Parhelia + extra PCI GeForce werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 05:18

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb hier een Parhelia 128mb. Tot vandaag hingen daar 2 22'' CRT's aan, maar ik krijg een nieuwe collega O+ en die neemt een van die CRT's van mij over. Allebei krijgen we er 2 TFT's bij, zodat we een fijne triple monitor setup hebben :)

Eerst dacht ik dat met die Parhelia voor elkaar te krijgen, want die ondersteunt triple monitor setups. Helaas blijkt er echter alleen gebruik van gemaakt te kunnen worden in 'stretched mode', oftewel, je kunt je monitoren niet apart aansturen. Ze moeten allemaal dezelfde resolutie en refreshrate draaien. Tsja, op die 22'' wil ik gewoon 1600x1200 kunnen blijven draaien natuurlijk, dus dat ging niet door.

Goed, dan bestel ik gewoon een extra PCI kaartje, waarmee ik die derde monitor aan kan sturen. Ding is vandaag binnen gekomen, dus ik PCI-kaartje aangesloten, maar nu werkt die Parhelia niet meer :'(

Het booten gebeurt al op de monitor die aan de PCI kaart hangt, en ook in Windows is de Parhelia uit m'n device list verdwenen. Bij een search naar nieuwe hardware wordt er ook niks gevonden.

Ik heb al in m'n bios gekeken, maar daar kwam ik niets tegen over eventuele disabling van m'n AGP Parhelia. Ik baal hier eigenlijk toch wel stevig van.. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Oh van McVirusS moest ik nog even zeggen dat ik WinXP draai, en dat het een XFX GeForce MX400 is.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

in je bios
"boot from AGP" aangezet ?

[edit]

als moderator had ik eigenlijk wel verwacht dat je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
knop wel kan gebruiken ;)

[ Voor 92% gewijzigd door SimplyMe op 28-11-2003 16:36 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Heb je die GeForce MX400 in het pci-slot direct onder het AGP-slot gezet? Want dat wil bij veel mobo's nog wel eens problemen geven.

/offtopic

Lol @ renedepe

[ Voor 13% gewijzigd door Nobby op 28-11-2003 16:40 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

Primary display adaptor op AGP zetten in het bios???

/edit
Misschien had ik eerst effe moeten refreshen :*)
/edit

[ Voor 40% gewijzigd door renedepe op 28-11-2003 16:35 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 16:06

renedepe

wheeeeelp!!!

renedepe schreef op 28 november 2003 @ 16:34:
Primary display adaptor op AGP zetten in het bios???

/edit
Misschien had ik eerst effe moeten refreshen :*)
/edit
/edit2
Het blijft wel erg stil opeens.......
/edit2

/edit3
Tjeezus, ben ech nie wakker vandaag. Verkeerde knoppie 8)7 8)7 8)7
/edit3

[ Voor 14% gewijzigd door renedepe op 28-11-2003 17:20 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
SimplyMe schreef op 28 november 2003 @ 16:25:
in je bios
"boot from AGP" aangezet ?
Die optie heb ik dus niet in m'n bios. Ik heb alle menu's afgespeurd, maar kwam nergens een dergelijke optie tegen. Het moederbord is een Asus A7V8X met een Athlon XP 2000+ erop.
als moderator had ik eigenlijk wel verwacht dat je de [afbeelding] knop wel kan gebruiken ;)
Ik wist dat ik deze reactie zou krijgen, dus vandaar dat ik express niet ge-edit heb ;)
DAlchemist schreef op 28 november 2003 @ 16:28:
Heb je die GeForce MX400 in het pci-slot direct onder het AGP-slot gezet? Want dat wil bij veel mobo's nog wel eens problemen geven.
Nee, dat heb ik niet gedaan. Had ik dat juist wel moeten doen?

Anyhow, ik weet niet hoeveel mensen ditzelfde mobo hebben, maar ik kon de optie 'boot from agp' ofzo in ieder geval niet vinden.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

onder win2k was het heel "normaal" dat sommige kaarten om ondeuidelijke reden niet met andere kaarten in dual setup wilden draaien. Vooral (lekker geodkope) S3 kaartjes hebben voor je dual-setup geen zin. Ik weet niet of dat onder winxp beter is geworden, probeer voor de gein eens een andere PCI videokaart (een matrox?) ofzo.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Pelle, duik je BIOS in en ga naar het tabblad Advanced. Ga vervolgens helemaal naar beneden (druk op het scrollpijltje rechtsonderaan in het veld) naar het submenu PCI Configuration en hit enter om dat menu te openen. Nu zie je in het onderste blok de regel Primary VGA BIOS, deze staat standaard op [PCI VGA Card], maak hier [AGP VGA Card] van. exit, F10 en bij de reboot zal het POST scherm verschijnen op het primaire Parhelia beeldscherm :)

Wat Windows er vervolgens van bakt zie je dan wel weer :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Het werkt \o/
PCI kaartje in sleuf onder AGP slot gedouwd, en in bios primary VGA op AGP gezet. Heb er inderdaad overheen gekeken 8)7

Bedankt voor de hulp en suggesties enzo :)
Pagina: 1