[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.572 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Net een Pioneer AX5Ai op de kop getikt met een IXOS I-link kabel erbij.

Je kan vooral tweedehands mooie kopen doen. Heb eerder een Pioneer 757Ai kunnen kopen van iemand.

Dan heb je al 2 hoogwaardige componenten terwijl ik dit nieuw nooit zou kunnen kopen.
Nieuwprijs van deze 2 samen ligt rond de €2500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

@M_v_A: Thx voor je input. Had ook al gezien dat de 1906 wel tevens in het zwart verkrijgbaar is, maar voor de 1706 geld dat vreemd genoeg niet. Maar daar zal ik de eventuele aankoop niet door laten afketsen. Die instelmicofoon zit ook bij Pioneer trouwens. Heb je toevallig vergelijkingsmateriaal met je nieuwe Denon? Of is dit je eerste receiver?

@Mac1987: Als je met 7 kanaals bedoelt: 6.1.....dan wisten we dat al. Als je 7.1 bedoelt dan weet jij meer dan wat er op de Denon site te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Damnit Mac1987 je bent me net voor. Ik wilde me net verbteren en zeggen dat je gelijk hebt :)
Ik zag ook dat de 1706 itt de 1906 geen s-video ---> component transformatie heeft. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Maakt alleen uit als je een plasma of lcd tv hebt of die van plan bent aan te schaffen. Maar een beetje voorbereid zijn op de toekomst is nooit mis natuurlijk :)

Ik zou zeggen: als je niet krap bij kas zit kun je beter de beste nemen als je twijfelt. Het verschil bij de 1705 en 1905 was ook merkbaar. Beter iets meer uitgeven dan later spijt krijgen (wat je niet moet overdrijven natuurlijk, bovendien maakt Denon geen rotzooi)

Ik heb zelf trouwens de AVR-1905, nooit spijt van gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 14-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:37

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb de JVD RX-5040 (nieuwer model dan de jvc rx-5032), die kostte via internet 180 euro en je kunt vreselijk veel instellen. Het geluid is ook prima.

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik vond de 1705 veelste veel ruisde, daarom had ik heb ik hem omgeruild voor de 1905 waar ik zeer over te spreken ben.
Als ik naar de 1906 heb ik het idee dat er weinig is verandert, alleen de microfoon en wat nieuwere software. Het zou me niet verbazen als die haast het zelfde klinkt als een de 1905.

Al vraag ik me af wat je nou met zo microfoon moet, als het goed is heb je 7 gelijken luidsprekers. Het beste is om je luidsprekers op de zelfde afstand te zetten, wat als voordeel geeft dat je ze ook allemaal het zelfde kan instellen voor de optimale geluidskwaliteit.

De 1906
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_av_AVR1906_inside1.jpg

De 1905
Afbeeldingslocatie: http://www.avprime.co.kr/image_1/0376.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-10-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26
ik wil ook een reciever halen, mijn budget is tussen de 200 en 300 in.

Ik heb nu 2 modellen op het oog, namelijk

Yamaha RX-V457 en de RX-V557

Kan iemand mij alternatieven aanbieden of zal ik gewoon bij 1 van deze 2 modellen blijven hangen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb vorige week bij raf in de rijnstraat te amsterdam,
een marantz sr 5500 gekocht voor 349
en een marants dv 6500 voor 299

ik kan je vertellen bij mediamarkt en bcc
kost de 5500 799 en de dvd 849
beide zelfde prijs, dus ben erg blij.

ze hebben er nog een aantal mischien iets voor iemand hierzo???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

Als je jezelf een beetje verdiept in de materie van het instellen van een surround receiver, is dat zeer goed te doen. Zo'n microfoon om in te stellen is handig, maar kost geld. En dat gebruik je slechts 1 maal, daarna alleen nog maar als je opstelling wijzigd. Je betaald dus voor iets dat je zelden gebruikt. Verder zijn veel receivers voorzien van allerlei surround instellingen, mijn ervaring (+/- 10 jaar) is dat je er meestal maar 2 gebruikt. Surround voor films en stereo voor muziek, de rest zul je niet missen als het er niet op zit. Probeer dus een receiver te vinden waar zo weinig mogelijk extra's op zitten voor hetzelfde bedrag, 9 van de 10 keer zul je op een kwalitatief betere receiver uitkomen.

Foo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Rainesh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:13:

Kan iemand mij alternatieven aanbieden of zal ik gewoon bij 1 van deze 2 modellen blijven hangen.
Ikzelf heb een Yamaha en ben er zeer tevreden over.
Nu lag m'n budget wel iets hoger dan de jouwe, maar dat zal niet echt veel uit maken. :)

Wat ik verder zo gelezen heb in dit draadje zal je je zeker geen miskoop hebben aan de Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Anoniem: 91634 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:47:

Al vraag ik me af wat je nou met zo microfoon moet, als het goed is heb je 7 gelijken luidsprekers. Het beste is om je luidsprekers op de zelfde afstand te zetten, wat als voordeel geeft dat je ze ook allemaal het zelfde kan instellen voor de optimale geluidskwaliteit.
Je gaat nu uit van de perfecte situatie: dat je zeven exact dezelfde surround speakers hebt en ook nog eens de ruimte hebt om je speakers allemaal even ver van de luisterpositie te plaatsen onder ook nog eens de ideale hoek. Wel, de praktijk wijkt hier eigenlijk altijd vanaf, dat zul jezelf toch ook wel begrijpen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Ray-zor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:04:
@M_v_A: Thx voor je input. Had ook al gezien dat de 1906 wel tevens in het zwart verkrijgbaar is, maar voor de 1706 geld dat vreemd genoeg niet. Maar daar zal ik de eventuele aankoop niet door laten afketsen. Die instelmicofoon zit ook bij Pioneer trouwens. Heb je toevallig vergelijkingsmateriaal met je nieuwe Denon? Of is dit je eerste receiver?
M.n vorige receiver was een 5.1 kanaals Philips receiver.
Qua geluid vind ik het niet zoveel uitmaken - het lijkt soms helderder te klinken, maar als je ze niet naast elkaar kunt beluisteren blijft het gokken.
Belangrijkste motivatie om een andere te kopen: makkelijker te bedienen en ik wilde een zilveren receiver i.p.v. die zwarte die ik had.

Mechanisch klinkt het wel degelijker dan die Philips - die relais die je hoort omklappen klinkt wel stoer. Ook de knoppen voelen degelijker aan, maar eerlijk is eerlijk: over die Philips had ik eigenlijk geen klachten.

Minpunt: de aan/uit knop is nogal klein. De standby knop is wel weer groot uitgevoerd, maar ik zet m'n apparatuur altijd echt uit.

@JC Ken: de veranderingen zijn idd beperkt. Wel wat meer digitale ingangen, waar ik wel blij mee was (heb 2 coax-ingangen nodig). Het vermogen is ook ietsje opgevoerd: 85 i.p.v. 80W.
En met die instelmicrofoon was ik redelijk blij: ik zit behoorlijk niet in het midden van de luidsprekeropstelling - na inregelen klonk het op de 'sweet spot' prima egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Abbadon schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:45:
[...]

Je gaat nu uit van de perfecte situatie: dat je zeven exact dezelfde surround speakers hebt en ook nog eens de ruimte hebt om je speakers allemaal even ver van de luisterpositie te plaatsen onder ook nog eens de ideale hoek. Wel, de praktijk wijkt hier eigenlijk altijd vanaf, dat zul jezelf toch ook wel begrijpen?
Je hebt toch wel een rolmaat?! Daarmee kan je de afstand netjes op de cm nauwkeurig meten. Het volume kan je:
a. luisterend afstellen (white noise testtone werkt errug goed)
b. metend met een dB meter (kost wel geld, echter beter dan luisterend, zeker voor de sub).

PS: die rolmaat argument is serieus bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De center en de fronts kan je 9 van de 10 keer perfect plaatsen, zo niet dan kan je beter de hele kamer anders gaan inrichten dan dat je het gaat proberen goed te maken door met de instelingen te gaan spelen.
Zet je achter luidsprekers op een standaard, dan kan je ze makelijk goed plaatsen. Eventueel de bank iets verschuiven.

Mocht je een opsteling wille met verschilende luidsprekers, of je luidsprekers niet zo goed kan plaatsen dan is zo microfoon wel erg handig.
Het is net wat je wilt, ik gauw het liefst voor het eerste.

@M_v_A,
Dat is nou net wat ik mis, een tweede coax ingang. Ik heb hem daarom maar doorgelust, al is het de boedling om eens een coax -> optische convertor aan te schaffen.
Ik heb de Denon 1905 in het zwart en daar heb ik toch spijt van, hij heeft namelijk goude letters terwijl haast alle andere appratuur witte letters hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 107284 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:53:
[...]

a. luisterend afstellen (white noise testtone werkt errug goed)
b. metend met een dB meter (kost wel geld, echter beter dan luisterend, zeker voor de sub).
ik heb een Harman Kardon AVR-235 hierbij zit een afstandsbediening met ingebouwde SPL meter, is dat te vergelijken met een dB meter ? Ik neem aan dat ie hetzelfde doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Ja alleen is een losse SPL meter veel nauwkeuriger. Ik zou hem er niet voor kopen, maar als je er een kan lenen (een SPL meter) zou ik die gebruiken in plaat van de ingebouwde. Die schijnt tot 2 dB af te wijken.

Het verschil tussen de 1905 en 1906 van Denon is onder andere de nieuwe transformator (zie plaatje), de mogelijkheid om de fronts te bi-ampen in 5.1 (beter geluid) en een lip-sync en dergelijken.

@ JC Ken :
Merkte je behalve ruis nog meer verschillen tussen de 1705 en 1905 zoals vermogen of geluidskwaliteit ofzo ? Ik twijfelde namelijk ook tussen deze twee en heb uiteindelijk maar besloten om de 1905 te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 20-10-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, ik ziet het. Maar dat mag ook wel iets zwaardere travo aangezien ze het vermogen iets hebben verhoogd.

Nee, ik kan op dat moment geen andere verschil tussen de 1905 en 1705. Maar de luidsprekers die ik toen had waren niet zo heel goed waardoor de botneckel meer bij de luidsprekers lag. Ik had alleen last van de hoeveelheid ruis, tenzij je een analooge ingang koos met de direct mode. Het was een constante niveu ruis onafhankelijk van de volume knop. Waneer je dicht op je luidsprekers zit (bijv bij de computer) en niet constante muziek/geluid heb maar wel de amp aan dan is die ruis zeer strorend.
Ik vermoed dat het de dac's zijn van de 1705 die zo ruiden, aangezien je het bij direct via analoog ingang het niet had. Maar dat weet ik niet zeker, voor het zeflde geld was het mischien een defecte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het orienteren voor een andere receiver voor in de woonkamer van mijn pa. Toevallig stuite ik in de mediamarkt op de Harmon Kardon AVR 235 welke wel een echt solide indruk op mij gaf maar helaas had ik niet genoeg tijd om er eens naar te luisteren :|

Hoe zijn de ervaringen met deze receiver? :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:13:

Ik heb sinds een maand ook de v557 en ben er zeer tevreden over. Kort enkele bevindingen (in 2 speaker opstelling):
+ Geluid is goed, ook korte signaal paden voor direct geluid. Ik vind het geen scherp geluid hebben zoals sommigen beweren, maar heb dan ook relatief warme speakers (zelfbouw vivace 94).
+ Afstandsbediening werkt goed samen met mijn andere apparatuur. Knoppen blijven opgelicht 's avonds (soort fluoriserend effect).
+ Afwerking is degelijk. Tevens lees ik op het internet ook dat Yamaha apparatuur zelden defecten vertoond.

= DSP Modes .. ze klinken leuk als je ook de soort muziek draait waar het voor gemaakt is (bv Vienna Hall voor klassieke muziek), maar het blijft een gadget voor mij. Ik gebruik ze verder dus niet.
= 1 Coaxiale ingang kan te weinig zijn, maar ik heb alles optisch aangesloten dus geen probleem.
= Vermogen is genoeg voor dagelijks gebruik en feestjes, maar verwacht geen wonderen. Wel slaat hij erg netjes af voordat het ernstig begint te vervormen.

- Display scherm op het front is erg moeilijk leesbaar in fel (zon)licht (bruin/rode letters)

Verder denk ik dat je niet echt een miskoop kan doen in deze prijsklasse. Ik heb ook positieve ervaringen met de Denon receivers bij m'n ouders. Maar heb deze uiteindelijk gehaald juist om wat af te wijken ;)
Ik heb ook nog gekeken naar (duurdere) NAD receivers e.d. maar besef ook dat deze apparatuur vaker kuren vertoond, wat je weer terug moet sturen, etc. Iets waar je ook niet altijd zin in hebt. Yamaha heeft wat dat betreft een goede reputatie.
Succes met je keuze verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Bij mij is het uiteindelijk de Denon 1906 geworden. Staat sinds 2 dagen in de kamer en ben er blij mee. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb dan ook totaal niks om mee te vergelijken. De voornaamste redenen waarom ik voor deze ben gegaan, en bijv. niet voor de Pioneer 915 of Denon 1706, is omdat Denon een betere naam heeft en de 1706 niet in het zwart te verkrijgen is. :/
Daarbij een JBL 200.5 speakerset (en een multifunctionele afstandbediening met learn-functie van de Aldi voor 6 euro :D) gekocht en ik ben prima in mijn nopjes.
Ik weet bijna zeker dat ik het verschil in geluidskwaliteit met een (paar) klasses hoger of lager niet zou horen, maar het verschil met de oude C-merk home-cinemasystem hoor ik toch wel degelijk. Een behoorlijke verrijking, en dat zeg ik niet alleen maar om mijn aankoop goed te praten. Grappig detail is dat alle losse dingen naast mijn TV (DVD/CD-hoezen, pennen en ander prullaria) ineens begonnen te trillen onder invloed van de nieuwe subwoofer/receiver combo. Niceness 8)
De kleine 600 euro die ik in totaal kwijt ben voor receiver en speakers is een leuke investering. Had voor mijn eisen misschien wat minder gekund, maar desalniettemin leuk speelgoed om te hebben. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[sorry voor schop]
Maar ik ben sinds kort ook geinteresseerd in het kopen van een receiver. Vereisten zijn; pc (audigy 2) coax en danwel s-video/composite aansluiten op receiver en DVDspeler zelfde idee maar dan composite. Nu kwam ik na veel zoeken uit bij de Kenwood KRF-V6090 voor 269 euro. Qua eisen aan aansluitingen lijkt deze te voldoen maar nu vraag ik me af hoe de kwaliteit (eigenschappen) van de versterker zelf is. In eerste instantie zal hij voornamelijk in stereo spelen op mijn Magnat Inspirat 4.1 140/250 3weg speakers maar later (bij meer geld) zal dit uitgebreid worden naar 5.1. Heeft er iemand ervaringen met kenwood en evt specifiek deze versterker range?

edit; of evt. andere suggesties natuurlijk! budget is max 300e

[ Voor 5% gewijzigd door r0el op 13-12-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ray-zor schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:51:
Daarbij een JBL 200.5 speakerset (en een multifunctionele afstandbediening met learn-functie van de Aldi voor 6 euro :D) gekocht en ik ben prima in mijn nopjes.
Die speakerset heb ik ook. Ik ben er heel tevreden mee gezien de prijs. Bij mij hangen ze aan een JVC receiver (RX-5040), waar ik ook blij mee ben. Ik vergelijk ook met de home-cinema setjes van rond de €400 in plaats van met high-end apparatuur, en dan komt m'n combinatie er echt niet slecht vanaf.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markybee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 00:32
r0el schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:17:
[sorry voor schop]
Maar ik ben sinds kort ook geinteresseerd in het kopen van een receiver. Vereisten zijn; pc (audigy 2) coax en danwel s-video/composite aansluiten op receiver en DVDspeler zelfde idee maar dan composite. Nu kwam ik na veel zoeken uit bij de Kenwood KRF-V6090 voor 269 euro. Qua eisen aan aansluitingen lijkt deze te voldoen maar nu vraag ik me af hoe de kwaliteit (eigenschappen) van de versterker zelf is. In eerste instantie zal hij voornamelijk in stereo spelen op mijn Magnat Inspirat 4.1 140/250 3weg speakers maar later (bij meer geld) zal dit uitgebreid worden naar 5.1. Heeft er iemand ervaringen met kenwood en evt specifiek deze versterker range?

edit; of evt. andere suggesties natuurlijk! budget is max 300e
Ik zit met hetzelfde dilemma, maar omdat ik voor dit geld geen receiver kan vinden die mij kan bekoren ga ik maar kijken voor tweede hands hier valt veel in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik vind het altijd leuk om te kijken wat er in de koopjeskelder van correct staat. Die kun je zien op www.correct.net Onder Receiver DPL/DTS staan nu genoeg receivers die in de prijsklasse iets onder de 300 euro zitten. Daar zitten veel merken bij die in dit topic al wel genoemd zijn. Over kenwood kan ik weinig vertellen, maar als je in dit topic zoekt op kenwood krijg je wel een aardige indruk over de kwaliteit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154446

Ik heb dit topic eens doorgelezen, maar kom er niet uit.

Ik ben van plan een nieuwe reciever te kopen. Ik twijvel nog tussen de Yamaha 657 of de Denon 1906.

De prijs is bijde het zelfde, al koop ik hem niet in de winkel. Online zijn ze rond de 360 euro. In de winkel 550 euro. Dus dat scheeld een hoop geld.

Welke adviseren jullie?

Of is er een betere voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Luisteren! Probeer eens of dat ding ergens in de buurt in een winkel staat...

[ Voor 78% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ze al gezocht. De Yamaha is nergens te vinden.

Wel op verschillende review site's is hij zeer goed bevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb een half jaartje terug de Denon 1906 gekocht samen met JBL200.5 speakers. Helaas is dit mijn eerste receiver dus ik kan eigenlijk geen oordeel geven over hoe goed/slecht ie is.
Ikzelf ben er erg tevreden mee. Naast dat je natuurlijk verwacht dat ie goed zijn best doet bij DVD's en CD's, is me ook heel erg meegevallen hoe de Denon het stereogeluid van TV omzet naar dolby surround. Bij films worden de juiste geluiden via de rear spreakers gespeeld zodat er toch een heel aardig surround geluid te horen is (in de oren van deze leek dan he :)). Bij praatprogramma's is dat echter niet echt aan te raden.
Als ik had geweten dat ik de receiver zo vaak met plezier zou gebruiken, dan had ik mijn budget denkleijk nog wat ruimer genomen.

Voor de rest: zelf luisteren is inderdaad het beste wat je kan doen als je niet kunt kiezen. Ikzelf heb dat niet gedaan (teveel moeite voor het relatief goedkopere segment), maar ben op reviews uit wat audio magazines afgegaan. Goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 154446 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:42:
Ik heb dit topic eens doorgelezen, maar kom er niet uit.

Ik ben van plan een nieuwe reciever te kopen. Ik twijvel nog tussen de Yamaha 657 of de Denon 1906.

De prijs is bijde het zelfde, al koop ik hem niet in de winkel. Online zijn ze rond de 360 euro. In de winkel 550 euro. Dus dat scheeld een hoop geld.

Welke adviseren jullie?

Of is er een betere voor dat geld?
Ik kan ook alleen maar aanraden om te gaan luisteren. Ik heb een maand geleden een HK AVR 135 gekocht, en me natuurlijk vantevoren even verdiept in de materie. In eerste instantie had ik vooral intresse in de Yamaha 457/557. Die had erg goede reviews en veel mogelijkheden voor het geld. Ik dacht ook dat het geluid in deze prijsklasse wel niet zoveel zou verschillen onder verschillende receivers. Dus ik ben gaan luisteren.... en die Yamaha was in mijn oren echt heel slecht ivm een paar andere receivers (Volgens mij een Denon en een HK AVR 130). Ik had echt nooit verwacht dat het zoveel zou schelen.
Wat ik je aan kan raden is naar de BCC te gaan, niet om iets te kopen maar om te luisteren. Bij de BCC in Enschede hebben ze een heel mooi systeem waarmee je verschillende speakers op verschillende receivers kan beluisteren. Dat werkt erg leuk. Je kunt echt heel goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 154446 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:16:
Heb ze al gezocht. De Yamaha is nergens te vinden.

Wel op verschillende review site's is hij zeer goed bevonden!
Het hoeft niet persé om díe yamaha te gaan, maar loop eens een winkel binnen waar ze beide merken verkopen... Meestal is een sound redelijk merkgebonden... Hoeft dan niet precies hetzelfde model te zijn, maar je kunt dan wel bepalen welke "sound" je beter ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is natuurlijk zo dat ik ze gewoon beiden moet beluisteren.

Kwa features zijn ze bijna gelijk. Alleen heeft Denon Optical Out enzo volgens mij. Maar of je dit gebruikt?! Zou het niet weten waarvoor...

De Yamaha heeft verschillend goed gereviewd. Ik ga binnen kort maar eens luisteren in de winkel.

Zal dan wel vertellen wat ik er van vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
MikeyMan schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:41:
[...]

Het hoeft niet persé om díe yamaha te gaan, maar loop eens een winkel binnen waar ze beide merken verkopen... Meestal is een sound redelijk merkgebonden... Hoeft dan niet precies hetzelfde model te zijn, maar je kunt dan wel bepalen welke "sound" je beter ligt...
Ik moet zeggen dat er toch behoorlijk wat verschil zit tussen de Yamaha 457 en de 757... Mag ook wel voor het prijsverschil natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Inmiddels heb ik een reciever gevonden die echt heerlijk is. De Jamo AVR-693! Ik heb het voor 299 euro gekocht bij Correct in Rotterdam.

Specs:

system AV Receiver
Weight (kg/lb) 13,2/29,1
Dimensions (HxWxD/mm/in) 150x435x372/5.9x17.1x14.7
allDiscreteOutputStages allDiscreteOutputStages
volumeControlGain Logarithmic -80 dB to +10 dB (1 dB steps)
powerOutput8Ohm1Khz 6 x 85 W/ch
powerOutput6Ohm1Khz 6 x 120 W/ch
powerOutput4Ohm1Khz 6 x 150 W/ch
peakPower8ohm 274 W/ch
peakPower6Ohm 346 W/ch
peakPower4Ohm 451 W/ch
thd 0.08%
dampingFactor 60
toneControls Yes (+/- 10 dB)
dolbyDigital dolbyDigital
dolbyDigitalEx dolbyDigitalEx
dolbyProLogic dolbyProLogic
dts dts
dtsES dtsES
dtsNeo6 dtsNeo6
multiChannelAnalogueInput multiChannelAnalogueInput
multiChannelAnalogueInputBass multiChannelAnalogueInputBass
cinemaFilter cinemaFilter
lateNightMode lateNightMode
osd osd
adjustableSpeakerDistance adjustableSpeakerDistance
digitalCrossoverMethod Triple
crossoverFrequenciesAvailable 40/60/80/100/120/150
analogueAudioInputs 4 sets
AVInputsRearPanel 3 sets
AVInputsFrontPanel 1 set
digitalAudioInputRear 2 opt. + 2 coax.
digitalAudioInputFront 1 opt.
analogueMultichannelInput Yes (5.1)
signalInputSensitivity 200 mV, 50kOhm
preampOut Yes (6.1)
audioRecordOut 1 set
digitalAudioOut 1 opt. + 1 coax.
videoOutCompositeAndSvideo 2 sets
speakerConnectionsBananaComp Yes
LfeSubwoofer LfeSubwoofer
headphoneJackAtFront headphoneJackAtFront
numberOfPresets 33
rds Yes
sensitivityFm Les than 2 uV/less than 10 uV
snRatioFm 70 dB (IHF-A)/68 dB (IHF-A)/35 dB
tunerThd 0.3% / 1.0% / 3.0%
displayDimmer Yes
sleepTimer 90 minutes, 10 min. steps
abSpeakerDrive A + B selectable
dac Yes (x8)

Hij heeft een grote zware ringkern trafo, waardoor ie altijd genoeg power heeft. Ik heb em aangesloten op een setje JBL E90 en het klinkt echt geweldig. Hij heeft 3 opticals en 2 coax aansluitingen om genoeg apparatuur aan te sluiten. Design vind ik zelf ook best mooi, ik kon kiezen uit de Yamaha RX-V457, Marantz SR-4500/5500 en deze Jamo. Ik ben uitgegaan van de onderdelen die in de Jamo zit , want die vind je normaal in de hogere reciever series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

DRAFTER86 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:37:

Wat ik je aan kan raden is naar de BCC te gaan, niet om iets te kopen maar om te luisteren. Bij de BCC in Enschede hebben ze een heel mooi systeem waarmee je verschillende speakers op verschillende receivers kan beluisteren. Dat werkt erg leuk. Je kunt echt heel goed vergelijken.
Waar je onwijs mee moet oppassen met dergelijke systemen is dat ze verkeerd zijn aangesloten. Ik hoor regelmatig verhalen van collega's die vroeger bij een audiozaak hebben gewerkt. Hier kregen ze provisie over een bepaald merk. Wat is dan makkelijker dan alleen de draden van dit merk in de juiste fase aan te sluiten..... De klant kan dit echter niet zien en hoort duidelijk verschil in het voordeel van het merk dat correct is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:56

sphere

Debian abuser

Rainesh schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:49:
Inmiddels heb ik een reciever gevonden die echt heerlijk is. De Jamo AVR-693! Ik heb het voor 299 euro gekocht bij Correct in Rotterdam.

Hij heeft een grote zware ringkern trafo, waardoor ie altijd genoeg power heeft. Ik heb em aangesloten op een setje JBL E90 en het klinkt echt geweldig. Hij heeft 3 opticals en 2 coax aansluitingen om genoeg apparatuur aan te sluiten. Design vind ik zelf ook best mooi, ik kon kiezen uit de Yamaha RX-V457, Marantz SR-4500/5500 en deze Jamo. Ik ben uitgegaan van de onderdelen die in de Jamo zit , want die vind je normaal in de hogere reciever series.
Wanneer stond die 5500 er nog dan? Daar heb ik voor gebeld, ze hadden hem niet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
je had een stand waar ze de 4500 hadden opgesteld met een setje Klipsch speakers (ouwe serie ervan) en daar tegenover stonden paar marantz recievers waaronder de 5500, 5600 en een high-end dacht de 7600 op elkaar gestapeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Na lang wikken & wegen heb ik bijna besloten tot de aanschaf van een Marantz SR4500 receiver. Maar nu zag ik dat er op dat apparaat geen Lip Sync zit. Ik ben van plan om in de (nabije) toekomst een mooie LCD-tv aan te schaffen. Is Lip Sync dan eigenlijk een must, of hoeft dat niet per see? Ik kom er niet helemaal uit....

(wel suf dat alle andere receivers in deze (prijs)categorie toch WEL LipSync hebben :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 22:28
Net als de processoren in een PC worden die in LCD (en TV's in het algemeen) steeds sneller. Het wordt dus steeds minder ene probleem. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het probleem nu ook niet zo groot meer.
Aan de SR4500 heb je in ieder geval een hele goede instapper. Hij heeft wat functie minder dan de (iets) duurdere modellen, maar verder kan hij zich er volgens mij mee meten. Ook in stereo doet hij het goed. Ik zou dus kijken of bijvoorbeeld je DVD-speler/Mediacenter het geluid niet wat achter kan laten lopen en voor dit model kiezen...
De enige goede reden hem niet te kiezen, is de afstandsbediening. Wat een walgelijk onhandig ding! :X

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Ja, dat dacht ik ook, dat het een mooie instapper was (budget is niet onbeperkt, zeker als er ook nog boxen en een tv bij moeten). Volgens mij is het een vrij gunstige verhouding tussen prijs en opties/mogelijkheden. Zat voor een TV aan de samsung LExxR51 serie te denken, ik weet niet of die veel last hebben van vertraging? (dat topic ook nog maar eens doorspitten).

(iemand een plaatje van die onhandige AB van Marantz overigens? ik had daar al meer over gehoord, maar kan nergens een plaatje vinden op internet om een idee te hebben van hoe 'fraai' die er uit ziet....(en ja, ben te lui om naar een winkel te lopen ;))....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/DeeD2k2/marantzab-tn.png

Veel plezier ermee... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zijn er ook dvd spelers met Lip Sync functie, maarja tot nu toe heb ik nog niet mee gemaakt dat het niet scyroon loopt. Ik snap trouwens niet hoe het aan je tv kan liggen want dan betekent dat tijdens het tv kijken ook allemaal niet syncroon loopt en dat lijk mij echt verschikelijk irritant(zo iets kom echt mijn huis niet binne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:33

Exirion

Gadgetfetisjist

DeeD2k2 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:15:
Net als de processoren in een PC worden die in LCD (en TV's in het algemeen) steeds sneller. Het wordt dus steeds minder ene probleem. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het probleem nu ook niet zo groot meer.
Daar vergis je je toch in. Misschien ben ik overkritisch, maar ik ervaar sync problemen als erg storend bij flat TV's. Ik heb een Philips LCD uit de Cineos serie (niet echt budgetmodellen) en ook daar vond ik het storend. Inmiddels heb ik een A/V processor die audio delay ondersteunt en is het probleem helemaal te verhelpen. Moet zeggen dat dat prettiger kijkt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

El Reino, als 299 euro nog binnen je budget is kan je de SR-5500 ook overwegen bij een bekende Rotterdamse firma. Hij is weer beschikbaar heb ik gehoord.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ja die AB zat dus ook bij mijn sr5500... :'(
Mijn vorige Pioneer vsx-915 had een veel betere (en learning) AB, die mis ik echt.
Ik ga binnenkort maar eens kijken naar een van die Logitech Harmony dingen.

Om de reciever uit te zetten moet je VERPLICHT eerst op AMP duwen :( , dit stoort mij nog het ergste
sphere schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:50:
El Reino, als 299 euro nog binnen je budget is kan je de SR-5500 ook overwegen bij een bekende Rotterdamse firma. Hij is weer beschikbaar heb ik gehoord.
Op dit forum mag je wel gewoon de naam zeggen hoor: www.correct.com
Hier heerst namelijk geen totalitair regime van een paar sponsors/ mods zoals op andere haateeforums >:)

[ Voor 32% gewijzigd door ZiegoM op 24-01-2006 11:58 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:43:
Ik snap trouwens niet hoe het aan je tv kan liggen want dan betekent dat tijdens het tv kijken ook allemaal niet syncroon loopt en dat lijk mij echt verschikelijk irritant(zo iets kom echt mijn huis niet binne).
In de TV kan natuurlijk een "interne lip sync" gebruikt worden, maar er zijn toestellen waarbij dit inderdaad een probleem is. Het komt in ieder geval door de TV, of, om precies te zijn, door de lading filters waar het beeld doorheen gaat.
Exirion schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:43:
Daar vergis je je toch in. Misschien ben ik overkritisch, maar ik ervaar sync problemen als erg storend bij flat TV's. Ik heb een Philips LCD uit de Cineos serie (niet echt budgetmodellen) en ook daar vond ik het storend. Inmiddels heb ik een A/V processor die audio delay ondersteunt en is het probleem helemaal te verhelpen. Moet zeggen dat dat prettiger kijkt :)
Er staat "volgens mij", kortom zeker ben ik niet. ;) Ik ben nog niet zo lang naar die dingen aan het kijken (ik heb wel veel gelezen), en bij de inspecties in de winkels is me nog niets storends opgevallen. Echter, als ik langer dan 30 minuten naar beeld en geluid dat niet synchroon loopt kijk, erger ik me ook helemaal kapot. Tegen de tijd dat ik tot kopen over ga, kijk ik ook zeer kritisch...
Dit neemt niet weg dat het (kleine) verschil een aantal mensen niet eens opvalt. Ook nu geld dus weer: Ga zelf eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Trouwens, voordat ik het vergeet, die Marantzen zijn allemaal heel leuk, maar let er ook op dat je cross-over voor de sub maar tot 80Hz als laagste stand kan. Dat betekent dat jouw sub het tot 80Hz dus goed moet doen. Enorm minpunt bij een verder leuke instapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Hmm...Correct is wel vrij goedkoopjes met de grote broer van de SR4500, de SR5500....299 euro, ligt netjes binnen budget, moet ik die toch maar ff bestellen dacht ik :D

...done ;)
(mijn dank is groot voor de tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

El Reino schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:22:
Hmm...Correct is wel vrij goedkoopjes met de grote broer van de SR4500, de SR5500....299 euro, ligt netjes binnen budget, moet ik die toch maar ff bestellen dacht ik :D

...done ;)
Ik heb hem hier staan. Erg goedkoop inderdaad voor een gloednieuwe sr5500.

En het is in ieder geval geen neppert ofzo ;)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

El Reino schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:22:

...done ;)
Ik heb hem net ook gehaald in Rotjeknor. Moet nog ff de doos open pulken om te zien of hij beschadigd is, of dat hij gewoon nieuw in doos was. Persoonlijk denk ik demo, maar ik zag hem niet staan in de koopjeskelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Je hebt toch niet net mijn bestelling ingepikt he? Ik verwacht eigenlijk een beetje dat ze een beperkte 'voorraad' hebben in zo'n koopjeskelder.... :(

Bij het bestellen zag ik voorbij komen dat ze me over dat apparaat zouden bellen...nou, ik ben benieuwd, morgen hele dag naast telefoon zitten dus...

DeeD2k2: die AB valt me reuze mee eigenlijk....kan altijd erger (4 verschillende AB's op tafel b.v.)

[ Voor 26% gewijzigd door El Reino op 24-01-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

El Reino schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:16:
Je hebt toch niet net mijn bestelling ingepikt he? Ik verwacht eigenlijk een beetje dat ze een beperkte 'voorraad' hebben in zo'n koopjeskelder.... :(

Bij het bestellen zag ik voorbij komen dat ze me over dat apparaat zouden bellen...nou, ik ben benieuwd, morgen hele dag naast telefoon zitten dus...

DeeD2k2: die AB valt me reuze mee eigenlijk....kan altijd erger (4 verschillende AB's op tafel b.v.)
Neuh, ik heb het vorige week geprobeerd, toen was er niks, eergisteren op internet weer een poging, omdat hij gewoon op de site bleef staan, en gisteren gebeld dat ik hem kon halen. Gewoon volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Die van mij was echt nieuw in doos, in de gewone winkel.
De originele tape zat er nog op en hij zat in een dubbele doos.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nou ik heb hem opengemaakt. Zag er allemaal keurig uit, maar niet nieuw in doos. Grootste teleurstelling was het ontbreken van het netsnoer. Daar heb ik dus maar even voor gebeld. Sturen ze na per post. Nog even gevraagd of er nog SR 5500s waren, en er was er nog een om 17:51 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
FIJN ;)

Nou maar hopen dat ze mijn bestelling nog verwerkt hebben....sssspannend haha
(mooi dat ik nachtdiensten heb deze week, kan ik hele dag naast mijn telefoon zitten..euh liggen)

nou ja, ik merk het morgen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
SHIT....net foontje van Correct, hij is er niet meer :( verdorie.
Iemand anders nog een idee waar de SR5500 wel te krijgen is voor een ong. vergelijkbare prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Yamaha 657 en de Denon 1906 beiden beluistert.

Ze zijn beiden echt SUPER! Zelfde prijsklassen in de winkel.

Ik heb gekozen voor de Yamaha. Omdat hij naar mijn gevoel iets beter overkwam, kwa helderheid.

Heb hem besteld op internet voor 379 euro, lijkt me niet duur. In de winkel ligt hij voor 549 euro!
Ik kan hem binnen 5 a 9 werkdagen afhalen!

Ik kan niet wachten!!
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben op zoek naar een nieuwe stereo receiver. Eigenlijk alleen voor stereo en ik wil vooral een A en B aansluiting. Nu heeft de Onkyo een mooie receiver met de TX8511 en dan icm met een sp303 of sp403 dvd\cd speler. Nu kreeg ik de tip om ipv de TX8511 ook eens te kijken naar de Onkyo TX-SR503 AV Receiver. Heeft een A en B aansluiting, voor audio gebruik je de puur mode, maar voor een dvdtje kun je ook met 2 speakers toch nog een beetje genieten van beter geluid (DTS). Ook laat je de weg open naar het toch aansluiten van meer boxen.
Ik heb nu een paar redelijk oude zuilspeakers staan van Translator en in de keuken een paar kleine Jamo's. Wat vinden jullie is het slimmer om nu toch maar een AV Receiver te nemen ipv een echte stereo receiver.
Trouwens weet iemand het verschil tussen de Onkyo SP303 of SP403 dvd speler? op de site van onkyo is het niet te vinden.

(De set is ter vervanging van een redelijk simpel akai minisetje en een cheapass aki (geen tikfout) dvd speler, dus qua kwaliteit kan ik er alleen maar op voorruit gaan lijkt me)

De boel wil ik bestellen in duitsland bij Medianess, scheelt behoorlijk met NL prijzen.

Link naar de SR503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:19

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik zat ook te denken aan een onkyo, ze krijgen wel prettige reviews die naar mijn smaak klinken. De 503 schijnt dan weer een stuk beter te zijn dan de voorganger de 502.

Uitgebreide verzameling reviews van veel populaire receivers, nog even op search drukken.

What hifi test tx-sr503e

[ Voor 12% gewijzigd door Initial G op 26-01-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:08
Misschien is deze stereo receiver wat voor jouw

Marantz SR4320
http://www.marantz.com/ne...2669&series=comp&type=str

Heb er eens een test van gelezen in What HIFI, ze waren positief maar voor dezelfde prijs kun je meestal ook een volledige 5.1 (6.1 of 7.1) receiver kopen. Dan kun je in de toemost nog verder uitbreiden als je dat wilt (een paar simpele achterluidsprekers en je hebt een basis van surround).

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 27-05 23:47
@ hjs:

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Harman Kardon HK3480, misschien ook het overwegen waard? :)
Overigens gebruik ik em i.c.m. Infinity Delta 70 zuilen.. prachtcombinatie :9
(Die SR4320 van Marantz en de Denon DRA1000 heb ik trouwens ook overwogen destijds)

[ Voor 19% gewijzigd door Laurenz op 26-01-2006 12:16 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb hem gezien in de winkel die HK3480, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooi

De HK3480 is trouwens redelijk wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 27-05 23:47
hjs schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:28:
Ik heb hem gezien in de winkel die HK3480, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooi

De HK3480 is trouwens redelijk wat duurder.
Ik moest ook wel even wennen aan het uiterlijk ja, maar ik vind em wel stijlvol opzich.
Neemt niet weg dat ik een wat minder hip uiterlijk zoals die Marantz en Denon opzich mooier vind hoor ;)

Ik vond pas een naar mijn mening wel interessant plaatje: Klik :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mooi plaatje, maar ik blijf denk ik toch maar bij de onkyo set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15
Ik heb besloten dat het maar eens tijd werd om een receiver aan te schaffen. Ik heb nu zo'n alles in 1 ding (Sony SB100), en nu ik vaker HD materiaal wil bekijken stuit ik dus op een probleem: die set heeft geen digitale ingang. En een mooie HD film bekijken met stereo geluid, is ook niet alles. Ik ben student, dus ja geld heb ik niet in overvloed :P(altijd mooi excuus), maar de keuze is gevallen op de Yamaha RX-V457.
Er is echter één probleem (althans, vermoed ik). Ik wil voorlopig nog even gebruik maken van de speakers die bij de SB100 zaten, nu is de subwoofer die daarbij zit, passief. Is het mogelijk om via bijv. een converter deze aan te sluiten op de receiver, of moet ik daarvoor echt een actieve subwoofer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sideshowbobbie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:40:
Ik heb besloten dat het maar eens tijd werd om een receiver aan te schaffen. Ik heb nu zo'n alles in 1 ding (Sony SB100), en nu ik vaker HD materiaal wil bekijken stuit ik dus op een probleem: die set heeft geen digitale ingang. En een mooie HD film bekijken met stereo geluid, is ook niet alles. Ik ben student, dus ja geld heb ik niet in overvloed :P(altijd mooi excuus), maar de keuze is gevallen op de Yamaha RX-V457.
Er is echter één probleem (althans, vermoed ik). Ik wil voorlopig nog even gebruik maken van de speakers die bij de SB100 zaten, nu is de subwoofer die daarbij zit, passief. Is het mogelijk om via bijv. een converter deze aan te sluiten op de receiver, of moet ik daarvoor echt een actieve subwoofer hebben?
Je hebt een filter nodig die de hoge tonen (alles boven de 50/60/70/80 hz (mag je zelf kiezen :P)
De sub sluit je dan gewoon op de speakerterminal voor bijv. B aan.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:15
bartvl schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:48:
Je hebt een filter nodig die de hoge tonen (alles boven de 50/60/70/80 hz (mag je zelf kiezen :P)
De sub sluit je dan gewoon op de speakerterminal voor bijv. B aan.
Zou je misschien een voorbeeld/link kunnen geven van zo'n filter? Ben namelijk niet helemaal thuis in deze categorie :9. Heb al gezocht hier op GoT en wat audioshops, maar ik zie allerlei verschillende filters voorbij komen dat ik door de bomen t bos niet meer zie zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Sideshowbobbie schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Zou je misschien een voorbeeld/link kunnen geven van zo'n filter? Ben namelijk niet helemaal thuis in deze categorie :9. Heb al gezocht hier op GoT en wat audioshops, maar ik zie allerlei verschillende filters voorbij komen dat ik door de bomen t bos niet meer zie zeg maar.
Owkee, hier haak ik af ;)
Ik hoopte dat je het vanaf hier zelf uit kon zoeken want ik weet het verder ook niet.
Ik weet wel dat er op sub-amps vaak de optie zit om um aan te sluiten met een filter. Maar dan kun je de sub beter actief gebruiken.
Misschien dat je op conrad.nl een filter kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Weet iemand of het stroomvebruik die dingen geven in de specs geven waardes zijn die de receiver constant vraag of alleen bij maximale belastng?
als ik de onkyo TX8511 en de SR503 met elkaar verglijkt verbruikt die SR503 ruim 2,5x zoveel stroom (220W tegen 590 watt). En dan vind ik eigenlijk 220 watt al veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Dat is het maximale vermogen dat ze kunnen leveren (220 W vs 450 W). De ene is echter stereo, en de andere een 7.1 receiver. De stereo (220 W) kan per box meer vermogen leveren dan de surround (450 W). Het vermogen dat je trek hangt natuurlijk ook af van het volumeknop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

luister je rustig radio dan verbruik je maar 50 watt of beide ?
Echter sluit je 7.1 aan en zet je de volume knop open, dan gaat ie richting de 450 watt, moet ik zo denken, of zal de SR503 altijd flink meer stroom vragen dan de TX8511, ook als je alleen radio luisterd :?
Zou toch een reden zijn om voor de stereo receiver te gaan, want dat zal toch de belangrijkste functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

Nou ik heb zelf een poosje terug een verbruiksmeter tussen mijn reciever gezet, en bij normaal volume pakte ie ongeveer 70watt stond de DB schaal op -20. Heb zelf een pioneer 2014i die pas bij het volume op nul een dikke 320watt pakte en voluit in de buurt van de 450watt kwam. Maar daar wordt je nogal doof van...... :D en het lijkt me niet zo goed voor de apperatuur 8)7

Hangt trouwens ook nog van de muziek af merkte ik wonderlijk genoeg op.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 28-01-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
hjs schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:23:
luister je rustig radio dan verbruik je maar 50 watt op beide ?
ja, dat klopt meestal wel als beide versterkers tenminste gewoon klasse AB zijn.
Echter sluit je 7.1 aan en zet je de volume knop open, dan gaat ie richting de 450 watt, moet ik zo denken
Ja, dat klopt ook, maar dan maak je echt wel veel herrie :P
, of zal de SR503 altijd flink meer stroom vragen dan de TX8511, ook als je alleen radio luisterd :?
nee
Zou toch een reden zijn om voor de stereo receiver te gaan, want dat zal toch de belangrijkste functie zijn.
Dit is dus geen reden om voor een stereo te gaan, je kunt namelijk ook je 7.1 receiver op stereo zetten. Een reden om toch een stereo receiver te nemen is dat de kwaliteit beter is voor dezelfde prijs als een surround receiver omdat er minder uitgangen nodig zijn en er dus meer geld beschikbaar is voor betere onderdelen. Een andere reden kan zijn dat je vooral muziek luistert en geen behoefte hebt aan Dolby digital etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Momenteel ben ik nog in het bezit van een Creative inspire 5500 set. Niks op aan te merken, maar ik wil toch maar is over stappen op een receiver + speakers.

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen:

Harman/Kardon AVR 130
5 x 45W 5.1-Channel A/V Receiver

Vermogen
* Uitgangsvermogen (per luidspreker) 45 Watt
* Aantal luidsprekers 5

Home theater functies
* Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, DTS
* Digital Surround

Input / Output
* Audio in 4
* Video in 4
* Video aansluiting(en) composiet, S-Video
* Digitaal in (coax) 3
* Digitaal in (optisch) 3
* Digitaal uit (coax) 1
* Digitaal uit (optisch) 1
* Meerkanaals input ja (5.1)
* Pre-out alleen subwoofer

Tuner
* Tuner
* RDS
* Voorkeuzezenders 30

Algemeen
* Afstandsbediening
* Gewicht 10,8 kg
* Afmetingen (B x D x H) 440x381x168 mm
* Kleur(en) Zilver/zwart
* Introductie model 2004

of:

yamaha RX-V457

Dolby Digital Receiver - Vermogen 6 x 85 Watt (rms)

Digital ToP-ART, Dolby Pro-Logic, Dolby Pro-Logic II, Dolby Pro-Logic IIx, Dolby-Digital, Dolby Digital EX, DTS Neo:6, DTS Digital Surround, DTS-ES, DTS-ES Discrete, DTS 96/24
Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer (YPAO) incl. Microphone
SILENT CINEMA
Virtual CINEMA DSP
Night Listening Mode
Quad-Field CINEMA DSP
DSP-Programs: 10
Surround Programs: 14
192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor
Audio Delay
Night Listening Enhancer
Processor Direct Switch: direct stereo
Audio Mute: 2-steps
Center GEQ: 5 - band
Video Processor
Component Video Terminals: 2 Inputs / 1 Outputs
Output: 1x Audio, 1 A/V
Speaker Selector: A, B, A+B
Subwoofer Uitgang
6-Kanaal Externe Decoder Ingang
Front Panel Input Terminal: 1x audio, 1x composite video
Inputs:
Video Conversion: Composite video and lt;- and gt;S-video
Auto Preset Afstemming
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): 6x130W
Standard Power (8 ohms, 20-20.000Hz): 6x85 W
Lineaire Demping
Dempings Factor (8 ohm, 20–20.000 Hz): 120
Frequentiebreik: 20 Hz - 15 kHz, +0,5, -2dB
Signaal/Ruis-Afstand (CD): 100 dB
Totale Harmonische Vervorming: 0,06%
Crossover Frequency: 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 160, 200Hz
Power Consumption: 360W
Standby Power Consumption: 0,1W
RDS ( Radio-Data-System)
Preset Station Memory: 40
FM selectiviteit: 70dB
FM signaal/ruis-afstand: 100dB
FM bruikbare gevoeligheid: 1,0µV
Afmetingen (B x H x D): 435 x 161 x 416 mm

De prijs verschilt niet zo ontzettend veel, van elkaar. Voor m'n speakers heb ik al de primus infinity 150 uitgezocht, deze passen perfect bij m'n kamer en hebben een fantastisch geluid. Voor een center en sub moet ik nog even kijken.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Roland_EM25 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:24:
Momenteel ben ik nog in het bezit van een Creative inspire 5500 set. Niks op aan te merken, maar ik wil toch maar is over stappen op een receiver + speakers.

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen:

Harman/Kardon AVR 130

of:

yamaha RX-V457

De prijs verschilt niet zo ontzettend veel, van elkaar. Voor m'n speakers heb ik al de primus infinity 150 uitgezocht, deze passen perfect bij m'n kamer en hebben een fantastisch geluid. Voor een center en sub moet ik nog even kijken.
Ik zou zeggen, ga luisteren. Er zit heel veel verschil tussen de HK en de Yamaha, ik zeg niet dat de een beter of slechter is, maar ik vond de HK véél mooier klinken. Heb dan nu ook een HK 135 (bijna hezelfde) icm een JBL SCS 178-speakerset thuis staan :P Bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

DRAFTER86 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:37:
[...]

Ik zou zeggen, ga luisteren. Er zit heel veel verschil tussen de HK en de Yamaha, ik zeg niet dat de een beter of slechter is, maar ik vond de HK véél mooier klinken. Heb dan nu ook een HK 135 (bijna hezelfde) icm een JBL SCS 178-speakerset thuis staan :P Bevalt goed!
Bedankt voor je reactie! Ik vind de HK er ook mooier uitzien, maar dat speelt natuurlijk maar een kleine rol.

Ik hoop dat ze bij de MM die infinity primus speakers verkopen, dan ga ik naar die combi luisteren!

Bedankt!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Roland_EM25 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:45:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik vind de HK er ook mooier uitzien, maar dat speelt natuurlijk maar een kleine rol.

Ik hoop dat ze bij de MM die infinity primus speakers verkopen, dan ga ik naar die combi luisteren!

Bedankt!
Ik kan je aanraden om ook naar die JBL SCS 178 te kijken, veel speaker voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben van plan om een reciever te kopen. Gebruik nu een oude stereo die alleen in stereo kan recieven. Mijn budget is rond de €200. En 2ehands kan ik een Pioneer VSX-D812 kopen voor €175. Ben alleen een n00b qua hifi dus wat is verstandiger? De VSX-D812 of een nieuwe VSX-415 of een VSX-515 of hebben jullie misschien een ander idee?
Ik zie door de bomen t bos niet meer iig ;)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb net de Onkyo SR303E besteld bij Medianess.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Momenteel zit ik met de Kenwood -V6090D-S maar gebruik de video-componenten die erop zitten helemaal niet en ga ze niet gebruiken ook in de toekomst. Nu zit ik met de gedachte te spelen deze te verkopen en een receiver van rond de 300 euro (100e meer dan nieuwprijs van huisige) te kopen van een 'beter' merk (yamaha, onkyo, pioneer, marantz (wat ik hier dus lees waar men lovend over is)) Wat denken jullie hiervan? Zal ik er merkbaar op vooruit gaan en is t de moeite waard? Ik weet t even niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

rOel, wat voor boxen heb je er aan hangen, heb je goede boxen ga je het verschil zeker horen als je een audio-versterker koopt die 50% duurder is. Persoonlijk keek ik naar de TX8511 van Onkyo, ik kreeg de indruk dat dat een van de beste receivers is in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
MCK schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:09:
Mijn budget is rond de €200. En 2ehands kan ik een Pioneer VSX-D812 kopen voor €175. Ben alleen een n00b qua hifi dus wat is verstandiger? De VSX-D812 of een nieuwe VSX-415 of een VSX-515 of hebben jullie misschien een ander idee?
Volgens mij is de VSX-D812 van een wat hoger budget(duurder model uit de serie toen) t.o.v. de andere twee. 175 euro is volgens mij wel redelijk goedkoop voor zo'n ding. Maar in de specificatie kan ik weinig verschillen vinden tussen de VSX-515 en de VSX-D812.

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 13-02-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
hjs schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:42:
rOel, wat voor boxen heb je er aan hangen, heb je goede boxen ga je het verschil zeker horen als je een audio-versterker koopt die 50% duurder is. Persoonlijk keek ik naar de TX8511 van Onkyo, ik kreeg de indruk dat dat een van de beste receivers is in die prijsklasse.
Frontspeakers 2x Magnat Project 4.1 350Watt speakers (toen dr tijd iets van 400 gulden p/s) en achter heb ik 2x Warfedale Diamond III basreflex (100Watt, prijs onbekend). Center is momenteel prut maar komt binnenkort betere. Volgens mij wel redelijke speakers dus. Dan de vraag; wat voor m'n huidige receiver te vragen? Hij is net een maand oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

r0el schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:27:
[...]

Frontspeakers 2x Magnat Project 4.1 350Watt speakers (toen dr tijd iets van 400 gulden p/s) en achter heb ik 2x Warfedale Diamond III basreflex (100Watt, prijs onbekend). Center is momenteel prut maar komt binnenkort betere. Volgens mij wel redelijke speakers dus. Dan de vraag; wat voor m'n huidige receiver te vragen? Hij is net een maand oud
He kewl, die Diamond III heb ik ook 2x :D Prijs weet ik ook niet, komen van mijn oma af, wat zij er mee moest... (maar ze klinken erg goed voor hun inhoud (5 liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

hjs schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:26:
ik heb net de Onkyo SR303E besteld bij Medianess.de
Hoeveel kost t verzenden naar Nederland? kan het nergens vinden :o O-)

Ik ga waarschijnlijk voor de Yamaha RX-V457http://www.redcoon.nl/red...productId/2065/index.html :) Iemand ervaringen daarmee?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht ;)
Gewoon dat ding in je warenkorb zetten en dan kun je Niederlande kiezen als bestemming.
Die Onkyo zijn de verzendkosten dan 27 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
MCK schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:30:
Ik ga waarschijnlijk voor de Yamaha RX-V457http://www.redcoon.nl/red...productId/2065/index.html :) Iemand ervaringen daarmee?
Wat ik hier lees op GoT mbt Yamaha is t allemaal qua geluid wel een van de betere. Zoizo een A-merk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

MCK schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Hoeveel kost t verzenden naar Nederland? kan het nergens vinden :o O-)

Ik heb de 440.
Inmiddels twee jaar in het bezit en nog steeds ontzettend blij ermee. Na deze twee nog geen probleem weten te vinden. Bij elke upgrade (voornamelijk speakers) blijft de potentie van deze 'instap' receiver me verbazen! (ik heb verder geen materiaal om deze 440 mee te vergelijken, laat staan de 457)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mijn onkyo is binnen uit Duitsland, mooi apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
DRAFTER86 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:03:
[...]

Ik kan je aanraden om ook naar die JBL SCS 178 te kijken, veel speaker voor weinig geld.
Hé die heb ik ook, i.c.m. een Pioneer VSX-D 512 S... ik geloof alleen dat JBL die boxen niet meer maakt, al is er inmiddels wel een alternatief wat qua design ook erg op die SCS 178 lijkt.

Echt prima geluidje voor een leuke prijs!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Net even naar hifi-corner in Groningen geweest, want ik heb toch liever een zaak in de buurt om het spul te kopen. De man had daar de Onkyo TX-SR503E staan voor 450 in combinatie met een DVD speler van 250. Als ik alleen de receiver kocht kostte hij 400, hij legde uit omdat voor hem sets inkopen voordeliger was. (is dat eerlijk of wat? :) ) Op zich nog vrij veel geld natuurlijk ware het niet dat hij een aanbieding had van de Mordaunt-Short 904A staande vloerspeaker voor 99 euro ps (normaal 149). voor 600 euro ben ik dus klaar daar, want ze brengen de boel ook nog gratis langs.

Al met al bijna geen verschil met de goedkoopste webwinkelprijzen dus en nog service ook, ga dus ook zeker even in de winkel kijken voordat je de Duitse economie steunt. (ik had natuurlijk ook nog een 90 euro kunnen besparen door alleen de receiver in Dld te kopen, maar nogmaals, een winkel in de buurt is veel zekerder.)

[ Voor 11% gewijzigd door Initial G op 16-02-2006 17:42 ]

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb me een YAMAHA RX-V357 besteld samen met het JAMO A305 PDD speaker set.
In de winkel klonken ze beide lekker, nu nog afwachten tot ze thuis aankomen, enkele uurtjes laten inspelen en voila ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 16:35

Aldmar

Niks...

Ik kijk al een hele tijd hier rond en nu wil ik ook een stap in de home-cinema richting zetten.

Ik zit te twijfelen of ik een Harman/Kardon avr 135 of de pioneer vsx-915 zal aanschaffen. Beiden zijn ze nagenoeg hetzelfde. De verschillen zijn grofweg:
-pioneer heeft een extra componentingang ( 3 tegenover 2).
-pioneer heeft 7.1 pre-out
-pioneer heeft A+B speakeropstelling
-H/K heeft een coax out

Ik heb ze beiden gehoord in verschillende winkels met ongeveer dezelfde speakers. Speakers waren ongeveer even groot en het merk was JBL maar het type was wel verschillend. Eerlijk gezegd kon ik niet echt verschil horen. Misschien dat het komt dat het verschillende winkels waren of dat ik te 'onervaren' ben op home-cinema gebied. Ik heb alleen een brakke radio en een 5.1 logitech pc setje.
Op dit moment heb ik alleen een lcd-tv (samsung le26m51) het geluid wat daar uit komt is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Ook heb ik een xbox 360 waarvan ik de mogelijkheid van optical out wil benutten. Mede door de 360 wil ik een 5.1 opstelling aanschafffen, dus een receiver en speakers. Wat betreft speakers ben ik er al nagenoeg uit. Dat wordt het infinity primus HCS pakket.
De hele opstelling moet in een kleine kamer passen (3x5). Zuilen zijn i.v.m. ruimte gebrek niet mogelijk. Daarom dus de infiniy keuze. Misschien dat ik in de zomer naar een kamer verhuis van 30 m2 maar dat is nog niet zeker.
In eerste instantie wou ik de H/K aanschaffen. Alleen het uiterlijk al :9 _/-\o_ Het uiterlijk past perfect bij mijn tv. Toen ik verder ging zoeken kwam ik dus de pioneer tegen. Die vind ik ook mooi, maar de H/K serie steekt er toch wat mij betreft met kop en schouders boven uit. De denon en yamaha vind ik beiden spuuglelijk. Onkyo heeft niet echt iets wat ik zoek. Welke receiver kan ik het beste aanschaffen? Welke is van beter kwaliteit? Zijn de extra's van de pioneer ten opzichte van de H/K doorslaggevend? Hebben jullie ervaring met beide receivers?

Op dit moment neig ik naar de pioneer. Hij kan meer en is ietsje goedkoper. Het uiterlijk van de H/K spreekt mij echter ook zeer aan! Daarvoor wil ik best ietsje meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Kwaliteit maakt niet veel uit, al is hificorner groningen van HK afgestapt omdat ze te veel terugkregen door uitval en storingen. Het schijnt dat HK niks speciaals meer is. Ze zien er wel leuk uit.

Je moet niet teveel op prijsverschil letten, zo'n apparaat gaat jaren mee en dan ben je duurder uit als je eerst 50 euro te goedkoop gegaan bent en toch een duurdere gaat kopen b.v. over 2 jaar. Maar als ik het zo hoor stel je niet al te hoge eisen, dus elke instapreceiver (i.i.g. een stap erboven) zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Initial G schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:48:
Het schijnt dat HK niks speciaals meer is. Ze zien er wel leuk uit.
Goh, eindelijk iemand die het snapt. HK was jaren geleden een topmerk, en dat is blijven hangen. Nu is het niks meer dan alle andere mainstream zut. Als de looks je aanspreken zijn het leuke dingen maar je hoeft het echt niet te kopen "omdat het HK is".

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:58:
[...]

Goh, eindelijk iemand die het snapt. HK was jaren geleden een topmerk, en dat is blijven hangen. Nu is het niks meer dan alle andere mainstream zut. Als de looks je aanspreken zijn het leuke dingen maar je hoeft het echt niet te kopen "omdat het HK is".
Inderdaad, heb zelf een H/K, maar zou er nooit meer een kopen... tenminste, niet als ze niet wat aan de kwaliteit gaan doen... Vanaf het modeljaar wat ik heb is het alleen maar achteruit gegaan...

Hoewel ik ooit ergens een verhaal heb gehoord van iemand die beweerde de H/K over het algemeen nooit veel geweest is, maar dat de eerste nederlandse importeur nogal zijn best deed, en verschillende componenten verving voordat de apparaten de markt op gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Exirion schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:58:
[...]

Wat is mainstream zut? Ik schat HK zelfs lager in dan Marantz, NAD, Yamaha en Denon, de mainstream merken. Met het verschil dat die merken ook spullen maken die zeker geen mainstream zut zijn, en HK zeker niet met ze mee gaat in die prijsklasses.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 16:35

Aldmar

Niks...

hmmmz, als ik dit zo lees doe ik dus geen miskoop als ik de pioneer vsx-915 aanschaf ;) wat betreft de kwaliteit dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ook niet mijn merk... Voor dat geld zou ik voor een NAD/Cambridge Audio/Denon/Onkyo gaan...

Ben ook niet zo'n fan van pioneer, maar das meer een gevoel... Aan de andere kant... Als je er geen gevoel voor zou hebben zou je sowieso niet zo belachelijk veel geld uitgeven aan audio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Aldmar schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:34:
hmmmz, als ik dit zo lees doe ik dus geen miskoop als ik de pioneer vsx-915 aanschaf ;) wat betreft de kwaliteit dan :)
Ik heb de Pioneer 915 ongeveer een half jaar gebruikt in mijn set. Opzich een aardige reciever, maar ging op hogere volumes snel vervormen waardoor de klank scherper werd. In combinatie met mijn JBL Northridge serie ook geen goede match (te schel), ik had hem namelijk ook blind gekocht. Ben veel meer tevreden over mijn huidige Marantz. Maar als die look je niet aanstaat...

De Pioneer heeft overigens wel een erg goede afstandbediening (learning). Die mis ik wel, mijn Marantz heeft echt een onding.

\_Specs_/

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.