"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja, het is de ondergrens hoorExirion schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 02:29:
Hoe hoog wou jij gaan dan? Boven de 80 a 100 Hz kunnen mensen horen uit welke richting geluid komt dus een sub mag eigenlijk helemaal niet boven die frequenties uit komen.

Zullen ze wel gedaan hebben omdat het gros van de "BCC-satellietjes" de 100Hz niet eens haalt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 98057
Je kan bij de volume regeling van de individuele speakers elke speaker uitzetten door hem na -12dB nog 1 stap zachter te zetten. Volgens mij kan dat ook met de sub, maar je moet maar even kijken. Ik heb zelf namelijk momenteel nog even geen sub.Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:49:
[...]
Dat ken wel alleen dat moet ik steeds de center in de menu aan/uit zzetten maar zo erg is dat niet, dat ik daar nog niet aangedacht heb.
Ook heb ik ontdekt dat je de subwoofer alleen in de setup aan/uit kan zetten (normaal staat die elktijd aan zelfs bij direct(zou juist niet moge vind ik)). Vandaar dat ik de subwoofer uit zet met de schakelaar bij de subwoofer zelf.
Anoniem: 48679
tiens, op de pioneer site zelf staat hij zelfs voor 399€, wordt er soms met de garantiebepalingen gesjacherd?Anoniem: 123304 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 02:18:
[...]
Heyz ik ben ook aan het kijken naar de pioneer 814 maar ik zie hem voor 300 euro staan! Welke website staat ie dan bij jou voor 266 euro?
Denk dat de Yamaha-450rds qua prijs een goede instapper is! alleen helaas alleen digitaal in en niks uit![]()
Is dat een erge nadeel?
http://www.pioneer.de/de/...=8430&taxonomy_id=367-395
Anoniem: 91634
ch select/enter op de afstandbediening en dan het pijltje naar links ?Anoniem: 98057 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:28:
[...]
Je kan bij de volume regeling van de individuele speakers elke speaker uitzetten door hem na -12dB nog 1 stap zachter te zetten.
Veder dan -12dB gaat die niet, ik moet je wel zeggen dat je die luidspreker dan bijna niet meer hoort maar hij staat zeker niet uit. Wat zie je op het display waneer je een speaker uit zet en hoor je een een klik ? Ik heb het idee dat die van jou nieuwere software heeft.
Ik zou er zelf niet zoveel waarde aan hechten bij de Denon 1905 had ik het zo ingesteld, bij Neo 6 heb ik weer me suround zachter staan omdat ik het anders wat te over dreven vindt klinken. Hoe je de volume's instelt verschilt per persoon en wat voor geluid, daar houdt zo micrfoon geen rekeing mee.sphere schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:49:
Ik ben de laatste tijd naar Pioneer receivers aan het kijken. Niet omdat het nou onwijs veel beter klinkt, maar zo'n microfoontje om de boel in te regelen lijkt me wel makkelijk.
[/quote]De Denon heeft geen mic, de Yamaha ruist, en dit ding heeft een rare crossover (en misschien matige FM-weergave). Het valt niet mee om een leuke instapper te vinden, wat ik je brom.
Van die Yamaha klopt dat die alllen crossover over heb, ik vraag me af hoe die werkt. Zo moet je de balance instellen tussen je center en linker luidsprekers, waneer je dat goedgelukt is klopt het dan dat de balance tussen links en rechts niet meer klopt ?
De Denon 1905 ruist ook een beetjes, wel wat minder dan de 1705. Radio, tja ik heb digitaal radio en ik vindt dat stukker beter klinken (veel meer details) dan de analooge radio op me Denon 1905. Maarja ik ben maar verwend met digitaal radio.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 19-02-2005 17:36 ]
Anoniem: 123304
Als jullie tussen twee receivers zouden moeten kiezen met een budget van max 340 euro.
En je moest kiezen tussen deze twee receivers:
Yamaha 450RDS |
6.1-Channel AV Receiver |
Digital ToP-ART |
Dolby Pro-Logic |
Dolby Pro-Logic II |
Dolby Pro-Logic IIx |
Dolby-Digital |
Dolby Digital EX |
DTS Neo:6 |
DTS Digital Surround |
DTS-ES |
DTS-ES Discrete |
DTS 96/24 |
SILENT CINEMA |
Virtual CINEMA DSP |
Night Listening Mode |
Quad-Field CINEMA DSP |
DSP-Programs: 14 |
Surround Programs: 29 |
192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor |
Audio Delay |
Night Listening Enhancer |
Processor Direct Switch: Direct Stereo |
Audio Mute: 2 steps |
Center GEQ: 7-band |
Component Video Terminals: 2xIn, 1xOut |
Output: 1xAudio, 1xVideo, 1xComponent |
Speaker Selector: A, B, A+B |
Subwoofer Uitgang |
6-Kanaal Externe Decoder Ingang |
Front Panel Input Terminal: 1x audio, 1x composite video |
Inputs: 4xAV, 3x Digital, 2x Componente |
Auto Preset Afstemming |
DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): Stereo 2x130W, Center 130W, Surround 2x130W, Back Center 130W |
Standard Power (8 ohms, 20-20.000Hz): 6x85 W |
Lineaire Demping |
Dempings Factor (8 ohm, 20–20.000 Hz): min. 100 |
Frequentiebreik: 10Hz - 100kKz -3dB |
Signaal/Ruis-Afstand (CD): 100dB |
Totale Harmonische Vervorming: 0,06% |
Crossover Frequency: 40, 60, 80, 90, 100, 110, 120, 160 or 200Hz |
Power Consumption: 360W |
Standby Power Consumption: less than 0,1W |
RDS ( Radio-Data-System) |
Preset Station Memory: 40 |
FM selectiviteit: 70dB |
FM signaal/ruis-afstand: 76dB |
FM bruikbare gevoeligheid: 1,0µV |
Remote Control Unit: preset |
Available Color: black, titan |
Accessories: Remote Control, Batteries, Owner's Manual AM+FM Antennas |
Afmetingen (B x H x D): 435x161x416mm |
Gewicht: 11kg |
Pioneer 814 |
Automatic MCACC (Multi-Channel Acoustic Calibration System) Set-up |
Dual Surround Back Speaker Compatibility for 7.1-channel speaker setting |
Component Video In/Out terminal |
DTS 96/24, DTS-ES, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, DTS NEO:6 |
PHA (Pioneer Hybrid Amplification) Element |
Digital Core Engine with 150 Mips 48-bit processing DSP |
Large, screw-type speaker terminals |
Power Output VSX-D814-K |
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 120 W |
Stereo (DIN) 100 W/ch (1 kHz, 1% THD, 8 Ohm) |
Surround Front 100 W/ch (1 kHz, 1% THD, 8 Ohm) |
Surround Centre 100 W/ch (1 kHz, 1% THD, 8 Ohm) |
Rear (Surround) 100 W/ch (1 kHz, 1% THD, 8 Ohm) |
Surround Back 100 W/ch (1 kHz, 1% THD, 8 Ohm) |
Surround Sound VSX-D814-K |
Dolby Digital Yes |
Dolby Digital EX Yes |
DTS Yes |
DTS-ES Discrete 6.1 Yes |
DTS-ES Matrix 6.1 Yes |
DTS Neo: 6 Yes |
DTS 96/24 Yes |
Dolby Pro Logic Yes |
Dolby Pro Logic II Yes |
Dolby Pro Logic IIx Yes |
Surround Modes Advanced Music |
Advanced Movie |
Expanded Theater |
Virtual surround back |
Phones Surround |
Game Mode |
TV Surround Mode |
Sports Mode |
Advanced Concert: 6-channel stereo |
Multi-Channel Input 5.1 ch (DVD) |
Digital Audio Input 5 (assign) |
Digital Coaxial input 2 |
Digital Optical input 3 (includes front in) |
Digital Audio Output (Optical) 1 |
RCA Audio/Video Inputs 4 A / 4 AV |
Audio/Video Output 1A / 1AV+1V |
S-Video Input/Output 4/2 (Includes Front in) |
Component Video Input/Output 2/1 (assign) |
Pre-amp Output Yes, All (6.1 ch) |
A/V Input on Front Yes |
SR (System Remote) Terminal Yes (In/Out) |
SR+ Yes (for PDP connection) |
Speaker A/B Independent |
Large Speaker Terminals Yes (All) |
Amplifier Specifications VSX-D814-K |
Rated Power Output 100 W + 100 W 1 kHz, 1.0%, 8 ohms |
Input (Sensitivity/Imp.): LINE 200 mV / 47 kOhm |
Frequency Response: LINE 5 - 100 000 Hz, +0 dB, -3 dB |
Signal-to-Noise Ratio: LINE (DIN) 88/64 dB |
Welke naar jullie mening zouden jullie kiezen?
Ik ben zelf gehandicapt en beluisteren welke van deze twee het beste klinken ken ik niet!
Ik wil ook geen eindeloze discussie opwekken hierzo over de snufjes.
Het gaat mij erom als jullie konden kiezen tussen deze twee welke hadden jullie gekozen!
Het is voor mij van belang omdat ik bang ben een verkeerde te kiezen en dat als ik een paar euries meer had geteld een veel betere kon hebben.
Het gaat erom dat de Yamaha 450RDS 255euro kost en de Pioneer 814 310euro kost.
Deze komen perfect in mijn low budget!
Ik wil het aansluiten op een JAMO Surround set 5.1 de 355PDD versie waar alle speakers 8Ohm van zijn. 3 Speakers zijn 70 watt tot short power 100 watt
1 sub die 70 watt tot short power 100watt en 2 fronts die 100 watt en sort power 140 watt mogen hebben.
Klopt dat was in eerste instantie zo maar ik wachte even af op me salaris!sphere schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:35:
Gozer, jij had toch al besloten om een 450 te nemen. Dat is prima voor je budget.
Maar toen ik de specs zag van de 814 en iemand mij ook vertelde dat dit een subliem instapper was begon ik me twijfels te trekken.
Misschien ook vanwege de pioneer 814 100 watt per kanaal op 8ohm levert
Vergeet die bullshit specs toch eensAnoniem: 123304 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:46:
Misschien ook vanwege de pioneer 814 100 watt per kanaal op 8ohm levert

Mja al gedaan! en al gekozen ook!
Toevallig een kennis gesproken die de Yamaha 450rds heeft! even beluisterd ene dit wordt hem zekers!!
Excuses voor mijn vragen!
Net was je nog gehandicapt en kon je niet gaan luisteren.Anoniem: 123304 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:08:
[...]
Toevallig een kennis gesproken die de Yamaha 450rds heeft! even beluisterd ene dit wordt hem zekers!!
Klopt ben ik nog steeds! maar de kennis woont niet ver hiervandaansphere schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:31:
[...]
Net was je nog gehandicapt en kon je niet gaan luisteren.
Me moeder bracht me even met onze busje
Ow ter informatie heb de Yamaha 450rds stop gezet (de bestelling) en heb me maar neergelegt bij de Denon AVR 1905 receiver.

Ik weet het ben moeilijk geweest mijn excuses hiervoor maar soms weet ik niet van gekkigheid ik moet kiezen.
Reviews, luisteren bij kennis, lezen en lezen en nog eens lezen ben ik zo gezegd verliefd geworden op de Denon. Vanwege zijn mogelijkheden, zijn eerlijke Output vermogen en zijn design!
De denon receiver ontvang ik Dinsdag aan! en de Yamaha is stop gezet!
Ik dank u alle zeer voor jullie geduld met mij en nogmaals mijn excuses voor het moeilijke gedrag wat ik toonde!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 20-02-2005 19:01 ]
ik wil graag even melden dan mijn pioneer VSX D510 het perfect doet.
Ik gebruik hem icm met een losse eindversterker* ivm mn elektrostaten, want die kan hij toch net niet hebben op het volume dat ik wil.
Verder heb ik nog geen bugs kunnen ontdekken en ik heb ook geen last van ruis oid.
Ook wil ik even een compliment geven aan pioneer over de afstandbediening. ik heb alle andere afstandbedieningen in de hoek gegooit en ik gebruik alleen nog maar de afstandbediening van mn pioneer. dat ding kan echt veel!
verder heb ik voor mijn installatie genoeg aan de toch wel beperkte aansluitmogelijkheden van deze receiver.
2x cdspeler (waarvan 1 digitaal (optisch))
1x video recorder
2x computer (waarvan 1 digitaal (coax))
ik hoop dat jullie hier iets aan hebben... (als er vragen zijn dan hoor ik het wel)
*eindversterker is een pioneer A717
[ Voor 4% gewijzigd door hilbren op 20-02-2005 18:44 ]
Niet om vervelend te doen, maar Denon is zo eerlijk dat ze op hun foto's van de achterkanten de Power Consumtion altijd mooi wegfotosoepenAnoniem: 123304 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:27:ben ik zo gezegd verliefd geworden op de Denon. Vanwege zijn mogelijkheden, zijn eerlijke Output vermogen en zijn design!
Succes met de Denon in ieder geval. Lijkt toch zeker een goede keuze
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Nah veel problemen met power consumption heb ik niet! Betaal immers de rekening nietdeepspace schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:16:
[...]
Niet om vervelend te doen, maar Denon is zo eerlijk dat ze op hun foto's van de achterkanten de Power Consumtion altijd mooi wegfotosoepen. Maak je echter niet druk, de andere fabrikanten doen ook niet veel anders.
Succes met de Denon in ieder geval. Lijkt toch zeker een goede keuze
Maar heb veel goeds gehoord over deze receiver dat ik hem maar genomen heb en gedacht heb! fuck maar met al die twijfels van al die receivers! dit is hem en nam hem
Kreeg net te lezen dat ie woensdag bij me arriveerd! mooi ken ik hem meteen uittesten
Wat zal me buurman blij worden met mij
Zit ook net te prutsen waar ik hem in godsnaam kwijt moet hahaha
mmm...gelukkig wordt me kamer vernieuwd! met nieuwe kasten etc. met een bankstel erbij!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 20-02-2005 19:27 ]
Anoniem: 126846
Maareh chronus heb je een andere jamo set?
Ik heb de Jamo 350PDD 5.1 set daarbij zitten 2 surround speakers 1 sub 1 center en 2 zuilenAnoniem: 126846 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:57:
Hmm heb ook zin in een denon maar dan een 2105.
Maareh chronus heb je een andere jamo set?

vond die van jouw wel interesant dus ff google erop los gelaten
EDIT: ik zie het nu je hebt eerder 355PDD en later 350PDD gepost
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 20-02-2005 22:11 ]
Dat zijn ook hele mooieAnoniem: 126846 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:42:
HHmmmzzz blijkbaar 2 types ik vond namelijk deze
[afbeelding]
vond die van jouw wel interesant dus ff google erop los gelaten
www.dewinkel.nl heeft ze staan in zwart en beuken kleur! Ik heb ze in beuken genomen vanwege de kleur beter past in me kamer!
ze staan onder luidsprekers en dan homecinemapacks
Ze hebben dat lekker eruit gephotosoept maar zou het gewoon uit nieuwsgierigheid wel willen weten
Iemand idee?
OwwMikeyMan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:32:
260 watt, zoals op de site van denon terug te vinden is...

Ppfff beetje stupid van me
Anoniem: 123304 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:08:
Anoniem: 123304 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:27:
Ow ter informatie heb de Yamaha 450rds stop gezet (de bestelling) en heb me maar neergelegt bij de Denon AVR 1905 receiver.

Dude, ga eens praten met een psychiater ofzo...
WHahahaha keuzes maken is voor sommige mensen zeer lastig.Exirion schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:52:
[...]
[...]
Dude, ga eens praten met een psychiater ofzo...
Anders zou het wereld energieprobleem wel zo'n beetje opgelost zijn... Iedereen 5 denons kopen
[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 21-02-2005 19:18 ]
Hehehe mja ken er weinig aan doen! het is gewoon iets waar ik graag geen fouten in maak als ik iets koop!Anoniem: 126846 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:27:
[...]
WHahahaha keuzes maken is voor sommige mensen zeer lastig.
Vind het vreselijk irritant iets kopen en daarna de verkeerde te hebben je snapt me wel
Anoniem: 110233
Of het stroomverbruik klopt niet, want hij is door meerdere Engelse, Duitse en Amerikaanse bladen getest op dit vermogen continu. Ook de AVR-3805 heeft en opgegeven stroomverbruik van 390 watt ofzo. Deze is al helemaal getest door o.a. What Hifi op meer dan dit verbruik mogelijk maakt. Zo is hij bij homecinemachoice getest op 5*110 watt bij 8 Ohm en 5*135 watt bij 4 Ohm continu. Ik vraag me dus af hoe ze bij Denon hun stroomverbruik meten/opgevenMikeyMan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:17:
Das dus het mooie... Die geeft dus nooit 5x90 watt continu
Anders zou het wereld energieprobleem wel zo'n beetje opgelost zijn... Iedereen 5 denons kopen
Conclusie: niet naar specs kijken en gewoon luisteren!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 22-02-2005 15:16 ]
ben aan het twijfelen tussen de:
Harman Kardon avr130
Denon avr1902
pioneer d814
aangezien de specs in real life weinig uitmaken, moet ik dus op het geluid afgaan.
de pioneer heeft de meeste aansluit mogelijkheden en klonk ook goed.
maar het probleem is dat ik de recievers niet mee naar huis mag nemen om te luisteren en ik kan ze niet luisteren in dezelfde winkel. en ook al doe ik dat (denon en HK) dan hoor ik nog weinig verschil.
dus dan ga je naar uiterlijk kijken dan springt de HK er weer uit. (smaak)
mogelijkheden Pioneer
kwaliteit Denon (kan ook aan mij liggen maar ik heb van denon een hoge pet op
de prijzen liggen allemaal rond de 300 euro dus dat is ook te verwaarlozen.
ik weet dat het waaarschijnlijk allemaal persoonlijk is maar iemand nog suggesties? die mij kunnen helpen met mijn keuze?
Denon: s-video conversie en component video switching, 7.1
HK: 2 regelig display, wel Logic 7, geen Dolby ProLogic 2x, 5.1
Pioneer: inmeet microfoon, 6.1
Voor de rest zijn het kleine verschillen en is de keuze puur persoonlijk.
Wat betreft de kwaliteit; ik kan je inderdaad zeggen dat uit mijn ervaring en die van vrienden/kennissen de Denon's erg betrouwbaar zijn. Qua kwaliteit maakt het voor de rest niet veel uit, het zijn alle drie degelijke merken.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 23-02-2005 00:28 ]
De HK heeft wel Dolby Prologic IIAnoniem: 98057 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:55:
Dolby Digital, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, DTS Digital, Logic 7
Wat betreft 6.1 of zelfs 7.1....... erg leuk echter ken ik vrij wenig films die een 6.1of zelfs 7.1 kanaals audio stream hebben. En ik heb liever zelf niet dat de reciever er zomaar ff een kanaal bij gaat verzinnen in het geval van een 5.1 stream.
Ik heb tussen preciees dezelfde receivers zitten te twijfelen.cky schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:55:
jezus ik kom er echt niet meer uit
ben aan het twijfelen tussen de:
Harman Kardon avr130
Denon avr1902
pioneer d814
aangezien de specs in real life weinig uitmaken, moet ik dus op het geluid afgaan.
de pioneer heeft de meeste aansluit mogelijkheden en klonk ook goed.
maar het probleem is dat ik de recievers niet mee naar huis mag nemen om te luisteren en ik kan ze niet luisteren in dezelfde winkel. en ook al doe ik dat (denon en HK) dan hoor ik nog weinig verschil.
dus dan ga je naar uiterlijk kijken dan springt de HK er weer uit. (smaak)
mogelijkheden Pioneer
kwaliteit Denon (kan ook aan mij liggen maar ik heb van denon een hoge pet op)
de prijzen liggen allemaal rond de 300 euro dus dat is ook te verwaarlozen.
ik weet dat het waaarschijnlijk allemaal persoonlijk is maar iemand nog suggesties? die mij kunnen helpen met mijn keuze?
Ik ben maar akkoord gegaan voor de Denon!
Helaas bij www.abetterprice.nl reageren ze niet op niks wat ik mail en telefonisch hoef jeo ok niet te proberen Ggrrrrr
Had hem zo graag verwacht vandaag bij de post helaas loog de vrouw en ze reageert ook helemaal niet meer
kijk op www.kieskeurig.nl en zie de reviews ervan!
Eentje staat er tussen bij de Denon dat hij overgegaan is van de pioneer 814 naar de Denon 1905 vanwege de geluidskwaliteit!
En heeft ook een hogere cijfer!
Ow als je hem bestelt! doe het niet via www.abetterprice.nl tenzij je dagen wilt wachten!
Ja ze heeft hem op voorraad! alleen ze reageert gewoon nergens op die vrouwAnoniem: 91634 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:26:
Bij www.abetterprice.nl had ik hem juist als eerste binne, op dit moment heeft haast ze elke web winkel levering probleme met de avr1905 tenzij hem op vooraad hebben.
Dus tja afwachten op me mail! anders bestel ik hem ergens anders!
Het is toch nog steeds woensdag
Ik snap ook je treurige ondertoon niet, je hebt nu een receiver die duurder is dan die 450 die je wilde hebben, en hij heeft meer opties (let op: ik zeg niet beter). Wat heeft dat met neerleggen te maken?
Heb geduld, loopt niet meteen mensen te beschuldigen, etc.
dankje voor je antwoord, ik zal ze in het weekend nog eens gaan beluisteren.Anoniem: 98057 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:55:
Even de belangrijkste verschillen/kenmerken:
Denon: s-video conversie en component video switching, 7.1
Pioneer: inmeet microfoon, 6.1
Voor de rest zijn het kleine verschillen en is de keuze puur persoonlijk.
Wat betreft de kwaliteit; ik kan je inderdaad zeggen dat uit mijn ervaring en die van vrienden/kennissen de Denon's erg betrouwbaar zijn. Qua kwaliteit maakt het voor de rest niet veel uit, het zijn alle drie degelijke merken.
Mmhh sorry hoor maar ten eerste ik jengel niet! ten tweede als ik een bedrijf zijnde ben, en ik wil verkopen dan zorg ik ervoor dat ik zowieso mezelf wel beschikbaar stel aan me klanten en het niet laat afweten. Ten derde je mag wel iets meer respect tonen voor iemand die in een rolstoel zit en de rest van zijn leven erin zit. Omdat jullie van alles zelf kunnen regelen erheen kunnen rijden en noem maar op zijn mijn mogelijkheden beperkt.Exirion schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:46:
Chronus, sorry dat ik het zeg hoor... Maar je loopt je hier met al je gevraag en gejengel echt aan te stellen als een jonge puber. Voor iemand die twee keer zo oud is gedraag je je nou niet bepaald naar je leeftijd.
Heb geduld, loopt niet meteen mensen te beschuldigen, etc.
Geduld heb ik zekers maar als iemand tegen mij zegt van dat ik het per mail moet reserveren en ik wacht al 2 dagen op een responce van het bedrijf, lijkt mij dat ik graag nieuwsgierig ben of ze uberhaupt iets gedaan heeft!
Maar goed begrip tonen voor iemand die zelf al weinig kan en zijn ei effe kwijt wilde zit er waarschijnlijk niet echt in hier!
Maar ga maar weer ontopic want dit gaat nergens heen.
Wat heeft dat hier mee te maken? Ik beoordeel en behandel je als mens. Of je nou in een rolstoel of niet, ik zie niet in wat dat met je gedrag hier te maken heeft.Anoniem: 123304 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:27:
Ten derde je mag wel iets meer respect tonen voor iemand die in een rolstoel zit en de rest van zijn leven erin zit.
Het is niet mijn gedrag waar je op moet oordelen, je moet jezelf in mijn schoenen schuiven als je iets graag wilt en geen antwoord krijgt!Exirion schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:31:
[...]
Wat heeft dat hier mee te maken? Ik beoordeel en behandel je als mens. Of je nou in een rolstoel of niet, ik zie niet in wat dat met je gedrag hier te maken heeft.
Ik heb hetzelf al erg moeilijk thuis en dit is het enigste wat mij een beetje kan vermaken, Ja GoT ik lees het graag en vermaak me erg hier
Maar je mag me beoordelen, maar gaat erom dat ik me ei kwijt wilde that's all! meer niet.
En
Het is niet mijn gedrag waar je op moet oordelen, je moet jezelf in mijn schoenen schuiven als je iets graag wilt en geen antwoord krijgt!Exirion schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:31:
[...]
Wat heeft dat hier mee te maken? Ik beoordeel en behandel je als mens. Of je nou in een rolstoel of niet, ik zie niet in wat dat met je gedrag hier te maken heeft.
Ik heb hetzelf al erg moeilijk thuis en dit is het enigste wat mij een beetje kan vermaken, Ja GoT ik lees het graag en vermaak me erg hier
Maar je mag me beoordelen, maar gaat erom dat ik me ei kwijt wilde that's all! meer niet.
En ik reageerde zijnde over een bedrijf niet jullie persoonlijk
Oeps ging iets mis

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 23-02-2005 14:34 ]
Oh, en dat bepaal jij even?Anoniem: 123304 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:33:
Het is niet mijn gedrag waar je op moet oordelen
Ik heb praktisch nog nooit antwoord gekregen als ik eens een keer een topic opende.je moet jezelf in mijn schoenen schuiven als je iets graag wilt en geen antwoord krijgt!
Punt 1: Ik vind het volstrekt niet relevant dat je in een rolstoel zit. Er zijn op GoT meer mensen die in een rolstoel zitten. Is dat een vrijbrief om je op het forum aan te stellen omdat je zo zielig bent?Ik heb hetzelf al erg moeilijk thuis en dit is het enigste wat mij een beetje kan vermaken, Ja GoT ik lees het graag en vermaak me erg hier
Punt 2: Al vond ik het wel relevant dat je in een rolstoel zit, ik kan het niet ruiken. Moet ik bij het lezen van jouw posts meteen denken 'oh, ik zal maar niks zeggen want ik vermoed dat deze knaap in een rolstoel zit'

Enfin, ontopic maar weer.
Dat is iets wat veel jengelaars zeggenAnoniem: 123304 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:27:
Mmhh sorry hoor maar ten eerste ik jengel niet!
Vaak zijn de goedkopere bedrijven niet de beste met service, dat hebben ze door hun lagere prijs doorgaans ook minder nodig. Klanten komen daar nadat ze al een keus gemaakt hebben en hoeven alleen nog maar het ding te bestellen.ten tweede als ik een bedrijf zijnde ben, en ik wil verkopen dan zorg ik ervoor dat ik zowieso mezelf wel beschikbaar stel aan me klanten en het niet laat afweten.
Een rolstoel is absoluut geen pretje, zelfs niet voor een dagje, de wetenschap dat je er de rest van je leven mee moet doorgaan is natuurlijk helemaal erg.Ten derde je mag wel iets meer respect tonen voor iemand die in een rolstoel zit en de rest van zijn leven erin zit. Omdat jullie van alles zelf kunnen regelen erheen kunnen rijden en noem maar op zijn mijn mogelijkheden beperkt.
Maar desalniettemin is op dit forum iedereen gelijk. Oud, jong, blank, gekleurd, man, vrouw, etc etc. 't Maakt allemaal niks uit, je bent hier welkom.
Maar we verwachten natuurlijk wel dat je je gedraagd
Helaas is bij sommige bedrijven 2 dagen aan de korte kant, als ze al reagerenGeduld heb ik zekers maar als iemand tegen mij zegt van dat ik het per mail moet reserveren en ik wacht al 2 dagen op een responce van het bedrijf, lijkt mij dat ik graag nieuwsgierig ben of ze uberhaupt iets gedaan heeft!

Ik ken exirion wel een beetje, ik betwijfel of ie jou anders behandeld dan iemand die volledig gezond is (nouja, een volledig gezonde vrouw van de goede leeftijd behandelt ie vast wel andersMaar goed begrip tonen voor iemand die zelf al weinig kan en zijn ei effe kwijt wilde zit er waarschijnlijk niet echt in hier!
[edit]
En jullie hebben beide ook alweer zitten reageren, zo wordt het helemaal off-topic
[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 23-02-2005 14:40 ]
ik vind het gewoon alleen jammer dat ze wilde juist dat ik het per mail reserveerde en daarna niks meer van zich laat horen en dat 5 min na haar laatste mail
Maar goed ontopic ik hou op
Als je goed leest zeg ik dat de HK geen Dolby ProLogic 2x heeft (let op de X). Dat je 6.1 of 7.1 niet belangrijk vind geld voor jou maar misschien voor anderen niet. Op zich zorgt het i.c.m. PL2x wel degelijk voor een iets voller (completer) geluidsbeeld en bovendien kan het nooit kwaad om een beetje op de huidige trend voor te lopen. Als er dan alsnog 6.1 en 7.1 dvd's komen ben je er klaar voor door 1 of 2 extra speakers te kopen. Nogmaals, deze keuze is helemaal 100% puur persoonlijk en ik snap dat het voor de meeste mensen niet argument 1 is om iets te kopen of om te laten staan. Er werd echter om verschillen gevraagd en die heb ik gegeven.
Wat betreft de vergelijking tussen de HK en Pioneer: naar mijn mening klinkt de HK inderdaad iets gedetailleerder, maar dit geld ook voor de Denon. Tussen de Denon en de HK ging het mij om persoonlijke smaak en niet om objectievere dingen als detail. Wat die dingen betreft waren ze redelijk aan elkaar gewaagd wat ik mij herinner.
Ik moet wel zeggen dat je behoorlijke speakers moet hebben staan wil je echt dingen op de HK/Denon horen die je niet op de Pioneer hoort.
Wat voor mij de keuze bepaalde was dat de HK voor zijn prijs (duurste van de 3) het relatief simpelste was en van de andere 2 de Denon het beste klonk i.c.m. mijn speakers (Dali Blue en Concept).
Ook paste de Denon het beste bij mijn huidige componenten.
Redenen om voor een receiver te kiezen:
Denon: vergeleken met Pioneer meer detail, 7.1, meeste functies op microfoon na
HK: idem, Logic7, je moet het design mooi vinden en bij je huidige set vinden passen, klankkleur is je smaak
Pioneer: veel aansluitingen, 6.1, microfoon
Dit is wel min of meer een herhaling van wat ik eerder heb gezegd.
Ik zal is ff gaan kijken wat die X in houd danAnoniem: 98057 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:24:
@ Reind en Athome:
Als je goed leest zeg ik dat de HK geen Dolby ProLogic 2x heeft (let op de X).
Om heel eerlijk te zijn heb ik daar verder geen flauw benul van. Ik luister naar 3 standen, dat zijn DTS, DD en Stereo en verder zal het me een worst wezen wat ie kan.....
Wat betreft dat 6.1 gebeuren e.d.
Men roept het al ff dat het er aan komt maar ik heb vanavond ff tussen mijn DVD collectie zitten snuffelen en ik kan er geen 1 vinden. En e zou toch zeggen dat er wel minstes 1 tussen zou moeten zitten in een DVD collectie van ruim 350 stuks.
Voor de zekerheid nog even rond gevraag in de vriendenkring en niemand die er 1 had...... het zal dus nog wel even duren voor het echt door zal gaan breken en als het door breekt.......
dan heb ik mooi een excuus om een nieuwe receiver voor mezelf te kopen
Freddy VS Jason , die is in 6.1dts zegt de dvd-hoes hier.Reind schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 03:24:
Wat betreft dat 6.1 gebeuren e.d.
Men roept het al ff dat het er aan komt maar ik heb vanavond ff tussen mijn DVD collectie zitten snuffelen en ik kan er geen 1 vinden. En e zou toch zeggen dat er wel minstes 1 tussen zou moeten zitten in een DVD collectie van ruim 350 stuks.
Voor de zekerheid nog even rond gevraag in de vriendenkring en niemand die er 1 had...... het zal dus nog wel even duren voor het echt door zal gaan breken en als het door breekt.......
Ik heb geen flauw idee hoe het klinkt aangezien ik hier een 5.1 heb, maar ik vraag me af of het verschil echt zo groot is. Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik iets mis @5.1, of dat ik me een waardevolle toevoeging kan bedenken...
Time is never wasted when you're wasted all the time.
kleine toevoeging... Ik denk wel dat je ervanuit kan gaan (heb het niet opgezocht) dat de H/K een zwaardere voeding bezit...
Pearl Harbor en Pirates of the... hebben wel een toewijzing naar 6.1 matrix (PH is dolby digital en Pirates voor dolby en DTS) Inderdaad, discrete 6.1 discs zijn er maar erg weinig. En kies sowieso niet voor een 6.1 receiver vanwege de heb of toekomstbestendigheid, kies gewoon de receiver die je het meeste begeert.Phase-Shifter schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 04:26:
[...]
Freddy VS Jason , die is in 6.1dts zegt de dvd-hoes hier.
Ik heb geen flauw idee hoe het klinkt aangezien ik hier een 5.1 heb, maar ik vraag me af of het verschil echt zo groot is. Ik kan namelijk niet echt zeggen dat ik iets mis @5.1, of dat ik me een waardevolle toevoeging kan bedenken...
Life is not about specs, it is about joy!
Dolby ProLogic 2x,Anoniem: 98057 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:24:
Dolby ProLogic 2x heeft (let op de X).
Als er dan alsnog 6.1 en 7.1 dvd's komen ben je er klaar voor door 1 of 2 extra speakers te kopen.
X staat toch voor Extend (dus met achter spreaker). ProLogic is normaal maar 4 kanalen Front, ceneter & Back. Daarom is voor ProLogic zeker een achter speaker aan te raden.
Ik heb hier 6 DVD's met DTS 6.1, de hele Lord of The Ring extende serie. DTS 7.1 bestaat zo ver ik weet niet(er zal vast geen bandebreedte voor genoeg zijn), dus dat zal de receiver ok niet ondersteunen.
Of wel alleen 6.1 is echt zinnig en heeft als voordeel dat je 3 de zelfde luidspreker paren kan kopen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 24-02-2005 20:55 ]
Ik heb alleen maar voor de H/K gekozen omdat ie A) mooi bij de rest van mijn spul paste enbartvl schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:47:
[...]
En kies sowieso niet voor een 6.1 receiver vanwege de heb of toekomstbestendigheid, kies gewoon de receiver die je het meeste begeert.
Specs heb ik niet naar gekeken om eerlijk te zijn en ik ben ook van mening dat het mekaar allemaal wel heeeeeeel weinig ontloopt qua features/kwaliteit e.d.
Ik vind de looks namelijk ook belangrijk, ik heb een jaar lang tegen een titanium RX-V450RDS aan zitten kijken terwijl de rest zilver was..... daar ga je je vanzelf dood aan ergeren
Klachten lees je over ieder product..... ik ben echter vrij weinig klachten over de AVR-130 tegen gekomen en ik heb echt wel gezocht maar als je mij even een lijstje kan geven + links dan zal ik ze graag eens even door lezen.Anoniem: 110233 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:34:
H/k goedkoop? Voor de specs en de hoeveelheid klachten overal te lezen op de forums is het waarschijnlijk de duurste midklasse receiver, het uiterlijk vind ik persoonlijk ook erg mooi, maar ik zou me dood gaan ergeren aan die blauwe draaiknop in het donker.
En die blauwe knop, die kan gewoon UIT zoals het hoort.
Ik heb de macro zelfs zo geprogrameerd op mijn AB dat zodra ik op de film knop druk: de DVD speler aan springt en zijn display dimt, daarna de TV en het geluid automatisch uit, daana de receiver die indien nodig door schakelt naar DVD, daarna display uit van de receiver + de volume knop.....
Als ik dus een film ga kijken brand er geen enkele display.
Er zijn inderdaad relatief veel problemen met HK apparatuur, maar voor zover ik weet worden die allemaal verholpen/vervangen/gerepareerd.
Wat ik wel moet zeggen is dat de HK lijn relatief duurder is dan vergelijkbare apparatuur van andere merken zoals vooral Denon en Yamaha.
Waar je bij Denon een complete 7.1 receiver met s-video conversie krijgt voor 400, krijg je voor hetzelfde geld bij HK maar een relatief simpele 5.1 AVR130.
Daarentegen krijg je dan wel een AB met macro's.
Ik heb dan liever de extra's van de Denon dan die van de HK, maar dat is puur persoonlijk.
Ik bljf erbij dat als je van de bekende merken een receiver koopt (Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, Pioneer, HK, enz.) de keuze puur persoonlijk is.
Budget is niet zo groot, dus het wordt een JVC RX-5040. Reden dat ik specifiek die wil is dat ik al een JVC dvd speler en cd speler heb. Vooral aan de cd speler (JVC XL-Z464) ben ik na al die jaren wel gehecht.
Die receiver is ongeveer 180-200 euro. Maar voor 5.1 geluid komen daar nog uitgaven voor -ook budget- speakers bij. En voor het bedrag waar ik dan op uitkom, zijn al heel wat homecinema sets te koop. Dus vraag ik me af: zijn die beter / slechter en waar zit het verschil dan in?
Ik hoef geen super geluid, ik vind bv het geluid van de pc-speakers die een vriend van me rechtstreeks aan z'n dvdspeler heeft ook al prima. Specs zeggen me ook niet zoveel, maar ik wil wel graag m'n huidige apparaten houden.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik ken ook bijzonder weinig hifi hobbyisten die JVC een fijn merk vinden voor versterkers dus in die zin zou ik toch even verder kijken als dat er wel toe doet, maar die indruk krijg ik iig niet.
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 27-02-2005 15:17 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Hifi hobbyist ben ik niet, maar ik heb zo'n tien jaar geleden gekozen voor JVC, ook vanwege het uiterlijk en daar ben ik tevreden mee. Verder was ik snel klaar met het onderzoek doen, omdat de enige zwarte JVC receiver die RX-5040 is.
Toch ben ik benieuwd hoe die in vergelijking met een budget alles in 1 set is, omdat die sets echt overal goedkoop worden verkocht.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Het zou handig zijn als je even een budget op zou stellen en deze even zou kunnen posten. Het maakt niet uit wat dat budget is, ik snap dat niet iedereen honderden zoniet duizenden euro's uitgeeft, maar dan weten we in ieder geval waar we rekenig mee moeten houden.
Wat betreft de keuze voor een losse receiver: begrijpelijk maar je moet het verschil vooral zoeken in het aantal aansluitingen en de mogelijkheden voor dit budget.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 98057 op 27-02-2005 16:51 ]
Zal bij de setjes minder zijn dan bij een losse receiver.
Oja, ik weet dat Yamaha, Denon, Marantz enz beter zijn. Maar dan zou ik ook een nieuwe cd speler en/of dvd speler erbij kopen want ik hecht heel veel waarde aan het feit dat alles van 1 merk is. En dan wordt het ineens wel weer duur.
Maargoed ik heb dus duidelijk afwijkende prioriteiten wat betreft audio.
Ik doe al jaren met speakers die bij de audiozaak 'over' waren omdat een andere klant betere speakers bij z'n minisetje had gekocht, en daar ben ik tevreden mee, alleen 5.1 geluid zou toch wel leuk zijn.
Dus: budget voor receiver + speakers is max. 400 euro, voor dat geld zou ik nl. ook een compleet budget homecinema setje kunnen kopen en dan m'n huidige apparatuur in de slaapkamer ofzo zetten. Alleen dat vind ik zonde.
Mijn advies is ook om één van de in deze thread besproken receivers te nemen. DVD- CD- speler kun je hier gewoon zonder problemen op aansluiten.Canaria schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:16:
Aantal aansluitingen, dat is een goed punt, want dat vind ik dus wel belangrijk.
Zal bij de setjes minder zijn dan bij een losse receiver.
Oja, ik weet dat Yamaha, Denon, Marantz enz beter zijn. Maar dan zou ik ook een nieuwe cd speler en/of dvd speler erbij kopen want ik hecht heel veel waarde aan het feit dat alles van 1 merk is. En dan wordt het ineens wel weer duur.
Maargoed ik heb dus duidelijk afwijkende prioriteiten wat betreft audio.
Ik doe al jaren met speakers die bij de audiozaak 'over' waren omdat een andere klant betere speakers bij z'n minisetje had gekocht, en daar ben ik tevreden mee, alleen 5.1 geluid zou toch wel leuk zijn.
Dus: budget voor receiver + speakers is max. 400 euro, voor dat geld zou ik nl. ook een compleet budget homecinema setje kunnen kopen en dan m'n huidige apparatuur in de slaapkamer ofzo zetten. Alleen dat vind ik zonde.
Het enige is of het binnen je eissen van design past.
Daarom heb ik voor zwarte componenten gekozen, zwart is over het algemeen zwart. Zilvergrijs is niet altijd even zilvergrijs.
Met jouw budget zou ik hier voor gaan:
JVC RX-5030 5X100W/RDS/LCD AB (zwart) E 179,-
KEF Cresta 10 (incl kabels) E 238,-
of
Mission M32 E 202,-
Als je nog lager in je budget wil kun je ook kijken naar M31 bijvoorbeeld. De Cresta 10 is net iets boven je budget (417 E) maarrr dan heb je wel goed geluid, vind ik...
Je kunt inderdaad beter kijken naar een receiver van Pioneer of Sony. Persoonlijk vind ik Denon, Marantz en HK in de prijsklasse tot 300 Euro een verkeerde keuze omdat deze merken daar eigenlijk niet thuis horen en hun markt daar ook niet ligt. Pioneer en Sony horen wel in die markt thuis en daardoor zijn hun produkten daar beter op afgestemd.
Athome schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:00:
Je kunt inderdaad beter kijken naar een receiver van Pioneer of Sony. Persoonlijk vind ik Denon, Marantz en HK in de prijsklasse tot 300 Euro een verkeerde keuze omdat deze merken daar eigenlijk niet thuis horen en hun markt daar ook niet ligt. Pioneer en Sony horen wel in die markt thuis en daardoor zijn hun produkten daar beter op afgestemd.

NOFI, maar zowel bovenstaand argument als de jouwe vind ik echt bullshit
Ecodan warmtepomp
http://www2.correct.com/a...36ad965a969a8fd3abc58fc0b
Anoniem: 111211
Holy shitsphere schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:02:
Kijk dit dan, een Marantz SR5500, in de koopjeskelder voor €379. Het is dat ik geen tijd heb om te gaan kijken, maar voor deze prijs moet haast het front ontbreken ofzo.
Das een laag prijsje voor zo'n ding
JVC maakt prima receivers, hoor. Het is alleen (zoals vele personen hebben aangegeven
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
leuk ding klinkt wel redelijk maar mijn boxen zijn niet zo geweldig
was 1,5 jaar terug nog 300 euro
alleen wel weinig digitale in gangen laat staan uitgangen
verder bevalt hij prima alleen had ik achteraf nog wat langer door willen sparen voor een iets duurdere klasse
Ik heb nu voor nog geen 150 euro een JVC RX-5040 gekochtBarry|IA schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:53:
@Canaria:
JVC maakt prima receivers, hoor. Het is alleen (zoals vele personen hebben aangegeven) geen ''high-end''. Maar dat is (gelukkig) ook geen vereiste om goed van geluid te kunnen genieten
Beter dan wat ik nu heb, vooral qua aansluitingen en het geluid zal ook niet slechter zijn denk ik.
Nu nog een leuk speakersetje erbij
Anoniem: 16328
Vooral de Kenwood VRS-5100 (slimline)

Specs: (volledig: Specs Kenwood)
Output Power 60W x 6 (1ch Driven, 6ohm, 10%THD)
Dolby Digital EX / Dolby Digital / Dolby Pro Logic IIx
DTS-ES, Neo:6
7.1 ch ready with Dolby Pro Logic IIx
In een wat andere prijsklasse vinden we de Marantz SR4500 en de Onkyo TX-SR501E, volgens mij beschikken deze twee recievers ongeveer over dezelfde specs maar welke zouden jullie aanraden.
Iemand trouwens nog een goede review site voor recievers
Kenwood maakt geen slechte receivers, maar vergeleken met standaard rijtje Marantz/Denon/Onkyo/HK/Yamaha/Pioneer is het wat magertjes.
Vooral met muziek klinken deze laatste merken aanmerkelijk beter en ook het vermogen is hoger.
Qua prijs kom je wel iets hoger uit helaas.
Anoniem: 114270
Toch wel, tegenwoordig niet meer (lees: in +/-1990 wel)Barry|IA schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:53:
@Canaria:
JVC maakt prima receivers, hoor. Het is alleen (zoals vele personen hebben aangegeven) geen ''high-end''. Maar dat is (gelukkig) ook geen vereiste om goed van geluid te kunnen genieten
Ze kunnen wel high end spullen maken, hebben ze ook gedaan, op marktplaats staat nog wel een leuk dingetje:

Ik heb overigens ook nog een goede, toch wel high-end receiver van JVC staan: de RX-950vbk, helaas zijn de eindtrappen niet meer
Dat heb ik ook niet gezegd, maar dat ze hun vermogen als 1ch. 10%THD opgeven is een beetje vreemd.sphere schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:17:
Dat Kenwood niet verkoopt in Nederland betekent niet meteen dat het rotzooi is. Er zitten mooie apparaten in het Kenwood receiver gamma, net zoals sommige Sony's. Je moet gewoon gaan luisteren en vergelijken met een ander merk.
Kenwood maakt gewoon betrouwbare apparaten, maar hoort simpelweg niet bij het genoemde rijtje merken. Maar je hebt gelijk: enige oplossing is luisteren
Anoniem: 126513
Dus als je lekker muziek wil luisteren moet je zorgen dat je hele systeem een beetje op elkaar getuned is, en daarvoor hoef je echt niet een en al het zelfde merk te nemen, vaak werkt het zelfs beter om bv een ander merk speler aan te schaffen.
Ook heel belangrijk wanneer je richting hifi kwaliteit wil, is het feit om goede kabel aan te schaffen, ook interlink. Want dit is anders weer een zwakke schakel in je setup en zal de eigenlijk bedoelde kwaliteit van je reciever verminderen.
Wat ik altijd als goed prijsverhouding tussen apparatuur vind:
-cd-speler iets meer of liever nog anderhalf keer zo duur als je versterker ( geen reciever )
-luidsprekers liefst 2 maal prijs van verserker
-kabels ( is over het algemeen goedkoper dus kan je ook weer meer aan uitgeven ), ligt helemaal aan je set ( miniset midiset, don't even think about it )
Je kan altijd weer eens een nieuw onderdeel kopen en de kwaliteit laten stijgen maar uiteindelijk zal je weer een ander deel moeten vervangen om echt duidelijk verschil te merken. btw luidsprekers zijn o zo belangrijk
Maar bij een beginnend hifi setje zeker de moeite waard om goed kabel aan te schaffen
voorbeeld: versterker 500, cd speler 500-700, luidsprekers (paar) 1000, luidsprekerkabel 100-150, interlink 50=100
Goede non-nonsense merken vind ik:
Marantz, Harman-Kardon, Rotel, Teac, Nad, Denon (kan nog net), Sony (alleen ES serie), Yamaha (zeker niet slecht), zo zijn er nog meer in het budgetland.
NAD vind ik zelf een zeer goed prijs/kwaliteit merk, Marantz ook, Rotel is zeer goed referentie merk.
Kan zo wel door gaan maar moet toch eens kappen
Ben niet echt fan van JVC of Pioneer ( op hifi gebied )
Heb zelf de Marantz PM66 SE versterker, lekker 2de hands gekocht
belangrijkste is natuurlijk eigen smaak en voorkeur, dit speelt boven alles. Jij zal er naar moeten luisteren (sommige ook kijken). Dus ga er op uit om te luisteren in zaken en ga het liefst naar een echte hifi zaak waar mensen weken die er verstand van hebben zonder verkooppraatjes.
Nogmaals luisteren en nog eens luisteren
Een versterker van 500 en een cd-speler van 700 is waanzin. Een versterker maakt echt meer verschil. Ik zou eerder een cd-speler van 250 nemen en dan 450 euro meer aan je speakers uitgeven.
Het ging echter om budget apparatuur hier, en dan is 100 euro kabel en 700 cd-speler regelrechte onzin. Je hebt dan een relatief high-end cd-speler met high-end kabels en dan een budget receiver

Imho is het bij een laag budget het slimst om gewoon alles degelijk te kopen en dan zoveel mogelijk geld dat over is aan speakers en receiver uit te geven. Bij budget speakers hoor je echt niet het verschil tussen cd-spelers van 250 en 700 euro. Om dat verschil te horen moet je eerder denken aan speakers van het niveau B&W 805 en Dali Euphonia enzo.
Het verschil met een cd-speler van 130 euro is weer wel hoorbaar.
Iedeen weet wel dat prijs bij betere kwaliteit progressief toeneemt, dus bij laag budget is aan minder belangrijke onderdelen meer uitgeven dan gemiddeld onzin.
Dit ben ik helemaal met je eensAnoniem: 126513 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:28:
Belangrijk is dat je een goede afweging maakt in je budget. Want je kan wel een mooie reciever versterker kopen maar als je luidsprkers niet goed zijn of je bron ( cd/dvd speler ) bagger is, is het pure geldverspilling.
Dit niet echt. Merken weten namelijk wat hun eigen spullen doen, dus die kunnen componenten heel goed op elkaar afstemmen. Misschien is hier bij de merken die jij onderstaand allemaal noemt niet het geval (met alle respect naar de merken die je noemde hoor, maar over 'budget-merken' bestaan hele verschillende meningenDus als je lekker muziek wil luisteren moet je zorgen dat je hele systeem een beetje op elkaar getuned is, en daarvoor hoef je echt niet een en al het zelfde merk te nemen, vaak werkt het zelfs beter om bv een ander merk speler aan te schaffen.
Gevaarlijk territorium waar je je nu in gaat. Niet iedereen gelooft in de 'magische werking' van kabels. Ik heb een keer een kabel van zo'n smerige 400E gehad waar ik een tijdje mee heb gespeeld. Daarna weer de standaard kabel erop (die bij m'n speler zat en dat was oveigens ook geen dropveter) en ik hoorde echt geen verschil. Heb ik weer mooi op bespaard. Misschien zijn er mensen die het verschil wel hadden gehoord. Goed voor hun, kunnen zij er geld in stoppen. Maar je schrijft het nu neer als feit en dat is het absoluut niet. Het is flink onderhevig aan subjectiviteitOok heel belangrijk wanneer je richting hifi kwaliteit wil, is het feit om goede kabel aan te schaffen, ook interlink. Want dit is anders weer een zwakke schakel in je setup en zal de eigenlijk bedoelde kwaliteit van je reciever verminderen.
Ik zou jouw systeem dus omschrijven als een "mullet". Misschien wel een goede bron, maar de luidsprekers zijn waarschijnlijk veel te zwaar voor de bijbehorende spullen. Een luidspreker heeft veel meer rek dan de meeste mensen denken. Je kunt gerust een luidspreker van een Euro of 1000/stuk in een set van een grove 10000E zetten. Ik zou absoluut geen luidsprekers willen hebben die het dubbele kosten als de versterker. Dan denk ik dat de versterker het wel eens heel moeilijk kan gaan krijgen. Dat luidsprekers veel te doen hebben in het uiteindelijke klankbeeld is absoluut zo, maar hele goede luidsprekers in een middelmatig setje klinkt vaak veel minder dan een middelmatige luidspreker in een goede set. De beste set die ik ooit gehoord heb was een grove 30.000,-, met luidsprekers van 3.250,-/set, om even een voorbeeld te geven. Ik heb ook een set gehoord die ongeveer 40.000 was met een set speakers van 25.000,- en dat was een stuk minder.Wat ik altijd als goed prijsverhouding tussen apparatuur vind:
-cd-speler iets meer of liever nog anderhalf keer zo duur als je versterker ( geen reciever )
-luidsprekers liefst 2 maal prijs van verserker
-kabels ( is over het algemeen goedkoper dus kan je ook weer meer aan uitgeven ), ligt helemaal aan je set ( miniset midiset, don't even think about it )
Je kan altijd weer eens een nieuw onderdeel kopen en de kwaliteit laten stijgen maar uiteindelijk zal je weer een ander deel moeten vervangen om echt duidelijk verschil te merken. btw luidsprekers zijn o zo belangrijk
Maar bij een beginnend hifi setje zeker de moeite waard om goed kabel aan te schaffen
voorbeeld: versterker 500, cd speler 500-700, luidsprekers (paar) 1000, luidsprekerkabel 100-150, interlink 50=100
Overigens zijn er echt wel goede receivers te krijgen tegenwoordig. Dus daar twijfel ik ook niet meer aan. Het is meer praktisch opzicht ook.
Wat betreft kabels heb je een rare redenatie. "Die kosten minder dus kun je er meer aan uitgeven"? Dan geef je er uiteindelijk dus nog steeds veel aan uit. Overigens vind ik je luidsprekerkabel nogal aan de prijzige kant in die set... Daar kom je al prima uit de voeten met een kabeltje van een 5,- /m Da's meer dan zat. Sommige mensen vinden installatiesnoer al prima, da's nog veel makkelijker
Jij bent lekker op de hoogte ook of niet? Denon "kan nog net"? Denon heeft een van de beste receivers van het moment op de markt, evenals Yamaha. Teac is flink achter aan het komen, Marantz is geinig maar ook niet meer je van het. Overigens hebben een aantal merken budgetspul en een aantal die je hier noemt absoluut niet. De meesten hebben overigens eerder zowel budget als goed spul.Goede non-nonsense merken vind ik:
Marantz, Harman-Kardon, Rotel, Teac, Nad, Denon (kan nog net), Sony (alleen ES serie), Yamaha (zeker niet slecht), zo zijn er nog meer in het budgetland.
Als je Rotel referentie vind dan zou ik echt nog eens goed naar een echte HiFizaak gaan, want dat is daar meer mainstream spul dan referentie. Krell, Mark Levinson, Classé, dat zijn bijvoorbeeld referentiemerken.NAD vind ik zelf een zeer goed prijs/kwaliteit merk, Marantz ook, Rotel is zeer goed referentie merk.
Kan zo wel door gaan maar moet toch eens kappen![]()
Ben niet echt fan van JVC of Pioneer ( op hifi gebied )
Heb zelf de Marantz PM66 SE versterker, lekker 2de hands gekocht, zowel mijn broer als ik vinden deze beter klinken dan zijn eigen H-K1200 ( kan 30ampere leveren
) transparanter, helderder, losser, en beter geluidsbeeld. Gekocht voor 170eurie, dus hoeft niet duur te zijn.
Dit ben ik helemaal met je eens, behalve misschien jouw referentiekadervan een goede hifizaak, zoals hierboven al enigzins aangegevenbelangrijkste is natuurlijk eigen smaak en voorkeur, dit speelt boven alles. Jij zal er naar moeten luisteren (sommige ook kijken). Dus ga er op uit om te luisteren in zaken en ga het liefst naar een echte hifi zaak waar mensen weken die er verstand van hebben zonder verkooppraatjes.
Nogmaals luisteren en nog eens luisterenSpecs zeggen niks, en vermogen al helemaal niet, een goede buizenversterker van 15 watt, maakt gehakt van je 200 watt pioneer in geluidskwaliteit op laag en hoog volume
sry voor het lange verhaal
[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 14-04-2005 19:51 ]
Music Addicted
Anoniem: 12609
Dat is dus echt onzin. Op een B&W 604, die prijsklasse, hoor je echt wel een verschil tussen een instap marantz of een duurdere (Zeg bijv. CD5400 vs CD7300) . Stemweergave bijv.Anoniem: 98057 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:40:
Bij budget speakers hoor je echt niet het verschil tussen cd-spelers van 250 en 700 euro. Om dat verschil te horen moet je eerder denken aan speakers van het niveau B&W 805 en Dali Euphonia enzo.
heb een marantz cd63ki cdspeler (1200 gulden adviesprijs) en een marantz pm66ki (rond de 1500 advies) en die presteren een stuk beter dan mijn sr7300 (advies 1100 euro). hier is het verschil tussen een dv4300 dvd speler (digitaal en analoog) en de cd63ki echt niet zo groot als op de pm66ki.
als je voor HT gaat, ga je dus voor het spektakel uit meerdere speakers en zeker niet voor je stereobeeld. dus investeer zeker niet overdreven in dure cdspelers en al helemaal niet in dure kabels van 100-150 euro!!! investeer liever in een goede speakerset en subwoofer, want je gaat nu eenmaal voor HT!!!
Mijn advies voor stereogeluid:jpvk007 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:20:
maar dan geldt nog het feit dat alles in verhouding moet zijn... tevens maakt een cdspeler weinig uit als je geen transparante versterker hebt... een (stereo)versterker van 500 euro mag wel een cdspeler van rond de 400-500 euro hebben als bron, maar dit gaat niet op voor AV receivers (waar dit topic over gaat). deze av-receivers presteren qua stereo stuk voor stuk ondermaats (iig in dit budget) en daarbij maakt je cdspeler weinig uit.
heb een marantz cd63ki cdspeler (1200 gulden adviesprijs) en een marantz pm66ki (rond de 1500 advies) en die presteren een stuk beter dan mijn sr7300 (advies 1100 euro). hier is het verschil tussen een dv4300 dvd speler (digitaal en analoog) en de cd63ki echt niet zo groot als op de pm66ki.
als je voor HT gaat, ga je dus voor het spektakel uit meerdere speakers en zeker niet voor je stereobeeld. dus investeer zeker niet overdreven in dure cdspelers en al helemaal niet in dure kabels van 100-150 euro!!! investeer liever in een goede speakerset en subwoofer, want je gaat nu eenmaal voor HT!!!
Ik heb mijn Onkyo DV-SP500 analoog aangesloten (bij muziek dan) op de 6CH INPUT van mijn Yamaha RX-V440RDS. Dit geluid wordt dan totaal niet bewerkt (op de EQ na)
Het geluid wat vervolgens uit je boxen knalt (alleen de front left+right dus) is fenomenaal beter dan via de digitale aansluiting en (echt waar) als je um analoog aansluit op de cd of dvd ingang op de receiver, daarin wordt het geluid schijnbaar toch iets onder handen genomen.
Verschillen:
Betere (diepere + "strakkere") bas en een (veel) mooiere/betere plaatsing van het geluid.
In het middengebied en het hoog verandert er niet zo heel veel (wat ik kan waarnemen)
marantz sr7300 analoog op de pm66ki (op pre-out li/re) en een vast volume. tevens de cd63ki direct op de pm66ki versterker... dan heb je gewoon super goed geluid voor stereo en een super geluid voor je surround (je pre-out heeft een variabel signaal). tevens je cdspeler ALTIJD analoog aansluiten (mits je een bagger cdspeler hebt en een super versterker), daar de dac's op je cdspeler vaak beter is dan die op de av-versterker, die zijn voor andere doeleinden
Zo heb ik het ook gehad, maar vond het op ten duur vreselijk irritant dat je telkens de volumeknop van je stereo versterker weer aan moest passen.jpvk007 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:32:
heb het zo opgelost:
marantz sr7300 analoog op de pm66ki (op pre-out li/re) en een vast volume. tevens de cd63ki direct op de pm66ki versterker... dan heb je gewoon super goed geluid voor stereo en een super geluid voor je surround (je pre-out heeft een variabel signaal). tevens je cdspeler ALTIJD analoog aansluiten (mits je een bagger cdspeler hebt en een super versterker), daar de dac's op je cdspeler vaak beter is dan die op de av-versterker, die zijn voor andere doeleinden
Losse eindversterking was al wat makkelijker.
Nog beter zou zijn om de voorversterking van je geintegreerde versterker uit te kunnen schakelen.
De Arcam DiVA A80/85/90 en FMJ A32 kunnen dat bijvoorbeeld.
Ik vraag me af of de Marantz PM17 Ki dat ook kan btw. Iemand?
Ik heb hem besteld, en geleverd gekregen voor 379 euro, en het front zat er ook opsphere schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:02:
Kijk dit dan, een Marantz SR5500, in de koopjeskelder voor €379. Het is dat ik geen tijd heb om te gaan kijken, maar voor deze prijs moet haast het front ontbreken ofzo.
Ik wilde hem alleen in het zilver, en helaas een zwarte gekregen. Woensdag wordt deze geruild voor een zilveren.
Wel aangesloten gehad, en tot zover dik tevreden
PVoutput 3250 WP
Ik snapte er geen zak van. Kan je dat ding eens aansluiten op je PC via SPDIF en dan wat FLAC of APE afspelen? Ben benieuwd hoe dat ding in stereo klinkt.
Waarom kan Denon "nog net" en wat betreft Onkyo?Goede non-nonsense merken vind ik:
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 17-04-2005 23:08 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hij was daarvoor ook al in de aanbiedingAnoniem: 98057 schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:51:
Correct bestaat 25 jaar of zoiets.
Of, is het wel een aanbieding? Hij staat nergens als zodanig in het krantje.
Ik vind het maar raar, dat ding kost op zijn goedkoopst in Duitsland 549 euro.
Voorzover die prijzen op internet staan.
Dat verzekerd je in iedergeval van een "nieuw in doos" type.
PVoutput 3250 WP
Anoniem: 142451
Ik wil binnenkort een receiver aanschaffen alleen ik twijfel nog tussen de:
-Marantz sr-4500 (299 euro)
-Denon AVR -1705 (299 euro)
-Harman Kardon AVR -130 (299 euro)
Ik heb een speakerset JBL scs 200.5
Wie kan mij aanraden welke receiver aanteschaffen.
Persoonlijk vind ik de Marantz SR serie het degelijkst overkomen.Anoniem: 142451 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:05:
De Marantz staat nu voor 299 euro op de Correct site.
Ik wil binnenkort een receiver aanschaffen alleen ik twijfel nog tussen de:
-Marantz sr-4500 (299 euro)
-Denon AVR -1705 (299 euro)
-Harman Kardon AVR -130 (299 euro)
Ik heb een speakerset JBL scs 200.5
Wie kan mij aanraden welke receiver aanteschaffen.
Het begint al bij de volumeknop. Die Marantz is lekker zwaar en voelt gewoon goed aan, de rest voelt aan als goedkoop en licht. Allemaal plastic, vooral die HK. Design is verder wel mooi hoor.
Dit topic is gesloten.