[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

baldbelow schreef op 05 februari 2004 @ 07:17:
De Yamaha 540 kost hier (in titaan) € 307,- (excl. verzenden)
De Yamaha 640 kost (in titaan) € 369,- (excl. verzenden)

Ze verzenden ook binnen Europa maar dat moet je even apart aanvragen. Ik weet dus niet wat de verzendkosten voor NL zijn. (binnen Duitsland is het € 8,- bij vooruit betaling en € 13,- onder rembours)
Het is in ieder geval nog steeds een stuk goedkoper dan kopen in NL.

http://www.hifi-video24.de/index.html?target=dept_2.html
JA HOOR WTF HEY!!!!
De speakers die ik wil kosten 75 euro per stuk minder, 25 procent minder per speaker.
Echt niet normaal. Waar zijn hun precies gelegen? Sulzbach zegt me niet namelijk.
Misschien of op de routeplanner in de auto kijken...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

baldbelow schreef op 05 februari 2004 @ 07:17:
De Yamaha 540 kost hier (in titaan) € 307,- (excl. verzenden)
De Yamaha 640 kost (in titaan) € 369,- (excl. verzenden)

Ze verzenden ook binnen Europa maar dat moet je even apart aanvragen. Ik weet dus niet wat de verzendkosten voor NL zijn. (binnen Duitsland is het € 8,- bij vooruit betaling en € 13,- onder rembours)
Het is in ieder geval nog steeds een stuk goedkoper dan kopen in NL.

http://www.hifi-video24.de/index.html?target=dept_2.html
Waarom vind je de 540 beter dan de 440? Die 5 watt meer per kanaal is te verwaarlozen. Voor de rest zijn de specs hetzelfde.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Twisted_Bunny schreef op 05 februari 2004 @ 10:16:
[...]

Waarom vind je de 540 beter dan de 440? Die 5 watt meer per kanaal is te verwaarlozen. Voor de rest zijn de specs hetzelfde.
Ja maar er is een verschil tussen echte watt en aangegeven watt. Die 540 zal zeker wel meer kun hebben, het echte verschil zal wel meer dan 5 watt zijn...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 10:28:
[...]

Ja maar er is een verschil tussen echte watt en aangegeven watt. Die 540 zal zeker wel meer kun hebben, het echte verschil zal wel meer dan 5 watt zijn...
Kan je dat onderbouwen? Als de aangegeven wattage niet klopt (wat inderdaad vaak gebeurt) zal deze bij beide modellen niet kloppen. Of heb je ergens reviews gelezen waar dat bevestigd wordt?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Twisted_Bunny schreef op 05 februari 2004 @ 10:32:
[...]

Kan je dat onderbouwen? Als de aangegeven wattage niet klopt (wat inderdaad vaak gebeurt) zal deze bij beide modellen niet kloppen. Of heb je ergens reviews gelezen waar dat bevestigd wordt?
Ik kan het niet onderbouwen, maar het lijkt me stug dat je 62 euro meer betaalt voor 5 watt per speaker.
Dat kan toch niet!

-Of ze zijn bij yamaha/de winkel helemaal gek geworden
-Of er verschilt meer dan alleen 5 watt per speaker

Tjah ik gokte op het laatste omdat ik niet denk dat Yamaha gek is...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 10:50:
[...]

Ik kan het niet onderbouwen, maar het lijkt me stug dat je 62 euro meer betaalt voor 5 watt per speaker.
Dat kan toch niet!

Er zijn wel wat andere features, bijvoorbeeld 3 optical inputs i.p.v. 1 e.d. maar dat zijn van die kleine dingen. Ik heb net een review van de 540 gelezen en die was heel erg lovend, een goede review van de 440 kan ik niet echt vinden.

Hier een vergelijking van ze beide (alleen op specs)
http://www1.shopping.com/...2~PRDLT-20760424-20760426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Twisted_Bunny schreef op 05 februari 2004 @ 11:09:
[...]

Er zijn wel wat andere features, bijvoorbeeld 3 optical inputs i.p.v. 1 e.d. maar dat zijn van die kleine dingen. Ik heb net een review van de 540 gelezen en die was heel erg lovend, een goede review van de 440 kan ik niet echt vinden.

Hier een vergelijking van ze beide (alleen op specs)
http://www1.shopping.com/...2~PRDLT-20760424-20760426
Wat ik wel raar vind zijn de speakerprijzen in duitsland, scheelt mij ruwweg ongeveer 400 euro als ik daar al mn spullen koop...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Ik heb de topic niet doorgelezen, want ik vond hem wat te lang, maar ik heb zelf de Onkyo TXSR501E en ik ben daar heel erg tevreden over. Ligt wel ietsje boven het budget zie ik, maar het lijkt me toch een kanjer van een instapper..

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 10:50:
[...]

Dat kan toch niet!

Als je nou echt op nummertjes geilt moet je verder lezen, de dempingsfactor voor beide apparaten is hetzelfde (>100) maarr, de 440 levert volgens een Yamaha High dynamic power norm, bij 2 ohm maarliefst 190 Watt tegen een magere 180 watt van de 540RDS, dit verschil is ook te zien bij hogere ohmages, bij 4 ohm 145 tegen 150 watt voor de 440, dus een dikke winst van 5 Watt!! Dit vertaald zich ook naar winst ij 6 en 8 ohm, kopen dus die 440!

Oftewel, maak je daar absoluut niet druk om, hoogstwaarschijnlijk zijn de apparaten kwa versteker opbouw identiek en geluidsverschil zal je al helemaal niet waarnemen.

Ik heb nog even de achterkant van beide apparaten bekeken, daarop valt onder andere te zien dat de 440 geen s-video in/outputs heeft en geen optische output, de 540 heeft dit allebei wel + 2 extra optische inputs. :)

Ik weet niet of je ze al hebt, maar de specsheets van deze apparaten (en meer, alleen de het typenummer veranderen) kun je hier vinden:
http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RXV440RDS.pdf
http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RXV540RDS.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Never mind,

Ik heb nu een SOny str595DE receiver. Een budget geval dus.
Binnenkort wil ik dus goede nieuwe speakers kopen en waarschijnlijk een nieuwe receiver. Die yamaha rxv640RDS
http://www.yamaha.com/cgi...e/Specs/?gAVR00010RX-V640

Is deze receiver wat? Is het een groot verschil vergeleken mijn huidige receiver?
Of kan ik beter een goedkopere Yamaha kopen?

[ Voor 85% gewijzigd door IkBenAlles op 05-02-2004 12:49 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nou eens op dat PDF linkje klikt. :?

Overigens is die site ook niet echt onduidelijk te noemen, maar dit is het linkje naar de reciever pagina: http://www.yamaha-audio.co.uk/homecinema/receivers/

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:45:
En als je nou eens op dat PDF linkje klikt. :?

Overigens is die site ook niet echt onduidelijk te noemen, maar dit is het linkje naar de reciever pagina: http://www.yamaha-audio.co.uk/homecinema/receivers/
Ja sorry, ik was ff in de war, teveel zitten coden ofzo 8)7

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

IkBenAlles schreef op 05 februari 2004 @ 12:44:
Never mind,

Ik heb nu een SOny str595DE receiver. Een budget geval dus.
Binnenkort wil ik dus goede nieuwe speakers kopen en waarschijnlijk een nieuwe receiver. Die yamaha rxv640RDS
http://www.yamaha.com/cgi...e/Specs/?gAVR00010RX-V640

Is deze receiver wat? Is het een groot verschil vergeleken mijn huidige receiver?
Of kan ik beter een goedkopere Yamaha kopen?
Hangt natuurlijk helemaal af van wat je wilt. Ik ben aan het twijfelen tussen de 440 en de 540. Het enige wat me aan de 540 trekt is de optische uitgang die de 440 mist. Wat heeft de 640 dan dat je zo nodig moet hebben? De (marginaal ) grotere wattage? Vind ik het geld niet waard.

"Voor mij" is de 440 eigenlijk perfect als hij de optische uitgang had, daarom ga ik een stapje verder (denk ik, heb nog niet besloten).

Denk ook aan het feit dat de luidsprekers voor het grootste gedeelte de kwaliteit van het geluid bepalen (sommige zeggen 95%, andere 75%) een echt geluidsverschile zal je tussen de 440, 540 en de 640 niet horen.

offtopic:
Dit alles is imho en ondervoorbehoud. Er kunnen geen rechten ontleden worden aan de bovengenoemde tekst en over de mogelijke uitslag kan niet gecorespondeert worden. Successen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst e.d. M.a.w - beslis zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles

IkBenAlles

1 europa

Tjah, ik wil nieuwe speakers halen. Namelijk de Canton LE109 (Nu zijn ze in duitsland stukken goedkoper en hun grotere broertjes ook dus misschien nog grotere speakers)
Ik heb gehoord dat sony instap versterkers totaal niet het aantal watt afgeven als ze zeggen. Er staat 100 Watt RMS per kanaal maar dit blijkt totaal niet zo te zijn (Naja dat heb ik gehoord.)
En ik ben van plan om ook nog een nieuwe center te kopen etc.
Ik ben bang dat het zaakje bij hardere volumes gaat clippen....

Tjah ik heb geen optisch uit nodig alleen optisch in... (Playstation 2 als dvd speler he... )

[ Voor 10% gewijzigd door IkBenAlles op 05-02-2004 13:04 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik ga dus toch waarschijnlijk voor die Yamaha RX-V440 simpelweg vanwege die eisa award en alle andere positieve reacties. Iemand nog dringende tips of een plaats waar hij onder de €279 wordt aangeboden binnen Nederland, dan graag melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Yamaha 440,540 Harman Kardon 2550

Laten we wel wezen. Een hoop mensen beschouwen alles tot 1000 euro als budget receivers. Maakt dat de receivers minder goed? Ik vind van niet.

Favorieten voor HT: Pioneer, Marantz, Harman/Kardon, Yamaha, Denon en Onkyo(hebben allemaal mooie instappers)

Voor muziek: Marantz en Harman Kardon worden door de meesten geroemd, maar zelf vind ik die anderen ook meer dan goed.

Ik denk dat het verschil nagenoeg geen ene moer uitmaakt aangezien het ook nog eens van je speakers afhangt hoe je geluid wordt.

Maar ja, ik hoor al nauwelijks het verschil tussen SACD en gewone CD. Het is ieder geval voor mij niet de investering waard!

Of je moet ook nog eens voor looks gaan, dan kom je bij Parasound, Rotel, Arcam. Is allemaal prachtig spul maar is veel te duur. (Tenzij je een heel goed gehoor hebt misschien, maar ja, dat zegt iemand die drumt :) )

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Verschil tussen de Yamaha 440 en 540 is ook nog dat de 540 een mooiere afstandbediening heeft :P

Yamaha 440

Yamaha 540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

-Stef-

Slainthe!

basset schreef op 13 februari 2004 @ 15:00:
Yamaha 440,540 Harman Kardon 2550

Laten we wel wezen. Een hoop mensen beschouwen alles tot 1000 euro als budget receivers. Maakt dat de receivers minder goed? Ik vind van niet.

Favorieten voor HT: Pioneer, Marantz, Harman/Kardon, Yamaha, Denon en Onkyo(hebben allemaal mooie instappers)

Voor muziek: Marantz en Harman Kardon worden door de meesten geroemd, maar zelf vind ik die anderen ook meer dan goed.

Ik denk dat het verschil nagenoeg geen ene moer uitmaakt aangezien het ook nog eens van je speakers afhangt hoe je geluid wordt.

Maar ja, ik hoor al nauwelijks het verschil tussen SACD en gewone CD. Het is ieder geval voor mij niet de investering waard!

Of je moet ook nog eens voor looks gaan, dan kom je bij Parasound, Rotel, Arcam. Is allemaal prachtig spul maar is veel te duur. (Tenzij je een heel goed gehoor hebt misschien, maar ja, dat zegt iemand die drumt :) )
Ik ben het daar wel aardig mee eens.

Dat verschillende merken verschillend klinken begrijp ik. Vergelijk dan ook zelf door te luisteren naar verschillende merken. Maar of een 540 nou beter klinkt dan een 440, dat denk ik niet. Bekijk zelf of de extra features je de meerprijs waard is. De looks kunnen uiteraard ook meespelen hoewel dat uiteraard voor de ware "audio-pro" natuurlijk uit den boze is, maar goed het gaat hier om de budget klasse. Persoonlijk speelde het voor mij ook wel een rol.

Zelf heb ik een Yamaha RXV-1300 i.c.m. Chario speakers. Met name film vind ik heerlijk klinken hoewel ik over stereo ook tevreden ben. En ook ik vind de meerwaarde van SACD/DVD-Audio overtrokken (ik heb een Pioneer DV656-A met een stuk of 10 SACD's/DVD-A's) maar dit terzijde.

Ten slotte, ik heb voor mijn aankoop van alles een jaar terug heel veel gelezen over van alles en nog wat dat HT aanging. Hoewel ik zeker geloof dat er verschillen te horen zijn met net wat andere/duurdere componenten komt het uiteindelijk op mij over als laboratorium-resultaten. Hiermee bedoel ik dat ik mijn setup uiteindelijk in een absoluut audio-onvriendelijke woonkamer moet plaatsen waarbij het ook absoluut geen high-end spul betreft. Laat je dan ook niet gek maken door wat je leest (EISA?!) en hoort en ga gewoon voor het geluid dat je het best bevalt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Ik heb gisteren de Yamaha RX v540 besteld bij amazone.de voor 339 euro. (Verzendkosten zijn gratis). Ik hoop hem binnen twee weken te krijgen dan zal ik mjin ervaringen hier kenbaar maken.

Wat me wel opviel is dat een verkoper in een HiFi shop heel erg negatief was over de Harman Kardon receivers/versterkers. Hij zei dat Harman/Kardon enige tijd geleden falliet is gegaan en is overgenomen door een ander firma (ben de naam vergeten). Die firma gebruikt nu de Harman/Kardon naam maar de techniek en produktieplaats is veranderd. Hij zei dat hij die receivers ook niet meer verkocht.

Kan hier iemand wat licht op laten schijnen m.a.w. is hier iets van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Na het lezen van deze topic begint't bij mij toch ook wel te kriebelen... En zo'n Yamaha 540 is helemaal zo duur nog niet...
Ik heb alleen 3 'probleempjes'
1. Is die receiver wel erg geschikt voor muziek, want daarvoor gebruik ik mijn gear toch 99% van de tijd (ook dvd's zijn meestal live-dvd's van metal-bands :P)
2. Ik heb nog 5 speakertjes en een subwoofertje hier van mijn Philips LX3000D setje, gewoon zo'n standaard home-cinema setje dus. Alleen zijn al die speakertjes maar 4 Ohm en staat in de manual van die Yamaha dat de rears minimaal 6 Ohm moeten zijn. Dit zal wel een probleem opleveren, maar ik vraag het toch maar even? Levert dit problemen op? :P
3. Gaat dat een béétje klinken met die speakertjes? Ik weet wel dat ze niet echt woe woe toppie toppie zijn, maar ik ga de komende tijd dus echt _geen_ geld hebben voor speakers, dus ik zou het er toch een tijdje mee moeten doen...

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, ik zag op marktplaats een NAD 910 te koop staan voor 90 euro, volgens de beschrijving van de verkoper is het een surround processor, maar is dit nu hetzelfde als een receiver??
en heeft iemand misschien wat meer specs van dat apparaat, want ik kan er op internet echt niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:48
Topic eens doorgelezen en helaas zijn er geen onafhankelijke berichten. Ik zou graag willen weten wat een goede versterker is en wie zou mij willen vertellen waar goede reviews staan?

Ik heb wel wat DivX-jes die ik via de TV bekijk en ik heb wel wat MP3's die ik doorstuur naar mijn huidige versterker, die overigens alleen stereo is :D
Ik ben tevens op zoek naar een geluidskaart en mijn oog is hierbij gevallen op de Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96. Misschien zijn er wel andere suggesties?
Ik ga er namelijk niet vanuit dat mijn huidige onboard soundchip van mijn asus a7v333 (C-Media 8738 6-channel PCI audio controller) het geluid lekker (genoeg) doorgeeft aan de nog te kopen versterker...

Dushh en ik weet dat dit de instap reciever topic is, maar het mag wel iets meer kosten als ik veel meer kwaliteit krijg, want wat voor de een instap is, is voor een ander het maximum....

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Vreemd, toen ik reageerde op dit topic, was deze topic meer dan 4 weken oud...
Na plaatsen blijken er veel meer reacties te zijn....
raarrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijd aan het rond zien in verschillende winkels en hou diverse
topics goed in de gaten. Ik zit nu te twijfelen tussen twee recievers.
Als eerste denk ik aan een Pionneer vsx d812 omdat de rest van mijn apperatuur
ook pioneer is. Als tweede denk ik aan een HK AVR-230 maar deze heb ik nog niet
in de winkel kunnen beluisteren. Heeft iemand ook ervaring met de pioneer vsx d812. En is er al iemand die die HK heeft beluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Zou je eens wat links willen geven van goede NL sites met info?
De receiver mag best wel wat kosten. Ik ben natuurlijk ook op zoek naar goede boxen op de te kopen receiver, boxen die niet al te veel opvallen het liefst.

Ik las goede dingen over die Philips MX999, die is incl boxen € 300,-- of zoiets? Dat zal wel niks zijn dan?
Raar op kieskeurig, niets dan lof... maar ja, met 32 mensen die 'm hebben gekocht, zal ik ook niet verwachten dat ze gaan klagen voor dat geld...
Hamvraag: is ie de moeite waard?

In een films als starwars wil ik tot mijn trekken komen in de "Draggrace"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

omitz schreef op 16 februari 2004 @ 18:25:
Zou je eens wat links willen geven van goede NL sites met info?
De receiver mag best wel wat kosten. Ik ben natuurlijk ook op zoek naar goede boxen op de te kopen receiver, boxen die niet al te veel opvallen het liefst.

Ik las goede dingen over die Philips MX999, die is incl boxen € 300,-- of zoiets? Dat zal wel niks zijn dan?
Raar op kieskeurig, niets dan lof... maar ja, met 32 mensen die 'm hebben gekocht, zal ik ook niet verwachten dat ze gaan klagen voor dat geld...
Hamvraag: is ie de moeite waard?

In een films als starwars wil ik tot mijn trekken komen in de "Draggrace"
Een receiver is maar voor een klein gedeelte verantwoordelijk voor "goed" geluid. Veel belangrijker is om goede boxen te hebben en daar kan niemand je iets adviseren.

Het beste is een hifi zaak binnenlopen, je wensen en budget vertellen en gaan luisteren.

Ik ken de Phillips MX999 niet maar ik vind 300 euro inclusief boxen wel heel erg weinig. Maar ja, wie weet, mischien is het wel perfect voor jou+je kamer. Iedereen heeft aparte wensen en aparte oren!

Als ik je toch een receiver mag adviseren: de Yamaha RX V540. Dat is de receiver die ik onlangs besteld heb. Ik vind de prijs/kwaliteit/functionaliteit verhouding bij deze receiver goed (hij kost me 340 euro). Sowieso kan je mischien eens kijken naar de Yamaha lijn, ben er zeker van dat je wat vindt dat je leuk vindt.

Goede boxen vinden is stukken moelijker. (Daaarom bouw ik alles zelf :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Tegenwoordig wordt ook alles zelf gebouwd :P
Hmm laat ik dat maar niet doen...

Ik zal eens op zoek gaan naar een leuk box-setje.
Iemand een tip waar ik wat informatie kan op doen.
De meeste review's die ik lees, zijn review's geschreven door mensen die het produkt net hebben gekocht en niet helemaal meer objectief zijn...
(een magazine is ook goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Aaargh, ik weet het niet meer!

Ik zit te twijfelen tussen:
- Harman Kardon AVR-2550 voor EUR 279,-- (aanbieding)
- Yamaha Rx-v440RDS voor EUR 284,--

Beiden bieden ze ongeveer dezelfde functionaliteit.

Volgens reviews en andere berichten op dit forum:
- De HK krijgt soms kritiek op de geluidskwaliteit bij wat hardere volumes.
- De Yamaha heeft een onhandige afstandsbediening en menustructuur.

Ik wil een Yamada DVX-6600 DVD/DivX/XviD speler erbij kopen en deze is volgens mij alleen in silver kleur verkrijgbaar. De HK is alleen in zwart verkrijgbaar maar ik vind hem wel mooier dan de Yamaha.

Ik heb een set Infinity Reference 31 Mk II speakers die ik wil blijven gebruiken.

Iemand die zijn licht hierover kan laten schijnen?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er ook nog niet overuit maar ik ga gewoon alsk luidsprekers ga luisteren met reciever dieik wil luisteren koop ik ze in 1 keer. en mag ik vragen waar die aanbieding is :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Sorry, er is daar nog maar 1 exemplaar dus ik ga dat maar niet zeggen ;)

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
-Skyhawk- schreef op 05 januari 2004 @ 19:17:
Vind het altijd raar / vreemd dat niemand eens zegt: Ik heb die typenummer..... ook maar vind het een rot ding. :'(
Het is altijd perfect en nog veel meer andere dingen. Zo kun je toch nooit de
- punten ontdekken. En waarde aan de meningen hechten? :?
Ik kan je er wel een paar geven bij de Yamaha :)

- Bij een analoog dolby signaal (dolby prologic) ruist ie best wel over de rear en het center kanaal. (bij stereo een DD of DTS signaal heeft ie nergens last van en hoor je helemaal geen ruis)
- Afstands bediening suckt best wel want die zit niet echt makkelijk in elkaar qua knoppen.
- Menu zit ruk in elkaar.

En euhmmmmmmm meer kan ik er zo ff niet bedenken. Ik heb trouwens de RX-V420 van Yamaha.
Ben er verder ook tevreden mee. Gewoon een lekker recievertje die alles heeft wat ik nodig heb.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 02-03-2004 12:41 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Ik ben net bij de winkel geweest en heb even gespeeld met de Yamaha 440 receiver en er viel mij 1 ding op: Er komt een enorme plof uit de subwoofer zodra je een ander input kanaal kiest. Dit hoort toch niet bij zulke dure apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Bij de Yamaha's ben ik vooral benieuwd naar de stereo-kwaliteit, iemand hier ervaring mee? ('K zat te denken aan de 540 :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Styno schreef op 02 maart 2004 @ 13:36:
Ik ben net bij de winkel geweest en heb even gespeeld met de Yamaha 440 receiver en er viel mij 1 ding op: Er komt een enorme plof uit de subwoofer zodra je een ander input kanaal kiest. Dit hoort toch niet bij zulke dure apparaten?
Ik heb ook een Yamaha 440 maar hoef nooit van input te wisselen omdat er alleen maar een dvd speler aan hangt dus jou verhaal kan ik zo 123 niet testen (maar het lijkt me niet goed/normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Douwe63 schreef op 02 maart 2004 @ 13:59:
Ik heb ook een Yamaha 440 maar hoef nooit van input te wisselen omdat er alleen maar een dvd speler aan hangt dus jou verhaal kan ik zo 123 niet testen (maar het lijkt me niet goed/normaal).
Je kunt toch kiezen tussen tuner en dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik zoek ook een budget receiver. Ik heb eigenlijk maar 1 eis: pre-outs voor de frontkanalen. Ik weet dat de Marantz instapper (SR4400) dat heeft, maar dat is nog niet echt de goedkoopste momenteel (zoals de SR4300 wel was). Yamaha, Denon en Sony lijken het allemaal niet te hebben op de budgetmodellen, of vergis ik me nu?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb er in ieder geval geen last van bij mijn RX-V420
Ik hoor alleen een heel klein tikje in de speakers als ik de volume knop helemaal open zet en over schakel van analoog naar DTS via de remote (vreemd genoeg doet ie het niet als de reciever zelf over schakelt naar DTS als ie zo'n signaal binnen krijgt.)
Maar zoals ik al zei -> Das alleen met de volume knop compleet open. En aangezien ik hem met mijn speakers nog niet eens half open kan zetten hoor je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Reind schreef op 02 maart 2004 @ 16:51:
Ik heb er in ieder geval geen last van bij mijn RX-V420
Ik hoor alleen een heel klein tikje in de speakers als ik de volume knop helemaal open zet en over schakel van analoog naar DTS via de remote (vreemd genoeg doet ie het niet als de reciever zelf over schakelt naar DTS als ie zo'n signaal binnen krijgt.)
Maar zoals ik al zei -> Das alleen met de volume knop compleet open. En aangezien ik hem met mijn speakers nog niet eens half open kan zetten hoor je het nooit.
Die enorme plof uit de subwoofer bij de Yamaha RX-v440 kwam tijdens het schakelen tussen de verschillende audio sources (m.b.v. de draaiknop op de receiver), waarbij het volume van de receiver op -90 Db en het volume van de subwoofer (ook van Yamaha) op de helft stond. Toen ik het volume van de subwoofer op een kwart had gezet werd de plof wel zachter maar nog zeer duidelijk hoorbaar (boven het geroezemoes van de winkel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Styno schreef op 02 maart 2004 @ 17:13:
[...]
Die enorme plof uit de subwoofer bij de Yamaha RX-v440 kwam tijdens het schakelen tussen de verschillende audio sources (m.b.v. de draaiknop op de receiver), waarbij het volume van de receiver op -90 Db en het volume van de subwoofer (ook van Yamaha) op de helft stond. Toen ik het volume van de subwoofer op een kwart had gezet werd de plof wel zachter maar nog zeer duidelijk hoorbaar (boven het geroezemoes van de winkel uit).
Net ff getest bij die van mij -> Alles vol open (sub en reciever) en geen enkel plopje of wat dan ook te bekennen.
D'r zal dus wel iets fout hebben gezeten daar in die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik had het met mijn sony ook. Weet niet waar het aan ligt, deed het gewoon goed verder. Met de denon die ik nu heb, heb ik het niet.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 21:07
Styno schreef op 02 maart 2004 @ 15:24:
[...]
Je kunt toch kiezen tussen tuner en dvd speler?
|:( uiteraard, helemaal vergeten, ik luister nooit radio......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Verbal Kint schreef op 02 maart 2004 @ 15:49:
Ik zoek ook een budget receiver. Ik heb eigenlijk maar 1 eis: pre-outs voor de frontkanalen. Ik weet dat de Marantz instapper (SR4400) dat heeft, maar dat is nog niet echt de goedkoopste momenteel (zoals de SR4300 wel was). ?
Kweet niet of je hier iets aan hebt...
Ik heb nu ruim een jaar geleden ook een nieuwe receiver gezocht. Wilde toen voor de SR4300 gaan. Heb dit toen goed vergeleken met een SR5300 en SR6300.

Ik was eigenlijk best wel verrast door het enorme verschil! Vooral bij gewoon stereo op een stevig luistervolume... Veel meer ruis, veel minder strakke bas.
Mijn oude stereo Marantz (ok, wel een vrij goede..) was hoorbaar beter, veel beter dan de SR4300. Ook met een gemiddelde speaker.
Pas bij de 6300 vond ik het een beetje acceptabel worden.

Heb uiteindelijk bij correct in de opruiming een SR6200 gekocht met 400 euro korting... Ben erg blij met mijn keus. Het verschil met de SR26300 was voor mij niet belangrijk.

Ik weet niet helemaal wat de oorzaak is, technisch zit een surround-receiver iets anders in elkaar dan een stereo-versterker, denk ik. Je moet de volume-knop veel verder opendraaien, wat in mijn geval meer ruis oplevert. Dit heb ik ook bij Denon gemerkt trouwens.

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe kritisch je bent. Ik denk dat een SR4300 voor de meeste mensen prima is. Gewoon gaan luisteren dus!

Als je toch veel betere muziek wilt luisteren voor niet al te veel geld, koppel dan een goede (2e hands) stereo-amp aan een instap-model receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Er wil ook nog wel is een behoorlijk verschil tussen 2 exacte recievers zitten. Een vriend van me heeft een RX-V440 en die ruist weer helemaal niet (stereo dd of dts) en dat terwijl de Harman Kardon van m'n pa weer meer ruis geeft als mijn RX-V420.
Daarintegen ruist mijn RX-V420 weer niet tijdens een Stereo DD of DTS signaal terwijl de Yamaha die ik gisteren hoorde in een winkel het ook had met stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

djiedjee schreef op 04 maart 2004 @ 13:55:
[...]

Kweet niet of je hier iets aan hebt...
Ik heb nu ruim een jaar geleden ook een nieuwe receiver gezocht. Wilde toen voor de SR4300 gaan. Heb dit toen goed vergeleken met een SR5300 en SR6300.

Ik was eigenlijk best wel verrast door het enorme verschil! Vooral bij gewoon stereo op een stevig luistervolume... Veel meer ruis, veel minder strakke bas.
Mijn oude stereo Marantz (ok, wel een vrij goede..) was hoorbaar beter, veel beter dan de SR4300. Ook met een gemiddelde speaker.
Pas bij de 6300 vond ik het een beetje acceptabel worden.

(..)
Ik denk dat ik de zelfs 6300 nog lang niet acceptabel vind, vergeleken bij wat ik nu gewend ben. :P Dat is ook precies de reden dat ik als enige eis pre-outs heb, dan kan ik m'n huidige voor-eindcombi gewoon blijven gebruiken voor topkwaliteit stereo. De receiver hoeft alleen maar het DD of DTS signaal te decoderen en de centre + surrounds aan te sturen. :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat dat niet alleen ligt aan de receiver, maar vooral aan de omgeving. Vooral de stroomgroep, kabelbende enzo zal denkik een groot aandeel hebben in eventuele ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Tja, pas op met EMC! Aarding is heel belangrijk, zorg dat je geen aardlussen krijgt want die gedragen zich als antennes. EMC is een complex verhaal en kan voor veel vervelende problemen zorgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Verbal Kint schreef op 04 maart 2004 @ 14:18:
[...]
Ik denk dat ik de zelfs 6300 nog lang niet acceptabel vind, vergeleken bij wat ik nu gewend ben. :P Dat is ook precies de reden dat ik als enige eis pre-outs heb, dan kan ik m'n huidige voor-eindcombi gewoon blijven gebruiken voor topkwaliteit stereo. De receiver hoeft alleen maar het DD of DTS signaal te decoderen en de centre + surrounds aan te sturen. :)
Hier zit ik inderdaad ook een beetje naar te kijken op een nieuwe receiver. Omdat ik denk dat ik ooit wil upgraden naar een aparte stereo versterker voor de front kanalen.

Mijn oog is gevallen op de Pioneer 812. Die ziet er wat mij betreft erg gelikt uit en past ook nog eens mooi bij de 565 DVD speler die ik misschien wil kopen.

ik heb hem helaas nog niet kunnen beluisteren dus over de geluidskwaliteit kan ik niks zeggen, maar de specs zien er goed uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een leuk receivertje voor maximaal 200 euro?
er komt een 5.1 boxensetje aan te hangen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 23:15:
weet iemand nog een leuk receivertje voor maximaal 200 euro?
er komt een 5.1 boxensetje aan te hangen
Ik denk niet dat je met 200 euro erg ver komt, tenzij je 2e hands wil kopen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En met 5.1 boxensetje neem ik aan dat je bedoelt een computersetje? Iig versterkt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 10:00:
En met 5.1 boxensetje neem ik aan dat je bedoelt een computersetje? Iig versterkt dus?
nee geen pc boxensetje .
het is zo'n 5.1 setje wat er aan komt te hangen van het aldi home cinema setje van een paar maanden geleden

is deze mischien iets?
http://www.cat-sound.com/cat/main/produkt12.php?prodid=14

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, voor het geld vast een leuk dingetje... maar aangezien we het hier over de kwaliteit hebben, denk ik dat dat bij dat model niet geweldig is... En volgens mij is dat aldi home cinema cetje van een paar maanden geleden versterkt, of niet? zo ja, kun je die hier niet op aansluiten (hier zit een versterker in het apparaat...) Maar zou je niet door gaan sparen voor een kwalitatief iets beter apparaat?

komt bij dat je voor 249 een model hebt met geïntegreerde dvd-speler...

edit: lol... ze verkopen de provision dvd3100 blokker dvdspeler voor 119 euro met een ander etiketje... En bij de blokker istie 49 euro :D

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 18:08:
Mjah, voor het geld vast een leuk dingetje... maar aangezien we het hier over de kwaliteit hebben, denk ik dat dat bij dat model niet geweldig is... En volgens mij is dat aldi home cinema cetje van een paar maanden geleden versterkt, of niet? zo ja, kun je die hier niet op aansluiten (hier zit een versterker in het apparaat...) Maar zou je niet door gaan sparen voor een kwalitatief iets beter apparaat?
mijn vader had dit setje gehaald maar hij vond de boxen niet mooi voor in de woonkamer dus mocht ik ze hebben maar de dvd speler wou hij houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar is die set nou versterkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 19:53:
Maar is die set nou versterkt of niet?
in die dvd speler die erbij zat zit een ingebouwde versterker ja of bedoel je dat niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

neuh, vroeg me af of de speakerset versterkt was... Maargoed... in plaats van de receiver waar je net mee aankwam (van bedenkelijke kwaliteit naar mijn bescheiden mening) zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een overjarig Yamaha receivertje, die zijn niet zo gek duur. Desnoods een sony... Of misschien een tweede hands modelletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 20:01:
neuh, vroeg me af of de speakerset versterkt was... Maargoed... in plaats van de receiver waar je net mee aankwam (van bedenkelijke kwaliteit naar mijn bescheiden mening) zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een overjarig Yamaha receivertje, die zijn niet zo gek duur. Desnoods een sony... Of misschien een tweede hands modelletje...
weet je misschien nog een paar typenummers waar ik op kan gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk bijvoorbeeld eens in de "post hier de foto's en specs van je home cinema" (klik maar op m'n naam, staan er een paar van...) Daar kun je denk ik wel wat info uit halen... Maar ik denk dat dit voorbij gaat aan de strekking van dit topic... De Yamaha RX-V440RDS schijnt een goeie te zijn voor het geld... Voor 289 op kieskeurig.nl en vast nog wel goedkoper uit duitsland... En op de eerste pagina staan er nog een paar... Succes met je keuze...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 maart 2004 @ 22:20:
Kijk bijvoorbeeld eens in de "post hier de foto's en specs van je home cinema" (klik maar op m'n naam, staan er een paar van...) Daar kun je denk ik wel wat info uit halen... Maar ik denk dat dit voorbij gaat aan de strekking van dit topic... De Yamaha RX-V440RDS schijnt een goeie te zijn voor het geld... Voor 289 op kieskeurig.nl en vast nog wel goedkoper uit duitsland... En op de eerste pagina staan er nog een paar... Succes met je keuze...
Tnx

ik denk dat ik voor de Pioneer VSX-D510 ga of voor de JVC RX-5032.
en als ik die niet goedkoop kan vinden dan ga ik toch maar voor die CAT :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een Yahama 540 rx en moet zeggen dat er ik aardig tevreden over ben, alleen mist een subwoofer nog. Deze zoek ik ongeveer in dezelfde prijsklasse als de AV Receiver zelf (dus rond de 300 eurotjes). Zelf had ik een Yahama YST-SW315 in gedachten. Heeft er iemand ervaring met deze combinatie, of weet iemand nog een andere subwoofer uit deze prijsklasse die beter presteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ervaring met de Harman Kardon AVR 1550?
Heb ik wel interesse in. Geef je meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:23:
ervaring met de Harman Kardon AVR 1550?
Heb ik wel interesse in. Geef je meningen :)
Hey halloooo.. ik heb de AVR 1550 een aantal x nu gehoord, en ik moet zeggen dat hij erg prettig klinkt... tijdje terug namelijk een aantal receivers getest met de zelfde boxenset..

Maar zoals ik in een ander topic lees heb je al een Pioneer D512 receiver toch?

Wil je de AVR 1550 gaan kopen en die Pioneer verkopen?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat goed dat je dat gelezen hebt!
Ik was stellig van plan die Pioneer te kopen ja. Ik had toen besloten toch even verder te kijken en een receiver te kopen waar ik lang mee vooruit kan. Dus niet snel eentje kopen en dan eigenlijk een andere willen.

Ik denk nig steeds serieus aan de Pioneer D512, maar ook aan de Harman Kardon 1550. Deze twee lijken mij erg mooi, en een van beiden zal het echt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meningen over die receiver? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:49:
Nog meningen over die receiver? Alvast bedankt.
Nou ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf de Pioneer VSX-D712s. Ik was ook van plan om eerst voor die D512 te gaan maar ben toch wegens wat meer mogelijkheden en een mooier design voor de D712 gegaan. Eerlijk gezegd heb ik niet echt naar andere merken gekeken omdat m`n dvd speler ook een Pioneer is en ik het geheel dus mooi op mekaar wou afstemmenen. Ik heb dus alleen maar de modellen van Pioneer onderling vergeleken.

Ik kan je één ding zeggen en dat is dat ik absoluut géén spijt heb van m`n keuze! Werkelijk een mooie en zeer degelijke receiver met vele instellingsmogelijkheden.
De vele surroundmodes zijn vooral erg mooi bij regulier tv kijken, bij dvd kijken prefereer ik gewoon de standaard instellingen. Ik zeg dus niet dat die andere merken niks zijn want ik ben bewust alleen voor Pioneer gegaan en heb me niet met andere merken bezig gehouden.

De receiver hangt aan het Canton 10-MX II surroundset wat werkelijk een schitterende en erg sterke combinatie is. Zeer mooi helder, zuiver en vol geluid. Heb het geheel wel goed en erg precies afgesteld middels een dB geluidsmeter en calibratie dvd. Dit kan ik eigenlijk iedereen die zich met HT bezig houdt van harte aanbevelen. Nee, eigenlijk moet dit tot de basisuitrusting horen van elke HT liefhebber. Je haalt namelijk nog zo véél meer uit je set door een goede calibratie dat het de (kleine) investering zeker waard is! 8)

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha rx-v530 is dat een goede deal voor 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaringen met een van de receivers van www.pick2pay.nl
onder de 250 euro? die mij aan te raden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 11-09 12:38

Tijntje

Hello?!

De reciever zul je zelf moeten beslissen omdat het een kwestie is van smaak en budget. Verder heb ik zelf mijn hele HT bij pic2pay gekocht. Vind het een prima "winkel" (het is meer een loods waar ze alles op slaan)
Ik heb er vier keer de JBL Northridge e80 en een ec35 en de e250 woofer. Ze waren in verhouding mer andere winkels stukken goedkoper en ik heb daar alles opgehaald

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk goeie 6.1-ch receivers voor rond de 350 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:48:
Zijn er eigenlijk goeie 6.1-ch receivers voor rond de 350 euro?
Yamaha RX440 RDS 299 Euro bij de Correct. Perfect ding. Heb hem namelijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor de tip ik wou namelijk eerst voor de Marantz sr4300 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28

Xanax959

relax...

Tegenwoordig kan je tweedehands ook al aardig uitgebreid spul kopen, deze heb ik een poosje geleden gekocht (meer dan een jaar geleden)
Onkyo TX-DS 575 (ik heb niet de "x" versie, maar de oudere versie, weinig verschil trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txds575xs.jpg

De afstandsbediening (ik heb geen verlichting, scheelt weer batterijen :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/remote/txds575.jpg

Meer info

Hij is vrij gevoelig voor bijvoorbeeld wanneer de koelkast inschakelt, hoor je een klik, en niet zo gebruiksvriendelijk met instellen, maar het geluid is fantastisch!
Wat heb ik ervoor betaald? Eh... 250 euro? Guldens? Weet ik zo niet meer.....

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 11:21
ok mensen jullie hebben me overtuigd over de receivers als Yamaha RX-V440RDS, maar ik heb nog een subwoofer, dvd speler, center speaker nodig.

en mijn budget is € 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:16:
thnx voor de tip ik wou namelijk eerst voor de Marantz sr4300 gaan.
ik heb deze besteld gister http://www.netonnet.de/item.asp?iid=49933
op een forum vinden ze die beter dan de Yamaha RX440 RDS als het goed is.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-401-1.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ziet er ook leuk en degelijk uit zou je de ervaringen willen melden, als je hem binnen hebt bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:55:
[...]

ik heb deze besteld gister http://www.netonnet.de/item.asp?iid=49933
op een forum vinden ze die beter dan de Yamaha RX440 RDS als het goed is.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-401-1.html
Is die ook beter dan de 540RDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik wil binnenkort misschien ook maar eens naar 5.1 (of beter) gaan..

Probleem is alleen dat ik vrij zeikerig ben wat betreft geluid, en aan de andere kant ook weer geen superaudiofiel spul wil.

Ik luister ook heel veel muziek, en dat is dus allemaal stereo. 5.1 is puur voor de films erbij. Stereo-kwaliteiten zijn dus heel belangrijk voor mij.

Ik heb nu een wat oudere versterker, Yamaha AX500. Modelletje van 1200 NLG toen, in 1989.

Grootste vraag is hoe een 5.1 versterker van nu (anno 2004) kwa zuiverheid klinkt t.o.v. een vrij degelijk model van 15jaar geleden.

De keuzes waar ik tussen zit te twijfelen:

- Goede 5.1 receiver of losse amp kopen a +/- 400 EUR
- Een losse 5.1 decoder/preprocessor (whatever dat heet) kopen en mn huidige versterker behouden als eindversterker (met een extra versterker natuurlijk voor de andere speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn tegenwoordig ook recievers: waar je kan switchen naar stereo en surround. Het geluid schijnt er goed van te zijn, maar je komt dan wel in de hogereprijs klasse geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Mijn Yamaha Rx V640 wordt voornamelijk gebruikt om in stereo muziek aftespelen en ik ben er uitermate tevreden over. Natuurlijk is dat smaak afhankelijk, iedereen heeft andere oren.

Zoals je al zelf zei kan je voor een goedkope 5.1 receiver gaan die pre-outs heeft en dan een (dure) kwalitatief goede stereo versterker kopen.

Zoiets is moeilijk te zeggen en de beste manier om zekerheid te krijgen is om naar een audio winkel te gaan en zelf te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg net een e-mail van netonnet dat ze wel producten naar nederland versturen maar dan moet je wel vooruit betalen :(. en ik maar denken dat hij al onderweg was :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Ik heb een paar maanden terug bij mediacheckpoint.de een Denon AVR1603 besteld voor 220 euro. Perfect instapmodel!

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knakker schreef op 19 april 2004 @ 22:04:
Ik heb een paar maanden terug bij mediacheckpoint.de een Denon AVR1603 besteld voor 220 euro. Perfect instapmodel!
Hoeveel vragen ze voor verzendkosten? ik zie namelijk dat de kleur ook invloed op de prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2022
mijn oude stereo versterkertje is gesneuveld, nu aan het kijken naar nieuwe receiver. Heb al een Marantz 4100 dvd speler dus ben alleen op zoek naar receiver en misschien boxen (beetje jammer van dure versterker om oude budget boxen aan te sluiten). Maar heb niet al te groot budget dus wil misschien in delen kopen.

verkoper hier raadde de onkyo tx-sr501e aan, was in aanbieding voor 395. volgens hem erg goedde versterker voor dat geld (met 6.1)
heb op internet paar reviews gelezen die niets dan lovend zijn, vooral over kwaliteit/prijs.

verkoper had ook tip voor onkyo htp 103e, kreeg ik er voor 200 euro bij. totaal dus 595 euro.

Iemand ervaring met deze receiver en speakers? andere/betere alternatieven in deze prijsklasse? Weet iemand nog ergens leuke aanbiedingen? Vind stereo geluid (cd's/radio) ook erg belangrijk. verkoper zei dat ik later als ik meer geld had altijd nog goede zuilluidsprekers erbij kon kopen om de front speakers te vervangen (voor betere stereo). Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Niet online
Een maat van me heeft net die Onkyo gekocht voor 300 E incl. bezorging, via miepkniep.nl kwam hij in contact met een handelaartje die de receiver na 2 weken (eindelijk) zelf kwam langs brengen.

Die Onkyo speakerset heeft hij er ook aanhangen, klinkt wel ok, ben zelf een tevreden Onkyo TX_SR500 gebruiker met als speakerset de Canton cd1, klinkt iets helderder dan de Onkyo's maar sommigen worden daar juist minder blij van, wederom een kwestie van smaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook de yamaha aanschaffen, alleen ik moet nog wat leuke boxen erbij...
welke kan ik het beste nemen.. Moeten niet te duur zijn.. zat te denken aan 150 a 200 eurooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:38:
[...]

Hoeveel vragen ze voor verzendkosten? ik zie namelijk dat de kleur ook invloed op de prijs heeft.
Haha, idd

77.01 euro meer betalen als je een zilvere(titan) wilt. :? :P
Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 14:27:
Ik ga ook de yamaha aanschaffen, alleen ik moet nog wat leuke boxen erbij...
welke kan ik het beste nemen.. Moeten niet te duur zijn.. zat te denken aan 150 a 200 eurooo
Lijkt me een beetje weinig geld, daar vind je niet veel soeps voor.
In ieder geval niet iets wat waardig is voor de yammie.
Voor 3 á 400 euro heb je wel leuke all in one speakersets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja 3 a 400 is ook goed, welke zijn dan een van de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://147.14.243.142/item_img/de/large/l092220f.jpg
Model: Centrum titanium 500
Article number: Silver 092220
Black 092221

Product information: The HighTech Homecinema homecinema-Receiver with fantastic 6 x 120 Watts of DIN f?kraftvollen, clear sound! Dolby pro log iii, DTS IT 6,1 Discrete, DTS IT 6,1 matrix
Product range: Stereo & Hifi > receiver
Price: EUR 199,00

Titanium 500
Design-strong Surroundreceiver with exclusive mirror display, which becomes than fair its name in things achievement and equipment more.
Home cinema and HiFienthusiast will be inspired?r the full, clear sound, which is even transferred gro?n loudspeakers m?los.
Full 6 x 120 Watts do not leave in puncto power questions open and the vollgespickte equipment become also the format requirements of coming clay/tone and sources of picture on long time fair.
With numerous home-cinema-suited features such as Dolby digital, Dolby digitally ex 6,1, DTS, DTS IT 6,1 Discrete, DTS IT 6,1 matrix, DTS Neo6 and Dolby ProLogic II.
To that do-give?rzeugt with RDSfunction, 30 Programmspeicherpl?en and the receipt of UKW- and medium-wave transmitters.
The power receiver make outstandingconnection equipment compatible with e.g. television, DVDPlayer/ Rekorder, video recorder, PC, TAP deck etc..
Ad?ate expenditure of clay/tone in the SACD- and DVD-audio format.
Inclusive remote maintenance.

In black and silver erh?lich.

2 years warranty!

Ausgangsleistung/Ma?inheit: 6 x 120 W/DIN, 8 ohms/6 x 92 W/DIN, 4 ohms
Dolby ProLogic/ProLogicII: Ja/Ja
Dolby digital 5.1/Dolby digitally ex: Ja/Ja
DTS/DTS IT matrix 6.1/DTS IT Discrete: Ja/Ja/Ja
D/A transducer: 96 kHz/24-Bit
DSP: Yes
RDSRADIOEON: / -
Station memory reception range: 30/UKW, MW
5.1-Eingang: Yes
Optical digital a /Ausg?e: 2/1
Coaxial digital a /Ausg?e: 1/1
CinchAnschl?e video: 3 In/2 Out
CinchAnschl?e audio: 5 In/2 Out
S-videoa /Ausg?e: 2/1
Subwooferexit: Yes
Kopfh?rausgang: Yes
Remote maintenance/learning bar: Yes/no
Sleep timermore /Timer: /Ja
Color: Black or silver
Weight: 13 kg
Dimensions in mm (B x H x T): 435 x 171 x 390
Provided Zubeh? Remote maintenance, batteries, antenna
Weet iemand hoeveel RMS deze bak heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal rond de 40 watt per kanaal zijn... Maar ook daar moet je waarschijnlijk niet teveel van verwachten... Ik denk trouwens dat je met de search een eind moet komen over Din/rms discussies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het rare is dat ik ook al heb gehoord dat die centrum titanium receivers heel goed zijn, beter dan de yamaha RX440.. en het kost zowat niks :S

ik wil o ok zulke producten in nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:35:
[afbeelding]

[...]

Geniaal ding! Hij geeft op 8 ohm meer dan op 4 ohm. Da's wel bijzonder. De meesten draaien het om. En hij zal zo rond de 50W zitten gok ik.

Ze zien er trouwens wel apart uit met dat display. Vind ze zeker niet lelijk.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op 24 april 2004 @ 01:20:
Geniaal ding! Hij geeft op 8 ohm meer dan op 4 ohm. Da's wel bijzonder.
Nou, als het echt zo is dan betekent het eerder dat ie bijzonder slecht is ja :z Blijkbaar is ie zo brak dat de spanning van de voeding helemaal elkaar zakt bij een laagohmige belasting waardoor het vermogen daalt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch alleen 8 oHM boxjes.
Maar ik kwam erachter dat 6x92W at 8Ohm (DIN) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Ik zat dus te denken aan de aankoop van de Yamaha RX-V440RDS ter vervanging van m´n Dolby Prologic receiver kwam ik op de site van Yamaha de nieuwe RX serie tegen.
Zeker als je kijkt naar de vormgeving vind ik dat deze weer verbeterd is en met de specificaties zit het ook wel goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/images/rxv450.jpg
RX-V450

Heeft iemand misschien informatie wanneer deze in de winkels zullen staan (of al staan?) .Als dit binnen korte termijn gaat gebeuren zal ik kiezen voor de 450 ipv de 440,ook omdat de prijzen dicht bij elkaar zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[...]

Volgensmij is dit een ELTAX Receiver.

Het Eltax type nummer is AVR800

Max power 8 Ohm RMS 6 x 100W (2 x 120W - stereo only)
Max power 4 Ohm RMS 6 x 150W (2 x 200W - stereo only)

Kijk maar op www.eltax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Serieus, wat kan jou dat nou schelen?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit op wattage gelet bij het aanschaffen van een receiver. Ik gok dat de Marantz SR 7300 meer vermogen kan leveren dan de Sony STR-DB790 die ik daarvoor had, maar of ik dát verschil nou ooit heb gemerkt?

Op een flink volume verbruik je met de meeste luidsprekers nooit meer dan 1 watt, wat boeit het verder dan dat de één 70 en de ander 100 watt levert? Dat verschil is echt verwaarloosbaar en ik denk dat je het verschil daar tussen niet eens zal horen, kwa volume verschil dus.
VCDfan schreef op 25 april 2004 @ 01:15:
Ik zat dus te denken aan de aankoop van de Yamaha RX-V440RDS ter vervanging van m´n Dolby Prologic receiver kwam ik op de site van Yamaha de nieuwe RX serie tegen.
Zeker als je kijkt naar de vormgeving vind ik dat deze weer verbeterd is en met de specificaties zit het ook wel goed.
[afbeelding]
RX-V450

Heeft iemand misschien informatie wanneer deze in de winkels zullen staan (of al staan?) .Als dit binnen korte termijn gaat gebeuren zal ik kiezen voor de 450 ipv de 440,ook omdat de prijzen dicht bij elkaar zullen liggen.
Oei, het design is er in ieder geval op vooruit gegaan. Strak hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind het design juist niet zo heel erg veranderd... De 450 heeft wel wat extra features (zie link in VCDfan's post), waaronder iets meer vermogen. Bovendien heeft de 450 twee optische en één coaxiale, bij de 440 is dit respectievelijk één en één.

De indicatieprijzen liggen inderdaad niet ver uit elkaar ($299 voor de 440, $299,95 voor de 450) maar je kunt er vanuit gaan dat winkels de 440 af gaan prijzen om deze ook nog kwijt te kunnen...

De 440RDS
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/images/RXV440_sm.jpg

De 450RDS
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/yec/images/rxv450.jpg

Hier zijn ze overigens een beetje te vergelijken via tabellen.
Specs 440: http://www.yamaha.com/yec/products/compare/recvr_16.htm
Specs 450: http://www.yamaha.com/yec/products/compare/receiver_18.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Flipmo2K op 25-04-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik wil mn audioset gaan vernieuwen.. en twijfel tussen een paar receivers:
Marantz SR4320 (€315,-)
Harman Kardon HK3480 (€350,-)
Denon DRA-1000 (285,-)

Ik wil gewoon een Stereo-receiver..
Films kijk ik op mn pc (Daar zit alleen een DVD-speler in), en muziek luister ik via mn pc (sluit ik dus aan op de receiver). Stereogeluid bij films bevalt me trouwens prima.
Een cd-speler koop ik misschien later, op het moment gebruik ik mijn cd-speler echt nooit dus daar ga ik nu geen geld aan uitgeven.

Mn speakers zijn 2 B&W DM110 van zo'n 15 jaar oud.
Maximale input is 110 of 120 Watt, ik gok @ 4 Ohm..
(Specs zijn nergens meer te vinden :P)
Komt perfect geluid uit trouwens op een Denon 60W receiver (ook oud), maar op mn eigen 35W Pioneer stereotorentje is het wat minder :P

Nou heb ik op het moment geen video-aansluitingen nodig, maar ik kan me voorstellen dat als ik over een paar jaar op kamers ga ik dat wel zou missen als ik het niet had (ivm TV aansluiten).
Wat dat betreft zou de Denon dan afvallen, aangezien die geen Video-ingangen heeft..

Verder vind ik de Harman Kardon vrij lelijk :P
Maar ik weet ook dat hij ontzettend veel vermogen kan leveren..
Namelijk 2x 150W @ 4Ohm (is dat verstandig met deze speakers?)
Maar nu heeft deze HK wel weer een functie om Surroundgeluid te creëren met Stereo-opstelling. (Heb ik niet nodig, maar is wel leuk natuurlijk O+ )

Nou zijn mijn vragen:
- Is de HK3480 wel verstandig met deze speakers? (qua inputvermogen)
- Kan iemand me één van deze 3 heel erg aan- of afraden?
- De Marantz levert 2x 80W @ 8 Ohm, wat zal dit bij 4 Ohm zijn? (ik gok zo'n 120W?)

Edit:
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Marantz,
die heeft alles wat ik wil, niet meer vermogen dan mijn speakers fijn vinden, en ook nog eens redelijk goedkoop (in mijn ogen) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 25-04-2004 22:18 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eltax AVR-800 6.1 (THX EX®, DTS ES®) Channel Home Audio Receiver: Product Features (choose a different model)

Afbeeldingslocatie: http://img.shopping.com/cctool/PrdImg/images/pr/177X150/00/01/4e/85/b1/21923249.JPG

The Eltax AVR-800 A/V-Receiver provides the newest surround formats, a high power amplifier and RDS FM-tuner. Dolby Digital Surround EX and DTS-ES adds to the normal 5.1 movie soundtracks a third surround channel, reproduced by speakers positioned directly behind the audience. This extra rear surround channel works with the usual left and right surround channels to produce an intensified realism that draws you even further into the action. As a result, alien creatures can circle all around you, fighter planes can fly directly over you, and rain can pour down all around you more realistically than ever before. These new surround formats offers better spatialization over the surround channels for complete 360-degree sound localization and surround pans. The AVR-800 offers a multitude analog and digital, in- and outputs for connecting all of your audio and video equipment such as TV, DVD-player, SAT-box, VCR, Tape-recorder, speaker and much more.
General

Type Receiver

Number of Channels 6.1 (THX EX®, DTS ES®)

Surround Decoder Dolby Prologic II, DTS ES®, DTS®, Dolby Digital®

Remote Control Yes, Keypad

Main Speakers Power 120 x 2 Watts

Max Surround Pwr 8 Ohm RMS: Main - 100W. Center - 100W. Rear - 100W. Center Rear - 100W. 4 Ohm RMS: Main - 150W. Center - 150W. Rear - 150W. Center Rear - 150W.

Analog Inputs 6

Rear Audio Inputs RCA: 5, Coaxial: 1, Optical: 2

Rear Video Inputs Composite: 3, S-Video: 2

Rear Aud. Outputs Coaxial: 1, Optical: 1

Rear Vid. Outputs Composite: 2, S-Video: 1

Front A/V Connections 1 x Headphones, 1 x Composite, 1 x Couple RCA Jack

Tuner Presets 30 Channels

Tone Controls Bass & Treble

THX Certification No

DSP Modes Hall, Stadium, Theatre, 3-Stereo

Included Accessories Remote Control, 2 x AA Batteries, AM & FM Antennas

Exterior Color Silver