Toon posts:

[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Ik ga mijzelf een mooie Pioneer VSX-D812 fixen :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemaheaven.com/images/amps/vsxd812.gif
Uit Dld. Ding kost hier 450-500e, daar haal ik hem voor 307e. Waarom de Pioneer en geen anderen ?
• Denon waaaay too ugly en die houd in het echt nog geen 40w per kanaal over in surround (tegen 80 van de Pioneer die volgens de specs 100 heeft) en de Denon heeft qua prijs minder verschil tussen NL en Dld waardoor een Denon voor dezelfde prijs als de Pioneer gewoon een klasse lager is
• Yamaha zelfde wat betreft vermogens en de 540 of 640 zal niet anders klinken dan de 440, kan ik die net zo goed halen
• Geen HK, de Pioneer is 6 kanaals terwijl de HK's 5 kanaals zijn
• De Pioneer schijnt heel sterk te zijn in effectensturing, iets wat ik zeer belangrijk vind
• Hij heeft 96:24 DACS.
• Het setup systeem (MCACC) waarmee je de speakers ook tonaal op elkaar kan afstemmen
• Hijs mooooooi
• Mooie, duidelijke remote, welke zowel learning als preset is

Deze wordt tijdelijk, want ik moet ook nog veel car hifi halen en een splinternieuwe echte mountainbike (Santos, 700e ofzo) en mijn echte HT wordt veel te duur om dan gelijk aan te schaffen :P Voor de geinteresseerde: het zal dan iets in de klasse worden van de Yamaha RX-V1400 met zelfbouw speakers met Seas Excel units erin en Usher Audio tweeters. Ik denk dat ik dan genoeg zeg voor wat betreft de $$$ :P :D :X

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 26-04-2004 12:07 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke handelaar gekauft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

TROEP :+

kejje mooi onze toekomstige suppert op aansluite >:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]JT schreef op 26 april 2004 @ 11:59:
[afbeelding]
Uit Dld. Ding kost hier 450-500e, daar haal ik hem voor 307e. Waarom de Pioneer en geen anderen ?
• Denon waaaay too ugly en die houd in het echt nog geen 40w per kanaal over in surround (tegen 80 van de Pioneer die volgens de specs 100 heeft) en de Denon heeft qua prijs minder verschil tussen NL en Dld waardoor een Denon voor dezelfde prijs als de Pioneer gewoon een klasse lager is
• Yamaha zelfde wat betreft vermogens en de 540 of 640 zal niet anders klinken dan de 440, kan ik die net zo goed halen
• De Pioneer schijnt heel sterk te zijn in effectensturing, iets wat ik zeer belangrijk vind
• Het setup systeem (MCACC) waarmee je de speakers ook tonaal op elkaar kan afstemmen
• Hijs mooooooi

Dat die Pioneer mooi is, is gelukkig een mening. En een Denon is mbt de prijs echt niet minder dan een Pioneer imo.
En als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor een 5 kanaals kiezen, omdat er nog veel te weinig 6 kanaals bronnen zijn.
Je kan beter een goed spelende 5.1 setup hebben dan een 6.1 setup met een "gecreeerd" 6e kanaal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:22:
JT schreef op 26 april 2004 @ 11:59:
[afbeelding]
• Hijs mooooooi

Dat die Pioneer mooi is, is gelukkig een mening. En een Denon is mbt de prijs echt niet minder dan een Pioneer imo.
En als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor een 5 kanaals kiezen, omdat er nog veel te weinig 6 kanaals bronnen zijn.
Je kan beter een goed spelende 5.1 setup hebben dan een 6.1 setup met een "gecreeerd" 6e kanaal imho.
Ik heb al aardig wat 6.1 films, 6.1 klinkt op 5.1 best druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:41:
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:22:

[...]

Ik heb al aardig wat 6.1 films, 6.1 klinkt op 5.1 best druk.
Nooit last van gehad, want een 5.1 geeft het 6de kanaal gewoon niet weer, omdat ie simpelweg niet weet dat het er is. :) .
Ik heb ook zat 6.1 films op 5.1 en nog nooit wat gemerkt.

Itt 5.1 op 6.1, want dan krijg je een nagemaakt extra kanaal, en dat klinkt naar niks (ja gehoord in het echt), dan krijg je imho zo'n Dolby Pro Logic effect zoals al die setjes van een aantal jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat het geen dts-es of dd-ex heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

[afbeelding]
• Hijs mooooooi

Deze wordt tijdelijk, want ik moet ook nog veel car hifi halen en een splinternieuwe echte mountainbike (Santos, 700e ofzo) en mijn echte HT wordt veel te duur om dan gelijk aan te schaffen :P Voor de geinteresseerde: het zal dan iets in de klasse worden van de Yamaha RX-V1400 met zelfbouw speakers met Seas Excel units erin en Usher Audio tweeters. Ik denk dat ik dan genoeg zeg voor wat betreft de $$$ :P :D :X
Denon is denk ik voedingstechnisch wel stabieler, al zal het niet bijzonder veel schelen. Dat je ze lelijk vindt is een tweede. Maar vermogen zegt echt geen drol over de kwaliteit van je versterker.
HK loopt inderdaad wat achter op het gebied van features, maar dat doet NAD ook. Ligt er aan waar je de nadruk op legt, al denk ik dat de nadruk van een meerkanaals receiver toch wel op meerkanaals mag liggen :+ . Overigens heeft Yamaha ook een bak features, dat wat dat betreft heb je gelijk. Ik zou echter niet durven zeggen of de Yamaha en Pioneer op 1 lijn zitten qua voeding. Welke de betere zou zijn durf ik niet te zeggen.
En speakers tonaal op elkaar afstemmen? Doe je dat tegenwoordiug electronisch en niet meer met de units? Zou je dat wat verder uit kunnen leggen :) . De techniek lijkt me wel interessant :) .

Wat betreft je bike, voor €700,- heb je een mooie Commencal Combi, netet fiets, je moet alleen van het uiterlijk houden. Voor het geld heb je prima componenten :) .
En die HT, tja, vind hem een beetje magertjes hoor :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

In die receivers zit gewoon een simpele EQ, een paar bandjes semi parametrisch waarschijnlijk. Heel erg nuttig om grofweg tonale verschillen te corrigeren. IMO een hele nuttige feature, trouwens ook als je allemaal dezelfde speakers gebruikt. Alleen al door verschillende plaatsing krijg je grote tonale verschillen, zet maar es wat pink noise aan over je verschillende speakers.

Maar JT, ga je nou tijdelijk de Pioneer kopen en dan zoiets als de Rx-V1400 van Yamaha? Wel grappig, exact dezelfde modellen als die ik overwoog :). Maar ik zou dan gewoon meteen de yammie kopen, zo duur is ie nou ook weer niet. De Pioneer ziet er trouwens heel goedkoop uit in het echie, door dat plastic front, echt niet mooi.

En mountain bikes zijn voor schuimpjes ;). Wat moet je nou met die tractorbanden in NL :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Maar daar zit dus een meerbands EQ in, de meeste receivers hebben inderdaad alleen een bass/treble boost.

Ik zou ook net even wat meer neerleggen de Yamaha in een keer kopen, in Dld is ie ook niet zo duur denk ik :) .

Ga jij Groesbeek maar eens in op je semislicks, succes :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

executor schreef op 26 april 2004 @ 19:58:
TROEP :+

kejje mooi onze toekomstige suppert op aansluite >:)
Mwah, hij levert vast geen 300w op 4 ohm per kanaal :P
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:22:
Valt in een andere klasse. En aangezien ik het niet ga luisteren maar uit Dld ga halen, moet ik het een beetje op specs en klasses gokken.
Komt nog wel :)
Heb jij ook liever DPL zonder center ? :P Want die wordt er op dezelfde manier uit het signaal gehaald.
Boekster schreef op 26 april 2004 @ 20:56:
[...]

Denon is denk ik voedingstechnisch wel stabieler, al zal het niet bijzonder veel schelen. Dat je ze lelijk vindt is een tweede. Maar vermogen zegt echt geen drol over de kwaliteit van je versterker.
Als de vermogens van Denon 60 procent inzakken bij gebruik van alle kanalen tov gebruik bij 2 kanalen (110@2ch, 45@5ch) en de Pioneer maar 10% inzakt terwijl die nog een kanaal meer heeft ook (90@2ch, 80@6ch) dan zegt dat imho wel degelijk wat over de voeding.
HK loopt inderdaad wat achter op het gebied van features, maar dat doet NAD ook. Ligt er aan waar je de nadruk op legt, al denk ik dat de nadruk van een meerkanaals receiver toch wel op meerkanaals mag liggen :+ .
Precies, beetje kwestie van voorkeur en ik leg nu wat meer die nadruk op HT :) Ik heb gelezen trouwens dat die Pioneer het ook relatief behoorlijk goed doet op steroegebied. Maar voor stereo komt de RX-V1400 met Seas Excel en Usher Audio nog wel, of wat tegen die tijd vergelijkbaar is :P
Overigens heeft Yamaha ook een bak features, dat wat dat betreft heb je gelijk. Ik zou echter niet durven zeggen of de Yamaha en Pioneer op 1 lijn zitten qua voeding. Welke de betere zou zijn durf ik niet te zeggen.
Zelfde verhaal met die vermogens/voeding en de Pioneer vind ik mooier :P
En speakers tonaal op elkaar afstemmen? Doe je dat tegenwoordiug electronisch en niet meer met de units? Zou je dat wat verder uit kunnen leggen :) . De techniek lijkt me wel interessant :) .
Van de Pioneer site:
Automatic MCACC
The beauty of this system is that you can automatically adjust your home system just like professionals. The MCACC system uses a microphone to monitor the sound environment in the room from the listener’s perspective. It determines the size and number of speakers, distance between the listener and speakers, and the timbre and tone of the speakers. The system then adjusts various sound parameters in each channel, giving the acoustics the perfect tonal nuances for your environment. This result is professional level customised surround sound.

Manual MCACC
The Manual MCACC does not have a microphone to act as a sensor. So, is it back to an all-manual set-up? Not quite. To help you fine-tune the “channel level” and “channel delay”, we’ve given special test tones to each connected speaker, using the front left speaker as the reference. You’ll be delighted with the extremely precise settings achieved. We’ve used a similar approach for the “acoustic calibration”. Using the front speakers as reference, special test tones are employed to adjust the other speakers’ tonality within a range of frequency bands.

Ik heb dus de manuele versie. Automatisch kost toch weer 75e ofzo meer, das veel op 307e :P
Wat betreft je bike, voor €700,- heb je een mooie Commencal Combi, netet fiets, je moet alleen van het uiterlijk houden. Voor het geld heb je prima componenten :) .
Zat zelf ook een beetje naar Santos te kijken.
En die HT, tja, vind hem een beetje magertjes hoor :P .
Ik ga liever met 70km/h van een heuvel af dan dat ik luister hoe dat gaat :P 8)7

Conclusie uit een review:

The Pioneer has much to recommend it; I found it a little thin when driven hard, but unlike the Denon and Yamaha models it can at least be pushed. The omission of an 80Hz crossover in the bass management is a mistake which should be rectified. But at moderate volume levels, the amplifier sounds excellent, image steering is first class, and MCACC really does answer many of the setup problems that plague home cinema amplification. It represents great value for money.
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:41:
Bij welke handelaar gekauft??
ICQ maar ff :P
Jag schreef op 26 april 2004 @ 21:47:
Maar JT, ga je nou tijdelijk de Pioneer kopen en dan zoiets als de Rx-V1400 van Yamaha? Wel grappig, exact dezelfde modellen als die ik overwoog :). Maar ik zou dan gewoon meteen de yammie kopen, zo duur is ie nou ook weer niet.
744 voor de Yammie vs 307 voor de Pioneer...is dik 400e, meer dan de helft !
De Pioneer ziet er trouwens heel goedkoop uit in het echie, door dat plastic front, echt niet mooi.
Op afstand issie vast mooi :+
En mountain bikes zijn voor schuimpjes ;). Wat moet je nou met die tractorbanden in NL :+ ?
In Limburg lekker van de heuvels afrossen of ff naar Dld rijden en daar raggen (woon 10km van de grens :P)

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 26-04-2004 22:11 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik denk dat het wel meevalt wat betreft de voeding. Specs kun je overdrijven. Specs kun je underraten. Zou er niet zo op gokken dat de voeding van de Pioneer zoveel beter is.

En die bike: Santos maakt net spul, Commencal ook :) . Het was maar een tip :) . De bikes zijn aan elkaar gewaagd, veel verschillen zitten er niet in de afmontage. Maar als ik de specs van de Santos mag geloven is ie wel heel veel lichter! Komt waarschijnlijk omdat de vork die daarin zit niet geveerd is :) . Geveerde vorken zijn zwaar.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:49:
Nooit last van gehad, want een 5.1 geeft het 6de kanaal gewoon niet weer, omdat ie simpelweg niet weet dat het er is. :) .
Ik heb ook zat 6.1 films op 5.1 en nog nooit wat gemerkt.
Een 5.1 set zal het extra kanaal altijd weergeven daar het in de twee normale rears zit. Zowel DD-EX als DTS-ES (beide varianten).
Itt 5.1 op 6.1, want dan krijg je een nagemaakt extra kanaal, en dat klinkt naar niks (ja gehoord in het echt), dan krijg je imho zo'n Dolby Pro Logic effect zoals al die setjes van een aantal jaar geleden.
Ik zou het zelf ook niet echt willen denk ik :). Misschien als je een 7.1 opstelling hebt en de linker back-center gewoon het linker surround geluid kunt laten weergeven (dubbel stereo achter je dus), dat zou een mooie oplossing zijn. Heb je meteen je plaatsing opgelost. Bij een 6.1 opstelling heb je twee surrounds direct naast je. Speel je daar 5.1 op af zonder de back-center dan krijg je een groot gat achter je. Kun je wel een enkele back-center gebruiken en die het monogeluid geven, maar dan imho toch liever dubbel stereo.

Helaasch is 7.1 weer een stap duurder. Als het goedkoop moet zijn kun je misschien beter voor een 5.1 setje gaan. Echter indien je bij Pioneer blijft is de 712 ook maar 30-40 euro goedkoper ofzo, dus dat maakt ook weer niet denderend veel uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boekster schreef op 27 april 2004 @ 01:49:
Ik denk dat het wel meevalt wat betreft de voeding. Specs kun je overdrijven. Specs kun je underraten. Zou er niet zo op gokken dat de voeding van de Pioneer zoveel beter is.
De gegevens die ik geef zijn gemeten !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op 27 april 2004 @ 11:02:
[...]

De gegevens die ik geef zijn gemeten !
Da's voor mij niet ruikbaar hoor ;) . De gemiddelde persoon gaat uit van de papieren specs. Dat jij dat blijkbaar andes doet kan, maar ik kan het niet zien als je gewoon de warden alleen opgeeft :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boekster schreef op 27 april 2004 @ 11:10:
[...]

Da's voor mij niet ruikbaar hoor ;) . De gemiddelde persoon gaat uit van de papieren specs. Dat jij dat blijkbaar andes doet kan, maar ik kan het niet zien als je gewoon de warden alleen opgeeft :) .
Was misschien daar uit op te maken :P Maar het stond er idd niet expliciet :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Dld. Ding kost hier 450-500e, daar haal ik hem voor 307e.
Waar vind je deze receiver voor 307 Euro dan ?

Goetjes,
Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
[quote]JT schreef op 26 april 2004 @ 22:05:

[KeesKruimel schreef op 26 april 2004 @ 13:41:
Bij welke handelaar gekauft??]

ICQ maar ff :P

[quote]

Post aub gewoon ff, ben ook wel benieuwd.
Zit ook al tijdje naar deze receiver te kijken. Icm met de 565 DVD speler.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het een beetje gammel, ik (bezitter van de rxv640) zie nu het design van de nieuwe serie, en ik vind ze een beetje hoog allemaal, zeker omdat nu de dvd speler dvds550 juist lager is geworden, vind ik het er dus niet uitzien. Het ontwerp is overigens wel mooi. maar vind de verhouding tussen dvd speler en versterker niet echt om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 06:50
VCDfan schreef op 25 april 2004 @ 01:15:
Ik zat dus te denken aan de aankoop van de Yamaha RX-V440RDS ter vervanging van m´n Dolby Prologic receiver kwam ik op de site van Yamaha de nieuwe RX serie tegen.
Zeker als je kijkt naar de vormgeving vind ik dat deze weer verbeterd is en met de specificaties zit het ook wel goed.

Heeft iemand misschien informatie wanneer deze in de winkels zullen staan (of al staan?) .Als dit binnen korte termijn gaat gebeuren zal ik kiezen voor de 450 ipv de 440,ook omdat de prijzen dicht bij elkaar zullen liggen.
Nou,hij is in bestelling en hoop ´m snel te ontvangen :P
De eerste Webwinkel waar ik ´m tegen kwam en m´n order geplaatst.
Ik heb gekozen voor de titanium uitvoering die er zeker gelikt uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rnj.groenland/450.jpg
Yamaha RX-V450RDS

Nieuwe boxenset al in huis dus ik kan niet wachten om het spul aan te sluiten en lekker te experimenteren met de verschillende geluidsopties.
Ik heb gekozen voor de JBL SCS 178 boxenset die overal goede rescenties kreeg en zeker ook waar voor je geld is.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rnj.groenland/SCS178.jpg

De combinatie Yamaha/JBL schijnt het ook goed te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Die Pioneer moet je ff zoeken via www.guenstiger.de

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 10 mei 2004 @ 18:51:
Die Pioneer moet je ff zoeken via www.guenstiger.de
Hey ik ben zelf ook opzoek naar een reciever een 712 of 812 en die 812 is in duitsland wel lekker voordelig idd!maar heb je ervaring met die shop enzo ofniet? is het te vertrouwen en dergelijke?

edit: Kan trouwens ook nergens vinden of ze hem wel in het zilver hebben als je wil bestelling geeft die gelijk zwart aan kan je niet veranderen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Iemand ervaring met dit speeltje?
http://www.marantz.com/p_...ine=str&cat=hf&series=ran
Kost €315,- en ik vind em erg interessant :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijvelen tussen de Denon AVR-1604 en de Yamaha RX-V640. Welke is het beste want ze kosten alle twee even veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
de opvolger yamaha rx-v650 is sinds deze maand uit.
kleine verbetering zo te zien

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is ook 7.1 en stukken duurder. De 640 kost 280euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Om toch dit topic maar ff te gebruiken:
Mijn Yamaha RX-V440 produceert nogal veel warmte (niet vreemd) maar kan dit kwaad voor de dvd-speler die erbovenop staat? (ONKYO DV-SP500)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op 02 juni 2004 @ 16:48:
Om toch dit topic maar ff te gebruiken:
Mijn Yamaha RX-V440 produceert nogal veel warmte (niet vreemd) maar kan dit kwaad voor de dvd-speler die erbovenop staat? (ONKYO DV-SP500)
Denk het niet, eerder voor de Receiver zelf omdat ie z'n warmte niet goed kwijt kan. Ik heb zelf ook een cdspeler op mn stereo amp staan, wordt erg warm daartusseen ;) Maar staat al tijden zo, nooit problemen mee gehad.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Kickje:

Ik ben ook op zoek naar een DTS receiver, mijn budget is: €260, ik wil geen Sony of Philips, omdat ik heb gehoord dat die kanaalscheiding slecht zou zijn. Ik zoek het meer in Yamaha, HK, Pioneer, of Onkio. Het liefst wil ik een nieuw exemplaar. Maar omdat het mijn eerst DTS receiver wordt: weet ik nog niet waar ik in de winkel op moet letten. Waar kan ik bijvoorbeeld receivers op afkeuren? Ik vindt ze namelijk allemaal wel voortreffelijk klinken, helaas ben ik niet de enige in huis, dus moet het apparaat ook voor andere mooi zijn. Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Barry|IA schreef op 19 augustus 2004 @ 23:48:
Kickje:

Ik ben ook op zoek naar een DTS receiver, mijn budget is: €260, ik wil geen Sony of Philips, omdat ik heb gehoord dat die kanaalscheiding slecht zou zijn. Ik zoek het meer in Yamaha, HK, Pioneer, of Onkio. Het liefst wil ik een nieuw exemplaar. Maar omdat het mijn eerst DTS receiver wordt: weet ik nog niet waar ik in de winkel op moet letten. Waar kan ik bijvoorbeeld receivers op afkeuren? Ik vindt ze namelijk allemaal wel voortreffelijk klinken, helaas ben ik niet de enige in huis, dus moet het apparaat ook voor andere mooi zijn. Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt
Heb je dat ook zelf gehoord of is dit 'van horen zeggen?' Zoja, dan zou ik mijn eigen oortjes eens de kost geven.

Er was namelijk een test een tijdje terug, in de What? HiFi, en daarin won een Sony de supertest. Simpelweg omdat het geluid goed was en de prijs laag. Ook features waren erg goed voor de prijs. Die lag rond de 300 pond. Iets meer dan je budget dus, maar het zegt wel iets over Sony. Ze kunnen het prima!

Als je iets wil dat voor veel mensen goed is, dan is safe spelen de enige manier. Zoek een middenmoter, dus niet een die overdreven spannend klinkt, een die overdreven saai klinkt, een die overdreven bas doet, overdreven hoog geeft. Alles er precies tussenin. Overigens zou ik me niet gek laten maken door de hoeveelheid aan surround instellingen. Degenen die je meestal gebruikt zijn DD, DTS, stereo en wat andere modi (kan ik zo snel niet op komen). Maar Hall, Movie en dat soort zut gebruik je 1x om te testen en daarna vrijwel niet meer. Uitzonderingen daargelaten ;) .
Als je de mogelijkheid hebt: Pre-outs! Daar kun je een hoop plezier van hebben als je weer gaat upgraden. Wel wat zeldzaam in de klasse denk ik.

Verder zou ik ook naar gebruiksgemak kijken. Is het apparaat gemakkelijk te bedienen? Een afstandsbediening met een paar duizend onoverzichtelijke knoppen werkt onhandig en werkt ook op je zenuwen.

Kijk goed naar wat voor in- en outputs je wilt en nodig hebt. Als je al 3x glas wilt en er zit er maar 1 op, jammer, valt ie af.

En natuurlijk: Wil je 5.1 of ook al 6.1? Tegenwoordig is 6.1 al bijna de norm. Yamaha's hebben al vrijwel niets anders.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje:

Bedankt
Ik denk dat je met €260 geen dts receiver van een merk als marantz of Onkyo ;) kunt vinden, nieuw dan. Voor 350 euro kun je bij correct bijv een Marantz SR4400 meenemen, of een Onkyo Sr501e in het zilver.
De meeste instap receiver kosten zo rond de 400-450 euro.
Als je een beetje merk heb zoals Marantz en Okyo koop je geen slecht product.
Meestal hebben ze alle decoders van tegenwoordig wel aan boord zoals DTS-ES DPLII enzo. Misschien dat een Marantz of Onkyo een iets beter stereogeluid heeft dan bijv. Yamaha. Verder zou ik als je bijv al een marantz cd speler hebt ook een marantz receiver halen als de onderlinge verschillen niet te groot zijn (en dat zijn ze in deze prijsklasse denk ik niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar je op moet letten zijn je EIGEN oren!!!

ga naar een zaak en kies niet zomaar een reciever, omdat de specs goed zijn of omdat ie veel watt heeft ofzo... grootste fout die je kan maken....

neem een cdtje mee met muziek je die VAAK hebt gehoord, en laat allerlij soorten speakers aansluiten... ik vind zelf altijd de speaker veeeeel belangrijker dan de reciever.. tuurlijk heeft de ene reciever een ander geluid dan de andere maar de speakers maken je setje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:03:
waar je op moet letten zijn je EIGEN oren!!!

ga naar een zaak en kies niet zomaar een reciever, omdat de specs goed zijn of omdat ie veel watt heeft ofzo... grootste fout die je kan maken....

neem een cdtje mee met muziek je die VAAK hebt gehoord, en laat allerlij soorten speakers aansluiten... ik vind zelf altijd de speaker veeeeel belangrijker dan de reciever.. tuurlijk heeft de ene reciever een ander geluid dan de andere maar de speakers maken je setje!!
Oneens. De combinatie van luidsprekers en de elektronica maakt de set. Een luidspreker kan heel goed bepaalde karakters laten horen, de ene vind je niets, de ander wel. Een andere luidspreker kan de versterkers weer heel anders laten horen, waardoor je versterker 1 wel mooier vind dan nummer 2 bijvoobeeld.

Inderdaad wel muziek meenemen die je goed kent.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote
Oneens. De combinatie van luidsprekers en de elektronica maakt de set. Een luidspreker kan heel goed bepaalde karakters laten horen, de ene vind je niets, de ander wel. Een andere luidspreker kan de versterkers weer heel anders laten horen, waardoor je versterker 1 wel mooier vind dan nummer 2 bijvoobeeld.

Inderdaad wel muziek meenemen die je goed kent.[/quote]
Da's helemaal waar. Jouw speakers in jouw kamer bepalen je uiteindelijke geluid. Het mooiste is dus om een receiver thuis te testen. Anders op z'n minst testen in de winkel met (soort)gelijke speakers.
Ik wil je ook Kenwood receivers in overweging geven. Zijn minder duur, maar klinken erg goed. Ik heb al m'n derde Kenwood staan. Begonnen met DolbySurround, toen Dolby Prologic. M'n laatste Kenwood KRF-v7060, heeft DTS. In combinatie met Bose speakers ben ik hier erg tevreden mee. Omdat ik maar af en toe films afspeel, is voor mij muziek het belangrijkste. Dit moet absoluut goed klinken en niet zo boemen, zoals bij de meeste home-systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op 20 augustus 2004 @ 00:22:
En toch hebben de speakers VEEL meer invloed op het geluid dan de versterker. Vooral bij moeilijk aanstuurbare speakers (laag inzakkende impedantie bij bepaalde audiosignalen) zal het verschil tussen verschillende versterkers beter hoorbaar worden, maar toch ben ik het er mee eens dat vooral de speakers de set maken.

Zelf heb ik m'n high-end speakers na vele jaren met een klasse-A mosfet bak gedraaid te hebben nu aan een Pioneer 511 hangen voor bij de TV (ja, barbaars voor deze speakers maar er komt nog wel een betere oplossing) en het geleuid klinkt nogsteeds vrij aangenaam, ook al is een 5.1 versterker van 200/250 euro in principe natuurlijk bagger. Eigenlijk net als een 5.1 van 500 euro, want zelfs bij stereo begint het IMHO bij 500 euro pas een beetje te tellen. Het is in deze prijsklasse 5.1 versterkers eigenlijk een beetje 'de minst kwade kiezen' ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31

Offtrack

Ondertitel

Kickje:

Bedankt
Ik heb een maand terug een Yamaha gekocht voor 289€ de RX-V540RDS. Het is al een ouder model, de 550 is er al. Maar deze is wel als beste getest toen in de prijs klasse van 400€ ofzo. Het 6.1, maarja ik gebruik hem met een 5.1 speaker set, en dat zullen de meesten doen, denk ik.

edit:

De prijs is met een tientje omhoog gegaan |:(
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V540RDS.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Offtrack op 20-08-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Polectro loopt er een aktie, een Yamaha RXV-340 DTS receiver + een Yamaha DVDS540 DVD speler voor een setprijs van 349euro...

Ik dacht, ik zeg het even ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik denk dat ik even doorspaar tot het ronde bedrag van €300 (i.p.v €260). Dan kan ik inderdaad ook even kijken naar die Yamaha, opzich wel zonde: ik heb net mijn Pioneer stereo-setup volledig compleet met de zwarte componenten, zijn er ook nog goede zwarte Pioneer DTS receivers? Ik wil alleen niks in kwaliteit inleveren, als een zilvere Sony, Yamaha, etc ook maar een tikkeltje beter is zal ik daar voor kiezen.

Mijn eissen zijn:

# DTS/Dolby-PL2
# Minimaal 5x80watt
#Pre out(s)

Dat is eigenlijk op dit moment alles wat ik eis van de receiver. DTS en Dolby ProLogic2 gewoon voor de films, minimaal 5x80watt omdat ik anders voor niks forse boxen heb staan, en pre out(s) om later eventueel andere eindbakken aan te hangen. De eerste 2 eissen lijken mij geen probleem omdat dat nu wel zo'n beetje standaard op alle receivers zit, maar de laatste kan nog wel een probleem worden aangezien sommige dure receivers zelfs geen pre out(s) hebben.

Ik kijk voornamelijk naar: Pioneer, Yamaha, Sony, en Onkyo. Pioneer simpelweg vanwege de rest van mijn setup, Yamaha om zijn goede prestaties, Sony om zijn goedkope exemplaren, en Onkyo omdat ik er toevallig eentje gezien heb onder de €300.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf 3 jaar geleden begonnen met een Instap receiver je geeft er vrij veel geld aan uit... maar als je nog een beetje doorspaard ben je over het instap segment en kan je een betere duurdere receiver kopen.
Ik wil niet zeggen dat goedkoop miskoop is... nee vele receivers zijn gewoon prima in hun klasse!
Het oor gaat alleen meer willen na een tijdje... Mocht het een hobby zijn of worden wil je altijd met betere spul gaan spelen.

Dus waarom het Instap receiver segment niet gewoon overslaan en 1/3, 1/2 deel gewoon doorsparen?

Natuurlijk wil je na deze ook weer een betere maar in mijn optiek minder snel zo heb ik het meegemaakt.

Je kan ook een ander doel hebben bijv? een instap kopen omdat je nog 2 jaartjes verder wilt leren over HT of rond wil kijken vergelijken enz...
En mocht dat het geval zijn?
kies dan voor een Yamaha of de Sony STR-DE695, 685iets oudere, makkelijk in omgang en vrij goed :) Ik denk dat je pas kieskeurig moet worden als je in een iets duurdere klasse gaat kijken of als je gewoon een paar speakers wil die geven tenslotte meer klank aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 20 augustus 2004 @ 09:32:
[...]

En toch hebben de speakers VEEL meer invloed op het geluid dan de versterker. Vooral bij moeilijk aanstuurbare speakers (laag inzakkende impedantie bij bepaalde audiosignalen) zal het verschil tussen verschillende versterkers beter hoorbaar worden, maar toch ben ik het er mee eens dat vooral de speakers de set maken.

Zelf heb ik m'n high-end speakers na vele jaren met een klasse-A mosfet bak gedraaid te hebben nu aan een Pioneer 511 hangen voor bij de TV (ja, barbaars voor deze speakers maar er komt nog wel een betere oplossing) en het geleuid klinkt nogsteeds vrij aangenaam, ook al is een 5.1 versterker van 200/250 euro in principe natuurlijk bagger. Eigenlijk net als een 5.1 van 500 euro, want zelfs bij stereo begint het IMHO bij 500 euro pas een beetje te tellen. Het is in deze prijsklasse 5.1 versterkers eigenlijk een beetje 'de minst kwade kiezen' ;)
precies! ik heb zelf ook een heel eenvoudige sony 5.1 reciever uit die prijsklasse met zeker geen high end speakers (mission 78 series), maar als je dezelfde reciever met een jamo speakersetje hoort dan weet je wel gelijk wat je kiezen moet!!!

dus als je een redelijk krap budget hebt, wat je hebt als je naar deze recievers aan het kijken bent ;)... leg dan vooral de nadruk op de kwaliteit van de speakers die je koopt! de reciever is van minder significant belang op de geluids kwaliteit dan dat je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 20 augustus 2004 @ 11:34:
Ik denk dat ik even doorspaar tot het ronde bedrag van €300 (i.p.v €260). Dan kan ik inderdaad ook even kijken naar die Yamaha, opzich wel zonde: ik heb net mijn Pioneer stereo-setup volledig compleet met de zwarte componenten, zijn er ook nog goede zwarte Pioneer DTS receivers? Ik wil alleen niks in kwaliteit inleveren, als een zilvere Sony, Yamaha, etc ook maar een tikkeltje beter is zal ik daar voor kiezen.

Mijn eissen zijn:

# DTS/Dolby-PL2
# Minimaal 5x80watt
#Pre out(s)

Dat is eigenlijk op dit moment alles wat ik eis van de receiver. DTS en Dolby ProLogic2 gewoon voor de films, minimaal 5x80watt omdat ik anders voor niks forse boxen heb staan, en pre out(s) om later eventueel andere eindbakken aan te hangen. De eerste 2 eissen lijken mij geen probleem omdat dat nu wel zo'n beetje standaard op alle receivers zit, maar de laatste kan nog wel een probleem worden aangezien sommige dure receivers zelfs geen pre out(s) hebben.

Ik kijk voornamelijk naar: Pioneer, Yamaha, Sony, en Onkyo. Pioneer simpelweg vanwege de rest van mijn setup, Yamaha om zijn goede prestaties, Sony om zijn goedkope exemplaren, en Onkyo omdat ik er toevallig eentje gezien heb onder de €300.
Volgens mij is Marantz een van de weinige die een pre-out heeft.
De instap-pioneers, onkyo's, sony's en hebben alleen een pre-out voor de sub.
Van Yamaha weet ik het niet, maar volgens mij ook niet.
Als je verder gaat met je hifihobbie wordt stereo het belangrijkste en zal je eerder voor een goede stereo amp gaan, die kan je dan aan je pre out koppelen om toch een goede stereosound te hebben en ook 6.1 geluid te krijgen.

Ik zou de Marantz SR4400 halen als ik jou was. Je hebt wel een erg krap budget moet ik zeggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Stereo zit al snor. En mijn budget is inderdaad een beetje krap, maar ik hou mijn Pioneer stereo versterker gewoon voor muziek, de receiver dus puur voor films. Als het maar hard gaat, en als het maar beuqt! Ik ben niet zo kritisch bij een film, je zou overgins vergeten waar het verhaal over gaat :P

Mijn pre-out eis is ongedaan gemaakt, en kijk nu voornamelijk naar Pioneer en Yamaha. Ik kan wel meer geld voor de receiver besteden, maar ik moet ook nog een goede center + sub hebben. En dat lijken mij de belangrijkere onderdelen van een HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31

Offtrack

Ondertitel

Die Yamaha die ik net beschreef bestaat ook in het zwart hoor!
Ik heb toen ook de zwarte gekozen, omdat dat beter paste bij mijn andere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 20 augustus 2004 @ 12:26:
Stereo zit al snor. En mijn budget is inderdaad een beetje krap, maar ik hou mijn Pioneer stereo versterker gewoon voor muziek, de receiver dus puur voor films. Als het maar hard gaat, en als het maar beuqt! Ik ben niet zo kritisch bij een film, je zou overgins vergeten waar het verhaal over gaat :P

Mijn pre-out eis is ongedaan gemaakt, en kijk nu voornamelijk naar Pioneer en Yamaha. Ik kan wel meer geld voor de receiver besteden, maar ik moet ook nog een goede center + sub hebben. En dat lijken mij de belangrijkere onderdelen van een HT.
als je echt een knallende film wil... besteed dan veel aandacht aan je subwoofer of superwoofer!!!

lage tonen zijn namelijk nog geen tonen die je ook "voelt"..

de buren zullen er alleen niet zo erg blij mee zijn hehehehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Natuurlijk maken luidsprekers veel uit op een receiver, maar iedereen gooit het direct op de luidsprekers. De combinatie ervan wordt simpelweg vergeten. Een andere receiver kan ook het geluid al flink veranderen. De combinatie ervan is ook belangrijk. Een versterker die veel wollig laag geeft en een luidspreker die van nature ook het laag accentueert is een combinatie die heel veel laag geeft. Doe je daar een andere luidspreker op die minder laag geeft, dan krijg je ook minder laag. Die je echter op de luidsprekers met het vele laag een receiver die dat veel minder geeft, dan wordt je geluid ook totaal anders. De combinatie moet ook goed zijn :) .

En die 5x80W is ook nog ergens op gebaseerd? Want het zegt vrijwel niets over de stroom die hij kan sturen, als het nodig is. En je kunt wel 2x zo hard als 40W, en dat is echt al hard zat. Als je luidsprekers hebt die laag-gevoelig zijn is het misschien relevant, maar hier absoluut niet :) . Ga nou maar gewoon luisteren naar verschillende apparaten, dan pas weet je of het wat is. Specs zeggen niets verder (behalve de specs die zelfs met luidsprekers niet variabel zijn, zoals DD en DTS :P ). Gewoon proberen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pzies watts zeggen vrij weinig.... mijn pa heeft 40 watt B&O speakers staan als je die vergelijkt met mijn zusje haar 120w pioneer "troep" setje........

nja punt zal wel duidelijk zijn...

en wat betreft de importantie van een receiver, ben ik het zeker met je eens. ik wilde dat alleen aangeven omdat, je zo vaak ziet dat mensen een dure receiver kopen en vervolgens omdat het budget te klein is voor rommel speakers kiezen...

iets wat eeuwig zonde is, omdat het mij met een mindere versterker nog redelijk lukt om een leuk geluid uit goede speakers te krijgen (op een reciever kan je klankkleuren veranderen, wat op speakers niet mogelijk is)... andersom zal me dat denk ik niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 14:38:
pzies watts zeggen vrij weinig.... mijn pa heeft 40 watt B&O speakers staan als je die vergelijkt met mijn zusje haar 120w pioneer "troep" setje........

nja punt zal wel duidelijk zijn...
Nee, want luidsprekers hebben immers geen wattage, alleen een maximum power-handling ;) . Dat getal zegt nog minder dan het wattage van een receiver :P .
en wat betreft de importantie van een receiver, ben ik het zeker met je eens. ik wilde dat alleen aangeven omdat, je zo vaak ziet dat mensen een dure receiver kopen en vervolgens omdat het budget te klein is voor rommel speakers kiezen...

iets wat eeuwig zonde is, omdat het mij met een mindere versterker nog redelijk lukt om een leuk geluid uit goede speakers te krijgen (op een reciever kan je klankkleuren veranderen, wat op speakers niet mogelijk is)... andersom zal me dat denk ik niet lukken...
Ik denk dat je met goede elektronica verder komt dan met goede luidsprekers. Dat een luidsprekr de uiteindelijke klankkleur voor een groot deel bepaald is weer een tweede. Een fatsoenlijke luidspreker vertoont veel meer rek dan een versterker. Je kunt met een luidspreker je versterker vaker verbeteren dan dat je je luidspreker op een versterker verbeterd. Als je je luidsprekr op een versterker verbeterd, loop je namelijk de kans dat de set weer te kort komt. Dat een luidspreker tekort komt gebeurd veel minder vaak.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Boekster schreef op 22 augustus 2004 @ 14:59:
[...]
Ik denk dat je met goede elektronica verder komt dan met goede luidsprekers. Dat een luidsprekr de uiteindelijke klankkleur voor een groot deel bepaald is weer een tweede. Een fatsoenlijke luidspreker vertoont veel meer rek dan een versterker. Je kunt met een luidspreker je versterker vaker verbeteren dan dat je je luidspreker op een versterker verbeterd. Als je je luidsprekr op een versterker verbeterd, loop je namelijk de kans dat de set weer te kort komt. Dat een luidspreker tekort komt gebeurd veel minder vaak.
hm dit lijkt me nogal een zinloze mededeling eerlijk gezegd..

versterker, speakers, het is allemaal belangrijk..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oké dan! Ik heb mijn receiver eindelijk, het is een Pioneer VSX-D511/S. Ik heb het showmodel gekocht voor slechts €230!! Volgens kieskeurig is de receiver veel duurder.

Ik rekende de receiver af bij de BCC, en kwam halverwege op de terugweg naar huis tot de ontdekking dat het gehele pakketje nog al zwaar is. Maarja geen tijd voor rustpauzes: eerst de versterker veilig in mijn kastje mieteren!

Ik ben nu tot de ontdekking gekomen dat mijn audio meubeltje te klein is voor dit werk. Het is al krap met enkel een dvd-speler er boven op.

Ik heb alleen even 2 fronts aangesloten omdat de rears nog niet achter mijn bed passen, dat wordt dus eerst de kamer veranderen. Ik heb nu dus alleen nog de receiver in stereo gehoord. En dat klinkt aangenaam, op direct lijkt het iets voller te klinken dan voorheen op mijn Pioneer A-209-R.

Ik heb de tientallen opties nog niet nagelopen, dat is iets voor als mijn ouders niet thuis zijn, dan ook een uitgebreide review over de receiver.

Vraagje:

Als mijn volume op het zachtst staat: staat er -94dB, ik heb heel veel receivers gezien bij de BCC waarop stond -89dB op zachtste stand, betekent dat nu dat mijn amp harder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Barry|IA schreef op 22 augustus 2004 @ 21:14:Vraagje:

Als mijn volume op het zachtst staat: staat er -94dB, ik heb heel veel receivers gezien bij de BCC waarop stond -89dB op zachtste stand, betekent dat nu dat mijn amp harder gaat?
hm dat zou ik niet zeggen, het lijkt mij gewoon een wat andere schaalverdeling..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Gemineye schreef op 22 augustus 2004 @ 20:59:
[...]

hm dit lijkt me nogal een zinloze mededeling eerlijk gezegd..

versterker, speakers, het is allemaal belangrijk..
Ah, en daarom is het zinloos. Jouw opmerking is veruit zinlozer dan de mijne ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aandraaien dit topic, het is zo loos afgesloten met de vorige post :)

Ik ben toe aan nieuwe versterker en stuitte op deze:

Pioneer VSX-D814
Uitgangsvermogen (per luidspreker) 100 Watt
Aantal luidsprekers 6
Home theater functies
Decoder Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES, THX surround EX
THX-gecertificeerd NEE
Virtual Surround JA
Aantal surround modes 8

Input / Output
Audio in 3
Audio uit 1
Video in 4
Video uit 2
Video aansluiting(en) composiet, RGB-component, S-Video
Digitaal in (coax) 2
Digitaal in (optisch) 3
Digitaal uit (coax) 0
Digitaal uit (optisch) 1
Meerkanaals input ja (5.1)
Pre-out ja (6.1)
Luidspreker selector A, B, A+B

Voor een prijsje van 300 euro wat toch bijna wel de maximale prijs is. Ik ben geen audiofiel, muziek-extremist :9 of DVD/HT-man. Sterker nog , ik heb 4 boxen, setje A en B redelijke kwaliteit en die staan altijd stereo te spelen.

Natuurlijk wil ik tzt een centertje en subwoofer aanschaffen en ook 5.1 (of meer) gaan meemaken, en mijn huidige 4 speakers als front en rear gaan gebruiken.

vraagje: Is elke standaard HuisTuin&Keuken speaker geschikt om te fungeren als front, rear, back of center? Subwoofer is een andere zaak neem ik aan.

Ik heb al de Yamada 6600 die naar ik ergens in deze 15 pagina's las, zelf al alle HT decoders heeft ingebouwd. Hoe zijn deze te benutten; die sub rear front center aansluitingen op de yamada zijn gewoon tulp-stekkertjes niet iets voor speakerkabel; heb je 5.1 receiver nodig? Of is stereo op een of andere manier afdoende mbv ...... iets wat ik niet weet. Tot nu toe luister ik stereo naar DVD's dmv een normale rood-witte tulpstekker naar mijn hudige versterkertje.

Waarom ik dus op de pioneer ben gevallen: de prijs, de enorme rij aan decoders, praktisch allemaal en dat in tegenstelling tot andere instapmodellen en PRE-outs (mocht ik daar ooit iets mee willen doen, want de interesse en de techniek en kwaliteit heb ik wel!) En het speaker-afstelsysteem (MMACC) dmv een microfoontje... kortom het rijtje van functies is veel breder dan vergelijkbare modellen IMO.

Of het kan iets worden in deze rij, ik hou wel van Sony (totaal ongegrond)
Verschillende Sony STR's tot 300 euri

Waar kan ik op internet het beste meer kennis opdoen over het hele HT gebeuren? Vanaf de basis zo'n beetje, linkje is zeer welkom en maak nog wat euks van dit topic, in januari vorig jaar was het een bruisend topic!

:9~ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik heb zelf geen ervaring met pioneer, dus daar kan ik je niks over vertellen.

Ik heb wel ervaring met de sony STR serie, en ik kan je melden dat dat vrij lichte versterkers zijn. Ik weet natuurlijk niet wat jij er voor luidsprekers aan wil hangen, maar als je een paar redelijke zuilluidsprekers wilt gaan gebruiken, dan kan je deze sony's beter links laten liggen. Ze leverenn gewoon niet genoeg power om deze luidsprekers goed aan te sturen.

Wil je echter een paar gewone 'huis-tuin-en-keuken' luidsprekertjes gebruiken, dan zullen ze echter best voldoen.

Oh, en wat die links betreft; kijk voor meer informatie eens rond op deze fora:

www.htforum.nl
www.dvd.nl/forum

[ Voor 10% gewijzigd door Glenfiddich op 07-09-2004 10:24 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als center kun je best een gewone speaker gebruiken... Sterker nog, in een ideale situatie heb je gewoon 5 dezelfde speakers hangen/liggen/staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op 07 september 2004 @ 10:29:
Als center kun je best een gewone speaker gebruiken... Sterker nog, in een ideale situatie heb je gewoon 5 dezelfde speakers hangen/liggen/staan...
Alleen is magnetisch afgeschermd wel erg prettig aangezien je een centerspeaker meestal in de buurt van je TV zet ;) Tenzij je een plasma/TFT hebt natuurlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... De Pioneer VSX-814 heb ik nooit gehoord. Wel ben ik enige tijd in het bezit geweest van de Pioneer VSX-711. Ik was er echter zeer ontevreden over. Het geluid in films was "electronisch"... stemmen en dergelijken klonken mij zeer onnatuurlijk in de oren. Voor muziek vond ik het al helemaal een ramp. In stereo modus klonk de muziek vlak... totaal niet ruimtelijk... alleen met loudness aan was het nog enigszins om aan te horen (en dan te bedenken dat dit de verboden knop is op versterkers ;) ) Maar nogmaals... misschien klinkt de vsx-814 wel heel anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Pioneer 814 is een erg mooi ding, qua klank vind ik hem best goed en die automatische acoustische setup van ze is een leuke extra. Ik weet niet precies wat je zoekt, maar als ik zie dat hij in Duitsland al onder de 300 euro te krijgen is, terwijl de 812 nog 's 100-150 euro duurder is... Dan zou ik het wel weten :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maw die Pioneer heeft ongeveer alles wat een instapmodel kan bevatten voor een relaxte prijs. Zeker in vergelijkbaar met andere modellen tussen de 200 en 300 euro. Ik begrijp dat jij em zou kopen Grrrene?

Is er niet nog iemand die ook een receiver zoekt op dit moment in deze prijsklasse die wil delen dat hij op het oog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou hem kopen, zeker voor het geld. Kijk maar 's wat je verder voor 300 euro kunt krijgen, ik zou zo 1-2-3 niet een completer apparaat kunnen bedenken. Ik heb overigens zelf een Marantz SR 6300, dus ik zit niet zo te wachten op een Pioneer die niet veel meer biedt, maar anders zou dit zeker een kandidaat zijn. Ik kan je verder alleen maar aanraden te gaan luisteren.

Overigens wilde ik deze via m'n werk kopen als receiver op de computerkamer, maar dat vindt m'n vriendin een beetje overdreven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haemorrhage schreef op 07 september 2004 @ 10:23:
[...]
Ik heb wel ervaring met de sony STR serie, en ik kan je melden dat dat vrij lichte versterkers zijn. Ik weet natuurlijk niet wat jij er voor luidsprekers aan wil hangen, maar als je een paar redelijke zuilluidsprekers wilt gaan gebruiken, dan kan je deze sony's beter links laten liggen. Ze leverenn gewoon niet genoeg power om deze luidsprekers goed aan te sturen.
Waar baseer jij dat op :?

Mijn STR-DE875 levert meer dan zat vermogen om m'n elac zuilen prettig aan te sturen...
overigens bestaat de STR serie uit zowel low buget als high-end modellen.
Beetje kort door de bocht om ze allemaal als slapjes te betitelen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:19:
[...]

Waar baseer jij dat op :?

Mijn STR-DE875 levert meer dan zat vermogen om m'n elac zuilen prettig aan te sturen...
overigens bestaat de STR serie uit zowel low buget als high-end modellen.
Beetje kort door de bocht om ze allemaal als slapjes te betitelen.. ;)
Ik heb ervaring met de STR-DE modellen en die zijn naar mijn mening allemaal wat aan de lichte kant. Ik zeg niet dat ze slapjes zijn, maar als je in de hogere regionen komt van de STR-DE serie, dan kan je voor minder geld betere versterkers krijgen bij de andere merken.

Wat dat laatste heb je gelijk, sony heeft ook goede high-end versterkers in de STR serie, zoals de STR-DB. In mijn vorige post had ik het over de hele STR serie, maar ik bedoel eigenlijk alleen de STR-DE modellen. Excuses voor de verwarring.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 21:56
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:55:
Is er niet nog iemand die ook een receiver zoekt op dit moment in deze prijsklasse die wil delen dat hij op het oog heeft?
Ik ben me ook aan het orienteren op een AV receiver en de Pioneer VSX 812, of 814 staan wel op mijn shortlist, maar heb ze nog niet beluisterd.
De belangrijkste kandidaten zijn voor mij overigens de Marantz SR-5400 en de Sony STR-DB790.
De Sony STR-DB2000QS vind ik ook wel interessant, omdat het allemaal digitaal is. Maar is die net zo mooi als de 1080?
Hoe dan ook heb ik nog niks geluisterd, dus kan ik er nog niet zoveel over zeggen.
Ik ga pas luisteren als ik het geld zo ongeveer bij elkaar heb (anders wordt ik veels te ongeduldig! :P ) inclusief de helft van de speakers.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

VincentH schreef op 08 september 2004 @ 10:14:
[...]

Ik ben me ook aan het orienteren op een AV receiver en de Pioneer VSX 812, of 814 staan wel op mijn shortlist, maar heb ze nog niet beluisterd.
De belangrijkste kandidaten zijn voor mij overigens de Marantz SR-5400 en de Sony STR-DB790.
De Sony STR-DB2000QS vind ik ook wel interessant, omdat het allemaal digitaal is. Maar is die net zo mooi als de 1080?
Hoe dan ook heb ik nog niks geluisterd, dus kan ik er nog niet zoveel over zeggen.
Ik ga pas luisteren als ik het geld zo ongeveer bij elkaar heb (anders wordt ik veels te ongeduldig! :P ) inclusief de helft van de speakers.
de marantz nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 21:56
Want?...

Heb je ervaringen die je wilt delen?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat marantz gewoon goeie kwaliteit is vooral in deze prijsklasse, je hebt al 1 voor 299 bij correct als ik het me niet vergis. Kheb zelf de 4400 zeer goed ding niets dan lof! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou , het wordt de Pioneer vsx 814 voor 299 euro die in de echte winkel 450 euro kost OF het wordt de Yamaha rx 450 voor 278 euro.

Ik heb inmiddels mijn boxen op heel prettige wijze kunnen upgraden tot 2 setjes zuilluidsprekers, namelijk

de Jamo e430 (winkelprijs 230 € nu)
http://www.jamo.nl/consumer/products/products.php3?id=E+430

en de JBL TLX 5000 speakers (value 450$)
http://www.europeantv.com.au/tlx500.html

in plaats van 2 goedkope setjes! Hele verbetering denk ik toch?! Keb ze blind 2 e hands gekocht zonder te luisteren, maar voor erg weinig geld.

Verschil tussen mijn 2 overgebleven receivers:
- volgens mij alleen dat de yamaha aleen SW preout heeft en de Pioneer alle 6 kanalen en dat de Yamaha 135 watt geeft, maar bij een andere Ohm geloof ik.

Iemand enig idee welke beter zou zijn bij mijn nieuwe zuiltjes?

Verwijderd

hey, ik ben ook op zoek naar een nieuwe receiver, en bij mijn zoektocht kwam ik natuurlijk de pioneer 814 tegen, en ik had hem ook bijna gekocht...
maar in oktober komt denon uit met de avr 1905. in duitsland aan 340€ tekoop, biedt ook preouts, maar ook omzetting van composiet-svideo, osd.
zelf ga ik wachten op de denon, lijkt me net dat beetje beter en het uiterlijk is meer mijn ding.
(pioneer ben ik gaan luisteren, mooie klank iets minder bas dan yamaha 650)

denon
7.1 Dolby Digital Surround EX, Dolby Pro Logic IIx & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver • Dolby Digital Surround EX, Pro Logic IIx decoding with Cinema,Music and Game Modes • dts ES Discrete 6.1 and Matrix 6.1 decoding • dts Neo:6 Stereo to Surround decoding • dts ES 96/24 5.1 decoding for DVD Video • Analog Devices HammerHead SHARC 32 bit floating point DSP processor • 7 Channels equal power amplifier section • 80 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <.05%THD) • 110 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, <.7%THD) • Analog Devices, 24 bit, 192 kHz high resolution DACs on all eight channels • True 24 bit, 96 kHz Digital Interface Receiver • 24 bit, 96 kHz A/D conversion on all Stereo analog inputs (Not EXT. Inputs) • Adjustable High and Low Pass Crossover (40/60/80/100/120/150/200/250Hz) • 3 Assignable Component Video inputs (100MHz Bandwidth), with On-Screen Display • Video Conversion of Composite to S-Video and/or to Component, with on-screen display • 4 sets composite and 3 "S" video inputs • 5.1 external wide bandwidth (100 kHz) inputs for multi-channel formats, such as DVD-Audio and Super Audio CD • 5/6/7 Channel Stereo • Digitally regulated volume control with .5dB increment adjustments and step range of -80 to +15 • Personal Memory Plus • 3 assignable digital inputs (2 Optical, 1 Coaxial) • 1 Optical digital output • 8 analog inputs including built-in AM/FM tuner • True 2 Source, 2 Zone functionality with Discrete Power, Source Select and Volume control for each zone • (1)Multi-Zone stereo fixed pre-amp level audio output • Power Amplifier Assign function, lets you assign 2 of the 7 amp channels to drive Zone 2 speakers directly • 7.1 Preamp outputs • Direct Access Tuner presets by remote • Glo-Key pre-programmed remote control • Remote I/O ports • Dimensions: 17.1"w x 6.7"h x 16.4"d • SRP $499

http://www.usa.denon.com/...oducts.asp?l=1&c=2#PID534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe versterker. Ik ben van plan om maximaal €300,- uit te geven.

Nu ben ik zelf rond gaan kijken en ben ik op twee recievers gekomen. Namelijk de pioneer vsx-D18 en de yamaha 450 RDS.

Ik weet absoluut niet welke ik moet kiezen. Heb ook naar beide geluisterd maar kon nou niet echt zeggen welke beter was. Een nadeel van de yamha vind ik dat hij niet in het zilver is (zwart en titanium).

Voor welke moet ik kiezen? Al heeft iemand nog een andere goede optie dan hoor ik dat graag. Misschien dat ik die dan kan vergelijken met deze twee recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies hetzelfde, 300 euro is mijn budget. Dan heb je:

Yamaha 450rds 280 euro

Pioneer vsx814s 299 euro

Maaar je hebt nu ook een Sony model uit de QS serie die in prijs is verlaagd! Namelijk de Sony STR DB790QS, omdat de 795 uit is. 299 euro

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 12:04
Ik zag ook dat in de meeste winkels de Harman/Kardon receivers in prijs aan het kelderen zijn: Avr-130 voor 349,- (mediamarkt utrecht volgens mij) 8)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 07:23
Zoals in een ander topic vermeld heb ik het probleem dat de receiver van mn boxensetje (dtt 3500) niet meer werkt, de optische ingang is kapot en nu heb ik er een stuk minder aan (ik denk erover om hem maar op mn pc aan te sluiten ipv xbox)

Maar nu probeer ik er een nieuwe receiver nog bij te zoeken, doch dat valt zeker niet mee :)

Ik ben erachter dat de Yamaha RP-U200 een goedkoop alternatief is, maar ik kan deze werkelijk nergens meer vinden. Op de site van yamaha staan niet meer soortgelijke alternatieven.

Nu heeft creative ook de ddts 100 (loopt ook een draadje over), maar deze kan ik weer niet aansluiten omdat deze geen ingangen heeft voor tulpstekkertjes. Creative meld dit trouwens ook expliciet op de eigen site dat deze alleen is bedoeld voor pc-setjes.

Nu vraag ik me af of er nog meer goedkope receivertjes zijn die ik wel op mn boxensetje kan aansluiten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
klein kickje, of is dit topic gewoon een utopie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je >200 euro zoals in je topic titel of goedkoper dan 200 euro?

Vaak heb je nog wel es aanbiedingen voor 199,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
Kijk eens op www.kieskeurig.nl
Daar vind je bijvoorbeeld een Sony voor €230, een JVC voor €210 en nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Laatst online: 23-05 07:19
Ik heb gister een Pioneer vsx 512-s gekocht via www.marktplaats.nl. Die gozer (Danny, heemstede) die em verkocht had er nog 230 staan van het failliete Megapool en verkoopt ze voor 165 euro nieuw in doos met 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 09:43
kijk eens in de koopjes kelder van correct.com :)
ik heb daar een philips vandaan voor 179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft die boxenset niet nog gewoon garantie :?

Verder zit daar al een amp in, dus je hebt eigenlijk de versterker van een receiver niet nodig. Je moet dan in ieder geval een receiver met preo-outs hebben. Zat te vinden dacht ik zo.

Kun je voor die ddts 100 niet gewoon verloopstekkertjes kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 02-11-2004 09:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 08:58:
Bedoel je >200 euro zoals in je topic titel of goedkoper dan 200 euro?

Vaak heb je nog wel es aanbiedingen voor 199,- euro.
oeps, foute teken gebruikt, goedkoper dan 200 euro, niet duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
deepspace schreef op 02 november 2004 @ 09:37:
Heeft die boxenset niet nog gewoon garantie :?

Verder zit daar al een amp in, dus je hebt eigenlijk de versterker van een receiver niet nodig. Je moet dan in ieder geval een receiver met preo-outs hebben. Zat te vinden dacht ik zo.

Kun je voor die ddts 100 niet gewoon verloopstekkertjes kopen?
Nope, schijnt niet te werken, ook doordat bij de td7700 (set met ddts 100) de boxen worden aangesloten op de sub en daarna pas op de ddts 100, dus lijkt me niet dat dat gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Dr_oetker schreef op 02 november 2004 @ 09:10:
Ik heb gister een Pioneer vsx 512-s gekocht via www.marktplaats.nl. Die gozer (Danny, heemstede) die em verkocht had er nog 230 staan van het failliete Megapool en verkoopt ze voor 165 euro nieuw in doos met 1 jaar garantie.
hmm ik heb de advertentie gevonden, en deze lijkt me heel erg interessant. Ik heb alleen wel een probleem, ik ben niet echt bekend met de technische achtergrond, maar ik lees dat deze bedoeld is voor boxen van 80 watt. Nu weet ik niet precies hoeveel watt mijnes zijn, maar ik weet wel zeker dat die 80 nooit gehaald wordt.

Kan iemand mij uitleggen of ik deze boxen er veilig aan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

DarkShadow schreef op 02 november 2004 @ 17:34:
Nope, schijnt niet te werken, ook doordat bij de td7700 (set met ddts 100) de boxen worden aangesloten op de sub en daarna pas op de ddts 100, dus lijkt me niet dat dat gaat werken...
En garantie :?

Ik zou als ik jou wel gewoon een nieuwe speakerset kopen om die op je ddts 100 aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ik heb de ddts 100 nog niet hoor :)

en garantie, ik weet niet zeker of deze al is verlopen, maar anders heb ik gelezen dat het enkele weken duurt voordat het uiteindelijk weer terug is, en zo lang kan ik er niet zonder...

dus, dat zou geen oplossing zijn.

edit: op mijn product zit 12 maanden garantie, dat is voor mij echt allang verstreken, vrij kort trouwens...

[ Voor 18% gewijzigd door DarkShadow op 02-11-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 14:59

Initial G

f.k.a. GKLQuake

De Centrum Titan 500 schijnt wel een prima receivertje te zijn voor heel weinig, in Duitsland iig. Is qua specs en uiterlijk identiek aan de Eltax AVR-800

http://www.netonnet.de/item.asp?iid=49933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Een vraagje: De Pioneer vsx 512-s spreekt mij heel erg aan, en is lekker goedkoop. Alleen heeft deze dus 5x80 watt en mijn sattelites hebben 7 watt behalve de center die heeft 21 watt. Dat viel mij dus ook heel erg tegen, ik dacht dat ik wel wat meer watt's had :). Anyway is het nu nog steeds mogelijk om die boxen aan te sluiten op deze receiver.

Ik heb begrepen dat een klein verschil niet uitmaakt en dat het mooi is dat de receiver groter ingangsvermogen heeft. Maar dit is wel een extreem groot verschil, wat zijn de consequenties hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

DarkShadow schreef op 03 november 2004 @ 08:09:
Een vraagje: De Pioneer vsx 512-s spreekt mij heel erg aan, en is lekker goedkoop. Alleen heeft deze dus 5x80 watt en mijn sattelites hebben 7 watt behalve de center die heeft 21 watt. Dat viel mij dus ook heel erg tegen, ik dacht dat ik wel wat meer watt's had :). Anyway is het nu nog steeds mogelijk om die boxen aan te sluiten op deze receiver.

Ik heb begrepen dat een klein verschil niet uitmaakt en dat het mooi is dat de receiver groter ingangsvermogen heeft. Maar dit is wel een extreem groot verschil, wat zijn de consequenties hiervoor?
Zie FAQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:53
De JVC RX-5042 kun je krijgen voor 180 euro (www.pick2pay.nl), incl. 2 jaar garantie.
De hierboven genoemde Pioneer lijkt me zeker ook het overwegen waard.
edit:
Ook een Onkyo en een Sony voor onder de 200 euro, als ik jou was zou ik zeker eens kijken naar die Onkyo!

[ Voor 28% gewijzigd door mtthw op 03-11-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik blijf er nog steeds bij dat je net zo goed een nieuwe speakerset kunt kopen voor dat geld.

Neemt niet weg dat je op een receiver straks "echte" speakers kunt aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic van DarkShadow met dit topic gemerged. Zo houden we het centraal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop anders een leuk 2e hands setje

ik zag deze staan:

"Een goed werkende surround-receiver
Kenwood KR-V6080 met 3 satellietspeakers" - 100 euro vraagprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan de,
Yamaha RX-V450RDS 280.-
DENON AVR-1705 280,-

Heeft er iemand ervaring met de Denon 1705 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe receiver. Hier moet ook een bijpassende DVD/HDD recorder bijkomen, dus ik ben bijna veroordeeld tot Pioneer.

Als ik op de site van Pioneer kijk, zie ik een aantal joekels van receivers, waarover ik hier veel nuttige info lees. Daarnaast zijn er echter ook lagere modellen, zoals de VSX-C502-S. Deze is 6x100W, veel van de huidige grote modellen zijn 7.1 maar ik wil toch eigenlijk momenteel maximaal een 5.1 systeem gaan opzetten dus dat maakt mij niet uit. Als ik deze receivers op papier verder vergelijk, zitten er hier en daar een aantal verschillen maar ik vraag mij af of ik dat ook kan horen. Uiteraard zou ik dat het liefst in een winkel gaan doen, maar ik heb tot op heden nog geen winkel gevonden die beide modellen hebben. (tips welkom)
Nadeel is wel dat die kleine als video out alleen scart aansluitingen heeft. Ik wil er een projector en een tv op aansluiten. Kan dat ook met scart dat iemand weet?

Overigens ben ik sowieso benieuwd, zeker als het toch een groot model moet worden: hoeveel ruimte moet er boven een versterker/receiver zitten zodat hij zijn warme nog goed kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik heb nu sinds 2 weken een Harman Kardon HK3480 en Technics SH-GE90 (Equalizer) :)
Gebruik ze i.c.m. twee B&W DM110 speakers van zo'n 17 jaar oud.. prachtig geluid!

Gewoon stereo dus, aangezien ik geen behoefte heb aan surroundmeuk.
Ik kijk m'n films wel met stereogeluid, goed genoeg voor mij :)

Een aanrader voor de mensen die geen surround hoeven :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:10:
Ik zit te denken aan de,
Yamaha RX-V450RDS 280.-
DENON AVR-1705 280,-

Heeft er iemand ervaring met de Denon 1705 ?
Ja, ik. Naja, alleen via m'n werk, maar 't is in feite gewoon een uitgeklede AVR 1804. Denon komt de laatste tijd erg goed uit de tests met hun AVR lijn, de 3805 als topmodel is al meerdere keren als beste getest in de bladen en online reviews, de 2105 schijnt ook erg goed te zijn evenals de 1905, maar ja, nu de 1705 nog 's laten testen ;)

Uit die 2 receivers zou ik zo voor Denon kiezen, klinkt net ietsjes beter (vind ik). Maar ja, zoals altijd hier in AVH: Ga zelf luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed, ik heb het idee dat de eind trap juist erg goed is bij deze receiver.

ik ga binne kort maar even kijken of ze hem ook in de showroom hebben staan in Mediamarkt. Op kieskeurig vond één iemand hem wat minder, maar dat komt ook doordat hij hem niet zag als een buget versterker (een top model klinkt elktijd beter).

De pionier VSX-C502-S kost 448,- en de specs
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 100 W (1 kHz, 10% THD, 6 Ohm)
Stereo (DIN) 60 W/ch (1 kHz, 1% THD, 6 Ohm)
Ik vind dat best wel veel vervorming aangezien de boven genoemd Yamaha en Denon zelfs minder dan 0,08% vervorming hebben.
Je kan veel meer waard voor je geld krijgen, voor het zelfde bedrag heb je al een Harmon Kardon 5.1 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Krusher trapt dit topic een eind omhoog

Ik ben momenteel in de markt voor een nieuwe (en dat zal mijn allereerste nieuwe zijn) reciever, en wel met het Dolby Digital/DTS gebeuren.

Zelf ben ik altijd al Sony minded geweest, maar ik wil iets nieuws, iets anders.bovendien is mijn huidige reciever kaduuk

Mijn oog is gevallen op de Harman Kardon avr 230 & de Yamaha rxv550.
De spaarzame momenten die ik heb kunnen nemen bij de audiowinkel.. tja, het klinkt goed. Maar dat doen ze eigenlijk allemaal wel, een echt uitgebreide test zal ongetwijfeld beter zijn, maar a) een uitgebreide test moet dan bij mij thuis plaats vinden en dat is in dit prijssegment not-done en b) een luistersessie bij een audiowinkel is altijd anders omdat de situatie daar anders is qua indeling, ruimte, speakers etc.

Qua merken hoef ik mij eigenlijk niets af te vragen, beide zijn prima en hebben een goede reputatie. Aansluitingen en technische specificaties zijn leuk, en leesbaar :+ dus nu komt mijn hamvraag:

Hoe verhouden de recievers zich t.o.v. elkaar?

Sony str-de695* - HK avr 230 - Yamaha rvx 550

Punten waar ik op zou kiezen:

• Headroom, versterkerdeel houd zich rustig op een brede dynamiek
• Detectiesnelheid van de digitale streams
• Klankkleur (ok, een lastig punt, maar goed) ik ga voor een warme klank
• Bouwkwaliteit op de wat langere duur, knopjes die na veel gebruik nog als nieuw aanvoelen, volumeknop die niet kraakt, geen lamme aansluitpunten.

*Sony versterker slechts ter referentie voor moi :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me graag deze aanschaffen
http://www.pioneer.nl/nl/...id=9148&taxonomy_id=62-98

Lijkt wel genoeg vermogen te hebben?

Iemand ervaring met deze pioneer 2014i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:19:

• Bouwkwaliteit op de wat langere duur, knopjes die na veel gebruik nog als nieuw aanvoelen, volumeknop die niet kraakt, geen lamme aansluitpunten.
Serieus, ik heb de Denon AVR-1804 nu ongeveer een half jaar, ik gebruik hem elke dag maar ik heb in al die tijd misschien drie keer de aan/uit knop gebruikt en 1 keer per maand gebruik ik de volume knop misschien.

Remote control :)

T zijn tegenwoordig toch allemaal van die knopjes zonder complete mechanische schakeling erachter. Volume knop gaat ook niet via een gewone potmeter meer dus volgens mij zijn dat soort dingen veel minder van belang om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:19:
b) een luistersessie bij een audiowinkel is altijd anders omdat de situatie daar anders is qua indeling, ruimte, speakers etc.
Om te bepalen of een receiver 'warm' klinkt heb je aan de speakers van hetzelfde type al genoeg. Het verschil is echter niet zo groot in dit segment, maar je kunt natuurlijk altijd een keer zelf gaan luisteren naar de verschillen en daar zelf een oordeel over vellen.
Hoe verhouden de recievers zich t.o.v. elkaar?

Sony str-de695* - HK avr 230 - Yamaha rvx 550
Zoek eens op sony in dit topic, dat geeft al wel genoeg informatie over hoe mensen erover verschillen :)
Denon, Marantz, Onkyo en Nad zou je ook nog aan je lijstje kunnen toevoegen.
• Headroom, versterkerdeel houd zich rustig op een brede dynamiek
Luistertest is daar het beste voor. Hangt denk ik heel erg af van wat voor speakers eraan hangen.
• Detectiesnelheid van de digitale streams
Lijkt me sterk dat daar veel verschillen in zitten. Maximaal zou het misschien een seconde kunnen schelen, maar echt irritant zou dit volgens mij niet zijn.
Zoals al gezegd is gebruik je deze niet zo veel. Daarnaast kun je in deze prijsklasse er toch wel van uit gaan dat het een beetje degelijk is. Kijken naar de de vormgeving en stevigheid van de afstandsbediening en de vormgeving van de receiver zelf is naar mijn mening belangrijker.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:41:
Ik zou me graag deze aanschaffen
http://www.pioneer.nl/nl/...id=9148&taxonomy_id=62-98

Lijkt wel genoeg vermogen te hebben?

Iemand ervaring met deze pioneer 2014i?
Dit is volgens mij niet echt een instap model(hoewel dat natuurlijk relatief is). Voor die prijs kun je wel verwachten dat je hem uitgebreid mag beluisteren en vergelijken met andere receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou em namelijk bestellen op een duitse site ivm de prijs die stukken lager ligt..

De reciever is enorm positief ontvangen bij vele reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op woensdag 15 december 2004 @ 02:15:
[...]

Remote control :)

T zijn tegenwoordig toch allemaal van die knopjes zonder complete mechanische schakeling erachter. Volume knop gaat ook niet via een gewone potmeter meer dus volgens mij zijn dat soort dingen veel minder van belang om naar te kijken.
Ik gebruik geen afstandsbediening aangezien ik de versterker naast m'n muis heb staan :)
Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/avh/1.jpg
gare webcam
cool_zero schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:23:
[...]

Denon, Marantz, Onkyo en Nad zou je ook nog aan je lijstje kunnen toevoegen.
Ik heb op basis van aansluitmogelijkheden en technische specs al merken en type's uitgesloten.
Luistertest is daar het beste voor. Hangt denk ik heel erg af van wat voor speakers eraan hangen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/avh/rave2.jpg

Deze jongens, specs weet ik niet, en Jamo weet het zelf ook niet ( :X ) Woofers zijn zoals te zien vervangen, door mijzelf. Overigens een te lichte reciever gaat niet lukken, ze vragen best wel wat sap.
Zoals al gezegd is gebruik je deze niet zo veel. Daarnaast kun je in deze prijsklasse er toch wel van uit gaan dat het een beetje degelijk is. Kijken naar de de vormgeving en stevigheid van de afstandsbediening en de vormgeving van de receiver zelf is naar mijn mening belangrijker.
AB boeit me dus niet, en vandaar de vraag over de bouwkwaliteit van de reciever zelf. Qua vormgeving? Tja, dat is absoluut de HK.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.