"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als je het wél over receivers hebt, ben ik het niet met je eens omdat je Philips en JVC in je rijtje op hebt genomen. Voor mijn gevoel maken zij alleen maar "instapmodellen". H/K is toch wel wat beter dan dat, echter halen ze de klasse van Marantz, Denon, NAD enz. niet. Een aantal uitzonderingen daargelaten, plaats ik ze op het niveau van Sony en Pioneer.
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Ik zou voor de Pioneer gaan. De belangrijkste reden, voor mij, is in dit gevat dat deze receiver pre-out's wat het veel interessanter maakt ooit een upgrade te doen wat versterking betreft. Als je de H/K hebt, zal je het hele ding moeten vervangen, wil je op dat gebied vooruit gaan.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Mijn HTE-303 bevalt prima, doet precies wat het moet doen. Enigste puntje is dat de dvd speler iets hoorbaar is.
Juist...?DRAFTER86 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:56:
Natuurlijk kun je het over degelijkheid etc hebben maar dat is toch echt niet het punt waarop ik een receiver koop.
De klasse of kwaliteit van een receiver is voor mij meer dan de geluidskwaliteit. Tuurlijk is dat het belangrijkste, maar er is meer. Neem de aansluitmogelijkheden, de kwaliteit van stereoweergave enz.. Een extraatje dat H/K bied, zijn, volgens velen, de looks. Ik denk echter dat je daar op een gegeven moment spijt van krijgt. Binnen je HT set in zijn geheel, heb je er namelijk niet zo heel veel aan. Je kan er niet veel meer mee dan naar kijken, en dat doe je toch naar je TV (erg zwart-wit, geef ik toe).DRAFTER86 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:56:
Ik vind het opzich een beetje een non-discussie dit, iedereen gaat er maar van uit dat je zoiets als absolute kwaliteit hebt. Natuurlijk kun je het over degelijkheid etc hebben maar dat is toch echt niet het punt waarop ik een receiver koop. Wanneer je klanken gaat vergelijken hoor (ik in ieder geval) toch echt veel verschil tussen een Yamaha en een HK en veel minder tussen een Yamaha en een Denon bijvoorbeeld. (Ik heb het hier wel over instapmodellen). Ik zeg niet dat het een beter of slechter is dat is natuurlijk volkomen persoonlijk. Maar je kunt toch niet ontkennen dat HK een heel eigen klankkleur heeft. Of je er van houd is natuurlijk een tweede...
Als ik dan naar de geluidskwaliteit in vergelijking tot de features kijk, zou ik niet voor H/K gaan. Een Denon, Marantz of Yamaha bied net wat functioneels meer met zeker de gelijkwaardige geluidskwaliteit.
Kortom, ik vind een H/K zeker niet slecht klinken, maar verder zie ik bij de instapmodellen niet meer dan looks...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Je hebt het dus wederom over geluidskwaliteit.DeeD2k2 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:27:
De klasse of kwaliteit van een receiver is voor mij meer dan de geluidskwaliteit. Tuurlijk is dat het belangrijkste, maar er is meer. Neem de aansluitmogelijkheden, de kwaliteit van stereoweergave enz..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Lijkt me sterk want zo'n beetje alle receivers hebben dat al jaren.Hebben de huidige h/k's geen aparte pre-outs? Was destijds geloof ik nog een van de grote pluspunten van ze...
[ Voor 33% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-03-2006 10:36 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Exirion schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:30:
[...]
Je hebt het dus wederom over geluidskwaliteit.

En toch heeft de H/K AVR135 ze niet.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:35:
Lijkt me sterk want zo'n beetje alle receivers hebben dat al jaren.
Uiteraard zijn er buiten HK ook uitzonderingen, ik begrijp nog steeds niet hoe ze het bij Arcam in hun hoofd gehaald hebben om ze weg te laten op de AVR250. Ik had anders nu zo'n ding in de huiskamer staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-03-2006 11:19 ]
Heeft iemand ervaring met beide modelen? Ik vraag me namelijk af of de 100 euro meerprijs die 10 watt per kanaal extra waard is. verder is zover ik heb gezien de functionaliteit gelijk!
Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb
hoe bedoel je geen sub in stereomode? (zijn je speakers dan wel goed ingesteld?)Anoniem: 82012 schreef op zaterdag 27 december 2003 @ 19:29:
Veel instellingsmogelijkheden op Sony receivers ?![]()
Je kan niet eens de crossover instellen, in stereo mode kan je de sub niet laten meespelen, en zo zit dat ding vol met van die vaste instellingen die zwaar fout zijn en waar je niets kan aan veranderen.
De enige reeks Sony amps die ik aan iemand zou durven aanbevelen is de DA-x000ES reeks, maar gezien het over budgetreceivers gaat...
Ik stem ook voor de RX-V440 in dat geval, ben zelf namelijk een ex-yamaha RX-V430 gebruiker en altijd heel tevreden over geweest, prima toestel voor z'n geld, heel bedrijfszeker ook en goede bouwkwaliteit.
De onkyo zal misschien ook wel goed zijn maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
de 1080 serie in de QS reeks kan je genoeg instellen hoor, vlsg mij alle punten die je noemt.
ES is beter maar de prijs is te duur voor normal-verdieners.
maar even ontopic,
de gewone budgetserie van sony is inderdaad niet zo bijzonder dus Onkyo is de beste optie
GiTS
Na meerdere malen luisteren is dit echt de combinatie die mij het meest aanspreekt.
Ik twijfel alleen nog of ik verschil ga merken als ik ipv de avr-235 (die 70W stereo output heeft) de avr-435 neem (die 80W stereo output heeft). Prijsverschil is aanzienlijk (300 euro), maar ik wil het eigenlijk direct goed doen. Ik heb helaas niet de gelegenheid om de avr-435 te testen (geen winkel heeft 'm op voorraad).
Vraag: Ga ik die 10W verschil merken? Iedereen vertelt me dat de Kef's van een krachtige receiver houden, maar voor die 300 euro verschil kan ik wel wat gebruikerservaringen gebruiken
(Stereo receiver is geen optie, omdat ik - over een jaar of 2 - de set waarschijnlijk ga uitbreiden met rears en een center)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Geloof niet dat ik het erg mis in mijn set...?
Lipsync is een delayfunctie voor je geluid. Je zult het met een CRT TV niet missen, maar met een plasma of LCD zeker wel. De beeldbewerking in een dergelijke TV neemt dermate veel tijd in beslag dat het beeld achter loopt op het geluid. Door het geluid in de orde van 10ms tot 50ms te vertragen is het probleem meestal opgelost.MikeyMan schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:29:
Wat doet die lipsync eigenlijk dan...?
Geloof niet dat ik het erg mis in mijn set...?
@TdV: je zegt dat je h/k receiver het niet doet... Maar bij de mijne kun je wel een delay per kanaal instellen... Ik weet niet in hoeveel ms vertraging ik moet denken met zo'n lipsync van een receiver die de functie wel heeft, maar dat zou misschien kunnen helpen...
Even de handleiding erop nageslagen; ik kan de fronts inderdaad niet aanpassen; enkel de vertraging van de surround en center speaker; daarbij kan de center tot 5ms vertraging hebben en de rears tot 15ms. Daarbij werkt de vertraging enkel in dolby digital stand en niet bij DTS...het is al een wat oudere receiver en mist toch wel die nieuwerwetse instelmogelijkheden. Gelukkig klinkt hij wel goed.
[ Voor 62% gewijzigd door TdV op 13-03-2006 18:13 ]
DeeD2k2 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:05:
Je hebt toch geluisterd?
nee dusIk heb helaas niet de gelegenheid om de avr-435 te testen (geen winkel heeft 'm op voorraad).
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Anoniem: 91634
Lijk mij niet echt lekker werken een beelscherm met lagExirion schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:03:
Lipsync is een delayfunctie voor je geluid. Je zult het met een CRT TV niet missen, maar met een plasma of LCD zeker wel. De beeldbewerking in een dergelijke TV neemt dermate veel tijd in beslag dat het beeld achter loopt op het geluid. Door het geluid in de orde van 10ms tot 50ms te vertragen is het probleem meestal opgelost.
Zappen gaat rot, laat staan waneer je een game consel er op aansluit.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 13-03-2006 19:22 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.