Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45
lordsnow schreef op 27 maart 2004 @ 18:36:
[...]

Even wachten is niet erg - volgende salaris-strookje komt toch pas op de 11e :P

'k hoop dat mijn monitor 't zolang uit houdt... soms kijk ik zo [ || ] anders zo [=] en de meeste van de tijd (nog wel) gelukkig gewoon zo [ ]. Al is het beeld wel _super_ wazig. Is ook al een beesie uit '96.. 15" Highscreen van Vobis. 650 florijntjes toendertijd.
Hehe, die heb ik ook :P. Zit ik nu achter mijn "15 Highscreen (MS 15AX) aangezien mijn CTX pr705f kapot is gegaan na 4 jaar zeer trouwe dienst. Hoort eigenlijk niet, toendertijd in 2000 geloof ik iets van 1150 Fl voor neer geteld :(.

Maar even on topic: het lijkt dus dat de eerste lading schermen (bijna allemaal met kapotte pixels) nog niet op is? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 29-03-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu het scherm binnen, helaas heb ik enorme last van morphing... komt dit omdat ik niet aangesloten zit via DVI omdat ik nog geen kabel heb? hopelijk wel anders gaat dit beeldje direct terug... ook nog 1 dode pixel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is morphing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 3de scherm binnen, deze keer zonder dode pixels.
Zowel met gamen als met andere toepassingen ZEER tevreden over de snelheid en kwaliteit. Mijn bevindingen over de winkel zet ik wel in de survey

offtopic:
Het is wel een duur scherm, want uit frustratie heb ik 1gb high performance "GEIL" geheugen gekocht, een extra switch en nog een 200gb HD erbij

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel dus ghosting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 08:26:
Zowel met gamen als met andere toepassingen ZEER tevreden over de snelheid en kwaliteit. Mijn bevindingen over de winkel zet ik wel in de survey

offtopic:
Het is wel een duur scherm, want uit frustratie heb ik 1gb high performance "GEIL" geheugen gekocht, een extra switch en nog een 200gb HD erbij
Wolvie,

Waar heb jij je scherm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is mijn eerste scherm omgeruild voor een andere omdat het een groen hotpixel bevatte. Nu heb ik alweer een blauwe hotpixel. Morgen ga ik deze weer terug opsturen (uiterraard op kosten van winkel)

Ik hoop dat mijn 3e scherm zonder pixelfouten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 15:02:
[...]

Wolvie,

Waar heb jij je scherm gekocht?
Bij Comptechworld, zoek maar in de survey op, daar staat mijn hele verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 08:26:

offtopic:
heb ik nog mazzel gehad , met slechts een omruil scherm.Heb net een nieuw pc dus ik was niet gefrustreerd. :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC was ook pas een paar maanden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nu aangesloten via een DVI kabel maar heb nog erge last van ghosting, ik speel vooral counter-strike en daar zie je duidelijk dat er ghosting is, als ik mijn muis snel op een neer beweeg voor een stilstaand mannetje zie ik '2' mannetjes staan, ook als ik gewoon heen en weer beweeg wordt het beeld wazig.. is dit altijd zo? want dan vind ik het helemaal niet geschikt voor gamen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn muis snel op een neer beweeg voor een stilstaand mannetje zie ik '2' mannetjes staan, ook als ik gewoon heen en weer beweeg wordt het beeld wazig.. is dit altijd zo? want dan vind ik het helemaal niet geschikt voor gamen namelijk...
Even doorbijten, je schijnt er aan te wennen namelijk. Nog even en je wilt niet meer terug naar CRT. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:28:
ik heb hem nu aangesloten via een DVI kabel maar heb nog erge last van ghosting, ik speel vooral counter-strike en daar zie je duidelijk dat er ghosting is, als ik mijn muis snel op een neer beweeg voor een stilstaand mannetje zie ik '2' mannetjes staan, ook als ik gewoon heen en weer beweeg wordt het beeld wazig.. is dit altijd zo? want dan vind ik het helemaal niet geschikt voor gamen namelijk...
speel jij op de native resolutie? Ik heb nog nauwelijks tot geen ghosting gezien. Ik heb geen CS gespeeld, maar wel quake3, mohaa, Far Cry, Call of Duty ect.
oh en ik heb hem wel DVI aangesloten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 21:00:
[...]

speel jij op de native resolutie? Ik heb nog nauwelijks tot geen ghosting gezien. Ik heb geen CS gespeeld, maar wel quake3, mohaa, Far Cry, Call of Duty ect.
oh en ik heb hem wel DVI aangesloten
ik speel op 800x600, ik zal even wat andere games spelen en kijken of ik er daarin ook last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Je moet natuurlijk wel op de native resolutie van de monitor gaan spelen :X Dan is het ook logisch dat je ghosting ziet. Zet em dus op 1280x1024 en kijk dan nog es. Denk dat het er dan al veel beter uitziet.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

BvK P4 schreef op 01 april 2004 @ 22:59:
Je moet natuurlijk wel op de native resolutie van de monitor gaan spelen :X Dan is het ook logisch dat je ghosting ziet. Zet em dus op 1280x1024 en kijk dan nog es. Denk dat het er dan al veel beter uitziet.
Counterstrike ondersteunt geen 1280x1024 :X
Ik speelde het op 1280x960 en helemaal geen ghosting.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:15:
[...]

ik speel op 800x600, ik zal even wat andere games spelen en kijken of ik er daarin ook last van heb.
No offence, maar TFT's werken iets anders als een CRT. Ik raad je aan de handleiding eens door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

OPROEP AAN ALLE (TROTSE) SAMSUNG 172X EIGENAARS

Zoals je misschien weet heb ik mijn 172x teruggestuurd naar Samsung omdat ik er niet tevreden mee was. Het probleem was dat als ik niet recht tegenover het beeldscherm zat, en er dus in een hoek naar keek (als je recht tegenover zit, al vanaf 20graden naar links), er op een zwarte/donkere achtergrond ietwat links van het midden een grote lichtere vlek te zien was.
Dit kwam doordat de backlight niet overal egaal was. Voor zo'n duur monitor vond ik dit onacceptabel, en ik zag het ook nog eens altijd (kom ik de trap op in mijn kamer, zie ik het gelijk :( ).

Ik heb dus op aanraden van de winkel, PC Vergelijk, het scherm teruggestuurd naar Samsung. Krijg ik vandaag een telefoon van de reparatiecentrum:
Ze hebben al 3 keer die scherm nagekeken en kunnen niks vinden wat er aan mankeert. Ik leg het ze nogmaals uit, en dan ziet die oetlul het eindelijk 8)7 . Maar vindt hij, en later z'n chef die hij erbij had geroepen, dat dit binnen de specificaties valt, het gewoon vaak voorkomt bij (bijna) alle TFT schermen, en ik maar niet van de zijkant tegen de scherm aan moet kijken, maar gewoon recht voor! 8)7 Ze willen het dus niet omwisselen!

Sorry hoor, maar ik heb niet een stervensduur scherm gekocht om tegen zo'n lelijke vlek aan te moeten kijken de hele tijd. Ook heb ik nog voordat ik het scherm terugstuurde naar Samsung, een stuk of 10 andere TFT's bekeken op me werk, varierend van dure Eizo 19" TFT tot Dell 17" en goedkope Iiyama's (allemaal TFT's dus), en bij geeneen kon ik een soortgelijk vlek ontdekken. Ik bedoel zelfs de baggere SyncMaster 171s die ik als leenmonitor heb en de randen overal lichter zijn heeft dit niet!

Hierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
Dus, hebben jullie vlekken, en zo ja waar en bij welke hoek?

Nog een plaatje om te verduidelijken wat ik met zo'n vlek bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/temp/samsung172x.gif

edit:
zo, plaatje moet het doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Darkvater op 02-04-2004 12:39 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:43
heb zonet eens goed gekeken, maar die vlek is echt niet te zien hier... ze zijn dus maar wat aant kloten daar bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Darkvater schreef op 02 april 2004 @ 12:35:

Sorry hoor, maar ik heb niet een stervensduur scherm gekocht om tegen zo'n lelijke vlek aan te moeten kijken de hele tijd.[/edit]
oei dat is lullig.

volgende klinkt misschien dom maar DAT is nu precies de reden waarom ik geen TFT koop. niet omdat ie duur is, maar omdat ie duur is en dat er dan nog (ook al toegestaan) afwijkingen in de pixels kunnen ontstaan of dit soort gezeur.

succes!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
Ja, ik heb ook wel eens zo'n vlek. Maar dat is alleen als ik bepaalde sites heb
bezocht, en daarna de hand aan mezelf sla. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
haha daar is over nagedacht :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:21:
[...]

Mhuwhahaha, geniaal! _/-\o_ Dit moest ik gewoon ff kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 02 april 2004 @ 12:35:

Nog een plaatje om te verduidelijken wat ik met zo'n vlek bedoel:
[afbeelding]

edit:
zo, plaatje moet het doen :)
Ik heb mijn scherm uit alle hoeken bekeken en ik heb dit absoluut niet...

ik zou het scherm er nog een keer melding van maken en het terug kijken.... Want als het scherm veranderd van kleur enof samenstelling, voldoet het niet aan de specificaties van de inkijkhoek.

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:21:
[...]

Je bedoelt van het zware ademen, als je met je neus tegen je scherm gedrukt zit en VERGEET de hand aan jezelf te slaan, omdat je probeert op het 1x1 cm schermpje iets te ontdekken???

ik snap je niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Leuke grappen jongens, maar ik heb een echte vlek, niet door mezelf aangemaakt :).

Samsung's a real bitch, maar ik heb contact gehad met de winkel, PC Vergelijk, en zij zijn bereid het scherm om te wisselen. Eindelijk wat service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 04 april 2004 @ 12:54:
Leuke grappen jongens, maar ik heb een echte vlek, niet door mezelf aangemaakt :).

Samsung's a real bitch, maar ik heb contact gehad met de winkel, PC Vergelijk, en zij zijn bereid het scherm om te wisselen. Eindelijk wat service :)
Gefeliciteert.. kunnen we niet een gezamelijke klachtenbrief maken en deze naar bijvoorbeeld KASSA, RADAR en naar Samsung sturen?
Ik heb het idee dat samsung de plank nogal misslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
Over zoiets als dit gaat Kass/Rader etc zich echt niet druk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Die "vlek" komt oa door de inkijkhoek en is een probleem van tft's. Ik heb ook dat het scherm niet helemaal egaal is.
Pak maar een volledig scherm met 1 kleur en ga er dan voor zitten. Je ziet dan dat het niet egaal gekleurd is. Maar als je _recht_ ervoor gaat zitten heb je het niet tot nauwelijks.
Het gaat dan vooral om de verticale inkijkhoek waar je last van hebt.

Verder heb ik zelf dus ook geen probleem met ghosting. Iig niet meer dan meet mijn crt (een iiyama vmp 451). Ik heb hem wel via dvi aangesloten.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

nhimf schreef op 05 april 2004 @ 09:52:
Die "vlek" komt oa door de inkijkhoek en is een probleem van tft's. Ik heb ook dat het scherm niet helemaal egaal is.
Pak maar een volledig scherm met 1 kleur en ga er dan voor zitten. Je ziet dan dat het niet egaal gekleurd is. Maar als je _recht_ ervoor gaat zitten heb je het niet tot nauwelijks.
Het gaat dan vooral om de verticale inkijkhoek waar je last van hebt.

Verder heb ik zelf dus ook geen probleem met ghosting. Iig niet meer dan meet mijn crt (een iiyama vmp 451). Ik heb hem wel via dvi aangesloten.
Nee, dat is een andere soort vlek, en is eigenlijk geen vlek, maar een soort 'horizontale band' van lichtere kleur. Dat komt inderdaad doordat hoe TFT's werken. Mijn vlek is speciaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 04 april 2004 @ 22:17:
Over zoiets als dit gaat Kass/Rader etc zich echt niet druk maken...
Nee, misschien niet. Maar volgens mij zijn wij het er allemaal over eens dat Samsung enorm aan het kloten is atm... en qua service, klantvriendelijkheid en klantgerichtheid een "big no-no" is...

Als je niets zegt tegen Samsung als "doelgroep" dan heb je ook geen recht om te klagen... toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik wil deze thread zeker niet 'stelen', maar stel mijn vraag liever hier dan onnodig een nieuwe thread te starten.

ik ben reeds een jaar in het bezit van een Samsung Suncmaster 172V 17" TFT (analoge connector, frequenties 60Hz - 70Hz - 72Hz). Nu merk ik (met mijn nieuwe GF5900XT) dat tekst e.d. niet scherp wordt weergegeven aan 72Hz 1280*1024 (native res). Op bepaalde plaatsen op het scherm wel, andere dan weer niet (soort waas). Op 60Hz wordt alles wel perfect weergegeven.

Hoe komt dit? Waarom kan dit scherm aan 70 - 72Hz draaien als het beeld toch op niks trekt ? Er is maar 1 driver-versie beschikbaar (1.0) en ik heb de laatste nvidia drivers ... Wat kan ik nog meer doen ?

mvg
Web Wiper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
DVI kabel? of gewoon op 60Hz laten staan, merk je toch niks van

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
MewBie schreef op 05 april 2004 @ 16:11:
[...]

DVI kabel? of gewoon op 60Hz laten staan, merk je toch niks van
Nouja, je gaat dan "maar" 60FPS krijgen in games. Mits Vsync actief is :)

Overigens, ik krijg deze week mijn 172x binnen. Zal mij benieuwen of er een DVI kabel bij zit. De ene review heeft een DVI kabel in de doosch, andere review weer niet. Of is dit een geval van oude versie geen DVI kabel / nieuwe versie wel DVI kabel?

SPANNEND!! :)

[ Voor 37% gewijzigd door baquelappe op 05-04-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

baquelappe schreef op 05 april 2004 @ 17:02:
[...]

Nouja, je gaat dan "maar" 60FPS krijgen in games. Mits Vsync actief is :)

Overigens, ik krijg deze week mijn 172x binnen. Zal mij benieuwen of er een DVI kabel bij zit. De ene review heeft een DVI kabel in de doosch, andere review weer niet. Of is dit een geval van oude versie geen DVI kabel / nieuwe versie wel DVI kabel?

SPANNEND!! :)
Op de website van Samsung staat alleen maar: "Signaal kabels: VGA", dus ik denk niet dat er een DVI kabel erbij komt te staan. Op die van mij niet, en het service kennende van Samsung zullen ze het in de toekomst ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Vreemd, ik zag ze echt liggen bij sommige reviews. Neem deze dan:

http://www.3dvelocity.com/reviews/sam172x/box.JPG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik ben sinds kort de eigenaar van twee van deze schermen (nou ja, 1 dan, de andere is van mijn vriendin :> ).

De beschreven vlek is op beide schermen niet te zien, en er werden bij mij ook geen DVI kabels meegeleverd.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:

Eventjes een update:

Ik heb intussen al 4 stuks Samsung 172X ontvangen van PCVergelijk... allemaal met een dead pixel (nummer 3 zelfs met 2!).

Nu wacht ik op scherm nummer 5... ;(
Een laatste update voor mijn 172X verhaal...

Scherm nummer 5 had ook een dead pixel! Na dit te melden aan PCVergelijk hebben ze mij laten weten dat ze mij niet nog een scherm konden toesturen en dat ze het volledige aankoopbedrag gingen terugstorten. Dit vond ik geen goede oplossing aangezien ik dan na 1 maand terug zonder scherm zit!

Na enig heen en weer gemail zijn we tot een akkoord gekomen zodat ik het laatste scherm met de dead pixel kon houden, maar een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen: het prijsverschil bij PCVergelijk tussen een gewone 172X en een exemplaar met dead pixel. De uitbreiding van de standaard dead pixel garantie tot het volledig scherm en de on-site replacement heb ik niet teruggekregen.

Ik ben heel blij dat deze vervelende kwestie nu eindelijk afgehandeld is, zij het dan niet met het gewenste resultaat. PCVergelijk heeft correct gehandeld in het uitvoeren van hun garanties. Het ware misschien wel interessanter voor hen om na het tweede slechte scherm bijvoorbeeld eens een scherm te testen op dead pixels vooraleer het op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
in andere woorden: je dead pixel garantie gaf dus geen garantie uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, al 5 keer een scherm op sturen en nog niet goed? Wordt het dan niet eens tijd dat zo'n zaak de monitor éérst even zelf bekijkt voordat ze 'm opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12
daar ben ik nu precies mee bezig.

ik heb 1 groene hotpixel, op een niet zo storende plaats, maar ik heb wel de 100% pixelgarantie gekocht (niet de on-site, dus als ik het ook 5x moet terugsturen ben ik veel geld kwijt :( ). Ik heb een tijd lopen zeuren over de e-mail, of ze misschien niet konden testen alvorens het scherm op te sturen, wat zij aanvankelijk niet deden, maar na aandringen vertelden ze mij het volgende:

Schermen die terug komen worden niet direct getest. Ze komen bij elkaar te liggen en eens in de zolveel tijd wordt er getest. Als u 1 a 2 weken wil wachten voordat uw scherm getest zal worden, dan is dat geen probleem.

Dus ik dacht, ik wacht 2 weken, en heb een dode-pixel vrij scherm. Maar nu laten ze mij weten dat ze toch niet testen van tevoren..... Schande! ik blijf wel doorzeuren! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Een laatste update voor mijn 172X verhaal...
blablabla..
Hadden al deze schermen echt hele dode pixels of gewoon sub-pixels?
Subpixels vind ik namelijk niet storend maar een zwarte pixel is toch wel lastig..
Ik snap niet echt waar sommige mensen zich druk over lopen te maken met 1 dode subpixel, ik stoor me daar echt niet aan, ik ga daar echt niet de hele dag naar toe kijken ofzo hoor :S

ok als het 2 of meer dode subpixel worden, of 1 zwarte pixel, dan zou ik ook wel terug sturen, maar kom op mensen: 1 rood/groen/blauw puntje: wat boeit het? Je merkt er nix van man als je een beetje rekening houdt met je wallpaper. In games zie je het sowieso niet, je ziet het alleen in je bios-scherm en als je de pc net opstart :X

En als pcvergelijk.nl nou al die 5 schermen van jou met 100 euro korting verkoopt wordt het voor mij best wel interessant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen-v schreef op 06 april 2004 @ 22:33:
[...]

Hadden al deze schermen echt hele dode pixels of gewoon sub-pixels?
Subpixels vind ik namelijk niet storend maar een zwarte pixel is toch wel lastig..
Ik snap niet echt waar sommige mensen zich druk over lopen te maken met 1 dode subpixel, ik stoor me daar echt niet aan, ik ga daar echt niet de hele dag naar toe kijken ofzo hoor :S

ok als het 2 of meer dode subpixel worden, of 1 zwarte pixel, dan zou ik ook wel terug sturen, maar kom op mensen: 1 rood/groen/blauw puntje: wat boeit het? Je merkt er nix van man als je een beetje rekening houdt met je wallpaper. In games zie je het sowieso niet, je ziet het alleen in je bios-scherm en als je de pc net opstart :X

En als pcvergelijk.nl nou al die 5 schermen van jou met 100 euro korting verkoopt wordt het voor mij best wel interessant >:)
Snap jij dat niet? Als ik een scherm koop, wil ik een goed scherm. Als ik van tevoren weet dat ik een hot of dead pixel krijg, dan koop ik het hele scherm niet.
Aangezien je voor de 172x een flink bedrag neertelt, mag je er ook wel wat van verwachten (vind ik). Das voor mij hetzelfde als een auto, waarbij op het dashboard 1 knoppie niet werkt...onder het mom van "er zitten toch zat knoppies op" De fabrikanten maken van hun probleem het probleem van de consument... en dat vind ik per definitie niet korrect... aangezien schermen met pixel problemen goedkoper worden aangeboden...dat mag toch ook wel iets zeggen... toch?
Want als de schermen zo "goed" zijn, dan zouden ze toch gewoon voor de volle prijs verkocht worden?

En als een leverancier niet wil testen, dan zijn wat mij betreft de kosten voor zijn rekening.. Maargoed, ik heb vooruit lopend op alles wat kon gebeuren het scherm via internet dicht in de buurt gekocht, zo kon ik het met de auto halen. Dat ik iets duurder uit was, dat had ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05
ik vind ook dat als je een scherm koopt je ervan uit gaat dat er geen defecten aan zitten. Zo doe ik ook mijn aankopen in een gewone winkel. Ik zie echter ook de praktische kant daaraan voor online-verkopers, die toch meestal een stuk goedkoper zijn dan fysieke winkels en daarom vind ik de zgn. 'dode pixel garantie' een best redelijke oplossing. (50 euro voor een 550 euro scherm).

Ook heb ik er best wat extra geduld voor over als de winkel eerst het scherm checkt voordat die het opstuurt (4launch in mijn geval). Ik wacht ook nog geduldig, dat heb ik wel over voor een goedwerkend product van deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:10
Ik wacht geduldig met je mee, ook bij 4launch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 00:21:
[...]
Snap jij dat niet? Als ik een scherm koop, blablabla.
Ik snap wel dat jij een pixel-perfect scherm wilt, maar het is heel persoonlijk hoe erg iemand het vind als er een kapotte subpixel in zit. Persoonlijk ben ik allang blij als er zo'n monitor met SUPER design op mijn bureau staat :D, en dan boeit het mij echt niet dat daar zo'n piepklein gekleurd stipje te zien is, bij games (belangrijkste voor mij) valt het toch niet op, en dit is een super game-scherm als ik dit zo lees.

(Ik zit nu met een Target 13" (gemeten) CRT uit 1990 ofzo, die alleen 800x600 60 hz. kan en kraakt, trilt, piept, onscherp al die shit, dus die mag wel es vervangen worden :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
ik mag er zaterdag aan geloven :P dan ga ik mijn 172X ophalen bij Informatique, uiteraard met extra garantie

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Even een vraagje tussendoor: Zijn we het er nu over eens dat de 172x die in Nederland te verkrijgen is wel de 12ms en niet de 16ms versie is?
Iemand die dit ook weet van de 172x versie die 4launch verkoopt? Anders bestel ik hem ook via die zaak! Toch wel relaxed die pixelgarantie! Van tevoren controleren i.p.v. terugsturen!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Viper2k1 schreef op 07 april 2004 @ 19:35:
Even een vraagje tussendoor: Zijn we het er nu over eens dat de 172x die in Nederland te verkrijgen is wel de 12ms en niet de 16ms versie is?
Iemand die dit ook weet van de 172x versie die 4launch verkoopt? Anders bestel ik hem ook via die zaak! Toch wel relaxed die pixelgarantie! Van tevoren controleren i.p.v. terugsturen!
De 16ms versie is nooit in Europa op de markt gebracht, deze was alleen opgestuurd als review sample.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
MetroidPrime schreef op 07 april 2004 @ 20:56:
[...]

De 16ms versie is nooit in Europa op de markt gebracht, deze was alleen opgestuurd als review sample.
in de meeste review samples zat zelfs een 25ms scherm

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Maar nu zijn het dan toch echt 12 ms schermen? Neem aan van wel als bedrijven en Samsung zelf er mee lopen te adverteren!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die geinterreseerd die van plan is om een Samsung 172X te kopen. Je kan hem binnenkort vergelijken bij Pc Vergelijk met andere 12ms schermen. Ze gaan een show houden met TFT monitoren staat op hun website.

http://www.pcvergelijk.nl/showart.aspx?idx=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic zit alweer ruim boven de 500 posts. Mocht iemand plannen hebben om een nette nieuwe startpost te maken, ga je gang :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.