WillyF, het staat helaas al continu op;

Verwijderd
Waarom zet je geen Disease Research Center op? Dat is een ziekenhuis met een city-wide range en een enorme capaciteit 
[edit]
Ohja, dat had ik ook kunnen zien. Ik gokte dat die eerste een Clinic was, maar ik heb de capaciteit niet gezien
[edit]
Ohja, dat had ik ook kunnen zien. Ik gokte dat die eerste een Clinic was, maar ik heb de capaciteit niet gezien

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 21:12 ]
"Disease Research Center" is in het Nederlands "Medisch Onderzoekscentrum" en zoals je hierboven kunt zien heb ik die al. Dat ding heeft dus in tegenstelling tot de gewone ziekenhuizen wel een overdreven grote capiciteit zeg.
[ Voor 13% gewijzigd door Stuiterbal op 30-01-2004 20:21 ]
stuiterbal om die ziekenhuizen mindervol te krijgen moet je de ambulance budget juist verkleinen dan heb je wel meer ziekenhuzien nodig maar ja
Mooie Regio Lexx. Ziet er netjes uit als ie is volgebouwd.
Maar wisten jullie ook dat je de gevangenis budget kon verlagen? Dat is de gevangenis die je kan bouwen als de gevangen proberen te ontsnappen!
Normaal kost het je 450$ p/m en heb je iets van 500 cellen. Als je de budget verlaagt naar 100 heb je precies dezelfde aantal cellen!
Maar wisten jullie ook dat je de gevangenis budget kon verlagen? Dat is de gevangenis die je kan bouwen als de gevangen proberen te ontsnappen!
Normaal kost het je 450$ p/m en heb je iets van 500 cellen. Als je de budget verlaagt naar 100 heb je precies dezelfde aantal cellen!
Ik kwam er niet lang geleden ook achter dat je het budget voor gevangenissen kan aanpassen. Vaak heb je zelfs dat aantal van 500 cellen niet eens nodig!Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 21:57:
Mooie Regio Lexx. Ziet er netjes uit als ie is volgebouwd.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Dat is dus wat ik bedoelde. Want aan het plaatje te zien, heb je op sommige plekken gewoonweg TE veel overlap. Zo worden sommige gebieden door wel 3 ziekenhuizen bestreken... niet zo efficiënt dusM1lamb3r schreef op 30 januari 2004 @ 21:18:
stuiterbal om die ziekenhuizen mindervol te krijgen moet je de ambulance budget juist verkleinen dan heb je wel meer ziekenhuzien nodig maar ja
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Inefficiënt of niet, feit blijft dat ik met veel te weinig capiciteit zit. Maar je hebt wel gelijk dat ik misschien een iets te uitgebreide dekking heb qua ambulances, maar dit is niet zo duur en laat het maandelijks budget ruimschoots toe. Door deze maximale budgetering van de ambulances zou in theorie een ziekenhuis in een wat rustigere streek de last op een ziekenhuis in een druk stadsdeel kunnen verlichten. Helaas gaat dat in mijn geval niet op.WillyF schreef op 31 januari 2004 @ 01:20:
[...]
Dat is dus wat ik bedoelde. Want aan het plaatje te zien, heb je op sommige plekken gewoonweg TE veel overlap. Zo worden sommige gebieden door wel 3 ziekenhuizen bestreken... niet zo efficiënt dus

Ik heb nu een stad met 855000 inwoners en ik krijg er maar niet meer mensen in. Ik probeer de miljoen te halen maar het lukt gewoon niet. Wel even op 905000 gezeten maar dat was het echt.
Ik heb de stad gemaakt met de gewone Simcity 4 en ik heb nu wel redelijk wat aanpassingen gedaan met RH, maar het stagneert en de gebouwen worden langzaam zwart. What to do?
En wat zijn de beste belastinghoogtes in Rh?
En een hele belangrijke vraag, wanneer bouwen jullie metro's en busstops. Als je gaat zonen of als er al spul staat. Ik doe het direct als ik zones ga aanmaken, ik leg direct overal zwarte wegen, busstops, metrostops, elevated line stops etc aan.
hoe doen jullie dat?
En wat is jullie grootste stad tot nu toe?
En die map van Amsterdam ga ik zeker gebruiken, echt heel tof bedankt!!
Ik heb de stad gemaakt met de gewone Simcity 4 en ik heb nu wel redelijk wat aanpassingen gedaan met RH, maar het stagneert en de gebouwen worden langzaam zwart. What to do?
En een hele belangrijke vraag, wanneer bouwen jullie metro's en busstops. Als je gaat zonen of als er al spul staat. Ik doe het direct als ik zones ga aanmaken, ik leg direct overal zwarte wegen, busstops, metrostops, elevated line stops etc aan.
hoe doen jullie dat?
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Mijn grootste stad telt nu zo'n 300.000 inwoners. Maar er kan nog zoveel gebouwd worden, dat ik zeker de 600.000 of wel meer kwijt kan!
is dat niet duur? om direct busstops en metrostops enzo aan te leggen?Domus schreef op 01 februari 2004 @ 11:54:
Ik heb nu een stad met 855000 inwoners en ik krijg er maar niet meer mensen in. Ik probeer de miljoen te halen maar het lukt gewoon niet. Wel even op 905000 gezeten maar dat was het echt.
hoe doen jullie dat?
Ik doe dat later omdat ik anders verlies ga draaien, eerst de bus en later de metro
moet je wel wat slopen maar ach dat hoort erbij
En die stad groter krijgen dan 900k is waarschijnlijk te doen door de infrastructuur te verbeteren. Breid je metronetwerk uit of leg een extra snelweg aan ofzo. Post een screenshot anders dan kan men suggesties doen. Als je het nog niet gedaan hebt kun je ook de industrie nog naar de buren verplaatsen, dat creeert flink wat extra ruimte. Mijn grootste stad is trouwens 1 miljoen, maar die is niet echt efficient gebouwd, en de kaart is niet plat
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik had ergens gelezen dat voor Residential, 4x4 gebieden het beste waren (omdat de grootste flats 4x4 zijn). Tevens viel het me op dat verkeersopstoppingen vaak op kruispunten beginnen. Daarom had ik op een test mapje de volgende layout gemaakt. Had alleen geen screenshot gemaakt en de stad ook niet opgeslagen. Dus vandaar dit schema (geen zin/tijd om opnieuw te maken).

groen=Residential area
grijs=weg
blauw=bus
geel=metro
rood=plaza/park etc.
wit=leeg
Heeft iemand zoiets ooit geprobeerd? En werkt het? Het kost zo wel veel ruimte, dat lijkt me zelf nogal een nadeel. Verder weet ik ook nog niet precies hoe ik C en I hierin ga verwerken. C kan in principe ook wel 4x4, maar voor I lijkt me dat niet echt nodig.
groen=Residential area
grijs=weg
blauw=bus
geel=metro
rood=plaza/park etc.
wit=leeg
Heeft iemand zoiets ooit geprobeerd? En werkt het? Het kost zo wel veel ruimte, dat lijkt me zelf nogal een nadeel. Verder weet ik ook nog niet precies hoe ik C en I hierin ga verwerken. C kan in principe ook wel 4x4, maar voor I lijkt me dat niet echt nodig.
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Dat de opstoppingen beginnen bij kruispunten is nogal logisch, daar is natuurlijk sowieso al het meeste verkeer.JedaiNait schreef op 01 februari 2004 @ 13:51:
Ik had ergens gelezen dat voor Residential, 4x4 gebieden het beste waren (omdat de grootste flats 4x4 zijn). Tevens viel het me op dat verkeersopstoppingen vaak op kruispunten beginnen. Daarom had ik op een test mapje de volgende layout gemaakt. Had alleen geen screenshot gemaakt en de stad ook niet opgeslagen. Dus vandaar dit schema (geen zin/tijd om opnieuw te maken).
[afbeelding]
groen=Residential area
grijs=weg
blauw=bus
geel=metro
rood=plaza/park etc.
wit=leeg
Of jouw layout een echte verbetering betekent betwijfel ik. Doordat je veel meer kruispunten hebt zal de verkeersdruk per kruispunt wat lager zijn. Echter, je creeert er wel nogal wat omwegen mee, en de extra kruispunten vertragen de boel misschien meer dan dat ze het versnellen.
Grotere wegcapaciteit lijkt me toch beter.
Verwijderd
Zou iedereen, als die een screenshot plaatst, er een ECHTE thumbnail van willen maken (dmv Photoshop oid). Al die images van 300+kb zijn eigenlijk veels te groot
ik zij toch ook niet dat het onlogisch waswicher schreef op 01 februari 2004 @ 16:39:
[...]
Dat de opstoppingen beginnen bij kruispunten is nogal logisch, daar is natuurlijk sowieso al het meeste verkeer.
Het idee was om een soort rotondes te bouwen in plaats van kruispunten. Later is het natuurlijk altijd mogelijk om eenrichtingsverkeer van de wegen te maken, om zo ook de capaciteit te verhogen. Daarnaast krijg je op deze manier een mooi metrostelsel. Die van mij zien er altijd erg vreemd uit, omdat ik ze pas later bouw. Daarbij probeer ik dan zo weinig mogelijk te slopen.Of jouw layout een echte verbetering betekent betwijfel ik. Doordat je veel meer kruispunten hebt zal de verkeersdruk per kruispunt wat lager zijn. Echter, je creeert er wel nogal wat omwegen mee, en de extra kruispunten vertragen de boel misschien meer dan dat ze het versnellen.
Grotere wegcapaciteit lijkt me toch beter.
Wat boeit dat nouVerwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 16:45:
Zou iedereen, als die een screenshot plaatst, er een ECHTE thumbnail van willen maken (dmv Photoshop oid). Al die images van 300+kb zijn eigenlijk veels te groot
Rotondes zijn iid beter dan kruispunten!
Weet er iemand waar je redelijk goede steden kan downen (Voor de oorspronkelijke Simcity4 zonder RH)?
Ik wil wel is zien hoe de stad van een ander in elkaar zit.
Ik wil wel is zien hoe de stad van een ander in elkaar zit.
Voor de genen onder ons die soms wel eens creatief zijn met zelf-gemaakte regio's en landschappen, hier is wat wat misschien wel zo fijn is.
Als je in SimCity 4 een nieuwe regio aanmaakt, dan is dit regio een mix van kleine, medium en grote maps, zoals dit:

Ik houd persoonlijk niet zo van die mini stukjes land waar je simpelweg te weinig mee kan. Helaas bied SimCity 4 niet makkelijk de optie om hier wat aan te doen. Máár...er is wél wat aan te doen!
Door een custom sized regio aan te maken moet je in x:\MyDocuments\Bla\SimCity 4\Regions (waar al je andere regio's ook staan) een map aan maken, met de naam van je nieuwe Regio (in mijn geval "StuiterLand II") en er één van de volgende bestanden in de plaatsen uit de volgende ZIP; Download hier. Hierin staan allerlei losse mini-bitmapjes die onderverdeeld zijn in drie kleuren. Rood, blauw en groen. Elk stellen één van de grote van de maps voor. (klein, medium en groot) Als je de bitmap die je graag wilt hebt geplaatst in de regio directory, moet je hem renamen naar config.bmp.
In de ZIP zelf staat in de filename wat het bitmapje voor stelt. Als je de map (regio) aan gemaakt heb in Windows en er dus een bitmapje uit de ZIP in het hebt geplaatst kan je SimCity 4 opstarten en de regio laden. Als je het goed gedaan hebt (het is ook zo moeilijk hé
) kan je zoiets als dit krijgen;
.
Note:
Doe dit niet met bestaande regio's, want dan zal al het bestaande land verwijderd worden!
Dit is voor mij zelf redelijk nieuw, en als ik het eerder had geweten zou me dat wel met mijn huidige regio goed zijn uitgekomen, maar goed. Ik heb zoals je hierboven ziet al mijn opvolger van mijn huidige regio aangemaakt
Alle bovenstaande intel komt uit dit topic op Simtropolis.
Als je in SimCity 4 een nieuwe regio aanmaakt, dan is dit regio een mix van kleine, medium en grote maps, zoals dit:
Ik houd persoonlijk niet zo van die mini stukjes land waar je simpelweg te weinig mee kan. Helaas bied SimCity 4 niet makkelijk de optie om hier wat aan te doen. Máár...er is wél wat aan te doen!
Door een custom sized regio aan te maken moet je in x:\MyDocuments\Bla\SimCity 4\Regions (waar al je andere regio's ook staan) een map aan maken, met de naam van je nieuwe Regio (in mijn geval "StuiterLand II") en er één van de volgende bestanden in de plaatsen uit de volgende ZIP; Download hier. Hierin staan allerlei losse mini-bitmapjes die onderverdeeld zijn in drie kleuren. Rood, blauw en groen. Elk stellen één van de grote van de maps voor. (klein, medium en groot) Als je de bitmap die je graag wilt hebt geplaatst in de regio directory, moet je hem renamen naar config.bmp.
In de ZIP zelf staat in de filename wat het bitmapje voor stelt. Als je de map (regio) aan gemaakt heb in Windows en er dus een bitmapje uit de ZIP in het hebt geplaatst kan je SimCity 4 opstarten en de regio laden. Als je het goed gedaan hebt (het is ook zo moeilijk hé
Note:
Doe dit niet met bestaande regio's, want dan zal al het bestaande land verwijderd worden!
Dit is voor mij zelf redelijk nieuw, en als ik het eerder had geweten zou me dat wel met mijn huidige regio goed zijn uitgekomen, maar goed. Ik heb zoals je hierboven ziet al mijn opvolger van mijn huidige regio aangemaakt
Alle bovenstaande intel komt uit dit topic op Simtropolis.
[ Voor 4% gewijzigd door Stuiterbal op 02-02-2004 20:10 ]
Stuiterbal > Bedankt. Ga er ook 1tje aan maken. en heb het van je gedownload. Mijn nieuwe regio heet "GoTTerRegion"
Kan ik ook een regio maken die alleen middelgrote vlaktes creërt?
Tot zover bedankt!
Welke bitmapjes moet ik dan in mijn C:\Documents and Settings\Champy2004\Mijn documenten\SimCity 4\Regions\GoTTerRegion directory invoegen, alles? of maar 1tje?
Kan ik ook een regio maken die alleen middelgrote vlaktes creërt?
Tot zover bedankt!
Welke bitmapjes moet ik dan in mijn C:\Documents and Settings\Champy2004\Mijn documenten\SimCity 4\Regions\GoTTerRegion directory invoegen, alles? of maar 1tje?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 18:16 ]
Dan moet je "All Medium Config.bmp" in die map plaatsen. 
Je kan natuurlijk ook gewoon elke bitmap eens uitproberen, als je regio nog helemaal leeg is.
Je kan natuurlijk ook gewoon elke bitmap eens uitproberen, als je regio nog helemaal leeg is.
[ Voor 49% gewijzigd door Stuiterbal op 02-02-2004 18:30 ]
Je hebt gelijk. Dom / stom van me.Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 18:39:
Hmm snap het toch niet!
Dit krijg ik dus te zien als ik "All medium Config" in de map heb geplaatst.
[afbeelding]
Of moet er nog 1 erbij?
Ik was vergeten te vermelden dat je je uitgekozen bitmapje moet renamen naar config.bmp. Rename hem en probeer het nog een keer.
Als het dan niet werkt moet je de regio even verwijderen en opnieuw aanmaken denk ik.
Over ruimte hoef je niet in te zitten, het enorme aantal sims dat in die 4*4 torens past compenseert dat ruimschoots. Het wordt natuurlijk wel lelijk zo'n stad met allemaal dezelfde blokken maar ja als je echt veel inwoners wilt (als in miljoenen) zul je wel moeten.JedaiNait schreef op 01 februari 2004 @ 13:51:
[afbeelding]
groen=Residential area
grijs=weg
blauw=bus
geel=metro
rood=plaza/park etc.
wit=leeg
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Zo, dan laat ik ook maar effe mijn stadje zien 
Laten we beginnen met de regio :

Stadje, waar ik het meeste mee bezig ben geweest :
Ik kwam er later achter dat mijn structuur best fout was, dus heb ik elke keer een kwart van mijn stad verwoest en totaal opnieuw gebouwd (kosten voor herinrichting 1.000.000 per deel
)
Oude :

Hieronder het resultaat wat ervan geworden is :

Metro ligt nu mooi ingedeelt en niet meer kris kras door elkaar

De structuur die ik gebruikt heb :

En het eindelijke resultaat :

Heel veel metro en heel erg weinig auto verkeer.
Als mijn gebouwen verlaten worden, komt dat doordat er teweinig vraag is
Ziekenhuizen, scholen, etc heb ik allemaal aan de zijkant gebouwd.
Laten we beginnen met de regio :

Stadje, waar ik het meeste mee bezig ben geweest :
Ik kwam er later achter dat mijn structuur best fout was, dus heb ik elke keer een kwart van mijn stad verwoest en totaal opnieuw gebouwd (kosten voor herinrichting 1.000.000 per deel

Oude :

Hieronder het resultaat wat ervan geworden is :

Metro ligt nu mooi ingedeelt en niet meer kris kras door elkaar

De structuur die ik gebruikt heb :

En het eindelijke resultaat :

Heel veel metro en heel erg weinig auto verkeer.
Als mijn gebouwen verlaten worden, komt dat doordat er teweinig vraag is

Ziekenhuizen, scholen, etc heb ik allemaal aan de zijkant gebouwd.
Dat is gewoon een landmark, die ik op simcity.com gedownload hadVerwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 22:48:
Elroy > Huh?Wat is dat voor een gebouw Rechtsboven? Die screenshot waar je je hele stad kan zien? Bedoel dat gebouw net onder het stadion (grote)
[ Voor 18% gewijzigd door Elroy op 04-02-2004 23:05 ]
Elroy > Huh?
Wat is dat voor een gebouw Rechtsboven? Die screenshot waar je je hele stad kan zien? Bedoel dat gebouw net onder het stadion (grote)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 22:49 ]
Heb je nou midden in je stad letterlijk overal tolpoortjes? Ontmoedigd dit, naast het creëren van files, ook het gebruik van de auto of zo
Tip; zet eens die icoontjes van de U-Drive-It Missies uit, dat staat wel zo leuk, toch?
[ Voor 30% gewijzigd door Stuiterbal op 04-02-2004 01:42 ]
Hij moet toch ergens geld vandaan zien te krijgen!Stuiterbal schreef op 04 februari 2004 @ 01:40:
[...]
Heb je nou midden in je stad letterlijk overal tolpoortjes? Ontmoedigd dit, naast het creëren van files, ook het gebruik van de auto of zo
[...]
Tip; zet eens die icoontjes van de U-Drive-It Missies uit, dat staat wel zo leuk, toch?
Maare eindelijk heb ik die Large vlaktes.!

^ Dit dus
Morgen maar beginnen met mijn eerste stad!! Bedankt Stuiterbal
P.S. Wil je aub MSN installeren, wil even met je over Sim City hebben!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 01:50 ]
Verwijderd
Die large vlaktes wil ik ook! Add me ff op msn:
Martijn_Wieringa@hotmail.com
ps: dat gebouw rechts .. is dat niet het Rockefeller Centre?
Martijn_Wieringa@hotmail.com
ps: dat gebouw rechts .. is dat niet het Rockefeller Centre?
Bij mij gaan de files juist weg als ik ze vol met tolpoortjes plaats.Stuiterbal schreef op 04 februari 2004 @ 01:40:
[...]
De mensen zijn nu gedwongen om gebruik te maken van de metro.
Ze staan bij mij trouwens alleen bij Residense, bij commerial werkt dat niet.
Vooruit dan maarVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 09:54:
@ Elroy > Wat is dit voor een gebouw in de rode cirkel. Kan je is daarvan een ingezoomde screenshot van maken!
[afbeelding]
Bedankt in ieder geval voor de moeite!

Ooooh, het is een monument!
Nee ik dacht een Residental of Commercial gebouw.
Maar toch hartelijk dank!
Maar toch hartelijk dank!
Hoeveel leveren die tolpoortjes in hun totaal bij elkaar uiteindelijk dan?Elroy schreef op 04 februari 2004 @ 09:39:
[...]
Bij mij gaan de files juist weg als ik ze vol met tolpoortjes plaats.
De mensen zijn nu gedwongen om gebruik te maken van de metro.
Ze staan bij mij trouwens alleen bij Residense, bij commerial werkt dat niet.
#SimCity @ irc.tweakers.netVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 01:48:
[...]
P.S. Wil je aub MSN installeren, wil even met je over Sim City hebben!
Ongeveer 8KStuiterbal schreef op 04 februari 2004 @ 15:49:
[...]
Hoeveel leveren die tolpoortjes in hun totaal bij elkaar uiteindelijk dan?
Best wel veel eigenlijk, aangezien ik voor m'n openbaar vervoer maar 10K krijg

Achja, maar ik moet zoiezo nog een paar tolpoortjes opblazen.
Sommige tolpoortjes leveren niks meer op
Ik heb trouwens wel iets raars met m'n stad.
Als ik m'n stad opstart, dan krijg ik de melding dat er behoefte is aan een vliegveld, terwijl er al een internationale vliegveld is

Da's gewoon in SimCity 4. Het is altijd zo dat als je je stad net laat dat het gebruik van je vliegveld 0 is. Het wordt pas weer na een tijdje gebruikt. Dus gewoon niets van aantrekken.Elroy schreef op 04 februari 2004 @ 18:19:
Ik heb trouwens wel iets raars met m'n stad.
Als ik m'n stad opstart, dan krijg ik de melding dat er behoefte is aan een vliegveld, terwijl er al een internationale vliegveld is
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:00:
/me heeft de OP aangepast met nieuwe zelfgemaakte screenshots
offtopic:
http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/sc4screen.zip ...screens voor als je het leuk vind.
http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/sc4screen.zip ...screens voor als je het leuk vind.
Ik had "...screens" eraan vastgemaakt, per ongeluk. Nu klopt de URL wel. Gewoon met WinZIP / WinRAR.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:30:
Stuiterbal > Hmm met welk programma open ik dat bestand? d8 .zip maar dat is niet zo
Stuiterbal > Bedankt. Ga ze ff toevoegen in OP. Moet wel een Gallery worden hè? Voor zo'n mooi spel!
Toegevoeg in de OP! Bedankt. ze zijn geweldig!
Toegevoeg in de OP! Bedankt. ze zijn geweldig!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 00:01 ]
Verwijderd
ik ben vandaag met een nieuwe regio begonnen, maar ik krijg mijn commercie maar niet aan de gang
iemand tips?
Commercie is gebasseerd op de vraag en aanbod tussen werknemers en wergevers. Waarbij je infrastructuur een tussenkomende factor speelt.
Veel werknemers, veel commercie, vraag naar alles (zo ongeveer)
Weinig werknemers, weinig commercie, vraag naar woonwijken (zo ongeveer)
Zo is het volgens mij zo'n beetje, alleen is het belangrijk dat de woonwijken en commercie gebieden goed bereikbaar zijn, want als alle wegen propvol zitten kunnen ze er alsog niet komen.
Zo is het volgens mij zo'n beetje, alleen is het belangrijk dat de woonwijken en commercie gebieden goed bereikbaar zijn, want als alle wegen propvol zitten kunnen ze er alsog niet komen.
Verwijderd
BMWM3: Zou je van de screenshots echte thumbnails kunnen maken? Ik weet niet of iedereen zin heeft om +/- 4.5MB aan images binnen te halen
Verwijderd
mijn reistijden waren een beetje hoog (120 minutenStuiterbal schreef op 05 februari 2004 @ 21:06:
Commercie is gebasseerd op de vraag en aanbod tussen werknemers en wergevers. Waarbij je infrastructuur een tussenkomende factor speelt.
Verwijderd
De BAT (Building Architect Tool) is uit! \o/
Met de BAT (waar ook een plugin manager bij zit) kan iedereen nu in combinatie met gMax en een vernieuwde Lot Editor aan de slag om zijn eigen gebouwen te maken. Om custom-made gebouwen ook 's nachts er goed uit te laten zien, is er ook voor niet-BATters deze Patch te krijgen.
Op de sites en fora van Simcitycentral.net en Simtropolis kan je de nodige hulp/info vinden.
[edit]
Een thumbnail is een kleinere versie van een grote image (screenshot, foto etc). Wat er nu in de startpost staat is kleiner van vorm, maar eerst wordt de hele screenshot van +/- 350kb naar binnen gehaald en daarna door de browser kleiner gemaakt. Die 350kb blijft 350kb.
Een echte thumbnail is van te voren al kleiner gemaakt, en qua grootte ook een stuk modem-vriendelijker (+/- 30-80kb). Ik weet niet hoe Paint goed kan resizen, maar er is heel wat gratis software die het ook zou kunnen
Met de BAT (waar ook een plugin manager bij zit) kan iedereen nu in combinatie met gMax en een vernieuwde Lot Editor aan de slag om zijn eigen gebouwen te maken. Om custom-made gebouwen ook 's nachts er goed uit te laten zien, is er ook voor niet-BATters deze Patch te krijgen.
Op de sites en fora van Simcitycentral.net en Simtropolis kan je de nodige hulp/info vinden.
[edit]
Een thumbnail is een kleinere versie van een grote image (screenshot, foto etc). Wat er nu in de startpost staat is kleiner van vorm, maar eerst wordt de hele screenshot van +/- 350kb naar binnen gehaald en daarna door de browser kleiner gemaakt. Die 350kb blijft 350kb.
Een echte thumbnail is van te voren al kleiner gemaakt, en qua grootte ook een stuk modem-vriendelijker (+/- 30-80kb). Ik weet niet hoe Paint goed kan resizen, maar er is heel wat gratis software die het ook zou kunnen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 23:06 ]
Terr > Misschien een domme vraag, maar wat is een Thumbnail?
Mijn plaatjes doe ik altijd maken in Paint. Omdat ik alleen maar Paint in bezit heb
Enne, kan iemand voor mij de Lot Editor hier te upload zetten? Als ik het probeer te downloaden via de Sim City 4 site, heb ik geen toegang
Ik ben overigens wel geregistreerd en ingelogd.
Bij voorbaat dank
Ik kan mijn Serial nr van Sim City 4 en Rush Hour niet registreren!
Hij zegt ' Your serial number, XXXX-XXXX-XXXX-XXXX, for SimCity 4 Rush Hour, is either registered already or is not valid.'
die xjes heb ik gedaan om niet mijn nr te geven
Wie weet hier wat er aan de hand is?
Mijn plaatjes doe ik altijd maken in Paint. Omdat ik alleen maar Paint in bezit heb

Enne, kan iemand voor mij de Lot Editor hier te upload zetten? Als ik het probeer te downloaden via de Sim City 4 site, heb ik geen toegang
Bij voorbaat dank
Ik kan mijn Serial nr van Sim City 4 en Rush Hour niet registreren!
die xjes heb ik gedaan om niet mijn nr te geven
Wie weet hier wat er aan de hand is?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 23:00 ]
plaatjes editten kan je heel mooi/snel/handig doen met irfanview, die je zelfs gratis kan downloaden
BMWM3 -> Serial probleem. Ik heb het zelfde met mijn orginele SimCity 4 copy. Daar zegt hij dat ook. Ik kon mijn Rush hour key gelukkig wel gewoon registreren. Weet niet wat het is.
Verwijderd
Jippie! BAT is uit, dus nu lekker veel gebouwen downen van de Simcity 4 site (heb t geduld niet om zelf aan de slag te gaan namelijk). Alleen als ik daar een gebouw down, dan zie ik in het spel soms alleen de parkeergarage die op die lot staat ofzo.... de gebouwen worden totaal niet compleet weergegeven!!
Wie kan me helpen? Moet ik nog wat installeren ofzo voor ik een gebouw zoals op het plaatje op de Simcity site in mn stadje krijg????
HELLUP !
Wie kan me helpen? Moet ik nog wat installeren ofzo voor ik een gebouw zoals op het plaatje op de Simcity site in mn stadje krijg????
HELLUP !
Verwijderd
Als je de helft van het gebouw niet ziet, betekend dat de andere helft in een vorige plug-in zat, die de auteur van deze lot heeft gebruikt.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 19:11:
Jippie! BAT is uit, dus nu lekker veel gebouwen downen van de Simcity 4 site (heb t geduld niet om zelf aan de slag te gaan namelijk). Alleen als ik daar een gebouw down, dan zie ik in het spel soms alleen de parkeergarage die op die lot staat ofzo.... de gebouwen worden totaal niet compleet weergegeven!!
HELLUP !
M.A.W. je moet ook de 'andere' lot downloaden en in je plugin-map smijten, dan laat hij hem wel correct zien.
sidenote: ik weet dat waarschijnlijk nergens bij de 1e lot staat dat je die-en-die lot ook nodig heb, dus success moet zoeken, ik word er ook moe van
Verwijderd
Werken die gebouwen zoals "make goverment more efficiënt"? want ik heb geen afname gezien. Hoeveek blokken commercie moet je gemmideld per blok residential doen?
weet iemand een mod waarmee monorail over bushokjes/metro/ gaat, want nou kan dit niet
weet iemand een mod waarmee monorail over bushokjes/metro/ gaat, want nou kan dit niet
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 14:45 ]
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:57:
Werken die gebouwen zoals "make goverment more efficiënt"? want ik heb geen afname gezien. Hoeveek blokken commercie moet je gemmideld per blok residential doen?
a: volgens mij niet, ik heb nooit een verbetering gezien
b: maakt niet zoveel uit eigenlijk, d'r is geen vaste ratio.
de ervaring leert mij (
) dat je niet 100% verhouding inwoners-arbeidsplaatsen
nodig hebt. iets van 3:2 werkt voor al m'n steden
a: volgens mij niet, ik heb nooit een verbetering gezien
b: maakt niet zoveel uit eigenlijk, d'r is geen vaste ratio.
de ervaring leert mij (
nodig hebt. iets van 3:2 werkt voor al m'n steden
Verwijderd
Ik heb het ultime vervoers systeem

Ik denk niet dat je hier ooit verkeers problemen mee krijgt,
alleen is het een beetje duur
Hoe krijg je dat 8x8 gebied zomooi zonder dat ie extra wegen nodig heeft?
ik dacht dat R-zones geen 4x4 konden :x
Heb nu in de OP een FAQ neergezet. De meest gestelde vragen worden erin gezet, en dus worden opgezocht in de OP. Heb je een vraag die vaak wordt gevraagd/gesteld, meldt het hier!
Zo ultiem is dit volgens mij niet.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:25:
Ik heb het ultime vervoers systeem
[afbeelding]
- Je kan ipv die dubbele one-ways beter avenues gebruiken, die hebben een grotere capaciteit en snelheid.
- Je hebt een overschot aan monorail. Eentje is wel dichtbij genoeg voor het hele blok, en de capaciteit zal ook nog voldoende zijn dan. Monorail heeft een erg hoge capaciteit als ik me niet vergis.
- Als ik het een beetje inschat, gaat het bij grote gebouwen alsnog mis. Of de meeste mensen gaan de metro nemen, die zwaar overbelast raakt. Of de meeste mensen nemen de auto, waardoor de wegen zwaar verstopt raken. Zo groot is de capaciteit van die one way roads nu ook weer niet.
Bij de kruisingen van 2 hoofdstraten/avenues, en bij de kruisingen van straten en hoofdstraten, kwam ik dus steevast in de problemen, doordat er constant verkeersopstoppingen ontstonden.
'k Ben nu een andere wegenlayout aan het uitproberen, waarbij de kruisingen van 2 hoofdstraten worden vervangen door een soort rotonde van éénrichtingsverkeerstraten. Tevens worden de straten wel aangesloten op de hoofdstraten/avenues, maar niet meer doorgetrokken.
Daarnaast wordt bij elke aansluiting van straat-hoofdstraat/avenue een metrostation en/of bushalte geplaatst.
Op dit moment schijnt het te werken, tot nog toe geen problemen meer gehad, qua verkeersopstoppingen bij kruisingen en zo. Maar m'n stadje is dan ook nog maar een bescheiden provinciestadje van 140.000 inwoners
(plaatjes zijn klikbaar, maar let op, de grote plaatjes zijn 1280x1024 en ca. 400 kB groot)
Overzicht van een gebied
Overzicht van hetzelfde gebied, maar nu met stratenlayout zichtbaarder
Overzicht van hetzelfde gebied, het metrostelsel
'k Ben nu een andere wegenlayout aan het uitproberen, waarbij de kruisingen van 2 hoofdstraten worden vervangen door een soort rotonde van éénrichtingsverkeerstraten. Tevens worden de straten wel aangesloten op de hoofdstraten/avenues, maar niet meer doorgetrokken.
Daarnaast wordt bij elke aansluiting van straat-hoofdstraat/avenue een metrostation en/of bushalte geplaatst.
Op dit moment schijnt het te werken, tot nog toe geen problemen meer gehad, qua verkeersopstoppingen bij kruisingen en zo. Maar m'n stadje is dan ook nog maar een bescheiden provinciestadje van 140.000 inwoners
(plaatjes zijn klikbaar, maar let op, de grote plaatjes zijn 1280x1024 en ca. 400 kB groot)
Overzicht van een gebied

Overzicht van hetzelfde gebied, maar nu met stratenlayout zichtbaarder

Overzicht van hetzelfde gebied, het metrostelsel

[ Voor 11% gewijzigd door WillyF op 09-02-2004 14:44 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]
WillyF > Ga ik ook is een keer proberen. Schijnt een mooie oplossing te zijn voor verkeersproblemen tegen te gaan!
/me gaat nu weg voor rijexamen! Wish me luck
/me gaat nu weg voor rijexamen! Wish me luck
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 14:27 ]
Zoals je ziet, houd ik meestal een tile ruimte over tussen gebieden en hoofdstraat/avenue. Die ruimte kan gebruikt worden voor het plaatsen van een metrostation, of een bushalte, of (zoals ik op veel plaatsen gedaan heb) het planten van bomen. In hoeverre dit de luchtverontreiniging tegengaat, weet ik niet.
Wel heb ik opgemerkt, dat een dergelijke dichte bomenbeplanting de aantrekkelijkheid van een residential area kan oprkikken. Een aantal woontorens was nl. zwart geworden (van rijk --> modaal --> povere woningen) maar na het planten van die bomen, werd het weer rijke woningen. En dat ondanks het gemiddeld tot hoge verkeerslawaai.
De ruimte tussen de gebieden is nu ook nog bruikbaar, zoals bij het volgende:
Op een aantal plaatsen ging het toch mis qua verkeer, dus heb ik een straat vervangen door eenrichtingsverkeer, en op een andere plaats een aansluiting gemaakt op dezelfde of andere hoofdstraat/avenue.
Stuiterbal:
Ik ben nu toch ook op problemen gestuit qua ziekenhuiscapaciteit, en ben er maar toe overgegaan om 2 medische centra naast elkaar te plaatsen. Tot nog toe gaat het goed, al worden in beide centra al tegen de 2800 patiënten opgenomen.
Wel heb ik opgemerkt, dat een dergelijke dichte bomenbeplanting de aantrekkelijkheid van een residential area kan oprkikken. Een aantal woontorens was nl. zwart geworden (van rijk --> modaal --> povere woningen) maar na het planten van die bomen, werd het weer rijke woningen. En dat ondanks het gemiddeld tot hoge verkeerslawaai.
De ruimte tussen de gebieden is nu ook nog bruikbaar, zoals bij het volgende:
Op een aantal plaatsen ging het toch mis qua verkeer, dus heb ik een straat vervangen door eenrichtingsverkeer, en op een andere plaats een aansluiting gemaakt op dezelfde of andere hoofdstraat/avenue.
Stuiterbal:
Ik ben nu toch ook op problemen gestuit qua ziekenhuiscapaciteit, en ben er maar toe overgegaan om 2 medische centra naast elkaar te plaatsen. Tot nog toe gaat het goed, al worden in beide centra al tegen de 2800 patiënten opgenomen.
offtopic:
BMWM3: succes met je rijexamen!
BMWM3: succes met je rijexamen!
Op zich is het nogal logisch dat opstoppingen zich het eerst bij kruizingen voordoen: daar gaat gemiddeld nu eenmaal 2x meer verkeer over dan over een normaal stuk weg. Simpelweg omdat er 2 wegen kruizen.WillyF schreef op 09 februari 2004 @ 14:21:
Bij de kruisingen van 2 hoofdstraten/avenues, en bij de kruisingen van straten en hoofdstraten, kwam ik dus steevast in de problemen, doordat er constant verkeersopstoppingen ontstonden.
Ofwel: als er opstoppingen op je kruispunten komen, moet je dan de lay-out van je kruispunten veranderen?
Of is het een eerste teken dat de algehele wegencapaciteit daar te laag is?
Je kan de kruispunten weg veranderen, zodat ze niet meer 'rood' zijn, maar levert de omweg die het nieuwe kruispunt veroorzaakt niet meer vertraging op dan de oude opstopping?
Even vlug een vraag tussen door. Ik speel simcity 4 niet meer omdat ik sinds ik een ATI kaart heb gare artifacts heb bij het schuiven van mij beeld (vooral zichtbaar in rook en op het water) Ik vind dit biezonder jammer. Weet iemand hier een oplossing voor, of is dit standaart bij ATI kaarten?
(Ik heb een Radeon 9800 PRO met Cat 4.1, de artifacts lijken op dunne lijntjes, schaduwtjes als het waren. En zijn eigenlijk alleen zichtbaar in rook en op de zee. [ook in het straat lantaar licht])
(Ik heb een Radeon 9800 PRO met Cat 4.1, de artifacts lijken op dunne lijntjes, schaduwtjes als het waren. En zijn eigenlijk alleen zichtbaar in rook en op de zee. [ook in het straat lantaar licht])
Verwijderd
Avenues zijn minder goed omdat daar geen ruimte tussen is om bushokjes, metro en parkjes neer te zetten, ook kan je er geen monoral tussen doen.wicher schreef op 09 februari 2004 @ 10:37:
[...]
Zo ultiem is dit volgens mij niet.Overigens lijkt het me ook niet handig gelijk te beginnen met 4x4-zoning. (Hoewel ik volgens mij weleens 6x4 oid heb gezien in mijn steden.) Dit zal de ontwikkeling remmen, denk ik.
- Je kan ipv die dubbele one-ways beter avenues gebruiken, die hebben een grotere capaciteit en snelheid.
- Je hebt een overschot aan monorail. Eentje is wel dichtbij genoeg voor het hele blok, en de capaciteit zal ook nog voldoende zijn dan. Monorail heeft een erg hoge capaciteit als ik me niet vergis.
- Als ik het een beetje inschat, gaat het bij grote gebouwen alsnog mis. Of de meeste mensen gaan de metro nemen, die zwaar overbelast raakt. Of de meeste mensen nemen de auto, waardoor de wegen zwaar verstopt raken. Zo groot is de capaciteit van die one way roads nu ook weer niet.
want ik weet niet waar jij je metro kwijt wil maar als je die in dat blok zet kan je grote gebouwen wel vergeten
Bij mij word alles verdeelt zo gebruikt men monorail voor lange afstanden en gaat daarna op de bus over. Ook zijn avenues een stuk duurder en ben je flink genaait bij kruispunten.
Voor het plaatsen van die blokken zit ik altijd een beetje te kloten met alt en crtl
mischien dat je antwoord hier tussen staat?Upke dupke schreef op 09 februari 2004 @ 15:21:
Even vlug een vraag tussen door. Ik speel simcity 4 niet meer omdat ik sinds ik een ATI kaart heb gare artifacts heb bij het schuiven van mij beeld (vooral zichtbaar in rook en op het water) Ik vind dit biezonder jammer. Weet iemand hier een oplossing voor, of is dit standaart bij ATI kaarten?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 15:37 ]
Als er bijv. opeens 2 torenflats met 3000 inwoners verschijnen, naar één enkele aansluiting op een hoofdstraat, dan is het gewoon logisch dat de capaciteit van die ene weg te klein is/wordt. Tel daarbij op de omwegen, die ontstaan, en ik denk dat de sims dus min of meer de metro of OV in gedwongen worden.wicher schreef op 09 februari 2004 @ 15:16:
[...]
Of is het een eerste teken dat de algehele wegencapaciteit daar te laag is?
Je kan de kruispunten weg veranderen, zodat ze niet meer 'rood' zijn, maar levert de omweg die het nieuwe kruispunt veroorzaakt niet meer vertraging op dan de oude opstopping?
Dat is ook de reden, ik een (voor mijn doen) dicht metronet heb aangelegd. Het metronet wordt wel door een boel passagiers gebruikt.
Hmmm wat mijn wel opvalt is dat de oplossing voor de verkeersproblemen (dat plaatje wat ik eerder liet zien) dat het best een hele goede oplossing is..
/me is voor de 3e keer gezakt, op 1 klein lullig foutje
/me is voor de 3e keer gezakt, op 1 klein lullig foutje
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:44 ]
Verwijderd
ff een vraagje tussendoor over die BAT gebouwen hoor.
Is er ook een site waar je al die plugins kan vinden die je nodig hebt zoals:
bldgprop_vol1.dat
bldgprop_vol2.dat
simcity_1.dat
Als iemand hier wat links kan plaatsen zou ik het erg fijn vinden, want zie nu in sommige gevallen alleen een parkeergarage op een BAT-lot staan
Alvast bedankt!!!
Is er ook een site waar je al die plugins kan vinden die je nodig hebt zoals:
bldgprop_vol1.dat
bldgprop_vol2.dat
simcity_1.dat
Als iemand hier wat links kan plaatsen zou ik het erg fijn vinden, want zie nu in sommige gevallen alleen een parkeergarage op een BAT-lot staan
Alvast bedankt!!!
Deze corruptie bedoel ik. Zeer irritant als er veel vervuiling en rook is. Ook als het nacht is
Je moet hem even full screen maken anders zie je blokjes, en dat is gewoon windows en JPG, dat heb ik niet in game
Edit: Ik bedoel dus die gare dunne kleine lijntjes, kan me niet herinneren dat ik die ooit met mijn Geforce 4 heb gehad.
Je moet hem even full screen maken anders zie je blokjes, en dat is gewoon windows en JPG, dat heb ik niet in game
Edit: Ik bedoel dus die gare dunne kleine lijntjes, kan me niet herinneren dat ik die ooit met mijn Geforce 4 heb gehad.
[ Voor 17% gewijzigd door Upke dupke op 09-02-2004 21:58 ]
Verwijderd

groot
Ik heb nou 400.000 inwoners en maak zo'n 20k winst.
Alleen mijn openbaar is een beetje over bezet, weet iemand een mod waarmee
je de capiciteit van de metro kan verhogen?
ondanks dat ik zo'n 1200 parkjes heb, heb ik nog ontzettent veel luchtvervuiling rond mijn wegen

Ja. Meer metro aanleggen.Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:05:
weet iemand een mod waarmee
je de capiciteit van de metro kan verhogen?
Gewoon nieuwe lijnen parallel aan de oude.
Of: op Simtropolis oid zoeken naar zaken als de Transit Supermod, waarmee ook de metrocapaciteit volgens mij hoger wordt.
De eerste oplossing lijkt me echter verreweg de beste.
Je zou ook kunnen kijken een monorailnet te bouwen. De capaciteit daarvan is een stuk hoger dan van metro, als ik me niet vergis.
Weet iemand een link o.i.d. waarin staat wat de beste hoogte van tax is?
ik had vroeger een tabelletje met daarin de percentages maar ben em kwijt
poeh dat is wel heel subtiel hoorUpke dupke schreef op 09 februari 2004 @ 21:58:
Deze corruptie bedoel ik. Zeer irritant als er veel vervuiling en rook is. Ook als het nacht is
ik zal eens een vergrooglas pakken en zien of het bij mij ook zo is
ja, volgens mij zie ik het hier ook. Moet ik wel met mijn neus tegen het scherm aan
want ik heb niet zo'n gebied met egaal bruine zooi zoals in jouw screenshot
volgens mij is het wel opvallender bij jou, misschien met wat prutsen aan de settings van je videokaart wel te verminderen.
[ Voor 19% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 10-02-2004 14:09 ]
Bij mij is het heel opvallend, en zoals ik al zei word later in de game, zeer irritant. Ik had dit nooit bij mijn Geforce 4 TI. Maar ach ja.
Ik weet niet of het ideaal is, maar ik gebruik zelf meestal 8 a 9 %.loona35 schreef op 10 februari 2004 @ 13:20:
Weet iemand een link o.i.d. waarin staat wat de beste hoogte van tax is?
En dan voor alle $/$$/$$$-niveaus hetzelfde. Bij de industrie differentieer ik wel, om bijv I-D tegen te houden.
ah zo.. ja ik had vroeger een site waarop de precieze percentages stonden per $ en per categorie. Dat waren de maximums want daarna trok je bepaalde groepen idd niet meer aan.wicher schreef op 11 februari 2004 @ 08:00:
[...]
Ik weet niet of het ideaal is, maar ik gebruik zelf meestal 8 a 9 %.
En dan voor alle $/$$/$$$-niveaus hetzelfde. Bij de industrie differentieer ik wel, om bijv I-D tegen te houden.
Ik ga proberen zoveel mogelijk sims in 1 stad te krijgen. Heb er nu zo'n 250.000 , komt totaal geen industrie op dit gebied. Dat komt alleen in de regio.
Ben benieuwd of het gaat lukken over de 1 miljoen inwoners te komen.
Ben benieuwd of het gaat lukken over de 1 miljoen inwoners te komen.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Verwijderd
Eindelijk weekend \o/
Om dat te vieren heb ik de Building Architect Tool (B.A.T) erbij gepakt en geinspireerd door een gebouw waar mijn trein iedere dag langs rijdt aan de slag gegaan.
Het is nog een echte 'Work in progress' screenshot, maar dit is ongeveer het idee van wat het moet worden. Deze render is gemaakt op Medium quality in gMax zelf, maar als het goed is ziet hij er straks ingame net zo uit.
Om dat te vieren heb ik de Building Architect Tool (B.A.T) erbij gepakt en geinspireerd door een gebouw waar mijn trein iedere dag langs rijdt aan de slag gegaan.
Simcity 4 | ||
![]() Dag | ![]() Nacht |
Het is nog een echte 'Work in progress' screenshot, maar dit is ongeveer het idee van wat het moet worden. Deze render is gemaakt op Medium quality in gMax zelf, maar als het goed is ziet hij er straks ingame net zo uit.
Netjes.Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:56:
Eindelijk weekend \o/
Simcity 4 [afbeelding]<br />Dag [afbeelding]<br />Nacht
Hoelang ben je daar nou mee bezig geweest?
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Simcity 4 | ||
![]() |
Een updateje, de begane grond heeft nu ook ramen.
Hoelang ik er mee bezig ben geweest? Ik denk slechts een uurtje of 2, omdat het een vrij simpel ontwerp is. Het had veel sneller gekund, maar ik ben pas sinds kort van Lightwave 3D naar gMax / 3DSmax overgestapt. Als je alle shortcuts uit je hoofd kent, gaat het allemaal veel sneller
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het dak wat op te vullen?
[Edit]
Klaar! Nog niet klaar

Nu nog op High quality laten renderen en er een lot van maken. Ik denk dat ik er een CO$$ lot van maak
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 20:03 ]
Mijn stad van 1.000.000 sims wil niet meer groeien. Ik heb nog ruimte genoeg en ook vraag naar Com en Res. Maar hij vertikt het boven de 1.005 Miljoen uit te komen. Naar industrie ( in de regio ) is geen vraag meer. Hoe krijg ik hem weer aan de gang ?
Weet iemand of die corruptie is verholpen als je over je scherm scrollt in Rush Hour? Heb een R9800 Pro 256MB, met 3.10 drivers. 4.1 al geprobeerd, mocht niet baten.
Verwijderd
Welke corruptie? Dat de gebouwen verdwijnen? Dat is al opgelost sinds de eerste Simcity 4 patch. Met mijn R9700 heb ik verder nooit enig probleem gehad, dus ik weet niet of enige andere corruptie verholpen is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:05 ]
Ik weet niet of het aan mij ligt hoor, maar als ik inzoom op huizen in Rush Hour lijken deze allemaal ontieglijk wazig. Zou dit komen doordat ik standaard AA 6x heb staan en AF 16x? Want ik gebruik namelijk wel bij andere spellen zoals MP2 en ik heb geen zin om dit steeds opnieuw in te moeten stellen.
het is zo als je op zijn verst inzoomt dat het een beetje karteliger is.. En met dat wazige wat jij bedoelt is omdat je je AA aan hebt staan. Ik had het ook als ik op 4x had ingesteld. Toen ik hem weer uitgedaan had, was alles weer perfect. Dus ik denk dat het door de AA instellingen komt.
Even een tussenstand van mijn Stad:
In de 3 omliggende regio's is alleen maar High tech industry:
[img]=http://home.zonnet.nl/dlgwza/webpics/Stad1.JPG[/img]
Bijna 1,4 miljoen mensen , en still growing:
[img]=http://home.zonnet.nl/dlgwza/webpics/stad2.JPG[/img]
In de 3 omliggende regio's is alleen maar High tech industry:
[img]=http://home.zonnet.nl/dlgwza/webpics/Stad1.JPG[/img]
Bijna 1,4 miljoen mensen , en still growing:
[img]=http://home.zonnet.nl/dlgwza/webpics/stad2.JPG[/img]
[ Voor 19% gewijzigd door CORVETTE op 16-02-2004 18:30 . Reden: Hoe krijg ik die pics fatsoenlijk ....... gelukt ;-) ]
Op welke manier reizen je Sims naar die High-Tech gebieden?
Alleen dmv highways. Naar iedere region gaan 2 snelwegen ...... achteraf gezien misschien wat weinig want daar zijn behoorlijke opstopppingen. Maar het gaat nog wel.
Ik heb metro's en bussen.
Als de stad klaar is zal ik daar wel wat pics van posten.
1,550 miljoen ...... gaat niet echt hard meer. Mijn pc heeft het er ook zwaar mee....
Als de stad klaar is zal ik daar wel wat pics van posten.
1,550 miljoen ...... gaat niet echt hard meer. Mijn pc heeft het er ook zwaar mee....

ik heb SC4 en Rush Hour nu ook, maar ik zoek eigenlijk nog een beetje leuke regio om mijn steden in te bouwen, iemand suggesties hoe ik daar aan kan komen zonder dat ik ze zelf helemaal hoef te terraformen? 
'vast bedankt.
'vast bedankt.
Check de StartPost ff.Ottooo schreef op 20 februari 2004 @ 18:40:
ik heb SC4 en Rush Hour nu ook, maar ik zoek eigenlijk nog een beetje leuke regio om mijn steden in te bouwen, iemand suggesties hoe ik daar aan kan komen zonder dat ik ze zelf helemaal hoef te terraformen?
'vast bedankt.
Zeg, CORVETTE, speel jij nou die grote stad op Easy / Makkelijk?
[ Voor 10% gewijzigd door Stuiterbal op 20-02-2004 19:12 ]
Download Regio'sOttooo schreef op 20 februari 2004 @ 18:40:
'vast bedankt.

Download
Credits LeXx (Designer) / Upke Dupke (Uploader)
Dit topic is gesloten.