[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.776 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
-=Kick=-

Speelt er niemand meer ofzo?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jawel hoor. Maar dit topic lijkt gewoon dood te bloeden.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Ankh

|true

mha ik ben hem net aanhet installeren,

enkel ik vind het opstarten van een nieuwe city zo zwaar irritant, als je eenmaal bezig bent is het geen probleem maar die eerste paar jaren :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

Domus schreef op 07 juni 2004 @ 13:52:
-=Kick=-

Speelt er niemand meer ofzo?
Jawel hoor. Heb sinds eergisteren Rush Hour en ben sindsdien weer flink aan het bouwen... :)

Ik moet wel zeggen, je hebt nu meer mogelijkheden qua wegen maar traffic is still killing me... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 21-09 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Ik speel ook nog regelmatig, ware het niet dat ik weinig tijd heb en niet zulke hele mooie steden bouw om hier te komen showen :P

Traffic is trouwens even oefenen, maar sommige methodes zijn echt way effectief om je traffic laag te houden ;) .

[ Voor 32% gewijzigd door Basszje op 07-06-2004 14:47 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de minder officiele versies van SC 4 en Rush hour, die ook niet op elkaar aansluiten (idd niet netjes I know), maar ben nu op zoek naar de NL versie van SC 4 deluxe in de winkel. Weet iemand of deze al te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The_Cook schreef op 07 juni 2004 @ 15:18:
Ik heb de minder officiele versies van SC 4 en Rush hour, die ook niet op elkaar aansluiten (idd niet netjes I know), maar ben nu op zoek naar de NL versie van SC 4 deluxe in de winkel. Weet iemand of deze al te koop is?
Is al te koop hoor... bv. €44,95 bij DimensionPlus.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook een paar dagen met Rush Hour bezig, mijn stad (op grote map) heeft nu zo'n 200.000 inwoners, winst per maand is echter maar iets van $1000.
Ik heb wel nogal wat problemen met gebouwen die leeg komen te staan omdat de commute time te lang is. Ik heb wel een uitgebreid bus- en subway net, en snelwegen, maar toch nogal wat leegstand.
Hoe ver kun je residence en commercial scheiden zonder dat je dit probleem krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
Na een nieuwe windows installatie wilde ik het ook maar weer eens gaan spelen.
Ik Sim City 4 installeren en starten. Nou wertk prima weet je wel.

Ik Rush Hour (illegaal) er achter aan installeren. Lukt allemaal prima. Crack erover heen gezet. Ik het spel starten, krijg de intro te zien. Vervolgens wil het spel naar de mapview gaan, direct wat je na de intro krijgt. Valt vervolgens de hele pc uit en start opnieuw op.

Ik heb het eerder wel werkend gehad met die Rush hour erbij.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Ik had hetzelfde als jou, ook de minder legale versie van SC4 en RH. Ik kreeg die 2 niet werkend, maar heb nu DC4 deluxe via de tip van Wildfire aangeschaft (zie paar posts hierboven) Gaf toch wel weer de kick van een gekocht spel die het zonder probs doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
The_Cook schreef op 13 juni 2004 @ 16:42:
Ik had hetzelfde als jou, ook de minder legale versie van SC4 en RH. Ik kreeg die 2 niet werkend, maar heb nu DC4 deluxe via de tip van Wildfire aangeschaft (zie paar posts hierboven) Gaf toch wel weer de kick van een gekocht spel die het zonder probs doet ;)
Ik zit er dus ook sterk over naar te denken om de deluxe versie te kopen.
Bij dynabite heb ik hem gezien (op internet) voor 50 euri.

Waar heb jij hem gekocht The_Cook?

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Ik ben niet zo'n reclame maker voor bedrijven, maar kijk es 6 posts hierboven ;) Omdat ik hem kon afhalen was het een prima prijs voor 2in1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Basszje schreef op 07 juni 2004 @ 14:47:
Traffic is trouwens even oefenen, maar sommige methodes zijn echt way effectief om je traffic laag te houden ;) .
Vertel :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Traffic kan ten eerste meer geld opleveren dan je kan dromen. Een pagina terug kan je zien hoe ik dat gedaan heb in crosstown.

Als je eerst snelwegen gebruikt met tolpoorten verdien je heel veel geld en heel snel. Later kan je wel metro's etc aanleggen.

Download overigens een zootje mods, maakt het spel echt koeler

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
En in gewoon kaal SC4 (want daar doe ik het mee :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Ow, prachtig. Hij doet het bij mij weer. Ik had een te oude driver voor mijn videokaart. Ik had dus opnieuw windows geinstalleerd en daarmee had ik de drivers van de cd geinstalleerd van de videokaart. Dat waren nog ATI Catalyst 3.2 drivers. Heb nu geupdate naar 4.6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/73K4W6N2UTMJ/256/p.jpeg

Hier m'n nieuwste stad, Prenzlauer Berg.
Hierin probeer ik een wat realistischer oud (ong. 1900) stadsdeel neer te zetten. Ik wil hiervoor vooral losse huizenblokjes.
Tot nu toe lukt het aardig, alleen de Mediterranean Rowhouses detoneren een beetje, misschien moet ik die maar weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 21-09 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Bijvoorbeeld wat Domus al zegt :P

Daarnaast werkt een combinatie tussen bv metro of lightrail verbindingen en goede snelwegen al een tierelier. Anders dan bij eerdere simcity's is het niet zo dat OV per definitie het einde van een drukke weg betekent. Maar het is ook niet zo dat een weg maar beperkt verkeer aankan.

Je moet bv letten bij avenues op niet teveel afslagen of keerpunten (vertraagd ) en wegen in het algemeen beperken mbt kruispunten.

Bij voorkeur ook alle wegen met elkaar verbindingen via een grote weg. Simcity is niet zo slim om de handigste route te bepalen (helaas),dus moet je het spel een beetje dwingen die route te kiezen.

Ook op Mass Transit kan je trouwens grote winsten maken :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Idd en je kan een plugin downen op simtropolis zodat het verkeer wel effectief rijd en de snelste weg naar de plek van arbeid kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Basszje schreef op 14 juni 2004 @ 12:56:
[...]

Bijvoorbeeld wat Domus al zegt :P

Daarnaast werkt een combinatie tussen bv metro of lightrail verbindingen en goede snelwegen al een tierelier. Anders dan bij eerdere simcity's is het niet zo dat OV per definitie het einde van een drukke weg betekent. Maar het is ook niet zo dat een weg maar beperkt verkeer aankan.

Je moet bv letten bij avenues op niet teveel afslagen of keerpunten (vertraagd ) en wegen in het algemeen beperken mbt kruispunten.

Bij voorkeur ook alle wegen met elkaar verbindingen via een grote weg. Simcity is niet zo slim om de handigste route te bepalen (helaas),dus moet je het spel een beetje dwingen die route te kiezen.

Ook op Mass Transit kan je trouwens grote winsten maken :)
Even voor de goede orde, ik heb Simcity 4 zonder expansion packs of plugins. Welke taktieken kunnen er ook in dit spel toegepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Breepee schreef op 14 juni 2004 @ 15:52:
[...]

Even voor de goede orde, ik heb Simcity 4 zonder expansion packs of plugins. Welke taktieken kunnen er ook in dit spel toegepast worden?
Tactiek 1: plugin halen.

Eentje die de pathfinding verbetert, zodat de sims de snelste weg kiezen ipv de kortste.

Zoek er dan dus wel een die werkt op SC zonder RH, maar die bestaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Ankh

|true

heeft iemand nog zo'n lijstje met al zijn plugins? zoals hierboven ergens beschreven staat? [rml]Domus in "[ PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [ deel ..."[/rml]

en dan zo'n plugin setje dus?

bedankt :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
gewoon ff registreren op simtropolis.com en dan bij bats & lots kijken. Kan je helemaal zelf beslissen wat je erin wilt. Gewoon de bestandjes (uitgepakt) in je mijndocs/plugins zetten en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 20:49

MikeWazowski

Look into my eye

Wicher, ik zie weer wat waarvan ik niet weet hoe je dat moet doen :? : helemaal links (verticaal in het midden) in je afbeelding gaat je avenue met een brug over een road heen. Hoe doe je dat?
(ennuh: Cenraal station? gaat daar een rein doorheen? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Die gaat niet over een road heen maar over een spoor...zit er standaard in d8 ik. Heb zoveel plugins dat ik bijna niet meer weet wat standaard is en wat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Sweeper is kippig vandaag 8)7 .... je hebt gelijk Domus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003

nFo

Sim City 4 is wel een leuk spelleke zonder geweld. ;)
Heb nog een paar vraagjes:
1: Is die Rush Hour nog de moeite waard ?

2: Ik vind dat die sim city 4 nogal erg veel van je systeem vreet.
Mijn Sys:

Intel Celly 2,8 GHz
512 MB Ram
GeForce FX 5900 XT / 61.40

Draait bij een volle stad niet echt lekker meer. :X
Ja oké de cpu is een beetje k*t.
Maar ik heb hier nogwel een AMD mobile 2500+ liggen.

3: Hoe kom je van die vuilisberg af ?
Kun je dat niet verkopen ofzo ?

4: Ik had een cheat gevonden om 1.000 sim dollars meer te krijgen.
Maar dat schiet niet erg op.
Is er géén cheat waar mee je in een keer 100.000 krijg of zo iets. ?
Heb namelijk last van een begrotings tekort van boven de 3 %. :+
Zonder cheat wil het ook wel, maar blijft er bijna niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cyber Killer schreef op 16 juni 2004 @ 13:51:
Sim City 4 is wel een leuk spelleke zonder geweld. ;)
Heb nog een paar vraagjes:
1: Is die Rush Hour nog de moeite waard ?
Yep. Meer mogelijkheden qua wegen en dus meer mogelijkheden om het verkeer een beetje in toom te houden. Plus het is af en toe wel leuk om lekker met een trein door je stad rond te tuffen... (zeker als je de treinen door de NS-varianten hebt vervangen)
2: Ik vind dat die sim city 4 nogal erg veel van je systeem vreet.
Mijn Sys:

Intel Celly 2,8 GHz
512 MB Ram
GeForce FX 5900 XT / 61.40

Draait bij een volle stad niet echt lekker meer. :X
Ja oké de cpu is een beetje k*t.
Maar ik heb hier nogwel een AMD mobile 2500+ liggen.
Wat heb je aan een AMD Mobile 2500+ als je een Intel mobo hebt? :)

Maarruh... ik heb een Athlon XP 2500+ @ 3200+ (Barton-core), 1gb DDR-RAM in dual-channel en een ATI Radeon 9700 Pro. Ook op dit systeem gaat het bij grote steden (nou ja, zeer grote steden dan) toch allemaal net wat langzamer... :)
3: Hoe kom je van die vuilisberg af ?
Zet een paar recyclecentra neer zodat afval wordt gerecycled (zo groeien ze iig niet meer zo snel). Je kunt verder ook een afvalverbrander neer zetten die je stad energie oplevert (maar ook veel vervuiling). En als je buursteden hebt kun je afval exporteren naar je buursteden.

Als je huidige vuilnisbergen weg wilt moet je ervoor zorgen dat ze vrij komen te liggen, geen aansluitende wegen enzo. Dan gaan ze naar tig jaar vanzelf weg.
In het spel zelf is geen cheat aanwezig voor veel geld. Dat zul je via een extern programma moeten doen. Zelf gebruik ik Artmoney... kun je in het geheugen naar je geld speuren en de waardes aanpassen (je moet wel een paar keer wat geld uitgeven en dan weer verder zoeken in het geheugen om de exacte geheugenlocatie te verkrijgen). Dan ff je stad saven en het bedrag zit voortaan in je savegame ingebakken.

Geloof me, zelfs met $500.000.000 op je bankrekening is het nog moeilijk genoeg om de stad echt succesvol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
sweeper schreef op 15 juni 2004 @ 19:13:
Wicher, ik zie weer wat waarvan ik niet weet hoe je dat moet doen :? : helemaal links (verticaal in het midden) in je afbeelding gaat je avenue met een brug over een road heen. Hoe doe je dat?
Ook met een mod, de Network Addon Mod. Kijk ook hiervoor op Simtropolis. Daar is naast de BAT/Lot-sectie ook de Mod-sectie de moeite waard. (Voor de allerlaatste betaversie van de Network Addon Mod moet je waarschijnlijk in het betreffende topic in het forum daar zijn.)
(ennuh: Cenraal station? gaat daar een rein doorheen? ;))
Uhm ja. Tiebvaud. Ik zag het ook al ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003

nFo

Bedankt Wildfire, voor je uitleg. :)
Ja moet nog een socket A mobo kopen, maar die zijn niet al te duur.
Ik heb al een progie van gevonden voor een zooi geld : DEViANCE Trainer zal is ff kijken of dat goed werkt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Waarom cheaten als het ook kan met een vliegtuigje. Je moet ff een vliegveldje aanleggen en dan kan je (met rush hour) een missie doen. Moet je ff met rook in de lucht schrijven. Levert 70000 dollar op. En dat zonder cheats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:45
Autodieven vangen met je politiewagen levert volgens mij 5000 Simdollar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Stuiterbal schreef op 17 juni 2004 @ 21:16:
Autodieven vangen met je politiewagen levert volgens mij 5000 Simdollar op :)
Dat klopt als een bus, of als een gestolen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17
ben sinds dit weekend begonnen met simcity 4, opzich gaat het wel redelijk, ben nu door alle tutorials heen met me eerste eigen stad begonnen. Alleen vroeg ik me af, hoe krijg ik high density industrie naar me stad toe? Als ik van low->med woonruimte wil, dan weet ik dat ik voor scholen, groen en ziekenhuizen moet zorgen, maar van mid-> high industrie lukt me niet, terwijl ik toch al een aantal "ik heb geen baan"-icoontjes zie verschijnen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Maverick schreef op 21 juni 2004 @ 16:45:
maar van mid-> high industrie lukt me niet, terwijl ik toch al een aantal "ik heb geen baan"-icoontjes zie verschijnen.
Wat betekenen die koffer icoontjes dan? Ja, dat ze geen werk hebben. Maar wat doe je daar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nou, werk creeren als in meer indusrie aanleggen. Of heb ik het dan mis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maverick schreef op 21 juni 2004 @ 16:45:
ben sinds dit weekend begonnen met simcity 4, opzich gaat het wel redelijk, ben nu door alle tutorials heen met me eerste eigen stad begonnen. Alleen vroeg ik me af, hoe krijg ik high density industrie naar me stad toe? Als ik van low->med woonruimte wil, dan weet ik dat ik voor scholen, groen en ziekenhuizen moet zorgen, maar van mid-> high industrie lukt me niet, terwijl ik toch al een aantal "ik heb geen baan"-icoontjes zie verschijnen.
High-tech heeft een link met opleiding, je bent tenminste een college nodig. [dacht ik]
Om high-tech te stimuleren moet je zonen in gebieden met weinig [liefst geen] pollution.
Een extra stimulans is wat parkjes te plaatsen tussen je zones.

Overigens, die "ik heb geen baan" gebeurd zeker veel bij $$$ ?
Is in het begin heel moeilijk om banen te creeren voor $$$.
Komt vanzelf wel goed met wat buursteden en een hoger opleidings-nivo.
Persoonlijk gooi ik vaak die huisjes met een koffer erboven in puin.
Naarmate je stad [en buursteden] groter wordt wordt dat probleem kleiner en uiteindelijk verdwijnt het.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, nu zit ik er weer mee, en snap er niets van. hier een plaatje

http://members.home.nl/d.hagenaars/sc4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/35347/thumb.jpg
Zoals je kunt zien staan er highscools, en college's (of elementry en high, weet niet precies hoe ze heten ingame. Er is geen behoefte aan comercieel en industrieel. maar toch zitten ze zonder baan :?
Ook snap ik niet dat die education zo laag is in dat ene gebied, wordt toch makkelijk gecoverd door de 2 scholen :?

bah, klote webspace, ik ff ergens anders uppen

[ Voor 41% gewijzigd door Maverick op 21-06-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Heb je uberhaupt meerdere steden in je regio?
Je kunt ook je taxes sterk omlaag gooien.
Als je nu b/v bijna geen inkomsten hebt aan HT zet je die toch gewoon op 2%
Ook gewoon wegen die je stad uitleiden naar naburige steden [die nog niet bestaan] helpt.

Een college neerzetten wil overigens niet gelijk zeggen dat er ineens veel vraag naar HT is, daar gaan een aantal jaartjes overheen.
Je moet in het begin gewoon ballans zoeken.
Te veel voorzieningen trekt rijken maar in het begin heb je amper ruimte voor hen.

[edit 1]
Je hebt geen openbaar vervoer? [bussen]

[edit 2]
Geef eens een overzichtje van je tax-rates.

Tja het duurt even voordat je sims slimmer worden na het neerzetten van een school.

[ Voor 18% gewijzigd door LoneRanger op 21-06-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Als je nu b/v bijna geen inkomsten hebt aan HT zet je die toch gewoon op 2%
Hoe doe ik dat, en wat houdt dat in?

Je hebt geen openbaar vervoer? [bussen]
Nee, dat lijkt me iets voor "later", of heb ik het dan mis?

Ik ben echt een beginner hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
even op die $ klikken midden-onder in beeld en dan zie je je finacieele plaatje.
Als je dan ergens bovenin dat venster klikt kun je de belasting aanpassen.
Bussen kun je best mee beginnen, helemaal aangezien je industire ver van het woongebied ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Maverick: high-density industry, dus echt dik grote fabrieken, lukt gewoon niet zo snel.

Ik heb nu zelf een regio van bijna 2 miljoen inwoners, maar nauwelijks dikke fabrieken. Die komen sowieso (helaas) nauwelijks.

Ik zou dus die grote industrie maar niet te veel nastreven. Voor de rest van het spel boeit het ook niet namelijk.
Overigens kun je grote industrie wel meer ruimte geven door wat 'ruimer' te zonen, bij industrie mag de ruimte tussen wegen namelijk wel zo'n 2 x groter zijn dan bij R en C.

High tech industry is trouwens veel interessanter dan high-dens. High-tech vooral te stimuleren door het opleidingsniveau te verhogen. Dat doe je met scholen, maar dat gaat nu eenmaal niet zo snel. Mensen opleiden kost jaren tijd, ALS ze al een schoolgaande leeftijd hebben bereikt. Gewoon even wachten dus.

Trouwens: ik weet niet of je die al hebt, maar zo nee: je moet echt het Rush Hour Expansion Pack erbij halen, die maakt het echt stukken beter, vooral het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ja, ik heb simcity4 deluxe, daar zit rush hour bij inbegrepen. (tenminste, dat heb ik begrepen, ik heb namelijk een rush hour tutorial.)

Loneranger: Mijn taxes staan allemaal nog op default, ben ik namelijk nog niet aangeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar plaatjes terug zag ik op een pic van wicher een mooi centraal station. Waar heb je die vandaan. Ik heb hem op simtropolis in ieder geval niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Het (Amsterdamse) Centraal Station daar komt toch wel degelijk van Simtropolis dacht ik.

Het 'Weststation' komt dan wel weer van SimCityCentral geloof ik, want die is gemaakt door Oppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicher -> Het Weststation had ik al, vond ik ook erg leuk, maar het centraal station kende ik niet en ik was ervan op de indruk. Kan het helaas nergens vinden, zit ook op simcitycentral.net te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Blijkt toch gemakkelijk te vinden hoor.

In de Simtropolis Lot Exchange zoeken op 'Amsterdam', en het enige resultaat is 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Nou, ik heb een klein stadje met 50000 inwoners. Er is geen openbaar vervoer, maar er zijn wel goeie aansluitingen op snelwegen en met buurtsteden.
In deze stad betaal ik wel bakken vol met geld aan scholen en ziekenhuizen.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/wonen.JPG

In een buurtstadje van deze plaats heb ik een beetje industry gebouwd. Veel parken en recreatie. Meteen heb ik een Vuilverbrander neer gezet. Dit levert namelijk de schoonste energie en meteen een schone stad. Hier heb ik ook weer voor goede connectie met snelweg en buurtsteden gezorgt. Dus er is ook weer geen openbaar vervoer.

Meteen begonnen ze te bouwen met High Tech industry.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/industry.JPG

In weer een andere buurtstad heb ik nog meer industry. Maar dat is over het algemeen die simpele die iedereen krijgt eerst.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/industry2.JPG

En dan is er nog een buurtstad met bussines. Daar kunnen 35000 mensen terrecht voor een baan.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/bussines.JPG

In de regio is er ook nog een andere stad die niet zo lekker loopt. De ene keer (als het wat beter loopt, zitten daar 100000 mensen, en als het totaal niet loopt zijn er ineens nog maar 40000 over. Er zijn nog 2 stadjes met industry maar die lopen net zo min lekker.

[ Voor 30% gewijzigd door jaapbrandhof op 22-06-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tegenwoordig ook weer lekker bezig. En vooral met Rush Hour.
Nu heb ik met Rush Hour een probleem.
Als ik de update installeer doet hij een paar files niet updaten.
Heb het via de website geprobeert en handmatig. Door handmatig te installeren maakt hij een log.
De volgende melding vind ik terug in de log.

Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand enig idee? (zie vorige post)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
jaapbrandhof schreef op 22 juni 2004 @ 12:19:
Nou, ik heb een klein stadje met 50000 inwoners. Er is geen openbaar vervoer, maar er zijn wel goeie aansluitingen op snelwegen en met buurtsteden.
In deze stad betaal ik wel bakken vol met geld aan scholen en ziekenhuizen.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/wonen.JPG

In een buurtstadje van deze plaats heb ik een beetje industry gebouwd. Veel parken en recreatie. Meteen heb ik een Vuilverbrander neer gezet. Dit levert namelijk de schoonste energie en meteen een schone stad. Hier heb ik ook weer voor goede connectie met snelweg en buurtsteden gezorgt. Dus er is ook weer geen openbaar vervoer.

Meteen begonnen ze te bouwen met High Tech industry.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/industry.JPG

In weer een andere buurtstad heb ik nog meer industry. Maar dat is over het algemeen die simpele die iedereen krijgt eerst.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/industry2.JPG

En dan is er nog een buurtstad met bussines. Daar kunnen 35000 mensen terrecht voor een baan.

http://members1.chello.nl/~j.vdbrandhof02/SC4/bussines.JPG

In de regio is er ook nog een andere stad die niet zo lekker loopt. De ene keer (als het wat beter loopt, zitten daar 100000 mensen, en als het totaal niet loopt zijn er ineens nog maar 40000 over. Er zijn nog 2 stadjes met industry maar die lopen net zo min lekker.
In bijna al je plaatjes staat populatie linksonder op 0? Hoe kan dat?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 24 juni 2004 @ 19:41:
[...]
In bijna al je plaatjes staat populatie linksonder op 0? Hoe kan dat?
Omdat er geen mensen wonen in die stad?
Dan staat de populatie dus op 0. Lijkt me nogal logisch. 8)7
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 19:35:
Niemand enig idee? (zie vorige post)
Kijk eens hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 21-09 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik had een apart topic geopend maar ws zit ik hier wel goed:

Ik ben al een tijd lang op zoek naar een mod voor de brick streets die je krijgt in een rijke wijk:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/6233/redbrick.jpg

Ik heb me ongans gezocht op oa simtropolis, maar ik kan die mod nergens vinden. Heeft iemand die zelf nog, of is er een URL beschikbaar waar die mod gedownload kan worden?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op 24 juni 2004 @ 22:20:
Ik heb me ongans gezocht op oa simtropolis, maar ik kan die mod nergens vinden. Heeft iemand die zelf nog, of is er een URL beschikbaar waar die mod gedownload kan worden?
Dan heb je net niet goed genoeg gezocht. ;)
Kijk hier maar eens (ongeveer halverwege de pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 19:59:
[...]

Omdat er geen mensen wonen in die stad?
Dan staat de populatie dus op 0. Lijkt me nogal logisch. 8)7

[...]

Kijk eens hier.
Ah...sorry hoor..hij zat alleen te praten over hoe groot zijn steden wel niet waren, dus ik kijk even snel...zag niet direct dat het geen woningen waren. Rustig maar hoor.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 23:16
Heeft er hier iemand misschien een mod, dat ze ook de snelwegen gebruiken in Simcity 4 zonder RH. Ik weet dat ze die op simtropolis hebben maar die is down.

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkel1982 op 15-07-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Arjan A schreef op 24 juni 2004 @ 22:20:
Ik had een apart topic geopend maar ws zit ik hier wel goed:

Ik ben al een tijd lang op zoek naar een mod voor de brick streets die je krijgt in een rijke wijk:
[afbeelding]

Simtrop is down, dus als je h'm nog niet hebt: urban brick streets.
Wokkel1982 schreef op 25 juni 2004 @ 12:40:
Heeft er hier iemand misschien een mod, dat ze ook de snelwegen gebruiken in Simcity 4 zonder RH. Ik weet dat ze die op simtropolis hebben maar die is down.

Plz contact me @ MSN: joost_sgz@zeelandnet.nl
Koop of 'haal' sowieso RH, is echt veel beter.
Anders: ik geloof dat dit er nog een is.
Weet het niet zeker, dus probeer even, op eigen risico. Er zit een readme bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 23:16
wicher schreef op 25 juni 2004 @ 13:47:
[...]

[...]

Heey bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
wicher schreef op 25 juni 2004 @ 13:47:
[...]

[...]

ejj die had ik ook nog niet. Many tnx.

Nog leuke nieuwe steden in aanbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

ik heb problemen met m'n parkeer garage... waar ik hem ook neerdump, niemand rijdt erin. Nu heb ik toch wel een redelijke stad 130.000 inwoners en een commercie van 50.000. Maar er rijdt echt helemaal niemand in... kan het aan het openbaar vervoer liggen? want die heb ik nie ... 8)7
maar in z'n beschrijving staat ook niets over het ov. dus als iemand hier een truckje/oplossing voor weet... bvd

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
sjobber schreef op 27 juni 2004 @ 17:40:
ik heb problemen met m'n parkeer garage... waar ik hem ook neerdump, niemand rijdt erin. Nu heb ik toch wel een redelijke stad 130.000 inwoners en een commercie van 50.000. Maar er rijdt echt helemaal niemand in... kan het aan het openbaar vervoer liggen? want die heb ik nie ... 8)7
maar in z'n beschrijving staat ook niets over het ov. dus als iemand hier een truckje/oplossing voor weet... bvd
Parkeergarages zijn ervoor om je mass transit te stimuleren. Als je hem in de buurt van een station of iets dergelijks bouwt, dan zou ie moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Parkeergarages zijn inderdaad voor bij OV-stations, en dan vooral in woonwijken, zodat de volgende vervoerschakel ontstaat:
code:
1
2
huis -----------> parkeergarage, OV-station ------------> werk
         auto                                    OV

De mensen hebben de auto namelijk veelal thuis staan, en niet in een parkeergarage bij het werk.

Als de dichtheid van je OV-stations trouwens hoog is zullen de mensen niet per auto naar het station hoeven, en is de garage dus ook al minder nodig.

Daarbij geloof ik dat een station van zichzelf ook al over wat parkeerplek beschikt.

[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 27-06-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

Ben net simcity met rush hour aan het installen :)

Kan iemand mij zeggen welke zo de belangrijkste patches zijn en waar ik die kan halen? Improved pathfinding , enz..

simtropolis is down :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

argh, gefrustreerd raka ik aan dit spel :'(
Zit je lekker uurtje te bouwen, groot nieuw stadsdeel erbij. Je loopt over de 200.000 mensen heen en ploep.... sim city valt uit... |:( weg stads deel, kan je weer opnieuw beginnen...
na een kleine 45 minuten, het stadsdeel weer gebouwd, hups timer laten lopen...woei, weer 200.000 mensen.... en ploep, valt ie weer uit 8)7
Kunnen ze niet eens een stabiel spel uitbrengen ofzo... dat tenminste blijft draaien.
Het bevordert in ieder geval niet de rust hier in huis :P

(o en zijn sims nou zo dol op het hospital ? meer dan 1/10 van de bevolking ligt erin 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Infernis schreef op 27 juni 2004 @ 18:40:
Ben net simcity met rush hour aan het installen :)

Kan iemand mij zeggen welke zo de belangrijkste patches zijn en waar ik die kan halen? Improved pathfinding , enz..

simtropolis is down :'(
sjek uw meel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

handig, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliniclown
  • Laatst online: 21-03 19:20
:'( PC een formatje gegeven. SC4 erop. RH cd erin en niks doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als jij een handig plugin pakketje hebt, wil ik die wel op mn webspace zetten hoor voor alle liefhebbende tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Sneak peak van mijn nieuwe stad DebMere (raad eens waar ik woon :p)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/DebMere-SneakPeak1.jpg
Ik maak gebruik van Oppie's Canal set en ga daar eens lekker mee aan de gang. Er komen aparte busbanen in mijn stad, de monorail (toekomstige zweeftrein tussen A'dam en Groningen ;)) ligt er al en ook een spoorlijn en snelweg..... [to be continued].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
wicher schreef op 27 juni 2004 @ 17:47:
Parkeergarages zijn inderdaad voor bij OV-stations, en dan vooral in woonwijken, zodat de volgende vervoerschakel ontstaat:
code:
1
2
huis -----------> parkeergarage, OV-station ------------> werk
         auto                                    OV

De mensen hebben de auto namelijk veelal thuis staan, en niet in een parkeergarage bij het werk.

Als de dichtheid van je OV-stations trouwens hoog is zullen de mensen niet per auto naar het station hoeven, en is de garage dus ook al minder nodig.

Daarbij geloof ik dat een station van zichzelf ook al over wat parkeerplek beschikt.
De parkeer garage wordt zelfs niet benut naast een station.
Sowieso is het beter om een bushalte naast je station te plaatsen, nemen je sims de bus naar het station ipv de auto.
Het hoogste wat ik gehaald heb met een garage is 5% en dat was in een comercial gebied.

SC zit raar in elkaar, de trein bus combi werkt prima maar als je dan aan subways begint gebruikt niemand meer de trein.
Als veel mensen per OV reizen heb je te winig verkeer [lees klanten] voor je Comercial. [zeker in het begin, immers groeit C harder aan drukke wegen.]
Maaar, veel verkeer [klanten] levert polution op en dat is weer slecht voor C en dan met name voor C$$$.

Tja zoek maar eens de balans. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

weer paar uurtjes zitten bouwen. Leek me weleens handig worden om een vrachttrein aan teleggen tussen twee landstreken.Dus twee steden met industrie van hier tot gingter... nou, na wat gesloop om die spoorlijn aan te leggen (jammer dat het niet ondergronds kan) heb ik dus een paar mooie vracht stationnetjes neergedumpt (aan de weg en aan de spoorlijn). Echter, naast dat deze stations niet worden gebruikt, zie ik ook geen treinen rijden :? Wat kan hiervan de oorzaak eigenlijk zijn ? stroom heeft het wel, net als water... En me industrieterreinen zijn groter dan 10.000 werkplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Industrie direct aan de spoorlijn heeft geen (vracht)station nodig. De vrachtstations zijn voor de industrie wat verder van het spoor, die dan hun vracht per truck naar het station brengen, waar het per trein verder gaat. (Als al je industrie dus aan sporen ligt zijn vrachtstations dus nutteloos.)
Verder wil vracht altijd de stad uit. Leg dus sporen naar de grenzen, ook al bestaan de buursteden niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
sjobber schreef op 28 juni 2004 @ 04:14:
(o en zijn sims nou zo dol op het hospital ? meer dan 1/10 van de bevolking ligt erin 8)7 )
Volgens mij moet je het anders opvatten: meer dan 1/10 van de bevolking is client bij dat ziekenhuis. Dat wil niet zeggen dat ze er dan ook zijn of zelfs zijn opgenomen!
Volgens mij moet je er dan een paar bijbouwen, zodat iedereen ergens terecht kan.

Over die parkeergarages: ik heb ze zelf ook nauwelijks werkend gekregen hoor, en gebruik ze dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

hmmz ik heb een station midden in me industrie gebied staan, dus dan zou ik zeggen, dat men vanuit de randen van het industrie gebied alles gewoon op dat station zullen dumpen... maar kennelijk werkt het niet zoals bij een haven...
ach, ik vind het wel uit. genoeg geld om te verspillen op dit moment 8)
heb nu al 3 veldjes van London vol gebouwd. me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Weer eens een update van m'n Berlin.

De huidige stand van zaken:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/82LMA2C05VHK/256/p.jpeg
Ik ben de laatste tijd vooral in de Oost-hoek (Prenzlauer Berg) en Zuid-hoek (Lagental) bezig geweest.

In Prenzlauer berg probeer ik woonomgeving van ong. 100 jaar oud te bouwen.
In Lagental probeer ik echter een modern stedelijk systeem te creeren, met vooral El die gericht is op het (Lagentalse) centrum.

Ook heb ik weer eens een wegenkaart gefabriceerd, met ook geprojecteerde (gestippelde) wegen erop:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NZ48X8BV8Z84/256/p.jpeg
Met de gele ovalen heb ik overigens de twee gebieden aangegeven waar de stedelijkheid zich tot concentreert. Het primaire en secundaire cijfer zeg maar.

In Lagental (midden onderin) was ik bij de aanleg even vergeten dat ik er oorspronkelijk een snelweg dwars doorheen wilde hebben. Dat wordt dus slopen en/of tunnelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

ik heb een kort vraagje, ik ben sinds kort ook aan de gang gegaan met simcity4 rush hour.
NU heb ik een aardig stadje opgebouwd, maar jah waar geleeft wordt is afval.

Eerst had ik een verbrandingsover gemaakt, maar das te veel pollusion, dus ik wilde verweg van de stad een stortplaats maken..... nou ik heb ergens ver in zee een klein eilandje waar mijn nieuwe electriciteitscentrale draait, verbonden met een ferry aan het vaste land!
Idela plaats voor een vuilnisbelt..... niet dus... ze bgrenegen der geen afval naar toe, sterker nog de stortplaats geeft aan dat der geen weg is (duidelijk wel, deromheen gebouwd).

Komt het nu doordat je gewoon niet over water kunt??

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Rfce schreef op 01 juli 2004 @ 10:10:
ik heb een kort vraagje, ik ben sinds kort ook aan de gang gegaan met simcity4 rush hour.

Eerst had ik een verbrandingsover gemaakt, maar das te veel pollusion, dus ik wilde verweg van de stad een stortplaats maken..... nou ik heb ergens ver in zee een klein eilandje waar mijn nieuwe electriciteitscentrale draait, verbonden met een ferry aan het vaste land!
Idela plaats voor een vuilnisbelt..... niet dus... ze bgrenegen der geen afval naar toe, sterker nog de stortplaats geeft aan dat der geen weg is (duidelijk wel, deromheen gebouwd).

Ja. Veerboten zijn (in het spel) meestal geen volwaardige vervanging van een wegverbinding. Zo ook hier, er moet een directe wegverbinding zijn, dat wordt dus een brug.

Sowieso geeft zo'n 'no road zot' niet aan dat er geen weg is, maar dat er geen wegverbinding is. Woningen (R) en werklocaties (al het andere) willen verbonden zijn.
Je kan een prachtige woonwijk aanleggen, vol mooie wegen, als er echter geen verbinding naar werk is krijg je dit gezeur.
Met deze stortplaats hetzelfde, die wil een wegverbinding naar huisjes. Het zou dus goed kunnen dat als je op het eiland 1 of een paar huisjes neerzet, de 'no road zot' verdwijnt. Of dat echt je probleem oplost is dan weer een tweede, het is goed mogelijk dat vuilnis in SC4 niet per boot kan. Stom eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door wicher|IA op 01-07-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

ok, zal zo ff proberen, met wat huisies dan....

Nog iets.... vaak komt het voor dat je je grond moet verhogen/verlagen/egaliseren... nu weet ik dat je met shift-1 --- 6 je bereik aan kunt passen... maar zodra je iets verkeerd of te veel doet, breekt hij ofwel je huizen/weg/tunnnel/brug af.... erg irritant vind ik... kun je het nergens uitzetten dat dat niet kan... dat hij dus eromheen bewerkt (desnoods met een cheat oid)?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Rfce schreef op 01 juli 2004 @ 10:10:

Je kan ook op een andere kaart een vuilnisbelt bouwen en op in je stad exporteren naar die stad. Je kan dat doen met stroom (importeren), water, afval en het is vaak goedkoper ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren Rush Hour en heb een klein stadje van zo'n 50.000 inwoners. Nu is er zo'n brandweerkazerne met een airstrip erbij.
Hoe krijg je dat vliegtuig terug in zijn hangar ? Die zit constant water op m'n sims te droppen, ook al is er geen brand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

die van jou doet nog wat, die van mij zit vast in een park :P
ook ik zal graag wel het antwoord willen, niet dat ik zoveel brand problemen heb, maar het staat beter, als ik ingezoomd tussen m'n wolkenkrabbers neus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27

aapelite

Do the kirby!

Ik neem hem altijd gewoon over en vlieg hem richting zijn vliegveld. Vervolgens land ik op een weg in de buurt en rijd hem rustig naar zn plek waar ik de controle weer terug geef aan mn pc en die parkeert hem dan netjes. Maja als er veel lastige wolkenkrabbers omheenstaan kan het weleens een uitdaging worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

aapelite schreef op 16 juli 2004 @ 11:25:
Ik neem hem altijd gewoon over en vlieg hem richting zijn vliegveld.
Idd dat klopt.. ik vlieg heb ook altijd terug richting landingsbaan, dan geef ik m terug aan de PC en meestal land hij goed vanzelf (landen kan ik dus niet :*) )

Maar het klopt dat als je veel wolkenkrabbers (naast mekaar) hebt, dat het een en ander wel eens ertussen vast blijft hangen (k weet niet of daar inmiddels patches voor zijn).... Zelf heb ik ook eens een vliegtuigje vast hebben hangen tussen 2 bruggen in 8)7 ... tjah een weg en een rail kort naast mekaar dus, hing ie precies tussen in dus!

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, op simtropolis kom ik regelmatig lot's tegen die weer een onderdeel zijn van een andere lot, dus een aanvulling op. Ik kan dan alleen de bijbehorende basis "lot" niet vinden :( .
Hoe zit dat nu precies? Ik wil geen halve gebouwen in Sim City, want dat ziet er zo duf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:48:
Vraagje, op simtropolis kom ik regelmatig lot's tegen die weer een onderdeel zijn van een andere lot, dus een aanvulling op. Ik kan dan alleen de bijbehorende basis "lot" niet vinden :( .
Hoe zit dat nu precies? Ik wil geen halve gebouwen in Sim City, want dat ziet er zo duf uit.
Aanvullend op .blieblie.:
Ik zit hier vaak te lezen over mods, trafficmods (zodat de pathfinding beter is), die leuke steentjes in urban-streets, enzevoort.

Is er niet een algehele mod-update met de meest functionele/leuke mods?
Als je zo nu en dan met Simcity bezig bent is het echt erg veel werk om die allemaal bij elkaar te sprokkelen..
offtopic:
Of ben ik gewoon te lui?

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 26-07-2004 18:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op 26 juli 2004 @ 11:42:
Is er niet een algehele mod-update met de meest functionele/leuek mods?
Het probleem is alleen dat iedereen andere dingen functioneel en/of leuk vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een hoop mods bij elkaar gezocht... even kijken of ik ze niet in kan zippen en hosten.

Ik heb trouwens wat problemen met canals. Op bepaalde plekken wordt de texture niet netjes weergegeven en zitten er grijze vlakken in het kanaal. Is daar al een fix voor?

http://www.treedee.net/pics/Plugins.zip

alstu :) .
Met dank aan www.simtropolis.com en www.simcitycentral.com natuurlijk.
Wat er in zit zijn wat gebouwen, de canalmod van oppie, ennn wat andere mods als industry quadrupler en best pathfinder.

Kijk maar wat je er aan hebt :P .

Oh, en die grijze vlakken in de kanalen zie je hier heel goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.treedee.net/pics/screen.JPG

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... ik heb van die simcity.com gebouwen zitten downloaden voor rush hour.
Ik vind ze niet denderend en wil er graag vanaf. Die in de /plugins directory zijn weg, maar de anderen willen niet weg.

Enig idee hoe men ze moet verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 20:35:
Hmmz... ik heb van die simcity.com gebouwen zitten downloaden voor rush hour.
Ik vind ze niet denderend en wil er graag vanaf. Die in de /plugins directory zijn weg, maar de anderen willen niet weg.

Enig idee hoe men ze moet verwijderen ?
Frisse install van rush hour/simcity? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:43:
Ik heb gisteren een hoop mods bij elkaar gezocht... even kijken of ik ze niet in kan zippen en hosten.

Ik heb trouwens wat problemen met canals. Op bepaalde plekken wordt de texture niet netjes weergegeven en zitten er grijze vlakken in het kanaal. Is daar al een fix voor?

http://www.treedee.net/pics/Plugins.zip
thnx,

ik heb ze gedwonload.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:43:
Er is geen fix voor, want het is geen bug.

Je moet alleen zorgen dat je terrein volledig vlak is. Er mag dus geen enkele onevenwichtigheid in zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghe, ook zoiets... ik zat wat te spelen met reclameborden langs de weg in commerciële gebieden. Heb ik opeens 600 miljard simdollars :? .

Beetje flauw :/ . Maar jaa, om nu die hele stad weg te gooien, is ook zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Nog altijd speel ik trouw SimCity, dus om dit topic (hopelijk) weer wat leven in te blazen zal ik eens wat plaatjes posten van wat projectjes in een van m'n steden.

In Neuschwansee, een van de oudste steden, centraal gelegen in Berlin, ben ik momenteel met wat verfraaiingsprojecten bezig.

Deze houden vooral twee punten in: het aanleggen van parken, en het rechttrekken van de infrastructuur, vnl. dmv avenues.

Een overzichtje van de laatste stand van zaken qua infra:
Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/2905/Overzicht.jpg

Middenin de stad heb ik het nieuwe, redelijk grote Beurspark aangelegd. Dit heb ik (als gewoonlijk) gedaan door een paar weinig betekenende huizenblokken te slopen, en te vervangen door park.

Het park heet Beurspark vanwege de Effectenbeurs die ik wel heb gehandhaafd, en daardoor in het park staat. Even een totaalshot:
Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/5638/Beurspark1.th.jpg

Zoals te zien heb ik ook nog enkele (3) woontorens behouden. Die vond ik te groot/mooi om te vernielen. Ook heb ik de gelegenheid aangegrepen om de aanpalende avenue er als tunnelsnelweg onderdoor te leiden.

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/3012/Beurspark2.th.jpg
In dit plaatje is mooi te zien dat zo'n nieuw park een mooie trigger is voor nieuwe ontwikkelingen. Hier heeft het een indrukwekkend nieuw hoogbouwcluster opgeleverd. Van de 6 grote wolkenkrabbers aan de Noordrand van het park stond allen die met de twee spitsen (Andover) er al. De rest is erbij gekomen door het park. Als zesde grote is de Yates erbij gekomen aan de Westrand (glazen gebouw).

Verder ben ik dus bezig met vervangen van wegenbrei door duidelijke avenues. Ik heb een gigantische lading windmolens vervangen door 1 megamicrowavecentrale. Langs de Zuidrand van het centrum gaf dit ruimte voor een Cityring. De belangrijkste torens heb ik laten staan, en er een strakke ring langs gepleurd.

Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/7332/Cityring1.th.jpg
Op de nieuwe kavels komen helaas als eerste vlooienmarkten op. De kantoortorens volgens nog wel.

Daarna heb ik deze vanaf de bocht nog eens verder doorgetrokken naar het oosten, om daar verderop weer aan te sluiten op een andere avenue.

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/6743/Cityring2.th.jpg

In dit plaatje is ook te zien dat het Zuid-Oosten er mooi bij ligt. Dit is echter ook pas net. (Tevens zijn in dit plaatje ook twee andere nieuwe parken te zien, aangelegd volgens dezelfde methode als het Beurspark.) Dit gebied kreeg nogal last van werkloosheid.
Om het gebied een impuls te geven ben ik begonnen met de Zuid-Oost-metro, die loopt als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/3251/ZO-metro.th.jpg

Dat ook dit project weer een duidelijke trigger is geweest voor grote nieuwe gebouwen, is zeer duidelijk te zien in het volgende plaatje, direct genomen na oplevering van de nieuwe metro.

Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/641/ZO-metro2.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
:'( Zijn alle Tweakerts gestopt met Simcity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ben er nog mee bezig. Maar mijn regio is nog in een beginfase.

Hier is een vervoerskaart van mijn regio.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/blaat/sc4/040817/2004081701.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:45
* Stuiterbal meldt :)

Ik was de laatste tijd gestopt omdat het met grote steden onaangenaam langzaam loopt op mijn PC. Ik wou wachten met verderspelen totdat ik mijn nieuwe PC zou hebben. Eind deze week hoop ik hem in elkaar te hebben staan, en dan wou ik beginnen aan het tweede regio.

Ik weet niet of ik de laatste screenshots had gepost, maar uiteindelijk zag mijn eerste regio er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/regio1_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/regio1_transport_klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Na 9 maanden heb ik eindelijk weer eens een totaaloverzicht gemaakt van m'n regio.

Het resultaat is weer verbluffend gigantisch geworden, vind ik zelf althans.

Klik hieronder voor het geheel. Weest gewaarschuwd: het is ong. 8718 bij 4755 pixels, en ong. 5 MB groot. Ik heb het in 6 stukken moeten hosten bij Imageshack moeten hosten, omdat het in 1 keer niet ging, en ik het niet op m'n eigen domein wilde hebben ivm het dataverkeer. Als je op onderstaande thumbnails klikt krijg je ze echter WEL allemaal aan elkaar te zien, want daar gaat het tenslotte om.

Afbeeldingslocatie: http://img18.exs.cx/img18/6870/Berlin_aug04_1a.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img42.exs.cx/img42/1271/Berlin_aug04_1b.th.jpg[URL=hhttp://matthijsgall.nl/forum/berlin_aug04]Afbeeldingslocatie: http://img9.exs.cx/img9/64/Berlin_aug04_1c.th.jpg[/URL]
Afbeeldingslocatie: http://img9.exs.cx/img9/7789/Berlin_aug04_2a.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img9.exs.cx/img9/6642/Berlin_aug04_2b.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img9.exs.cx/img9/2919/Berlin_aug04_2c.th.jpg

Ik zal zsm ook nog even proberen om het soortgelijke shot dat ik in oktober 2003 ervan gemaakt heb ook te plaatsen, zodat men mooi de vooruitgang kan zien. Toen zat ik op ong. 1 mln R, nu op bijna 2 mln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
En hier is die van oktober 2003. Nogal een verschil, zoals je kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/2615/Berlin_oct03_a.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/5332/Berlin_oct03_b.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/4496/Berlin_oct03_c.th.jpg

• jaapbrandhof
Wat lig ik dan te prutsen als ik mijn city's ga vergelijken met die van julie zeg.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.