Multi Monitor Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik wil al een tijdje een multi monitor setup thuis hebben. Nu dacht ik dat ik dat eindelijk kon doen doordat ik een 2de PCI videokaart cado kreeg. Het is een S3 Trio64V2.

Het probleem is dus als volgt, als ik alletwee de videokaarten erin doe start die mooi op. Dan zet ik hem in de bios op prim. display PCI. Dit zou moeten omdat die het anders niet ging werken. Ik start opnieuw op en hij begint nu keurig met opstarten op mijn 2de monitor. Maar als ik bij het keuzemenu kom en zeg dat die winXP moet opstarten (kan ook kiezen voor een ouwe, al gedelete installatie van XP) Dan loopt die daar gelijk vast. Gebeurt helemaal nix meer en dat keuzemenu blijft op 2de monitor staan. Dus ik in de bios prim. display weer op AGP zetten en kijken wat die dan doet. Hij start nu keurig op op mijn primaire monitor en alles gaat dan goed. Maar dan is de 2de monitor niet aan de praat te krijgen.

Dus nou is mijn vraag waarom wil die niet opstarten vanaf mijn PCI kaart? En is er een manier om toch dual monitor te gebruiken als AGP als prim. staat.

Setup:
1ste videokaart: Hercules Geforce 3 Ti 200
2de videokaart: S3 Trio64V2
op de hercules zit een 19" lifetech en op de S3 een 14" Provista 14.
Het is een Duron 850Mhz op een KT7-A met 2 netwerkkaarten en een geluidskaart erin.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Ik heb ook een AGP kaart en een PCI kaart en ik heb AGP als primair ingesteld in m'n BIOS, dus het zou wel moeten kunnen.

Zijn alle drivers en zo ingesteld in Windows en heb je ingesteld dat je je tweede monitor wilt gebruiken. Ziet Windows uberhaupt twee videokaarten???

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
Nouw toen ik overging op Dual Deed ik gewoon 2e kaartje er bij en stelde in bios in INIT PCI first
en toen starte windows op op mn Pci kaartje
nadat ik Multimon en powerstrip had geinstaleerd
en de detontors voor mn geforce werkte het gewoon.

Specs AMD 850@1gig
1 Gig Ram
GEfocre II GTS
S3 Savage

• jordan2k
Op donderdag 21 maart 2002 22:31 schreef jmezach het volgende:
Ik heb ook een AGP kaart en een PCI kaart en ik heb AGP als primair ingesteld in m'n BIOS, dus het zou wel moeten kunnen.

Zijn alle drivers en zo ingesteld in Windows en heb je ingesteld dat je je tweede monitor wilt gebruiken. Ziet Windows uberhaupt twee videokaarten???
Hmm AGP als primair,
dan krijg ik nooit mn PCI onder windows XP aan de praat heel vaag..

Maar hoe heb jij het dan gedaan ???

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:31 schreef jmezach het volgende:

Windows ziet de 2de videokaart wel. Hij zegt dat het een S3 Trio64V2. Maar hij geeft er een foutmelding bij. Het apparaat kan niet starten. Maar als ik dus mijn Geforce 3 eruithaal dan werkt die kaart wel gewoon.
Op donderdag 21 maart 2002 22:32 schreef jordan2k het volgende:
Nouw toen ik overging op Dual Deed ik gewoon 2e kaartje er bij en stelde in bios in INIT PCI first
en toen starte windows op op mn Pci kaartje
nadat ik Multimon en powerstrip had geinstaleerd
en de detontors voor mn geforce werkte het gewoon.
Die manier werkt hier dus juist niet. En ik kan niks met Multimon of powerstrip doen aangezien ik niet voorbij boot menu kom.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Hmmz, ik heb dus een GeForce 2 Titanium en een Voodoo 3 kaart. 't zou kunnen dat 't alleen met bepaalde combinaties van kaarten werkt, maar dat lijkt me sterk.

Zit die PCI kaart toevallig op de PCI poort direct onder je AGP kaart???

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:36 schreef jmezach het volgende:
Hmmz, ik heb dus een GeForce 2 Titanium en een Voodoo 3 kaart. 't zou kunnen dat 't alleen met bepaalde combinaties van kaarten werkt, maar dat lijkt me sterk.

Zit die PCI kaart toevallig op de PCI poort direct onder je AGP kaart???
Ik had hem eerst inderdaad direct onder mijn videokaart gezet. 1ste PCI slot. Maar toen dat niet werkte heb ik het ook in het laatste PCI slot geprobeert en dit maakte helemaal nix uit.

D3

• jordan2k
yep er direct onder

Verwijderd

oclama?

Verwijderd

Ehmz, die twee poorten schijnen het IRQ te delen, dus zou je IRQ conflicten kunnen krijgen. Probeer die kaart eens eentje lager te zetten.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:38 schreef sharp het volgende:
oclama?
:?

D3

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:38 schreef sharp het volgende:
oclama?
Juist jah!!!!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:40 schreef jmezach het volgende:
Ehmz, die twee poorten schijnen het IRQ te delen, dus zou je IRQ conflicten kunnen krijgen. Probeer die kaart eens eentje lager te zetten.
Hij zit nu helemaal onderin, dus dan heeft die daar geen last van denk ik. Er zit een netwerkkaart namenlijk in het 2de PCI slot.

D3

• jordan2k
Op donderdag 21 maart 2002 22:43 schreef Totally_Freeky het volgende:

[..]

Hij zit nu helemaal onderin, dus dan heeft die daar geen last van denk ik. Er zit een netwerkkaart namenlijk in het 2de PCI slot.
Gooi die dan op de plaats waar nu je 2e video zit ...

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:38 schreef Totally_Freeky het volgende:

[..]

Ik had hem eerst inderdaad direct onder mijn videokaart gezet. 1ste PCI slot. Maar toen dat niet werkte heb ik het ook in het laatste PCI slot geprobeert en dit maakte helemaal nix uit.
Lol, dat lees ik nu pas. Ehmz, 'k heb dus wel eens gehoord dat die twee niet zo best samen schijnen te werken. Maar als dat 't probleem niet is weet ik 't ook niet. Geeft Windows nog meer informatie dan: Het apparaat kan niet starten???

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:44 schreef jmezach het volgende:

[..]

Lol, dat lees ik nu pas. Ehmz, 'k heb dus wel eens gehoord dat die twee niet zo best samen schijnen te werken. Maar als dat 't probleem niet is weet ik 't ook niet. Geeft Windows nog meer informatie dan: Het apparaat kan niet starten???
Nope, ik zal er even een screenie van maken.

/edit:
Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~bps/mmprob.jpg
/edit2:
Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~bps/mmprob2.jpg

D3

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Er zijn kaarten die niet als dualvideo kunnen werken.
Ik dacht dat deze dat ook niet kon. (correct me if i am wrong)

• -DEVON-
Op donderdag 21 maart 2002 22:45 schreef Totally_Freeky het volgende:

[..]

Nope, ik zal er even een screenie van maken.

/edit:
[afbeelding]
Graag ook een screenie van resources.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:50 schreef -DEVON- het volgende:
Er zijn kaarten die niet als dualvideo kunnen werken.
Ik dacht dat deze dat ook niet kon. (correct me if i am wrong)
Dat zou vervelend zijn, iemand die hier ook wat vanaf weet?

D3

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Deze combinatie werkt in Win98 en hoger, omdat daar multimonitor drivers voor zijn. Onder 2k/XP kan je het vergeten.

Goede combi's : Nvidia kaarten, en een (1) Sis 6326 mag ook.

• -DEVON-
[quote]Op donderdag 21 maart 2002 22:52 schreef Totally_Freeky het volgende:

[..]

Dat zou vervelend zijn, iemand die hier ook wat vanaf weet?
[/quote

Ik heb op school eens een paar videokaartjes gehad die ook niet dual konden werken. Andere kaarten erin en viola hij deed het.

Verwijderd

'k zou eigenlijk niet weten waarom 't niet zou werken, maar 't zou me niet verbazen als het bij een bepaalde combinatie van hardware niet werkt. Das immers altijd zo.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:53 schreef XTerm89D het volgende:
Deze combinatie werkt in Win98 en hoger, omdat daar multimonitor drivers voor zijn. Onder 2k/XP kan je het vergeten.

Ik wacht nog even de reply op de post hieronder af....

D3

• jordan2k
Op donderdag 21 maart 2002 22:53 schreef XTerm89D het volgende:

dan mag jij verklaaren waarom ik een S3 kaartje en een Geforce II GTS let op onder XP draai... en waarom dat werkt.. (heb wel zelf ook ooit eens gehoord dat bepaalde combo's niet werken maar S3 dan zou je altijd goed zitten)

• -DEVON-
Op donderdag 21 maart 2002 22:56 schreef jordan2k het volgende:

[..]

dan mag jij verklaaren waarom ik een S3 kaartje en een Geforce II GTS let op onder XP draai... en waarom dat werkt.. (heb wel zelf ook ooit eens gehoord dat bepaalde combo's niet werken maar S3 dan zou je altijd goed zitten)
Niet alle S3's weet ik. Een trio wil niet.

• jordan2k
Nouw Matthijs, neem hem morgen maar mee naar Rens dan zal ik er eff naar kijken.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 23:02 schreef jordan2k het volgende:
Nouw Matthijs, neem hem morgen maar mee naar Rens dan zal ik er eff naar kijken.
Isgoed, dan kan jij hem gewoon even testen. En dan zie ik hem maandag wel weer terugvliegen. Anders mag die weer terug naar Daan :).

D3

Verwijderd

Lol ;)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

deze
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1689309042
combi werkt wel goed.
Zou ook wel moeten maar toch is niet alles gelijk koek en ei.
Via zit hier dwars. 2 verschillende drivers terwijl ze allebei op 1 zouden moeten kunnen draaien.

agp 1st in bios dan pas pci.
meest recente via-drivers.
volgorde 1st alle drivers wissen
nieuwe via
nix installeren bij opstarten na herstart via
de nemen die windows pakt
herstarten en daarna de gewenste drivers installeren.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Juist jah, en nu in 't Nederlands. :D
Pagina: 1