Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.992 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Niet waar natuurlijk, hoe kun je nu ergens niet tevreden over zijn zonder dat je het uitgeprobeerd hebt??

Word verder in de wet ook niets over gerept, over het wel of niet openen van de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 02 maart 2004 @ 18:35:
Niet waar natuurlijk, hoe kun je nu ergens niet tevreden over zijn zonder dat je het uitgeprobeerd hebt??

Word verder in de wet ook niets over gerept, over het wel of niet openen van de verpakking.
Wat ook raar is dat ze dit nergens op de site en hun AV vermelden. Yes, wéér een pluspunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortega, hoe kan je nou in hemelsnaam een monitor van 600 euro kopen zonder jezelf compleet in te dekken tegen kapotte pixels e.d.? Kom op zeg, ookal is het 50 euro, dat is niet eens 10% van de aankoop prijs. Ik snap niet dat mensen risico's nemen met vage wetten.

Het is toch wel algemeen bekend dat als er dit soort specifieke dingen in de Nederlandse wet staan er altijd een hele rits voorwaarden en uitzonderingen mee gepaard gaan die je altijd gaat tegenkomen om je vervolgens een schop onder je kont te geven...en een flinke ook in dit geval.

Gewoon geen risico nemen, ook al kost het ietsje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vrijdag naar een computerschop hier in venlo geweest (ViComputer) om deze monitor bij hun te bestellen.

Maandag zouden ze hem bestellen bij hun leverancier en dan was ie dinsdag binnen (vandaag dus)

Vandaag belde er een werknemer van ViComputer (ik al helemaal blij :P) maar hij kon me vertellen dat de levering van dit scherm nog wel even kon gaan duren.
Zijn leverancier kreeg binnen nu en 2 weken weer een zending van deze monitoren maar hiervan kon hij er waarschijnlijk nog geen krijgen. Na deze zending kreeg de leverancier weer binnen 2 weke een zending van deze monitoren :(
hier zou dus mijn monitor bij kunnen zitten :(

In het ergste geval moet ik dus nog 4 weken wachten. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:51:
Ortega, hoe kan je nou in hemelsnaam een monitor van 600 euro kopen zonder jezelf compleet in te dekken tegen kapotte pixels e.d.? Kom op zeg, ookal is het 50 euro, dat is niet eens 10% van de aankoop prijs. Ik snap niet dat mensen risico's nemen met vage wetten.

Het is toch wel algemeen bekend dat als er dit soort specifieke dingen in de Nederlandse wet staan er altijd een hele rits voorwaarden en uitzonderingen mee gepaard gaan die je altijd gaat tegenkomen om je vervolgens een schop onder je kont te geven...en een flinke ook in dit geval.

Gewoon geen risico nemen, ook al kost het ietsje meer.
Ik ben wel te laat. Nu moet ik alles juridisch regelen. Maar ik weet voor bijna 99% zeker dat ik gelijk zal krijgen.

ontopic Deze monitor is inderdaad zwaar slecht leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:41:
[...]

Ik ben wel te laat. Nu moet ik alles juridisch regelen. Maar ik weet voor bijna 99% zeker dat ik gelijk zal krijgen.

ontopic Deze monitor is inderdaad zwaar slecht leverbaar!
Dat is dan heel mooi, maar je hebt er niets aan.

a. je had redelijkerwijs van te voren kunnen weten dat dit niet onder garantie viel (weet elke tweaker).
b. Procedures lopen erg uit, je bent een jaar verder als je eruit komt.
c. En voor de proceskosten heb je minimaal 2 nieuwe 172x schermen inclusief pixelgarantie :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:44:
[...]

Dat is dan heel mooi, maar je hebt er niets aan.

a. je had redelijkerwijs van te voren kunnen weten dat dit niet onder garantie viel (weet elke tweaker).
b. Procedures lopen erg uit, je bent een jaar verder als je eruit komt.
c. En voor de proceskosten heb je minimaal 2 nieuwe 172x schermen inclusief pixelgarantie :p
Ik wil deze niet ruilen. Ik wil het gewoon retourneren omdat ik er niet tevreden mee ben. Daarmee sta ik sterk in mijn recht. Salland wil nu niet accepteren maar moet dan helaas wel de kosten van procedures accepteren wanneer ik gelijk krijg.
Ze slepen zichzelf in de problemen ze weten dat ik gelijk krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 21:33:
[...]
Ik wil deze niet ruilen. Ik wil het gewoon retourneren omdat ik er niet tevreden mee ben. Daarmee sta ik sterk in mijn recht. Salland wil nu niet accepteren maar moet dan helaas wel de kosten van procedures accepteren wanneer ik gelijk krijg.
Ze slepen zichzelf in de problemen ze weten dat ik gelijk krijg.
Ik stel voor dat we hier nu verder 'praten' over de Samsung monitor, en niet over Ortega's gevecht met een webwinkel - succes ermee.
offtopic:
Als jurist is het wel grappig leesvoer allemaal, maar ik lees deze nieuwsgroep toch echt voor de informatie over een monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45
..Appelsap schreef op 03 maart 2004 @ 00:09:
[...]

Ik stel voor dat we hier nu verder 'praten' over de Samsung monitor, en niet over Ortega's gevecht met een webwinkel - succes ermee.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:22:
Als laatste wil ik de e-mail van Salland A toevoegen.

e-mail:

Geachte ,

Laat ik zo zeggen: ik heb zelf de studie rechten gevolgd, dus ik weet wel degelijk van verbintenissen, kopen, etc. af. Het is ook niet zo dat we u niet willen helpen, maar u heeft gewoon geen recht op iets. Wij kunnen toch niet alle klanten geld terug geven, wanneer ze de verpakking al opengehad hebben.
U weet dat de service van Salland Automatisering hoog is, dat leest u overal. Wij geven goede service voor mensen die daar recht op hebben.

Met vriendelijke groet,

Wat vinden jullie hiervan?
Dat je hem schrifte op de hoogte moet stellen van de wet en dat je vervolgschade gaat verhalen... Dat om te beginnen. Vervolgens zou ik een rechtswinkel (of rechtsbijstand) bellen en nogmaal vragen hoe het in elkaar zit... Een stuk terug in deze topic staan passages uit de wet (als ik me niet vergis)
SA zit er naast....

De wet koop op afstand gaat daar juist over..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het scherm ook net gekocht en is nu een weekje in mijn bezit. Het is werkelijk een super scherm. Ziet er goed uit en wat belangrijker is, presteert enorm! DVD kijken is super (geen rare ghosting oid). Games draaien lekker (wederom geen of nauwelijks merkbare ghosting). Getest met Splinter Cell, LOTR return of the King, Homeworld 2, Max Payne 2. Ziet er allemaal top uit. Heb de monitor aangesloten op de digitale uitgang van mijn Ti4200. Kortom, een aanrader! :)

Gekocht met " dode-pixel-garantie" (gelukkig niet hoeven te gebruiken aangezien het scherm geen manko's had) wat echt aan te raden is. Kost een beetje meer maar bespaart je een hoop gezeur achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens Bas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen onderschrijven dat het een erg goed scherm is... Ik heb ut2004, mohaa, Call of Duty, NFSU zitten spelen... geen enkel probleem. Standaard kleuren zijn prima, de licht opbrengst is enorm. Dik tevreden, alleen ik raad iedereen wel aan een pixelgarantie te nemen...
DVD afspelen is een genot...

Ik heb ook met de 431S zitten spelen, daar zag ik heel licht ghosting (heel licht, verwaarloosbaar) met de Samsung nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
Ik heb net ook de knoop doorgehakt en twee keer de 172X besteld bij pczaak.nl
voor 1085 euro 8)
Bestelling staat nu in pre-order en zou binnen twee weken geleverd kunnen worden....

Ik kan bijna niet wachten! :P

[ Voor 4% gewijzigd door DryIce op 03-03-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op welke resolutie draaien de bf42'ers onder jullie dit scherm ?

Ik draai het momenteel op 800x600, op elke andere resolutie zijn de teksten moeilijk leesbaar.

1280x1024 kan ik niet vinden in bf42 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Meeste games draaien niet onder 1280x1024 omdat dit geen 4:3 reso is.
4:3 = 1,33333...
1280:1024 = 1,25
1280:960 = 1,3333....

En omdat veel games alleen maar de 4:3 reso's ondersteunen (bijvoorbeeld BF en HL (CS :( )) kun je het niet native draaien.

Ik heb ook de knoop doorgehakt over een TFT en het wordt ook de Samsung (en niet de Iiyama zoals eerst) tenzij in de komende maanden natuurlijk nog iets mooiers uitkomt.
Wordt dus ff snel doorsparen :P (voor de pixel garantie :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 172X ontvangen van PCVergelijk. Was besteld vorige week vrijdag met uitbreiding pixel garantie tot volledig scherm en on-site omruiling (totale meerprijs van 55 Euro).

Helaas :( 1 dead pixel: blijft rood op een zwarte achtergrond. Bevindt zich op 5cm van de rechterkant en 3,5cm van de onderkant. Meteen gemaild naar PCVergelijk om het scherm te laten omruilen.

Afgezien van de dead pixel ben ik heel tevreden over deze 172X. Wat meteen opvalt zijn de prachtige kleuren, enorme helderheid en goed contrast! Voordien had ik een Hercules Prophetview 920 Pro DVI besteld (nu niet meer te krijgen) nadat ik die ergens had gezien, en het contrast van deze Samsung is beter vind ik. Qua kijkhoek ook geen problemen.

Vlug eventjes UT2K3, BF1942 (Desert Combat ;)) en CoD getest: geen problemen met ghosting op het eerste zicht.

Nu maar hopen dat die pixelgarantie zijn geld waard was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: vandaag mail ontvangen van PCVergelijk. Ze sturen mij vandaag nog een nieuw scherm op. Eens ik dit heb gestest en goed bevonden (dus zonder dode pixels) moet ik hen verwittigen en dan zullen zij het andere scherm komen ophalen. Uitstekende service zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

DryIce schreef op 03 maart 2004 @ 18:51:
Ik heb net ook de knoop doorgehakt en twee keer de 172X besteld bij pczaak.nl
Hoe krijg je dat voor elkaar? Op die hele site is nergens iets over de 172x te vinden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Zoveel mensen hier met een samsung 172x.... even snel een vraagje.
Is het mogelijk om 2 DVI apparaten aan te sluiten op de 172x en te switchen hiertussen?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 05 maart 2004 @ 01:16:
Zoveel mensen hier met een samsung 172x.... even snel een vraagje.
Is het mogelijk om 2 DVI apparaten aan te sluiten op de 172x en te switchen hiertussen?
Denk ik niet. 172X heeft analoge en DVI ingang, dus het is mogelijk om 1 PC aan te sluiten via DVI en 1 via analoog. Tussen die analoge en digitale ingang kan je wel switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Door middel van een kvm switch met dual dvi uitgangen wellicht, er zit idd maar een dvi connector op de 172X :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel interessant om te weten voordat je een DVI kabel koopt voor de 172x. Er zit een DVI-D ingang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ComptechWorld heb ik mijn scherm gekocht, ondanks geen dodepixel garantie hebben ze hem toch teruggenomen en wordt hij omgewisseld.
Om te voorkomen dat er verdere discussie ontstaat heb ik wel aangeboden alsnog een pixelgarantie te nemen... want zij kunnen de schermen anders ook niet meer terugsturen naar de leverancier..

De pixelgarantie stuff zit een beetje maf in elkaar, maar als consument mag je gewoon altijd het scherm teruggeven ONGEACHT de reden....

Ortega riep iets over dat ze het scherm niet wilde terugnemen omdat er een dodepixel inzit. Dit lijkt mij zeer onredelijk en feitelijk onjuist. Want als dat de reden is van het niet terugnemen, dan geven zij toe ondeugdelijk materiaal geleverd te hebben. Want anders kunnen ze hem zonder problemen terugnemen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 11:13:
Via ComptechWorld heb ik mijn scherm gekocht, ondanks geen dodepixel garantie hebben ze hem toch teruggenomen en wordt hij omgewisseld.
Om te voorkomen dat er verdere discussie ontstaat heb ik wel aangeboden alsnog een pixelgarantie te nemen... want zij kunnen de schermen anders ook niet meer terugsturen naar de leverancier..

De pixelgarantie stuff zit een beetje maf in elkaar, maar als consument mag je gewoon altijd het scherm teruggeven ONGEACHT de reden....

Ortega riep iets over dat ze het scherm niet wilde terugnemen omdat er een dodepixel inzit. Dit lijkt mij zeer onredelijk en feitelijk onjuist. Want als dat de reden is van het niet terugnemen, dan geven zij toe ondeugdelijk materiaal geleverd te hebben. Want anders kunnen ze hem zonder problemen terugnemen namelijk ;)
Ik wilde graag ruilen en dat accepteerden ze niet. Ik heb ook een pixelgarantie aangeboden, wat ook is geweigerd. Nu wilde ik het hele product terug opsturen en van de afkoelingsperiode gebruik maken. (Dus geld terug)
Dat accepteerden ze ook al weer niet. Het gaat om salland automatisering!
Gisteren heb ik netjes de monitor en een aangetekende brief opgestuurd. Daarin heb ik vermeld dat ze de volledige koopprijs op mn bankrekeningnummer moeten storten en anders ik juridische maatregelen ga treffen.

Nu heb ik dus een ander monitor voor mn neus. :)
Ik wil iedereen even zeggen dat ze een tft monitor nooit zonder pixelgarantie moeten aanschaffen bij Salland. Ze accepteren helemaal niks meer. Je mag zelfs geen gebruik maken van de afkoelingsperiode indien je de doos al heb geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 06:45
En ik maar denken dat dit topic bedoelt was voor ervaringen van de 172x en de tegenstrijdige recenties. Nou moet ik toegeven dat het eerst over de recencies ging, toen over de beschikbaarheid en nu over de ervaringen, maar dat gezeur rond Salland zit ik niet op de wachten. Sorry dat ik het maarja. Denk dat meer mensen er zo over denken.

Trouwens je kan hem dus wel terug sturen en zeggen dat je niet tevreden bent. Dat had gewoon gekunt. Maar aangezien je hem wil ruilen gaat dat uiteraard niet veel aan. Dat je achteraf pixelgarantie wil betalen haalt het nut van het hele woord garantie weg.

Maar.. Meer pics, meer ervaringen pls! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Roet schreef op 05 maart 2004 @ 12:28:
En ik maar denken dat dit topic bedoelt was voor ervaringen van de 172x en de tegenstrijdige recenties. Nou moet ik toegeven dat het eerst over de recencies ging, toen over de beschikbaarheid en nu over de ervaringen, maar dat gezeur rond Salland zit ik niet op de wachten. Sorry dat ik het maarja. Denk dat meer mensen er zo over denken.

Trouwens je kan hem dus wel terug sturen en zeggen dat je niet tevreden bent. Dat had gewoon gekunt. Maar aangezien je hem wil ruilen gaat dat uiteraard niet veel aan. Dat je achteraf pixelgarantie wil betalen haalt het nut van het hele woord garantie weg.

Dat had ik al 2x opgemerkt hier, maargoed.

Ik ga zo mijn scherm bij pcvergelijk ophalen.
Ik heb er voor gekozen om 1tje te nemen met 1 dode pixel, die zit dan aan de middenrechts, net boven de taakbalk van windows. Scheelt me 120 euro op het scherm en 40 euro op de pixel garantie, dat is dus 160,- voor 1 hele dode subpixel op een niet irritante plek.

Plus dat ik dual wil gaan draaien, dus dan boeit het helemaal niet, want dan kan ik op het andere scherm (met pixel garantie) lekker gamen enzo.

Dus even ophalen en dan heb ik ook een 172x :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 11:44:
[...]

Nu heb ik dus een ander monitor voor mn neus. :)
Ik wil iedereen even zeggen dat ze een tft monitor nooit zonder pixelgarantie moeten aanschaffen bij Salland. Ze accepteren helemaal niks meer. Je mag zelfs geen gebruik maken van de afkoelingsperiode indien je de doos al heb geopend.
Gefeliciteerd !
Ik snap die gasten niet... ze kennen de wet gewoon niet... hoe denken zij dat de consument het artikel moet bekijken dan???
Roet schreef op 05 maart 2004 @ 12:28:

je hebt gelijk... als ik me schermpie weer heb, zal ik pics plaatsen enzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Laatst online: 31-03 13:02
Goku333 schreef op 04 maart 2004 @ 17:20:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Op die hele site is nergens iets over de 172x te vinden? 8)7
Uhhhhh 8)7 8)7 8)7

Zat te slapen

2 keer de 172X voor 1085 euro´s bij 4launch.nl 8) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:13:
[...]
Gefeliciteerd !
Ik snap die gasten niet... ze kennen de wet gewoon niet... hoe denken zij dat de consument het artikel moet bekijken dan???
Wolvie, Ortega, veel geluk met de discussie over dooie pixels, koopovereenkomsten, de wet, garanties enz. Het is al veel vaker gezegd, maar ik zeg het nog maar ns: open een aparte thread daarover aub, want de rest van de mensen hier is er wel klaar mee, en wil gewoon meer weten over de monitor.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Goed ik heb hem hem dan, en de dode subpixel blijkt een blauwe te zijn, echt net boven de taakbalk.

Op een zwart bios scherm is hij nauwelijks te zien. Tot nu toe echt een briljante aankoop geweest (479,-)
Ik heb ook gelijk een dvi kabel erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

nhimf schreef op 05 maart 2004 @ 16:44:
Goed ik heb hem hem dan, en de dode subpixel blijkt een blauwe te zijn, echt net boven de taakbalk.

Op een zwart bios scherm is hij nauwelijks te zien. Tot nu toe echt een briljante aankoop geweest (479,-)
Ik heb ook gelijk een dvi kabel erbij gekocht.
479? Hoe en waar heb je dat voor elkaar gekregen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Op www.pcvergelijk.nl heb je bij monitoren ook een kopje tft met dode subpixel.
Daar staan ze gewoon bij.
Er staat dan ook bij waar de pixels zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik mag die dooie pixel helemaal niet hebben ookal scheelt dat wat euro's. :P
Je betaalt er een hoop geld voor. € 450,- = al 1000 gulden, laat staan 600 euro.

Daarom heb ik de mijne ook teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mn Salland 172X binnengekregen. Heb hetzelfde positieve gelul te melden als alle anderen hier qua scherm en qua Salland heb ik hetzelfde te melden als Ortega. Oftewel: ALTIJD PIXEL GARANTIE KOPEN!

Je moet et zo zien: Als jij pixel garantie koopt en geen dead pixels hebt, gaat de computerboer erop vooruit. Als jij pixel garantie koop en dead pixels heb gaat de computerboer er meestal op achteruit. Als jij geen pixel garantie koopt en dead pixels hebt krijgt de computerboer gezeik van jou.

Dus wat gebeurt er? Ze picken gewoon je TFT met de hand uit en zorgen dat ie geen dead/hot pixels heeft, Zo verdienen zij er nog wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 19:22:
Ik heb vandaag mn Salland 172X binnengekregen. Heb hetzelfde positieve gelul te melden als alle anderen hier qua scherm en qua Salland heb ik hetzelfde te melden als Ortega. Oftewel: ALTIJD PIXEL GARANTIE KOPEN!

Je moet et zo zien: Als jij pixel garantie koopt en geen dead pixels hebt, gaat de computerboer erop vooruit. Als jij pixel garantie koop en dead pixels heb gaat de computerboer er meestal op achteruit. Als jij geen pixel garantie koopt en dead pixels hebt krijgt de computerboer gezeik van jou.

Dus wat gebeurt er? Ze picken gewoon je TFT met de hand uit en zorgen dat ie geen dead/hot pixels heeft, Zo verdienen zij er nog wat op.
Dus jij hebt ook dode pixels. :(
Wat ga je doen, terug opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nee sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik had wel pixel garantie besteld en heb dus als gevolg geen dode pixels. Mijn redenering hierachter is dus dat als je pixel garantie koopt, Salland erg hun best gaat doen om te zorgen dat je ook dadwerkelijk geen dode pixels hebt, zodat zij die pixel garantie lekker in hun zak kunnen steken. Et maakt mij niet uit wat ze doen, zolang ik maar geen dode pixels heb ;)

Maarre, ander puntje. Ligt het aan mij of heeft dit scherm een soort van gradient ingebouwt zitten. Als ik een volledig blauw schermp laat weergeven met photoshop ofzo, dan zie ik dat het aan de bovenkant van het scherm duidelijk een lichtere tint heeft dan aan de onderkant. Het is niet storend ofzo, maar het is wel apart.

Daarnaast over ghosting, ik heb net UT2004 gespeeld en ik moet zeggen dat ik persoonlijk het verschil met een CRT duidelijk te zien vind, maar absoluut niet storend is. Ik vind het eigenlijk wel fijner dan het schokkerige effect dat een CRT produceert.

DVD, prima, einde verhaal. Leuk zijn ook de preset instellingen voor surfen, DVD etc. en tekstverwerken (Ik haat het altijd als je uren tegen zoon fel wit scherm zit aan te kijken, de 172X geeft je dan een makkelijk preset die vriendelijker voor je iris is).

Scherpte...WOW. Dit is mn eerste TFT en 'euh mah gawd', dit is echt een verschil van dag en nacht. Ongelooflijk hoe scherp zo'n TFT is...ik heb er gewoon geen woorden voor.

Design, GEIL. Mn trendhoerige designslet van een huisgenoot is stinkjaloers :D

Contrast....tja. Ik moet zeggen dat dit toch wat minder is dan bij een CRT, maar dan moet ik er ook even bij melden dat ik nog geen DVI kabel gebruik. Geen id wat voor een veranderingen dat nog teweeg gaat brengen echter, maar ik zeg et maar ff.

Brightness zoals ik al bij DVD vermeldde is ongelooflijk voor een TFT (als ik em met de iiyama van mn huisgenoot vergelijk. Qua brightness zie ik weinig tot geen verschil met een CRT. (eigenlijk vind ik em iets te bright, maar ik heb de handleiding nog niets doorgelezen en heb geen flauw idee wat ik daar nog aan kan doen met het instellingen menu (gewoon auto-adjust optie 1 keer gebruikt).

Nou dat was alles wat ik hier voorlopig over te melden heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 20:08:
Maarre, ander puntje. Ligt het aan mij of heeft dit scherm een soort van gradient ingebouwt zitten. Als ik een volledig blauw schermp laat weergeven met photoshop ofzo, dan zie ik dat het aan de bovenkant van het scherm duidelijk een lichtere tint heeft dan aan de onderkant. Het is niet storend ofzo, maar het is wel apart.
dat hebben de tft's op mijn school ook, dan moet je ze iets kantelen zodat je uit een andere verticale hoek kijkt en dan is het beeld wel normaal, bij mij op school tenminste

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat dacht ik dus ook, met die TFT kijkhoek enzo, maar dat helpt dus niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik helemaal geen last van toen ik de monitor nog had. :p

Het is altijd anders, de ene ziet het wel en de andere ziet het niet. Bijvoorbeeld dat sommige mensen wel ghosting zien en anderen helemaal niks van ghosting kunnen ondekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 10:47:
[...] Bijvoorbeeld dat sommige mensen wel ghosting zien en anderen helemaal niks van ghosting kunnen ondekken. :)
Behalve persoonlijke opvattingen zou dit nog wel eens met de monitor zelf te maken kunnen hebben. Want jawel, weer een nieuwe recensie, waarin opnieuw de verschillende versies van de 172X worden besproken. Deze recensent schrijft dat er in de 'oude' versie een MVA panel zit, terwijl de nieuwe 12ms versie dan vermoedelijk een TN+FILM versie zal hebben...

Het blijft een interessante soap rond deze monitor. Ik wacht nog wel even =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-09 17:37
haah lolz, zit net ff bij pcvergelijk te kijken en scherm 3 172x is het scherm dat ik in eerste instantie gekregen had.Er staat bij dode pixel, maar mocht je interesse hebben tis een hot groene subpixel. Voor de rest is het scherm perfect.

Net als die voor mijn neus overigeens, op de groene hot pixel na :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

X-Bit Labs is een paar dagen terug met een round-up van een aantal Samsung schermen gekomen, waaronder de 172X. Ze zijn niet echt positief over het gebruik van het scherm om spellen te kunnen spelen:
The situation with SyncMaster 172X has become quite mysterious. Notwithstanding the manufacturer’s claims about a 12msec TN matrix, it has a regular PVA matrix. This dramatically changes the range of possible applications: fast TN matrixes suit for gaming monitors, while PVA ones, on the contrary, make a good office monitor, but are quite bad at displaying action-full computer games. Thus, you should consider 172X if you are searching for an office monitor. If you want to buy a SyncMaster 172X for games, I strongly recommend that you check out the matrix type before the purchase. You can easily tell a TN matrix by its relatively narrow viewing angles, especially vertical ones.
Is het echt zo slecht gesteld met de monitor of hebben ze hier het scherm met de andere matrix dan de versie van het scherm dat in de verkoop is gegaan getest? Het mysterie krijgt weer een nieuw hoofdstuk....

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Dode pixelgarantie... weer een leuke manier van winkeliers om geld afhanden te maken... garantie=garantie en zit bij elk product en binnen de EU geldt 2 jaar wettelijke garantie op cosumentenartikelen.

Beetje onzinnig om extra bij te gaan betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 09:25:
misschien wel interessant om te weten voordat je een DVI kabel koopt voor de 172x. Er zit een DVI-D ingang op.
Waar moet je dan op letten? Of is er nog verschil in het soort dvi-kabels?

Vet irritant trouwens dattie zo slecht leverbaar is. Krijg um pas de 18de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
MetroidPrime schreef op 08 maart 2004 @ 13:19:
X-Bit Labs is een paar dagen terug met een round-up van een aantal Samsung schermen gekomen, waaronder de 172X. Ze zijn niet echt positief over het gebruik van het scherm om spellen te kunnen spelen:

[...]

Is het echt zo slecht gesteld met de monitor of hebben ze hier het scherm met de andere matrix dan de versie van het scherm dat in de verkoop is gegaan getest? Het mysterie krijgt weer een nieuw hoofdstuk....
Ik dacht zelf ook al, huh zo slecht is mijn 172x echt niet qua gamen (hoewel ik alleen nog BF1942 ... getest heb), maarre er was al iemand zo slim om een comment te plaatsten bij het artikel van xbitlabs:
1. It was noted by other reviewers that some of the review samples sent out for the 172X were actually mistakenly reused engineering samples with 25ms panels in them (retail units all had the correct panel in them). It might be a good idea to confirm that the unit used in this review actually had the correct panel in it. Judging from the 173VT, they can make TN matrixes of the appropriate responce time so the signifigant difference from spec in the 172X unit (especially the fact that its a PVA instead of the specified TN) might indicate that the review unit was one of these misshipped panels. If that is the case and the units in the stores are actually TN panels, the measurements on the 173VT might be a close approximation to how the 172X should perform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Fred_Perry schreef op 08 maart 2004 @ 15:50:
[...]
Waar moet je dan op letten? Of is er nog verschil in het soort dvi-kabels?

Vet irritant trouwens dattie zo slecht leverbaar is. Krijg um pas de 18de...
Ik kan alleen zeggen dat de kabel die pcvergelijk levert nogal dik en stug is, waardoor je het scherm niet zo dicht tegen een muur kunt zetten als je misschien zou willen, trouwens de opbouw van het scherm: dwz de plaats van de aansluitingen, leent zich hiervoor toch al niet zo. En dat is eigenlijk tot nu toe mijn grootste aan/opmerking over dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Quantor schreef op 08 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Ik kan alleen zeggen dat de kabel die pcvergelijk levert nogal dik en stug is, waardoor je het scherm niet zo dicht tegen een muur kunt zetten als je misschien zou willen, trouwens de opbouw van het scherm: dwz de plaats van de aansluitingen, leent zich hiervoor toch al niet zo. En dat is eigenlijk tot nu toe mijn grootste aan/opmerking over dit scherm.
De dvi-d kabel van pcvergelijk vind ik wel meevallen, maar de plek van de bekabeling vind ik ook zeer slecht gekozen. Je moet je scherm zeker 15-20cm van de muur houden, anders knelt de kabel teveel.

En een reactie op een post hierboven:
De game kwaliteiten zijn gewoon erg goed. Ik heb een paar dagen een iiyama 430 gehad (welke als een redelijk tot goede game tft wordt aangeduid) en ik moet zeggen dat deze beter werkt (ok ik heb hem nu op dvi en de iiyama had ik op vga).

Wat mij wel opvalt is dat als je onder windows een schermpje verplaatst dat je de letters een beetje ziet faden, maar bij die iiyama had je dat effect veel meer.
Onder het gamen niet zichtbaar/irritant last van dit fading effect.

Tot nu toe gewoon zeer tevreden over dit scherm. Echt een zeer goede aankoop geweest.

Ps. Over dat verhaal van TN en PVA, dan weet ik wel zeker dat dit een TN is, want als je naar links en rechts beweegt, dan blijven de vlakken egaal van kleur, maar als je van boven naar beneden beweegt (met je hoofd dus :P ) dan blijven vlakken niet egaal van kleur, je moet er (verticaal gezien) goed recht voorzitten.

[ Voor 13% gewijzigd door nhimf op 08-03-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Dit schermpje staat dus ook al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Nu die eindelijk uit is, kan ik eens gaan kijken waar ik em ga kopen.

Waar zie ik eigenlijk aan dat dit de goede versie is van het scherm? Staat er een productiedatum achterop? en zo ja, na welke datum is het het 12ms scherm?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Fritske schreef op 08 maart 2004 @ 19:52:
Dit schermpje staat dus ook al een hele tijd op mijn verlanglijstje. Nu die eindelijk uit is, kan ik eens gaan kijken waar ik em ga kopen.

Waar zie ik eigenlijk aan dat dit de goede versie is van het scherm? Staat er een productiedatum achterop? en zo ja, na welke datum is het het 12ms scherm?
Zoals vaker (ook in dit topic) gezegd, zijn alle retail schermen 12ms, dus je kan niet de verkeerde hebben. De 25ms waren gewoon foute schermen, die alleen naar reviewers waren gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 08 maart 2004 @ 13:19:

[...]

Volgens mij komt dat omdat er 2 versies in omloop zijn geweest (vandaar deze topic)
Het scherm wat nu leverbaar is, is PRIMA voor gamen. Ik krijg een nieuwe, maar de oude heb ik op alle games getest die ik speel (mohaa, bf1942, ut2003, ut2004, quake3, blackhawk down, counterstrike, NFSU) en ik heb geen problemen kunnen ontdekken, sterker nog, ik was zeer onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 08 maart 2004 @ 15:24:
Dode pixelgarantie... weer een leuke manier van winkeliers om geld afhanden te maken... garantie=garantie en zit bij elk product en binnen de EU geldt 2 jaar wettelijke garantie op cosumentenartikelen.

Beetje onzinnig om extra bij te gaan betalen :?
Volgens mij is het iets van de fabrikant hoor... de winkelier betaald geld om het scherm te laten controleren voor het afgestuurd wordt.. (dacht ik althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is het iets van de fabrikant hoor... de winkelier betaald geld om het scherm te laten controleren voor het afgestuurd wordt.. (dacht ik althans)
Het is toch gewoon zo dat de garantie pas ingaat bij het bereiken van een aantal dode pixels aan de hand van de ISO norm? En zover ik weet hebben de fabrikanten allemaal hun eigen regels over het aantal dode pixels die op hun schermen mogen zitten (en die regels zitten dan wel weer onder de iso norm).

Je hebt als consument dus pas recht op garantie als er een bepaald aantal dode pixels is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:44:
[...]

Volgens mij komt dat omdat er 2 versies in omloop zijn geweest (vandaar deze topic)
Het scherm wat nu leverbaar is, is PRIMA voor gamen. Ik krijg een nieuwe, maar de oude heb ik op alle games getest die ik speel (mohaa, bf1942, ut2003, ut2004, quake3, blackhawk down, counterstrike, NFSU) en ik heb geen problemen kunnen ontdekken, sterker nog, ik was zeer onder de indruk.
Maar waarom schrijft X-Bit labs dan een review van het scherm waar 4 maanden eerder al bekend van was dat het een ander panel had dan dat de retail versie van het scherm zou krijgen. Ze moeten toch wel iets van de commotie rond de verschillende online reviews gemerkt hebben, of zou Samsung nog steeds het verkeerde scherm als review exemplaar leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 09 maart 2004 @ 10:13:
[...]
Het is toch gewoon zo dat de garantie pas ingaat bij het bereiken van een aantal dode pixels aan de hand van de ISO norm? En zover ik weet hebben de fabrikanten allemaal hun eigen regels over het aantal dode pixels die op hun schermen mogen zitten (en die regels zitten dan wel weer onder de iso norm).

Je hebt als consument dus pas recht op garantie als er een bepaald aantal dode pixels is bereikt.
De ISO-norm is volgens mij standaard, de pixelgarantie is een nul pixelgarantie.. toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:04:
[...]

De ISO-norm is volgens mij standaard, de pixelgarantie is een nul pixelgarantie.. toch??
De pixelgarantie koop je idd bij de detailhandel. Correct me if i'm wrong: Als er na een bepaalde periode toch nog kapotte pixels op je scherm komen dan ligt het eraan welk merk monitor je hebt om hem te kunnen ruilen.

Of is het zo dat je bij een pixelgarantie altijd terug kunt gaan naar de detailhandel als er een kapotte pixel is? (ik dacht namelijk dat deze garantie er alleen voor is dat je geen "defect" apparaat geleverd krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred_Perry schreef op 09 maart 2004 @ 12:41:
[...]
De pixelgarantie koop je idd bij de detailhandel. Correct me if i'm wrong: Als er na een bepaalde periode toch nog kapotte pixels op je scherm komen dan ligt het eraan welk merk monitor je hebt om hem te kunnen ruilen.

Of is het zo dat je bij een pixelgarantie altijd terug kunt gaan naar de detailhandel als er een kapotte pixel is? (ik dacht namelijk dat deze garantie er alleen voor is dat je geen "defect" apparaat geleverd krijgt)
Voor zover ik weet is het een "90 dagen garantie" Maargoed... laten we hier dan ook een aparte topic over openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Heb dit scherm net binnen. En geen dode pixels! _/-\o_
Heb er net ff BF1942 mee gespeelt maar moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk er van ben. Als je snelle bewegingen maakt blurt de grond wel erg op vind ik...Heb hem wel digitaal aangesloten. Iemand tips om dat weg te krijgen of moet ik er maar mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janspj schreef op 09 maart 2004 @ 19:22:
Heb er net ff BF1942 mee gespeelt maar moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk er van ben. Als je snelle bewegingen maakt blurt de grond wel erg op vind ik...Heb hem wel digitaal aangesloten. Iemand tips om dat weg te krijgen of moet ik er maar mee leren leven?
zet het in bf42 iig op 72hz. Aan die blur wen je wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je null dodepixel scherm. :P Deze scherm blijkt vele exemplaren te hebben waar dode pixels op zitten. Bron: PcVergelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dusse, kunnen we ergens op onze schermpjes opzoeken wat voor een type et nou is? Ik merk ook wel dat kleuren alleen veranderen als ik verticaal beweeg, maar ik wil het toch graag zeker weten. Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik dit scherm geniaal vind voor gamen, ik speel nu al een week UT2004 en heb absoluut geen last ondervonden. Ja ok, je kan het verschil wel zien, maar om nou te zeggen dat ik er last van heb, nee, absoluut niet.

Enne, spellen als warcraft 3 worden er alleen maar mooier van. 1280*1024 in 32bits mode op dit schermpje produceerd echt ongelooflijk scherpe en mooie beelden, ookal blurred het scherm beetje als je gaat scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consider yourself lucky!!!

Mijn eerste scherm dat ik heb ontvangen van PCVergelijk had 1 dode pixel (rood op zwarte achtergrond). Het tweede scherm had ook 1 dode pixel (groen, best zichtbaar op groene achtergrond). Mijn 3de scherm doet het nog iets slechter: 2 dode pixels (1 groen en 1 blauw)!!!

Ik heb op dit moment dus 3 exemplaren 172X staan, telkens met dead pixels.

Ik heb bij PCVergelijk de 2 uitbreidingen van de standaard pixelgarantie genomen: dekking van het hele scherm + on-site omruiling. Deze garantie wordt dus tot nu toe goed nagevolgd door PCVergelijk.

De performance van de 172X vind ik fantastisch. UT2003, BF1942, CoD, allemaal geen problemen met ghosting, prachtige kleuren, goed contrast... Nu alleen nog een exemplaar kunnen krijgen zonder dead pixels |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:56:
[...]

Consider yourself lucky!!!

Mijn eerste scherm dat ik heb ontvangen van PCVergelijk had 1 dode pixel (rood op zwarte achtergrond). Het tweede scherm had ook 1 dode pixel (groen, best zichtbaar op groene achtergrond). Mijn 3de scherm doet het nog iets slechter: 2 dode pixels (1 groen en 1 blauw)!!!

Ik heb op dit moment dus 3 exemplaren 172X staan, telkens met dead pixels.

Ik heb bij PCVergelijk de 2 uitbreidingen van de standaard pixelgarantie genomen: dekking van het hele scherm + on-site omruiling. Deze garantie wordt dus tot nu toe goed nagevolgd door PCVergelijk.

De performance van de 172X vind ik fantastisch. UT2003, BF1942, CoD, allemaal geen problemen met ghosting, prachtige kleuren, goed contrast... Nu alleen nog een exemplaar kunnen krijgen zonder dead pixels |:(
Als ik dit zo lees dan ben ik toch blij met m'n pixelperfect scherm :) Ik neem hem mee naar PZZ dus geintresseerden kunnen hem daar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:56:
[...]
Welke instellingen gebruik je dan voor BF1942 ? De hele achtergrond blurt op hier en soms is het ook schokkerig.. Heb hem wel digitaal aangesloten Windows staat op 60hz BF1942 op 72hz, alle resoluties geprobeerd..
Iemand nog wat tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.whirlpool.n...=156842&r=2282353&u=11760

"Got a 172x the other day very nice looking monitor, looked good playing Halo, no obvious problems with ghosting. It did however have a dead pixel, on returning it I was told that the moniters had been recalled and and would have to wait for a new batch to be manifactured. Still waiting for a responce from Samsung. "

Eerste batch 172X modellen zouden blijkbaar bijna allemaal dead pixels bevatten... Ik meen mij te herinneren dat PC Vergelijk een van de weinige plaatsen was die de 172X in voorraad had, dus misschien is dit wel de verklaring voor mijn 3 opeenvolgende exemplaren 172X met dode pixels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Vandaag binnen van Salland Automatisering, met *helaas* een hot rode pixel in de rechteronderhoek. (13,5cm van de rechterkant, 4,5cm van de onderkant) Even gebeld en hij is alweer onderweg terug in ruil voor een nieuwe. Blij dat ik de 0 dode pixel garantie heb genomen. Levering was vrij snel, maandag besteld, vandaag binnen.

12/3/2004
Vervangende monitor binnen 2 dagen en deze is wel goed. Ben toch blij dat ik er zo lang op gewacht heb!

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroentjen op 13-03-2004 17:04 ]

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
bij de mediamarkt amsterdam staan een aantal 172x schermpjes. prijs is 629,- maar het mooie is, dat de MM een niet goed geld terug garantie heeft. binnen 14 dagen mag je zonder opgaaf van redenen altijd terug brengen (mits onbeschadigd, etc...) schermpje kopen -> testen -> deadpixel? -> terug -> volgende proberen -> ....

just my two cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
bij MM in rijswijk mag je zelfs de monitor in de winkel testen op dooie pixels :) weet niet of het daar ook mag. die gozer waar ik het aan vroeg zei dat dat mocht omdat het hun een boel werk scheelt hun maken er dan iets van van showmodel had dooie pixel ofzo en die ging dan terug

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had deze thread eerst niet 19 pagina's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

mughato schreef op 14 maart 2004 @ 20:52:
bij de mediamarkt amsterdam staan een aantal 172x schermpjes. prijs is 629,- maar het mooie is, dat de MM een niet goed geld terug garantie heeft. binnen 14 dagen mag je zonder opgaaf van redenen altijd terug brengen (mits onbeschadigd, etc...) schermpje kopen -> testen -> deadpixel? -> terug -> volgende proberen -> ....

just my two cents
Dat is behoorlijk duur: Samsung 172X 17" TFT zilver € 531,- (check pricewatch)

Voor 629 Euro heb je wel veel betere beeldschermen IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan t kloppen dat ze pas weer begin juni leverbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
n00bs schreef op 15 maart 2004 @ 15:15:
[...]

Dat is behoorlijk duur: Samsung 172X 17" TFT zilver € 531,- (check pricewatch)

Voor 629 Euro heb je wel veel betere beeldschermen IMHO
629 Euro is aan de hoge kant, maar dat is dan incl. pixelgarantie (kind of :) ) maar deze thread gaat over 12ms/16ms 172x schermpje, maar als jij een beter scherm weet dan dit wil ik het graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn 2de scherm gezien (bij de winkel) met weer een groene hotpixel, dus weer terug naar de leverancier... gaat goed :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, toch wel een schaarste zo'n 172x zonder kapotte pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD, ook een dode groene pixel :( heb hem teruggestuurd maar ben 40€ kwijt enkel aan verzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een perfect 172x'je kopen? Maar 1500 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 00:52:
Iemand een perfect 172x'je kopen? Maar 1500 euro >:)
Ik weet waar jouw scherm woont. En heb grote binnenzakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
GVD, ook een dode groene pixel :( heb hem teruggestuurd maar ben 40€ kwijt enkel aan verzending...
Kwijt? Bij mij werd dit netjes teruggestort. Toch maar eens overleggen met de desbetreffende zaak. Jij betaalt toch voor een goed product... aan hen de taak om dat te leveren tegen de vooraf vastgestelde prijs. Stel dat je nog 15 baggerschermen krijgt, dan is het scherm al bijna twee keer zo duur geworden.
:X

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Zo, ook vandaag me Samsung 172x binnen.
Ik dacht eventjes dat ik doode pixels had, stuk of 3, maar toen ik heel voorzichtig met me nagel eroverheen ging, waren ze weg. Dus ik denk geen dode pixels :D; gehaald bij PCVergelijk trouwens.

Ik heb nog 1 probleem denk ik. Heb hem nu digitaal aangesloten, resolutie op 1280x1024.
Toen heb ik de driver geinstalleerd van de cd: SyncMaster 172X/177X, SyncMaster Magic CX710(Digital) en de refresh rate staat op 70Hz.

Maar als ik een DVD afspeel heb ik last van echt megaerge interlacing. Hoe is dit op te lossen?

edit:
Hmm, heb het nu op 75Hz gezet, maar het is net zo erg. 1280x1024 32bit 70Hz 80kHz via Digitale aansluting
63.9kHz en 60Hz is net zo erg :(

He, het lag aan de speler. BsPlayer enzo verneukten alles. Een andere, Classic Media Player van Gabest gaat alles goed :D. Phew. Prachtig beeld _/-\o_

Dan rest er nog mij 2 vragen. Welke frequentie moet ik doen, 60Hz of 70Hz? En hoe kan ik nog uitgebreider testen of er dode pixels zijn of niet?

edit:
edit2

Hebben jullie ook dat als je zo een beetje van de zijkant tegen de scherm aankijkt er een stukje lichter is?

[ Voor 38% gewijzigd door Darkvater op 23-03-2004 20:56 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Hmmm, via BsPlayer is het klote? Da's jammer, die speler gebruik ik het liefst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik moet wel erbij vertellen dat ik het beeld nou niet zo WOW vind als sommige hier. Maar dat komt omdat ik hiervoor een Iiyama HM903DT had en nog nooit een TFT echt van dichtbij had gezien :D. Echt, geen verschil, super!

Voor de geinteresseerden:* Darkvater biedt een Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 te koop aan

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Je bedoelt dat je TFT de kwaliteit van die topCRT evenaart? Dat lijkt mij juist een groot pluspunt voor de 172X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Ik heb dit scherm nu al 2 weken(oid) maar nog steeds erg tevreden. Gisteren ut2004 gekocht (ja in de winkel) en ook daar geen problemen met een ghostend effect, gewoon haarscherp en snel. (wel op 1280x1024 en alle effecten op de hoogste positie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Goku333 schreef op 23 maart 2004 @ 22:53:
Je bedoelt dat je TFT de kwaliteit van die topCRT evenaart? Dat lijkt mij juist een groot pluspunt voor de 172X
Dat was ook de verkapte bedoeling van mijn post ;)
  • Weet iemand nog trouwens een antwoord op mijn vraag? Moet ik het op 60Hz of 70Hz draaien?
  • Als ik van de linkerkant in een scherpere hoek tegen het scherm aankijk zie ik een lichtere stuk op een zwarte achtergrond
    edit:
    Dat is dus het raam
    8)7
  • Is er nog een manier om me scherm goed te testen op dode pixels? Ik dacht dat ik er een paar had, maar na voorzichtig wegwrijven waren ze weg. Was dit vuil, half-dode pixels, en komen ze terug?
  • Ik heb 1 probleempje maar: met mIRC heb ik een zwarte achtergrond en als ik erheen alt-tab dan lijkt het of de text 3 of 4 keer wordt gerefreshed en zie ik sommige stukken 2-3 keer knipperen. Daarna is het goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Darkvater op 24-03-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Darkvater, tot zover ik weet kan je de refresh niet aanpassen als je hem digitaal aansluit, zo ja, vertel mij dan hoe :P
Het idee van dvi is volgens mij ook dat alleen pixels door de kabel gaan die aangepast moeten worden en niet zoals bij sub-d (analoog/vga) dat je constant het complete beeld moet weergeven. Dus kan je bij digitaal niet echt spreken van een refreshrate, aangezien er niets gerefreshed wordt...

Je kan een scherm (volgens mij) alleen testen op dode/hot pixels die er nu zijn, niet die er komen gaan. Dus als je een paar pixels denkt weggewreven hebt, dan kan je niet testen of ze over een week er weer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
voor het testen op dead (of live) pixels kun je terecht bij

http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

nhimf schreef op 24 maart 2004 @ 10:51:
Darkvater, tot zover ik weet kan je de refresh niet aanpassen als je hem digitaal aansluit, zo ja, vertel mij dan hoe :P
Het idee van dvi is volgens mij ook dat alleen pixels door de kabel gaan die aangepast moeten worden en niet zoals bij sub-d (analoog/vga) dat je constant het complete beeld moet weergeven. Dus kan je bij digitaal niet echt spreken van een refreshrate, aangezien er niets gerefreshed wordt...
Ah dank je. Ik kan wel in Windows bij display properties-settings-advanced-monitor het scherm instellen op 60Hz of 70Hz. Bij de info staat dat er dan ook (menu van TFT zelf). Maar verschil zie ik niet.
mughato schreef op 24 maart 2004 @ 11:43:
voor het testen op dead (of live) pixels kun je terecht bij

http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml
Ik heb die monitortoolkit uitgevoerd, en het zit er goed uit :)

[ Voor 22% gewijzigd door Darkvater op 24-03-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten dat mijn TFT ook de 172X gaat worden, wish me luck wat betreft dode pixels (tuurlijk ga ik gewoon voor de dode pixelgarantie, maar het blijft klote om zo'n scherm terug te moeten sturen...
Darkvater schreef op 24 maart 2004 @ 12:50:
Ah dank je. Ik kan wel in Windows bij display properties-settings-advanced-monitor het scherm instellen op 60Hz of 70Hz. Bij de info staat dat er dan ook (menu van TFT zelf). Maar verschil zie ik niet.
Dan zou ik hem gewoon lekker op z'n hoogst zetten, tenzij je in games oid dingen gaat zien die je op andere refreshrates niet hebt.
Darkvater schreef op 24 maart 2004 @ 10:09:
  • Als ik van de linkerkant in een scherpere hoek tegen het scherm aankijk zie ik een lichtere stuk op een zwarte achtergrond
    edit:
    Dat is dus het raam
    8)7
Mhuwhahah, geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Ik heb um vandaag ook eindelijk binnen.

Het schermpje ziet er echt schitterend uit. Die dunne rand is echt super.

Heb alleen nog wat kleine aanmerking. Als ik de taskbar op autohide zet dan zie ik aan de onderkant van het scherm (ongeveer boven de knopjes) dat het scherm daar iets lichter is dan de rest van het scherm. Bij digitale en analoge aansluiting...

Voor de rest werkt alles perfect. Bij Far Cry zie ik ook geen ghosting of wat dan ook.

/edit
Kheb um in windows op 120hz gezet, maar hij geeft zelf nog aan dattie op 75hz draait (digitaal).

[ Voor 11% gewijzigd door Fred_Perry op 24-03-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Laatst online: 20-06 23:24
Fred_Perry schreef op 24 maart 2004 @ 20:24:
Ik heb um vandaag ook eindelijk binnen.
Ik ook, heb hem net een uurtje aan.
Heb alleen nog wat kleine aanmerking. Als ik de taskbar op autohide zet dan zie ik aan de onderkant van het scherm (ongeveer boven de knopjes) dat het scherm daar iets lichter is dan de rest van het scherm. Bij digitale en analoge aansluiting...
Ja, dit viel mij ook al op.

Maar het is een top schermpje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Goku333 schreef op 24 maart 2004 @ 20:14:
Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten dat mijn TFT ook de 172X gaat worden, wish me luck wat betreft dode pixels (tuurlijk ga ik gewoon voor de dode pixelgarantie, maar het blijft klote om zo'n scherm terug te moeten sturen...

[...]

Dan zou ik hem gewoon lekker op z'n hoogst zetten, tenzij je in games oid dingen gaat zien die je op andere refreshrates niet hebt.
[...]
Hmm, dat was dus toch niet zo :(. Ik heb het zelfs in het volledige donker, met alles uit :'( . Ik heb nu maar contact opgenomen met PCVergelijk, die mij weer doorstuurde naar Samsung. Als het goed is dan komen ze begin volgende week hem omruilen. Wel klote, want deze heeft geen dode pixels. Wie weet wat de volgende brengt?
Maar als je al zo'n duur scherm koopt, wil je toch dat ie perfect is, of niet soms?

Trouwens, dat vreemde mIRC probleem dat ie zo flikkert heb ik wel opgelost. Dat lag gewoon aan de 'ClearType' feature van WinXP. Moeten jullie ook eens proberen, echt weird dat dat alles zo verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Darkvater schreef op 24 maart 2004 @ 10:09:
    edit:
    Dat is dus het raam
    8)7
Hmm, dat was dus toch niet zo :(. Ik heb het zelfs in het volledige donker, met alles uit :'( . Ik heb nu maar contact opgenomen met PCVergelijk, die mij weer doorstuurde naar Samsung. Als het goed is dan komen ze begin volgende week hem omruilen. Wel klote, want deze heeft geen dode pixels. Wie weet wat de volgende brengt?
Maar als je al zo'n duur scherm koopt, wil je toch dat ie perfect is, of niet soms?

Trouwens, dat vreemde mIRC probleem dat ie zo flikkert heb ik wel opgelost. Dat lag gewoon aan de 'ClearType' feature van WinXP. Moeten jullie ook eens proberen, echt weird dat dat alles zo verneukt. Weten jullie een normale implementatie van ClearType, of een afgeleide daarvan waarbij niet je hele lijst flikkert als je scrollt bijvoorbeeld? Die van MS is wel kut op een LCD.

ik blijf maar bezig :)
Op de website van Samsung staat:
  • Dual Hinge
  • In hoogte verstelbaar (5cm)
  • Fast response time 12ms
Nou hoe verstel ik het in de hoogte? Ik heb er nog geen gebruiksvriendelijk manier voor gevonden, en wil niet te veel force uitoefenen op me mooie, maar defecte scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Darkvater op 26-03-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Darkvater schreef op 26 maart 2004 @ 17:59:
[...] Weten jullie een normale implementatie van ClearType, of een afgeleide daarvan waarbij niet je hele lijst flikkert als je scrollt bijvoorbeeld?
Ehm, die van MS is de enige die ik ken die voor je gehele desktop omgeving werkt. Sterker nog, bij mijn weten heeft verder alleen Adobe een vergelijkbaar systeem dat alleen in een of enkele eigen programmas werkt.
Die van MS is wel kut op een LCD.
Cleartype is ontworpen voor gebruik bij een LCD.
  • Dual Hinge
  • In hoogte verstelbaar (5cm)
Nou hoe verstel ik het in de hoogte?
Met de Dual Hinge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

..Appelsap schreef op 26 maart 2004 @ 19:41:
Cleartype is ontworpen voor gebruik bij een LCD.
Jah, dat snap ik wel, maar ik vind het niet zo fijn werken, vooral bij teksten die bijvoorbeeld scrollen of steeds geupdate worden. Start maar eens mIRC op met een volle scherm tekst en wissel tussen de 2 windows. Dan zul je zien dat een heleboel van die rijen text gewoon flikkert. Of zet in een download manager veel downloads aan waarbij de statusbalk ofzo steeds geupdate wordt. Dan flikkeren ze ook, of knipperen; best wel irritant. Voor statische tekst, jah, ziet het er zeer mooi uit, dat moet ik wel toegeven
Met de Dual Hinge.
Zou je dat wat uitgebreider kunnen uitleggen? Ik kom er maar niet achter
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Darkvater schreef op 26 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Jah, dat snap ik wel, maar ik vind het niet zo fijn werken, vooral bij teksten die bijvoorbeeld scrollen of steeds geupdate worden. Start maar eens mIRC op met een volle scherm tekst en wissel tussen de 2 windows. Dan zul je zien dat een heleboel van die rijen text gewoon flikkert. Of zet in een download manager veel downloads aan waarbij de statusbalk ofzo steeds geupdate wordt. Dan flikkeren ze ook, of knipperen; best wel irritant. Voor statische tekst, jah, ziet het er zeer mooi uit, dat moet ik wel toegeven

[...]

Zou je dat wat uitgebreider kunnen uitleggen? Ik kom er maar niet achter
|:(
de grove marnier:
-zorg dat het scherm 90graden staat ten opzichte van de ondergrond
-neem een hamer
-geef een ram op de bovenkant van je monitor
-voila, je scherm staat op zn laagste stand

de normale marnier:
-pak het scherm voorzichtig vast, aan de zijkant bijvoorbeeld, of 1 hand op de voet en de ander onder of bovenop het scherm.
-duw het scherm voorzichtig naar boven/beneden
-je scherm is in hoogte versteld

:? wat is daar moelijk aan, dat kan iedereen verzinnen?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Darkvater schreef op 23 maart 2004 @ 22:48:
Voor de geinteresseerden:* Darkvater biedt een Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 te koop aan
Voor hoeveel euri... noem eens een prijs? En welke stad woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

MewBie schreef op 26 maart 2004 @ 23:28:
[...]

de grove marnier:
...

de normale marnier:
...

:? wat is daar moelijk aan, dat kan iedereen verzinnen?
Helaas werkt manier #1 niet zo lekker. Me scherm geeft helemaal geen beeld meer :(. Iemand ideeen om het werkend te krijgen? :Y)

Tja, wat is er moeilijk aan? Ik wilde het scherm aanvankelijk wat hoger zetten, maar alles is natuurlijk een beetje stroef en ik wou niet gelijk het scherm kapot maken. In de handleiding op de CD stond daar ook niks over, en ik durfde gewoon niet te experimenteren met zo'n duur scherm.
lordsnow schreef op 27 maart 2004 @ 04:16:
[...]

Voor hoeveel euri... noem eens een prijs? En welke stad woon je?
Je zal nog even moeten wachten, want me schijf moet helaas terug naar Samsung omdat het defect is (niet door bovenstaande methode hoor :) ). Tot ik me scherm weer terugkrijg, moet ik het dus met mijn oude doen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Darkvater schreef op 27 maart 2004 @ 16:12:
Je zal nog even moeten wachten, want me schijf moet helaas terug naar Samsung omdat het defect is (niet door bovenstaande methode hoor :) ). Tot ik me scherm weer terugkrijg, moet ik het dus met mijn oude doen.
:)
Even wachten is niet erg - volgende salaris-strookje komt toch pas op de 11e :P

'k hoop dat mijn monitor 't zolang uit houdt... soms kijk ik zo [ || ] anders zo [=] en de meeste van de tijd (nog wel) gelukkig gewoon zo [ ]. Al is het beeld wel _super_ wazig. Is ook al een beesie uit '96.. 15" Highscreen van Vobis. 650 florijntjes toendertijd.

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 27-03-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een update:

Ik heb intussen al 4 stuks Samsung 172X ontvangen van PCVergelijk... allemaal met een dead pixel (nummer 3 zelfs met 2!).

Nu wacht ik op scherm nummer 5... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
Eventjes een update:

Ik heb intussen al 4 stuks Samsung 172X ontvangen van PCVergelijk... allemaal met een dead pixel (nummer 3 zelfs met 2!).

Nu wacht ik op scherm nummer 5... ;(
dus je draait nu quad-screen >:)?

*beeeeep*

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.