Ik wil mn audioset gaan vernieuwen.. en twijfel tussen een paar receivers:
Marantz SR4320 (€315,-)
Harman Kardon HK3480 (€350,-)
Denon DRA-1000 (285,-)
Ik wil gewoon een Stereo-receiver..
Films kijk ik op mn pc (Daar zit alleen een DVD-speler in), en muziek luister ik via mn pc (sluit ik dus aan op de receiver). Stereogeluid bij films bevalt me trouwens prima.
Een cd-speler koop ik misschien later, op het moment gebruik ik mijn cd-speler echt nooit dus daar ga ik nu geen geld aan uitgeven.
Mn speakers zijn 2 B&W DM110 van zo'n 15 jaar oud.
Maximale input is 110 of 120 Watt, ik gok @ 4 Ohm..
(Specs zijn nergens meer te vinden

)
Komt perfect geluid uit trouwens op een Denon 60W receiver (ook oud), maar op mn eigen 35W Pioneer stereotorentje is het wat minder
Nou heb ik op het moment geen video-aansluitingen nodig, maar ik kan me voorstellen dat als ik over een paar jaar op kamers ga ik dat wel zou missen als ik het niet had (ivm TV aansluiten).
Wat dat betreft zou de Denon dan afvallen, aangezien die geen Video-ingangen heeft..
Verder vind ik de Harman Kardon vrij lelijk

Maar ik weet ook dat hij ontzettend veel vermogen kan leveren..
Namelijk 2x 150W @ 4Ohm (is dat verstandig met deze speakers?)
Maar nu heeft deze HK wel weer een functie om Surroundgeluid te creëren met Stereo-opstelling. (Heb ik niet nodig, maar is wel leuk natuurlijk

)
Nou zijn mijn vragen:
- Is de HK3480 wel verstandig met deze speakers? (qua inputvermogen)
- Kan iemand me één van deze 3 heel erg aan- of afraden?
- De Marantz levert 2x 80W @ 8 Ohm, wat zal dit bij 4 Ohm zijn? (ik gok zo'n 120W?)
Edit:
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Marantz,
die heeft alles wat ik wil, niet meer vermogen dan mijn speakers fijn vinden, en ook nog eens redelijk goedkoop (in mijn ogen)
[
Voor 6% gewijzigd door
Laurenz op 25-04-2004 22:18
]