Toon posts:

Dual monitor met 16 MB TNT en 8 MB s3

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Jaton video107 PCI met 8 MB SGRAM gekocht. Die heeft een Trident S3 chip op de plank. Dat plankje wil ik samen met een Diamond Viper v550 16 MB AGP laten werken onder win 2000 teneinde 2 monitoren aan te kunnen sluiten.

Als ik de kaart er in steek en de drivers installeer, wordt het beeld zwart en knippert een cursor boven in het scherm.

Als ik dan weer boot, wordt de kaart uitgeschakeld. Ik heb nieuwe drivers van de site gedownload, dat hielp niet. Wie heeft een oplossing? Is er zoiets als Detonator-drivers voor s3?

Alvast bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Misschien worden deze kaarten niet ondersteund in dual-card configuraties.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41

LopeZ

Too much is never enough

Ik denk dat je in je bios even moet "vertellen" dat het eerst naar een agp kaart zoekt. Er staat waarschijnlijk ergens zoiets als initialate first: dan kan je kiezen tussen pci of agp.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Hoe werkt een dual display configuratie eigenlijk met twee video kaarten? kan je willekeurige kaarten nemen, worden isa kaarten ook ondersteunt?

Heeft iemand er ervaring mee?
(onder win2k)

Verwijderd

Topicstarter
Met een ander s3 kaartje wat ik erin heb gepleurd, kon je gewoon aangeven dat de desktop verlengd moest worden naar de andere kaart (in W2K).

Maar zo gauw de 2e videokaart wordt ingeschakeld, krijg ik dus dat (bijna) zwarte scherm. :(

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Domme vraag maar heb je je monitor stekkers niet perongeluk op de verkeerde videokaart gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Domme vragen bestaan niet, maar ik heb de stekker van de 17" monitor op de Viper en die van de 15" op een s3. En de viper geeft die cursor, de ander geeft geen beeld.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Wat je eens kan proberen om de s3 kaart alleen er in te zetten en dan proberen of hij beeld geeft. Misschien is het wel een conflict tussen s3 en win2k of is je s3 kaart kapot.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
ik begrijp het nie 2 beeldschermen
zie je op alle 2 dan het zelfde?? of kan je regelen dat ze allebei afzonderlijk van elkaar werken?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:51
Op donderdag 07 juni 2001 19:57 schreef kRyPtO het volgende:
ik begrijp het nie 2 beeldschermen
zie je op alle 2 dan het zelfde?? of kan je regelen dat ze allebei afzonderlijk van elkaar werken?
Wat jij wil... Kan allebei namelijk...

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Je krijgt als het ware een uitbreiding van van je eerste beeldscherm. Je kan je vensters van je eerste beeldscherm naar je 2de slepen en daaar rustig laten staan; ik heb nu bijv. winamp, msn, speed-0-meter en volume regeling op me 2de beeldscherm. Wat ook makkelijk is, is bij dat je bijv 2 documenten naast elkaar kan hebben. Sommige spellen ondersteunen ook dual monitor.

Denk dat dit wel redelijk duidelijk moet zijn. :)

/edit met 2 videokaarten kan je naar mijn weten niet zo heel veel specials behalve je desktop uitbreiden. Met de dualhead kaarten van matrox kan je een stuk meer. (bijv. op je 2de monitor een stuk ingezoomd laten zien van je 1ste monitor)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een uitgebreide desktop, dus over 2 beeldschermen verdeeld. Ik heb ff wat geprobeerd.

De videokaart is niet kapot, ik heb hem in een andere bak geprobeerd. Nog niet in deze bak onder win 2K, dat probeer ik vanavond ook nog wel. Als ik via de PCI kaart boot, krijg ik nog steeds geen beeld. Via AGP boot Win met de PCI kaart uitgeschakeld.

Kan het misschien aan de irq. settings liggen? Daar heb ik laatst iets over gelezen. Het moederbord wijst de irq niet goed toe en daarom kan de PCI-video niet gestart worden.

Is een oplossing hiervoor een vrije IRQ zoeken en in de BIOS deze toewijzen aan de PCI videokaart?

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
probeer hem is in een ander slot te doen dat werkte bij mij ook ik had een conflict tussen me modem en me netwerk kaart ff in ander slot en nu nie meer :7
is dat niet irri 1 desktop op 2 beeldschermen zie je de hele tijd zo'n rand er tussen :?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Nee het is helemaal niet vervelend, kan nu al niet meer zonder :) Er wordt niets door 2'en gedeeld, je taakbalk blijft op 1 scherm. Je desktopiconen kan je zelf bepalen of je op monitor 1 of 2 hebben. Is echt heel relax.
Ook makkelijk; msn op je 2de scherm terwijl je op je 1ste cs speelt ofzo kun je zien of je een mssg hebt onder het spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Integendeel, het is superhandig ;) Vooral als je met Photoshopp/Flash/Dreamweaver bezig bent. Als die kleine venstertjes kan je op de "bij"monitor pleuren. En MSN/ICQ/voortgangsindicatoren kan je daar ook neer pleuren. Ik raak die k*tvenstertjes altijd kwijt, nou kan je ze in het oog houden.

Maar ik heb alles behalve mijn netwerkkaart en natuurlijk de AGP-videokaart er al uit gehad en op 2 verschillende plaatsen geprobeerd, zonder resultaat. Ik ga eerst dan van die IRQs proberen en daarna wel de kaart laten wandelen.

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Wat wel makkelijk is, dat je veel ram hebt. Je gooit nog al snel nu 2 desktoppen vol :P En dat vreet aardig resources. Maarja ram kost nu toch haast niets meer dus leef je uit zou ik zeggen *D

Als het nog gaat lukken ;(
(kan me haast niet voorstellen dat het niet gaat lukken, heb zelf met een 2mb s3 dual monitor gehad en nu met een rendition 4mb)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Staat mij iets van bij dat S3 kaarten/ chipsets niet door w2k in dual monitor worden ondersteund.

kijk eens bij microsoft op de HCL. Hierop staat welke kaarten het ondersteunen, staat de jouwe er niet bij, dan heb je pech.

Eerst hier kijken scheelt een hoop zoeken!!!

I play my enemies like a game of chess...

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Hmm dat zou heel goed kunnen ja :(
Ik draai zelf win98se dus dat kan verklaren waarom s3 het hier wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, als het niet op de HCL staat, betekent niet direct dat het niet werkt. Dat betekent dat Micro$oft de drivers niet heeft goedgekeurd.

Ik heb dus al wel win 2000 drivers voor deze videokaart. Maar ik had vandaag geen tijd, dus heb ik er niets aan gedaan. Misschien vanaamd.

En ik heb er al een s3 kaart ingehad, die deed het wel. Zelfs met de standaarddrivers van win2k zelf. Maar daar zat geen fancy 3d chip op.

Verwijderd

Topicstarter
IRQ 5, 7 en 10 zijn vrij volgens de systeeminfo. Kan het daar op?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

Gallus

Cheesy

Op donderdag 07 juni 2001 22:11 schreef Angelfire het volgende:
Staat mij iets van bij dat S3 kaarten/ chipsets niet door w2k in dual monitor worden ondersteund.
Hier heb je volgens mij helemaal gelijk. Met dit in het achterhoofd heb ik het toch even geprobeerd met een S3VirgeDX 4MB, maar dit liep binnen de kortste keren vast.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Zo'n S3 kaartje wordt door Win2000 niet meer ondersteund als 2de kaart.
Had ik ook, onder Win98SE werkte het perfect, Win2000 niet meer.
Toen een keer een VooDoo 3 PCI gekocht, die doet het nu al een tijdje als 2de kaart.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 23:19

GeeBee

Oddball

Volgens mij is het probleem dat ISA niet ondersteund wordt voor dual-monitor.
Ik heb tijden een GeForce AGP en een S3 PCI gebruikt, zonder problemen.

Sjips: de Jaton ís een PCI lees ik net...
Het zou aan Win2K kunnen liggen, maar WinXP draait hier prima op een dubbel scherm :)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie?

- IRQ toewijzen
- Met de kaart gaan "wandelen"(meerdere PCI slots proberen)
-Werkt niet --> 98 of XP?
Pagina: 1