http://members1.chello.nl/~d.vtrigt/Californian-1.JPG
http://members1.chello.nl/~d.vtrigt/Californian-2.JPG
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:28 ]
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:28 ]
Heb je die zelfgemaakt of kan je die ergens downloaden
Verwijderd
[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 20:33 ]
Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:34:
Hoe kan je eigenlijk aanpassingen maken aan de bouwstylen en wanneer deze verschijnen.
[ Voor 19% gewijzigd door Stuiterbal op 28-08-2004 18:35 ]
System Specifications
Lekker zijn is een gave :)
[ Voor 13% gewijzigd door Stuiterbal op 05-09-2004 13:59 ]
System Specifications
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Is niet legaal nee.armageddon_2k1 schreef op 07 september 2004 @ 19:04:
Geen legale versie?
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 23:18 ]
Verwijderd
Schuin genoeg maken, dan komt er wel een tunnelsweeper schreef op 15 september 2004 @ 21:37:
Nou zie ik op die pic van Stuiterbal met het vliegveld weer een tunnel, terwijl het toch geen steile berg is. Ik krijg maar geen tunnel, wat ik ook probeer, ook volgens wat ik eerder in dit topic gelezen heb. Ook niet wanneer ik een steile wand maak met een canyon ervoor (als die uitleg een beetje duidelijk is). Mis ik een toetscombinatie ofzow? Of ligt het weer aan mij.....
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Stuiterbal schreef op 22 april 2004 @ 12:40:toon volledige bericht
Als ik even in mijn \Plugins\ kijk;
• avenuetunnel.dat
Mod zodat je direct een tunnel kan plaatsen als je een hoofdstraat (avenue) over een klein heuveltje doet.
• BridgeHieghtLow&Suspen.dat
Mod die er voor zorgt dat de hoogte eisen van bruggen aangepast worden zodat ze makkelijk te plaatsen zijn.'
• grand railroad.dat
Mod die er voor zorgt dat je de Grand Railroad Station kan bouwen, die je door een bug in SimCity 4 nooit kan bouwen, ookal heb je de minimale eisen behaald.
• News_Filter.dat
Filtert de overbodige spam uit je nieuwstracker.
• Transit_BugFix_RH.dat
Mijn pathfinding mod. Beter gebruik van de wegen, meer gebruik van OV, logischere pathfinding, etc.
Geen van deze mods zijn vals spelen of maken het spel onterecht makkerlijk. Trouwens, ik gebruik geen Traffic Cop zoals wicher maar ik had gelezen op SimTropolis dat je daar dus ook kan aanpassen dat er meer auto's tegelijk in je scherm kunnen komen, en niet zo snel verdwijnen, iets wat ik zo jammer vindt in SimCity 4, autoverkeer dat er niet uiziet.
System Specifications
Verwijderd
System Specifications
System Specifications
Klopt helemaal wat je hier zegt.Stuiterbal schreef op 02 oktober 2004 @ 23:31:
Hoe is je verkeer? Als ik het zo zie zit het muurvast. Bushokjes!
De zware vervuiling van je industrie blokkeert de ontwikkeling van je commerciele zones.
De manier waarop je je zones plaatst zorgt ervoor dat al het verkeer dat richting je industrie gaat ook door de commerciele zones moeten die meestal al vol met werkverkeer staan. Je moet het dus anders plannen. Ook is het centrale woonwijk gebied veel te groot. Je moet het kleinschaliger aanpakken in het begin.
Volgens mij van region censusVerwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 18:49:
Weet iemand van welk programma onderstaande is?
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Arjan A op 10-10-2004 22:38 . Reden: Zeker weten ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 30-11-2004 16:50 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
traktor scratch!
In Cuba? Denk het nietErikie schreef op 28 oktober 2004 @ 20:08:
Waarschijnlijk heeft die stad de stad ontworpen met simcity
Verwijderd
Ja dat kan. Ga maar eens naar simtropolis.net en vind uit wat je allemaal kan modden aan het spel. Echt gaafVerwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:43:
Vraagje..
bij simcity 4 is een stuk land verdeeld in regions.. is het mogelijk een grotere regio te krijgen zodat je een echte dikke stad kan maken(b.v. als je region new york heb o.a.)
[ Voor 76% gewijzigd door MacDokie op 31-10-2004 21:54 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Verwijderd
http://www.aspyr.com/games.php/mac/sc4/Domus schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 21:51:
Hee ik wil eigenlijk simcity 4 wel op de mac spelen. Is ie er ook?
[ Voor 42% gewijzigd door Stuiterbal op 30-11-2004 17:20 ]
System Specifications
Woei kickje?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Je bedoelt in plaats van verschillende regions 1 grote region?Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2004 @ 15:43:
Vraagje..
bij simcity 4 is een stuk land verdeeld in regions.. is het mogelijk een grotere regio te krijgen zodat je een echte dikke stad kan maken(b.v. als je region new york heb o.a.)
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 15:32 ]
Verwijderd
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 16:37 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door MikeWazowski op 05-01-2005 10:50 . Reden: Linkfoutje ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De regio vind ik juist dat gene waardoor ik stop met Simcity, het principe is IMHPO niet goed genoeg uitgewerkt.sweeper schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:23:
Tja, wat je zou kunnen doen Tukk is van de regio 1 stad maken .... door de bitmap te editen zou dit per definitie moeten kunnen ... het idee van een regio is er dan natuurlijk wel af, niet te spreken over de financiele problemen die je krijgt....
Als je 1 grote stad hebt (ter grootte van een regio) krijg je natuurlijk niet zo veel geld als dat de regio in verschillende steden opgedeeld zou zijn (voor elke stad krijg je een bepaalde hoeveelheid geld)... get it?Tukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:26:
Welke financiele problemen zou ik kunnen krijgen?
Het voordeel van een nieuwe stad is dat je opnieuw geld krijgt, maar verder is er toch geen probleem?
Maak in SC4 een nieuwe region aan, sluit SC4 af, ga naar je regions folder, selecteer de region die je net hebt aangemaakt, hierin vind je een config.bmp bestand, edit deze zodat alles 1 kleur is, sla het bestand op en start SC4 weer. Theoretisch gezien zou je nu 1 grote stad moeten hebben.... (ik zal het zelf ook even testenTukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:26:
newbie vraag: Hoe edit ik de regio tot 1 stad?
[ Voor 32% gewijzigd door MikeWazowski op 05-01-2005 15:48 . Reden: Zelf ff getest en klopte niet helemaal wat ik zei ]
Tja, das ook maar 300.000 dollar per stad, opsweeper schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:33:
[...]
Als je 1 grote stad hebt (ter grootte van een regio) krijg je natuurlijk niet zo veel geld als dat de regio in verschillende steden opgedeeld zou zijn (voor elke stad krijg je een bepaalde hoeveelheid geld)... get it?
Thnx,[...]
Maak in SC4 een nieuwe region aan, sluit SC4 af, ga naar je regions folder, selecteer de region die je net hebt aangemaakt, hierin vind je een config.bmp bestand, edit deze zodat alles 1 kleur is, sla het bestand op en start SC4 weer. Theoretisch gezien zou je nu 1 grote stad moeten hebben.... (ik zal het zelf ook even testen)
[update]
Dat testen heb ik dus gedaan en je kunt maar minimaal 9 steden maken, niet 1. Voor 9 steden dien je de bitmap de kleur blauw te maken - zie sc4ever,
[/update]
Net ff wat meerTukk schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:13:
Weet iemand Simcity *kuch* legaal *kuch* te koop in Nederland.
Ik speel het toch wel genoeg om legaal te willen hebben, ik heb frs, proxis, bol en vanleest eb vergelijk.nl geprobeerd, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Het moet nu toch wel voor een 20 euro te koop zijn?
sweeper schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 20:57:
Zow, eindelijk SimCity deLuxe gevonden (€22,50 bij BartSmit) dus nu ook officieel bezig. Gelijk ff de update eroverheen gehaald, lijkt nu met mijn 9700 beter te werken. Wel ff wennen die NL-taal
.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad na de installatie van windows service pack 2 op mn intel machine. Ik ben nooit achter het probleem gekomen, na een complete reïnstall was het weg. Beetje vage error gewoon. Op me AMD Machine nergens last van gehad, maar die had ik ook pas opnieuw geinstalleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:24:
Nee he...
[afbeelding]
Ik kom bij het installeren niet verder dan 10%![]()
Ik heb de legale versie en CD van Rush Hour is in perfecte staat...
Simcity 4 is met updates helemaal up-to-date.
Help!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb die bitmap ge-edit, alles tot 1 mooi kleurtje, maar ik krijg het aantal steden in de region niet lager dan 49 (7*7).sweeper schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:23:
Tja, wat je zou kunnen doen Tukk is van de regio 1 stad maken .... door de bitmap te editen zou dit per definitie moeten kunnen ... het idee van een regio is er dan natuurlijk wel af, niet te spreken over de financiele problemen die je krijgt....
Nee, 1 grote stad is niet mogelijk, daar had ik mezelf al op verbeterdTukk schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:16:
Ik heb die bitmap ge-edit, alles tot 1 mooi kleurtje, maar ik krijg het aantal steden in de region niet lager dan 49 (7*7).
Is jou dat al eens gelukt, het zo editten zodat het 1 grote stad is?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 18:05 ]
Woei!sweeper schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:39:
[...]
Nee, 1 grote stad is niet mogelijk, daar had ik mezelf al op verbeterd. Als je alles blauw maakt (blauw dus met de B waarde op 255 en de R en G waarden NIET op 255) dan kan je regios van 4x4 maken (das dus 16 steden
), nog groter is zover ik kan nagaan niet mogelijk.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoordenVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:06:
Domme vraag misschien, maar wat zijn PROPS voor dingen ? (SimCity 4 Deluxe)
Verwijderd
Verwijderd
Nee. Hiermee bedoelen ze Elevated Railway...dat zijn de verhoogde spoorbanen die je kan aanleggen bij Rush Hour.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:20:
Verder, voor die embanked rails te gebruiken hebben ze het dikwijls over El Rail ? Is dat een speciaal rail addon ?
System Specifications
Verwijderd
Een beetje off-topic, maar is het niet een stuk mooier (en realistischer) om die brug op hetzelfde niveau te leggen als de rest van de wegen? Je bent dan meteen van die lelijke verhoogde op- en afritten af...Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:20:
Net iets leuk gevonden op simtropolis:
[[url= w=640,h=480]http://suikun.free.fr/images/dam.png]afbeelding[/url]]
bla bla bla...
http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor het adviesVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:45:
Waarschijnlijk kan je alles wat je zoekt vinden op Simtropolis. 'Nadeel' is wel dat je je eerst moet registreren, wat gratis is.
[ Voor 41% gewijzigd door Roberto op 06-02-2005 12:38 ]
[ Voor 8% gewijzigd door MacDokie op 09-02-2005 23:15 ]
* Stuiterbal herkentDomus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:14:
Iemand zelfde gevoel hierbij?
System Specifications
alleen door deze post start ik simcity weer opDomus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:14:
Leuke van zo'n spel als dit is dat het na zoveel tijd nog steeds niet verveeld. Zijn zat gave spellen waar nu geen topics meer actueel van zijn omdat iedereen ze al grijsgespeeld en uitgekakt heeft. Deze dus niet.
Heb al tijdje niet meer gespeeld en gepost in dit topic. Het lijkt wel alsof het bij mij steeds periodes zijn waarin ik dit spel leuk vind, en andere periodes speel ik liever 1st person knallers etc. Nu heb ik ineens weer zo'n periode waarin ik zin heb om een compleet nieuwe region op te zetten en over een maand of 2 is dat weer een beetje verwaterd. Maar echt uitgekeken raak je nooit op deze game.
Iemand zelfde gevoel hierbij?
traktor scratch!
iemandAW_Bos schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:51:
Even een vraagje tussendoor. Is Simcity 4 Vanilla nog te koop? Ik vind alleen de deluxe pack in de winkels...
Verwijderd
ff zoeken op GameQ (ze hebben alleen de Classic versie van het origineel, dat bedoel je toch?).
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 29-06-2005 15:34 ]
[ Voor 116% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2005 15:43 ]
Ik weet niet of het je al gelukt is, maar een simpele tip:AW_Bos schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:24:
Hmzz.. op welke manier maakt de Tweaker zijn inkomsten goed in SimCity ? Wat ik ook doe, het lukt me maar niet. Elke maand gaat er 4,000 Simdollar uitgaven kwijt...
Edit: Rushhour geinstalleerd en een tut gedaan... Kijken hoever ik nu kom
Verwijderd
Kan te maken hebben met vervuiling of traffic. Als er veel traffic/vervuiling is, gaan mensen weg. Zodra dat is opgelost, komen de mensen weer terug. Zodra er dan weer teveel is, gaan de mensen weer wegVerwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:24:
Gewoon lekker bezuinigen.. Inderdaad moet je in het begin keuzes maken en bezuinigen op onderhoud (of kosten) van huidige voorzieningen... Wel smijten met het geld voordat je op de startknop klikt. Hooguit een kleine lening afsluiten, meer niet.
Waar ik meer last van heb is van de ups en downs die je mee maakt qua economie... Soms maak je ineens super veel winst, maar een uurtje later zit je tegen verliesgevend aan... Dit kan ook gebeuren als je niks veranderd aan je stad... Je moet dus constant allert blijven... Iemand daarvoor nog tips?
Verwijderd
Ik ervaar het juist andersom. Zodra het inwoner aantal eenmaal wat hoger is, wordt het verschil tussen inkomsten en uitgaven steeds groter. Per burger heb / krijg je een soort van marge, en 100.000 * marge is meer dan 10.000 * marge.Hoe groter de stad, des te moeilijker het wordt om alles goed te houden. Dan zit je vaak te hikken met 130.000/129.000 (1.000 winst dus). 1 Kleine verandering in zo'n grote stad kan leiden tot faillissement
Misschien stel jij minder eisen aan de leefomgeving?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:21:
[...]
Ik ervaar het juist andersom. Zodra het inwoner aantal eenmaal wat hoger is, wordt het verschil tussen inkomsten en uitgaven steeds groter. Per burger heb / krijg je een soort van marge, en 100.000 * marge is meer dan 10.000 * marge.
De lol van het spel is toch het feit dat er een subtiele afweging is gemaakt tussen de mogelijkheden van de standaard huisjes/scholen enz, ten opzichte van de problemen die je moet oplossen (scholing, brand enz.)Cis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:28:
[...]
Misschien stel jij minder eisen aan de leefomgeving?
Ik streef ernaar om de majorrating helemaal groen te hebben (soms 1 streepje minder, maar vaak helemaal vol).
Verder vind ik de toevoeging van downloadbare lots enzo niet leuk. Ik probeer de stad te bouwen met de oorspronkelijke huisjes enzo. Zo'n internetschool, zodat je in 1 gebouw 30.000 studenten kunt stoppen, vind ik dus niet leuk
Ik begin juist zo vroeg mogelijk met een basisschoolCis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:21:
[...]
Ik weet niet of het je al gelukt is, maar een simpele tip:
- doe nog niks met scholen
Zodra je voldoende winst maakt (500 per maand, wellicht wel 1000 of meer!) kun je langzaamaan politie en educatie opschroeven
Verwijderd
Bij m'n laatste stad is de mayor rating op z'n hoogst. IQ ligt nu geloof ik op 140 sinds de universiteit er staat. Iedereen heeft toegang tot ziekenhuizen etc. Het maakt je marge per burger wel kleiner, maar veel burger = meer geld overCis schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:28:
[...]
Misschien stel jij minder eisen aan de leefomgeving?
Ik streef ernaar om de majorrating helemaal groen te hebben (soms 1 streepje minder, maar vaak helemaal vol).
Verder vind ik de toevoeging van downloadbare lots enzo niet leuk. Ik probeer de stad te bouwen met de oorspronkelijke huisjes enzo. Zo'n internetschool, zodat je in 1 gebouw 30.000 studenten kunt stoppen, vind ik dus niet leuk
Verwijderd
Die heb ik wel s gehad... toch een dom gebouw... kun je net zo goed zo'n station maken met parkeergarage er naastAW_Bos schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:39:
Wie heeft er ervaring met deze mod
http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=12836
Een parkeergarage met monorailstation..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq