Ik kan ook alleen maar aanraden om te gaan luisteren. Ik heb een maand geleden een HK AVR 135 gekocht, en me natuurlijk vantevoren even verdiept in de materie. In eerste instantie had ik vooral intresse in de Yamaha 457/557. Die had erg goede reviews en veel mogelijkheden voor het geld. Ik dacht ook dat het geluid in deze prijsklasse wel niet zoveel zou verschillen onder verschillende receivers. Dus ik ben gaan luisteren.... en die Yamaha was in mijn oren echt heel slecht ivm een paar andere receivers (Volgens mij een Denon en een HK AVR 130). Ik had echt nooit verwacht dat het zoveel zou schelen.Anoniem: 154446 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:42:
Ik heb dit topic eens doorgelezen, maar kom er niet uit.
Ik ben van plan een nieuwe reciever te kopen. Ik twijvel nog tussen de Yamaha 657 of de Denon 1906.
De prijs is bijde het zelfde, al koop ik hem niet in de winkel. Online zijn ze rond de 360 euro. In de winkel 550 euro. Dus dat scheeld een hoop geld.
Welke adviseren jullie?
Of is er een betere voor dat geld?
Wat ik je aan kan raden is naar de BCC te gaan, niet om iets te kopen maar om te luisteren. Bij de BCC in Enschede hebben ze een heel mooi systeem waarmee je verschillende speakers op verschillende receivers kan beluisteren. Dat werkt erg leuk. Je kunt echt heel goed vergelijken.