[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
DKasemier schreef op 12 mei 2004 @ 10:34:
Al mijn steden gaan echt failliet. bouw ik van die mooie wegenplannen voor prachtige grote steden, krijg ik toch alleen maar low dense R$$$, heb ik maar 50 inwoners :X allemaal grote mansions, hoe krijg ik high density R??
Je kan het beste beginnen met wat HD industrials. Daarna ongeveer 2x zoveel MD residentials, leg tussen de industry en de residentials tolpoorten aan zodat mensen moeten dokken als ze naar hun werk gaan. Bekijk dus goed hoe je de wegen aanlegt en zorg dat dat de enige wegen zijn die naar industry gaan.

Als de eerste zones goed vol zitten (met bunkerwoninkjes) en er niets meer bijgebouwd kan worden, kijk dan of je een klein strookje commercial kan bouwen. Bouw nog een beetje industrial bij en weer een zone residential van 1.5/2x zo groot. Leg ook weer tolpoorten aan. En vooral...heb geduld, bouw niets bij voordat je een redlijk winstsaldo hebt.

Bouw geen scholen of ziekenhuizen voordat je 20K+ inwoners hebt. Anders maak je nooit winst. Begin bij 20K ook wat meer comercials te bouwen.

Bouw geen residentials bij als je oude zones nog niet vol zijn!!

Later rezone je je MD residentials naar HD en ga je rustig verder. Creeer banen voordat je res. bijbouwd. Als je op een gegeven moment 200K+ inwoners hebt, ga dan proberen zoveel mogelijk industrie om te katten naar commercials of residentials.

zo gaat het zeker lukken. Suc6!

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:45
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sim City 4 (maar ook de voorgaande delen) vond ik erg leuk maar om de een of andere reden nooit echt mee door gegaan... Rush hour nog nooit gespeeld zelfs...
die features uit bovenstaande screenshot, dat werkt ook allemaal echt enzo; heet het een functie? met die landmarks had je heel vaak, bijv met een stadion, dat het gewoon niet functioneel is, en dat vond ik eigenlijk wel een beetje jammer...

maar als het allemaal functioneel is, dan lijkt t wel of Sim City 4 dan 100x uitgebreider is geworden? zijn er ook nog andere grote mods oid in de planning wat nog meer extra leuke dingen toe voegt?

anyway, denk dat ik Sim City 4 + Rush hour maar s opzoek, ziet er allemaal nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 18:44
ik ben hier ff 5 minuten dubbel aan het liggen om die smiley :D :D :D
geniaal, maar domus ook bedankt :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Heej domus, werkte niet slecht.. heb nu bijna 5000 inkomen en 1000 nogwat expense.. ze zeuren wel om scholen enzo >:)
en nu komt er echt een moment dat de industrial demand negatief wordt, en mensen dnek ik behoefte hebben aan luxe.. dus da wordt ff spannend (lees: backuppen :P)

maar het werkt iig goed, om wat bescheiden te zijn aan het begin :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31307/thumb.jpg

btw, 7500 inwoners ofzo dacht ik

tis iig echt een stuk lastiger dan SC3k vind ik, daar had ik altijd in no time een zwaar winstgevende mega-stad :)

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 12-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eigenlijk nooit problemen met winstgevendheid, bouw gewoon genoeg industrie aan het begin, maak een zooi zones en het geld stroomt binnen.

Wat ik me wel afvraag van die MassTransit RoadTop mod is wat het doet met de doorstroming van m'n verkeer. Ik zie altijd dat op de stukjes waar ik een bushalte heb geplaatst er geen traffic volume is. Daarnaast krijg ik dat zones niet verbonden zijn aan roads als ik er een busstop plaats. Al met al lijkt het me een beetje buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone eigenlijk in het begin altijd zoals op dit plaatje (alleen net iets anders):

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/images/Residential_Layout.jpg

Begin altijd in hoek, met in uiterste hoek power plant en andere vervuilende dingen zoals Waste To Energy (tip: zet de uitgaven van deze plant op 0, je verbrandt dan al je vuil gratis! :D ). Vervolgens zone ik wat stroken industrie aan de rand van de map en begin vervolgens bovenstaande blokken te zonen een blok of vier/vijf van m'n industrie zones. De randen van bovenstaande residential/commercial blokken prop ik later vol met avenues, highways en het midden met parken/hospitals/schools etc. Dan met een inwonertal van 3000 kan ik al scholen/hospitals gaan bouwen met nog steeds een brute winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Zo ik speel al een tijdje SimCity 4 en ik heb onlangs Rush Hour erbij gedaan .. maar nu start er dus niks meer op ..

Als ik Sim City.exe aan klikt dan krijg ik een zwart scherm te zien.

Dan doe ik CTRL-ALT-DEL en dan staat er een mooi pop-up schermpje met de vermelding, in een blauw vlakje, WARNING.

In het grijze vlakje eronder staat:

"The configuration file (graphics Rules.sgr) cannot be parsed.
Using built-in rules."

Als ik dan op OK drukt dan ga ik dus verder met het mooie zwarte beeldje . :{

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
DKasemier schreef op 12 mei 2004 @ 14:22:
Heej domus, werkte niet slecht.. heb nu bijna 5000 inkomen en 1000 nogwat expense.. ze zeuren wel om scholen enzo >:)
en nu komt er echt een moment dat de industrial demand negatief wordt, en mensen dnek ik behoefte hebben aan luxe.. dus da wordt ff spannend (lees: backuppen :P)

maar het werkt iig goed, om wat bescheiden te zijn aan het begin :)

[afbeelding]

btw, 7500 inwoners ofzo dacht ik

tis iig echt een stuk lastiger dan SC3k vind ik, daar had ik altijd in no time een zwaar winstgevende mega-stad :)
je moet meer residentials bouwen. Zoals ik al zei, ongeveer 3x zoveel oppervlakte als je industrials. Dan maak je nog meer winst en heb je nog meer inwoners.

TIP:

Voordat je aan het spel begint, zet je game op pauze en leg eerst de eerste zones aan, zorg dat je tolpoorten en alles er staan en zet je belastingen op:

Low res: 7.9
med res: 8.1
Hi res: 8.4

low comm : 8.0
med comm: 8.3
Hi comm : 8.6

LET OP zet je Dirty industry tax op 13 of 14 ofzo. Dan krijg je alleen manufacturing en High tech. Zorg wel dat de industry bewaterd is. Zet je tax van Hight tech op laag (8 ofzo) en je manufacturing op 9.

Pas als je alle belastingen hebt ingesteld, je eerste zones hebt gebouwd en je wegen goed hebt aangelegd, zet je je spel op play.

TIP 2: als je op easy speelt heb je 500k aan cash in het begin, zet dan eerst een (ground) highway neer op je kaart. Zet hem in een kruis, dan heb je straks geen problemen om hem te bouwen en kan je er mooi omheen bouwen.

TIP 3:
Vergeet niet metrostations en busstops neer te zetten. Op elke hoek moet er 1 staan om snel te groeien. Doe dit terwijl je spel op pauze staat.

TIP 4: Leg nooit nieuwe residentials neer in het begin als je spel niet op pauze staat. Als er gelijk gebouwd wordt, is het moeilijker om te zien waar je je busstops neer moeten zetten. Altijd op pauze zetten als je gaat zonen dus.

Suc6.

Mijn laatste stad zal ik morgen posten, heeft nu 850k inwoners en 22 mlj op de bank :D

[ Voor 14% gewijzigd door MacDokie op 16-05-2004 23:53 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19-09 23:13
wicher schreef op 29 april 2004 @ 11:08:
[...]

Ik zal eens kijken hoeveel C ik eigenlijk in totaal heb in de regio...

Voor de sloopmethode ben ik eigenlijk een beetje huiverig... Ik wil m'n andere Co$$$ ook niet kwijt, en erg realistisch vind ik het ook niet.
Ik hoop eigenlijk dat ze ooit vanzelf opkomen. Wel probeer ik al m'n zoning wat aan te passen. Eerst was het overwegend 6x6, maar ik verander een deel naar 4x4 om bepaalde gebouwen meer kans te geven.
hmm, alweer ff geleden dat ik hier was
maar goed, als je slopen niet wilt is er ook nog de mogelijkheid het andersom te doen. Creeer grote vraag naar Co$$$ door in buursteden veel R$$$ te bouwen, en die op te leiden tot de max. (dat duurt een tijdje op high speed) Als in de buurstad dan geen Co$$$ is gebouwd omdat je er geen zones voor hebt of omdat je die hebt weggejaagd met de belastingen dan ploppen die torens als paddestoelen uit de grond als je teruggaat naar de stad waar je die torens graag had gezien.

En van 6*6 naar 4*4 veranderen helpt zeker, ik had ook voornamelijk 6*6 zoning en daar wil het toch minder goed. Het helpt ook als het echt 1 zone is van 4*4 (met ctrl of shift ofzo te regelen)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solid Seal schreef op 16 mei 2004 @ 22:07:
Zo ik speel al een tijdje SimCity 4 en ik heb onlangs Rush Hour erbij gedaan .. maar nu start er dus niks meer op ..

Als ik Sim City.exe aan klikt dan krijg ik een zwart scherm te zien.

Dan doe ik CTRL-ALT-DEL en dan staat er een mooi pop-up schermpje met de vermelding, in een blauw vlakje, WARNING.

In het grijze vlakje eronder staat:

"The configuration file (graphics Rules.sgr) cannot be parsed.
Using built-in rules."

Als ik dan op OK drukt dan ga ik dus verder met het mooie zwarte beeldje . :{

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Check dit even! Zou moeten werken. Had zelf een gelijk probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Tnx .. ik ga dit zekers proberen maar niet op dit tijdstip :D .. morgen ff doen .

I let you know :)

edit:
YESSS hij doet het :)

[ Voor 19% gewijzigd door Solid Seal op 18-05-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zow KICK :)

Echt een cool spel .. en zeker RH . heb nu me eerste stad met +100.000 inwoners :) en 5000 meer inkomsten dan uitgaven :) ..
En zo'n 300.000 euro op de bank..

Kan wel een keertje plaatje uppen .. maar is niet zo'n mooie stad als die van de meeste die ik hier ziet :) ..

Ik heb ook problemen met wegen netwerk enzo ..

Mja ik ga nu een buurstad maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zooi
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31789/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31788/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31787/thumb.jpg

ik kom er echt niet uit, om de een of andere manier willen er geen hogere gebouwen komen voor meer sims, er is voor alles demand, maar ik kom op deze manier niet echt boven de 50K inwoners uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
DKasemier schreef op 20 mei 2004 @ 12:14:
Zooi
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

ik kom er echt niet uit, om de een of andere manier willen er geen hogere gebouwen komen voor meer sims, er is voor alles demand, maar ik kom op deze manier niet echt boven de 50K inwoners uit :S
Je zal echt anders moeten zonen anders werkt het gewoon niet. Ik zal vanavond even een post maken met een kleine zone-instructie :P

En kijk anders eens op www.simcitycentral.net of op www.simtropolis.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooi

Zone eens wat 4x4 gebieden, en druk op ctrl voor je de muisknop loslaat. Nu heb je een blok van 4x4 zonder lijntjes erin, oftewel op die 4x4 zone komt één gebouw. Soms 2 gebouwen van 2x4, is me wel eens gebeurd. Deze gebouwen worden meestal iets als Project Hope of de Salvation Tower. (3 resp. 5k inwoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ja doe ik al, maar dan komt er altijd gewoon een groot low density gebouw, een dikke villa :)

ik maak wel relatief vrij veel omzet trouwens :P
alleen ik geef al mn geld uit aan parkjes

mn laatste stad met dit inwonerstal (nooit hoger gekomen) had 8K omzet ofzo, deze 15 :)
maar ik wil veel meerrrrrr..

[ Voor 54% gewijzigd door Makkelijk op 20-05-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik las dit topic en wou ook weer eens Sim-city 4 rushhour gaan spelen...

Ben ik de cd kwijt 8)7

Weet iemand nog waar ik er goedkoop aan kan komen want @ nlstore vragen ze er nog best veel voor.

CD-ROM

CD-ROM GAME SIM CITY 04 RUSH HOUR

Prijs: € 27,57

* Roberto moet leren beter zijn cd's op te ruimen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees die post een stukje naar boven hier van mij met plaatje van simcitycentral.com, als je dat doet is het een eitje een goede stad te bouwen op hard level

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 15:17:
[...]

Lees die post een stukje naar boven hier van mij met plaatje van simcitycentral.com, als je dat doet is het een eitje een goede stad te bouwen op hard level
Bij jouw plaatje krijg ik een image van simtropolis dat je hun bandwith niet moet stelen >:)
Heb je een link naar een pagina vanafwaar we dat plaatje kunnen zien (wat een 8)7 zin), want nu hebben we er niet zoveel aan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Zooi

Als je je grondgebied meer opvult, dus minder lege ruimte langs de randen, en minder lege ruimte tussen de blokken openhoudt, zou je stad vanzelf moeten groeien. Dan krijg je na verloop van tijd ook hogere gebouwen; je hebt nu al best aardige gebouwen voor 50k R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
aargh, voller? :'(

waar laat ik mn groen dan :( :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

DKasemier schreef op 20 mei 2004 @ 20:38:

LOL :D

Maar ff tussendoor ..

Hoe zit het met die #@$@#$% scholen?

Ik moet je echt alle scholen enzo bouwen naast elkaar en overal in je stad??
Weet je hoe duur dat is ..

Er zijn hier mensen met 500k inwoners .. willen die een map laten zien waar ze de scholen hebben neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
DKasemier schreef op 20 mei 2004 @ 20:38:

hehe, ja ik vind jouw stad wel een mooie groene aanblik bieden, zonde om dat te verpesten
echter, er is zoiets als stage limits wat inhoudt dat een bepaald formaat gebouwen pas gebouwd wordt als de hoeveelheid in die catagorie groot genoeg is. Voor flinke torens heb je bijvoorbeeld al gauw 45k inwoners nodig
maar niet getreurd, de hele regio telt mee dus als je een uitgespreide stad wilt met veel groen en toch torens dan moet je gewoon beginnen met de regio vol bouwen, als je een bepaalde grens bereikt zie je ineens de torens als paddestoelen uit de grond ploppen. Aangezien het aantal inwoners dat op de kaart past dan ineens veel groter is gaat het dan heel hard met de groei maar doorgaans krijg je dan al gauw allerlei problemen die je eerst zult moeten oplossen zoals een festijn van files enzo

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Zoals beloofd de screens en de bijbehorende uitleg. Alle screens zijn clickable :P

Eerst de huidige situatie; 740k inwoners en bijna een ton per maand winst, met alle demands op skyhigh...

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/simscreen.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/simscreen.jpg

En hoe is dat dan verdeeld? Zorg dat je voor elke residential area genoeg banen hebt. Zoals je kan zien op de onderstaande screen. Elke area heeft zijn eigen woon-werk gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/werkgebieden.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/werkgebieden.jpg

Zoals je ook kan zien liggen er snelwegen tussen. Zorg dat je tol heft op die snelwegen, ze worden het meest gebruikt. Op de screen kan je zien hoe je dit aanpakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim6.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim6.jpg

En bomen, groen? Het werd hier gezegd...waar moet ik al mijn groen laten?
Gewoon bomen planten op de kale stukken tussen je wegen etc. Zoals te zien op de bovenstaande screen. Het wordt mooier, natuurlijker en..beter voor het milieu in je stad.

Scholen? Irritant in het spel is, dat je te weinig capaciteit hebt met je scholen en dat je er teveel moet bouwen. Het kan wel, ik heb ook steden met normale scholen, maar dat is meer werk en je moet er, naarmate je groter word, er teveel voor slopen. Simtropolis heeft hier een leuke oplossing voor die downloadbaar is in de LOT section. Kijk hieronder voor mijn verdeling en let op de beschrijving van de te bouwen scholen links:

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/simscreen3.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/simscreen3.jpg

En zo verschrikkelijk belangrijk..hou je stront op een hoopje:

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim4.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim4.jpg

Bouw genoeg recycle centers en hou alles op een bult. Wat je ook kan doen, is een naburige stad alleen bouwen met landfills en powerstations en in je stad gewoon alle vuil exporteren en al je stroom importeren. Is goedkoper en beter voor je milieu. Ik vond het alleen wel zo leuk om alles in dezelfde stad te houden. De stroom komt echter wel voor 50% van een buurstad. De 2 powerstations komen ook van de LOT section van simtropolis en leveren iets meer stroom dan normale.

Op onderstaande pic kan je zien wat er nog vrij is in de stad. Ik weet dat ik hier nog ongeveer 200K aan mensen kwijt kan.

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim5.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/sim5.jpg

Wat ik hiermee wil zeggen is...bouw niets bij voordat je geplande zones echt vol zijn. Bouw alleen bij residentials bij als je res zones vol zijn en je werkzones niet. Of er moet in je werkzones nog meer plaats zijn voor hoogbouw. Zoals bij mij bij de meeste commercial zones.

En een mooi Roda JC stadion het op de laatste screen, niet dat ik er iets mee heb, vond het wel een mooi stadium

Wat ik hierboven ook gezien heb, is dat er vierkantjes gebouwd worden met stukjes leeg ertussen zodat er plaats is voor groen...doe dit niet. Er is zat plaats voor groen tussen je wegen, spoorrails etc.

Een laatste tip: haal van simtropolis de bus/metro stop die op de weg gebouwd kan worden. Zo bouw je later veel makkelijker een metrostelsel.

BELANGRIJK: zorg dat je niet teveel metro stelsels bouwt in je stad. Dan verlies je al snel veel geld omdat mensen met de metro gaan i.p.v. met de auto. Dan maar iets minder groen in de traffic zones. Bouw liever grotere en betere doorgaande wegen. Dat levert meer op.

Download ook LOTS en BATS van www.simtropolis.net en www.simcitycentral.net .
De toevoegingen maken het spel leuker. Het is geen cheaten; dit wat ik hierboven heb laten zien, kan ook gewoon zonder lots & bats, alleen vervuiling en scholen zouden iets minder zijn. Dat betekent dat ik ongeveer 50 jaar meer nodig had gehad om dit inwoneraantal te bereiken. Ik heb een andere stad met 800k inwoners, en die ging de 750k pas voorbij na 160 jaar. En deze na 80 denk ik.

Je moet gewoon meer slopen met oude scholen, oude metrostations etc. Gewoon zonde en imo minder realistisch.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Wow .. wat een post :D ..

En zekers dat ik er wat aan heb .. ik ga meteen een nieuwe stad beginnen :)

edit:
Ik laat morgen ff plaatje zien

[ Voor 19% gewijzigd door Solid Seal op 21-05-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Solid Seal schreef op 21 mei 2004 @ 12:37:
Wow .. wat een post :D ..

En zekers dat ik er wat aan heb .. ik ga meteen een nieuwe stad beginnen :)
al iets gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ik heb een licht probleempje.
M'n stad is zit nu op 160k inwoners, maar de groei stagneert; veel no-jobs-zots. Ik denk dat ik maar eens een spoorlijn/metro/verhoogd spoor moet gaan aanleggen, maar:
1. Dat kost veel
2. Het lukt me niet om dat efficiënt te doen.
In een andere stad met 220k lukte het wel, veel gebruik van de metro, donkerblauw op de vervoerskaart, vaak meer dan 3k per station. Maar in deze stad komt het op max. 700 per station, en blijft het probleem. Hoe leg ik efficiënt zo'n ding aan, en wat voor soort mass transit kan ik het beste aanleggen nu (160k inwoners, jaar 12, nog 230k in kas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Domus schreef op 21 mei 2004 @ 03:07:
Download ook LOTS en BATS van www.simtropolis.net en www.simcitycentral.net .
De toevoegingen maken het spel leuker.
ik speel al een helepoos het spel "au naturel" maar die lots en bats lijken me ook leuk, het zijn er alleen zoveel, en om ze nou allemaal appart te installeren brengen flightsimulator herinneringen terug (alle .gau in map gauges, sommigen moeten uitgepakt worden, sommigen met een install programma enzovoort).

is er dus ook een "verzameling" van goede lots en bats in 1 handig pakket?

ps: ik neem aan dat je www.simtropolis.com bedoelt trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 21-05-2004 20:44 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zit @ simtropilis, maar waar is die bus/metro stop die op de weg gebouwd kan worden mod?

(site is btw erg langzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Magic schreef op 21 mei 2004 @ 20:41:
[...]

ik speel al een helepoos het spel "au naturel" maar die lots en bats lijken me ook leuk, het zijn er alleen zoveel, en om ze nou allemaal appart te installeren brengen flightsimulator herinneringen terug (alle .gau in map gauges, sommigen moeten uitgepakt worden, sommigen met een install programma enzovoort).

is er dus ook een "verzameling" van goede lots en bats in 1 handig pakket?

ps: ik neem aan dat je www.simtropolis.com bedoelt trouwens?
het is totaal niet moeilijk om lots en bats te installen. Je kan ze gewoon allemaal uitpakken in je "plugins" folder in je mijndocumenten. Dan werken ze gewoon en kan je ze kiezen uit de menutjes, inclusief omschrijving.

Ik heb een pakketje met leuke plugins voor jullie samengesteld hier zit in:

*Subways/bus combo station op wegen
*Industry jobs quadrupler (meer banen per gebouw)
*Commercial jobs quadrupler (idem maar dan voor commerc)
*Billboards plaatsen (krijg je 2 dollar per stuk voor/niet bij res plaatsen)
*Tolbooth changes (effectievere tolpoorten)

Ik heb hem hier voor jullie neergezet om te downen. Pak alle bestandjes gewoon uit in je /mijndocs/Simcity 4/Plugins folder en het werkt meteen in het spel.
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:04:
Zeg, ik heb een licht probleempje.
M'n stad is zit nu op 160k inwoners, maar de groei stagneert; veel no-jobs-zots. Ik denk dat ik maar eens een spoorlijn/metro/verhoogd spoor moet gaan aanleggen, maar:
1. Dat kost veel
2. Het lukt me niet om dat efficiënt te doen.
In een andere stad met 220k lukte het wel, veel gebruik van de metro, donkerblauw op de vervoerskaart, vaak meer dan 3k per station. Maar in deze stad komt het op max. 700 per station, en blijft het probleem. Hoe leg ik efficiënt zo'n ding aan, en wat voor soort mass transit kan ik het beste aanleggen nu (160k inwoners, jaar 12, nog 230k in kas)?
Leg tolwegen aan tussen je res en je werkgebieden. Dat levert veel geld op. Met dat geld kan je betere verbindingen en meer stations aanleggen. Doe dat als eerste. Zorg ook dat er geen andere wegen die "vrij" zijn naar die gebieden lopen. Anders gebruiken ze de wegen met tolpoorten niet meer en krijg je opstoppingen op de gratis wegen.

Leg voordat je een stad bouwt, eerst een kruis aan van een highway, dan hoef je er alleen nog maar omheen te bouwen en heb je achteraf geen gezeik.

De beste en simpelste mass transit blijft voor mij de bus. En zoals ik al eerder zei, zet je spel op pauze als je gaat zonen. Dan heb je rustig de tijd om stations etc aan te leggen.

Overigens kan je metrolijnen het beste kruislings neerleggen. Dus gewoon een gigantische wirwar maken van lijnen. Elk station horizontaal en diagonaal verbinden. Werkt erg goed en je hebt geen overbelasting.

Let wel; totdat ik 550K aan inwoners had, heb ik niet eens een metro gebruikt. Leg alleen zwarte wegen aan en zorg dat je om de 4 straten iig een avenue hebt liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door MacDokie op 21-05-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Domus schreef op 21 mei 2004 @ 21:42:
[...]
Ik heb een pakketje met leuke plugins voor jullie samengesteld hier zit in:
Many thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Het zal wel mijn fout zijn, maar waar staan de bus en metro station die je op de weg kunt bouwen? Ik zie bij het bus vervoer menu alleen maar het normale bustation

T'zal wel mijn fout zijn omdat ik nog SC 4 RH n00b ben :)

Ow en btw, ik heb met mijn stomme kop heel region Londen removed 8)7, hoe zet ik die terug :+ Ik had 1 city weg gehaald, maar toen ging het hele stuk land waar hij opstond op gewoon groen, toen liep de rivier dus niet meer goed... *klik* oeps helemaal weg

Ik neem btw wel aan dat de rest goed geinstalleerd is omdat de tolboots een cap hebben van 8000

Nja maar eens begonnen met 1 stad. Mijn 1e in paar maanden.
Krijg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/fucked.JPG

C/p in browser voor full-size

De lots zijn niet aangesloten aan een weg :?

[ Voor 50% gewijzigd door Roberto op 21-05-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 07:14

Brazza

Byte me!

De lots zijn niet aangesloten aan een weg
Volgens mij hebben ze geen werk dus geen geld dus geen auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Brazza schreef op 22 mei 2004 @ 01:06:
[...]
Jawel, als ze de snelweg volgen en dan de tol betalen komen ze zo bij het industrie gebied :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vraag is, willen ze ook wel tol betalen.

Sjek this out:

2 gebieden, elk op een andere map

gebied 1: High Commerce, High Residential, 500 K inwoners.
gebied 2: High Industry.

Nu zet ik tolpoorten in gebied 2 tegen de rand van de map aan (de weg leidt naar gebied 1). No way dat er nog iemand door heen rijdt! Binnen de korste keren was heel gebied 2 verlaten, terwijl ze in de gelegenheid werden gebracht om via 3 wegen naar gebied 1 te gaan (of van gebied 2 naar 1). Vond het maar raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazza schreef op 22 mei 2004 @ 01:06:
[...]
Dan zou er een no-job-zot verschijnen. Dit icoon geeft niet aan of ze wel of niet een auto hebben, maar of ze wel of niet een wegverbinding hebben. Volgens deze iconen niet dus. Ik denk inderdaad dat ze geen tol willen betalen, en geen alternatieve route hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, bij een andere stad werkte het wel :?

Maakt niet uit,

Ik heb nu een stad met 1.260,670 mil en had 20k de maand winst :X
Totdat ik een Zeer efficiënt treinenstelsel aanlegde... Zelfs de Central stations hadden niet genoeg capaciteit 8)7

En het inkomen via de tolpoorten was dus ook weg :X

Die tolpoorten zijn volgens mij zwaar bugged. Soms komen ze op de snelweg te staan :? ipv op gelijk niveau. Ong. 2 op de 3 keer staan ze verkeerd :X

Ik zal vanavond wel een screen uppen van mijn eerste stad. En ik ga ff het treinen gebeuren weer wegslopen want ik mis nu echt 20k winst.

En waarom willen er geen goederentreinen rijden tussen 2 grote industrie gebieden... De normale treinen rijden wel op dat traject.

En waar staan nou die bus stations en metro stations die je op de weg kunt plaatsen ipv er naast :?

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 22-05-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 22 mei 2004 @ 13:17:
Mja, bij een andere stad werkte het wel :?

Maakt niet uit,

Ik heb nu een stad met 1.260,670 mil en had 20k de maand winst :X
Totdat ik een Zeer efficiënt treinenstelsel aanlegde... Zelfs de Central stations hadden niet genoeg capaciteit 8)7

En het inkomen via de tolpoorten was dus ook weg :X

Die tolpoorten zijn volgens mij zwaar bugged. Soms komen ze op de snelweg te staan :? ipv op gelijk niveau. Ong. 2 op de 3 keer staan ze verkeerd :X

Ik zal vanavond wel een screen uppen van mijn eerste stad. En ik ga ff het treinen gebeuren weer wegslopen want ik mis nu echt 20k winst.
Hmmm ja das kut :D Ik ben niet zo'n fan van tolpoorten, zorgen alleen maar voor talloze opstoppingen. Ik verdenk tolpoorten er ook van de grootste oorzaak te zijn van mijn no-job-zot probleem: 1 snelweg naar een industriestad, tolpoort erop, voor 600% gebruik :/ Dat zorgt dus voor opstoppingen. Aan de andere kant levert het die poort wel 3k op per maand, en dat wil ik liever nie missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar staan nou die bus stations en metro stations die je op de weg kunt plaatsen ipv er naast :?
Kijk ff op pagina 20 wil je :/ Heb er zelfs een screen van gemaakt, EN uitgelegd waarom het zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 13:23:
[...]

Kijk ff op pagina 20 wil je :/ Heb er zelfs een screen van gemaakt, EN uitgelegd waarom het zuigt.
Hier is nog geen page 20 :>

Page 17 hier dus....

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 22-05-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Ik heb een nieuw pluginpakketje met nu wel de busstops erin denk ik

klikkkerdeklikklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe laat ik Avenues kruisen :? Ik krijg altijd ongeschikt voor aanleg als ik een T-Splitsing wil maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 15:32:
Hoe laat ik Avenues kruisen :? Ik krijg altijd ongeschikt voor aanleg als ik een T-Splitsing wil maken :|
|- ?

Bij mij lukt het gewoon eerst leg ik het rechte stuk aan. Daarna sleep ik vanaf de rechterkant naar links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 22 mei 2004 @ 18:35:
[...]

|- ?

Bij mij lukt het gewoon eerst leg ik het rechte stuk aan. Daarna sleep ik vanaf de rechterkant naar links :)
:( Dat lukt bij mij dus niet :(
:X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Dat is wel heel vreemd heb je het spel al eens opnieuw geinstalled?
En haal al je plugins (als je die hebt) er eens uit.

Dit moet wel gewoon kunnen hoor. kan je ook geen kruising maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Zo...
Ik ben weer lekker bezig met m'n stad Tegel, die redelijk centraal in m'n Berlin-regio ligt.
Dit was eerst een beetje een zorgenkindje, maar nu loopt-ie prima. 260k R oid.

In Oost-Tegel had ik een redelijke grote wijk liggen, Oud-Tegel, die grotendeels uit villa's bestond. Low-density R$$$ dus.
Om het stedelijke stratennet wat te verbeteren, en wat meer inwoners kwijt te kunnen heb ik dit hervormd.
Ik wilde er een avenue doorheen hebben, en meer hoogbouw, maar toch (gedeeltelijk) het villawijk-karakter behouden.

Heb ik als volgt gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
oud                 nieuw

lllllllllllllllll   HHHHHHHHHHHHHHHH#
lllllllllllllllll   pppppppppppppppH#
lllllllllllllllll   plllllllllllllpH#
lllllllllllllllll   pppppppppppppppH#
lllllllllllllllll   #################

l = low-dens        H = high-dens
# = avenue          p = park

Vooral de randen en het gebied rond de avenue heb ik veranderd door hoogbouw. Om het luxe en ruime karakter te behouden heb ik echter een ring van parkjes aangelegd rond de laagbouw. Dit werkte mooi.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/O7X6V823V4JR/256/p.jpeg
^ De avenue aan de zuidzijde. Als eerste kwam hier nog wat R$ op.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/597V040GK0V8/256/p.jpeg
(Noorden is links)
^ Kort erna kwam echter de verwachte R$$$, vooral Copur Apts.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/635SKEBSKFRV/256/p.jpeg
^ Dit is de avenue aan de Oostzijde. Hier stond al een aardig woontorencluster. De parkstructuur is op deze pic nog niet af aan deze kant.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RXE3X2B7X747/256/p.jpeg
(Noord is onder)
^ Hier de Noordzijde, ook hier tieren de Copur Apts welig.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7U6CX8K8016R/256/p.jpeg
^ Wat anders: ik heb nu een heel stuk van mijn grote oost-west-snelweg gebouwd. De kruizing met de oude noord-zuid heb ik gezien de beperkte ruimte heel netjes opgelost, vind ik zelf.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7B774CYD2085/256/p.jpeg
Tegel-West, oorspronkelijk Nieuw-Tegel, raakt onderhand meer verouderd dan Oud-Tegel. Ik heb zojuist een nieuw stadsplein aangelegd, maar er moet nog wel meer gebeuren in dit gebied rond de uni.
^ Hier het nieuwe Sim Mercy Metro Centre. Eén ziekenhuis voor de hele stad, met de capaciteit van 10 gewone ziekenhuizen. Erg mooie BAT-creatie, en scheelt me een hoop ruimte.
(Alleen denk ik dat twee losse slanke torens niet erg realistisch is voor een ziekenhuis. Dan blijf je bezig met liftgebruik... maar goed, het ziet er erg fraai uit.)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/734YF31CJ2G4/256/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn die rood achtige wegen op dat derde plaatje? en gebruik je nog metro of bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
@wicher

die kruising met die snelweg is _/-\o_

En die bruine wegen zijn zeker dirtroads ? Heb je trouwens die all capacity scholen al? Dat scheelt pas een hoop ruimte. Zie mijn post met de screens van eergister ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sim Mercy Metro Centre > Pas op: Heb ik ook in mijn stad geplaats. Binnen de kortste keren zat hij vol (30000), MAAR geen 1 van mijn gewone ziekenhuizen werd minder :( EN het kost je 11000 per maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 11:19:
wat zijn die rood achtige wegen op dat derde plaatje? en gebruik je nog metro of bus
Die rode straten zijn urban brick streets. Zijn gewoon streets, maar bij low-dens R$$$ worden ze rood.

Metro en bus gebruik ik volop, maar in (delen van) deze stad juist wat minder.

All-capacity scholen heb ik nog niet. Wél heb ik al (gedownloade) vergrote scholen, dat scheelt ook al.
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:17:
Sim Mercy Metro Centre > Pas op: Heb ik ook in mijn stad geplaats. Binnen de kortste keren zat hij vol (30000), MAAR geen 1 van mijn gewone ziekenhuizen werd minder :( EN het kost je 11000 per maand :/
O oke...
Ik heb 'm geplaatst en direct alle andere verwijderd. Lijkt allemaal nog prima te gaan.
Qua kosten is-ie goedkoper dan alle losse bij elkaar dacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door wicher|IA op 23-05-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Waar krijg je die all-capacity ziekenhuizen en scholen (neem aan basisschool, college, highschool en uni ineen)?
Gaan deze gebouwen over de hele stad?
Of hebben ze toch een gelimiteerd bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Het Sim Mercy Metro Centre lijkt de gehele (mid-size) stad te bestrijken. Voor de rest weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://www.solid-seal.myadsl.nl/Hyrule.jpg

C/P in browser voor groter formaat :)

Balans:
Bank = 1.201.649
IN = 18.572
UIT = 7.556

Mensjes = 63.574

Het gaat dus redelijk goed .. ben nog geen 2 uur bezig (denk ik :D ) ..
Dat lege gedeelte rechts is nog bezig met zonen :)

Maar probleem is nog steeds scholing.
Ik heb in het midden een Basis, Middelbaar en universiteit staan. en nog is scholing erg laag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Scholing moet groeien he, je hebt mensen niet binnen 1 maand opgeleid. Voor ze helemaal toppie zijn ben je zo 20 (?) jaar verder, net als in het echte leven.

Als al je gebieden door alle soorten onderwijs worden bestreken (in eerste plaats basisschool en middelbare) en die genoeg budget hebben zit het wel goed, ook al geeft het schuifje nog geen perfectie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solid Seal schreef op 23 mei 2004 @ 18:08:
[afbeelding]

Balans:
Bank = 1.201.649
IN = 18.572
UIT = 7.556

Mensjes = 63.574

Het gaat dus redelijk goed .. ben nog geen 2 uur bezig (denk ik :D ) ..
Dat lege gedeelte rechts is nog bezig met zonen :)

Maar probleem is nog steeds scholing.
Ik heb in het midden een Basis, Middelbaar en universiteit staan. en nog is scholing erg laag :|
Het duurt wel een jaar of 3, 4 (Simcity tijd offcourse ;)) voordat het effect van scholen zichtbaar wordt. Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om in 2 uur 1,2M op je bank te hebben 8)7 Zelfs met een verschil van 11k per maand is dat veel, heb je continue op high speed gespeeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:49:
[...]

Het duurt wel een jaar of 3, 4 (Simcity tijd offcourse ;)) voordat het effect van scholen zichtbaar wordt. Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om in 2 uur 1,2M op je bank te hebben 8)7 Zelfs met een verschil van 11k per maand is dat veel, heb je continue op high speed gespeeld ofzo?
Ja highspeed idd .. al weet ik niet meer of ik wel 2 uur gespeeld heb B) 8)7 kan idd best langer zijn ,.. maar dat lijkt me niet.

Inmiddels is er in het linker gedeelte van het centrum al wat groene onderwijs vlakken te zien en is me bank account gestegen naar 5 milj :D ..

De torens knallen eruit en me burger vertrouwen is 100% :)
Het aantal mensen in me stad is ongeveer 200.000 :) .. Stroom is vervangen door zonne panelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.solid-seal.myadsl.nl/Hyrule2.jpg

Balans:
Bank = 6.201.649
IN = 36.172
UIT = 30.355

Mensjes = 201.842

Ik ga er nu een stadje naast bouwen .. en er voor zorgen dat er geen vuilstortplaats van de ene stad naast een Res van de buuren ligt .. lijkt me wel passelijk zegmaar :D

[ Voor 20% gewijzigd door Solid Seal op 23-05-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
zal ik niet oden, vervuiling is licht grensoverschrijdend in dit spel als ik me niet vergius :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ja weet ik .. dat laatste was een beetje sarcasme ..

Zow

Mijn vorige stad, een paar posts terug, heet Hyrule(ja van Zelda) en dat is een middel groot gebied.

Nou heb ik er dus een stad naast gemaakt, in een klein gebied, en die loopt voor geen meter :D .. Ik wil te snel denk ik .. vandeweek maar opnieuw beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
DKasemier schreef op 23 mei 2004 @ 21:11:
zal ik niet oden, vervuiling is licht grensoverschrijdend in dit spel als ik me niet vergius :)
je vergist je wel, vervuiling is niet grensoverschrijdend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Update

\o/ \o/ \o/ eindelijk is Crosstown klaar!!

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/miljoen.JPG%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/miljoen.JPG

Stats: 1000K aan ppl's
Cash: meer dan 30000000

Eindelijk een goeie stad. Geen zwarte crap en alles loopt als een zonnetje.

Ik wil jullie niet onthouden van een paar screenies als jullie het niet erg vinden. Ze zijn klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/taxes.JPG%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/taxes.JPG

En zo zit mijn belastingstelsel in elkaar. Vanaf begin tot eind nooit meer dan 0.1 tot 0.2 van de percentages afgeweken.

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/coppers.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/coppers.jpg

Citizens zijn kalm en content in Crosstown, ik heb mijn coppertjes maar even in de watten gelegd met een leuk parkje om te handelen met zwart geld :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/huuske.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/huuske.jpg

Alhoewel er nog wat boompjes bij moeten ligt mijn huuske er mooi bij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/metro.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/metro.jpg

Het heeft me ongeveer een 40000 aan tol-inkomsten gekost, maar ik heb toch maar het metrostelsel verder aangelegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/valencio.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/valencio.jpg

Altijd gezelligheid bij de winkelsraten bij Valencio

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/financial.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/financial.jpg

Een van de financiele centra van de stad

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/skyline.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/skyline.jpg

NYC is er niks bij - meer wolkenschrapers - Blauwe is de Cobb Stratosphere tower en de rechter de welbekende Bank of China

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/geschiedenis.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/geschiedenis.jpg

Een stukje van de eerste bewoners van crosstown - Schloss Nerdestein en zijn speeltuin. (Vliegveld heeft inmiddels een capaciteit van 502000)

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/snackfood.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/snackfood.jpg

Ik heb honger, vandaar deze screen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/tgv.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/tgv.jpg

Mijn favoriete trein rijdt er ook rond!

Afbeeldingslocatie: http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/stronthoop.jpg%20http://www.brazza.nl/users/demaa/sc4/stronthoop.jpg

In alle hoekjes en gaatjes recyclecenters..40 om precies te zijn. Precies genoeg om 1 miljoen mensen van hun stronthoop af te helpen :o

Sorry als je lang hebt moeten wachten totdat de screens zijn geladen. Maar ik ben hier heel blij mee en wou het even met jullie delen.

Van de week een nieuwe stad -> Goal = 2000k 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te zien die verhaaltjes met pics erbij :) alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik sim city heb gespeelt, was vooral omdat me huidige systeem het nauwelijks aankon op hi res :P en voor minder is het niet echt leuk :+

met wat voor systeem en spelinstellingen speelt men hier zoal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR-RAM en een GeForce IV Ti4800, ik speel op 1600*1200*32, met alle instellingen en details op high. In grote steden van 250 000+ Sims gaat het zeer merkbaar en irritant langzaam. Vooral de grootste maps zijn helaas bijzonder frustrerend om te spelen. Helaas heeft dit ook zo zijn impact op de spelervaring. SimCity 4 gaat niet over de graphics, maar over rekenwerk en simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuiterbal schreef op 24 mei 2004 @ 03:25:
AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR-RAM en een GeForce IV Ti4800, ik speel op 1600*1200*32, met alle instellingen en details op high. In grote steden van 250 000+ Sims gaat het zeer merkbaar en irritant langzaam. Vooral de grootste maps zijn helaas bijzonder frustrerend om te spelen.
Moet ik nou echt gaan uitleggen waar het probleem ligt, of heb je gewoon de illusie dat je PC een soort van quantumcomputer is? |:( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 03:39:
[...]

Moet ik nou echt gaan uitleggen waar het probleem ligt, of heb je gewoon de illusie dat je PC een soort van quantumcomputer is? |:( :Z
wtf? Waar zie jij die illusies van mij staan dan? Ik zeg alleen wat mijn problemen zijn maar nergens dat ik dat vreemd vind. Hou dit soort opmerkingen voor je als je wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Ach bij mij loopt het allemaal nog prima met 1 miljoen inwoners, ik heb alleen het aantal sims op medium moeten zetten, evenals de visual effects en de shadows, maar dat maakt me niet uit. Het gaat om het spel.

Systeem is P4 3.2/1024Mb/Radeon9600 .

edit:

en ik wil commentaar op me stad, niet op elkaar!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door MacDokie op 24-05-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op 24 mei 2004 @ 11:20:

edit:

en ik wil commentaar op me stad, niet op elkaar!!!!
B)

Ik moet zeggen, superwazige lay-out met crosstown. heeft het uberhaupt nut om op elke straathoek een metro te leggen? best veel plugins trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
SimCity 4 gaat niet over de graphics, maar over rekenwerk en simulatie.
Maar je doet wel...
Ik speel op 1600*1200*32, met alle instellingen en details op high.
8)7

Probeer anders eens op 1024*768*32 met alles op medium... loopt het opeens een stuk sneller. Maar dat weet je zelf ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook ergens 1 file met alle lots en bats in een. Ik ging even kijken bij simtropolis, 112 pagina's met 12 lots = 1344 stuks

Moeten die dus allemaal 1 voor 1 of kunnen ze ook allemaal in 1 keer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:30:
Is er ook ergens 1 file met alle lots en bats in een. Ik ging even kijken bij simtropolis, 112 pagina's met 12 lots = 1344 stuks

Moeten die dus allemaal 1 voor 1 of kunnen ze ook allemaal in 1 keer ?
Volgens mij is die er niet.
Ik kan het je ook niet aanbevelen om ze allemaal te downloaden, want dan verdwaal je compleet in je menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan die lot van die bus en metro op de weg niet vinden, heeft iemand die nog, of weet waar die is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:37:
[...]

B)

Ik moet zeggen, superwazige lay-out met crosstown. heeft het uberhaupt nut om op elke straathoek een metro te leggen? best veel plugins trouwens :)
Nou dat heeft wel degelijk zin, want het zijn combo stops. Metro en bus ineen. Hoe meer hoe beter je traffic draait. Maar, wat is er vaag aan de layout dan?
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:54:
ik kan die lot van die bus en metro op de weg niet vinden, heeft iemand die nog, of weet waar die is?
Mail me even, dan mail ik je terug met de mod, heb hem eindelijk weer gevonden, is de Plugin_DM_TransitSupermod_v2_0.

Je kan ook op simtropolis kijken, daar staat ie ook.
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Volgens mij is die er niet.
Ik kan het je ook niet aanbevelen om ze allemaal te downloaden, want dan verdwaal je compleet in je menu's.
Heerlijk toch :P

[ Voor 53% gewijzigd door MacDokie op 24-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 12:37

Erikie

www.erikie.nl

Ik ben ook weer tijdelijk verslaafd :D. heb nauwelijks lots geinstalleerd (ja lelijke parking lots oid, dus schiet niet echt op ). Zelf vind ik het vrij saai om op een plat veld te spelen, dus heb ik in het begin een paar heuvels gemaakt. 't is nog niet echt veel, maar het ziet er allemaal wel veel vrolijker uit :)

zomaar wat pics na 18 jaar

Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erikie.demon.nl/images/simcity4/8.jpg

heb nu rond de 160K inwoners, 33K in 24K uit. Wegen doe ik ook helemaal niet in rechte vierkantjes, zoals veel mensen dat doen.. da's lelijk :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Erikie schreef op 24 mei 2004 @ 18:20:

heb nu rond de 160K inwoners, 33K in 24K uit. Wegen doe ik ook helemaal niet in rechte vierkantjes, zoals veel mensen dat doen.. da's lelijk :P
Helemaal mee eens. B)

Van die grote vierkante blokken waar je een lineaal langs kan leggen of van die lange rechte snelwegen.
Tuurlijk is dat allemaal veel effectiever en passen er op die manier meer mensjes in je stad maar het ziet er niet uit!. >:)

Maargoed, de een speelt zo effectief mogelijk terwijl een ander meer voor werkelijkheid? gaat.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Domus schreef op 24 mei 2004 @ 00:32:

\o/ \o/ \o/ eindelijk is Crosstown klaar!!

Van de week een nieuwe stad -> Goal = 2000k 8)
hmm, ziet er leuk uit maar heb je vals lopen spelen of niet?
totale afwezigheid van zwarte gebouwen is behoorlijk moeilijk te realiseren zonder gebruik van mods enzo. Vooral traffic is daarvan de oorzaak

Dus ff wat vraagjes: die road top mass transit stations, zijn die identiek aan normale stations of hebben ze ook meer capaciteit
en heb je die job quadruplers of andere mods gebruikt?, of de mod die de capaciteit van wegen verhoogt?
Als het enige verschil met het normale spel de ruimte die de stations innemen is dan ga ik ook eens proberen die road top transit in mijn steden toe te passen
kan ik misschien ook eens van die nare zwarte gebouwen afkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Uiteraard heb ik mods, maar dat voorkwam in mijn vorige stad niet dat de boel zwart werd. En de mass transit stations zitten nu op echt elke straathoek en dat helpt wel een beetje mee.

Vooral de Transit super mod, waar die transit stops on road ook bij zitten, zorgen ervoor dat het verkeer effectievere routes neemt naar de plek des arbeid. Wat realistischer dus, en zorgt er tegelijkertijd voor dat het beter draait.

En verder, tja, industry quadrupler en commercial quadrupler. En zoals je kan zien nog wel een hele hoop plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
De pathfinding mod heb ik ook, waar het verkeer realistischer routes neemt
die en het kunnen plaatsen van bus en metro aan de rand van de weg vind ik nog wel kunnen.
Die job quadruplers zouden niet nodig moeten zijn, vooral die voor de commercie. Als er meer in 1 gebouw passen dan krijg je toch ook minder van die mooie torens? Voor industrie is het vast handig, die neemt dan ineens vier keer minder ruimte in maar bij commercie passen er zowieso best veel banen op een klein stukje. Die gaan de hoogte wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij een andere downloadlokatie voor de landmarks van Maxis.

Ik heb alles volgens de regeltjes gedaan en steeds zegt ie dat mijn serials (SC4 & RH) al geregt zijn en ik wil nu eindelijk wel eens die landmarks en loteditor enzo.

ps Mailen naar ea/maxis maakt niets uit. (geen antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Schaapje_BlaaT schreef op 25 mei 2004 @ 09:50:
De pathfinding mod heb ik ook, waar het verkeer realistischer routes neemt
die en het kunnen plaatsen van bus en metro aan de rand van de weg vind ik nog wel kunnen.
Die job quadruplers zouden niet nodig moeten zijn, vooral die voor de commercie. Als er meer in 1 gebouw passen dan krijg je toch ook minder van die mooie torens? Voor industrie is het vast handig, die neemt dan ineens vier keer minder ruimte in maar bij commercie passen er zowieso best veel banen op een klein stukje. Die gaan de hoogte wel in.
Als je 1 miljoen mensen wilt halen, dan red je het niet met torens. Dan moeten er in die toren ook echt 2x meer mensen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Domus schreef op 25 mei 2004 @ 19:05:
[...]

Als je 1 miljoen mensen wilt halen, dan red je het niet met torens. Dan moeten er in die toren ook echt 2x meer mensen passen.
helaas is gotcity.tk overleden evenals mijn gratis webspace dus geen screenshots maar ik heb een stad van 1 miljoen op een grote kaart geproduceerd met alleen de pathfinding mod. En dat was nog niet eens de max, want het moet er ook leuk uitzien dus die heeft bergen en een rivier. De hoogste dichtheid die ik gehaald heb is 500.000 armelui op een klein kaartje. Als ik er dure torens op laat bouwen en die dan laat vervallen passen er zelfs nog meer mensen op een klein kaartje, maar dan krijg je van die lelijke zwarte ellende. Die dichtheid halen op een grote kaart kun je trouwens wel vergeten, verkeersproblemen voorkomen dat. Anderen doen het beter dan ik, 2 miljoen op een grote kaart zonder zelfs de pathfinding mod is mogelijk

hmm, ik weet niet of het werkt maar ik heb sreenies van mijn stad van 1 miljoen, 500k op een klein kaartje en mijn grootste stad zonder zwarte gebouwen (200k) geupload in een yahoo foto album hier:
http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/harmen66/album?.dir=/4b5f
(vermoedelijk heb je dan een yahoo account nodig)

enneh, weet iemand nog goeie gratis webspace waar ik screenshots kan plaatsen om op een forum te zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 26-05-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gaat deze onzin over? 1 Miljoen mensen op een grote kaart? Rofl. Ik kan er makkelijk 3 miljoen op kwijt. Zit nu al op 500.000 mensen ( EN NEE, alles is vet high wealth) op 1/6e van de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:12:
Waar gaat deze onzin over? 1 Miljoen mensen op een grote kaart? Rofl. Ik kan er makkelijk 3 miljoen op kwijt. Zit nu al op 500.000 mensen ( EN NEE, alles is vet high wealth) op 1/6e van de map.
Verlicht ons met enige uitleg en screenshots van uw gave, Oh simcity-god _/-\o_

(note enigszins sarcasme en scepticisme (schrijf je dat zo :?)) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 26-05-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:12:
3 miljoen kan vast ook nog wel met een saaie vierkante layout
mijn computer laat het een beetje afweten bij 1 miljoen, dus daar begin ik maar niet aan
maar je moet wel ff laten weten of je mods gebruikt en zo ja welke
en het hangt er natuurlijk ook vanaf of je een map met alleen maar R vult
dan passen er natuurlijk stukken meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Magic schreef op 26 mei 2004 @ 13:19:
scepticisme (schrijf je dat zo :?)) :)
Ja, of scepsis.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was lekker bezig met mijn stad, wou ik een road connectie met mijn buren maken, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity13.JPG
terwijl de stad waar ik de connectie naar toe maak een grote vraag naar huizen en commercie heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hmm, ff in dit topic gecheckt, de screenies van fonz staan er gewoon in
Het is de intepretatie van high wealth wat onduidelijkheid geeft
allemaal grote torens die gedegradeerd zijn kunnen natuurlijk veel inwoners herbergen, maar dan is het dus geen high wealth meer he!
Dat ff afgezien ervan dat inwoners niet zomaar opschalen
Ik krijg makkelijk 500.000 op 1/8 map maar 4 miljoen op een grote map is mij tot nu toe nog niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Maar eehm, ik zou dan wel eens een screenie willen zien van een stad met 3 miljoen mensen.

En wat voor pc heb je daar dan wel niet voor nodig. Ik heb een P4 3.2 met een FX5900 Ultra en 1024mb. En bij 1,2 miljoen stottert het af en toe en duurt het renderen ietsje langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 26 mei 2004 @ 11:17:
[...]
enneh, weet iemand nog goeie gratis webspace waar ik screenshots kan plaatsen om op een forum te zetten?
ik gebruik deze tegenwoordig..

http://www.imageshack.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op 28 mei 2004 @ 11:40:
Maar eehm, ik zou dan wel eens een screenie willen zien van een stad met 3 miljoen mensen.

En wat voor pc heb je daar dan wel niet voor nodig. Ik heb een P4 3.2 met een FX5900 Ultra en 1024mb. En bij 1,2 miljoen stottert het af en toe en duurt het renderen ietsje langer...
Hmmm ja maar met wat voor settings :) Alles is relatief he, ik heb geen idee wat m'n settings zijn, standaard denk ik, en bij 250k inwoners hapert het wel, maar de framerate was altijd al dik onder de 60.
Specs:
P4 1.8
Radeon 8500LE 64MB
640MB RAM
+ Gigantisch verneukte install van Windows XP, half jaar niet meer gedefragmenteerd etc=30%-50% performance drop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Ik heb de settings op 1280x1024 en alleen visual effects, sims en shadows op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hmm, ff testen
plaatje van mijn grootste stad:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/439/Uop106M1024.jpg

ja, het lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op 29 mei 2004 @ 13:14:
[...]

hmm, ff testen
plaatje van mijn grootste stad:
[afbeelding]

ja, het lijkt te werken
nice, hoeveel inwoners?

enne, jaar 788? heb je hem soms altijd in ultra fast forward staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
1.06 miljoen inwoners, en het is de eerste stad die ik bouwde en die heb ik steeds aangepast dus de stad heeft al een lange geschiedenis. Voor dure aanpassingen (halve stad slopen voor snelwegen bijvoorbeeld) moest ik sparen en dan ging de tijd op turbo
het doel is een miljoen inwoners en geen zwarte gebouwen maar ik ben er maar mee gestopt toen ik de miljoen inwoners haalde omdat mijn computer het niet trok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik heb nu 2 grote steden (300k) en 1 klein stadje(60k) en het gaat leuk .. goede waardering enzo ..

Maar nu heb ik 1 probleem(mja .. wat is het probleem) .. ik krijg maar geen High-tech indu .. maar mijn inwoners zijn hoog opgeleid .. en me vervuilende indu staat op 15% tax .. en nog bouwen ze :D ..

Hoe krijg ik dus high tech ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zet high-tech altijd op 8% en de rest op 20% ,ook moet je parken maken op die industrie gebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
high tech industrie heeft een hekel aan vervuiling
dus bouw niet op de plek van de oude industrie of bulldoze echt alles weg zodat het schoon is. Parkjes doen ook wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hier 1 pic van mijn grootste stad tot nu toe. Ben er totaal iets van 20 uur mee bezig geweest om tot hier te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/cross.JPG

C/p in browser voor fullscreen

[ Voor 68% gewijzigd door Roberto op 01-06-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
@RS_003:
Je weet dat je avenues (hoofdwegen) en snelwegen ook direct op elkaar kan aansluiten? (Mbv de Tab-toets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dat doe ik toch :? Of zie ik het verkeerd, kijk maar rechts onder, daar zie je een avenue overlopen naar highway toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Dat wist ik dus ook niet he O-) thnx

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.