Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het is laat, geen zin om te resizen nog, sorry.
En fullscreen werkt op mn huidige dual-screen setup helaas niet
At the gate at London Heathrow

Taxi-ing out

Holding short 09L

Fully ready for departure

Just after take-off, retracting gears

Turning away from London Heathrow

Goodbye Heathrow

London City

Cllimbing to cruize level

The English Coast

Above the North Sea

This is what the F/O looks at

Still above the North Sea

Nice clouds

Cloudbusting

Approaching the dutch coastline

Runway 18R in front of us

Gear down and locked

Strong crosswinds

Touchdown

Reversers unlocked, but something is definitely wrong here

Het was mn eerste vlucht in een A340, allemaal flink wennen dus nog. Daardoor gaf ik te laat rudder, waardoor ik helemaal niet recht op de baan uitkwam. En dan eindig je dus met kuilen in het gras en een deuk in je ego
Verwijderd
Nice pics! Alleen ik lees dat jij met 2 monitoren vliegt en dat doe ik ook maar ik heb dan een probleempje met print-screen (ook met screenshooter), hij maakt altijd een print van allebei de monitoren en daar zit ik niet echt op te wachten, hoe kan je instellen dat die een plaatje maakt van alleen me primary monitor?Sleepie schreef op 07 januari 2004 @ 02:07:
Testvlucht PSS Airbus A340 EGLL-EHAM
Het is laat, geen zin om te resizen nog, sorry.
En fullscreen werkt op mn huidige dual-screen setup helaas niet
At the gate at London Heathrow
[afbeelding]
Taxi-ing out
[afbeelding]
[afbeelding]
Holding short 09L
[afbeelding]
[afbeelding]
Fully ready for departure
[afbeelding]
Just after take-off, retracting gears
[afbeelding]
Turning away from London Heathrow
[afbeelding]
Goodbye Heathrow
[afbeelding]
[afbeelding]
London City
[afbeelding]
Cllimbing to cruize level
[afbeelding]
The English Coast
[afbeelding]
Above the North Sea
[afbeelding]
This is what the F/O looks at
[afbeelding]
Still above the North Sea
[afbeelding]
Nice clouds
[afbeelding]
Cloudbusting
[afbeelding]
[afbeelding]
Approaching the dutch coastline
[afbeelding]
[afbeelding]
Runway 18R in front of us
[afbeelding]
Gear down and locked
[afbeelding]
Strong crosswinds
[afbeelding]
[afbeelding]
Touchdown
[afbeelding]
Reversers unlocked, but something is definitely wrong here![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
[afbeelding]
Het was mn eerste vlucht in een A340, allemaal flink wennen dus nog. Daardoor gaf ik te laat rudder, waardoor ik helemaal niet recht op de baan uitkwam. En dan eindig je dus met kuilen in het gras en een deuk in je ego
Verwijderd
Het moet kunnen met de optie cut left/cut right, maar mij is het op die manier ook helaas nog niet geluktVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:50:
[...]
Nice pics! Alleen ik lees dat jij met 2 monitoren vliegt en dat doe ik ook maar ik heb dan een probleempje met print-screen (ook met screenshooter), hij maakt altijd een print van allebei de monitoren en daar zit ik niet echt op te wachten, hoe kan je instellen dat die een plaatje maakt van alleen me primary monitor?
Verwijderd
Wel ff testen, ik had vorige keer een hele vlucht pics zitten schieten van de verkeerde monitor
Nu vraag ik mij af wat beter is voor Flight Simulator.
Ik heb een aantal topics gelezen en daaruit blijkt dat 256 MB vaak juist langzamer is en dat het alleen interessant is als je een hoge resolutie draait of veel AutoCAD o.i.d. Nu draai ik niet zo'n hoge resolutie: 800x600x32. Is het voor mij interessant om 256 MB te nemen? M.a.w. maakt Flight Simulator net zoals AutoCAD echt gebruik van je 256 MB?
De liveries zijn gratis te downloaden op de PMDG site.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:08:
Zitten bij de PMDG package ook standaard liveries (BA, KLM etc) of zijn de liveries die op de site te vinden zijn de enigen? Ik zit er over te denken om hem aan te schaffen en vroeg me af of de allom bekende liveries er standaard bij zitten dan.
De KLM livery is niet standaard, omdat KLM helemaal geen 737-700's heeft.
Bij mij werkt dat dus welVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:07:
Het moet kunnen met de optie cut left/cut right, maar mij is het op die manier ook helaas nog niet gelukt
Hoe is je dual-monitor setup ? Je kunt namelijk op twee manieren twee monitoren gebruiken :
1) Je desktop 2560x1024 zetten
2) De optie "extend my Windows desktop onto this monitor" gebruiken
Ik zelf doe het op de tweede manier en bij mij werkt het prima.
Verwijderd
Doe hier ook extend my windows desktop onto this monitor.Sleepie schreef op 07 januari 2004 @ 10:26:
[...]
Bij mij werkt dat dus wel
Hoe is je dual-monitor setup ? Je kunt namelijk op twee manieren twee monitoren gebruiken :
1) Je desktop 2560x1024 zetten
2) De optie "extend my Windows desktop onto this monitor" gebruiken
Ik zelf doe het op de tweede manier en bij mij werkt het prima.
Toch vreemd dat het bij jou niet werkt danVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:32:
Doe hier ook extend my windows desktop onto this monitor.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de luchtvaarthobbyshop (www.lhshop.nl)? Ik heb daar een modelbouwdoos van een SaturnV-raket besteld, maar ik vind de betaling nogal raar. Gewoon geld overmaken en geen enkel ordernummer erbij of iets dergelijks

Nu vraag ik me af of dit wel altijd goed gaat....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
De LHS is wel een betrouwbare winkel wat betreft online aankopen. Dus ik zou zeggen: Doe wat ze willen en je ziet je product vanzelf welarmageddon_2k1 schreef op 07 januari 2004 @ 11:23:
Niet echt helemaal FS2004 related, maar eerder gewoon vliegtuigrelated en het is zinloos er een apart topic over te openen.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de luchtvaarthobbyshop (www.lhshop.nl)? Ik heb daar een modelbouwdoos van een SaturnV-raket besteld, maar ik vind de betaling nogal raar. Gewoon geld overmaken en geen enkel ordernummer erbij of iets dergelijks![]()
Nu vraag ik me af of dit wel altijd goed gaat....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Misschien wel de makkelijkste en snelste oplossing: download/installeer een AI pakket en disconnect alle gates met de taxiways in de bijbehorende AFCAD....Tigershark schreef op 06 januari 2004 @ 10:34:
Op de vliegvelden zijn er altijd een paar vliegtuigen die ook opstijgen en wegvliegen etc.... maar verder is het een nogal kale bedoening.
1) Hoe kan ik "stationary" vliegtuigen aan de gates hangen, die daar ook gewoon blijven staan.. ze hoeven dus niet weg te taxien en vliegen.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
dan weet ik wel bijna zeker dat je aan die 256 mb helemaal nix hebt ik lees ook dat je daar misschien alleen een heel klein beetje voordeel mee doet als je b.v. op 1600x1200x32 gaat vliegen. gewoon een 128 mb kaart kopenvan.der.schulting schreef op 07 januari 2004 @ 10:22:
Ik speel veel Train Simulator (gebouwd op de engine van Flight Simulator). Nu wil ik een nieuw systeem kopen met uiteraard een nieuwe videokaart, een Sapphire Radeon 9600XT met 128 of 256 MB geheugen.
Nu vraag ik mij af wat beter is voor Flight Simulator.
Ik heb een aantal topics gelezen en daaruit blijkt dat 256 MB vaak juist langzamer is en dat het alleen interessant is als je een hoge resolutie draait of veel AutoCAD o.i.d. Nu draai ik niet zo'n hoge resolutie: 800x600x32. Is het voor mij interessant om 256 MB te nemen? M.a.w. maakt Flight Simulator net zoals AutoCAD echt gebruik van je 256 MB?
[ Voor 8% gewijzigd door jos_zwa op 07-01-2004 13:32 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Gaan we het nou weer over videokaarten hebben??jos_zwa schreef op 07 januari 2004 @ 13:31:
[...]
dan weet ik wel bijna zeker dat je aan die 256 mb helemaal nix hebt ik lees ook dat je daar misschien alleen een heel klein beetje voordeel mee doet als je b.v. op 1600x1200x32 gaat vliegen. gewoon een 128 mb kaart kopen
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
[zeikmode]ND schreef op 07 januari 2004 @ 14:57:
Sleepie > Nice!Owja remember, @airbus stuur je met de stick NIET de rudders, maar de rate of turn/bank/yaw/G-forces
en mn atcbox PM doet raar, krijg steeeds errors btw
yaw dus niet
[/zeikmode]
Duh je hebt gelijk lol
En dat vertel je me nu pasND schreef op 07 januari 2004 @ 14:57:
Sleepie > Nice!Owja remember, @airbus stuur je met de stick NIET de rudders, maar de rate of turn/bank/yaw/G-forces
en mn atcbox PM doet raar, krijg steeeds errors btw
Hoe lijn je zo'n Airbus in crosswind condities dan op
Zeker met een integraal van de rudderinput te differentieren naar de stick^2
Gewoon net als bij een ander plane 0,5stick^3 rudders geven.Sleepie schreef op 07 januari 2004 @ 15:20:
[...]
En dat vertel je me nu pas
Hoe lijn je zo'n Airbus in crosswind condities dan op![]()
![]()
Zeker met een integraal van de rudderinput te differentieren naar de stick^2
Zijwaarts in de wind (of beetje niet-level met je vleugels), op t laatste goeie moment met je rudders op de conventionele manier je neus rechtrappen, dan met je sidestick tegen de wind in sturen totdat ie niet meer van de wind wegdraait (met je rudder aligned met de runway blijven). Noe moet je geen sidesticksidecommands meer geven (autotrim). (bij hydraulische klassiekers moest je continue in de wind rollen met je stick (niet neutraal), das t enigste verschil)
En niet te vergeten te flaren natuurlijk, anders moet de mooie kist de hangar in
Verwijderd
Ergens op de Echo.

Grrr per ongeluk op 27 gedouwd ipv 09. Daar kwamen we bij de holding achter.

Line up via N5 09

So far so good

Voelt super aan i.c.m. FSforce.

Just cruizing FL090

Turning for base

Volkel...................daor motte we nie wezen......doordraaien Pietjuh

Even de intercept checken.

JA KUT, een halve seconde nadat ik de AP uitschakel zie ik geen ene hol meer

Grrrr, de throttle is best agressief. Tis maar een klein stukje tussen idle en full.

Mooi luchtkussentje fabriceren.

Eindhovuh de gekste, here we are.

Nog een keer kut, hier ging ik ervan af, maar was een stuk doodlopend taxiway. Nou ja, dan maar shutdown

Nu blij Gil?
Ik weet dat niet alles volgens procedure is gegaan
En het is een machtig gezicht zo'n grote kist dwars op de wind naar de baan toevliegen
Dat deel ging prima, maar je moet met een A340 toch wel iets eerder zn neus rechttrappen dan bij zo'n 737-tje heb ik gemerkt.
Nog even een vraagje van een Airbus-n00b. Moet je in de MCDU dingen als de SOKSI approach handmatig inkloppen ?
En, kun je ook je toetsenbord gebruiken voor MCDU input, of moet je echt op die lettertjes klikken ?
Ja ben erg gelukkig gewordenVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:43:
Ik heb me er eens aan gewaagd en hier dan me eerste echte PSS vluchtOm het veilig te houden blijven we binnen bekend terrein en gaan vanuit Amsie naar Eindhoven de gekstuh.
Nog een keer kut, hier ging ik ervan af, maar was een stuk doodlopend taxiway. Nou ja, dan maar shutdown![]()
[afbeelding]
Nu blij Gil?
edit:
Daar op die doodlopende taxiway heb ik ook is gestaan
Zet je MS Sidewinder joystick is rechts of links voor je......................das een sidesticknealzie schreef op 07 januari 2004 @ 15:46:
side stick??
Geef hem een kopietje van jouw CD4nealzie schreef op 07 januari 2004 @ 15:54:
zeg, een kennis van mij heeft fs 9, maar bij de installatie, wanneer die om cd4 vraagt, blijftie zeggen, insert cd4... iemand enig idee??
(Ik denk een rotte CD, gewoon ruilen)
als ik 'em links zet kan je'm amper beetpakken man..ND schreef op 07 januari 2004 @ 16:02:
[...]
Zet je MS Sidewinder joystick is rechts of links voor je......................das een sidestick![]()
maargoed, ikd acht ik heb weer wat gemist, maar je bedoeld dus gewoon je stick
blij dat ik die stick nooit weg heb gedaan nu ik die yoke heb
maarum, de luchtbus heeft toch ook nog pedalen voor rudders of niet??
Verwijderd
Rudders bij Luchtbussen gaan via spraakherkenning.nealzie schreef op 07 januari 2004 @ 16:06:
[...]
als ik 'em links zet kan je'm amper beetpakken man..
maargoed, ikd acht ik heb weer wat gemist, maar je bedoeld dus gewoon je stick
blij dat ik die stick nooit weg heb gedaan nu ik die yoke heb
maarum, de luchtbus heeft toch ook nog pedalen voor rudders of niet??
JaVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:42:
[...]
Rudders bij Luchtbussen gaan via spraakherkenning.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
De piloten zullen dan maar een "job" krijgen.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:42:
[...]
Kan leuke effecten geven voor het vliegen.
Bij niet-luchtbussen is de spraakherkenningsoftware wat minder ontwikkeld, daar moet je schreeuwen voordat ie reageert.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:42:
[...]
Dan vraag je af, "waar zijn de 2 dingen bij je voeten dan voor? :?" Dat zijn interne voetverwarmers*
(*Exclusive Airbus Only)
Verwijderd
http://www.phoenix-simulation.co.ukSleepie schreef op 07 januari 2004 @ 15:44:
OK, dat ga ik maar eens oefenen dan. Ik moet zeggen, die A340 vliegt nu toch wel lekker
En het is een machtig gezicht zo'n grote kist dwars op de wind naar de baan toevliegen
Dat deel ging prima, maar je moet met een A340 toch wel iets eerder zn neus rechttrappen dan bij zo'n 737-tje heb ik gemerkt.
Nog even een vraagje van een Airbus-n00b. Moet je in de MCDU dingen als de SOKSI approach handmatig inkloppen ?
En, kun je ook je toetsenbord gebruiken voor MCDU input, of moet je echt op die lettertjes klikken ?
Verwijderd
Hier stonden veel pics.. maar aangezien er geen reacties meer komen op pics (behalve Fly High dan!! haal ik ze maar weg en post maar niet meer... kost me alleen maar nutteloos dataverkeer...
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 19:44 ]
Verwijderd
Yep I know... vergeet het echt ALTIJD!!!Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:46:
Rogier, nice piccas......maar wel ff je baro goed instellen voordat je weggaat
Verwijderd
Hier stonden veel pics.. maar aangezien er geen reacties meer komen op pics (behalve Fly High dan!! haal ik ze maar weg en post maar niet meer... kost me alleen maar nutteloos dataverkeer...
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 19:44 ]
Ik weet niet of je dit ook bij de procedure vind horen, maar als je voor vertrek ff het T.O. checklistje afwerkt heb je dat niet meer op je scherm tijdens de vlucht en komt er in de APP fase ook een mooie landing checklistVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:43:
Ik heb me er eens aan gewaagd en hier dan me eerste echte PSS vluchtOm het veilig te houden blijven we binnen bekend terrein en gaan vanuit Amsie naar Eindhoven de gekstuh.
edit:
En gaan de FD en ILS knopjes vanzelf uit als je de AP uitzet, of heb je dat handmatig uitgezet
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja indd, de APP memo checklist hoort er ook te komen, maar of je nou procedures doet of niet, je ziet em nooit in de PSS A330/A340..........maar dan, bedenk nogmaals wie de maker is.....................................PSS, dat zegt genoeg, als ie maar released word/geld maakt. MEMO meer of minder maakt toch niet uit johTourniquet schreef op 07 januari 2004 @ 18:44:
[...]
Ik weet niet of je dit ook bij de procedure vind horen, maar als je voor vertrek ff het T.O. checklistje afwerkt heb je dat niet meer op je scherm tijdens de vlucht en komt er in de APP fase ook een mooie landing checklist
En gaan de FD en ILS knopjes vanzelf uit als je de AP uitzet, of heb je dat handmatig uitgezet

FD en ILS blijft aan als je AP disengaged. (gewoon op t knoppie drukken en niet zon ubergrote disengage bar @ Boeing

[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 07-01-2004 18:50 ]
Verwijderd
Ik was al een beetje bang voor m'n luchtbuskunsten. De pro's zitten nou eenmaal hier
Ik kon al die knopjes nog niet zo vinden en aan manuals doe ik niet
Je ziet ook het verschil in plaatje 1 en 2. Van licht naar schemering bij pushback
FD en ILS heb ik idd ook ff uitgezet om te kijken wat voor effect dat geeft.
Laat me nou ff kloten joh
Verwijderd
Dat ziet er al aardig uit, nu maar hopen dat ze het wat beter aanpakken dan bij de A310, de support is echt waardeloos (maar de A310 zelf is super!).
Ik doe een gok : Boeing McDonnel Douglas MD-11?Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:16:
ok, quizje, doe's een gok:
[afbeelding]
Dat ziet er al aardig uit, nu maar hopen dat ze het wat beter aanpakken dan bij de A310, de support is echt waardeloos (maar de A310 zelf is super!).

Enigste wat ik nu denk/gok is een 777......
F*ck zeg, wil ik VFRen op de RFI vanavond, of t zicht is te weining en/of wolken hangne op minder dan 1500ft
[ Voor 31% gewijzigd door ND863 op 07-01-2004 19:22 ]
Verwijderd
MCP lijkt toch wel sterk op MD-11ND schreef op 07 januari 2004 @ 19:17:
[...]
Ik doe een gok : Boeing McDonnel Douglas MD-11?kan niet, MD11 heeft 4 displays op 1 hoogte duh (en daar doe ik een project over
Enigste wat ik nu denk/gok is een 777......
F*ck zeg, wil ik VFRen op de RFI vanavond, of t zicht is te weining en/of wolken hangne op minder dan 1500ftmaybe een SVFR
777 definately. Wat heb ik nu gewonnen?Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:16:
[afbeelding]
Nog een linkje ter vergelijking: http://www.airliners.net/open.file/468344/L/
Vind je de A310 super? De Flight Dynamics vind ik om te huilen, een ritje in de achtbaan is stabieler.
[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 07-01-2004 19:30 ]
Hey een 777 das wel aardig, mischienVerwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:16:
[afbeelding]
voor wie niet overtuigd is
http://www.airliners.net/open.file/476834/M/
Dat zei ikGilly schreef op 07 januari 2004 @ 19:31:
[...]
Hey een 777 das wel aardig, mischien![]()
voor wie niet overtuigd is
http://www.airliners.net/open.file/476834/M/
Ze zijn alleen de CDU nog vergeten
Verwijderd
Ik heb de PMDG aangeschaft en zit met een probleempje met de SID/STAR pakket van PMDG. Ik heb de laatste AIRAC van navdata geinstalleerd en het SID/STAR pakket van PMDG maar wanneer ik nu in de FMC bijvoorbeeld EHAM invul of een andere airport dan verschijnt er de foutmelding ' err at TREK, line 89' in het scherm, geen SID te zien
Kent iemand dit probleem?
Ja ach, tis al laat he
Zal hij ook met zo'n camera functie komen
Dan zit er een fout in de SID/STAR file voor EHAM die in die (zoiezo gare) SID/STAR pacakge van PMDG zat. Download een goede versie in het SID/STAR gedeelte op navdata.Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:48:
Hoi,
Ik heb de PMDG aangeschaft en zit met een probleempje met de SID/STAR pakket van PMDG. Ik heb de laatste AIRAC van navdata geinstalleerd en het SID/STAR pakket van PMDG maar wanneer ik nu in de FMC bijvoorbeeld EHAM invul of een andere airport dan verschijnt er de foutmelding ' err at TREK, line 89' in het scherm, geen SID te zien![]()
Kent iemand dit probleem?
Verwijderd
Daar had ik al naar gekeken ja maar dan heb je maar een select groepje van vliegvelden waar een SID/STAR file van isDutchCommando schreef op 07 januari 2004 @ 21:01:
[...]
Dan zit er een fout in de SID/STAR file voor EHAM die in die (zoiezo gare) SID/STAR pacakge van PMDG zat. Download een goede versie in het SID/STAR gedeelte op navdata.
En in die van Navdata krijg ik weer een SPEED error in de FMC
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 21:18 ]

Mijn eerste PMDG shot (de dollar stond zo laag dat ik hem nu toch maar eens gekocht heb
Opmerkelijk. Ik heb hier nog niet eerder over gehoord. Kan je aangeven wat de exacte error is en in welke line?Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:07:
[...]
Daar had ik al naar gekeken ja maar dan heb je maar een select groepje van vliegvelden waar een SID/STAR file van is
En in die van Navdata krijg ik weer een SPEED error in de FMC
Weet je zeker dat je hem hebt aangeschaft of dat je een foute versie ergens hebt gedownload? Ik heb namelijk nog niet eerder klachten ontvangen
De versie die op navdata staat is alleen compatible met SU2. En aangezien "SPEED" een SU2 commando is, kan je die error krijgen als je SU1-1 gebruikt
[ Voor 27% gewijzigd door Floppie op 07-01-2004 21:26 ]
Verwijderd
Gewoon met spot inparkerenBolk schreef op 07 januari 2004 @ 21:26:
Ik zie dat je em prachtig geparkeerd hebt. Heeft iemand tips om em fatsoenlijk goed te zetten? Ik heb altijd het gevoel dat ik tever doorrijd. Als ik dan spot view pak sta ik 10 meter te ver naar achter. Plz, tell me your secret
Verwijderd
Heeft er iemand een goede handleiding hoe zelf een liv te maken?
Verwijderd
top down view?Bolk schreef op 07 januari 2004 @ 21:26:
Ik zie dat je em prachtig geparkeerd hebt. Heeft iemand tips om em fatsoenlijk goed te zetten? Ik heb altijd het gevoel dat ik tever doorrijd. Als ik dan spot view pak sta ik 10 meter te ver naar achter. Plz, tell me your secret
Dat moet je idd wel van buitenaf doen, of je moet een marshaller of visual docking systeem hebben.Bolk schreef op 07 januari 2004 @ 21:26:
Verwijderd
De tijd dat ik hier weg was ben ik nog meer gaan geilen op de 767 en ik wilde ik alles erop en eraan hebben, en ik ging opzoek naar een goed soundpack, nu heb ik die/dat
ftp://library.avsim.net/d...28854d0f2f353/pwpic11.zip
Het zijn echt geweldige sounds!!!
En eindelijk nu ook B736 Liveries, o.a. SN Brussels en BMI Baby
Ja hallo eej, zijn we nou piloten of niet?doubleduh schreef op 07 januari 2004 @ 22:13:
[...]
Dat moet je idd wel van buitenaf doen, of je moet een marshaller of visual docking systeem hebben.
Als je je auto parkeert stap je ook niet 100 keer uit
Als ik op EHRD die toestellen over het lijntje zie rijden en daarna (met hulp) tot stilstand zie komen heb ik ook zoiets van "je kan een inschatting maken zonder die pop die staat te zwaaien"
Dat kan wel zijn, maar IRL heb je gewoon veel meer visuele hulpmiddelen. Je kijkt IRL immers veel gemakkelijker in t rond als wij in FS.Bolk schreef op 07 januari 2004 @ 23:15:
Ja hallo eej, zijn we nou piloten of niet?Als je IRL een kist stuurt dan loop je ook niet naar buiten of tie wel recht staat.
Ik ken mensen die dat toch beter wel kunnen doen hoor
Tijd voor de maandelijkse RFI. Ik wilde een VFR vlucht doen, wat in eerste instantie gepland was vanaf EHGG of EHLE, om vervolgens naar EHRD te gaan voor een touch and go, eveneens daarna op EHEH en een fullstop op EHBK.....VFR dus. Het begint bij even de huidige metars van de vliegvelden te controleren.
EHGG bewolking op 400ft, zicht 1200m
EHLE bewolking op 600ft, zicht 1200m
EHRD bewolking op 1200ft zicht 1200m
EHEH bewolking op 1200ft zicht 1500m
EHBK bewolking op 1200ft zicht 6km
Met de bewolking op een laag pitje totaal geen VFR weer deze RFI. Goed plannen veranderen dus. Ik kijk even hoe het op EHBK is en dan een gokje wagen. Als het niet kan/te slecht word gaan we terug naar EHBK. Het was nu de bedoeling VFR EHBK-EHEH-EHRD te doen. (de keus voor VFR is omdat IFR zovaak word gedaan
Wow het was qua ATC lekker druk. EHBK had op het moment bijna een tekorten aan parkeerplaatsen!! Rondkijken naar t weer. Misschien klaart het straks op onderweg, we doen een gok en vragen vriendelijk aan ATC of er nog VFR clearances word uitgedeeld. Grote dank aan ATC en kreeg VFR clearance.
Startup for runway 22 approved, qnh 1016 information Delta

Taxi to holding point 22. Achter een 737 samen wachtend op een inbound

En we zijn airborn, right turnout to the north, follow Bravo departure along the river. Nu was het zoeken geblazen. Het zicht naar de grond is niet ideaal, het lukt me maar net de rivier te volgen.

Aaah we hebben hem gevonden, outbound punt Golf, de kronkel die je ziet dat is reporting point Sierra, van Stein.

Hmm damn kom er te laat achter dat de river links afloopt (of ik volg de verkeerde) shit zit niet mee met het weer) GPSje erbij, ja hoor ik zit een stukkie in Belgie. Boeie nog steeds uncontrolled airspace.....nadat ik Beek CTR heb verlaten
Papa November Delta, is leaving CTR at BRAVO
- PND frequency change approved, your are advised to contact Dutchmill on 128,35 for traffic information

Super, 1x dat ik onder Dutchmill vlieg. Er was lekker veel militair verkeer en dat was echt onzettend interessant om te horen. (nieuwe R/T) Dutchmill (EHMC) ziet mn VFR, en wijst erop dat Eindhoven op het moment alleen IFR weer is/word

Cleared for the approach, en ff een belletje geven als ik final was. Nou ruim op tijd de baan in zicht en een visual maar gevraagd (toch nog een klein stukkie ge VFRed op EHEH

Short final voor een touch and go, aangezien het weer zo brak is heb ik mn plannen geweizigd. Na de T/G gaan we terug heading EHBK.

Traffic in sight, localizer 22. Ik zit nog in de B arrival maar ik ben totaal de weg kwijt. Zicht is ook niet lekker, punt Bravo en Sierra zelfs met elkaar verward

Helaas dat ik het hele land niet over kon, maar ben nog tevreden
de ontbrekende plaatjes zijn @home's schuld
[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 08-01-2004 00:27 ]
Verwijderd
Fantastisch verhaalND schreef op 07 januari 2004 @ 23:40:
Regional Fly In 7 Januari 2004 :
Tijd voor de maandelijkse RFI. Ik wilde een VFR vlucht doen, wat in eerste instantie gepland was vanaf EHGG of EHLE, om vervolgens naar EHRD te gaan voor een touch and go, eveneens daarna op EHEH en een fullstop op EHBK.....VFR dus. Het begint bij even de huidige metars van de vliegvelden te controleren.
EHGG bewolking op 400ft, zicht 1200m
EHLE bewolking op 600ft, zicht 1200m
EHRD bewolking op 1200ft zicht 1200m
EHEH bewolking op 1200ft zicht 1500m
EHBK bewolking op 1200ft zicht 6km
*blablabla
Iemand toevallig leuke site waar ik ook is aan me vfr skills kan werken
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 00:15 ]
Kvind t ook brakke zooi, had idd liever een Cardinal ofzoVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 00:13:
[...]
Fantastisch verhaalAlleen de kist vind ik niet zo mooi, default ms zooi
Geef mij dan toch maar de DF Cessna 177 of Carenado Dakota.
Iemand toevallig leuke site waar ik ook is aan me vfr skills kan werkenVFR is momenteel hier namelijk naar links als ik links wat zie en naar rechts als ik daar wat zie
En de theorie van ene punt naar ander gaat in rechte lijn het snelst hecht ik ook wellicht iets te veel waarde aan met me vfr kunsten
VFR vind ik iets aparts, bij IFR word de helft voor je door ATC gedaan (navigatie/seperatie/minimums etc) en dat is bij VFR niet. En idd je bepaalt je eigen route (in uncontrolled airspace) Enigste wat je moet doen is om de CTR's gaan. (behalve EHLE dacht ik omdat dat ook uncontrolled was
Verwijderd

Shit, deze baan is echt kort. Nu weet ik weer waarom d'r alleen maar Avrojetjes komen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 01:27 ]
Verwijderd
Leuke shots, leuke scenery en leuke livery voor PMDG. Heb hem ook gelijk gedownload die liveryVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 01:25:
Even een rondje op Firenze gerostSysteempje had er zin in
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Shit, deze baan is echt kort. Nu weet ik weer waarom d'r alleen maar Avrojetjes komen
Verwijderd
Weet iemand toevallig of deze ook al te downen zijn ergens? Op avsim heb ik ze niet kunnen vinden.
Een vlugge search op avsim op "Lord" levert een stuk of 10 opVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 09:06:
Die vliegmaatschappij van Nieuw Zeeland heeft vliegtuigen met een LOTR livery.
Weet iemand toevallig of deze ook al te downen zijn ergens? Op avsim heb ik ze niet kunnen vinden.
mj74lotr.zip
os74lotr.zip
fp_airnz_lotr_763fsp.zip
boeing_767-319er_air_new_zealand_lord_of_the_rings.zip
fsp_anz320lotr_fp.zip
poskyb744anzlotr.zip
om er een paar te noemen
[ Voor 23% gewijzigd door rdluca op 08-01-2004 10:00 ]
Verwijderd
Duh.. logisch.rdluca schreef op 08 januari 2004 @ 09:57:
[...]
Een vlugge search op avsim op "Lord" levert een stuk of 10 op
Ik had op Aragorn livery enzo gezocht.
Verwijderd
Dank DankVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 08:39:
[...]
Leuke shots, leuke scenery en leuke livery voor PMDG. Heb hem ook gelijk gedownload die livery
Ik heb vanacht gewoon een nachtmerrie gehad over zo'n soort landing
De touch was wel goed, maar ik zat net iets te hoog. Toen ik de roll out maakte met 100kts, zag ik de baannummering al van de andere kant
Step on it geldt niet alleen voor auto's
Verwijderd
RdLuca, heb jij hier een specifieke reden voor? (behalve misschien de prijs?) Ik sta op het punt hem aan te schaffen maar m.b.t. deze SE variant kom ik op het internet niet veel tegen aan testen/reviews of in combinatie met FS. Dus ik ben wel benieuwd waarom jij deze noemt.
Ik vind namelijk zelf de Radeon9800 Pro te duur en denk dat de geforce qua prijs/prestatie verhouding niet slecht is.
Verwijderd
KAPPE NOU MET DIE BULLSHIT OVER VIDEOKAARTEN!!!!Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:03:
[...]
RdLuca, heb jij hier een specifieke reden voor? (behalve misschien de prijs?) Ik sta op het punt hem aan te schaffen maar m.b.t. deze SE variant kom ik op het internet niet veel tegen aan testen/reviews of in combinatie met FS. Dus ik ben wel benieuwd waarom jij deze noemt.
Ik vind namelijk zelf de Radeon9800 Pro te duur en denk dat de geforce qua prijs/prestatie verhouding niet slecht is.
Doe eens normaalVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:58:
[...]
KAPPE NOU MET DIE BULLSHIT OVER VIDEOKAARTEN!!!!![]()
![]()

Hij vraagt waarom ik specifiek voor een bepaalde kaart kies met het oog op FS2004 en of ik daar een reden voor heb.
Blijkbaar voel jij je beter thuis tussen onzin als:
"Rudders bij Luchtbussen gaan via spraakherkenning."
"Ik gooi liever wiskunde in de Holding above verwegistan as not-published op FL-jeweetwelhoehoog
Als je me een keer hoort "Intergration1311dx, request clearances to mathemtaics as differentied, squawk 23^2" .....pls pls!"
"Hoe lijn je zo'n Airbus in crosswind condities dan op
Zeker met een integraal van de rudderinput te differentieren naar de stick^2 "
btw. Je Caps Lock blijft hangen
rdluca schreef op 08 januari 2004 @ 15:09:
[...]
Doe eens normaalWat is er nou weer mis aan die vraag
Hij vraagt waarom ik specifiek voor een bepaalde kaart kies met het oog op FS2004 en of ik daar een reden voor heb.
Blijkbaar voel jij je beter thuis tussen onzin als:
"Rudders bij Luchtbussen gaan via spraakherkenning."
"Ik gooi liever wiskunde in de Holding above verwegistan as not-published op FL-jeweetwelhoehoog
Als je me een keer hoort "Intergration1311dx, request clearances to mathemtaics as differentied, squawk 23^2" .....pls pls!"
"Hoe lijn je zo'n Airbus in crosswind condities dan op
Zeker met een integraal van de rudderinput te differentieren naar de stick^2 "
btw. Je Caps Lock blijft hangen
Waar haal je het vandaan
Omdat ik vorige keer in een rellebui was heb ik een slechte mening gegeven over mijn Ati Radeon 9800. Mn mening was zo belabberd dat een mod besloot mn bericht weg te halen
maargoed, over de ATI
Ik vind de prestaties wel aardig, kwaliteit minder aardig.
Op mn andere comp thuis heb ik een Geforce 4200 en daar is de kwaliteit wel beter naar mijn mening. Tenzij het beeldscherm nog een hoop verbest
Verwijderd
Sorry hoor....Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:58:
[...]
KAPPE NOU MET DIE BULLSHIT OVER VIDEOKAARTEN!!!!![]()
![]()

Het idee wat eerder is geopperd om een soort van 'sticky' m.b.t. videokaarten en ervaringen is zo gek nog niet vrees ik.
Verwijderd
Er was ook helemaal niets mis met je vraag. Je vroeg idd om 1 specifieke kaart en je gaf aan waarom je de andere niet wilde hebben (prijs)Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:27:
[...]
Sorry hoor....als het nou een 'welke is beter..' vraag was kan ik me er nog iets bij voorstellen maar ik vraag naar 1 specieke kaart waarbij ik blij was dat iemand het daar in relatie met FS ook over had. want volgens mij is dit ook gewoon een plek om ervaringen uit te wisselen en videokaarten maken daar m.b.t. FS nou eenmaal een belangrijk onderdeel van uit.
Het idee wat eerder is geopperd om een soort van 'sticky' m.b.t. videokaarten en ervaringen is zo gek nog niet vrees ik.
Het is meer dat gezeik met die linkjes in de zin van: "Kijk eens hoe hoog ATi staat", terwijl het helemaal niet relevant is.
@Rico-->Niet zo zeiken, want je hebt nog steeds geen antwoord voor die jongen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:37 ]
Waarom ik voor een ASUS V9950 SE wil gaan:Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:27:
[...]
Sorry hoor....als het nou een 'welke is beter..' vraag was kan ik me er nog iets bij voorstellen maar ik vraag naar 1 specieke kaart waarbij ik blij was dat iemand het daar in relatie met FS ook over had. want volgens mij is dit ook gewoon een plek om ervaringen uit te wisselen en videokaarten maken daar m.b.t. FS nou eenmaal een belangrijk onderdeel van uit.
ASUS levert naar mijn ervaring altijd probleemloos spul.
Ik heb met de combi ASUS-mobo+ VGA altijd goed beeld en nooit probs in FS2002/4. Vandaar dat ik weer voor ASUS ga (keb nu een A7N8X-mobo en V8420S videokaart)
Dan komt de vraag welke. Niet zo moeilijk voor mij: goede ervaring met NVidia en teveel probs met ATI bij anderen gezien dus daar denk ik geeneens aan. Dus wederom een GF.
Aangezien een cpu/vga binnen een half jaar achterhaalt is wil ik per upgrade max. 250 euro uitgeven. Als ik dan rondneus en alle reviews lees valt de FX5900XT groep binnen dat budget.
En bij ASUS hebben ze dat ding de V9950 SE genoemd
ik ga binnenkort ook een nieuwe pc kopen en omdat ik veel fs2004 speel leek het mij wel een goed plan om een club3dfx5900xt te kopenrdluca schreef op 08 januari 2004 @ 15:42:
[...]
Waarom ik voor een ASUS V9950 SE wil gaan:
ASUS levert naar mijn ervaring altijd probleemloos spul.
Ik heb met de combi ASUS-mobo+ VGA altijd goed beeld en nooit probs in FS2002/4. Vandaar dat ik weer voor ASUS ga (keb nu een A7N8X-mobo en V8420S videokaart)
Dan komt de vraag welke. Niet zo moeilijk voor mij: goede ervaring met NVidia en teveel probs met ATI bij anderen gezien dus daar denk ik geeneens aan. Dus wederom een GF.
Aangezien een cpu/vga binnen een half jaar achterhaalt is wil ik per upgrade max. 250 euro uitgeven. Als ik dan rondneus en alle reviews lees valt de FX5900XT groep binnen dat budget.
En bij ASUS hebben ze dat ding de V9950 SE genoemd
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
meer details graagVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:56:
Ik heb via precision site de sids en star gedownload en in de directorie gezet van FS9\PMDG\SIDSSTARS als ik nu in de FMC Dep/Arr aanklik zie ik daar geen sids of stars staan voor de betrefende airport... wat doe ik fout ?
Zie ook mijn eerdere post
Het interesseert mij helemaal niet of je die pmdg gedownload hebt of hebt gekocht. Ik moet weten of je SU1 of SU2 hebt.
Waar de error zit enz.
[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 08-01-2004 16:05 ]
Verwijderd
Alleen verise SU1 en als ik in FMC onder POS b.v. EHAM zet krijg ik een error onder FMC als "err at TRK, line 81"rellehenk schreef op 08 januari 2004 @ 16:00:
[...]
meer details graag
Zie ook mijn eerdere post
Het interesseert mij helemaal niet of je die pmdg gedownload hebt of hebt gekocht. Ik moet weten of je SU1 of SU2 hebt.
Waar de error zit enz.
klopt. De sids en stars die nu worden aangeboden werken alleen met SU2.Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:16:
[...]
Alleen verise SU1 en als ik in FMC onder POS b.v. EHAM zet krijg ik een error onder FMC als "err at TRK, line 81"
Verwijderd
De mensen die zin hebben mee te gaan, gezellig
Hier het FP:
FPL-KLM672-IS
-MD11/H-SDHIRWYX/S
-CYUL2330
-N0478F330 CYUL4 YJN J500 YSC DCT MIILS/N0477F350 DCT
VIXUN/M082F350 DCT 49N050W/M082F360 51N040W 52N030W 53N020W DCT
DOGAL/M082F370 UN544 BABAN/N0479F370 UN544 DEVOL UL975 WAL UM16
DOLAS UL603 LAMSO
-EHAM0559 EBBR
-EET/KZBW0021 CZQM0034 CZQX0107 49N050W0153 51N040W0240 EGGX0325
53N020W0407 EISN0429 EGTT0509 EHAA0546 OPR/KLM
RMK/RVR/75 DAT/SV RMK/AGCS TCAS EQPD)
als ik niet moest werken...Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:28:
Zijn er mensen die trek hebben om zaterdag een Long Haul te gaan doen? Ik zat te denken aan CYUL-EHAM, met vertrektijd rond 1330 Nederlandse tijd. Ik heb het FP van KLM672 voor de mensen die mee willen, ETE is 0559 dan zouden we om 1929LT aankomen op EHAM wat veel ATC betekend ivm het Benelux evenement.
De mensen die zin hebben mee te gaan, gezellig
Hier het FP:
FPL-KLM672-IS
-MD11/H-SDHIRWYX/S
-CYUL2330
-N0478F330 CYUL4 YJN J500 YSC DCT MIILS/N0477F350 DCT
VIXUN/M082F350 DCT 49N050W/M082F360 51N040W 52N030W 53N020W DCT
DOGAL/M082F370 UN544 BABAN/N0479F370 UN544 DEVOL UL975 WAL UM16
DOLAS UL603 LAMSO
-EHAM0559 EBBR
-EET/KZBW0021 CZQM0034 CZQX0107 49N050W0153 51N040W0240 EGGX0325
53N020W0407 EISN0429 EGTT0509 EHAA0546 OPR/KLM
RMK/RVR/75 DAT/SV RMK/AGCS TCAS EQPD)

Verwijderd
ik kom je wel tegen op eham tijdens de flyinn denk ikVerwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:46:
Tja veel later kan ik ook niet weg want ik heb 's avonds nog een 12,5-jarige bruiloft, ik ga liever 15 minuten eerder dan later.
• Resized 3d Cloud Textures Click!
Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
• Resized 2d Cloud Textures Click!
Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
• Resized Tree Textures Click!
Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Verwijderd
Ik heb laatst de PMDG b737 serie pack gekocht en werkt subliem. Echt een verukkelijk ding!!
Echter, zit ik met de views te stoeien. Ik kan maar niet views tevoorschijn halen vanuit mijn passagiers ruimte. (leuk uit het raampje kijken enzo
/BTW:
Ik heb het volgende systeem: P4 3,0HT - 1024MB dual channel TwinX Corsair pc3200 CL2 - GeForce4 ti 4400 Leadtek - en nog meer zooi... en mijn framerates vallen echt tegen met dit ding op bv: schiphol. Vanuit de gewone cockpit 11 a 15 fps!!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 18:10 ]
Dit topic is gesloten.