Meerdere VGA kaarten - Prim display

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Heb nieuwe pc hier, supermooi bakkie... HP Visualize X-Class (dual P3) enz

Er zit een Elsa Quaddro 2 videokaart in, in het AGP slot.
Met alleen DIE kaart gaat het prima, ding boot enzo...

Nu heb ik een 2e videokaart (Matrox G450 PCI) voor mn 2e scherm, en tvout.. Zodra ik die er echter indouw, weigert de Quaddro zich als primaire adapter te zetten, maw: ik moet monitor ineens aan de matrox hangen voordat ik beeld krijg...

In de bios al de primairy vga op AGP gezet, maar no-go

Ook andere PCI sloten geprobeerd, maakt allemaal geen moer uit.....

Iemand enig idee?

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit nu met hetzelfde probleem, ik heb een Geforce2 PRO kaart, en hier wil ik eigenlijk een tweede kaart naast zetten met een TV-Out optie. Ik dacht zelf aan een Matrox G200 of een Matrox G450.

De bedoeling is de Geforce2 PRO als primary voor mijn monitor
de Matrox voor een tweede monitor en voor de Televisie omdat ik mijn DivX'jes wil kunnen afspelen op mijn televisie. En het liefst moet het allebij tegelijk kunnen, dus Werken op de computer met de Geforce2 PRO en televisie kijken via de Matrox (maar dan zonder de tweede monitor).

Weet iemand of dit moet lukken onder XP

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

ronaldmathies: Dus je wilt (bijvoorbeeld) tegelijk gamen op je monitor en een DivXje kijken op je tv ... ik geloof dat dat wel kan iig ... (kan niet uitleggen hoe). (En je hebt een GEforce2 GTS eigenlijk ;) )

DJsmiley: :/ Moeilijke vraag. Je kunt het tooltje TVtool gebruiken (zie de faq) of kijken of er een IRQ probleem is.

De meeste mensen deugen!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DJSmiley schreef op 15 augustus 2002 @ 02:16:
Heb nieuwe pc hier, supermooi bakkie... HP Visualize X-Class (dual P3) enz

Er zit een Elsa Quaddro 2 videokaart in, in het AGP slot.
Met alleen DIE kaart gaat het prima, ding boot enzo...

Nu heb ik een 2e videokaart (Matrox G450 PCI) voor mn 2e scherm, en tvout.. Zodra ik die er echter indouw, weigert de Quaddro zich als primaire adapter te zetten, maw: ik moet monitor ineens aan de matrox hangen voordat ik beeld krijg...

In de bios al de primairy vga op AGP gezet, maar no-go

Ook andere PCI sloten geprobeerd, maakt allemaal geen moer uit.....

Iemand enig idee?
Gebruik je Windows XP? Wat bij mij hielp was in het bios primary VGA op PCI zetten. Vervolgens schakelde XP automatisch over naar de AGP-kaart. Als ik de primary op AGP zet dan werkt het bij mij ook niet.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu heb ik effe zitten kijken op de verscheidene sites over de Matrox en/of Ati kaarten, maar deze hebben bijna allemaal AGP bus, nu zag ik de volgende :

"XFX GEFORCE 2MX 400 64 Mb PCI TV-Out Retail"

Maar gaat dit goed samen met mijn huidige Geforce 2 GTS kaart of moet ik dan problemen verwachten ?

En de oplossing moet ook wel een beetje betaalbaar blijven dus meer als 100 Euro vind ik een beetje overdreven voor het alleen kunnen afspelen van DivX'jes en DVD's

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• DJSmiley
Milly schreef op 15 augustus 2002 @ 11:20:
[...]

Gebruik je Windows XP? Wat bij mij hielp was in het bios primary VGA op PCI zetten. Vervolgens schakelde XP automatisch over naar de AGP-kaart. Als ik de primary op AGP zet dan werkt het bij mij ook niet.
Nee, windows 2000 staat erop. Overigens maakt OS nieteens uit, de bios enz komen al op verkeerde scherm.

• DJSmiley
ronaldmathies schreef op 15 augustus 2002 @ 11:24:
Nu heb ik effe zitten kijken op de verscheidene sites over de Matrox en/of Ati kaarten, maar deze hebben bijna allemaal AGP bus, nu zag ik de volgende :

"XFX GEFORCE 2MX 400 64 Mb PCI TV-Out Retail"

Maar gaat dit goed samen met mijn huidige Geforce 2 GTS kaart of moet ik dan problemen verwachten ?

En de oplossing moet ook wel een beetje betaalbaar blijven dus meer als 100 Euro vind ik een beetje overdreven voor het alleen kunnen afspelen van DivX'jes en DVD's
Ook voor ongeveer die 100 EUR heb je dus een Matrox G450 PCI kaartje en da's toch iets beter dan een GF2 PCI, iig voor TVout.

Moet alleen de matrox NIET als primaire kaart werken |:(

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DJSmiley schreef op 15 augustus 2002 @ 12:07:

Nee, windows 2000 staat erop. Overigens maakt OS nieteens uit, de bios enz komen al op verkeerde scherm.
Je hebt me niet begrepen: als ik in bios AGP instel als primary vga, dan boot m'n computer op m'n AGP kaart, maar wordt mn PCI kaart in windows niet herkend. Als ik in bios PCI instel als primary vga, dan boot m'n computer op de PCI kaart maar schakelt WinXP over op de AGP kaart. En dan wordt mijn PCI kaart WEL door Windows herkend (dan dus als secundaire kaart).

Misschien werkt dit dus ook wel voor Win2K... succes iig :)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

------------

Ja inderdaad. als je pci als primary instelt is het logisch dat het bios op het beeld komt van de monitor die je aan je pci kaart hebt hangen. Echter, zowel W2K als XP kunnen de primary vga kaart veranderen. Dus onder windows kan je dan je agp weer als primary gebruiken. Nu heb je alleen voor het opstarten van windows de pci als primary. Dus zet in de bios nou maar gewoon die pci als primary en ga in W2K naar de beeldscherm properties om daar je agp weer als primary in te stellen. Werkt bij mij als een tiet onder zowel W2K als XP.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• DJSmiley
Naja, dan gaan we dat eens proberen, lang leve de logica ;)
Pagina: 1