ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
er handig om te bepalen wat je moet bouwen
Dit stond op het forum van Simtropolis:Ottooo schreef op 10 maart 2004 @ 17:17:
even een klein vraagje: weet iemand of het mogelijk is om een (wegen)tunnel aan te leggen onder een rivier door?
http://www.simtropolis.co...0-4EBB-A57D-1F5A9FD55F1D}
zo direct even uitproberen dus in mijn stad, ook handig als ik ooit eens ga bouwen op mijn rotterdam-regio, voor de maas- en beneluxtunnel
Nader de 1,5 mln R.
Hier een infra-overzichtje:
Het laatste project is Potsdam, de nieuwe stad uiterst links. Dat moet een van de belangrijkste business districts worden, met bijna alleen C. Ten noorden en zuiden daarvan komen dan weer grote woonsteden met bijna alleen R.
Nu ondervind ik echter het nadeel van beginnen met alleen C. Potsdam begint business weg te trekken uit Konradshohe, m'n grootste stad, dat direct ten oosten van Potsdam ligt.
Toch ook maar eens beginnen met de R-ontwikkelingen dus.
De doorlopende paarse lijn van ong. middenboven naar midden-links (Konradshohe) is overigens geen el-trein, maar een monorail.
Ik zal trouwens straks ook maar eens een satelliet-overzichtje laten zien, zodat de wolkenkrabberkes beter te zien zijn. ---> edit: bij dezen:
[ Voor 17% gewijzigd door wicher|IA op 11-03-2004 13:26 ]
Hican.net | IT Blog about all that is interesting.
ik krijg ze namelijk niet gedownload (iets met registreren gaat steeds fout), ze zouden hier moeten staan:
Rush Hour Props
pre-RH props
en als men dan toch bezig is, zou je dan ook meteen de Lot en Bat editors ergens kunnen zetten
'vast dank
Ik ben alleen alles kwijt, vooral aan mijn eerder geinstalleerde gebouwen. Is er ondertussen al (kon nergens in dit topic zo snel niet vinden) een standaard downloadable pakket, zodat je niet 1 voor 1 weer die buildings moet downloaden?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Alles maar gedeinstalleerd en alleen SC geinstalleerd en vervolgens geupdate. Ging goed dus toen RH erop en weer bleken bestanden niet overeen te komen dus ging het niet werken. Ik kreeg wel de melding dat de update succesvol was, maar als ik de update weer draai blijk ik nog een oude versie te hebben
Ook maar de handmatige update geprobeerd, maar zelfde gedoe.
Maf gedoe dus. Is dit normaal?
ps ik heb een legale versie, sterker nog, ik heb SC en RH via play.com besteld en mijn SC versie is Deens
/edit:
Naar aanleiding van bovenstaande. Update is gelukt. Bleek dat ik een chinese versie oid had
[ Voor 8% gewijzigd door Kawa op 20-03-2004 22:01 ]
Is dit een bekend probleem? (Is er trouwens nog een werkende link (.exe) van de patch?)
[ Voor 12% gewijzigd door Ad Hox op 30-03-2004 15:12 ]
Nice, real nicewicher schreef op 30 maart 2004 @ 12:07:
Woei! Ik ben over de 1,5 mln R!
Vooral door ontwikkelingen in West.
[afbeelding][afbeelding]
Hoe maakte je ookalweer die rechter screenshot? Met Region Census?
StuiterLand
Nieuwe screenshots:
SimCity 4 1.0.272.0 patch.Ad Hox schreef op 30 maart 2004 @ 14:58:
Ik heb SimCity 4, en als ik scroll dan valt het spel uit (als ik met de muis scroll dan, pijltjes niet geprobeerd)Ik heb Windows XP, een Abit Siluro (nVidia) 100/200MX 32MB videokaart.
Is dit een bekend probleem? (Is er trouwens nog een werkende link (.exe) van de patch?)
SimCity 4 Rush Hour 1.1.618.0 patch.
Dit probleem dus:
Sinds vandaag kan ik ook burgermeester en verkeersleider gan spelen. Alleen wat een gedoe met updates installeren. Eerste poging SC+RH achter elkaar geinstalleerd en vervolgens geprobeerd te updaten via de autoupdate, maar kreeg de melding dat bestanden niet overeen kwamen en de update niet uitgevoerd kon worden.
Alles maar gedeinstalleerd en alleen SC geinstalleerd en vervolgens geupdate. Ging goed dus toen RH erop en weer bleken bestanden niet overeen te komen dus ging het niet werken. Ik kreeg wel de melding dat de update succesvol was, maar als ik de update weer draai blijk ik nog een oude versie te hebben
Ook maar de handmatige update geprobeerd, maar zelfde gedoe.
Maf gedoe dus. Is dit normaal?
ps ik heb een legale versie, sterker nog, ik heb SC en RH via play.com besteld en mijn SC versie is Deens Maakt opzich niet uit, maar de handleiding kan bij het oud papier. Verder viel het me op dat CD2 erg traag installeerd. Ik hoor een hoop gespin van m'n cdrom en uiteindelijk lukt het wel, maar tis wel ff geduld hebben.
/edit:
Naar aanleiding van bovenstaande. Update is gelukt. Bleek dat ik een chinese versie oid had van RH (terwijl die in een UK doosje zit).
[ Voor 80% gewijzigd door Ad Hox op 30-03-2004 15:47 ]

Ga naar http://simcity.ea.com/ -> Help -> Update -> "If you're having problems or want to manually install the update, click here."
We have detected version 1.0.233.0 on your computer.
The most current update for your game is version 1.0.272.
Update Install: Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match.
En nu?
* Probeert nu ALLE patches in alle talen
** Geeneen patch werd (handmatig), iedere keer krijg ik een error met: Old File not found.
[ Voor 21% gewijzigd door Ad Hox op 30-03-2004 16:01 ]
Heb je on-officiele mods/patches geinstalleerd? Zoja deze verandere de grote van de bestanden die worden ge-update door de nieuwste patch. Als deze bestands grote niet meer klopt dan kan ie ook niet updaten. Mocht je gepatchd hebben met de optie back-up old file, dan moet je even dat oude bestand terug zetten. Dan updaten, daarna weer mods installeren.Ad Hox schreef op 30 maart 2004 @ 15:57:
Sorry:
We have detected version 1.0.233.0 on your computer.
The most current update for your game is version 1.0.272.
Update Install: Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match.
En nu?
* Probeert nu ALLE patches in alle talen
Heb je niets gemod/patched zal je het complete spel opnieuw moeten installeren.
je transportation-view-screenshot openen in een fotobewerkingsprogramma (bijvoorbeeld Photo- of Paintshop), 2 x hoger maken (uitrekken) en dan 22,5° tegen de klok in draaien.Stuiterbal schreef op 30 maart 2004 @ 15:17:
Hoe maakte je ookalweer die rechter screenshot? Met Region Census?
De kleurtjes komen van een mod. De Transportation Map Modd als ik me niet vergis.
Zeg, dat plekje met alleen laagbouw, iets onder het midden, is dat soms je industrietrerrein?wicher schreef op 30 maart 2004 @ 12:07:
Woei! Ik ben over de 1,5 mln R!
Vooral door ontwikkelingen in West.
[plaatjes weggeknipt]
* WillyF is een beetje nieuwsgierig ...
'k Heb nog nooit een stadje met alleen maar industrie gemaakt
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Is inderdaad industrie.WillyF schreef op 30 maart 2004 @ 20:54:
[...]
Zeg, dat plekje met alleen laagbouw, iets onder het midden, is dat soms je industrietrerrein?
* WillyF is een beetje nieuwsgierig ...
'k Heb nog nooit een stadje met alleen maar industrie gemaakt
Dat had je overigens ook zelf kunnen zien, in het plaatje ernaast. Daar staat het namelijk geel aangegeven, dus industrie.
Oorspronkelijk is dat een I-only stad. Wel al behoorlijk oud. Ik wilde in m'n gemengde steden geen vuile industrie, enkel I-HT en misschien wat I-M. Vandaar deze stad gemaakt voor de I-D.
Omdat de stad moeilijk winstgevend was te krijgen, heb ik er al erg lang nauwelijks naar om gekeken. In elk geval is-ie weinig winstgevend dus.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat het effect op de regio als geheel wel heel positief is. Nu is er namelijk wel I-D, maar zonder de negatieve effecten.
Overigens is de stad niet puur I. Er is ook wat C. De vraag was namelijk zo groot dat ik het niet kon laten.
Wat kost hij nu nog in de winkel?

Blijven zoeken en niet telkens SimCity 4 uninstallen?Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 01:38:
Kut. Ik ben Sim City 4 kwijt. Dus niet Rush Hour. Wat nu? Nieuw kopen of door blijven zoeken? Heb echt overal gezocht. Niets uitgeleend.
Wat kost hij nu nog in de winkel?

[ Voor 96% gewijzigd door Stuiterbal op 31-03-2004 14:44 ]
Ik dacht dat dit wel een bekend punt was.sweeper schreef op 31 maart 2004 @ 17:16:
Ik heb de RoadTop Mod (dus geen bushokjes en metrostations), maar nu merk ik dat ik met het rijden met de bus (U-Drive it) niet over deze vakjes heen kan rijden. Er lijkt wel een muur te staan (toch flauw als je naar de andere kant wil en het kan op geen enkele weg
). Ik heb op Simtropolis gezocht maar hier niets over gevonden. Heeft iemand dit ook en/of is er een oplossing voor?
Werd dan geloof ik veroorzaakt door een oudere versie van een transport-mod, die geen roadtop-mt kent.
Nieuwe transport-mod downloaden helpt dus misschien.
Tja, als je pc het begeeft en je moet formatteren. Kan ik ook niets aan doenStuiterbal schreef op 31 maart 2004 @ 14:44:
[...]
Blijven zoeken en niet telkens SimCity 4 uninstallen?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Dankje. Man dat is moeilijk. Ben al meer dan 2 weken kwijtdaves2hd schreef op 01 april 2004 @ 00:10:
http://www.gcshop.nl/details.php?id=447 je zou h'm kunnen bestellen daar. of in de winkel kopen. maar zoals je ziet word hij voorlopig niet goedkoper als het aan ea ligt. suc6 iig met je zoektocht naar je verloren sc4

Een of andere sims2 van EA site is het geworden!!!
BEETJE JAMMER!

DAMNStuiterbal schreef op 01 april 2004 @ 22:30:
Check de datum dude, overal van die flauwe grappen, weet je nog
Dat is dus verdomme al de 3e waarin ik vandaag in stink
tnx!
hulde!
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Iemand deze $$$ residential al gehad? ik vind hem erg koel, helemaal omdat ie precies in het stadshart van m'n nieuwe stad 'Lexxington' staat
Twin Towers

[edit]
Ach, hier even een snel overzicht van Lexxington, plus alle aangelegen suburbs.

Check vooral de havens in het westen, en het 'realistische' vliegveld in het zuid-oosten
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 02:59 ]
Verwijderd
edit: heb em niet alleen gehad .. ik heb em nog steeds. Zelfs meerdere.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 21:01 ]
Verwijderd
http://members.lycos.nl/iuwr/00.JPG
Wonen zoveel mensen:
http://members.lycos.nl/iuwr/01.JPG
als je goed kijkt, kun je 2 van zulke gebouwen ontdekken op het plaatje.
Edit: Ik schat dat er minstens 2 000 000 inwoners zullen komen, als het niet meer wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:49 ]
Als je een plaatje geupload wilt krijgen, kan je hem naar me mailen. Dan upload ik hem wel voor jeVerwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:14:
[afbeelding]
Waar kan je eigenlijk zulke towers downenZie bijv 3
Verwijderd
sjek dit dan:
http://www.simtropolis.com/idealbb/files/downtownMR.JPG
En als je dat vorige niet kon zien:
Verwijderd
Leuk dat je zoveel mensen weet te proppen op zo weinig vierkante meter, but 'it looks horrific'Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 22:46:
Op het groene gebied:
Wonen zoveel mensen:
als je goed kijkt, kun je 2 van zulke gebouwen ontdekken op het plaatje.
Edit: Ik schat dat er minstens 2 000 000 inwoners zullen komen, als het niet meer wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 02:45 ]
Als ik iets dergelijks bij m'n eigen stadjes zou uitproberen, zou ik last krijgen van gruwelijke verkeersopstoppingen....
Nu houd ik de hele tijd mijn linkermuisknop ingedrukt en beweeg mijn muis een beetje heen en weer. Schiet niet op dus
Oh, en voor dingen als plaza's en parkjes, hebben die 'road-access' nodig?
En moeten waterpompen aan het water? Ik heb altijd waterproblemen
Zo
* anandus gaat bouwen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Parkjes hoeven niet aan een weg te liggen. MAar is wel makkelijk als je het doetanandus schreef op 11 april 2004 @ 13:18:
Is er eigenlijk een manier om véél boompjes te planten?
Nu houd ik de hele tijd mijn linkermuisknop ingedrukt en beweeg mijn muis een beetje heen en weer. Schiet niet op dus
Oh, en voor dingen als plaza's en parkjes, hebben die 'road-access' nodig?
En moeten waterpompen aan het water? Ik heb altijd waterproblemen
Zo
* anandus gaat bouwen
Watertorens/pompen hoeven niet bij het water te staan. Ze kunnen zelfs op droge land staan

Ik probeer SC4 Rush Hour te installeren en geeft de foutmelding na 25%. Could not find a file from cd.

Iemand?
Verwijderd
Maar ik zoek een tabelletje dat aangeeft wat de effecten zijn van landmarks/recreation etc op residential en commercial zones. Ik had eerst zo een tabel maar ben die kwijt geraakt. Heb hem proberen te zoeken, maar kan niet meer vinden. Heeft iemand hem nog of weet die de locatie ervan?
Verwijderd
Misschien image van maken en dan met daemon tools te proberen installeren???Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 02:39:
Dikke schop
Ik probeer SC4 Rush Hour te installeren en geeft de foutmelding na 25%. Could not find a file from cd.Nog nooit last van gehad. Schoon gemaakt. Maar het mocht niets baten.
Iemand?
Ja.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 11:23:
Ben ook weer begonnen
Heeft iemand hem nog of weet die de locatie ervan?
En zijn de extra Landmarks alleen via de site van Maxis te vinden?
• Ram aantal keer op Escape zodat je alle submenu's deselecteerd.anandus schreef op 20 april 2004 @ 14:31:
Weet iemand hoe je in een keer meerdere boompjes kan planten? Dus de brush-size kan vergroten ofzo?
• Druk op CTRL+ALT+SHIFT op de knop van landbewerken (de knop waarmee rampen kan oproepen, etc)
• Nu heb je als het goed is weer het oude Godlike-Menu zoals je die hebt voordat je altijd aan je stad begint te bouwen.
• Nu kan je dus ook die manier sneller bomen planten.
• Zoom het verst uit, selecteer het planten van bomen, en houd Shift ingedrukt om een grotere aura te hebben.
De officiele geloof ik wel.anandus schreef op 20 april 2004 @ 14:31:
En zijn de extra Landmarks alleen via de site van Maxis te vinden?
Verwijderd
Stadsgrootte kun je erg makkelijk zelf aanpassen, dus daar zou ik niet speciaal naar zoeken.Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:01:
Weet iemand leuke, mooie regio's??? Om op Simtropolis in de regio-download menus te geraken, moet je geregistreerd staan, maar ik krijg maar geen mail om te bevestigenEn op simcitycentral staan alleen mega grote regio's. Ik zoek eigenlijk gewoon een mooie niet al te grote regio met zoveel mogelijk steden die de maximale grote hebben.
* anandus is wel blij met de dingen van Pegasus, Nexus & Dusktroop
(Zie simtropolis)
En jullie?
De voornaamste mod die ik gebruik is om de pathfinding de verbeteren.
Die is standaard namelijk echt kont. Standaard neemt men de kortste route (ipv de snelste), waardoor iedereen sluiproutes door kleine straatjes neemt (die dan totaal verstopt raken), en de veel snellere snelwegen ongebruikt laat.
Door aan de pathfinding te klooien neemt men al veel meer de snelste weg, wat veel realistischer is. Dit vind ik dan ook verreweg de beste mod.
Nu gebruik ik de Traffic Cop, om dus de pathfinding te verbeteren, maar ook om wat snelheden aan te passen. Zo heb ik de snelheid in straatjes verlaagt, om de andere wegen wat te promoten. Ook vond ik de metrosnelheid onrealistisch hoog. (Die zorgde ervoor dat er in mijn stad met een supermetronet alleen nog maar met metro werd gereisd, wat onrealistisch is.)
• avenuetunnel.dat
Mod zodat je direct een tunnel kan plaatsen als je een hoofdstraat (avenue) over een klein heuveltje doet.
• BridgeHieghtLow&Suspen.dat
Mod die er voor zorgt dat de hoogte eisen van bruggen aangepast worden zodat ze makkelijk te plaatsen zijn.'
• grand railroad.dat
Mod die er voor zorgt dat je de Grand Railroad Station kan bouwen, die je door een bug in SimCity 4 nooit kan bouwen, ookal heb je de minimale eisen behaald.
• News_Filter.dat
Filtert de overbodige spam uit je nieuwstracker.
• Transit_BugFix_RH.dat
Mijn pathfinding mod. Beter gebruik van de wegen, meer gebruik van OV, logischere pathfinding, etc.
Geen van deze mods zijn vals spelen of maken het spel onterecht makkerlijk. Trouwens, ik gebruik geen Traffic Cop zoals wicher maar ik had gelezen op SimTropolis dat je daar dus ook kan aanpassen dat er meer auto's tegelijk in je scherm kunnen komen, en niet zo snel verdwijnen, iets wat ik zo jammer vindt in SimCity 4, autoverkeer dat er niet uiziet.
[ Voor 21% gewijzigd door Stuiterbal op 22-04-2004 12:43 ]
Verwijderd
Hmz in die chart staat dat het disease research center een positief effect zou moeten hebben op commercial zones. Maar wanneer ik "in game" kijk, zie ik een grote rode stip op de positie van disease research lab, op zowel commercial als residential demand...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 13:22 ]
Dat het een positief effect heeft wil toch nog niet zeggen dat er meteen naast willen wonen / bouwen? Het is niet aantrekkelijk om er in de buurt bij te wonen maar het heeft blijkbaar wel een positief effect voor je hele stad.Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:22:
[...]
Hmz in die chart staat dat het disease research center een positief effect zou moeten hebben op commercial zones. Maar wanneer ik "in game" kijk, zie ik een grote rode stip op de positie van disease research lab, op zowel commercial als residential demand...
[ Voor 3% gewijzigd door Stuiterbal op 22-04-2004 14:11 ]
zeg ook niet dat alle mods lame zijn
Verwijderd
Weet ook wel dat het een positief effect heeft, maar het is geen YIMBY building, wat het volgens die charts wel is.Stuiterbal schreef op 22 april 2004 @ 14:11:
[...]
Dat het een positief effect heeft wil toch nog niet zeggen dat er meteen naast willen wonen / bouwen? Het is niet aantrekkelijk om er in de buurt bij te wonen maar het heeft blijkbaar wel een positief effect voor je hele stad.
Ik weet niet of men dit weet, maar de afstand over de diagonale weg wordt niet berekend als de werkelijke lengte, maar alsof de weg zigzagt.
Ter verduidelijking:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1 2 3 A A A \ |_ | \ |_ | \ |_ | \ |_ | \ |_ |_________ B B B |
1: Hoe de weg echt loopt, en zo lang is de diagonale weg dus werkelijk.
2: Dit is hoe het spel de afstand over de diagonale weg ziet.
3: Daardoor is de route via de diagonale weg dus even lang als via deze hoekverbinding. De afstand over de diagonale weg is zo ong. 1,4 x (2^-2, wortel 2 dus) langer dan zou moeten.
Hierdoor verdwijnt het hele voordeel dat diagonale wegen juist hebben. Zou je in de echte wereld een stratenpatroon hebben waarin alle straten recht zijn en recht op elkaar staan, volgens een raster (grid), dan kunnen wegen die daar diagonaal op staan de afstanden op veel trajecten sterk verkorten. Door deze stommiteit van Simcity valt dat effect echter helemaal weg. Je kan diagonale wegen leggen tot je een ons weegt, maar ze hebben nooit effect, de afstand wordt nooit korter dan over de orthogonale (rechte) wegen.
Om deze reden gebruik ik vrijwel alleen nog orthogonale wegen... diagonale zijn alleen maar lastig. Ze zijn 1,4 x langer, en zitten nette zoning in de weg. Alleen kom je zo wel steeds tot een beetje saaie wegenstructuren.
Zou het niet mogelijk zijn de snelheden op schuine stukken met een factor 1,4 te vergroten, dmv een mod? Dan zou het probleem grotendeels verholpen zijn, en het realisme zeer sterk verbeterd.
Maar ja, waarschijnlijk valt er in een mod geen onderscheid te maken tussen orthogonale en diagonale wegen...

Maak hier anders een topic over aan op SimTropolis? Misschien kan die "Mod Squad" je van dienst zijn.
Konradshohe is als m'n eerste stad de 400k R gepasseerd! 180 k C, 1k I, 100% Mayor Rating, ofwel, ik werk de industrie de stad uit en het gaat lekker! De regio is onderhand op 1660k R.
Pics:
Het gebied aan de Noordzijde van het centrum (vooral ten oosten van het Humboldtpark) begint eindelijk tot wasdom te komen. Alle hoge gebouwen ten noorden van de oost-west-avenue zijn nieuw.
In het Zuid-Oosten is ook nog altijd een mooi cluster, dat steeds groter wordt, hoewel het een beetje in een uithoek ligt.
Helaas heb ik nog steeds geen Commerzbank of Messeturm kunnen bespeuren in m'n stadje.
Verwijderd
mmm... ik word nu bijzonder nieuwsgierig. Dergelijke parkjes met vijvertjes (en bruggetjes erover)... die heb ik nog niet eerder gezien....
Verwijderd
Wil je zeggen dat je hier nog nooit bent geweest?WillyF schreef op 28 april 2004 @ 18:34:
die heb ik nog niet eerder gezien....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 19:30 ]
te weinig tijd voor gehad ... helaas...Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:25:
[...]
Wil je zeggen dat je hier nog nooit bent geweest?
De fraaie parkjes, en die mooie toren aan het water zijn inderdaad lots, van www.simtropolis.com.
Er staan nog wel meer gedownloade gebouwen tussen, maar allemaal als growable. (Die dus zelf omhoog groeien, net als normale SC4-gebouwen.)
als je de commerzbank of de messeturm wilt hebben heb je ten eerste meer C in de regio nodig, maar dat zal wel goed zitten in een regio van 1660k Rwicher schreef op 28 april 2004 @ 15:14:
Woei!
Konradshohe is als m'n eerste stad de 400k R gepasseerd! 180 k C, 1k I, 100% Mayor Rating, ofwel, ik werk de industrie de stad uit en het gaat lekker! De regio is onderhand op 1660k R.
Pics:
[afbeelding]
Het gebied aan de Noordzijde van het centrum (vooral ten oosten van het Humboldtpark) begint eindelijk tot wasdom te komen. Alle hoge gebouwen ten noorden van de oost-west-avenue zijn nieuw.
[afbeelding]
In het Zuid-Oosten is ook nog altijd een mooi cluster, dat steeds groter wordt, hoewel het een beetje in een uithoek ligt.
Helaas heb ik nog steeds geen Commerzbank of Messeturm kunnen bespeuren in m'n stadje.
ook nodig: maximale vraag naar Co$$$, wat eventueel te genereren is door een flink aantal Co$$$ kantoren af te breken in de pauze modus
dan de building set op european en 4*4 zonen in een populair gebied
Ik zal eens kijken hoeveel C ik eigenlijk in totaal heb in de regio...Schaapje_BlaaT schreef op 29 april 2004 @ 10:18:
[...]
als je de commerzbank of de messeturm wilt hebben heb je ten eerste meer C in de regio nodig, maar dat zal wel goed zitten in een regio van 1660k R
ook nodig: maximale vraag naar Co$$$, wat eventueel te genereren is door een flink aantal Co$$$ kantoren af te breken in de pauze modus
dan de building set op european en 4*4 zonen in een populair gebied
Voor de sloopmethode ben ik eigenlijk een beetje huiverig... Ik wil m'n andere Co$$$ ook niet kwijt, en erg realistisch vind ik het ook niet.
Ik hoop eigenlijk dat ze ooit vanzelf opkomen. Wel probeer ik al m'n zoning wat aan te passen. Eerst was het overwegend 6x6, maar ik verander een deel naar 4x4 om bepaalde gebouwen meer kans te geven.
Ik was hier ook nog niet echt geweest. Ik had nu even 3,5 uur over

Met die Oppie Canals, de Rubik Surface Water en de Reg Pond Kit (die ik niet op SimTropolis gevonden heb, maar van een Duitse site heb gevist) moet ik wel een eind komen om Almere te maken (wat mislukt is met het omzetten van een foto naar een region).
(clickable)

Stats: 480000 plp
Ik maak veel winst door mijn tolpoorten bij alle bruggen en snelwegen. Heb ook bijna 200milj. in kas
Wat moet ik doen om er meer mensen in te krijgen. Ik heb al rond de 550000 gezeten maar op de een of andere manier gaat de demand voor commercie niet meer omhoog. En daar baal ik een beetje van. Ik kan steeds rezonen naar commercial of naar residential maar inwoners komen er niet bij.
Ik wil meeeeer mensen. Ik weet dat het kan, heb op deze region ook een stad met meer dan 1,2Milj. inwoners. Maar op de een of andere manier lukt dat dus niet bij deze stad. Ze willen maar niet komen. Klote sims
En laat ik jullie voor zijn....ik cheat niet.
oh ja mocht je het je afvragen....dit is een region map van Amsterdam
[ Voor 9% gewijzigd door MacDokie op 06-05-2004 13:08 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
traktor scratch!
Lots en Bats zijn echt gaaf, ik kan zo'n 40 meer landmarks bouwen, subways stops op straten ipv ernaast (heeeel makkelijk dus). Ik heb ook Lots met 7000 banen erin. Heel makkelijk als je op een res zone even geen werk hebt.
Overigens is bovenstaande screenie bijna zonder lots en bats. Ik ben nu met een nieuwe bezig, en die zit nu na 55 jaar al op 680K res. Op bovenstaande screenie had ik na 175 jaar pas 500K.
Maar wat het verschil is tussen een lot en een bat moet je me niet vragen.
Kijk hier om ze te downen en er achter te komen:
www.simtropolis.net
en
www.simcitycentral.net
Verwijderd
Zitten trouwens ook een paar behoorlijke fouten in. The World Trade Center bijv .. als je daar gelijk 2 van wilt neerzetten, krijg je maar 1 gebouw ..

Verder zeer nice.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:20 ]
Dat ligt aan jou, je moet (geloof ik) even de laatste Rush Hour-patch downloaden, dan doet de night-lighting in BAT-gebouwen het wel.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 21:20:
Ik heb ook de Lots en Bats ontdekt ..
(...)
Zitten trouwens ook een paar behoorlijke fouten in. (...) Verder krijg ik bij nacht geen licht uit de meeste gebouwen, terwijl op Simtropolis je een plaatje ziet van hetzelfde gebouw bij nacht met vet mooi licht![]()
(...)
Klopt, weet jij toevallig ook waar ik die plop plugins kan krijgen van CSX en BSC ofzo? Sommige lots en bats werken bij mij namelijk niet en ik krijg dan een soort cadeaupakketje als ik iets wil neerzetten. En ik heb het idee dat er wel mooie nog bij zittenwicher schreef op 07 mei 2004 @ 13:46:
[...]
Dat ligt aan jou, je moet (geloof ik) even de laatste Rush Hour-patch downloaden, dan doet de night-lighting in BAT-gebouwen het wel.
Als het goed is zouden die ook gewoon op Simtropolis moeten staan, als props.Domus schreef op 07 mei 2004 @ 14:08:
[...]
Klopt, weet jij toevallig ook waar ik die plop plugins kan krijgen van CSX en BSC ofzo? Sommige lots en bats werken bij mij namelijk niet en ik krijg dan een soort cadeaupakketje als ik iets wil neerzetten. En ik heb het idee dat er wel mooie nog bij zitten
Ik heb hier zelf echter ook nog steeds een beetje moeilijkheden mee gehad.
Het WTC is waarschijnlijk het probleem die heeft toch gigantisch veel commerciële banen? Dan is er natuurlijk geen vraag meer naar C op de normale manier.Domus schreef op 05 mei 2004 @ 00:09:
Ik heb een probleempje met de volgende stad:
(clickable)
[afbeelding]
Stats: 480000 plp
Ik maak veel winst door mijn tolpoorten bij alle bruggen en snelwegen. Heb ook bijna 200milj. in kaszoals je ziet.
Wat moet ik doen om er meer mensen in te krijgen. Ik heb al rond de 550000 gezeten maar op de een of andere manier gaat de demand voor commercie niet meer omhoog. En daar baal ik een beetje van. Ik kan steeds rezonen naar commercial of naar residential maar inwoners komen er niet bij.
Ik wil meeeeer mensen. Ik weet dat het kan, heb op deze region ook een stad met meer dan 1,2Milj. inwoners. Maar op de een of andere manier lukt dat dus niet bij deze stad. Ze willen maar niet komen. Klote sims![]()
En laat ik jullie voor zijn....ik cheat niet.
edit:
oh ja mocht je het je afvragen....dit is een region map van Amsterdam
Verwijderd
Site is weer up. Staat dus hiericegodd schreef op 09 mei 2004 @ 14:22:
wie heeft Road Top Mass Transit v2.0 voor mij?. want hun site is down
Nou dat dacht ik inderdaad ook, maar het zijn de WTC gebouwen zonder banen. Ik heb er 4 in totaal[CSC]Outlaw schreef op 09 mei 2004 @ 16:31:
[...]
Het WTC is waarschijnlijk het probleem die heeft toch gigantisch veel commerciële banen? Dan is er natuurlijk geen vraag meer naar C op de normale manier.
Verwijderd
Edit: iets verder gelezen dan mijn neus lang is:
How to get the most out of your B.A.T. experience
B.A.T. has opened up possibilities with custom buildings in SimCity 4 Deluxe like no other tool before it. To get the most out of your B.A.T. when you play SimCity 4 Deluxe you will want to apply this new update to your game. The update will enable those custom buildings that have night time effects to display properly in the game.
To get this update click on the "SimCity 4 Update" link found right here.
Heb dus licht .. moest eerst op het zonnetje klikken voor dag.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:14 ]
Verwijderd
Kan niks vinden:
http://www.simtropolis.co...pe=all&startrow=1&Str=bus
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:52:
Heeft iemand ook een linkie naar een busstop op de weg zelf? (Dus dat als ik een weg bijv aanleg, dat ik dan ook gelijk een weg MET busstop kan aanleggen waar ik dat wil). Ik kan alleen maar stops vinden, waar het nog steeds 1x1 NAAST de weg inneemt (en dus kostbare ruimte inneemt voor high commerce of residence).
Kan niks vinden:
http://www.simtropolis.co...pe=all&startrow=1&Str=bus
icegodd schreef op 09 mei 2004 @ 14:22:
wie heeft Road Top Mass Transit v2.0 voor mij?. want hun site is down
Verwijderd
Voor de moderators: Alsjeblieft willen jullie dit even laten staan? Ik wil namelijk een discussie voeren over datgeen wat er op het plaatje staat. Zoals jullie kunnen lezen (misschien ook niet, maar download het plaatje dan maar) heb ik duidelijk mijn mening op het plaatje gezet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 14:08 ]
Zo'n gigantische screenshot is nu niet echt nuttig.
Maak anders zelf een mooiere mod. Zou ik heel fijn vinden, want nu is het inderdaad niet zo mooi.
De normale situatie van SC4, dat je steeds hoekjes uit huizenblokken moet slopen voor bushaltes en metrostations vind ik echter ook niet handig en realistisch. Dan vind ik de Roadtop-MT-mod toch realistischer, alleen het uiterlijk is wat minder.
[ Voor 52% gewijzigd door wicher|IA op 11-05-2004 17:53 ]
Verwijderd
Ik vind het er niet helemaal lekker uit zienVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:05:
Hier is versie 2.1 trouwens .. http://www.simtropolis.co...m?section=MODS&detail=251
Voor de moderators: Alsjeblieft willen jullie dit even laten staan? Ik wil namelijk een discussie voeren over datgeen wat er op het plaatje staat. Zoals jullie kunnen lezen (misschien ook niet, maar download het plaatje dan maar) heb ik duidelijk mijn mening op het plaatje gezet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening.
[afbeelding]

In grote steden heb je vaker van dat soort mass-transit knooppunten.
Ben benieuwd of de pathfinder er goed mee om kan gaan.
Verwijderd
Overigens zit ik op bijna 500.000 inwoners op nogsteeds datzelfde stukkie.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dit topic is gesloten.