Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.995 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet moeilijk doen als ik een tft met dode pixels krijg. Je mag sowieso binnen 7 dagen het product retourneren indien je er niet blij mee bent en ook zonder opgave van reden. (Dit is dus als je op afstand via internet koopt.)

Dus al dat pixel garantie´s zijn volgens mij al overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
jadat mag zo zijn, maar je krijg er een hoop gezeik mee, dat kan ik je wel vertellen...

Volgende keer weer bij dat bedrijf bestellen dan is het ineens niet leverbaar ofzo.Kijk ik weet niet zeker of dat ook werkelijk zo is.Maar ze kunnen je wel e.e.a in rekening brengen voor openen van de doos etc.Wordt tijd dat er eens een gerechtelijke uitsprong met betrekking tot dit komt. dan kan je ergensmee schermen.En dat maakt het schemergebied van nu wat helderder :)

Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, maar die hou ik liever achter de hand zie je. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Cybersijp op 23-02-2004 17:40 . Reden: typos ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
Voor de liefhebbers die niet om een dood pixeltje geven; De eerste schermen met dode pixels worden alweer te koop aangeboden bij PCvergelijk. Check deze link.

Samsung 172X Silver (scherm met dode pixel)
Dit scherm bevat 1 dode pixel
Op 7,5 cm vanaf de rechterkant en 3 cm van onder (rechts-onder).

Dit heeft geen gevolgen voor de garantie.

€ 539,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Liever heb ik een ongeopende verpakking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Roet schreef op 23 februari 2004 @ 19:13:
Voor de liefhebbers die niet om een dood pixeltje geven; De eerste schermen met dode pixels worden alweer te koop aangeboden bij PCvergelijk. Check deze link.

Samsung 172X Silver (scherm met dode pixel)
Dit scherm bevat 1 dode pixel
Op 7,5 cm vanaf de rechterkant en 3 cm van onder (rechts-onder).

Dit heeft geen gevolgen voor de garantie.

€ 539,00
Er had wel meer van die prijs af gemogen imho. Ik wil er best twee naast elkaar zetten, en dan eentje met een bekend gebrek, maar niet voor dat geld. Dan koop ik wel twee nieuwe.

Ik blijf het trouwens gek vinden dat je dus voor de volle mep een scherm krijgt met misschien wel meer dooie sub-pixels, waar je garantietechnisch het dan in principe mee moet doen, tenzij Samsung of de winkel coulant (willen) zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
..Appelsap schreef op 23 februari 2004 @ 19:35:
[...]

Er had wel meer van die prijs af gemogen imho. Ik wil er best twee naast elkaar zetten, en dan eentje met een bekend gebrek, maar niet voor dat geld. Dan koop ik wel twee nieuwe.

Ik blijf het trouwens gek vinden dat je dus voor de volle mep een scherm krijgt met misschien wel meer dooie sub-pixels, waar je garantietechnisch het dan in principe mee moet doen, tenzij Samsung of de winkel coulant (willen) zijn...
Ik had ook een wat lagere prijs verwacht. Maar ik denk dat het komt omdat er slechts 1 dode subpixel is die ergens in de hoek zit. Dus opzich valt het dan weer mee. Sommige mensen die willen deze monitor wel hebben aangezien ze dan geen garantie hoeven te betalen aangezien ze al weten dat hij 1 dode pixel heeft.

Daarnaast weten ze zeker dat de monitor er maar 1 heeft. Dusja kan het wel begrijpen. Maar het is idd wel wat aan de lage kant, die prijsverlaging. Maar ze zullen vast wel doorhebben dat dat scherm best populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle schermen zijn al verdwenen. Verwachte datum is nu overal 03-10-2004.
Toch heeft pcvergelijk het nog steeds op voorraad. (raar maar waar.)

En SA (=Sallandautomatisering) heeft het ook al op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybersijp schreef op 23 februari 2004 @ 17:38:
jadat mag zo zijn, maar je krijg er een hoop gezeik mee, dat kan ik je wel vertellen...

Volgende keer weer bij dat bedrijf bestellen dan is het ineens niet leverbaar ofzo.Kijk ik weet niet zeker of dat ook werkelijk zo is.Maar ze kunnen je wel e.e.a in rekening brengen voor openen van de doos etc.Wordt tijd dat er eens een gerechtelijke uitsprong met betrekking tot dit komt. dan kan je ergensmee schermen.En dat maakt het schemergebied van nu wat helderder :)

Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, maar die hou ik liever achter de hand zie je. ;)
Ze kunnen in principe helemaal niets rekenen.. en al helemaal geen order of administratie kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 23 februari 2004 @ 19:35:
[...]

Ik ben bezig om een 172x te kopen... en dit wil ik met de afspraak dat hij ABSOLUUT geen dode pixels mag bevatten..... Bij PCvergelijk heb je toch pixelgarantie?? Of begrijp ik nu dat er toch iets van "regels" over zijn?? Kapot = kapot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en als het scherm dus dode pixels bevat kan je het retourneren en dan krijg je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrc
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Marrc

Affirmanti incumbit probatio

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 09:29:
Ja, en als het scherm dus dode pixels bevat kan je het retourneren en dan krijg je een nieuwe.
Welnee, er staat heel duidelijk

Treft u binnen 14 dagen na levering een dode pixel (of subpixel) aan in een straal van 10 cm van het midden...

Pas als je de Upgrade naar dekking volledig scherm € 25,- er bij neemt krijg je

Dit is een uitbreiding van de Pc Vergelijk Pixelgarantie (in een straal van 10 cm van het midden), naar een aan een dekking van het volledige scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em vanmiddag 13:45 besteld bij PC Vergelijk, kreeg om 14:19 een mailtje dat ie morgen 25-02-04 bezorgd wordt :D

Dus ben benieuwd, laat jullie wel weten of er een beetje op te CoD'n valt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:38:
Heb em vanmiddag 13:45 besteld bij PC Vergelijk, kreeg om 14:19 een mailtje dat ie morgen 25-02-04 bezorgd wordt :D

Dus ben benieuwd, laat jullie wel weten of er een beetje op te CoD'n valt >:)
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, pcvergelijk is de enige die het op voorraad heeft. :(
SA is goedkoper maar reageert niet op mijn mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipermania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:39
Ik zal ook even snel mijn bevindingen posten.
Ik heb geen enkele dode pixel gevonden in mijn scherm (ook niet met de nodige tests.)
Voor het gamen heb ik nog geen echte tijd gehad, ik heb even C&C generals gespeeld en dat werkte perfect ! (in res 1280x960), hoe zet je dat spel trouwens in native res ?
Ik ben dus prima tevreden.Ik heb me sinds vandaag ook een DVI kabel gekocht en ben benieuwd om daar het resultaat van te zien. (dan mag ik de freq. naar 75hz zetten, niet ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vipermania schreef op 24 februari 2004 @ 18:03:
Ik zal ook even snel mijn bevindingen posten.
Ik heb geen enkele dode pixel gevonden in mijn scherm (ook niet met de nodige tests.)
Voor het gamen heb ik nog geen echte tijd gehad, ik heb even C&C generals gespeeld en dat werkte perfect ! (in res 1280x960), hoe zet je dat spel trouwens in native res ?
Ik ben dus prima tevreden.Ik heb me sinds vandaag ook een DVI kabel gekocht en ben benieuwd om daar het resultaat van te zien. (dan mag ik de freq. naar 75hz zetten, niet ?)
:)

Kan je mij ook vertellen waar je die hebt gekocht?

Bij een DVI kabel kan je geen freq. veranderen dit gebeurt automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipermania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:39
Lol,

Ja ik kan je dat vertellen maar ik weet niet of het je veel gaat helpen.
Ten eerste woon ik in Belgie en ten tweede heb ik hem bij een groothandelaar gekocht waar je niet kan kopen als je geen zelfstandige statuut als computerhandelaar. (Ingram Micro is de naam van de winkel).
Dus echt veel gaat het je niet verder helpen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook binnen, via PC vergelijk gekocht. Geen foute pixels (zonder allerlei testen te doen) dus dat is prima. Net een half uurtje geinstalleerd, dual screen met crt werkt goed, maar een 2e tft zou helemaal ok zijn ;)

Wat wel gelijk opvalt is dat deze TFT standaard veel helderder ("blauwer") is ingesteld dan ik gewend ben van de crt, vooral omdat ze nu naast elkaar staan. Moet nog even kijken wat ik hiermee ga doen.

Voor poster hierboven: via DVI kabel aangesloten (gelijk bijbesteld, deze is wel errug dik en stug, vergeleken met de miezerige bijgeleverde standaard vga kabeltje) en ik kan wel zeker hz instellen. Moet nog zien of het verschil maak: 60 of 75hz.

Ga zo even een potje BF1942 spelen, om ghosting te testen (andere spellen speel ik toch bijna niet)

Tussenbalans: positief!

En trouwens dmv email verkeer voor aanschaf (helaas voor hen emailden ze op zaterdag naar m'n werk email adres, hoewel dat was toch al een dag te laat) weet ik dat tftscherm.nl blijkbaar een exemplaar kon krijgen, deze hebben zij voor mij gereserveerd en die zou ook vandaag bij hun worden geleverd. Misschien is die nog beschikbaar.

Update: nog steeds positief. In BF1942 geen tot heel weinig ghosting, weet niet eens zeker of het aan het scherm of videokaart ligt (een ti4200)

Alleen 1 vraag, heb nog niet gezocht, maar hoe krijg ik 1280x1024 in bf1942 (en/of andere games)

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 24-02-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Vipermania schreef op 24 februari 2004 @ 19:54:
Lol,

Ja ik kan je dat vertellen maar ik weet niet of het je veel gaat helpen.
Ten eerste woon ik in Belgie en ten tweede heb ik hem bij een groothandelaar gekocht waar je niet kan kopen als je geen zelfstandige statuut als computerhandelaar. (Ingram Micro is de naam van de winkel).
Dus echt veel gaat het je niet verder helpen vrees ik.
Er zijn denk ik zat mensen hier op tweakers die of zelf doorverkopen of een famililid hebben die dat doen ;)
Maar hoeveel kost ie dan bij ingram? * nhimf is wel intrested ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik ze nog te duur. € 599,- + verzendkosten kom je ongeveer op € 620,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op 24 februari 2004 @ 21:15:

En trouwens dmv email verkeer voor aanschaf (helaas voor hen emailden ze op zaterdag naar m'n werk email adres, hoewel dat was toch al een dag te laat) weet ik dat tftscherm.nl blijkbaar een exemplaar kon krijgen, deze hebben zij voor mij gereserveerd en die zou ook vandaag bij hun worden geleverd. Misschien is die nog beschikbaar.
Ik heb deze nog tijdig gereserveerd. Waardoor is er maar 1 exemplaar beschikbaar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik denk dat zij met een andere groothandel werken dan PC Vergelijk etc, maar het kan ook een andere reden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Hum, ik zat al een tijdje uit te kijken naar een mooie monitor, en mijn oog was ook al gevallen op de 172X. Ik wacht to dat grapje 550 euro kost, en dan schaf ik me er ook 1 aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polle schreef op 25 februari 2004 @ 13:40:
Hum, ik zat al een tijdje uit te kijken naar een mooie monitor, en mijn oog was ook al gevallen op de 172X. Ik wacht to dat grapje 550 euro kost, en dan schaf ik me er ook 1 aan !
Dat kosten ze al hoor ;)
pricewatch: Samsung SyncMaster 172X (17", 12ms, D-sub/DVI-D)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op 25 februari 2004 @ 13:36:
Ik denk dat zij met een andere groothandel werken dan PC Vergelijk etc, maar het kan ook een andere reden hebben
Ja, en ik bang juist bang voor die ''andere'' redenen.

Doe ik maar beter niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:08:
[...]

Ja, en ik bang juist bang voor die ''andere'' redenen.

Doe ik maar beter niet. :/
Kijk even naar de shopsurvey en je ziet dat ze heel goede recenties hebben en mijn email uitwisseling met hen was ook zeer open en duidelijk. Dus daarom zou ik deze winkel niet uitsluiten. De shopsurvey was zelfs de reden waarom ik met hun begon te emailen :) Nu weer ontopic ...

[ Voor 5% gewijzigd door Quantor op 25-02-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow gister dus om uur of 2 bestled vanochtend om 10 uur bezorgd _/-\o_

goed, scherm ziet er gelikt uit zo op eerste gezicht geen dode pixels ofzo (mss iemand een programmatje of site om dit te checken ben nog niet veel wijzer geworden)

Scherm kijkt in vergelijking met mijn oude Belinea 17" erg lekker en zeer rustig
Net ff 5 mins CoD gespeeld, want daar gaat het toch om :P en moet zeggen dat ik geen ghosting ben tegengekomen, mja als je heel snel met je muis van links naar rechts gaat zie je wel wat maar dat heb ik met een crt ook, dus ik vraag me af wat ome Tom nou psies heb gereviewd :?
In vergelijking met een iiyama e430, die ik bij een vriend heb gezien waar je wel ghosting ziet vind ik dat de 172x geen ghosting toont bij normaal gebruik
dwz geen wilde bewegingen maar gewoon netjes van links naar rechts en van voor naar achter lopen in CoD, ga later mohaa en rtcw ET testen

Dus tot zover ben ik zeeeeeer tevreden over me scherm en dit alles met standaard settings 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je maybe ook pics :D, dat is ook belangrijk .
Wel goed te horen , dat het scherm je goed bevalt.
Toch leuk voor die lui , die zo lang op het scherm zitten wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf niet maar hier heb je er een paar van eerder uit dit topic ;)

maar na ff CoD en MoH gespeeld te hebben hoor je mij dus zeker niet klagen !!!
geen ghosting gezien hier >:)
vind de kleuren tov mijn oude CRT ook helderder en mooier

Ben zeer tevreden over dit scherm, twijfelde eerst nog tussen deze of de Hercules Prophetview maar nu ik lees dat Hercules stopt met LCD's en GPU's ben ik blij dat ik voor deze Samsung heb gekozen (ook al bleef Hercules schermpjes maken was ik nog zo tevreden over me schermpje)

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ook besteld. Hij zou binnen 48 uur leverbaar moeten zijn.

Verwijderd

Inmiddels heb ik hem nu voor me neus staan. :)

Prachtige scherm. Alleen 1 dooie pixel maar ik maak me daar niet druk om. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:27:
Inmiddels heb ik hem nu voor me neus staan. :)

Prachtige scherm. Alleen 1 dooie pixel maar ik maak me daar niet druk om. :P
testjes?

• Cybersijp
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 17:30:
Ik zou persoonlijk niet moeilijk doen als ik een tft met dode pixels krijg. Je mag sowieso binnen 7 dagen het product retourneren indien je er niet blij mee bent en ook zonder opgave van reden. (Dit is dus als je op afstand via internet koopt.)

Dus al dat pixel garantie´s zijn volgens mij al overbodig.
Sorry dat snap ik niet! eerst zeg je dat je niet moeilijk doet over het feit dat als je een doie pixel zou hebben, je hem terug zou sturen.Vervolgens bestel je het scherm , je hebt een dode pixel.En dan stuur je hem niet terug :?

Maar goed ik accepteer voor dat geld geen enkele dode pixel, daarom heb ik ook ecpliciet pixel garantie genomen. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Ik heb met de bestelling gewoon vermeld dat ik het scherm alleen maar accepteer als er geen dode pixels in zitten...

Geen reactie = accoord met de gestelde zaken...

En anders kan je hem via de wet koop op afstand gewoon binnen 8 dagen teruggeven zonder opgave van reden... Hiervoor kunnen ze geen kosten berekenen....

Verwijderd

Ik kan deze wel terug sturen, maar dan kost dat me al weer: € 12,- + € 12 = € 24,-

En dan nog heb ik geen garantie dat het volgende scherm geen dooie pixel(s) heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:53:
Ik kan deze wel terug sturen, maar dan kost dat me al weer: € 12,- + € 12 = € 24,-

En dan nog heb ik geen garantie dat het volgende scherm geen dooie pixel(s) heeft.
Daarom ga ik hem waarschijnlijk dus gewoon in de winkel kopen. ;)

Is dan wel wat duurder maar dat heb ik der wel voorover

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 17:12 ]

Verwijderd

Als ik een film aan het kijken ben valt die dooie pixel wél op. Dat is ff balen maar wat kan ik anders doen? :(

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:41
Hier is een review van de 'goede' versie van de 172x. Ook wordt er een vergelijking gemaakt met de 'slechte' versie.

http://www.neoseeker.com/...iews/172xredux/index.html

bla-di-bla

Verwijderd

goed artikel ;)
Nu nog ff wachten tot hij binnen is :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:06:
goed artikel ;)
Nu nog ff wachten tot hij binnen is :X
Je wou nog testjes toch?

Fifa 2004: Géén enkel verschijnsel van Ghosting.
Alle Films: Ook bij actie scénes helemaal geen ghosting.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n mooi tft voor mn neus gehad, afgezien van die dooie pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx m8 !
Heb je ook nog games als mohaa, UT e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:14:
tnx m8 !
Heb je ook nog games als mohaa, UT e.d. ?
Helaas. Ik ga wel ff Max Payne 2 testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Heb mijn vervang monitor binnen, zitten nu geen enkele dode pixels op. Heb nog niet echt gegamed, maar dat gaat de komende tijd vast goed komen :p

/me is happy :7

[ Voor 2% gewijzigd door Cybersijp op 27-02-2004 18:03 . Reden: emotie typos :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst beweerde ik dat een dode pixel niet zo erg zou zijn.
Nu ik steeds die dode pixel aankijk en die dode pixel mijn aankijkt, wil ik hem toch toch ruilen. :P

Denken jullie dat die winkel zal ruilen?
Het gaat om SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
je zit toch nog binnen je acht dagen :? zo ja meteen per email melden dat je hem wil ruilen, inleveren etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybersijp schreef op 27 februari 2004 @ 18:45:
je zit toch nog binnen je acht dagen :? zo ja meteen per email melden dat je hem wil ruilen, inleveren etc. ;)
Ja, :D maar kunnen ze het ruilen denk je? Want ik snap wel dat je het kan retourneren en je geld volledig terug kan krijgen, maar hoort daar ruilen bij?
Want als ze kunnen ruilen hoef ik niet opnieuw extra rembours kosten te betalen. :D

Ik stuur sinds donderdag al mailtjes m.b.t dat ene dode pixel en en daar wordt niet op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratz samsung, jullie hebben de legendarische uberTFT ontwikkeld, hulde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 20:07:
Gratz samsung, jullie hebben de legendarische uberTFT ontwikkeld, hulde! ;)
Inderdaad, deze is echt de beste Tft Monitor die ooit is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 18:40:
Eerst beweerde ik dat een dode pixel niet zo erg zou zijn.
Nu ik steeds die dode pixel aankijk en die dode pixel mijn aankijkt, wil ik hem toch toch ruilen. :P

Denken jullie dat die winkel zal ruilen?
Het gaat om SA.
Als je met SA Salland Automatisering bedoeld, lijkt het me dat ze moeilijk zullen doen. Ze bieden namelijk een dode-pixel garantie aan voor een meerprijs. Geen speciale dode-pixel garantie gekocht, dan zullen ze niet zitten te springen op het omruilen van de monitor, zeker niet als het om 1 pixel gaat. Is het trouwens een hele pixel of een subpixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon een kleine felle groene lichtje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Na een paar dagen gam... euh testen ben ik nog steeds heel tevreden met dit scherm, echter er is wel degelijk ietsjes ghosting, als je snel beweegt in BF1942 dan blurt alles meer cq anders dan op een crt, maar weer minder dan een 16ms scherm (hoewel ik daarop niet dagenlang heb gespeeld). Er valt zo ver ik daarover kan beslissen wel goed mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch niet blij met mijn aankoop. Wil de koop zo snel mogelijk ontbinden. Één van de redenen is dat het een dode pixel bevat.

Update 19-03-'04

Aangezien ik 2 weken terug een Samsung 172x heb aangeschaft voor € 585.- en deze niet voldeed aan mijn verwachtingen wilde ik deze terug sturen. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn i.v.m Wet Kopen Op Afstand. Dat werd niet geaccepteerd omdat de verpakking al open was geweest volgens de winkel. (Salland Automatisering).

Ze wilden alleen 80% vergoeden, want anders zou iedereen alles terug opsturen en al het geld terug eisen en ze dit niet konden doen.. volgens hen!

Ik heb ze doorverwezen naar verschillende websites en consumentenorganisaties wat niet wilde helpen.

Meteen een aangetekend brief en gewone brief opgestuurd + monitor in originele verpakking en al zonder beschadiging.
Natuurlijk met een gestelde termijn van 30 en als ze dit niet nakwamen ik verdere maatregelen zou treffen. Na 2 dagen een e-mailtje ontvangen dat ze mij in de zin van Wet Kopen Op Afstand geen gelijk geven en ze verder gaan snuffelen in het wetboek hoe ze dit soort problemen moeten aanpakken. (Kennelijk weten ze niks van wetten) 8)7
Nu 2 weken weer voorbij géén resultaat geen reactie.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrc
  • Niet online

Marrc

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 00:01:
Ik begin steeds meer last te krijgen van dat ene hotpixel. Ik krijg daar nu echt hoofdpijn van. Eerste wat ik ga doen is maandag Samsung bellen en vragen of ze deze monitor willen omruilen. Als ze dit niet willen doen kan ik niks meer........
Jawel, dan heb je die 8 dagen bedenktijd toch nog? Als het echt zo superirritant is dan stuur je de TFT toch terug? Je hebt je immers bedacht en vind het een slechte aankoop. Dus blaas het stof maar vast van je oude monitor, ga rustig zoeken naar een nieuwe 172X, wacht desnoods nog een tijdje en zoek een goede shop met pixelperfect garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
En om daar nu Salland de schuld van te geven is ook weer onzin, dan had je daar maar die extra verzekering bij moeten kopen. Ik heb ook zonder extra gedaan, bewust van het risico, hoewel iets minder: PC vergelijk heeft een standaard 0 pixel, binnen 10cm straal van het midden, regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo, ik sta dus ook op het punt om die Samsung 172x te kopen, maar hoe weet je dat je er 1 hebt van de nieuwe lichting (want die schijnen dus beter te zijn volgens als eerder vermeld artikel http://www.neoseeker.com/.../Reviews/172xredux/3.html)

Weet iemand waar ik de nieuwere versie kan kopen.

Ik wil deze hebben omdat ik inmiddels heb begrepen van de meeste van jullie dat dit toch wel DE TFT game monitor is momenteel.

even voor de duidelijkheid ik wil dus een goede 19" TFT monitor voor het gamen en films.

[ Voor 10% gewijzigd door Le_Freak ! op 29-02-2004 01:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marrc schreef op 29 februari 2004 @ 00:17:
[...]

Jawel, dan heb je die 8 dagen bedenktijd toch nog? Als het echt zo superirritant is dan stuur je de TFT toch terug? Je hebt je immers bedacht en vind het een slechte aankoop. Dus blaas het stof maar vast van je oude monitor, ga rustig zoeken naar een nieuwe 172X, wacht desnoods nog een tijdje en zoek een goede shop met pixelperfect garantie.
Wat vervelend is dat Salland Automatisering nog zoiets doms heeft bedacht.
Ze vertelden mij dat als ik het product terug wilde sturen ze maar 80% van het totale aankoopbedrag kunnen vergoeden omdat de verpakking al is geopend.
Enige hoop is nog Samsung. Ik heb gehoord dat iemand belde bij 1 hotpixel en ze die monitor al na 2 dagen kwamen ophalen en gaven meteen een nieuwe af.
Ik hoop dat dit waar is zodat ik dit ook mee kan maken. :P

Ik bedenk me ook tussentijds dat deze winkel mij met opzet een tft heeft verstuurd met een hotpixel en het ook heel laag heeft ingekocht. :(

Maar verder heb ik er niets op aan te merken. Het is een schitterende scherm, geen ghosting en etc. Mooie kleuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op 29 februari 2004 @ 01:13:
Hallo, ik sta dus ook op het punt om die Samsung 172x te kopen, maar hoe weet je dat je er 1 hebt van de nieuwe lichting (want die schijnen dus beter te zijn volgens als eerder vermeld artikel http://www.neoseeker.com/.../Reviews/172xredux/3.html)

Weet iemand waar ik de nieuwere versie kan kopen.

Ik wil deze hebben omdat ik inmiddels heb begrepen van de meeste van jullie dat dit toch wel DE TFT game monitor is momenteel.

even voor de duidelijkheid ik wil dus een goede 19" TFT monitor voor het gamen en films.
Ten eerste de 172x is een 17inch TFT
Ten tweede d'r is maar 1 batch, bij sommige reviews een paar maanden terug is er een tijdelijke versie gebruikt, die had een 25ms panel
Ten derde kijk ook eens naar de Benq .. 12ms (zoek ff hierop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 01:17:
[...]

Ze vertelden mij dat als ik het product terug wilde sturen ze maar 80% van het totale aankoopbedrag kunnen vergoeden omdat de verpakking al is geopend.
Enige hoop is nog Samsung. Ik heb gehoord dat iemand belde bij 1 hotpixel en ze die monitor al na 2 dagen kwamen ophalen en gaven meteen een nieuwe af.

Ik bedenk me ook tussentijds dat deze winkel mij met opzet een tft heeft verstuurd met een hotpixel en het ook heel laag heeft ingekocht. :(

Maar verder heb ik er niets op aan te merken. Het is een schitterende scherm, geen ghosting en etc. Mooie kleuren....
Je bent wel nu wel heel erg wantrouwend aan het worden richting Salland, lijkt me niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op 29 februari 2004 @ 01:28:
[...]

Je bent wel nu wel heel erg wantrouwend aan het worden richting Salland, lijkt me niet echt nodig.
Ik denk dat ik helemaal gelijk heb.

Kijk eens wat ik betaal voor dit product? :) € 600,- zomaar..........( f 1300,- )
En dan wil salland mij niet helpen. Ze werken mij zelfs tegen i.p.v te steunen en te helpen. Al mijn vriendelijke vragen worden negatief beantwoord! hoort eigenlijk in de shopsurvey

Nu hebben we het genoeg over salland gehad. :) Nu graag ontopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Ortega=>Ik bedenk me ook tussentijds dat deze winkel mij met opzet een tft heeft verstuurd met een hotpixel en het ook heel laag heeft ingekocht.
Dat geloof ik dus niet he? maar goed wat je wel kan doen, is om via je rechtsbijstands verzekering er werk van te maken.Ze mogen nl. geen 20% houden enkel en aleen omdat de doos open is geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 01:17:
[...]

Als ik het goed heb, staat voorin deze topic een stuk over koop op afstand... Jij hebt het recht om dit scherm terug te brengen, zonder kosten. Zij kunnen geen kosten berekenen over het terugbrengen van het scherm. Mits de boel beschadigd is. Wat ze zeggen klopt absoluut niet.... Ik ga ff voor je zoeken... en ik zou het idd in de shopsurvey zetten, want het tast direct jou rechten als consument aan.. Zware minpunten voor SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Iemand een idee hier wat een goede 19'' TFT is voor games en films :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Le_Freak ! schreef op 29 februari 2004 @ 09:59:
iig niet de 172X waar dit topic over gaat ;) maar als je geld teveel hebt zou je de Dell 2001FP kunnen proberen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 09:49:
[...]

Als ik het goed heb, staat voorin deze topic een stuk over koop op afstand... Jij hebt het recht om dit scherm terug te brengen, zonder kosten. Zij kunnen geen kosten berekenen over het terugbrengen van het scherm. Mits de boel beschadigd is. Wat ze zeggen klopt absoluut niet.... Ik ga ff voor je zoeken... en ik zou het idd in de shopsurvey zetten, want het tast direct jou rechten als consument aan.. Zware minpunten voor SA
Ja, bedankt.
Ik mag nog niet in de survey, want ik moet nog eerst 2 weken lid zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 29 februari 2004 @ 09:59:
Die zijn er nog niet, anders had ik hem gekocht ;)
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 12:39:
[...]

Ja, bedankt.
Ik mag nog niet in de survey, want ik moet nog eerst 2 weken lid zijn. :(
Die zijn zo om ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 10:33:
Het is gewoon een kleine felle groene lichtje. :P
Dat heet een hot pixel , die zijn of rood , of groen of blauw. :)

Wrijf er eens een keer overheen , dat wil wel eens helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 22:15:
[...]

Dat heet een hot pixel , die zijn of rood , of groen of blauw. :)

Wrijf er eens een keer overheen , dat wil wel eens helpen.
Ik heb al meerdere keren erop gewreven maar daar komt niks van... :(

Net heb ik een mailtje van samsung-it ontvangen.

Mail van Samsung:

Geachte Mijnheer/Mevrouw,

Dank u voor uw email met betrekking tot de pixel policy.

Aangaande Pixel problemen met monitors hanteert Samsung de ISO II standaard. De ISO II standaard stelt dat een limiet van maximaal twee heldere of donkere hoofdpixels of vijf defecte subpixels acceptable wordt geacht bij specifieke instellingen van de monitor, afhankelijk van de locatie en kleur van de kapotte pixels.

In hoeverre uw monitor in aanmerking komt voor reparatie of omruiling wordt vastgesteld door ons reparatiecentrum. Om te regelen dat een monteur voor onderzoek langskomt raden wij u aan om tijdens kantooruren telefonisch contact op te met onze helpdesk, telefoonnummer 0900-2020088 (? 0,10 per minuut). Zorgt u er alstublieft voor dat u de productinformatie, zoals serienummer & productcode, voorhanden heeft.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics

Ik had duidelijk aangegeven dat er 1 dode/hotpixel aanwezig was. Hier stelt ze een maximum van 2 dode pixels. Lijkt me raar, moet denk ik minimaal zijn.
Heb ik nu recht op een nieuwe scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Dank u voor uw email met betrekking tot de pixel policy.

Aangaande Pixel problemen met monitors hanteert Samsung de ISO II standaard. De ISO II standaard stelt dat een limiet van maximaal twee heldere of donkere hoofdpixels of vijf defecte subpixels acceptable wordt geacht bij specifieke instellingen van de monitor, afhankelijk van de locatie en kleur van de kapotte pixels.

Ik had duidelijk aangegeven dat er 1 dode/hotpixel aanwezig was. Hier stelt ze een maximum van 2 dode pixels. Lijkt me raar, moet denk ik minimaal zijn.
Heb ik nu recht op een nieuwe scherm?
Deze ISO standaard wordt door bijna elke monitor/tft fabrikant gebruikt.
Ook philips en IIyama hebben deze standaard.

Uiteraard kun je tegen bijbetaling een scherm kopen die nog eens extra gecontroleeerd wordt en daarbij kunnen ze dan de garantie bieden dat er geen pixels defect zijn.

Jij hebt dus 1 dode pixel. Ja dan heb je pech gehad want het mogen er zelfs 2 zijn. Zelfs DAN kom je nog niet in aamerking voor omruilen. Pas als er dus 3 of meer dode pixels zijn kan je het scherm laten omruilen/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld. En ja hoor ik heb echt pech nu.
Als eerste wil ik salland automatisering bedanken voor hun asociale gedrag.

Als ik 2 groene hotpixels had mocht ik wel ruilen maar nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Tmaster schreef op 01 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Deze ISO standaard wordt door bijna elke monitor/tft fabrikant gebruikt.
Ook philips en IIyama hebben deze standaard.

Uiteraard kun je tegen bijbetaling een scherm kopen die nog eens extra gecontroleeerd wordt en daarbij kunnen ze dan de garantie bieden dat er geen pixels defect zijn. (zero pixel policy)

Jij hebt dus 1 dode pixel. Ja dan heb je pech gehad want het mogen er zelfs 2 zijn. Zelfs DAN kom je nog niet in aamerking voor omruilen. Pas als er dus 3 of meer dode pixels zijn kan je het scherm laten omruilen/vervangen.
ik vindt dat dus echt gewoon lomp.. koop je een scherm van +- 600 euro en dan krijg je niet eens garantie dat ie perfect werkt... en moet je daar gewoon weer extra garantie voor gaan kopen. je zou haast dit soort dingen JUIST over internet kopen zodat je ze terug kan sturen als er een dooie pixel op zit en dan krijg je je geld terug

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tik eens hard tegen het scherm, misschien krijg je er eentje bij :P
(Wie weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Salland automatisering kan daar niets aan doen.
Die ISO standaard is een keuze van de fabrikant.

En alle TFT fabrikanten hebben deze iso norm.
Dus als je een iiyama philips sony of ander merk TFT had gekocht had je precies hetzelfde probleem gehad.

Mits je meer poen op tafel legt want dan kun je een scherm krijgen die gegarandeerd nul defecte pixels heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
MewBie schreef op 01 maart 2004 @ 16:54:
[...]

ik vindt dat dus echt gewoon lomp.. koop je een scherm van +- 600 euro en dan krijg je niet eens garantie dat ie perfect werkt... en moet je daar gewoon weer extra garantie voor gaan kopen. je zou haast dit soort dingen JUIST over internet kopen zodat je ze terug kan sturen als er een dooie pixel op zit en dan krijg je je geld terug
Welcome to the real life !

Als ik je een tip mag geven. Ga naar de winkel waar je de TFT scherm koop en laat ze het scherm eerst aansluiten. Ik weet het, erg omslachtig . MAAR JE WEET DAN WEL WAT JE KOOPT EN WAT JE KRIJGT!

Controleer van te voren dus in de winkel of de monitor geen defecte pixels heeft.
Het gaat wel om veel poen.

Als je auto koopt, maak je ook eerst een proef rit. Als je ie je niet bevalt koop je hem niet.
Zelfde geldt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook 1tje gekocht bij pc vergelijk met pixelgarantie.
Totaal zo'n 624 euro kwijt.

Tot nu toe draait alles op de D-sub poort (nog geen DVI kabel gekocht).

Mijn eerste indrukken:
-Beeldkwaliteit op analoog is imo net zo goed als een normale CRT (had een IIyama A702HT).
-Van Ghosting is niet echt sprake, ik heb bf42 en q3 ff gespeeld. Maar je merkt toch duidelijk dat het minder soepel loopt dan op een Diamantron beeldbuis. Maar om echt te zeggen dat dit minder lekker zou spelen durf ik nog niet te zeggen (moet ik wat langer voor spelen).

Eerlijk gezegd had ik een klein beetje meer verwacht van dit scherm op het gebied van snelheid, maar het is iig een duidelijke verbetering tov 20ms en zelfs ook 16ms tft schermen zoals de iiyama 431S (die ik op me werk heb).

Voor de Die-hard fps gamer is dit scherm net voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmaster schreef op 01 maart 2004 @ 16:56:
Salland automatisering kan daar niets aan doen.
Die ISO standaard is een keuze van de fabrikant.

En alle TFT fabrikanten hebben deze iso norm.
Dus als je een iiyama philips sony of ander merk TFT had gekocht had je precies hetzelfde probleem gehad.

Mits je meer poen op tafel legt want dan kun je een scherm krijgen die gegarandeerd nul defecte pixels heeft!
Ze kunnen mij wel gunnen het product terug te sturen en het volledige bedrag te ontvangen. Maar zij zeggen dat ik maar 80% kan ontvangen.
Kan ik juridische stappen nemen?

P.S: Medewerker van Samsung wist mij te vertellen dat ik géén zwarte dode pixel mocht hebben. Dus bij 1 dode pixel (zwart) ruilen ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:00:
Ik heb net ook 1tje gekocht bij pc vergelijk met pixelgarantie.
Totaal zo'n 624 euro kwijt.

Tot nu toe draait alles op de D-sub poort (nog geen DVI kabel gekocht).

Mijn eerste indrukken:
-Beeldkwaliteit op analoog is imo net zo goed als een normale CRT (had een IIyama A702HT).
-Van Ghosting is niet echt sprake, ik heb bf42 en q3 ff gespeeld. Maar je merkt toch duidelijk dat het minder soepel loopt dan op een Diamantron beeldbuis. Maar om echt te zeggen dat dit minder lekker zou spelen durf ik nog niet te zeggen (moet ik wat langer voor spelen).

Eerlijk gezegd had ik een klein beetje meer verwacht van dit scherm op het gebied van snelheid, maar het is iig een duidelijke verbetering tov 20ms en zelfs ook 16ms tft schermen zoals de iiyama 431S (die ik op me werk heb).

Voor de Die-hard fps gamer is dit scherm net voldoende.
Géén dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, had 25 euro extra betaald voor 100% pixelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:51:

Ik heb dus ook 1 groene hotpixel... Ik zit nog te bedenken wat ik ermee ga doen... want ik wil dus absoluut geen dode of hot pixels...... niet op mijn nieuwe scherm... ik slaap er een nachtje over en kijk ff wat ik erdan mee ga doen... Dat zal wel terugbrengen worden...
MewBie schreef op 01 maart 2004 @ 16:54:
[...]

Daarom heb ik hem perse via internet gekocht ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:36:
[...]

Ik heb dus ook 1 groene hotpixel... Ik zit nog te bedenken wat ik ermee ga doen... want ik wil dus absoluut geen dode of hot pixels...... niet op mijn nieuwe scherm... ik slaap er een nachtje over en kijk ff wat ik erdan mee ga doen... Dat zal wel terugbrengen worden...
Waar had je deze gekocht?

Als dat bij Salland was kan je het wel vergeten. Daar willen ze alleen het geld en voor de rest helpen ze je niet bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:38:
[...]

Waar had je deze gekocht?

Als dat bij Salland was kan je het wel vergeten. Daar willen ze alleen het geld en voor de rest helpen ze je niet bij problemen.
Bij Comptechworld heb ik hem gekocht... Ik heb inmiddels gebeld dat ik een hotpixel heb... hij zit bij mij ongeveer 5 cm vanaf links, precies in het midden van het scherm... das knap irritant, want ik vind hem opvallen...

Anyway, ik heb in de bestelling expliciet vermeld dat ik ABSOLUUT een geen kapotte pixel wil... bij de kassa heb ik er ook nog naar gevraagd en die zei, je kan 25 euro bij betalen, maar je mag hem toch binnen 8 dagen terug brengen... En het gaat mij alleen om het moment dat ik hem aanschaf, want na 91 dagen kan hij ook stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:42:
[...]

Bij Comptechworld heb ik hem gekocht... Ik heb inmiddels gebeld dat ik een hotpixel heb... hij zit bij mij ongeveer 5 cm vanaf links, precies in het midden van het scherm... das knap irritant, want ik vind hem opvallen...

Anyway, ik heb in de bestelling expliciet vermeld dat ik ABSOLUUT een geen kapotte pixel wil... bij de kassa heb ik er ook nog naar gevraagd en die zei, je kan 25 euro bij betalen, maar je mag hem toch binnen 8 dagen terug brengen... En het gaat mij alleen om het moment dat ik hem aanschaf, want na 91 dagen kan hij ook stuk zijn.
Ja, ik wilde ook een beroep doen op de Wet Koop op Afstand maar dankzij Salland ben ik daar ook mee uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als het toch wettelijk verplicht is zou ik maar ff naar de consumentenbond bellen oid. Hun hebben zich toch ook aan de regels te houden. En die 80% regeling, waar staat die ergens in hun AV vermeld? Want wat jou niet expliciet is duidelijk gemaakt, hoef jeje ook niet aan te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
bbbrumbrum schreef op 01 maart 2004 @ 19:00:
Als het toch wettelijk verplicht is zou ik maar ff naar de consumentenbond bellen oid. Hun hebben zich toch ook aan de regels te houden. En die 80% regeling, waar staat die ergens in hun AV vermeld? Want wat jou niet expliciet is duidelijk gemaakt, hoef jeje ook niet aan te houden...
ze kunnen wel van alles in hun AV zetten, als zij er in zetten dat je eerst in je nakie heel NL door moet rennen al gillend dat je een sukkel bent voor je in aanmerking komt voor die wet koop op afstand gedoe hoef je je daar niks van aan te trekken, als in de wet staat dat je het recht heb om binnen zoveel dagen dat ding terug te sturren hebben zij zich dr aan te houden en moet je gewoon je geld terug krijgen

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrc
  • Niet online

Marrc

Dit zegt de consumentenbond: Wet Kopen op Afstand

Enkele belangrijke passages:

-consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

maar ook:

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
-de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!)

Let je wel op dat de tijd om te reageren zo niet verstreken is? Je hebt 30 dagen om het terug te sturen (zie link bovenaan deze reply), maar je moet het wel binnen 7 werkdagen kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marrc schreef op 01 maart 2004 @ 21:22:
Dit zegt de consumentenbond: Wet Kopen op Afstand

Enkele belangrijke passages:

-consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

maar ook:

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
-de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!)

Let je wel op dat de tijd om te reageren zo niet verstreken is? Je hebt 30 dagen om het terug te sturen (zie link bovenaan deze reply), maar je moet het wel binnen 7 werkdagen kenbaar maken.
Ze weigeren steeds het product terug te nemen omdat die al in gebruik is geweest.

Morgen nog één keer proberen en als ze weer weigeren wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:51:

Goed we weten nu wel wat je van salland vindt. Maar mag ik je er even op wijzen dat het overal duidelijk wordt gemaakt dat een tft dode (sub)pixels kan bevatten.

Als je dit risico niet wilde lopen dan had je een pixelgarantie kunnen aanschaffen.
Je wist wat je ging kopen en je wist (of had kunnen weten, moet je maar de voorwaarden lezen) dat je scherm niet 100% zou kunnen werken. Dan had je de koop maar niet moeten doen.

Ik ga ook niet lopen zeuren als mij van te voren wordt duidelijk gemaakt dat er een paar dode subpixels in mijn scherm kunnen zitten en ik dan vervolgens een scherm krijg met één dode subpixel (hot pixel).

Dus eigenlijk vind ik meer jouw gedrag asociaal dan dat van salland. Enige is wel dat ze zich aan de regels moeten houden en dat jij je scherm (tegen volledige vergoeding) kan terug sturen. Hoeven ze je geen ander scherm te geven, maar wel je geld terug (behalve de verzendkosten d8 ik)

Dus dat geflame op salland weten we nu wel, stop er maar mee, je helpt er niemand mee.

nu ontopic:

Ik ben blij dat het scherm toch goed zijn werk doet, ik denk dat ik zeer binnenkort er ook 1 ga aanschaffen. En misschien wel 2, omdat ik nog een bonus van mijn baas tegoed heb. Lijkt me wel wat dual 172x :P (op een 9800pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Wat ik niet kan begrijpen, je besteed 600 euro aan een schermen maar je bent te krenterig om voor 25-50 euro pixel garantie te kopen. Je weet dat de productie technieken nog niet optimaal zijn en dat ze niet kunnen uitsluiten dat je een dooie pixel krijgt, waarom dan dat risico nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
LopeZ schreef op 01 maart 2004 @ 23:03:
Wat ik niet kan begrijpen, je besteed 600 euro aan een schermen maar je bent te krenterig om voor 25-50 euro pixel garantie te kopen. Je weet dat de productie technieken nog niet optimaal zijn en dat ze niet kunnen uitsluiten dat je een dooie pixel krijgt, waarom dan dat risico nemen :)
Idd. Koop m ook binnekort gewoon met garantie + onsite :) kost iets van 55 E extra totaal. Maarja, ben je wel cker van 0 dode pixels. Je doet toch wel lang met een monitor dus vind ik et best waard ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bied hun nu dat extra garantie bedrag aan maar daar trekken ze zich niets van aan. Overigens had ik nog niks op hun forum gepost maar ben daar ook al gebanned. SA, we gaan verder in de juridische wereld. ;)

Verder, ik koop nooit meer een monitor online en of altijd met garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:33:
Ik bied hun nu dat extra garantie bedrag aan maar daar trekken ze zich niets van aan. Overigens had ik nog niks op hun forum gepost maar ben daar ook al gebanned. SA, we gaan verder in de juridische wereld. ;)

Verder, ik koop nooit meer een monitor online en of altijd met garantie. ;)
Maag ik vragen waar die extra garantie te koop is @ SA? Kan het nergens vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
In je winkelwagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n garantie kost bij hun € 56,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Jup, maar gewoon juridische stappen ondernemen, wet = wet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 01 maart 2004 @ 22:53:
[...]

Goed we weten nu wel wat je van salland vindt. Maar mag ik je er even op wijzen dat het overal duidelijk wordt gemaakt dat een tft dode (sub)pixels kan bevatten.

Als je dit risico niet wilde lopen dan had je een pixelgarantie kunnen aanschaffen.
Je wist wat je ging kopen en je wist (of had kunnen weten, moet je maar de voorwaarden lezen) dat je scherm niet 100% zou kunnen werken. Dan had je de koop maar niet moeten doen.

Ik ga ook niet lopen zeuren als mij van te voren wordt duidelijk gemaakt dat er een paar dode subpixels in mijn scherm kunnen zitten en ik dan vervolgens een scherm krijg met één dode subpixel (hot pixel).

Dus eigenlijk vind ik meer jouw gedrag asociaal dan dat van salland. Enige is wel dat ze zich aan de regels moeten houden en dat jij je scherm (tegen volledige vergoeding) kan terug sturen. Hoeven ze je geen ander scherm te geven, maar wel je geld terug (behalve de verzendkosten d8 ik)

Dus dat geflame op salland weten we nu wel, stop er maar mee, je helpt er niemand mee.

nu ontopic:

Ik ben blij dat het scherm toch goed zijn werk doet, ik denk dat ik zeer binnenkort er ook 1 ga aanschaffen. En misschien wel 2, omdat ik nog een bonus van mijn baas tegoed heb. Lijkt me wel wat dual 172x :P (op een 9800pro)
Los van deze discussie, mag je het scherm ALTIJD zonder opgave van reden terug brengen binnen 8 dagen... das de wet die "koop op afstand" heet.
Als je jezelf wilt indekken, stuur snel een fax dat je het scherm wilt terugbrengen en praat gewoon niet over de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 07:49:
[...]

Los van deze discussie, mag je het scherm ALTIJD zonder opgave van reden terug brengen binnen 8 dagen... das de wet die "koop op afstand" heet.
Als je jezelf wilt indekken, stuur snel een fax dat je het scherm wilt terugbrengen en praat gewoon niet over de reden.
Dat is wat ik ook al zei. Maargoed.
Ortega:

Ik bied hun nu dat extra garantie bedrag aan maar daar trekken ze zich niets van aan.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat is iets als van jezelf niet verzekeren, totdat je een ongeluk krijgt, even snel verzekeren en dan nog verwachten dat de verzekering iets vergoed :?

Je had gewoon gelijk de extra "verzekering" moeten afsluiten, of gewoon de boel terug sturen. Dat had je in je volste recht gestaan. Nu kan het een langdraadig en kostenrijk iets worden...

Maar ik denk dat we hier genoeg hebben gepraat over de problemen van Ortega en daar gaat dit topic niet over. Lijkt me handig om het hierbij ook af te sluiten.

ps. Misschien een idee om een nieuw "Ervaringen' topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Denk dat het net zo handig is om dit topic te renamen, aangezien er hier al meerdere ervaringen zijn gepost :). Ok het begin is niet helemaal ontopic dan, dat is dan wel weer zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn samsung 172x op DVI aangesloten, maar dan kan de refreshrate alleen maar op 60hz ingesteld worden.
Met analoge kabel kon ik hem tm 72hz instellen.

iemand ?

(heb het btw aangesloten met een duallink dvi-d kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 14:35:
Heb net mijn samsung 172x op DVI aangesloten, maar dan kan de refreshrate alleen maar op 60hz ingesteld worden.
Met analoge kabel kon ik hem tm 72hz instellen.

iemand ?

(heb het btw aangesloten met een duallink dvi-d kabel.
dvi bepaalt automagisch de refreshrate :)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik kan hem wel op 75hz instellen, maar dat komt waarschijnlijk omdat het me niet lukte om de driver te installeren: had nview dualscreen al draaien wat de reden zal zijn. Nu vraag ik me af waarom die driver het zal beperken tot 60hz.

Het osd zegt ook 75hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als laatste wil ik de e-mail van Salland A toevoegen.

e-mail:

Geachte ,

U krijgt altijd wat van ons te horen, dus u hoeft geen juridische stappen te ondernemen. Misschien bedoelt u dat u niet krijgt te horen wat u wil. Wij zijn volgens mij heel duidelijk geweest dat u geen recht heeft op de Wet Koop op Afstand. Dat is alleen bij niet geopende dozen en artikelen. U heeft de monitor wel degelijk opengehad, dus vervalt daarmee uw recht.
Laat ik zo zeggen: ik heb zelf de studie rechten gevolgd, dus ik weet wel degelijk van verbintenissen, kopen, etc. af. Het is ook niet zo dat we u niet willen helpen, maar u heeft gewoon geen recht op iets. Wij kunnen toch niet alle klanten geld terug geven, wanneer ze de verpakking al opengehad hebben.
U weet dat de service van Salland Automatisering hoog is, dat leest u overal. Wij geven goede service voor mensen die daar recht op hebben.

Met vriendelijke groet,

Wat vinden jullie hiervan?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.