Toon posts:

"this device cannot start" : bij agp en pci....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart 1: Geforce 4 mx440 AGP met laatste detonators xp van nvidia.com
videokaart 2: Trident 9440 PCI met windows xp drivers

Als ik in me bios "init display first" op AGP zet, staat er in windows bij de trident kaart: " this device cannot start". ik search gebruiken: hij moet op pci. ok. ik doe dat, maar nu krijg ik het precies andersom. ik zet in me bios "init display first" op PCI, maar dan staat er in windows bij me Geforce 4 "this device cannot start", en moet ik werken op een klein f*ck 14" schermpje.

Wat doe ik fout? En, de ham-vraag, hoe los ik het op?

Verwijderd

Topicstarter
[topic=411450/1/25]

er zijn dus meerdere mensen met het probleem.... maar ik heb nog steeds geen oplossing :(

het vervelende is nog wel dat mijn broer bijna dezelfde opstelling heeft (alleen dan met een 2MX), en daar werkt het perfect!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik weet vanuit windows98 nog dat niet alle vidkaartjes als 2e kaart kunnen functioneren weet niet of in win2k of winxp nu wel alle kaartjes kunnen,

weet ook weer dat S3 kaartjes het heel goed doen als 2e kaartje :)

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Dat krijg je waarschijnlijk niet goed; win2k (en dus ook XP) zijn niet erg tolerant tov 2e videokaarten. Win98 wel, dus misschien moet je dat overwegen?
Ik had er ook last van met een voodoo3 PCI en een ati rage pro: de ati wou niet meer gestart worden; en ATI ging er ook NOOIT voor zorgen dat dat wel werkt. dussss.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 17:46 schreef Thomix het volgende:
Dat krijg je waarschijnlijk niet goed; win2k (en dus ook XP) zijn niet erg tolerant tov 2e videokaarten. Win98 wel, dus misschien moet je dat overwegen?
Ik had er ook last van met een voodoo3 PCI en een ati rage pro: de ati wou niet meer gestart worden; en ATI ging er ook NOOIT voor zorgen dat dat wel werkt. dussss.
Het moet goed te krijgen zijn: bij mijn broer werkt het wel met precies dezelfde pci kaart. Windows XP accepteert die kaart dus wel.

ik heb al 2 dingen geprobeerd: Windows Xp opnieuw geinstalleerd, en mijn bios (Epox EP-8KHA+) geflashd.

Is het niet gewoon een simpele bios instelling?

Is het niet een Epox probleem? Is er hier iemand die 2 videokaarten heeft draaien op een Epox mobo?

Verwijderd

nee ik denk niet dat het een epox probleem is,
ik heb precies hetzelfde probleem met een andere bios.

heb een ati rage agp en een hercules dynamite pci erin zitten (ik speel geen spelletjes en doe niets met grafische shit). als ik in de bios zeg booten op agp dan is er niets aan de hand maar doet de hercules niets (geen signaal).
als ik zeg boot op pci, dan krijg ik op de hercules prima signaal en op de ati ernstig verstoord beeld....

als iemand dus nog een oplossing kwijt wil... ik wil hem graag aanhoren.

A.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
ik denk dat de combo gewoon niet werkt.. vb: Gf IV en GF II pci werken ook niet samen.. gewoon zoeken achter een ander pci kaartje..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Evil_Homer schreef op 08 juni 2002 @ 23:38:
ik denk dat de combo gewoon niet werkt.. vb: Gf IV en GF II pci werken ook niet samen.. gewoon zoeken achter een ander pci kaartje..
Ligt niet aan de combo hoor. Ik heb hetzelfde probleem, en hier is het de enige videokaart.

Ben totaal niet te spreken over die kaart. Heb hem nog nooit probleemloos werkende gekregen

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Rannasha

Does not compute.

Bij mij werkt het maar 1 kant op, ik heb een Radeon 7500 en een Rage Pro IIc. Als ik PCI op primary zet, gaat het prima, dual-screen en alles, maar AGP op primary en dan krijg ik diezelfde error voor m'n PCI-kaart.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Ligt aan die pci kaart, ik heb em hier ook liggen en t ook eens geprobeerd, maar als ik als first boot @ pci zette deed m'n geforce 3 t nog wel :)

Last.fm
Films!

Pagina: 1