[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.703 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1869.jpg
Sim City 4 - Rush Hour - deel 2

:) Vorige Topic:

:) Officiële Sim City 4 websites:

Officiële Sim City 4 Site

:) Onofficiële websites van Sim City 4 Rush Hour:

Simtropolis
SimCityCentral

:) Download Regio's:

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/shot1.jpg Amsterdam
Download
Credits LeXx (Designer) / Upke Dupke (Uploader)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ottooo/sc4/rdam.jpg Rotterdam
Download
Credits Ottooo (Designer) / Upke Dupke (Uploader)
Story Sim City 4 - Rush Hour
Transportation is the pulsing life-blood of every city and is the number one requested area to expand upon among SimCity 4 fans," said Lucy Bradshaw, Vice President and Executive Producer of the game at EA's Maxis studio. "Players will experience the thrill and power of creating and controlling the ultimate transportation utopia in SimCity 4 Rush Hour."

Players will put their Sims on the road to happiness as they take control of their city's transportation. Players can accelerate their Sims on their way to work or play with a wide variety of new transportation options. They can create the elevated train networks of Boston, the wide- avenues of New York, or the winding one-way streets of San Francisco. Players also will be able to develop a seamless mass-transit system including rail, subway, or even a scenic ferry service that connects to a greater regional travel network. With all-new problem-solving maps and tracking tools, players will be able to see the pulsing flow of traffic, map out the most efficient routes, and quickly get Sims from one city to another.

For the first time, players will take charge of vehicles in their cities. Is the fire department stuck in traffic on its way to a four-alarm fire? Players will take direct control of the "hook and ladder" and pursue the quickest route to the blazing inferno. Players will also solve missions such as catching car-jackers and thwarting bank robbers to earn reward buildings and other vehicles. As players gain traction by fixing transportation problems and solving missions, they will watch their mayor approval rating soar and their Sim population grow! They will also be able to put their Sims on the move in new cars, ferries, helicopters, and zeppelins.

New to SimCity 4 Rush Hour are a variety of new bridge options and the ability to create a city based on a modern European building set. Players will also be able to add popular structures to their cities such as historic train stations, classic Americana road marks, or European tourist attractions. They can make their final mark as mayor and personalize their city by labeling street names, mountains, neighborhoods, and points of interest.

True to the SimCity series, the expansion pack will also feature new disasters. Car accidents and train derailments can wreak havoc throughout the city and snarl traffic. Players may test their nerve and stop a car at the intersection of a rail road and watch what happens next. Players also will be able to start a UFO alien invasion and watch the abduction of Sims, the destruction of buildings, and the creation of crop circles. Others may want to take control of their own flying saucer and create mayhem. Players can now put their foot on the gas and get their Sims on the go in SimCity 4 with SimCity 4 Rush Hour.

Sim City 4 - Rush Hour is alleen bespeelbaar, als je de originel Sim City 4 bezit
Gebouwen:
For the first Sim City 4 expansion pack, "Rush Hour", we wanted to offer up a new building set to compliment those which had already shipped with the core product. There were several considerations in determining, firstly, what style/period of architecture would best supplement those already offered in the world of SC4, and secondly, which region/city might directly inspire the new set.

The options that shipped with the core game were modern Houston, 1890's Chicago and 1930's New York City, and the idea was to showcase examples of the more notable buildings and houses of those places and times. So as your cities grow you can start to see a more rich variety of offerings, with monolithic manifestations of the ultra-modern sprouting up down the block from an old brick edifice with hundred-year-old patinas.

Okay so we've pulled from some pretty disparate places around the US, and we feel that we've established a good range of styles that infuse your cities with the breadth of architectural "characters" to yield the ideal diverse metropolis of today. Well, diverse enough for us here in the U.S. perhaps, but let's tap back into the Old World at this point, where it is not as likely that the latest mini-mansions or cheap tenements in Houston resonate with anyone, inspiring fond memories of that last trip to visit aunt Thelma-Lou in River Oaks, just off of Westhiemer. Huh? Exactly.

So for the latest building set style for SC4 we opted for a contemporary European look, specifically German, bringing a huge (and fast-growing) number of SC players into the loop. We largely pulled from the spirit and dynamism of modern architectural milestones in and around Berlin and Frankfurt, places where you can find some outrageously creative works in glass, aluminum, granite… works of art in which people happen to live and work!

There have been bold and stunning developments in European architecture lately, and we looked closely at numerous other regions/cities throughout the old world, but honed in mostly on the modern German as a source of inspiration. Germany's legendary "fertile grounds" for radical new developments has played out especially well in the field of architecture this last decade, and we felt we had identified an overall design sensibility that was sufficiently unique from the Houston set, which, though also modern, is generally more restrained and more composed, even a bit somber, in comparison.

When first charged with the task of determining which architectural style to mine for the latest building set, I had started out with a stubborn determination that we should go with any number of the marvelous older European architectural styles. I confess to having been rather partial in this area, generally preferring the traditional over the modern in virtually all manners of artistic expression, chief among them being ARCHITECTURE!

I am one of those traditionalists who perhaps never fully recovered from the dreaded legacy of the Bauhaus movement of the early 20th century, where the agenda was to dispense with the ornamental vestiges of Europe's architectural past, and to keep this art in step with other profound and radical developments in philosophy, art and science of the times. This meant, to me, glass-and-steel-boxes-with-no-character-or-warmth. No fun! I was determined to tap the earlier traditions, which to me were all about charm and elegance, etc. Well I will leave it at etc., as I could go on and on about this… but that wouldn't be fun for you, only me.

Let's skip ahead to the part about how this new thinking in architecture, as manifest in the great capitols of Europe lately, has won me over. Largely under the pretense of due diligence, I dutifully flipped through some books on the "illegitimate" subject… but gradually (you guessed?) I was drawn in more and more, and came to appreciate the paradoxical co-existence of old and new sharing the same zones. Eventually I was won over completely, and furiously began collecting reference materials on the great office towers, villas, and run down shanties for low-wealth housing units (though I have to say this was a challenge given the comparative high standard of living even the poorest Germans enjoy) with my relentless and hard-working partner in this endeavor, Evan Magers.

So in large part over the course of my explorations for your new building set, involving up-close scrutiny of the creativity and craft that went into these spanking new buildings, I have come to really appreciate the new stuff! Hey, they are using color and form in fun ways (fun, but not silly) and are elegant and stately in very different ways. And these things are somehow plausible, worked in between eight-hundred-year-old cathedrals and eighteenth century row-houses. German city planners and architects have had to think quite a lot about how to address this challenge in the post-war years, and there are some very interesting and inspiring solutions apparent. Well, this indeed has been a consideration of mine, as we must account for the fact that this sort of phenomenon plays out regularly in the game.

We believe that we have successfully integrated this new building set into the already robust environment of Sim City 4, and that it serves to further enhance the breadth and complexity of the world. We'll know soon enough if we have indeed succeeded, as we expect to be hearing from you!

Paar gebouwen die je kan krijgen in Sim City 4 - Rush Hour.
Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-1.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-2.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-3.gif Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sims_rushhour/buildings/images/building-4.gif
Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2471.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2472.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2473.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2474.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2475.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2476.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2477.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2478.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2479.jpg

Sceenshots made by: LeXx

Systeem Specifications
Minimale Configuratie
• Windows® XP, Windows ME, Windows 2000, Windows 98 (Windows 95 en Windows NT worden niet ondersteund)
• 500 MHz Intel® Pentium® III of AMD® Athlon™ processor
• 128 MB RAM (256 MB RAM voor Windows XP)
• 8x-speed cd-rom/dvd-romspeler
• 1.4 GB vrije harde-schijfruimte, plus ruimte voor opgeslagen games (extra ruimte is nodig voor het Windows wisselbestand en de installatie van DirectX™ 8.1)
• Grafische kaart met 32 MB videogeheugen en DirectX 7.0-compatibel stuurprogramma (driver). Voor 3D-acceleratie heb je een 16 MB Direct3D™- compatibele grafische kaart nodig met een van de volgende chipsets:
NVIDIA® GeForce4™, NVIDIA GeForce3™, NVIDIA GeForce2™, NVIDIA GeForce256™, NVIDIA TNT2™, NVIDIA TNT™, ATi® Radeon™ 9700, ATi Radeon 9000, ATi Radeon 8500, ATi Radeon 7500, ATi Radeon 7200, ATi Radeon 7000, ATi Radeon, Matrox® Parhelia, Matrox G550, Matrox G450, Matrox G400
• DirectX 7.0-compatibele geluidskaart
• Toetsenbord
• Muis

Aanbevolen Configuratie
• 800 MHz of snellere Intel Pentium III of AMD Athlon
• 256 MB RAM of meer
• Grafische kaart met 32 MB of meer videogeheugen en ondersteuning voor Direct3D, plus een DirectX 7.0-compatibel stuurprogramma (driver)
Frequently Asked Questions (FAQ)
Hieronder vindt je de meest gestelde vragen van GoT'ters van het spel SIm City 4 Rush Hour. Staat de vraag van jou er niet bij? Meld het dan even in dit topic. Dan kan ik het snel even in adden!

....
GotCity.tk
Heb je een mooie stad gecreeërd? En wil je dat andere GoTters hem willen zien? Ga dan nu naar de site die hieronder staat vermeld.
GoT Sim City 4 - IRC:
Made by: BMWM3™

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 28-02-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 18:19

Stuiterbal

What noise does the tiger make

Geen vermelding naar #SimCity? ;(

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Zou je de startpost iets kunnen aanpassen, zodat die de layout niet verpest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46

Upke dupke

Oompa Loompa

offtopic:
Lol, hij is al een week bezig over deze start post en nu is het een fiasco omdat de start post the layout verpest _/-\o_ ;)

Lexx heeft inderdaad een zeer mooie regio gemaakt mijn complimenten, welke andere Nederlandse gebieden kunnen we nog van je verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangepast, B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

:| Uhm, het System Specification blok is bij mij nog breder als de rest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Upke dupke schreef op 17 november 2003

Lexx heeft inderdaad een zeer mooie regio gemaakt mijn complimenten, welke andere Nederlandse gebieden kunnen we nog van je verwachten?
Thank you, thank you all verry mutsj 8)

Misschien dat ik in de toekomst nog een map maak, dan zal het waarschijnlijk Rotterdam worden (goed idee Champy2004)

Maar aangezien dat waarschijnlijk ook weer een flink aantal uurtjes werk zal worden moeten jullie dat niet binnenkort verwachten, als ik weer zin in heb zal ik hem doen, dan post ik hem natuurlijk weer in dit topic.

Ik ga eerst Amsterdam volbouwen, kijken of dat een beetje na valt te maken :9
(1ste probleem al: Geen tunnels onder water in SC4 :/ )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 17-11-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-06 20:53
Onderwater tunnels zijn best te maken, het is alleen een gedoe
Maar het werkt wel, er is bewijs dat de sims de tunnels gebruiken

http://www.simtropolis.co...77-44F2-B3B3-FB5DE2DA59A1

oh, en een Rotterdam kaart is al gemaakt, hij is te downloaden op simtropolis
er staan ook twee kaarten van Nederland tussen
http://www.simtropolis.co...artrow=10&Category=Europe

enneh, mooi gedaan die Amsterdam kaart, ik ben wel benieuwd hoe die eruit gaat zien met een stad erop

[ Voor 42% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 17-11-2003 14:12 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Hey, die tunnel is echt gaaf _/-\o_ ! Dat ga ik ook proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64858

hoe krijg ik een terrein aantrekkelijk voor hightech industrie?
ik heb nu een beetje Ht midden in de commercie :Y)
ik heb nu een stad met 180000 inwoners en het is helemaal volgebouwd, maar er komen van die gebouwen met 7000 inwoners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
HT wil hetzelfde als R$$$ hebben
dus in elk geval geen vervuiling van de lucht of het water, en parkjes helpen een hoop

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe moet ik dat aanpakken zo'n vervuilend industrie gebied omtoveren in een hightech industrie gebied? veel parkjes plaatsen en oude industrie deleten en bomen plaatsen?
en mijn schoolkamp lot doet het niet, mijn busstation lot ook niet, ik heb ze in de map plugins gedaan(in mijn documenten) en ik kan ze niet bouwen, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Seyxley > Vervuilende Industrie naar HT... Tja de belasting van D-I en M-I verhogen naar 15 - 20% en parken aanleggen en dan zie je dat D-I en M-I Langzaam gaat vervallen. Dan dezonen en dan naar een paar jaar als de vervuiling minder is geworden dan zie je langzaam HT opbouwen. :+ S6

___

En met de Lots. Niet in de mijn documenten "Plugins" gooien. Maar in je Game directory.. Dus (standaard) C:\Programm Files\EA Games\Simcity 4\Plugins\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Mijn eigen ervaring is dat je een oud vervuilend en stinkend industrie gebied snel kan omtoveren tot een high tech AMD Fabriek industrie gebied door alle gebouwen van de vervuilende industrie te slopen en er meteen allemaal bomen te planten.

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schaapje_BlaaT schreef op 17 november 2003 @ 14:06:
Onderwater tunnels zijn best te maken, het is alleen een gedoe
Maar het werkt wel, er is bewijs dat de sims de tunnels gebruiken

http://www.simtropolis.co...77-44F2-B3B3-FB5DE2DA59A1
Damn ja, dat deed ik vroegah ook in SC3, helemaal vergeten, thnx!
oh, en een Rotterdam kaart is al gemaakt, hij is te downloaden op simtropolis
er staan ook twee kaarten van Nederland tussen
http://www.simtropolis.co...artrow=10&Category=Europe
K'heb hem gezien die map van Rotterdam, maar hij is klein en je mist de havens. voor de rest netjes gedaan.
enneh, mooi gedaan die Amsterdam kaart, ik ben wel benieuwd hoe die eruit gaat zien met een stad erop
Ben d'r nu mee bezig. over een paar dagen post ik wat screenies. k'vraag me alleen af hoe ik trams moet gaan doen. denk monorails, of gewoon spoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 17-11-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LeXx > Waarom dan geen monorail? Die heeft d8 ik 2x zoveel capaciteit.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908 schreef op 17 november 2003 @ 16:44:
Seyxley > Vervuilende Industrie naar HT... Tja de belasting van D-I en M-I verhogen naar 15 - 20% en parken aanleggen en dan zie je dat D-I en M-I Langzaam gaat vervallen. Dan dezonen en dan naar een paar jaar als de vervuiling minder is geworden dan zie je langzaam HT opbouwen. :+ S6

___

En met de Lots. Niet in de mijn documenten "Plugins" gooien. Maar in je Game directory.. Dus (standaard) C:\Programm Files\EA Games\Simcity 4\Plugins\
ik heb ze nu in die map gezet en ik kan ze nog niet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Er is waarscheinlijk iets mis met die plugins. Alle plugins die ik heb geinstalleerd staan in die folder en werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nu bezig in mijn nieuwe regio (Amsterdam) LeXx bedankt

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 24-11-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908 schreef op 17 november 2003 @ 18:15:
Ben nu bezig in mijn nieuwe regio (Amsterdam) LeXx bedankt en nu ziet mijn 1ste stad er zo uit...

[afbeelding]

Zoals je ziet veel D-I Maar HT komt op gang :+
ziet er goed uit :*)
ik ga ook aan een nieuwe stad beginnen, mijn oude is eigenlijk een beetje vern**kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908 schreef op 17 november 2003 @ 17:32:
LeXx > Waarom dan geen monorail? Die heeft d8 ik 2x zoveel capaciteit.. 8)
je bedoeld 10x zoveel vergeleken met trams, maar niet echt realistisch ;)

Ik laat ze weg in Amsterdam, tenminste realistische verkeersproblematiek })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:16
Ik ben nu ook verslaafd en owu in 1 stad alleen maar D-I, maar er kwam veels te veel M-I en de vraag naar D-I in buursteden was nog steeds heel hoog :(

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ben met Amsterdam centrum begonnen, gaat goed.. jammer van ratio 4:6, daardoor zijn de eilanden net té klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht je dat ze in het echt zo groot waren? :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 13:10

limit28

Loading.....

ergens in de oude topic hadden ze NL treinen, maar kan neit meer terug vinden. kan iemand misschien de link geven waar ik kan downloaden

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:05

Mike78

Always

limit28 schreef op 20 november 2003 @ 11:40:
ergens in de oude topic hadden ze NL treinen, maar kan neit meer terug vinden. kan iemand misschien de link geven waar ik kan downloaden
Kijk even op www.simcitycentral.net daar staan ze op de site.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• limit28
  • Laatst online: 08-05 13:10

limit28

Loading.....

Mike78 schreef op 20 november 2003 @ 11:41:
[...]

Kijk even op www.simcitycentral.net daar staan ze op de site.
THX _/-\o_ _/-\o_

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86610

mmM Rushhour dus al uit :( ik zal eens kijken in de winkel
:P of is dit niet een nieuwe versie _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Anoniem: 86610 schreef op 21 november 2003 @ 06:42:
mmM Rushhour dus al uit :( ik zal eens kijken in de winkel
:P of is dit niet een nieuwe versie _/-\o_ :Y)
Anoniem: 85908 schreef op 17 november 2003 @ 00:12:
De uitbreidingsset voor Sim City 4 : Rush Hour Ligt sinds 22 september in de schappen bij de bekendste verkoopadressen.

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Um, shit, sinds ik jullie 1e grote topic gelezen heb, heb ik weer SC4 uit de kast en even RH uit het dorp gehaald.

Ik ben nu verslaafd.

Mijn stad Kloof loopt nu aardig stabiel, en het lukt me om de high-rise op gang te krijgen.

Ik ben zeker tevreden met Rush-hour. Al die kleine details en de hoofdstraten. Echt kewl.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

L3TUC3 schreef op 22 november 2003 @ 03:00:
Um, shit, sinds ik jullie 1e grote topic gelezen heb, heb ik weer SC4 uit de kast en even RH uit het dorp gehaald.

Ik ben nu verslaafd.

Mijn stad Kloof loopt nu aardig stabiel, en het lukt me om de high-rise op gang te krijgen.

Ik ben zeker tevreden met Rush-hour. Al die kleine details en de hoofdstraten. Echt kewl.
Zo ging dat bij mij ook. Kun je nagaan waar zo'n topic wel niet goed voor is. :*)

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik ben blij dat de reden waarom ik gekapt met SC4 is opgelost met RH. Infrastructure's a b*tch.

Ben nu blij in de weer met rotondes (thnx voor die link naar sccentral.), alleen jammer dat ik nu mijn oude stad niet kan upgraden, of een boel sloopwerk is benodigd.

Sakkerloot, ik kan gewoon niet typen, krijg nu zoveel ideeën.

Kom misschien later eventjes terug met bevindingen.

/ben weer ff met een bug.

Omdat ik nu aan het experimenteren ben met rotondes, heb ik er een aantal gebouwd om te kijken of de boel daadwerkelijk goed stroomt.

De kleintjes (9 tiles, middelste sier, rest 1-way in een rondje) werken goed en zijn errug handig in low en mid density res en com. Zowel streets als roads geven een mooie flow, tenzij er teveel sims gaan forenzen.

De middelgrote, (denk hoofdstraatniveau) hebben een bug. Omdat ik een precieziefreak ben moet mijn rotonde uiteraard ook twee banen hebben. B) .

Sleep een hoofdstaat vanuit N naar Z, W naar O, O naar W en Z naar N, maar maak geen kruispunt (wel duh, we willen een rotonde ;) ) laat vier (vierkantje) tiles in het midden open.

Sleep een 1-way dwars over het uiteinde van elke hoofdstraat op het punt waar je ze wil connecten. Dit gaat goed bij elke hoofdstraat behalve bij die van W-O (ik probeer de rotonde rechtsom te creëren, dus ik sleep dwars ( van N naar Z) een 1-way. Maf genoeg heb ik met geen mogelijkheid een manier gevonden om die 1-way aan te kunnen sluiten, terwijl dit perfect bij de rest ging :? Nu is mijn mooie rotonde maar driekwart.

1 tile naar links (westen) kan je wel een 1-way kan leggen, alleen steekt er nu een kopje hoofdstraat in de rotonde. Lelijk.

De tweede baan ging perfect.

Echter heb ik ondervonden tijdens de U-drive-it dat de binnenste baan bij de overgang van hoodstraat/1way niet als weg wordt gezien, maar als off-road. Ik zie toch duidelijk een weg liggen?

[ Voor 67% gewijzigd door L3TUC3 op 22-11-2003 18:29 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52034

Ik meen me te herinneren dat er in een tutorial wordt gezegd dat de low-density residential zones geen water nodig hebben. Weet iemand of dit klopt en of dit ook geld voor industrial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
Anoniem: 52034 schreef op 22 november 2003 @ 22:54:
Ik meen me te herinneren dat er in een tutorial wordt gezegd dat de low-density residential zones geen water nodig hebben. Weet iemand of dit klopt en of dit ook geld voor industrial?
R$ bouwt ook zonder water ja, je moet dan alleen geen grote villa's verwachten. Boerderijen hoeven ook geen water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 17:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe leg ik kleine plasjes water aan? Leuk voor een vijvertje ofzo. Ik heb geen Rush Hour...... Ik wil graag een strandje aanleggen, vandaar dus.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

AW_Bos schreef op 23 november 2003 @ 13:58:
Hoe leg ik kleine plasjes water aan? Leuk voor een vijvertje ofzo. Ik heb geen Rush Hour...... Ik wil graag een strandje aanleggen, vandaar dus.
In SimCity 4 is dat niet mogenlijjk (in Rush Hour ook niet) of je moet de grond zodanig verlagen dat je bij het grondwater komt (zeespiegel)...

Idd wel jammer dat die feature er niet meer is zoals in SimCity 2000. :/

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Zo, ik ben ook maar weer eens een stadje opnieuw begonnen, aangezien ik mijn vorige savegame niet meer kon herladen na een winxp herinstall. :/
Hier alvast een resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim20.jpg

Om ervoor te zorgen dat ik zo min mogelijk last krijg van auto-files, heb ik een paar metrotjes aangelegd :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim18.jpg

En zie daar, 3x zoveel metro verkeer dan de auto :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim19.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Mooi man! Echt goed systeem wat je daar hebt. Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:26
Ik heb even een heel ander vraagje, ik heb de Engelse Simcity4 maar nu wil ik de Nederlandse RH kopen, werkt dat samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Bij mij werkt het andersom, Nederlandse Simcity en Engelse RH.. maar ik heb de nederlandse Simcity engelse taal gekozen bij install.. Ik dnek dat het andersom dus ook wel werkt als je engels kiest als taal in NL RH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Wokkel1982 schreef op 25 november 2003 @ 16:47:
Ik heb even een heel ander vraagje, ik heb de Engelse Simcity4 maar nu wil ik de Nederlandse RH kopen, werkt dat samen?
Bedoel je "Ik heb SimCity 4 gedownload [Engels] en nu wil ik toch maar RH kopen, kan dat?" of bedoel je "Ik heb SimCity 4 legaal en in het Engels geïnstalleerd, nu wil ik RH kopen, kan dat?"'

In het laatste geval moet het wel lukken.

---------------------------------------------------------

SimCity 4 Rush Hour 1.1.638.0

Downlad 'm hier!

• Corrected X-ray shadows on camouflage tank for U-Drive it mode.
• Adjusted foam spray effect for firefighters fighting toxic spills.
• Addressed issues related to U-Drive it mode while volcano disaster is active.
• Fix for random issues that may arise when dragging a diagonal power line across zones in specific manner that creates a connected orphan pole in a segment.
• Renderer updates to avoid memory corruption when model instance has an invalid position.
• Updates to paths to improve clipper that was transforming stop points into single-point paths.
• Intel i830/845/865: Fixed graphics rules to allow hardware and to disable color cursor.
• Addressed issues related to burning tree stump.
• Fix for airplane sometimes taxiing above the airfield.
• Implemented safety code for query.
• Fix for relatively obscure problems that occur when moving vans are created on a tile with a complex paths.
• Implemented a general-purpose fix for any remaining yet-to-be-discovered cases of a bad orientation vector.
• Fix for issue where networks loaded from a saved city would not properly re-initialize their connection bitmap.
• Updated Localized strings.
• Updates for My Sim messaging. The issues would arise when moving a My Sim out of a city at just the right time.
• Fix for reported location of sky diving mission.
• Fix for query incorrectly reporting trip length after abandonment.
• Fix for incorrectly reported commute time during inter-city travel.
• Path fixes for various networks and intersections.
• Texture fixes for several one-way/avenue intersections.
• Fix for several network intersection resolves.
• Improved usage of parking lots and transit stations.
• Improved synching of foundation vs. building height.
• Improved variety of industry building development.
• Fix for intercity commute where bus traffic was periodically being treated as car traffic.
• Fix for being able to drop highway ramps over buildings.
• Adjusted toll booth capacities for 2-tile wide toll booths.
• Fix for prevention of pedestrians from using neighbor connections.
• Fix for elevated train volume not being reported in the traffic volume graph.
• Fix for commercial traffic and road noise map calculations to accommodate multi-tile morning and evening commutes.
• Added left turn lanes to avenue/highway overpass onramps.
• Fix for priorities of props and textures in lot templates used in city detail.
• Fix for variety of path bugs related to roads, rails, highways, avenues and elevated rail.

[ Voor 79% gewijzigd door Stuiterbal op 25-11-2003 17:27 ]

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Stuiterbal schreef op 25 november 2003 @ 17:13:
[...]

Bedoel je "Ik heb SimCity 4 gedownload [Engels] en nu wil ik toch maar RH kopen, kan dat?" of bedoel je "Ik heb SimCity 4 legaal en in het Engels geïnstalleerd, nu wil ik RH kopen, kan dat?"'

In het laatste geval moet het wel lukken.

---------------------------------------------------------

SimCity 4 Rush Hour 1.1.638.0

Downlad 'm hier!

enz.
En wat als je hem op cd gebakken hebt gekregen? :P
Nee, ik heb een illigaal (Lees: gekopierde) Simcity 4 Engels. En nu wil ik een NL RH kopen. En gaat dat samenwerken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Wokkel1982 schreef op 25 november 2003 @ 17:33:
[...]

En wat als je hem op cd gebakken hebt gekregen? :P
Nee, ik heb een illigaal (Lees: gekopierde) Simcity 4 Engels. En nu wil ik een NL RH kopen. En gaat dat samenwerken denk je?
Denk't eerlijk gezegt niet.

Moet ik nou een betoog houden waarom je SimCity 4 even legaal moet gaan kopen of snap je dat zelf wel? :>

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb h'm gekocht met aapie maar gebruik een crack omdat anders zo'n gezeul is met die cdrom elke keer van kamer naar kamer :P. ik w8 wel tot er een crack voor deze patch is met downloaden

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Stuiterbal schreef op 25 november 2003 @ 17:34:
[...]

Denk't eerlijk gezegt niet.

Moet ik nou een betoog houden waarom je SimCity 4 even legaal moet gaan kopen of snap je dat zelf wel? :>
Laat maar zitten dan :P

Maar uit een eerdere reactie bleek dat het volgens hem/haar wel mogelijk was.

Is het nou ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Het antwoord is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Dat is tenminste duidelijke taal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3876

hmm na een crash van simcity ben ik een stad kwijt...

Afbeeldingslocatie: http://www.lightningchaser.nl/temp/simcity.jpg

hoe krijg ik dat ding weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Anoniem: 3876 schreef op 26 november 2003 @ 19:03:
hmm na een crash van simcity ben ik een stad kwijt...

[afbeelding]

hoe krijg ik dat ding weer terug :(
Ik denk van niet. Issie echt verloren gegaan dat bestand? Of corrupt geraakt?
Als ie echt verloren is gegaan moet je ff recovery tools gebruiken.
Maarre, wel een grappig gat in de aarde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Hoe groot is het bestand van je stad nog?

Steden staan in

code:
1
x:\Document and Settings\SimCity 4\Regions\REGIONAAM\

Het bestand heet City - _____.sc4 waarbij _____ = stadsnaam. Dit bestand zou enkele MB's moeten zijn, afhankelijk van de grote / inwoners van de stad.

Wat je kan proberen is, mocht de stad er nog zijn in die map, het bestand even kopieren, verplaatsen en dan weer terug zetten, en dan proberen te importeren in je regio vanuit SimCity 4 zelf. Om een stad te importeren moet je op het stuk land in SimCity 4 drukken en het knopje "Stad Importeren" even vinden op het kleine kadertje wat je krijgt boven het stukje land.
AW_Bos schreef op 26 november 2003 @ 19:20:
Als ie echt verloren is gegaan moet je ff recovery tools gebruiken.
Maarre, wel een grappig gat in de aarde :D
Idd, even de lokale recovery tools raadplegen (in meeste gevallen Systeem Hertsel)

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52034

Als je een avenue maakt, kan je er een zijstraat op zetten. Ik krijg dit echter niet voor elkaar met roads. Dan maakt ie er meteen een kruispunt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Het lijkt leuk, zo'n nieuw topic deel 2... maar in dit geval zorgt het er juist een beetje voor dat het topic doodbloedt.
In topic 1 stond namelijk hartstikke veel interessants. In dit topic veel minder, waardoor mensen minder snel hiernaartoe komen.
Anoniem: 52034 schreef op 26 november 2003 @ 20:16:
Als je een avenue maakt, kan je er een zijstraat op zetten. Ik krijg dit echter niet voor elkaar met roads. Dan maakt ie er meteen een kruispunt van.
Als je eerst de road legt, en dan de avenue kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

wicher schreef op 02 december 2003 @ 16:23:
Het lijkt leuk, zo'n nieuw topic deel 2... maar in dit geval zorgt het er juist een beetje voor dat het topic doodbloedt.
In topic 1 stond namelijk hartstikke veel interessants. In dit topic veel minder, waardoor mensen minder snel hiernaartoe komen.
:/ tja, wat wil je dan? Een topic van 1500 replies?

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik denk dat de meeste info nu al wel is gegeven en in de startpost staat. geef me maar een tip op. zit met een town van 30k inwoners. met veel dirt en manfact, industrie. opzich niet zo erg zit zat ruimte tussen indu en stad. tijd zat om te rijzen. maar ik wil in me town dat highteck. industie. als ik zone komt er gelijk manufact en dirt instustie naartoe. odat ze tax niet op vol staat. maar als ik die op vol zet zit me town zonder werk. er staan parken en stuff maar krijg het niet voor mekaar. anyone? =3

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Zorgt dat de industrie gebieden voorzien zijn van water (anders sowieso geen HT), dat je Sims goede opleidingen hebben (als het allemaal dom volk is kan je beter niet aan HT beginnen), zet belastingen (tijdelijk?) van Dirty en Manufactering op 20%, zorg dat je industriegebied niet in een vervuild gebied ligt en plant tot slot gigantisch veel bomen voor een hoge grondpijs en betere aantrekkelijkheid.

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
daves2hd schreef op 02 december 2003 @ 23:58:
ik denk dat de meeste info nu al wel is gegeven en in de startpost staat. geef me maar een tip op. zit met een town van 30k inwoners. met veel dirt en manfact, industrie. opzich niet zo erg zit zat ruimte tussen indu en stad. tijd zat om te rijzen. maar ik wil in me town dat highteck. industie. als ik zone komt er gelijk manufact en dirt instustie naartoe. odat ze tax niet op vol staat. maar als ik die op vol zet zit me town zonder werk. er staan parken en stuff maar krijg het niet voor mekaar. anyone? =3
_____

Je heb een WCI vraag! Kijk naar de meest rechtse gele balk. Als die meer dan de helft is dan plaats ik High Tech ver weg van de D-I en M-I. Omdat dat vervuilend is en daar geen HT wilt komen... Tip: Rondom je stad kan je het aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76814

Is het mogelijk om die stoomtrein te verwijderen. Ik vind hem niet echt realistisch namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Hem vervangen met een mod zodat het een andere, leukere trein wordt.

SimCityCentral.NET
SimTropolis.COM'
Google.NL

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als ik RushHour bovenop een Engelse SC4 installeer, issie dan ook NL-talig? En waar stel je in SC4 zonder Rushhour de verordening in, zoals Carpoolen bevorderen, anto-roken-campagne, geen kernafval bewaren enzo

[ Voor 52% gewijzigd door AW_Bos op 10-12-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

AW_Bos schreef op 10 december 2003 @ 14:13:
Als ik RushHour bovenop een Engelse SC4 installeer, issie dan ook NL-talig? En waar stel je in SC4 zonder Rushhour de verordening in, zoals Carpoolen bevorderen, anto-roken-campagne, geen kernafval bewaren enzo
Kwestie van proberen. En voor de verorderingen;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.plomp/liev_klien.JPG

Overigens bestaat de verordering "anti-roken-campagne" en "geen kernafval bewaren" niet.

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

kannie niet iets groter ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuiterbal schreef op 09 december 2003 @ 19:33:
Hem vervangen met een mod zodat het een andere, leukere trein wordt.
Dat dacht ik eerst ook. Echter, ik heb nu drie verschillende vrachttreinen rijden.
- De originele
- De stoomlocotief
- Oppie's 1300 (Mod)
Hoe krijg ik nou die stoomtrein weg? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal

Stuiterbal

Anoniem: 76814 schreef op 10 december 2003 @ 18:39:
[...]

Dat dacht ik eerst ook. Echter, ik heb nu drie verschillende vrachttreinen rijden.
- De originele
- De stoomlocotief
- Oppie's 1300 (Mod)
Hoe krijg ik nou die stoomtrein weg? 8)7
Euh...nou...tja... :?

System Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
't Is weer eens tijd voor een nieuwe post in dit topic, aangezien ik me intussen nog steeds prima vermaak met SC4RH.

Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Intussen is mijn Berlin-regio weer aardig gegroeid, nu ruim 1,2 mln inw.

Hier enkele regio-overzichtjes, in chronologische volgorde.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q2M3SF5K1C/256
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/ET1DNMZ3A2/256
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/CO34ETLR2R/256

En de meest recente infrastructuur.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/M8828TW6JU/256

Zoals te zien heb ik in het Noord-Oosten een dikke plens water neergegooid, om het landschap wat gevarieerder te maken.
Ook ben ik in het Noord-Oosten bezig geweest met nieuwe steden, o.a. Reinickendorf (met veel water en veel avenues), en sinds gister weer een nieuwe, Glienicke:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E331Q2JVZA/256

Dit is dus de meest noordelijke stad momenteel.
Hier probeer ik een wat meer realistische Nederlands-Europese stedelijke opbouw te maken. Inclusief oud centrum en stationsbuurt.
Aan de overkant van het water komt geen grote stedelijkheid, maar platteland met wat dorpjes, bos en landbouw. Hier nader ik namelijk de regiorand, en vind ik het dus wel mooi de stad geleidelijk te laten aflopen.

De rest van mijn regio is nogal een eenvormige klomp continue bebouwing, zonder duidelijk centrum. (De grote kleurverschillen in water komen overigens niet zozeer door vervuiling, maar door kloten met waterkleur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 30-06 18:12

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wicher schreef op 02 januari 2004 @ 12:12:
't Is weer eens tijd voor een nieuwe post in dit topic, aangezien ik me intussen nog steeds prima vermaak met SC4RH.

Allereerst een gelukkig nieuwjaar allemaal!

Intussen is mijn Berlin-regio weer aardig gegroeid, nu ruim 1,2 mln inw.

Hier enkele regio-overzichtjes, in chronologische volgorde.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En de meest recente infrastructuur.
[afbeelding]

Zoals te zien heb ik in het Noord-Oosten een dikke plens water neergegooid, om het landschap wat gevarieerder te maken.
Ook ben ik in het Noord-Oosten bezig geweest met nieuwe steden, o.a. Reinickendorf (met veel water en veel avenues), en sinds gister weer een nieuwe, Glienicke:
[afbeelding]

Dit is dus de meest noordelijke stad momenteel.
Hier probeer ik een wat meer realistische Nederlands-Europese stedelijke opbouw te maken. Inclusief oud centrum en stationsbuurt.
Aan de overkant van het water komt geen grote stedelijkheid, maar platteland met wat dorpjes, bos en landbouw. Hier nader ik namelijk de regiorand, en vind ik het dus wel mooi de stad geleidelijk te laten aflopen.

De rest van mijn regio is nogal een eenvormige klomp continue bebouwing, zonder duidelijk centrum. (De grote kleurverschillen in water komen overigens niet zozeer door vervuiling, maar door kloten met waterkleur.)
Dat vind ik wel een nadeel nog van simcity. Je hebt niet echt duidelijk een winkel/stap/zaken centrum zoals je normaal in elke stad hebt (behalve almere }) ). Iedereen gaat van zijn werk naar zijn huis, maar je hebt in een normale stad ook bezoek-verkeer (van R <--> R) en verkeer naar het winkelcentrum in het centrum van de stad of een groot (alexandrium-achtig) centrum aan de rand van de stad bij de beter bereikbare plekken van je stad.
Ik hoop dat ze de volgende versie weer realistischer maken.. :P

Waarom zou je buitenwijken maken? Om het realistischer te laten lijken? Of, is er ook een functionelere reden waarom je de bewoners van je veel langer laat reizen dan nodig is?

offtopic:
thnx voor de kick :)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Tukk schreef op 02 januari 2004 @ 14:07:
Dat vind ik wel een nadeel nog van simcity. Je hebt niet echt duidelijk een winkel/stap/zaken centrum zoals je normaal in elke stad hebt (behalve almere }) ). Iedereen gaat van zijn werk naar zijn huis, maar je hebt in een normale stad ook bezoek-verkeer (van R <--> R) en verkeer naar het winkelcentrum in het centrum van de stad of een groot (alexandrium-achtig) centrum aan de rand van de stad bij de beter bereikbare plekken van je stad.
Ik hoop dat ze de volgende versie weer realistischer maken.. :P
Je kan wel zelf een poging doen centra te maken, door spaarzaam om te gaan met de density. Door echt alleen in subcentra mid-dens en in het CBD hi-dens toe te passen krijg je toch al meer centrumwerking.
Als je je OV er dan ook nog netjes laat samenkomen...

Ikzelf echter plaats R en C altijd min of meer door elkaar, en maak iets al snel hi-dens, waardoor mijn regio dus nogal een eenvormige klomp met lo-, mid- en hi-dens door elkaar is geworden.
Waarom zou je buitenwijken maken? Om het realistischer te laten lijken? Of, is er ook een functionelere reden waarom je de bewoners van je veel langer laat reizen dan nodig is?
Om het realistischer te laten lijken.
Als ik de hoogbouw nu helemaal tot de grens laat doorgaan, terwijl er aan de andere kant nog ruimte over is, gaat dat er nogal vreemd uitzien.
Zo krijg ik steden met vierkante randen, met hoogbouw tot de rand.

Dan liever iets meer woon-werk-afstand. Omdat het echter toch om dorpjes gaat zijn het maar een paar mensen. Daarbij plaats ik R en C nog steeds wel een beetje door elkaar, waardoor de mensen meestal niet ver hoeven.
offtopic:
thnx voor de kick :)
Graag gedaan. :P

Hier nog een pic van mijn Waschenar, dat zojuist de 100k inw heeft gepasseerd. (En 120k C)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/WV22K87OO8/256

[edit]
Ook geinig, regio-infra-beeld wat aangepast, zodat je een soort wegenkaart krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/KKVUO6V95O/256

[ Voor 14% gewijzigd door wicher|IA op 02-01-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wicher schreef op 02 januari 2004 @ 16:57:
[...]

Je kan wel zelf een poging doen centra te maken, door spaarzaam om te gaan met de density. Door echt alleen in subcentra mid-dens en in het CBD hi-dens toe te passen krijg je toch al meer centrumwerking.
Als je je OV er dan ook nog netjes laat samenkomen...

Ikzelf echter plaats R en C altijd min of meer door elkaar, en maak iets al snel hi-dens, waardoor mijn regio dus nogal een eenvormige klomp met lo-, mid- en hi-dens door elkaar is geworden.

[...]

Om het realistischer te laten lijken.
Als ik de hoogbouw nu helemaal tot de grens laat doorgaan, terwijl er aan de andere kant nog ruimte over is, gaat dat er nogal vreemd uitzien.
Zo krijg ik steden met vierkante randen, met hoogbouw tot de rand.

Dan liever iets meer woon-werk-afstand. Omdat het echter toch om dorpjes gaat zijn het maar een paar mensen. Daarbij plaats ik R en C nog steeds wel een beetje door elkaar, waardoor de mensen meestal niet ver hoeven.

[...]

Graag gedaan. :P

Hier nog een pic van mijn Waschenar, dat zojuist de 100k inw heeft gepasseerd. (En 120k C)
[afbeelding]

[edit]
Ook geinig, regio-infra-beeld wat aangepast, zodat je een soort wegenkaart krijgt:
[afbeelding]
hee, een patch?
fixt die nou eindelijk de pathfinding op een fatsoenlijke manier?
nouja ik heb simcity4 wel legaal maar rush hour niet dus dat wordt wachten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 03 januari 2004 @ 13:17:
hee, een patch?
fixt die nou eindelijk de pathfinding op een fatsoenlijke manier?
nouja ik heb simcity4 wel legaal maar rush hour niet dus dat wordt wachten geblazen.
Er is een RH patch 1, maar ook daarin is de pathfinding nog beroerd.

Mbv 3rd-party-mods is de pathfinding al een stuk beter te krijgen. Zie hiervoor oa de Transit Bugfix te vinden op www.simtropolis.com.
Daar zijn sowieso ladingen interessante mods en lots te vinden, waaronder ook die die de leuke kleurtjes op het kaartje oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Mbv m'n wegenkaartje ben ik nu ook wat grootschaliger aan het plannen geslagen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7ZWMH57BH1/256

In de kaart zijn wat ideeen ingetekend voor snelwegen en avenues. Ook zijn er wat beoogde gebieden voor ontwikkeling aangegeven.
Alleen de Noordelijke ontwikkelingsgebieden zijn aangegeven. Ook in het Westen ben ik echter wat van plan. Doordat de grootste stad helemaal in het westen ligt (midden links) is daar genoeg potentieel.

[ Voor 17% gewijzigd door wicher|IA op 03-01-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 30-06 18:12

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wicher schreef op 03 januari 2004 @ 13:57:
[...]

Mbv 3rd-party-mods is de pathfinding al een stuk beter te krijgen. Zie hiervoor oa de Transit Bugfix te vinden op www.simtropolis.com.
Daar zijn sowieso ladingen interessante mods en lots te vinden, waaronder ook die die de leuke kleurtjes op het kaartje oplevert.
Hoe heet die mod voor die kleurtjes? Dat zoekt wat makkelijker.

* Tukk zoekt zich altijd rot op simptropolis.com

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 03-01-2004 16:55 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Tukk schreef op 03 januari 2004 @ 16:54:
[...]

Hoe heet die mod voor die kleurtjes? Dat zoekt wat makkelijker.

* Tukk zoekt zich altijd rot op simptropolis.com
hiero -> TransportationMap Modd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hé Wicher bedankt voor de schop!
Ik vermaak me ook nog steeds prima met SC4RH! Ik baalde er dan ook wel van dat dit topic 'dood' was :/

Hoe maak jij trouwens die grachten? Ik heb al veel geprobeerd en het betreffende topic op SimTropolis al een aantal keren doorgelezen, maar het lukt me niet om ze zo mooi te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Anoniem: 76814 schreef op 03 januari 2004 @ 18:23:
Hoe maak jij trouwens die grachten? Ik heb al veel geprobeerd en het betreffende topic op SimTropolis al een aantal keren doorgelezen, maar het lukt me niet om ze zo mooi te krijgen :?
Vanuit God Mode (terraform): (dus voordat je de simulatie start, of als je simulatie al loopt via de cheat ctrl+alt+shift+godmodeknop)
Eerst een stukje verlagen tot de juiste diepte van de gracht.
Daarna de quick level brush met shift+1 verkleinen, en dan daarmee die greppel doortrekken.

Op dezelfde manier kun je de oevers op de goede hoogte krijgen.

(Als de simulatie al loopt kan het ook wel zonder cheat, maar dit is veel meer gehannes. Sowieso moet je het wel met de knop doen die de grond op gelijke hoogte brengt. Met alleen de verhoog- en verlaagfuncties krijg je de boel nooit netjes.)

Beetje vage omschrijving, maar met enige ervaring en geprobeer moet het lukken, en anders kom je maar terug en zal ik het verder proberen te verduidelijken.
Succes!

[ Voor 16% gewijzigd door wicher|IA op 03-01-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Champy meldt zich weer na 2 maanden -)

SC4RH heb ikook weer uit de kast getrokken :) en ben er weer helemaal verslaafd aan geworden >:)

ben nu aan mijn 1ste stad bezig in een nieuwe regio. :)

Plaatjes komen zo snel mogelijk, :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84254

ik heb al een tijdje simcity niet bezocht ( 1 jaar ofzo ), toen ik deze spel speelde had ik vaak last van strage beelden (specs amd 1700+ 512ddr geforce 4 ti 4200 40 gig ) , nu de rush hour uit is, vraag ik me af of het bug is opgelost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het is geen bug, het is gewoon een zwaar spel. Als je de settings en reso te hoog hebt draait het niet soepel. Punt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
wicher schreef op 03 januari 2004 @ 16:46:
Mbv m'n wegenkaartje ben ik nu ook wat grootschaliger aan het plannen geslagen.

[afbeelding]

In de kaart zijn wat ideeen ingetekend voor snelwegen en avenues. Ook zijn er wat beoogde gebieden voor ontwikkeling aangegeven.
Alleen de Noordelijke ontwikkelingsgebieden zijn aangegeven. Ook in het Westen ben ik echter wat van plan. Doordat de grootste stad helemaal in het westen ligt (midden links) is daar genoeg potentieel.
Welke regio is dat? Waar kan ik die downloaden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wicher schreef op 03 januari 2004 @ 13:57:
[...]

Hmm, nog steeds beroerd dus
verbaast mij niets
Simtropolis heb ik reeds bezocht, de 'temporary rush hour fix' heb ik al geinstalleerd. Die werkt vrij goed maar het spel wordt er flink trager van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Breepee schreef op 04 januari 2004 @ 10:47:
[...]

Welke regio is dat? Waar kan ik die downloaden?
't Is Berlin. Als ik het me goed herinner zit die gewoon standaard in Simcity. Ik heb wel aan de noordkant wat water toegevoegd.

M'n stad Konradshohe loopt intussen nog steeds lekker, en is op weg naar de 300k R. (Dit is m'n grootste stad, en ligt midden-links in de regio.)
Hier even een 'fotoverslagje':

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/0W5WK94KFK/256
Eerst een overzichtje. Zoals jullie zien staat nog maar 3/4 vol met R- en C-hoogbouw. De rest (Noord-West) is I, was I of is nog nooit ontwikkeld geweest.

Nu eerst het Noord-Oosten. Belangrijke wijkkenmerken zijn de golfbaan, en de snelwegbrug die hier z'n ene uiteinde heeft.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/854Z0DSXVZ/256
Wat hoge woontorens langs de baan. Blijkbaar houden mensen van wonen met uitzicht op golfers.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/LWH4AVNRJD/256
Langs de oever en het verlengde van de snelweg heeft zich een aardige kantoorwijk ontwikkeld.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Y0ZIOKH9G7/256
Ook nog verder naar het oosten is de boel aardig omhoog gekomen.

Als we verder afzakken naar het Zuid-Westen...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/PLG4E1OI89/256
Komen we oa deze toren tegen. Volgens mij de grootste die ik ooit heb gehad, 4500 O$$$ als ik me niet vergis. Helaas staat deze hier een beetje verloren, op een willekeurige straathoek, langs het spoor, tussen wat onbetekenende gebouwtjes. (De avenue ligt daar pas net.)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q2F891N5M6/256
Helemaal in het Zuid-Westen ligt ook een aardige kantoorconcentratie. Hier is ook een bep. toren voor het eerst opgekomen, namelijk die halfronde glimmende, die zo lijkt op die halfovale glimmende die ik al op meer plaatsen heb (waaronder een paar plaatjes terug).
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3LL14X2R59/256
Aan de westzijde van het water staan hier wat leuke woontorentjes. Die rode en bruine vind ik persoonlijk erg leuk.

Nu komen we aan bij het grote gebied op de Westoever.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/76SWNWXK2T/256
Tussen beide oever ligt sinds kort een nieuwe avenuebrug, in het kader van de regionale hoofdwegenstructuur.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4Y2PRQ3RIA/256
Iets naar het westen langs deze avenue een leuke kantoorwijk, met een paar leuke gebouwtjes.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/KE2PJV4PWY/256
Nog iets verderop, aan de overzijde van de avenue, staat deze jongen ook een beetje eenzaam.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/5Z45LG73YZ/256
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/GKSJEBB879/256
Aan woontorens geen gebrek in dit deel.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3T2PSG2G08/256
Helemaal in de Zuid-Westhoek is ineens een groepje gebouwen verlaten...
Waarom deze nu juist in groepjes verlaten worden is me nog niet helemaal duidelijk, misschien door het stadion.

Nu het Noord-Westen, het probleemgebied van de stad.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/FTZMO8B57H/256
De energievoorziening, het vliegveld en wat industrie. Tot zover loopt het nog prima.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2Y350X5B2D/256
Het probleem ligt in deze vuilnisbelten. Die had ik veel meer in een hoek moeten leggen. Deze hebben een erg negatieve invloed op de desirability.
Het onderste deel van dit plaatje was eerst ook industrie. Dit lag echter nogal dicht bij R en C, dus wilde ik er hightech-I van maken. Dat wilde niet vanwege de vuilnisbelten. Daarom heb ik de boel nu maar gesloopt tot dat vuilnis eens weg is. Dat duurt echter erg lang, en lijkt nu zelfs te stagneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 04 januari 2004 @ 12:22:
[...]

Hmm, nog steeds beroerd dus
verbaast mij niets
Simtropolis heb ik reeds bezocht, de 'temporary rush hour fix' heb ik al geinstalleerd. Die werkt vrij goed maar het spel wordt er flink trager van
H'm heb je nu wel de goede? Deze moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wicher : > Talent van Sim City _/-\o_ Super mooie gebieden in je stad. Vooral die hoge gebouwen naast de golfbaan :Y) Go keep the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Anoniem: 85908 schreef op 04 januari 2004 @ 13:17:
Wicher : > Talent van Sim City _/-\o_ Super mooie gebieden in je stad. Vooral die hoge gebouwen naast de golfbaan :Y) Go keep the good work
Bedankt!
Stukje bij de golfbaan is dan ook wel het mooiste (woon)gebied van de stad.
Ligt ook vlak aan het water, met alleen R$$$-torentjes direct langs de waterkant. Ziet er vanaf het water erg leuk uit, daar zal ik ook nog wel 'es een screenshotje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wicher : > Ja.. Een goed idee. Ga straks ergens heen om Sim City RH te doen. Heb hier bij mij nu geen enkele stad meer. Misschien dat ik vanavond mijn (allereerste stad) maak van dit jaar, en een screenshot maak. :D

Wicher : > Wat ik me ook afvraag hè. Hoe heb jij die wegenkaart gemaakt. :D Ziet er interessant uit :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 04-01-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Anoniem: 85908 schreef op 04 januari 2004 @ 13:22:
Wicher : > Wat ik me ook afvraag hè. Hoe heb jij die wegenkaart gemaakt. :D Ziet er interessant uit :Y)
Screenshotje maken van region transportation map. Die openen in een tekenprogramma, daarin 2x hoger maken (uitrekken) en vervolgens 22,5 graden tegen de klok in draaien.

Die kleurtjes komen van een mod die ik in een paar posts terug heb staan.

Dit is momenteel het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/O11XEPO197/256

Met wat gekloot met instellingen als contrast en helderheid heb ik dan bij eerdere versies de kleurtjes nog wat feller gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door wicher|IA op 04-01-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Anoniem: 85908 schreef op 04 januari 2004 @ 13:17:
Ben ik het helemaal mee eens! Ik heb zitten genieten bij het kijken naar de screenshots, job very well done _/-\o_. Ikzelf pak het veel te netjes aan, allemaal rechte wegen en sporen enzo, geen speelsheid. Was vroeger ook al nooit goed in creatief tekenen ;). Ga het toch maar weer eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
sweeper schreef op 04 januari 2004 @ 14:22:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens! Ik heb zitten genieten bij het kijken naar de screenshots, job very well done _/-\o_. Ikzelf pak het veel te netjes aan, allemaal rechte wegen en sporen enzo, geen speelsheid. Was vroeger ook al nooit goed in creatief tekenen ;). Ga het toch maar weer eens proberen...
Konradshohe bestaat anders grotendeels uit 6x6 en 8x6 grids, kaarsrechte straten, kaarsrechte spoorlijnen. Als je goed kijkt is dat ook wel zichtbaar in de plaatjes.

Ik vind dit op zich zelf ook wel jammer, en probeer dus ook al naar een wat organischer layout te gaan.

Maar ook bij een stad met regelmatige layout wordt dat na verloop van tijd minder storend. Door aanpassen tbv golfbanen, universiteiten, (snel)wegen, spoorlijnen komen er vanzelf happen uit de regelmatige structuur, waardoor het geheel meer een eigen smoel krijgt.
Ook wordt de regelmatige opbouw minder opvallend als de gebouwen hoger worden, omdat je de wegen dan minder ziet.

Ik heb even in m'n wegenkaartje een overzichtje gemaakt van de layouts die ik heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/979BB6EJ6D/256

In chronologische volgorde:

Rood: Het oorspronkelijke wegenpatroon (de regio Berlijn had oorspronkelijk al wat bebouwing), en de wegen die ik Simcity zelf heb laten aanleggen. Je weet wel, als je een groot gebied zonet wil SC zelf straatjes aanleggen.
Slecht idee, want dat levert een wel rechthoekig, maar erg onregelmatig stratenpatroon op, dat geen grote verkeersstromen aankan.

Oranje: Hier had ik al wel wat geleerd. Ik dacht dat puur 6x6 wegen zonen ideaal was. Zo heb ik hele stukken volgeplempt, zonder ruimte voor snelwegen of zo. Dit blijkt dus toch niet zo handig. Ook 6x6 kan na een tijdje het verkeer niet meer aan, waardoor het nodig is om alles eenrichtingsverkeer te maken en/of overal metro te leggen. Ook is 6x6 niet zo handig omdat sommige grote gebouwen alleen op 4x4 komen.
(Hele gebieden 4x4 zonen was misschien beter geweest dan 6x6.)

Groen: Hier was ik alweer een stukje verder. Nog steeds legde ik 6x6-zones, maar dan wel met af en toe ruimte voor een mogelijke snelweg. Eerst maakte ik dan nog wel de fout deze ruimte ook te gebruiken voor spoorlijnen, waardoor je er juist weer geen snelweg in kwijt kunt, deze gaan namelijk lastig samen.
Toch werkte dit al een stuk beter, maar toch ook niet optimaal. Het meeste verkeer blijkt toch vooral tussen de bebouwingsgebieden te lopen, en wil liever niet over wegen die erlangs lopen.
Wat ik bedoel:
code:
1
2
3
4
1              2              3
@@@   @@@      @@@ | @@@      @@@   @@@
@@@   @@@      @@@ | @@@      @@-----@@
@@@   @@@      @@@ | @@@      @@@   @@@

1: de 2 blokken met ruimte ertussen voor infra.
2: met de snelweg ertussen
3: de richting die de mensen eigenlijk liever hebben, maar waarvoor deze indeling minder ideaal is.

Ofwel: de wegen die ik in de gereserveerde ruimtes legde werden nauwelijks gebruikt, terwijl het in de wijken een bende bleef.

Turkoois: Zo kwam ik tot de conclusie dat de mensen toch echt de avenues op gedwongen moeten worden, om de grote verkeersstromen van de kleine wegen te weren. Zo kwam ik op een soort suburb-woonerf-structuur. Deze ziet er heel leuk uit en werkt heel goed. Het doorgaande verkeer gaat over een rechthoekige structuur van avenues, terwijl de mensen voornamelijk aan doodlopende onregelmatige straatjes wonen.
Alleen bleek deze structuur wel heel geschikt en mooi voor low-dens, ma door de kleine straatjes niet voor mid- en hi-dens.

Blauw: Hier wordt het doorgaande verkeer nog steeds de avenues opgestuurd. Nu kan het echter wel mid- en hi-dens hebben, doordat de kleinere wegen ook regelmatig zijn, allemaal wegen (geen straten), en niet doodlopen.
Dit is volgens mij voor mid- en hi-dens dus de ideale structuur. Regelmatige wegen en het doorgaand verkeer de avenues op. Voor low-dens is de turkooizen ideaal.

Fuchsia: Hoewel blauw misschien wel het meest ideaal is, vind ik het niet vanuit Nederlands/Europees perspectief nogal saai en onrealistisch. Daarom probeer ik hier een wat realistischer oud stadje te maken. Wel probeer ik nog steeds al het doorgaande verkeer de avenues op te krijgen, oa mbv de lot van Simtropolis waarmee je van een straat een busbaan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik kan ook mooie wegennetten aanleggen. zie GotCity en bekijk die steden onder de naam Champy2004.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 04-01-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Wat hoge woontorens langs de baan. Blijkbaar houden mensen van wonen met uitzicht op golfers.
golfbanen trekken rijken aan en stoten armen af volgens mij. Maar als je de kaartjes bekijkt van desirability dan is ie rood, wat misschien komt van de criminelen die op de golfbaan af lijken te komen
Komen we oa deze toren tegen. Volgens mij de grootste die ik ooit heb gehad, 4500 O$$$ als ik me niet vergis. Helaas staat deze hier een beetje verloren, op een willekeurige straathoek, langs het spoor, tussen wat onbetekenende gebouwtjes. (De avenue ligt daar pas net.)
da's een Co$$. Als je 'm wilt houden kun je hem maar beter snel als monument aanmerken want anders wordt ie strax vervangen door een paar kleinereCo$$$ gebouwen. Als je er meer wilt moet je 4*4 zonen in populaire gebieden.
Helemaal in de Zuid-Westhoek is ineens een groepje gebouwen verlaten...
Waarom deze nu juist in groepjes verlaten worden is me nog niet helemaal duidelijk, misschien door het stadion.
hmm, zou kunnen. Meestal verlaat men gebouwen vanwege pendeltijden maar als dat niet het geval is zou het plaatsen van een groot park vlak naast de gebouwen het euvel moeten fixen
Nu het Noord-Westen, het probleemgebied van de stad.

Het probleem ligt in deze vuilnisbelten. Die had ik veel meer in een hoek moeten leggen. Deze hebben een erg negatieve invloed op de desirability.
Het onderste deel van dit plaatje was eerst ook industrie. Dit lag echter nogal dicht bij R en C, dus wilde ik er hightech-I van maken. Dat wilde niet vanwege de vuilnisbelten. Daarom heb ik de boel nu maar gesloopt tot dat vuilnis eens weg is. Dat duurt echter erg lang, en lijkt nu zelfs te stagneren.
Heb je nog wel genoeg verbrandings capaciteit of export? anders moet je er een verbrandingsoven bij bouwen om dat afval kwijt te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 04 januari 2004 @ 20:46:
da's een Co$$. Als je 'm wilt houden kun je hem maar beter snel als monument aanmerken want anders wordt ie strax vervangen door een paar kleinereCo$$$ gebouwen. Als je er meer wilt moet je 4*4 zonen in populaire gebieden.
Ik kwam er ook al achter dat-ie $$ is ja, en niet $$$. Ik twijfelde al tussen die twee, maar $$$ klonk stoerder. :P
Kans dat-ie wordt vervangen door kleine C$$$ is inderdaad groot... is me al redelijk vaak gebeurd. Aardige $$-toren, komt er klein $$$-grut voor in de plaats. Op zich wel aardig, maar soms niet leuk voor de skyline.

Met hervormen van zones zodat er meer mogelijkheid is voor grote zones (waaronder 4x4) ben ik al bezig. Deze Chong staat trouwens op 4x3.
hmm, zou kunnen. Meestal verlaat men gebouwen vanwege pendeltijden maar als dat niet het geval is zou het plaatsen van een groot park vlak naast de gebouwen het euvel moeten fixen
Pendeltijden zouden kunnen meespelen, 't was wel nogal een uithoek van de stad en regio.
Hij gaf zelf aan dat ze waren verlaten vanwege gebrek aan vraag. Daar is echter alweer een tijdje geen sprake van.
Probleem heb ik overigens wel vaker last van. Dan is een gebouw verlaten wegens watergebrek (ik lette effe niet op), duurt het echt tijden voor er weer wat mee gebeurt.
Heb je nog wel genoeg verbrandings capaciteit of export? anders moet je er een verbrandingsoven bij bouwen om dat afval kwijt te raken
Tijdenlang werden de vuilnisbelten langzaam kleiner. Nu stagneerde dat, en volgens het grafiekje werden ze weer gebruikt. Leek me inderdaad al tijd voor een derde oven, maar daarvoor had ik net even de cash niet voor.
Feit blijft dat het verdomd lang duurt voor die vuilnisbelten verdwijnen.

Bedankt voor de hulp!

Intussen een nieuwe heuglijke mijlpaal voor mijn regio: 1,25 mln R!

[ Voor 8% gewijzigd door wicher|IA op 04-01-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga morgen avond beginnen. Helemaal nog geen tijd gehad, Zat veel met C&CGZH over het internet. Morgen maak ik wat tijd vrij voor jullie en dan volgen zoals altijd de Screenshots. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Konradshohe is nu als eerste stad de 300k R gepasseerd! :)

Om dat te vieren weer wat platen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Z7P7UTD1U3/256
Medge Point (het kleine puntje met de Wren en dat bruine gebouw) en Bear Point (de hele driehoek rechts van de spoorlijn) zijn weer aardig tot ontwikkeling gekomen.

Enige tijd geleden stond hier ook al zoveel hoogbouw, maar dit was deels verdwenen door wat infra-herzieningen, en doordat $$ was vervangen door kleinere $$$.

Door nieuwe parkjes is er nu echter weer aardig wat hoogbouw, en nu vooral $$$ ipv $$.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/RW2160I71H/256
Hier weer een plaatje van het mooiste woongebied, Neuendorfersee en Golf District. Langs de golfbaan is nog een hoge woontoren is gekomen, de achterste Beige.

Ook is mooi te zien hoe langs de oever alleen R$$$ is.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7QFX6H9FNH/256
In het Midden-Oosten is een heel deel waar de C een stuk minder hoog is gekomen.
Dit heeft echter ook wel zo z'n charme, omdat dit bijdraagt aan het realisme, mede door de geleidelijke overgang van mid- naar highrise.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7NO93O3X14/256

En nog even een screenshot van de zones dataview, voor een overzicht van de opbouw, en hoe (on)regelmatig die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LeXx > Ben je er nog? Zo ja mag ik dan de regio Amsterdam van je? BVD :Y)

Wicher > God van Sim City 4 Rush Hour. _/-\o_ Heb jij misschien de Regio Amsterdam bij de hand?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 06-01-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Anoniem: 85908 schreef op 06 januari 2004 @ 22:10:
Wicher > God van Sim City 4 Rush Hour. _/-\o_ Heb jij misschien de Regio Amsterdam bij de hand?
Nounou, niet overdrijven hoor.
M'n steden zijn helemaal niet zo bijzonder. Als je maar een tijdje speelt kom je vanzelf zo ver, en nog veel verder.

Amsterdam heb ik niet, sorry.

He, en zoals te zien is in de zones data view van Konradshohe, ligt er in het Oosten daar een stukje monorail.
Probleem daarvan is dat ik eigenlijk geen ruimte heb voor dat ding.
Zou het een idee zijn gewoon het volledige conventionele spoornet in de stad te vervangen door monorail? (Voor korte afstanden ligt er toch al een groot metronet, en vrachttreinen zijn er nauwelijks.)

[ Voor 34% gewijzigd door wicher|IA op 06-01-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:05

Mike78

Always

Wicher hoe zijn de reistijden eigenlijk in je steden?

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Mike78 schreef op 07 januari 2004 @ 08:43:
Wicher hoe zijn de reistijden eigenlijk in je steden?
Zo'n 45 a 65 minuten gemiddeld.
Konradshohe, Waschenar, Rienickendorf ong. 45. Tegel, Frankburg ong. 65. Deze liggen als volgt op de kaart:
code:
1
2
3
#WR
KT##
##F

Voor de gein nog een kaartje met de traffic volume grafiek van Konradshohe:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/85L45X5FUS/256

Ik heb er wel een lading Transit Bugfixes overheen, maar geen Traffic Supermods oid.
Ofwel: wel mods die de pathfinding verbeteren (die van huis uit nergens over gaat), maar niet die de snelheid (erg) verhogen.

[ Voor 19% gewijzigd door wicher|IA op 07-01-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Netjes Wicher Ben net begonnen. Oh god wat is dat klote je eerste stad in een regio bouwen :Y) Kan iemand bij helpen. (stad uploaden of zo...) bvd

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 07-01-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Iedereen weet nog waar hij ze naar kan uploaden ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Anoniem: 85908 schreef op 07 januari 2004 @ 20:43:
Netjes Wicher Ben net begonnen. Oh god wat is dat klote je eerste stad in een regio bouwen :Y) Kan iemand bij helpen. (stad uploaden of zo...) bvd
gewoon een flinke stad van www.gotcity.tk halen, er zijn er zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand deze gebouwen al gehad?

Afbeeldingslocatie: http://atlantaskys.com/ER/NB2bh.jpg

Ik bedoel die 2 gebouwen aan de waterkant!! (Gebouw met een booticoontje ervoor. En het gebouw met zwarte dak) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Anoniem: 85908 schreef op 11 januari 2004 @ 22:50:
Iemand deze gebouwen al gehad?

plaatje

Ik bedoel die 2 gebouwen aan de waterkant!! (Gebouw met een booticoontje ervoor. En het gebouw met zwarte dak) :D
ja, die horen bij de mooiste gebouwen in het spel (vind ik). Vooral die residential achter het booticoontje is erg stoer. Voor wie die torens ook in zijn stad wil: zet het spel op europese set, zorg voor gigantische vraag naar R$$$ en/of C$$$ en zone 4*4 in een populair gebied.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.