[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.621 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151470

mijn eerste vraag hoe krijg je flatgebouwen wat hebben ze nodig zoals gezondheid en opleiding ?????????? en met wat voor gebied moet je beginnen voor woonwijken en winkels ik heb het een paar keer met dichtbebouwd geprobeerd maar dat lukt niet echt en wanner moet je aan de water behoefte voldoen als ze het vragen of niet ???????

HELLUP !!!!!!! p.s ik heb EEN keer flatwoningen gehad en gemiddeld bebouwde winkels.

HELLUP !!!!!! :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

... welkom bij GoT. :w

Ik heb echt moeite met je vragen te lezen, zou je aub de leestekens correct willen gebruiken?

Het water waarom ze vragen kun je in het begin negeren, na een tijdje moet je wel beginnen met het water aanleggen, omdat anders je stad niet verder wil groeien.

De andere vragen snap ik werkelijk waar niet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik bedoel moet je met lichtbebouwde woonwijken beginnen en bij winkels ook met lichtbebouwd beginnen of niet.

en als je torenflats wil krijgen moeten ze dan gezond zijn en moeten ze een goede opleiding hebben voordat de flats komen of wat anders? ene nog bedankt tukk _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ikzelf begin al vrij vlot met de medium density stukken, omdat je stad dan daar nog wat kan groeien. Je kan ook kiezen om low density te beginnen en deze dan achteraf te vervangen door high density.

Mijn idee is dus zo snel mogelijk (als je financieel het aan kan) beginnen met medium density en dan dat eventjes gebruiken..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das wel slim om vrij snel al te beginnen met gemiddeld maar ik (begin) wel met lichtbebouwd jij ook tukk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

Cis

Anoniem: 151470 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:07:
das wel slim om vrij snel al te beginnen met gemiddeld maar ik (begin) wel met lichtbebouwd jij ook tukk?
Zo begint iedereen
Ik begin altijd direct met high density, roads (geen streets :r ) en veel bos tussen de huizen. Dus: 6x18 huizen, dan 4x18 bos, en dan weer 6x18 huizen etc.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey cis wat bedoel je met high density roads?

ik had het over lichtbebouwd en gemmiddeldbebouwd woonwijken en winkels niet over wegen :*)

maar als je een gebied aan legd dan heb je van die lage capesitijd straten en als ze rood worden dan vervang ik ze door wegen in de woonwijken en winkels dan want in de industrie is het verkeer niet zo druk logich maarja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nog iets cis wat bedoel je met

en veel bos tussen de huizen. Dus: 6x18 huizen, dan 4x18 bos, en dan weer 6x18 huizen etc.

bedoel je dan 6 vakjes omhoog en 18 vakjes naar rechts van de huizen.

en doe je dan 4 vakjes bomen omhoog en 18 vakjes bomen naar rechts als dat zo is snap ik het voor het milieu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Met het knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kun je je eigen posts aanpassen, dat is wel zo netjes.

Door je vragen merk ik dat je nog niet helemaal thuis bent in Simcity 4, mischien is het handig als je dit en voorgaande topic over Simcity door lees, daarnaast is er natuurlijk de Tweaker-manier van spelletjes spelen, namelijk zelf uitproberen, je eigen strategie ontwikkelen en daarmee denken dat jij de beste strategie hebt.

Iemand blind copieren is IMHO niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey tuk ik heb het spel al best lang maar het enige is HOE KRIJG IK TORENFLATS :(

en ik maak altijd meteen en groot medisch centrum maar is dat handig of moet ik met een kliniek beginnen en ik maak altijd alleen de bassischool ik maak niet meteen een middelbare school das wel handig voor je uitgaven :*)

ik ben best goed in simcity ik heb vaak winst maar een ding is het probleem die flats

en ik heb heel deel twee gelezen van dit topic maar daar zat niet veel info over hoe je flats krijgt in

en laat is een screenshot zien over jouw beste stad :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 07-08-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Volgens mij moet aan het volgende worden voldaan om torenflats te krijgen:
  • aantal inwoners > 5.000
  • high-density kavels van minstens 2x2, liefst 3x2 (of anders 3x3 of zelfs 4x4)
  • kavel binnen bereik van waterleiding
  • het moet aantrekkelijk zijn om er te wonen

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk willyf aan jou heb ik wat over flats _/-\o_ nou ik begrijp dat de woonwijk groot genoeg moet zijn want een flat neemt veel ruimte in beslag.

en ik weet van de (tortual de grote stad) dat water nodig is voor rijke inwoners en apartementen en dat soort gebouwen ( ik weet ook zelf dat je water nodig hebt om apartementen te krijgen )

maar dit wist ik nog niet waarom moet je 5000 inwoners hebben om flats te krijgen?

en voor wie moet het aantrekkelijk zijn luxe modaal povere of allemaal?
of moet het gewoon groen zijn waar je dichtbebouwd doet ( of middel )

nog een ding willyf als je de kavels middelbebouwd hebt dan heb ik een keer gedaan over een lichtbebouwde woonwijk toen kreeg ik flatwoningen die waren niet zo' hoog als op de plaatjes maar is dat het begin?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 08-08-2005 09:38 . Reden: ik was wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Als ik het met goed herinner begonnen bij mij de torenflats te verschijnen, zo tussen de 5.000 en 10.000 inwoners.
Het aantal inwoners moet gewoon groot genoeg zijn, om de bouw van dergelijke torenflats te rechtvaardigen. Dat is waarschijnlijk de reden dat torenflats pas verschijnen bij meer dan 5.000 inwoners.
Ik bedoel dus: een klein dorpje als Vries of Balloo waar je een flat van 20 verdiepingen gaat neerzetten, dat slaat ook nergens op....

Voor zowel luxe, modale als povere gezinnen kan het aantrekkelijk zijn om er te wonen.
Voor een povere torenflat moet bijv. de woondruk gewoon heel hoog zijn.
Voor het verschijnen van een luxe torenflat moet aan meer eisen worden voldaan:
  • luxe voorzieningen (grote bloementuin, park)
  • goed gedekt door medische voorzieningen en scholen
  • niet teveel lucht-/watervervuiling
  • niet te lange reistijd naar het werk
  • niet teveel misdaad
  • etc...
Je moet een beetje een balans zien te vinden. De aanwezigheid van meer luxe voorzieningen en/of groenvoorzieningen, kan tegengewicht bieden aan bijv. een langere reistijd naar het werk of grotere verkeersdrukte.
Maar op een gegeven moment houdt het ook op: Een woonkavel naast de vuilnisbelt bijv.... daar begin ik gewoon niet aan :p

Bij middelbebouwde kavels verschijnen inderdaad maximaal van die kleine flatwoningen. Dat kun je als een begin zien.
Als die kavels zo'n 3x3 of 3x4 groot zijn, moet je ze maar eens wijzigen in dichtbebouwde kavels. Gewoon dichtbebouwde kavels kiezen, en nog eens over de kavels van de kleine flatwoningen trekken. De kleine flats blijven staan, maar als de woondruk hoog genoeg is, verschijnen daar op den duur torenflats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx _/-\o_ _/-\o_

maar ik heb die stad met die flatwoningen gedecimeerd of zo iets dus hij is foetsie dus ik kan er geen dichtbebouwd over heen doen maarja

ik heb nu een stad met ongeveer 2500 inwonertjes is dat veel of niet ( voor torenflats niet natuurlijk niet maar gewoon )

nou en ik weet dat luxe woningen zoals villa's parken,opleiding,gezondheid en recratie mogelijkkheden nodig hebben om luxe woningen aan te trekken toch?

ene ik ga het proberen die 5000 inwoners met behulp van middel bebouwde woonwijken nogmaals thanx _/-\o_ _/-\o_

maar kan ik met 3000 inwoners een kavel van 6X8 al naar middelbebouwd doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 08-08-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Graag gedaan.

uhm... 2.500 inwoners, is dus een klein dorpje :)

Kijk even naar de woondruk. Die grafiekkolommen met de vraag naar woonruimte.
Als de woonkolom (groen) flink in de plus zit, kun je erover denken om mddelbebouwde kavels te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 10:12

Elroy

Zelda!!!

Zo weer even simcity uit de kast gehaald en wat screenshot van m'n oude stad gemaakt :)

Mijn regio:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim1.jpg

Mijn commeriele stad, die ik een paar keer totaal opnieuw gemaakt heb :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim2k.jpg

Mijn commeriele stad ingezoomd, hier kan je zien hoe ik alles ingedeeld heb.
Eerst 2 rijen met huizen/commercie en dan een hele rij vol met parkjes/metro en dan herhalen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim3k.jpg

Mijn resident stad, hier heb ik bijna 1 miljoen inwoners.
Alleen begint het een beetje te vol te worden en de flats gaan er snel lelijk uit zien.Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim4k.jpg

Oh en zorg er altijd voor dat je buursteden hebt (met connectie weg/metro), dat helpt echt als je hoge gebouwen wilt.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou de vraag naar povere huizen is iets onder de 4000

kan ik dan middelbebouwde woonwijk over die 6X8 lichtbebouwde woonwijk doen willyf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Anoniem: 151470 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:02:
nou de vraag naar povere huizen is iets onder de 4000

kan ik dan middelbebouwde woonwijk over die 6X8 lichtbebouwde woonwijk doen willyf?
Waarom niet?
Zorg wel voor genoeg parkjes e.d..
Anders gaat je Wealth van elk gebouw snel achteruit en worden het dus weer grijze gebouwen (met weliswaar heel veel inwoners :) :9 (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dankje cis _/-\o_

ene ik heb een middelgrote bloementuin, middelgroot park, middelgrote speeltuin, klein park,
klein grasveldje, tennisbaan, basketbalveld en een skatebaan maar niet echt in de buurt maar het is toch wel goed?

maar daar zitten in: drie kleine apartementen

twee kleine steene apartementen

een woonkazerne

en een apartement van 2X2

ze willen niet verder groeien ( die huisjes die nog niet apartement zijn )

waarom groeien die huisjes niet verder? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 09-08-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Anoniem: 151470 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:55:
dankje cis _/-\o_

ene ik heb een middelgrote bloementuin, middelgroot park, middelgrote speeltuin, klein park,
klein grasveldje, tennisbaan, basketbalveld en een skatebaan maar niet echt in de buurt maar het is toch wel goed?

maar daar zitten in: drie kleine apartementen

twee kleine steene apartementen

een woonkazerne

en een apartement van 2X2

ze willen niet verder groeien ( die huisjes die nog niet apartement zijn )

waarom groeien die huisjes niet verder? :?
Is het gebied waar die kleine huisjes op staan wel als middel/dichtbebouwing aangewezen?
En grote(re) flatgebouwen hebben ruimte nodig. Ik heb tot nu toe heel weinig flatgebouwen op een gebied van 1x2 gezien. Ik dacht maar 1 (bruin) gebouw.

Even iets anders:
Ik zit er al mee sinds ik Sim City speel, maar ik ben er sinds gisteren weer mee begonnen (ik had mijn oude steden gelukkig nog :D ) dus vraag ik het nu :P .
Wanneer je een gebouw neerzet wijst een pijl naar de richting van de ligging (aan een weg), kun je dat pijltje zelf laten draaien? zodat je zelf kunt bepalen waar de 'voorkant' van het gebouw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey gamerking

als je een gebouw wilt draaien dan kan dat met de toets home, end

en die woonwijken zijn 6X8 en zijn middelbebouwd maar die kleine huisjes die nog niet zijn veranderd worden maar geen apartementen waar ligt dat aan dan ze niet veranderen

Edit:

de meeste huisjes zijn nu wel apartementen maar ik zie nog steeds geen kleineflatwoningen verschijnen ( ik heb nu 8500 inwoners )

ik had drie roberts apartementen en toen waren er op eens twee verlaten vanwege lange pendeltijden

en als ik die apartementen aanklikte stond er: reistijd lang moet ik er dan een bushalte neerzetten :?

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 10-08-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-04 09:20

Nevada

UT

GoT's SimCity 4 IRC Kanaal Is nog steeds levendig :)

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inmiddels heb ik 10.000 inwoners :o voor het eerst

ene die roberts apartementen ik heb er inmiddels 5

en nu werken de huisjes beter mee :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 10-08-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21
Ik ga vanmiddag mijn Simcity Deluxe cd's maar eens zoeken, ik zie net dat ik m'n vorige game verwijderd heb :(

kijk ik was bezig met een kantoorwijkje en opeens krijg ik een berichtje:

er is een gebrek aan kantoorruimte in ( in mijn geval New York )

dus ik denk dat komt goed uit want ik was er net mee bezig

opeens zie ik in dat kantoorwijkje dit gebouw staan: winkelcentrum lee

dat gebouw hab ik nog nooit gehad

VALT HET HELE SPEL UIT !!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAA :(

dom van me dat ik hem niet had opgeslagen na dat dat gebouw war gebouwd |:( 8)7

maar gelukkig dat ik hem ongeveer 10 minuten ervoor had gesaved

dus ik ging weer verder en toen kreeg ik weer dat bericht dus ik begin opnieuw met dat kantoorwijkje

en er word een groot gebouw gemaakt zonder hijskraan dus ik klik het aan en het is dat winkelcentrum lee

ik helemaal blij maar toen het klaar was waren er in plaats van veel parkeerplekken

weinig parkeerplekken en een kleine garage van twee verdiepingen

ik weet het ik ben kieskeurig dus ik ga terug naar de regio ( zonder op te slaan )

en begin ik weer opnieuw waar ik was gebleven ( maar dit keer had ik heb opgeslagen net voor ik het kantoorwijkje ging maken ) en dat was woensdag om ongeveer 2 tot 3 uur

en ik ben er nog steeds mee bezig het is nu donderdag 3 uur en nu komt er helemaal geen winkelcentrum lee meer te voorschijn maar ik blijf het proberen ;)

ene weet iemand hoe dat komt dat er eerst wel een winkelcentrum lee kwam en nu niet meer

mischien doordat de eerste met water was en de tweede ook en de andere niet met water waren en dat ik het niet wist dat ze water nodig hadden

help ik wil dat winkelcentrum :(

laat maar ik ben al verder gegaan dan maar zonder winkelcentrum lee

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 11-08-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu de vraag die al wat langer is hoe kan je plaatjes op deze site zetten ik wil mijn stadje laten zien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 151470 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:27:
nu de vraag die al wat langer is hoe kan je plaatjes op deze site zetten ik wil mijn stadje laten zien :*)
...

Ik vind het leuk dat je zo enthousiast bent over sim city, maar deze vraag had je echt wel kunnen vinden op GoT. Probeer zelf eens te zoeken zonder meteen je vraag onnadenkend op dit forum te mikken.

toch de oplossing:
Met Ctrl-PrtScrn laad je een screendump in je geheugen, Start daarna msPaint (of een andere tool), geef het commando Ctrl-V, daarmee plak je dat gene wat in je geheugen zit in Paint.

Sla dit op als gif/jpg/png en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die nog SimCity 4 spelen.

'...' Maak je niet druk om wel of niet verschijnende winkelcentra en ga gewoon verder met bouwen aan je stad. Houd de Indicators in de gaten die aangeven hoeveel vraag er naar welke type zones (com, indus en res) is en er worden vanzelf wel kantoor- en winkelcentra gebieden ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

via www.imagecave.com kun je gratis je images plaatsen op internet, hotlinken etc toegestaan.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he he eindelijk weer berichten ;)

ene ik ben al verder gegaan met mijn stad dan maar zonder winkelcentrum

en tukk ik weet niet waar je het kon vinden hoe je plaatjes op de site kan zetten

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 12-08-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 151470 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:20:
he he eindelijk weer berichten ;)

ene ik ben al verder gegaan met mijn stad dan maar zonder winkelcentrum

en tukk ik weet niet waar je het kon vinden hoe je plaatjes op de site kan zetten
Mijn glazen bol was net bij de dealer om gemaakt te worden. ;)

Hoe moet ik weten wat je nu eigenlijk wil als je daar niet duidelijk om vraagt?

www.flickr.com of wat Poekie McPurrr meldde kan, daarbij heb je een FTP client nodig als je iets op je eigen site kwijt wil. Dat is goed te vinden hier op GoT.

Maar, mijn inziens gaan we nu te offtopic.

ontopic:
Weet iemand simcity 4 Rush Hour voor een klein prijsje (< 10 euro) )te koop bij een keten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb geen paint hoe moet ik het dan doen ik snap er geen bal van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:34:

Weet iemand simcity 4 Rush Hour voor een klein prijsje (< 10 euro) )te koop bij een keten?
< 10 niet, wel 21.95 klik

Heb je SC4 al dan? Dacht een stukje terug te lezen dat je het geheel nog "legaal" wilde kopen, deluxe (SC4 + Rush Hour) staat er ook :)
Anoniem: 151470 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:37:
ik heb geen paint hoe moet ik het dan doen ik snap er geen bal van |:(
Geen paint? Gebruik je windows, dan heb je dat hoogst waarschijnlijk wel hoor! Tukk legt het verder allemaal goed uit, even zoeken op het forum of www.google.nl en dan heb je alles in 5 minuten door hoor :)
Met Ctrl-PrtScrn laad je een screendump in je geheugen, Start daarna msPaint (of een andere tool), geef het commando Ctrl-V, daarmee plak je dat gene wat in je geheugen zit in Paint.

Sla dit op als gif/jpg/png en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags.
Wanneer je in je stad bent, druk je op de knoppen control en printscreen. Vervolgens ga je naar een programma waarin je plaatjes/foto's kan bewerken (zoek dus even naar paint) en doe in dat programma "control v". upload je plaatje(s) naar je webspace van je ISP of gebruik een website welke je plaatjes laat hosten. Vervolgens kan je ze hier posten door op het schilderijtje boven je post te klikken en de url van het plaatje in te vullen. Zo, nu moet het lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ladon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:35:
[...]

< 10 niet, wel 21.95 klik

Heb je SC4 al dan? Dacht een stukje terug te lezen dat je het geheel nog "legaal" wilde kopen, deluxe (SC4 + Rush Hour) staat er ook :)
Ik bedoel ook deluxe :(
Nee, ik heb nog niet gekocht, er kwamen andere financiele verplichtingen.
Ik heb deluxe al eens gezien voor 15 euro. Die had ik toen mee moeten nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dankje ladon maar ik vraag het toch maar aan mijn moeder of zij het begrijpt

ik snap het nog niet met dat printscreen

en dit:

upload je plaatje(s) naar je webspace van je ISP of gebruik een website welke je plaatjes laat hosten. Vervolgens kan je ze hier posten door op het schilderijtje boven je post te klikken en de url van het plaatje in te vullen.

Edit:

mijn moeder heeft het gelezen en uitgelegd en bedankt iedereen _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 12-08-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe GoT werkt kun je in de FAQ lezen.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 12-08-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap dit niet echt:

upload je plaatje(s) naar je webspace van je ISP of gebruik een website welke je plaatjes laat hosten. Vervolgens kan je ze hier posten door op het schilderijtje boven je post te klikken en de url van het plaatje in te vullen.

maar ik heb gister een webspace gemaakt en ik heb dit webadres gekregen:

http://spaces.msn.com/members/jet1993

is dat de url? want dat stond tussen haakjes naast:

dit is je webadres geloof ik

nou ja ik ga het wel proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 08-05 11:38
Vandaag Sim City 4 Deluxe voor 15 eurootjes bij Bart Smit gekocht, er lag er nog eentje. Dixons, Media Markt, Intertoys, FRS... niemand had 'm nog.

Ben al ff aan de slag gegaan, erg leuk :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Ik heb SimCity4 Deluxe op de kop getikt, installeren, cd2, is hij 100 procent, dingetje ff weg, brug in beeld en dat blijft zo, cpu load 100%, mem 7k, verder weinig wat opvalt, meer mensen die dit probleem hebben gehad?? WinXPpro met sp2

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Dat heb ik ook gehad idd, maar dat was met een versie voor welke ik toentertijd niet had betaald ;) Gewoon proces gekilled en daarna kon ik het gewoon spelen. Met de wel betaalde versie had ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 08-05 11:38
Idd, met mijn gekochte versie had ik dit probleem ook niet.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

ja, beetje jammer, heb sc4 orgineel, maar die cd's werken niet heel goed meer (en om nu nog die cd's op te sturen (krassen ed), dacht, rushhour wil ik er dan ook bij, dus kom ik bij deluxe, maar je ziet hem haast nergens meer :( Komt er een sc5 trouwens?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 02:49

Stuiterbal

What noise does the tiger make

Nog even wat plaatjes van een vrij recente stad, en tevens een van de mooiere. Hij heet "StuiterTown X" ( :| )

Ik speel SC4 Rush Hour met de laatste patch en verder alleen een pathfinding-mod en wat kleine plugins en custom voertuigen.

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx1_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx2_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx3_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx4_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx5_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx6_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx7_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx8_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx9_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx10_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx11_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx12_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx13.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/stuitertownx15.JPG

De verkeersstatistieken wisselen nogal omdat ik in een later stadium ook bezig was met een nieuwe buurstad die constant groeit en ik dan switch ik regelmatig tussen deze steden om de verkeerstromen tussen de steden op gang te laten komen en krijg je dus dit soort pieken en dalen.

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladon
  • Niet online
Dit is een mooi voorbeeld voor mij. Misschien zijn mijn steden wel effectief qua indeling, maar lang zo mooi niet als bovenstaande stad. Een topper!

Ik denk voor de afwisseling ook maar eens aan de slag te gaan met het bouwen van een mooie stad in de plaats van enkel een zo groot mogelijke stad. Als ik nou ook weer eens internet thuis had kon ik ook nog wat regions downloaden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Ja, erg leuk desing :)

T'is eens iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05 17:16

aapelite

Do the kirby!

Pathfinding mod werkt volgens mij netjes in je town stuit, want standaard zouden auto`s volgens mij netjes dwars door het midden van de town gaan ipv de snelweg.

Ik krijg er wel weer zin in om dit ook weer eens te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Ik heb zelf net wat nieuwe onderdelen binnen gekregen waaronder een extra gb aan geheugen. Dus ik denk laat ik gek doen mijn allergrootste stad na een paar maanden weer eens laden en alles maximaal zetten en draait als een trein.

Alleen jammer dat ik meteen tot afgelopen nacht 6 uur ben doorgegaan (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Stuit, heb jij een link waar de addons nog te vinden zijn? Op sintropolis en simcitycentral kan ik vrijwel alleen lots enzo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 02:49

Stuiterbal

What noise does the tiger make

aapelite schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:27:
Stuit, heb jij een link waar de addons nog te vinden zijn? Op sintropolis en simcitycentral kan ik vrijwel alleen lots enzo vinden.
Onderaan http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?mode=files (registratie verplicht) bij 'The Essentials'...

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Mijn SimCity crashed de hele tijd terug naar de desktop...! Dit gebeurt om de 3 tot 5 minuten.. echt zooo frustrerend. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik officiele drivers voor o.a. de videokaart en de laatste releases ervan (video = 77.77 driver). Iemand die dit probleem eerder tegen is gekomen en die het heeft kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:29
Ik ben van de week begonnen met het spelen van Simcity4 en het is een zwaar verslavend spel! :) Alleen ik heb mijn versie niet geheel legaal en crashed om de haverklap. Ik heb meerdere drivers gedownload en wat aangeprutst maar het wil niet stabiel lopen. Er is geen demo dus daar kan ik het niet op proberen. Heeft de legale versie hier ook last van of heeft mijn versie daar alleen last van? In geval van optie 2 ga ik deze game zeker kopen :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iets schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:51:
Ik ben van de week begonnen met het spelen van Simcity4 en het is een zwaar verslavend spel! :) Alleen ik heb mijn versie niet geheel legaal en crashed om de haverklap. Ik heb meerdere drivers gedownload en wat aangeprutst maar het wil niet stabiel lopen. Er is geen demo dus daar kan ik het niet op proberen. Heeft de legale versie hier ook last van of heeft mijn versie daar alleen last van? In geval van optie 2 ga ik deze game zeker kopen :).
Ik heb Simcity 4 + Rush Hour origineel, maar hij slaat soms uit zichzelf terug naar het bureaublad (en sluit Simcity dan ook :( ). Geen idee waar het door komt, het gebeurt niet altijd en als het gebeurd heeft Simcity 4 al een paar uurtje achterelkaar gewerkt (en heb ik vaak een lange tijd niet gesaved :( ) ;) .
Ik heb wel een NO-CD crack erop staan, misschien dat dat de oorzaak is :? .

Maar met CD spelen is geen optie, ik heb bij de meeste games (die overigens gewoon origineel zijn) een NO-CD crack, lekker makkelijk :D wanneer je wilt gamen hoef je geen CD te pakken, maar alleen op de game te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een 1 of andere curry zij dat ik mijn naam moet veranderen ( ... ) maar waar kan dat dit was zoon beetje de eenige naam die er nog was ene welke naam moet ik dan doen flippie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145346

iemand nog bouw tips voor een beginneling? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:54:
[...]

Ik heb Simcity 4 + Rush Hour origineel, maar hij slaat soms uit zichzelf terug naar het bureaublad (en sluit Simcity dan ook :( ). Geen idee waar het door komt, het gebeurt niet altijd en als het gebeurd heeft Simcity 4 al een paar uurtje achterelkaar gewerkt (en heb ik vaak een lange tijd niet gesaved :( ) ;) .
Ik heb wel een NO-CD crack erop staan, misschien dat dat de oorzaak is :? .

Maar met CD spelen is geen optie, ik heb bij de meeste games (die overigens gewoon origineel zijn) een NO-CD crack, lekker makkelijk :D wanneer je wilt gamen hoef je geen CD te pakken, maar alleen op de game te klikken.
Zelfde probleem gehad... Misshcien overgeklocked??? Anders ff sim city draaien @ default.. lijkt nogal gevoelig te zijn voor hoge geheugensnelheden (als het geheugen het net (niet) aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:29
Ik heb mijn hele systeem ondergeclocked en nog gaat ie crashen. Volgens mij ligt dit echt aan de no-cd crack. Maar dat wil ik nog wel eerst even zeker weten eigenlijk voordat ik het spel koop.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

iets schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:08:
Ik heb mijn hele systeem ondergeclocked en nog gaat ie crashen. Volgens mij ligt dit echt aan de no-cd crack. Maar dat wil ik nog wel eerst even zeker weten eigenlijk voordat ik het spel koop.
Ik heb het ook weleens gehad. Dit was na bv 2 uur spelen. Bleek dat er ergens op mn rammodules een klein defectje zat die pas laat aangesproken werd ooit. Na vervanging werkte het weer gewoon goed. Oplossing tot die tijd was gewoon regelmatig saven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Anoniem: 151470 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:49:
een 1 of andere curry zij dat ik mijn naam moet veranderen ( ... ) maar waar kan dat dit was zoon beetje de eenige naam die er nog was ene welke naam moet ik dan doen flippie :P
Gozer, ik heb nu van een aantal pagina's verschillende posts van je gelezen en ik ben niet snel iemand die anderen op forumgedrag aanspreekt maarree hier een aantal tips:

Algemene voorwaarden
Forum Survival (De werking van het forum in het kort en dus ook vragen over namen en registratie etc)
Alle regels die op het forum gelden

Bijna alle vragen die je hebt gesteld waren hier terug te vinden. De vragen over Simcity zelf waren zelfs terug te vinden in de startposts van het eerste en tweede deel.

Dus mijn post in het kort: RTFM !
Anoniem: 145346 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:33:
iemand nog bouw tips voor een beginneling? :Y)
Om niet helemaal vervelend te doen nog een aantal tips om een enorme stad te bouwen:

1: Begin tijdens de eerste 20000 inwoners van je stad niet aan ziekenhuizen en scholen. Je stad groeit evengoed wel en je hebt eerst een goed basisinkomen nodig dat hoger is dan je uitgaven. Dan sparen en dan pas aan health etc beginnen.
2: Je begint dus eigenlijk met het bouwen van een arbeidersghetto waar pas veel later gezondheid en scholing is.
3: Zet je belastingen voor burgers evenredig in verhouding met elkaar bv 7.5/8.0/8.5
4: Vraag voor vieze industrie veel belasting dan krijg je veel tech (is schoner)
5: Bouw nooit grijze weggetjes maar gelijk zwarte wegen dan heb je minder traffic congestion
6: Bouw veel bomen en parken tussen je wijken
7: Kijk voor tips op www.simcitycentral.com en download een paar leuke plugins

8: Kijk eens naar wat posts die ik gedaan heb in dit topic, staan wel veel goeie tips bij denk ik:
[rml][ PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [ deel 2][/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door MacDokie op 29-08-2005 22:53 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand nog de Regio Amsterdam ergens staan? De link in de SP is dood (van Rotterdam ook maar dat vind ik niet zo erg :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry maar ik ben het E Mail adres van curry kwijt kan iemand het mij geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Anoniem: 151470 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:35:
Ik weet niet of modjes blij zijn met deze post, maar ik ga het je toch zeggen:
Toon wat meer initiatief. Dat wordt niet alleen gewenst op dit forum; dat wordt zelfs vereist! >:)

Kijk eens bij de Moderators van "Werk en Inkomen"-subforum. Daar moet je het kunnen vinden. Voor de rest denk ik dat je dit eigenlijk gewoon zelf had moeten doen.

Overigens: de vragen die je hier constant stelt, zijn absoluut niet gerelateerd aan Simcity, dus probeer een ander forum / andere methode te vinden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Anoniem: 151470 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:35:
offtopic:
Pff gast weet je uberhaubt wel hoe het internet een beetje in elkaar steekt? Ik plaats een post met daarin veel info waar je je probleem zo mee opgelost had. Je weet wel die linkjes waar je op kunt klikken.....

Nou, iemand nog gave steden gebouwd? Ik ben net weer begonnen met 1.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 13:27

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Domus schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 02:59:
[...]

Nou, iemand nog gave steden gebouwd? Ik ben net weer begonnen met 1.
Ik ga nu weer eens beginnen. Twee weken geleden De Luxe versie voor 15 euro gekocht (www.bartsmit.com). Gisterenavond al een beetje lopen stoeien, maar vooral veel performance problemen. Medium size map en na een kwart vol al niet meer vooruit te branden.

Schiet me net te binnen dat dat wel eens de traffic mod kan zijn. Net een andere van Simtropolis gehaald, waar in de readme al staat dat de processorbelasting minimaal is. Anders zal het systeempje er toch een keer aan moeten geloven, maar de centjes hé. Valt niet meer zoveel up te graden (zie sig.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Door die flapdrol hierboven is mijn vraag een beetje in de verdrukking gekomen. Nog maar eens dus.
Ik heb op een aantal Simcity sites gekeken maar ook daar niets gevonden. Wel de randstad overigens.
ZAMoRANo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:39:
Heeft iemand nog de Regio Amsterdam ergens staan? De link in de SP is dood (van Rotterdam ook maar dat vind ik niet zo erg :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4149/amslayout2sh.th.jpg

Heb je hier wat aan?

LeXx is nog steeds actief hier.
Hij heeft die regio vast nog wel.

[ Voor 18% gewijzigd door LoneRanger op 04-09-2005 12:12 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Misschien een beetje vreemd, maar door het gebeuren in New Orleans bedenk ik me ineens dat het vroeger in simcity mogelijk was om onder de waterspiegel te bouwen, totdat je een dijk doorstak (sc2000 meen ik).

Is hier een mod oid voor in SC4? Is er eigenlijk wel een goede map van New Orleans? Want standaard zou SC dan automatisch de stad met water vullen (als de hoogtes overeen komen met de werkelijkheid).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Arjan A schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:55:
Misschien een beetje vreemd, maar door het gebeuren in New Orleans bedenk ik me ineens dat het vroeger in simcity mogelijk was om onder de waterspiegel te bouwen, totdat je een dijk doorstak (sc2000 meen ik).

Is hier een mod oid voor in SC4? Is er eigenlijk wel een goede map van New Orleans? Want standaard zou SC dan automatisch de stad met water vullen (als de hoogtes overeen komen met de werkelijkheid).
Volgens mij niet echt, Meestal kom je water tegen als je graaft en kan je er dus niet bouwen.
Wat ik soms erg jammer vind is dat water maar op 1 niveau kan bestaan. Ik had graag hier en daar een thematische vijver of waterval gewilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Arjan A schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:55:

Hehehe we hebben wel een stadium dat veel lijkt op de superdome, nu nog ff een hoop peopletjes eromheen modden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150352

Anoniem: 76814 schreef op zondag 18 januari 2004 @ 14:45:
[...]

Wederom mooie screenshots LeXx !!
Ze zouden alleen nog mooier zijn als je die U-Drive-It balletjes uit zou zetten... O-)

Ik heb trouwens nog een vraag. Het is me pas geleden opgevallen dat ik bijna alleen maar kleine industrieën krijg, zoals:
  • Goth Mecaniciens,
  • Farley's Metaalgieterij,
  • Bella Barium,
  • Bot bio-tech en
  • Kane tiberium.
Het komt slechts zelden (of nooit) voor dat ik industrieën krijg zoals:
  • Zambel lopende band,
  • Vlijm messenfabriek,
  • Kiwi Vloeren,
  • Dode Woud papiermolen,
  • Broquard's Cementfabriek,
  • Lee Vliegtuigelectronica en
  • Hallinga Halfgeleiders.
Hebben jullie dat ook? Zo niet, weet er dan iemand hoe dat komt? :?
krijg je ook niet veel testschachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Anoniem: 150352 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:10:
[...]

krijg je ook niet veel testschachten?
Ben bang dat je niet snel antwoord krijgt hierop aangezien het bericht stamp uit 2004. Daarnaast is die persoon op 3 april dit jaar hier voor het laatst geweest :)

Wel verklaarbaar trouwens dat hij waarschijnlijk geen grote industrie kreeg, relatief veel ruimte en weinig vraag veroorzaken dat meestal.

Ik ben zelf ook een beetje begonnen met een kleine town. Heb zelf een beetje gespeeld om een niet al te saai gebied te maken en kwam hierop uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/aapelite/got/beginsituatie.JPG

Na een paar jaartjes en industrie bijmaken + wat farms in buurtown begon deze town best snel te groeien. Ik heb vanaf het begin verder niets meer bijgebouwd aan zones zodat er wat sneller hoge gebouwen ontstonden en alles toch nog bij elkaar blijft.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/aapelite/got/tussen1.JPG

Van dichtbij gezien:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/aapelite/got/tussen1zoom.JPG

Hier is goed te zien dat er al wel veel grote blokken ontstaan. Helaas is de stad nog niet zo mooi qua gebouwen, maar dat heeft natuurlijk weer te maken met het feit dat de education en alles nog erg laag is.

Verkeer werkt verder zeer behoorlijk op deze manier. Hier en daar is een road wel rood, maar dat is op te lossen door ze te dwingen een andere route te laten kiezen. Ook de opzet lijkt goed te zijn, de mensen hebben een maximum commute time van medium wat me erg meeviel aangezien ze ook naar een buurtown gaan en er een aantal bushaltes weer zwaar overbelast zijn (misschien handig om hier een plugin voor te gaan gebruiken zodat bushaltes grotere capaciteit krijgen, twijfel alleen nog of dat niet te makkelijk vind :P )

Verder is men ook blij met het feit dat commercial vooral in het midden ligt en daaromheen de residenties. Ik hoop dat het in de toekomst nog wat leuke plaatjes kan gaan opleveren op deze manier.

Nu nog kijken hoe ik de rest van het gebied ga vullen. Misschien wel zo leuk daar weer andere patronen te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik ben nu dus ook alweer een paar dagen aan het stoeien, maar ik blijf eigenlijk altijd hetzelfde probleem hebben.

Ik heb plaats voor 16x een residential zone van 6x6, meestal centraal op een medium size map. Dit is misschien een vierde of een vijfde deel van de gehele map. De rest heb ik nodig voor commercie en industrie en dan nog heb ik zo rond de 100k inwoners onvoldoende ruimte voor commerce en industrie. Voor industie gebruik ik dan ook nog die Ind. Quadrupler Mod.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om dat allemaal op 1 map te proppen? Of als er gesproken wordt over bijv. 250k+ mensen, alle banen op andere maps? Commerce wil pas v.a. 75k inwoners de hoogte in en ook dan beperkt. Echte hoogbouw nog niet gezien. Tevens blijft er altijd een ongelooflijke vraag naar die $ commerce. Lijkt wel of deze alleen op de low density commerce wil groeien. De vraag blijft ook altijd hetzelfde, ongeachte de rijkdom en opleiding van de inwoners. Op deze manier kom ik nooit over de 125k inwoners heen op een mediumsize map.

Is er ook een commerce quadrupler mod? Of andere manier om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky-Shirt schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:28:
Ik ben nu dus ook alweer een paar dagen aan het stoeien, maar ik blijf eigenlijk altijd hetzelfde probleem hebben.

Ik heb plaats voor 16x een residential zone van 6x6, meestal centraal op een medium size map. Dit is misschien een vierde of een vijfde deel van de gehele map. De rest heb ik nodig voor commercie en industrie en dan nog heb ik zo rond de 100k inwoners onvoldoende ruimte voor commerce en industrie. Voor industie gebruik ik dan ook nog die Ind. Quadrupler Mod.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om dat allemaal op 1 map te proppen? Of als er gesproken wordt over bijv. 250k+ mensen, alle banen op andere maps? Commerce wil pas v.a. 75k inwoners de hoogte in en ook dan beperkt. Echte hoogbouw nog niet gezien. Tevens blijft er altijd een ongelooflijke vraag naar die $ commerce. Lijkt wel of deze alleen op de low density commerce wil groeien. De vraag blijft ook altijd hetzelfde, ongeachte de rijkdom en opleiding van de inwoners. Op deze manier kom ik nooit over de 125k inwoners heen op een mediumsize map.

Is er ook een commerce quadrupler mod? Of andere manier om dit te voorkomen?
hmm kijk regelmatig wat de mensen willen industrie huizen of commerci zoja bouw het gewoon ik zet vervuilde industrie altijd op 20% dan komt er vooral productie en ltr komt er dan ook hi tech
en zorg dat je goede educatie hebt ik heb nu een stad waar bij de hele universiteit alles bases en hogere scholen stamp vol zitten tog ziekenhuisen allemaal vol:) maar het wordt egter later zeer erg beloont:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Industrie is geen probleem. Dirty hoeft zelfs niet op 20%. Regio play en pas naar de industriestad als de vraag naar Dirty allemaal is omgezet naar Manufacturing en HighTec.

Ik gebruik nu een halve medium map voor Residential, de rest Commerce. Nog een hele medium map ernaast voor commerce en een derde medium map voor de Manu en HT industrie (vuile doe ik niet aan, nog wel een map voor, maar die is zo goed als leeg).

Ondertussen met de halve map commerce meer banen dan op de hele commerce map. Verschil: Plaza's! Ik heb nog behoorlijk wat plaza's geplaatst, en warempel, de commerce gaat zowaar een beetje de hoogte in. Nog niet echt hoog, maar al wat verbetering.

Nog wat over regio play:
totaal dus drie maps, 1x Commerce / Res, 1x Commerce, 1x Industrie.
Eerst res. spelen, bij voldoende vraag de andere twee en zo voort. Na twee rondjes
is Simcity zo snel als dikke stront in de winter het holletje op. Simcity opnieuw opstarten en het
is weer even goed, maar na twee rondjes, weer hetzelfde. Dit ontneemt mij een beetje het plezier van regio play, waar je voor een beetje mooie stad toch niet onderuit komt (grote maps zijn met mijn PC geen optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky-Shirt schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:30:
Industrie is geen probleem. Dirty hoeft zelfs niet op 20%. Regio play en pas naar de industriestad als de vraag naar Dirty allemaal is omgezet naar Manufacturing en HighTec.

Ik gebruik nu een halve medium map voor Residential, de rest Commerce. Nog een hele medium map ernaast voor commerce en een derde medium map voor de Manu en HT industrie (vuile doe ik niet aan, nog wel een map voor, maar die is zo goed als leeg).

Ondertussen met de halve map commerce meer banen dan op de hele commerce map. Verschil: Plaza's! Ik heb nog behoorlijk wat plaza's geplaatst, en warempel, de commerce gaat zowaar een beetje de hoogte in. Nog niet echt hoog, maar al wat verbetering.

Nog wat over regio play:
totaal dus drie maps, 1x Commerce / Res, 1x Commerce, 1x Industrie.
Eerst res. spelen, bij voldoende vraag de andere twee en zo voort. Na twee rondjes
is Simcity zo snel als dikke stront in de winter het holletje op. Simcity opnieuw opstarten en het
is weer even goed, maar na twee rondjes, weer hetzelfde. Dit ontneemt mij een beetje het plezier van regio play, waar je voor een beetje mooie stad toch niet onderuit komt (grote maps zijn met mijn PC geen optie).
ik bouw 5 steden 1in het midden 5erom heen
in het midden gaat al het vuilnis heen en stroom haal ik daarvan daan tot dat ik minder vervuilende stroom kan krijgen
zonne energie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn uber stad.. :)

Ik moest nog even een mooie shot maken van mijn hoofdstad Gizano (442.000 inwoners >:) )
http://members.home.nl/h....ity/Gizano%20Centrale.jpg

--Er stroomt een brede rivier door deze stad, die post ik straks ook even.---

En daarnaast heb ik ook vanmiddag even mijn fantasie de vrije loop gelaten, beetje geexperimenteerd met bruggetjes en eilanden..

http://members.home.nl/h.knopers/Simcity/In_den_beginne.jpg
Vredige natuur
http://members.home.nl/h....ty/Verdinoci_eilanden.jpg
Nu niet meer :P
http://members.home.nl/h....ity/Verdinoci_Snelweg.jpg
Er loopt een snelweg dwars door de stad over de eilandjes heen
http://members.home.nl/h.knopers/Simcity/Verdinoci_berg.jpg
Ander eiland
http://members.home.nl/h.knopers/Simcity/Verdinoci_brug.jpg
Idyllisch plaatje

Toch vind ik het verdomd moeilijk om mijn stad goed in beel te brengen.. :|

Doe aub een volgende keer netjes resizen :*

[ Voor 100% gewijzigd door Crash op 08-09-2005 18:49 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank_Knopers schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:02:
Straks post ik hier mijn uber stad okay... :)
van mij mag je
het is een vrij land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Anoniem: 150352 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:54:
[...]

ik bouw 5 steden 1in het midden 5erom heen
in het midden gaat al het vuilnis heen en stroom haal ik daarvan daan tot dat ik minder vervuilende stroom kan krijgen
zonne energie etc...
En merk je dan ook dat als je een paar keer van regio bent gewisseld, SC4 steeds trager wordt? En hoe zijn je reistijden? Als ik je goed begrijp, moet alle verkeer door zegmaar de "vuile stad" om in een andere regio te komen. Dit zorgt bij mij voor reistijden van 100+.

Bij mij zit dus residential in het midden, industie en commerce er om heen, zodat de sims nooit verder als de volgende regio hoeven te reizen.

Ik maak hier nog wel eens gebruik van een soort cheat, d.w.z. voor alle steden hanteer ik zo een beetje eenzelfde grid, wegen, OV, water etc. Is dit klaar, dan sluit ik SC af, kopieer deze stad een hoop keer naar de downloads folder tussen de regio´s. Nu kan ik deze "setup" iedere keer importeren, "whererufrom" om de naam te veranderen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmzz, hoe kon je dan in SC2000 lager bouwen dan de waterspiegeling?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Lucky-Shirt schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:52:
[...]

En merk je dan ook dat als je een paar keer van regio bent gewisseld, SC4 steeds trager wordt? En hoe zijn je reistijden? Als ik je goed begrijp, moet alle verkeer door zegmaar de "vuile stad" om in een andere regio te komen. Dit zorgt bij mij voor reistijden van 100+.

Bij mij zit dus residential in het midden, industie en commerce er om heen, zodat de sims nooit verder als de volgende regio hoeven te reizen.

Ik maak hier nog wel eens gebruik van een soort cheat, d.w.z. voor alle steden hanteer ik zo een beetje eenzelfde grid, wegen, OV, water etc. Is dit klaar, dan sluit ik SC af, kopieer deze stad een hoop keer naar de downloads folder tussen de regio´s. Nu kan ik deze "setup" iedere keer importeren, "whererufrom" om de naam te veranderen en gaan.
me reis tijden zijn laag
er loopt een heel netwerk omheen
ze gaan niet via de vuile stad
nee
ik heb een snelweg door elke stad lopen dat op elkaar aansluit
ik heb treinen
trams
etc...
die lopen in een rondje snappie;)

*knip

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 08-09-2005 18:49 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:08
Zeg, zullen we het gezellig houden? ;)
Verder hebben we een edit-knopje, zodat je een vorig bericht kunt aanpassen waardoor je niet meerdere malen onder elkaar hoeft te posten. Dit is namelijk zeer irritant en niet de bedoeling :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crash op 08-09-2005 18:50 ]

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Anoniem: 150352 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:08:
[...]

me reis tijden zijn laag
er loopt een heel netwerk omheen
ze gaan niet via de vuile stad
nee
ik heb een snelweg door elke stad lopen dat op elkaar aansluit
ik heb treinen
trams
etc...
die lopen in een rondje snappie;)
Ik begrijp het. Mijn ervaring is alleen dat de reistijden erg hoog worden als de sims verder moeten reizen dan de direct aangrenzende map.

Ondertussen weer wat verder, krijg nu al wel veel meer sims op 1 regio, gaat de goede kant op. Zometeen weer verder, zal binnenkort eens wat pictures plaatsen.

Ik blijf alleen last houden van vertragingen als ik van regio wissel, zeker als de stad grote groeisprongen maakt. Gisteren bezig geweest met alleen maar $ residential. Eerst de regio met residential. Als de vraag naar industrie lekker hoog is, naar deze regio. Vervolgens weer terug en de snelheid is zowat gehalveerd.

Anoniem: 154401

uhm ik heb nu een redelijke positieve stad, zo'n 100k inwoners 10k winst. Ik heb 1 probleem mijn industrie en commersial wil niet verbeteren. ik heb alles high dest staan. de huizen zijn bijna allemaal flats. mijn taxen van commersial zijn 6.0/6.0/6.0 industrie : 7.0/7.0/11

help?

We zijn geen e-mail uitwisselforum

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 09-09-2005 15:03 ]

Anoniem: 154401 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:54:
uhm ik heb nu een redelijke positieve stad, zo'n 100k inwoners 10k winst. Ik heb 1 probleem mijn industrie en commersial wil niet verbeteren. ik heb alles high dest staan. de huizen zijn bijna allemaal flats. mijn taxen van commersial zijn 6.0/6.0/6.0 industrie : 7.0/7.0/11

help?
nee help kan tog ook via hier?
wel
zijn je mensen wel goed ontwikkeld?
en zorg dat het wat aantrekkerlijker wordt
desnoods moet je even plaatjes laten zien kan ff zien wat probleem precies is
en is je infrastructuur wel goed
ik ging trams etc.. maken terwijl ik kleine stad had was toen bijna fallet
en al die mensen zeiken dat ik mijn ondergronds net werk moet afbreken nie gedaan en nu een stad met 500k inwoners 75miljoen op de bank:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 09-09-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

In hoeverre verschilt Simcity4 nu eigenlijk van simcity2000? Als ik het hier zo lees krijg ik wel zin om weer eens aan de slag te gaan :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:33:
In hoeverre verschilt Simcity4 nu eigenlijk van simcity2000? Als ik het hier zo lees krijg ik wel zin om weer eens aan de slag te gaan :)
SC4 is weer nieuwer meer functies je kan ik voertuigen rijden
je kan missies doen in auto,vliegtuig,helicopter bus etc..
iig er zijn weer andere mooie functie erbij gekomen
weer een stukje realistischer
SC2 kan je niet een eigen regio maken hier wel
egt leuk!!
maar ook zeer aantrekkelijk maar er zijn ook min punten maar dat heb je met bijna elk spel;)

snappie?

iemand nog slimme tips voor flats ik heb wel wat hoge gebouwtjes maar ik weet nog niet hoe je plaatjes in je bericht moet doen ( ook daar nog tips voor )

Edit:

Sla dit op als gif/jpg/png en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags

dit snap ik niet:

en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 15-09-2005 18:27 ]

Anoniem: 151470 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:04:
iemand nog slimme tips voor flats ik heb wel wat hoge gebouwtjes maar ik weet nog niet hoe je plaatjes in je bericht moet doen ( ook daar nog tips voor )

Edit:

Sla dit op als gif/jpg/png en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags

dit snap ik niet:

en upload dit plaatje naar het www, plaats hier de link tussen de IMG-tags
Het www is bijvoorbeeld (www.imageshack.us) daar upload je de screen vanaf je computer en het adres van de screen op imageshack zet je tussen [img]Link naar de foto[/img].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Weten jullie trouwens of het mogelijk is dat een keygen echte keys maakt ?
Ik heb namelijk een tijdje geleden mijn SimCity 4 proberen te registreren (originele key) maar die was al in gebruik zeiden ze.

Nu nog alleen herinneren of ik niet eerder een account heb gemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap er niks van |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 151470 op 16-09-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155123

Hallo ik ben nieuw hier. En ik heb een paar vraagjes.

Hoe je je high-tech gebouwen maken? Ik heb een goede opleiding staan in mijn stad. Alle scholen heb ik. Hoe hebben jullie de belastingen staan bv?
Ik heb in mijn city ongeveer 22k sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik doe voor high-tech industrie gebouwen de vervuilende industrie allerhoogste belasting en dan komt high tech bij mij vanzelf als het in een goed gebied staat (check de Desirability )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 155123 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:07:

Hoe je je high-tech gebouwen maken? Ik heb een goede opleiding staan in mijn stad. Alle scholen heb ik. Hoe hebben jullie de belastingen staan bv?
Je hebt niet gelijk hoog opgeleide mensen in je stad wonen als je een highschool plaatst.
Het kost allemaal even wat tijd.
Dirty en manufactory bouw ik in het begin zowiezo op een aangrenzend gebied.
Als het IQ van je bevolking op peil is zet je de belasting van dirty en manufactory op 20% om te voorkomen dat dat gebouwt word.
Afhankelijk van de vraag naar Hi-tech kun je gaan spelen met het percentage.
Door te spelen met verschillende tarieven in verschillende regio's kun je een beetje bepalen wat waar komt. [en hoeveel]

Only fools are enslaved by time and space.

Anoniem: 155123 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:07:

ik heb nu een stad met evenveel inwoners
all1 maar hight tech en comercie comercie heb ik gebouwen waar 500 mensen kunnen werken en dat komt allemaal omdat ik de educatie zeer hoog maak!
en gezondheid op peil hou

• Brent
  • Laatst online: 13:11
He verdeurie! Zit ik net lekker weer eens te spelen, mooie stad gemaakt, ging allemaal goed, voor het eerst succesvol met treinen en eenrichtingsverkeer gewerkt...

POEF!!!

Klapt het spel eruit! simcity4.exe kapt er gewoon mee. Enkeltje bureaublad. En natuurlijk helemaal nog niks opgeslagen, dus weer helemaal overnieuw beginnen. Waar kan dat toch aan liggen? Ik heb alles netjes legaal, de update geinstaleerd, enkel een no-CD crack. Zou dat het kunnen wezen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• WillyF
(Ben helemaal opnieuw begonnen met SC)
Nee, ik denk niet dat het aan je no-cd crack ligt. Ik heb geen no-cd crack.
Vanmorgen had ik net een hele nieuwe wijk erbij gebouwd bij m'n stad, nog niet opgeslagen...
en toen zag ik plots weer het bureaublad.

@Frank_knopers...
we zijn inmiddels 10 dagen verder... :p

Anoniem: 155197

Hey,

Ik heb een probleem. Ik heb simcity 4 al een tijdje en ik heb hem bijna altijd met codes gespeeld ik was alleen nogal snel weer uitgekeken op het spel. Ben toen eens zonder codes begonnen en dit wil maar niet lukken. Elke keer daalt mijn budget naar 0. Hoe kun je het beste beginnen? Het lukt me ook namelijk niet met contracten met buurt "gemeentes".

Ivan

Tjah, dat krijg je ervan heh als je altijd cheat :+

Het is vrij simpel...

Bouw een woonwijkje
Bouw een winkelgebiedje
Bouw een industriegebiedje
Bouw een kolencentrale
Bouw een brandweer kazerne zodra je de eerste brand krijgt
En bouw voor de rest helemaal niks totdat je winst maakt
Pas hooguit de belastingen aan
Geef al je startgeld uit (100.000 simdollar als je op moeilijk speelt = precies genoeg)
Zorg ervoor dat er evenwicht is tussen vraag en aanbod

Neem een kijkje op www.simtropolis.com! Daar kun je duizenden uitbreidingen downloaden voor je stad via STEX (let wel op de 'dependencies'). Ook heel leuk zijn de City Journals die je kunt vinden op het SimCity 4 forum van de website.

Nu heb ik nog een vraag aan de wat gevorderde steden bouwers:

Ik ben op zoek naar een mod voor diagonale straten. Iemand een idee waar ik die kan vinden? Als het goed is staat hij op simtropolis.com, maar ik gebruik mogelijk het verkeerde zoekwoord en kan hem dus niet vinden.... Ik heb de wegen nodig voor mijn nieuwe stad gebaseerd op de Frankfort map.

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/8316/frankfortprogress4infrastructu.th.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 17-09-2005 21:41 ]

Anoniem: 155197

Anoniem: 115092 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:36:
Tjah, dat krijg je ervan heh als je altijd cheat :+

Het is vrij simpel...

Bouw een woonwijkje
Bouw een winkelgebiedje
Bouw een industriegebiedje
Bouw een kolencentrale
Bouw een brandweer kazerne zodra je de eerste brand krijgt
En bouw voor de rest helemaal niks totdat je winst maakt
Pas hooguit de belastingen aan
Geef al je startgeld uit (100.000 simdollar als je op moeilijk speelt = precies genoeg)
Zorg ervoor dat er evenwicht is tussen vraag en aanbod

Neem een kijkje op www.simtropolis.com! Daar kun je duizenden uitbreidingen downloaden voor je stad via STEX (let wel op de 'dependencies'). Ook heel leuk zijn de City Journals die je kunt vinden op het SimCity 4 forum van de website.

Ik ben op zoek naar een mod voor diagonale straten. Iemand een idee waar ik die kan vinden? Als het goed is staat hij op simtropolis.com, maar ik gebruik mogelijk het verkeerde zoekwoord en kan hem dus niet vinden.... Ik heb de wegen nodig voor mijn nieuwe stad gebaseerd op de Frankfort map.

[afbeelding]
Thanks man ! :*) K'ga het eens uitproberen,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Anoniem: 115092 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:36:
...

[afbeelding]
Krijg je die niet gewoon, door een straat schuin aan te leggen?
dus diagonaal over de map te slepen, als je een straat aanlegt.

[ Voor 5% gewijzigd door WillyF op 18-09-2005 00:51 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.