45 kastje
€ 9 diskdrive
€ 35 schrijver
€ 19 keyboard
€ 15 muis
€ 100 windows
totaal: € 464 en dan zit ie nog niet in elkaar. Met bouwen dus inderdaad ongeveer € 499. Misschien iets minder, misschien ook iets meer. Bouwel zal ergens tussen de € 30 en € 50 liggen, gok ik.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Mijn subdomein is dus ook al geactiveerd
(mail, ftp, http etc.). Ik kan echter
geen mail ontvangen
. Is het iemand al wel gelukt, ben best benieuwd
Mailprogramma = The Bat!
Fout --> - Connected to POP3
- Authenticated (Plain
- 3 messages in mailbox, 3 new
- Connection to host broken (last commands set were: "UIDL", "RETR1")
Met outlook geeft ie ook een fout
...
geen mail ontvangen

Mailprogramma = The Bat!
Fout --> - Connected to POP3
- Authenticated (Plain
- 3 messages in mailbox, 3 new
- Connection to host broken (last commands set were: "UIDL", "RETR1")
Met outlook geeft ie ook een fout

Op 9 januari stond bij de leverings voorwaarden op internet niets over die € 69 afsluitkosten, misschien dat het wel zo moest zijn, maar dan is het gewoon de fout van MyADSL. Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden die toen op internet stonden.bobsnl schreef op 21 januari 2004 @ 22:50:
Toevallig heeft een vriend van me al sinds november ofzo MyADSL, en hij wist toen al dat er € 69 afsluitkosten waren. Niet half januari dus.
Die brief die nu gestuurd is door MyADSL is alleen maar om die fout goed te maken naar mijn mening. Ik heb namelijk al getekend voor de machteging en de algemene voorwaarden (van internet) en hoef geen extra mp3 speler, monteur enz.
De vraag is nu moet je de brief terugsturen? Zal morgen nog wel even belen met MyADSL, toch een gratis nummer
Edit:
bobsnl: ben je niet in de war met de € 69 aansluitkosten
[ Voor 6% gewijzigd door NH298 op 21-01-2004 23:30 ]
Nope. 100% zeker niet. Aan- en afsluitkosten waren beide gelijk. Ik weet nog omdat ie zei dat ie het maar voor een jaar wilde, omdat ie dan niet meer op kamers zou zitten, maar die € 69 was maar ongeveer € 5 extra per maand, dus dat boeide 'm niet echt. Raar vind ik het eigenlijk niet. De KPN doet het ook met hun telefoonaansluitingen geloof ik.NH298 schreef op 21 januari 2004 @ 23:27:
[...]
bobsnl: ben je niet in de war met de € 69 aansluitkosten
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
@bobsnl: bij geen enkele ISP betaal aan- en afsluitkosten. Bovendien: in je overeenkomst wordt verwezen naar de myadsl-site en tot 20 januari werd er daar in de voorwaarden en aanbieding NERGENS over 69 euro afsluitkosten gesproken. Duidelijk toch 
Da's het mooie van de telefonische mycom-ondersteuning en de mensen in de winkel: die zeggen dat als je opzegt het abonnement later in mag gaan. Je geeft dus (zoals bij alle normale providers) een ingangsdatum door. Pas later heeft men de zgn overstapclausule vermeld.Het kan aan mij liggen, maar ik het nooit ergens zien staan dat er: ook voor overstappers' of iets dergelijks, heeft gestaan. Verder is het bij elk ADSL, van welke provider dan ook, zo dat je op dat moment geen ADSL mag hebben
Knap als dat nergens op de site of je overeenkomst of je aanbieding staat. Vaak betaal je OF aansluit- OF afsluitkosten, maar eigenlijk nooit allebei....Toevallig heeft een vriend van me al sinds november ofzo MyADSL, en hij wist toen al dat er € 69 afsluitkosten waren. Niet half januari dus.
Verwijderd
bobsnl schreef op 21 januari 2004 @ 22:50:
Klopt echt helemaal niet svan wat je hier roept, maar je duim is vast al aardig leeg nu![]()
[...]
Het kan aan mij liggen, maar ik het nooit ergens zien staan dat er: ook voor overstappers' of iets dergelijks, heeft gestaan. Verder is het bij elk ADSL, van welke provider dan ook, zo dat je op dat moment geen ADSL mag hebben
[...]
Toevallig heeft een vriend van me al sinds november ofzo MyADSL, en hij wist toen al dat er € 69 afsluitkosten waren. Niet half januari dus.
[...]
Datalimiet? Geen enkel abbonement bij hen heeft een datalimiet hoor. Zelf niet het 512/256.
[...]
Reken ff mee (prijzen mycom.nl):
€ 59 A7V8X-MX
€ 80 Athlon XP 2000+
€ 42 256 MB mem
€ 60 40 GB hdd
€ 45 kastje
€ 9 diskdrive
€ 35 schrijver
€ 19 keyboard
€ 15 muis
€ 100 windows
Verwijderd
beste Bobsnl,
jij hebt duidelijk aandelen bij MyCom.
als je deze thread doorleest blijkt heel duidelijk welke replies van Mycom of Mycom-aanhang afwezig zijn.
dit zul je natuurlijk ontkennen, maar het zo opnemen voor een leverancier, die zo overduidelijk zit te rotzooien, dat stinkt echt heel erg.
erg jammer, maar dat moeten we helaas op de koop toenemen in zo'n heerlijk medium als internet-forums
wat hebben wij er nu aan dat 'jouw vriend' wel bekend was met afsluitkosten ?!?
het gaat erom dat dit soort zaken duidelijk zijn vastgelegd in de leveringsvoorwaarden. ( en afsluitkosten waren 1 week geleden nergens te vinden in de voorwaarden )
Mycom ligt hier heel duidelijk te rotzooien.
slechte zaak voor zo'n nieuwe provider
voor Mycom is adsl-provider spelen schijnbaar ook alleen maar handel, veel abbo's binnenhalen en dan de hele zaak verkopen
ik heb mijn Giga aanvraag nog lopen, maar als ik niet heel snel een heel goede reply krijg van Mycom, kap ik er gelijk weer mee
gelukkig aanbieders genoeg
jij hebt duidelijk aandelen bij MyCom.
als je deze thread doorleest blijkt heel duidelijk welke replies van Mycom of Mycom-aanhang afwezig zijn.
dit zul je natuurlijk ontkennen, maar het zo opnemen voor een leverancier, die zo overduidelijk zit te rotzooien, dat stinkt echt heel erg.
erg jammer, maar dat moeten we helaas op de koop toenemen in zo'n heerlijk medium als internet-forums
het gaat erom dat dit soort zaken duidelijk zijn vastgelegd in de leveringsvoorwaarden. ( en afsluitkosten waren 1 week geleden nergens te vinden in de voorwaarden )
Mycom ligt hier heel duidelijk te rotzooien.
slechte zaak voor zo'n nieuwe provider
voor Mycom is adsl-provider spelen schijnbaar ook alleen maar handel, veel abbo's binnenhalen en dan de hele zaak verkopen
ik heb mijn Giga aanvraag nog lopen, maar als ik niet heel snel een heel goede reply krijg van Mycom, kap ik er gelijk weer mee
gelukkig aanbieders genoeg
Precies. Iedereen die voor de 20ste heeft aangemeld is akkoord gegaan met de voorwaarden zonder 70,- vermelding. Ondertussen zijn er andere voorwaarden die wel afsluitkosten vermelden maar kennelijk gelden die niet voor de eerdere aanvragen want dan had myADSL dat vantevoren moeten aankondigen. Dat een overmachtsituatie (drukte door veel aanmeldingen) myADSL ervan zou weerhouden de wijziging aan te kondigen lijkt me onzin, de hele actie is nou juist bedoeld om veel aanmeldingen te krijgen, daar hadden ze zich dus gewoon op voor kunnen bereiden.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:13:
...
...
Conclusie volgens mij: afsluitkosten gelden alleen voor aanvragen na de 20ste, tenzij je vrijwillig akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden (door de brief terug te sturen??).
Misschien nog een nieuw addertje: myADSL mag de voorwaarden wijzigen als dat 30 dagen vantevoren wordt aangekondigd, vervolgens mag je het abbo opzeggen per de datum dat de wijziging ingaat. Je moet dan alleen wel ff lappen voor je PC.

Verwijderd
Twee woorden voor de rechtszaak: onredelijk bezwarend. Dat is als een leasecontract voor een auto afsluiten waarbij ze na een maand de voorwaarde toevoegen dat er niet meer dan 1000 km per jaar mee mag worden gereden..RikTW schreef op 22 januari 2004 @ 10:34:
[...]
Misschien nog een nieuw addertje: myADSL mag de voorwaarden wijzigen als dat 30 dagen vantevoren wordt aangekondigd, vervolgens mag je het abbo opzeggen per de datum dat de wijziging ingaat. Je moet dan alleen wel ff lappen voor je PC.Ik zie het al voor me: 1 maart kondigt myADSL aan dat er vanaf 1 april een datalimiet geldt van 250MB/maand voor alle abbo's...
Ik heb gisteren gebeld met 0800-8170 en verteld dat ik getekend heb onder de Algemene Voorwaarden zonder die € 69 afsluitkosten.
Zij vertelden mij dat ik dat formulier wat ik toegestuurd heb gekregen gewoon niet moest ondertekenen en dat het dan ok was.
Ik betwijfel dit, maar heb toch geen extra's nodig die op dat formulier aangeboden worden, dus stuur het maar niet retour.
Ik heb een kopie van de oude A.V. bewaard dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer ik over een jaar opzeg.
Grtz.
Zij vertelden mij dat ik dat formulier wat ik toegestuurd heb gekregen gewoon niet moest ondertekenen en dat het dan ok was.
Ik betwijfel dit, maar heb toch geen extra's nodig die op dat formulier aangeboden worden, dus stuur het maar niet retour.
Ik heb een kopie van de oude A.V. bewaard dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer ik over een jaar opzeg.
Grtz.
Dat betekent, stam + t .
Verwijderd
Kijk, dat is al een mooie stap. Ik zou die portvrije envelop verder nog even gebruiken om ze dat schriftelijk nogmaals te bevestigen, en dat je ervan uitgaat dat jullie oorspronkelijke overeenkomst nog altijd geldig is, i.e. dat je ervan o paan kunt dat ze gaan leveren. Ik denk dat ik het ook maar zo ga doen.Apache4u schreef op 22 januari 2004 @ 10:42:
Ik heb gisteren gebeld met 0800-8170 en verteld dat ik getekend heb onder de Algemene Voorwaarden zonder die € 69 afsluitkosten.
Grtz.
Maar ze zouden dus wel netjes 1 maart kunnen aankondigen dat de voorwaarden per 1 april gewijzigd worden, nl dat er ook afsluitkosten in rekening zullen worden gebracht. Je mag dan opzeggen per 1 april, de vraag is dan of je dat ook gaat doen als dat betekent dat je 499,- moet betalen voor een PC die dat echt niet waard is (ja, tenzij je je onderdelen bij Mycom koopt natuurlijkVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:37:
[...]
Twee woorden voor de rechtszaak: onredelijk bezwarend. Dat is als een leasecontract voor een auto afsluiten waarbij ze na een maand de voorwaarde toevoegen dat er niet meer dan 1000 km per jaar mee mag worden gereden..
Verwijderd
Je hebt gelijk dat dan ieder bedrag voor afsluitkosten onder de 499 Euro economisch zou leiden tot het toch maar betalen van die kosten. Dit scenario riekt echter wel erg naar oplichtingspraktijken en een vooropgezet plan. Als het zover komt sturen we er Pieter Storms opaf...RikTW schreef op 22 januari 2004 @ 10:53:
[...]
Maar ze zouden dus wel netjes 1 maart kunnen aankondigen dat de voorwaarden per 1 april gewijzigd worden, nl dat er ook afsluitkosten in rekening zullen worden gebracht. Je mag dan opzeggen per 1 april, de vraag is dan of je dat ook gaat doen als dat betekent dat je 499,- moet betalen voor een PC die dat echt niet waard is (ja, tenzij je je onderdelen bij Mycom koopt natuurlijk)
Ik kan met niet indenken dat ze deze zin over het hoofd hebben gezien:
Het gaat immers om geld!!!
Mycom zal wel niet verwacht hebben dat het om zoveel aanmeldingen zou gaan.
Naar een aantal dagen zullen ze wel hebben opgevangen dat het merendeel alleen voor de pc gaat en naar een jaar zijn contract beeindigd. Toen moesten hun met een tegenaanval komen en hebben ze maar "afsluitkosten" verzonnen om zich
financieel in te dekken ofzo.
code:
1
| Bij het beëindigen van de overeenkomst zal éénmalig € 69,- administratiekosten in rekening gebracht worden. |
Het gaat immers om geld!!!
Mycom zal wel niet verwacht hebben dat het om zoveel aanmeldingen zou gaan.
Naar een aantal dagen zullen ze wel hebben opgevangen dat het merendeel alleen voor de pc gaat en naar een jaar zijn contract beeindigd. Toen moesten hun met een tegenaanval komen en hebben ze maar "afsluitkosten" verzonnen om zich
financieel in te dekken ofzo.
Verwijderd
Kan het niet zo zijn dat op de achterkant van het antwoordformulier de verkeerde voorwaarden zijn afgedrukt. Het kan toch bijv. zo zijn dat ze daar stapels van die a4'tjes hebben liggen, die al bedrukt zijn met de voorwaarden op de achterkant. Het kan dan dus zo zijn dat ze de antwoordformulier hierop hebben afgedrukt oid.
Misschien een misverstandje
Verwijderd
iedere provider weet toch dat een abbo tegenwoordig, in deze zich sterk ontwikkelende markt, van jaar tot jaar opnieuw wordt bekeken.
Het is al een min voor Mycom dat na het eerste jaar, je automatisch weer een jaar wordt vastgelegd. Nu ook nog deze extra drempel invoeren, gaat te ver.
vergeet niet dat je voor het Giga-abbo al wel even (12 x 60) +69 = 789 Eurootjes betaalt. Dus toch al een flinke 'sales' voor zo'n provider.
al met al, was ik enthousiast, maar begin ik nu in te zien dat ik ermee moet kappen
Het is al een min voor Mycom dat na het eerste jaar, je automatisch weer een jaar wordt vastgelegd. Nu ook nog deze extra drempel invoeren, gaat te ver.
vergeet niet dat je voor het Giga-abbo al wel even (12 x 60) +69 = 789 Eurootjes betaalt. Dus toch al een flinke 'sales' voor zo'n provider.
al met al, was ik enthousiast, maar begin ik nu in te zien dat ik ermee moet kappen
Verwijderd
Als je belt met 0900-8086 krijg je iemand aan de lijn die toegeeft dat deze 69 euro in de eerste alegemene voorwaarden gedrukt zou moeten zijn. Er wordt je gevraagd zelf met een voorstel te komen. Ik heb gezegd met alle nieuwe voorwaarde akkoord te gaan muv de 69 euro.... ik zou worden teruggebeld door iemand "die beslissingen mag nemen".Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:09:
Kan het niet zo zijn dat op de achterkant van het antwoordformulier de verkeerde voorwaarden zijn afgedrukt. Het kan toch bijv. zo zijn dat ze daar stapels van die a4'tjes hebben liggen, die al bedrukt zijn met de voorwaarden op de achterkant. Het kan dan dus zo zijn dat ze de antwoordformulier hierop hebben afgedrukt oid.
Daar hoeft helemaal geen beslissing over genomen te worden, MyADSL heeft zich al verbonden aan de AV[versie zonder 69,-] Dat het een foutje van ze was is erg vervelend voor ze, ik zou zeggen volgende keer beter opletten voordat je iets op de site publiceert.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:18:
[...]
Als je belt met 0900-8086 krijg je iemand aan de lijn die toegeeft dat deze 69 euro in de eerste alegemene voorwaarden gedrukt zou moeten zijn. Er wordt je gevraagd zelf met een voorstel te komen. Ik heb gezegd met alle nieuwe voorwaarde akkoord te gaan muv de 69 euro.... ik zou worden teruggebeld door iemand "die beslissingen mag nemen".
Inderdaad op de website werd er gevraagd accoord te gaan op de Algemene Voorwaarden, niet op de brief die ik onlangs heb gekregen die staat er gewoon los van.
Anyway, mocht het een misverstand zijn. Het heeft dan al maanden op de website verkeerd gestaan, zeg maar sinds het starten van MyADSL
Anyway, mocht het een misverstand zijn. Het heeft dan al maanden op de website verkeerd gestaan, zeg maar sinds het starten van MyADSL
Verwijderd
Als jij een brief/overeenkomst ondertekent waarvan op de achterzijde algemene voorwaarden geprint zijn, zijn die algemene voorwaarden van toepassing op de genoemde overeenkomst. Nu het probleem ze duidelijk is geworden, zou het wel netjes zijn van MyCom als ze met een statement kwamen richting hun (nieuwe) klanten, maar ze zullen wel geen slapende honden wakker willen maken..DarkRider schreef op 22 januari 2004 @ 13:20:
Inderdaad op de website werd er gevraagd accoord te gaan op de Algemene Voorwaarden, niet op de brief die ik onlangs heb gekregen die staat er gewoon los van.
Oja, toch nog een keer terugkomen op de gebakken lucht: de website van myadsl had het toch duidelijk over datalimieten voor Giga en Mega. Had de aanbiedingen vorige week gecached. Opmerkelijk stond onder 'wat is myadsl' altijd al 'geen datalimieten' en onder 'wat kost myadsl' duidelijk 10 Gb vermeld voor die 2 vormen.
Maar nu is dat -hoe kan het anders bij myadsl- weer eens veranderd op de site.
Het nieuwe motto voor mycom luidt kennelijk helaas: trust no one
Maar nu is dat -hoe kan het anders bij myadsl- weer eens veranderd op de site.
Het nieuwe motto voor mycom luidt kennelijk helaas: trust no one

Verwijderd
nog even wat anders:
wie kan mij vertellen of het extra aanbod voor het gratis hosting-pakket ( .nl domein etc. twv 100 E ) voor het Mega- en Giga-abbo ook is vastgelegd en zoja, hoe dan ?
Bij het kontrakt wat ik heb opgestuurd stond dit nl. niet genoemd.
Dit extraatje hoorde alleen bij het verlengde aanbod ( 2de week ).
wie kan mij vertellen of het extra aanbod voor het gratis hosting-pakket ( .nl domein etc. twv 100 E ) voor het Mega- en Giga-abbo ook is vastgelegd en zoja, hoe dan ?
Bij het kontrakt wat ik heb opgestuurd stond dit nl. niet genoemd.
Dit extraatje hoorde alleen bij het verlengde aanbod ( 2de week ).
Verwijderd
Ik heb bijgaand antwoord gekregen op mijn mail richting mycom:
Geachte Heer,
Als deze brief niet ondertekent wordt zal de order gecancelled worden en zal u niet in aanmerking komen met deze actie. De meeste providers brengen afsluitkosten in rekening en deze is ook gerekend tot de MyADSL.
Met vriendelijke groet,
Mycom Direct
-----Original Message-----
From: Ruud
Sent: Wednesday, January 21, 2004 20:02
To: MyCom Direct
Subject: ADSL voorwaarden
Importance: High
Hi,
Tot mijn grote verbazing zie ik dat jullie tussentijds de algemene
voorwaarden
v.w.b. myadsl hebben aangepast.
In tegenstelling tot de oude voorwaarden moeten er nu afsluitingkosten (69
euro)
betaald gaan worden indien ik besluit om myadsl op te zeggen na 1 jaar.
Ik heb een overeenkomst met jullie afgesloten met in achtneming van de oude
voorwaarden.
Hoe zit dit nu ???
Groeten, Ruud
Geachte Heer,
Als deze brief niet ondertekent wordt zal de order gecancelled worden en zal u niet in aanmerking komen met deze actie. De meeste providers brengen afsluitkosten in rekening en deze is ook gerekend tot de MyADSL.
Met vriendelijke groet,
Mycom Direct
From: Ruud
Sent: Wednesday, January 21, 2004 20:02
Subject: ADSL voorwaarden
Importance: High
Hi,
Tot mijn grote verbazing zie ik dat jullie tussentijds de algemene
voorwaarden
v.w.b. myadsl hebben aangepast.
In tegenstelling tot de oude voorwaarden moeten er nu afsluitingkosten (69
euro)
betaald gaan worden indien ik besluit om myadsl op te zeggen na 1 jaar.
Ik heb een overeenkomst met jullie afgesloten met in achtneming van de oude
voorwaarden.
Hoe zit dit nu ???
Groeten, Ruud
Verwijderd
Hmm, en ik ben ook niet teruggebeld. Ze stellen zich dus schijnbaar arrogant op! Zo van: je tekent volgens de nieuwe/juiste voorwaarden en betaald bij opzeggen die 69 euro en anders cancel je toch?
Ik heb net gebeld met Mycom. Ze zeggen dat het antwoordformulier los staat van het ADSL abo. Dit is alleen voor de pc en gaat naar de winkel.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
ben benieuwd hoe het verder zal gaan, heb nog geen brief ontvangen om het geheel te "bevestigen". ook ik zal alleen akkoord gaan met de oude voorwaardes, en anders gewoon pech gehad

Vanaf het begin van de actie sprak alles en iedereen elkaar tegen (mailbeantwoorders, mensen in de winkel elkaar, de verkooplijn). Had je houvast aan de website, gaan ze daar continue aan sleutelen. Ook nog ff onduidelijke onnodige briefjes sturen...
Krijg toch het idee dat MyCom's imago bij de duizenden abonnees (zo die aansluitingen goed gaan, dat moet ik eerst nog zien) een deukje gaat oplopen. Qua tarieven waren ze al niet goedkoop maar dat compenseert die pc wel aardig. Heb thuis aardig wat mycomkastjes staan maar op deze wijze zal een toekomstige aanschaf heroverwogen worden.
Liever 3 A4'tjes kleine lettertjes dat je weet waar je aan toebent, maar kennelijk is voor deze club zelfs een (mondelinge) overeenkomst met kleine lettertjes al niet heilig.

Als je zaken afspreekt en deze vastlegt, en je oude ADSL opzegt, heb je nu de keuze: doorgaan met deze aanvraag of tijden zonder internet en een andere aanbieder zoeken. Termen als wurgcontract en uitknijpen komen in me op. Zag in de shopsurvey al tijden wisselende berichten en de trend kunnen we naar de dienstverlening rondom myadsl kennelijk doortrekken. Frustratie alom.
[ Voor 22% gewijzigd door tweaktubbie op 22-01-2004 17:13 ]
Nou, net gebeld met een ander nummer van Mycom. Hij zegd dat je toch gewoon die 69 euro moet betalen en anders kan je het gewoon afzeggen. Dit kan je doen door het contract, wat je thuis krijgt niet te tekenen. Ze willen niet alleen mensen die voor de pc gaan en na een jaar afzeggen.
Dit contract gaat overigens niet naar de winkel, zoals de eerst persoon zei tegen mij, maar naar MyAdsl.
Zit nou in twijfel. Ik ga het maar doen denk ik.
Dit contract gaat overigens niet naar de winkel, zoals de eerst persoon zei tegen mij, maar naar MyAdsl.
Zit nou in twijfel. Ik ga het maar doen denk ik.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Rekensommetje:
aansluitkosten 69 euro
afsluitkosten 69 euro
adsl meerprijs 60 euro (512 normaal 19,95 nu 24,95 x 12 maanden)
totaal 198 euro.
Pc kost normaal schat ik zo hoogstens 450 euro. Bij pcpriveproject komt dat fiscaal netto rond de 300 euro uit. Voordeel nog maar 100 euro.
Ik mag hopen dat de tarieven marktconform zijn over 10 maanden. Want afsluitkosten zijn niet marktconform (kijk maar op google: afsluitkosten adsl, alleen kleine prutstussenpersoontjes rekenen kosten), de maandtarieven ook niet, en na 1 jaar gelijk vastzitten aan opnieuw een jaar al helemaal niet.
aansluitkosten 69 euro
afsluitkosten 69 euro
adsl meerprijs 60 euro (512 normaal 19,95 nu 24,95 x 12 maanden)
totaal 198 euro.
Pc kost normaal schat ik zo hoogstens 450 euro. Bij pcpriveproject komt dat fiscaal netto rond de 300 euro uit. Voordeel nog maar 100 euro.
Ik mag hopen dat de tarieven marktconform zijn over 10 maanden. Want afsluitkosten zijn niet marktconform (kijk maar op google: afsluitkosten adsl, alleen kleine prutstussenpersoontjes rekenen kosten), de maandtarieven ook niet, en na 1 jaar gelijk vastzitten aan opnieuw een jaar al helemaal niet.
Moeten ze vooral zo door gaan. Op deze manier weten ze zeker dat iedereen na een jaar heel hard op zoek gaat naar een echte provider.IndoBoy schreef op 22 januari 2004 @ 17:16:
... Ze willen niet alleen mensen die voor de pc gaan en na een jaar afzeggen...
Ik kreeg vandaag dit mailtje terug:
Nu vraag ik me alleen nog af, als ik halverwege het jaar op wil zeggen, omdat de voorwaarden gewijzigd zijn, moet ik dan de pc (á €499,-) alsnog betalen?! Ik heb MyADSL meteen ff teruggemaild hierover. Dus; later meer!
Ik heb dus nog de mogelijkheid om de hele aansluiting etc stop te zetten. Maar ik denk dat ik het er toch bij laat. Voor mij wordt het voordeel iets kleiner, maar dat moet de pret eigenlijk niet drukken.Geachte Heer (...),
Vanwege een fout aan onze kant is de MyADSL afdeling vergeten deze voorwaarden te verstrekken. Bij deze hebben wij naar alle klanten opnieuw een brief verstuurd om dit te laten bevestigen en de klanten akkoord te laten gaan. Mocht u niet akkoord gaan met dit besluit dan zal uw ADSL aanvraag vervallen.
Met vriendelijke groet,
Mycom Direct
From: Roel [mailto:(...)]
Sent: Tuesday, January 20, 2004 17:27
Subject: MyADSL gewijzigde leveringsvoorwaarden
Geachte heer / mevrouw,
Tot mijn grote schrik zijn de leveringsvoorwaarden van MyADSL, zonder enig bericht, drastisch veranderd! Ik heb mij aangemeld toen de oude leveringsvoorwaarden nog van kracht waren, zonder €69,- opzegkosten. Kunt u mij opheldering verschaffen rondom deze vreemde situatie?
Met vriendelijke groet,
(...)
Nu vraag ik me alleen nog af, als ik halverwege het jaar op wil zeggen, omdat de voorwaarden gewijzigd zijn, moet ik dan de pc (á €499,-) alsnog betalen?! Ik heb MyADSL meteen ff teruggemaild hierover. Dus; later meer!
Verwijderd
Hmmm. Ze bewandelen dus nu het officiele pad voor een aanpassing van de algemene voorwaarden..? Dan moet ik inderdaad maar eens gaan bedenken wat ik doe. Ik ben ook wel benieuwd wat er met de bestelde (en reeds betaalde!) 'productaanbiedingen' gebeurt, want wat moet ik met een modem/router en een netwerkkaart zonder PC. Voor mij was het één deal, dus ik neem aan dat ze het geld dan ook gewoon gaan terugstorten...
Nee, op internet en in de winkels ben je akkoord gegaan met hun voorwaarden. Dan kunnen ze niet ineens achteraf zich op hun eigen slordigheid gaan beroepen. Ik ga maar eens richting Radar en Kassa mailen denk ik...Vanwege een fout aan onze kant is de MyADSL afdeling vergeten deze voorwaarden te verstrekken.
/edit: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=13306
Oja, handig om je bookmark snel te vinden: http://myadsl.sucks.nl
[ Voor 8% gewijzigd door tweaktubbie op 22-01-2004 19:20 ]
Ik heb ook radar maar even een mailtje gestuurd.
Wat Myadsl hier doet is gewoon wettelijk niet toegestaan. Eenzijdig de A.V. wijzigen kan niet zomaar.
Ik ben laatst met exact hetzelfde bezig geweest met T-Mobile. Die hebben toen puntje bij paaltje kwam ook moeten toegeven (nadat dit bij ookdatnog aan de orde was geweest).
Anyway, ik voel me nu al genaaid en kan niet meer afzeggen anders zit ik straks zonder internetprovider, heb @home namelijk al opgezegd.
Ik wil dan ook iedereen vragen even te mailen naar tros-radar zodat dit misschien een item wordt. Dit kan via de site www.trosradar.nl onder de button "contact".
Weet iemand trouwens hoe ik meerdere pop-adressen kan aanmaken bij myadsl?
Grtz,
Wat Myadsl hier doet is gewoon wettelijk niet toegestaan. Eenzijdig de A.V. wijzigen kan niet zomaar.
Ik ben laatst met exact hetzelfde bezig geweest met T-Mobile. Die hebben toen puntje bij paaltje kwam ook moeten toegeven (nadat dit bij ookdatnog aan de orde was geweest).
Anyway, ik voel me nu al genaaid en kan niet meer afzeggen anders zit ik straks zonder internetprovider, heb @home namelijk al opgezegd.
Ik wil dan ook iedereen vragen even te mailen naar tros-radar zodat dit misschien een item wordt. Dit kan via de site www.trosradar.nl onder de button "contact".
Weet iemand trouwens hoe ik meerdere pop-adressen kan aanmaken bij myadsl?
Grtz,
Dat betekent, stam + t .
Zelfde, dit is gewoon oplichting
Ik heb nu ook Radar en Kassa een mail gestuurd.
MyMail = http://email.cambrium.nl
Webmail = http://webmail.myadsl.nl
Ik heb rader ook maar ff een mailtje gestuurd
zal nu vast wel behandeld worden
Webmail = http://webmail.myadsl.nl
Ik heb rader ook maar ff een mailtje gestuurd
Ik heb ook naar Radar en Kassa gemaild. Dit vind ik gewoon schandalig.
Heb ook gemaild naar redactie(at)webwereld.nl. Zij brachten het nieuws van die aktie, laten ze ook maar berichten over de misleidende voorwaarden.
En hoe krijgen we dit op de voorpagina van Tweakers?
Nog andere nieuws- of consumentensites sites die we kunnen benaderen?
Van de consumentenbond kan ik geen goed emailadres vinden.
Heb ook gemaild naar redactie(at)webwereld.nl. Zij brachten het nieuws van die aktie, laten ze ook maar berichten over de misleidende voorwaarden.
En hoe krijgen we dit op de voorpagina van Tweakers?
Nog andere nieuws- of consumentensites sites die we kunnen benaderen?
Van de consumentenbond kan ik geen goed emailadres vinden.
Dit is geen signature...
Zwets nou eens niet zo man. Daar heeft nooit iets van datalimiet gestaan. Die zijn er niet en ook niet geweest,RFVR schreef op 22 januari 2004 @ 13:31:
Oja, toch nog een keer terugkomen op de gebakken lucht: de website van myadsl had het toch duidelijk over datalimieten voor Giga en Mega.
Verwijderd
Daarom is nu beter om een al wat langer bestaande ISP te nemen die beetje goede naamt heeft. Heb je dit gezeik iig niet.
Iig BBned rekent de ISP ook afsluitkosten dus kan me voorstellen dat ze niet in rekening willen brengen bij die klant. Alleen de manier waarop ze dit proberen door opeens de AV te wijzigen kan en mag natuurlijk niet.
Iig BBned rekent de ISP ook afsluitkosten dus kan me voorstellen dat ze niet in rekening willen brengen bij die klant. Alleen de manier waarop ze dit proberen door opeens de AV te wijzigen kan en mag natuurlijk niet.