Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.992 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik roep iedereen op om de samsung 172x de boycotten. ik had er al na 3 maanden wachten geen zin meer in en ben voor een iiyame E430 gegaan.

samsung heeft het wat mij betreft behoorlijk verpest en ook al maken ze mooie producten, er zijn grensen.

Groeten,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:32:
Ik roep iedereen op om de samsung 172x de boycotten. ik had er al na 3 maanden wachten geen zin meer in en ben voor een iiyame E430 gegaan.

samsung heeft het wat mij betreft behoorlijk verpest en ook al maken ze mooie producten, er zijn grensen.

Groeten,

Arno
Ik denk niet dat consumenten de 172x zullen boycotten.
Echter als wij dit alleen doen helpt dit toch niet.
Er zijn genoeg mensen die toch voor dit scherm zullen kiezen en dan heeft jou boycot géén zin.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alsof Samsung zich druk maakt om die paar tweakers :D

Ik koop strx iig 2 van die beestjes, en zet ze dan lief naast elkaar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is zoveel speculatie geweest over de prestaties van het scherm. Misschien blijkt het toch tegen te vallen, en dan hebben jullie allemaal voor niets gewacht. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:46:
er is zoveel speculatie geweest over de prestaties van het scherm. Misschien blijkt het toch tegen te vallen, en dan hebben jullie allemaal voor niets gewacht. >:)
Ik hoop van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
ach jammer dan, maar anders had ik nu waarschijnlijk geen geld gehad voor nieuwe pc spulletjes:
Asus A7N8X-E Deluxe
2x Corsair PC3200C2PT 256MB
2800+ of 3000+ Athlon XP***
WD 120GB 8MB cache 7200rpm***
NEC 2500 8x dvd brander
en een nieuw buro :D
als die monitor al uit was geweest had ik dat niet kunnen kopen (de cpu en hdd komen er nog aan, waren in een andere winkel veel goedkoper :) )

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niet, dan hebben wij een wel overwogen keuze gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O w88 tot de 19e feb. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zie ik net ook!

Weer uitgesteld........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55
whahaha, alweer? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
er schiet mij nu net een titel van een film door het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mughato schreef op 04 februari 2004 @ 13:24:
er schiet mij nu net een titel van een film door het hoofd.
Das fijn voor je... Ik heb gisteren zuurkool op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ach, tjsah, uitstellen is vaak erg voordelig wanneer het de aanschaf van hardware betreft, voor privedoeleinden. Stel dat de 172X tegen gaat vallen, dan zijn alternatieven die 5 maanden eerder aangeschaft hadden kunnen worden, nu goedkoper.

Ik wacht trouwens ook nog eventjes, ik vindt dit scherm qua design uitzonderlijk netjes, en aangezien ik geen " gamer" ben interesseren die paar milliseconden refreshrate me ook niet echt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Polle op 05-02-2004 12:28 . Reden: kromme zin :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem hiero... alleen wil ik hem wel voor gamen... dat hij het voor de rest goed doet geloof ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zal ik mee beginnen, met goed of slecht nieuws?

Nou, laat ik maar beginnen met het slechte nieuws. |:(

Verwachte leverdatum: 02-24-2004............... :(

Nu het goede nieuws dan. :)
Inmiddels is het scherm goedkoper geworden. € 569,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 01:54:
Waar zal ik mee beginnen, met goed of slecht nieuws?

Nou, laat ik maar beginnen met het slechte nieuws. |:(

Verwachte leverdatum: 02-24-2004............... :(

Nu het goede nieuws dan. :)
Inmiddels is het scherm goedkoper geworden. € 569,- :D
Oke... wie wil me troosten?? :'( :'( :'(

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is nog niet eens op de markt, en nu al gaan de prijzen omlaag!! dat voorspelt niet veel goeds over de uiteindelijke prestaties, guys!!! >:)
Over het design gesproken, de IIyama E430 heeft ook een heel dun randje en als je het niet persee voor de presaties hoeft te doen, kan je rustig 200 euro besparen... :7

Mzzls,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 10:29:
Over het design gesproken, de IIyama E430 heeft ook een heel dun randje en als je het niet persee voor de presaties hoeft te doen, kan je rustig 200 euro besparen... :7
Woeii, wáár kan ik dit schermpje voor E369 vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iemand al nieuwe reviews gezien, dus 100% zeker gebaseerd op het 12ms scherm? Ik wil deze bestellen, maar moet wel weten of er geen addertjes onder het gras zitten, zoals slechte kleurweergave/inkijkhoek/lichtopbrengst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 10:29:
hij is nog niet eens op de markt, en nu al gaan de prijzen omlaag!! dat voorspelt niet veel goeds over de uiteindelijke prestaties, guys!!! >:)

Mzzls,

Arno
De IIyama E430 mist wat mij betreft het unieke, strakke, bijna tijdloze uiterlijk van de 172X. Aangezien ik graag bereid ben wat meer uit te geven voor design, en de monitor ook vanaf de bank in het zitgedeelte van de kamer zichtbaar zal zijn, moet het wel een mooi uiterlijk hebben :)

En 569 is een schappelijke prijs, vindt ik stiekem. Een Sony of Eizo kost ook minstens zoveel, en OP PAPIER is dit scherm daaraan gelijkwaardig.[

[ Voor 35% gewijzigd door Polle op 07-02-2004 21:18 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks stelt dit wachten helemaal niks voor? 8)7

Is er geen goed alternatief ?

(De Iiyama 431S is ook niet meer leverbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 09:17:

Komt tijd komt raad :)
De 431S is er volgens mij nog wel hoor... maargoed, die wil ik niet voor ik de 17x gezien heb... en mocht ik het zat zijn, dan koopt ik gewoon de grootste CRT die ik kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 09:17:

430E! Dit is de niet DVI versie van de 431S en zonder speakers. Die speakers gebruik je toch niet en over dvi zijn de experts het nog niet helemaal eens. ;)

Groetjes,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 09:18
Op http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2546 staat de aankondiging van de 172X, met 12ms. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wél leuk allemaal.

Wat moet dit nu weer voorstellen?: ''De Samsung SyncMaster 172X is vanaf februari verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van 699 euro inclusief B.T.W''.

Nou als deze echt rond de 699 euro gaat kosten kan ik hem liever vergeten. (adviesprijs)
Wel raar dat hij al te koop is voor 569 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ie nu al bestelbaar is? Eventueel via Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 21:34
Vandaag viel de duitse c't nr 4 in de bus http://heise.de/ct/icons/titel/ct0404.gif met een test van 9 keer een 20 à 21". De NL-vertaling zal dan wel in het april of mei nummer komen.
weer on-topic:
in de Alternate advertentie stond de Samsung 172x silber voor €599 met een L van Lieferschwierigkeiten.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

http://www.samsung.com/nl...s_20040209_0000032714.asp
Dat is de officiële press release, op hardware.info hebben ze dit bericht dus gekopiëerd.

Grappig detail is dat ze op de site de specs van de 172x nog niet hebben aangepast.....
http://www.samsung.com/nl...x.asp?page=Specifications

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de pricewatch gaat de prijs van dit monitor steeds verder dalen, hoe kan dit nu?

Verwijderd

Omdat de aankondigingsprijs een advies prijs is... de verkoop prijs ligt vaak tot ongeveer een 3de lager

Verwijderd

En ja je raad het al !

Datum opnieuw verschoven. Verwachte leverdatum: 01-03-2004

Verwijderd

:'( ;( :/ :) :*) _/-\o_ . HAHA, dat scherm komt er pas in 2005 en dan blijkt ie voor geen meter te werken. tip: koop een IIyama E430!!!

Greetz,

Arno

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:02:
:'( ;( :/ :) :*) _/-\o_ . HAHA, dat scherm komt er pas in 2005 en dan blijkt ie voor geen meter te werken. tip: koop een IIyama E430!!!

Greetz,

Arno
Reageer gewoon niet in dit topic. We weten wel inmiddels dat jij een iiyama hebt en dat je wilt dat wij die ook kopen.

Maar er zijn mensen die best willen wachten (zoals ik). Ik bijvoorbeeld heb nu toch niet het geld voor een nieuw scherm dus het maakt mij niet zo veel uit.

Maar als je niet normaal kan reageren, tiep dan niets :r

Verwijderd

idd. Het monitortje zal wel ergens begin maart komen. Ik heb al vanaf november vorige jaar een order staan. Als ik naar orderstatus kijk staat de oude prijs er nog wel in :? Als ze maar niet denken dat ik dat ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 23:19:
idd. Het monitortje zal wel ergens begin maart komen. Ik heb al vanaf november vorige jaar een order staan. Als ik naar orderstatus kijk staat de oude prijs er nog wel in :? Als ze maar niet denken dat ik dat ga betalen.
Lijkt me handig dat je dan je order cancelled en pas besteld als de echte datum bekend is, of afspreekt dat ze je de prijs laten betalen van wat hij kost op het moment dat ze gaan uitleveren.

Want anders hebben ze het volste recht om je de oude (en veel hogere?) prijs te laten betalen. Dit aangezien je een overeenkomst hebt afgesloten met die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet waar je het scherm besteld hebt, maar bijna alle bedrijven brengen het bedrag in rekening dat het product op dat moment kost, niet het bedrag waar je 3 maanden geleden mee accoord bent gegaan.

Greetz,

Arno

ps. sorry van die opmerkingen over dit scherm, het zal vast dubbel en dwars de moeite van wachten waard blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! Dat wist ik niet. Ga ik snel achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me niet meer......

Alweer verschoven: Verwachte leverdatum: 03-03-2004

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Lol, misschien eens tijd dat we samsung om een mening vragen. Niet dat ik haast heb, maar dit is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 15 februari 2004 @ 19:45:
Lol, misschien eens tijd dat we samsung om een mening vragen. Niet dat ik haast heb, maar dit is wel vervelend.
Ja, ik ga maar eens samsung-it een mailtje sturen waar ze of niks op terug gaan sturen of het met onzin gaan volproppen!

In tegenstelling tot jou heb ik wel heel erg veel haast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet allemaal hetzelfde mailtje naar Samsung sturen?? En dan kijken wat ze aan iedereen antwoorden ?

Lijkt me nog lachen ook ! :)

(zeker als iedere Tweaker het opstuurt... dat zal ze leren }) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 23:32:
Kunnen we niet allemaal hetzelfde mailtje naar Samsung sturen?? En dan kijken wat ze aan iedereen antwoorden ?

Lijkt me nog lachen ook ! :)

(zeker als iedere Tweaker het opstuurt... dat zal ze leren }) )
* nero355 wil wel jullie helpen sinds hij heel erg goeie ervaring heeft met de garantie service van Samsung met zijn 17" CRT Scherm namelijk de 753DFX ;)

Wil wel testen of ze dan nog zo goed zijn :) heb namelijk een hele hoop Samsung spulletjes, TV's/VideoRecorders/Camera's/Fototoestel/RAM beestjes/ nog wat spul ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer verschoven: 03-04-2004 verwacht

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-09 17:37
Zo ik was het ook zat, nou wil IK wel eens horen wat ze te zeggen hebben :)
Geachte,

Zoals u vast al heeft vernomen is er op 9 Februari j.l een persbericht vanuit Samsung.nl de wereld in gegaan waarin de 172X werd aangekondigd. Okay , leuk ware het niet dat dit scherm al een hele tijd terug al eens geintroduceerd is ( midden 2003), doordat uw bedrijf problemen met de schermproduktie oid. had is deze lancering uitgebleven.

Maar met mij vele anderen was hun aandacht meteen op dit scherm gevestigd , want eerlijk is eerlijk, echt iets in zich heeft om een regelrechte "hit" te worden(o.a verversingstijd).maar nu ik mijn "oude"samsung 151N al een tijd terug had verkocht omdat ik er mede vanuit de reviewers e.d op het internet(die ze al getest hadden) er vanuit ging dat het scherm snel ging komen.Mocht mijn hoop niet baten.

Probleem is wel dat ik nu eigenlijk geen scherm heb, ik zeg eigenlijk omdat diegene die het scherm gekocht heeft van mij, weet dat ik het nieuwe scherm nog niet heb.Maar dit duurt natuurlijk niet eeuwig!!! Hij wil ook wel eens zijn scherm, en ik mijn samsung 172X!!!

Vandaag op een grote it site gelezen dat de uitlevering (alweer) verlaat wordt ditmaal begin April.Ik krijg al geeneens van de leverancier te horen wanneer het scherm te verwachten is, omdat zij doodziek( escuse em moi) ervan worden, elke keer weer "het duurt nog ff" te moeten zeggen.....

Echt hoor, ik ben echt niet iemand die snel klaagt enzo, meestal zie ik het gelaten aan.maar nu kan ik er echt niet meer tegen.Straks is het midden Maart en dan? pats weer verschoven....:( (ik zie de bui al hangen)

maar ik hoor u denken, dan doe je toch niet moeilijk? neem een ander scherm.Ja dat heb ik al gehad.Alleen ik wil er weer een van Samsung.Niet van een ander merk.Anders had ik wel een Iliyama 431 gekocht (toen ze nog leverbaar waren).Ik wou dus persé de Samsung, lof voor mij vanuit Samsung gezien, maar wat schiet ik er mee op? niks.Ik moet wachten , en wachten, en weer langer wachten.

Hoe kan een wereldwijde speler als samsung NOU NIET voorzien dat het leveren van deze schermen zo lang zou duren? dat kan toch niet ?

Ik wacht nog even, maar ik zou toch echt wel willen weten wanneer deze schermen in Nederland komen (überhaupt...)

Met afwachtende groet,
Kijk op een überscherm is het best ff wachten waard , maar nu weer verschoven takke takke takke...................

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 06:45
Cybersijp schreef op 17 februari 2004 @ 00:44:
Zo ik was het ook zat, nou wil IK wel eens horen wat ze te zeggen hebben :)

[...]

Kijk op een überscherm is het best ff wachten waard , maar nu weer verschoven takke takke takke...................
Let op de interpunctie en spelling he! Sommige zinnen lopen niet echt. Komt meestal toch wat beter over denk ik ;).

Je hebt imho wel gelijk. Ze moeten gewoon een datum zeggen wanneer die ze ook echt kunnen realiseren en niet een datum die erg positief is [dus dat alles meezit].

Weet iemand trouwens nog of er ook een 192x komt? Vind ik eigenlijk wel een mooi formaatje namelijk :).
Trouwens die Afwachtende groet, lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Het is helaas droevig gesteld met de leverbaarheid van TFT schermen.
Niet alleen samsung heeft hier last van. Het gaat om alle fabrikanten van LCD schermen.

Ik heb zelf van iiyama NL vernomen dat er een japanse firma is die een bepaald onderdeel maakt voor LCD beeldschermen.

Bijna alle TFT fabrikanten gebruiken dit onderdeel in hun fabricage proces.

De slechte leverbaarheid van tft heeft 2 oorzaken.
Naast het feit dat deze japanse fabrikant niet aan de vraag kan voldoen, hebben de TFT fabrikanten nog een ander probleem.

Het schijnt dat er meer marge zit op een lcd scherm voor notebooks.
Deze Japanse firma verkoopt hun onderdeel dus liever aan notebook fabrikanten (vanwege hogere winstmarge) dan aan TFT fabrikanten.

De levertijden voor IIyama schermen was in december 2003 het volgende:

Alle 15"modellen waren/zijn tot maart 2004 uitverkocht.
slechts de helft van de 17"modellen waren leverbaar en zelfs dan zat er nog een levertijd op van enkele weken.

Bijkomend probleem is dus dat mensen die een 15" willen hebben en te horen krijgen dat ze paar maanden moeten wachten dus overstappen naar een 17"die nog wel leverbaar is. Dus vraag naar 17"modellen wordt weer groter.

Door de steeds lagere dollar worden produkten hier bij ons ook steeds goedkoper.
Vandaar dat de prijzen steeds wat goedkoper worden ondanks dat ze niet of nauwelijks leverbaar zijn.

Iiyama zelf verwacht in het 2de kwartaal verbetering in de leverbaarheid van hun tft collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
nhimf schreef op 12 februari 2004 @ 17:09:
[...]

Reageer gewoon niet in dit topic. We weten wel inmiddels dat jij een iiyama hebt en dat je wilt dat wij die ook kopen.
hehehe ik vond die opmerking van 2005 wel erg sterk... lichtelijk gefrustreerde samsung kwijler ? :) (ik ook hoor :))

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipermania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:39
Ik had mijn 172X besteld op 9/2/2004 maar na alle posts op jullie forum begon ik me lichtelijk zorgen te maken dat ik hem nooit ging zien.
Maar ... Vandaag is m'n schermpje al aangekomen.
Als jullie willen wil ik gerust wat tests runnen om te zien of het scherm idd goed of slecht is (weliswaar als m'n pc in elkaar steekt wat vermoedelijk vrijdag of zaterdag gaat gebeuren).
Ik weet natuurlijk niet of de specs in Belgie en Nederland hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag vipermania :9 !!! Ik wou dat ik hem ook al binnen had.

Edit: yeeeeeeeeeees ze zijn binnen bij veel winkels

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipermania
LOL... maar er zit dus geen DVI cable in bij mij :'(
da's wel jammer... moet ik ff op zoek gaan naar een juist kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd, die moet je zelf kopen raar maar waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
W00t! Wilde eigenlijk een 173T te gaan halen, maar dit is natuurlijk veel lekkerder als hij doet wat hij zou moeten doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
lama uit je post maak ik op dat je Belgie woont....

[ Voor 46% gewijzigd door MewBie op 18-02-2004 22:38 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen eindelijk mijn Samsung 172X afhalen bij Pc Vergelijk. Worden mijn drie maanden wachten eindelijk beloont.

• Cybersijp
das maf, ik heb vanmiddag nog aan de lijn gehangen met Stephanie van pc vergelijk en zei wist nog niet wanneer ze binnen zouden komen :?

Nou ja ik ben er benieuwd hoe hij er uit ziet, de looks en feel.Enne beetje Hk achtig WE WANT PICS!!!!!!!!!!! :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

}) WE WANtZ PICZ, mY PrECIOUS!!! Ben inderdaad erg benieuwd naar de looks en de specs. Wil weten of ik inderdaad te vroeg gezwicht ben onder de druk.

Greeetz,

Arno

• nhimf

nhimf

Cybersijp schreef op 19 februari 2004 @ 02:12:
das maf, ik heb vanmiddag nog aan de lijn gehangen met Stephanie van pc vergelijk en zei wist nog niet wanneer ze binnen zouden komen :?

Nou ja ik ben er benieuwd hoe hij er uit ziet, de looks en feel.Enne beetje Hk achtig WE WANT PICS!!!!!!!!!!! :P
Wat nog maffer is, is dat ik maandag nog van samsung te horen kreeg dat er nog niet bekend was wanneer dit scherm op de markt zal komen.
Blijkbaar waren de eerste schermen al onderweg naar de verschillende winkels op het moment dat ik dat bericht kreeg.

Altijd fijn dat een bedrijf zelf weet wanneer ze iets uitleveren. :S

Verwijderd

Beter! Ik krijg hem morgen. :) Kan iemand die hem al heeft vast wat vertellen over het scherm.

Verwijderd

Vipermania schreef op 18 februari 2004 @ 19:19:
Ik had mijn 172X besteld op 9/2/2004 maar na alle posts op jullie forum begon ik me lichtelijk zorgen te maken dat ik hem nooit ging zien.
Maar ... Vandaag is m'n schermpje al aangekomen.
Als jullie willen wil ik gerust wat tests runnen om te zien of het scherm idd goed of slecht is (weliswaar als m'n pc in elkaar steekt wat vermoedelijk vrijdag of zaterdag gaat gebeuren).
Ik weet natuurlijk niet of de specs in Belgie en Nederland hetzelfde zijn.
Waar heb je hem besteld en op welke specs heb je hem gekocht?? prijs?? Je tests zien we graag tegemoet.
Hoe zijn de standaard instellingen, kleuren, pixels e.d.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:40:
Ik ga morgen eindelijk mijn Samsung 172X afhalen bij Pc Vergelijk. Worden mijn drie maanden wachten eindelijk beloont.
hebbie hem al ?
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:13:
Beter! Ik krijg hem morgen. :) Kan iemand die hem al heeft vast wat vertellen over het scherm.
WOEI ! Graag wat info als je hem hebt !

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 11:36 ]

• MewBie
kom op mensen, jullie hebben de hele dag de tijd gehad om te benchen/genieten/janken/trots zijn/gamen (doorhalen wat niet van toepassing is) ;) kom maar op met die resultaten :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Woot!!

Ik kijk net op pc vergelijk en hijs op voorraad, net als bij informatique.Terwijl ze gisteren nog van niks wisten.(pc vergelijk)

Jottem nog een een paar dagen, en dan kan ik lekker kweilen op me nieuw schermpje :P

Enne pics komen dan zekers, net als specs btw....... Volgens mij is die andere usert zo onder de indruk van zijn scherm dat ie vergeten is nog wat te melden op t forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipermania
Zoals ik ervoor (denk ik) gezegd had kan ik nog niets posten omdat ik vanavond pas m'n pctje in elkaar ga vijzen. Ineens watercooling erop zetten ;)
Ik zal proberen morgen pics te posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proberen? proberen?

hahahaha.. als jij wat testjes doet en wat games probeert, dan zijn wij tevreden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik heb m ook net bij PC Vergelijk besteld, hij zou maandag al onder rembours afgeleverd moeten worden en nu maar hopen dat ie aan de verwachtingen voldoet
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er zijn weer wat nieuwe recenties verschenen zag ik, zoals op ZDNet.
Vooral deze van PCmagazine trok mijn aandacht, omdat ze schrijven:
Samsung claims a 12-ms response time for this monitor, though this is based on the industry standard black-white-black cycle. According to a company representative, switching between shades of gray can take up to three times as long.
En zo leeft de twijfel omtrent de snelheid van het scherm voort.
Ik ben nog steeds benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lees ik op ''HD'' dat er maar 1 in amsterdam leverbaar is. :)
Lijkt me vreemd dat er maar eentje is binnengekomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 17:24:
Zo lees ik op ''HD'' dat er maar 1 in amsterdam leverbaar is. :)
Lijkt me vreemd dat er maar eentje is binnengekomen. 8)7
Misschien dat de anderen gereserveerd waren?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier voor me staan MOOI! en ga ff wat uittesten voor jullie, maar eerst ga ik ff een dvi kabel halen. BRB :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk! Wil je zo snel mogelijk wat info posten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW dit scherm is helemaal top!

Toen ik hem aanzetten d8 ik dat er een dode pixel opzat, maar dit was snel verholpen met de DVI kabel!.
Wat een scherp beeld, maar dat is natuurlijk normaal met TFT.
Kleuren zijn erug mooi, ik zie het verschil tussen mijn CRT nauwelijks.
De kijkhoek? GROOT.
Als de monitor een zwart scherm geeft zie ik rond de randen van het scherm wel een lichte reflectie van licht. Who cares.

Nu de ghosting of blurring whatever.

Driver geinstalleerd en daarna wat games gestart:
(Mijn videokaart radeon 9700 PRO op intel 3000Mhz)
Resolutie uiteraard 1280x1024

Call of duty: Er is zo weinig ghosting dat dit bijna te verwaarlozen is. Speelt echt super :*) als dit geen 12ms is weet ik het ook niet meer.
F1 Challenge: Idem, hier is het eigenlijk helemaal NIET te zien.
MercedesBenz World Racing: Dito

Generals Zero Hour: Hier heb je natuurlijk te maken met een scrollend beeld. Daar is het wel irritant te zien vooral als je met de pijltjes toetsen over het terrein beweegt.

Unreal 2004 demo: Tja hier zie ik het wel bij de wilde bewegingen. Maar om nou te zeggen tjonge heel irritant NEE.

Nou moet ik zeggen dat ik die laatste spellen (unreal en generals) in 60Hz speel en die andere in 70Hz. Ik weet niet waar ik dat zou moeten instellen. Alles staat al goed :?

Zou hier dan het verschil liggen?

Overall ben ik heeeel erg tevreden :*)
Ik ga nog ff verder met rotzooien aan instellingen.

Als ik nog wat moet testen of doorgeven, u vraagt maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
pics! ben het zat naar promo pics te kijken, real images :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pics? En waar zijn je testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:05:

Call of duty: Er is zo weinig ghosting dat dit bijna te verwaarlozen is. Speelt echt super :*) als dit geen 12ms is weet ik het ook niet meer.
F1 Challenge: Idem, hier is het eigenlijk helemaal NIET te zien.
MercedesBenz World Racing: Dito

Generals Zero Hour: Hier heb je natuurlijk te maken met een scrollend beeld. Daar is het wel irritant te zien vooral als je met de pijltjes toetsen over het terrein beweegt.

Unreal 2004 demo: Tja hier zie ik het wel bij de wilde bewegingen. Maar om nou te zeggen tjonge heel irritant NEE.

Als ik nog wat moet testen of doorgeven, u vraagt maar!
Als dit waar is, zou het toch een grote teleurstelling zijn. in het grote TFT Gamen topic van vorig jaar werd dit toch als doodzonde gezien voor een gamescherm. Maar voor we te vroeg conclusies trekken wacht ik nog even op meer reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt het ziet er echt mooi uit.

Ik ga het zodirect ook bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Ik heb al besteld :P

Komt btw maandag met wat mzzl :+

[ Voor 1% gewijzigd door Cybersijp op 21-02-2004 22:06 . Reden: tis spatie :P :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15
Voordat ik bestel zou ik toch graag wat meningen horen van de mensen die hem nu thuis hebben staan en waarschijnlijk ook nog wat reviews van de betere hardware-sites.

Maarja, ik hoef hem niet te betalen. Heb nog een tft te goed van me ouders voor me afstuderen :) en dat al sinds november.

[ Voor 28% gewijzigd door Misanthropia op 21-02-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die twijfelen, ik ben nu al een dag aan het gamen en heb nergens last van. Een heerlijk scherm gewoon!
Ik ga hem nu echt niet promoten om dat ik hem gekocht heb. (en ik werk ook niet bij samsung :P)

Als het echt zo slecht was als sommige hardware sites concluderen, had ik hem allang retour gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Misanthropia,

das een leuk kado zeg!!! Je hebt dan al wel sinds November moeten wachten, maar als het scherm echt zo goed is als wordt beweerd her en der dan mag je je in je handen knijpen.Ik moet hem zelf betalen :(

maar niet getreurd ik gun het mezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 16:16
:( Ik heb twee 172x schermen besteld en die zijn afgelopen vrijdag bezorgd. Allebei hebben hot pixels (pixels die aan staan en niet van kleur veranderen) en dead pixels (pixels die een bepaalde kleur niet kunnen laten zien).
Scherm 1:
1 hot pixel wit
1 dead subpixel red
1 dead subpixel blue

Scherm 2:
2 hot pixels blue

Op het tweede scherm is er nog iets vaags aan de hand. Er is een heeel klein wit lichtpuntje te zien op het scherm maar het is vele malen kleiner dan een pixel. Ik vermoed een oneffenheid in de film die door de backlight opgelicht word, maar dat is maar een wilde gok.
Voor bijna 600 euro per stuk verwacht ik perfectie en vind ik dit onacceptabel.
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:05:

Toen ik hem aanzetten d8 ik dat er een dode pixel opzat, maar dit was snel verholpen met de DVI kabel!.
Mijn laatste hoop ligt in YoOZ7 bericht dat hij met een DVI kabel geen last heeft een dode pixel? Klopt dit of heb ik je posting verkeerd gelezen? Maandag langs mycom om een dvi kabel te halen en dan weer proberen. :( Heb er echter weinig hoop in aangezien de hot pixels al oplichten nog voordat ik een dvi of analoge vga kabel heb aangesloten.

Wat betreft de prestaties: heb een avond lang battlefield 1942 gespeeld en moet eerlijk bekennen er geen sprake is van ghosting. Helaas niet getest met andere games.
Text is scherp (althans op mijn ATI 9600) en video (divx, dvds) zijn prima. In actie scene's ben ik nog geen ghosting tegen gekomen.

Iemand anders nog dead pixels op de 172x gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dan toevallig 2 zwaar brakke schermen ontvangen. Dit verbaasd mij ook eerlijk gezegd.

Waar had je ze gekocht? (misschien dat een winkel een hele reeks brakke schermen heeft ontvangen??) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

frusware schreef op 21 februari 2004 @ 23:42:
:( Ik heb twee 172x schermen besteld en die zijn afgelopen vrijdag bezorgd. Allebei hebben hot pixels (pixels die aan staan en niet van kleur veranderen) en dead pixels (pixels die een bepaalde kleur niet kunnen laten zien).
Scherm 1:
1 hot pixel wit
1 dead subpixel red
1 dead subpixel blue

Scherm 2:
2 hot pixels blue, bla bla
Probeer er eens voorzichtig (!!!) met je nagel overheen te gaan. Met een beetje geluk 'springt' ie aan. Je heb trouwens wel erg veel pech als je twee slechte schermen krijgt, aangezien het verhaal de ronde doet dat ongeveer 10% van alle schermen dat soort fouten bevatten. De kans op twee defecte schermen is dus 1 op 100.
Ik leef met je mee. Het is een enorme afknapper om zoveel geld uit te geven en dan zoiets krijgen.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shannara
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 20:46
Ik heb mijn 172X sinds vrijdag binnen en wat een geweldig mooi scherm is dit. Ten eerste het design natuurlijk, super gewoon. Verder heb ik geen enkele dode pixel.
Heb zowel Need for Speed Underground als de demo van Far Cry gespeeld (super game trouwens), maar absoluut geen last van ghosting.
De kleuren zijn ook geweldig.
Wat dat betreft heeft 'Frusware' wel heel erg veel pech als beide schermen last van dode pixels hebben. Kan me trouwens niet voorstellen dat dit verholpen wordt door het gebruik van een DVI kabel.
Dus als je mij om advies zou vragen kan ik alleen maar het volgende concluderen:

Kopen dat scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
Kunnen de mensen die het scherm hebben ook even vermelden waar ze het gekocht hebben, wel zo handig voor de mensen die het nog willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frusware het is idd een fout bericht van mij dat door die dvi kabel de dead pixels weg zijn.

Ik had een pixel die steeds van kleur veranderde. Nu is hij ineens niet meer te zien. Je zag het alleen op zwart. Misschien komt het doordat ik zachtjes overheen gewreven heb.
Hij kwam nog wel een keer terug, weer eroverheen gewreven en nu zie ik hem dus niet meer.

Ik heb nu nog 1 ander defect pixeltje over, maar die is superklein en valt nauwelijks op. (kwart pixel?) lig ik niet van wakker.

Is dat van jouw garantiewerk? geen id hoe dat zit.

Misanthropia kijk is bij beat-it

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
Je kunt altijd binnen 8 dagen je gekochte produkt terug brengen indien de verpakking en al nog heel zijn.

Ik wacht nog even met de aankoop omdat atm me pc overhoop ligt omdat ik net aan het upgraden ben naar een Shuttle SB75G2, P4 3.2 Northwood, Asus 9800XT, Kingston 2x 512mb pc 3200, 2x WD 74GB Raptor in Raid en pioneer 107. (Ja, moest ff de pronken met de specs. :) ) Ja, Raid gaat passen in de Shuttle, ook met actieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:03
Kan iemand mij vertellen of het beeld ook goed is als je in de niet-native resolutie gamed (bijv. 1024 x 768)? Dit i.v.m. performance.

[ Voor 1% gewijzigd door Daspeed op 22-02-2004 12:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 1024x768 blijft de performance goed, maar het beeld minder scherp.

Ik zou ervoor kiezen iets minder detail en dan toch op 1280x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al films bekeken op de monitor? Hoe ziet dat eruit in het donker, zijn er sporen van backlight lichtjes?

edit: YoOZ7, ik zie dat je het gekocht hebt bij Beat-it. Hoeveel koste het? Ik zie namelijk dat het daar aanzienelijk goedkoop is. ( € 561,- )

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je ziet wel een beetje licht aan de randen, maar dat is erg weinig. Het is niet zo dat zwart grijs is. Wat je op andere TFT's wel eens ziet.

Een film kijken op dit monitortje is top _/-\o_ ik wou dat er een tv tunertje aangekoppeld kon worden, dan zou ik mijn tv ook vervangen.

Ik heb helaas 25 euro meer betaald. Naar een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik te horen dat beatit ook weer hoger had ingekocht.

:( als ik nou erg slecht zou zijn, had ik hem trug gestuurd en opnieuw besteld voor een lagere prijs. Dus niet zo netjes van beatit.

Ook stond mijn oder op rekening i.p.v. onder rembours omdat ik dat had gevraagd. Bij arriveren van de monitor bleek deze WEL onder rembours te komen. Dus moest ik snel geld pinnen en achter de postbode aan om de monitor alsnog te halen.

Maarja ik heb hem nu staan en om nou alles weer overhoop te gooien voor 25 euro?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 15:03:
Ja je ziet wel een beetje licht aan de randen, maar dat is erg weinig. Het is niet zo dat zwart grijs is. Wat je op andere TFT's wel eens ziet.

Een film kijken op dit monitortje is top _/-\o_ ik wou dat er een tv tunertje aangekoppeld kon worden, dan zou ik mijn tv ook vervangen.

Ik heb helaas 25 euro meer betaald. Naar een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik te horen dat beatit ook weer hoger had ingekocht.

:( als ik nou erg slecht zou zijn, had ik hem trug gestuurd en opnieuw besteld voor een lagere prijs. Dus niet zo netjes van beatit.

Ook stond mijn oder op rekening i.p.v. onder rembours omdat ik dat had gevraagd. Bij arriveren van de monitor bleek deze WEL onder rembours te komen. Dus moest ik snel geld pinnen en achter de postbode aan om de monitor alsnog te halen.

Maarja ik heb hem nu staan en om nou alles weer overhoop te gooien voor 25 euro?
Ja, ik heb ook gelezen dat het € 26,- extra kost om onder rembours te bestellen. Ik ga het toch onder rembours doen want ik vind dat veiliger.

Ben blij te horen dat je films ook redelijk kunt bekijken.
Bedankt dat je je ervaring met ons deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
Ik heb net Samsung aan de lijn gehad ivm mijn TFTs met dead + hot pixels. Ze vallen gelukkig binnen de garantie. :) Als ik de serie nummers heb doorgegeven (had ik niet bij me), wordt er een afspraak gemaakt om ze op te halen. Indien voorradig krijg ik meteen een vervangende monitor anders moet ik nog even wachten. Op zich niet slecht, maar vind wel dat de dead pixel garantie erg moeilijk te achterhalen is. Staat nergens op hun website en telefonisch deden ze er wat geheimzinnig over. In elk geval ben blij dat ze geruild kunnen worden.
Nog wat. Voor de mensen die van plan zijn een DVI kabel te kopen. Let op dat de kabel geen type A+D is maar een D type. Er zijn verschillende type dvi kabels. De 172x monitor heeft een DVI-D ingang en geen DVI-A+D ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hoe zit het dan met die dead-pixel garantie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ik heb beeld met mijn DVI kabel is het dan de goeie? Het staat er namelijk niet op. Wel Single Link ofzo.

Hoe zit het met die garantie? moeten het 2 dode pixels zijn? of mag er geen een in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frusware
Wel, Samsung deed een beetje geheimzinnig over de dead pixel garantie. Ik weet in ieder geval zeker dat als je binnen 6 maanden een hot white pixel krijgt dat hij geruild word (ze komen hem ophalen). Als je meer dan 4 groene dead sub pixels hebt valt het ook onder de garantie. Ze vonden dat het te lang zou duren als ze het allemaal moesten voorlezen dus ik moest maar mijn dead/hot pixels doorgeven :? Ik moet morgen terug bellen voor de serie nummers, dan zal ik nog een keer vragen hoe en wat. Heb het gevoel dat het ook model afhankelijk is.
Wat betreft de DVI kabel, als je beeld krijgt is het prima. Dan heb je een D type. De DVI-A+D heeft 4 extra pinnen waardoor je de kabel niet kan aansluiten op je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heeft iedereen hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:21:
Waar heeft iedereen hem gekocht?
Ja, vraag ik me ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met een scherm zoals dit zeker geen dead pixel risicos nemen. Veel computerwinkels hebben een eigen dead pixel garantie (de mijne had een 0 dead-pixel garantie), dus daar ben ik dan ook mooi voor gegaan. Die extra 50 euro lig ik niet wakker van, een bagger TFT met net niet genoeg dead pixels om gebruik van de garantie te kunnen maken lig ik wel wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Okay hier dan mijn relaas:P

Ik had mijn vrouw al op de hoogte gesteld dat er vandaag wat kwam, Dan schrikt ze niet niet van het bedrag wat ze moet afrekenen(rembours :D )

Maar goed de koerier was al geweest , terwijl mijn vrouw niet thuis was, er lag dus een briefje op de mat.Ik even nummer van hem gebeld.En hij kwam het een kwartier later brengen

Ik in hiep hiep hoera stemming( wat is dat toch met die tech-nerds die blij zijn met een nieuw speledingetje? :P )

gauw uit pakken, ik hou er altijd rekening mee om zo min mogelijk open te scheuren e.d omdat het maybe retour moet( o.a dead pixels).En het was maar goed dat ik dit had gedaan ook :(

Uitgepakt voorzichtig, en aangesloten op mijn bakkie.Test op:http://www.monitorsdirect.com/toolkit/ gedaan, en ja hoor een hot groene pixel :(

Damn ja das niet fijn als je net ff €644,- hebt afgetikt......(inclusief verzenden...).Ik was echter zo slim om bij pc vergelijk een aanvullende verzekering te nemen, zodat als je een hot/dode pixel hebt die niet in het centrum van je scherm valt je ook nog garantie hebt. :)

Ik meteen gebeld, en ik was een beetje huiverig.Want hoeveel keer kan je zo'n scherm retour sturen? Het bleek dat je het scherm(of vervanger) net zo lang mag terug sturen tot de viertien dagen om zijn(14 dagen garantie).Vandaag kost me een dag maar ik heb er nog 13 over.......Mazzel dat ik meteen gekeken heb, en hun meteen gebeld...

Effin, het scherm is weer op weg naar pc vergelijk, met een zooi breekbaar stickers erop en ordentelijk verzekerd(tot €2700,-) (tot €2700,- omdat als je normaal aangetekend verstuurd het maar tot €450,- verzekerd is, en overal op die doos staat wat er in zit.Er zal dus gerust een Tpg'er op kwade ideeën kunnen komen, en dat kost je dan heel wat knaken.Immers €650,- -€450,- is €200,- en dat is een boel geld mijn inziens).Nadeel is wel dat verzenden nou niet bepaald goedkoop is, €12.80 nou het is voor het goede doel zullen we maar zeggen... :) )

en nopu maar hopen dat de volgende wel perfect is, is heb al een hoop gelezen hier van dode pixels dat verspeld niet veels goeds............

[ Voor 4% gewijzigd door Cybersijp op 23-02-2004 17:14 . Reden: kosten van verzenden er ff bijgezet, voor diegenen die het willen weten ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.