AGP as Primary bij 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb een 2Ghz bak met daarin een NVidia GeForce 4, nu heb ik hierbij (een wat oudere) ATI kaart (3D Rage) bijgezet.

Als ik nu in de bios de primary videokaart op PCI zet, start hij op op de pci, en schakeld dan in windows XP over op beide...

Als ik in de bios de AGP op primary zet, start hij op op de AGP en zegt dan in windows XP: Error 10, this device cannot start.

Maar als ik de pci op primary zet, en er hangt geen monitor aan (omdat ik die er regelmatig afgooi) Krijg ik geen beeld via de AGP en moet ik hem "op de tast" terug zetten op AGP primary...

Kun je niet de APG als primary zetten en die code 10 oplossen??

PS. Nieuwe drivers helpen niet...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je hier wat mee misschien? :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik had dat al geprobeerd, maar het hielp niets.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SA007 schreef op 05 March 2003 @ 21:09:
Maar als ik de pci op primary zet, en er hangt geen monitor aan (omdat ik die er regelmatig afgooi) Krijg ik geen beeld via de AGP en moet ik hem "op de tast" terug zetten op AGP primary...
En als je m dan niet terugzet op AGP primary, boot ie dan wel gewoon door? Dus zodat je pas beeld krijgt op je monitor als Windows start?

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
De kaart krijgt nu wel een IRQ toegewezen ? Misschien dat ze beide dezelfde IRQ delen en dat gaat soms ook nog wel eens mis.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Zorg dat er geen PCI kaart direct onder je videokaart zit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Het moet te doen zijn. Zo heb ik anderhalf jaar met twee kaarten gedraaid waarvan AGP @ Primary. Het gekke is dat sinds ik laatst XP er opnieuw op heb gegooid ik voor het eerst een Code 10 kreeg :? Heb PCI nu maar op Primary gezet en problemen zijn opgelost maar de schijnbare willekeur vat ik nog steeds niet (voor en ná de recente install exact dezelfde drivers en hardware). Het is iig een OS thingy imo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00

Wallie

Herr

Het ligt aan het feit dat Win98/2000/XP niet alle video-chipsets ondersteunen als 2de kaart. Diegene die in de bios als primairy staat, wordt ook door windows als primairy behandeld, ongeacht hoe je hem zelf hebt gezet in windows. Bij Microsoft staat ergens een lijst van ondersteunde 2de video-chipsets.
Ati rage 3D kan dus schijnbaar niet als 2de kaart werken, die Geforce wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 07-03-2003 18:25 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1