Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Yohann!s schreef op 13 juli 2004 @ 11:00:
Ik ga misschien weer een DC aanschaffen, maar nu zat ik ook te denken aan 2 guns erbij te kopen. Guns lijken me zeker wel leuk, maar hoeveel (PAL) games zijn hier eigenlijk voor, die ook echt leuk zijn ? (dus niet echt van die geflopte games). Want om nu guns te gaan kopen voor 2-3games, vind ik zonde van mijn geld...

Het gaat om de DC Mini Bio Gun of DC Wireless Bio Gun (denk dat wireless gun lekkerder is + dat ie er cooler uitziet 8) heeft iemand deze guns ? graag ervaring/mening !!! :)
De guns wil ik dus halen bij futuremax.nl

Dus in het kort:
- wie weet er games voor de Guns ?
- wie weet of de Guns ook beetje werken (lekker in de hand, kramp, snel kapot enz). Ik weet dat ze niet werken met 100hz tv, maar das niet zo'n probleem want mijn huidige tv is van het jaar 0 en daar werkt het wel op ;) . BvD !
* ik :P
* gusn werken heerlijk, heb zelf alleen geen bioguns, maar andere 3rd party guns

games voor guns zijn

* House of the dead 2
* Confidential Mission
* Virtual Cop 2
* Death Crimson OX

heb zelf alleen de eerste 3 speel eigenlijk het meest HOTD2 omdat me vriendin helemaal gek ik is van zombie schieten

eigenlijk zijn er maar erg weinig gungames, wat ik erg jammer vind

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
-=BoKKiE=- schreef op 13 juli 2004 @ 11:07:
[...]
...
* gusn werken heerlijk, heb zelf alleen geen bioguns, maar andere 3rd party guns
...
Welke guns dan? Ik vind die officiele DC guns er maar een beetje kazig uitzien. Voor de PSX zijn er heel wat mooiere te vinden of mis ik iets?

En is het normaal dat de GDROM drive van de DC nogal lawaaiig is? Je hoort hem flink zaaien tijdens het laden en ook tijdens het spel is hij tochwel hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 13 juli 2004 @ 13:46:
[...]

Welke guns dan? Ik vind die officiele DC guns er maar een beetje kazig uitzien. Voor de PSX zijn er heel wat mooiere te vinden of mis ik iets?

En is het normaal dat de GDROM drive van de DC nogal lawaaiig is? Je hoort hem flink zaaien tijdens het laden en ook tijdens het spel is hij tochwel hoorbaar.
Hangt van het spel af, headhunter is bijvoorbeeld erg lawaaierig, en als je een kopietje draait zal ie sowieso erg veel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Kopietjes maken meer lawaai dan orginele games (wat heb je erin liggen). De fan/koeling maakt wel veel lawaai vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vectrex Dude schreef op 13 juli 2004 @ 14:06:
Kopietjes maken meer lawaai dan orginele games (wat heb je erin liggen). De fan/koeling maakt wel veel lawaai vind ik.
Offtopic, heb je de dreamcast al ontvangen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
De fan heb ik nog niet zo opgelet. En sja kopietjes... ik zou ook liever de orginelen hebben maar Ikaruga, Zero Gunner2, Rez, Psyvariar2 en Shikigami no Shiro zijn nogal lastig te vinden en nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
mca2 schreef op 13 juli 2004 @ 14:16:
[...]

De fan heb ik nog niet zo opgelet. En sja kopietjes... ik zou ook liever de orginelen hebben maar Ikaruga, Zero Gunner2, Rez, Psyvariar2 en Shikigami no Shiro zijn nogal lastig te vinden en nogal duur.
Lastig vinden is niet waar, duur klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Liksang betaal je ongeveer de helft dan wat bv Nedgame of Dimensionplus er voor vragen.
Wat dat betreft zijn de prijzen echt wel redelijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van PA kun je heel wat NUTTIGE info vinden op www.servicegames.nl
Daar is een 26 pagina-tellende topic gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ben er weer!

En heel wat dreamcast stuff rijker ;)

Dreamcast (PAL)
2 Guns
4 Controllers
2 VMU
2 Rumble packs
1 BBA!!!!

Maar nu...

Ik ben op zoek naar een Dreamcast DEV kit, kan hem dus ook niet op e-bay vinden.
Heeft iemand er nog 1 te koop of weet iemand waar ik hem kan verkrijgen??

Alvast hartelijk dank! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Vectrex Dude schreef op 12 juli 2004 @ 12:01:
[...]

Stuur even een email naar ... dan kan ik je wel vertellen waar je dit kan vinden. Moderator stelt links naar dat soort sites niet op prijs. Spel is nooit uitgebracht.
Waarom hint je er dan nog subtiel naar?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 14:07:
[...]

Offtopic, heb je de dreamcast al ontvangen ? ;)
Ja, ontvangen, maar nog niet aan gehad. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Weet iemand wat ik fout doe? Bij Rez lukt het mij over het algemeen niet om mijn mannetje flink te upgraden. Ik blijf steken bij het standaard draadmodel of soms een level hoger. Hoe krijg ik wat meer power ups te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
mca2 schreef op 16 juli 2004 @ 12:59:
Weet iemand wat ik fout doe? Bij Rez lukt het mij over het algemeen niet om mijn mannetje flink te upgraden. Ik blijf steken bij het standaard draadmodel of soms een level hoger. Hoe krijg ik wat meer power ups te pakken?
Niets missen, en goed opletten op de rode en blauwe blokjes die soms op wat vage plekken verschijnen (weet even niet uit mijn hoofd welke ook weer de powerup was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:00

nexhil

BAM!

Proppelor arena op een onderzetter gezet...

en ik snap niet waarom dat spel nooit uitgebracht is 8)7
grafish is het spel zo geweldig... ik snap niet dat de DC het eruit krijgt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
nexhil schreef op 18 juli 2004 @ 15:21:
Proppelor arena op een onderzetter gezet...

en ik snap niet waarom dat spel nooit uitgebracht is 8)7
9-11 :)

En onderschat de DC niet. Dat veel spellen minder mooi zijn dan PS2 spellen komt omdat men toen minder gewend was aan het programmeren van spellen voor een machine van dit kaliber en natuurlijk ook sneller tevreden was.. (het zag er immers al veel beter uit dan PS1 of N64)

[ Voor 40% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-07-2004 02:54 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dreamcast is gisteren overleden, bleh :( Als ik hem aan doe krijg ik de DC swirl te zien, en daarna zwart beeld, cd stopt ook met draaien. Zal wel aan de cdrom drive liggen. :(
Ik ga denk ik maar een nieuwe aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Dit is niet bij alle kopieen het geval, het ligt aan de manier waarop het spel is geripped. Sommige spellen (vooral in het begin van de DC rip periode) werden niet als disk image geripped maar als losse files. Deze werden dan in alfabetische volgorde weer op een cdr gefikt, met als gevolg dat de bestanden niet in een logische volgorde staan voor de Dreamcast, waardoor de laser dus vaak heen en weer moet tussen de verschillende bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 12:10:
Mijn dreamcast is gisteren overleden, bleh :( Als ik hem aan doe krijg ik de DC swirl te zien, en daarna zwart beeld, cd stopt ook met draaien. Zal wel aan de cdrom drive liggen. :(
Ik ga denk ik maar een nieuwe aanschaffen.
Je hebt ook alles een keer op geschroefd en de contacten schoongemaakt?
Dit had ik ook en nu werkt hij weer!

Er zit een printplaat (chipplaat) Links Als je hem recht voor je hebt die zit fast door middel van een connection met de printplaat vooraan in het midden, maar deze los en maar de contracten schoon.

Nu zal hij weer wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m open gemaakt, maar had geen contactspray, nu wel, ik zal het nog is proberen. Thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamcast is back alive, yeah baby! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaaf dat er nog mensen zijn die er veel op spelen. Zelf heb ik er ook enorm veel tijd op gespeeld, maar nu met de next gen consoles, staat ie maar wat te verstoffen.
Zit er eigenlijk aan te denken om 'm te verkopen, tis DC onwaardig om in een hoekje stof te staan verzamelen.

Maar ja, eigenlijk vind ik 't ook weer kut om 't verkopen. Heb eigenlijk al mijn oude consoles nog, zelfs mijn c64 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet verkopen, krijg je later spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ik heb headhunter nu...... oh my m*th*rf*cking god :D
dat spel is wreed!!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:30:
gaaf dat er nog mensen zijn die er veel op spelen. Zelf heb ik er ook enorm veel tijd op gespeeld, maar nu met de next gen consoles, staat ie maar wat te verstoffen.
De DC is ook next gen. :)

Helaas door Sega in de steek gelaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op 24 juli 2004 @ 02:30:
[...]

De DC is ook next gen. :)

Helaas door Sega in de steek gelaten....
Daar heb je helaas ongelijk in, de dreamcast is niet in de steek geletane door sega, in japan komen wekeleijks nog nieuwe games uit voor de dreamcast en heeft ie ook erg goed verkocht.
Het is de europese en amerikaanse marketing geweest die hem de das omgedaan heeft omdat de concument na de geflopte saturn weinig vertrouwen meer had in sega.

Hier in de benelux heeft distibuteur atollsoft alles venaggeld door de dreamcast helemaal niet te promoten en hem enkel de verkopen via de game speciaal zaken waardoor de dreamcast hier nooit het groet publiek heeft berrijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 08:59:
[...]

Daar heb je helaas ongelijk in, de dreamcast is niet in de steek geletane door sega, in japan komen wekeleijks nog nieuwe games uit voor de dreamcast en heeft ie ook erg goed verkocht.
Het is de europese en amerikaanse marketing geweest die hem de das omgedaan heeft omdat de concument na de geflopte saturn weinig vertrouwen meer had in sega.
Jaha.. maar Sega zelf doet niks/weinig meer aan de DC. Dát bedoel ik! En dan houdt het dus heel erg op met een console. Om welke reden ze de DC in de steek hebben gelaten doet er niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als er geen afzet markt is heeft het ook weinig nut om er producten voor te ontwikkelen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Homedisc schreef op 26 juli 2004 @ 16:07:
Als er geen afzet markt is heeft het ook weinig nut om er producten voor te ontwikkelen.
ze hadden toch ook gewoon op de plek van de cube kunnen komen? als ze maar door waren gegaan...denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Lol..
Hyp Hyper = Droomkast
Silverbolt
allebei van segafroum.nl? :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 31 juli 2004 @ 18:12:
Lol..
Hyp Hyper = Droomkast
Silverbolt
allebei van segafroum.nl? :P
Jup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kewl :) volgens mij zitten hier wel meer segaforummers :Y)

btw.. : Operating system: Windows CE-based or custom Sega OS

zijn hier 2 versies van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Als ze de distributie beter op poten hadden gekregen, waren ze nu nog steeds een grote speler, aangezien ze een zeer vette voorsprong hadden met het aantal games en zelfs topgames die ervoor uit waren. Daarnaast alle sterke titels van Sega zelf. Erg jammer, want kwalitatief doet de console echt amper onder voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind de kwaliteit tussen een ps1 / ps2 zitten... en nu niet zeiken dat et slechte consoles zijn :P

maar goed... het is net als de gamecube voor een bepaald aantal mensen.
1. catogerie algeem..een paar spellen
2. veel fighters en amper rpgs

playstation heeft het het beste aantal reeksen, dar hebben ze denk ik misgeslagen. Maar ligt aan zoveel dingen waar je het niet zo even over een kam kan scheren.

Verder vind ik persoonlijk dat 2d fighters vet zijn, en daarom deze heb gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 31 juli 2004 @ 20:28:
[...]

kewl :) volgens mij zitten hier wel meer segaforummers :Y)

btw.. : Operating system: Windows CE-based or custom Sega OS

zijn hier 2 versies van dan?
segaforummers wat zijn dat? ;)

Over het OS gedeelte volgens mij was het zo dat de developers konden kiezen uit de twee bovenstaande systemen, de eindgebruiker merkt hier dus weinig van. Dit is denk ik gedaan om ervoor te zorgen dat het eenvoudig moest zijn om games te ontwikkelen voor de Dreamcast iets waar men bij de Saturn volledig de boot gemist heeft omdat developers het te moeilijk vonden om voor de Saturn te ontwikkelen. Volgens mij zijn de meeste games wel ontwikkeld op het Sega OS, en zijn er slechts een klein aantal CE games (waaronder Sega Rally 2 die daarom misschien wel zo'n erorm slechte framerate heeft)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 01 augustus 2004 @ 01:43:
ik vind de kwaliteit tussen een ps1 / ps2 zitten.
gekocht..
Dat komt dan waarschijnlijk omdat jij nieuwe ps2 games met de oude van de dreamcast vergelijkt. Als je de wat oudere games pakt zoals bijv. f355, ecco of DOA2 die op beide consoles uitgebracht zijn dan zie je dat ze grafisch gewoon gelijk zijn. Helaas zullen we nooit weten of de dreamcast met de huidige games ook net zo mooi zal zijn als bijv. op de ps2 (het lijkt me sterk dat het veel minder zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit respect voor de dreamcast en voor sega ben ik nog op zoek naar een Dreamcast, ik vind veel games ervan ook zeer leuk.
Alleen waar is plaats voor me dc? bij me xbox,Gamecube?, maar 1 ding weet ik zeker die dc komt er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@didaaf, mwah... DOA2 heb ik op beide systemen...
de ps2 is ietjes mooier, maar het was ook een "oud" spel voor de ps2,...de dreamchip (zo heet die? van de ps2) is een lastige..schijnt.. en daarom wat minder de capaciteiten eruit gehaald..

gameplay wi ik neit vergelijken..vind de dreamcast onwijs bruut op arcade games.. en de ps2 op andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al eerder een Dreamcast te hebben gehad besloot ik er weer een aan te schaffen, simpelweg omdat ik het een fijne console vind :-) Bovendien ben ik gek op de Sega spellen.

Nou heb ik er net een uit Engeland gekocht (via Ebay) en wil alvast een stekker/netvoeding voor mijn nieuwe aanwinst kopen. Weten jullie welke ik nodig heb, die met een 8tje? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Jup, standaard stroomsnoertje past er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jes..en die is overal te koop voor echt enkele euro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah, bedankt! Ik ga er snel eentje kopen, kan niet wachten om weer met de Dreamcast te spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Zijn er mensen die RSI hebben gekregen door het gebruik van die triggers?
(Vooral rechts) Ik heb onwijs pijn in m'n wijsvinger sinds ik een paar weken flink aan het sega GTen was.

Het zou ook aan mn nieuwe muis kunnen liggen, maar ik vroeg me af of meer mensen er last van hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online
De triggers van de DC controller zijn inderdaad vrij lomp vormgegeven. Alleen toen ik hem in het begin net had en ik uren achter elkaar MSR zat te doen had ik vrij veel last van m'n wijsvingers, maar om dit nou meteen RSI te noemen niet echt. Het went op een gegeven moment wel dat die dingen zo lomp zijn ik heb er tegenwoordig namelijk nooit meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Technisch gezien is de DC vergelijkbaar met de PS2. Alleen de opslagcapaciteit is wat minder. Als ik een game als Propeller Arena speel zie ik wat de DC op grafisch gebied had kunnen bereiken. Dat werd er in het begin niet helemaal uitgehaald.

Bij de Saturn hadden programmeurs idd het probleem dat de machine heel moeilijk rechtstreeks programmeerbaar was. Daarom programmeerden de meesten de games in C en compileerden deze. Dat was natuurlijk niet optimaal voor de prestaties van een game.

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-08-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ic.. wel boeiend, vind ik het .. winCE is redelijk makkelijk om op te compileren geloof ik, in plaats van diect te programmeren...
toch wel tof, dat mensen voor een "snel" verouderend systeem dit allemaal goed en snel kunnen doen..

btw.. op inkoopacties.net is er in de lik-sang inkoop een aan tal dreamcast spullen opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

heeft er hier emand nog metal gear solid liggen voor mijn bleemcast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ja wel ik heb mijn Dev kit klaar staan voor de ophaal hahahaa.
Moet hem alleen nog even zien en dan bekijken of ik hem ga kopen (zal wel)

Dat is echt vet zo'n ding man.
En ja ik heb mijn eigen DC++ hub voor Phantasy Star Online en Dreamcast en daar is het altijd nog redelijk druk :)

Dus het zit er nog wel in hoor dat Dreamcast gevoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Vertrel mij wat, ik loop al weer een week met kramp in m'n poten van het Sega GT spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Vond net via Segaforum (waar anders ;)) de tip dat Nedgame.com z'n PAL DC titels voor 25% minder aanbied. Helaas is veel niet leverbaar, maar toch nog wat leuke titels tussen gevonden.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 17 augustus 2004 @ 21:10:
Vond net via Segaforum (waar anders ;)) de tip dat Nedgame.com z'n PAL DC titels voor 25% minder aanbied. Helaas is veel niet leverbaar, maar toch nog wat leuke titels tussen gevonden.
Ok dan bedankt :D

Idd sommige titels zijn wel leuk :)

Verwijderd

Ik heb nog een paar vraagjes

Wij hebben thuis een 100hz tv, waar de lightgun helaas niet op werkt :'( . Weet iemand of er een lightgun is die wel werkt op 100hz, of is het uberhaupt niet mogelijk met de Dreamcast.

Gebruikt iemand hier emulators van bv. mega drive of snes op de dreamcast, werken die een beetje?

Als een (officieel) dreamcast spel niet werkt op mijn Dreamcast kan ik daar dan nog wat aan doen, behalve oppoetsen? Kan het aan mijn Dreamcast liggen? Ik heb hem van iemand gekocht bij wie het spel (Power Stone 2) wel werkte.

Ik heb trouwens de Konami dancemat met ddr uit Japan besteld, ben benieuwd :D

• Schweino
Ik heb nog nooit een Dreamcast gun gezien voor 100Hz tv's, dus ik ben bang dat je pech hebt. Op sommige 100 Hz tv's kan je overigens het beeld op 50Hz terugschakelen via het menu, misschien met de jouwe ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
SNES/Megadrive emu's werken wel aardig. Met geluid aan runnen ze echter bijna geen 1 game op fullspeed. Wel speelbaar in de meeste gevallen. Je moet echter niet verwachten dat je de laatste games als Killer Instinct soepel kan spelen, tenzij je het geluid uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog een werkende dreamcast te koop/ruil voor mij _/-\o_ Die is heel aardig...

Yo Barroza ouwe ML member :*)
sup?

Hun SNES en Megadrive games op die dreamcast spelen hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Login functie werkt weer eens niet goed...anders had ik mn bericht wel aangepast
maar wie kan me helpen aan dit ding te komen
Afbeeldingslocatie: http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/screens/tc2.jpg
misschien dat er meerdere personen zijn die hem willen en we eens op onderzoek uitkunnen gaan
De linkse off course

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Euj TMTI, alles rustig he, met jou?

Dat ding is trouwens een Treamcast, een onofficiële 'portable' versie. Hier zie ik hem te koop voor $173.61:

http://www.success-hk.com...7-4E99-8A14-CDA693872B38}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog steeds geen gekocht maar als ik het bericht moet geloven speelt hij ook videocds af en MP3 en dit ding ziet er dope uit met dat scherm.
Damn ding is vet hey!

En helaas kan ik geen dingen kopen uit Amerika ik heb geen creditcard :( Maar als iemand zo aardig zou willen zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm praten over het gebruik van illegale backups graag buiten het forum om doen, dit is in stijd met de forum policies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vcd's en mp3's speelt de normale Dreamcast ook af (mits het juiste proggie gebruikt wordt). Voor de rest kwam ik hem net ook nog bij een engelse webshop tegen, waar je met paypal kon betalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post die link eens en hoe werkt paypal?
Iets met rekening nummer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
offtopic:
Ik zou ff naar www.paypal.nl gaan en het allemaal rustig lezen....

bij de weg: success zit in Hong Kong, niet in de USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 12:22:
Ik heb er nog steeds geen gekocht maar als ik het bericht moet geloven speelt hij ook videocds af en MP3 en dit ding ziet er dope uit met dat scherm.
Damn ding is vet hey!

En helaas kan ik geen dingen kopen uit Amerika ik heb geen creditcard :( Maar als iemand zo aardig zou willen zijn...
Om even misverstanden uit de wereld te helpen de Treamcast is precies hetzelfde qua hardware en software als een normale Dreamcast. De makers schroeven het de DC uitelkaar en plaatsen de ingewanden van de DC in hun eigen kastje met schermpje ff wat draadjes dr bij om het scherm te laten werken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dus?
nee maar ding is dope fix dat maar effe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:15
op dit moment staat er ook 1 op www.ebay.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

* Hiervoor kun je terecht bij Vraag & aanbod *

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Dolle pret zo'n DC maar nog meer pret als ik de bank gewoon kon laten staan. Dus heb ik maar 2 verlengkabels voor de controllers besteld bij DCshop.nl. Maar na geld betaald te hebben en wat heen en weer gemeel, nu dus grote radio stilte en kabels ho maar. Iemand ervaring met deze webshop of ideeen hoe dit aan te pakken? Of goede/slechte ervaringen met deze winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

Smoonshine

Feyenoord!!

mca2 schreef op 06 september 2004 @ 10:43:
Dolle pret zo'n DC maar nog meer pret als ik de bank gewoon kon laten staan. Dus heb ik maar 2 verlengkabels voor de controllers besteld bij DCshop.nl. Maar na geld betaald te hebben en wat heen en weer gemeel, nu dus grote radio stilte en kabels ho maar. Iemand ervaring met deze webshop of ideeen hoe dit aan te pakken? Of goede/slechte ervaringen met deze winkel?
Kopieer dit verhaal maar voor mijn ervaring...

Nah ja, als het goed is krijg ik morgen mijn kabels binnen (na een hoop gemail en zelfs een telefoongesprek) En is vandaag het geld van de Memory pack die ik daar had besteld teruggestort (die heb ik na 4/5 weken wachten maar ergens anders besteld.)

Mja, ze hebben al vaker hun beloftes gebroken, dus ik geloof het pas als het daadwerkelijk zo is.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het de volgende keer gewoon bestellen bij bv Nedgame oid.
Het is niet normaal meer dat je zolang moet wachten totdat je aankoop er is.
Daarbij komt dat het wel knap asociaal is dat je er zelfs nog achteraan hebt moeten mailen/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:06:
Ik zou het de volgende keer gewoon bestellen bij bv Nedgame oid.
Het is niet normaal meer dat je zolang moet wachten totdat je aankoop er is.
Daarbij komt dat het wel knap asociaal is dat je er zelfs nog achteraan hebt moeten mailen/bellen.
Dat ga ik ook zeker wel doen. De memorycard heb ik bij futuremax bestelt en die was een dag later alweer binnen. Het telefoonnummer heb ik achterhaald door een whois te doen op de domeinnaam. Het nummer zelf staat niet op de site.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:02:
Wie heeft er nog een werkende dreamcast te koop/ruil voor mij _/-\o_ Die is heel aardig...

Yo Barroza ouwe ML member :*)
sup?

Hun SNES en Megadrive games op die dreamcast spelen hoe dan?
kontakt me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 06 september 2004 @ 10:43:
Ik heb hier meer mindere dingen over gehoord idd.
Maar voor een goede shop bezoek eens:

www.futuremax.nl

Die is echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:28:
[...]

Ik heb hier meer mindere dingen over gehoord idd.
Maar voor een goede shop bezoek eens:

www.futuremax.nl

Die is echt goed!
Klopt helemaal. Ik heb daar een Memory card besteld. Meteen dezelfde dag betaald, de volgende dag binnen, prima voor elkaar!

Van die DCshop kabels heb ik trouwens nog steeds niets gehoord. Elke keer krijg ik weer te horen dat ze verstuurd zijn, alleen het geval is dat ze mijn brievenbus niet weten te bereiken. Yeah Right!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.psxshop.nl

Daar kun je ook nog wat Dreamcast stuff kopen.
Is ook een goede en betrouwbare zaak :D

• mca2
Smoonshine schreef op 13 september 2004 @ 20:06:
[...]

Klopt helemaal. Ik heb daar een Memory card besteld. Meteen dezelfde dag betaald, de volgende dag binnen, prima voor elkaar!

Van die DCshop kabels heb ik trouwens nog steeds niets gehoord. Elke keer krijg ik weer te horen dat ze verstuurd zijn, alleen het geval is dat ze mijn brievenbus niet weten te bereiken. Yeah Right!
Nou, na nog wat heen-en-weer gemeel mijn geld terug gekregen, dat is dan wel weer netjes. Wel typisch dat ze beweren die kabels tot 2 keer toe opgestuurd te hebben.

Maar eens een ander adresje proberen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 16:29:
www.psxshop.nl

Daar kun je ook nog wat Dreamcast stuff kopen.
Is ook een goede en betrouwbare zaak :D
AHUM!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

mca2 schreef op 22 september 2004 @ 13:40:
[...]

Nou, na nog wat heen-en-weer gemeel mijn geld terug gekregen, dat is dan wel weer netjes. Wel typisch dat ze beweren die kabels tot 2 keer toe opgestuurd te hebben.

Maar eens een ander adresje proberen.
Ik heb inmiddels mijn kabels binnen en het geld van de memorycard teruggekregen. Vreemd dat het zolang heeft moeten duren, maar ja, ik heb de spullen iig.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Weet iemand ook een 'echte' winkel waar ze nog DC hardware / games op de plank hebben liggen? Ja, zo'n winkel uit opa's tijd waar je gewoon naar binnen kan lopen, met schappen en vitrines en iemand achter een kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

De Nedgame heeft nog genoeg op de planken staan. Nedgame zit volgens mij in Apeldoorn, Enschede en in Groningen. Voor de adressen zie: www.nedgame.com

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op 24 september 2004 @ 13:26:
Weet iemand ook een 'echte' winkel waar ze nog DC hardware / games op de plank hebben liggen? Ja, zo'n winkel uit opa's tijd waar je gewoon naar binnen kan lopen, met schappen en vitrines en iemand achter een kassa.
De Replay zaakjes hebben ook nog wel wat staan geloof ik.

http://www.replay.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Dit ziet er ook lekker uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.wpi.edu/~dsouza/EBAY/naomiall.gif

Allemaal op ebay te koop. Als ik teveel geld had zou ik wel een Naomi kast willen hebben met dit lekkers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online
Wie niet :p maar meestal gaan die dingen per stuk al voor tegen de 200 euro of meer weg en dan hebben we het nog niet eens over de benodigde hardware die voor dit moois benodigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 09:03:
[...]

De Replay zaakjes hebben ook nog wel wat staan geloof ik.

http://www.replay.nl/
Oja, das hier vlakbij. Als ze die website na een half jaar nou eens afmaakten.

Nouja, ik ben nogsteeds opzoek naar verlengkabels en inmiddels ook guns dus ik houd me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Ik zie op lik-sang dus pal en jap(ntsc) staan.
Wat is nu het eigenlijke verschil, is alleen het boekje in het japans of de game zelf ook? (bootdisk heb ik dus dat is geen punt).
Btw iemand ervaring met de mini bio gun :) Kun je eigenlijk in house of the dead 2 in ONE player mode met 2 guns knallen? :*)
En als laatste vraag zijn er veel goede lightgun compt. games?

thnx

[ Voor 37% gewijzigd door J0J0 op 13-10-2004 17:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
mini kickje :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Gisteren weer een pakketje binnengekregen van Lik-Sang. Bevattende een Sonic Adventure 2 Birthday Pack met een audio CD met Sonic muziek, een 'gouden' Sonic munt en een boekje over de geschiedenis van de verschillende games, en dat alles verpakt in een mooi uitklaphoesje. Daarnaast ook nog Jet Grind Radio en Bleemcast voor Tekken 3. Toch wel leuk voor de verzameling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
^ Weet iemand antwoord op mijn vragen? ^

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
J0J0 schreef op 13 oktober 2004 @ 16:02:
Ik zie op lik-sang dus pal en jap(ntsc) staan.
Wat is nu het eigenlijke verschil, is alleen het boekje in het japans of de game zelf ook? (bootdisk heb ik dus dat is geen punt).
Boekje Japans, Game Japans. Sommige games hebben engelse menu's. Iets specifieker graag, welke games had je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
Nouja ging me hoofdzakelijk om de games in het algemeen.
Maare bijv. house of the dead 2 dus. Mja dus iig de game die japans is...
Oke thnx weet ik dat ook weer, dat valt af...mijn japans is een beetje roestig :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
J0J0 schreef op 13 oktober 2004 @ 18:42:
Nouja ging me hoofdzakelijk om de games in het algemeen.
Maare bijv. house of the dead 2 dus. Mja dus iig de game die japans is...
Oke thnx weet ik dat ook weer, dat valt af...mijn japans is een beetje roestig :P
Ik heb speciaal voor jou m'n ouwe trouwe DC uit de kast gehaald om even te checken: de japanse HOTD2 is engels gesproken, en de menus zijn in het engels :Y)
erg coole game, had em toen met gun gekocht.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
Terryb47 schreef op 13 oktober 2004 @ 18:54:
[...]

Ik heb speciaal voor jou m'n ouwe trouwe DC uit de kast gehaald om even te checken: de japanse HOTD2 is engels gesproken, en de menus zijn in het engels :Y)
erg coole game, had em toen met gun gekocht.
Haha dat doe je toch voor de fun of it :)
Nou eens wachten tot de PAL versie weer beschikbaar is en de prijzen vergelijken :*)
Thnx :)

Ps. ik vind die officiele gun niet echt mooi. Ik ga dan liever voor de mini bio hazard lightgun. Ow heb jij enig idee of ik twee guns in 1 speler modus kan gebruiken.
Dat zou echt wreed zijn :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 15:38

Wekkie

Yeah

J0J0 schreef op 13 oktober 2004 @ 18:59:
[...]

Haha dat doe je toch voor de fun of it :)
Nou eens wachten tot de PAL versie weer beschikbaar is en de prijzen vergelijken :*)
Thnx :)

Ps. ik vind die officiele gun niet echt mooi. Ik ga dan liever voor de mini bio hazard lightgun. Ow heb jij enig idee of ik twee guns in 1 speler modus kan gebruiken.
Dat zou echt wreed zijn :)
Ik had HotD 2 op de PC en daar kon je in 1P mode alleen maar met 1 gun ( muis/gamepad dus :P )

offtopic:
Heb zelf geen DC, maar ach ik denk ik antwoord even ;)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Vectrex Dude schreef op 04 oktober 2004 @ 21:15:
Dit ziet er ook lekker uit:

[afbeelding]

Allemaal op ebay te koop. Als ik teveel geld had zou ik wel een Naomi kast willen hebben met dit lekkers erbij.
Wat zijn dit dan ? games voor in die arcade kasten ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 17-09 22:15
aaap schreef op 13 oktober 2004 @ 20:38:
[...]

Wat zijn dit dan ? games voor in die arcade kasten ?
Jep, Naomi is de Arcade hal versie van de DC :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Kan iemand hier me vertellen of zo'n AV cable / Svideo cable nou echt een beter beeld geeft dan de normale SCART hook-up? Is het verschil zichtbaar als je geen hele hippe tv hebt :?

Daarnaast is mijn controllerport #2 dood (DC van de trap gestuiterd bij de verhuizing :o ) iemand enig idee hoe ik dat kan fixen? Alle sites die ik over dit soort problemen vind gaan over wat te doen als AL je ports dood zijn. :X

Tot slot, zijn die budget 3rd party controllers die ze bij nedgame enzo verkopen een beetje te doen? Ik zit er over te denken om er 2 van die dingen bij te halen voor southpark rally, powerstone etc. Voor die 9 euro pst. lijkt me dat wel lachen.

[ Voor 5% gewijzigd door Charly op 14-10-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
1. Ik vind het beeld zeker wel beter worden, vond het de investering wel waard (orginele Sega scart cable op een Sony Trinitron Wega televisie).

2. ... geen idee sorry

3. Third party controllers heb ik een allergie voor, ben nog nooit een tegengekomen die beter was als een orginele voor welk systeem dan ook. Van die Dreamcast dingen heb ik er een paar gezien, knoppen die vast zitten, sticks die kapot gaan e.d. Wil niet zeggen dat de orginele controllers het voorbeeld van perfectie zijn (triggers), maar stukken beter zijn ze wel. Ik heb zelf een nieuwe gekocht via eBay voor 9 euro. Of check anders eBay.co.uk / eBay.de verzendkosten zijn iets hoger maar vallen over het algemeen goed mee en de spullen zijn er goedkoop te krijgen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik adviseer ook om geen cheap noname controllers te kopen, vriend van me heeft z'n official vmu in zo'n ding zien verbranden (kwam iig rook uit) :(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Hmmmm

Okee, iig bedankt. Dan ga ik iig maar eens op zoek naar wat goedkope SEGA controllers. En als ik daar meteen zo'n TV kabeltje bij kan bestellen ga ik daar ook eens even naar kijken.

Maar eerst eens kijken of ik die port kan fixen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

offtopic:
Speedy zou jij contact met mij willen opnemen naar aanleiding van je advertentie op gamer.nl als je tenminste dezelfde bent :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Heeft iemand hier nog een defecte DC in de kast liggen waarvan hij mij de printplaat met de controllerports wil doneren / verkopen?

Ik heb hem namelijk open gehad en ik kan er niks aan ontdekken wat evt te repareren zou zijn. :'(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.