je bedoeld dat als je die knop loslaat dattie nog ff doorgaat met de camera draaien? ik heb dat een keer uitgehad, maar dat was meer perongelijklaatmeerin schreef op 04 januari 2004 @ 20:02:
waar ik al jaren gestoord van word is de gradual transition bij de spot view, is er geen mogelijkheid om die standaard uit te schakelen?
*zucht* Ik kom nét thuis van weg geweestVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:09:
Sander, ND, Slaapmans..........get yur ass in the tower or bunker!
Minimaal 3 gelijke transaaf arrivals rond 2030LT.
* Nd heeft ook weer zo'n k*t timing....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
ga dan ff op kjfk app zittenND schreef op 04 januari 2004 @ 20:38:
[...]
*zucht* Ik kom nét thuis van weg geweestDamn ik kom weer te laat, aaaarg....
We zijn al binnen jaND schreef op 04 januari 2004 @ 20:38:
[...]
*zucht* Ik kom nét thuis van weg geweestDamn ik kom weer te laat, aaaarg....

Verwijderd
Even weer wat picca geweld van een gele bananentaxi. 
De nieuwe route Banjul (Gambia)-Amsterdam, TRA524 operated by Hapag Lloyd
ND UB600 YF UR975 ADM UR724 ESS UN871 VTB UN867 DGO UL176 CGC UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT.
Vliegtijd volgens FPL: 0559
Werkelijk gevlogen: 0554
Vanuit de Canarische eilanden en Madrid had ik gezelschap van collega's
Hier staat ie dan, de Banaan Express.

Backtracking RWY14

Ready for departure.

Turning inbound YF locator.

Die 5000 pond die volgens de FMC over blijft, kwam precies uit bij aankomst.

We laten Marrokko voor wat het is.

Scheiding tussen Afrika en Europa. Gibraltar op de verre achtergrond.

Inbound VTB, ten zuiden van Barajas waar ik Rico verwacht op te stijgen. Rendez Vous punt is DGO.

Barajas.

Fijn, we zijn weer op bekend terrein met 2 hete adems in m'n APU.

RIVER for NV, ILS 36R, keep up the speed.

Daar zijn ze dan!

Keep the 170 till OM. Met plezier!

Whoppa een Transavert te kort achter me en die gaat rond.

Linke shot
Online en dan nog ff gauw naar spotview 

En Ricootje ging ook rond. Reden onbekend
De nieuwe route Banjul (Gambia)-Amsterdam, TRA524 operated by Hapag Lloyd
ND UB600 YF UR975 ADM UR724 ESS UN871 VTB UN867 DGO UL176 CGC UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 FERDI UG110 DENUT.
Vliegtijd volgens FPL: 0559
Werkelijk gevlogen: 0554
Vanuit de Canarische eilanden en Madrid had ik gezelschap van collega's
Hier staat ie dan, de Banaan Express.

Backtracking RWY14

Ready for departure.

Turning inbound YF locator.

Die 5000 pond die volgens de FMC over blijft, kwam precies uit bij aankomst.

We laten Marrokko voor wat het is.

Scheiding tussen Afrika en Europa. Gibraltar op de verre achtergrond.

Inbound VTB, ten zuiden van Barajas waar ik Rico verwacht op te stijgen. Rendez Vous punt is DGO.

Barajas.

Fijn, we zijn weer op bekend terrein met 2 hete adems in m'n APU.

RIVER for NV, ILS 36R, keep up the speed.

Daar zijn ze dan!

Keep the 170 till OM. Met plezier!

Whoppa een Transavert te kort achter me en die gaat rond.

Linke shot

En Ricootje ging ook rond. Reden onbekend

genoeg keus op avsim.comVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:03:
Weet iemand of ik het World Trade Center ergens kan downloaden voor fs 2004?
wtc_memorial.zip
wtc.zip + wtc2002u.zip
Verwijderd
die zijn voor fs2002 ...? ik moet m eigenlijk voor 2004 hebbenrdluca schreef op 04 januari 2004 @ 21:09:
[...]
genoeg keus op avsim.com
wtc_memorial.zip
wtc.zip + wtc2002u.zip
Verwijderd
Ik neem aan dat je dit niet serieus meentVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:03:
Weet iemand of ik het World Trade Center ergens kan downloaden voor fs 2004?
grr, kom ik daar aan...
de bedoeling was, over punt JFK, net zoiets als SPL bij eham... en dan draaien naar de localizer, maar toen ik over jfk ging, dacht de mcdu dat ik klaar was met mn route, dus babap, alles weg... ik op hdg verder, maar hij intercepte de loc dus ook niet meer... hele baan kon ik niet meer zien op dat nav schermpje... dus ik manual maar om de een of andere reden wou dat ding een pitch up van 15 graden met een fatsoenlijke speed en flaps full... dus ik moest helemaal uitzoomen om de baan te zien, maar dan ben je die afstanden en snelheden niet gewend... plus dat ik die VASI of PAPI lights niet kon zien... dus kwam ik uiteindelijk te hard op de baan en zakte er doorheen

en dan een DEL, text only, die tegen me begint te zeiken over traffic op 6000ft terwijl ik op 2000ft zit
STFU! 
maargoed, op dat na wel een leuke vlucht.. wat wil je heh, nieuw plane en onbekende bestemming, dat is vragen om problemen eigenlijk
en dan zonder atc.. maakt het helemaal lastig natuurlijk...
ik heb pics, maar geen host... iemand??
de bedoeling was, over punt JFK, net zoiets als SPL bij eham... en dan draaien naar de localizer, maar toen ik over jfk ging, dacht de mcdu dat ik klaar was met mn route, dus babap, alles weg... ik op hdg verder, maar hij intercepte de loc dus ook niet meer... hele baan kon ik niet meer zien op dat nav schermpje... dus ik manual maar om de een of andere reden wou dat ding een pitch up van 15 graden met een fatsoenlijke speed en flaps full... dus ik moest helemaal uitzoomen om de baan te zien, maar dan ben je die afstanden en snelheden niet gewend... plus dat ik die VASI of PAPI lights niet kon zien... dus kwam ik uiteindelijk te hard op de baan en zakte er doorheen
en dan een DEL, text only, die tegen me begint te zeiken over traffic op 6000ft terwijl ik op 2000ft zit
maargoed, op dat na wel een leuke vlucht.. wat wil je heh, nieuw plane en onbekende bestemming, dat is vragen om problemen eigenlijk
ik heb pics, maar geen host... iemand??
wtc_memorial.zipVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:19:
[...]
die zijn voor fs2002 ...? ik moet m eigenlijk voor 2004 hebben
Category: FS2004 Scenery
World Trade Center Memorial Lights
File Description:
This is my rendition of the memorial lights in New York City. It uses the default fx_luxbeam1.fx file in fs2k4. These lights are being turned on in New York at sunset on 9-11-03. I've taken some liberties in placement. (JW)
Die voor FS2002 werkt prima in FS2004Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:19:
[...]
die zijn voor fs2002 ...? ik moet m eigenlijk voor 2004 hebben
Verwijderd
Lijkt me wel he....Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:11:
[...]
Hier nietEn die memorial lights zijn alleen de lampen..?
In Kuala Lumpur staan ook 2 "oefen" torens hoor.Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:11:
[...]
Hier nietEn die memorial lights zijn alleen de lampen..?
Heb je geen scenery nodig, die zitten in FS.
ach ja, als je net fs hebt blijf je toch benieuwd of het nou moeilijk is toch?
ik zie het kwaad er niet zo van in, ik bedoel, je doet het niet met de gedachte dat je het vet lijkt om echt te doen tog?
ik zie het kwaad er niet zo van in, ik bedoel, je doet het niet met de gedachte dat je het vet lijkt om echt te doen tog?
Ik had een paar vraagjes over dit spel aangezien ik het miscchien wel wil halen;
1: Hoeveel fps kan ik ongeveer halen met mijn specs? Ti4200 rest zie sig. Ik heb een 19" tft dus is 1280x1024 vloeiend haalbaar?
2: Hoe lang duurt het voordat je echt kunt vliegen dus beetje knoppen layout kent enzo? of zit er ook een "arcade" functie in de game?
1: Hoeveel fps kan ik ongeveer halen met mijn specs? Ti4200 rest zie sig. Ik heb een 19" tft dus is 1280x1024 vloeiend haalbaar?
2: Hoe lang duurt het voordat je echt kunt vliegen dus beetje knoppen layout kent enzo? of zit er ook een "arcade" functie in de game?
Mensen, de allerbeste wensen natuurlijk..
In den beginnen van deze nieuwe draad zag ik dat Blackhole een emergency landing maakte. Daarna kwam de discussie over "full flaps" naar de gate taxieen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik las laatst iets dat als je dat doet dat wanneer je je toestel stil zet je plane vol komt met Special Forces mensjes uit het leger. Ik wil hiermee zeggen dat dat een waarschuwing is voor de Tower dat er wellicht een terrorist met kwade bedoelingen aan boord is.
Ik weet niet meer waar ik zoiets gelezen heb. Maar ik weet wel dat met full flaps taxien wel degelijk gevolgen kent.
In den beginnen van deze nieuwe draad zag ik dat Blackhole een emergency landing maakte. Daarna kwam de discussie over "full flaps" naar de gate taxieen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik las laatst iets dat als je dat doet dat wanneer je je toestel stil zet je plane vol komt met Special Forces mensjes uit het leger. Ik wil hiermee zeggen dat dat een waarschuwing is voor de Tower dat er wellicht een terrorist met kwade bedoelingen aan boord is.
Ik weet niet meer waar ik zoiets gelezen heb. Maar ik weet wel dat met full flaps taxien wel degelijk gevolgen kent.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
De basics zijn niet zo heel erg moeilijk. Die kan iedereen wel begrijpen. Je FS zal op 1024 x 768 wel redelijk lopen btw.Maartenvs schreef op 04 januari 2004 @ 23:34:
Ik had een paar vraagjes over dit spel aangezien ik het miscchien wel wil halen;
Ik stel voor dat je de ingebouwde lessen volgt in een cessna. Een paar keer doen en dan kun je voor jezelf opmaken of je verder wilt gaan of je het toch niet zo heel erg leuk vind
Verwijderd
Wow
Iemand een ETA en wat meer info over dat zogenaamde networking gauges oid?
Verwijderd
Op Airwork is een 'competitie' gestart met testresultaten van de IPAS online test van EPST, dus voor de vliegers-in-spe misschien leuk om te doen, zelf heb ik hem ook gedaan en waren dit mijn resultaten 

Niet slecht al zeg ik het zelf, alleen bij dat Wings and Things kwam ik er nogal laat achter dat dat plaatje met zwarte balkje de voorkant was, en zonder de achterkant

Niet slecht al zeg ik het zelf, alleen bij dat Wings and Things kwam ik er nogal laat achter dat dat plaatje met zwarte balkje de voorkant was, en zonder de achterkant
Leuk!Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:41:
Op Airwork is een 'competitie' gestart met testresultaten van de IPAS online test van EPST, dus voor de vliegers-in-spe misschien leuk om te doen, zelf heb ik hem ook gedaan en waren dit mijn resultaten
[afbeelding]
Alleen wordt bij de uitslag volgens mij de total recall en math omgedraaid! In de andere uitslag scherm staat het wel goed namelijk.
De math test heb ik namelijk helemaal verpruts door veel te lang niet meer te hebben hoofdgerekend en het late tijdstip waarop ik de test deed

url van de test: http://www.nitex.nl/apst/
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Whaaaa, check dit dan:
http://heraldtribune.com/...311021090/1010/REALESTATE
John Travolta heeft gewoon een 707 en een Gulfstream bij z'n huis in Florida staan!

Het vliegveld maakt deel uit van http://www.jumbolair.com
Identifier: 17FL
Greystone Airport, Ocala, Florida, USA
http://heraldtribune.com/...311021090/1010/REALESTATE
John Travolta heeft gewoon een 707 en een Gulfstream bij z'n huis in Florida staan!
Het vliegveld maakt deel uit van http://www.jumbolair.com
Identifier: 17FL
Greystone Airport, Ocala, Florida, USA

[ Voor 14% gewijzigd door Tourniquet op 05-01-2004 02:11 ]
Kzal em vanmiddag eens doen. Ik was al begonnen natuurlijk aan de toelatingsfasesVerwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:41:
[afbeelding]
Ziet er niet uit....

Vraag me af of hij ooit wel eens naar een echte heeft gekeken dan zal hij zien dat hij IRL nooit zo glimt.
Duidelijk iemand die denkt dat een alpha channel zwart moet zijn

Verwijderd
Ja, Gilly het gaat om de a320 van justflight die ik heb op cd. A320 professional.
Ik wil nu eens proberen of ik de laatste update kan krijgen van PSS voor hun A320 en kijken of mijn airbus dan ook tenminste goed wil werken want nu word ik er gek van, ben soms meer een spaceshuttle dan een a320
Dus, wat is precies de naam van de laatste update file voor a320 van pss, dan zoek ik die even op om te zien of dat werkt bij mij, snap je
Verwijderd
Heb een andere pc gekocht (Pentium 3,2 Ghz) met een Geforce FX 5600, nu heb ik alleen de nieuwste driver geinstalleerd, verise 53.03, maar ik vind de randen van de vligtuigen niet echt scherp, moet ik nog iets meer doen om dit beter te krijgen?
Ik heb in de eigenschap van de driver neer gezet dat de Interferentie op 8x staat en de Antisotropisch ook op 8x en in FS staat Anti-Aliaing op uit.
Ik heb in de eigenschap van de driver neer gezet dat de Interferentie op 8x staat en de Antisotropisch ook op 8x en in FS staat Anti-Aliaing op uit.
Ben je blind voor die GeForce gegaan of heb je na het lezen van reviews en bekijken van screenshots die GeForce gekozen ipv een Radeon.Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:16:
Heb een andere pc gekocht (Pentium 3,2 Ghz) met een Geforce FX 5600, nu heb ik alleen de nieuwste driver geinstalleerd, verise 53.03, maar ik vind de randen van de vligtuigen niet echt scherp, moet ik nog iets meer doen om dit beter te krijgen?
Vraag maar aan niels welke beter is
Ik speel heel veel Train Simulator (gebouwd op de engine van Flight Simulator). Nu wil ik een nieuw systeem kopen met uiteraard een nieuwe videokaart, een Sapphire Radeon 9600XT met 128 of 256 MB geheugen.
Nu vraag ik mij af wat beter is voor Flight Simulator.
Ik heb een aantal topics gelezen en daaruit blijkt dat 256 MB vaak juist langzamer is en dat het alleen interessant is als je een hoge resolutie draait of veel AutoCAD o.i.d. Nu draai ik niet zo'n hoge resolutie: 800x600x32. Is het voor mij interessant om 256 MB te nemen? M.a.w. maakt Flight Simulator net zoals AutoCAD echt gebruik van je 256 MB?
Ik heb een aantal topics gelezen en daaruit blijkt dat 256 MB vaak juist langzamer is en dat het alleen interessant is als je een hoge resolutie draait of veel AutoCAD o.i.d. Nu draai ik niet zo'n hoge resolutie: 800x600x32. Is het voor mij interessant om 256 MB te nemen? M.a.w. maakt Flight Simulator net zoals AutoCAD echt gebruik van je 256 MB?
Verwijderd
mmmmmm Als ik zo'n systeem had dan had ik er toch echt een ATI in gedaan want ik weet zeker dat je dan hele mooie plaatjes krijgt. GF is wel aan het terug komen op de markt met videokaarten maar toch blijven de ATI kaarten een voorsprong houden met oog op beeldkwaliteit. ik weet niet welke 5600 je hebt ( 128/256mb of de ultra ) maar ik denk toch dat een ATI een betere keus was geweest.Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:16:
lees deze test maar eens
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031023/index.html
je ziet dat zelfs mijn bijna 2 jaar oude 9500pro de nieuwe 5600 eruit trekt.
Voor mij geldt maar 1 ding: ATI makes the best
Geldt voor mij natuurlijk andere zullen het misschien tegen spreken maar voor mij is het ATI.
Ik ben op zoek naar een moving map, en wel van het type dat je normaal ook inflight (IRL) kunt bekijken. Dus met departure/destination. Enkele grote steden onderweg, verschillende zoomniveaus, tijden (vertrek/huidig/aankomst) e.d.?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
alexbl69 schreef op 05 januari 2004 @ 12:40:
Ik ben op zoek naar een moving map, en wel van het type dat je normaal ook inflight (IRL) kunt bekijken. Dus met departure/destination. Enkele grote steden onderweg, verschillende zoomniveaus, tijden (vertrek/huidig/aankomst) e.d.
Iemand ooit zoiets gezien (voor FS dan) ?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kunnen we niet een overzicht in de openingspost opnemen waarin iedereen kan terugvinden wie welke videokaart heeft zodat je aan de hand daarvan kan beoordelen welke pics er het best uitzien en zo wat wordt geholpen met de keus van de juiste kaart.Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:31:
[...]
mmmmmm Als ik zo'n systeem had dan had ik er toch echt een ATI in gedaan want ik weet zeker dat je dan hele mooie plaatjes krijgt. GF is wel aan het terug komen op de markt met videokaarten maar toch blijven de ATI kaarten een voorsprong houden met oog op beeldkwaliteit. ik weet niet welke 5600 je hebt ( 128/256mb of de ultra ) maar ik denk toch dat een ATI een betere keus was geweest.
lees deze test maar eens
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031023/index.html
je ziet dat zelfs mijn bijna 2 jaar oude 9500pro de nieuwe 5600 eruit trekt.
Voor mij geldt maar 1 ding: ATI makes the best _/-o_
Geldt voor mij natuurlijk andere zullen het misschien tegen spreken maar voor mij is het ATI.
--> ASUS V8420S 128MB Ti4200 260/550 Mhz. Det. 53.03
[ Voor 3% gewijzigd door rdluca op 05-01-2004 13:08 ]
Dat vind ik ook want om steed maar discusies tehouden hier over welke kaart is ook echt niet de bedoeling.rdluca schreef op 05 januari 2004 @ 12:51:
[...]
Kunnen we niet een overzicht in de openingspost opnemen waarin iedereen kan terugvinden wie welke videokaart heeft zodat je aan de hand daarvan kan beoordelen welke pics er het best uitzien en zo wat wordt geholpen met de keus van de juiste kaart.
Want de openings post mag van mijn toch wel veranderd worden , want hij is al weer verouderd en ook is het nu minder orgineel steeds dezelfde te zien.
Want zo kan je er ook gelijk in zitten in de openings post hoe je die vreemde toren weg krijgt op EHAM enzo.
Maar ik zal hier mijn kaart alvast geven.
Club 3D (ati) Radeon 9600 pro (128mb) met meestal de laaste drivers er op
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb me zwaar zitten irriteren bij de ball game. Duidelijk geinsprireerd op de Flight Director maar gewoon veel lastiger dan je pitch en bankangle in het eggie erop houden. 

EDIT: Videokaart: ATi Radeon 9700 Pro

EDIT: Videokaart: ATi Radeon 9700 Pro
[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 05-01-2004 13:30 ]
Ik ben ook tevreden over mijn Leadtek Ti4400 maar zeg nou zelf als je nu een nieuwe kaart moet kopen ga je echt niet meer voor een geforcerdluca schreef op 05 januari 2004 @ 12:51:
[...]
Kunnen we niet een overzicht in de openingspost opnemen waarin iedereen kan terugvinden wie welke videokaart heeft zodat je aan de hand daarvan kan beoordelen welke pics er het best uitzien en zo wat wordt geholpen met de keus van de juiste kaart.
--> ASUS V8420S 128MB Ti4200 260/550 Mhz. Det. 53.03
Ik ga wederom voor een GFThe_FrankO schreef op 05 januari 2004 @ 13:23:
[...]
Ik ben ook tevreden over mijn Leadtek Ti4400 maar zeg nou zelf als je nu een nieuwe kaart moet kopen ga je echt niet meer voor een geforce
Verwijderd
Ben erg blij met me Ati Radeon 9800 met catalyst 3.10 maar helaas hebben vele games toch nog wel is wat vreemde dingen met Ati kaarten..
Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat die screens van Rico er met die Nvidia ook zeker gelikt uitzien
PIC767v2 was toch alleen een panel

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:33 ]
A320 = sweet
EHAM-EKCH. Gaat super!
Door enthousiasme vergeten de glide slope mee te nemen

EHAM-EKCH. Gaat super!

FS2004-Up.exeVerwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 10:08:
[...]
Ja, Gilly het gaat om de a320 van justflight die ik heb op cd. A320 professional.
Ik wil nu eens proberen of ik de laatste update kan krijgen van PSS voor hun A320 en kijken of mijn airbus dan ook tenminste goed wil werken want nu word ik er gek van, ben soms meer een spaceshuttle dan een a320![]()
Dus, wat is precies de naam van de laatste update file voor a320 van pss, dan zoek ik die even op om te zien of dat werkt bij mij, snap je
Maar doe geen moeite, die patch zuigt vreselijk, snap je.
Vlucht van gisteren naar GCLA, achteraf een klein veldje 

Mooie liv en mooie vluchtGilly schreef op 05 januari 2004 @ 20:12:
[afbeelding]
Maar even wat anders ... nieuws onderbreeking ...
Vliegtuig maakt noodlanding in weiland bij München
MÜNCHEN - Een passagiersvliegtuig van Austrian Airlines heeft maandag bij München een noodlanding gemaakt. Bij de buiklanding op een besneeuwd weiland raakten drie mensen lichtgewond. Dat heeft de politie meegedeeld.

Het toestel was voor de helft gevuld. Er waren 35 mensen aan boord. De Fokker 70, kwam uit Wenen. De oorzaak is onbekend. Kort voor de landing meldde de piloot een storing aan een motor. Het lukte hem een half uur later twee kilometer van de luchthaven met ingetrokken landingsgestel op een weiland te landen. Twee mensen moesten daarna naar het ziekenhuis. Er wordt een onderzoek ingesteld.
Nieuwsbron:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=255120&c=20
IK moet zgegen dta ik het knap gedaan vind van de piloot dta hij het vliegtuig zo aan de grond heb kunnen zetten.
Van mij mag hij wel een lintje krijgen.
Want zo maak je ze niet vaak mee.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Hoe bedoel je Gil, heb jij dan iets waardoor ie wel goed werkt??Gilly schreef op 05 januari 2004 @ 17:38:
[...]
FS2004-Up.exe
Maar doe geen moeite, die patch zuigt vreselijk, snap je.
Ga zo NOG maar weer eens een mailt sturen naar JustFlight want ik wil mijn A320 nu weleens behoorlijk vliegen onder FS9.
Nee er is momenteel niks voor de PSS A320 als orgineel pakket om hem "goed" vliegbaar in FS9 te krijgen.Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 20:58:
[...]
Hoe bedoel je Gil, heb jij dan iets waardoor ie wel goed werkt??
Ga zo NOG maar weer eens een mailt sturen naar JustFlight want ik wil mijn A320 nu weleens behoorlijk vliegen onder FS9.
En je kunt wel een email naar Justfligt sturen, maar dat is zinloos. PSS moet een patch maken, die sturen ze naar Justflight en Justfligt past die patch iets aan voor hun cd versie.
Of wel, afwachten.
Moet een harde klap geven zo zonder veringBlackhole schreef op 05 januari 2004 @ 20:20:
[...]
Mooie liv en mooie vlucht
Maar even wat anders ... nieuws onderbreeking ...
Vliegtuig maakt noodlanding in weiland bij München
MÜNCHEN - Een passagiersvliegtuig van Austrian Airlines heeft maandag bij München een noodlanding gemaakt. Bij de buiklanding op een besneeuwd weiland raakten drie mensen lichtgewond. Dat heeft de politie meegedeeld.
[afbeelding]
Het toestel was voor de helft gevuld. Er waren 35 mensen aan boord. De Fokker 70, kwam uit Wenen. De oorzaak is onbekend. Kort voor de landing meldde de piloot een storing aan een motor. Het lukte hem een half uur later twee kilometer van de luchthaven met ingetrokken landingsgestel op een weiland te landen. Twee mensen moesten daarna naar het ziekenhuis. Er wordt een onderzoek ingesteld.
Nieuwsbron:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=255120&c=20
IK moet zgegen dta ik het knap gedaan vind van de piloot dta hij het vliegtuig zo aan de grond heb kunnen zetten.
Van mij mag hij wel een lintje krijgen.
Want zo maak je ze niet vaak mee.
wel slim om het zonder gear te doen
Verwijderd
Gave pics Gilly!!Gilly schreef op 05 januari 2004 @ 20:12:
[afbeelding]
... en de rest
Zo, na lange tijd oefenen al een aantal succesvolle A340 landingen, waarom zoveel moeite? Ik ben erg goed in flaren met de B737 en dat deed ik ook erg sterk met de A340
. Gevolg: Tailstrike na tailstrike.

Verder wil ik vragen of er ergens een Tutorial Flight .pdf (of iets in die geest) beschikbaar is (net zoals met de PMDG). Zodat ik het is allemaal fijn kan leren
.

Verder wil ik vragen of er ergens een Tutorial Flight .pdf (of iets in die geest) beschikbaar is (net zoals met de PMDG). Zodat ik het is allemaal fijn kan leren
[ Voor 25% gewijzigd door DutchCommando op 05-01-2004 21:49 ]
op t PSS forum staat een guide maar die vind ik niet helemaal super (lijkt wel een checklist ipv tutorial) maar op t forum is er wel een A330 tutorial van Paulo Soares (real life A330 piloot) en die schijnt super te zijn.DutchCommando schreef op 05 januari 2004 @ 21:48:
Zo, na lange tijd oefenen al een aantal succesvolle A340 landingen, waarom zoveel moeite? Ik ben erg goed in flaren met de B737 en dat deed ik ook erg sterk met de A340. Gevolg: Tailstrike na tailstrike.
[afbeelding]
Verder wil ik vragen of er ergens een Tutorial Flight .pdf (of iets in die geest) beschikbaar is (net zoals met de PMDG). Zodat ik het is allemaal fijn kan leren.
Ook t voordeel van universeel ingedeelde cockpit van Airbus, de A330 tutorial is dus ook te gebruiken voor de A340
En ik heb als piloot hopeloos gefaald vanavond 
LFMN, de Transavia -700 had panne en kon gelukkig een SAS-je lenen

Pushing back

and taxi to runway 04R

cleared to cross 04L

en we waarschuwen de crew voor het vertrek

lining up 04R

at 400ft right to intercept NIZ 160 outbound radiaal

en boven NC NDB draainen we verder op de IRMAR departure

Nice achter ons

bergen voor ons

Aur revoir

Lekker skien in de Franse Alpen

en net als ik de hoogste pukkel van Europa op de kiek zet vraagt LSZH Radar om een goed gesprek

Squawk 6702 , Radar Contact. Het meer van Geneve kunnen we in de verte al zien liggen

en voor we de daling beginnen jagen we de passagiers weer terug de stoelen in.

over HELEN turning to Haamstede

een hoop ATC alleen de EHAM_W_APP is weggevlucht

Amsie in de verte, hdg 360 voor de arrival 18R

en toen dook ik de dikke mist in

turning to HDG 090 bleek dat de NAV radio niets ontving. Visual 18R dan maar.

en wat er verder gebeurde heb ik Gilly al via MSN verteld
Gilly zegt:
heb zin an de maddog
Rico: zegt:
ga ik mijn vatsim belevenissen eens met jullie delen
Gilly zegt:
leuk
5 voor 18R in de bomen alleen daar heb ik geen pics van want had handen vol om in de lucht te blijven, helaas
5nm
Gilly zegt:
wat was er aan de hand dan ??
ILS deed het niet
dikke mist
Gilly zegt:
das toch geen reden ??
Gilly zegt:
geen reden
ik wilde een visual 18R doen dus kwam op 1200ft aangevlogen
in de dikke shit, ik zag echt helemaal niets
Gilly zegt:
haha
Gilly zegt:
VOR AMS ??
en toen knalde die ineens naar benee
Gilly zegt:
ligt erlangs
en op 1200ft is dat niet meer te redden
Gilly zegt:
Gilly zegt:
ach ja, ben benieuwd
dus ik zie ineens de bomen uit de mist opdoemen
Gilly zegt:
brb
alleen die waren al op ooghoogte
LFMN, de Transavia -700 had panne en kon gelukkig een SAS-je lenen

Pushing back

and taxi to runway 04R

cleared to cross 04L

en we waarschuwen de crew voor het vertrek

lining up 04R

at 400ft right to intercept NIZ 160 outbound radiaal

en boven NC NDB draainen we verder op de IRMAR departure

Nice achter ons

bergen voor ons

Aur revoir

Lekker skien in de Franse Alpen

en net als ik de hoogste pukkel van Europa op de kiek zet vraagt LSZH Radar om een goed gesprek

Squawk 6702 , Radar Contact. Het meer van Geneve kunnen we in de verte al zien liggen

en voor we de daling beginnen jagen we de passagiers weer terug de stoelen in.

over HELEN turning to Haamstede

een hoop ATC alleen de EHAM_W_APP is weggevlucht

Amsie in de verte, hdg 360 voor de arrival 18R

en toen dook ik de dikke mist in

turning to HDG 090 bleek dat de NAV radio niets ontving. Visual 18R dan maar.

en wat er verder gebeurde heb ik Gilly al via MSN verteld
Gilly zegt:
heb zin an de maddog
ga ik mijn vatsim belevenissen eens met jullie delen
Gilly zegt:
leuk
5 voor 18R in de bomen alleen daar heb ik geen pics van want had handen vol om in de lucht te blijven, helaas
5nm
Gilly zegt:
wat was er aan de hand dan ??
ILS deed het niet
dikke mist
Gilly zegt:
das toch geen reden ??
Gilly zegt:
geen reden
ik wilde een visual 18R doen dus kwam op 1200ft aangevlogen
in de dikke shit, ik zag echt helemaal niets
Gilly zegt:
haha
Gilly zegt:
VOR AMS ??
en toen knalde die ineens naar benee
Gilly zegt:
ligt erlangs
en op 1200ft is dat niet meer te redden
Gilly zegt:
Gilly zegt:
ach ja, ben benieuwd
dus ik zie ineens de bomen uit de mist opdoemen
Gilly zegt:
brb
alleen die waren al op ooghoogte
Verwijderd
Ik heb het nu ook gelezen, kon eindelijk in het forum komen. Stond een post van 4 december dat flight wacht op Pss en dat daarna zij er naar moeten kijken en aanpassen en dan komt ie op de site.Gilly schreef op 05 januari 2004 @ 21:09:
[...]
Nee er is momenteel niks voor de PSS A320 als orgineel pakket om hem "goed" vliegbaar in FS9 te krijgen.
En je kunt wel een email naar Justfligt sturen, maar dat is zinloos. PSS moet een patch maken, die sturen ze naar Justflight en Justfligt past die patch iets aan voor hun cd versie.
Of wel, afwachten.

Ik denk dat we onderhand aan FS2006 toe zijn als ie uitkomt hehehehe
Verwijderd
Hard lerende om een beetje het vliegen onder de knie te krijgen stuit ik toch af en toe weer op problemen.
Ik ben nu dus begonnen met de wel bekende tutorial van T Metzinger en heb de juiste Navdata gedownload. Maar nu merk ik dus dat de navdatabase gegevens totaal niet overeenkomen met de map van flightsimulator zelf
ik kom helemaal niet uit op het juiste vliegveld. Heb ik iets over het hoofd gezien, of wat fout geinstalleerd?
vast bedankt
Ik ben nu dus begonnen met de wel bekende tutorial van T Metzinger en heb de juiste Navdata gedownload. Maar nu merk ik dus dat de navdatabase gegevens totaal niet overeenkomen met de map van flightsimulator zelf
vast bedankt
Heb er ook een vluchtje @ vatsim erop zitten vanavond. KLM1969 naar LSZH (zurich).
We vertrokken vanaf Echo 4. Clearance aangevraagd, zooi programmeren in mn FMC en ready for push and start. Nou daar gingen we dan. Op naar S7 runway 24. Ik mocht al direct uplinen en na 10 seconde was ik ready. KLM1969 ready for departure. Wind bla bla @ bla gusting bla, cleared for take off 24
Inmiddels passing 3000ft door een drukke frequentie maar toch nog even laten weten dat ik airborn ben
Door naar FL140 en FL250. Helaas in België geen ATC, later wel weer over naar Langen Radar. hij liet me overigens erg vroeg zakken naar FL210, maar who cares, behalve de maatschappij vanwege de centjes 
Later naar Swiss Radar die me een DIRECT liet vliegen en toen direct de STAR erachter aan. Over naar approach, en hier begon met falen. Ik moet volgens de charts op 4000ft de LOC en G/S oppakken, maar deze controller klaarde me veel te laat naar 4000ft. Gevolg: ik kon de G/S niet intercepten
"KLM1969, are you established" , "Negative sir, we don't have the Glide Slope" Roger contact Tower 118.0. Nou daar zit je dan, proberen die verdomde G/S nog op te pakken. Dit was hopeloos. "KLM1969, missed approach". Enigszins onervaren tower controller"uuh, standy, KLM1969, runway heading climb to 5000ft contact approach xxx.x. Weer naar approach en dit keer wel een goede line up. De localizer van de scenery was helaas een beetje offset, maar goed, dat corrigeren we wel weer met het handje
Het enige wat nog restte was een weg vinden naar de gate. Dit ging gelukkig lekker vlot.
Al met al een leuke vlucht. Missed Approaches zijn best leuk.
Nofri, TOP ATC! Ik moet zeggen dat je het echt super doet, je had het niet onwijs rustig
We vertrokken vanaf Echo 4. Clearance aangevraagd, zooi programmeren in mn FMC en ready for push and start. Nou daar gingen we dan. Op naar S7 runway 24. Ik mocht al direct uplinen en na 10 seconde was ik ready. KLM1969 ready for departure. Wind bla bla @ bla gusting bla, cleared for take off 24
Inmiddels passing 3000ft door een drukke frequentie maar toch nog even laten weten dat ik airborn ben
Later naar Swiss Radar die me een DIRECT liet vliegen en toen direct de STAR erachter aan. Over naar approach, en hier begon met falen. Ik moet volgens de charts op 4000ft de LOC en G/S oppakken, maar deze controller klaarde me veel te laat naar 4000ft. Gevolg: ik kon de G/S niet intercepten
"KLM1969, are you established" , "Negative sir, we don't have the Glide Slope" Roger contact Tower 118.0. Nou daar zit je dan, proberen die verdomde G/S nog op te pakken. Dit was hopeloos. "KLM1969, missed approach". Enigszins onervaren tower controller"uuh, standy, KLM1969, runway heading climb to 5000ft contact approach xxx.x. Weer naar approach en dit keer wel een goede line up. De localizer van de scenery was helaas een beetje offset, maar goed, dat corrigeren we wel weer met het handje
Het enige wat nog restte was een weg vinden naar de gate. Dit ging gelukkig lekker vlot.
Al met al een leuke vlucht. Missed Approaches zijn best leuk.
Nofri, TOP ATC! Ik moet zeggen dat je het echt super doet, je had het niet onwijs rustig
Weet iemand waar ik kan vinden wat de viewpoint waardes in de aircraft.cfg precies betekenen? Ik wil het viewpoint van de PMDG aanpassen, want die zuigt imho, maar kan niet precies vinden welke waarde nu wat is en wat de schaal ervan is.
Mensen,
Is er misschien interesse om a.s. zondag een mini-privé-fly-inn te houden op TNCM (SXM, St Maarten). De internet snelheden zijn de afgelopen tijd (vooral ADSL) enorm gestegen dus hosting lijkt me geen probleem
Is er misschien interesse om a.s. zondag een mini-privé-fly-inn te houden op TNCM (SXM, St Maarten). De internet snelheden zijn de afgelopen tijd (vooral ADSL) enorm gestegen dus hosting lijkt me geen probleem
Ik ben nu een half uur aan het zoeken (o.a. op naam) op het forum van PSS, ik kan helaas niks vinden. Kan je mij misschien op weg helpenND schreef op 05 januari 2004 @ 21:56:
[...]
op t PSS forum staat een guide maar die vind ik niet helemaal super (lijkt wel een checklist ipv tutorial) maar op t forum is er wel een A330 tutorial van Paulo Soares (real life A330 piloot) en die schijnt super te zijn.
Ook t voordeel van universeel ingedeelde cockpit van Airbus, de A330 tutorial is dus ook te gebruiken voor de A340
Verwijderd
Rico, hoe kom je aan die geluiden voor de bemanning? is dat freeware? Payware? is er ergens meer info over, want ik heb dat bij de DF ook altijd wel gaaf gevonden.rdluca schreef op 05 januari 2004 @ 22:13:
En ik heb als piloot hopeloos gefaald vanavond
mooie pics van Rico
Ja Rico, je hebt leuk spul in je cockpit zitten. Ziet er goed uit
Die is helemaal gratis te vinden op avsim:Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 23:11:
[...]
Rico, hoe kom je aan die geluiden voor de bemanning? is dat freeware? Payware? is er ergens meer info over, want ik heb dat bij de DF ook altijd wel gaaf gevonden.
FlightDeck Sound Effects Panel for FS2004
By Marcus Thompson
December 23, 2003
FDSFXPNL.ZIP
Met kant en klare mp3-tjes. Erg leuk.
edit:
en je hebt ook fdsfxng.zip van R.Ludoph nodig
[ Voor 6% gewijzigd door rdluca op 05-01-2004 23:19 ]
Tnx!rellehenk schreef op 05 januari 2004 @ 22:37:
Heb er ook een vluchtje @ vatsim erop zitten vanavond. KLM1969 naar LSZH (zurich).
Ik had me voorgenomen alleen de schiphol TMA te bezetten en niet de hele CTA, ik geef 1x een handoff naar Langen en daarop volgend krijg ik ook hand offs terug voor overflights

En over de 3000ft report, meestal maak ik als atc een communicatie 'gaatje' zodat piloten op t juiste moment de juiste dingen kunnen melden. Nou ik zag je op 1700ft (klimmend) en wachte op jouw antwoord..............begint er 1 of andere pipow om clearance te vragen
Ow was ook lachuh, komt een EZY1307 binnen op FL290 redfa, en daaronder hem zat een CPX123 op FL200 met cruize al FL290............ De Ezy moest naar EHAM, de CPX moest naar Hong Kong. De CPX riep mij als eerst, maarja ik kon em niet vinden!!!

Leuk leuk, heb meerdere malen "expedite descend out of FLxxx" en "give me a good rate of descend until FL....." moeten/mogen gebruiken

Rico > je had gewoon een k*t timing!
Bolk > Strak plan, like the good old times lekker klooien op TNCM
Algemeen > http://www.napulevola.it/ > Napels ipv TNCM dan maar heren?
[ Voor 14% gewijzigd door ND863 op 05-01-2004 23:24 ]
Kan ik me wel voorstellen dat ik wat eentonig praat. Komt omdat ik redelijk geconcentreerd bezig ben en ik voel me op vatsim niet zodanig dat ik lekker vrolijk kan doenND schreef op 05 januari 2004 @ 23:21:
[...]
(beetje eentonig (vond ik dan) maar je was niet de enige en lang niet zo erg als ik anders heb meegemaakt)
Maar puntjes van verbetering zijn altijd welkom
Volgende keer: KeeeeeeeeelllllllEMMM, one ninerrrrrr six ninerrrr
Lijkt me wel wat, weet alleen niet of ik dan tijd ga hebben.Bolk schreef op 05 januari 2004 @ 22:51:
Mensen,
Het is ook niet ernstig of prioriteit nummer 1 ofzorellehenk schreef op 05 januari 2004 @ 23:29:
[...]
Kan ik me wel voorstellen dat ik wat eentonig praat. Komt omdat ik redelijk geconcentreerd bezig ben en ik voel me op vatsim niet zodanig dat ik lekker vrolijk kan doen![]()
Maar puntjes van verbetering zijn altijd welkom
Volgende keer: KeeeeeeeeelllllllEMMM, one ninerrrrrr six ninerrrr
Ik deed het eerst ook altijd (indd door concentratie). Bij ook als het heel druk is ga ik eentonig praten (snel en korte instructies achter elkaar) maar dan besef ik het, en dan ga ik weer doen alsof t helemaal niet zo druk is, en dan gaat t meestal ook ietjes beter
Vrolijk vatsimmen is super! Ik probeer altijd zo vrolijk mogelijk te atcen, dat waarderen de meeste piloten (aan hun reactie te horen). Vooral de duitse collega's zijn hier goed in. (hebben ook veel humor tijdens t vliegen, ook de controllers hoor
Nog leuker is, piloten die echt serieus controllen/vliegen en het toch niet saai maken
Dutchcommando > Never mind, volgens mij was ie ook in t Spaans
[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 05-01-2004 23:40 ]
Aan het gemis van de PH-JOB in je verhaal Noof kan je wel zien dat ik maar een saaie tussendoor-piet ben. Ik zat 4 mijl voor die EZY! Maja... Ik hield me wellicht aan de snelheid en volgde de überbevelen van Noof plichtsgetrouw pronto op. Eigenlijk streef je daarna maar dat is ook wel supersaai. Ik schrok wel dat ik dwars over het grondgebied van de militairen mocht raggen. THN DCT SPL. Dat is nog eens een betere direct! (en ik maar zorgvuldig de RIVER-1B SIDs van EHBK programmeren 'INTERCEPT RADIAL 13 FROM LNO'--> GEILE INTERCEPT!).
oh ja... trippelcrosspost alert: http://www.atcbox.com/mod...ewtopic&t=2108&highlight=
oh ja... trippelcrosspost alert: http://www.atcbox.com/mod...ewtopic&t=2108&highlight=
Verwijderd
Gisteravond voor het slapen gaan nog even snel een stukje gevlogen met de 747 (Posky).
Klagenfurt, Oostenrijk (LOWK). Hier de mooiste pics....

Heeft er iemand een linkje naar een beter flightdeck van een 747-400 dan die default FS Legoblokken? Of moet ik echt wachten op de PMDG
Klagenfurt, Oostenrijk (LOWK). Hier de mooiste pics....

Heeft er iemand een linkje naar een beter flightdeck van een 747-400 dan die default FS Legoblokken? Of moet ik echt wachten op de PMDG
Verwijderd
Hoi,
FS weer eens van stal gehaald en bij het doorlezen van de threads valt het me op dat er vrijwel niemand meer met een Ariane (en good old DF panel) vliegt
Ik vind die er nog steeds bijna net zo goed uitzien als de PMDG. Wat is de reden, vliegt de PMDG gewoon beter?
Verder sta ik op het punt om mijn te oude Geforce2 GTS te upgraden en zit aan een Gforce5900 te denken. Ik wil niet de Ati/nvidia discussie voeren omdat ik van mening ben dat beiden goed zijn en het meer een kwestie van smaak en ervaring is. (zelfde verhaal als BMW/Mercedes discussie, zijn ook beiden goede auto's
)Ik heb al jaren een nvidia kaart en ben daar blij mee dus in het kader van 'never change a winning team'..
Heeft er iemand al ervaring met de GF5900? Ik mag toch wel aannemen dat deze kaart zwaar genoeg is om in fs9 alles (zoveel mogelijk) maximaal te zetten in combinatie met de nodige AI?
FS weer eens van stal gehaald en bij het doorlezen van de threads valt het me op dat er vrijwel niemand meer met een Ariane (en good old DF panel) vliegt
Ik vind die er nog steeds bijna net zo goed uitzien als de PMDG. Wat is de reden, vliegt de PMDG gewoon beter?
Verder sta ik op het punt om mijn te oude Geforce2 GTS te upgraden en zit aan een Gforce5900 te denken. Ik wil niet de Ati/nvidia discussie voeren omdat ik van mening ben dat beiden goed zijn en het meer een kwestie van smaak en ervaring is. (zelfde verhaal als BMW/Mercedes discussie, zijn ook beiden goede auto's
Heeft er iemand al ervaring met de GF5900? Ik mag toch wel aannemen dat deze kaart zwaar genoeg is om in fs9 alles (zoveel mogelijk) maximaal te zetten in combinatie met de nodige AI?
bohdi De DF werkt gewoonweg niet onder FS9 helaas
Het is inderdaad nog steeds een superkist verder, dat ben ik helemaal met je eens.
De Ariane weet ik niet of daar een FS9-patch voor is eigenlijk
Alles op maximaal zetten in FS9 lukt volgens mij met geen enkele huidige kaart. De 3d Clouds in combinatie met AA vreet echt teveel FPS-jes (als je ze maximaal zet dan).
Behalve dus de clouds moet je de rest wel aardig op of tegen het maximum kunnen krijgen denk ik (zegt deze Ati-bezitter
) maar zeker met veel AI kisten moet je geen spectaculaire framerates verwachten, met geen enkele kaart trouwens.
Het is inderdaad nog steeds een superkist verder, dat ben ik helemaal met je eens.
De Ariane weet ik niet of daar een FS9-patch voor is eigenlijk
Alles op maximaal zetten in FS9 lukt volgens mij met geen enkele huidige kaart. De 3d Clouds in combinatie met AA vreet echt teveel FPS-jes (als je ze maximaal zet dan).
Behalve dus de clouds moet je de rest wel aardig op of tegen het maximum kunnen krijgen denk ik (zegt deze Ati-bezitter
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 06-01-2004 09:52 ]
WonkaBonka LEGO zelf wat moois in elkaarVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:29:
Gisteravond voor het slapen gaan nog even snel een stukje gevlogen met de 747 (Posky).
Een heel mooi flightdeck voor de B744 is vast hier wel te krijgen :
http://www.boeing.com/commercial/747family/flash.html
Voor slechts $196.000.000 - $215.000.000 is het van jou met de huidige lage dollarkoers is dat geen probleem toch
[/meligmodus]
Zeg Gilly, Ik heb destijds ook die Airbus pro gekocht, alleen het vliegt totaal niet in FS2004. In fs2002 perfect hoor.....daar werkt alles.Gilly schreef op 04 januari 2004 @ 12:51:
[...]
Ja dat model vliegt veel mooier, maar ziet er minder uit
Eig zou er iemand moeten opstaan die het PSS model erop gooit ....
Ik had al eerder jou post gelezen over het editen van die cfg maar je hebt het ook over een phoenix patch.
Probleem is dat ik die patch niet kan downloaden.
http://www.phoenix-simulation.co.uk/Support/utilities.asp#
Er staat steeds bij dat die patch "temporary removed is"
Heb jij hem nog? is het toevallig die link uit jou eerdere post?
Die Fs2004up.exe van avsim?
Het zou te gek zijn als we die airbus pro 320,319,321 kunnen laten werken in fs 2004!
[ Voor 8% gewijzigd door noltha op 06-01-2004 10:39 ]
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
Op de vliegvelden zijn er altijd een paar vliegtuigen die ook opstijgen en wegvliegen etc.... maar verder is het een nogal kale bedoening.
1) Hoe kan ik "stationary" vliegtuigen aan de gates hangen, die daar ook gewoon blijven staan.. ze hoeven dus niet weg te taxien en vliegen.
2) Is er een add-on voor wat sporadisch ground personal, en zo ja, zelfde vraag als hierboven, hoe voeg ik die toe?
Alvast bedankt
1) Hoe kan ik "stationary" vliegtuigen aan de gates hangen, die daar ook gewoon blijven staan.. ze hoeven dus niet weg te taxien en vliegen.
2) Is er een add-on voor wat sporadisch ground personal, en zo ja, zelfde vraag als hierboven, hoe voeg ik die toe?
Alvast bedankt
03 boarding muzak.mp3rdluca schreef op 05 januari 2004 @ 23:16:
[...]
Die is helemaal gratis te vinden op avsim:
FlightDeck Sound Effects Panel for FS2004
By Marcus Thompson
December 23, 2003
FDSFXPNL.ZIP
Met kant en klare mp3-tjes. Erg leuk.
edit:
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik speel heel veel Train Simulator (gebouwd op de engine van Flight Simulator). Nu wil ik een nieuw systeem kopen met uiteraard een nieuwe videokaart, een Sapphire Radeon 9600XT met 128 of 256 MB geheugen.
Zijn er toevallig nog mensen hier geïnteresseerd in een "home-video" van mij in een B738 Full Flight Sim? Als er geen animo is neem ik ook niet de moeite het filmpje op m'n pc over te zetten
JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!bennierex schreef op 06 januari 2004 @ 12:05:
Zijn er toevallig nog mensen hier geïnteresseerd in een "home-video" van mij in een B738 Full Flight Sim? Als er geen animo is neem ik ook niet de moeite het filmpje op m'n pc over te zetten
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Saai? In tegendeel! Ben al blij dat je langskomtJochem schreef op 06 januari 2004 @ 01:06:
Aan het gemis van de PH-JOB in je verhaal Noof kan je wel zien dat ik maar een saaie tussendoor-piet ben. Ik zat 4 mijl voor die EZY! Maja... Ik hield me wellicht aan de snelheid en volgde de überbevelen van Noof plichtsgetrouw pronto op. Eigenlijk streef je daarna maar dat is ook wel supersaai. Ik schrok wel dat ik dwars over het grondgebied van de militairen mocht raggen. THN DCT SPL. Dat is nog eens een betere direct! (en ik maar zorgvuldig de RIVER-1B SIDs van EHBK programmeren 'INTERCEPT RADIAL 13 FROM LNO'--> GEILE INTERCEPT!).
Er zat 6,5 mijl tussen jou en de EZY btw
Misschien praat je wel constante toon omdat je FPS in flightsim online om te janken is? Dat doe ik ook weleens (lees : altijd

Saai aub met korreltje zout nemen. Trouwens, hebbie nu je CTR theorie gehaald?
[ Voor 18% gewijzigd door ND863 op 06-01-2004 15:12 ]
Verwijderd
ik heb een FX5900 en ik vind het prima lopen. Ai loopt goed en ik speel met alle setting op max en in de hoogste resolutie en heb 12 a 13 fps op eham. Maar ja ik heb hem in het begin gekocht toen die nog erg duur was hij is nu geloof ik in prijs gezakt maar voor bijna 600 euro vind ik het toch niet echt een goede prijs kwaliteits verhouding. Maar hoe dan ook je kan er prima mee vliegen.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:42:
Hoi,
FS weer eens van stal gehaald en bij het doorlezen van de threads valt het me op dat er vrijwel niemand meer met een Ariane (en good old DF panel) vliegt![]()
Verder sta ik op het punt om mijn te oude Geforce2 GTS te upgraden en zit aan een Gforce5900 te denken. Ik wil niet de Ati/nvidia discussie voeren omdat ik van mening ben dat beiden goed zijn en het meer een kwestie van smaak en ervaring is. (zelfde verhaal als BMW/Mercedes discussie, zijn ook beiden goede auto's)Ik heb al jaren een nvidia kaart en ben daar blij mee dus in het kader van 'never change a winning team'..
Verwijderd
Ik heb hem op 31 december gehaaldND schreef op 06 januari 2004 @ 14:52:
[...]
Saai? In tegendeel! Ben al blij dat je langskomt(mja als piloot klink je beetje 'saai' misschien, maar als een tussendoor-piet zie ik je zo niet hoor
)
Er zat 6,5 mijl tussen jou en de EZY btw(mja krapper kon niet, de ezy ging al op max high speed. Iehm.....ik bedenk me net, volgende keer geef ik je een parallel approach
Dat gaat je leuk vinden
![]()
Misschien praat je wel constante toon omdat je FPS in flightsim online om te janken is? Dat doe ik ook weleens (lees : altijd), benk echt helemaal chagerijnig enzo omdat t met de fps gewoon niet te doen is
![]()
Saai aub met korreltje zout nemen. Trouwens, hebbie nu je CTR theorie gehaald?
Hey Noofmans, jij moet je EngelDuits nog wat üben
Ik kon die gast prima verstaan hoor 
En onthoudt voor de volgende keer, voor Duitsers gelden geen speed-limits op de taxiways he, knipperen met de landingslichten en inhalen maar
En onthoudt voor de volgende keer, voor Duitsers gelden geen speed-limits op de taxiways he, knipperen met de landingslichten en inhalen maar
Ja die patch heb ik, maar dan vliegt die helemaal klote. Enkel is hij bruikbaar als je je PSS panel in een andere kist hangt om je gauges te fixen.noltha schreef op 06 januari 2004 @ 09:56:
[...]
Zeg Gilly, Ik heb destijds ook die Airbus pro gekocht, alleen het vliegt totaal niet in FS2004. In fs2002 perfect hoor.....daar werkt alles.
Ik had al eerder jou post gelezen over het editen van die cfg maar je hebt het ook over een phoenix patch.
Probleem is dat ik die patch niet kan downloaden.
http://www.phoenix-simulation.co.uk/Support/utilities.asp#
Er staat steeds bij dat die patch "temporary removed is"
Heb jij hem nog? is het toevallig die link uit jou eerdere post?
Die Fs2004up.exe van avsim?
Het zou te gek zijn als we die airbus pro 320,319,321 kunnen laten werken in fs 2004!
Verwijderd
Anyone?Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:34:
Op de vliegvelden zijn er altijd een paar vliegtuigen die ook opstijgen en wegvliegen etc.... maar verder is het een nogal kale bedoening.
Alvast bedankt
Volgens mij 1 van de weinige opties.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:34:
Alvast bedankt
http://www.lagoonline.com/ENG/prodotti/pdt.asp?id=100049
1) beweegbaar: AI zie hiervoor de openings post
niet beweegbaar: FS Enhancer van LAGO kan volgens mij static vliegtuigjes toevoegen
2) ook met FS Enhancer van LAGO gewoon 2d bmp's van mannetjes worden dan neergezet
Zelfde als Gilly dus
[ Voor 5% gewijzigd door The_FrankO op 06-01-2004 16:25 ]
*meldt zich voor ATC en/of pilot*Bolk schreef op 05 januari 2004 @ 22:51:
Mensen,
Verwijderd
Ik zou zeggen, ga dit eens lezen over videokaarten en dan krijg je een idee wat elke kaart kan en wat je mag verwachten.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:42:
Hoi,
FS weer eens van stal gehaald en bij het doorlezen van de threads valt het me op dat er vrijwel niemand meer met een Ariane (en good old DF panel) vliegt![]()
Verder sta ik op het punt om mijn te oude Geforce2 GTS te upgraden en zit aan een Gforce5900 te denken. Ik wil niet de Ati/nvidia discussie voeren omdat ik van mening ben dat beiden goed zijn en het meer een kwestie van smaak en ervaring is. (zelfde verhaal als BMW/Mercedes discussie, zijn ook beiden goede auto's)Ik heb al jaren een nvidia kaart en ben daar blij mee dus in het kader van 'never change a winning team'..
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
bij deze test staat ook flightsim, kan je zien wat de kaarten daar presteren.
http://www.tomshardware.com/graphic/20031023/index.html
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:35 ]
Verwijderd
Wat zegt die jongen nou?Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:16:
[...]
Ik zou zeggen, ga dit eens lezen over videokaarten en dan krijg je een idee wat elke kaart kan en wat je mag verwachten.
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
Hij heeft zijn keus gemaakt en heeft vrede met andermans keuzes. Ik wil hier echt geen links meer zien naar dit soort dingen. Krijgen we weer vervuiling hier van Nvidia/Ati is goed/slecht.
Dat je blij bent met je eigen ATi, fine!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:24 ]
Ik ben nu bezig met een tutorial flight, net opgestegen maar mijn gear wil niet retracten
. Weet iemand wat er loos is? Ik krijg geen errors en power is naar mijn idee normaal
.
Verwijderd
Ik lees heel goed wat er staat en hij heeft nog NIET beslist. Hij vraagt juist naar mensen met ervaringen met een GF5900. Dus daarom geef ik hem de link zodat hij kan zien wat de verhoudingen zijn. Ik geef hem alleen info. Maar als dat al niet mag, wrom zitten we hier dan. Het is niet alleen plaatjes kijken van mekaars vluchten maar ook mekaar helpen op andere gebieden.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:23:
[...]
Wat zegt die jongen nou?
Hij heeft zijn keus gemaakt en heeft vrede met andermans keuzes. Ik wil hier echt geen links meer zien naar dit soort dingen. Krijgen we weer vervuiling hier van Nvidia/Ati is goed/slecht.
Dat je blij bent met je eigen ATi, fine!
Bug in FS: Electrical failure. Zet in FSUIPC Battery power naar unlimited (voor allen die dit antwoord nodig hebbenDutchCommando schreef op 06 januari 2004 @ 17:31:
Ik ben nu bezig met een tutorial flight, net opgestegen maar mijn gear wil niet retracten. Weet iemand wat er loos is? Ik krijg geen errors en power is naar mijn idee normaal
.
Verwijderd
Hehe, Dat bedoel ik dus
. Ik wil die ati/nvidia discussie niet oprakelen en ja ik heb mijn keus feitelijk al gemaakt. Het ging mij meer om ervaringen. Affijn 600 euro kost tie nou niet meer. De SE variant (die Rdluca ook al aanhaalde) is volgens tweakers rond de 270 euro en dat vind ik voor zo'n kaart nou niet zo verschrikkelijk veel.
Wat ik me nou 'ns afvraag: vliegt er nog wel eens iemand met de SSW Airbus A310 ? Inmiddels zijn ze bij patch 1.3, en ik ben best benieuwd hoe hij zich qua geilheidsfactor kan meten met bv de pmdg
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
haha, ik dacht al, als ik thuis kom zijn die replies wegVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:11:
*replies trash*
Ik hoor net dat deze ATi/Nvidia/etc discussie nu gaat stoppen
als je het niet erg vind maak ik nog even een onderbouwde post?
ik had dus in mijn systeem (asus A7N8X-X, Athlon XP 2500+ @ 2200mhz, 512mb ddr pc3200, 350watt, en een videokaart
problemen:
* fps schommelde zo extreem, dat ik locked heb moeten verhogen, om niet onder de fps te komen die ik eigenlijk wou... dus locked op 20, kreeg ik tussen 20 en 14 schommelingen ongeveer. maar locked op 25 van minimaal dus 19 ongeveer
* AA was in mijn geval niet echt toppie... ik kreeg het uiteindelijk wel strak, maar dan was de performance echt te drastisch omlaag gegaan.
Dit was dus toen ik hem behoorlijk lekker had overgeclocked
Toen ging die kapot, en nog een keer, en nog meer gezeik, dus werd het een Ati radeon 9600 PRO, 128mb, van club 3d...
Deze lijkt minder ver te overclocken, qua core en mem snelheden enzo, maar performed zeker beter... let op
* met AA op 4x, een mooier resultaat van wat mijn geforce deed op 8x. en dan iets heel specifieks voor FS; alle lijntjes worden de mooi op... dus ook die lijntjes op de vleugels, ipv alleen maar de randjes enzo...
* fps simpelweg hoger, en stabieler.
ook met mn ati heb ik probs gehad, toen su2 uitkwam, maar ik weet niet of het nou uiteindelijk de catalyst was, of de Nforce drivers... iig is dat opgelost
Dus, suite yourself
LEt op, dit is dus niet een nvidia vs. ati vergelijking, maar een vergelijking tussen 2 kaarten in exact dezelfde computer met excact dezelfde fs settings
De duurdere kaarten van ati heb ik nog nooit gezien, ik weet wel dat de FX 5900 van Puken er prachtig uit ziet, werkelijk, beeldschoon, dat verschil in prijs klasse zie je direct terug in fs...
Nu ik dit zo zie al die FS9 shots zit ik er toch over te denken om deze te instaleren
[semi-offtopic]
Noofmans, heeft U tussen alle FlightSimulator-geweld zin in een potje heerlijke wiskunde ?
[/semi-offtopic]
Noofmans, heeft U tussen alle FlightSimulator-geweld zin in een potje heerlijke wiskunde ?
[/semi-offtopic]
[ Voor 16% gewijzigd door Sleepie op 06-01-2004 22:00 ]
Ik gooi liever wiskunde in de Holding above verwegistan as not-published op FL-jeweetwelhoehoogSleepie schreef op 06 januari 2004 @ 21:58:
Als je me een keer hoort "Intergration1311dx, request clearances to mathemtaics as differentied, squawk 23^2" .....pls pls! geef me dan geen clearance voor de sommen
T was super hans
Toevallig net een testvluchtje EHAM-EGLL gedaan, en met wat kunst en vliegwerk (Wilde schreef op 06 januari 2004 @ 20:26:
Wat ik me nou 'ns afvraag: vliegt er nog wel eens iemand met de SSW Airbus A310 ? Inmiddels zijn ze bij patch 1.3, en ik ben best benieuwd hoe hij zich qua geilheidsfactor kan meten met bv de pmdg
Ook heb ik grote problemen met de verschillende views, bijvoorbeeld als je de landingsview kiest krijg je deze niet meer weg enz.
Opzich is de A310 wel leuk vliegen hoor, je hebt net wat meer te doen dan bij de moderne glass cockpits, maar wat de SWW betreft zou ik nog ff afwachten op een volgende patch want er is nog heel wat aan te verbeteren.
En de support van SSW is echt heel slecht, lees maar 's wat in het forum. Allemaal erg botte en onprofessionele replies van meneer Evgueni in steenkolenengels, als iemand van SSW überhaupt al reageert
Verwacht bijvoorbeeld ook geen up-to-date AIRAC gegevens. Die zijn één keer geleverd in Juli 2003 en that's it.

Volgende fix ETA 31-01:
We apologize for so long answer.
We have decided to postpone release of last patch.
Final term of an output of a Patch till January, 31 2004.
It is extreme date declared by us.
The important news - we have decided to get rid of our so idiotic protection, this protection will be removed and replaced with easier version, and can be and protection of a product will not be used at all.
I can publish the list of corrections, but hardly later.
Thanks for understanding and the big apologies.

En een idiotic protection it is, blij dat ze het nu eindelijk zelf doorhebben

(hardware-based key waarna je per mail een activatiecode moet aanvragen, net zoiets als de PMDG eerst had)
[ Voor 23% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2004 22:21 ]
Dit topic is gesloten.