Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Erg interessant topic!

Wat ik alleen niet snap is het gezeur over ghosting. Ben nu bijna een jaar in het bezit van een Samsung 171N en heb nergens LAST van. Ik zeg niet dat er geen ghosting is, maar ik heb er gewoon geen last van. Het is echt niet zo dat je hele beeld ineens wazig wordt als je UT2003 aan het spelen bent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 11:06
Ik denk wel dat de meeste mensen niet weten wat ghosting is...
Gosting komt nl (bijna) niet meer voor, men gebruikt gewoonweg ghosting voor alles wat op ghosting kan lijken.

edit: effe gezocht naar de uitleg die ik ooit gelezen had en heb 'em gevonden ;)
-> heel die pagina is eigenlijk wel interessant om te lezen!
Perhaps almost half of the people we talk to misinterpret ghosting. By definition from the VESA Flat Panel Display Manual, ghosting is actually the problem of interference over the signal, which results in an "echoed" image. However, misuse has somewhat skewed the word’s definition to also mean problems due to poor response times. To make matters more confusing, ghosting in the signal sense of the word and in the response sense are very hard to tell apart sometimes (especially if you don’t know what to look for).
http://www.upandrunning.b...hnology/lcdtechnology.htm

[ Voor 78% gewijzigd door somnus op 03-12-2003 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Somnus schreef op 03 december 2003 @ 01:20:
Ik denk wel dat de meeste mensen niet weten wat ghosting is...
Gosting komt nl (bijna) niet meer voor, men gebruikt gewoonweg ghosting voor alles wat op ghosting kan lijken.

edit: effe gezocht naar de uitleg die ik ooit gelezen had en heb 'em gevonden ;)
-> heel die pagina is eigenlijk wel interessant om te lezen!

[...]

http://www.upandrunning.b...hnology/lcdtechnology.htm
Ghosting komt wel degelijk voor en nog vaak ook.
Voorbeeld:
Een collega heeft recentelijk de 172T gekocht (naja recentelijk... september) en daar had je dus wel last van ghosting, want als je bijv de letters zag op het scherm, dan zag je dat ze een soort van schaduw hadden (de pixels naast de letters hadden een donkere kleur en waren dus niet meer wit), maar zodra de dvi kabel eraan werkd gehangen, zag je helemaal geen ghosting meer en was het echt 100% scherp (vele malen scherper dan een crt)
Dus om zou te zeggen dat ghosting niet of nauwelijks meer voorkomt is onzin.
Maar als ik zo lees over die Dell, dank ik maar dat ik ga sparen, want een echte 24 bits scherm is natuurlijk beter.
Ik hoop eigenlijk dat ze heel misschien toch een 24bits panel in die 172X gaan stoppen (zeker dat het nog minimaal 2 maanden duurt voordat hij op de markt komt)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 13:04:
Het is inderdaad schandelijk van samsung maar het enige wat je als klant kan doen, is niets kopen van samsung. Ga jij uit princiepe niet de 172x kopen als het een superscherm blijkt te zijn? ik niet.
Samsung is een groot bedrijf. De beleidsmakers smeden snode plannen en de PR afdeling moet lastige vragen zien te beantwoorden, Dat is bij Iilyama niet anders hoor.

Maargoed, Wat zijn de specs dan van die goede 20" schermen die uit gaan komen?

groeten,

Arno
De eerste reviews van 20" schermen druppelen binnen, van Dell, Philips, Eizo.
Ik heb het nieuws volgens mij op tweakers gelezen, dus het moet redelijk eenvoudig te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op 03 december 2003 @ 00:45:
Erg interessant topic!

Wat ik alleen niet snap is het gezeur over ghosting. Ben nu bijna een jaar in het bezit van een Samsung 171N en heb nergens LAST van. Ik zeg niet dat er geen ghosting is, maar ik heb er gewoon geen last van. Het is echt niet zo dat je hele beeld ineens wazig wordt als je UT2003 aan het spelen bent ofzo.
Klopt ongetwijfeld, maar de 171N is niet hetzelfde scherm als de 172x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
tjonge, jonge nu wordt het weer januari, februari. Deze TFT is in Mei al aangekondigt, aan de andere kant van de plas wordt er al mee getest en hier wordt hij eerst in November, dan in December en nu weer later geleverd. Kom op Samsung! Jullie zijn hier een flinke plank aan het misslaan. Misschien dat we die gasten van Samsung eens een linkje moeten sturen van dit forum, zodat ze zien hoeveel potentiele kopers ze hier mee aan het verliezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
mughato schreef op 04 december 2003 @ 20:38:
tjonge, jonge nu wordt het weer januari, februari. Deze TFT is in Mei al aangekondigt, aan de andere kant van de plas wordt er al mee getest en hier wordt hij eerst in November, dan in December en nu weer later geleverd. Kom op Samsung! Jullie zijn hier een flinke plank aan het misslaan. Misschien dat we die gasten van Samsung eens een linkje moeten sturen van dit forum, zodat ze zien hoeveel potentiele kopers ze hier mee aan het verliezen zijn.
heeft geen nut, ik heb het ze ook al een keer proberen te vertellen. ze zijn daar gewoon blind ofzo... zonde, heel erg zonde. maandag maar ff aan me pa vragen wat een sony via zn werk kost :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shannara
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 20:46
Nog even ter aanvulling. Hier is weer een ERG positieve beoordeling van de 172X:
http://www.futurelooks.com/display.php?i=224&p=1

Waarbij de volgende voordelen worden genoemd:

- Decent for Gaming
- Thin, Narrow Design
- Impressive 500:1 contrast ratio and 12ms response time
- Superb, Clear, Vivid Colours
- Wall-mountable
- Digtal and Analog Connections
- Space Saving
- Power friendly (requires less power than a CRT)
- No Eye Strain

Maar of het daar nou echt allemaal duidelijker van wordt.... :?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55
Shannara schreef op 09 december 2003 @ 00:00:
Nog even ter aanvulling. Hier is weer een ERG positieve beoordeling van de 172X:
http://www.futurelooks.com/display.php?i=224&p=1

Waarbij de volgende voordelen worden genoemd:

- Decent for Gaming
- Thin, Narrow Design
- Impressive 500:1 contrast ratio and 12ms response time
- Superb, Clear, Vivid Colours
- Wall-mountable
- Digtal and Analog Connections
- Space Saving
- Power friendly (requires less power than a CRT)
- No Eye Strain

Maar of het daar nou echt allemaal duidelijker van wordt.... :?
erg positief idd... Je zou zeggen dat tom het scherm en/of de videokaart totaal verkeerd had ingesteld. Maar is dit scherm nu al eens een keer verkrijgbaar?

Verwijderd

Hier wordt weer melding gemaakt van 12ms, terwijl Samsung aangeeft dat het een 16ms scherm is. Weet iemand hoe het nu precies zit?

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 11:54:
Hier wordt weer melding gemaakt van 12ms, terwijl Samsung aangeeft dat het een 16ms scherm is. Weet iemand hoe het nu precies zit?
Volgens mij is dat al ergens in dit topic besproken, maar het kwam er op neer dat bij de 12 ms de tijd dat de pixel minimaal aan moet staan NIET wordt meegerekend.

Verwijderd

BoKToR schreef op 11 december 2003 @ 12:11:
[...]

Volgens mij is dat al ergens in dit topic besproken, maar het kwam er op neer dat bij de 12 ms de tijd dat de pixel minimaal aan moet staan NIET wordt meegerekend.
Dat heb ik ook gelezen.

Maar dit scherm is dus helemaal niet 12ms. Het is 16ms. Als je dan als fabrikant zegt dat het 12ms is, dan ben je fout bezig.

Daar was eigenlijk mijn verwarring ook over. In de review staat 12ms. Hebben ze dat nu van Samsung of niet. Ik meen dat in een van de posts in deze thread door Samsung is aangegeven dat het een 16ms scherm is.

Als dit van Samsong komt, dan vind ik dat een zeer kwalijke zaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
hier wordt dan weer voor de 16ms de rise & fall time vermeld en niet de eerder genoemde 'flight' time... 8)7
maar toch ook andere niet eerder vermelde gegevens worden hier gegeven.
Nog meer onduidelijkheid. :'(
Wij zijn er van op de hoogte dat de specificaties op de samsung website
in Canada verschillen met de Benelux.
Waarschijnelijk ligt het verschil in responstijd tussen de Canadese en de Nederlandse site aan het verschil in intepretatie van deze responstijd.
12ms (USA) en de 16ms (Benelux)

De responstijd bestaat uit een zogenaamde 'rise time' en een 'fall time', respectivelijk het aangaan en het uitgaan van een pixel. De in Nederland gehanteerde responstijd is de optelsom van deze twee. In andere landen hanteren de internetsite-beheerders waarschijnelijk een van deze tijden, waardoor logischerwijs een andere, lagere, responstijd wordt opgegeven.

Verder is het niet zo dat er voor de Canadese en Amerikaanse markt andere 172X toestellen in omloop zijn dan in Nederland. Wanneer dat wel het geval is gebuikt Samsung een andere code voor zo een toestel. Zo zijn er bijvoorbeeld tientallen Samsung Monitoren geweest in het verleden die nooit in Nederland zijn uitgekomen.

Met vriendelijke groet,

(naam 1 en naam 2)
Samsung electronics Benelux

[ Voor 10% gewijzigd door somnus op 12-12-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich niet onduidelijk, Samsung loopt gewoon te blaten. Flytime is bullshit, want raise and fall time is de totale time die nodig is om een pixel opte lichten en uit te laten gaan. Dus als hij 4ms aan moet zijn om daarna uit te gaan, dan wordt de fall time gewoon hoger... toch?
erg positief idd... Je zou zeggen dat tom het scherm en/of de videokaart totaal verkeerd had ingesteld. Maar is dit scherm nu al eens een keer verkrijgbaar?
Hierover had ik al de laatste informatie gegevens in deze thread. Het zal zeker nog tot februari duren

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shannara
Op de Duitse site van Tom's Hardware staat een update betreffende de test van de 172X:

UPDATE: Samsung

Als Reaktion auf die enttäuschenden Ergebnisse hat uns Samsung eine interessante Neuigkeit mitgeteilt: Das Panel mit den 16 ms ist nur eine vorübergehende Lösung. In den ersten Monaten 2004 wird es von einem neuen Panel abgelöst, das dann eine Rekord-Reaktionszeit von nur 12 ms aufweisen wird.

Kurz nach der Veröffentlichung hat Samsung (USA) angedeutet, dieses Projekt zu beschleunigen, was zwei neue Begebenheiten zu bestätigen scheinen: 1. Die Webseite von Samsung gibt nun eine Reaktionszeit von 12 ms an. 2. Die Seite PCstats berichtet, dass man einen 172 X mit 12 ms getestet habe. Samsung hat eingestanden, dass die ersten ausgelieferten Geräte alle eine Reaktionszeit von 16 ms haben - dementsprechend unsere Testergebnisse. Sobald uns das neue Modell erreicht hat, werden wir es nachtesten.

Dus ook hier geeft Samsung toe dat er inderdaad eerst een 16ms panel is gebruikt en dat in de nieuwe modellen, die in de eerste maanden van 2004 geleverd gaan worden, de 12ms panels zullen worden gebruikt.

Al met al geen slimme stap 8)7 van Samsung lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
Shannara schreef op 14 december 2003 @ 01:17:
Op de Duitse site van Tom's Hardware staat een update betreffende de test van de 172X:

UPDATE: Samsung

Als Reaktion auf die enttäuschenden Ergebnisse hat uns Samsung eine interessante Neuigkeit mitgeteilt: Das Panel mit den 16 ms ist nur eine vorübergehende Lösung. In den ersten Monaten 2004 wird es von einem neuen Panel abgelöst, das dann eine Rekord-Reaktionszeit von nur 12 ms aufweisen wird.

Kurz nach der Veröffentlichung hat Samsung (USA) angedeutet, dieses Projekt zu beschleunigen, was zwei neue Begebenheiten zu bestätigen scheinen: 1. Die Webseite von Samsung gibt nun eine Reaktionszeit von 12 ms an. 2. Die Seite PCstats berichtet, dass man einen 172 X mit 12 ms getestet habe. Samsung hat eingestanden, dass die ersten ausgelieferten Geräte alle eine Reaktionszeit von 16 ms haben - dementsprechend unsere Testergebnisse. Sobald uns das neue Modell erreicht hat, werden wir es nachtesten.

Dus ook hier geeft Samsung toe dat er inderdaad eerst een 16ms panel is gebruikt en dat in de nieuwe modellen, die in de eerste maanden van 2004 geleverd gaan worden, de 12ms panels zullen worden gebruikt.

Al met al geen slimme stap 8)7 van Samsung lijkt me.
tnx voor de info _/-\o_

heb effe een reply naar samsung gestuurd op hun antwoord op mijn vraag met de vraag wat dat te beteken heeft. (mooi braaf en proper geformuleerd natuurlijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 13:04:

Maargoed, Wat zijn de specs dan van die goede 20" schermen die uit gaan komen?
Laatst een nieuwe 20" NEC gezien de 2080UX+

Schermformaat: 20 inch
Max. resolutie: 1600 x 1200
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-I (incl. kabel)
Responstijd: 16 ms
Contrast: 400:1
Helderheid: 250 cd/m2
Speakers: nee
Kleur: zwart of ivory
Garantie: 3 jaar on-site

http://www.pcvergelijk.nl/pdf/NECLCD2080UX.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen vind ik €1500 een beetje veel geld ;)

Overigens brengt IIyama ook nog een grote uit die sneller is:
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=1704&cel=5

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht eigenlijk dat er in deze thread gesproken was van nieuwe 20" schermen in de prijsrange van de 172x.
Niet helemaal het geval dus, helaas.

Groeten,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 12:04:
ik dacht eigenlijk dat er in deze thread gesproken was van nieuwe 20" schermen in de prijsrange van de 172x.
Niet helemaal het geval dus, helaas.

Groeten,

Arno
Het scherm van Dell zou in de buurt van de pricerange van de Samsung moeten vallen 2001fp is dat geloof ik, ik schat dat die rond de €1000 komt te liggen...

Maar de 172x zal snel in prijsdalen, na mate het langer duurt voor hij uitgebracht wordt anders prijst hij zichzelf helemaal uit de markt, dus gaat de vergelijking niet helemaal meer op ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer kunnen we eigenlijk de 172 X kopen?

Ik kan niet langer meer wachten. (ik wacht al sinds 6 maanden op de 172x)

Als het inderdaad nog lang zal duren voordat de 172 X verschijnt zal ik zonder twijfels een 172 T aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste releasedatum was toch einde januari, begin februari? zonde om nu te zwichten zou ik zeggen. :*)
Groeten,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 18:49:
Wanneer kunnen we eigenlijk de 172 X kopen?

Ik kan niet langer meer wachten. (ik wacht al sinds 6 maanden op de 172x)

Als het inderdaad nog lang zal duren voordat de 172 X verschijnt zal ik zonder twijfels een 172 T aanschaffen.
Euhm, tis misschien mijn persoonlijke mening, maar ik vind een 172t totaal niet vergelijkbaar met een 172x (qua specs dan)
Dus ik begrijp je niet helemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 12:30:
[...]

Euhm, tis misschien mijn persoonlijke mening, maar ik vind een 172t totaal niet vergelijkbaar met een 172x (qua specs dan)
Dus ik begrijp je niet helemaal
Ja, maar het is ook gewoon een goede TFT die door verschillende bladen en sites zeer geschikt voor gaming werd ge8. En je kunt hem ook mooi plat maken om mee te nemen. Het is een PVA scherm, dus je hebt wel betere kleuren en kijkhoek.

Ik ben benieuwd wat voor type dat dan wordt, die nieuwe 172X.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 17:07:
[...]

Ja, maar het is ook gewoon een goede TFT die door verschillende bladen en sites zeer geschikt voor gaming werd ge8. En je kunt hem ook mooi plat maken om mee te nemen. Het is een PVA scherm, dus je hebt wel betere kleuren en kijkhoek.

Ik ben benieuwd wat voor type dat dan wordt, die nieuwe 172X.
Juist, daarom ga ik het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shannara
Ik heb gisteren, via e-mail, aan Samsung NL gevraagd wanneer de Samsung 172X nu eindelijk leverbaar wordt in Nederland. Hierop kwam het volgende antwoord:

==================================================
Bedankt voor uw email aangaande de monitor 172X.

De 172X monitor is leverbaar in Nederland,Het kan zijn
dat er door de grote vraag dat de levering langer duurt
bij de verschillende dealers,Wij willen u dan ook adviseren
om te informeren bij verschillende dealers.

De voor u dichtbijzijnde dealer kunt u vinden op onze website www.samsung.nl.

Ook kunt u informeren bij,

- Media markt
- It's
- BCC

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. XXX
Samsung Electronics
==========
(Ik heb de naam uit privacy overweging weg gelaten)

Zouden zij en ik het over dezelfde monitor hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shannara schreef op 22 december 2003 @ 22:42:
Ik heb gisteren, via e-mail, aan Samsung NL gevraagd wanneer de Samsung 172X nu eindelijk leverbaar wordt in Nederland. Hierop kwam het volgende antwoord:

- Media markt
- It's
- BCC

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mevr. XXX
Samsung Electronics
==========

Al in juni begonnen ze al dit soort mailtjes te sturen. Zogenaamd is de 172X al leverbaar maar daar klopt nog niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shannara schreef op 22 december 2003 @ 22:42:

- Media markt
- It's
- BCC

Met vriendelijke groet,

Mevr. XXX
Samsung Electronics
==========

Dat is dus het standaard "rotop" antwoord... Je moet gewoon nu terugmailen dat je 100 bedrijven gemailt en gebeld hebt, maar dat niemand hem heeft en ook niemand weet wanneer dat hij komt, dus dat ze maar even willen vertellen waar hij dan te zien is.... Dat is exact dezelfde mailwisseling als die ik in de thread gepost heb namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shannara
Ik heb inderdaad een aantal bedrijven aangeschreven met de vraag of de 172X inderdaad leverbaar is. En ook hier zijn de antwoorden heel verschillend!

Van:

De Samsung 172X is niet te bestellen. Zal ook niet meer te leveren zijn.

Tot:

Wij verwachten dit model rond 15 januari binnen te krijgen. Hij is inderdaad leverbaar.

Dus. Ik wacht nog maar FF af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
Ik heb vandaag nog eens een mailtje van samsung gekregen.
Die draaien daar met de wind:

eerste mail:
Bedankt voor uw email aangaande de specificatie's van de 172X.
<knip>
Waarschijnelijk ligt het verschil in responstijd tussen de Canadese en de Nederlandse site aan het verschil in intepretatie van deze responstijd.
12ms (USA) en de 16ms (Benelux)
<knip>
mail van vandaag:
Geachte heer,

zoals beloofd heb ik het voor u nagevraagd.
Er is vanuit de BENELUX geen 172X op de markt gebracht met een responstijd van 16ms. Het is ons dan ook onduidelijk op welke informatie men zich baseerd in het Duitse artikel dat u ons toegestuurd heeft. Het klopt dat de 172X eerder op de markt zou komen en dat dit door vertraging verschoven is naar begin 2004.

De 172X wordt gewoon op de markt gebracht met een sesponse tijd van 12ms.
Ik hoop dat hiermee al uw vragen beantwoord zijn.

Met vriendelijke groet,

(naam)
Samsung Electronics

[ Voor 5% gewijzigd door somnus op 24-12-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, kan iemand ze deze thread niet toesturen?? want nu word ik er zelfs duizelig van :)

:+ :D _/-\o_ :Y)

:/ :| :X 8)7 8)7 8)7 |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
nu was ik ook een beetje nieuwsgierig geworden na het lezen van deze site. :)
Heb dus snel eens wat samsung site's afgegaan.

duitsland Pixelabstand 0,264 mm 12 ms
belgie Dotpitch 0,289 mm 12 ms
frankrijk Pitch 0,264 mm 16 ms
Japan 画素ピッチ 0.264 mm 12 ms
Com Pixel Pitch 0.294 mm 12 ms
canada staat niet op de site
Polen staat niet op de site
Rusland шаг пикселей (мм) 0.264 mm 12 ms
Nederland .nl Dotpitch 0,289 mm 16 ms

(tweede getal is de respons tijd)
Volgens mij weten ze bij samsung zelf nog niet wat ze juist gaan verkopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 06:45
Hier nog iemand die zich meld als geintresseerde. Heb nu eindelijk genoeg geld bijelkaar gespaard voor een mooi TFT'tje. Dus ik ga me er een beetje in verdiepen om een goede keus te maken. Meteen viel mij wel op dat die samsung 172X er wel :9~ uitzag. En stuite op hetzelfde feit :P. Vind het nou trouwens wel verwarrend dat er 2 verschillende versies zijn. Ik hoop dat als de 172X op de markt komt er een goede shop komt die enkel de 12ms versie verkoopt. (als deze bestaat natuurlijk :/) Vraag me ook af wat de specs zijn van die 12ms 172X :). Eens kijken of hij de Iiyama en de Dell kan verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn bestelling van de 172x geannuleerd, vanwege de verwarring rondom 12ms vs 16ms. Heb op samsung.com en samsung.nl een vraag uitgezet wat er waar is van het verhaal van twee vversies, en indien dat zo is welke versie in NL leverbaar is en per wanneer. Ben benieuwd of er weer verschillende antwoorden gaan komen. Intussen is mijn oog gevallen op de Sony DSM-X73 (contrast 500:1, licht 300, response 16ms). Heeft iemand ervaring met dit scherm. Ben natuurlijk geintereseerd in gaming experience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een nieuwe review van 17" LCD's
http://www.xbitlabs.com/a...r/display/response-5.html

De iiyama staat er wel bij, de samsung nog niet, maar wel intressant (denk ik, ik moet het nog ff doorlezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een nieuwe review over de 172 X gevonden.

Conclusie :

The Good

Small and stylish
Incredibly adjustable
Innovative MagicTuneTM program
Samsung build quality through and through
Perfect desktop performance
The Bad

Minimal ghosting
Monitor rated and priced for 12ms pixel response, but performance worse than displays running 22ms pixel response |:( .

Ben ik toch ff blij dat ik niet op deze monitor heb gewacht.
Zijn er nog mensen die niet meer op deze monitor kunnen wachten , maar willen een andere aanschaffen. Dan kan ik echt de Ilyame E431S aanraden !
Echt super ontwerp, ik heb zelf gewoon aan de muur hangen!
Echt geweldig

Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/mark/map/tafel.jpg

Ik wou die Samsung omdat ik dacht dat de Ilyama dit niet zo kunnen.
Maar wat bleek nou , de Ilyama heeft achterop 4 gaten zitten. Dit zijn overigens standaard maten . Gaten zitten op een h.o.h maat van 100 mm.
Via een boksen beugel heb ik hem aan de muur bevestigd :D.
Wat ik persoonlijk erg mooi vind uitzien.

Tevens kun je het hele review nog nalezen op :

http://www.thetechzone.com/computers.php?i=298&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn vraag aan Samsung:

Er is voor mij een onduidelijkheid. Ik ging er vanuit dat de 172x een responsetijd (rise+fall) van 16ms had. Als ik echter op www.samsung.com kijk is de response tijd 12ms ( http://www.samsung.com/Pr...nitor_LCDMonitor_172X.htm )

en op de Nederlande site is het 16ms
( http://www.samsung.com/Pr...nitor_LCDMonitor_172X.htm ).

Ik heb nu enkele vragen:
1. Zijn er twee versies van de 172x in omloop (een versie met 16ms en een versie met 12ms?).
2. Zo ja, is de 12ms versie verbeterd ten gunste voor spellen spelen?
3. Als ik een 172x bestel krijg ik dan de 16ms of de 12ms versie?
4. Als er een 12ms versie bestaat, kunt u mij dan grofweg aangeven wanneer deze leverbaar is en hoe ik die kan bestellen (serienummer e.d.).

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij het antwoord van Samsung:
Ik zal uw vragen een voor een proberen te beantwoorden.
1. Er zijn inderdaad twee versies van de 172X, in USA is dit inderdaad een versie met een response tijd van 16ms. Echter de versie die wij in Nederland gaan krijgen zal een responsetijd hebben van 12ms. Beide sites kloppen dus.
2. Dit durf ik niet te garanderen, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Vooral spellen die grafisch veel vergen.
3. Als je dus een in Nederland koopt (als deze uitkomt) zal deze een responsetijd van 12ms hebben.
4. De 172X is uitgesteld tot begin 2004, er is nog geen vaste datum bekend. Er zijn dus ook nog geen artikelnummers beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

naam
Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
1. Er zijn inderdaad twee versies van de 172X, in USA is dit inderdaad een versie met een response tijd van 16ms. Echter de versie die wij in Nederland gaan krijgen zal een responsetijd hebben van 12ms. Beide sites kloppen dus.
3. Als je dus een in Nederland koopt (als deze uitkomt) zal deze een responsetijd van 12ms hebben.
Das nog eens een leuk bericht om het nieuwe jaar in te gaan :P. Nu maar hopen dat quality sites als AnandTech deze ook testen en misschien zelfs met de USA versie testen. Ben benieuwd of de 12ms ook echt een stuk beter is dan de 16ms, hoop is er iig bij mij wel :).

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 31-12-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he bopitje,
Kan je mij vertellen hoe je je tft aan de muur hebt gespijkerd. ik heb net de e430 gekocht (zelfde corroserie volgens mij) maar ik vraag me een beetje af hoe ik de voet van het scherm afhaal en welk wall mounting systeem ik moet gebruiken...

Ik hoop dat je me kan helpen.

Groeten,

Arno

ps. voor wie niet kan w8en op de 172 of de e431s is de e430 wat mij betreft een prima optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha , ik zal gaan proberen te vertellen hoe je dat moet doen :P.
Bij de bevestiging van de poot aan de monitor zitten 2 kapjes, aan elke zijkant 1.
Als je deze weg haalt , komt de schroefjes te voorschijn. Als je die los draait dan is de poot er af :D.

Als je achterop het beeldscherm kijkt zie je die 4 gaten zitten.
Wat heb ik nou gedaan, heb een plaatje gekocht. En daar 4 gaten ingeboord met een h.o.h afstand van 100 mm.

Heb ook nog een boksbeugel gekocht en deze aan de plaat vast gemaakt.
En zo opgehangen :D
Heel erg simpel :d

Afbeeldingslocatie: http://www.sauscrew.org/mark/map/ophang.jpg

Het mooie is ook dat de monitor horizontaal kan draaien :+

Snapte eerst ook niet hoe ik de poot eraf kon halen. Had eerst alle schroeven er uit gehaald :X . En toen ik de monitor helemaal bloot had liggen kwam ik er achter dat er ook kapjes waren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor de uitleg!! _/-\o_
Ik denk dat ik dat dan ook maar eens ga proberen. maar dan koop ik toch maar een wall mounting plate, ben nl een beetje lui :z

Groeten,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er is weer een nieuwe review verschenen van de 172X, op The Tech Zone. In het artikel wordt het design uiteraard geroemd, maar de responserate is duidelijk niet 12ms. Ik had het stukje al een paar dagen geleden gelezen, en de reviewer was er nogal negatief over. Hij meende dat zelfs de betere 25ms panels van Samsung sneller waren dan de 172X.

Hij heeft de tekst inmiddels wat vriendelijker gemaakt, want er kwam een reactie van Samsung:
Update - 01/04/2004: In an email received from Samsung, they have notified me that the unit tested in this review was actually a 25ms unit, and the 172X will not be coming to market until the 12ms units are perfected and can be released as such. (...) Samsung has assured me that the 172X in it's 12ms version will available next year, and we will definitely have a test sample to see how the technology pans out.
Ik ben niet erg onder de indruk van Samsung's marketing afdeling. Ik hoop maar dat de techneuten bij Samsung wel goed werk leveren en een mooie snelle TFT op de markt brengen.

Het doet me allemaal een beetje denken aan de eerste A klasse van Mercedes, die in een eerste test meteen al op z'n kantje viel. Bij Mercedes hebben ze dat wel meteen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb zojuist een iets minder vriendelijk opgesteld emailtje de deur uit gedaan dat ik het zat ben met al die geruchten en die vage antwoorden van hun. Ik heb gewoon gevraagd om duidelijke antwoorden over wanneer hij leverbaar is en niet van die antwoorden van: Hij moet al beschikbaar zijn, probeer het is bij die en die winkels.
Ben benieuwd wat voor mailtje ik terug krijg, ik heb namelijk vermeld dat ik op de hoogte ben van de verwisseling van 16ms panelen voor 12ms en de rest wat er niet klopt aan dat scherm...

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
dat van die 25ms moet toch echt bullsh.. zijn. als je een 12 (of 16ms) scherm koopt en test moeten ze niet later met een melding komen van: oh ja, nee dat klopt, u bent onze 25ms scherm aan het testen, maar later maken we dat goed. blahblah. wordt helemaal gestoord van Samsung op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die helpdesk van Samsung ook gewoon kut... ik snap dat ze zo geinstrueerd worden, maar het is bijna belachelijk.....

Zeg gewoon dat jet het scherm verneukt hebt en dat je wacht met uitbrengen toch het wel goed is... dat is tenminste eerlijk en te respecteren..

toch??

Dat gedraai allemaal, ze denken nog dat je achterlijk bent ook....

edit : Ik heb ze ook maar weer een gepeppert mailtje gestuurd... kijken hoe ze reageren...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:29:
Ik vind die helpdesk van Samsung ook gewoon kut... ik snap dat ze zo geinstrueerd worden, maar het is bijna belachelijk.....

Zeg gewoon dat jet het scherm verneukt hebt en dat je wacht met uitbrengen toch het wel goed is... dat is tenminste eerlijk en te respecteren..

toch??

edit : Ik heb ze ook maar weer een gepeppert mailtje gestuurd... kijken hoe ze reageren...
je zal zo'n bedrijf nooit horen zeggen dat een een komplete productie hebben verneukt. is een beetje slecht voor hun imago, ook al is hetgeen wat ze nu aan het doen zijn ook niet echt best voor hun imago

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Sapperdeju, ik vind dit zelf ook wel een interessant TFT'tje, alleen vanwege die verwarring er omheen begint een man wel te twijfelen.

Heb efvies de detective uitgehangen een klein beetje en vond een site met afbeeldingen tijdens spelletjes.
Moet toch wel zeggen dat het er erg slecht uitziet.

http://www.extremeoverclo...itors/Samsung_172x_3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 14:29:

toch??

Nog steeds in gevecht :P

naja ik ga gewoon nog steeds voor de iiyama, want wachten op een scherm wat mischien beter is maar nog steeds niet echt beschikbaar is vinnik bagger

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
vayip schreef op 05 januari 2004 @ 15:44:
Heb efvies de detective uitgehangen een klein beetje en vond een site met afbeeldingen tijdens spelletjes.

Erg slecht? Ze zijn daar juist ontzettend goed te spreken over de afwezigheid van trailing...

En op foto's trailt een beeldscherm waarschijnlijk altijd wel enigszins door de sluitertijd, of zie ik dat verkeerd?

[edit]

* ESteg loopt even tegen een muur op en vertelt zichzelf dat hij eerst even beter moet lezen, want quote:

"The ghosting and tearing were pretty much non existent. In fact I would hazard to say that I did not even notice any while playing. The ghosting that appears in the picture is due to the rather slow shutter speed required to take the images without a flash."

[ Voor 29% gewijzigd door ESteg op 05-01-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

ESteg schreef op 05 januari 2004 @ 19:29:
[...]

Erg slecht? Ze zijn daar juist ontzettend goed te spreken over de afwezigheid van trailing...

En op foto's trailt een beeldscherm waarschijnlijk altijd wel enigszins door de sluitertijd, of zie ik dat verkeerd?

[edit]

* ESteg loopt even tegen een muur op en vertelt zichzelf dat hij eerst even beter moet lezen, want quote:

"The ghosting and tearing were pretty much non existent. In fact I would hazard to say that I did not even notice any while playing. The ghosting that appears in the picture is due to the rather slow shutter speed required to take the images without a flash."
Ik vind die 2de spelletjes afbeelding van unreal er wel erg slecht uitzien.
Als je gewoon naar die buizen kijkt die over de grond loopt, is helemaal blury gewoon. Of ligt dat aan mij slechte ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Zit je nu niet tever van je monitor af bopitje :?
Voor de rest ziet het er toppie uit :*)
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 13:22:
Ik heb ook weer een nieuwe review over de 172 X gevonden.

Conclusie :

The Good

Small and stylish
Incredibly adjustable
Innovative MagicTuneTM program
Samsung build quality through and through
Perfect desktop performance
The Bad

Minimal ghosting
Monitor rated and priced for 12ms pixel response, but performance worse than displays running 22ms pixel response |:( .

Ben ik toch ff blij dat ik niet op deze monitor heb gewacht.
Zijn er nog mensen die niet meer op deze monitor kunnen wachten , maar willen een andere aanschaffen. Dan kan ik echt de Ilyame E431S aanraden !
Echt super ontwerp, ik heb zelf gewoon aan de muur hangen!
Echt geweldig

[afbeelding]

Ik wou die Samsung omdat ik dacht dat de Ilyama dit niet zo kunnen.
Maar wat bleek nou , de Ilyama heeft achterop 4 gaten zitten. Dit zijn overigens standaard maten . Gaten zitten op een h.o.h maat van 100 mm.
Via een boksen beugel heb ik hem aan de muur bevestigd :D.
Wat ik persoonlijk erg mooi vind uitzien.

Tevens kun je het hele review nog nalezen op :

http://www.thetechzone.com/computers.php?i=298&p=1

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die beelden vind ik zelf echter er mooi uitzien. Ik denk dat ik voor de Samsung 172 X ga.

Minpuntje is dat ik niet meer langer kan wachten. Ik wacht als sinds Mei 2003! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Grappig om te zien dat het topique nog steeds loopt. Dit zou Samsung zeker moeten weten, want er zijn erg veel gegadigden voor dit schermpje.
Maar ze moeten eens leren om de marketing wat beter te laten verlopen, want ze maken er nu echt wel een potje van :S
Ik wil nog steeds dit scherm, maar ze moeten opschieten anders ga ik naar iiyama ofzo.
Ik heb weinig trek om te moeten wachten tot mei (oid) op een scherm dat al een maand op de martk zou moeten zijn (zo niet langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 05 januari 2004 @ 15:04:
[...]

je zal zo'n bedrijf nooit horen zeggen dat een een komplete productie hebben verneukt. is een beetje slecht voor hun imago, ook al is hetgeen wat ze nu aan het doen zijn ook niet echt best voor hun imago
Je wilde zeggen dat die niet slecht voor hun image? Volgens mij zitten hier de meeste mensen die invloed hebben op hun omgeving. Veel studenten, IT-ers en andere belangstellende Als ik me niet vergis maken ze zich enorm belachelijk bij hun eigen doelgroep zo....
vayip schreef op 05 januari 2004 @ 15:44:
Sapperdeju, ik vind dit zelf ook wel een interessant TFT'tje, alleen vanwege die verwarring er omheen begint een man wel te twijfelen.

Hoe kan je nu zeggen dat dat er slecht uitziet? Volgens mij was de test juist bijzonder positief... :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op 05 januari 2004 @ 20:06:
Zit je nu niet tever van je monitor af bopitje :?
Voor de rest ziet het er toppie uit :*)

[...]
Neej echt niet , zit er nou 40 cm van af . Precies op ooghoogte! Echt heerlijk, spellen dat gaat echt fantasties :D. Meen ik serrieus. Ben nog geen spel tegen gekomen waar hij moeilijk op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
lol, ik heb net een mailtje terug van Samsung:
Dank u voor uw email met betrekking tot beschikbaarheid van de 172X.

1. Ja, de 172x is vertraagd naar begin 2004. (januari/februari)
2. Er is gepland dat ie dan met 12ms komt.

wat we dus al wisten.

maar het lollige is, ze hebben me zelfs een klant nummer gegeven :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg ook een klantnummer jah... Ik wacht nog even met posten wat ik weer te horen kreeg, want ik wil het antwoord ff afwachten... Deze mensen zijn flink getraint in het "met een kluitje het riet in sturen" van de klant... tsjongejonge...

Nu vragen ze mij weer om met naam en toenaam iedereen met alle uitspraken toe te sturen... what the F.... kan mij dat schelen? Ik wil gewoon de goede informatie...

Anyway, ik trap er toch niet in en wil gewoon info hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
even een schopje... hoe staat het met de contacten met Samsung? Al weer mails ontvangen? Ik word nu wel erg ongeduldig, ik wilde dit scherm vorig jaar september al op m'n bureau hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
BoKToR schreef op 13 januari 2004 @ 10:47:
even een schopje... hoe staat het met de contacten met Samsung? Al weer mails ontvangen? Ik word nu wel erg ongeduldig, ik wilde dit scherm vorig jaar september al op m'n bureau hebben staan
Informeer anders eens bij Perfect-systems, daar hebben ze hem sinds kort te koop en bij de specs staat ook 16ms. "Leverbaar binnen halve week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Roet schreef op 13 januari 2004 @ 11:37:
[...]

Informeer anders eens bij Perfect-systems, daar hebben ze hem sinds kort te koop en bij de specs staat ook 16ms. "Leverbaar binnen halve week."
Goed nieuws! Maar het is wel erg verwarrend met de responsetime.. Is het nu 12 of 16 ms? Zoals ik had begrepen zou samsung nieuwe 12 ms panels gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon altijd gebruik maken van de wet "koop op afstand" je bestelt hem via internet en mag hem ALTIJD zonder opgaaf van reden terugbrengen...

Overigens raar dat ze hem binnen een halve week leverbaar zouden hebben...
zie hier :
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=1350&cel=5

Edit : Jammer hij is daar ook niet leverbaar

quote :
Geachte klant,

Nee, hij is nog niet leverbaar, dat gaat nog wel eventjes duren waarschijnlijk.
Wat de response time betreft: dit zal ik even uitzoeken.

Ze reageren wel snel op de mail (bij mij net tenminste)

Overigens zou ik de algemene voorwaarden eens goed doorlezen van die site... Dat klopt hier en daar niet helemaal met de wet, dus ik vraag me af of ze dit wel getoetst hebben...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:18:
Ik zou gewoon altijd gebruik maken van de wet "koop op afstand" je bestelt hem via internet en mag hem ALTIJD zonder opgaaf van reden terugbrengen...

Overigens raar dat ze hem binnen een halve week leverbaar zouden hebben...
zie hier :
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=1350&cel=5

Edit : Jammer hij is daar ook niet leverbaar

quote :
Geachte klant,

Nee, hij is nog niet leverbaar, dat gaat nog wel eventjes duren waarschijnlijk.
Wat de response time betreft: dit zal ik even uitzoeken.

Ze reageren wel snel op de mail (bij mij net tenminste)

Overigens zou ik de algemene voorwaarden eens goed doorlezen van die site... Dat klopt hier en daar niet helemaal met de wet, dus ik vraag me af of ze dit wel getoetst hebben...
Wordt verwacht in maart! |:(

Nou, dan kies ik toch maar voor de 172T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een mailtje van mijn leverancier dat hij het scherm over 3 weken binnen zou krijgen en dat hij rond de 620 euro zal kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:25:
[...]

Die paar weken maken het verschil ook niet meer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat grappig. Ik begon me ook al kwaad te maken mbt tot de levertijd van dit scherm.
Ik heb gebeld naar samsung en daar zei de service-center:

"Meneer het scherm wordt _NIET_ meer geleverd en dit besluit is van hogehand gekomen."

Lekker noem je dit, he?

Dan maar geen sungsam, ik ga wat anders zoeken.

Ps: heeft iemand al geprobeerd het in duitsland te bestellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 16:02 . Reden: Duitsland bestellen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Hardware discount" zegt het in de eerste week van februari te krijgen, uiteraard onder voorbehoud. Ik weet niet of dit kan kloppen, want als "Pc-Vergelijk" zegt het in maart te krijgen dan vind ik het raar dat "HD" het eerder heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:59:
Wat grappig. Ik begon me ook al kwaad te maken mbt tot de levertijd van dit scherm.

"Meneer het scherm wordt _NIET_ meer geleverd en dit besluit is van hogehand gekomen."

Lekker noem je dit, he?

wtf gek, beter niet zit je ruim een half jaar te wachten...
ik heb al naar Samsung gemaild of ze het kunnen bevestigen...

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Erhm :? ik zit ook al een tijdje te wachten (mede door geldgebrek :P ) maar als ie niet komt dan valt me dat toch zeer zwaar tegen van samsung en zullen ze wel een deukje oplopen in hun goede naam wat betreft lcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:59:

Lekker noem je dit, he?

Zullen we allemaal hetzelfde mailtje naar Samsung sturen en het letterlijke antwoord hier posten ? volgens mij lach je je helemaal 3x in het rond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Nou als hij niet zou komen, dan vraag ik mij toch sterk af waarom ik net een driver heb gedownload van dit scherm :?
Het scherm staat nog gewoon op de site, en ze hebben gisteren een driver op de site gezet (datum 15-01-2004). Dat lijkt mij bewijs genoeg dat dit scherm iig _niet_ is gecancelled.
Kijk maar hier
Daar staan de drivers (allemaal 1.0 versies :? ) De onderste is die van gisteren.

ps. wat ik wil zeggen is eigenlijk dat ze nog steeds moeite doen voor een scherm dat gecancelled is.
Ik denk gewoon dat ze zeggen dat hij gecancelled is om van die lastige mensen af te zijn :/

[ Voor 19% gewijzigd door nhimf op 16-01-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
nhimf schreef op 16 januari 2004 @ 11:02:
ps. wat ik wil zeggen is eigenlijk dat ze nog steeds moeite doen voor een scherm dat gecancelled is.
Ik denk gewoon dat ze zeggen dat hij gecancelled is om van die lastige mensen af te zijn :/
dan verkopen ze er heel wat minder als ze dat doen, iedereen denkt dan van: oh dan maar een ander kopen, en dan komt ie toch nog en heeft iedereen al een andere gekocht

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
het scherm wordt niet gecancelled volgens michaela en komt echt eind deze maand op de markt
Geachte MewBie,

dit bericht is absoluut niet waar. Eind van deze maand/begin Februari zal de 172X op de markt komen. Gezien de grote vraag ernaar, raad ik u aan om er alvast een te bestellen via uw dealer om de wachttijd te bekorten.

Met vriendelijke groet,

Michaela
Samsung Electronics

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 16 januari 2004 @ 15:11:
het scherm wordt niet gecancelled volgens michaela en komt echt eind deze maand op de markt

[...]
Heb meteen vanmiddag na dit gelezen te hebben ze een mail gestuurd en ze flink van langs gegeven. Wat een asociaal bedrijf zeg, Samnotniet :r .

IK kijk uit naar de reaktie als die komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:25:
[...]

Heb nog even contact gehad met Pc Vergelijk. Ze hadden een bevestiging van samsung gekregen dat in de eerste of tweede week van februari geleverd gaat worden door Samsung. Dit zouden idd de modellen met 12 ms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 16:39:
[...]

Heb nog even contact gehad met Pc Vergelijk. Ze hadden een bevestiging van samsung gekregen dat in de eerste of tweede week van februari geleverd gaat worden door Samsung. Dit zouden idd de modellen met 12 ms zijn.
Nou dat is goed nieuws! Ik ga hem maar even bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Weet iemand hoe dit scherm omgaat met kleinere resoluties dan de native reso? Ben daar wel erg benieuwd naar ivm games natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Iemand al iets meer gehoord over dit scherm?
(lees het als *kick* :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 20 januari 2004 @ 21:45:
Iemand al iets meer gehoord over dit scherm?
(lees het als *kick* :P )
Ik zit al maanden achter een klein 15 inch crt schermpje omdat mijn compaq 7020 tft scherm het had begeven.

Nu wacht ik dus al sinds Mei 2003 op de samsung 172x. :(

Graag reacties als iemand de scherm al binnen heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:54:
[...]

Ik zit al maanden achter een klein 15 inch crt schermpje omdat mijn compaq 7020 tft scherm het had begeven.

Nu wacht ik dus al sinds Mei 2003 op de samsung 172x. :(

Graag reacties als iemand de scherm al binnen heeft. :P
kom op jongens nog 2/3 weekjes geduld hebben :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 21 januari 2004 @ 09:50:
[...]

kom op jongens nog 2/3 weekjes geduld hebben :P
:| Ja, elke keer weer hetzelfde verhaal..... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:10:
[...]

:| Ja, elke keer weer hetzelfde verhaal..... :Z
ik denk wel dat het nog maar 2 a 3 weken duurt, aangezien de winkels ook al bevestiging hebben gegeven dat hij er binnen een paar weken is en een tijdje geleden was het allemaal, we weten het niet

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 21 januari 2004 @ 17:21:
[...]

ik denk wel dat het nog maar 2 a 3 weken duurt, aangezien de winkels ook al bevestiging hebben gegeven dat hij er binnen een paar weken is en een tijdje geleden was het allemaal, we weten het niet
Waar ga jij hem bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeezes is de 172X er nog niet ??? ik heb me prolite E431S zowat al versleten hehehehe

ik bedoel... je kan ook te lang wachten :X sterkte jongens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:38:
[...]

Waar ga jij hem bestellen?
via mn pa's werk :P dat gaat een flinke korting worden :z

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 21 januari 2004 @ 23:37:
[...]
via mn pa's werk :P dat gaat een flinke korting worden :z
Lekker zeg....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh..... Bij HD staat er dit: Verwachte leverdatum: 02-09-2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
dat zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je mag aannemen dat dat een Amerikaanse datumnotatie is...dus 9 febriari 2004 hoop ik toch :X.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
odysseus schreef op 22 januari 2004 @ 21:29:
Je mag aannemen dat dat een Amerikaanse datumnotatie is...dus 9 febriari 2004 hoop ik toch :X.
ik hoop het voor ze, anders weet ik toevallig nog een leuk samsung gebouwtje te vinden in Delft en ik geloof dat er in Zoetermeer ook nog 1 zit >:)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odysseus schreef op 22 januari 2004 @ 21:29:
Denk ik eigenlijk ook. Anders mochten ze hem niet eens op de site zetten.... :)

Nog 17 dagen wachten....... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Beat It 10-02-2004 maar dat schuift ook met de dag meer vooruit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Er schijnt ook nog een andere monitor van samsung te zijn met een 16ms paneel erin. Dat is de 173P. Heb een paar maand terug een pdf bestand over de aankondiging van de 173P. Daarin stond dus dat ie een reactietijd had van 16ms, maar als ik nu op de samsung sites kijk, staat er 25ms!! Raar maar waar...

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
*zucht*
Nu komen er al van die idioten af met zelf verzonnen textjes... erg!
Je ziet het toch zo dat de text van PcPirate nep is, waarom ga je die mensen bij samsung er nog eens met lastig vallen?
leestekens hoeven niet meer, zinsconstrutie is ook niet meer zo belangrijk en beleefdheid al zeker niet...
Ik weet het, het is weekje geleden dat ik deze draad nog gelezen heb maar moest dit toch even kwijt :)

Anyway er is kennelijk nog niets veranderd, nu wordt er wel een specifieke datum vermeld maar dat is dan toch alles...
voor degenen die niet alles gelezen hebben hier is een deftige uitleg die ik op kerstavond gekregen heb:
Geachte heer xxx,

zoals beloofd heb ik het voor u nagevraagd.
Er is vanuit de BENELUX geen 172X op de markt gebracht met een responstijd van 16ms. Het is ons dan ook onduidelijk op welke informatie men zich baseerd (sic!) in het Duitse artikel dat u ons toegestuurd heeft. Het klopt dat de 172X eerder op de markt zou komen en dat dit door vertraging verschoven is naar begin 2004.

De 172X wordt gewoon op de markt gebracht met een sesponse tijd van 12ms.
Ik hoop dat hiermee al uw vragen beantwoord zijn.

Met vriendelijke groet,

Michaela
Samsung Electronics
en toch blijf ik wachten tot hij uit is, ik heb een sterk vermoeden dat ik hem zal willen kopen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door somnus op 24-01-2004 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Die 12ms waar Samsung over praat zullen ze snel waar moeten gaan maken, want ze worden straks links en rechts ingehaald...
The FP767-12 and FP783 possess 12 milliseconds response time.
Pic ziet er ook leuk uit

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.com/images/products/displays/lcd/lcd_fp783.jpg

http://www.benq.com/news/20040108-displays.html

Ziet er ook leuk uit. Nog maar heel even wachten dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 16:59
die 12 ms zegt niet veel,
meestal is dat de snelste responsetijd maar niet het gemiddelde responsetijd.

http://www.xbitlabs.com/a...r/display/response-5.html

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Nog ns zoekend op internet naar nieuws over de 172X, kwam ik dit artikeltje tegen van de tester op de franse tomshardware site.

Het is een interviewtje met Emmanuel Herbreteau, het franse hoofd van LCD producten bij Samsung. Hij beweert dat er 16ms schermen zijn getest, dat die niet (meer) worden gemaakt, en dat er straks dus echt nieuwe 12ms panels in de 172X zullen zitten, die vanaf ongeveer nu in de VS en in feb in Europa te krijgen zou moeten zijn...

Wat een soap dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
..Appelsap schreef op 27 januari 2004 @ 21:04:
Nog ns zoekend op internet naar nieuws over de 172X, kwam ik dit artikeltje tegen van de tester op de franse tomshardware site.

Het is een interviewtje met Emmanuel Herbreteau, het franse hoofd van LCD producten bij Samsung. Hij beweert dat er 16ms schermen zijn getest, dat die niet (meer) worden gemaakt, en dat er straks dus echt nieuwe 12ms panels in de 172X zullen zitten, die vanaf ongeveer nu in de VS en in feb in Europa te krijgen zou moeten zijn...

Wat een soap dit.
erg he, je zou je dr bijna voor gaan schamen dat je al ruim een half jaar aan het wachten bent op deze monitor...

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 28 januari 2004 @ 08:27:
[...]

erg he, je zou je dr bijna voor gaan schamen dat je al ruim een half jaar aan het wachten bent op deze monitor...
Juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het de moeite is... dan vind ik het niet erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
schaam
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste