[PC-CDROM] Sim City 4 - Rush Hour [deel 2]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 00:45
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:50:
[...]

Download Regio's

[afbeelding]Amsterdam
Download
Credits LeXx (Designer) / Upke Dupke (Uploader)
Champy2004, misschien moet je de StartPost ook 's fixen...met nadruk op het Screenshots gedeeldte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terr / Stuiterbal > WTF Waarom zijn ze weg? :?

Ze waren geresized

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Stuiterbal schreef op 20 februari 2004 @ 18:47:
[...]

Check de StartPost ff.

Zeg, CORVETTE, speel jij nou die grote stad op Easy / Makkelijk?
jeps

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:42:
Terr / Stuiterbal > WTF Waarom zijn ze weg? :?

Ze waren geresized
Voor de zoveelste keer: Het waren nog steeds geen echte thumbnails, maar 5MB aan screenshots die iedereen die de startpost bekeek moest binnehalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Jah "zo ken ik 't ook!" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:37

Ottooo

Vuurvlieg

ah, bedankt. Ben een beetje blind dus had er kompleet overheen gekeken :P

Maar ben trouwens toch zelf maar creatief bezig geweest met een landkaartje, zal binnenkort maar eens wat plaatjes posten.

Misschien trouwens dat ik hetzelfde ga doen als Lexx, alleen dan een kaartje van Rotterdam. Had in SC2K ( _/-\o_ nog steeds de best!) ook R'dam nagebouwd en dat zag er toen iig zeer cool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08

Upke dupke

Oompa Loompa

Er is een nadeel aan de Radeon 9800 PRO. SimCity loopt er voor geen meter op. Als ik een stad met pas 23.000 mensen heb gaat daar het scrollen al moeilijk. Terwijl dat met mijn Geforce 4 TI niet het geval was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

®een kaartje van Rotterdam :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ottooo/sc4/rdam.jpg

klik HIER voor de greyscale met config >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Ottooo schreef op 24 februari 2004 @ 19:05:
®een kaartje van Rotterdam :)
Cool! Nou Almere nog ;). Hoe maak je zo'n regio, doe je dat per regio segment of kan je de hele regio in 1 keer aanmaken?

Nu we toch over Almere beginnen :P ... zijn er mods voor aparte busbanen? En hoe maak je het makkelijkst/mooist sloten, want de grond voor een rij vakjes verlagen (wat automatisch 2 rijen vakjes naast elkaar moet zijn) ziet er nou niet zo echt uit :| ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ff rond op http://www.simtropolis.com/ daar staan mods voor busbanen, en dingen om kanalen etc mee te maken (site is erg traag)

busbaan: http://www.simtropolis.com/lots/detail.cfm?id=1834

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Maak dan direct nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo > Zal ik hem toevoegen in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

@Sweeper: best simpel eigenlijk:

hier staat een soort van tutorial over het maken van regio's. (volgens mij heb ik die uit een eerdere SC4-topic gehaald). Eerst zou ik dat even doorlezen.

Daarna heb ik mbv MS AutoRoute 2002 een screenshot van Rotterdam en omgeving gemaakt. Nieuw plaatje gemaakt in Adobe Photoshop Elements. in dat nieuwe plaatje ene nieuwe laag toegevoegd.
Toen heb ik al het water zwart gekleurd in de nieuwe laag. Daarna kleurverschillen toegepast, dus water is dan 83 op een schaal van 255 (0 is zwart, 255 is wit. zwart is het diepst mogelijke wat je kan gaan, wit dus het hoogste, 83 is ongeveer zee-niveau). Die laag opgeslagen als een greyscale bitmap zoals in die tutorial staat. Na een paar pogingen heb ik de kaart 45 graden gedraait, zodat je ook de Erasmusbrug en Willemsbrug kan bouwen :)

Dan nog geluk dat Nederland zo'n plat landje is, want met bergen erin zou het denk toch een stuk moeilijker worden :P

@BMWM3: ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
Als ik de Simcity 4 Rush Hour installatie wil starten krijg ik meteen de melding "Weet je zeker dat je de installatie wilt afbreken?". Maar ik wil hem juist installeren! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:17
Hya all

Ik volg dit topic al een tijdje... Ben nog net begonnen met spelen, omdat ik het spel nog net heb.
Ik heb net tond gekeken bij de FRS, maar daar staat hij niet meer online. Waar hebben jullie je spel gekocht, zijn er combi aanbiedingen :? Zoals SC4 + rush hour ergens te koop :?
Heeft iemand tip of goede sites waar je dat kunt kopen. UK/US mag ook, wellicht liever, want nederlands boeit mij niet zo heel veel ;) Wel de maps, maar niet de taal :P

Ojaa. het onvermijdelijke... Draait dit spel een beetje op een P3 700 / 384 MB / ATI Rage LT Pro (4 of 8 MB, dat weet ik niet eens :/ ) of op een Duron 900 / 512 RAM / GF2-MX 32MB

Geen warez enzo, want spellen die ik vaak speel, wil ik best kopen :9
Pfff.... 60 euro @ Bol.com FRS heeft het niet online, wel apart. En bij EA online 40$ :9

Edit: Thx HisRoyaldEUS, dat wist ik niet :9

[ Voor 26% gewijzigd door Loft op 25-02-2004 12:23 ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je sim city 4 en rush hour wil, moet je gewoon de simcity 4 deluxe kopen.
Deze bevat namelijk beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Stiffener schreef op 25 februari 2004 @ 12:08:
Ojaa. het onvermijdelijke... Draait dit spel een beetje op een P3 700 / 384 MB / ATI Rage LT Pro (4 of 8 MB, dat weet ik niet eens :/ ) of op een Duron 900 / 512 RAM / GF2-MX 32MB
Die eerste sowiezo niet, die tweede denk ik wel, al is de processor wel op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
ddc schreef op 25 februari 2004 @ 12:28:
[...]

Die eerste sowiezo niet, die tweede denk ik wel, al is de processor wel op het randje.
Thx. In de spec van SC4 staan helaas geen gevens van de grafische kaart vermeld. Ik las dat sommigen daar problemen mee hadden. Zijn er opties in het spel die je uit kunt zetten zodat SC4 minder van je CPU, danwel grafische kaart vergt ?

Over een tijdje (>1/2 jaar) komt er wel een andere PC, maar zou zo leuk zijn, om nu al eens een keer te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Je kunt weinig uitzetten en zelfs met minimale instellingen wordt al veel van je grafische kaart verwacht. Ik heb een Matrox Parhelia, en daarop draait het maar matig. Ik ga voor Simcity en GTA3 wel een betere grafische kaart aanschaffen eerdaags, misschien wel zometeen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
Upke dupke schreef op 23 februari 2004 @ 17:01:
Er is een nadeel aan de Radeon 9800 PRO. SimCity loopt er voor geen meter op. Als ik een stad met pas 23.000 mensen heb gaat daar het scrollen al moeilijk. Terwijl dat met mijn Geforce 4 TI niet het geval was. :(
Heb ik ook met een 9600Pro, er zit wel een duidelijk verschil in wanneer je terug gaat naar oudere drivers. (3.7 & 3.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo: Ik heb hem toegepast in je OP. Maar wil je de download link van je regio R'dam aub geven. Bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk een merkbaar verschil tussen monorail en ei rail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:51:
Ottooo: Ik heb hem toegepast in je OP. Maar wil je de download link van je regio R'dam aub geven. Bedankt!
over ongeveer een half uurtje zal het (als het goed is) hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:00:
wat is eigenlijk een merkbaar verschil tussen monorail en ei rail?
ik weet het niet zeker, maar mij lijkt het dat een monorail sneller is. een El Rail is meer een bovendegrondse metro.

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo > Hmmm waar is de link :? Zie hem namelijk nog steeds niet, en we kunnen je Regio "Rotterdam" (nog niet) downloaden.

• Dennis
Nou, zoals jullie hadden gezien probeerde ik dus vanochtend Simcity 4 Rush Hour te installeren, een gedownloade versie. Dit omdat er geen trial versie beschikbaar is. Helaas wilde hij niet installeren op mijn legale Simcity 4.

Dus vanmiddag heb ik maar even Rush Hour gekocht en ik vind het zeker waard voor het geld :). Dus heb even stadjes lopen bouwen.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Dank aan bullshit! en Ottooo, ik ga proberen een region te maken voor Almere, en bij het bouwen gebruik te maken van de aparte busbanen :).

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:02:
Ottooo > Hmmm waar is de link :? Zie hem namelijk nog steeds niet, en we kunnen je Regio "Rotterdam" (nog niet) downloaden.
echt niet? :?

bij mij doet hij het gewoon goed hoor...

probeer anders nog eens:

klik op deze regel met dat streepje er onder :)

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

weet iemand trouwens of het mogelijk is om een tunnel onder ene rivier oid door te bouwen? en hoe je dat doet?

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo > Dit krijg ik te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.rotterdawm.com/uploadx/images/2469.jpg

Dan wordt ik na 5 seconden naar je site gestuurd. Waar ik volgens nergens je regio kan vinden om te downloaden ;(

Of is dat de link (rode letters?)

EDIT:

Laat maar. Snap hem al :P ( Hij is aangepast in de OP, en kan nu worden gedownload* )

* Voor de mensen die de regio "Rotterdam" willen downloaden, klikken dus op de Download link in de OP. Vervolgens kopieren jullie die rode link en open het in een nieuwe browser. Vervolgens gaat ie downloaden (als het goed is)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 10:49 ]

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

als ik op dat linkje klik krijg ik gewoon meteen dat venster van opslaan als...

maar als iemand hem ergens anders kwijt kan, zodat het geen problemen geeft: graag :)

[edit]
zou er trouwens iemand zo vriendelijk willen zijn om van de officiele SimCity site de verschillende buildingprops enzo ergens online te willen zetten? kan namelijk niet inloggen op die site.

[ Voor 75% gewijzigd door Ottooo op 26-02-2004 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo > Ik ga hem nu downloaden, en geef hem aan "Upke Dupke", die upload ze wel eventjes. Hij krijgt namelijk wel de credits. Dank Upke _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:41 ]

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

helemaal goed. Thank yu :)

Verwijderd

Topicstarter
Binnen 10 minuten staat hij te download in de OP. De link staat er al maar is nog niet helemaal goed. Ik maak hem compleet als hij klaar is.

Edit:

Hij is vanaf nu te downloaden via de OP of hier!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ottooo/sc4/rdam.jpg Rotterdam
Download
Credits Ottooo (Designer) / Upke Dupke (Uploader)

Edit 2:

Openingspost gedeeltelijk geupdate.
Screenshots komen eraan en kijk ff onderaan in het categorie "Gebouwen"

Stuiterbal > Waarom doet het IRC: gedeelte van SC4 het niet meer?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:59:
Hij is vanaf nu te downloaden via de OP of hier!
Handwerk zeker? zal wel wat tijd in gezeten hebben.
toch vind ik mijn Amsterdam mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeXx > Ik heb de regio Rotterdam niet zelf gemaakt. Rotterdam is gemaakt door de auteur Ottooo! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 18:20:
[...]

Handwerk zeker? zal wel wat tijd in gezeten hebben.
toch vind ik mijn Amsterdam mooier :D
aantal uurtjes. heb een kaart van rotterdam in photoshop geopend en daar al het water ingekleurd op een nieuwe laag, die nieuwe laag opgeslagen als bitmap en daarna een greyscale van gemaakt.

Meeste tijd zat in het uitvinden welke grijswaarden het beste waren voor welke hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Regio Rotterdam ook maar gedownload. Of ik er aan toe kom, is een ander verhaal :D

'k Ben een klein probleempje tegengekomen, en heb daarnet dit, en het vorige topic doorgespit, op zoek naar tips/aanwijzingen/whatever, om te verklaren wat ik zag. Niets gevonden helaas...

Op maandag 9 feb j.l. 14:21 heb ik in dit topic al gepost, aangezien ik een nieuwe wegelayout aan het uitproberen was. (Stadje was Sneek :D)
Die layout was me zo goed bevallen, dat ik 'm voor 'n nieuwe stad, Leeuwarden, heb gebruikt. Nadat ik erachter was gekomen, ook door het lezen van dit topic, dat je area's van 4x4 kon zonen, heb ik dat ook maar gelijk uitgeprobeerd.

En voor het eerst sinds ik Simcity 4 speel, zie ik een boel van die wolkenkrabbertjes ontstaan in één van m'n steden. Om al die mensen toch redelijk vlot op de plaats van bestemming te krijgen, dacht ik slim te zijn door een monorail-netwerk aan te leggen, naast het dichte metronet. (zie hieronder, klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_gebieden.jpg

En de monorail wordt goed gebruikt: Zie daarvoor het ballonnetje links, ruim 9.000 mensen maken er gebruik van, om te forensen naar Sneek, de buurstad. (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_monorailgebruik.jpg

Nu was ik ook bezig om de vervuilende industrie weg te krijgen, dus ik controleerde regelmatig m'n luchtvervuilingskaartje.

En toen het probleem: ik kreeg een akelige verrassing. Iets wat ik niet had verwacht: De Monorail veroorzaakt ook luchtvervuiling? Van snelwegen en hoofdstraten had ik het wel verwacht, maar van monorail?... (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.willyf.org/troep/simcity/th_luchtvervuiling.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door WillyF op 27-02-2004 21:29 ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is naar. Omdat monorail op elektriciteit werkt (Althans, dat denk ik). Daarom maak ik monorail alleen maar bij drukke kruispunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillyF schreef op 27 februari 2004 @ 21:15:
Regio Rotterdam ook maar gedownload. Of ik er aan toe kom, is een ander verhaal :D

'k Ben een klein probleempje tegengekomen, en heb daarnet dit, en het vorige topic doorgespit, op zoek naar tips/aanwijzingen/whatever, om te verklaren wat ik zag. Niets gevonden helaas...

Op maandag 9 feb j.l. 14:21 heb ik in dit topic al gepost, aangezien ik een nieuwe wegelayout aan het uitproberen was. (Stadje was Sneek :D)
Die layout was me zo goed bevallen, dat ik 'm voor 'n nieuwe stad, Leeuwarden, heb gebruikt. Nadat ik erachter was gekomen, ook door het lezen van dit topic, dat je area's van 4x4 kon zonen, heb ik dat ook maar gelijk uitgeprobeerd.

En voor het eerst sinds ik Simcity 4 speel, zie ik een boel van die wolkenkrabbertjes ontstaan in één van m'n steden. Om al die mensen toch redelijk vlot op de plaats van bestemming te krijgen, dacht ik slim te zijn door een monorail-netwerk aan te leggen, naast het dichte metronet. (zie hieronder, klikbaar)

[afbeelding]

En de monorail wordt goed gebruikt: Zie daarvoor het ballonnetje links, ruim 9.000 mensen maken er gebruik van, om te forensen naar Sneek, de buurstad. (klikbaar)

[afbeelding]

Nu was ik ook bezig om de vervuilende industrie weg te krijgen, dus ik controleerde regelmatig m'n luchtvervuilingskaartje.

En toen het probleem: ik kreeg een akelige verrassing. Iets wat ik niet had verwacht: De Monorail veroorzaakt ook luchtvervuiling? Van snelwegen en hoofdstraten had ik het wel verwacht, maar van monorail?... (klikbaar)
[afbeelding]
Je moet wat meer parkjes bouwen en ik zou die monorail gewoon slopen want 8k die met de monorail gaat is niet echt veel. Ook kan je beter oneway straten bouwen met daartussen parkjes, zo krijg je bijna geen milieu vervuiling
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Gamer.NL bericht ons dat El Qu...Electronic Arts (EA) opnieuw heeft toegeslagen en Maxis sluit.

Ik wou bij deze even de kans grijpen om mijn teleurstelling in EA en verdriet te tonen.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Maxis studio gesloten... :'( kan je je verdriet wegpraten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een harde kick >:)

Ik wil graag de Lot Editor downloaden van de Sim City site. Maar moet eerst registreren. Ok! Dan doe ik het toch eventjes. Dus ik begin met invoeren van mijn gegevens, en klik op "verzenden". Dan zegt de site. U krijgt nu een e-mail op uw aangewezen adres. Dus ik terug naar mijn Outlook Express, maar geen mail :? Wie weet wat het kan zijn? Heb het namelijk 2x al gedaan...

Heeft iemand misschien de 'Lot Editor' die het ergens kan uploaden? Dankje wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

en dan gelijk ook even de bijbehorende props en de BAT?

zou ik ook heel fijn vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie de ruimte vandaan om een goed treinen/monorail netwerk aan te leggen? Ik heb elke keer dat een trein of subwaystation overbevolkt is, terwijl die lui niet naar een nabij gelegen station willen (ook al ligt die bij wijze van spreken naast het overbevolkte station). Daarnaast kom ik ook elke keer in de knoop bij het maken van trein knooppunten en bochten, omdat die giga veel ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Treinknooppunten nemen toch juist onrealistisch weinig ruimte in?

Als m'n treinnetwerk het niet meer kan bolwerken, ga ik meestal over tot de aanleg van een metronet. Dat neemt nauwelijks ruimte in. (Of zelfs geen ruimte, als je de Roadtop MT-mod gebruikt.)

Ook heb ik paar spoorlijnen vervangen door een intercity monoraillijn. Die heeft een zeer grote capaciteit, en raakt dus niet snel verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag maybe, maar kan het antwoord nergens vinden:

Ik ben dus druk simcity 4 aan het spelen (niet Rush hour) en heb een zooitje gebouwen gedownload op de xchange pagina van de offïciële website. Nu kan ik die ook bouwen alleen zit om elk gebouw dat ik gebouwd heb een kartonnen doos met daarop Simcity.com ....!??? gaat dat vanzelf weg of doe ik wat fout?

tweede vraagje nog: U-drive-it, wat is het, en hoe kan je het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

misschien omdat die gebouwen voor RushHour zijn?
Screenshot?

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 03-03-2004 22:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 03 maart 2004 @ 22:39:
Screenshot?
Hier dus een shotje:

Afbeeldingslocatie: http://upload.dutch-ix.nl/picture/573a86809727d224c64066da356a98ba.png

Het rare is dat de ondergrond dus wel te zien is, zeg maar de basis waar ook mensen aan het rondlopen zijn.

Dus hij staat er wel, maar er zit een verpakking omheen :?

En, wat is dat U-drive-it, want dat kan ik nergens terugvinden. Of is dat alleen voor Rush hour?

Maarre, die gebouwen heb ik gewoon van de Sim4 site gedownload en horen te werken onder Simcity 4 (ja, kheb origineel en ook geregistreerd)

Ik snap het niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op 03 maart 2004 @ 22:39:
Screenshot?
Nope, ik heb ook Rush Hour maar ik heb een vliegveld gedownload waar ook "kadootjes" op staan :P (als je er boven hangt met de cursor zie je wat er hoort staan, bij mij o.a. legertrucks e.d.).
Ik meen dat je daarvoor "plugins" voor nodig hebt.

Ik echter de plugins nog niet gevonden :? .

Oh, en U Drive it is inderdaad alleen voor Rush Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download maar van http://www.simtropolis.com/ daar staan werkende gebouwen (site is wel langzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:59:
[...]

Nope, ik heb ook Rush Hour maar ik heb een vliegveld gedownload waar ook "kadootjes" op staan :P (als je er boven hangt met de cursor zie je wat er hoort staan, bij mij o.a. legertrucks e.d.).
Ik meen dat je daarvoor "plugins" voor nodig hebt.

Ik echter de plugins nog niet gevonden :? .

Oh, en U Drive it is inderdaad alleen voor Rush Hour.
Maar ja, welke? Ik bedoel, op de echte simcity4 site word nergens gesproken over extra handelingen. Niet dat ik het erg vind om te doen, maar dan moet ik wel weten wat ik moet doen om het werkend te krijgen.

Het vreemde is namelijk dat de basis wel te zien is, maar daarboven niet meer vanwege de verpakking ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 23:06:
download maar van http://www.simtropolis.com/ daar staan werkende gebouwen (site is wel langzaam)
Ja, dat antwoord snap ik wel, maar het is toch logisch dat de gebouwen die op de simcity4 website staan gewoon moeten werken?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 09:56:
[...]

Ja, dat antwoord snap ik wel, maar het is toch logisch dat de gebouwen die op de simcity4 website staan gewoon moeten werken?

:X
Ik denk dat de gebouwen met kadootjes :P aanvullingen zijn op andere downloadable gebouwen. Dus dat een bouwer de toren van een ander downloadable gebouw gebruikt in zijn ontwerp, en dat je dan die toren apart moet downloaden.

Ze hebben het overigens overal over "props" maar ook die kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 11:49:
[...]

Ik denk dat de gebouwen met kadootjes :P aanvullingen zijn op andere downloadable gebouwen. Dus dat een bouwer de toren van een ander downloadable gebouw gebruikt in zijn ontwerp, en dat je dan die toren apart moet downloaden.

Ze hebben het overigens overal over "props" maar ook die kan ik nergens vinden.
Sorry, maar geen idee wat je hier bedoeld hahahaha :o

Ik bedoel, met een editor kan ik ze bekijken en alles maar zodra in het spel toegepast dan komt een een kartonnen doos omheen. BTW --> 1 gebouw had het niet en die had ik ook gedownload via de simcity4 website. En nergens word er wat over verteld, dat is het allervreemdste. Kvind wel balen, want was net goed bezig een enorm sky-line te maken staan er allemaal kartonnen dozen.

Iemand een antwoord of heeft dit meegemaakt? Of ben ik de enige? En ja, ik heb ge-update naar de nieuwste versie en alles. (alleen geen rush-hour, alleen daar kan het ook niet aan liggen volgens mij want nergens staat dat ze voor rush-hour bedoeld zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe kan iemand even voor mij kijken hoe en wat:

Ik heb dus SC4 met alle updates.

Van * deze * gebouwen heb ik er een zooi gedownload en geen een doet het. Althans, je ziet de basis en stukje zijkant soms maar voor de rest zit er dus die kartonnen verpakking omheen (beschreven zoals in mijn post op de vorige pagina).

Van * deze * heb ik er ook een paar gedownload en die zijn wel volledig te zien.

Ik snap er echt niks van, vooral niet omdat er niks verteld word bij die LOT-Exchange van SC4. Alleen in de plugin-map gooien hoort normaliter voldoende te zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik ben ook door jullie aangestoken en heb simcity en rush hour ook weer geinstalled.
Maar weten jullie nog ergens een goede tut om te beginnen. Dus hoe je het best een stad op kan bouwen 4x4 hokjes breedere straten vanaf begin. Hoe geld te krijgen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tito schreef op 04 maart 2004 @ 17:09:
Ik ben ook door jullie aangestoken en heb simcity en rush hour ook weer geinstalled.
Maar weten jullie nog ergens een goede tut om te beginnen. Dus hoe je het best een stad op kan bouwen 4x4 hokjes breedere straten vanaf begin. Hoe geld te krijgen etc..
Het is niet handig als je je eerste stad bouwt in een nieuwe regio, dan gelijk te beginnen met 4x4 zoning. A > De mensen bouwen geen huizen en B > Ze hebben daar nog helemaal geen behoefte aan.

Wel natuurlijk als je al een volle regio bezit. Dan helpt het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 16:28:
Maybe kan iemand even voor mij kijken hoe en wat:

Ik heb dus SC4 met alle updates.

Van * deze * gebouwen heb ik er een zooi gedownload en geen een doet het. Althans, je ziet de basis en stukje zijkant soms maar voor de rest zit er dus die kartonnen verpakking omheen (beschreven zoals in mijn post op de vorige pagina).
Dit staat op de SC4 site :
Note:B.A.T. is supported by SimCity 4 Deluxe (or SimCity + Rush Hour) only. You will need to have a copy of SimCity 4 Deluxe to install the B.A.T. tools and use B.A.T. buildings in game.
Dus als je geen Rush hour hebt dan werkt hij niet ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 04 maart 2004 @ 17:32:
[...]

Dit staat op de SC4 site :

[...]

Dus als je geen Rush hour hebt dan werkt hij niet ;)
Ooooh, en ik moet dus eerst BAT installen :) .
Zank joe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:10:
[...]

Het is niet handig als je je eerste stad bouwt in een nieuwe regio, dan gelijk te beginnen met 4x4 zoning. A > De mensen bouwen geen huizen en B > Ze hebben daar nog helemaal geen behoefte aan.

Wel natuurlijk als je al een volle regio bezit. Dan helpt het super.
Bedoel je dat als als je aan het dezone bent?
Bouwen jullie al die grote steden zonder cheats.. Ik ben in know time door me centjes heen..

Misschien leuk, handig om een beginners tut of faq hier te maken.
zal het nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito schreef op 04 maart 2004 @ 21:18:
[...]

Bedoel je dat als als je aan het dezone bent?
Bouwen jullie al die grote steden zonder cheats.. Ik ben in know time door me centjes heen..

Misschien leuk, handig om een beginners tut of faq hier te maken.
zal het nodig hebben.
Mocht je geen zin hebben om daar op te wachten, op sites als SimcityCentral en Simtropolis zijn erg veel artikels / tutorials / howtos te vinden over het beginnen van een stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervandaan krijg je deze

Topics doorspitten helpt ;x

Edit, wat ook helpt is aan het begin geen water te bouwen, vooral niet voor je industrie(pas als je aan hightech industrie hebt moet je daar water aan geven), en dat geld aan scholen en ziekenhuizen geven, als je dan een beetje gewaardeerd word en je hebt genoeg geld geef je water aan je woningen en dan heb je binnen notime appartementen(moet er wel vraag zijn natuurlijk :P)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Tito schreef op 04 maart 2004 @ 21:18: Bouwen jullie al die grote steden zonder cheats.. Ik ben in know time door me centjes heen..
Tip 1: Bouw snel een klein vliegveld en speel iedere keer de 'rookfiguurmissie' van Dr.Evil zodra deze beschikbaar komt, dat kost je wat mayor rating maar levert wel 70.000 per keer op :P. En om je mayor rating dan weer op te krikken ga je met de ziekenhuishelicopter de 'Jenny's Heart' missie spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeWazowski op 05-03-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Goed, er wordt al weer te lang gewauweld zonder plaatjes :9. Maar even wat plaatjes posten van mijn nieuwe stad DebWaters (DebZone heb ik even apart laten liggen, was ik niet echt tevreden over).

Het hele gebied:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-1tn.jpg

Zoomin 1:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-2tn.jpg

Zoomin 2:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-3tn.jpg

Leuk residential gebouw 1:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-4tn.jpg

Leuk residential gebouw 2:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-5.jpg

Leuk commercial gebouw 1:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-6.jpg

Ik heb alleen nog maar bussen als OV, geen metro of trein. Schijnt nog steeds prima te werken, de rotondes zorgen voor goede doorstroming! Wordt het wat drukker dan komen er 1-richtingsverkeer straten.

Overigens heet mijn vrouw Debbie, dus dan ligt de benaming DebLand met de steden DebZone en DebWaters wel voor de hand O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
sweeper schreef op 05 maart 2004 @ 11:09:
Goed, er wordt al weer te lang gewauweld zonder plaatjes :9. Maar even wat plaatjes posten van mijn nieuwe stad DebWaters (DebZone heb ik even apart laten liggen, was ik niet echt tevreden over).

Het hele gebied:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sweeper.nl/simcity/DebWaters-Apr9-1tn.jpg
Waaaaanzinnig man!!

Wat is dat grote gele gebouw helemaal linksbovenaan ??
Wat zijn die ramps in het water :? 1 is er al gebouwd, 2e ligt alleen zand lijkt het :? Wat is dat eigenlijk :? Zou je daar een keer op willen inzoomen ?
Hoeveel inwoners hebt je eigenlijk, want het is wel zeeeer ruim opgezet ;)
Mooie opzet, dat zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Loft op 05-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

die rotondes zijn misschien wel een idee (en ze zien er nog grappig uit ook :) )

misschien dat ik dat eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Stiffener schreef op 05 maart 2004 @ 15:14:
[...]

Waaaaanzinnig man!!

Wat zijn die ramps in het water :? 1 is er al gebouwd, 2e ligt alleen zand lijkt het :? Wat is dat eigenlijk :? Zou je daar een keer op willen inzoomen ?
Mooie opzet, dat zeker.
Waanzinnig? Zo bijzonder is die stad nou toch ook weer niet ? :)
Maaruh volgens mij is dat gele gebouw een casino en dat in het water is gewoon een haven toch...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stiffener schreef op 05 maart 2004 @ 15:14:
[...]

Waaaaanzinnig man!!

Mooie opzet, dat zeker.
Vragen...

1 > Dat is de Casino. 2 > Havens en van die kleine aanlegplaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Flyduck schreef op 05 maart 2004 @ 15:19:
[...]

Waanzinnig? Zo bijzonder is die stad nou toch ook weer niet ? :)
Maaruh volgens mij is dat gele gebouw een casino en dat in het water is gewoon een haven toch...
Ik houd van ordening ;) Dus ik vind dat alleen al cool om te zien. Was wellicht wat overdreven ;) Maar plaatjes kijken is al heeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die haven/ferryaanlegplaatsen/strand gevallen neerplanten kan je lekker gerustreed raken, ik ben altijd giga lang bezig voordat ie een plek heeft gevonden. Is daar geen foefje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

vaak moet je gewoon even de kust een beetje 'mooier' maken, dan kan het meestal wel, maar echt een truukje om dat snel te doen, niet echt nee volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Wat doen jullie trouwens altijd met de vuilnis.. Neemt vet veel ruimte inbeslag en kost een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stiffener schreef op 05 maart 2004 @ 15:24:
[...]

Ik houd van ordening ;) Dus ik vind dat alleen al cool om te zien. Was wellicht wat overdreven ;) Maar plaatjes kijken is al heeerlijk.
Ik hou meer van diagonaal en een mix van oderning en chaos >:)
Het nadeel van diagonale straten is dat je ruimte verspilt, da's jammer.
Misschien een leuke optie voor deel 5 dat je ook diagonaal kunt bouwen. [zou niet weten hoe ze dat zouden kunnen impliceren]
Metname aansluitingen op diagonale snelwegen is bijna niet te doen.

Maareh, leuke pics. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottooo schreef op 05 maart 2004 @ 21:12:
vaak moet je gewoon even de kust een beetje 'mooier' maken, dan kan het meestal wel, maar echt een truukje om dat snel te doen, niet echt nee volgens mij
Zodra ik me de kust aan de gang ga wordt het helemaal een janboel doordat je met het higher/lower tooltje niet echt nauwkeurig kan werken :/ .
Zelfs als een brug die je niet netjes over water heen krijgt.

Op dat punt mogen ze van mij nog wel een keer goed gaan kijken bij EA, want dat is ronduit bagger. Zodra er water in het spel komt wordt het één grote ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
LoneRanger schreef op 05 maart 2004 @ 22:05:
[...]

Ik hou meer van diagonaal en een mix van oderning en chaos >:)
Het nadeel van diagonale straten is dat je ruimte verspilt, da's jammer.
Misschien een leuke optie voor deel 5 dat je ook diagonaal kunt bouwen. [zou niet weten hoe ze dat zouden kunnen impliceren]
Metname aansluitingen op diagonale snelwegen is bijna niet te doen.

Maareh, leuke pics. :7
Zou wel een leuke aanvulling zijn, als men inderdaad diagonaal kan gaan bouwen. Op zich niet zo moeilijk.
Je zou kunnen invoeren dat het vierkante grid diagonaal doorsneden kan worden. Oftwel, standaard vorm van R / C / I is vierkant / rechthoekig. 3x2 of 4x4 bijvoobeeld. Die kleinste blokje zijn dan opgebouwd uit 4 driehoeken die met de punten naar elkaar liggen en de langezijde de zijkanten van het vierkant vormen.
Oftewel: in dat vierkant zet je een kruis. (daardoor krijg je 4 driehoeken)

Leuk idee, dat diagonaal bouwen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ottooo schreef op 05 maart 2004 @ 21:12:
Je kan een hele mooie rechte kust aanleggen.. Kijk maar naar mijn steden.

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/SimCity%204/Screenshots/New%20Jersey.jpg Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/SimCity%204/Screenshots/Washington%20D.C..jpg
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 09:10:
[...]

Je kan een hele mooie rechte kust aanleggen.. Kijk maar naar mijn steden.

[afbeelding] [afbeelding]
Klik
heb je die 2 ook gelinkt? (of hoe heet dat @ SC4) Dat ze onderdeel vormen van een groter geheel :?

[ Voor 5% gewijzigd door Loft op 06-03-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je nu al zeggen: ja, hij heeft ze gelinkt (heb er plaatjes van gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word het daar niet eens tijd om die coal plant te vervangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een mod waarmee een metro station en een monorail in 1 station zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

daarvan staat er een lot van op de exchange van simtropolis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik zoek er eentje die 1 breed is ,de lengte maakt niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

ik weet niet of die er al is, misschien dat je die dan zelf moet maken met de lot-editor of de bat-editor van de officiele site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips om die mannetjes van een stad naar een industrieterrein in een buurtstad te krijgen?
Ze willen chronisch niet naar de buurtstad :( .
Ik heb er een spoorlijn en snelweg naartoe liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:29:
Iemand tips om die mannetjes van een stad naar een industrieterrein in een buurtstad te krijgen?
Ze willen chronisch niet naar de buurtstad :( .
Ik heb er een spoorlijn en snelweg naartoe liggen.
misschien is de industrie niet van hetzelfde wealth type als de kereltjes in de stad ernaast. Of ze vinden ergens anders dichterbij werk.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 09 maart 2004 @ 13:06:
[...]

misschien is de industrie niet van hetzelfde wealth type als de kereltjes in de stad ernaast. Of ze vinden ergens anders dichterbij werk.
Ik vrij hoog opgeleide mannetjes, en de industrie blijft hangen op een behoorlijk bagger niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:28:
[...]

Ik vrij hoog opgeleide mannetjes, en de industrie blijft hangen op een behoorlijk bagger niveau.
Je zet toch je HT Industrie neer waar veel vervuiling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:32:
[...]

Juist niet.
Je moet je HT net zo behandelen als je C$$$ en R$$$, veel parken, plaza's, weinig lawaai, lage reistijden, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13
alleen een groot park hier en daar doet wonderen
en vervuiling heeft een behoorlijk zwaar negatief effect
oh ja, en hoger opleiden geeft meer vraag naar IHT en Co$$$, dat geldt ook voor R$

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe meestel in elk blok een medium plazaa, dat werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alleen HT wil moet je de belasting verhogen naar 20% voor de 2 andere, en genoeg scholing hebben, veel ziekenhuizen, verder gewoon naast je woonwijken plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 16:32:
[...]

Is HT industrie te beinvloeden dan?
Ik dacht dat HT een upgrade was op je gebied zeg maar. Dus dat als je een gebied genoeg doorontwikkelde het meer HT aantrok.

En dichtbij de woonwijken plaatsen lukt niet zo dus, omdat ik de industrie buiten de stad probeer te houden, en alle industrie in een stad naast de stad waar ik mee bezig ben plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 02:51:
[...]

Is HT industrie te beinvloeden dan?
Ik dacht dat HT een upgrade was op je gebied zeg maar. Dus dat als je een gebied genoeg doorontwikkelde het meer HT aantrok.

En dichtbij de woonwijken plaatsen lukt niet zo dus, omdat ik de industrie buiten de stad probeer te houden, en alle industrie in een stad naast de stad waar ik mee bezig ben plaats.
Voordat je je HT industrie wilt "planten", kijk dan even op de kaart voor "aantrekkelijkheid". En selecteer dan HT Industrie. Kijk dan waar ze HT willen. Dat kan je zien aan de groene gebieden. Nu moet als het goed is ( en als er ook vraag naar is ) HT uit de grond komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
HT industrie wil juist geen vervuiling.
Overigens, een paar parkjes her en der in je industrie gebied [ht] doet wonderen.
HT is dus wel degelijk te beinvloeden.
Wat plazza's doen voor comercial doen parkjes voor HT-industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op 10 maart 2004 @ 14:54:
HT industrie wil juist geen vervuiling.
Overigens, een paar parkjes her en der in je industrie gebied [ht] doet wonderen.
HT is dus wel degelijk te beinvloeden.
Wat plazza's doen voor comercial doen parkjes voor HT-industrie.
:o wat plaza's doen voor commercial??
Hmmmm, ik ga mijn stad maar even reorganiseren.
Wat is een must om je woonwijken omhoog te krikken?
Naast scholen, ziekenhuizen etc. dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parken, infrastructuur, werk dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Tja, alles behalve plaza's. ;)
Alles is natuurlijk belangrijk, gezondheidszorg, veiligheid, rijstijd tec.
Maar een leuk tennisbaantje [bv] in de buurt maakt het extra aantrekkelijk.

Kijk maar eens wat er aan de hand is als een gebouw zwart wordt.
Bij commercie is dat 7 v/d 10 keer een hoge misdaad, 2 v/d 10 keer zijn er nauwlijks customers.
Zone maar eens commercie langs een drukke weg, paar blokjes plaza en een extra politie buro'tje en het zal groeien als kool.
Zone maar eens residential rondom zo'n klein voetbalveldje en zorg dat er dekking is kwa gezondheidszorg, politie en onderwijs.

Als residential een lange reistijd heeft ga je eerst onderzoeken hoe ze reisen en of er uberhaupt wel een connectie [openbaar vervoer]is en of er niet te veel knooppunten zijn.
Die sims [my sims] zijn ook wel leuke hulpmiddeltjes om aan te geven wat er mis is met een gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

even een klein vraagje: weet iemand of het mogelijk is om een (wegen)tunnel aan te leggen onder een rivier door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Jawel, is mogelijk.

Volgens mij moest je dan wel eerst de tunnel door een berg aanleggen, en daarna een rivier door die berg trekken.

Kan ook zijn dat dit niet nodig is, maar dan moet tenminste voor en na de rivier een hellinkje zijn waar de weg tegenop moet, ofwel door een gat te maken, ofwel door juist een bergje voor en na de rivier te maken.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.