Oh nee sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik had wel pixel garantie besteld en heb dus als gevolg geen dode pixels. Mijn redenering hierachter is dus dat als je pixel garantie koopt, Salland erg hun best gaat doen om te zorgen dat je ook dadwerkelijk geen dode pixels hebt, zodat zij die pixel garantie lekker in hun zak kunnen steken. Et maakt mij niet uit wat ze doen, zolang ik maar geen dode pixels heb
Maarre, ander puntje. Ligt het aan mij of heeft dit scherm een soort van gradient ingebouwt zitten. Als ik een volledig blauw schermp laat weergeven met photoshop ofzo, dan zie ik dat het aan de bovenkant van het scherm duidelijk een lichtere tint heeft dan aan de onderkant. Het is niet storend ofzo, maar het is wel apart.
Daarnaast over ghosting, ik heb net UT2004 gespeeld en ik moet zeggen dat ik persoonlijk het verschil met een CRT duidelijk te zien vind, maar absoluut niet storend is. Ik vind het eigenlijk wel fijner dan het schokkerige effect dat een CRT produceert.
DVD, prima, einde verhaal. Leuk zijn ook de preset instellingen voor surfen, DVD etc. en tekstverwerken (Ik haat het altijd als je uren tegen zoon fel wit scherm zit aan te kijken, de 172X geeft je dan een makkelijk preset die vriendelijker voor je iris is).
Scherpte...WOW. Dit is mn eerste TFT en 'euh mah gawd', dit is echt een verschil van dag en nacht. Ongelooflijk hoe scherp zo'n TFT is...ik heb er gewoon geen woorden voor.
Design, GEIL. Mn trendhoerige designslet van een huisgenoot is stinkjaloers
Contrast....tja. Ik moet zeggen dat dit toch wat minder is dan bij een CRT, maar dan moet ik er ook even bij melden dat ik nog geen DVI kabel gebruik. Geen id wat voor een veranderingen dat nog teweeg gaat brengen echter, maar ik zeg et maar ff.
Brightness zoals ik al bij DVD vermeldde is ongelooflijk voor een TFT (als ik em met de iiyama van mn huisgenoot vergelijk. Qua brightness zie ik weinig tot geen verschil met een CRT. (eigenlijk vind ik em iets te bright, maar ik heb de handleiding nog niets doorgelezen en heb geen flauw idee wat ik daar nog aan kan doen met het instellingen menu (gewoon auto-adjust optie 1 keer gebruikt).
Nou dat was alles wat ik hier voorlopig over te melden heb.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2004 20:11
]