[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Bor de Wollef schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:05:
[...]

Waarom kan Denon "nog net" en wat betreft Onkyo?
Inderdaad, onkyo is toch wel een highend merk. Sony is daarentegen helemaal niets. Je betaalt veel te veel voor die ES zooi, en dan heb je nog maar de helft van wat je zou hebben bij bijvoorbeeld denon of onkyo. Alleen de allerduurste dingen van sony zijn "om aan te horen". Denon is imo ook een highend merk.

Waar zijn: T+A, arcam, cambridge, en noem ze maar op? de merken die jij noemt zijn eigenlijk het middensegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142451

Anoniem: 12609 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:44:
[...]

Persoonlijk vind ik de Marantz SR serie het degelijkst overkomen.
Het begint al bij de volumeknop. Die Marantz is lekker zwaar en voelt gewoon goed aan, de rest voelt aan als goedkoop en licht. Allemaal plastic, vooral die HK. Design is verder wel mooi hoor.
Het gaat mij er meer om welke de beste ondersteuning geeft bij geluidsweergave, vooral omdat
ze rond de zelfde prijsklase zitten wordt het moeilijk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Ik zou zelf voor en yamaha 650 gaan, goede receiver waar je alle kanten mee opkunt, makkelijk te bedienen. Maar als je één van die receivers zou willen, de marantz en h/k zijn wat lastiger qua bedieningsgemak, zou gewoon voor de denon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb ook interesse in de Marantz SR-4500, maar heb hier een aantal vraagjes over.

Huidige situatie:

Cyberhome dvd-speler + Cyberhome 5.1 speakerset.

Toekomstige situatie:

Cyberhome dvd-speler - Marantz SR-4500 - Cyberhome 5.1 speakerset (wordt later vervangen).

De cyberhome heeft 5.1 tulp (analoog) uitgang en digitaal (optical en coaxial). Voor nu wil ik de analoge 5.1 tukp stekkers aansluiten op de marantz en daarna de 5.1 tulp stekkers vd speakers aansluiten op de marantz. Kan dit en kan ik dan gebruik maken van DTS?

Op de site van maranz lees ik; Analoog in/uit: 7/4; wat betekent dit precies? 7 ingangen en 4 uitgangen? Maar ik heb volgens mij 6 analoge tulp uitgangen nodig? (5.1 cyberhome speakers?)

Kan ik beter mijn dvd-speler digitaal (optisch of coaxial) aansluiten op de marantz, of maakt dat niks uit omdat ik toch analoog naar de speakers ga vanaf de marantz?

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door kavorka op 21-04-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor wat betreft die Onkyo's: Ik heb een TX-DS595 staan en ik ben er toppie tevreden over. Nou eisen mijn speakers niet heel veel vermogen van de amp (5x Kef Q1's + Rel Strata III) maar hij trekt het op 80% van zijn vermogen prima :) De afstandsbediening van het ding is een van de fijnste die ik ook in mijn handen heb gehad, overzichtelijk, reageert als een razende en je kan bijna alles direct instellen. Ik heb bijvoorbeeld mijn LFE kanaal standaard uitstaan, de sub draait dan over de Neutrix. Maar op het moment dat ik een film wil gaan kijken zet ik de LFE aan (dat kanaal staan aanzienlijk harder op mijn sub :P ) en dan rammelt de sub lekker mee. Voordeel is dat ik niet constant naar de sub hoef te lopen om hem harder / zachter te zetten als ik wat meer power in de film wil tov muziek. Ook de stereo weergave is meer dan prima in orde :)

Hoewel Onkyo redelijk onbekend is, is het super spul. (Spreek iemand maar eens aan, Onkyo huh?) Maar onbekend maakt in dit geval niet onbemind :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 21-04-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kavorka schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:39:
Ik heb ook interesse in de Marantz SR-4500, maar heb hier een aantal vraagjes over.

Huidige situatie:

Cyberhome dvd-speler + Cyberhome 5.1 speakerset.

Toekomstige situatie:

Cyberhome dvd-speler - Marantz SR-4500 - Cyberhome 5.1 speakerset (wordt later vervangen).

De cyberhome heeft 5.1 tulp (analoog) uitgang en digitaal (optical en coaxial). Voor nu wil ik de analoge 5.1 tukp stekkers aansluiten op de marantz en daarna de 5.1 tulp stekkers vd speakers aansluiten op de marantz. Kan dit en kan ik dan gebruik maken van DTS?

Op de site van maranz lees ik; Analoog in/uit: 7/4; wat betekent dit precies? 7 ingangen en 4 uitgangen? Maar ik heb volgens mij 6 analoge tulp uitgangen nodig? (5.1 cyberhome speakers?)

Kan ik beter mijn dvd-speler digitaal (optisch of coaxial) aansluiten op de marantz, of maakt dat niks uit omdat ik toch analoog naar de speakers ga vanaf de marantz?

Bedankt voor jullie hulp!
Dat gaat dus ook niet, je speakerset accepteert alleen lijnsignaal, geen versterkt signaal zoals dat uit die marantz komt... Mocht de marantz losse voorversterkeruitgangen hebben kan het wel...

Daarbij, je kunt denkik beter de dac van je marantz gebruiken dan van de cyberhome (ergo: gebruik digitaal tussen dvdspeler en versterker ipv analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Onkyo redelijk onbekend? Dat merk is al best oud hoor en werd (word) altijd als de tegenhanger van Denon beschouwd. Als Onkyo onbekend is, is denon dat ook.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
kavorka schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:39:
De dvd-speler moet je digitaal aansluiten als je de dts decoder van je receiver wilt gebruiken. De boxen zou je kunnen aansluiten op de 7.1 pre-outs die marantz als één van de weinige budget receivers heeft. Dan kun je het volume regelen met de marantz.
Dit zijn inderdaad de analoge stereo ingangen. Dit is natuurlijk wel exclusief de de digitale uitgangen en 7.1 pre-outs waar je jou speakerset op aan kan sluiten.
Als je hem analoog aansluit gebruik je de decoders(Dolby digital) van de cyberhome, als je hem digitaal aansluit gebruik je de decoders(DD/DTS) van de marantz. Digitaal heeft dus de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:15:
Onkyo redelijk onbekend? Dat merk is al best oud hoor en werd (word) altijd als de tegenhanger van Denon beschouwd. Als Onkyo onbekend is, is denon dat ook.
Vraag aan de gemiddelde Nederlander Onkyo, en ze kennen het niet. Ik heb wat van die "audioliefhebbers" op mijn werk zitten (je wil vervolgens dus niet weten wat ze hebben staan overigens) en ze kennen Onkyo niet :) Ik heb hiervoor een Onkyo stereoamp gehad, perfect spul icm een stel JK-Akoestics, maar als je die combinatie vermeldt dan begint 80% van Nederland met de oren te klapperen.

Zo heel bekend is Onkyo niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Onkyo is toch echt Heel wat bekender dan JK-acoustics hoor. Onkyo wordt gewoon verkocht door de mainstream - hifi winkels, vogelzang, correct, staffhorst, hobo, raf, etc. etc. Hebben allemaal standaard onkyo op voorraad. Zeker aan het begin van de dolby digital revolutie waren zij met een mooie receiver voor 1500 gulden (de TX-DS 545 :P) erg bekend en populair en goede competitie voor de mooie QS receiver van sony die toen net nieuw was (str db 925 :)).

Nu is het gelukkig allemaal een stuk goedkoper geworden, nu koop je voor 250 euro een instapper in plaats van voor 700 euro destijds :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkyo :9~

* Anoniem: 114270 trots op zijn onkyo is:
(TX-DS787)
Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0052.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Anoniem: 114270 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:31:
onkyo :9~

* bartvl trots op zijn onkyo is:
(TX-DS787)
[afbeelding]
* bartvl is ook trots op zijn Onkyo DVD-speler (dv-sp500)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
bartvl schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:57:
[...]

* bartvl is ook trots op zijn Onkyo DVD-speler (dv-sp500)
Ik ken de SP500 niet, ik heb de DV-S555 :) Dat ding viel twee jaar terug met zijn prijs niet in de categorie lowend, maar het is een geweldig ding. Ongelofelijk snel, het beeld is 10x beter dan de Marantz DV3100 die we beneden hebben staan en had ik al gezegd dat tie snel was? ;)

Aanrader :) Maar dat geldt voor al het Onkyo spul imo :)
Nuttig 8)7 :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 21-04-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus hij is wel snel enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zeker wel!!!
Films zijn op zijn minst een half uur eerder afgelopen dan op de JVC van mijn ouders!!!!
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142451

Ik heb nu me lijstje verkleint, ik twijfel nog tussen de - Yamaha RXV450-RXV650
of de - Onkyo TX-SR501E

Ik heb een JBL SCS 200.5 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
even een schopje.
Ik ben op zoek naar een nieuwe surround versterker.
het belangrijkste voor mij is dat er een Digitaal in (optisch) en Digitaal uit (optisch) op zit.
verder wil ik er het liefst niet meer als 250/300 aan uitgeven.
goed geluid ben ik niet gewend, heb zelf ook maar crappy boxen dus.
heeft iemand een aanrader, aangezien er zo veel versterkers zijn. :)

Harman Kardon Surround Receiver AVR 130 359,00EUR leuk mij heel erg mooi maar is best wel buiten mijn budget en overkill voor mij. :(

edit: is een JVC Audio/Video control receiver RX-5050 177,00EUR iets? aangezien dit toch wel een mooie prijs is. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 02-05-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
weer kickje,

ik ga denk toch maar sparen voor die harman kardon av-130. lijkt mij echt een super versterker. :Y)
of raden jullie dit mij af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 14:36
Ik weet in ieder geval had hij maar 300 E hoeft te kosten (wordt zelfs gratis voor je verzonden) door een grote electronica winkel ergens in Rotterdam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Roet schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:41:
Ik weet in ieder geval had hij maar 300 E hoeft te kosten (wordt zelfs gratis voor je verzonden) door een grote electronica winkel ergens in Rotterdam :P
jah had zelf ook al winkels gevonden die hem voor ongeveer 290 leveren. maakt het toch wel weer aantrekkelijker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de laatste tijd de apparatuur van onkyo alleen erg lelijk, veel te veel knopjes etc. Ik vind persoonlijk het geluid van NAD erg mooi, alleen hebben de laatste receivers nogal veel last van een brom.

Voor 300 euro is de h/k 130 mooi, ik ben alleen geen fan van de h/k betrouwbaarheid en het bedieningsgemak. Geluid is wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

-snip- dit is geen "is dit speakersetje goed?" topic. Elke hifi set werkt op elke receiver, ga ernaar luisteren en je weet of jij het mooi vindt.

[ Voor 96% gewijzigd door JvS op 07-05-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 18:14
De denon 2105 staat bij correct in de koopjeskelder nu voor 449, denk dat ik die maar ga halen binnenkort. Vooral de autosetup en 7.1 trekt me bij dit apparaat in tegenstelling voor anderen die dat niet altijd gecombineerd hebben en zeker niet voor deze prijs.

http://www2.correct.com/a...36ad965a969a8fd3abc58fc0b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 17:14

sphere

Debian abuser

Het kan natuurlijk je apparaat niet zijn, maar de Yamaha 650 doet dat ook...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 16:25
welke van deze 2 kun je het beste kopen,

yamaha rx-v457
yamaha rx-v550

http://www.yamaha.com/yec/products/receivers/RXV_series.htm

de 457 is een nieuwer model, maar ze zitten allebei rond de 280 euro, maar het is moelijk om er gedetaileerde informatie over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Nog 1 opmerking ter ondersteuning dat de kwaliteit van Onkyo 20 jaar ook al erg goed was:
De Onkyo T-9090II tuner is de beste analoge tuner ooit gemaakt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Videopac schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:21:
Nog 1 opmerking ter ondersteuning dat de kwaliteit van Onkyo 20 jaar ook al erg goed was:
Jah, goed onderbouwd ook... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
tabakje schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:42:
welke van deze 2 kun je het beste kopen,

yamaha rx-v457
yamaha rx-v550
Over het algemeen brengen deze merken(yamaha, marantz, hk) elk jaar een nieuwe lijn op de markt die vaak maar weinig verschilt t.o.v. de oude. Soms wordt echter het uiterlijk wel flink onder handen genomen(zie nieuwe modellen van harman kardon). De yamaha rx-v550 is dus de oudere variant op de rx-v557 en die is net wat krachtiger dan de rx-v457, dus waarschijnlijk is de rx-v550 de beste optie. Maar het kan zijn dat een nieuwere model net die ene feature heeft die je graag zou willen hebben.(omgekeerde komt ook wel eens voor, dat ze er dingen hebben afgehaald die op oudere modellen nog wel zaten) Persoonlijk zou ik altijd naar de iets oudere lijn kijken omdat je dan stukken voordeliger uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
cool_zero schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Over het algemeen brengen deze merken(yamaha, marantz, hk) elk jaar een nieuwe lijn op de markt die vaak maar weinig verschilt t.o.v. de oude. Soms wordt echter het uiterlijk wel flink onder handen genomen(zie nieuwe modellen van harman kardon). De yamaha rx-v550 is dus de oudere variant op de rx-v557 en die is net wat krachtiger dan de rx-v457, dus waarschijnlijk is de rx-v550 de beste optie. Maar het kan zijn dat een nieuwere model net die ene feature heeft die je graag zou willen hebben.(omgekeerde komt ook wel eens voor, dat ze er dingen hebben afgehaald die op oudere modellen nog wel zaten) Persoonlijk zou ik altijd naar de iets oudere lijn kijken omdat je dan stukken voordeliger uit bent.
tx.

ik denk dat ik voor de yamaha 550 ga en dan denk ik dat ik er 2 JBL northridge e50 speakers bij doe van 158 euro per stuk.

Is dit een verstandige keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door tabakje op 01-06-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07
Ga meteen voor de E80 bijna net zo duur als je de ruimte hebt.
Want vergis je niet de E50's zijn grote boekeplank speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Er van uitgaande dat je misschien ooit nog naar 5.1 wil gaan uitbreiden is dit de versterker een goed keus.

Voor de boxen geldt dat je moet kopen wat je zelf mooi vindt klinken. Er zit heel veel verschil tussen speakers en iedereen vindt weer wat anders mooi klinken. Dus het enige advies dat hier op GOT gegeven zal worden is dat je zelf moet gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
leonbong schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:06:
Ga meteen voor de E80 bijna net zo duur als je de ruimte hebt.
Want vergis je niet de E50's zijn grote boekeplank speakers
ik hou alleen niet van die lange staande speakers, vandaar de e50's, en die e80's zijn 40 euro duurder per stuk btw.

ik zal idd dan maar eens moeten gaan luisteren in de winkel.

tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Weet iemand waat je een mooie blokgolf kan downloaden als een *.wav bestand ?
Ik ben namelijk bezig om me denon 1905 uitgebreid te testen en een revieuw over te maken, de bandbreedte van de eindtrappen, preouts enz. Alleen wil ik ook nog de D/A converter testen zonder de A/D omzetter te gebruiken.

Alvast bedankt, waneer de revieuw af is post ik hem hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Videopac schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:21:
Ik denk dat elke merkfreak dan toch z'n eigen merkje gaat opgeven ;) .
cool_zero schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:08:
Er van uitgaande dat je misschien ooit nog naar 5.1 wil gaan uitbreiden is dit de versterker een goed keus.

Voor de boxen geldt dat je moet kopen wat je zelf mooi vindt klinken. Er zit heel veel verschil tussen speakers en iedereen vindt weer wat anders mooi klinken. Dus het enige advies dat hier op GOT gegeven zal worden is dat je zelf moet gaan luisteren.
Eerste punt is mooi, alhoewel hij zelf al een beetje aangeeft niet van vloerstaanders te houden (qua uiterlijk dan).

Laatste puntje geldt natuurlijk overal voor :) . Ik ga geen spulen kopen die ik niets vind tenminste :P .
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:20:
Weet iemand waat je een mooie blokgolf kan downloaden als een *.wav bestand ?
Ik ben namelijk bezig om me denon 1905 uitgebreid te testen en een revieuw over te maken, de bandbreedte van de eindtrappen, preouts enz. Alleen wil ik ook nog de D/A converter testen zonder de A/D omzetter te gebruiken.

Alvast bedankt, waneer de revieuw af is post ik hem hier wel.
Hoe ga je die precies testen? Ik weet niet veel van interne schakelingen van versterkers/receivers, maarschadelijk voor het apparaat zal het niet zijn (hij kan ze tenslotte ook maken als je hem te hoog jast :P ). Je zulthet ongetwijfeld weten, maar de speakers er dan af :) . Tweeters houden niet van blokgolven.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een scoop en true rms meter kom je een heel eind, luidsprekers worden natuurlijk losgeschakeld omdat ze het singaal kunne beinvoelden door hun impidantie verloop.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik aan een digitaal bloksingaal kan komen, want ik vermoed dat de D/A omzetter de zwakste punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een digitaal bloksignaal in wav kun je makkelijk zelf maken, er zijn diverse tooltjes. Zelf had ik een paar jaar geleden iets gebruikt waarvan ik de naam ben vergeten. Even googlen levert onder andere dit op, maar er zijn ongetwijfeld ook gratis alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De demo is ook wel goed ;) , ik ga zo even lekker meten en dan laat ik wel horen wat de meet resoltaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Zijn er mensen die ervaringen hebben met slimline receivers? Heb nu een Pioneer 712, maar ben op zoek naar iets kleiners wat mooi in een meubel past. Zat zelf te denken aan de JVC RX-D201(http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-D201SE&catid=66).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Nevie schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:10:
De denon 2105 staat bij correct in de koopjeskelder nu voor 449, denk dat ik die maar ga halen binnenkort. Vooral de autosetup en 7.1 trekt me bij dit apparaat in tegenstelling voor anderen die dat niet altijd gecombineerd hebben en zeker niet voor deze prijs.

http://www2.correct.com/a...36ad965a969a8fd3abc58fc0b
die denon is een prima receiver, die heb ik zelf ook! ik heb een tijdje geleden voor een veel geschiktere prijs in duitsland gekocht, toen hij in nederland nog veel duurder was. Op bijvoorbeeld www.hifinesse.de kost hij al tijden €453,-. Ook toen die receiver hier in nederland nog niet echt onder de adviesprijs te krijgen was..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De D/A convertor van de Denon 1905 is erg goed, alleen de A/D is minder maar kan ook zijn dat voor elke A/D omzetter erg moelijk een blokgolf goed om te zetten.
De ferquentie verloop is alleen niet te meten, het engiste wat ik meet is de verloop van me meter/ functiegenerator tenzij ik boven/onder het hoorgebied.

De Denon 1905 is echt geweldig ding terwijl ik de 1705 stukke minder vond vanwege de ruis. Als de 2105 nog beter is dan moet dat helemaal een sensatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
tabakje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:51:
[...]

tx.

ik denk dat ik voor de yamaha 550 ga en dan denk ik dat ik er 2 JBL northridge e50 speakers bij doe van 158 euro per stuk.
Misschien is de pioneer VSX-D814-K ook wel interessant, en aangezien ik ook al een pioneer dvd speler heb is het misschien wel slimmer. of is die yamaha beter dan deze pioneer?

tx.

[ Voor 9% gewijzigd door tabakje op 03-06-2005 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88419

ik ga zeer binnenkort een reciever aanschaffen.
Ik kan bijna niet wachten tot ik flimpjes kan kijken met fatsoenlijk geluid erbij.

Een collega van mij wou zijn set verkopen, yamaha 630 + 2 jbl front speakers + 5.1 setje met active subwoofer. hij wil er echter 500 euro voor hebben. Dat ga ik hem er echt niet voor geven.
De reciever is opzich leuk maar ik wil voor dat geld zijn afgeragte speakersetje echt niet hebben.

Ik heb besloten zelf mijn aparatuur aan te gaan schaffen. ik heb nog 4 2-weg speakers van JBL liggen (typenummer weet ik zo niet, eindigt op 3000)

Zij zijn wat licht, 50 W bij 4 ohm, maar ik heb ze een aantal jaar geleden gekocht omdat ze heldere midden en hoge tonene hebben. Dat vond ik wel prettig klinken. Mazzeltje mee gehad toen ze bij conrad in de aanbiedingenbak lagen voor 50 euro per 2.

Mijn oog is gevallen op de yamaha 450. Van de verkoper in de buurt mag ik mijn speakers even meenemen om te testen. Ik ben van plan dat vanmiddag te gaan doen.
Hij kost daar wel 300 euro, mischien kan ik de verkoper overhalen er gratis wat extraatjes bij tedoen (glasvezelkabeltje ofzo, die heb ik nog niet)

Ik zit aleen te twijfelen, een zaak iets verderop heeft de denon 1705 staan voor 340 euro... vind ik wel veel geld en wat ik zo lees is dat niet echt een goede keus.

Ik moet later nog achter een subwoofer en centerspreaker aan... maar dat stel ik even uit anders ga ik vet over mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou gewoon die set van je collega kopen... Eventueel kun je de speakers, als ze niet bevallen, altijd nog doorverkopen... Het lijkt mij geen onaardige prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( en bedankt. nu weet ik echt niet meer wat ik wil...

Die reciever van hem was 2 jaar terug iets van 400 a 450 schat ik. de huidige waarde schat ik op 200 a 250 euro. De vraag is of die boxenset de moeite waard is.
Die JBL torens/boekenkast speakers zijn van het type 770, (2 weg speakers)
Niet veel over kunnen vinden op google.

Mischien moet ik die set van mijn collega maar eens gaan beluisteren. Iemand tips voor mij om een verotte speaker te herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 19:38

EraZor

Don't mention the war

Anoniem: 88419 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:24:
:( en bedankt. nu weet ik echt niet meer wat ik wil...

Die reciever van hem was 2 jaar terug iets van 400 a 450 schat ik. de huidige waarde schat ik op 200 a 250 euro. De vraag is of die boxenset de moeite waard is.
Die JBL torens/boekenkast speakers zijn van het type 770, (2 weg speakers)
Niet veel over kunnen vinden op google.

Mischien moet ik die set van mijn collega maar eens gaan beluisteren. Iemand tips voor mij om een verotte speaker te herkennen?
Wat dacht je van gewoon luisteren? Als ze verrot zijn, zijn dat de foamranden die vergaan zijn (zie je meteen).
Gewoon luisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Na veel twijfelen, lang en veel te lezen op verscheidene forums en hier ook uiteraard, heb ik uiteindelijk het volgende setje besteld:

- Pioneer VSX-D814 Silver
- Pioneer DV575A Silver
- Infinity Primus HCS Beuken

Veel goeds gehoord over allerdrie de apparaten dus het moet wel goedkomen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PhuSioN op 03-06-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
ik heb vandaag die yamaha's zitten bekijken in de winkel, maar ik vind ze maar een beetje goedkoop ogen, vooral die plastic volumeknop, nou alleen nog een winkel waar ik de pioneer 814 kan bekijken, hopen dat die wat minder gammel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
Om jullie een korte impressie te geven van de Pioneer VSX-D814 :

Ik heb de zwarte versie 8) nu ondertussen al een paar maand en ik ben er heel tevreden van.
Voorlopig draait hij nog in een stereo-setup omdat ik hier op m'n kamer simpelweg de ruimte niet heb om nog surround speakers bij te plaatsen, maar daar komt in september verandering in.
Aangesloten met een el-cheapo draadje (jack->RCA) aan m'n pc en met de 2 fronts van een Sony SS-FCRW150 geeft dat bij audio-cd's (en zelfs goede mp3's) zeer leuk geluid.

De receiver kan hard spelen, maar ik verkies een zachter luistervolume. Omwille van persoonlijke voorkeur, maar ook zeker omdat m'n speakers er niet voor geschikt zijn. Te luid en dan klinkt het toch niet meer zoals het zou moeten, naar mijn mening. Maar op zachte niveau's kan ik niets opmerken aan de geluidskwaliteit. Duidelijke termen kan ik er echter niet op plakken omdat ik daar te weinig kennis van heb. Dus voor de geluidskwaliteit raad ik zeker een luisterbeurt ergens aan (en dan ook meteen met een deftige bron en weergevers).

Qua bouwkwaliteit daarentegen: die is prima voor zo'n instapper. Ik zou er niet tegen schoppen of hem laten vallen, maar dat zijn dan ook geen bezigheden die je dagelijks met een receiver zal doen... ;) De knoppen zijn plastic, het front (met geborstelde look) is plastic, de rest is metaal. Toch "stoort" al dat plastic me niet. Pioneer heeft goed werk geleverd om het front er zo min mogelijk als plastic te laten uitzien!
De volumeknop voelt een beetje te fragiel aan om gedurende een jaar dagelijks een keer of tien te kunnen verdraaien, maar daar zou ik geen aankoop aan laten vast hangen. Je zal hoogstwaarschijnlijk toch hoofdzakelijk de receiver bedienen met de afstandsbediening en dan zitten de meeste knoppen op de receiver toch niets te doen, hoe fragiel of sterk ze ook mogen zijn.
De hoofdtelefoonaansluiting heb ik nog niet getest op veelvuldig gebruik alsook eigenlijk de meeste aansluitingen achteraan. De hoofdtelefoonaansluiting kan misschien een probleem vormen voor mensen die daar veelvuldig gebruik van maken, maar de overige aansluitingen zijn meestal van het type: "eenmaal aansluiten en nooit meer aankomen". Dwz eens een speaker is aangesloten dan ga je die toch niet dagelijks afkoppelen en terug, niet? Dus daar voorzie ik voor de gemiddelde mens geen probleem.

Deze receiver bulkt van de mogelijkheden en instellingen, maar daarvoor wordt dan weer een heldere handleiding meegegeven zodat iedereen die er even z'n tijd voor neemt de receiver zonder enig probleem kan instellen.

Mijn conclusie: voor het weinige geld, heel veel waar. Vooral voor de beginnende audio-fanaat een prima receiver die hem nog vele jaren zou moeten kunnen bijstaan.

Voila, hopelijk heb je er iets aan. :)

offtopic:
Hmm, zo kort was de impressie toch blijkbaar niet... en dat om 3 uur 's nachts, ik overtref mezelf :D

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen ik heb maar 1 vraag. Kan iemand die een reciever heeft met een subwoofer uitgang misschien even een pic maken van die uitgang, ik wil even zien hoe die er percies uitziet namelijk. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

schnumi schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:55:
Mensen ik heb maar 1 vraag. Kan iemand die een reciever heeft met een subwoofer uitgang misschien even een pic maken van die uitgang, ik wil even zien hoe die er percies uitziet namelijk. :)
Dit is geen vraag die je hier moet stellen. En als eigen topic heeft het ook weinig kans, simpelweg omdat je dat op de sites van de receiver-fabrikanten gewoon kunt vinden. Die hebben gewoon plaatjes van hun receivers staan hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

tabakje schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:29:
ik heb vandaag die yamaha's zitten bekijken in de winkel, maar ik vind ze maar een beetje goedkoop ogen, vooral die plastic volumeknop, nou alleen nog een winkel waar ik de pioneer 814 kan bekijken, hopen dat die wat minder gammel is.
Inderdaad, die volumeknop viel me ook tegen, maar dat was voor mij eigenlijk ook het enige (bij mijn keuze voor de RX-V440 dus (gezien budget van mij toendertijds))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De draai knoppen bij Denon vindt ik vrij goed, stom dat ze er niet bij zetten of het optichse knoppen zijn of zo eentje met schakelaars die vrij snel kapot gaan(tja ik heb zo scrol wiel bij me video camara en die na iets meer dan jaar tijd is die nogal rot geworden, hij lijdt af en toe een eige leven en is niet te fixen :(. wat bij een optische meestal een kwestiche is van een stofje. )

Zelf vind ik het zeker belangrijk dat de bedieing van de font goed en sterk is, want de volume knop gebruik dergelijk omdat je daarme veel sneller de muziek harder en zachter kan zetten. En waneer de afstandbedening niet in de buurt licht. Het lijk me erg stom om een receiver te hebben met een kapot knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:09:
De draai knoppen bij Denon vindt ik vrij goed, stom dat ze er niet bij zetten of het optichse knoppen zijn of zo eentje met schakelaars die vrij snel kapot gaan(tja ik heb zo scrol wiel bij me video camara en die na iets meer dan jaar tijd is die nogal rot geworden, hij lijdt af en toe een eige leven en is niet te fixen :(. wat bij een optische meestal een kwestiche is van een stofje. )

Zelf vind ik het zeker belangrijk dat de bedieing van de font goed en sterk is, want de volume knop gebruik dergelijk omdat je daarme veel sneller de muziek harder en zachter kan zetten. En waneer de afstandbedening niet in de buurt licht. Het lijk me erg stom om een receiver te hebben met een kapot knop.
Mee eens, maar daar stelt de Yamaha gelukkig niet in teleur. Ik heb één keer een schroefje direct onder de plastic knop stevig aangedraait en de volumeregelaar werkt echt prachtig!!!

Is het bij alle merken zo dat de snelheid van de volumeverandering afhankelijk is van hoe hard je aan de knop draait? Bij Yamaha in ieder geval wel. Werkt echt ongelooflijk lekker en precies. (puur intuitisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, bij alle die ik ooit heb aangeraakt. Zou juist vreemd zijn waneer het niet zo is omdat juist speciaal om die rede een draai knop wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:05:
Ja, bij alle die ik ooit heb aangeraakt. Zou juist vreemd zijn waneer het niet zo is omdat juist speciaal om die rede een draai knop wordt gebruikt.
Wat ik bedoel is niet dat als je langzaam draait dat dan het volume langzaam hoger wordt en dat als je sneller draait dat het volume snel hoger wordt. Maar:
Als je ineens een korte ruk geeft aan de knop dat het volume behoorlijk omhoog schiet, en als je heel langzaam draait dat het volume echt heel langzaam omhoog gaat. (iets duidelijker?)
Praktisch voorbeeld:
Draaihoek van 90 graden:
Langzaam draaien geeft +/- 5dB verandering
Snel draaien geeft +/0 15 dB verandering
Kei (erg) snel draaien geeft +/- 25 dB verandering
zoals gezegd dus bij dezelfde draaihoek.
(deze getallen zijn zomaar een voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt erg relax, ik heb dat nog niet gezien bij diversen receivers . Bij mij Denon is 1 zacht klikje 1dB, als je hem erg snel draait dan mist die paar stapjes(dat klinkt nogal erg triest(hoop niet dat zo mechanische is al heb ik hier gelukig wel langer dan jaar gerantie op)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

nu we het toch over het vollume hebben;
weet iemand of de vollume knop van de yamaha 650/657/750 ook van plastic is?

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bartvl schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:19:
[...]

Wat ik bedoel is niet dat als je langzaam draait dat dan het volume langzaam hoger wordt en dat als je sneller draait dat het volume snel hoger wordt. Maar:
Als je ineens een korte ruk geeft aan de knop dat het volume behoorlijk omhoog schiet, en als je heel langzaam draait dat het volume echt heel langzaam omhoog gaat. (iets duidelijker?)

[...]
Lijkt me eigenlijk niet zo fijn. Ik vind het prettiger als je precies weet hoe hoog het volume uiteindelijk uitkomt door de draaihoek, onafhankelijk van de hoeksnelheid. (zoals bij een normale draaiknop dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

begintmeta schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:05:
[...]

Lijkt me eigenlijk niet zo fijn. Ik vind het prettiger als je precies weet hoe hoog het volume uiteindelijk uitkomt door de draaihoek, onafhankelijk van de hoeksnelheid. (zoals bij een normale draaiknop dus)
Zoals ik al zei werkt het heel erg intuitief. Er komt precies uit wat je (ik dus :P) wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ikj wil best geloven dat het goed te doen is met zo'n knop, maar ik zie het voordeel niet echt. Het ronddraaien van een normale draaiknop heb je desgewenst ook in <1s gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 27-05 15:45

Offtrack

Ondertitel

jedel schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:31:
nu we het toch over het vollume hebben;
weet iemand of de vollume knop van de yamaha 650/657/750 ook van plastic is?
Die van de 700 serie iig niet, mijn 740 heeft een metalen knop. Van de 600 weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:59
bartvl schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:33:
[...]
Is het bij alle merken zo dat de snelheid van de volumeverandering afhankelijk is van hoe hard je aan de knop draait? Bij Yamaha in ieder geval wel. Werkt echt ongelooflijk lekker en precies. (puur intuitisch)
Is bij mijn Pioneer VSX-D711K ook, neem aan bij de nieuwere modellen ook wel :)

En ja, het werkt heel intuitief, ook best snel als je er even aan went :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan hoef je volume knop niet meer 5keer te draaien of afstandbedineing 20 seconden in gedrukt houden waneer je naar je in één keer na de maximale volume wilt. Ik vind dat erg slim bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
Offtrack schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Die van de 700 serie iig niet, mijn 740 heeft een metalen knop. Van de 600 weet ik het niet zeker.
die van de 650 is ook van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 91634 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:08:
Dan hoef je volume knop niet meer 5keer te draaien of afstandbedineing 20 seconden in gedrukt houden waneer je naar je in één keer na de maximale volume wilt. Ik vind dat erg slim bedacht.
Dat is de achterliggende gedachte ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Of je neemt gewoon een dikke versterker met alu volumeknop, daar kan je zo hard aan draaien als je zelf wilt 8)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na het uittesten van mijn speakersetje op de versterker van mijn broer Ik heb dit weekend de yamaha 457 gehaald. Die was net binnen bij de audio-boer op de hoek. 330 euro, + gratis optisch kabeltje erbij kunnen krijgen.
:+

Geweldig geluid en na wat RTFM goed te begrijpen instellingen menu. Ik ben er erg tevreden over.
De plastic volumeknop voelt inderdaad wel goedkoop aan, maar daar ga ik me niet aan ergeren.

Volgende projectje: zelfbouw active subwoofer.

Die 4 2weg speakers zijn niet zo goed in de lage tonen.

Aangezien ik nog een eindtrap van een oude versterker en een 15" infinity auto subwoofer heb liggen kan ik wel iets moois maken. Ff langs de gamma deze week. (hout halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

XanderH schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:30:
[...]
Is bij mijn Pioneer VSX-D711K ook, neem aan bij de nieuwere modellen ook wel :)

En ja, het werkt heel intuitief, ook best snel als je er even aan went :)
Mijn Pioneer heeft dit niet, type VSX-D514-s

Maar heb het eerlijk gezegd niet gemist... :P

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76807

Zag net dat Pioneer met een nieuwe lijn recievers uitkomt, te weten de 515, 815, 915 en de 1015. Ziet er net als hun voorgangers netjes uit vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/pio/pe/images/portal/cit_3442/209695979VSX-815-K_72.jpg

Hier een linkje naar de .com pioneer site waar ze al op staan:
http://www.pioneerelectro...pare/0,,2076_4153,00.html

Nu maar de eerste reviews afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 09:12
Ik heb net mijn instappertje binnen: een Marantz SR-4500. Hij oogt en voelt erg degelijk en luxe voor zijn klasse. Het geluid dat hij voortbrengt is een hele verbetering ten opzichte van de midi-set die ik hiervoor had staan. Helaas kan ik (nog) niet zeggen dat het geluid geweldig is, maar dat blijkt nu te komen door de tegenvallende (Eltax/Lifetech) speakers. Er is in ieder geval goed naar te luisteren.

Op dit moment vind ik het enige nadeel dat een deel van de instellingen alleen met de afstandsbediening gedaan kan worden. Hoewel het apparaat zelf binnen handbereik staat, moet ik dus toch de afstandsbediening van m'n nachtkastje pakken.
In tegenstelling tot de versterker, is de afstandsbediening trouwens een ouderwets ogend zooitje. Het grootse deel van de knopjes zijn gelijk, klein en niet gerangschikt. Als ik dat ding dus eenmaal in mijn handen heb, moet ik er ook nog eens op zieken. Gelukkig heb ik hem niet om de afstandsbediening gekocht... :P Aanradertje!
Anoniem: 76807 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:45:
Zag net dat Pioneer met een nieuwe lijn recievers uitkomt, te weten de 515, 815, 915 en de 1015. Ziet er net als hun voorgangers netjes uit vind ik.
Vind je? Ik vind het meer een kruising tussen Denon (groef in het midden) en Yamaha ('uitstekende' onderkant). Wel een hele vooruitgang trouwens. Dat blok met knopjes erop van de x14 serie vond ik wel zo raar. Deze ziet er erg sjiek en overzichtelijk uit.
Nu nog afwachten wat er nog meet veranderd is, naast de WMA9 Pro ondersteuning. Ook in geluidskwaliteit natuurlijk...

Zie nu pas dat ik, in je zin, "netjes" over het hoofd had gezien... |:(

[ Voor 29% gewijzigd door DeeD2k2 op 06-06-2005 18:14 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 23:55
DeeD2k2 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:53:
Ik heb net mijn instappertje binnen: een Marantz SR-4500. Hij oogt en voelt erg degelijk en luxe voor zijn klasse. Het geluid dat hij voortbrengt is een hele verbetering ten opzichte van de midi-set die ik hiervoor had staan. Helaas kan ik (nog) niet zeggen dat het geluid geweldig is, maar dat blijkt nu te komen door de tegenvallende (Eltax/Lifetech) speakers. Er is in ieder geval goed naar te luisteren.

Op dit moment vind ik het enige nadeel dat een deel van de instellingen alleen met de afstandsbediening gedaan kan worden. Hoewel het apparaat zelf binnen handbereik staat, moet ik dus toch de afstandsbediening van m'n nachtkastje pakken.
In tegenstelling tot de versterker, is de afstandsbediening trouwens een ouderwets ogend zooitje. Het grootse deel van de knopjes zijn gelijk, klein en niet gerangschikt. Als ik dat ding dus eenmaal in mijn handen heb, moet ik er ook nog eens op zieken. Gelukkig heb ik hem niet om de afstandsbediening gekocht... :P Aanradertje!
Ik heb al een poosje ook de sr4500, ben er dik tevreden over.
Ik heb hem aangesloten op mordount short boxen, het klinkt beter dan bij vrienden die een home cinema hebben van 1000 euro's
en de afstandbediening went wel. Het instellen doe je eigenlijk maar 1x.
Switch alleen eigenlijk geluidskanalen en harder en zachter.
Vind het alleen jammer dat er geen aan/uit knop opzit die alleen voor de reciever werkt.Nu moet ik steeds switchen met de afstandbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 06-06-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Mijn versterker een JVC ax-z1010 (versterker koste toendertijd 3000/4000 gulden) heeft de geest gegeven en ik ben op zoek naar een versterker met Pro Logic voor de films, maar ik luister er voornamelijk muziek op, dus gewoon stereo vind ik het belangrijkste. Radio ed boeit me niets, mijn huidige tuner heb ik al jaren niet meer aangesloten. Andere features ed vind ik ook niet zo interessant. Even is het leuk om ermee te spelen, maar uiteindelijk levert het alleen maar irritatie op omdat je niet meer weet hoe het werkt/er toch nooit iets mee doet.

Verder heb ik 2 setjes elacs:
elac el 60
elac el 130 II

De kleintjes wil ik als rear gebruiken, en die grote als front speakers (daar luister ik de muziek ook.. en als ik muziek luister wil ik dat over slechts 2 boxen horen... geen 4/5)

Verder hoef ik niet zozeer een warm geluid, maar eerder een helder geluid. Ik heb een hekel aan zo`n warme zee met rommelend geluid.

Mijn budget is 350/450 euro. Welke versterker/receiver kunnen jullie me aanraden?

[edit]
Center speaker die moet er ook nog bij. Misschien kunnen jullie me hier ook een goed advies geven.

[edit]
Ik ben in principe ook niet vies van een goeie 2e hands voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 46% gewijzigd door Alarmnummer op 08-06-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het beste 200~300 euro uitgeven aan een goede stereo versterker of losse monoblokken met voorversterker, want die hebben veel betere prijs/kawliteit verhouding en veel minder onodige knopjes. Van de overige 150 kan je een simpele receiver neme met Pro Logic of een losse pro logic filter. Maar alleen doen als je zeker weten niet van plan bent om een dvd speler te kopen,.

De betere receivers ondersteunen allemaal direct, waardoor de kwaliteit verlies veel minder en de voedingen zijn meestal erg ruim voldoende voor de stereo stand. Het licht er aan wat je wilt, als je muziek het belangrijkste is dan kan je beter voor een stereo versterker gaan.
Wat is je bron, een cd speler, pickup, ??

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 08-06-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:49:
Je kan het beste 200~300 euro uitgeven aan een goede stereo versterker of losse monoblokken met voorversterker, want die hebben veel betere prijs/kawliteit verhouding en veel minder onodige knopjes. Van de overige 150 kan je een simpele receiver neme met Pro Logic of een losse pro logic filter. Maar alleen doen als je zeker weten niet van plan bent om een dvd speler te kopen,.
Dvd speler die komt er wel aan (op dit moment kijk is via mijn ps2 als ik uberhaubt al een kijk).
De betere receivers ondersteunen allemaal direct, waardoor de kwaliteit verlies veel minder en de voedingen zijn meestal erg ruim voldoende voor de stereo stand. Het licht er aan wat je wilt, als je muziek het belangrijkste is dan kan je beter voor een stereo versterker gaan.
Wat is je bron, een cd speler, pickup, ??
cd-speler (met digitale uitgang) maar ook vaak mp3`s van mijn pc ;)

[edit]
Ik had begrepen dat een versterker beter zwaarder kan zijn dan de boxen, zodat zo gauw je de versterker goed hard aanzet de boxen niet zo snel beschadigd raken door de vervorming van de versterker.Hoeveel is hier van waar? Maakt het uit als ik een 5x80/90 watt versterker neem (mijn grote boxen zijn 170 watt max en 130 watt nominaal en dit zijn ook de boxen die ik gebruik om mijn cd`s af te spelen).

[ Voor 24% gewijzigd door Alarmnummer op 08-06-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waneer een versterker gaat klippen krijg je een bepaalde vervorming die je tweeters erg belasten(wat de tweeters kan beschadigen).
Het is maar net hoe hard je wilt gaan een 40 versterker gaat echt niet clippen als je hem niet te hard zet, een 80 watt kan je veel harder zetten 200 nog harder maar als je hem te hard zet dan kunne je luidsprekers dat ook niet aan (en mischien heb je daarna een gehoor apparaat :P ).
Zwaardere receivers zijn stukke duurde ren als je pech heb zit er ook nog een fan in :x
Ik denk dat je beter af bent met een goede zware eindtrap, en een receiver met pre-outs voor de fronts, je kan dan later een mooie voor versterker nog aan je setup toevoegen voor het stereo geluid mocht je niet tevreden zijn.

Als ik je goed begrijp dan wil je cd speler late afspelen over de D/A dac van de receiver, maar waarom heeft je cd speler mischien al erg goede dac ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 08-06-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resonancer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb al n tijdje de Harman Kardon 230..hier voor gegaan omdat ik logic7 zo mooi vindt klinken. MP3 via de PC klinkt bij mij ontzetend ruimtelijk. Draai ook wel s 'n SACD maar vindt die Heisa zwaar overtrokken. DTS DVDtje vindt ik erg in de buurt komen, en n stuk goedkoper.zeker met alle torrents

Aloha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:12:
Waneer een versterker gaat klippen krijg je een bepaalde vervorming die je tweeters erg belasten(wat de tweeters kan beschadigen).
Het is maar net hoe hard je wilt gaan een 40 versterker gaat echt niet clippen als je hem niet te hard zet, een 80 watt kan je veel harder zetten 200 nog harder maar als je hem te hard zet dan kunne je luidsprekers dat ook niet aan (en mischien heb je daarna een gehoor apparaat :P ).
ja, veel harder...wel 3dB :+ (40 -> 80)
en 40 -> 200 watt levert je 7dB meer op!! :P

Geluidsdruk verhoud zich op een logaritmische schaal, dit is dé reden om niet naar wattages te kijken.
bekijk maar eens hoe 80 zich verhoud tot 200 en tot 10 op dit willekeurig gegooglede grafiekje
Afbeeldingslocatie: http://zebu.uoregon.edu/~imamura/122/exercises/hr.bright.jpg
Wil je leuk volume voor in de huiskamer, dan voldoet bijna elke amp. die een merknaam draagt.

Als je dB's wil draggen moet je echt met dikke wattages aankomen of, nog beter, met gevoeligere speakers :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

neographikal schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:17:
[...]

Ik heb wat van die "audioliefhebbers" op mijn werk zitten (je wil vervolgens dus niet weten wat ze hebben staan overigens) en ze kennen Onkyo niet :)
Dat zegt dan ook wel iets over die "liefhebbers" hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Bor de Wollef schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:12:
[...]

Dat zegt dan ook wel iets over die "liefhebbers" hoor...
Waarom zegt dat wat over die liefhebbers, Onkyo is in de highend stereo-wereld echt niet gangbaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:03

Exirion

Gadgetfetisjist

mlevd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 09:04:
Waarom zegt dat wat over die liefhebbers, Onkyo is in de highend stereo-wereld echt niet gangbaar hoor.
Neemt niet weg dat Onkyo gewoon een bekend merk is zoals Kenwood, Pioneer, Marantz, etc.

Als je dat niet kent dan heb ik toch twijfels bij je liefhebberij en kennis van zaken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Exirion schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:27:
[...]

Neemt niet weg dat Onkyo gewoon een bekend merk is zoals Kenwood, Pioneer, Marantz, etc.

Als je dat niet kent dan heb ik toch twijfels bij je liefhebberij en kennis van zaken.
Dat bedoel ik maar :) Daarnaast is de integra lijn best goed bekend in de wat meer high end wereld. Een "kenner" cq "liefhebber" kent de grotere merken toch wel lijkt me? Kijk, ook lang niet iedereen kent Denon maar de mensen die het kennen weten in vrijwel alle gevallen (om mij heen) ook prima wat Onkyo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Onkyo maakt gewoon mooie spullen inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 16-07-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:06:
Onkyo maakt gewoon mooie spullen inderdaad :)
Ik zou liever zeggen dan onkyo goed spullen maakt...mooi, tja dat is iets waar ze denk ik nog wel iets aan zouden kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Dat ze het wel maken wist ik al hoor, ik zeg alleen dat het geen highend spul is, het is leuk voor de gemiddelde luisteraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 31-05 11:15

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik zat er ook aan te denken een AV receiver met nieuwe frontspeakers aan te schaffen. Budget rond de 400 euro. Ik ben geen pure audiofiel, maar ik hou wel van geluid :P Ik luister alle soorten muziek, behalve deathmetal meuk. Op dit moment heb ik een Akai 2x25 rms, analoog natuurlijk, met 2 Eltax Nexus Digital bookshelfs (100W) en 2 surrounds en subwoofer. Het klinkt nu al vrij redelijk eigenlijk, maar het kan natuurlijk veel beter.

De receiver moet via de digital coax uit van mijn moederbord aangesloten worden. Ik heb de opties wat bekeken en heb een receiver eruit gefilterd.
Kenwood 5090ds

Met als speakers de MordauntShaunt 902 bookshelfs, die krijgen zulke goede reviews. Ik koop trouwens eerst de receiver want de Eltaxen die ik nu heb zijn bijna identiek qua specs aan de MS 902, dus eerst een luisteren hoe die klinken met een nieuwe receiver.

Ik ga de receiver in duitsland bestellen, dat scheelt zoveel, ongelovelijk. Die kenwood kost online in Dld 178 euro en hier 269 als laagste prijs. :? De speakers ga ik voor 83 per stuk halen bij Bestekeus

Ziet iemand nog een reden om mijn plannetje niet uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mlevd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:08:
[...]

Dat ze het wel maken wist ik al hoor, ik zeg alleen dat het geen highend spul is, het is leuk voor de gemiddelde luisteraar.
Sony, das voor de gemiddelde luisteraar (niet alles, dat zeg ik erbij)
Maar dat wat op dat plaatje staat is echt niet meer voor de gemiddelde luisteraar hoor, dat zit toch aardig dicht tegen highend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:08
Initial G schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:57:
Ik zat er ook aan te denken een AV receiver met nieuwe frontspeakers aan te schaffen. Budget rond de 400 euro. Ik ben geen pure audiofiel, maar ik hou wel van geluid :P Ik luister alle soorten muziek, behalve deathmetal meuk. Op dit moment heb ik een Akai 2x25 rms, analoog natuurlijk, met 2 Eltax Nexus Digital bookshelfs (100W) en 2 surrounds en subwoofer. Het klinkt nu al vrij redelijk eigenlijk, maar het kan natuurlijk veel beter.

De receiver moet via de digital coax uit van mijn moederbord aangesloten worden. Ik heb de opties wat bekeken en heb een receiver eruit gefilterd.
Kenwood 5090ds

Met als speakers de MordauntShaunt 902 bookshelfs, die krijgen zulke goede reviews. Ik koop trouwens eerst de receiver want de Eltaxen die ik nu heb zijn bijna identiek qua specs aan de MS 902, dus eerst een luisteren hoe die klinken met een nieuwe receiver.

Ik ga de receiver in duitsland bestellen, dat scheelt zoveel, ongelovelijk. Die kenwood kost online in Dld 178 euro en hier 269 als laagste prijs. :? De speakers ga ik voor 83 per stuk halen bij Bestekeus

Ziet iemand nog een reden om mijn plannetje niet uit te voeren?
Ik heb 2 weken geleden ook de MS 902 gekocht, ze klinken echt supper. Wat iedereen zecht klopt ook zeker, eerst 40 uur inspelen en dan heerlijk luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Even dit interessantje draadje weer wat tot leven brengen...hoop ik. :)

Ik ben nogal uitgekeken op mijn C-merk home cinema setje en zag een paar dagen terug op inkoopacties.net een DVD/DivX speler (DVX-500E) met (draadloos) netwerkaansluiting om rechtstreeks vanaf je PC af te kunnen afspelen. Dat klinkt me wel interessant in de oren.
Echter, dit noopt tot de aanschaf van een versterker/receiver als ik wil blijven genieten van surround sound. Dit leek me in eerste instantie een redelijk grote stap, maar met het oog de niet zo verre toekomst met wellicht een HTPC'tje of een DVD/HD-brander eigenlijk geen overbodige luxe.
(Ach, iedereen probeert toch aankopen te rechtvaardigen ;))

Afgelopen dagen dus proberen te verdiepen in de A / V receiver materie en was er al snel achter dat er blijkbaar schitterend spul bestaat, maar dat daar dan ook flink de bankrekening voor geplunderd dient te worden. En gezien mijn beperkte eisenpakket en frequentie waarop ik muziekluister/films kijk, is één ding duidelijk: doe mij maar zo basic mogelijk. Liefst < €201. Vreemd genoeg vind ik, i.t.t. elk ander elektronica product, geen wildgroei aan B en C merken receivers. (Of ik heb niet goed genoeg gezocht).
Enfin, kijkend naar prijs/kwaliteit (lees: al dan niet betrouwbare reacties op kieskeurig.nl) springen mij de JVC RX-5050, JVC RX5052 en de JVC RX-5040 het meest in het oog. Op de JVC site vind ik qua features geen enkel verschil tussen de 5050 en 5052 dus ik vermoed dat de kleur de oorzaak is van het verschil in typenr. Echter, de 5040 kan ik niet op de JVC site vinden. Volgens Mokio.nl is het eigenlijk ene Pioneer, maar ik denk dat zij er naast zitten :) Anyway, in alle (web)winkels die ik gezien heb is de 5040 een paar tientjes duurder dan de 5050, wat mij vebaast gezien het lagere typenummer. Maar wat het verschil dan is...?

Dus wensenpakket in het kort:
- budget €200 (300 als het echt moet, maar met tegenzin)
- incl. tuner (dus receiver)
- surround sound, DPL(II) enDTS (hoeft niet THX gecertificeerd te zijn en ook geen 6.1 of 7.1 te ondersteunen)
- minimaal ingangen voor twee apparaten (bijv. DVD speler en HTPC. Dus 1 optical en 1 coax zou denk ik al voldoende zijn? 5.1 analoge ingang voor om bijv. AEX hoeft niet, maar zou een leuke extra zijn).
- En nee, ik mijn qualiteitseisen zijn niet zodanig dat ik speciaalzaken ga bezoeken en luisteren naar klankkleuren en karaktereigenschappen van verschillende merken. I don't care.

Ik ben dus een enorme leek op audio/video gebied maar met wat ik de afgelopen dagen heb uitgezocht en overwogen, zou de JVC 5050/52 erg goed passen in mijn ogen. Maar ik gooi dit verhaal echter niet voor niks op GoT. Wellicht zijn er nog meer/betere opties welke een leek als ik niet zomaar aan gedacht zou hebben. Shoot. :)

EDIT: de Sony STR-DE598 heb ik toegevoegd aan de opties. Shoot again. B)

[ Voor 5% gewijzigd door Ray-zor op 26-09-2005 21:25 ]

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Was er al een beetje bang voor getuige het lage postsfequentie in deze thread. Er hangen hier vooral A/V fanaten rond die het pas interessant beginnen te vinden als je een budget ter grote van het BNP van Nieuw Zeeland te besteden hebt. :/

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ray-zor schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:44:
Was er al een beetje bang voor getuige het lage postsfequentie in deze thread. Er hangen hier vooral A/V fanaten rond die het pas interessant beginnen te vinden als je een budget ter grote van het BNP van Nieuw Zeeland te besteden hebt. :/
Ja, balen is dat. Ik zag je post en hou ook al dagen de boel in de gaten omdat ik erg benieuwd ben naar het antwoord, maar het lijkt erop dat dat niet gaat komen. :(

Look behind you! A three headed monkey!

• Exirion
  • Laatst online: 23:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zou de oorzaak ook eens bij jezelf kunnen zoeken ipv te gaan lopen miepen en bashen. Misschien antwoord er wel niemand omdat deze topic nou juist barst van de informatie om zelf je vraag te beantwoorden. Lezen dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 144160

Heb zelf de JVC 6042 (AV uitvoering van de 504X serie) en ben er zeer content mee.
Heb 2 Jamo compact 90 frontspeakers, JVC SP-X100 center en rear speakers en een JVC 100 watt sub (type even kwijt, hoort bij de surrounds..)

Snaarstrak in de lage volumes op stereo, in DSP modi wordt hij doffer. In surround (DTS , prologic2 en DD) wel helder. Goede tuner en dimbaar display (lekker bij film kijken, staat onder mn tv namelijk).

Als ik jou was zou ik dus voor de 504x serie gaan, 40 is zwart, 42 is zilver...

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

@Exiron: Excuses. Ik geef toe dat ik een beetje een reactie aan het uitlokken was met mijn vorige post. Zal het noooooit meer doen. O-).
Ik had trouwens de laatste 10 pagina's of zo wel gelezen maar daar stond op het eerste gezicht niet wat in wat bij mijn idee paste (let wel: ik ben nog lang niet thuis in al de serienr's dus ik kan er wel eens naast zitten). Zojuist toch maar verder teruggebladerd en vooral de Yamaha's (rx-450rds bijv) lijkt me nu een goede extra optie (paar tientjes meer, maar wordt er erg beoordeeld). Ik lees nog even verder. Gebeurt me niet vaak, maar ik had inderdaad toch beter moeten lezen.... *schaam*

@Tasslehof: Thx voor de input. Zeker bruikbaar.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dan ken jij hififorum.nl nog niet :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Initial G
  • Laatst online: 31-05 11:15

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik denk idd dat zodra de hifi hobby is aangeslagen, dat er dan meteen doorgeslagen wordt naar (voor een student) hele dure opties.
Vergelijk het eens met auto's, in een lada kom je vooruit en goedkoop, maar wel kut (yoko). In een mclaren F1 rijd je superstrak en snel, maar wel idioot duur (high-end hifi). Daartussen zitten auto's die vrijwel allemaal een voldoende halen voor dagelijks gebruik, maar er zitten maar een paar auto's tussen voor de liefhebber, elk met een eigen stijl.
Ik zoek nu eigenlijk een Subaru Impreza, niet goedkoop, niet superduur, maar wel heel veel prestatie met iets minder prestige. Iemand anders zoekt misschien de afwerking en kwaliteit van een Porsche, maar moet daarvoor dan ook het driedubbele betalen.

voel je me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Een paar weekjes verder en was er bijijijna uit. Het zou de Pioneer VSX-515 worden. Maar toen bedacht ik me dat er in de nabije toekomst wellicht wat apparaten naast de DVD speler bijkomen (gameconsole, hd-recorder) en dus video switching ook nuttig zou zijn. Kwam ik dus uit op de Pioneer VSX-915 (weer 75 euro extra boven oorsponkelijk budget :P ). Had hem bijna besteld samen met een surround setje pioneer toen ik op kieskeurig de nieuwe modellen van Denon zag staan.
De Denon AVR-1706 leek mij eigenlijk zeer prima. Ietjes minder features, maar geen die ik belangrijk vind. 7.1 hoef ik niet en pre-outs zijn ook niet aan mij besteed. Helaas alleen in het zilver uitgebracht terwijl ik een zwarte wil. Daartegenover staat dat ie iets goedkoper is dan de Pioneer. Maar het meest aanlokkelijke is wel dat ik het idee heb dat Denon toch een stukje hoger staat aangeschreven als Pioneer.
Helaas is de 1706 zo nieuw dat ik er nog geen enkel review over heb gevonden.
Iemand toevallig er al tegenaangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:52
Ray-zor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:27:
Had hem bijna besteld samen met een surround setje pioneer toen ik op kieskeurig de nieuwe modellen van Denon zag staan.
De Denon AVR-1706 leek mij eigenlijk zeer prima. Ietjes minder features, maar geen die ik belangrijk vind. 7.1 hoef ik niet en pre-outs zijn ook niet aan mij besteed. Helaas alleen in het zilver uitgebracht terwijl ik een zwarte wil. Daartegenover staat dat ie iets goedkoper is dan de Pioneer. Maar het meest aanlokkelijke is wel dat ik het idee heb dat Denon toch een stukje hoger staat aangeschreven als Pioneer.
Helaas is de 1706 zo nieuw dat ik er nog geen enkel review over heb gevonden.
Iemand toevallig er al tegenaangelopen?
Van de 1706 weet ik niets af, maar de 1906 is er wel in het zwart. Gebruik hem niet in 7.1, maar gebruik de extra achter-aansluitingen voor het bi-amp aansluiten van m'n fronts.
Hij doet het verder prima - met name de automatische instelling d.m.v. de meetmicrofoon vond ik echt geweldig werken!
Gekocht: voor 400 euro bij Steenweg in Utrecht (prima afdingen daar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 76807 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:45:

[afbeelding]

Hier een linkje naar de .com pioneer site waar ze al op staan:
http://www.pioneerelectro...pare/0,,2076_4153,00.html

Nu maar de eerste reviews afwachten :)
Hee... een Sony design rip-off ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

Atgast schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:10:
[...]

ja, veel harder...wel 3dB :+ (40 -> 80)
en 40 -> 200 watt levert je 7dB meer op!! :P

Geluidsdruk verhoud zich op een logaritmische schaal, dit is dé reden om niet naar wattages te kijken.
bekijk maar eens hoe 80 zich verhoud tot 200 en tot 10 op dit willekeurig gegooglede grafiekje
[afbeelding]
Wil je leuk volume voor in de huiskamer, dan voldoet bijna elke amp. die een merknaam draagt.

Als je dB's wil draggen moet je echt met dikke wattages aankomen of, nog beter, met gevoeligere speakers :)
Dit verhaal is al zo vaak opgehangen maar helaas klopt er geen snars van. Deze regel geldt voor akoustische (trillings) energie in de lucht. In hoeverre geleverd vermogen door de versterker ook omgezet wordt in energie in de lucht hangt o.a. af van de karakteristieken van de speaker en nog enkele andere zaken. Je kunt dus niet simpel stellen dat 2*zoveel vermogen ook voor 3 dB verhoging van de geluidsdruk zorgt. Verder speelt volgens mij bijvoorbeeld ook de voorversterker nog een rol door het uitgangsniveau dat naar de eindversterker wordt gestuurd.
Zo kan een 20 watt versterker luider spelen dan een 30 watt als ik het goed heb (kan me vergissen), maar zal die van 30 watt gecontroleerder zijn.
Eigenlijk is alleen voor de bassen veel vermogen nodig.
Een hoge toon zal volgens mij op een 10 watt versterker al een enorm harde toon kunnen produceren.

p.s. De Denon AVR-1706 is wel degelijk 7 kanaals :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 14-10-2005 17:40 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.