"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
De ISO-norm is volgens mij standaard, de pixelgarantie is een nul pixelgarantie.. toch??Fred_Perry schreef op 09 maart 2004 @ 10:13:
[...]
Het is toch gewoon zo dat de garantie pas ingaat bij het bereiken van een aantal dode pixels aan de hand van de ISO norm? En zover ik weet hebben de fabrikanten allemaal hun eigen regels over het aantal dode pixels die op hun schermen mogen zitten (en die regels zitten dan wel weer onder de iso norm).
Je hebt als consument dus pas recht op garantie als er een bepaald aantal dode pixels is bereikt.
De pixelgarantie koop je idd bij de detailhandel. Correct me if i'm wrong: Als er na een bepaalde periode toch nog kapotte pixels op je scherm komen dan ligt het eraan welk merk monitor je hebt om hem te kunnen ruilen.Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:04:
[...]
De ISO-norm is volgens mij standaard, de pixelgarantie is een nul pixelgarantie.. toch??
Of is het zo dat je bij een pixelgarantie altijd terug kunt gaan naar de detailhandel als er een kapotte pixel is? (ik dacht namelijk dat deze garantie er alleen voor is dat je geen "defect" apparaat geleverd krijgt)
Verwijderd
Voor zover ik weet is het een "90 dagen garantie" Maargoed... laten we hier dan ook een aparte topic over openenFred_Perry schreef op 09 maart 2004 @ 12:41:
[...]
De pixelgarantie koop je idd bij de detailhandel. Correct me if i'm wrong: Als er na een bepaalde periode toch nog kapotte pixels op je scherm komen dan ligt het eraan welk merk monitor je hebt om hem te kunnen ruilen.
Of is het zo dat je bij een pixelgarantie altijd terug kunt gaan naar de detailhandel als er een kapotte pixel is? (ik dacht namelijk dat deze garantie er alleen voor is dat je geen "defect" apparaat geleverd krijgt)
Heb er net ff BF1942 mee gespeelt maar moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk er van ben. Als je snelle bewegingen maakt blurt de grond wel erg op vind ik...Heb hem wel digitaal aangesloten. Iemand tips om dat weg te krijgen of moet ik er maar mee leren leven?
Verwijderd
zet het in bf42 iig op 72hz. Aan die blur wen je wel aanJanspj schreef op 09 maart 2004 @ 19:22:
Heb dit scherm net binnen. En geen dode pixels!![]()
Heb er net ff BF1942 mee gespeelt maar moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk er van ben. Als je snelle bewegingen maakt blurt de grond wel erg op vind ik...Heb hem wel digitaal aangesloten. Iemand tips om dat weg te krijgen of moet ik er maar mee leren leven?
Verwijderd
Gefeliciteerd met je null dodepixel scherm.Janspj schreef op 09 maart 2004 @ 19:22:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 22:19 ]
Verwijderd
Enne, spellen als warcraft 3 worden er alleen maar mooier van. 1280*1024 in 32bits mode op dit schermpje produceerd echt ongelooflijk scherpe en mooie beelden, ookal blurred het scherm beetje als je gaat scrollen.
Verwijderd
Consider yourself lucky!!!Janspj schreef op 09 maart 2004 @ 19:22:
Mijn eerste scherm dat ik heb ontvangen van PCVergelijk had 1 dode pixel (rood op zwarte achtergrond). Het tweede scherm had ook 1 dode pixel (groen, best zichtbaar op groene achtergrond). Mijn 3de scherm doet het nog iets slechter: 2 dode pixels (1 groen en 1 blauw)!!!
Ik heb op dit moment dus 3 exemplaren 172X staan, telkens met dead pixels.
Ik heb bij PCVergelijk de 2 uitbreidingen van de standaard pixelgarantie genomen: dekking van het hele scherm + on-site omruiling. Deze garantie wordt dus tot nu toe goed nagevolgd door PCVergelijk.
De performance van de 172X vind ik fantastisch. UT2003, BF1942, CoD, allemaal geen problemen met ghosting, prachtige kleuren, goed contrast... Nu alleen nog een exemplaar kunnen krijgen zonder dead pixels

Als ik dit zo lees dan ben ik toch blij met m'n pixelperfect schermVerwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:56:
[...]
Consider yourself lucky!!!
Mijn eerste scherm dat ik heb ontvangen van PCVergelijk had 1 dode pixel (rood op zwarte achtergrond). Het tweede scherm had ook 1 dode pixel (groen, best zichtbaar op groene achtergrond). Mijn 3de scherm doet het nog iets slechter: 2 dode pixels (1 groen en 1 blauw)!!!
Ik heb op dit moment dus 3 exemplaren 172X staan, telkens met dead pixels.
Ik heb bij PCVergelijk de 2 uitbreidingen van de standaard pixelgarantie genomen: dekking van het hele scherm + on-site omruiling. Deze garantie wordt dus tot nu toe goed nagevolgd door PCVergelijk.
De performance van de 172X vind ik fantastisch. UT2003, BF1942, CoD, allemaal geen problemen met ghosting, prachtige kleuren, goed contrast... Nu alleen nog een exemplaar kunnen krijgen zonder dead pixels
Welke instellingen gebruik je dan voor BF1942 ? De hele achtergrond blurt op hier en soms is het ook schokkerig.. Heb hem wel digitaal aangesloten Windows staat op 60hz BF1942 op 72hz, alle resoluties geprobeerd..Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 12:56:
[...]
Iemand nog wat tips ??
Verwijderd
"Got a 172x the other day very nice looking monitor, looked good playing Halo, no obvious problems with ghosting. It did however have a dead pixel, on returning it I was told that the moniters had been recalled and and would have to wait for a new batch to be manifactured. Still waiting for a responce from Samsung. "
Eerste batch 172X modellen zouden blijkbaar bijna allemaal dead pixels bevatten... Ik meen mij te herinneren dat PC Vergelijk een van de weinige plaatsen was die de 172X in voorraad had, dus misschien is dit wel de verklaring voor mijn 3 opeenvolgende exemplaren 172X met dode pixels
12/3/2004
Vervangende monitor binnen 2 dagen en deze is wel goed. Ben toch blij dat ik er zo lang op gewacht heb!
[ Voor 19% gewijzigd door Jeroentjen op 13-03-2004 17:04 ]
Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300
just my two cents
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Dat is behoorlijk duur: Samsung 172X 17" TFT zilver € 531,- (check pricewatch)mughato schreef op 14 maart 2004 @ 20:52:
bij de mediamarkt amsterdam staan een aantal 172x schermpjes. prijs is 629,- maar het mooie is, dat de MM een niet goed geld terug garantie heeft. binnen 14 dagen mag je zonder opgaaf van redenen altijd terug brengen (mits onbeschadigd, etc...) schermpje kopen -> testen -> deadpixel? -> terug -> volgende proberen -> ....
just my two cents
Voor 629 Euro heb je wel veel betere beeldschermen IMHO
629 Euro is aan de hoge kant, maar dat is dan incl. pixelgarantie (kind ofn00bs schreef op 15 maart 2004 @ 15:15:
[...]
Dat is behoorlijk duur: Samsung 172X 17" TFT zilver € 531,- (check pricewatch)
Voor 629 Euro heb je wel veel betere beeldschermen IMHO
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:38 ]
Verwijderd
Kwijt? Bij mij werd dit netjes teruggestort. Toch maar eens overleggen met de desbetreffende zaak. Jij betaalt toch voor een goed product... aan hen de taak om dat te leveren tegen de vooraf vastgestelde prijs. Stel dat je nog 15 baggerschermen krijgt, dan is het scherm al bijna twee keer zo duur geworden.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
GVD, ook een dode groene pixelheb hem teruggestuurd maar ben 40€ kwijt enkel aan verzending...

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300
Ik dacht eventjes dat ik doode pixels had, stuk of 3, maar toen ik heel voorzichtig met me nagel eroverheen ging, waren ze weg. Dus ik denk geen dode pixels :D; gehaald bij PCVergelijk trouwens.
Ik heb nog 1 probleem denk ik. Heb hem nu digitaal aangesloten, resolutie op 1280x1024.
Toen heb ik de driver geinstalleerd van de cd: SyncMaster 172X/177X, SyncMaster Magic CX710(Digital) en de refresh rate staat op 70Hz.
Maar als ik een DVD afspeel heb ik last van echt megaerge interlacing. Hoe is dit op te lossen?
Hmm, heb het nu op 75Hz gezet, maar het is net zo erg. 1280x1024 32bit 70Hz 80kHz via Digitale aansluting
63.9kHz en 60Hz is net zo erg
He, het lag aan de speler. BsPlayer enzo verneukten alles. Een andere, Classic Media Player van Gabest gaat alles goed
Dan rest er nog mij 2 vragen. Welke frequentie moet ik doen, 60Hz of 70Hz? En hoe kan ik nog uitgebreider testen of er dode pixels zijn of niet?
edit2
Hebben jullie ook dat als je zo een beetje van de zijkant tegen de scherm aankijkt er een stukje lichter is?
[ Voor 38% gewijzigd door Darkvater op 23-03-2004 20:56 ]
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Voor de geinteresseerden:* Darkvater biedt een Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 te koop aan
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Dat was ook de verkapte bedoeling van mijn postGoku333 schreef op 23 maart 2004 @ 22:53:
Je bedoelt dat je TFT de kwaliteit van die topCRT evenaart? Dat lijkt mij juist een groot pluspunt voor de 172X
- Weet iemand nog trouwens een antwoord op mijn vraag? Moet ik het op 60Hz of 70Hz draaien?
- Als ik van de linkerkant in een scherpere hoek tegen het scherm aankijk zie ik een lichtere stuk op een zwarte achtergrond edit:
Dat is dus het raam - Is er nog een manier om me scherm goed te testen op dode pixels? Ik dacht dat ik er een paar had, maar na voorzichtig wegwrijven waren ze weg. Was dit vuil, half-dode pixels, en komen ze terug?
- Ik heb 1 probleempje maar: met mIRC heb ik een zwarte achtergrond en als ik erheen alt-tab dan lijkt het of de text 3 of 4 keer wordt gerefreshed en zie ik sommige stukken 2-3 keer knipperen. Daarna is het goed.
[ Voor 15% gewijzigd door Darkvater op 24-03-2004 10:14 ]
Het idee van dvi is volgens mij ook dat alleen pixels door de kabel gaan die aangepast moeten worden en niet zoals bij sub-d (analoog/vga) dat je constant het complete beeld moet weergeven. Dus kan je bij digitaal niet echt spreken van een refreshrate, aangezien er niets gerefreshed wordt...
Je kan een scherm (volgens mij) alleen testen op dode/hot pixels die er nu zijn, niet die er komen gaan. Dus als je een paar pixels denkt weggewreven hebt, dan kan je niet testen of ze over een week er weer zitten.
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml
Ah dank je. Ik kan wel in Windows bij display properties-settings-advanced-monitor het scherm instellen op 60Hz of 70Hz. Bij de info staat dat er dan ook (menu van TFT zelf). Maar verschil zie ik niet.nhimf schreef op 24 maart 2004 @ 10:51:
Darkvater, tot zover ik weet kan je de refresh niet aanpassen als je hem digitaal aansluit, zo ja, vertel mij dan hoe
Het idee van dvi is volgens mij ook dat alleen pixels door de kabel gaan die aangepast moeten worden en niet zoals bij sub-d (analoog/vga) dat je constant het complete beeld moet weergeven. Dus kan je bij digitaal niet echt spreken van een refreshrate, aangezien er niets gerefreshed wordt...
Ik heb die monitortoolkit uitgevoerd, en het zit er goed uitmughato schreef op 24 maart 2004 @ 11:43:
voor het testen op dead (of live) pixels kun je terecht bij
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml
[ Voor 22% gewijzigd door Darkvater op 24-03-2004 12:50 ]
Dan zou ik hem gewoon lekker op z'n hoogst zetten, tenzij je in games oid dingen gaat zien die je op andere refreshrates niet hebt.Darkvater schreef op 24 maart 2004 @ 12:50:
Ah dank je. Ik kan wel in Windows bij display properties-settings-advanced-monitor het scherm instellen op 60Hz of 70Hz. Bij de info staat dat er dan ook (menu van TFT zelf). Maar verschil zie ik niet.
Mhuwhahah, geniaalDarkvater schreef op 24 maart 2004 @ 10:09:
- Als ik van de linkerkant in een scherpere hoek tegen het scherm aankijk zie ik een lichtere stuk op een zwarte achtergrond
edit:
Dat is dus het raam
Het schermpje ziet er echt schitterend uit. Die dunne rand is echt super.
Heb alleen nog wat kleine aanmerking. Als ik de taskbar op autohide zet dan zie ik aan de onderkant van het scherm (ongeveer boven de knopjes) dat het scherm daar iets lichter is dan de rest van het scherm. Bij digitale en analoge aansluiting...
Voor de rest werkt alles perfect. Bij Far Cry zie ik ook geen ghosting of wat dan ook.
/edit
Kheb um in windows op 120hz gezet, maar hij geeft zelf nog aan dattie op 75hz draait (digitaal).
[ Voor 11% gewijzigd door Fred_Perry op 24-03-2004 20:26 ]
Ik ook, heb hem net een uurtje aan.Fred_Perry schreef op 24 maart 2004 @ 20:24:
Ik heb um vandaag ook eindelijk binnen.
Ja, dit viel mij ook al op.Heb alleen nog wat kleine aanmerking. Als ik de taskbar op autohide zet dan zie ik aan de onderkant van het scherm (ongeveer boven de knopjes) dat het scherm daar iets lichter is dan de rest van het scherm. Bij digitale en analoge aansluiting...
Maar het is een top schermpje!
Hmm, dat was dus toch niet zoGoku333 schreef op 24 maart 2004 @ 20:14:
Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten dat mijn TFT ook de 172X gaat worden, wish me luck wat betreft dode pixels (tuurlijk ga ik gewoon voor de dode pixelgarantie, maar het blijft klote om zo'n scherm terug te moeten sturen...
[...]
Dan zou ik hem gewoon lekker op z'n hoogst zetten, tenzij je in games oid dingen gaat zien die je op andere refreshrates niet hebt.
[...]
Mhuwhahah, geniaal
Maar als je al zo'n duur scherm koopt, wil je toch dat ie perfect is, of niet soms?
Trouwens, dat vreemde mIRC probleem dat ie zo flikkert heb ik wel opgelost. Dat lag gewoon aan de 'ClearType' feature van WinXP. Moeten jullie ook eens proberen, echt weird dat dat alles zo verneukt.
Darkvater schreef op 24 maart 2004 @ 10:09:
- Als ik van de linkerkant in een scherpere hoek tegen het scherm aankijk zie ik een lichtere stuk op een zwarte achtergrond
edit:
Dat is dus het raam
Hmm, dat was dus toch niet zoMhuwhahah, geniaal
Maar als je al zo'n duur scherm koopt, wil je toch dat ie perfect is, of niet soms?
Trouwens, dat vreemde mIRC probleem dat ie zo flikkert heb ik wel opgelost. Dat lag gewoon aan de 'ClearType' feature van WinXP. Moeten jullie ook eens proberen, echt weird dat dat alles zo verneukt. Weten jullie een normale implementatie van ClearType, of een afgeleide daarvan waarbij niet je hele lijst flikkert als je scrollt bijvoorbeeld? Die van MS is wel kut op een LCD.
ik blijf maar bezig
Op de website van Samsung staat:
- Dual Hinge
- In hoogte verstelbaar (5cm)
- Fast response time 12ms
[ Voor 27% gewijzigd door Darkvater op 26-03-2004 18:44 ]
Ehm, die van MS is de enige die ik ken die voor je gehele desktop omgeving werkt. Sterker nog, bij mijn weten heeft verder alleen Adobe een vergelijkbaar systeem dat alleen in een of enkele eigen programmas werkt.Darkvater schreef op 26 maart 2004 @ 17:59:
[...] Weten jullie een normale implementatie van ClearType, of een afgeleide daarvan waarbij niet je hele lijst flikkert als je scrollt bijvoorbeeld?
Cleartype is ontworpen voor gebruik bij een LCD.Die van MS is wel kut op een LCD.
Met de Dual Hinge.Nou hoe verstel ik het in de hoogte?
- Dual Hinge
- In hoogte verstelbaar (5cm)
Jah, dat snap ik wel, maar ik vind het niet zo fijn werken, vooral bij teksten die bijvoorbeeld scrollen of steeds geupdate worden. Start maar eens mIRC op met een volle scherm tekst en wissel tussen de 2 windows. Dan zul je zien dat een heleboel van die rijen text gewoon flikkert. Of zet in een download manager veel downloads aan waarbij de statusbalk ofzo steeds geupdate wordt. Dan flikkeren ze ook, of knipperen; best wel irritant. Voor statische tekst, jah, ziet het er zeer mooi uit, dat moet ik wel toegeven..Appelsap schreef op 26 maart 2004 @ 19:41:
Cleartype is ontworpen voor gebruik bij een LCD.
Zou je dat wat uitgebreider kunnen uitleggen? Ik kom er maar niet achterMet de Dual Hinge.

de grove marnier:Darkvater schreef op 26 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Jah, dat snap ik wel, maar ik vind het niet zo fijn werken, vooral bij teksten die bijvoorbeeld scrollen of steeds geupdate worden. Start maar eens mIRC op met een volle scherm tekst en wissel tussen de 2 windows. Dan zul je zien dat een heleboel van die rijen text gewoon flikkert. Of zet in een download manager veel downloads aan waarbij de statusbalk ofzo steeds geupdate wordt. Dan flikkeren ze ook, of knipperen; best wel irritant. Voor statische tekst, jah, ziet het er zeer mooi uit, dat moet ik wel toegeven
[...]
Zou je dat wat uitgebreider kunnen uitleggen? Ik kom er maar niet achter
-zorg dat het scherm 90graden staat ten opzichte van de ondergrond
-neem een hamer
-geef een ram op de bovenkant van je monitor
-voila, je scherm staat op zn laagste stand
de normale marnier:
-pak het scherm voorzichtig vast, aan de zijkant bijvoorbeeld, of 1 hand op de voet en de ander onder of bovenop het scherm.
-duw het scherm voorzichtig naar boven/beneden
-je scherm is in hoogte versteld
*beeeeep*
Voor hoeveel euri... noem eens een prijs? En welke stad woon je?Darkvater schreef op 23 maart 2004 @ 22:48:
Voor de geinteresseerden:* Darkvater biedt een Iiyama HM903DT Vision Master Pro 454 te koop aan
Helaas werkt manier #1 niet zo lekker. Me scherm geeft helemaal geen beeld meerMewBie schreef op 26 maart 2004 @ 23:28:
[...]
de grove marnier:
...
de normale marnier:
...
wat is daar moelijk aan, dat kan iedereen verzinnen?
Tja, wat is er moeilijk aan? Ik wilde het scherm aanvankelijk wat hoger zetten, maar alles is natuurlijk een beetje stroef en ik wou niet gelijk het scherm kapot maken. In de handleiding op de CD stond daar ook niks over, en ik durfde gewoon niet te experimenteren met zo'n duur scherm.
Je zal nog even moeten wachten, want me schijf moet helaas terug naar Samsung omdat het defect is (niet door bovenstaande methode hoorlordsnow schreef op 27 maart 2004 @ 04:16:
[...]
Voor hoeveel euri... noem eens een prijs? En welke stad woon je?
Even wachten is niet erg - volgende salaris-strookje komt toch pas op de 11eDarkvater schreef op 27 maart 2004 @ 16:12:
Je zal nog even moeten wachten, want me schijf moet helaas terug naar Samsung omdat het defect is (niet door bovenstaande methode hoor). Tot ik me scherm weer terugkrijg, moet ik het dus met mijn oude doen.
'k hoop dat mijn monitor 't zolang uit houdt... soms kijk ik zo [ || ] anders zo [=] en de meeste van de tijd (nog wel) gelukkig gewoon zo [ ]. Al is het beeld wel _super_ wazig. Is ook al een beesie uit '96.. 15" Highscreen van Vobis. 650 florijntjes toendertijd.
[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 27-03-2004 18:38 ]
Verwijderd
Ik heb intussen al 4 stuks Samsung 172X ontvangen van PCVergelijk... allemaal met een dead pixel (nummer 3 zelfs met 2!).
Nu wacht ik op scherm nummer 5...
dus je draait nu quad-screenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
Eventjes een update:
Ik heb intussen al 4 stuks Samsung 172X ontvangen van PCVergelijk... allemaal met een dead pixel (nummer 3 zelfs met 2!).
*beeeeep*
Hehe, die heb ik ooklordsnow schreef op 27 maart 2004 @ 18:36:
[...]
Even wachten is niet erg - volgende salaris-strookje komt toch pas op de 11e
'k hoop dat mijn monitor 't zolang uit houdt... soms kijk ik zo [ || ] anders zo [=] en de meeste van de tijd (nog wel) gelukkig gewoon zo [ ]. Al is het beeld wel _super_ wazig. Is ook al een beesie uit '96.. 15" Highscreen van Vobis. 650 florijntjes toendertijd.
Maar even on topic: het lijkt dus dat de eerste lading schermen (bijna allemaal met kapotte pixels) nog niet op is?
[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 29-03-2004 18:54 ]
Verwijderd

Verwijderd
Zowel met gamen als met andere toepassingen ZEER tevreden over de snelheid en kwaliteit. Mijn bevindingen over de winkel zet ik wel in de survey
Het is wel een duur scherm, want uit frustratie heb ik 1gb high performance "GEIL" geheugen gekocht, een extra switch en nog een 200gb HD erbij
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 08:29 ]
Verwijderd
Wolvie,Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 08:26:
Ik heb mijn 3de scherm binnen, deze keer zonder dode pixels.
Zowel met gamen als met andere toepassingen ZEER tevreden over de snelheid en kwaliteit. Mijn bevindingen over de winkel zet ik wel in de survey
offtopic:
Het is wel een duur scherm, want uit frustratie heb ik 1gb high performance "GEIL" geheugen gekocht, een extra switch en nog een 200gb HD erbij
Waar heb jij je scherm gekocht?
Verwijderd
Ik hoop dat mijn 3e scherm zonder pixelfouten is.
heb ik nog mazzel gehad , met slechts een omruil scherm.Heb net een nieuw pc dus ik was niet gefrustreerd.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 08:26:
Ik heb mijn 3de scherm binnen, deze keer zonder dode pixels.
offtopic:
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Verwijderd
Verwijderd
Even doorbijten, je schijnt er aan te wennen namelijk. Nog even en je wilt niet meer terug naar CRT.als ik mijn muis snel op een neer beweeg voor een stilstaand mannetje zie ik '2' mannetjes staan, ook als ik gewoon heen en weer beweeg wordt het beeld wazig.. is dit altijd zo? want dan vind ik het helemaal niet geschikt voor gamen namelijk...
Verwijderd
speel jij op de native resolutie? Ik heb nog nauwelijks tot geen ghosting gezien. Ik heb geen CS gespeeld, maar wel quake3, mohaa, Far Cry, Call of Duty ect.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:28:
ik heb hem nu aangesloten via een DVI kabel maar heb nog erge last van ghosting, ik speel vooral counter-strike en daar zie je duidelijk dat er ghosting is, als ik mijn muis snel op een neer beweeg voor een stilstaand mannetje zie ik '2' mannetjes staan, ook als ik gewoon heen en weer beweeg wordt het beeld wazig.. is dit altijd zo? want dan vind ik het helemaal niet geschikt voor gamen namelijk...
oh en ik heb hem wel DVI aangesloten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 21:00 ]
Verwijderd
ik speel op 800x600, ik zal even wat andere games spelen en kijken of ik er daarin ook last van heb.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 21:00:
[...]
speel jij op de native resolutie? Ik heb nog nauwelijks tot geen ghosting gezien. Ik heb geen CS gespeeld, maar wel quake3, mohaa, Far Cry, Call of Duty ect.
oh en ik heb hem wel DVI aangesloten

Counterstrike ondersteunt geen 1280x1024BvK P4 schreef op 01 april 2004 @ 22:59:
Je moet natuurlijk wel op de native resolutie van de monitor gaan spelenDan is het ook logisch dat je ghosting ziet. Zet em dus op 1280x1024 en kijk dan nog es. Denk dat het er dan al veel beter uitziet.

Ik speelde het op 1280x960 en helemaal geen ghosting.
Verwijderd
No offence, maar TFT's werken iets anders als een CRT. Ik raad je aan de handleiding eens door te lezenVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:15:
[...]
ik speel op 800x600, ik zal even wat andere games spelen en kijken of ik er daarin ook last van heb.
Zoals je misschien weet heb ik mijn 172x teruggestuurd naar Samsung omdat ik er niet tevreden mee was. Het probleem was dat als ik niet recht tegenover het beeldscherm zat, en er dus in een hoek naar keek (als je recht tegenover zit, al vanaf 20graden naar links), er op een zwarte/donkere achtergrond ietwat links van het midden een grote lichtere vlek te zien was.
Dit kwam doordat de backlight niet overal egaal was. Voor zo'n duur monitor vond ik dit onacceptabel, en ik zag het ook nog eens altijd (kom ik de trap op in mijn kamer, zie ik het gelijk
Ik heb dus op aanraden van de winkel, PC Vergelijk, het scherm teruggestuurd naar Samsung. Krijg ik vandaag een telefoon van de reparatiecentrum:
Ze hebben al 3 keer die scherm nagekeken en kunnen niks vinden wat er aan mankeert. Ik leg het ze nogmaals uit, en dan ziet die oetlul het eindelijk

Sorry hoor, maar ik heb niet een stervensduur scherm gekocht om tegen zo'n lelijke vlek aan te moeten kijken de hele tijd. Ook heb ik nog voordat ik het scherm terugstuurde naar Samsung, een stuk of 10 andere TFT's bekeken op me werk, varierend van dure Eizo 19" TFT tot Dell 17" en goedkope Iiyama's (allemaal TFT's dus), en bij geeneen kon ik een soortgelijk vlek ontdekken. Ik bedoel zelfs de baggere SyncMaster 171s die ik als leenmonitor heb en de randen overal lichter zijn heeft dit niet!
Hierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
Dus, hebben jullie vlekken, en zo ja waar en bij welke hoek?
Nog een plaatje om te verduidelijken wat ik met zo'n vlek bedoel:

zo, plaatje moet het doen
[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 02-04-2004 12:39 ]
oei dat is lullig.Darkvater schreef op 02 april 2004 @ 12:35:
OPROEP AAN ALLE (TROTSE) SAMSUNG 172X EIGENAARS
Sorry hoor, maar ik heb niet een stervensduur scherm gekocht om tegen zo'n lelijke vlek aan te moeten kijken de hele tijd.[/edit]
volgende klinkt misschien dom maar DAT is nu precies de reden waarom ik geen TFT koop. niet omdat ie duur is, maar omdat ie duur is en dat er dan nog (ook al toegestaan) afwijkingen in de pixels kunnen ontstaan of dit soort gezeur.
succes!
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Verwijderd
Ja, ik heb ook wel eens zo'n vlek. Maar dat is alleen als ik bepaalde sites hebHierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
bezocht, en daarna de hand aan mezelf sla.
Mhuwhahaha, geniaal!Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:21:
[...]
Ja, ik heb ook wel eens zo'n vlek. Maar dat is alleen als ik bepaalde sites heb
Verwijderd
Ik heb mijn scherm uit alle hoeken bekeken en ik heb dit absoluut niet...Darkvater schreef op 02 april 2004 @ 12:35:
OPROEP AAN ALLE (TROTSE) SAMSUNG 172X EIGENAARS
Hierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
Nog een plaatje om te verduidelijken wat ik met zo'n vlek bedoel:
[afbeelding]
edit:
zo, plaatje moet het doen
ik zou het scherm er nog een keer melding van maken en het terug kijken.... Want als het scherm veranderd van kleur enof samenstelling, voldoet het niet aan de specificaties van de inkijkhoek.
toch?
Verwijderd
Je bedoelt van het zware ademen, als je met je neus tegen je scherm gedrukt zit en VERGEET de hand aan jezelf te slaan, omdat je probeert op het 1x1 cm schermpje iets te ontdekken???Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:21:
[...]
Ja, ik heb ook wel eens zo'n vlek. Maar dat is alleen als ik bepaalde sites heb
ik snap je niet
Samsung's a real bitch, maar ik heb contact gehad met de winkel, PC Vergelijk, en zij zijn bereid het scherm om te wisselen. Eindelijk wat service
Verwijderd
Gefeliciteert.. kunnen we niet een gezamelijke klachtenbrief maken en deze naar bijvoorbeeld KASSA, RADAR en naar Samsung sturen?Darkvater schreef op 04 april 2004 @ 12:54:
Leuke grappen jongens, maar ik heb een echte vlek, niet door mezelf aangemaakt.
Samsung's a real bitch, maar ik heb contact gehad met de winkel, PC Vergelijk, en zij zijn bereid het scherm om te wisselen. Eindelijk wat service
Ik heb het idee dat samsung de plank nogal misslaat
Pak maar een volledig scherm met 1 kleur en ga er dan voor zitten. Je ziet dan dat het niet egaal gekleurd is. Maar als je _recht_ ervoor gaat zitten heb je het niet tot nauwelijks.
Het gaat dan vooral om de verticale inkijkhoek waar je last van hebt.
Verder heb ik zelf dus ook geen probleem met ghosting. Iig niet meer dan meet mijn crt (een iiyama vmp 451). Ik heb hem wel via dvi aangesloten.
Nee, dat is een andere soort vlek, en is eigenlijk geen vlek, maar een soort 'horizontale band' van lichtere kleur. Dat komt inderdaad doordat hoe TFT's werken. Mijn vlek is speciaalnhimf schreef op 05 april 2004 @ 09:52:
Die "vlek" komt oa door de inkijkhoek en is een probleem van tft's. Ik heb ook dat het scherm niet helemaal egaal is.
Pak maar een volledig scherm met 1 kleur en ga er dan voor zitten. Je ziet dan dat het niet egaal gekleurd is. Maar als je _recht_ ervoor gaat zitten heb je het niet tot nauwelijks.
Het gaat dan vooral om de verticale inkijkhoek waar je last van hebt.
Verder heb ik zelf dus ook geen probleem met ghosting. Iig niet meer dan meet mijn crt (een iiyama vmp 451). Ik heb hem wel via dvi aangesloten.
Verwijderd
Nee, misschien niet. Maar volgens mij zijn wij het er allemaal over eens dat Samsung enorm aan het kloten is atm... en qua service, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid een "big no-no" is...Hielko schreef op 04 april 2004 @ 22:17:
Over zoiets als dit gaat Kass/Rader etc zich echt niet druk maken...
Als je niets zegt tegen Samsung als "doelgroep" dan heb je ook geen recht om te klagen... toch??
Verwijderd
ik wil deze thread zeker niet 'stelen', maar stel mijn vraag liever hier dan onnodig een nieuwe thread te starten.
ik ben reeds een jaar in het bezit van een Samsung Suncmaster 172V 17" TFT (analoge connector, frequenties 60Hz - 70Hz - 72Hz). Nu merk ik (met mijn nieuwe GF5900XT) dat tekst e.d. niet scherp wordt weergegeven aan 72Hz 1280*1024 (native res). Op bepaalde plaatsen op het scherm wel, andere dan weer niet (soort waas). Op 60Hz wordt alles wel perfect weergegeven.
Hoe komt dit? Waarom kan dit scherm aan 70 - 72Hz draaien als het beeld toch op niks trekt ? Er is maar 1 driver-versie beschikbaar (1.0) en ik heb de laatste nvidia drivers ... Wat kan ik nog meer doen ?
mvg
Web Wiper
DVI kabel? of gewoon op 60Hz laten staan, merk je toch niks van
*beeeeep*
Nouja, je gaat dan "maar" 60FPS krijgen in games. Mits Vsync actief isMewBie schreef op 05 april 2004 @ 16:11:
[...]
DVI kabel? of gewoon op 60Hz laten staan, merk je toch niks van
Overigens, ik krijg deze week mijn 172x binnen. Zal mij benieuwen of er een DVI kabel bij zit. De ene review heeft een DVI kabel in de doosch, andere review weer niet. Of is dit een geval van oude versie geen DVI kabel / nieuwe versie wel DVI kabel?
SPANNEND!!
[ Voor 37% gewijzigd door baquelappe op 05-04-2004 17:05 ]
Op de website van Samsung staat alleen maar: "Signaal kabels: VGA", dus ik denk niet dat er een DVI kabel erbij komt te staan. Op die van mij niet, en het service kennende van Samsung zullen ze het in de toekomst ook niet doenbaquelappe schreef op 05 april 2004 @ 17:02:
[...]
Nouja, je gaat dan "maar" 60FPS krijgen in games. Mits Vsync actief is
Overigens, ik krijg deze week mijn 172x binnen. Zal mij benieuwen of er een DVI kabel bij zit. De ene review heeft een DVI kabel in de doosch, andere review weer niet. Of is dit een geval van oude versie geen DVI kabel / nieuwe versie wel DVI kabel?
SPANNEND!!
http://www.3dvelocity.com/reviews/sam172x/box.JPG
De beschreven vlek is op beide schermen niet te zien, en er werden bij mij ook geen DVI kabels meegeleverd.
Living the American Dream
Verwijderd
Een laatste update voor mijn 172X verhaal...Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
Eventjes een update:
Scherm nummer 5 had ook een dead pixel! Na dit te melden aan PCVergelijk hebben ze mij laten weten dat ze mij niet nog een scherm konden toesturen en dat ze het volledige aankoopbedrag gingen terugstorten. Dit vond ik geen goede oplossing aangezien ik dan na 1 maand terug zonder scherm zit!
Na enig heen en weer gemail zijn we tot een akkoord gekomen zodat ik het laatste scherm met de dead pixel kon houden, maar een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen: het prijsverschil bij PCVergelijk tussen een gewone 172X en een exemplaar met dead pixel. De uitbreiding van de standaard dead pixel garantie tot het volledig scherm en de on-site replacement heb ik niet teruggekregen.
Ik ben heel blij dat deze vervelende kwestie nu eindelijk afgehandeld is, zij het dan niet met het gewenste resultaat. PCVergelijk heeft correct gehandeld in het uitvoeren van hun garanties. Het ware misschien wel interessanter voor hen om na het tweede slechte scherm bijvoorbeeld eens een scherm te testen op dead pixels vooraleer het op te sturen...
Verwijderd
ik heb 1 groene hotpixel, op een niet zo storende plaats, maar ik heb wel de 100% pixelgarantie gekocht (niet de on-site, dus als ik het ook 5x moet terugsturen ben ik veel geld kwijt
Schermen die terug komen worden niet direct getest. Ze komen bij elkaar te liggen en eens in de zolveel tijd wordt er getest. Als u 1 a 2 weken wil wachten voordat uw scherm getest zal worden, dan is dat geen probleem.
Dus ik dacht, ik wacht 2 weken, en heb een dode-pixel vrij scherm. Maar nu laten ze mij weten dat ze toch niet testen van tevoren..... Schande! ik blijf wel doorzeuren!
Hadden al deze schermen echt hele dode pixels of gewoon sub-pixels?Een laatste update voor mijn 172X verhaal...
blablabla..
Subpixels vind ik namelijk niet storend maar een zwarte pixel is toch wel lastig..
Ik snap niet echt waar sommige mensen zich druk over lopen te maken met 1 dode subpixel, ik stoor me daar echt niet aan, ik ga daar echt niet de hele dag naar toe kijken ofzo hoor
ok als het 2 of meer dode subpixel worden, of 1 zwarte pixel, dan zou ik ook wel terug sturen, maar kom op mensen: 1 rood/groen/blauw puntje: wat boeit het? Je merkt er nix van man als je een beetje rekening houdt met je wallpaper. In games zie je het sowieso niet, je ziet het alleen in je bios-scherm en als je de pc net opstart

En als pcvergelijk.nl nou al die 5 schermen van jou met 100 euro korting verkoopt wordt het voor mij best wel interessant
Verwijderd
Snap jij dat niet? Als ik een scherm koop, wil ik een goed scherm. Als ik van tevoren weet dat ik een hot of dead pixel krijg, dan koop ik het hele scherm niet.jeroen-v schreef op 06 april 2004 @ 22:33:
[...]
Hadden al deze schermen echt hele dode pixels of gewoon sub-pixels?
Subpixels vind ik namelijk niet storend maar een zwarte pixel is toch wel lastig..
Ik snap niet echt waar sommige mensen zich druk over lopen te maken met 1 dode subpixel, ik stoor me daar echt niet aan, ik ga daar echt niet de hele dag naar toe kijken ofzo hoor![]()
ok als het 2 of meer dode subpixel worden, of 1 zwarte pixel, dan zou ik ook wel terug sturen, maar kom op mensen: 1 rood/groen/blauw puntje: wat boeit het? Je merkt er nix van man als je een beetje rekening houdt met je wallpaper. In games zie je het sowieso niet, je ziet het alleen in je bios-scherm en als je de pc net opstart![]()
En als pcvergelijk.nl nou al die 5 schermen van jou met 100 euro korting verkoopt wordt het voor mij best wel interessant
Aangezien je voor de 172x een flink bedrag neertelt, mag je er ook wel wat van verwachten (vind ik). Das voor mij hetzelfde als een auto, waarbij op het dashboard 1 knoppie niet werkt...onder het mom van "er zitten toch zat knoppies op" De fabrikanten maken van hun probleem het probleem van de consument... en dat vind ik per definitie niet korrect... aangezien schermen met pixel problemen goedkoper worden aangeboden...dat mag toch ook wel iets zeggen... toch?
Want als de schermen zo "goed" zijn, dan zouden ze toch gewoon voor de volle prijs verkocht worden?
En als een leverancier niet wil testen, dan zijn wat mij betreft de kosten voor zijn rekening.. Maargoed, ik heb vooruit lopend op alles wat kon gebeuren het scherm via internet dicht in de buurt gekocht, zo kon ik het met de auto halen. Dat ik iets duurder uit was, dat had ik er wel voor over.
Ook heb ik er best wat extra geduld voor over als de winkel eerst het scherm checkt voordat die het opstuurt (4launch in mijn geval). Ik wacht ook nog geduldig, dat heb ik wel over voor een goedwerkend product van deze prijsklasse.
Ik snap wel dat jij een pixel-perfect scherm wilt, maar het is heel persoonlijk hoe erg iemand het vind als er een kapotte subpixel in zit. Persoonlijk ben ik allang blij als er zo'n monitor met SUPER design op mijn bureau staatVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 00:21:
[...]
Snap jij dat niet? Als ik een scherm koop, blablabla.
(Ik zit nu met een Target 13" (gemeten) CRT uit 1990 ofzo, die alleen 800x600 60 hz. kan en kraakt, trilt, piept, onscherp al die shit, dus die mag wel es vervangen worden

*beeeeep*
Iemand die dit ook weet van de 172x versie die 4launch verkoopt? Anders bestel ik hem ook via die zaak! Toch wel relaxed die pixelgarantie! Van tevoren controleren i.p.v. terugsturen!
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
De 16ms versie is nooit in Europa op de markt gebracht, deze was alleen opgestuurd als review sample.Viper2k1 schreef op 07 april 2004 @ 19:35:
Even een vraagje tussendoor: Zijn we het er nu over eens dat de 172x die in Nederland te verkrijgen is wel de 12ms en niet de 16ms versie is?
Iemand die dit ook weet van de 172x versie die 4launch verkoopt? Anders bestel ik hem ook via die zaak! Toch wel relaxed die pixelgarantie! Van tevoren controleren i.p.v. terugsturen!
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
in de meeste review samples zat zelfs een 25ms schermMetroidPrime schreef op 07 april 2004 @ 20:56:
[...]
De 16ms versie is nooit in Europa op de markt gebracht, deze was alleen opgestuurd als review sample.
*beeeeep*
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Verwijderd
http://www.pcvergelijk.nl/showart.aspx?idx=59
Dit topic is gesloten.