[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.759 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:50:
Iemand deze gebouwen al gehad?

[afbeelding]

Ik bedoel die 2 gebouwen aan de waterkant!! (Gebouw met een booticoontje ervoor. En het gebouw met zwarte dak) :D
Nee, die met het bootpictogrammetje (Ong Condos?) en die twee met het zwarte puntdak (Messeturm) heb ik nog niet voor mekaar kunnen krijgen. Ook de Commerzbankturm is me nog niet gelukt... :'(

Vrijwel alle andere die in het plaatje staan wel.

Ik heb overigens m'n regioplan vernieuwd:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3OCO1MAOLH/256

De blauwe gebieden gaan vooral C worden, de groene vooral R, de oranje gemixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er weer strak uit _/-\o_

Hoe deed je dat ook alweer van bovenaf laten draaien dat kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:49
wicher schreef op 12 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Nee, die met het bootpictogrammetje (Ong Condos?) en die twee met het zwarte puntdak (Messeturm) heb ik nog niet voor mekaar kunnen krijgen. Ook de Commerzbankturm is me nog niet gelukt... :'(

Vrijwel alle andere die in het plaatje staan wel.

[afbeelding]

De blauwe gebieden gaan vooral C worden, de groene vooral R, de oranje gemixt.
de grootste gebouwen krijg je alleen met bizar hoge vraag naar R$$$ of C$$$. Het vereist een regio met flink wat inwoners die allemaal ook een hoge opleiding hebben.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 19:48:
Ziet er weer strak uit _/-\o_

Hoe deed je dat ook alweer van bovenaf laten draaien dat kaartje?
wicher schreef op 04 januari 2004 @ 14:10:
[...]
Screenshotje maken van region transportation map. Die openen in een tekenprogramma, daarin 2x hoger maken (uitrekken) en vervolgens 22,5 graden tegen de klok in draaien.
[...]
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
wicher schreef op 12 januari 2004 @ 13:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/3OCO1MAOLH/256
[...]
De Midnight Highway (linksonder) heb ik intussen aangelegd.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/RA12986VCB/256Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4K156H0C43/256

't Is even wat gedoe, en het kost een lieve duit ($ 95.000), maar dan heb je ook een mooi stukje snelweg.

Heeft-ie nut? Nee. Snelweg daar was (nog?) totaal niet nodig. 't Was meer dat ik het geld min of meer over had (saldo was $ 100.000, nu $ 5000), en het onderdeel is van m'n regiorondwegproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:36

Upke dupke

Oompa Loompa

Grrr, ben ook weer aan het spelen. Stoor m'n eigen wel mateloos aan de graphics. Ik zie allerlei restantjes, puntjes als ik over het water beweeg, ik zie een soort achter blijfsel van de rand van mijn scherm. Erg irritant. Net of ik in 16 bit mode draai (wat ik dus niet doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ani-aliassing aan staan>? zo ja uitzetten en spel opstarten. ik geloof dat ani-aliassing ook voor bepaalde lijnen en andere "bugs" zorgt, bij sommige kaarten en drivers

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik weet dat AA uit moet staan voor je Sim City speelt, even goed bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Ligt aan je Radeon ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATi Radeon 9600 Pro en als ik AA op 4x zet wordt SC4 wazig. doe ik 8x dan doet ie het correct. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Jup, aan mijn Radeon, dacht ik al. Want ik had het nooit met mijn Geforce :)

Misschien heeft het iets te maken met alphablending, en is de radeon daar niet goed in?

Edit: Btw, zet AF 8 X maar af Champy, daar zie je als het goed is toch niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door Upke dupke op 14-01-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm trouwens, ik heb de regio 'Amsterdam' (inc. plaatje) (zoals genoemd in de startpost) weg moeten halen van de server, sorry ;(

Als iemand het gaarne voor me wil mirroren, stuur me een mailtje op
alex AT echtwel DOT nl

T'is best groot, dacht een MB'tje of 15, maar ik vind het heel jammer
dat mijn meesterwerkje niet meer gedl'd kan worden. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Upke dupke schreef op 14 januari 2004 @ 13:53:
Jup, aan mijn Radeon, dacht ik al. Want ik had het nooit met mijn Geforce :)

Misschien heeft het iets te maken met alphablending, en is de radeon daar niet goed in?

Edit: Btw, zet AF 8 X maar af Champy, daar zie je als het goed is toch niks van.
Ik weet niet precies wat het is, maar de Radeon heeft al vanaf het begin iets dat niet goed werkte met SC-4 ook van dat scrollen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 03 januari 2004 @ 22:00:
[...]

Vanuit God Mode (terraform): (dus voordat je de simulatie start, of als je simulatie al loopt via de cheat ctrl+alt+shift+godmodeknop)
Eerst een stukje verlagen tot de juiste diepte van de gracht.
Daarna de quick level brush met shift+1 verkleinen, en dan daarmee die greppel doortrekken.

Op dezelfde manier kun je de oevers op de goede hoogte krijgen.

(Als de simulatie al loopt kan het ook wel zonder cheat, maar dit is veel meer gehannes. Sowieso moet je het wel met de knop doen die de grond op gelijke hoogte brengt. Met alleen de verhoog- en verlaagfuncties krijg je de boel nooit netjes.)

Beetje vage omschrijving, maar met enige ervaring en geprobeer moet het lukken, en anders kom je maar terug en zal ik het verder proberen te verduidelijken.
Succes!
Ik heb de afgelopen tijd heel wat geprobeerd. Het lukt me echter niet om de grachten zo mooi recht te krijgen (tenzij ik drie dagen bezig ben ;) ). Zou je het misschien een beetje kunnen verduidelijken?

Nog een vraag: weet jij toevallig hoe je dit soort hoogteverschillen maakt? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.vandergraaff/terrein.gif
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:09:
Uhm trouwens, ik heb de regio 'Amsterdam' (inc. plaatje) (zoals genoemd in de startpost) weg moeten halen van de server, sorry ;(

Als iemand het gaarne voor me wil mirroren, stuur me een mailtje op
alex AT echtwel DOT nl

T'is best groot, dacht een MB'tje of 15, maar ik vind het heel jammer
dat mijn meesterwerkje niet meer gedl'd kan worden. 8)
LeXx geef me maar je file. Dan upload ik het wel en kan ik ook weer de OS weer updaten!

msnadres is jwillems1984 AT hotmail DOT nl :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb de afgelopen tijd heel wat geprobeerd. Het lukt me echter niet om de grachten zo mooi recht te krijgen (tenzij ik drie dagen bezig ben ;) ). Zou je het misschien een beetje kunnen verduidelijken?

[afbeelding]
Alvast bedankt...
Dat ziet er uit als iets dat met de lot editor gedaan is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:37:
De sleutel ligt dus in het tooltje waarmee je iets 'op dezelfde hoogte krijgt' (Quick Level Brush). Verlaag eerst een paar 'punten' bij elkaar tot ong. de juiste diepte. Vervolgens pak je de Quick Level Brush om die dezelfde hoogte te krijgen, en vervolgens ga je verder om punt voor punt tot diezelfde diepte te krijgen, en zo de greppel/gracht uit te graven.
Op dezelfde manier kun je de oever op gelijke hoogte krijgen voor een strakke oever.
Oja: verklein het effectieve gebied van de tooltjes tot 1 punt, door Shift+1 te drukken.

Als je begrijpt welk tooltje ik bedoel, moet het verder toch lukken. Tooltje vinden moet toch ook niet te moeilijk zijn, in essentie heb je 3 (soorten) tools: higher, lower en level. Die laatste moet je hebben.
[afbeelding]
Alvast bedankt...
In het plaatje zijn idd met de lot-editor gemaakte lots gebruikt, oa bovenin de European Sidewalks. Deze zijn echter niet nodig voor het effect.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/P6ETB3JW6S/picserver.jpeg

Hier heb ik hetzelfde effect bereikt. Al wat je ervoor nodig hebt is:
  1. Hoogteverschilletjes maken. (Zie linkerkant plaatje.)
  2. Flauwe helling bekleden met iets dat met helling meegolft. Bijv. de standaard Open Paved Area.
  3. Langs steile hellingen weg leggen.
  4. Steile hellingen bekleden met iets dat juist NIET met helling meegolft, maar altijd perfect horizontaal is, maar dan wel randen oplevert. Bijv. de standaard Small Plaza. Deze wel plaatsen met de pijl richting de weg. Zo komen ze op het hoge niveau van de helling, en komt er langs de lage kant dus zo'n rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-land Part 1

Ook ff de tread levend houden, k'heb een totaal-plaatje van m'n region X-land aan elkaar gefotosoept (2 miljoen inwoners)

Hier even een mooie geschiedenis neergetikt (sum english)

X-land is an island-group clustered together, located in the atlantic ocean.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_xland_overzicht_lq_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_xland_overzicht_satt_lq_small.jpg
(klik)

Gotham City
History began 300 years ago, when brave pioneers discovered the land and
settled the first town,
The ex-capital Gotham City. this city has the most history and has 250,000
inhabitants.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_gotham-overview-small.jpg
overview

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_gotham-centre-small.jpg
downtown

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_gotham-contrast-small.jpg
rich and poor...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4_gotham-foundingpark-small.jpg
The founding parque

Quickly new towns sprung op, some stayed rural, and some grown to be the
major cities in the land.

(to be continued verder in het draadje)

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie weer LeXx. Waardeer het!! Ook maar is online gooien om te downloaden :) Ik uploadze wel mocht je (een) nieuw(e) regio(s) hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige region _/-\o_

Ik heb de stille hoop dat ik na mijn tentamen week (volgende week) genoeg tijd kan vinden om dit weer eens te spelen, ik heb ook nog steeds een region die volgebouwd moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, bedankt voor de uitleg ik zal het zometeen eens gaan proberen...

Edit: Het is gelukt! Ik heb nu mooie rechte grachten...
En over dat andere hoogteverschil; het plaatsen met de pijl richting de weg is inderdaad de 'truuk'. Bedankt Wicher!!
Zo daar zit een hoop tijd in !! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:53:
[...]
Edit: Het is gelukt! Ik heb nu mooie rechte grachten...
En over dat andere hoogteverschil; het plaatsen met de pijl richting de weg is inderdaad de 'truuk'. Bedankt Wicher!!
He, had ik net nog een extra plaatje gemaakt om het verder te verduidelijken... is het al niet meer nodig. :P
Mooi dat 't is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 10:53:
[...]

Lexx wrote blabla

[...]

Zo daar zit een hoop tijd in !! _/-\o_
You bet, ik ben met deze regio al bezig sinds SC4 zo'n beetje uit was :)
(wel wat andere regions gedaan af en toe, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over een klein halfuur dan is de regio Amsterdam van LeXx hier te downloaden!!

Hier issie dan :)

Amsterdam
Download
Credits LeXx

Ps, de OP is aangepast en heeft een nieuwe look. de system specs moet nog ingevoegd worden. dat komt morgen aan de beurt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 14:04 . Reden: Edit knop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

God wie zou die toch weer hosten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja. :) LeXx? Upke upload je regio _/-\o_ Credits ook voor jou UD :Y)

System Specifications staat nu ook in OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Land part 2

City 17
Was recently founded as an ambitious plan to create the most modern
city in the world, With great infrastructural projects; 100's of kilometres of highways, subways, monorails and much more, to house and transport the steady influx of immigrants and natural birth.
Currently City 17 houses the first and only spaceport of Xland, has 450,000
inhabitants and has a large commercial and industrial sector.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-city17-overview-small.jpg
Overview

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-city17-blastoff-small.jpg
The 'Kaboem en veel rook' Spaceport

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-city17-square-small.jpg
One of the many squares in City 17

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-city17-mono-small.jpg
The most modern public transport of the country

(to be continued)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 16:58:The 'Kaboem en veel rook' Spaceport
Hey, wanneer krijg je die?

Ik denk dat ik te lang speel op de langzaamste modus, daardoor gaat het bij mij niet echt snel om iets op te bouwen .... krijg het maar niet verder als low-density residential ondanks goede opleiding en goede bereikbaarheid. Gewoon stug doorgaan denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon op 3x zetten, en als je een hele zooi rode berichtjes krijgt van tewijnig stroom enzo, ff op pause drukken.
Bij mij zijn allemaal high-density ondanks een rijstijd van 2 uur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Ik speel altijd op 1x speed...
Gaat snel zat vind ik, en kun je zelf de ontwikkelingen nog een beetje bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ja, altijd op 1x. Nu heb ik hem vanavond ff op 2x gezet en er is nu meer vraag naar de high-density en $$/$$$ items. Mooi (altijd als je er na uren spelen over begint te klagen gebeurt het natuurlijk net nadat je op een forum hebt gepost 8)7). Mijn ruimte is al redelijk volgebouwd, dus wordt het nu het aanpassen van de verschillende gebieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet NIET ruimte vrij te houden voor snelwegen etc. Ik weet niet of je al wat openbaar vervoer hebt maar laat bij elk hok(dus tussen straten in) 2 hokjes vrij voor bushokjes en een metrostation. Anders krijg je verkeersproblemen als je wolkenkrabbers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik ben nu al een tijdje aan het spelen. Maar ik ben steeds snel door mijn geld heen en ik krijg geen high-tech spullen. Hebben jullie een paar gouden tips? omtrend bijvoorbeeld belasting of het neerzetten van spullen. Bedankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Falcon2107 schreef op 18 januari 2004 @ 09:57:
Ik ben nu al een tijdje aan het spelen. Maar ik ben steeds snel door mijn geld heen en ik krijg geen high-tech spullen. Hebben jullie een paar gouden tips? omtrend bijvoorbeeld belasting of het neerzetten van spullen. Bedankt?
gouden tip: lees dit topic en deel1 grondig door, er staan best veel tips tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom mooie screenshots LeXx !!
Ze zouden alleen nog mooier zijn als je die U-Drive-It balletjes uit zou zetten... O-)

Ik heb trouwens nog een vraag. Het is me pas geleden opgevallen dat ik bijna alleen maar kleine industrieën krijg, zoals:
  • Goth Mecaniciens,
  • Farley's Metaalgieterij,
  • Bella Barium,
  • Bot bio-tech en
  • Kane tiberium.
Het komt slechts zelden (of nooit) voor dat ik industrieën krijg zoals:
  • Zambel lopende band,
  • Vlijm messenfabriek,
  • Kiwi Vloeren,
  • Dode Woud papiermolen,
  • Broquard's Cementfabriek,
  • Lee Vliegtuigelectronica en
  • Hallinga Halfgeleiders.
Hebben jullie dat ook? Zo niet, weet er dan iemand hoe dat komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:45:
[...]
Ik heb trouwens nog een vraag. Het is me pas geleden opgevallen dat ik bijna alleen maar kleine industrieën krijg,
[...]
Het komt slechts zelden (of nooit) voor dat ik industrieën krijg
[...]
Ik heb dat ook. Ik krijg vooral kleine industrieen, en slechts sporadisch een grotere. (De (engelstalige) namen weet ik zo niet.)
En dan nog hebben die grotere nauwelijks banen, hoogstens 100 ofzo. Ik krijg bijna de neiging I helemaal weg te doen en alleen nog maar R en C te hebben.

Bij sommige mensen zie ik wel industriegebieden met voornamelijk groot grut. Waardoor dat verschil komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op 17 januari 2004 @ 18:32:
[...]
Hey, wanneer krijg je die?

Ik denk dat ik te lang speel op de langzaamste modus, daardoor gaat het bij mij niet echt snel om iets op te bouwen .... krijg het maar niet verder als low-density residential ondanks goede opleiding en goede bereikbaarheid. Gewoon stug doorgaan denk ik ;).
kijk in SC4 bij de omschrijving ;)
een X aantal HT jobs dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn stadje een beetje onder controle, ik heb maak nou 16k winst en
mijn rating is 100% :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity6.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 22:07
Kan je ook maps downloaden met bebouwing erop?
Dus bijv. een region downe met al 800.000 bewoners erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokkel1982 schreef op 19 januari 2004 @ 21:10:
Kan je ook maps downloaden met bebouwing erop?
Dus bijv. een region downe met al 800.000 bewoners erop?
GotCity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, ik ben even weer verder gegaan met het optimaliseren van de ruimte, om zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Het gebied wat je rechtsonder ziet, is allemaal industrie, dat ik voor de gein ff had toegevoegd (dus word weer weggehaald). Verder zal de vervuilende industrie ook langzamerhand verdwijnen .. alleen best wel lekker .. levert me toch hoop belasting op ..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/234.JPG

http://members.lycos.nl/iuwr/234.JPG

Ruim 347000 inwoners, terwijl het oppervlak van residential minder is als de commercie of zelfs de industrie :p

Edit: teller staat op 370000 zonder alle, maar dan ook echt alle industrie \o/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Sorry maar deze werkt niet met Simcity 4 zonder RH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokkel1982 schreef op 20 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Sorry maar deze werkt niet met Simcity 4 zonder RH.
Hmm.. Sorry dan weet ik het ook niet meer...

Trouwens nog leuke screenshots. Kan het ff niet meer spelen door een probleem met computer.
Heb er namelijk weer veel zin in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een lompe vraag: Hoe krijg ik in GoTnaam nou hoge gebouwen? Ik heb alleen pokke kleine dorpjes enzo..... Wat is nou de beste stratiegie in grote lijnen gezegd?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:45
Hoge gebouwen krijg je in principe door veel demand te hebben met relatief weinig beschikbare bouwgrond. Hierdoor krijg je meestal al snel hoge gebouwen in commerciële gebieden. Hoge gebouwen in residentiele gebieden krijg meestal weer door een hoge grondprijs, ook redelijke vraag en hoge waardering. Deze krijg je om hun beurt weer door voornamelijk parken, plazas, bomen (!) en andere entertainment. Maar natuurlijk ook goede zorg en onderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:45:
[...]
Het is me pas geleden opgevallen dat ik bijna alleen maar kleine industrieën krijg, zoals:
[...]
Ik heb even een beetje rondgekeken op diverse andere fora. Er blijken dus drie vereisten te zijn om grote/zware industrieën te krijgen.

De eerste twee vereisten zijn vrij eenvoudig. Allereerst dient er veel vraag te zijn naar de betreffende soort industrie. Daarnaast dienen de vrachtritjes kort te zijn, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van een treinstation voor vracht en/of een zeehaven in de buurt.

Tenslotte de belangrijkste vereiste.
Voor de hoeveelheid grote industrieën in de stad schijnen er een soort 'treden' te bestaan. Zo heb je gemiddeld 1% grote industrieën als je 2.447 industriële banen hebt. Naarmate het aantal banen groeit, neemt relatief gezien ook de hoeveelheid grote industrieën toe (zie onderstaande tabel).

banen -> percentage grote industrieën
2.447 -> 1%
3.181 -> 2%
4.135 -> 4%
5.376 -> 7%
6.989 -> 11%
......
125.267 -> 70%

Echter, tegen de tijd dat ik een paar duizend banen heb (en de grote industrieën dus pas echt beginnen te groeien) zijn alle vervuilende en producerende industrieën al vertrokken en vervangen door High Tech.
Vandaar dat ik die grote producerende industrieën nooit te zien krijg!!! :(
wicher schreef op 18 januari 2004 @ 16:28:
[...]
Ik krijg bijna de neiging I helemaal weg te doen en alleen nog maar R en C te hebben.
Ik dus niet, want ik probeer mijn steden meestal zo realistisch mogelijk te bouwen.
Daarom wil ik ook zo graag grote industrieën hebben... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nooit industrie, alleen maar R en C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpmisterx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kom het volgende probleem tegen als ik Rush Hour NL installeer:

Als ik simcity 4 installeer werkt alles perfect in het nederlands.
Als ik echter rush hour nl er bij zet komen er problemen.
Ik zie geen teksten meer als er een adviseur in beeld komt.
Of een school kost zoveel zonder de rest van de tekst (aantal leerlingen
ed.)
Ik kan het overzicht niet meer aan klikken van wat de inkomsten en uitgaven
zijn.
Wil ik simcity afsluiten ontbreken ook de teksten van afsluiten en
annuleren.
Wie kent dit probleem of weet er een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
De SC4 Rush Hour 1.1.618.0 patch al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Is dat RH-patch 1?
Die heb ik al ja...

Ik ga ook maar weer eens de Transit Supermod 2.0 installeren. Eens kijken of die nu wel met Roadtop MT kan omgaan...

Verhoogt volgens mij ook wel je snelheden behoorlijk, wat je natuurlijk als een vorm van cheaten kan zien.
Echter, als mensen daardoor eens wat verder van forensen ben ik toch wel vóór. Nu gaan de mensen bij mij vaak wel erg dicht bij hun werk wonen (100m enzo), niet erg realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 00:43:
[...]

Hmm.. Sorry dan weet ik het ook niet meer...

Trouwens nog leuke screenshots. Kan het ff niet meer spelen door een probleem met computer.
Heb er namelijk weer veel zin in :+
Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Een harde schop! :9 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het zin heeft om dit topic iedere keer weer te kicken. Het kan best zijn dat niemand het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 10:55
Hehe, net 3 uur zitten spelen met mijn gister gestarte stad...

LOOPT 'IE VAST!!!!!!!!!!!
WHAAAAAA!!!!

Na weer even gespeeld te hebben ben ik weer waar ik ongeveer was. Erg frustrerend.
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 11:12:
Zow, ik ben even weer verder gegaan met het optimaliseren van de ruimte, om zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Het gebied wat je rechtsonder ziet, is allemaal industrie, dat ik voor de gein ff had toegevoegd (dus word weer weggehaald). Verder zal de vervuilende industrie ook langzamerhand verdwijnen .. alleen best wel lekker .. levert me toch hoop belasting op ..

[afbeelding]

Heb je voor zo'n stad een andere stad in de regio voor de industrie, of is dit gewoon heel erg slim alles ineen passen?

http://members.lycos.nl/iuwr/234.JPG

Ruim 347000 inwoners, terwijl het oppervlak van residential minder is als de commercie of zelfs de industrie :p

Edit: teller staat op 370000 zonder alle, maar dan ook echt alle industrie \o/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Mijn stadje met 170K inwoners , en alles high tech industry verliest ineens al zijn high tech. Wordt allemaal manufacturing .... hoe kan dat ? Op hoeveel IQ ( ? ) moet mijn education zitten ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Breepee:

Ik heb een industriestad naast deze stad. Eerst was er alleen maar hightech, maar nu is alles vervuilend en productie :( Zou bij God niet weten hoe het komt.

Verder is die stad niet zo groot. Ik leef eigenlijk alleen maar van Residential en Commerce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

OK, tijd om ook eens een plaatje te posten (tis mijn 1e keer, dus niet gelijk beginnen te flamen als het niet goed is :P).
Ik ben nu aan het werk aan DebZone en het is de bedoeling dat deze redelijk symmetrisch wordt met een mooie landmark in het midden. Je ziet nu allen nog 1 hoek, de andere 3 komen er dus ook zo uit te zien he....

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/DebZone-Nov23small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sweeper: Ziet er leuk uit :Y) Toch zal ik je industrie verplaatsen ver van de woonwijken. ivm luchtvervuiling. Ik kom zo terug om pics van mijn stad te tonen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Water torens langs boederijen is ook niet echt verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een paar screenshots. heb in totaal 1 stad. Willemsstad. en de andere is een industr stad waar alle $ en $$ industrie staan.

Regio
Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1721.jpg

Industrie Stad
Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1722.jpg

Willemsstad
De staat waar het nu om gaat ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1723.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1724.jpg

Gebouwen
Heb al aantal leuke gebouwen in de stad staan. In totaal heb ik nu in Willemsstad een inwoneraantal van 116.000.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1725.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1726.jpg

Golf cluppie
Altijd leuk om te hebben in je stad. Maar denk dan wel om de criminaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1727.jpg

PowerPlants, Waterzuiverings, Casino, Afval en Waste Facility
Alles op 1 kluitje. Dit is het beste. Zet wel een politieburea neer en als het moet een brandweer kazerne.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1728.jpg

_____

Sweeper > Nog iets weten/zien? Just Ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na flink wat uurtjes werk is mijn region eindelijk af. Het bestaat uit 2 landen: Qorea en Terropia. Het is de bedoeling dat ik het een beetje meng met het webbased spelletje NationStates. Ik wil een soort van krant opzetten met de laatste 'nieuwtjes'

Qorea & Terropia
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22172/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22171/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terr > Schitterend!! Kunnen we die van je downloaden? Zet ik het in de OP naast die regio Amsterdam van LeXx.

Super werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een beetje ging neuzen door mijn stad kwam ik dit tegen! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1729.jpg
*klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:43:
Sweeper > Nog iets weten/zien? Just Ask.
LOL, ik heb een beetje het gevoel dat je wilt helpen, waarom ik dat heb weet ik niet :9.
Ok, dan hier een vraag: begrijp ik goed dat je in 1 stad alleen maar I kan bouwen en in de andere R en C, en dat een goede verbinding het allemaal kan laten werken? Das nieuw voor mij (misschien moet ik toch wat meer lesuh :z).
Je hebt in ieder geval mooie screenshots (wederom...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sweeper > Ja dat heb je goed begrepen! Ik heb mijn Industrie stad alleen maar $ en $$ (vervuilende industrie) geplaatst. En in mijn stad (Willemsstad), heb ik alleen maar $$$ Industrie. Oftewel High-Tech.

Goede verbindingen maken van je stad naar de andere industriestad en andersom is heel belangrijk! Gebruik geen roads of streets om verbindingen te maken naar je buurstad, maar gebruik Avenues of nog mooier Snelwegen. (alleen voor mensen met de uitbreiding Rush Hour). Heb jij geen Rush Hour, ja dan moet je wel streets gebruiken! omdat het veel meer verkeer aankan dan roads.

Let me hear from you! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:38:
Sweeper > Ja dat heb je goed begrepen! Ik heb mijn Industrie stad alleen maar $ en $$ (vervuilende industrie) geplaatst. En in mijn stad (Willemsstad), heb ik alleen maar $$$ Industrie. Oftewel High-Tech.
Ow, dan mijn volgende vraag (die eigenlijk al wat langer loopt): kan je kiezen dat je $$$ industrie wilt en niet $ en $$? Ik kan namelijk alleen kiezen voor agricultural, medium-density en high-density, of is dat juist $, $$ en $$$? En ja, ik heb ook RH.
(soms voel ik me zo'n n00b, terwijl ik toch al af en toe SC vanaf het eerste/tweede uur - dat is dus de diskette versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sweeper > Ja. Ik doe altijd high density en High Tech ($$$) krijg je alleen maar als er vraag naar is. Is er vraag kijk dan naar de kaart waar de aantrekkelijkheid van HT is. Daar plaats je het dan en dan komt er High Tech. HT krijg je alleen maar als je inwoners goed worden opgeleid. Kijk daarom zorgvuldig naar je WCI vraag en dan de allerlaatste gele balk. Is de balk ongeveer 25% dan willen ze HT. S6!

En je bent geen n00b onder mij. Je moet ook alles nog weten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Iemand een idee waar ik SC4+RH met Engelse taal maar met Europese rijstijl (dus rechts vd weg) voordelig kan kopen (liefst in 1 pakket)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op 27 januari 2004 @ 13:02:
Iemand een idee waar ik SC4+RH met Engelse taal maar met Europese rijstijl (dus rechts vd weg) voordelig kan kopen (liefst in 1 pakket)?
Zowel de taal als de plaats op de weg kun je zelf kiezen.
En waar die het voordeligste is? Geen idee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:26:
Zowel de taal als de plaats op de weg kun je zelf kiezen.
Dus in Nederland kopen betekent niet perse dat je de Nederlandse taal hebt in je spel? Mooi! Ga ik ff rondkijken om het toch officieel te kopen.

Misschien al iemand die zijn versie wil verkopen omdat hij er op uitgekeken is :P?

edit:
QTB heeft helemaal gelijk - was een vreemde samenloop van woorden :O

[ Voor 24% gewijzigd door MikeWazowski op 27-01-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op 27 januari 2004 @ 13:39:
[...]
Dus in Nederland kopen betekent niet perse dat je de Nederlandse taal hebt in je spel? Mooi! Ga ik ff rondkijken om het toch officieel te kopen.
Officieel kopen? :X

Je kunt bij de installatie kiezen uit twaalf verschillende talen, namelijk:
Deens, Duits, Fins, Frans, Italiaans, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds
en natuurlijk Engels en Nederlands.

Helaas betekend Engels in dit geval Groot-Brittannië en niet Verenigde Staten. De auto's rijden dan dus automatisch links. Wil je de auto's toch rechts laten rijden? Klik dan hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een groot probleem nu met mijn stad
Zie screenshot hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1737.jpg

Mag retevette schulden.
Ik kreeg de schulden nadat ik op een verkeerde knop drukte. (netwerk verbreken.) over bus/metro. Kortom OV en toen alles naar de tiefes. Wat kan ik doen?

;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

Mike78

Always

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 01:51:

[afbeelding]

Mag retevette schulden.
Ik kreeg de schulden nadat ik op een verkeerde knop drukte. (netwerk verbreken.) over bus/metro. Kortom OV en toen alles naar de tiefes. Wat kan ik doen?

;( ;(
Beste kan je proberen om zoveel mogelijk te bezuinigen (scholen, ziekenhuisen, poltie brandweer e.d). Verder kan je denk ik het beste een lening nemen om je netwerk weer te herstellen. Waarschijnlijk kom er dan een hoop weer terug.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA

[afbeelding]

Mag retevette schulden.

;( ;(
Nou, zo te zien is het grootste deel van je bevolking al vertrokken, waarschijnlijk vooral omdat er geen water meer is.

Denk dat het nogal hopeloos is, alleen met een ERG dikke lening kun je alles weer op orde krijgen. Dan moet je waarschijnlijk nog een tijd wachten voor iedereen weer terug is en je break-even draait.

Kun je niet terug naar een save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Mijn laatste save was 3 uur geleden. toen had ik nog 11.000 inwoners. Nu had ik 110.000, maarja, nu niet meer ;(

Kortom, ik begin wel opnieuw.

bedankt _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

damn dit spel ruled :)
ik heb ooit een keer in een vage verstandsbui simcity 4 gekocht en vond dat al geweldig. Nu ik een nieuwe computer heb ben ik het weer gaan spelen en vind het nog steeds geweldig. Toen kwam ik er achter dat er dus ook rush hour was :) die heb ik toen van internet af gehaald om te kijken of het wat was! :) dat was het hihi.. nu wil ik het wel kopen enkel ik zit met het probleem dat mijn computer dus finaal vast loopt bij sim city 4 (ook bij andere spellen) dus het is ff spelen en dan maar weer saven en weer spelen en dan vast lopen bijvoorbeeld... Als ik me computer nou een keer kan laten regelen dat hij dus goed werkt.. ga ik hem zeker weten kopen :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Mag retevette schulden.
;( ;(
Ik zie wat er mis is (geen water) maar ik snap niet helemaal wat je nu verkeerd gedaan hebt :?. Begrijp ik het goed dat je in Windhoos je netwerkverbinding verbroken hebt en dat je het spel dus niet meer kon saven? Wat heeft dat te maken met een schuldenlast? Sweeper niesnapnie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sweeper Neenee, niet windows netwerk hehe. De netwerk van mijn OV. (Openbaar Vervoer). Ik verbrak hem en maakte gelijk 15.000 p/m verlies.

Maar geeft niks ben overnieuw begonnen :) Toch bedankt Sweeper!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even bij een vriend geweest en hij heeft nu een stad van 950.000 inwoners. Heeft iemand dit inwonersaantal ooit is gehad? Ik in ieder geval lang zal ze leven niet!

Mijn record staat nu op 303.049 inwoners! :Y) Meer dan zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 14:26:
Ik ben even bij een vriend geweest en hij heeft nu een stad van 950.000 inwoners. Heeft iemand dit inwonersaantal ooit is gehad? Ik in ieder geval lang zal ze leven niet!

Ik ben aardig opweg met m'n 506.000 inwonertjes.
Om de miljoen te halen zal ik toch alle hi-tech industrie moeten verhuizen naar aangrensende gebieden.
Voorlopig heb ik nog wel wat bouwgrond over.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA

Mijn record staat op 310.000, voor een mid-size stad.
Maal 4 voor een grote maakt dus 1.240.000 :)

Met 4 losse steden bij elkaar haal ik dat nog niet. Uit het blote hoofd weet ik het niet precies, maar het zal in de buurt van 800.000 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
StuiterTown 09

Dit is tot zover wel mijn beste (in de zin van meest succesvol en inwoners), maar ook een oude stad. Het Openbaar Vervoer in deze stad is verre van perfect (dat kan ik onderhand wel beter, maar goed) en de gezondheid is ook niet denderend, maar dat komt door, de naar mijn mening veel te kleine ziekenhuizen. Ze hebben veel te weinig capiciteit! Zelfs met vijf (!!) grote ziekenhuizen zit het helemaal overbelast. Als ik er nog twee neerzet helpt het weinig, want die zitten ook meteen helemaal vol. Ik vind eigenlijk dat dit wel 's aangepast mag worden in SimCity. Een groot stad "in real life" heeft maximaal iets van twee ziekenhuizen?

Inwoners: 365 000 Sims
Onderwijs-quotiënt: 195
Levensverwachting: 75 jaar :/
Reistijd wonen-werk: 200 minuten :o

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/1_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/2_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/3_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/4_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/5_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/7_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/8_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/9_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/10_klein.JPG

---
StuiterLand

Inwoners: 3 330 000 Sims

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/regio1_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/sc4/regio1_transport_klein.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Stuiterbal op 09-09-2004 15:08 . Reden: Regio vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tering. Super mooie stad _/-\o_ _/-\o_ Hoe groot zijn de blokken? ik bedoel die woonwijkies hoe groot ze zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Champy2004 ->

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/grootte_klein.JPG

Zoals ik hierboven al zei, deze vlakken werken op zich goed, maar op den duur is de weg-capiciteit onvoldoende. Vooral de kleine straatjes ertussen raken bijzonder snel verstopt. Je kan ze vervangen door wegen of zelf wat creatiever zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou altijd 2 hokjes vrij voor bushokjes en/of metro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Stuiterbal voor je uitleg. Ik ga het ik uitproberen. Maar dan doe ik de straat voor een Avenue. Dat zal toch helpen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het tactiekje van Stuiterbal om de zones in aparte kolommen te plaatsen.

Nu na ongeveer 500 inwoners ziet het er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/1757.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ghehe, heb ik ook al geprobeerd, nadeel van zoveel kolommen is dat veel plek onbenut word en je meer scholen en andere dingen nodig hebt om alles te coveren vergeleken met het oppervlak wat je normaal inbeslag neemt met kleine town.

ff vraagje uit nieuwsgirigheid, begin je al je steden op easy BMWM3. zo kan ik ook 10 grote steden binnen no time kweken ;)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, doe tegenwoordig alles op Easy! 8) Hoezo?

Ik ga de volgende keer met Hard beginnen! Lijkt me wel uitdagender :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT

Dr passen er nog wel meer op een kaartje hoor
Mijn grootste stad is iets meer dan 1 miljoen (te downloaden op gotcity, unreal-o-polis) maar mensen op simcitycentral.com hadden veel grotere steden. Het grootste probleem is dan dat die stad je computer lam legt tenzij je echt een hele snelle hebt. Mijn computer (zie onder) was in elk geval niet in staat mijn grootste stad fatsoenlijk te draaien. Als je dan nog pathfinding fixes gebruikt wordt het nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 11:47:
Sweeper Neenee, niet windows netwerk hehe. De netwerk van mijn OV. (Openbaar Vervoer). Ik verbrak hem en maakte gelijk 15.000 p/m verlies.
Toch nog ff navragen om te voorkomen dat ik ook zoiets niet-slims doe ;) : hoe verbreek je het netwerk van je OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sweeper > Dat gaat gelukkig niet zomaar. Dan krijg je zon kader voor je neus en dan zie je een vrouw praten tegen je van: Toen ik vanochtend in de hogesnelheidsnet stapte was het niet moeilijk om een zitplaats uit te zoeken. Kortom, ik was de enigste die ervan gebruik maakte. Het is handiger dat je de netwerk verbreekt[/u].

Ik vondt het wel opzich grappig om te lezen, want ik had helemaal geen hogesnelheidsnet :D alleen maar metro en bussen. Dus! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij een goede vriend heb ik nu een stad van 140.000 inwoners. Toch best veel voor je eerste stad in een nieuw regio.! Ok dat vindt ik dan!

offtopic:
Stuiterbal. Heb jij MSN? Kan ik misschien nog iets van je leren met SC4 hoe ik een goede stad maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Champy2004, ik heb geen MSN Messenger, wel ICQ.

Maare, zoals je weet is er nog altij een SimCity IRC kanaal...alhoewel dit niet echt vaak druk bevolkt is (;()...

Maare, een lange tijd terug onderhand was jij juist zo goed in SimCity 4? (zie ouwe topics) wat is er gebeurd man? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu gaat het wel weer. Heb nu 2 steden in regio (HousTom = 110.000, en WillemsCity = 83.000). Dus ik ga nu richting de 200.000 in mijn regio WillemsRegion. Nu krijg ik ook mooiere gebouwen en de aantrekkelijk is nu vééél beter.

Dus nu heb ik weer de Sim City 4 Rush Hour ritme weer gevonden.

Maar toch bedankt. Stuitertje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Wanneer leggen jullie metro's aan ? Gelijk vanaf het begin al of later ?

Ik probeer het nu vanaf het begin , maar dan kost het gruwelijk veel geld , terwijl je nog te weinig ticket inkomsten hebt.

En hoe verwerken jullie de metro , in je stad ? Pak je daar gewoon een hokje van je huizen / winkel blok voor ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
code:
1
2
3
CCCCplCCCC
CCCCplCCCC
CCCCM.CCCC

C=commercial
pl=plaza
M.=metro

De metro ligt dan aan de straat kant en tevens voorzijde van de gebouwen.
Metro heeft een berijk [loopafstand] van 8 blokjes uit m'n hoofd.
Let wel avenues worden, in tegenstelling to roads en streets, niet overgestoken door sims.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
CORVETTE schreef op 30 januari 2004 @ 13:57:
Wanneer leggen jullie metro's aan ? Gelijk vanaf het begin al of later ?

Ik probeer het nu vanaf het begin , maar dan kost het gruwelijk veel geld , terwijl je nog te weinig ticket inkomsten hebt.

En hoe verwerken jullie de metro , in je stad ? Pak je daar gewoon een hokje van je huizen / winkel blok voor ?
Reden om metro aan te leggen ipv elevated rail is vooral dat je voor de eerste niet of nauwelijks hoeft te slopen.
Als je het al in het begin aanlegt zou ik voor elevated rail kiezen.

Ik leg metro altijd pas later aan. Ik gebruik de roadtop MT-mod, zodat de stations geen ruimte innemen; ik hoef er dan ook niks voor te slopen.
Ik zie dit niet echt als cheaten... anders deed ik het niet.

Hoewel, roadtop metro is misschien wel een beetje cheaten...
Het feit dat ik de mod gebruik is voortgekomen uit de bushaltes. Ik vond het onzin dat die zoveel ruimte innemen, direct langs de weg (zoals in de mod) is logischer.
Na een tijdje ben ik het ook voor metrostations gaan gebruiken, hoewel het daarbij misschien minder realistisch is.

[ Voor 20% gewijzigd door wicher|IA op 30-01-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een status update van Amsterdam, ben nu zelf bezig om de regio zo realistisch mogelijk vol te bouwen:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-amsterdam-ov1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/sc4-amsterdam-ov2.jpg

pak er een kaart bij en je zal zien dat het klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Stuiterbal:
over je Stuitertown09 en je ziekenhuizen: heb je er wel eens over gedacht om het dekkingsgebied van een ziekenhuis door ambulances bij te stellen?

Corvette:
Zelf leg ik zelden metro's aan vanaf het begin, hoewel ik wel een plekje vrijhoud voor een toekomstig station.
Wel hou ik geregeld 2 tegeltjes vrij, 1x voor een busstation en 1x voor een metrostation.

Lexx:
'k heb net je regio amsterdam gedownload: m'n complimenten!

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.