[Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:48

Blamm

Niet meer Smart

Anoniem: 46945 schreef op 02 januari 2004 @ 22:58:
Sorry hoor, maar als ik marantz op een infinity speakerset hoor klinkt het alles behalve "crap" (misschien past het iets minder goed, maar 'crap' is het iig niet)
die stonden toch ook als 'goed' in het lijstje ;)

Het klink hier prima trouwens hoor! :)
Marantz SR4300 + Infinity Delta 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Devilsown schreef op 02 januari 2004 @ 22:46:

Ik hoor het al, jullie zijn geen HTPC fanaten, ikke wel dus.

MatroxG400 > Scart RGB signaal out.

Kan overigens ook met ATI Radeons, maar dan moet je gaan knutselen.
Nee, klopt. Ik heb de centen voor alles stand-alone, dus koop ik dat wel. ;)

Sowieso kijk ik toch alleen maar DVD's, die DivX meuk (Ben erg kritisch op beeldkwaliteit, komt onder andere ook door een groot scherm, heb je echt alle kwaliteit nodig. ) heb ik geen behoefte aan, dus een goede stand-alone doet voor mij voldoende. :) Als ik dan al een keer MP3's wil afspelen slikt mijn DVD die ook, en anders heb ik altijd nog een laptoppie met Wifi en TV-Out, als ik een keer wat engs moet doen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-01-2004 23:57 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Devilsown schreef op 02 januari 2004 @ 22:46:
[...]

[...]

Ik hoor het al, jullie zijn geen HTPC fanaten, ikke wel dus.

MatroxG400 > Scart RGB signaal out.

Kan overigens ook met ATI Radeons, maar dan moet je gaan knutselen.
Nou ik kan uit ervaring spreken dat een G400 absoluut niet beter is als Scart RGB.

Ik heb een tijdje een Sony DVP-NS905 gehad, welke dat ondersteund en nu heb ik een Matrox G400 die met een flinke S-Video kabel op m'n tv is aangesloten. De 1e is echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Laatst online: 22-10-2024

Maku

Derp

Ik heb zelf de onkyo en vind het een bigg-ass versterker _/-\o_ _/-\o_.. kwa levering van vermogen vond ik m er uit springen ( vergeleken met zelfde prijsklasse versterkers klonk ook op zwaardere set-ups ( cdm series etc ) vaak beter dan 100-110 rms 8ohm versterkers ) ... heb er zelf een setje dm 601 ( B&W ) aanhangen en er een pasive sub aan gebiwired .. versterker trekt het als een zonnetje geen moeite whatsoever ... had me vorige versterkerje wel wat meer moeite mee ging heel het display dimmen als je m wat verder open zette ... ik luister vooral naar 4 ch sterio ... super versterker robuust knoppen voelen stevig aan je moet m alleen niet op je tenen laten vallen want hij is nogal zwaar ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

B_FORCE schreef op 01 januari 2004 @ 23:49:
Whoohoo, morgen naar correct, en ik kom waarschijnlijk trug met een Marantz sr-4300 en een philips dvd-737.
En maybe ook gelijk nieuwe speakers (van speaker & co...) i am so happy,,,
Opzich leuke keuze, alleen die dvd-speler van philips vind ik dan weer wat minder. Heb het niet zo op de dvd-spelers van hun. Okay het is een Divx speler maar toch. Nee hou het liever bij een Marantz dvd-speler.

En als je bij correct was had je ook gewoon de Marantz SR-4300 i.s.m. Marantz DV4300 kunnen kopen. Die is nu 249 ,- daar. Me zusje heeft er gisteren 1 gehaald daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marantz in combinatie met JBL = Crap ???

Hmm zeker nooit goede JBL's gehoord zeker :) Draai zelf op een Marantz SR-6200 i.s.m. JBL L-4 Speakers. Okay zijn niet de minste JBL's die er ooit op de markt waren, en dat is dan ook wel te merken.

Maar dat getuigt wel weer dat JBL i.s.m. Marantz wel een goede harmonie kunnen halen. Als je de northridge serie van JBL nu op een Marantz zet moet ik wel toegeven dat het wat minder is. Maar dat is ook weer afhankelijk van de persoon die er naar luistert.

Het is dus zo dat sommige mensen een ander geluid mooier vinden, dan dat jij mooi vind. Dus een oordeel vellen over combo van versterker en speakers blijft altijd een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77712

Maku schreef op 03 januari 2004 @ 03:05:
Ik heb zelf de onkyo en vind het een bigg-ass versterker _/-\o_ _/-\o_.. kwa levering van vermogen vond ik m er uit springen ( vergeleken met zelfde prijsklasse versterkers klonk ook op zwaardere set-ups ( cdm series etc ) vaak beter dan 100-110 rms 8ohm versterkers ) ... heb er zelf een setje dm 601 ( B&W ) aanhangen en er een pasive sub aan gebiwired .. versterker trekt het als een zonnetje geen moeite whatsoever ... had me vorige versterkerje wel wat meer moeite mee ging heel het display dimmen als je m wat verder open zette ... ik luister vooral naar 4 ch sterio ... super versterker robuust knoppen voelen stevig aan je moet m alleen niet op je tenen laten vallen want hij is nogal zwaar ... :+
Welk type onkyo?

Ik heb zelf de DS595 en inderdaad deze levert aardig wat vermogen in zijn prijsklasse. Alleen is het wel jammer dat hij niet met dolby digital EX overweg kan, je krijgt dan black outs in de geluidsweergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 11:00
Anoniem: 50944 schreef op 03 januari 2004 @ 01:28:
[...]
Nou ik kan uit ervaring spreken dat een G400 absoluut niet beter is als Scart RGB.

Ik heb een tijdje een Sony DVP-NS905 gehad, welke dat ondersteund en nu heb ik een Matrox G400 die met een flinke S-Video kabel op m'n tv is aangesloten. De 1e is echt stukken beter.
De G400 _IS_ scart RGB! Dat jij hem niet zo aansluit is jouw probleem. Nog meer slimme offtopic opmerkingen? Dacht ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Devilsown schreef op 03 januari 2004 @ 17:55:
[...]

De G400 _IS_ scart RGB! Dat jij hem niet zo aansluit is jouw probleem. Nog meer slimme offtopic opmerkingen? Dacht ik al.
Wel of geen scart, die toon kan wel iets anders lijkt mij. Dit is nou niet de meest sociale toon van discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reactie welke receiver nou goed is. Ik heb een Sony STR 780QS!!! voor 250 euro bij Raf Amsterdam gekocht. Weleens waar de laatste maar wel voor 250 euro!!! en met 2 jaar garantie erbij!!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32938

ik zou zeker gaan voor de yamaha, heb zelf nu de 640 en ben er zeer tevreden over.... (werk ook in een audio zaak)... wil je bij sony blijven zou ik eens naar de strdb1080 kijken is een leuke versterker.... maar wel QS serie... past niet helemaal bij je dvd speler maar is zeker het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 32938 schreef op 03 januari 2004 @ 22:17:
ik zou zeker gaan voor de yamaha, heb zelf nu de 640 en ben er zeer tevreden over.... (werk ook in een audio zaak)... wil je bij sony blijven zou ik eens naar de strdb1080 kijken is een leuke versterker.... maar wel QS serie... past niet helemaal bij je dvd speler maar is zeker het bekijken waard.
Heb zelf ook de Yamaha 640 en ben er ook erg tevreden over. De 440 lijkt er veel
op. Op www.yamaha-hifi.com kun je de verschillende receivers met elkaar vergelijken.

He Wootz, ik zie dat je bij een audiozaak werkt. Ik heb die 640 i.c. met een Yamaha 6.1 luidsprekerset NS-P436. Kan ik nu nog twee extra stereo hoofdluidsprekers erop aansluiten en moet ik dan ergens op letten?? Welke passen er goed bij?

[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Manic op 03-01-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
mlevd schreef op 03 januari 2004 @ 18:21:
[...]

Wel of geen scart, die toon kan wel iets anders lijkt mij. Dit is nou niet de meest sociale toon van discussiëren.
Tsja, als ik tot 3x toe terug moet komen op iets omdat iemand (2 zelfs) uit onwetenheid het tegen blijft spreken, dan gaat het een beetje kriebelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt dus de htib 303?

dat was die receiver compleet met surround set.... ik vind zelf de ns-150 wel heel aardig.. daarom heb ik die ook... kan je prima combineren op de B uitgang voor je speakers.

Heb zelf de combi gemaakt met de NS-P60 (surround/center set) moet alleen nog steeds gaan investeren in een subwoofer, zal de 215 wel worden... bij jouw set zit de 015 toch? Welke DVD speler gebruik je erbij?

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb idd de htib 303 met als sub de 015. De dvd-speler is een yamaha s530. Daar ben ik wat minder tevreden over want ik hoor af en toe het loopwerk. Qua audio vind ik het overigens een leuke dvd-speler en ik heb hem regiovrij gemaakt. Die sub voldoet trouwens ruim aan mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Sooo dit topic spat zowat uiteen :)

Er wordt wel veel onzin en gebakken lucht verkocht geloof ik... ;)

Dolby prologic werkt, eenvoudig uitgelegd, zo:

Een stereomix bevat geluiden die apart van elkaar links en rechts optreden. Deze vormen de basis op de fronts links en rechts.

Het center kanaal wordt opgebouwd uit het Mono in fase geluid dat op de track aanwezig is. Dit mono geluid wordt weggefilterd uit de andere kanalen.

Als er op de stereo track een faseverschuiving optreed wordt het geluid op de rears afgespeeld totdat het geluid 180 graden gedraaid is en dan verschijnt het alleen op de rears. Dit signaal wordt door de chip weggefilterd uit de fronts en center. DPL2 heeft stereo achterkanalen. Dit effect wordt bereikt door de amplitude verschil in het uitfase geluid links & rechts.

Je kunt heel simpel een kanalen test maken in cooledit.

Zet de amp op DPL2
Men neme een stukje muziek en maken dit mono. (links knippen rechts plakken)

Als je het nu afspeelt zul je de muziek alleen uit de center horen. Als je nu een kanaal wegfade zal het geluid de ander kant op draaien en visa versa. Nu pak je het linker kanaal vast en draait deze 180 in fase (selecteren en dan "Inverse")
Nu zul je hore dat de muziek alleen uit de rears komt. Tot zover het dpl2-kanalen-test-recept.

Dit zijn voor de chip ideale omstandigheden en de kanaalscheiding zal verslechteren naar mate er meer verschillende geluiden, met elk hun faseverschuivingen en overlapende frequentiegebieden, zullen optreden. Ook zal er een tijdsverschuiving tussen voor en achter en midden zijn om het ruimtelijke effect te vergroten (eigenlijk ook gewoon een faseverschuiving)

Het downmixen van een DD track geschiedt op omgedraaide manier. De achterkanalen worden 180 uit fase geprojecteerd op het stereo signaal en de center wordt gewoon mono ertussen gezet, logisch eigenlijk.

Over die scart plug. Je kunt toch elk gewenst signaal over scart laten lopen in volgorde van kwaliteit. RGBHV/RGBS//YUV/S-video/Composiet

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 05-01-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Devilsown schreef op 03 januari 2004 @ 17:55:
[...]

Verhelder me, hoe sluit in mijn tv via een Scart euroconnector op m'n Matrox aan en ontvang ik een RGB signaal?

Daarnaast wil ik je er op wijzen dat je toon mij absoluut niet aanstaat, als je een beetje denigrerend rond wilt spuiten zit je hier op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zelf de S540 dvd speler, prima speler... maar alleen dus ook het loopwerk.. wil je een goede audio speler is de S830 wel aan te raden... hebben ze bij ons op het werk ook, dvd-audio en 6 channel uit... geeft een best aardig geluid. maar ben zelf tevreden over me 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 18:56
Ik zoek een goede reveiver voor mijn onboard geluid. Ik heb een A7n8x Deluxe.
Wat raden jullie mij aan?
Mijn budget is niet al te hoog. Hooguit 200 a 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
erwin85 schreef op 05 januari 2004 @ 10:31:
Ik zoek een goede reveiver voor mijn onboard geluid. Ik heb een A7n8x Deluxe.
Wat raden jullie mij aan?
Mijn budget is niet al te hoog. Hooguit 200 a 300 euro.
Ik heb zelfd de Pioneer VSX-D512s voor 250 euro (5x 80w) Ik heb hem ook met een interlink digitaal op mijn geluidskaart aagesloten (Hercules Game Theatre XP 7.1)
Ik ben erg tevreden over het resultaat het kijken van een Xvid met Dolby Prologic II is ook wel aardig.
Aangezien dit mijn eerste receiver is kan ik weinig zeggen over de kwaliteit van anderen. Maar over de Pioneer ben ik erg tevreden!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 20:23

darthdrinker

HELP!

Nou ik heb de knoop doorgehakt en een Marantz sr4300 voor 299,- gekocht. Heb em alleen nog niet kunnen beluisteren(2e hands) dus ik hoop maar dat dat ding idd beter is in stereo dan bijv een rx-v440 van yamaha.

[ Voor 4% gewijzigd door darthdrinker op 05-01-2004 14:32 . Reden: dislectie ]

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Dat issie zeer zeker! Ik hebze naast elkaar geluisterd en ik vind de Marantz veel beter! Heb hier ook de SR-4300 staan. Er komen Klipsch Front's op te staan alleen die moeten nog worden bezorgd. Geef de Marantz wel een beetje ruimte in je meubel anders wordt het allemaal wel erg warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vind het altijd raar / vreemd dat niemand eens zegt: Ik heb die typenummer..... ook maar vind het een rot ding. :'(
Het is altijd perfect en nog veel meer andere dingen. Zo kun je toch nooit de
- punten ontdekken. En waarde aan de meningen hechten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me elke keer afvroeg is waarom die Yamaha versterkers allemaal zoveel wattage leverde voor hun prijs. Ben dus eens op onderzoek uitgegaan, en ben op een interessant stuk gekomen.

De wattage die yamaha opgeeft voor al hun versterkers zijn op 4 Ohm. Als je dit vergelijkt met andere merken zoals Marantz, Onkyo of NAD etc. dan zijn die waardes die hun opgeven allemaal 8Ohm.

Dus dat verklaart al veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
-Skyhawk- schreef op 05 januari 2004 @ 19:17:
Vind het altijd raar / vreemd dat niemand eens zegt: Ik heb die typenummer..... ook maar vind het een rot ding. :'(
Daarom zijn topics als "wat is de beste ............" ook zo inzinnig, iedereen zal altijd zijn eigen product aanprijzen als beste. Niet altijd bewust, maar diegene heeft ook meestal geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Dat is niet helemaal waar, ik heb die yamaha receiver en die is gewoon echt mega goed, maar ik heb bv ook de yamaha 540 dvd speler maar dat is een echte miskoop. (veel lawaai van het loopwerk en veel haperingen bij dvd's maar dat blijkt standaard te zijn :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86389

HIDMAN-X schreef op 05 januari 2004 @ 19:59:
Dat is niet helemaal waar, ik heb die yamaha receiver en die is gewoon echt mega goed, maar ik heb bv ook de yamaha 540 dvd speler maar dat is een echte miskoop. (veel lawaai van het loopwerk en veel haperingen bij dvd's maar dat blijkt standaard te zijn :r )
Dat de S540 een miskoop is heb ik hier wel vaker gehoord :/ ik heb het apparaat zelf ook en idd je hoort het loopwerk wel eens maar niet overdreven hard ;) Haperingen met dvd heb ik nog nooit gehad. Beeld en geluidskwaliteit vind ik ook super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 18:52
-Skyhawk- schreef op 05 januari 2004 @ 19:17:
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat de meeste mensen een behoorlijk afgewogen koop doen. Impuls-aankopen zijn er vrijwel nooit bij. Omdat een doorsnee reciever toch heel wat jaartjes meegaat, wil je er toch wel van genieten. Dat is namelijk ook de reden waarom je zelf moet luisteren en diegene kopen wat jij het lekkerst vind klinken.
Onder minpunten kan men wel dingen over de ergonomie of afwerking zeggen. Maar als ik eens kritich kijk naar mijn Onkyo TX-SV 535, dan kan ik maar bar weinig ontdekken :P. Sterker nog, hoe langer ik em heb, hoe meer ik em ga waarderen.

Maar als je graag een minpuntje wil. Ik vind de ab aan de grote kant, ik kan net niet overal met me vingers bij.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat je daarin gelijk hebt, dit zijn geen aankopen die je "ff" doet, ik zit zelf te kijken voor een receiver, heb de Marantz SR6300 op het oog, heel eventueel de 7300 vanwege z'n optische ingang aan de voorkant en 7.1 voorbereiding, maar dat zie ik over een maandje wel. Ik heb een stuk of 15 AV Receivers naast elkaar gezet met hun specs en prijs, ik denk niet dat er in deze prijsrange (+/- 500 euro) echt grote verschillen in geluid zitten en hoe wil je een receiver gaan testen als je de speakers, die je eraan wil hangen, nog niet hebt?

Bovendien zit het wel bij mensen in gebakken, dat als er weinig mis is met hun apparaat, ze hun eigen aankoop het beste vinden (als ze dat niet vonden, hadden ze hem niet gekocht lijkt me 8)7 )

En zouden er nou echt (veel) slechte receivers zijn van dit soort fabrikanten?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Ik denk dat de gerenommeerde merken wel een keurig geluid leveren. Overigens hebben de merken volgens mij wel bepaalde karakters.
Ik heb voornamelijk voor deze (2e-hands) Onkyo gekozen omdat ik hoorde dat Onkyo een goede reputatie had op het gebied van de middentonen en dat was precies wat ik miste bij mijn Jamo's (jaja ik weet het... :+, maar ik ben er stapelgek op, dus wie neemt mij de keuze af :P)
En inderdaad, mijn keuze was (voor mij) een goede. _/-\o_

Als je reviews leest over verschillende merken of recievers, krijg je wel een beetje een beeld van de algemene tevredenheid. Zo lees ik niet veel goeds over Pioneer en juist heel veel goeds over Yamaha, terwijl die toch een beetje in dezelfde prijsklasse zitten. Maar ik denk niet dat het geluid uit receivers van sommige merken zo extreem vervormd en lelijk is, dat zelfs een kind van drie huilend wegloopt...

Ik ben wel benieuwd: wat vinden jullie belangrijk aan het geluid. kortom, wat voor geluid wil je horen uit je receiver en waarom heb je vooral voor dat apparaat gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:12
Anoniem: 73878 schreef op 05 januari 2004 @ 19:25:
Wat ik me elke keer afvroeg is waarom die Yamaha versterkers allemaal zoveel wattage leverde voor hun prijs. Ben dus eens op onderzoek uitgegaan, en ben op een interessant stuk gekomen.

De wattage die yamaha opgeeft voor al hun versterkers zijn op 4 Ohm. Als je dit vergelijkt met andere merken zoals Marantz, Onkyo of NAD etc. dan zijn die waardes die hun opgeven allemaal 8Ohm.

Dus dat verklaart al veel meer.
Ja dat klopt inderdaad, was mij ook al opgevallen. Heb gewoon even de manuals doorgespit en en dan zie je dat de rx-v440 bijvoorbeeld:
- 110W @ 4 Ohm en
- 75W @ 8 Ohm levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Anoniem: 50944 schreef op 05 januari 2004 @ 00:19:
[...]
Verhelder me, hoe sluit in mijn tv via een Scart euroconnector op m'n Matrox aan en ontvang ik een RGB signaal?

Daarnaast wil ik je er op wijzen dat je toon mij absoluut niet aanstaat, als je een beetje denigrerend rond wilt spuiten zit je hier op de verkeerde plek.
Ja luister eens, dan moet je niet tot het beter weten in iets ontkennen, wat wel correct is. Met een beetje gesurf had je m'n uitspraak zo kunnen verifieren.

Ooit wel eens onder je dekstop TV settings gekeken van je G400? Daar kan je zo SCART - RGB output selecteren. Hoe je de bijbehorende kabel maakt kan je op het net wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Misschien kun je een pic plaatsen van je Matrox. Ik denk dat dat heel verhelderend werkt. Ook voor anderen die er misschien geen flauw idee van hebben waar dit over gaat. (waaronder ik en ik weet echt wel wat scart is, maar het lijkt me sterk dat er zo'n stekker achterin een videokaart past.)

Of begrijp ik dit dus weer helemaal verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, volgens mij zat er bij een G400 toch een VGA --> S-Video converter ofzo? Een vriend van me heeft een G400 en die had hem direct op de videokaart aangesloten, dus niet op een TV-out ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 16:20
Grrrrrene schreef op 05 januari 2004 @ 20:42:
Ik denk inderdaad dat je daarin gelijk hebt, dit zijn geen aankopen die je "ff" doet, ik zit zelf te kijken voor een receiver, heb de Marantz SR6300 op het oog, heel eventueel de 7300 vanwege z'n optische ingang aan de voorkant en 7.1 voorbereiding, maar dat zie ik over een maandje wel. Ik heb een stuk of 15 AV Receivers naast elkaar gezet met hun specs en prijs, ik denk niet dat er in deze prijsrange (+/- 500 euro) echt grote verschillen in geluid zitten en hoe wil je een receiver gaan testen als je de speakers, die je eraan wil hangen, nog niet hebt?

Bovendien zit het wel bij mensen in gebakken, dat als er weinig mis is met hun apparaat, ze hun eigen aankoop het beste vinden (als ze dat niet vonden, hadden ze hem niet gekocht lijkt me 8)7 )

En zouden er nou echt (veel) slechte receivers zijn van dit soort fabrikanten?
bij correct is de marantz6300 nu 499 rn en de 7300 is 599euro
http://www1.correct.com/i...3a48e21fc904128199b462375

de hele folder http://www1.correct.com/a...3a48e21fc904128199b462375

[ Voor 6% gewijzigd door marz01 op 05-01-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Rick_S. schreef op 05 januari 2004 @ 21:40:
Misschien kun je een pic plaatsen van je Matrox. Ik denk dat dat heel verhelderend werkt. Ook voor anderen die er misschien geen flauw idee van hebben waar dit over gaat. (waaronder ik en ik weet echt wel wat scart is, maar het lijkt me sterk dat er zo'n stekker achterin een videokaart past.)

Of begrijp ik dit dus weer helemaal verkeerd? :?
Nee, natuurlijk pas dat zo niet. ;)
Je zal een HD 15 (VGA) stekker naar Scart stekker zelf moeten maken.

Naar aanleiding van een discussie die ik met iemand anders hierover had, wil ik nog even benadrukken dat ik helemaal niet beweer dat de kwaliteit van het afspelen van DVD's op deze manier beter is of net zo goed is als bepaalde stand alones.
Ik zei dit, dat de G400 scart RGB signaal kan uitzenden, alleen naar aanleiding van de opmerkingen van Play en Gameover over de slechte kwaliteit van S-vhs aansluitingen op je tv-out. Dit kan dus ook prima met Scart RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Weet iemand mij te vertellen welke van deze instapmodellen een goede Stereo weergaven hebben?
Ik ben nl. op zoek naar een versterker met digitale ingangen t.b.v. pc en cd. Surround e.d. interesseert mij niet zoveel, gaat dus puur voor het afspelen van mp3's vanaf computer welke verbonden gaat worden d.m.v. digitale lijn. Ik begrijp dat een 'gewone' versterker geen digitale ingangen hebben, dus vandaar dat ik een reciever moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Krul schreef op 06 januari 2004 @ 08:11:
Weet iemand mij te vertellen welke van deze instapmodellen een goede Stereo weergaven hebben?
Ik ben nl. op zoek naar een versterker met digitale ingangen t.b.v. pc en cd. Surround e.d. interesseert mij niet zoveel, gaat dus puur voor het afspelen van mp3's vanaf computer welke verbonden gaat worden d.m.v. digitale lijn. Ik begrijp dat een 'gewone' versterker geen digitale ingangen hebben, dus vandaar dat ik een reciever moet hebben.
Er zijn volgens mij toch echt genoeg stereo versterkers die zowel optische als/of coaxiale digitale ingangen hebben hoor.

[edit]
kijk verkeerd, waren toch surroundversterkers. Op zich wel vreemd eigenlijk, er zullen toch genoeg mensen zijn die een pc digitaal willen verbinden met de versterker lijkt mij.
[edit]

[ Voor 15% gewijzigd door mlevd op 06-01-2004 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Krul schreef op 06 januari 2004 @ 08:11:
Ik zou proberen om een marantz te krijgen aangezien die relatief goede stereo performance hebben voor een budget receiver. Ik heb dus zelf een marantz sr4300 gekocht om zijn betere stereo kwaliteit t.o.v. andere receivers in die prijsklasse(rond de 300,- euro). Kwa surround schijnt een sony/pioneer/yamaha weer beter te zijn maarja die stereo he. Voor de rest is het belangrijk om even te gaan luisteren als dat kan. Ik heb mijne 2e hands gekocht en heb hem wegens omstandigheden niet kunnen beluisteren. Dus dat was eigenlijk een beetje dom van mij. Als het kan echt ff luisteren want iedereen heeft een andere smaak en over smaak valt niet te twisten(maar daar schijnen ze het in dit topic niet mee eens te zijn). ;)

[ Voor 4% gewijzigd door darthdrinker op 06-01-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze hebben allemaal een goede stereo weergave, de verschillen onderling zullen bijzonder klein zijn en hooguit smaakafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Is het bij stereo-weergave dan ook belangrijk dat je discrete kanalen hebt? Het lijkt mij wel praktisch, maar ik weet niet of het verschil goed merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

darthdrinker schreef op 06 januari 2004 @ 15:42:
[...]

Ik zou proberen om een marantz te krijgen aangezien die relatief goede stereo performance hebben voor een budget receiver. Ik heb dus zelf een marantz sr4300 gekocht om zijn betere stereo kwaliteit t.o.v. andere receivers in die prijsklasse(rond de 300,- euro). Kwa surround schijnt een sony/pioneer/yamaha weer beter te zijn maarja die stereo he. Voor de rest is het belangrijk om even te gaan luisteren als dat kan. Ik heb mijne 2e hands gekocht en heb hem wegens omstandigheden niet kunnen beluisteren. Dus dat was eigenlijk een beetje dom van mij. Als het kan echt ff luisteren want iedereen heeft een andere smaak en over smaak valt niet te twisten(maar daar schijnen ze het in dit topic niet mee eens te zijn). ;)
Als je hem niet beluisterd hebt hoe weet je dan uberhaupt of ie beter is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Je hebt ook nog zoiets als vakbladen, dat vind ik iets betrouwbaarder dan een forum. Bladen als bijv What hifi hebben toch iets meer kennis van zaken en vooral veel meer ervaring dan iemand die ook wel eens naar een receiver heeft geluisterd. Daar kan je dus ook een beslissing op baseren. Verder zeg ik dus ook dat je het beste zelf kan gaan luisteren. Dan kom je er denk ik ook achter dat het wel degelijk uimaakt welk merk je koopt. Het gaat nu juist bij dit soort spelers om smaakverschillen kwa geluid. De een houdt van een warme sound de ander van wat scherper scheller geluid. Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Waarom is iedereen altijd direct zo op zijn teentjes getrapt als er iets wordt gezegd. Ik val toch niemand persoonlijk aan!?

@JvS: Een heleboel mensen zijn het niet met jou eens als jij stelt dat de stereo weergave van een budget receiver goed is. En als je dat reletief bedoelt dan zijn er volgens de bladen iig nog steeds duidelijke verschillen...

[ Voor 14% gewijzigd door darthdrinker op 06-01-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ik vind het alleen raar dat iemand doet alsof het zijn eigen mening is maar eigenlijk maar een beetje andere mensen napraat.
En geloof me geen enkel blad is totaal objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

darthdrinker schreef op 06 januari 2004 @ 15:42:
[...]

Ik ben er zelf ook nog niet over uit om 2de hands te kopen of nieuw....hangt ook nog af van welke speakers ik er bij ga kopen (deze worden waarschijnlijk wel nieuw).
Zal eens gaan luisteren bij RAF oid naar de verschillende versterkers en dan ook de Marantz extra goed beluisteren :*)
Eigenlijk wil ik gewoon een stereo versterker, maar dan met optische ingang. En deze zijn er dus niet (want daar zit als ik het goed het geen D/A converter in, en deze is uiteraard wel nodig om een digitaal input signaal te kunnen verwerken). Maar op mijn oude versterker en speakers hoor ik echt heel veel kwaliteitsverschil tussen een CD en een MP3/CD vanaf pc. Dus hoop dat op te lossen door een optische aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
HIDMAN-X schreef op 06 januari 2004 @ 17:06:
Ik vind het alleen raar dat iemand doet alsof het zijn eigen mening is maar eigenlijk maar een beetje andere mensen napraat.
En geloof me geen enkel blad is totaal objectief.
Hier heb je gelijk in, maar over sommige zaken KUN je niet objectief praten. Je kunt wel zeggen dat de ene versterker meer basst dan de ander, of dat je werkelijk ieder detail hoort.
De vraag is of men dit wel belangrijk vindt. Ik hoorde laatst een speakerset aan een buitenversterker bij een dure hifi-zaak (Hanze HiFi). En die speakers waren ongetwijfeld erg duur (ik heb de naam niet onthouden, sorry :/ ) en ik wil best geloven dat het enorm gedetailleerd klonk. Maar ik vond het niet mooi klinken. Veel te rommelig, door alle bijgeluiden, dus volgens mij door dat vele detail.
Deze set kan overigens door een hifi-blad als erg goed zijn beoordeeld, vanwege het doorzichtige (onzichtbare? :? ) klankbeeld. Maar ik vond het niet mooi. Dat is mijn smaak. Als jij (niet persoonlijk, niet persoonlijk!!! :+ ) wel valt voor goudeerlijk en extreem gedetailleerd geluid, dan kun je misschien wel aan de hand van een review in een blad die set overwegen.
Zo kun je gewoon kijken of jouw smaak overeenkomt met dat van de reviewer. :)

Ik geloof wel dat men elkaar heel snel napraat. Ik lees vaak dat men niet over dat merk te spreken is, dus het IS niet goed.
Het vreemde vind ik namelijk dat de bezitter wel tevreden is dat merk. Als diegene, ik noem, Bose mooi vind klinken, heeft hij daar redenen voor. En de buitenstaander die nooit actief naar Bose heeft geluisterd heeft er imho niets over te zeggen :X . Hij kan alleen zeggen dat er vaak dat en dat over het merk wordt verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rick_S. schreef op 06 januari 2004 @ 16:50:
Is het bij stereo-weergave dan ook belangrijk dat je discrete kanalen hebt? Het lijkt mij wel praktisch, maar ik weet niet of het verschil goed merkbaar is.
"discrete kanalen" is een kreet uit de surround business, met stereo heb je zowiezo 2 "discrete kanalen"...
darthdrinker schreef op 06 januari 2004 @ 17:02:

@JvS: Een heleboel mensen zijn het niet met jou eens als jij stelt dat de stereo weergave van een budget receiver goed is. En als je dat reletief bedoelt dan zijn er volgens de bladen iig nog steeds duidelijke verschillen...
Een heleboel mensen horen geen verschil als je blind test, de verschillen tussen budget versterkers zijn echt zo extreem marginaal klein dat je het bijna als "te verwaarlozen" kan beschouwen. Ze zijn allemaal zowiezo goed en verder is het maar net wat je beleving van het geluid is, of je liever een kenwood of een denon of een marantz koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is ook wel lastig om verschillende merken speakers en receivers met elkaar te vergelijken. Je moet namelijk alles gelijk houden behalve dan de speakers of de receivers. Dus ruimte (is heel belangrijk), kabels, luisterplaats e.d.
Als je het echt goed wil vergelijken dan moet je naar een winkel gaan die de receivers heeft die je wilt en dan alleen van receiver verwisselen (wel makkelijk als je receiver aansluitingen heeft voor bananenpluggen of spades).
Maar de budget receivers verschillen niet heel veel van elkaar.
Ikzelf heb de Yamaha 440 maar ik moet zeggen dat de menu erg slecht in elkaar zit, de afstandsbediening is verre van optimaal ingedeeld, de geluidsbronnen kun je geen andere namen geven en ik vind hem ook niet de mooiste. Maar ik vind hem wel goed klinken.
Hiervoor had ik een Sony budget receiver en ik moet zeggen dat ie veel gebruikersvriendelijker is.
Menu is goed doordacht, je hebt een Auto detect knopje die je de originele geluidsformaat laat horen (bij cd gaat ie meteen in 2 kanaals mode, bij DD 5.1 gaat ie meteen naar 5.1 enz.) bij de Yamaha moet je zelf stereo selecteren, AB is beter ingedeeld (bij de Yam. moet je vaak eerst op AMP drukken en dan weer op DVD voor de geluidsinstelling), je kan verschillende namen invoeren voor de bronnen en als de display niet verandert dan wordt ie autom. gedimmt (een top functie). Het was dus wel even wennen. Maar als de Yam. eenmaal is aangesloten en ingesteld dan is ie echt toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, vandaag heb ik de Marantz SR6300 besteld bij Correct in Rotterdam. Ik weet wel zeker dat deze instapversterkers (hoewel de SR6300 wel wat boven die klasse zit, ietsjes maar) allemaal ongeveer hetzelfde klinken, 't zijn allemaal gerenomeerde merken en de speakers maken toch voor 95% het geluid uit, dus who cares wat voor versterker je precies hebt, steek je tijd en geld liever in goede speakers.

Ik verwacht in ieder geval niet dat deze Marantz significant beter gaat klinken dan mijn huidige Pioneer versterker uit het jaar 0, maar goed. Van mijn toekomstige speakers verwacht ik meer wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Grrrrrene schreef op 06 januari 2004 @ 22:14:
Nou, vandaag heb ik de Marantz SR6300 besteld bij Correct in Rotterdam. Ik weet wel zeker dat deze instapversterkers (hoewel de SR6300 wel wat boven die klasse zit, ietsjes maar) allemaal ongeveer hetzelfde klinken, 't zijn allemaal gerenomeerde merken en de speakers maken toch voor 95% het geluid uit, dus who cares wat voor versterker je precies hebt, steek je tijd en geld liever in goede speakers.

Ik verwacht in ieder geval niet dat deze Marantz significant beter gaat klinken dan mijn huidige Pioneer versterker uit het jaar 0, maar goed. Van mijn toekomstige speakers verwacht ik meer wonderen ;)
Kan hiermee inkomen, dat speakers het grootste verschil uit maken en dat de verschillen tussen versterkers van dezelfde prijsklasse nauwelijks iets uit gaat maken, maar waarom heb je dan wel voor de Marantz SR6300 gekozen en niet voor een andere?
Ben gewoon nieuwschierig, kan nl. zelf (nog) niet kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

DB2000 van sony of 3000ES van sony lekker instap DTS al het belangrijke
2destap is THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Krul schreef op 06 januari 2004 @ 22:23:
[...]

Kan hiermee inkomen, dat speakers het grootste verschil uit maken en dat de verschillen tussen versterkers van dezelfde prijsklasse nauwelijks iets uit gaat maken, maar waarom heb je dan wel voor de Marantz SR6300 gekozen en niet voor een andere?
Ben gewoon nieuwschierig, kan nl. zelf (nog) niet kiezen :+
Nou, het verschil met een SR5300 is bijvoorbeeld maar 50 euro, beiden doen DD-EX en DTS-ES (ik wilde wel 6.1 eigenlijk), maar de SR 6300 heeft een betere AB (lerend) en als ik ergens een hekel aan heb, is het wel 30 AB's naast de bank hebben liggen. Daarbij is de SR6300 SACD voorbereid, wat toch ook weer een toekomstige standaard is die ik alvast achter de hand wil houden. Ja, de verschillen zijn minimaal allemaal, maar voor die 50 euro meer heb je wel heel wat meer qua versterker.

Ik weet het niet zo, voor 50 euro heb je zegmaar meer extra omdat hij uit de koopjeskelder komt en normaal meer zou kosten, snap je? Moeilijk uit te leggen, maar als ik moet kiezen uit een goedkoop opgekochte voorraad versterkers en gewoon een versterker tegen dezelfde prijs, heb je hier meer bang for the buck. Maar je hebt gelijk hoor, er was bijvoorbeeld ook een NAD T-741 voor 399 euro, leuk ding, maar heel wat minder features en daar let ik dan vooral op, aangezien het qua sound toch verdomd weinig uitmaakt ;)

Edit: Ik heb de volgende receivers vergeleken:

Denon AVR-1604 à € 499,-
Denon AVR-1803 à € 499,-
Denon AVR-1603 à € 399,-
Harman Kardon AVR-505 Ltd. à € 549,-
Harman Kardon AVR-3550 à € 449,-
Harman Kardon AVR-4000 à € 499,-
Marantz SR7200 à € 579,-
Marantz SR6300 à € 499,-
Marantz SR6200 à € 449,-
Marantz SR5300 à € 449,-
NAD T-741 à € 399,-
Onkyo TX-SR501E à € 395,-
Pioneer VSX-D-712-K à € 449,-

Na veel Denon en Harman Kardon met Marantz te hebben vergeleken, kwam ik erachter dat Marantz het meeste waar voor z'n geld bood. OSD bijvoorbeeld is gewoon heel handig bij apparaten met zoveel instelmogelijkheden en features, dus dat wilde ik erg graag hebben. Vooropgesteld dat de geluidskwaliteit van allemaal ongeveer vergelijkbaar zou zijn en ik me niet zo super audiofiel acht dat ik die verschillen zou merken, danwel me eraan zou ergeren, heb ik puur op features de SR6300 gekozen. Mijn budget was max 500 euro, de enige reden dat de Marantz SR7200 en de Harman Kardon AVR-505 Ltd erin stonden, was omdat ze erg dicht bij die 500 euro zaten en als ze iets echt bijzonders zouden bieden boven de rest, ik die 50/80 euro wel bij zou willen leggen. Dat deden ze niet, dus ik ging voor de SR6300.

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 06-01-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Zo'n NAD vind ik anders wel heel strak uitzien....maar ik snap wat je bedoeld. Meer features voor hetzelfde geld. Ik ga nog even rustig rondkijken en luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zie ook mijn edit hierboven. Die NAD vond ik ook erg mooi, maar zo'n huisvrouwenargument wil ik niet gaan gebruiken bij mijn keuze, die Marantz vind ik er nml ook wel aardig uitzien, maar dat matzwarte van de NAD is idd prachtig. Maar zoek daar maar 's een passende DVD speler bij, bijvoorbeeld :X

Edit: Waar ik me erg over heb zitten verbazen overigens, is de mp3-decoding functie van de Harman Kardons, ik snap nog steeds niet hoe dat moet werken en wat ik eraan zou hebben, maar goed...

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 06-01-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Grrrrrene schreef op 06 januari 2004 @ 23:24:
Zie ook mijn edit hierboven. Die NAD vond ik ook erg mooi, maar zo'n huisvrouwenargument wil ik niet gaan gebruiken bij mijn keuze, die Marantz vind ik er nml ook wel aardig uitzien, maar dat matzwarte van de NAD is idd prachtig. Maar zoek daar maar 's een passende DVD speler bij, bijvoorbeeld :X

Edit: Waar ik me erg over heb zitten verbazen overigens, is de mp3-decoding functie van de Harman Kardons, ik snap nog steeds niet hoe dat moet werken en wat ik eraan zou hebben, maar goed...
Helemaal mee-eens...liever voor de specs en features dan voor het design. Het heeft wel een hoge W.A.F. (Wife Acceptence Factor :D ).
Heb op GoT wel het een en ander gelezen over die mp3 decodering, weet niet meer welke thread, maar kwam er opneer dat het vrij nutteloos is. Want i.p.v. pcm formaat over de digitale lijn wordt er rechtstreeks een mp3 bitstream doorgesluisd naar de HK, welke deze zelf decodeerd. Snap niet echt de logica daarachter. Er bestaat een pdf-je van HK waarin het een en ander rooskleurig is uitgelegd. Moet zo weg dus kan ik niet voor je googlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Grrrrrene schreef op 06 januari 2004 @ 22:14:
Ik weet wel zeker dat deze instapversterkers (hoewel de SR6300 wel wat boven die klasse zit, ietsjes maar) allemaal ongeveer hetzelfde klinken, 't zijn allemaal gerenomeerde merken en de speakers maken toch voor 95% het geluid uit, dus who cares wat voor versterker je precies hebt, steek je tijd en geld liever in goede speakers.

Ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat het toch echt de combinatie is. Iemand die goed geluid wilt moet zowel een goede versterker als goed speakers hebben.

Okay, als het toch moet is het erger om slechte boxen te hebben en een goede versterker als andersom.

Maar als je echt mooi en goed geluid wilt dan moet je toch echt beide onderdelen goed hebben en niet eentje goedkoop. Ik durf te wedden dat als je geen klootspeakers van de megapool/aldi (of een dergelijke winkel) ofzo nu in huis hebt dat die nieuwe marantz toch echt wel ervoor kan zorgen dat je speakers mooier/beter klinken dan die ouwe pioneer (niks tegen pioneer trouwens hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Anoniem: 41939 schreef op 07 januari 2004 @ 09:34:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat het toch echt de combinatie is. Iemand die goed geluid wilt moet zowel een goede versterker als goed speakers hebben.

Okay, als het toch moet is het erger om slechte boxen te hebben en een goede versterker als andersom.

Maar als je echt mooi en goed geluid wilt dan moet je toch echt beide onderdelen goed hebben en niet eentje goedkoop. Ik durf te wedden dat als je geen klootspeakers van de megapool/aldi (of een dergelijke winkel) ofzo nu in huis hebt dat die nieuwe marantz toch echt wel ervoor kan zorgen dat je speakers mooier/beter klinken dan die ouwe pioneer (niks tegen pioneer trouwens hoor ;) )
Hij zal heus wel een beter geluid weergeven door goede speakers dan een oude versterker, daar ben ik het op zich wel met je eens. Maar vergeet niet dat we het nog steeds over instap AV receivers hebben, het maakt in deze klasse volgens mij idd echt niet uit welke je neemt, ze zullen allemaal een zeer acceptabel en goed geluid weergeven. De verschillen tussen de diverse versterkers onderling zullen in mijn ogen minimaal zijn (door dezelfde luidsprekers)
Het wordt wellicht een ander verhaal als je gaat vergelijken met een prijsklasse die vele malen hoger ligt, maar dan schiet je het doel in mijn ogen voorbij en weegt het veel hogere bedrag wat je uitgeeft niet meer op tegen de betere kwalitiet die je krijgt voor het gros van de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 41939 schreef op 07 januari 2004 @ 09:34:
[...]

Lees mijn reactie eens goed... Ik zeg dat de kwaliteit van deze receivers (die ik vergeleek, zo rond de 500 euro dus) allemaal even goed was en dat de geluidskwaliteit ook niet significant slechter zou zijn bij het ene model vergeleken met het andere. Ik zeg nergens dat ze allemaal hetzelfde klinken, maar ik denk niet dat er 1 bij is die zo slecht of fout zou klinken, dat ik hem niet wil hebben ofzo ;)

Ik ben het wel met je eens dat er minimale verschillen aanwezig zullen zijn, maar die zijn zo verwaarloosbaar klein dat je ze er alleen in een vergelijkende test naast elkaar uit haalt. Je zult de verschillen waarschijnlijk niet ontdekken als jij versterker A met speakerset A hebt en ik versterker B met speakerset A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Ik heb met aandacht dit topic gevolgd met in me achterhoofd ook zo,n 350 euro voor de dts receiver. Echter ik zie ook vele malen correct voorbij komen en ik dacht laat ik eens zien wat ze daar hebben. De koopjes kelder :) budget or what :)
kom ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/fr975rf003_l.jpg 179 euro

Philips FR975

Dit is dan toch wel een goed voorbeeld van instap receiver

Wat te doen halen of niet ? 100 watt per kanaal
Kan er toch geen bult aan vallen zeker ?

Wat betreft speakers, daar had ik er al 4 redelijke van
nu nog een sub en front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Grrrrrene schreef op 06 januari 2004 @ 23:13:
[...]

Nou, het verschil met een SR5300 is bijvoorbeeld maar 50 euro, beiden doen DD-EX en DTS-ES (ik wilde wel 6.1 eigenlijk), maar de SR 6300 heeft een betere AB (lerend) en als ik ergens een hekel aan heb, is het wel 30 AB's naast de bank hebben liggen. Daarbij is de SR6300 SACD voorbereid, wat toch ook weer een toekomstige standaard is die ik alvast achter de hand wil houden. Ja, de verschillen zijn minimaal allemaal, maar voor die 50 euro meer heb je wel heel wat meer qua versterker.

Ik weet het niet zo, voor 50 euro heb je zegmaar meer extra omdat hij uit de koopjeskelder komt en normaal meer zou kosten, snap je? Moeilijk uit te leggen, maar als ik moet kiezen uit een goedkoop opgekochte voorraad versterkers en gewoon een versterker tegen dezelfde prijs, heb je hier meer bang for the buck. Maar je hebt gelijk hoor, er was bijvoorbeeld ook een NAD T-741 voor 399 euro, leuk ding, maar heel wat minder features en daar let ik dan vooral op, aangezien het qua sound toch verdomd weinig uitmaakt ;)

Edit: Ik heb de volgende receivers vergeleken:

Denon AVR-1604 à € 499,-
Denon AVR-1803 à € 499,-
Denon AVR-1603 à € 399,-
Harman Kardon AVR-505 Ltd. à € 549,-
Harman Kardon AVR-3550 à € 449,-
Harman Kardon AVR-4000 à € 499,-
Marantz SR7200 à € 579,-
Marantz SR6300 à € 499,-
Marantz SR6200 à € 449,-
Marantz SR5300 à € 449,-
NAD T-741 à € 399,-
Onkyo TX-SR501E à € 395,-
Pioneer VSX-D-712-K à € 449,-

Na veel Denon en Harman Kardon met Marantz te hebben vergeleken, kwam ik erachter dat Marantz het meeste waar voor z'n geld bood. OSD bijvoorbeeld is gewoon heel handig bij apparaten met zoveel instelmogelijkheden en features, dus dat wilde ik erg graag hebben. Vooropgesteld dat de geluidskwaliteit van allemaal ongeveer vergelijkbaar zou zijn en ik me niet zo super audiofiel acht dat ik die verschillen zou merken, danwel me eraan zou ergeren, heb ik puur op features de SR6300 gekozen. Mijn budget was max 500 euro, de enige reden dat de Marantz SR7200 en de Harman Kardon AVR-505 Ltd erin stonden, was omdat ze erg dicht bij die 500 euro zaten en als ze iets echt bijzonders zouden bieden boven de rest, ik die 50/80 euro wel bij zou willen leggen. Dat deden ze niet, dus ik ging voor de SR6300.
Vraagje,
Hoe was die pioneer vergeleken met de rest?? Waarin was deze minder als de marantz en de rest...stereo en HT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, eerlijk gezegd ben ik na de Onkyo al gestopt met vergelijken, qua merk vertrouw ik meer op Marantz/Onkyo/Harman-Kardon/Denon/NAD dan op Pioneer, maar da's puur persoonlijk hoor, met die Pioneer is waarschijnlijk weinig mis :)

Goed nieuws overigens: hij is onderweg naar hier, vrijdag is hij er *D

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 07-01-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 14:49

Phydomir

Dennis

Tot welk bedrag vinden jullie trouwens instap receivers vallen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 20:28

JWO

ik denk tot iets van 400euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Grrrrrene schreef op 06 januari 2004 @ 23:13:
[...]

Marantz SR6300 à € 499,-
De SR6300 is bij Polectro in de aanbieding voor 395 euro, alleen de gouden versie.
Het is uitverkoop, dus het is de vraag hoeveel ze van de receiver hebben.
Zie ook www.polectra.nl
Rechtstreekse link naar de advertentie die in de Telegraaf stond:
http://www.polectro.nl/cm..._PolectroSuperSale_DT.pdf

Scheelt je weer wat euro's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@#*(@&#(*& Heb hem dus echt NET vandaag besteld :(

Maar volgens mij moet dat een drukfoutje zijn, want de SR5300 is 449, waarom zou die in hemelsnaam duurder zijn dan de SR6300? Er moet dus wel wat mee zijn, of een drukfout of een zwaar gebruikt/beschadigd model ofzo :)
Correct heeft overigens laagste prijs garantie geloof ik, als dit echt zo is, ga ik ff bellen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 07-01-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Frenkie567 schreef op 07 januari 2004 @ 23:41:
[...]

De SR6300 is bij Polectro in de aanbieding voor 395 euro, alleen de gouden versie.
Zie ook www.polectra.nl

Die viel mij ook op toen ik gisteren de advertentie in de krant zag.
Ik vermoedt echter dat er een typefoutje in is geslopen en dat die 3 een 4 moet zijn en misschien zelfs wel een 5. Bij RAF staat de 6300 ook in de uitverkoop, maar dan voor 599 euro. Maar RAf is geloof ik nog nooit ergens echt goedkoop mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Grrrrrene schreef op 07 januari 2004 @ 23:45:
@#*(@&#(*& Heb hem dus echt NET vandaag besteld :(

Maar volgens mij moet dat een drukfoutje zijn, want de SR5300 is 449, waarom zou die in hemelsnaam duurder zijn dan de SR6300? Er moet dus wel wat mee zijn, of een drukfout of een zwaar gebruikt/beschadigd model ofzo :)
Correct heeft overigens laagste prijs garantie geloof ik, als dit echt zo is, ga ik ff bellen :)
Ik vind het zelf ook een beetje merkwaardig die lage prijs. Er staat in de advertentie dat het soms enkele stuks, plank- of open doos modellen betreft. Wie weet is de receiver inderdaad wel (veel?) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Frenkie567 schreef op 07 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Zie ook www.polectra.nl

In het Parool van gisteren stond ook een ad van polectro, gek genoeg staat hier de Marantz 6300 niet in vermeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik heb niet zo lang geleden ook bezig geweest naar het zoeken van een reciever na het vooral luisteren van de recievers.. ben ik tot een conclusie gekozen dat de Sony niet zo krachtig klinkt als je denkt bij 110 W de Onkio klinkt wel mooi maar ik vond het niet zo'n mooi model en ik vond de RX-550 mooier klinken dus ben ik voor die gegaan.. gewoon veel kwaliteit en vermogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb ff gebeld: Die SR6300 hadden ze niet meer en was idd een showmodel dat veel aangestaan had. Garantie was ook maar 1 jaar ipv de 2 jaar die ik bij Correct krijg, dus dat was voor mij niks. Ik heb graag 100 euro over voor garantie eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
petervandamned schreef op 07 januari 2004 @ 16:31:
Ik heb met aandacht dit topic gevolgd met in me achterhoofd ook zo,n 350 euro voor de dts receiver. Echter ik zie ook vele malen correct voorbij komen en ik dacht laat ik eens zien wat ze daar hebben. De koopjes kelder :) budget or what :)
kom ik dit tegen:
[afbeelding] 179 euro

Philips FR975

Dit is dan toch wel een goed voorbeeld van instap receiver

Wat te doen halen of niet ? 100 watt per kanaal
Kan er toch geen bult aan vallen zeker ?

Wat betreft speakers, daar had ik er al 4 redelijke van
nu nog een sub en front
Nou, ik geef toe, ik ben ook wel bijzonder onder de indruk van het type versterker voor zo'n prijs (op internet staat hij ook voor rond de 450$, dus die adviesprijs van correct is niet gelogen). En Philips is nou ook weer niet de minste naam.

Die 100 watt per kanaal is overigens wel @ 6 ohm. Dat zal wel rond de 75 watt zijn @ 8 ohm ofzo..?

Ik ben benieuwd in hoeverre je nou het verschil hoort tussen deze versterker en een SR4300 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 05-06 13:48

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb voor mijn huidige receiver (SR4300) een JVC gehad met ook DTS, DD5.1 en dat soort spul erop voor €199
Voor het geld een prima ding natuurlijk, maar ik merk wel zeker verschil met mijn huidige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Razorfist schreef op 08 januari 2004 @ 17:39:
Ik heb voor mijn huidige receiver (SR4300) een JVC gehad met ook DTS, DD5.1 en dat soort spul erop voor €199
Voor het geld een prima ding natuurlijk, maar ik merk wel zeker verschil met mijn huidige!
Ik zou een JVC nou niet direct willen vergelijken met een Philips. Bovendien is dit een aanbieding en valt hij dus in het 400 euro segment, net zoals de SR4300 geloof ik?

Quote:
"Digital Sound Processing. Het Philips Tetra Core IC is een krachtige 24
bits digitale multi standaard sound processor. Dolby Pro-Logic,AC3, DTS,
MPEG en PCM-audio signalen worden automatisch door deze processor
herkend en verwerkt met de hoogst mogelijke kwaliteit.
- Het Tetra Core IC accepteert eveneens digitale signalen met een sample
rate van 32, 44.1, 48 en 96 kHz. Bijvoorbeeld DVD-audio, met een sample
rate van 96 kHz, wordt door deze sound processor superieur
weergegeven."

Volgens mij geen lullige processor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Heb vandaag net mijn SR4300 binnen, leuk geluid. Maar met cd's luisteren mis ik mijn Rotel stereo amp wel :'( . Maargoed films kijken is nu wel VEEL op vooruit gegaan. Heb direct ook ff geluisterd naar die ruis waar men het hier over had en die is naar mijn menig wel behoorlijk in zachte gedeeltes van cd's, jammer. Verder ben ik nog niets negatiefs tegengekomen. Nogmaals het stereo haalt het niet bij mijn tien jaar oude Rotel amp maargoed dat was te verwachten. Al met al ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Hoezo klinkt die Rotel beter dan de Marantz? Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom een receiver minder zou presteren dan een "gewone" stereo-amp. Ze leveren toch allebei stereogeluid met twee verschillende kanalen?

Het komt misschien een beetje over als een domme vraag, maar ik wil het toch graag weten >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Rick_S. op 08-01-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 10:54

PnD

like in Pinda ^_^

domme vragen bestaan niet :)
en ik zou het ook wel willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Dan streep ik het weer door :P
Ik zal wel een nieuw topic openen, want eigenlijk is het onderwerp een beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Hier een offtopic vraagje:

Ik heb nu mijn Pioneer VSX-D512 instapreceiver aangesloten op mijn Hercules Game Theatre XP 7.1 met een digitale coax kabel, verder gebruik ik geen opties/aansluitingen van de hercules.

Nu is het zo dat ik maandag een Asus A7N8X Deluxe Mobo krijg met Nforce & soundstorm deze kan Dolby Digital encoderen en naar de receiver sturen, dit is vooral mooi in games, de peromance van de nforce is waarschijnlijk ook beter.

Zal ik mijn hercules verkopen en dan de het onboard sound in gebruik nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 10-01-2004 17:40 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb momenteel mijn nForce2 (heb hetzelfde mobo) ook aangesloten op mijn Marantz SR6300 receiver. Bevalt erg goed. Hoe het in games gaat weet ik niet, maar muziek klinkt echt super (wel stereo voorlopig). Hoe het surround gaat klinken weet ik nog niet, dat moet ik nog 's goed opstellen, maar heb ik voorlopig geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Devilsown schreef op 08 januari 2004 @ 17:30:
[...]

Nou, ik geef toe, ik ben ook wel bijzonder onder de indruk van het type versterker voor zo'n prijs (op internet staat hij ook voor rond de 450$, dus die adviesprijs van correct is niet gelogen). En Philips is nou ook weer niet de minste naam.

Die 100 watt per kanaal is overigens wel @ 6 ohm. Dat zal wel rond de 75 watt zijn @ 8 ohm ofzo..?

Ik ben benieuwd in hoeverre je nou het verschil hoort tussen deze versterker en een SR4300 bijvoorbeeld.
Hoe het in vergelijking met andere klinkt? Geen idee
Klinkt hier gewoon lekker

Via de v@a een stel boxjes erbij gescoord als front

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21173/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21174/full.jpg

Nu enkel nog een goede center (maar die ook gezien bij correct voor weinig) en een active bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 22:13
Ik geloof niet dat dat bijzonder goede speakers zijn als ik dat zo zie. Alleen al die aansluitingen op de achterkant Brrrrr

Volgens mij zijn dat gewoon boemspeakers die voorheen uit zo'n busje verkocht werden. Volgens mij wegen die dingen ook nog eens niet zoveel (tenzij er een zak zand in zit)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 15:26
basset schreef op 21 januari 2004 @ 09:30:
Ik geloof niet dat dat bijzonder goede speakers zijn als ik dat zo zie. Alleen al die aansluitingen op de achterkant Brrrrr

Volgens mij zijn dat gewoon boemspeakers die voorheen uit zo'n busje verkocht werden. Volgens mij wegen die dingen ook nog eens niet zoveel (tenzij er een zak zand in zit)
Het ligt er maar net aan waar je de lat legt voor kwaliteit..
Het lijken wel Jamo's...

Ik denk dat er best wel wat leuks aan geluid uit kan komen.. Wattages zeggen toch niks..

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Voor voorlopig geven die prima geluid.
Ben druk aan de spaar om een trio infinity's te kopen. Rear en center.

klik hier

wel 2dehands
25mm soft dome tweeter, 2x100mm midrange drivers, 200mm active bass section. Frequency range 20Hz-35kHz. Recommended amplifier power 10-100W. Subwoofer amplifier power 100W RMS per channel
Ik vrees als ik die heb aangesloten dat me zuilen misschien gaan tegenvallen ;)
Griffin2k schreef op 21 januari 2004 @ 12:21:
[...]

Het ligt er maar net aan waar je de lat legt voor kwaliteit..
Het lijken wel Jamo's...

Ik denk dat er best wel wat leuks aan geluid uit kan komen.. Wattages zeggen toch niks..
Jamo's zijn nu me voorlopige rear's (echt stok oudjes) heb zelfs om het nog erger te maken voorlopig een sony center geplaatst. De rear's heb ik maar in de doos gelaten.

Echter diegene waar ik de overture's van koop was goed tevreden over mijn geluid. En die gast heeft echt ver boven low budget spul staan :)

[ Voor 40% gewijzigd door petervandamned op 22-01-2004 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallage1216
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een paar maanden geleden, staan twijfelen tussen de yamaha rx-1300 rds en de marantz 5500. de laatste kon ik voor een zeer gunstige prijs krijgen €550. op aanraden van de verkoper heb ik toch maar de yamaha genomen wegens zijn goede reputatie in de audio wereld. zou dus net als alle mensen hiervoor voor een yamaha gaan in jou prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24
wallage1216 schreef op 22 januari 2004 @ 10:03:
Ik heb een paar maanden geleden, staan twijfelen tussen de yamaha rx-1300 rds en de marantz 5500. de laatste kon ik voor een zeer gunstige prijs krijgen €550. op aanraden van de verkoper heb ik toch maar de yamaha genomen wegens zijn goede reputatie in de audio wereld. zou dus net als alle mensen hiervoor voor een yamaha gaan in jou prijs klasse.
Waar kun je de 1300rds nog kopen dan? Die is toch allang opgevolgd door de 1400? Is ook niet echt bepaald een instapreceiver toch... Maar je hebt 'm dus, wat vind je van de klank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 14:02

jasjenl

Liab A Tymo

Wellicht wat offtopic hier, maar om nog even op die Matrox scart issues hierboven terug te komen: hier kun je zien hoe je voor verschillende matrox kaarten een scart rgb in elkaar kunt knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62131

schopje
ik ben vanuit dit topic: receiver onder de €250
hiernaar toe getrapt door de mod ;)

ff kort
ik zoek dus een instap receiver van max. €250
eisen:
- 5.1 DTS/Dolby Digital/Dolby Pro Logic
- moeten mijn boxen optimaal benutten (120w)
- aansluiting voor 1) dvd/cd speler 2) computer
- goed stereogeluid

op www.pick2pay.nl kwam ik de volgende receivers tegen binnen mijn budget
Set Prijs Watt
Panasonic SA-HE 75 EG € 233,00 5x 80
Sony STR-DE585 black € 255,00 5x 100
Sony STR-DE 595 € 223,00 5x 100, 2x 100
Pioneer VSX-D 512 € 242,00 5x 80
ONKYO TX-8211 € 249,00 5x 70
KENWOOD KRF-V4070D € 239,00 5x 100 RMS @ 6 Ohm
JVC RX-5032 silver € 212,00 5x 100, 2x 100 @ 8 Ohm-1khz
Mij lijkt de JVC dus zeer goed geprijsd met ook 100W@8ohm maar ik heb er niet heel veel verstand van dus wie o wie kan mij vertellen wat een goede receiver is in dit budget? (ik hoorde ook verhalen uit de stiftung warentest dat de jvc 100w zei maar slechts 12w gaf enzo... hoe kan dit??)

Dank voor wie me helpen wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

kijk eens naar de yamaha 440 voor 20 euro meer heb je die... ik ga daar denki k ook voor! in mn nieuwe ht waar ik nu voor aatn sparen ben ;) als je ff terug leest zie je dat er alleen maar goede reacties over staan eingelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 04 februari 2004 @ 19:50:
kijk eens naar de yamaha 440 voor 20 euro meer heb je die... ik ga daar denki k ook voor! in mn nieuwe ht waar ik nu voor aatn sparen ben ;) als je ff terug leest zie je dat er alleen maar goede reacties over staan eingelijks...
Nou euhm da's meteen €50 duurder dat vind ik wel een hele hoop
Is ie echt zo goed dan? ik las wel dat het receiver vh jaar was ofzo... maar waar die titel vandaan komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb um anders al voor 275 gezien zoiets ;P

kan iemand een plaatje van de achterkant maken ik kan namelijk geen 1 vinden op google.com

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 04-02-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op 04 februari 2004 @ 20:43:
ik heb um anders al voor 275 gezien zoiets ;P

kan iemand een plaatje van de achterkant maken ik kan namelijk geen 1 vinden op google.com
Dan ben ik heel benieuwd wáár want via kieskeurig.nl is de goedkoopste €290
ik vind dat nogal wat meer geld dan een JVC van €212 en ik vraag me af of het geluid zoveel superder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
kijk eens op de volgende site: http://www.audioreview.com/reviewscrx.aspx hier vind je heel veel nuttige info, ook over speakers en subs! Deze site heeft mij ook geholpen bijd ekeus van mijn receiver en m'n speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bogaards schreef op 04 februari 2004 @ 21:21:
kijk eens op de volgende site: http://www.audioreview.com/reviewscrx.aspx hier vind je heel veel nuttige info, ook over speakers en subs! Deze site heeft mij ook geholpen bijd ekeus van mijn receiver en m'n speakers :)
Daar ga ik eens even neuzen, ziet er idd goed uit helaas zijn user reviews meestal nooit zo goed aangezien users vaak alleen hun eigen ding kunnen 'testen'; echt vergelijken kan je de tests dus niet :(

Magoed 't is beter dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Ik ben ook opzoek nar een instap receiver en heb mijn oog laten vallen op de

Harman Kardon AVR 2550 - 250 euro

Echter zijn de reviews niet ZO fantastisch erover. Is het dan toch beter om richting de Yamaha te gaan (ong dezelfde prijs)

http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=309638
http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=314555

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik las dat die yamaha bij polectro plaza amsterdam €279,- kost en ik ga hem daar denk ik dus halen binnen niet al te lang :)

in duitsland kost hij trouwens overal €249 :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 62131 op 04-02-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Mijn vriendin woont in duitsland dus ik kan haar adres gebruiken voor verzending. Op zich zijn alle goederen goedkoper in duitsland vanwege de lagere belasting.

Service is echter flink duurder (hogere lonen).

Ik wil echter nog wat meer info en meer alternatieven voordat ik daadwerklijk tot de koop overga.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:43
De Yamaha 540 kost hier (in titaan) € 307,- (excl. verzenden)
De Yamaha 640 kost (in titaan) € 369,- (excl. verzenden)

Ze verzenden ook binnen Europa maar dat moet je even apart aanvragen. Ik weet dus niet wat de verzendkosten voor NL zijn. (binnen Duitsland is het € 8,- bij vooruit betaling en € 13,- onder rembours)
Het is in ieder geval nog steeds een stuk goedkoper dan kopen in NL.

http://www.hifi-video24.de/index.html?target=dept_2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62131 schreef op 04 februari 2004 @ 23:53:
ik las dat die yamaha bij polectro plaza amsterdam €279,- kost en ik ga hem daar denk ik dus halen binnen niet al te lang :)

in duitsland kost hij trouwens overal €249 :(
ik zei toch dat ie er was voor 25 meer ong. ik had um ook al ergens gezien :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.