Toon posts:

Dual monitor: GeForce256 AGP + 3D RAGE PRO PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI RAGE PRO PCI videokaartje in mijn computer gestopt om zo een extra beelscherm te kunnen aansluiten. Mijn hoofvideokaart is een GeForce256 AGP.

Nu wil ik graag mijn AGP kaart als de standaard video houden (#1) en de PCI als tweede, dit kan ik in het BIOS netjes instellen.

Echter, als ik de AGP als hoofdkaart instel in het BIOS, dan geeft Windows XP in het apparaat beheer een fout aan bij de beeldschermadapter van de 3D Rage Pro, de GeForce256 werkt wel gewoon. De foutmelding bij de kaart is: "Dit apparaat start niet (code 10)". De dual monitor opties kunnen dus niet worden ingeschakeld.

Als ik echter in het BIOS de RAGE PCI kaart als hoofdvideokaart instel en de AGP als tweede, dan zijn er geen conflicten: alles werkt prima.

Op zich niets aan de hand, maar ik wil gewoon van mijn AGP kaart kunnen opstarten en BOOTEN, zonder telkens van scherm te moeten wisselen. Wat is er aan de hand?

Systeem:
Athlon 600@700MHz, Asus K7V mobo, Asus 6600 DeLuxe GeForce256 video AGP, ATI 3D Rage Pro video PCI, 512MB PC133, WindowsXP SP1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:06 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28
hmm ja bij mij is dat ook zo idd... maar hier is geloof ik geen oplossing voor. Ik boot dus ook van de PCI kaart af.. maar in windows kan je gewoon weer je AGP kaart als primary opgeven, dus waarom wil je persee van de AGP afbooten?

Als je dit wil zal je waarschijnlijk een kaart moeten kopen die wel als secondary kan werken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Dit probleem heb ik ook met een Geforce 2 Pro & S3 kaartje. Ben benieuwd :)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

ik heb zelf ook een G-Force II mx400 en een ATI mach64(met geheugen addon :) ) en bij mij moest hij dus ook gewoon in de bios op PCI staan.. anders PROBLEEM !

maar waarom wil je juist je agp kaart al 1e kaart hebben?
je kan namelijk gewoon in windows aangeven dat Vga kaart 2(je agp dus) je primaire kaart is.. en bij mij start hij dus ook gewoon alle games op die monitor enzo..

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Ik had vroeger ook een Geforce 256 DDR, en die wilde ik samen met een S3 Virge PCI (met wel een volledige MB geheugen :*)) gebruiken. Echt alles geprobeerd, niks werkte.. Behalve de PCI als primaire kaart instellen in het BIOS uiteraard.

Maar veel last had ik er niet van... POSTen deed ie op het PCI-kaartje, en vanaf Windows bootte ging ie over op de Geforce 256.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard is het op zich geen probleem om de POSTen op de PCI en daarna in Windows over te gaan op de AGP kaart als hoofdkaart, maar het is mooier en makkelijker als het in één keer goed zou kunnen gaan (*zeur*).

Ik begrijp niet zo goed waarom dit gebeurt, komt het door door de combinatie GeForce256 AGP en een PCI kaartje?

Ik ben dus ook erg benieuwd naar de reden van het 'euvel'.

Bedankt!!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 21:43

Steve

Krokodil \o/

Ik denk het niet, want met andere kaarten is er blijkbaar ook een probleem.

* Steve denkt dat het een IRQ-probleem is, maar is niet zeker.

• dribbel
Die PCI kaart van jou kan gewoon niet als secundaire kaart opstarten. Je zou dus hetzelfde probleem houden met elke willekeurige AGP kaart erbij. De reden van dat probleempje weet ik eigenlijk ook niet, volgens mij zijn er wel een aantal PCI kaartjes die wel secundair kunnen starten

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb zelf een oud matrox kaartje en die kan als secundaire pci opstarten. Dus ze zijn er wel.

Verwijderd

dribbel schreef op 09 maart 2003 @ 15:14:
Die PCI kaart van jou kan gewoon niet als secundaire kaart opstarten. Je zou dus hetzelfde probleem houden met elke willekeurige AGP kaart erbij. De reden van dat probleempje weet ik eigenlijk ook niet, volgens mij zijn er wel een aantal PCI kaartjes die wel secundair kunnen starten
Er zijn inderdaad een aantal kaartjes die het wel aan kunne.
Die S3 kaartjes leveren niet echt problemen op om als secundair te gaan staan!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dan ligt het dus toch misschien aan die ATI kaart :(

Maar eh, die Code 10 foutmelding in Apparaatbeheer ("Dit apparaat start niet"), is er misschien een trucje/tweak voor om hier iets tegen te doen. Een 'IRQ probleem' zegt me niet zoveel, maar ik zou het wel willen oplossen als ik wist hoe :D.

Of is het echt inherent aan de kaart en ook niet met IRQ settings op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 15:33 ]

• dribbel
het is niet op te lossen voor zover ik weet

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 21:16
ik had dit probleem ook, maar ietsjes anders
kheb een geforce 3 agp en een geforce 2mx als pci
mijn agp is in bios en windows gewoon primary, maar in het bios moest ik voor mijn gf2mx een aparte irq aanwijzen en hij kan alleen maar in het pci slot waar ie nu in zit(laatste doet hij het niet en de rest zit vol)

volgende week een radeon 9700 dus dan gaan ze er allebei uit

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Sommige pci-kaarten willen perse met hun eigen bios opstarten, gebeurt dit niet, dan krijg je ze in windows niet meer aan de praat.

De wat oudere kaarten (van bv ati, trident etc) hadden op bepaalde uitvoeringen jumpers of switches zitten om ze primair of secundair geschikt te maken (dat waren nog eens tijden :P )

Heb hier na veel klooien een setup stabiel gekregen met 1xagp (Xabre) en 4xpci (2x matrox, 1x ati, 1x S3)

Opstarten moet bij mij vanaf de S3, in Windows is de 1e mon op m'n Xabre primary.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens naar een jumper zoeken: een 3D Rage Pro is ook antiek :P

Ik heb trouwens de kaart in alle PCI sloten geprobeerd (geluidskaart en netwerkkaart eruit gegooid), maar dat hielp helaas niet. Om IRQ's te verminderen had ik ook alle serielpoorten (COM1 en COM2) en de parallele poort uitgeschakeld. Helaas, een IRQ sharingsprobleem is het dus niet (of niet te verhelpen).
Pagina: 1