Toon posts:

[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:27:

Ik gebruik geen afstandsbediening aangezien ik de versterker naast m'n muis heb staan :)
Ter illustratie:

[afbeelding]
gare webcam
Mja, khad ook altijd m'n versterker zo dichtbij staan want ik had geen remote, toen m'n receiver binnen kwam kon ik eindelijk een geschikte plek ervoor vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamo staat niet bekend om zijn kwaliteit, een beetje vergelijkbaar met bose.

Weet iemand een goede schop die de Denon AVR-1805 verkoop rond de 280 euro ?
Bij Stassen kreeg ik maar geen reactie. (279,00)
TQS/thuisbios hebben ze hem pas in Januari op vooraad. (Zo nieuwe is die toch ook weer niet ?)
Alleen A better price blijft nog over, maar daar ben ik dan 304,- kwijt :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is het volgens mij óf de 1804 óf de 1705 óf de 1905 ;)
Verder is hij alleen in Duitsland voor die prijs te krijgen voor zover ik weet. Je zou iig even op www.kieskeurig.nl kunnen kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, een tik fout. het is de 1705.
Op kieskeurig kwma ik juist alleen Stassen, TQS/thuisbiosen A better price tegen.

Ik ga morgen A better price maar even mailen met de vraag waar ze in Amstelveen zitten, ze acpeteren alleen rembours ( :( erg duur ) of afhalen. Als ze aan de juiste kan liggen van Amstelveen dan is het meschien wel te doen van af Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:56:

Weet iemand een goede schop die de Denon AVR-1805 verkoop rond de 280 euro ?
Bij Stassen kreeg ik maar geen reactie. (279,00)
TQS/thuisbios hebben ze hem pas in Januari op vooraad. (Zo nieuwe is die toch ook weer niet ?)
Alleen A better price blijft nog over, maar daar ben ik dan 304,- kwijt :-( .
Zoals de poster boven me zegt, kijk eens in Duitsland:
http://www7.guenstiger.de/gt/main.asp?Kat=44

Voordeel: prijs.
Nadeel: lastig als je onverhoopt garantie nodig hebt.

Zelf ben ik bijvoorbeeld hier aan het kijken. Ik heb een verzendadres in Duitsland, dus dan wordt het helemaal aantrekkelijk:
http://www.hifi-video24.d...a640fd989770db08.81561299
Ik zit te denken aan een Yamaha, maar ik kan niet beslissen of ik 6.1 of 7.1 wil (ik moet zelf de boxen erbij bouwen) en als het 7.1 wordt, klinkt het dan nog knap als je niet meteen 7 boxen kan aansluiten?

Bovendien heeft de 750 nog een paar extra's, zoals preouts voor alle kanalen. Ik moet er nog eens goed overna denken.

[ Voor 16% gewijzigd door sphere op 15-12-2004 23:06 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:56:
Gebasseerd op ? NOFI, maar ik vind dit werkelijk nergens op slaan :P Ik vind het juister als je Jamo met JBL vergelijkt: ze hebben rommel en goed spul. Ik heb hier de Concert 8 staan met drivers die WEL geld kosten (al het eerste verschil met Bose) en die ook in speakers van 10 voudige waarde worden gebruikt vanwege hun goede eigenschappen. Misschien dat Seas Excel je wat zegt (ik denk zo van niet) ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Verwijderd

Ik ga niet in op de commentaar dat Jamo niet bekent staat om zijn kwaliteit, maar ik wil wel even het volgende kwijt:

De Jamo dozen die ik heb voldoen prima aan mijn eisen. Mijn ouders hebben peperdure B&W floorstanders, ze klinken echt mooi, maar ik vind mijn Jamo's lekkerder, zeker nadat ik de woofers heb vervangen. Er zit meer schop in en de ruimtelijke definitie vind ik beter.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 01:24:
Ik ga niet in op de commentaar dat Jamo niet bekent staat om zijn kwaliteit, maar ik wil wel even het volgende kwijt:

De Jamo dozen die ik heb voldoen prima aan mijn eisen. Mijn ouders hebben peperdure B&W floorstanders, ze klinken echt mooi, maar ik vind mijn Jamo's lekkerder, zeker nadat ik de woofers heb vervangen. Er zit meer schop in en de ruimtelijke definitie vind ik beter.
Hoe ze klinken na het zelf woofer fabriceren kan ik niets over zeggen maar ze zouden er alleen wel wat beter uit zien met het kapje er weer op ;)

Heb je bij het bestellen van de nieuwe woofers gekeken of de specificaties of eigenschappen dicht bij elkaar lagen? Ik had een setje wat hier best op leek, mijn vader heeft er ooit toen ik nog heel erg klein was 800 gulden per stuk voor betaald maar dat kan natuurlijk ook een kampvuur verhaal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/svenskafront.jpg

met deze drivers

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/jamo.jpg

Ze beukten de complete straat bij elkaar maar geluidskwaliteit was het niet. Lekker gevoel in je maag maar ik eis nu andere dingen van speakers. Nog wel contact gehad met jamo of er nog drivers voor te regelen waren omdat er toch wel een soort emotionele waarde aan zat maar t was allemaal net iets teveel van t goede. De papieren ringen om de woofers waren helemaal verteerd.

Verwijderd

Ik heb puur op de gok een stel wooferts besteld, Jamo gaf mij de verkeerde gegevens (zie HK topic hier: Jamo is gek)
Ik ben verder niet zo'n HiFi neukert die zijn kabels heilig verklaart.

Voor mijn doeleinden en mijn oren klinkt het goed genoeg.

Mensen die meer dan 100 euro per stekkende meter aan kabels kopen verklaar ik echt voor gek, sorry, maar het kwaliteitsverschil zit toch echt in jullie hoofd, en niet in de kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 02:33 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Mijn 2.5mm zwart/rood speakerkabel van 0.75ct per meter is prima hoor :)

Alleen als ik echt een eigen huis heb en de kabels misschien teveel opvallen wil ik wel met een doorzichtige afscherming kopen. Ik ben de laatste die over de kabels valt.

Moet je es kijken wat voor draadjes ze gebruiken IN die ouwe speaker van me :) T zijn maar kleine eindjes maar das ook niet bepaald 100 euro per meter en er zijn toch wel tijden geweest dat ik het goed vond klinken.

Tis zo duur als je het zelf maakt, ik hoop dat ik in het zelfde prijs segment kan blijven qua speakers, kabels en versterkers als waar ik nu zit want als het elke 10 jaar kritischer wordt gaan de kosten ook behoorlijk omhoog.

Verwijderd

Kijk ten eerst naar de tweeters, daar gebruiken ze gewone kleine luidspreketjes voor in de plaats van kwaliteit dome tweeters. Jamo staat meer bekend met hun 1000 pmo vermogen terwijl het rms vermoegen 10 keer zo laag licht.

Prijs verschil tot met Duitsland vind ik niet echt de moeite waard, daar kost die 270,- Dat is maar 10 euro goedkoper. Hopelijk krijg ik vandaag al een mailtje van A Better price.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:20:
Kijk ten eerst naar de tweeters, daar gebruiken ze gewone kleine luidspreketjes voor in de plaats van kwaliteit dome tweeters. Jamo staat meer bekend met hun 1000 pmo vermogen terwijl het rms vermoegen 10 keer zo laag licht.
Wijs jij maar een speaker aan op de Jamo site die een conustweeter heeft en geen hoorn of dome tweeter. Wijs jij daar ook maar is een speaker aan waar PMPO bij staat. Had je nou echte argumenten aangedragen dan had ik je serieus genomen. NOFI hoor, maar ga nou niet even snel fabeltjes zitten verzinnen. En hoe jij die speakers ziet kan je niet generaliseren over de rest van de mensen die Jamo kennen.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 16-12-2004 14:12 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:53:
Ik zou em namelijk bestellen op een duitse site ivm de prijs die stukken lager ligt..

De reciever is enorm positief ontvangen bij vele reviews.
Noem eens wat goede, betrouwbare Duitse sites met een uitgebreid assortiment.
Ben natuurlijk altijd wel geinteresseerd in goedkoper zaken doen :*)

Verwijderd

Ben je blind of zo ?
Op die foto hier boven zie je duidelijk een Jamo box met conus tweeters. De pmpo vermogen is zo bekend iets bij jamo luidsprekers. Het verbaast me erg dat je nog niet wist.

Verwijderd

Zo lijkt het me wel genoeg over Jamo, zonder me in de discussie te willen mengen wil ik JC Ken erop wijzen dat zijn discussiestijl veel te wensen overhoudt. Werk daaraan of meng je niet meer in discussies als je niet netjes en geciviliseerd kan blijven.

Als je daar nog vragen over hebt kun je me mailen, in het topic hierop reageren is ongewenst en zal ook verwijderd worden.

Verwijderd

Ik heb inmiddels de Harman Kardon AVR 230 besteld, mocht ie mij bevallen icm mijn Jamo speakers dan bak ik wel een review van deze reciever.
Hekel punt van deze reciever is het vermogen wat ie kan leveren (althans op papier dan) dus dat is nog even afwachten. Maar met zo'n design.. is het voor mij erg moeilijk om hem niet te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

JC Ken, ik weet echt niet waar je het vandaan haalde. Op de box van Krusher zit een conus speakertje voor midden tonen hoor :? Er zit een loodzware dome tweeter achter de metalen roostertjes.

Overigens bestond die term pmpo niet eens in de tijd dat deze speakers gemaakt werden. Je bent erg gefrustreerd over Bose en Jamo. Iedereen is het er wel mee eens dat er mooiere speakers zijn maar ga eens kijken hoe voordelig Jamo speakers zijn. Voor de minder kritische mensen onder ons lijkt het mij de perfecte speaker.

Om overigens ook weer ontopic te gaan.

Op www.hifi-regler.de zag ik de 1705 al voor 259 staan. Zijn misschien nog wel van die online shops waar hij echt in de aanbieding is ofzo.

Zelf heb ik mijn 1804 van www.tsnversand.de gehaald voor 369 incl verzenden, ze hebben hem nu niet meer zie ik. Half jaartje geleden was dat. Bij A better price staat ie voor 479 :X

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 17-12-2004 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:27:
Ik heb inmiddels de Harman Kardon AVR 230 besteld, mocht ie mij bevallen icm mijn Jamo speakers dan bak ik wel een review van deze reciever.
leuk een review :)
Hekel punt van deze reciever is het vermogen wat ie kan leveren (althans op papier dan) dus dat is nog even afwachten.
De vermogens worden verschillend gemeten dus zeggen eigenlijk helemaal niets. Een 45 watt HK kan zich prima verhouden met b.v. een 80 watt Yamaha. Ik zal daar dus geen zorgen over gaan maken.
Maar met zo'n design.. is het voor mij erg moeilijk om hem niet te kopen :X
Ik vond het design van de vorige serie(groen/rood/zwart) erg mooi, maar ik vind de huidige blauw/grijs/zwart) niet mooi. Zo zie je maar weer dat iedereen z'n eigen smaak heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als antwoord op de vraag van de betrouwbare Duiste sites/winkels:

www.hirsch-ille.de

Hier hebben wij zelf een Denon AVR-1804 en Canton CD1 set vandaan gehaald.
Natuurlijk zijn er zat andere sites, maar het is er in ieder geval eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Yamaha RX-V 450 is daar erg goed geprijsd. 229,- euro + 3,- verzend kosten. De specificatie's zijn ook nog net ietsje beter dan de Denon 1705.

Denon - Yamaha
Singal to nois
98dB - 100db
D.H.T
0,08% - 0,06%
Vermogen
75w - 85w
10 Hz - 100Khz
+1 -3db - +0 -3db
Voeding
230w - 350w

Geen grote verschillen, maar de prijs verschil in duitsland trekt me wel over de streep. Of speelt Yamaha met hun waardes ? Ik vind die impidantie selector op de achterkant van de versterker een eng idee. Wat doet die ? Hij verandert niet tussen A + B serrie in de plaats van parralle, wat voor effet heeft deze schakelaaar op het geluid van de versterker ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat je voor €232,00 eigenaar wordt van die bak. Momenteel heb ik geen zin om te vertalen wat hieronder in de url staat, maar dat ze 11 kilo schoon aan de haak (dus exclusief verpakkingsmateriaal) voor €3,00 zouden versturen lijkt mij te mooi om waar te zijn.

http://www.hirschille.de/homehifi/shipping.php

[ Voor 4% gewijzigd door sphere op 21-12-2004 00:34 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verzendkosten komen bijna overal neer op 15 euro naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

http://www.hifi-video24.de heeft "Versand" NL op €27,00 staan, als je niet op een eiland woont. Toegegeven dat het verschil niet de wereld uit is, maar toch moet je goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal de Denon wel bij http://www.hifisystems.nl Daar is die tot nu toe het goedkoopst 278,- en ze zitten in Hilversum (waar ik ook naar school ga). Lekker makelijk voor de gerantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat ik hier op het goeie forum en in het goeie topic zit, anders verplaatst een admin hem vanzelf wel:)
ik heb een vraagje:

mijn receiver van mijn stereo is vorige week kapotgegaan, zat ik ook wel op te wachten, dat barrel moest ook een keer kapot gaan. maargoed, nu dus een nieuwe. prijs maakt niet echt heel erg veel uit, maar ik moet wel gewoon een goeie receiver hebben die gewoon de rest van mijn leven, of in ieder geval een groot deel ervan, meegaat. ik heb al eens rondgekeken op internet, maar ik denk dat ik gewoon niet weet waar ik wezen moet. kan een van jullie mij adviseren qua merk, dingen waar ik op moet letten bij de aankoop? ik heb nog 2 jamo boxen staan van 120 watt, dus die kunnen er zo in, ik hoef dus alleen maar een receiver. zelf zat ik aan bose, harman/kardon of B&W (of was het B&O) te denken, maar wat denken jullie ervan? ik gebruik hem voornamelijk voor fims kijken en xbox spelen, want ik sluit hem op de xbox aan. (die tevens films afspeeld dus;)) en er moet een mogelijkheid voor 5.1 surround gein in zitten voor het geval ik dat nog es koop, en dat komt er toch wel een keer van. dus, wat bevelen jullie aan?
alvast bedankt!!!

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:41:
bose, harman/kardon of B&W (of was het B&O) te denken, maar wat denken jullie ervan?
Je noemt nu ironisch genoeg de beroerdste en de betere in 1 rijtje. Blijf weg bij Bose als je serieuze audio wil :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, het hoeft echt geen sublieme perfecte kwaliteit te zijn. maar wel gewoon iets beter dan het gemiddelde wat is de huiskamer van Jan Modaal staat. en bose leek me wel een goed merk? of sla ik de plank dan echt compleet mis? mijn vader heeft een stereo set van H/D met 2 mission boxen en daar komt echt wel supergoed geluid uit.
maar waar denk jij aan in mijn situatie?
gr

Frans

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:48 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:47:
nou, het hoeft echt geen sublieme perfecte kwaliteit te zijn. maar wel gewoon iets beter dan het gemiddelde wat is de huiskamer van Jan Modaal staat. en bose leek me wel een goed merk? of sla ik de plank dan echt compleet mis?
Helaas wel. Het probleem is dat enorm veel mensen dat denken dankzij de geoliede marketingmachine van Bose :)
mijn vader heeft een stereo set van H/D met 2 mission boxen en daar komt echt wel supergoed geluid uit.
maar waar denk jij aan in mijn situatie?
Als je het in de regionen van Mission zoekt dan moet je Bose helemaal vergeten. Voor relatief weinig geld heeft Wharfedale leuk betaalbaar spul, maar ook B&W, KEF, Dynaudio, Infinity, etc.. zijn goeie merken. Ga eens luisteren bij een goeie audiozaak en bepaal wat je budget is.

Meer over de Bose discussie: [rml][ Bose] Alle harde feiten op een rijtje![/rml]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

en waar dealen ze die zooi? ik neem aan dat ik dan bij een wat exclusievere zaak moet zijn als die koopschuur van de media markt?:P
ik zal eens verschillende versterkers horen, en jullie om verder advies vragen:) want ik weet van de specs van zo'n ding van de helft niet wat het betekent
gr,

Frans

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:45:
en waar dealen ze die zooi? ik neem aan dat ik dan bij een wat exclusievere zaak moet zijn als die koopschuur van de media markt?:P
ik zal eens verschillende versterkers horen, en jullie om verder advies vragen:) want ik weet van de specs van zo'n ding van de helft niet wat het betekent
gr,

Frans
bij de media martk hebben ze meestal wel een paar goeie merken, bijv. harman kardon en yamaha heb ik wel eens bij de media martk zien staan, ze hebben alleen niet echt veel keus qua hifi spullen. :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Klopt, vooral bij de nieuwere modellen wat het moelijk. Maar de mediamarkt is wel een bezoekje waard om te luisreren. (daar kosten de receivers wel meteen minimaal 100 euro meer).

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Er werd mij aangeraden hier eens te kijken, heb alles even vlug doorgebladderd hiero.

Iemand enig idee of deze Receiver nog moeite waard is om aan te schaffen?

STR-DB940QS

Zoek er namelijk 1tje met 3 optische ingangen (PS2, HTPC, Workstation), en op kieskeurig ben ik die voor minder dan 400 nog niet tegengekomen.

Signature?

Verwijderd

woont er iemand toevallig in Enschede of omgeving en weet waar ik wezen moet?

Verwijderd

Sv3n schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:03:
[...]

bij de media martk hebben ze meestal wel een paar goeie merken, bijv. harman kardon en yamaha heb ik wel eens bij de media martk zien staan, ze hebben alleen niet echt veel keus qua hifi spullen. :)
het grote probleem met die koopschuur is, is dat je niet fatsoenlijk op je gemak een receiver kunt kopen. ze hebben dan misschien wel H/D, die heb ik idd ook wel eens zien staan, maar je kunt er niet goed naar luisteren omdat al die apparaten daar aanstaan. en die begeleiding/service, hoe je het ook wilt noemen lijkt er ook niet op. dan ga ik liever naar een BCC ofzo, of een audiozaak. en betaal ik daar graag 50 euri meer voor. maar de mediamarkt ga ik alleen heen voor cd-r's en dergelijke.

Verwijderd

Osdorp-Dude schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:22:
Er werd mij aangeraden hier eens te kijken, heb alles even vlug doorgebladderd hiero.

Iemand enig idee of deze Receiver nog moeite waard is om aan te schaffen?

STR-DB940QS

Zoek er namelijk 1tje met 3 optische ingangen (PS2, HTPC, Workstation), en op kieskeurig ben ik die voor minder dan 400 nog niet tegengekomen.
Onder de 400 euro koop je ook al een nieuwe receiver met 3 optische ingangen hoor.
Ik denk dan bv aan de Yamaha RX-V550:
http://www.yamaha-hifi.de...newsset==&idcat1=1&lang=h

Bij den duits staat die voor 284 euro.
http://www.hirschille.de/...h=21_281&products_id=2486

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:46:
[...]

het grote probleem met die koopschuur is, is dat je niet fatsoenlijk op je gemak een receiver kunt kopen. ze hebben dan misschien wel H/D, die heb ik idd ook wel eens zien staan, maar je kunt er niet goed naar luisteren omdat al die apparaten daar aanstaan. en die begeleiding/service, hoe je het ook wilt noemen lijkt er ook niet op. dan ga ik liever naar een BCC ofzo, of een audiozaak. en betaal ik daar graag 50 euri meer voor. maar de mediamarkt ga ik alleen heen voor cd-r's en dergelijke.
Wat is dat h/d van je toch?

Verwijderd

dom kalf dat ik ben:)
ik bedoel H/K harman/kardon
was nog niet wakker:)

ik heb deze es bekeken, wat vinden jullie ervan?
YAMAHA RX-V450rds

Verwijderd

hebben jullie trouwens geen irc? dat praat sneller en makkelijker

Verwijderd

STR-DB940QS tweede hands 375,-
STR-DB790QS Nieuwe 298,-

Ik zou dan liever voor de STR-DB790QS gaan, dan te veel geld gaan uitgeven aan een tweedhandse versterker. Al moet ik zeggen dat de Sony niet zo super is.
Waneer de sub uit staat of meer dan één luidspreker op smal staat dan kan die geen 96Khz afspelen :( . (staat in de handleiding, en van andere hoor ik ook dat je veelste weinig kan instellen).

De YAMAHA RX-V450rds is zeker niet verkeerd, al vind ik de Denon 1705 wel wat steviger uit zien (metale front plaat).
Kan die YAMAHA ook video conferteren (compesite/s-video naar RGB) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Als ik een Yamaha moest kopen onder de €400,00 kocht ik de RX-V650RDS. Het is de eerste met pre-outs voor alle kanalen en heeft in principe alles wel wat je hartje begeert. En als je nou ondertussen ooit besluit dat je audiofiel bent sluit je gewoon een andere versterker aan voor je stereogeluid. Hij is in Duitsland verkrijgbaar voor €335,00 ex. verzendkosten.

Momenteel op www.guenstiger.de vergelijkbaar in prijs met de:
• DENON AVR-1905
• Harman Kardon AVR-130
• Onkyo TX-SR502E

Ik heb geen idee of zo'n Yamaha wat is. Op het eerste gezicht lijken ze het vermogen nogal optimistisch in te schatten. HK geeft bijvoorbeeld 45W op, dus ergens klopt iets niet. Die HK is "slechts" 5.1, maar als je ooit gaat samen wonen met een vrouw dan is de kans dat je 7 boxen ex. sub kwijt kan nihil. Hiervoor is de WAF[1] gewoon te laag. Bij die HK moet je echter weer pre-outs missen, net als bij de Onkyo trouwens. Wat opties betreft concureert de DENON veel beter.

Het lijkt er dus op alsof je best veel waar voor je geld krijgt met een Yamaha of een DENON. Over de verschillen in weergave van geluid kan ik je weinig vertellen, maar dat is niet erg want dat is persoonlijk.

[1] WAP: Women Appreciation Factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Wat zijn pre-outs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Pre-outs zijn aansluitingen om een einversterker op aan te kunnen sluiten. Line-outs zijn niet gevoelig voor het ingestelde volume van de versterker, pre-outs zijn dat wel. Dit heeft als voordeel dat je alleen maar op de versterker met de pre-outs het volume hoeft in te stellen en de eindversterker gewoon op een vast volume kan laten staan. Eindversterkers zijn handig als uitbreiding om b.v. zwaardere front speakers te kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

sphere2 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 05:30:

[1] WAP: Women Appreciation Factor
Correctie:
[1] WAF: Woman Acceptance Factor

Alsof een vrouw een speaker ooit zal waarderen :P Hoogstens accepteren :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6.1 is juist zo fijn, dan kan je mooi 3 paar zelfde luidsprekers neme :) . Maar op zo versterker kan je natuurlijk ook gewoon 5.1 op aansluiten. Maar het meeste is toch 5.1 dus dat 6.1 heeft echt geen meer waarde. De betere versterkers, hebben ook de mogelijkheid om aparte luidsprekers aan te sluiten voor het stereo geluid :) .
Na het lezen van de handledingen ben ik achter gekomen dat ik de Denon 1705 net wat pretiger vind werken dan de Yamaha RX-V450RDS
Jammer genoeg hebbe deze versterks geen preouts. Maar ik neem dat het niet erg voor me is, aangezien dat eindtrappen van de Denon 1705 goed genoeg voor me is. Als ik wat beters wil dan schaf ik wel een duurdere receiver aan.

De eq voor de center speaker, en die impidantie selecetor bij de Yamaha heb ik liever nier op me voorsterker zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat als je met losse eindversterkers gaat werken, je onderhand al zo audiofiel bezig bent dat je ook in een andere prijsklassen dan die 1705 zit te werken, niks te nadele van die Denon natuurlijk, is een mooi ding voor het geld, maar het is nogal een scheve combinatie (als het al zou kunnen) met een eindversterker ;) Die kom je meestal tegen in sets van enkele duizenden euro's :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 12:04
Hoezo? Als je al een goede stereo versterker hebt(+fronts) en je wil ook af en toe een filmpje kijken lijkt het mij erg gemakkelijk.
Lekker goedkoop :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:17:
Kan die YAMAHA ook video conferteren (compesite/s-video naar RGB) ?
bedoel je daarmee dat ik bijvoorbeeld, mijn xbox scart aan kan sluiten op de versterker en nog bijvoorbeeld een dvd speler en die dan in een keer naar de tv?
dat zou wel handig zijn. (niet dat ik het gebruiken ga, want ik doe alles met de xbox. das alles wat ik nodig heb)

even handig doen:

DENON AVR-1905
7-Kanal-A/V-Receiver mit ODS - Dolby Digital/Dolby Digital EX / Dolby Pro-Logic II / DTS-ES - 96kHz-DSP-Bearbeitung für alle Surround-Modi - variable Übernahmefrequenz von 40 bis 250 Hz - On-Screen-Display - Aluminium-Frontplatte - Sinusleistung Stereo: 7 x 115 Watt - RDS-Tuner - DTS-Decoder - Eingänge: 4 x Video-, 3 x S-Video-, 3 x Digital- Optisch, Digital-Koaxial, 7 x Audio, 6-Kanal, 3x Video - Ausgänge: Vorverstärker, 2 x Video-, 2 x S-Video-, 1 x Digital-Optisch, 2x Audio, Kopfhörer - inkl. Fernbedienung mit GLO-KEYS - Abmessungen: BxHxT 434 x 147 x 417 mm - Gewicht: 11,4 kg

YAMAHA RX-V450 RDS
Receiver - Lautsprecherumschaltung: A, B, A+B - Night Listening Enhancer Dolby Pro-Logic II - Decoder für Dolby Digital EX, DTS ES Discrete 6.1, Neo:6 und Dolby Prologic IIx - 192 kHz/24-Bit-D/A-Wandler - Video Anschluss: 2xIn, 1xOut - Ausgänge: 1xAudio, 1xVideo, 1xS-Video, 1xKomponente - Subwoofer-Ausgang - 6-Kanal-Eingang für externe Decoder - Eingänge: 4xAV, 4x Digital, 2x Komponente - Automatischer Senderspeicher - Ausgangsleistung: Stereo 2x130W, Center 130W, Surround 2x130W, Back Center 130W - RDS Radio mit 40 Stationsspeicher - Maße: 435x161x416mm - Gewicht: 11KG

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraagje

kan ik mijn eigen surround systeem ook bouwen?
ik heb dus nog 2 jamo boxen, en als ik daar nog 2 bijkoop en een subwoofer. gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:19:
nog een vraagje

kan ik mijn eigen surround systeem ook bouwen?
ik heb dus nog 2 jamo boxen, en als ik daar nog 2 bijkoop en een subwoofer. gaat dat werken?
ligt aan de impedantie,
ik heb gebruik nu dus
2 nieuwe KEF Q1's voor de fronts [8Ohm]
2 oude boxen van Sharp Stereotoren voor de rear [8Ohm]
1 boxje van een Samsung Stereotoren voor de center [4Ohm] (<-- mag dit wel op de Yamaha RX-V450?)

[ Voor 38% gewijzigd door BiG-GuY op 24-12-2004 23:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog even rond zitten neuzen, en ik denk dat ik sowieso maar voor de denon ga.
maar nu zie ik op een site dat de 1705 veel lager is prijs is. ik zal de specs er even bijdoen, maar kan iemand mij in kant-en-klaar nederlands zeggen wat in praktijk het verschil is?

AVR-1705

Dolby Digital Surround EX, Dolby Pro Logic IIx & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver • Dolby Digital Surround EX, Pro Logic IIx decoding with Cinema, Music and Game Modes • dts ES Discrete 6.1 and Matrix 6.1 decoding • dts Neo:6 Stereo to Surround decoding • dts ES 96/24 5.1 decoding for DVD Video • Analog Devices HammerHead SHARC 32 bit floating point DSP processor • 6 Channels equal power amplifier section • 75 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <.08%THD) • 110 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, <.7%THD) • Analog Devices, 24 bit, 192 kHz high resolution DACs on all eight channels • True 24 bit, 96 kHz Digital Interface Receiver • 24 bit, 96 kHz A/D conversion on all Stereo analog inputs (Not EXT. Inputs) • Adjustable High and Low Pass Crossover (40/60/80/100/120/150/200/250Hz) • Front left and right channel bass and treble control • 3 Assignable Component Video inputs (100MHz Bandwidth) • Video Conversion of Composite to S-Video and/or to Component • 4 sets composite and 3 "S" video inputs • 5.1 external wide bandwidth (100 kHz) inputs for multi-channel formats, such as DVD-Audio and Super Audio CD • 5/6/7 Channel Stereo • Digitally regulated volume control with .5dB increment adjustments and step range of -80 to +15 • Personal Memory Plus • 3 assignable digital inputs (2 Optical, 1 Coaxial) • 8 analog inputs including built-in AM/FM tuner • Direct Access Tuner presets by remote • Glo-Key pre-programmed remote control • Dimensions: 17.1"w x 5.8"h x 16.4"d • SRP $399

AVR-1905

7.1 Dolby Digital Surround EX, Dolby Pro Logic IIx & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver • Dolby Digital Surround EX, Pro Logic IIx decoding with Cinema, Music and Game Modes • dts ES Discrete 6.1 and Matrix 6.1 decoding • dts Neo:6 Stereo to Surround decoding • dts ES 96/24 5.1 decoding for DVD Video • Analog Devices HammerHead SHARC 32 bit floating point DSP processor • 7 Channels equal power amplifier section • 80 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <.08%THD) • 115 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, <.7%THD) • Analog Devices, 24 bit, 192 kHz high resolution DACs on all eight channels • True 24 bit, 96 kHz Digital Interface Receiver • 24 bit, 96 kHz A/D conversion on all Stereo analog inputs (Not EXT. Inputs) • Adjustable High and Low Pass Crossover (40/60/80/100/120/150/200/250Hz) • Front left and right channel bass and treble control • 3 Assignable Component Video inputs (100MHz Bandwidth), with On-Screen Display • Video Conversion of Composite to S-Video and/or to Component, with on-screen display • 4 sets composite and 3 "S" video inputs • 5.1 external wide bandwidth (100 kHz) inputs for multi-channel formats, such as DVD-Audio and Super Audio CD • 5/6/7 Channel Stereo • Digitally regulated volume control with .5dB increment adjustments and step range of -80 to +15 • Personal Memory Plus • 3 assignable digital inputs (2 Optical, 1 Coaxial) • 1 Optical digital output • 8 analog inputs including built-in AM/FM tuner • True 2 Source, 2 Zone functionality with Discrete Power, Source Select and Volume control for each zone • (1)Multi-Zone fixed stereo pre-amp level audio output; or variable level (variable with SRB/Z2 jacks in 5.1 surround mode) • Power Amplifier Assign function, lets you assign 2 of the 7 amp channels to drive Zone 2 speakers directly • 7.1 Preamp outputs • Direct Access Tuner presets by remote • Glo-Key pre-programmed remote control • Remote I/O ports • Dimensions: 17.1"w x 6.7"h x 16.4"d • SRP $499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 18:54
Ga luisteren vooradt je iets koopt. Dit kan nooit vaak genoeg gezegd worden. Er zit zoveel klankverschillende tussen de verschillende merken versterkers.

Yamaha klink vergeleken met de andere merken scherp
H/K klinkt een tikkje warm met wat minder laag maar wel gedetailleerd.
Sony is echte versterker voor de moderne 538 muziekkeuze is iets minder thuis in het detail. Daarnaast is Sony kwalitatief een iets mindere versterker.
Pioneer wat donker met weining detail. Vergelijk 'm eens naast een H/K. Je hoort dan op de H/K dingen welke je op de Pioneer niet hoort.

Denon en Marantz heb ik nog nooit gehoord.

Vergeet niet dat H/K zijn vermogen anders specificeert dan andere merken. De meeste merken geven hun vermogen op de volgende manier: ??wat bij 0,7% THV bij 1 kHz (soms ook 1%). H/K doet op de volgende manier: ??watt bij 0,7% THV bij 20-20000 Hz. Dit resulteert in een lager vermogen dan andere merken maar het klopt wel veel beter.

Ik heb echter bij All-In-One setjes van Sony gezien dat ze hun vermogen opgeven bij 3 Ohm en 10% THV. Let hier dus goed op.

Maar nogmaals ga luisteren voordat je een verkeerde keuze maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grrrrrene,
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat is de rede dat ik het zeker niet zal missen de preouts.

Hier een stukje uit de handleiding van de video conversie,
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/Plaatjes/video-conversion.gif
Waneer je geen video conversie heb dan moet je de RGB en compsite op je televisie aansluiten, waneer je ook nog S-video wilt gebruiken dan moet je die op een tweede scart aansluiting aansluiten of je moet de RGB kabel er uit halen.
Bijna elke tv heeft maar één scart met compementen (RGB) ingang, daardaar kan zo RGB switch echt een uitkomst. (Bijv waneer je Xbox en DVD speler via de RGB aansluiten.) Maar bijne elke AV receiver heeft wel zo switche ;-) , ik ziet het maar als een extra.

De Denon 1705 heb ik jammer genoeg nergens kunne beluisteren, echt jammer. Maar waneer ik benne heb, het ziet er naar uit pas in januari (het lijkt er op dat elke web schop vakantie houd). Dan laat ik zeker horen of ik er erg tevreden ben

Hier de manuels van de Denon 1705 en de Yamaha 450 (ik vind ook belangrijk dat de receiver goed en makelijk te bedieningen is (de Pioneer van me vader vind erg slecht te bediengen).
Denon 1705
Yamaha 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Athome schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:34:
Vergeet niet dat H/K zijn vermogen anders specificeert dan andere merken. De meeste merken geven hun vermogen op de volgende manier: ??wat bij 0,7% THV bij 1 kHz (soms ook 1%). H/K doet op de volgende manier: ??watt bij 0,7% THV bij 20-20000 Hz. Dit resulteert in een lager vermogen dan andere merken maar het klopt wel veel beter.

Ik heb echter bij All-In-One setjes van Sony gezien dat ze hun vermogen opgeven bij 3 Ohm en 10% THV. Let hier dus goed op.

Maar nogmaals ga luisteren voordat je een verkeerde keuze maakt
Even als praktijkvoorbeeld:
Specs van Yamaha RX-V440RDS (is de mijne :D)
AUDIO SECTION
• Minimum RMS Output Power for Main, Center, Rear, Rear Center
[U.S.A. and Canada models]
20 Hz to 20 kHz, 0.06% THD, 8 Ω ....................................... 75 W
1 kHz, 0.7% THD, 8 Ω.......................................................... 90 W
[Other models]
20 Hz to 20 kHz, 0.06% THD, 8 Ω ....................................... 65 W
1 kHz, 0.7% THD, 8 Ω.......................................................... 80 W
• DIN Standard Output Power
[Europe model]
1 kHz, 0.7% THD, 4 Ω........................................................ 110 W
Ofwel zullen ze adverteren met "wel 6 X 110W vermogen!!!" terwijl deze op een eerlijkere manier "maar" 65 Watt vermogen per kanaal heeft.
Overigens, is het voor een slaap/studenten/middelmatig grote woonkamer. dan is 65 watt per kanaal toch al best wat(t). Staar je vooral niet blind op vermogen maar op kwaliteit en je eigen eissen. En naar mijn idee, probeer je speakers bij de receiver voordat je deze koopt, dit kan teleurstellingen voorkomen denk ik. Overigens wil ik hiermee niet de bekende discussie hierover openen :P

[ Voor 6% gewijzigd door bartvl op 27-12-2004 22:26 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Eén raad:
Neem NOOIT een Harman Kardon.
Zolang het werkt is het een beremerk met heel goed geluid, maar zodra er iets kapot is ben je hem heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang kwijt. In mijn geval (ik heb een AVR35RDS) ben ik hem vanaf aankoop (mei 2000) tot op heden al 4 keer kwijt geweest (en hij is nu weer stuk), en de gemiddelde reparatie tijd is steeds 4-8 weken geweest. In het nieuwe jaar moet hij dus weer weg (geheugenchip is nu voor de 3e keer defect).
Nee voor mij nooit meer een HK, en de 'dealer' (Sterk & Co in Apeldoorn) kan wat mij betreft ook zijn spullen inpakken, want voor een produkt als HK met een gerenommeeerde dealer had ik veel meer verwacht. Zelfs de Mediamarkt doet het nog beter.
:(

Verwijderd

Een raad :
Koop ALTIJD een Harman Kardon,
staat hier van alles van H/K en nooit een probleem gehad.
Klinkt uitstekend en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Wat de vorige poster heeft geschreven kan je voor elke merk audio neerzetten.
Er is altijd wel iemand die slechte ervaringen heeft met welk merk dan ook.

Breng eens een jvc setje ter reparatie, duurt minimaal 6-8 weken en dan komt die
alsnog ongerepareerd terug.

Dit post(je) is grappig bedoelt overigens ;)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Ik werk niet bij correct maar post alleen de link omdat alles daar vrij goedkoop is qua prijs.

http://www1.correct.com/k...143431fe389a04e14c1a82348

Je koopt er een Marantz SR7400 Zwart voor 499 euro. Die wordt in de hifi shops nog gewoon voor 999 euro verkocht.

• Erwin.MvdB
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:33:
Een raad :
Koop ALTIJD een Harman Kardon,
staat hier van alles van H/K en nooit een probleem gehad.
Klinkt uitstekend en een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Wat de vorige poster heeft geschreven kan je voor elke merk audio neerzetten.
Er is altijd wel iemand die slechte ervaringen heeft met welk merk dan ook.

Breng eens een jvc setje ter reparatie, duurt minimaal 6-8 weken en dan komt die
alsnog ongerepareerd terug.

Dit post(je) is grappig bedoelt overigens ;)
Ik heb ook een half jaar lang (voor hij voor de eerste keer kapot ging) veel plezier gehad, maar de reparatie tijd is veel te lang, en ok nog eens omdat ik er naar heb gevraagd, en men bij Sterk & Co aangaf dat het ongeveer 2 weken zou bedragen. Deze vraag had ik al gesteld toen ik van plan was om iets te kopen, en men dus heel hoog opgaf van HK. Iets wat de dealer, maar ook HK nooit heeft kunnen waarmaken. Bij geen enkele reparatie is men ook maar in de buurt gekomen van die 2 weken. Een overschrijding van meer dan 100%

Dit postje is niet grappig bedoeld. Ik ben diep teleurgesteld in beide firma's :(

Verwijderd

Mijn pa heeft de HK620 stereo versterker, maar er zit een productie fout in waardoor die nu alweer stuk is, alleen nu zit er geen gerantie meer op :( . (Toen de keer dat hij gerepaeerd werd was het wel vrij vlot gegaan.)
Het probleem is dat de luidspreker vertraging niet op komt. Ik vermoed dat er een gelijkspaningen op de uitgang staat, dat betekent dat ik hem dan opnieuwe moet gaan afstellen. Ik laat nog wel horen of ik hem gerpareed krijg.

Maar nu ik die twee prodcuten bove me lees lijkt het er op dat H/K vaker ontwerp fouten maken in producten :( .Het zou kunne dat ze niet nauwkeurige genoege compenten gebruiken die op den duur van waarde wille veranderen.

• Erwin.MvdB
Het feit dat HK zolang over reparaties doet, geeft je inderdaad te denken. Ik denk dat er
- of heel veel terug gaat wat gerepareerd moet worden
- of te weining mensen zijn die kunnen repareren
- of er te weinig onderdelen zijn om te vervangen.
Feit blijft (in mijn geval althans) dat ik vind dat ze niet de kwaliteit leveren die ze zouden moeten leveren. In de handleiding beginnen ze notabene met de tekst: Gefeliciteerd! Met de aankoop van een HK staat u aan het begin van vele jaren luisterplezier.
Whoehaaaaaaaaaaaaaa. Laat me niet lachen. :(
Kijk er kan altijd iets kapot gaan (het blijft electronica), maar daarna kun je als leverancier laten zien wat je als service kan geven. In hun geval is het gewoon een hele zware onvoldoende. En ik baal er zo van dat ik NOOIT meer een HK zal kopen, en ook NOOIT meer iets bij Sterk & Co (Apeldoorn). Deze beide bedrijven leveren nog minder waarde dan de Mediamarkt of de Lidl (no offence).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als H/K fan moet je inderdaad wat geduld opbrengen...
En het advies om altijd een H/K te kopen is ook enigszins uit de lucht gegrepen natuurlijk...
Ook ik heb met mijn AVR7000 al twee keer een reparatie moeten ondergaan. En een vriend van mij met een AVR7500 zelfs tot drie keer toe... De reparaties werden echter wel goed uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een week m'n HK 230 binnen, en ik ben niet tevreden qua vermogen. Ik had gelukkig een omruilgarantie en ik ga op zoek naar iets met meer sap.
Setup was een ramp trouwens, maar dat is wel bekent met deze serie.
Overigens een prima apparaat, alleen niet als je wat meer vermogen nodig hebt.
Warm geluid, gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke situatie heb jij die HK dan staan? Of heb jij gewoon erg ongevoelige speakers en wil je toch houseparty's geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

ga voor de marantz 7400 bij correct.

Bevalt me tot nu toe prima.
Heeft een prima vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:27:En het advies om altijd een H/K te kopen is ook enigszins uit de lucht gegrepen natuurlijk.....
Tuurlijk is dat zo ;)
Het was bedoelt als tegenpool voor het advies om nooit (en hij schreef het met hoofdletters)
een HK te kopen.

Wat ik hiermee bedoelde aan te geven is dat er altijd een groep ontevreden klanten zal zijn,
ongeacht het merk. Het is nu eenmaal helaas zo dat altijd uitval en defecten voorkomen bij
welk merk dan ook.

Verder is de service van veel merken inclusief HK te langzaam. Ik zelf verwacht een reparatie
binnen een week, helaas is 4-8 weken eerder uitzondering dan regel. Zelf heb ik ondermeer ervaring met de zeer slechte service van Jvc, toshiba en philips.

Vreemd genoeg doen al mijn 4 HK machientjes het zonder probs :)

Overigens vond ik de setup reuze simpel voor de hk130/230 serie, veel valt er niet in te stellen.
Grote/afstand/cross over van speakers en dat is in 30 seconden gebeurt.
De schrijver die het vreselijk ingewikkeld vond, heeft waarschijnlijk de RTFM vergeten :z

Overigens ben ik beslist geen HK fanaat, er staat hier een verzameling van diverse merken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 02:57:
In welke situatie heb jij die HK dan staan? Of heb jij gewoon erg ongevoelige speakers en wil je toch houseparty's geven? ;)
Luisterruimte is ca. 35m2.

M'n vorige versterker had zeker het dubbele aan vermogen (nu wil dat ook niet alles zeggen maar toch) en dat is wel te merken. Ik moet de HK wel heel erg open gooien als ik een muur van geluid wil (en dat wil ik, nix beters als Yes - Owner of a lonely heart op een maagbonkend volume :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb net een test gelezen in een Duits blad over een Slony en JVC receiver...je wilt niet weten wat voor vermogens er over bleven in surround :/ :'( Huilen met de pet op: De JVC gaf op 8 ohm in 5 kanaals nog maar 14 watt per kanaal en de Slony maar 11 watt :'( Een goede reden om deze merken links te laten liggen met budget spul want het is niet de eerste keer dat ik dat hoor...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:53:
[...]

M'n vorige versterker had zeker het dubbele aan vermogen (nu wil dat ook niet alles zeggen maar toch) en dat is wel te merken. Ik moet de HK wel heel erg open gooien als ik een muur van geluid wil (en dat wil ik, nix beters als Yes - Owner of a lonely heart op een maagbonkend volume :9 )
als ik het zo lees had je vooral moeite met hoeveel procent je de volumeknop open moest gooien dus. Dat doen veel fabrikanten expres, dat het geluid heel snel heel hard word als je de volumeknop maar een klein beetje opendraait.

Met een ruimte van 5 bij 6 meter heb je aan 10w al genoeg om een muur van geluid te hebben, vermogen zal niet echt een probleem zijn geweest, weet ik bijna wel zeker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:53:
[...]

Ja, maar hoever je je versterker moet open draaien zegt echt helemaal niks over hoe hard die kan hoor :)
JvS schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:07:
[...]

als ik het zo lees had je vooral moeite met hoeveel procent je de volumeknop open moest gooien dus. Dat doen veel fabrikanten expres, dat het geluid heel snel heel hard word als je de volumeknop maar een klein beetje opendraait.

Met een ruimte van 5 bij 6 meter heb je aan 10w al genoeg om een muur van geluid te hebben, vermogen zal niet echt een probleem zijn geweest, weet ik bijna wel zeker.
Nou ja, tis wel fijn als je wat meer hebt, voor als je van die ranzige R&B bassen hebt ofzo, of met harde pieken. Maar zo een HK voldoet zeker wel :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:44:
Mijn pa heeft de HK620 stereo versterker, maar er zit een productie fout in waardoor die nu alweer stuk is, alleen nu zit er geen gerantie meer op :( . (Toen de keer dat hij gerepaeerd werd was het wel vrij vlot gegaan.)
Het probleem is dat de luidspreker vertraging niet op komt. Ik vermoed dat er een gelijkspaningen op de uitgang staat, dat betekent dat ik hem dan opnieuwe moet gaan afstellen. Ik laat nog wel horen of ik hem gerpareed krijg.

Maar nu ik die twee prodcuten bove me lees lijkt het er op dat H/K vaker ontwerp fouten maken in producten :( .Het zou kunne dat ze niet nauwkeurige genoege compenten gebruiken die op den duur van waarde wille veranderen.
Leg eens uit dat verhaal? want de garantietermijn die je in de winkel te horen krijgt is niet zo absoluut als ze doen voorkomen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de versterker terug gebracht en daar hebben ze de versterker op de post gedaan naar de reperatie buro. Jammer genoeg bestaat die winkel niet meer en nu heeft die versterker weer het zelfde probleem :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:25:
Heb net een test gelezen in een Duits blad over een Slony en JVC receiver...je wilt niet weten wat voor vermogens er over bleven in surround :/ :'( Huilen met de pet op: De JVC gaf op 8 ohm in 5 kanaals nog maar 14 watt per kanaal en de Slony maar 11 watt :'( Een goede reden om deze merken links te laten liggen met budget spul want het is niet de eerste keer dat ik dat hoor...
Ik ben helemaal eens mee dat die merken niet zo veel hebben te bieden, kijk al alleen naar de specs van de meeste JVC AV receivers, ik schrik al van de hoop vervorming die ze hebben. (Al vindt ik zo wie zo JVC een ramp merk om wat voor product het ook gaat). In de manual van sony las ik al dat die alleen 96Khz aan kan waneer geen één speaker op small staat en een subwoofer is aangsloten, anders werkt die alleen op 48Khz/24bit. Ik vermoed dat de DSP prosessor niet krachtig genoeg is waneer er te veel dingen moet doen.

@Krusher
De stand van de Volume knop zegt niet zo veel, want je kan hem mischien wel bij de HK voledig open zetten zonder dat doe gaat clippen terwijl je dat bij een andere versterker mischien beter niet kan doen. Je zit er ook mee of het ingang singaal wel hard genoeg is en hoe de volume meter op loopt. Zo zit bij er erg verschil in de eerste helf bij de volume van me Akai versterker, terwijl tussen half en helemaal op niet zo veel verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind H/K dus weer dof en niet al teveel detail hebben, niks "bijzonders". Yamaha vind ik helder, sprankelender, en erg makkelijk te gebruiken (vooral met de microfoon en programmeerbare afstandsbediening...die is echt te goed voor woorden)

Luisteren ligt ook weer heel erg aan combinatie boxen/receiver maar het verschil is echt niet schrikbarend, dus het gebruikersgemak is belangrijk maar de boxen zijn nog belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Vermogensverhaal en stand volumeknop

Tja in theorie zal het allemaal wel kloppen maar in de praktijk valt het allemaal wat tegen. Als ik een versterker heb die ik bijna 3/4 open moet zetten om hetzelfde niveau te bereiken als m'n oude versterker, is er in mijn ogen iets mis, of de versterker komt gewoon te kort. Als we dan van het laatste uitgaan, dan vind ik 3/4 open gewoon teveel, aangezien ik dan amper reserve meer heb in een grotere ruimte of als het ingangsignaal wat minder is.
Niet dat ik dagelijks op enorme volumes zit te luisteren overigens, maar ik heb liever geen versterker die eigenlijk onder gedimensioneerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan er weinig over zeggen, als hij in de eerste 75% ongeveer de helft van z'n vermogen geeft maar in de 25% daarna de rest (want bijna nooit is het lineair) dan hou je alsnog 25% over...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:09:
@ Vermogensverhaal en stand volumeknop

Tja in theorie zal het allemaal wel kloppen maar in de praktijk valt het allemaal wat tegen. Als ik een versterker heb die ik bijna 3/4 open moet zetten om hetzelfde niveau te bereiken als m'n oude versterker, is er in mijn ogen iets mis, of de versterker komt gewoon te kort. Als we dan van het laatste uitgaan, dan vind ik 3/4 open gewoon teveel, aangezien ik dan amper reserve meer heb in een grotere ruimte of als het ingangsignaal wat minder is.
Niet dat ik dagelijks op enorme volumes zit te luisteren overigens, maar ik heb liever geen versterker die eigenlijk onder gedimensioneerd is.
Wat was uberhaupt je vorige amp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de HK omgeruild voor een Yamaha RX-V 650.

Bevalt mij stukken beter, er zit meer rust in op hogere volumes en ik hoef de volumeknop niet meer een enorme slinger te geven.
hopelijk is dit de laatste keer dat ik met zo'n zwaar kreng loop te sjouwen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik weet niet jij wat 3/4 open vind maar de schaal verdeling van H/K is verre van linear. Ik heb eens vergeleken met een verterker met een linear volume regeling. Een HK op volumestand -20 kwam overeen met nog ergens tussen 1/3 en 1/2 open op een gelijkwaardige versterker met een linieare volume regeling.

Bij HK op volume stand nul zit je op de maximale vermogenafgifte welke vermeld wordt in de handleiding (??? watt bij 0.07% THV bij 20-20000 Hz). Dit betekent bij liniear ergens rond 2/3 open

[ Voor 25% gewijzigd door Athome op 03-01-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athome schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:56:
...

Bij HK op volume stand nul zit je op de maximale vermogenafgifte welke vermeld wordt in de handleiding (??? watt bij 0.07% THV bij 20-20000 Hz). Dit betekent bij liniear ergens rond 2/3 open
55 nogwat

de Yamaha doet 95

En dat merk ik gewoon. Ben ik lullig om de volumeknop stand? Misschien wel, maar ik weet ook dat die HK in mijn situatie gewoon geen lang leven zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik krijg morgen mn yamaha RX-V750 en S550 DVD speler + KEF KHT 2005.2 speakers binnen, kan niet wachten! De keus voor de V750 heb ik mede gemaakt door GOT, ben echt erg benieuwd!

links voor geinteresseerde:
yamaha rx-v750 - www.kieskeurig.nl/nl/prod...Yamaha%20RX%20V750RDS.htm

Yamaha DVD-S550 - www.kieskeurig.nl/nl/prod...83FA8DD14C1256E8F006A401B

Kef KHT 2005.2 www.kef.com/KHT/reviews.htm (standaard een 5.1 set maar je kan losse speakers bijbestellen om de 7.1 die de receiver aankan volledig te gebruiken.)

[ Voor 13% gewijzigd door dadj op 03-01-2005 23:39 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een vraag die niet rechstreeks betrekking heeft op instap receivers, maar toch stel ik hem :)

Lekker gemaakt door de folder van Polectro, ben ik me weer gaan bezinnen op het eventueel aanschaffen van een home -cinema set of een receiver plus boxen. Uit de folder (link staat ergens in het topic ' show je home cinema set' o.i.d) staan er een paar interessante opties...

De optie waar ik dus in eerste instantie aan denk is de Marantz sr-5400 OSE (395) aanschaffen plus de twee zuilspeakers Infinity Primus300 (138 voor 2). Tuurlijk zal ik deze set eerst gaan beluisteren, maar daar de receiver best duur is (in mijn budget) heb ik niet echt geld om twee zuilspeakers aan te schaffen (heb nog een tien jaar oud Mini Philips setje die toendertijd iets van 800 gulden kostte). deze twee zuilspeakers leken mij op het eerste oog (nog niet oor ;) )best nog wel aardig qua prijs/kwaliteit verhouding. Het home cinema geluid zou ik dan eerst nog even aan de kant schuiven, daar het home-cinema geluid voor mij nog van ondergeschikt belang is aan het stereo geluid...

Maar als ik de folder even doorkijk, zag ik de Sony DAVSC5 staan voor 295 euro. Dit is zo'n gestandaardiseerd home cinema setje, die is afgeprijsd van bijna 700 euro. Ik weet dat een ieder van jullie zeer waarschijnlijk niet echt te spreken zullen zijn over die setjes, maar nu rest mij een vraag....

Dit wetende met mijn redenen: Wat zouden jullie kiezen?

Ik snap zelf heel goed dat ik mijn beste raadgever ben, maar ik hoop van jullie ook iets te horen :)

(vond het niet nodig om een nieuw topic te starten, daarom heb ik deze vraag hier even gepositioneerd (en in het home-cinema topic) Sorry voor eventueel kortstondig offtopic gepraat)

En hoe is een Onkyo receiver op stereo gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:08:
[...]

55 nogwat

de Yamaha doet 95

En dat merk ik gewoon. Ben ik lullig om de volumeknop stand? Misschien wel, maar ik weet ook dat die HK in mijn situatie gewoon geen lang leven zou hebben.
Wel typisch dan dat de Yamaha650 het moet doen met een Power Consumption van 440 Watt en de HK230 met 890 Watt, je moet niet zo bang zijn om je apparatuur open te gooien, indien er geen vervorming plaats vindt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:58:
hopelijk is dit de laatste keer dat ik met zo'n zwaar kreng loop te sjouwen :X
Ga ff lekker zeuren, mijn Parasound weegt 25kg 8)7 :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:49:
Ga ff lekker zeuren, mijn Parasound weegt 25kg 8)7 :+
"ik heb de grootste/langste/zwaarste" :+

Gewicht zegt geen ene ruk over de kwaliteit of het vermogen van een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik ga dan eindelijk me DTS receiver halen vandaag.. echter twijfel ik tussen deze:
Pioneer vsx-d512
Kenwood 5070

beiden 199 euro incl garantie..

Ik weet het voor de 512 is het niet een "super"deal maar het is bij RAF in nieuwjaarsverkoop en heb ik goede service.. en goede service gaat bij mij voor een lage 2ehands prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:35:
Ik weet het voor de 512 is het niet een "super"deal maar het is bij RAF in nieuwjaarsverkoop en heb ik goede service.. en goede service gaat bij mij voor een lage 2ehands prijs..
Service is natuurlijk een betrekkelijk begrip. Iedereen weet hoe je zo'n ding moet aansluiten en garantie heb je gewoon via de importeur en fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Hoe goed de zogenaamde service ook mag zijn. Het zal eigenlijk nooit beter zijn dan de service van de importeur of reparatiecentrum.

Het eigenlijk allemaal dozenschuivers.

Ik heb 2 jaar geleden een DVD-speler (HK DVD-25) bij RAF gekocht en pas geleden is deze onder garantie gerepareerd maar een leenspeler was geen mogelijkheid. Geef je 500 euro uit voor een speler, kan er tijdens de reparatie van minimaal 4 weken geen leenspeler er vanaf.

Dus service is zeer betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 87 euro meer heb je heel wat beter',s bijv de Denon 1705. Bij Raf proberen ze in de nieuwsjaar verkoop een oude Denon 1604 voor 300 euro te verkopen. Hoe druven ze :( .
Maarja ik heb nog steeds me Denon 1705 niet binne :/ .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja mensen.. kijk het komt er gewoon op neer ik heb de beslissing genomen dat ik "nieuw" iets wil halen en niet tweedehands..

en mijn budget is 200 euro want ik heb al uitschieters gemaakt laatste tijd met mijn uitgave patroon *:P*

welke zouden jullie dan kiezen?
de pioneer vsx-d512
of de kenwood 5070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:55:
nouja mensen.. kijk het komt er gewoon op neer ik heb de beslissing genomen dat ik "nieuw" iets wil halen en niet tweedehands..

en mijn budget is 200 euro want ik heb al uitschieters gemaakt laatste tijd met mijn uitgave patroon *:P*

welke zouden jullie dan kiezen?
de pioneer vsx-d512
of de kenwood 5070
de jvc rx 5040

http://www.agdrtv.com/amplitunery/jvc_rx_5040.php

is er ook in zilver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht*... ik ga naar de RAF en hun aanbiedingen dus en een medewerker van hun is ook een collega van mij (marktplaats) en heeft me gebeld met die 2 aanbiedingen van 200 .. dus de 5040 is er daar niet

en ik wil geen receiver halen vanuit andere kant nederland.. moet gewoon hier bij RAF zijn in emmeloord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Beide merken zijn volgens mij wel goed. Ik heb echter alleen wat ervaring met een pioneer vsx-d512. Zelf heb ik een wat duurdere marantz sr-4300, dus dat is een beetje het vergelijkingsmateriaal. De pioneer vind ik persoonlijk de eerste aantrekkelijke receiver als je een beetje kwaliteit wil. Hij geeft een aardig geluid en heeft ondersteuning voor Dolby digital en DTS. De mogelijkheden van de afstandsbediening zijn geweldig(andere apparaten aansturen enzo), alleen aan de vormgeving kan nog wel wat gedaan worden. De aansturing naar de verschillende modus vind ik soms wat ingewikkeld en ik mis een beetje de cs2 en de neo surround opties die stereo geluid omzetten in een surround geluid en die wel op mijn marantz zitten. Er blijft dan namelijk alleen pro-logic of de verschillende opties als movie, music enzo over om het geluid over meerdere boxen te verdelen en die vind ik persoonlijk wat tegenvallen.

Als je moet kiezen, luister dan even naar beide. Het is vaak zo dat je weinig verschil hoort, maar het kan bij dit budget net nog goed hoorbare verschillen opleveren, dus even luisteren kan geen kwaad.
De pioneer is in iederegeval een goed product voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels een andere.. in mijn ogen (en van me collega ook) veel betere deal..

voor 199.. sony str-de695 :D! komt donderdag/vrijdag binnen :D!

hij wist eerst ook niet dat ze die in de uitverkoop hadden.. gelukkig had een filiaal in Utrecht hem nog.. nieuw in doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:36:
ik krijg morgen mn yamaha RX-V750 en S550 DVD speler + KEF KHT 2005.2 speakers binnen, kan niet wachten! De keus voor de V750 heb ik mede gemaakt door GOT, ben echt erg benieuwd!

links voor geinteresseerde:
yamaha rx-v750 - www.kieskeurig.nl/nl/prod...Yamaha%20RX%20V750RDS.htm

Yamaha DVD-S550 - www.kieskeurig.nl/nl/prod...83FA8DD14C1256E8F006A401B

Kef KHT 2005.2 www.kef.com/KHT/reviews.htm (standaard een 5.1 set maar je kan losse speakers bijbestellen om de 7.1 die de receiver aankan volledig te gebruiken.)
Heb precies hetzelfde setje, alleen twee voor zuilspeakers gekocht, de jmlab 714 s speakers, alvast veel plezier met je set, klinkt echt goed....films zoals je ze nog nooit hebt "beleefd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:10:
[...]

Heb precies hetzelfde setje, alleen twee voor zuilspeakers gekocht, de jmlab 714 s speakers, alvast veel plezier met je set, klinkt echt goed....films zoals je ze nog nooit hebt "beleefd"
:P DANKJE

Ik hoor ook met normale tv details die ik nooit eerder gehoord had, DIK TEVREDEN! Nu nog een betaalbaar meubel om t spul in te zetten..

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 04-01-2005 22:14 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Denon 1705 binne en ik ben er erg tevreden over.

Hij klinkt erg goed, het is goed te horen dat deze versterker een groot bereik heeft. Hij heeft echt 3 digitale ingangen (dus geen gedeelde optische/coax ingang). Er worden veel relais in gebruikt om het singaal goed te schakelen. Waneer je door het roorster kijkt zie je dat er 2xDenon 10.000µF condesatoren in worden gebruikt om de voeding mooi af te valkken en de 6 * 3 transitors op de koelplaat van de eindtrap.

De bediening is echt perfect bij deze versterker, verdient zeker een dikke 10.
Personal memory Plus (Personal memory Plus slaat automatisch de surroundstanden, het kanaalvolume, de surroundparameters enz op in het geheuegen voor elke ingangsbron apart). Je kan doormiddel van één toets heel makelijk het geluids niveu wijzigen van de actiefe kanalen :*) . En waneer je geen subwoofer, center of wat anders niet aansluit, dan verbegt die automatche de instelingen van die luidsprekers die je toch niet gebruikt. . En je kan met de afstandbediening ook de cd/dvd/vcr/tv bedieningen en zelfs er mee uitzetten.
De pionier VSX-D510 van me vader vindt ik echt een ramp aqu bediening, ik bent echt blij dat deze Denon zoveel makelijker is te bedieningen. Me vader moet zelfs toegeven dat hij de Denon 1705 ook beter vind klinken

De nadelen,
*De schroef luidspreker aanslutingen, maar je kan de luidsprekers gelukig ook via banen stekkers aansluiten.
*Maar 1 coax ingang, ik moet binne kort maar de optische digitale uit bracket kopen voor in me computer.
*Geen digitaal uit, zou erg leuk zijn waneer je een minidisc speler hebt of waneer je platen wilt digitaliseren via de A/D dac van je receiver.
*Elktijd een klein beetje ruis, elke versterker heeft daar last van. Maar deze receiver heeft het iesje meer dan de meeste versterkers (of het licht aan me te gevoelige luidsprekers met een lage impidantie 6Ohm). Ik vind dit best wel min punt aan deze receiver, maar de goed geluids weergave maakt het helemaal goed.

Ik ben er erg tevreden over deze receiver _/-\o_ .
abetterprice.nl heeft maar meteen 5 van deze versterkers ingekocht waardoor ze nu deze versterker veel sneller kunne leveren. Voor de buget van 290 euro vind ik dit De versterker als de bove genoemde minpunten je niet afschrikken.
De Denon 1705 heeft ook vide conversie waardoor erg handig is, scheelt een hoop kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:14:
De nadelen,
*De schroef luidspreker aanslutingen, maar je kan de luidsprekers gelukig ook via banen stekkers aansluiten.
Volgens mij zijn deze aansluitingen juist beter omdat je dan beter contact hebt met de speakerkabel.
*Geen digitaal uit, zou erg leuk zijn waneer je een minidisc speler hebt of waneer je platen wilt digitaliseren via de A/D dac van je receiver.
Ik heb op mijn marantz sr4300 wel een digitale uitgang, maar daar kan ik alleen geluid uitkrijgen wat er ook digitaal inkomt. (zelfde verhaal als videoconversie die er bij mij ook niet opzit). Er zit dus geen A/D dac voor dit soort doeleinden in de receiver en ik gok dat dat bij meer receivers het geval is.
*Elktijd een klein beetje ruis, elke versterker heeft daar last van. Maar deze receiver heeft het iesje meer dan de meeste versterkers (of het licht aan me te gevoelige luidsprekers met een lage impidantie 6Ohm). Ik vind dit best wel min punt aan deze receiver, maar de goed geluids weergave maakt het helemaal goed.
Is deze ruis altijd aanwezig of alleen als je het volume maar heel iets open hebt staan. En neemt het toe als je het volume hoger zet of blijft het hetzelfde en overheerst de muziek de ruis op een gegeven moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:14:
Waneer je door het roorster kijkt zie je dat er 2xDenon 10.000µF condesatoren in worden gebruikt om de voeding mooi af te valkken
Sorry, maar 2x10.000uF is echt helemaal NIKS voor een eindversterker... (met 5 of 6 kanalen al helemaal niet)

Maar goed, daar is de prijs dan ook naar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 09-01-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:46:
[...]

Sorry, maar 2x10.000uF is echt helemaal NIKS voor een eindversterker... (met 5 of 6 kanalen al helemaal niet)
Je betaalt dan ook niet voor 90.000uF (Parasound 0wn4g3 :Y) ), vast een receivertje van 300 euro ofzo. Die kunnen qua voeding in 5 of 6 kanaals toch niet leveren wat ze opgeven.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 09:48
Offtopic:

En dan heb je altijd nog mensen die denken dat als je redelijk goed geluid wil er meteen 1000-en(of meer) euro's voor moet uitgeven...

In dit topic gaat het over instap recievers. Degene die ik hier zo voorbij heb zien komen waren zo rond de 400 euro en zeker niet boven de 1000. En als instap reciever ga je toch niet meteen een Parasound a 1500-2000 euro aanschaffen, of welke JT dan ook heeft.

Sorry hoor, maar die zin van JT:
vast een receivertje van 300 euro ofzo.
Kan ik me echt *** ** * ***** boos om maken :/ . Denk is na voor je iets op deze manier post.
Dat jij er nu zoveel geld voor over hebt betekend nog niet dat een reciever van 300 euro bij voorbaat slecht is, of in jouw gedachte(wat ik uit je zin heb kunnen opmaken): armzalig.

Als je het niet zo bedoelt hebt, sorry. Maar dit moest ik echt ff kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door allard_070 op 09-01-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

allard_070 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:46:
Sorry hoor, maar die zin van JT:

[...]

Kan ik me echt *** ** * ***** boos om maken :/ . Denk is na voor je iets op deze manier post.
Dat jij er nu zoveel geld voor over hebt betekend nog niet dat een reciever van 300 euro bij voorbaat slecht is, of in jouw gedachte(wat ik uit je zin heb kunnen opmaken): armzalig.

Als je het niet zo bedoelt hebt, sorry. Maar dit moest ik echt ff kwijt.
Je moet je er niet boos over maken. Zie het zo: een audiofreak heeft andere standaarden dan een gemiddelde consument. Dat geldt ook voor de computersystemen die je op GoT voorbij ziet komen. Maar niet alle GoT'ers zijn audiofreaks, dus een topic zoals deze is zinvol.

Je moet je echter wel realiseren dat een 5.1 bak met 6 versterkers(!) voor een paar honderd euro voor serieuze audiobegrippen tamelijk bagger is. Maar zoals ik al zei: alle waarde naar z'n geld, en dit is wat de gemiddelde consument koopt en goed vindt klinken.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.