Toon posts:

AGP & PCI videokaart willen niet samenwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In m'n PC zat altijd een AGP geforce 2 met TV-Out, nu heb ik er een extra PCI kaartje bij gestopt (Nvidia TNT2) zodat ik tegelijkertijd de monitor en de TV-out kan gebruiken

het probleem is dat hij automatisch de PCI gebruikt als primaire kaart en de AGP kaart ziet hij niet meer zitten.
Ik heb in de bios de AGP als primair ingesteld maar hij blijft van PCI opstarten, in windows ziet hij nu ook alleen de PCI kaart

hoe kan ik dit oplossen? ik draai win2k op een amd 500mhz met MSI mobo

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Heb je al een ander PCI slot geprobeerd?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Wat gebeurd er als je die pci primair zet ipv de agp? en dan in windows de agp weer primair zetten :)

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
zou ik wel doen ja , radeon heeft betere tv-out , en is ook nieuwer.. (sneller weet ik niet)
dus misschien pakt ie dan wel de agp als primair..

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 13 August 2003 @ 19:24:
Wat gebeurd er als je die pci primair zet ipv de agp? en dan in windows de agp weer primair zetten :)
maakt niet uit, hij boot altijd van pci en de agp ziet ie niet meer

Verwijderd

Topicstarter
666AnGeL schreef op 13 August 2003 @ 19:25:
zou ik wel doen ja , radeon heeft betere tv-out , en is ook nieuwer.. (sneller weet ik niet)
dus misschien pakt ie dan wel de agp als primair..
ja maar de agp die er al in zit is voor de tv-out, die pci is voor de monitor

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je aan de volgende dingen gedacht:

1) op een paar uitzonderingen na (met name Matrox kaarten) MOET de PCI kaart in BIOS primair staan. Staat de AGP primair, dan zal de PCI kaart niet te benaderen zijn. Wat jij beschrijft is het omgekeerde, wat theoretisch niet mogelijk is. AGP kaarten willen allemaal prima secundair draaien, of primair.

2) wat er in BIOS primair staat, volkomen los staat van wat in Windows primair is. Je kunt rustig in BIOS de PCI kaart primair hebben staan en toch nog in Windows je AGP kaart primair hebben staan (incl. alle acceleratie e.d.)

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
dion_b schreef op 13 augustus 2003 @ 21:28:

1) op een paar uitzonderingen na (met name Matrox kaarten) MOET de PCI kaart in BIOS primair staan. Staat de AGP primair, dan zal de PCI kaart niet te benaderen zijn. Wat jij beschrijft is het omgekeerde, wat theoretisch niet mogelijk is. AGP kaarten willen allemaal prima secundair draaien, of primair.
Het is hier willekeur galore met mijn nVidia AGP en PCI kaarten. Als ik AGP op primair zet in het BIOS zal windows vervolgens wel óf niet de PCI kaart initialiseren. Als ik PCI op primair zet gaat 't altijd goed en heb ik de beschikking over beide kaarten.

De oorzaak heeft imo te maken met een combinatie van het BIOS zelf en Windows (en timings daartussen tijdens het booten); als ik nu een IDE apparaat aan m'n secundaire IDE poort ga hangen gaat 't goed met AGP als primair. Gooi ik vervolgens het tooltje bootvis er tegenaan dan is het weer ontregeld. De wondere wereld van computers 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Om het nog bizarder te maken:

Wanneer ik een simpele raidcontroller in m'n ouwe setup prikte, wilde m'n systeem met een gf2mx400 agp niet booten, prikte ik daarbij een s3 virge pci, werkte alles perfect (dus ook de agpkaart)

maar zoals hierboven: zet in je bios je pci primary, dan kun je in windows nog bepalen wat je wil.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Ik heb hier thuis een GeForce 4 Ti 4200 (AGP) samen met de Radeon 7000 die jij aanhaalt. De GF staat in het bios en in windows(XP) gewoon als primairy. Dit werkt perfect hier! Vooral het programma Ultramon is aan te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 01:07 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Probeer anders eerst je AGP videokaart te installeren, deze er daarna uithalen om daarna je PCI videokaart te installeren. En zet daarna beide videokaarten erin.
En zoals anderen hier ook al zeggen, zet je PCI videokaart primair.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Deze zag ik er niet bij staan: IRQ conflict? Dan zie je hem nl. ook niet. Kun je aanpassen in de bios. IPV auto IRQ settings manual settings proberen

Verwijderd

Topicstarter
het wil niet lukken, handmatig irq toewijzen aan de agp wil niet lukken, ik ruil hem om voor een kaartje die wel tv en monitor tegelijk kan aansturen (scheelt ook een pci slot)
Pagina: 1