Toon posts:

[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand van de nieuwe Denon AVR reeks wat meetgegevens posten. Behalve 2 reviews kan ik op Google niks vinden.

Op audiovision.de vond ik het volgende stuk:
"...nur neidvolles Erblassen bleibt der Konkurrenz angesichts der Messwerte, die der Denon im Labor unter Beweis stellte: Seine 5 x 87 Watt Verstärkerleistung an acht Ohm stachen das gesamte Testfeld aus. An vier Ohm legte er mit 5 x 110 Watt noch weiter zu. Die restlichen Messwerte präsentierten sich nahezu perfekt. Im Hörraum spielte der AVR-2105 sehr präzise und stimmig. Insbesondere die Basswiedergabe beeindruckte durch Klarheit und Griffigkeit. Im Mittel/Hochtonbereich bot er jede Menge Details, ohne dabei aggressiv oder unaufdringlich zu wirken. Mit Heimkino-Material nutzte er seinen Leistungsvorteil gegenüber der Konkurrenz gnadenlos aus und übertrumpfte alle anderen Test-Teilnehmer in Sachen Maximal-Lautstärken und Bass-Spaß. Aber selbst bei leisesten Tönen vermochte er durch eine glaubwürdig erzeugte Atmosphäre und einen einhüllenden Raumklang zu überzeugen.
Da gibt es nichts zu deuteln: Dank seiner gleichmäßig hohen Qualitäten verdient sich der AVR-2105 - sogar mit recht großem Abstand - den Testsieg..."

Over de AVR-1705 het volgende:
"Messwerte und Klang
Anlass zu Kritik bot der Denon im Messlabor kaum, er präsentierte blitzsaubere Ergebnisse. Die knapp 90 Dezibel Störabstand zum Beispiel sind immer noch mehr, als die meisten Vor-End-Kombis zustande bringen. Mit seinen 0,3 Dezibel Abweichung bei den Frequenzgängen schrammt er nur um ein Zehntel an der Bestnote vorbei. Und 66 Watt an acht Ohm beziehungsweise 89 Watt an vier Ohm hat die Redaktion bei... (dieser Preisklasse) auch noch nicht gemessen.
Ähnlich überzeugend gab sich der Denon im Hörtest. Er spielte angenehm und präzise und definierte das räumliche Geschehen nachvollziehbar. Klasse kam sein Bass, er ließ sich durch extensives Heimkino-Gerumpel à la "Terminator" oder "Star Wars" nicht im Geringsten in Verlegenheit bringen. Erst im Vergleich mit seinem mehrfach teureren großen Bruder AVR-2805 musste er klein beigeben, der Größere spielte denn doch voller auf.
Insgesamt zeigte der AVR-1705 im Test eine mehr als reife Leistung und ist in der Preisklasse unter 500 Euro zurzeit konkurrenzlos - ein echtes Schnäppchen eben."

Zelf ben ik geinteresseerd in de AVR-1905, dus als iemand daar de meetgegevens van zou kunnen posten zou ik daar erg blij mee zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:08:
[...]

55 nogwat

de Yamaha doet 95

En dat merk ik gewoon. Ben ik lullig om de volumeknop stand? Misschien wel, maar ik weet ook dat die HK in mijn situatie gewoon geen lang leven zou hebben.
Dat weergegeven vermogen zegt geen ene ruk... Mijn H/K heeft een gespecificeerd vermogen van 5x100 watt... Terwijl andere receivers in die prijsklassen het dubbele in het boekje neerkwakken... Verschil is dat h/k zijn vermogens meet over een volledig toonbereik, waar vooral de japanse fabrikanten het piekvermogen bij een enkele, willekeurige toonhoogte meten en neerzetten...
Volgens die wijze gemeten heeft mijn receiver ineens 5x 260 watt... Tis maar net hoe je je spullen willen kopen... Jij trapt er blijkbaar met open ogen in... Dus ergens lijkt het wel te werken, die marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weergegeven vermogen zegt geen ene ruk... Mijn H/K heeft een gespecificeerd vermogen van 5x100 watt... Terwijl andere receivers in die prijsklassen het dubbele in het boekje neerkwakken... Verschil is dat h/k zijn vermogens meet over een volledig toonbereik, waar vooral de japanse fabrikanten het piekvermogen bij een enkele, willekeurige toonhoogte meten en neerzetten...
Volgens die wijze gemeten heeft mijn receiver ineens 5x 260 watt... Tis maar net hoe je je spullen willen kopen... Jij trapt er blijkbaar met open ogen in... Dus ergens lijkt het wel te werken, die marketing...
Kunnen we het even nuttig houden hier. Ik heb het gevoel dat bepaalde mensen het niet zo op Japanse merken hebben :+
Het is waar dat HK zuinig is met zijn specificaties, en daar heb ik alleen maar respect voor. Maar om nu meteen zo uit te vallen over Japanse merken :?
Je kunt een hoop gezeur voorkomen door gewoon de specificaties goed door te lezen. HK geeft inderdaad over gehele bereik, Denon meestal met 2 kanalen aangedreven over hele bereik, NAD is minimale maximum bij alle weerstanden en bereik.
Het is dus wel zo dat een NAD het betrouwbaarst is qua specificaties, maar sinds wanneer kopen we een versterker op de specificaties? Ik vind het zo'n gezeur "ja, die heeft 100W en die andere 120W" als 40W al genoeg is. Zo is de Denon AVR-2105 getest op 5*110W bij 4Ohm van 20Hz-20kHz. Dan mag de HK of NAD er dan wel 120W uitpersen, maar wat dan nog? Als je doof wil worden kan je ook gewoon 4x per week naar de disco 8)7
Als een versterker genoeg vermogen heeft, dan heeft hij genoeg vermogen. Klaar punt uit.
Ik zou eerder naar de mogelijkheden en kwaliteit kijken dan naar de specificaties en het (teveel aan) vermogen ;).
Natuurlijk is een beetje krachtreserve handig, maar je kunt het overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Om terug te komen op ECHTE instap receivers, ik ga morgen mijn Pioneer VSXD514 ophalen, met 5x 80 watt (zo staat het overal) maar op de pioneer site staat 5x100. Deze heb ik verkozen boven de Sony STR-DE597 met 6x 100 watt en DTS-ES.

Morgen plaats ik mijn luisterervaringen dus hier ;) (beiden kostten 225 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac 1987> de gehele nieuwe lijn van denon komt er erg goed uit, maar er zijn denk ik tegenwoordig zowieso nog maar weinig slechte receivers. De 1905 komt er in de what hifi als beste budget receiver uit. Kijk voor andere reviews eens op www.hifi-regler.de of www.ecoustics.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor de review sites, maar mijn vraag was meer naar meetgegevens. Toch bedankt voor de moeite.

Ik zal even mijn bevindingen geven voor de versterkers die ik bekeken heb:

Denon AVR-1905: Aardig stereo geluid, uitstekend surround, genoeg vermogen, warm geluid
HK AVR-130: Goede stereo, aardige surround, ondanks specs genoeg vermogen, helaas max. 5 speakers op aan te sluiten. Warm geluid

Pioneer VSX-D514: Aardig surround, redelijk stereo, genoeg vermogen, beetje kill geluid
Yamaha (weet niet meer welke allemaal): aardig surround, redelijk stereo, aardig vermogen, beetje kill geluid met wel detail (kwestie van smaak)

Ik ga denk ik voor de Denon AVR-1905, beste combinatie van mogelijkheden, geluidskwaliteit en prijs.

Rangorde:
Stereo: HK, Denon, Yamaha, Pioneer
Surround: Denon, HK, Yamaha, Pioneer
Mogelijkheden: Denon, Pioneer, Yamaha, HK
Prijs/kwaliteit,mogelijkheden: Denon, Pioneer, Yamaha, HK

Natuurlijk is dit puur persoonlijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 514 is ook wel een echte budget receiver, geen idee welke yamaha je naar geluisterd hebt maar voor het geld is de 1905 zeker geen miskoop, ik heb hem laatst gehoord en is een premie receiver, het ligt er natuurlijk ook aan wat je meer luistert: cd's in stereo of films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

thettes schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:05:
Om terug te komen op ECHTE instap receivers, ik ga morgen mijn Pioneer VSXD514 ophalen, met 5x 80 watt (zo staat het overal) maar op de pioneer site staat 5x100. Deze heb ik verkozen boven de Sony STR-DE597 met 6x 100 watt en DTS-ES.
Vergeet die onzin specs toch eens... Ik heb een Pioneer VSX511 (inmiddels gelukkig afgedankt) met zogenaamd 5x80W en m'n neef een Harman Kardon met zogenaamd 5x100W. Ik heb hier een buizenversterkertje met 2x13W dat zowel de Pioneer als de Harman Kardon er met gemak uitspeelt. Enorm veel strakker laag en onvervormd geluid tot veel hogere geluidsniveaus.

Dat hele Watt-verhaal bij commercieel spul is net zo onzinnig als dat de zuigkracht van je stofzuiger helemaal afhankelijk is van het verbruikte vermogen. Maar zolang mensen erin trappen en op die manier een keuze maken blijven fabrikanten dit doen 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=22529170,noline]cool_zero schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:38[/Ik heb op mijn marantz sr4300 wel een digitale uitgang, maar daar kan ik alleen geluid uitkrijgen wat er ook digitaal inkomt. (zelfde verhaal als videoconversie die er bij mij ook niet opzit). Er zit dus geen A/D dac voor dit soort doeleinden in de receiver en ik gok dat dat bij meer receivers het geval is.
Dat is erg jammer, ik gebruikt het toch niet maar voor de mensen met een minidisc zou het erg mooi zijn als het mogelijk zou zijn.
Is deze ruis altijd aanwezig of alleen als je het volume maar heel iets open hebt staan. En neemt het toe als je het volume hoger zet of blijft het hetzelfde en overheerst de muziek de ruis op een gegeven moment?
De ruis is elktijd aanwezig tenzij die de eintrappen uit of op stanby heeft staan. Elke versterker heeft er last van, zet hem maar eens op de digitale ingang en veor een dolbydigitaal singaal in zonder geluid en hou je oor zo dicht mogelijk bij de tweeter. (Veel versterkers zetten hun eindtrap uit waneer er geen onvoer singaal is of waneer de volume op 00 staat).

De ruis overheerst zeker niet, je hoort het alleen waneer het echt stil in me kamer is. Maat tot verhouding van andere AV recviers in de zefde klassen heb ik het idee dat die Denon ietsje meer last heeft van ruis. Al moet ik zeggen dat me vader het niet hoort, het ligt dus ook aan je gehoor of je het wel hoort.
De volume regeling gaat van -70db tot met +18db. Tussen -70 tot 0 db neemt de ruis niet toe, daarna wel.
Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:46:
[...]
Sorry, maar 2x10.000uF is echt helemaal NIKS voor een eindversterker... (met 5 of 6 kanalen al helemaal niet)
Als ik het goed heb maakt Denon gebruik van 2 spaning stabiliesators waardoor je al minder grote condensatoren nodig hebt. Die 2x10.000uF is zeker genoeg om op volle vermogen stereo muziek af te spelen. Waneer je op 6.1 film kijk dan gaan de hele lage tone naar je subwoofer wat al een hoop vermogen scheelt, daarbij komt ook nog dat het bij haast geen enkele film voorkomt dat die alles zes kanalen voledig uitstuurt.
Hij leeft zeker genoeg vermogen om veel plezier van te hebben. Op volle vermogen heb ik hem nog niet kunne draaien, ik ben bang dat het ook nooit gaat lukken omdat daarvoor me kamer te klein is.

Zo Parasound ventilator geval moet ik echt niet hebben, die heeft wel zoveel vermogen nodig. Want niemend wilt zo irritante fan horen tijdens de film.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:22:Ik ga denk ik voor de Denon AVR-1905, beste combinatie van mogelijkheden, geluidskwaliteit en prijs.

Rangorde:
Stereo: HK, Denon, Yamaha, Pioneer
Surround: Denon, HK, Yamaha, Pioneer
Mogelijkheden: Denon, Pioneer, Yamaha, HK
Prijs/kwaliteit,mogelijkheden: Denon, Pioneer, Yamaha, HK

Natuurlijk is dit puur persoonlijk ;)
Hoewel je erbij zet dat je overzichtje persoonlijk is, denk ik niet dat het redelijk is om Yamaha (ik neem aan de 650) achter de HK te zetten. Zeker niet voor surround. Daar komt de HK toch echt tekort lijkt me. Over stereo kan ik niet zoveel zeggen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

allard_070 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:46:
In dit topic gaat het over instap recievers. Degene die ik hier zo voorbij heb zien komen waren zo rond de 400 euro en zeker niet boven de 1000. En als instap reciever ga je toch niet meteen een Parasound a 1500-2000 euro aanschaffen, of welke JT dan ook heeft.
Weet ik, dat zeg ik ook, het zijn instap receivertjes en dan moet je niet gelijk vet veel condensators verwachten met hoge capaciteit :)
Sorry hoor, maar die zin van JT:

[...]

Kan ik me echt *** ** * ***** boos om maken :/ . Denk is na voor je iets op deze manier post.
Dat jij er nu zoveel geld voor over hebt betekend nog niet dat een reciever van 300 euro bij voorbaat slecht is, of in jouw gedachte(wat ik uit je zin heb kunnen opmaken): armzalig.
Misschien dat het er verrot uit komt. Maar ik heb nooit geimpliceerd of gezegd dat budget receivers slecht zijn. Ik heb zelf een Pioneer VSX D812, daar heb ik een half jaar mee gedraaid en nu is het de pre voor m'n Parasound en het is een leuke receiver voor het geld. Ik bedoelde er alleen mee te zeggen wat jij ook hebt gezegd, dat het over instapreceivers gaat :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:36:
Als ik het goed heb maakt Denon gebruik van 2 spaning stabiliesators waardoor je al minder grote condensatoren nodig hebt.
Technisch gezien volstrekte kul. Alsof een auto met 2 uitlaten automatisch hard rijdt...
Die 2x10.000uF is zeker genoeg om op volle vermogen stereo muziek af te spelen.
Ook niet waar. Je moet een beer van een voeding hebben om alle soorten speakers te kunnen aansturen zonder ruim bemeten elco's als buffer te hebben. Ze zitten er niet voor niks in bij de betere versterkers.

Maar nogmaals : alle waarde naar z'n geld. En als jij het goed vindt klinken, ben ik ook blij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 09-01-2005 22:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"om alle soorten speakers te kunnen aansturen"
Goed lezen ik spreek in dat stukje over stereo geluid, ja je weet wel twee kanalen ;) .

Bij de meeste strereo versterkers zie je dat er maar condesatoren worden gebruik van rond de 6.000µF. Waarom zou dan opeens veelste weinig zijn voor deze receiver waneer die in stereo mode staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom zou 10.000uF wel genoeg zijn ? Misschien is die 6000uF helemaal niet goed. En ook in stereo zijn er meerdere speakers bruikbaar...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:50:
"om alle soorten speakers te kunnen aansturen"
Goed lezen ik spreek in dat stukje over stereo geluid, ja je weet wel twee kanalen ;) .
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je niet alleen moet kijken naar de simpele hoog-rendement speakertjes in de hifi-klasse die bij BCC en consorten te vinden zijn. Een speaker die echt laag gaat kan een impedantie hebben die aardig inzakt en een behoorlijke stroom bij de versterker vandaan trekken als ie een beetje uitgestuurd wordt. En dat is ook, ja je weet wel, bij maar 2 speakers zo.
Bij de meeste strereo versterkers zie je dat er maar condesatoren worden gebruik van rond de 6.000µF. Waarom zou dan opeens veelste weinig zijn voor deze receiver waneer die in stereo mode staat.
Ik denk dat jij alleen stereo versterkers in de budgetklasse hebt bekeken. Ik heb hier een stereoversterker staan met in totaal 70.000uF. Dat is dan ook een versterker die met gemak speakers aanstuurt die tot onder 2 Ohm impedantie kunnen zakken. En het is niet eens bijster veel.

Lang geleden had ik op m'n kamer een oud Pioneer bakkie staan dat we getweaked hebben (toonregeling eruit, loudness eruit, dat soort dingen) en een stel elco's met 4-voudige capaciteit hebben gegeven. Je wil niet weten hoeveel verschil dat kan maken, en zeker als de trafo niet superruim bemeten is. En dat zijn nou juist de componenten waar een fabrikant in de budget/middenklasse op bezuinigt.

1 kanttekening: je kunt een versterker niet zomaar een zooi elco's geven om 'm op te peppen. Vaak is het vermogen van de voeding afgestemd op wat de eindtrappen aankunnen. De beperking van de voeding beschermt de eindtrappen dan. Als je dan klakkeloos gaat opvoeren dan kunnen je eindtrappen het loodje leggen bij zware belastingen. Alles moet op elkaar afgestemd zijn.

Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic. Neem nou maar gewoon aan dat een 5.1 bak van 300 a 500 euro geen geweldig geluid KAN geven. Daarvoor zijn teveel concessies gedaan om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:06:
Maar goed, we gaan nu wel erg off-topic. Neem nou maar gewoon aan dat een 5.1 bak van 300 a 500 euro geen geweldig geluid KAN geven. Daarvoor zijn teveel concessies gedaan om de kosten te drukken.
Voor de prijs wel, maar absoluut niet, denk dat dat een belangrijke nuancering is :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:09:
Voor de prijs wel, maar absoluut niet, denk dat dat een belangrijke nuancering is :)
Eens :)

Ik heb ook altijd gezegd dat die Pioneer VSX511 voor de 200 euro die het kost (heeft gekost) een erg leuk ding is.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 09-01-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:36:
De ruis is elktijd aanwezig tenzij die de eintrappen uit of op stanby heeft staan. Elke versterker heeft er last van, zet hem maar eens op de digitale ingang en veor een dolbydigitaal singaal in zonder geluid en hou je oor zo dicht mogelijk bij de tweeter. (Veel versterkers zetten hun eindtrap uit waneer er geen onvoer singaal is of waneer de volume op 00 staat).

De ruis overheerst zeker niet, je hoort het alleen waneer het echt stil in me kamer is. Maat tot verhouding van andere AV recviers in de zefde klassen heb ik het idee dat die Denon ietsje meer last heeft van ruis. Al moet ik zeggen dat me vader het niet hoort, het ligt dus ook aan je gehoor of je het wel hoort.
De volume regeling gaat van -70db tot met +18db. Tussen -70 tot 0 db neemt de ruis niet toe, daarna wel.
Mijn marantz heeft een volgens mij een 'bugje' waardoor de ruis behoorlijk luid is. Bij een volume van -60 db (zelfde schaal -70 .. +18) hoor ik nog net iets ruis door de muziek heen. Daarboven overheerst de muziek. Zo te horen is dan met die Denon van jou niet zo. Het is niet heel erg storend, want de muziek staat toch altijd wel harder, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:00:
[...]

Kunnen we het even nuttig houden hier. Ik heb het gevoel dat bepaalde mensen het niet zo op Japanse merken hebben :+
Het is waar dat HK zuinig is met zijn specificaties, en daar heb ik alleen maar respect voor. Maar om nu meteen zo uit te vallen over Japanse merken :?
Je kunt een hoop gezeur voorkomen door gewoon de specificaties goed door te lezen. HK geeft inderdaad over gehele bereik, Denon meestal met 2 kanalen aangedreven over hele bereik, NAD is minimale maximum bij alle weerstanden en bereik.
Het is dus wel zo dat een NAD het betrouwbaarst is qua specificaties, maar sinds wanneer kopen we een versterker op de specificaties? Ik vind het zo'n gezeur "ja, die heeft 100W en die andere 120W" als 40W al genoeg is. Zo is de Denon AVR-2105 getest op 5*110W bij 4Ohm van 20Hz-20kHz. Dan mag de HK of NAD er dan wel 120W uitpersen, maar wat dan nog? Als je doof wil worden kan je ook gewoon 4x per week naar de disco 8)7
Als een versterker genoeg vermogen heeft, dan heeft hij genoeg vermogen. Klaar punt uit.
Ik zou eerder naar de mogelijkheden en kwaliteit kijken dan naar de specificaties en het (teveel aan) vermogen ;).
Natuurlijk is een beetje krachtreserve handig, maar je kunt het overdrijven.
Uit vallen tegen japanse merken? ik geef alleen aan dat het de bekendere japanse merken zijn die in redelijke mate overdrijven met hun vermogens. Ik heb hier naar mijn mening geen oordeel over geveld... Mijn punt was vooral dat je niet teveel af moet gaan op vermogensweergave. Die wattages zeggen naar mijn idee sowieso vrij weinig... Nuttiger is voedings-vermogen. Dus wat dat betreft ben ik het gewoon met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 18:44
Wat bedoel je precies met "voedings-vermogen"??

In veel handleidingen wordt het maximaal opgenomen vermogen vermeld (is bij HK vaak vrij hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het vermogen dat het trafo kan geven... Zal inderdaad enigszins een relatie hebben met het opgenomen vermogen. Hoe meer sap de voeding kan geven, hoe beter een versterker speakers (met een lage gevoeligheid) kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:06:
[...]

Ik ben het dus helemaal niet eens met dit soort uitspraken. Als je het op deze manier formuleert is het net alsof je voor een AV receiver tussen de 300 en 500 euro altijd crap hebt. Dat is jouw mening en dus subjectief. Al geef je 1000 euro uit aan een 5.1 bak, dan nog zijn er mensen die beweren dat je voor dat geld geen goed geluid hebt. Dat heeft te maken met zo ontzettend veel factoren. Welke speakers je gebruikt, eerdere geluidservaringen, je gehoor, je psyche ;) enz enz ... Ik vind bijvoorbeeld dat je met een marantz sr-5400 OSE (nu in de aanbieding voor 495) echt wel een heel behoorlijk geluid hebt... mits je daar leuke speakers aan hebt hangen natuurlijk :P .

Maargoed, hier zou het inderdaad niet over moeten gaan. Het gaat over instap receivers, niet over 't feit dat de kwaliteit van de gebruikte onderdelen in deze bakken zoveel minder is als een topklasse receiver, maar om de onderlinge verschillen en ervaringen die mensen daarmee hebben van de low-end bakken :), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discussie's over wat voor onderdelen er in welke receivers zitten ga ik lekker uit de weg :)
Ik luister met mijn oren en veel verschil zit er niet tussen receivers uit de instap klasse en
de duurdere jongens.

Hou er rekening mee dat je meestal slechts een zeer beperkt deel van het vermogen van je
receiver gebruikt. Zeker als je het ding gaat gebruiken om een 5.1 setje aan te sturen, daarvan
heeft de subwoofer toch altijd zelf nog een versterker aan boord.

Ik heb 2 "instap" receivers staan :

1- Harman Kardon AVR130 : hieronder mijn review die ik ook op kieskeurig.nl heb staan :

De avr-130 is, gezien zijn prijs, een uitstekende receiver. Veel
aansluitmogelijkheden w.o. 2 digitaal coax en 2 optisch digitaal. Verder is de
receiver qua video schakeling vooral gericht op S-video aansluitingen. Als je
component wilt moet je een trapje hoger zoeken. Veel mensen (mijzelf incluus)
sluiten echter de dvd/video/sat apperatuur rechtstreeks op de tv aan, dus wordt
deze functie veelal niet gebruikt.

De geluids kwaliteit is zeer goed te noemen, het hangt natuurlijk meet van je
speakers af dan van de receiver.
HK geeft een vermogen op van "slechts" 45watt per kanaal. ALs je de
specificaties doorleest zie je dat dat zeer conservatief is, er is dus meer dan
voldoende reserve aan boord om elke kamer met geluid te vullen.
Vergeet niet dat een actieve subwoofer geen enkel vermogen van de versteker
gebruikt.

De mogelijkheden qua aansluitingen had ik al aangestipt. Op de meeste receiver
zitten toch al 2-3x zoveel aansluiting dan dat je ooit aan apperatuur zal
hebben staan. Verder zijn de dsp programma's uitstekend vooral de logic7 is een
welkome toevoeging om stereo uitzendingen wat meer body te geven. Ook
vermeldens waard is de afstandsbediening, die voor meerdere merken geschikt is.

Gebruiksgemak, na initieele installatie is erg goed, want hij onthoudt alle
instellingen per bron. Dus 1-malig goed lezen en instellen dan kan je verder de
handleiding in de kast laten. Ga echter voor de setup wel even zitten want een
goede setup scheelt veel in je geluidsbeleving.

Vormgeving is in mijn ogen goed geslaagd. Nu eens niet een geheel
zwarte/zilveren kast. Maar een mooie combinatie. Het display is een prachtig
dot-matrix gebeuren in duidelijk blauw (dimbaar). De volumeknop is een verhaal
op zich : dit is een ronde rand waarbinnen een blauwe circel oplicht. Leuk maar
licht/ligt Kitsch. Ook dit kan je uitzetten.

Duurzaamheid is nog onbekend aangezien ik hem pas een paar weken heb. De
afwerking is in ieder geval bijzonder goed. Alles is stevig en strak.

Bijzondere goede receiver in de instapklasse, meer dan voldoende
features/vermogen voor iedere huisbios, perfecte stereo weergave.

1 klein probleem : de receiver doet er even over om een dd5.1/dts stroom te
detecteren, dus bij aanzetten dvd eerst 0,5 seconde alleen beeld zonder geluid,
waarna het geluid op komt zetten. Dit "euvel" hebben ongeveer 70% van alle
receivers. (een paar weken in bezit)

====================================================================

Als 2e revceiver heb ik een Yamaha rx-v450rds staan, die heb ik 1 dagje aangesloten gehad omdat die gekocht is voor een home cinema setup in de kelder. Ik kon hem goedkoop aanschaffen dus vandaar dat ik hem al in huis heb.

In dat 1ne dagje ben ik diep onder de indruk geraakt van deze receiver, zoveel mogelijkheden voor zoooo weinig geld (249 euro bij correct). Er zit een zeer uitgebreide setup in, en zelfs component aansluitingen. Hij mist dan wel weer s-video maar zoals ik al schreef bij de avr-130 maakt dat in mijn geval niets uit.

Ik kan beide receivers aanraden voor een geweldig geluid / veel mogelijkheden / mooie afwerking en dan ook nog een prijs waar je niet van wakker ligt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 17:41 . Reden: scheidinglijntje toegevoegd :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:40:
Gebruiksgemak, na initieele installatie is erg goed, want hij onthoudt alle
instellingen per bron. Dus 1-malig goed lezen en instellen dan kan je verder de
handleiding in de kast laten. Ga echter voor de setup wel even zitten want een
goede setup scheelt veel in je geluidsbeleving.
Kan je bij die versterk ook de speakers apart instellen per bron ?
Bijv, de achter speakers harder waneer de computer de bron is.

Ik weet dat dit bij de Denon 1705 wel kan wat erg fijn is waneer je verschildende zit plekken heb in je kamer. Maar ben erg benieuwe of andere receivers het ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als het goed is (ik heb een duurdere HK dus weet het niet zeker) kun je per bron en per geluidssoort de boel instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, dat weet ik ook wel.
Maar wat val onder die "boel" ?
De paar dingen die je niet bij de deno kan instellen per kanaal/soort inkomd singaal is; center on/of, afstand van de luidsprekers, Sub + main/sub only, cros over ferq. De rest kan ik allemaal instellen per kanaal en soort singaal; sub on/of niveu's van de kanalen in dB, tone regeling, soort dps effect, prlogice/neo 6, 6.1/5.1, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:14:

Ik heb de Denon 1705 binne en ik ben er erg tevreden over.

*Elktijd een klein beetje ruis, elke versterker heeft daar last van. Maar deze receiver heeft het iesje meer dan de meeste versterkers (of het licht aan me te gevoelige luidsprekers met een lage impidantie 6Ohm). Ik vind dit best wel min punt aan deze receiver, maar de goed geluids weergave maakt het helemaal goed.
Hmm.. wilde net hetzelfde posten. Ik heb hier sinds een week de Denon 1905 staan en ik merk dit ook. De ruis is wel erg hoorbaar als je het mij vraagt. Vooral wanneer je een koptelefoon op hebt. (en dan natuurlijk geen muziek aan hebt staan)
Wilde al bijna terug naar de winkel, maar ik zie het nu nog maar ff aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:51:
Jaja, dat weet ik ook wel.
Maar wat val onder die "boel" ?
De paar dingen die je niet bij de deno kan instellen per kanaal/soort inkomd singaal is; center on/of, afstand van de luidsprekers, Sub + main/sub only, cros over ferq. De rest kan ik allemaal instellen per kanaal en soort singaal; sub on/of niveu's van de kanalen in dB, tone regeling, soort dps effect, prlogice/neo 6, 6.1/5.1, enz.
Waarom zou dat per bron willen instellen. Je gaat je speakers toch niet verplaatsen of verwijderen voor iedere bron.

De handleiding voor de HK AVR130
https://www.hci-services....20Manual/AVR130%20Hol.pdf

De Handleiding voor de HK AVR230
https://www.hci-services....%20Manual/AVR230_Holl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je er van dat je zelf niet elktijd op de zelfde plek zit. Ik ben zeker niet de engiste wie de reveire niet alleen gebruikt om film te kijken maar ook om met dolby digitaal geluid achter de computer te spelen. Dan is het zeker handig als je dan de luidsprekers per bron anders ka instellen.

In de handleding van H/K kan ik er niet in vinden dat het mogelijk is.
Raven- schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:30:
[...]
Hmm.. wilde net hetzelfde posten. Ik heb hier sinds een week de Denon 1905 staan en ik merk dit ook. De ruis is wel erg hoorbaar als je het mij vraagt. Vooral wanneer je een koptelefoon op hebt. (en dan natuurlijk geen muziek aan hebt staan)
Wilde al bijna terug naar de winkel, maar ik zie het nu nog maar ff aan...
Ja het is best wel erg :/ . Tegenwoordig hoor ik het zelfs ook waneer me computer aan staat. De 1905 heeft preouts, heeft die ook over de preouts last van de zelfde hoeveelheid ruis ?
Mischien dat ik hem toch maar ga omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb gewoon een aparte set voor mijn PC moet ook wel, deze staat in een andere kamer. Dit is de eerste dat ik hoor dat iemand zijn speaker opstelling voor verschillende bronnen gaat wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nog niet geprobeerd of het kan, maar de HK reeks heeft wel een directe toegang
tot deze instellingen.
Je hoeft dus niet eerst hele menu's door te worstelen, er zit een aparte knop op de afstandsbediening waardoor je direct de speaker instellingen kan wijzigen.

Je bent wel de eerst die nodig heeft inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ruis uit die denon lijkt me toch niet normaal? Ik heb het in geen enkele andere review (van gebruikers of vakbladen) teruggezien. Ik weet in ieder geval dat er bij mijn yahama echt nul procent ruis inzit. Maar ja ik heb ook al veel over hitteontwikkeling gezien, maar daar heb ik dus ook al helemaal geen last van (en hij staat redelijk lang en hard aan meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:26:
Je bent wel de eerst die nodig heeft inderdaad ;)
Ja, maar onder de mensen met een soundstorm :*) zal ik zeker niet de engiste zijn. (al beenk ik me net dat ik ook bij soundstorm zelf de volume van de kanalen kan aanpassen maar dat is minder handig.

Zo zelfde toets om de volume's makelijk aan te passen heeft Denon ook op de afstandbiening. Ik vermoed dat het dus ook bij die H/K mogelijk is ome verschillende luidspreker instelingen op te slaan per kanaal.

Ik heb al een mailtje naar me verkoper gestuur betreft die Denon 1705. Geld die regel van ruilen binne 8 dagen bij elke winkel en webwinkel ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:46:
[...]

Ja, maar onder de mensen met een soundstorm :*) zal ik zeker niet de engiste zijn. (al beenk ik me net dat ik ook bij soundstorm zelf de volume van de kanalen kan aanpassen maar dat is minder handig.

Zo zelfde toets om de volume's makelijk aan te passen heeft Denon ook op de afstandbiening. Ik vermoed dat het dus ook bij die H/K mogelijk is ome verschillende luidspreker instelingen op te slaan per kanaal.

Ik heb al een mailtje naar me verkoper gestuur betreft die Denon 1705. Geld die regel van ruilen binne 8 dagen bij elke winkel en webwinkel ?
Naar mijn weten is de enige regeling die er is dat er binnen 7 dagen geld terug moet worden gegeven, en dat geldt alleen voor web-winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:46:
Geld die regel van ruilen binne 8 dagen bij elke winkel en webwinkel ?
Wettelijk gezien alleen bij aankopen via webwinkel/postorder. Maar als je het probleem uitlegt dan zal een beetje goeie winkel vrij coulant zijn naar z'n klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Er staat nu een Marantz SR7200 voor €399 in de snuffelhoek bij Correct. Misschien dat het voor iemand hier iets is. Wellicht een beetje gedateerd, maar niet duur als ie onbeschadigd is.

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 13-01-2005 15:05 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:55:
[...]

Wettelijk gezien alleen bij aankopen via webwinkel/postorder. Maar als je het probleem uitlegt dan zal een beetje goeie winkel vrij coulant zijn naar z'n klant.
Ik bedoelde 7 dagen (bij compterland hebben ze 8 dagen). Maar dan gaat het wel lukken.

Ik kan hem omruilen met de volgende veceiver voor max 46,- meer (de rest vind ik te duur of niet intersant),
*YAMAHA RX-V550rds
*Denon 1905

Ik denk er over om hem om te ruilen voor de Denon 1905 omdat die preouts heeft. Dan sluit ik me fronts aan op me stereo versterk via de preouts zoudat ik van de ruis af ben. (bij me suround luidsprekers heb ik geen last van (hoger impidantie en grotere afstand)).
De YAMAHA RX-V550rds heeft een strakker desing en volgens de specs betere eintrappen (10 - 100Khz -3db, noise ration 100db, 20 - 20khz 0,06% 8ohm 90wat) maar heeft alleen geen preouts.
Terwijl de Denon 1905 veel meer extra's heeft. Het is een moelijke keus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:05:
[...]

Ik bedoelde 7 dagen (bij compterland hebben ze 8 dagen). Maar dan gaat het wel lukken.

Ik kan hem omruilen met de volgende veceiver,
*YAMAHA RX-V550rds
*Denon 1905

Ik denk er over om hem om te ruilen voor de Denon 1905 omdat die preouts heeft. Dan sluit ik me fronts aan op me stereo versterk via de preouts zoudat ik van de ruis af ben. (bij me suround luidsprekers heb ik geen last van (hoger impidantie en grotere afstand)).
De YAMAHA RX-V550rds heeft een strakker desing en volgens de specs betere eintrappen (10 - 100Khz -3db, noise ration 100db, 20 - 20khz 0,06% 8ohm 90wat) maar heeft alleen geen preouts.
Je zal voor die 1905 wel bij moeten betalen lijkt me? Hebben ze daar niet ook de Yamaha RX-V650RDS? Volgens mij valt die in dezelfde prijsklasse als de Denon 1905. Als je dan toch gaat bijbetalen en je vindt de yamaha's mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:05:
De YAMAHA RX-V550rds heeft een strakker desing en volgens de specs betere eintrappen (10 - 100Khz -3db, noise ration 100db, 20 - 20khz 0,06% 8ohm 90wat)
Nogmaals, vergeet die verdomde specs eens... Wat ik over Yamaha altijd hoor is dat ze een vrij kil geluid geven (gepiekt hoog/midden?).
maar heeft alleen geen preouts.
Naar mijn mening waardeloos dus. Als ik iets in deze klasse zou moeten kopen dan zou het denk ik Denon of Marantz zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat jedan via de preouts wel me goeie streo veterker kan aansluiten voor me fronts. Ideaal voor steroe muziek (als je slim ben sluit je dan de cd speler direct aan op de stereo versterker).Het ruis van die eindtrappen vind ik echt net iets te veel, vooral bij me front die echt elktijd aan staan.

Ik ga maar wel voor de Denon 1905 omdat de 1705 me veder wel helemaal beviel. Bij die Yamah heb ik mischien straks veel minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:17:
Behalve dat jedan via de preouts wel me goeie streo veterker kan aansluiten voor me fronts.
Dat is ook wat ik bedoelde: waardeloos omdat ie (de Yamaha) ze niet heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
thettes schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:05:

Morgen plaats ik mijn luisterervaringen dus hier ;) (beiden kostten 225 euro)
Duurde even langer..

Na paar dagen luisteren is duidelijk het verschil t.o.v. mijn oude sony STR-de435 hoorbaar, vooral in stereo. Toch is dat natuurlijk lang niet de kwaliteit van een goede stereo versterker, maar nu toch vrij acceptabel gezien de prijs. Verder is het geluid wat helderder, en de mogelijkheden zijn genoeg in orde. Voor de echte luie consument is de quick setup wel handig, maar ondanks dat het geen topreceiver is vond ik het toch leuker om er zelf even mee te spelen ;)

mijn speakers zijn overigens:

-pioneer center en rears (weet niet precies het typenummer, was in ieder geval 4 jaar terug al vrij goedkoop.
-Mission 700 front speakers
-pioneer sw-150 subwoofer

Alles vrij instapmodel dus, en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:08:
[...]

Nogmaals, vergeet die verdomde specs eens... Wat ik over Yamaha altijd hoor is dat ze een vrij kil geluid geven (gepiekt hoog/midden?).
Je vergeet ruis op de rear kanalen ;)

Ik heb nu 3 yamaha's gehad van instapper (rx-V440) tot aan iets meer dan instapper (RX-V740) en allemaal hadden ze last van een best beetje ruis op de rear en center.
2* toe teru gestuurd naar Yamaha en 2* te horen gekregen, ja meneer dat hoort zo u moet niet zeuren.

Aangezien ik me dood kan ergeren aan zulke ruisjes omdat de rear speaker zo'n beetje op de hoek van de bank staan heb ik destijds de Ymaha vervangen voor de Pioneer 512 die daar totaal geen last van had.

Voor mij dus geen Yamaha meer. Dan maar een low end instapper van een ander merk die minder kan maar niet die irri ruis heeft.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:17:
Behalve dat jedan via de preouts wel me goeie streo veterker kan aansluiten voor me fronts. Ideaal voor steroe muziek (als je slim ben sluit je dan de cd speler direct aan op de stereo versterker).Het ruis van die eindtrappen vind ik echt net iets te veel, vooral bij me front die echt elktijd aan staan.

Ik ga maar wel voor de Denon 1905 omdat de 1705 me veder wel helemaal beviel. Bij die Yamah heb ik mischien straks veel minder goed is.
Die 1905 is ook wel iets duurder dan de 550. Als je de duurdere yamaha 650/750 neemt, heeft die ook pre outs, maar wellicht belangrijker pure direct waardoor een stereo versterker (als je die niet hebt of geen ruimte) al een stuk minder belangrijk is.

Zoals ook al eerder zei, je moet inderdaad goed luisteren wat je mooier vind: de yamaha of h/k denon. De yamaha is veel helderder en helemaal beter in films, voor cd's kun je beter een wat warmere cd speler halen. Denon en h/k zijn warmer en wat doffer, en vooral h/k schijnt toch minder goed in surround te zijn. Als je de vakbladen en reviews moet/wil geloven zijn denon en yamaha toch echt de beste receivers op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op zondag 16 januari 2005 @ 03:41:
[...]
Je vergeet ruis op de rear kanalen ;)
Aangezien ik me dood kan ergeren aan zulke ruisjes omdat de rear speaker zo'n beetje op de hoek van de bank staan heb ik destijds de Ymaha vervangen voor de Pioneer 512 die daar totaal geen last van had.
Klopt, mijn vader heeft de Pioneer 510 en die heeft echt haast geen ruis :) . Al vind ik wel de grebuikers gemak vande denon 1705 net wat beter en hij klinkt net iets beter bij de luidsprekers die ik heb.

Rear staat minder dicht bij met een hoge impidantie (12ohm), en daarkom nog bij dat de rear/center niet elktijd aan staan. de Yamaha 650 vindt ik wat te duur en het is juist beter bij deze luidsprekers om iet doffere versterker te hebben.

Ik laat het nog wel horen waneer ik de 1905 binne heb (het is gelukt om de 1705 om te ruilen), als het goed is moete de eindtrappen iets beter zijn de preouts hebben in iedergeval een nois rate van 100db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Omdat ik in het andere topic een vraag stelde wat daar niet thuis hoorde moest ik hierzo zijn. :)

Had een vraag voor een mening omdat ik niet zo erg techneutisch ben hierin maar wat vinden jullie van deze receiver?
YAMAHA RX-V450rds titanium

Kenmerken: 6.1-Channel AV Receiver, 6x 130 Watt,4 Ohm DINN, Speaker Selector: A, B, A+B, Audio Delay, Night Listening Enhancer, Digital ToP-ART, Dolby Pro-Logic, Dolby Pro-Logic II, Dolby Pro-Logic IIx, Dolby-Digital, Dolby Digital EX, DTS Neo:6, DTS Digital Surround, DTS-ES, DTS-ES Discrete, DTS 96/24, SILENT CINEMA, Virtual CINEMA DSP, Quad-Field CINEMA DSP, DSP-Programs: 13, Surround Programs: 29, 192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor 1, Processor Direct Switch: Direct Stereo, Audio Mute, Standby Power Consumption: less than 0,1W, RDS ( Radio-Data-System), Preset Station Memory: 40.

Deze gaat in combi met mijn JBL systeem 178 SCS.

Vinden jullie die een goede receiver?

Is bedoelt voor mijn Home theatere :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, dit is een goede receiver voor het geld. Maar je moet zelf gaan luisteren.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:39:
[...]

Die 1905 is ook wel iets duurder dan de 550. Als je de duurdere yamaha 650/750 neemt, heeft die ook pre outs, maar wellicht belangrijker pure direct waardoor een stereo versterker (als je die niet hebt of geen ruimte) al een stuk minder belangrijk is.
En wat doet dat pure direct dan precies? Want je hebt verder geen extra componenten nodig als ik het goed begrijp?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraag over de Yamaha rx-v450rds

Volgens de website Kieskeurig zit er Aansluiting naar PC X

Dus dat het niet kan!

Bedoelen ze nou dat ik hem niet via mijn pc kan laten lopen? Dus via mijn Audigy 2 ZS Coax kan laten verbinden?
Jawel toch? of ben ik nu gek :?

Beetje domme vraag maar voordat ik hem Bestel wilde ik het wel zeker weten!

Iemand die tegen me kan zeggen dat ik hem gewoon wel kan aansluiten of niet?

Hier wat foto's van de receiver

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.com/prodfotosbig/p1105_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.com/prodfotos/p1105_4.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom zou het niet kunnen ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:39:
Bedoelen ze nou dat ik hem niet via mijn pc kan laten lopen? Dus via mijn Audigy 2 ZS Coax kan laten verbinden?
Jawel toch? of ben ik nu gek :?
Heeft niks met een PC te maken. Dat ding heeft spdif support (coax en/of toslink) dus wat je wil kan. Ze bedoelen gewoon dat je 'm niet kunt bedienen enzo via je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:42:
Waarom zou het niet kunnen ?
Geen idee stond op kieskeurig.nl

Ja ben een beetje noob hierin en wil niet graag de mist in gaan met dat ding.
Krijg je weer gezeik van heen en weer gestuur etc...Haat ik zelf.

Maar erheen gaan kan ik niet (vanwege fysieke problemen)

Dus je denkt dat het wel gewoon zo aangesloten kan via coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:44:
[...]

Heeft niks met een PC te maken. Dat ding heeft spdif support (coax en/of toslink) dus wat je wil kan. Ze bedoelen gewoon dat je 'm niet kunt bedienen enzo via je PC.
Owwww thnx was al bang, wilde namelijk dit schatje graag hebben :) Koste me al wat moeite om een leuke en goede te zoeken

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan toch via Coax kabel in mijn geluidskaart en die weer in de receiver stoppen die ook een coax aansluiting heeft?

Dan kan ik toch gewoon geluid erdoor heen horen (door me boxen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, kon dat niet in 1 post? :X 3 posts in 2 minuten, da's wat overdreven vind je niet? ;)

Anyway: Ja, tulpkabeltje van je PC naar de receiver en je bent klaar :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:55:
Hmm, kon dat niet in 1 post? :X 3 posts in 2 minuten, da's wat overdreven vind je niet? ;)

Anyway: Ja, tulpkabeltje van je PC naar de receiver en je bent klaar :)
Sorry O+ ging een beetje te snel

Maar ok dank je weet ik dat ook.

Handig zulke forumsites, zo leer ik nog eens wat B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chronus :

Misschien een tip voor je als je de Yamaha 450 gaat kopen : Kost maar 249 bij
correct in Rotterdam. (www.correct.com).
Suc6 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:05:
@Chronus :

Misschien een tip voor je als je de Yamaha 450 gaat kopen : Kost maar 249 bij
correct in Rotterdam. (www.correct.com).
Suc6 !
WOW!!! Thnxxxx dit is een goede tip joh!!! :D

Is de Yamaha RX-V640RDS @ 6x135W/DTS-ES/DPL2 dan niet beter?

Wat is DPL? snap ik niet echt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPL is dacht ik Dolby Pro Logic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:38:
[...]

WOW!!! Thnxxxx dit is een goede tip joh!!! :D

Is de Yamaha RX-V640RDS @ 6x135W/DTS-ES/DPL2 dan niet beter?

Wat is DPL? snap ik niet echt! :?
Waarschijnlijk Dolby Pro Logic... Er staat zelfs DPL2, dus Dolby Pro Logic2

edit:
Shoeing was me voor

[ Voor 5% gewijzigd door Offtrack op 17-01-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok maar als jullie mochten kiesen tussen:

Yamaha 450Rds of de Yamaha 640Rds welke zouden jullie kiezen?

Want ik zie nu alleen verschil dat de ene 5 meer watt overaal heeft dan de 450.

Voor de rest zie ik niet echt veel verschil misschien jullie wel?

Edit:/ Never mind had het even op de Yamaha site vergeleken met de 450RDS.

Nou ik zeg het de 450RDS kost minder en heeft meer :?

Het wordt de 450 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De 450 kan wel meer mogelijkheden hebben kan hoeft daardoor niet perse beter zijn. Waarschijnlijk heeft de 650 betere electronica in zich waardoor deze waarschijnlijk zijn vermogen op hogere belasting beter vast kan houden. Dit maakt de 450 dus een mindere versterker ondanks zijn meerdere mogelijkheden.

De 650 heeft echter toch meer mogelijkheden dan de 450 als ik de productvergelijking gebruik welke op de site vermeld staat

[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 17-01-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Athome schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:03:
De 450 kan wel meer mogelijkheden hebben kan hoeft daardoor niet perse beter zijn. Waarschijnlijk heeft de 650 betere electronica in zich waardoor deze waarschijnlijk zijn vermogen op hogere belasting beter vast kan houden. Dit maakt de 450 dus een mindere versterker ondanks zijn meerdere mogelijkheden.
Gaat wel om de 640, niet de 650 :) . Aks het om de 650 zou zijn gegaan had je dezelfde mogelijkheden gehad als de 450, maar met betere componenten.

Hier heb je twee mogelijkheden:

1. De 450 heeft meer mogelijkheden en dus meer componenten, die goedkoper zijn, waardoor de kwaliteit minder is dan die van de 640.
2. Nieuwe technologiën, zakken van prijzen van componenten hebben als gevolg dat de budget-receivers voor minder net zo goed kunnen worden gemaakt als de duurdere modellen van vorig jaar.

Wlke van de 2 het is kun je alleen maar uitvinden door te luisteren :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:07:
2. Nieuwe technologiën, zakken van prijzen van componenten hebben als gevolg dat de budget-receivers voor minder net zo goed kunnen worden gemaakt als de duurdere modellen van vorig jaar.
Da's onzin. De prijserosie in de electronica gaat lang niet zo snel als in de computerindustrie. Bij het gros van de "nieuwe" modellen gaat het om minimale verschillen. Een iets ander uiterlijk, een nieuwe feature, of wat dan ook. Het kost een fabrikant veel teveel geld om elk jaar een volledig nieuw model op de markt te zetten.

Echter, omdat mensen gevoelig zijn voor 'het nieuwste van het nieuwste hebben' moet een fabrikant elk jaar met een nieuwe serie komen. Dat doet ze zoals ik al zei door minimale wijzigingen door te voeren. Vaak bestaan die wijzigingen ook nog eens uit kostenbesparende wijzigingen, dus niet zelden is het geval dat een model uit jaar X eerder minder goed is dan het model uit jaar X-1 dan beter.

Wegens het feit dat "een model van vorig jaar" door het bovenstaande moeilijk verkoopbaar wordt, worden oudere modellen voor veel minder geld verkocht terwijl ze vaak niet of nauwelijks verschillen van de opvolgers. En ze zijn mogelijk zelfs beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 17-01-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Exirion schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:19:
[...]

Da's onzin. De prijserosie in de electronica gaat lang niet zo snel als in de computerindustrie. Bij het gros van de "nieuwe" modellen gaat het om minimale verschillen. Een iets ander uiterlijk, een nieuwe feature, of wat dan ook. Het kost een fabrikant veel teveel geld om elk jaar een volledig nieuw model op de markt te zetten.

Echter, omdat mensen gevoelig zijn voor 'het nieuwste van het nieuwste hebben' moet een fabrikant elk jaar met een nieuwe serie komen. Dat doet ze zoals ik al zei door minimale wijzigingen door te voeren. Vaak bestaan die wijzigingen ook nog eens uit kostenbesparende wijzigingen, dus niet zelden is het geval dat een model uit jaar X eerder minder goed is dan het model uit jaar X-1 dan beter.

Wegens het feit dat "een model van vorig jaar" door het bovenstaande moeilijk verkoopbaar wordt, worden oudere modellen voor veel minder geld verkocht terwijl ze vaak niet of nauwelijks verschillen van de opvolgers. En ze zijn mogelijk zelfs beter.
Het was een mogelijkheid, ik heb niet gezegd dat het een feit was. De enige manier om daarachter te komen is luisteren. Ik hou mezelf absoluut niet bezig met dat soort technologiën, en heb dan ook geen idee hoe hard het gaat in de HT-wereld.

Wel heb je gelijk in het feit dat mensen gevoelig zijn voor 'nieuwer is beter'. Gelukkig zijn er ook nog hele goede oudere spullen in omploop, al dan niet 2e-hands :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:31

Offtrack

Ondertitel

Ik zou persoonlijk denk ik toch voor de 640 gaan ipv van de 450. 640 is twee modellen beter dan het model waar de 450 de opvolger van is.
Vorig jaar (bijv.) 440, 540, 640, 740
Nu 450, 550, 650, 750.
Daarbij komt dat de 640 wel meer features heeft volgens mij (niet gecheckt) pre out's volgens mij zelfs.
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtrack schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:02:
Ik zou persoonlijk denk ik toch voor de 640 gaan ipv van de 450. 640 is twee modellen beter dan het model waar de 450 de opvolger van is.
Vorig jaar (bijv.) 440, 540, 640, 740
Nu 450, 550, 650, 750.
Daarbij komt dat de 640 wel meer features heeft volgens mij (niet gecheckt) pre out's volgens mij zelfs.
Succes met je keuze.
Probleem is de 640 heeft geen Prologic 2ex.

Check het maar op www.yamaha.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:28:
[...]

Probleem is de 640 heeft geen Prologic 2ex.

Check het maar op www.yamaha.com
Angezien je niet wist wat het was, betwijfel ik of je dat gaat missen ;) .
Kijk naar wat je gebruikt, niet naar wat het kan :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:44:
[...]

Angezien je niet wist wat het was, betwijfel ik of je dat gaat missen ;) .
Kijk naar wat je gebruikt, niet naar wat het kan :) .
Tja daarom wordt het ook de Yamaha 450rds :)
6x130 watt surround, DTS, Dolby Surround zit genoeg op om leuk geluid eruit te krijgen.
En heb toch maar een 5.1 JBL systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

6x130 watt surround
Moest toch wel een beetje lachen toen ik dit las :+ Ga is voor de gein kijken wat voor vermogens die receivers eruit krijgen in 5.1 op www.homecinemachoice.com. En dan niet alleen de Yamaha.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:06:
[...]

Tja daarom wordt het ook de Yamaha 450rds :)
6x130 watt surround, DTS, Dolby Surround zit genoeg op om leuk geluid eruit te krijgen.
En heb toch maar een 5.1 JBL systeem
Als ik jou was zou ik toch gaan voor de 640.
Heeft toch wat meer kwaliteit en dat dpl2ex ga je NIET missen, gegarandeert niet. Hij heeft sowieso DTS Neo:6 (de tegenhanger van DTS) die in mijn ogen veel beter is dan dolby prologic.
Neo:6 is ook 6 kanaals (zoals DPL2es)
Ga er vanuit dat je niet naar vermogens hoeft te kijken, beide zullen genoeg zijn voor jou. Tenzij je later nog een speakerupgrade wilt uitvoeren, dan zou ik sowieso voor de 640 gaan.
Mijn 440 valt niet tegen qua vermogen, maar wil je wat grotere ruimtes (lees: woonkamer) GOED vullen met geluid, dan kom je volgens mij nét een beetje tekort, en reserves hebben is altijd mooi :D
Het is je eigen keuze, maar ga toch voor wat meer kwaliteit ten op zicht van extra's.
(heb zelf dus een 440 in mijn bezit, ik wil dan ook niet zeggen dat de 450 slecht is, maar de 640 zal gewoon 'duidelijk' beter presteren.
Succes met je overweging

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis ook Rotel in het lijstje...

kijk op rotel.com --> perfect spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:17:
ik mis ook Rotel in het lijstje...

kijk op rotel.com --> perfect spul
Grapjas... We hebben het hier over instap-spul, voor mensen met een beperkt budget. Rotel is echt een lekker goedkoop merk ja :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:13:
[...]

Als ik jou was zou ik toch gaan voor de 640.
Heeft toch wat meer kwaliteit en dat dpl2ex ga je NIET missen, gegarandeert niet. Hij heeft sowieso DTS Neo:6 (de tegenhanger van DTS) die in mijn ogen veel beter is dan dolby prologic.
Neo:6 is ook 6 kanaals (zoals DPL2es)
Ga er vanuit dat je niet naar vermogens hoeft te kijken, beide zullen genoeg zijn voor jou. Tenzij je later nog een speakerupgrade wilt uitvoeren, dan zou ik sowieso voor de 640 gaan.
Mijn 440 valt niet tegen qua vermogen, maar wil je wat grotere ruimtes (lees: woonkamer) GOED vullen met geluid, dan kom je volgens mij nét een beetje tekort, en reserves hebben is altijd mooi :D
Het is je eigen keuze, maar ga toch voor wat meer kwaliteit ten op zicht van extra's.
(heb zelf dus een 440 in mijn bezit, ik wil dan ook niet zeggen dat de 450 slecht is, maar de 640 zal gewoon 'duidelijk' beter presteren.
Succes met je overweging
De 450 heeft ook DTS Neo:6

Verschil tussen deze twee is componenten en Vermogen.

450rds = 6x130Watt
640rds = 6x135Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:36:
[...]

De 450 heeft ook DTS Neo:6

Verschil tussen deze twee is componenten en Vermogen.
...
Weet ik, het was echter om het 'ontbreken' van dpl2es te rechtvaardigen.
Ik denk dat het vermogen van de 640 zich beter zal houden dan de 450

zie een reactie van mij eerder in dit topic:
[quote:]Athome schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:34:
Vergeet niet dat H/K zijn vermogen anders specificeert dan andere merken. De meeste merken geven hun vermogen op de volgende manier: ??wat bij 0,7% THV bij 1 kHz (soms ook 1%). H/K doet op de volgende manier: ??watt bij 0,7% THV bij 20-20000 Hz. Dit resulteert in een lager vermogen dan andere merken maar het klopt wel veel beter.

Ik heb echter bij All-In-One setjes van Sony gezien dat ze hun vermogen opgeven bij 3 Ohm en 10% THV. Let hier dus goed op.[/quote:]

Maar nogmaals ga luisteren voordat je een verkeerde keuze maakt

Even als praktijkvoorbeeld:
Specs van Yamaha RX-V440RDS (is de mijne )

[quote:]
AUDIO SECTION
• Minimum RMS Output Power for Main, Center, Rear, Rear Center
[U.S.A. and Canada models]
20 Hz to 20 kHz, 0.06% THD, 8 Ω ....................................... 75 W
1 kHz, 0.7% THD, 8 Ω.......................................................... 90 W
[Other models]
20 Hz to 20 kHz, 0.06% THD, 8 Ω ....................................... 65 W
1 kHz, 0.7% THD, 8 Ω.......................................................... 80 W
• DIN Standard Output Power
[Europe model]
1 kHz, 0.7% THD, 4 Ω........................................................ 110 W
[/quote:]

Ofwel zullen ze adverteren met "wel 6 X 110W vermogen!!!" terwijl deze op een eerlijkere manier "maar" 65 Watt vermogen per kanaal heeft.
Overigens, is het voor een slaap/studenten/middelmatig grote woonkamer. dan is 65 watt per kanaal toch al best wat(t). Staar je vooral niet blind op vermogen maar op kwaliteit en je eigen eissen. En naar mijn idee, probeer je speakers bij de receiver voordat je deze koopt, dit kan teleurstellingen voorkomen denk ik. Overigens wil ik hiermee niet de bekende discussie hierover openen

[ Voor 6% gewijzigd door bartvl op 17-01-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:05:
[...]

Weet ik, het was echter om het 'ontbreken' van dpl2es te rechtvaardigen.
Ik denk dat het vermogen van de 640 zich beter zal houden dan de 450

zie een reactie van mij eerder in dit topic:

[...]
FTC Standard Power (8 ohms, 20-20.000Hz): 6x85 W van de 450rds.

FTC Standard Power (8 ohms, 20-20.000Hz): 6x90 W van de 640rds

Dat is de power van deze twee.

DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): Main Channels 135W + 135W / Center Channel 135W / Rear Channels 135W + 135W / Rear Center Channel 135W Van de 640Rds.

DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV): Stereo 2x130W, Center 130W, Surround 2x130W, Back Center 130W Van de 450rds

Welke is nou beter? ja even luisteren is geen optie heb ze niet en ken er niet heen vanwege fysieke problemen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, bij hoeveel vervorming en bij hoeveel kanalen tegelijk aangestuurd :/ Neem nou is aan als mensen zeggen dat je niet teveel naar opgegeven vermogens moet kijken. Had je al gekeken bij die link die ik je had gegeven ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Okeej, andere stelling: een nieuwe audi a4 1.6 (benzine) of een tweedehands (1 jaar oud +/- 30000 km gereden) a6 met een 2.5 v6 tdi
Zou eenzelfde soort vergelijking zijn denk ik (als je alleen naar de aanschafkosten kijkt.
Alsnog: succes
(en mijn voorkeur zou dus de 640 zijn. Hou in je achterhoofd dat dit model ook nog behoorlijk recent is hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:25:
Okeej, andere stelling: een nieuwe audi a4 1.6 (benzine) of een tweedehands (1 jaar oud +/- 30000 km gereden) a6 met een 2.5 v6 tdi
Zou eenzelfde soort vergelijking zijn denk ik (als je alleen naar de aanschafkosten kijkt.
Alsnog: succes
(en mijn voorkeur zou dus de 640 zijn. Hou in je achterhoofd dat dit model ook nog behoorlijk recent is hoor!)
Ok jullie hebben me overtuigt de 640 wordt het dan!

Hij is ook recenter etc.

Weet je wat ook handig zou zijn aan die webshopping bedrijven!
Om een voorraad indicatie te kunnen weergeven! ppff.

Kijk ik ben een persoon dat niet graag 2 a 3 weken wacht voordat iets in voorraad is en dan nog eens extra moet wachten voordat ie hem in huis heeft.

Weet iemand een website waar de 640rds te koop is online onder rembours met voorraad indicatie.

Heb al 7 websites gehad allemaal rembours verzending maar geen enkele met voorraad indicatie :(

Frustrerend! :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Een miskoop zal het niet worden, zeker niet (tenzij ie defect geleverd wordt, maar dat zal vast niet)
Wij hebben je echter niet overtuigt, wij hebben enkel onze mening en wetenschap gegeven, en daar heb jij deze conclusie uit getrokken.
In mijn ogen heb je dan wel de juiste conclusie getrokken, maar dat is bijzaak
:P
(dit alles dat als de 640 tegen valt om mezelf juridisch te beschermen :P)
neej, onzin, ik ben jaloers vanaf het moment dat jij je 640 uitpakt :P

Nog een argument voor de 640 gevonden:
De afstandsbediening is mooier (puur subjectief estethisch argument, maar dat boeit niet)
Overigens zitten op beide ab's exact dezelfde knopjes, naar mijn idee is de 640 mooier en ergonomischer. Top vind ik echt dat je er meerdere apparaten (andere merken) mee kan aansturen :D

[ Voor 26% gewijzigd door bartvl op 17-01-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:41:
Een miskoop zal het niet worden, zeker niet (tenzij ie defect geleverd wordt, maar dat zal vast niet)
Wij hebben je echter niet overtuigt, wij hebben enkel onze mening en wetenschap gegeven, en daar heb jij deze conclusie uit getrokken.
In mijn ogen heb je dan wel de juiste conclusie getrokken, maar dat is bijzaak
:P
(dit alles dat als de 640 tegen valt om mezelf juridisch te beschermen :P)
neej, onzin, ik ben jaloers vanaf het moment dat jij je 640 uitpakt :P

Nog een argument voor de 640 gevonden:
De afstandsbediening is mooier (puur subjectief estethisch argument, maar dat boeit niet)
Overigens zitten op beide ab's exact dezelfde knopjes, naar mijn idee is de 640 mooier en ergonomischer. Top vind ik echt dat je er meerdere apparaten (andere merken) mee kan aansturen :D
hahaha nou er zijn mensen hierbij die setjes hebben waarvan het kwijl op mijn klus staat hoor :9~

Maar het is gewoon dat ik vertrouw op de dingen die hier gesproken zijn en zeg zelf zoveel mensen die hier zeiden dat ik beter de 640 ken pakken.

Tja dat zegt mij genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Die remote is inderdaad best fijn. Ik heb dezelfde bij mijn rx-v540rds en de knoppen zijn erg fijn. Ergonomisch iets minder helaas (het is nogal een blok in de hand)...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:49:
Die remote is inderdaad best fijn. Ik heb dezelfde bij mijn rx-v540rds en de knoppen zijn erg fijn. Ergonomisch iets minder helaas (het is nogal een blok in de hand)...
Nou het is voor mij afwachten totdat ik mijn Yamaha 640rds binenn heb!

Heb hem bestelt via www.correct.com :)

Van de week mijn JBL surround systeem ophalen! De JBL 178 SCS kersenkleur.

Hij verkoopt hem aan me voor 250 euro terwijl ie nieuw 350 kost. en hij heeft hem nog nieuw in doos :? Die gast is gek! Maar hij had geen keuz en ik mocht bij hem langskomen voor een demonstratie of alles goed werkt! en dan neem ik hem mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 11:01
Die is nieuw ondertussen ook 269 bij de correct, misschien kan je nog wat van de prijs aflullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHaFalleN schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:48:
Die is nieuw ondertussen ook 269 bij de correct, misschien kan je nog wat van de prijs aflullen :D
Lol sorry je bedoelde de JBL systeem. Dacht dat je de Yamaha bedoelde

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraagje,

ALs ik nou een receiver heb en ik heb al mijn AUdigy 2 ZS.

Nu wil ik hem uiteraard via DTS laten verlopen.

Dat gaat het beste via een Coax kabel toch?

Nu vraag ik me af hoe of wat ziet het eruit en wat heb ik nodig?
Heb gehoord dat 2,5mm draad het beste is maar wil goede kwaliteit hebben.

Zoals deze: Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/profigold-pgd-4000.jpg

Digitale interconnect (voor bijv. aansluiten DVD speler op receiver)
- Lengte: 0.75m
- Ultra zuiver 99.9997% zuurstofvrije koper
- 24 Karaats vergulde pluggen

Of dan heb je weer deze: Afbeeldingslocatie: http://www.dewinkel.nl/assets/big/profigold-pgd-582.jpg

- Lengte: 1.5m
- Ultra low noise optische fiber
- 24K verguld topjes
- Zeer laag signaalverlies
- Speciale "autofit" pluggen voor optimale verbinding

Ik kan door het bos de bomen niet meer zien zoveel kabels overal voor.

Wat is het beste aansluiting volgens jullie? Optisch of Coax? en wat voor spullen om eventueel hetzelf te doen (dus losse onderdelen kopen)

Iemand met plaatjes het me uit kan leggen want daar heb ik echt de balluh verstand niet van O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:12:
Ik had nog een vraagje,

Zoals deze: [afbeelding]

Of dan heb je weer deze: [afbeelding]

- 24K verguld topjes

Wat is het beste aansluiting volgens jullie? Optisch of Coax? en wat voor spullen om eventueel hetzelf te doen (dus losse onderdelen kopen)

Iemand met plaatjes het me uit kan leggen want daar heb ik echt de balluh verstand niet van O+
Dit zijn kwalitatief hele goede, maar daardoor dus ook dure, kabels.
Verschil optisch<->coax moet je zelf hier op GoT maar eens naar op zoek gaan.
Je conclusie zal zijn dat er één deel zegt: coax één deel: optisch en een ander deel:
BOEIUH!
ofwel, het verschil zul je niet merken, tenzij je de kabel bij een ontzettend sterke magnetische bron zet, en zelfs dan hoor je volgens mij nog geen verschil.

Mijn tip: gebruik coax, is veel goedkoper, en breekt niet zo snel als je de kabel onder grote hoek buigt. De kabel die je hiervoor kan gebruiken is een 3,5 mm stereokabel <-------> 2 X tulp aansluiting.
Dan is het kwestie van één van deze tulpjes op de coax-in aan te sluiten, en klaar is kees.
Je hebt dus een kabel nodig van pak um beet: 2 euro. Liefst zo kort mogelijk.
Voor dvd naar receiver heb ik zelf een kabeljte van 20 cm gemaakt, gewoon aan twee kanten van een kabel tulpjes solderen, en je bent voor nog geen euro klaar! En naar mijn weten komt al het geluid gewoon goed aan in mijn rx-v440.

[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 20-01-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:19:
[...]

Dit zijn kwalitatief hele goede, maar daardoor dus ook dure, kabels.
Verschil optisch<->coax moet je zelf hier op GoT maar eens naar op zoek gaan.
Je conclusie zal zijn dat er één deel zegt: coax één deel: optisch en een ander deel:
BOEIUH!
ofwel, het verschil zul je niet merken, tenzij je de kabel bij een ontzettend sterke magnetische bron zet, en zelfs dan hoor je volgens mij nog geen verschil.

Mijn tip: gebruik coax, is veel goedkoper, en breekt niet zo snel als je de kabel onder grote hoek buigt.
Thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:12:
Ik had nog een vraagje,

Zoals deze: [afbeelding]

Of dan heb je weer deze: [afbeelding]

- 24K verguld topjes

Zowel coax als toslink (optisch) hebben voordelen.

Plus voor toslink: geen electrische verbinding dus geen aardlus
Plus voor coax: geen electrisch->optisch->electrisch omzetting en grotere bandbreedte. In de praktijk heeft coax minder last van jitter.

Maar dan iets anders: de SPDIF van de Creative Labs kaarten heeft sowiezo al een flaw. Inwending schijnen de Audigy/Live kaarten met digitaal->analoog>digitaal omzetting te werken en boven werken ze intern volledig op 48KHz signaal dus er wordt vaak 2 keer sample rate conversion gedaan. Dit alles geeft al zoveel verlies dat het er weinig meer toe doet wat voor kabel je gebruikt.

Je kunt in principe elke 75Ohm coax verbinding gebruiken voor het digitale signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn tip is dan juist weer; gebruik optisch... Het maakt in absolute zin wbt kwaliteit erg weinig uit... Maar een computer zit nu eenmaal vol met storing, en dat wil je niet in je versterker hebben...
Coaxiaal zorgt voor een wat makkelijker storingsoverdracht (brom etc.) naar de versterker... Terwijl optisch daar minder last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:22:
Mijn tip is dan juist weer; gebruik optisch... Het maakt in absolute zin wbt kwaliteit erg weinig uit... Maar een computer zit nu eenmaal vol met storing, en dat wil je niet in je versterker hebben...
Coaxiaal zorgt voor een wat makkelijker storingsoverdracht (brom etc.) naar de versterker... Terwijl optisch daar minder last van heeft...
Bij pc is het inderdaad wel gevoeliger ja.
Probeer eerst maar goedkoop coax, wilt dat niet werken, dan ben je maar een paar euro verder, en dan koop je een optische kabel (heb je optische uit?) Als het wel werkt, ben je goedkoop klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:22:
Lol coax, Optisch uhhhhh hehe beetje verwarrend.

Het is wel zo dat ik niet een hele tijd brom geluid hoor door me speakers terwijl ik film kijk of muziek luister. Is niet zo fijn lijkt mij.

Nou het heeft een digitale uitgang SPIDF genaamd.

Of dat voor optisch is (schiet mij maar lek 8)7 )

Weet wel dat het een Audigy 2 ZS is:
SPDIF (Sony/Philips Digital Interface) input at up to 24-bit/96kHz quality
SPDIF output up to 24-bit at 48 or 96kHz

Optisch zal wel lukken toch erin te pluggen?

Heb totaal geen ervaring en ken niemand echt vinden die hetzelfde nu probeert als ik wil.

Dus Audio optisch uit me geluidskaart van me pc naar de receiver toe die ook optische aansluiting heeft.
En dat weer aangesloten aan me speakerset.

Alleen het kabeltje is lullig welke is de juiste! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Uitleg: optisch=lichtsignaal zo'n kabel is een feite dus ene glasvezelkabeltje.
Volgens mij heeft een audigy geen optische uitgang op de pcikaart zitten, wel op de expansion dingen (zijn die aansluitingen met vierkante zwarte dopjes) Ofwel, probeer eerst coax maar.
coax houdt dus in dat er stroompjes door een kabel worden gestuurd, hoe dit precies gebeurd weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chronus als ik je plaatjes bekijk dan lijkt de onderste er wel verdacht veel op. :)

Ik ben hier ook benieuwd naar heb een nieuwe sat tuner gekocht met zoon spdif uitgang

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:34:
Chronus als ik je plaatjes bekijk dan lijkt de onderste er wel verdacht veel op. :)

Ik ben hier ook benieuwd naar heb een nieuwe sat tuner gekocht met zoon spdif uitgang
De vraag is dus: coax of digitaal optisch? Beide zijn namelijk van toepassing op spdif.
Afbeeldingslocatie: http://www.blackmaxpc.com/Reviews/Audigy/Audigy.jpg
Zie dit plaatje. Links op de box: SPDIF in/out (deze is de COAX versie)
Rechts daarvan, tegen de bovenkant aan staat optical in optical out. Dat zijn de optische aansluitingen.
De coax aansluitingen kunnen dus ook voorkomen als 3,5 mm jack plugs. Dan is deze samen met de sub/center-analoge uit aansluiting.
Nog een duidelijker voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://news.ferra.ru/images/6123_20040820_sdspdif_01.jpg
Hierop zie je ook weer een aparte box, met optische en coaxiale aansluitingen.
Op de geluidskaart zelf zie je ook aansluitingen (die rondjes) De meest rechtse is de digitale uitgang.

[ Voor 2% gewijzigd door bartvl op 20-01-2005 19:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh ok THNX :)
Krijg de tuner als alles goed gaat morgen binnen. Kon er maar weinig wijzer van worden stond bij dat ie een SPDIF uitgang heeft maar optisch of coax werd daar niet bij vermeld.
Of heeft ie ze dan alletwee. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoeft niet Spdif is alleen een soort "taal", zegt niks over de aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:53:
Ahh ok THNX :)
Krijg de tuner als alles goed gaat morgen binnen. Kon er maar weinig wijzer van worden stond bij dat ie een SPDIF uitgang heeft maar optisch of coax werd daar niet bij vermeld.
Of heeft ie ze dan alletwee. :?
Ik gok op coax, is namelijk goedkoper (denk ik) bij optisch moet het signaal namelijk omgezet worden in lichtsignalen. Daarbij is COAX volgens mij populairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:56:
Hoeft niet Spdif is alleen een soort "taal", zegt niks over de aansluiting...
Dus al met al, ik kan zowel optisch als Coax aansluiten? maar Optisch is in dit geval (dus ik alleen de kaart heb en niet de box) het beste voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat zie ik morgen dan wel heb toch niet genoeg aansluitingen op mijn versterkertje. :(

Een denon 2105 begint te lonken. :P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.