OPROEP AAN ALLE (TROTSE) SAMSUNG 172X EIGENAARS
Zoals je misschien weet heb ik mijn 172x teruggestuurd naar Samsung omdat ik er niet tevreden mee was. Het probleem was dat als ik niet recht tegenover het beeldscherm zat, en er dus in een hoek naar keek (als je recht tegenover zit, al vanaf 20graden naar links), er op een zwarte/donkere achtergrond ietwat links van het midden een grote lichtere vlek te zien was.
Dit kwam doordat de backlight niet overal egaal was. Voor zo'n duur monitor vond ik dit onacceptabel, en ik zag het ook nog eens altijd (kom ik de trap op in mijn kamer, zie ik het gelijk

).
Ik heb dus op aanraden van de winkel, PC Vergelijk, het scherm teruggestuurd naar Samsung. Krijg ik vandaag een telefoon van de reparatiecentrum:
Ze hebben al 3 keer die scherm nagekeken en kunnen niks vinden wat er aan mankeert. Ik leg het ze nogmaals uit, en dan ziet die oetlul het eindelijk

. Maar vindt hij, en later z'n chef die hij erbij had geroepen, dat dit
binnen de specificaties valt, het gewoon vaak voorkomt bij (bijna) alle TFT schermen, en ik maar niet van de zijkant tegen de scherm aan moet kijken, maar gewoon recht voor!

Ze willen het dus niet omwisselen!
Sorry hoor, maar ik heb niet een stervensduur scherm gekocht om tegen zo'n lelijke vlek aan te moeten kijken de hele tijd. Ook heb ik nog voordat ik het scherm terugstuurde naar Samsung, een stuk of 10 andere TFT's bekeken op me werk, varierend van dure Eizo 19" TFT tot Dell 17" en goedkope Iiyama's (allemaal TFT's dus), en bij geeneen kon ik een soortgelijk vlek ontdekken. Ik bedoel zelfs de baggere SyncMaster 171s die ik als leenmonitor heb en de randen overal lichter zijn heeft dit niet!
Hierbij mijn oproep dus aan jullie om ook te kijken of jullie dit euvel hebben. Meld alsjeblieft van ja of nee, want dit kan niet normaal zijn, vooral bij zo'n duur scherm.
Dus, hebben jullie vlekken, en zo ja waar en bij welke hoek?
Nog een plaatje om te verduidelijken wat ik met zo'n vlek bedoel:
edit:
zo, plaatje moet het doen

[
Voor 6% gewijzigd door
Darkvater op 02-04-2004 12:39
]