yessir, en alle call out's zoals v1, rotate, etc. zit er bij. een pushback gauge zodat je ook in een bochie kan pushbacken
jah, kweet niet, hijs gewoon helemaal compleet, alleen geen vc maar die gebruik ik tog niet, wat meteen weer ten goede gaat van de fps
als er weer een flyinn in de alpen is ga ik een beetje hoppen tussen de bergen met dit ding denk ik
Wat ik gedaan?Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:10:
[...]
vertel, wat hebbie gedaan dan?
[...]
Idd, die FMC is goed te doen voor de DF vliegers! Wat ik trouwens erg goed vind aan het pakket is dat je de checklists behoorlijk goed kan afwerken, veel tests e.d. zijn opgenomen in het panel. Vooral die annunciator test vind ik gaaf, alle lichten van het overhead panel die dan gaan branden!
Trouwens, nog ff een vraagje. Ik ben de laatste paar dagen wat aan het rondvliegen tussen de Canarische Eilanden, maar ik vroeg me af wat nu goede flightplans zijn. Iemand enig id? Vliegen ze daar voornamelijk VFR, of gaan ze toch IFR over low altitude airways?
Heb is even mijn reserve sleutels van al mijn ATR aan Nealzie gegeven zo dat hij nu ook een ATR kan pakken.
Maar zo als je zegt het is echt en gaaf ding.
Alleen ik nspa eigelijk niet waarom nu pas mensen door gaan krijgen dat het een goed ding is.
Ik had deze versie al liggen met FS2002, en heb er toen ook best wat foto's van laten zien.
Maar nu in eens wil iedereen hem gaan uittesten.
Of zou het komen door de nieuwe V2 van Eurowings ATR update
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
IK zie bij sommige screenshot hier dat je bij de AI plane de code's ziet van vertrekken airport naar landende aiport... hoe krijg je dat voor elkaar???
deze vraag is in dit topic beantwoord. Moet je een klein stukje terugzoekenVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:42:
IK zie bij sommige screenshot hier dat je bij de AI plane de code's ziet van vertrekken airport naar landende aiport... hoe krijg je dat voor elkaar???
Verwijderd
Ik zie een hele hoop gave pics en enthousiaste verhalen van die ATR. Is dat een payware plane? Ik gok van wel.
Verwijderd
Ik heb de hele topic terug gekeken maar kan niks vinden !!! kijk ik er somes overheen.... waar staat het dan ??rellehenk schreef op 17 januari 2004 @ 16:44:
[...]
deze vraag is in dit topic beantwoord. Moet je een klein stukje terugzoeken
Verwijderd
Affirmative! Zie link voor meer infoVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:29:
Ik zie een hele hoop gave pics en enthousiaste verhalen van die ATR. Is dat een payware plane? Ik gok van wel.
http://www.aerosoft.com/shop-en/details/ewatr2004.html
Slechts $25 voor een geweldige plane, goed moment om van die zwakke dollar gebruik te maken!
JA helaas is dit en payware bak, maar er zijn meer wegen naar rome.. dusVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:29:
maar als je wat meer info wil kan je hier kijken .
http://secure.simmarket.com/product_info.php?products_id=613
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[rml]Tourniquet in "[ FS2002/2004] Vragen en mooiste screensh..."[/rml]Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb de hele topic terug gekeken maar kan niks vinden !!! kijk ik er somes overheen.... waar staat het dan ??
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Hier staat 'ie tussen (post van Tourniquet)Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:31:
[...]
Ik heb de hele topic terug gekeken maar kan niks vinden !!! kijk ik er somes overheen.... waar staat het dan ??
http://gathering.tweakers...message/19709770#19709770
edit: lol, 1 keer sneller, 1 keer langzamer, niet slecht ...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:44 ]
Wat zijn we vandaga in eens allemaal vlug met elkaar helpen 
Zo je hoeft nog geens eens tewachten . alleen even op F5 Rammen en het antwoordt staat er al ..
Dat gaat lekker zo, zeker allemaal wakker.
Zo je hoeft nog geens eens tewachten . alleen even op F5 Rammen en het antwoordt staat er al ..
Integendeel, ik heb me flight intensions van vanavond gecancelled due heavy moeheid. Kan amper meer uit mijn ogen kijken.Blackhole schreef op 17 januari 2004 @ 17:53:
Wat zijn we vandaga in eens allemaal vlug met elkaar helpen
Nog nieuws van het SU 1.3 front?
Die fokkers vliegen inderdaad wel lekker, naar mijn idee ook wel een leuk ding om mee te beginnenVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:48:
TO VOR: Waar heb jij die cockpit van de F70 vandaan. Vlieg de laatste tijd erg vaak met de F100, met het standaard panel. Nu zie ik dat jij een andere hebt. Waar heb je die vandaan?
Wel lekker vliegtuig, die fokker
[afbeelding]
Nu eens even een ander vraagje, ik heb zo'n joystick met throttle hendeltje erop en vlieg regelmatig met iemand anders via de standaard multiplayer optie van fs2004. Maar regelmatig gebeurt het dat die 2 throttle handles in je vliegtuig zeg maar "los" van elkaar gaan en dat je alleen nog maar je linker motor met je throttle hendeltje kunt besturen. Is dit een optie/toetsen combinatie? Ik heb verschillende dingen gezocht in fs2004 maar het nog niet kunnen vinden.
Ik heb net SU1.3 "getest" op een vluchtje EHAM-EBBR-EHAM op VATSIM.
Weinig over te melden verder, er staat in de changelog wat er veranderd is. De SIDS zijn nog steeds niet helemaal goed te vliegen, vanwege dat DIRECT probleem, wat ze er nu dus maar helemaal uitgehaald hebben
Floris, blijf mailen naar die gasten joh, misschien komt het in SU1.x dan wel een keer goed
En nu snel naar mamsie, want die is jarig
Weinig over te melden verder, er staat in de changelog wat er veranderd is. De SIDS zijn nog steeds niet helemaal goed te vliegen, vanwege dat DIRECT probleem, wat ze er nu dus maar helemaal uitgehaald hebben
Floris, blijf mailen naar die gasten joh, misschien komt het in SU1.x dan wel een keer goed
En nu snel naar mamsie, want die is jarig
Waarschijnlijk komt dit omdat je een keer de E hebt aangeraakt in FS.PowerSp00n schreef op 17 januari 2004 @ 18:11:
[...]
Die fokkers vliegen inderdaad wel lekker, naar mijn idee ook wel een leuk ding om mee te beginnen.
Nu eens even een ander vraagje, ik heb zo'n joystick met throttle hendeltje erop en vlieg regelmatig met iemand anders via de standaard multiplayer optie van fs2004. Maar regelmatig gebeurt het dat die 2 throttle handles in je vliegtuig zeg maar "los" van elkaar gaan en dat je alleen nog maar je linker motor met je throttle hendeltje kunt besturen. Is dit een optie/toetsen combinatie? Ik heb verschillende dingen gezocht in fs2004 maar het nog niet kunnen vinden.
Ik heb zelf de assignment van de E-toets (is geloof ik om de motoren te selecteren of zoiets) gewoon weggehaald. Probleem opgelost !
met E + engine number kun je motoren selecteren. E + 1 + 2 = beide motoren geselecteerd.
Verwijderd
@psychosjaak:
Die fokker vliegt idd best lekker. Dat panel had ik eerst gedownload vanaf
http://fokker.avsim.net/, maar die gaf nogal veel errors met fs2004. Na wat verder gezocht te hebben, heb k deze nog gevonden:
http://library.avsim.net/...yes&DLID=35312&CatID=Root of zoeken op 'fokker' in FS panels bij avsim.
Het geluid van die eerste link werkt wel gewoon bij mij.
http://fokker.avsim.net/, maar die gaf nogal veel errors met fs2004. Na wat verder gezocht te hebben, heb k deze nog gevonden:
http://library.avsim.net/...yes&DLID=35312&CatID=Root of zoeken op 'fokker' in FS panels bij avsim.
Kan het zijn dat dat het pannel van Project Fokker is? Op hun site leggen ze uit hoe je het geheel werkend kunt krijgen onder fs2004 (http://fokker.avsim.net).Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 18:29:
@psychosjaak:
Zelf heb ik alleen een probleem met het geluid, af en toe dan begint het heel erg te kraken wat niet zo goed is voor je oren als je met een headset aan het spelen bent
Bedankt voor het antwoord over die throttle btw.
Verwijderd
Dat paneel wat niet werkte, is van Project Fokker. Ik had alleen nog niet gelezen over dat werkend krijgen.
Heb nu een ander paneel wat dus wel werkt.
Heb nu een ander paneel wat dus wel werkt.
Ik heb SU 1.3 wel geïnstalleerd, maar in FS staat bij de PMDG info nog steeds "Version 1.02 Service Update 2. 12th December 2003" 
De vlucht van vanmiddag ging van Kigali (Rwanda) naar Kinshasa (Congo).
HRYR-FZAA
Vluchtplan: NV UB532 KIN UA613F KSA

Érg vroeg vertrokken

Cold and dark

Backtracking runway 28

En los zijn we!

Klimmen naar FL320

De stad Kigali

Het Kivumeer

De rivier "Kasai"

Nog een klein stukje...

Turning left for final approach

Op één of andere manier lukte het niet om de frequentie van de radio's te veranderen (Misschien door mislukte SU3 upgrade??). Daardoor kon ik dus ook de ILS niet tunen, dus het werd een visual op runway 24. Gelukkig was het zicht goed.

Short final. De rechterbaan is voor "Emergency"

Full landing config

Nette landing zo op 't handje, al zeg ik 't zelf

Remmen maar

En geparkeerd. We waren net op tijd om het vertrek van een bijzonder vliegtuig te zien. Een Boeing 747-SP09 van Kinshasa Airways die net naar Frankfurt vertrok.

En daar gaat ie.

Next leg: Kinshasa - Banjul (FZAA-GBYD)
De vlucht van vanmiddag ging van Kigali (Rwanda) naar Kinshasa (Congo).
HRYR-FZAA
Vluchtplan: NV UB532 KIN UA613F KSA

Érg vroeg vertrokken

Cold and dark

Backtracking runway 28

En los zijn we!

Klimmen naar FL320

De stad Kigali

Het Kivumeer

De rivier "Kasai"

Nog een klein stukje...

Turning left for final approach

Op één of andere manier lukte het niet om de frequentie van de radio's te veranderen (Misschien door mislukte SU3 upgrade??). Daardoor kon ik dus ook de ILS niet tunen, dus het werd een visual op runway 24. Gelukkig was het zicht goed.

Short final. De rechterbaan is voor "Emergency"

Full landing config

Nette landing zo op 't handje, al zeg ik 't zelf

Remmen maar

En geparkeerd. We waren net op tijd om het vertrek van een bijzonder vliegtuig te zien. Een Boeing 747-SP09 van Kinshasa Airways die net naar Frankfurt vertrok.

En daar gaat ie.

Next leg: Kinshasa - Banjul (FZAA-GBYD)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Hou op, strax raak ik nog opgefokt
Ik zal wel ffies naar het panel kijken. Ik heb in fs2004 wel het gewone panel, en hij geeft geen problemen. Alleen als ik land, doet hij de ene keer wel wings-folding en de andere keer niet, en ik klik et altijd aan
edit: Ohwja, dat was dat panel waar ik niet alle knopjes van kon vinden, en ook geen zin had om op te zoeken, want ik wou gewoon lekker vliegen.
van knopjes zoeken in een fokker, raak ik echt opgefokt.
Ik wordt trouwens ook opgefokt door die, please report traffic in site, dingen. Zijn die weg te halen?
Wat ik helemaal fokkerig vind, zijn go-arounds!. Had ik gedaan op EHAM, dus ik lekker rondje gevlogen tot helemaal over zeeland (runway 1r). Maar dat is niet errug, lekker laag vliegen, beetje huisjes kijken. Maar dan kom je op 2000 feet aanvliegen, netjes je ILS ingevlogen zie je opeens dit

Een kollega KLM vlieger (ik vloog ook KLM) die je ffies zomaar komt inhalen, alsof we op een finish afkwamen
srry voor de ietwat slechte screen, had hem maar gewoon met printscreen gemaakt, omdat ik dat proggie niet aan had staan
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 19:23 ]
Zo net even een B737 naar zijn laaste rust plaats gebracht.
Want dit oude beestje heeft al een tijdje geen functie meer.
Dus daarom heeft een verzamelaar hem over gekocht, en die geeft hem een mooi plaatsje ...

voor de ongelovige dit is de PMDG , al zou je het niet zeggen ...
Want dit oude beestje heeft al een tijdje geen functie meer.
Dus daarom heeft een verzamelaar hem over gekocht, en die geeft hem een mooi plaatsje ...

voor de ongelovige dit is de PMDG , al zou je het niet zeggen ...
tourniquet, het was me al eerder opgevallen, maar nu ga ik het zeggen 
jou pics hebben een bepaald soort scherpte, wat ik hier eigenlijk zo goed als nooit zie
wat is je truc? speel je op giga resolutie en verklein je dat heel goed? ergens een geheime setting gevonden?
zeg het me! (laten we nu niet meteen over ati/nvidia beginnen, dat heeft er nix mee te maken)
Voor de rest, had ik net een beetje evening fun op vatsim
Hoor ik een PAPA ?
jou pics hebben een bepaald soort scherpte, wat ik hier eigenlijk zo goed als nooit zie
Hoor ik een PAPA ?

Hahanealzie schreef op 17 januari 2004 @ 20:24:
jou pics hebben een bepaald soort scherpte, wat ik hier eigenlijk zo goed als nooit ziewat is je truc? speel je op giga resolutie en verklein je dat heel goed? ergens een geheime setting gevonden?
zeg het me! (laten we nu niet meteen over ati/nvidia beginnen, dat heeft er nix mee te maken)
[afbeelding]
Mijn werkwijze:
Met FSScreen worden de pics gemaakt op 1280*968
Renamen en converteren doe ik in een batch in Irfanview.
Bij het converteren naar JPG resize ik naar 800x600 en ik geef een "sharpen: 1" mee, dus ze zijn gewoon softwarematig wat gesharpened, wat ik wel mooi vind.
haha, dr moest iets achter zittenTourniquet schreef op 17 januari 2004 @ 20:29:
[...]
Haha
Mijn werkwijze:
Met FSScreen worden de pics gemaakt op 1280*968
Renamen en converteren doe ik in een batch in Irfanview.
Bij het converteren naar JPG resize ik naar 800x600 en ik geef een "sharpen: 1" mee, dus ze zijn gewoon softwarematig wat gesharpened, wat ik wel mooi vind.
nealzie schreef op 17 januari 2004 @ 20:24:
jou pics hebben een bepaald soort scherpte, wat ik hier eigenlijk zo goed als nooit ziewat is je truc? speel je op giga resolutie en verklein je dat heel goed? ergens een geheime setting gevonden?
Hoor ik een PAPA ?
[afbeelding]
maaruh, waarom staat je heading niet op 240?
en waarom staat je MCP Alt niet op je missed approach altitude (2000ft?)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
ja iddnealzie schreef op 17 januari 2004 @ 20:31:
[...]
haha, dr moest iets achter zittenjammer dat je niet ff "sharpen: 1" in een fs config file kan invullen
Hier een verschilletje bij een pic die ikzelf heb genomen

Sharpen maakt het zeker erg mooi
Verwijderd
Weet iemand hier nog die site waar werd aangegeven hoe je FS2002 gedeeltelijk met FS2004 kon mixen?
PS. Was voorheen Bart_Verk..
Bart, nooit van gehoordVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 20:53:
Weet iemand hier nog die site waar werd aangegeven hoe je FS2002 gedeeltelijk met FS2004 kon mixen?
http://w1.901.telia.com/~u90113820/fs2004_comp.htm#FS2003
Verwijderd
Joh, onze vriendelijke vrind B@rtjuh Verkennisrellehenk schreef op 17 januari 2004 @ 20:58:
[...]
Bart, nooit van gehoord
Hmm, net ff EGSS - EHAM gedaan. Op de FMC. VNAV en LNAV. Weinig problemen eik. Behalve dat dat ding echt levensgevaarlijk is.
Ik heb de DEP en APP ff nagelopen samen met mijn charts. Hij wilde me binnen loodsen @ SULUT @ FL200 en dan op SUGOL naar FL70. Een kleine duikvlucht van 13000 ft
Verders geen zicht maar toch veilig geland @ 06 op de ILS. Was de moeite waard, weer flink wat geleerd qua FMC.
Ik heb de DEP en APP ff nagelopen samen met mijn charts. Hij wilde me binnen loodsen @ SULUT @ FL200 en dan op SUGOL naar FL70. Een kleine duikvlucht van 13000 ft
Verders geen zicht maar toch veilig geland @ 06 op de ILS. Was de moeite waard, weer flink wat geleerd qua FMC.
fuck vnav
over het algemeen dan
zowiezo check ik altijd die altitudes voor ik blindelings vertrouw op z'n descend path... ow enne, had je je ZFW enzo wel goed? anders denktie miss dat je veel sneller kan dalen dan je eigenlijk kan
Mee eens. Onder de 10.000ft gebruik ik meestal geen vnav, behalve als ik het eens vergeet uit te zetten tijdens de descent.nealzie schreef op 17 januari 2004 @ 22:06:
fuck vnavover het algemeen dan
zowiezo check ik altijd die altitudes voor ik blindelings vertrouw op z'n descend path... ow enne, had je je ZFW enzo wel goed? anders denktie miss dat je veel sneller kan dalen dan je eigenlijk kan
Mwah, ik zorg ervoor dat de waardes redelijk kloppen. Ik ging op 10000ft over naar vertical speed. Ik had een berekening uit kunnen voeren maar het groene circeltje hielp me wel redelijk
Je kan natuurlijk als je het echt echt echt heel graag wilt, een complete VNAV vlucht maken, inclusief de hele approach.
Is me alleen met de PMDG nog niet gelukt, want die FMC pakt niet altijd alles wat je in het apparaat wil hebben.
Is me alleen met de PMDG nog niet gelukt, want die FMC pakt niet altijd alles wat je in het apparaat wil hebben.
Hier een vluchtje van Madrid naar Barcelona met een ATR van Ibiria.

Verwijderd
Gebruiken jullie de standaard eham van FS9? Ik had destijds voor fs2002 de lago versie aangeschaft maar die is 'officieel' nog niet voor FS9 als is dat als hun forum moet geloven wel te realiseren.
Ook zou ik graag de EHRD uit NL2000 willen gebruiken. Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen?
Ook zou ik graag de EHRD uit NL2000 willen gebruiken. Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen?
Verwijderd
Bedankt!rellehenk schreef op 17 januari 2004 @ 20:58:
[...]
Bart, nooit van gehoord
Heb trouwens 4 januari een filmpje gemaakt van de landing na een negen uur durende reis vanuit Curacao naar Schiphol.
Vlucht: KL736 (Hato Intl - Schiphol)
Plane: B747-400, PH-BFA
Filmpje: www.noqueue.net/~bartv/Landing%20KL736.AVI
Duurt 60 secs, 14,6mb. Het is niet veel bijzonders! Dus verwacht er niet teveel van
Nou ik ga maar eens aansluiten in het rijtje van rl spul. Ik ben 2 maanden terug in de cockpit meegevlogen met de kl643 naar jfk, en dag later met de kl644 weer terug. Van alles gedaan van atc tot programmeren fmc en a/p eraf en stukkie sturen op 36k ft 
Cap. is men schoonvader, f/o een kennis. Erg leuke vlucht gehad
Preflight taxi en Takeoff rw 24 @ eham(kl643):
http://timmie.lan2000.com/video/JFK/takeoff.avi
en
descent & landing jfk(kl643):
http://timmie.lan2000.com/video/JFK/landing.avi
Let niet op men l33t4 film kunsten, het is echt gaar om met een cam te filmpen als alles om je heen vet trilt enzo
en
Let niet op men l33t4 film kunsten, het is echt gaar om met een cam te filmpen als alles om je heen vet trilt enzo
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hier een overzichtje van de GoT-ers tijdens de Real Ops Night 27 Februari :
Als meerder mensen geboekt hebben, vul alsjeblieft dit overzichtje aan dan.
Zijn wij de enige twee GoT-ers die meedoen ??
Alle tijden LT
Wie | Vlucht | Route | ETD | ETA |
Rellehenk | KLM1937 | EHAM-LSGG | 1915 | 2040 |
Rellehenk | TRA5140 | LEBL-EHAM | 2130 | 2340 |
Sleepie | KLM1631 | EHAM-LIMC | 1810 | 2000 |
Sleepie | KLM1632 | LIMC-EHAM | 2050 | 2235 |
Alle tijden LT
Leuke filmpjes allemaal (lijkt mij, want die van Wilde moet ik nog kijken, alleen het downen gaat niet zo snel
)
Bart: Ik ben bezig
Bart: Ik ben bezig
[ Voor 49% gewijzigd door Floppie op 18-01-2004 16:02 ]
Ik ben ook van plan. Ga straks de vlucht(en) uitzoeken.Sleepie schreef op 18 januari 2004 @ 15:45:
Hier een overzichtje van de GoT-ers tijdens de Real Ops Night 27 Februari :
Wie Vlucht Route ETD ETA Rellehenk KLM1937 EHAM-LSGG 1915 2040 Rellehenk TRA5140 LEBL-EHAM 2130 2340 Sleepie KLM1631 EHAM-LIMC 1810 2000 Sleepie KLM1632 LIMC-EHAM 2050 2235
Alle tijden LT
Zoooo, even Italiaantjes aan het pesten geweest.....

Recht op San Marco plein af....

Recht op San Marco plein af....

Ik heb me ook ingeschreven, als EZY5112 naar Gatwick, ETD 2050rdluca schreef op 18 januari 2004 @ 16:10:
[...]
Ik ben ook van plan. Ga straks de vlucht(en) uitzoeken.
Verwijderd
Voor de fokker fans hier, maar een aantal plaatjes geschoten. Het waren er 56, maar heb de 28 mooiste er maar uitgezocht.
Vlucht ging van Paris-charles la gouwe (?) naar Eham
In een fokker 100 van fokker.avsim.net
Vliegveld in parijs van www.fsfrance.com
Zelf wat aanpassingen gemaakt in de cockpit, die afkomstig zijn van www.avsim.net. Ok, genoeg reclame
@ de gate in parijs

Meteen de eerste aanpassing in het cockpit, een andere pushback module die wel lekker werkt., en meteen een taxi speed dinges erbij

Shotje van het airpot

We zitten zeker in Frankrijk???

en dan aangeomen bij het mooiste moment. Take off!!!

een beetje vreemd de lucht in gekomen, maar ik was er wel

Links het airport waar ik vandaan kwam, en rechts de rede waarom het zo druk is. (nog een airport)

de passagiers waren dik tevreden over de take off.

daar hoog in de lucht

Op cruise, en dan maar een movie aanzetten voor de passagiers. Deze module is al eerder langsgekomen. Maar heb toch besloten hem in de f100 te zetten.

er springt nog niemand uit het toestel, zal wel leuke film zijn

ik ging iets te snel; dan maar het bagage rek open zetten voor meer luchtweerstand, koffers zoeken we later wel op

En hij remt gelukkig wat af

want we mochten al weer landen

laatste stukje met de hand laten landen

en toen terecht gekomen in de chaos van schiphol

maar had toen wel tijd om leuke shots te maken

eindelijk mochten we weer taxien

totdat die grote collega van me achteruit werd geduwt, en toen begon de ellende

we moesten allebei over hetzelfde stukje asfalt, en we mochten allebei niet verder rijden

daar had ik geen zin in, en ben heel realistisch onder me collega doorgereden

Ik bale, hebben we weer zo'n grote collega

Mocht helaas niet aan de gate staan, terwijl ik dat wel gevraagd had, dan maar hier, helemaal afgelegen

Dan had ik nog een vraagje. Ik heb AI van project ai. Maar sommige vliegtuigen zijn mooi scherp, en andere, zoals die dutchbird, niet. Is dat op te lossen?
Dan nog iets, hoe moet je weten hoe snel je moet dalen. Ik vloog dit vluchtje op FL 240. Een fokker kan, zonder remmen, niet sneller dalen dan 1500. Heb ik dan dus ook gedaan, maar toen kreeg ik op een hoogte van 11000F al de melding dat je airport in de buurt was en kan overswitchen naar de toren, Dus ik een snoekduik gemaakt (vandaar die remmen) om de baan te halen. Maar hoe kan dat proffesioneler?
Vlucht ging van Paris-charles la gouwe (?) naar Eham
In een fokker 100 van fokker.avsim.net
Vliegveld in parijs van www.fsfrance.com
Zelf wat aanpassingen gemaakt in de cockpit, die afkomstig zijn van www.avsim.net. Ok, genoeg reclame
@ de gate in parijs

Meteen de eerste aanpassing in het cockpit, een andere pushback module die wel lekker werkt., en meteen een taxi speed dinges erbij

Shotje van het airpot

We zitten zeker in Frankrijk???

en dan aangeomen bij het mooiste moment. Take off!!!

een beetje vreemd de lucht in gekomen, maar ik was er wel

Links het airport waar ik vandaan kwam, en rechts de rede waarom het zo druk is. (nog een airport)

de passagiers waren dik tevreden over de take off.

daar hoog in de lucht

Op cruise, en dan maar een movie aanzetten voor de passagiers. Deze module is al eerder langsgekomen. Maar heb toch besloten hem in de f100 te zetten.

er springt nog niemand uit het toestel, zal wel leuke film zijn

ik ging iets te snel; dan maar het bagage rek open zetten voor meer luchtweerstand, koffers zoeken we later wel op

En hij remt gelukkig wat af

want we mochten al weer landen

laatste stukje met de hand laten landen

en toen terecht gekomen in de chaos van schiphol

maar had toen wel tijd om leuke shots te maken

eindelijk mochten we weer taxien

totdat die grote collega van me achteruit werd geduwt, en toen begon de ellende

we moesten allebei over hetzelfde stukje asfalt, en we mochten allebei niet verder rijden

daar had ik geen zin in, en ben heel realistisch onder me collega doorgereden

Ik bale, hebben we weer zo'n grote collega

Mocht helaas niet aan de gate staan, terwijl ik dat wel gevraagd had, dan maar hier, helemaal afgelegen

Dan had ik nog een vraagje. Ik heb AI van project ai. Maar sommige vliegtuigen zijn mooi scherp, en andere, zoals die dutchbird, niet. Is dat op te lossen?
Dan nog iets, hoe moet je weten hoe snel je moet dalen. Ik vloog dit vluchtje op FL 240. Een fokker kan, zonder remmen, niet sneller dalen dan 1500. Heb ik dan dus ook gedaan, maar toen kreeg ik op een hoogte van 11000F al de melding dat je airport in de buurt was en kan overswitchen naar de toren, Dus ik een snoekduik gemaakt (vandaar die remmen) om de baan te halen. Maar hoe kan dat proffesioneler?
Lagere cruise alt? Ik doe Stansted - Schiphol op FL200. FL240 is wel heel hoog voor zo'n korte vlucht imho
[ Voor 4% gewijzigd door Bolk op 18-01-2004 19:59 ]
Hier en middellange vlucht van Regina naar Toronto met een B737 van Air Canada.

Mijn DutchBird 757-200 ai aardvark installerenVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 19:49:
Maar als je daar toch aan wilt beginnen kun je beter iets meer tijd erin gooien en voor een aardvark modelletje gaan ziet er een stuk beter uit en je fps komt ook tengoede

(aldus een aardvark fan

Verwijderd
NiceWilde schreef op 18 januari 2004 @ 15:36:
Nou ik ga maar eens aansluiten in het rijtje van rl spul. Ik ben 2 maanden terug in de cockpit meegevlogen met de kl643 naar jfk, en dag later met de kl644 weer terug. Van alles gedaan van atc tot programmeren fmc en a/p eraf en stukkie sturen op 36k ft
en
Ging niet helemaal lekker bij het landen
psychosjaak, welke film heb je tijdens de vlucht vertoond? Moet wel een hele korte zijn geweest.
Maar aan de hoeveelheid passagiers die te zien is op je cabinshot zullen er niet veel klachten zijn geweest...

Verwijderd
k weet niet wat voor film het was, Zal wel zo'n domme film zijn met nepgelach, zoals bij Al italia. Heb met toen doodgelachen in het vliegtuig.
Maar het waren allemaal kinderen aan boord, dus ze doken onder de stoelen, en deden de gordijntjes dicht, zodat het net een leeg vliegtuig leek.
Korte vlucht is gedaan om ff te kijken of de panelen werkten, en om ffies van me huiswerk verlost te zijn (tentamenweek
Maar het waren allemaal kinderen aan boord, dus ze doken onder de stoelen, en deden de gordijntjes dicht, zodat het net een leeg vliegtuig leek.
Korte vlucht is gedaan om ff te kijken of de panelen werkten, en om ffies van me huiswerk verlost te zijn (tentamenweek

?? had je dan niet echt helemaal alleen kunnen gaan vliegen, en dan zonder kinderen.Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:44:
k weet niet wat voor film het was, Zal wel zo'n domme film zijn met nepgelach, zoals bij Al italia. Heb met toen doodgelachen in het vliegtuig.
Korte vlucht is gedaan om ff te kijken of de panelen werkten, en om ffies van me huiswerk verlost te zijn (tentamenweek![]()
![]()
Kijk als je dan toch niet zeker weet of je de bestemming niet haald.
dan kan je beter bejaarde meenemen :x
Maar kinderen.
Ach je heb zeker je ware vlucht plan niet verteld
leuk verhaaltje sjaak.
Hee over die grote klm op de grond, jij zat op de foute taxiway
Ja ja het is altijd het zelfde de kleintjes moeten weer onder doen voor de groterellehenk schreef op 18 januari 2004 @ 20:50:
leuk verhaaltje sjaak.
Maar oke hij had ook beter de been kunnen pakken die er naast lag
Dan was het waarschijnlijk niet zo raar afgelopen.
Verwijderd
fout, volgens de ATC zat ie op de goede taxiway (zie roze lijn), de 747 had nooit die pushback mogen maken op dat moment (tenzij Sjaak had moeten holden thv A15 natuurlijk)rellehenk schreef op 18 januari 2004 @ 20:50:
leuk verhaaltje sjaak.

edit: voordat ik het vergeet, ja ik weet dat IRL dit wel degelijk de verkeerde is, maar blame het in dit geval maar op FS

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:14 ]
omdat ik geen co piloot naast me had en het helemaal op het handje deedND schreef op 17 januari 2004 @ 20:33:
[...]
Nice.
maaruh, waarom staat je heading niet op 240?
en waarom staat je MCP Alt niet op je missed approach altitude (2000ft?)
Verwijderd
maar goed dat het een groot vliegtuig was, daar kon ik met me fokkertje precies onderdoor 
En die paarse lijn die heeft me de hele tijd aan de 'binnenkant' gehouden, hoort dat niet dan??
En waarom kinderen tijdens een test vlucht?
Bezuinigingen he, de overheid geeft niet meer zoveel geld aan de scholen, en de ouders ook niet, dus tja, dan moet je wat.
Trouwens wel een lekker moduultje, die pushback en taxi panel. Nooit meer te snel/langzaam taxien
Thnx dat jullie allemaal zo leuk reageren op et vluchtje
Nou, volgens mij niet, had meteen me parking brake ingedrukt toen ze dat zeiden.(tenzij Sjaak had moeten holden thv A15 natuurlijk)
En die paarse lijn die heeft me de hele tijd aan de 'binnenkant' gehouden, hoort dat niet dan??
En waarom kinderen tijdens een test vlucht?
Bezuinigingen he, de overheid geeft niet meer zoveel geld aan de scholen, en de ouders ook niet, dus tja, dan moet je wat.
Trouwens wel een lekker moduultje, die pushback en taxi panel. Nooit meer te snel/langzaam taxien
Thnx dat jullie allemaal zo leuk reageren op et vluchtje
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:23 ]
Sjaak, op Schiphol wordt de binnenste taxiway gebruikt voor met de klok mee rijden, en de buitenste tegen de klok in.
Misschien dat een nieuwe afcad dit probleempje oplost
maar het beste paard struikelt wel eens, niet waar FlyHigh
Misschien dat een nieuwe afcad dit probleempje oplost
maar het beste paard struikelt wel eens, niet waar FlyHigh
Verwijderd
Rellehenk, heb je voor mij dan een goede afcad? Ik heb namelijk ook nog een paar andere probleempjes met schiphol...
hee VOR, nee ik heb zelf geen afcad. ik doe niet aan AItraffic en ook niet aan FS-ATC.
Maar er zullen vast goede afcads zijn te vinden op www.avsim.com
oh, wacht ik heb alleen een afcad om die baannummers te veranderen, maar dat is alles.
Maar er zullen vast goede afcads zijn te vinden op www.avsim.com
oh, wacht ik heb alleen een afcad om die baannummers te veranderen, maar dat is alles.
[ Voor 23% gewijzigd door Floppie op 18-01-2004 21:39 ]
Verwijderd
Daar had ik die van mij ook vandaan. Staan er geen ILSsen in enzo. Bij weer een andere klopten de taxipaden enzo weer niet... Ik was dus nog ook zoek naar een nieuwe, helaas moet k nog even verder zoeken.
Ik heb er al eentje gevonden die wel goed werkt volgens mij....
Ik heb er al eentje gevonden die wel goed werkt volgens mij....
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 21:55 ]
Verwijderd
Op een één of andere manier weet jij altijd schitterende pics te makenBlackhole schreef op 18 januari 2004 @ 20:03:
Hier en middellange vlucht van Regina naar Toronto met een B737 van Air Canada.
...en dan een hele boel mooie pics
Thx , dat is nog eens leuk om te horen ..Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:23:
[...]
Op een één of andere manier weet jij altijd schitterende pics te maken
Verwijderd
KLM1311, de beruchte doch geliefde callsign
De vlucht die ik irl het meest het gevlogen onder deze sign naar LFBO, Toulouse Blagnac.
We staan nog op Amsie maar reviewen de arrival en VOR DME 32L alvast.

het was druk i.v.m. de Bodo flyinn in Noorwegen.

De beruchte C/S

We geven onszelf een klein shortcutje richting VEROS via de abeaming PTV fix.

We passen de digicam door aan de F/O, kwil zelf vlieguh.

inbound TLB TOULOUSE locator for FL80 according the chart. En Bordeaux Control was online.

Continue at high speed

Hmmm flikker maar op met m'n VOR DME, AP eraf en op het handje verder vor visual approach.

32R op de andere kant, die begint iets eerder.

De Airbus faciliteit aan uw linkerzijde.

Eraf via M8

Tango 50, die is voor ons

En we staan op nummero 51

MCP settings even netjes terugzetten voor de crew terug.

handige equipment

Dat was het weer jongentjes en meisjes.

het was druk i.v.m. de Bodo flyinn in Noorwegen.

De beruchte C/S

We geven onszelf een klein shortcutje richting VEROS via de abeaming PTV fix.

We passen de digicam door aan de F/O, kwil zelf vlieguh.

inbound TLB TOULOUSE locator for FL80 according the chart. En Bordeaux Control was online.

Continue at high speed

Hmmm flikker maar op met m'n VOR DME, AP eraf en op het handje verder vor visual approach.

32R op de andere kant, die begint iets eerder.

De Airbus faciliteit aan uw linkerzijde.

Eraf via M8

Tango 50, die is voor ons

En we staan op nummero 51

MCP settings even netjes terugzetten voor de crew terug.

handige equipment

Dat was het weer jongentjes en meisjes.
Meer dan schitterende pic's jongVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:32:
KLM1311, de beruchte doch geliefde callsignDe vlucht die ik irl het meest het gevlogen onder deze sign naar LFBO, Toulouse Blagnac.
[afbeelding]
Verwijderd
Heerlijke pics mensen, met name die -600 is super!Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:32:
KLM1311, de beruchte doch geliefde callsignDe vlucht die ik irl het meest het gevlogen onder deze sign naar LFBO, Toulouse Blagnac.
... bult piccas ...
En Wilde, fantastische filmpies, thanx for sharing!
Grappig om te zien dat er nu opeens allemaal gesharpende pics verschijnen. 
Het laatste vluchtje met de Kenya 737, van Kinshasa naar Banjul. De Radio is gelukkig gerepareerd (probleem was weg na opnieuw laden van de plane).
FZAA-GBYD
Vluchtplan: BZ UG856F LV UR979 AD UB729 GIA UB600 ND

De te vliegen SID is de BZ 3A:

Helaas was deze SID niet aanwezig in de SIDSTAR database van de PMDG, dus maar besloten deze via de aanwijzingen te vliegen, lekker ouderwets VOR's tunen enzo
Ready for departure
Dag Kinshasa
Vliegend op Radial 240 outbound Kinshasa VOR (KSA) (tot KD4)
R-033 oppakken inbound Brazzaville VOR
Daar beneden ligt Brazzaville Airport
Vanaf BZ volgen we de UG856F op LNAV.
De gevlogen SID
Vanaf hier een stuk Oceaan voor de boeg
Het eiland Príncipe in de achtergrond
Bijna bij T/D, nog 120nm te gaan
Laatste stukje
Full established ILS runway 32, net voor A/P disconnect

We zitten nog steeds mooi voor de baan
Dat wordt een mooie landing op de blokken
En remmen maar
Iedereen uitstappen en naar het strand! Het wachten is nu op de Transavia kist waarmee ik verder ga naar de Canarische Weilanden
Dat was best een pittig stukje vliegen!

Dat was het weer voor vandaag, bedankt voor uw aandacht!
Het laatste vluchtje met de Kenya 737, van Kinshasa naar Banjul. De Radio is gelukkig gerepareerd (probleem was weg na opnieuw laden van de plane).
FZAA-GBYD
Vluchtplan: BZ UG856F LV UR979 AD UB729 GIA UB600 ND

De te vliegen SID is de BZ 3A:

Helaas was deze SID niet aanwezig in de SIDSTAR database van de PMDG, dus maar besloten deze via de aanwijzingen te vliegen, lekker ouderwets VOR's tunen enzo
Ready for departure

Dag Kinshasa

Vliegend op Radial 240 outbound Kinshasa VOR (KSA) (tot KD4)

R-033 oppakken inbound Brazzaville VOR

Daar beneden ligt Brazzaville Airport

Vanaf BZ volgen we de UG856F op LNAV.

De gevlogen SID

Vanaf hier een stuk Oceaan voor de boeg

Het eiland Príncipe in de achtergrond

Bijna bij T/D, nog 120nm te gaan

Laatste stukje

Full established ILS runway 32, net voor A/P disconnect

We zitten nog steeds mooi voor de baan

Dat wordt een mooie landing op de blokken

En remmen maar

Iedereen uitstappen en naar het strand! Het wachten is nu op de Transavia kist waarmee ik verder ga naar de Canarische Weilanden

Dat was best een pittig stukje vliegen!

Dat was het weer voor vandaag, bedankt voor uw aandacht!
Verwijderd
Tx Gil, u ook gefeliciteerd met de nice piccas van die gekleurde kaugombal 
En tourni ook tuurlijk! Super.
En tourni ook tuurlijk! Super.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 23:44 ]
bij die landing zaten ze erg aan het einde van de runway?
Wel leuke filmpies btw
Wel leuke filmpies btw
Mooie pics mien jongVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:32:
Groeten van Uw geachte collega, KLM1711
[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 19-01-2004 00:17 ]
Wauw! Echt gaaf man! TopfilmpjesWilde schreef op 18 januari 2004 @ 15:36:
en
Landing was een beetje vaag, tot op het laatste moment nog een andere kist op de baan, en dan "landing, maar ik heb geen clearance." "jawel!"
Wat was 't nou?
Een kieke genomen op de nieuwe EGLL

HEAVY scenery hoor

HEAVY scenery hoor
Lachen dat je het opmerkt inderdaad.. Naderhand hadden we er op de hotelkamer(ja ga geen eigen kamer boeken) nog een korte discussie over.. eea ging niet helemaal goed: bij capture van de localiser zaten we te hoog, later krijgen we een altitude alert en tot op 't laatste moment stond er een kist op de baan.. Jammer dat je die niet zo goed ziet op de video(je ziet vaag wat knipperen). Captain zegt tot 3* toe 'we hebben landing clearance' en pf nog 'ja ik land maar heb geen clearance'. Naderhand opperde ik nog 't fimpie te bekijken maar was niet nodig heheTourniquet schreef op 19 januari 2004 @ 00:49:
[...]
Wauw! Echt gaaf man! Topfilmpjes
Landing was een beetje vaag, tot op het laatste moment nog een andere kist op de baan, en dan "landing, maar ik heb geen clearance." "jawel!"
Wat was 't nou?
Opzich was 't daarom wel een uniek stukkie film.. Achteraf gezien had ik misschien meer moeten filmen maarja ik was ook nog aardig druk bezig.. Misschien viel het op, want me schoonpa vertelde constant dingen (oa waar manhattan lag hehe)
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Heb je ook nog de terugwegWilde schreef op 19 januari 2004 @ 17:33:
[...]
Lachen dat je het opmerkt inderdaad.. Naderhand hadden we er op de hotelkamer(ja ga geen eigen kamer boeken) nog een korte discussie over.. eea ging niet helemaal goed: bij capture van de localiser zaten we te hoog, later krijgen we een altitude alert en tot op 't laatste moment stond er een kist op de baan.. Jammer dat je die niet zo goed ziet op de video(je ziet vaag wat knipperen). Captain zegt tot 3* toe 'we hebben landing clearance' en pf nog 'ja ik land maar heb geen clearance'. Naderhand opperde ik nog 't fimpie te bekijken maar was niet nodig hehe
Opzich was 't daarom wel een uniek stukkie film.. Achteraf gezien had ik misschien meer moeten filmen maarja ik was ook nog aardig druk bezig.. Misschien viel het op, want me schoonpa vertelde constant dingen (oa waar manhattan lag hehe)
Verwijderd
Nou ff een testje om te zien of het posten goed gaat. Dit was een kort vluchtje EHAM-EGLL met easyJet. Is genomen met screenshooter 800/600. Is de kwaliteit acceptabel of kan ie beter?? Tips om de beste kwaliteit in dit forum gepost te krijgen?
Binnenkort hoop ik eens een complete serie te laten zien.

Binnenkort hoop ik eens een complete serie te laten zien.

Zo, eindelijk screenshooter gedownload.
Pics zijn brak. 800 x 600 en veel te veel compressie. Maargoed, je moet het er maar mee doen
EHEH - EHAM. Na takeoff direct PESER. Star vliegen voor 1L (stomme ATC van FS zelf, vette crosswind).
Het onweerde behoorlijk. Ik moest best lang wachten. 2x op EHEH. Cessna on final en een 737 go around. De flare was iets te enthausiast maar ben toch veilig geland.

Wachten op een Dash

Nep AI van FS

Wachten

Eindelijk mogen we dan

Het toestel vloog echt alle kanten op. Kotszakjes werden uitgedeeld.

PESER STAR

Het klaarde op

Het was echt een prachtig beeld. Jammer dat de pics fucked up zijn.

Regen tijdens de decent

Bijna

Touchdown
Checklist voor de volgende keer:
- 1024 x 768
- Hogere kwaliteit
Owja, het weer in FS is echt zo nep. Ik vlieg midden in de onweersbuien en opeens prachtig weer. Daar moet echt iets aan gedaan worden.
Pics zijn brak. 800 x 600 en veel te veel compressie. Maargoed, je moet het er maar mee doen
EHEH - EHAM. Na takeoff direct PESER. Star vliegen voor 1L (stomme ATC van FS zelf, vette crosswind).
Het onweerde behoorlijk. Ik moest best lang wachten. 2x op EHEH. Cessna on final en een 737 go around. De flare was iets te enthausiast maar ben toch veilig geland.

Wachten op een Dash

Nep AI van FS

Wachten

Eindelijk mogen we dan

Het toestel vloog echt alle kanten op. Kotszakjes werden uitgedeeld.

PESER STAR

Het klaarde op

Het was echt een prachtig beeld. Jammer dat de pics fucked up zijn.

Regen tijdens de decent

Bijna

Touchdown
Checklist voor de volgende keer:
- 1024 x 768
- Hogere kwaliteit
Owja, het weer in FS is echt zo nep. Ik vlieg midden in de onweersbuien en opeens prachtig weer. Daar moet echt iets aan gedaan worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 19-01-2004 23:31 ]
Groepsvluchtje, alleen werd beetje een gespreide niets 
De KLM1312 aan de gate op Toulouse
RelleHenk, aca KLM1304 ready for dep.
Oude gedeelte van LFBO
holding short 33R met verzoek van EHMC_V_CTR om op de BMI1312 te wachten
En ook Bordeaux Radar laat ons gaan
Aur revoir
Airborne, BMI1312 lining up
en met ons
Toeters en bellen van de TCAS en ATC want de BMI1312 zit ineens voor me
Bordeaux had hem ook door dus ik mocht de slakkegang nemen voor spacing 
die daar ja
verder rustige vlucht tot EHAM, HDG 090 down to FL045 for ILS27
gevolgd door een onrustige approach op 27
en maar hopen dat die zijn neus niet in de OM parkeert
vacated N2 dus we hebben het gehaald
En tijd voor onze borrel
De KLM1312 aan de gate op Toulouse

RelleHenk, aca KLM1304 ready for dep.

Oude gedeelte van LFBO

holding short 33R met verzoek van EHMC_V_CTR om op de BMI1312 te wachten

En ook Bordeaux Radar laat ons gaan

Aur revoir

Airborne, BMI1312 lining up

en met ons

Toeters en bellen van de TCAS en ATC want de BMI1312 zit ineens voor me

die daar ja

verder rustige vlucht tot EHAM, HDG 090 down to FL045 for ILS27

gevolgd door een onrustige approach op 27

en maar hopen dat die zijn neus niet in de OM parkeert

vacated N2 dus we hebben het gehaald

En tijd voor onze borrel

Verwijderd
Hey nice piccas man!
K*tzooi, ik had er ook een hoop schöne geschoten, maar SS deed op opeens niet meer?
Wel mooi bij de approach, je zat er korter op dan ik dacht, want toen ik vacated meldde via N3, gaf ie jouw eerst rap clearance. 3Nm ofzo?
K*tzooi, ik had er ook een hoop schöne geschoten, maar SS deed op opeens niet meer?
Wel mooi bij de approach, je zat er korter op dan ik dacht, want toen ik vacated meldde via N3, gaf ie jouw eerst rap clearance. 3Nm ofzo?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:08 ]
affirmVerwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:07:
Hey nice piccas man!

Jammer dat ik niet mee kon jongens, maar maandag is voor mij een no-go
Verwijderd
Ik zie links ook nog een baantje a la 24rdluca schreef op 20 januari 2004 @ 00:22:
[...]
affirmhiero kreeg ik de landing clearance. Hij wilde me net wegsturen volgens mij toen jij snel vacated N3 erdoorheen brulde en hij me toch kon laten landen.
[afbeelding]
Vat je ;m?
Requesting circling two-fourVerwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 00:51:
[...]
Ik zie links ook nog een baantje a la 24
Vat je ;m?
Hee Rdluca
Heb me rot lopen zoeken naar een scenery. Welke scenery heb jij?
MP_VFR: http://perso.wanadoo.fr/moustache/fs/fs2004.htmrellehenk schreef op 20 januari 2004 @ 00:59:
Hee Rdluca
deniemG welke scenery is dat waar je aankomt en vertekt?
ik deed net een circling 24, maar maakt me bochie te laat, dus ik doe een missed approach, maar ik kon mn app niet meer engagen want die zat nog steeds in approach mode?? hdg en alt enzo wilden gewoon niet aan, wat ik ook deed
iemand een oplossing?
Verwijderd
Niet te laag aankomen.nealzie schreef op 20 januari 2004 @ 14:09:
ik deed net een circling 24, maar maakt me bochie te laat, dus ik doe een missed approach, maar ik kon mn app niet meer engagen want die zat nog steeds in approach mode?? hdg en alt enzo wilden gewoon niet aan, wat ik ook deediemand een oplossing?
Nee, ik had dit altijd voor de SU2. Een falende AP na een G/A!
Verwijderd
Nou die tip van Blackhole is n goeie, dat "sharpen" heeft echt een aardig effect. Zie hieronder nogmaals zonder en met sharpen effect (gebruikt MS Photo Editor, maar kan ook met ander soortgelijk programmaatje zoals Adobe Photoshop Editor of Paint Shop Pro). Deze zijn nog met screenshooter gemaakt. De volgende zal ik met FS Screen doen en tegelijk tenminste 1024/768 of hoger.
Smaken verschillen natuurlijk, maar het is aardig om het verschil eens te zien.

Smaken verschillen natuurlijk, maar het is aardig om het verschil eens te zien.

Verwijderd
Vliegvelden zijn van Simflyers en California is van Megascenery.jeehaa schreef op 20 januari 2004 @ 13:31:
deniemG welke scenery is dat waar je aankomt en vertekt?
Volgens mij had ik die sharpen tip gegeven in nealzies vraag naar mijn werkwijzeVerwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 14:18:
Nou die tip van Blackhole is n goeie, dat "sharpen" heeft echt een aardig effect. Zie hieronder nogmaals zonder en met sharpen effect (gebruikt MS Photo Editor, maar kan ook met ander soortgelijk programmaatje zoals Adobe Photoshop Editor of Paint Shop Pro). Deze zijn nog met screenshooter gemaakt. De volgende zal ik met FS Screen doen en tegelijk tenminste 1024/768 of hoger.
Smaken verschillen natuurlijk, maar het is aardig om het verschil eens te zien.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Eigenlijk vind ik jouw voorbeeld een beetje té. Je ziet nu heel veel artifacts zitten. Gebruik als 't even kan USM (Unsharpen Mask) zodat je de sterkte van het sharpenen kan aanpassen. Zelf gebruik ik de sharpen optie van Irfanview (waarde 1) en dat vind ik nog net acceptabel (al is het soms al wel een beetje overdone). Het voordeel van Irfanview is dat je heel makkelijk in één keer een hele zooi files kan aanpassen. Oké dat kan in Photoshop ook maar dan moet je eerst weer een Action maken enzo
Ik doe het niet vaak dat sharpen, ik heb het in het begin wel gedaan ..
Maar daarna nooit meer
maar een tijdje terug is hier ook al over gesproken.
En dacht laat ik het maar weer eens toe passen , maar het was niet mijn plan hier om te gaan sharpen.
Dat was inderdaad van iemand anders.
Maar het blijft wel leuk .
Maar daarna nooit meer
maar een tijdje terug is hier ook al over gesproken.
En dacht laat ik het maar weer eens toe passen , maar het was niet mijn plan hier om te gaan sharpen.
Dat was inderdaad van iemand anders.
Maar het blijft wel leuk .
Hoe lang doen jullie gemiddeld over zo'n vlucht?
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Dit topic is gesloten.