Zoals beloofd de screens en de bijbehorende uitleg. Alle screens zijn clickable
Eerst de huidige situatie; 740k inwoners en bijna een ton per maand winst, met alle demands op skyhigh...
En hoe is dat dan verdeeld? Zorg dat je voor elke residential area genoeg banen hebt. Zoals je kan zien op de onderstaande screen. Elke area heeft zijn eigen woon-werk gebied.
Zoals je ook kan zien liggen er snelwegen tussen. Zorg dat je tol heft op die snelwegen, ze worden het meest gebruikt. Op de screen kan je zien hoe je dit aanpakt:
En bomen, groen? Het werd hier gezegd...waar moet ik al mijn groen laten?
Gewoon bomen planten op de kale stukken tussen je wegen etc. Zoals te zien op de bovenstaande screen. Het wordt mooier, natuurlijker en..beter voor het milieu in je stad.
Scholen? Irritant in het spel is, dat je te weinig capaciteit hebt met je scholen en dat je er teveel moet bouwen. Het kan wel, ik heb ook steden met normale scholen, maar dat is meer werk en je moet er, naarmate je groter word, er teveel voor slopen. Simtropolis heeft hier een leuke oplossing voor die downloadbaar is in de LOT section. Kijk hieronder voor mijn verdeling en let op de beschrijving van de te bouwen scholen links:
En zo verschrikkelijk belangrijk..hou je stront op een hoopje:
Bouw genoeg recycle centers en hou alles op een bult. Wat je ook kan doen, is een naburige stad alleen bouwen met landfills en powerstations en in je stad gewoon alle vuil exporteren en al je stroom importeren. Is goedkoper en beter voor je milieu. Ik vond het alleen wel zo leuk om alles in dezelfde stad te houden. De stroom komt echter wel voor 50% van een buurstad. De 2 powerstations komen ook van de LOT section van simtropolis en leveren iets meer stroom dan normale.
Op onderstaande pic kan je zien wat er nog vrij is in de stad. Ik weet dat ik hier nog ongeveer 200K aan mensen kwijt kan.
Wat ik hiermee wil zeggen is...bouw niets bij voordat je geplande zones echt vol zijn. Bouw alleen bij residentials bij als je res zones vol zijn en je werkzones niet. Of er moet in je werkzones nog meer plaats zijn voor hoogbouw. Zoals bij mij bij de meeste commercial zones.
En een mooi Roda JC stadion het op de laatste screen, niet dat ik er iets mee heb, vond het wel een mooi stadium
Wat ik hierboven ook gezien heb, is dat er vierkantjes gebouwd worden met stukjes leeg ertussen zodat er plaats is voor groen...doe dit niet. Er is zat plaats voor groen tussen je wegen, spoorrails etc.
Een laatste tip: haal van simtropolis de bus/metro stop die op de weg gebouwd kan worden. Zo bouw je later veel makkelijker een metrostelsel.
BELANGRIJK: zorg dat je niet teveel metro stelsels bouwt in je stad. Dan verlies je al snel veel geld omdat mensen met de metro gaan i.p.v. met de auto. Dan maar iets minder groen in de traffic zones. Bouw liever grotere en betere doorgaande wegen. Dat levert meer op.
Download ook LOTS en BATS van
www.simtropolis.net en
www.simcitycentral.net .
De toevoegingen maken het spel leuker. Het is geen cheaten; dit wat ik hierboven heb laten zien, kan ook gewoon zonder lots & bats, alleen vervuiling en scholen zouden iets minder zijn. Dat betekent dat ik ongeveer 50 jaar meer nodig had gehad om dit inwoneraantal te bereiken. Ik heb een andere stad met 800k inwoners, en die ging de 750k pas voorbij na 160 jaar. En deze na 80 denk ik.
Je moet gewoon meer slopen met oude scholen, oude metrostations etc. Gewoon zonde en imo minder realistisch.
Suc6
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -