Kun je er nog iets inleggen misschien, zoals een houten kist (een box met een texture?)
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 73881
Dat valt best wel mee hoor, ik vond jouw sneeuwpoppetje al van het begin af aan het grappigste. Klein (en rond) maar fijn. Het is iig mooier dan dat ik ooit zou kunnen maken. Maarja, daar is ook niet al te veel voor nodig. Ik kan alleen aan theepot makenAnoniem: 96849 schreef op 03 januari 2004 @ 00:51:
render die eigenlijk nog lang niet af is
[afbeelding]
Denk er wel aan mensen dat je duidelijk aan moet geven wat de final is anders telt er niks mee.
Thanx. Ik zat zelf nog te denken aan voetstappen... Wat doet een houten kist in een grot? (Ok, daar liggen, is op zich prima... Of zit er nog een diepere gedachte achter?)Dark Blue schreef op 03 januari 2004 @ 01:03:
Geweldige sneeuw jvo!!! Geweldig!! Vooral die sneeuwklompjes, haast tastbaar!
Kun je er nog iets inleggen misschien, zoals een houten kist (een box met een texture?)
Anoniem: 96849
Dank voor het complimentDat valt best wel mee hoor, ik vond jouw sneeuwpoppetje al van het begin af aan het grappigste. Klein (en rond) maar fijn. Het is iig mooier dan dat ik ooit zou kunnen maken. Maarja, daar is ook niet al te veel voor nodig. Ik kan alleen aan theepot maken.
hij ziet er nijs uit
waarom gebruik je eigenlijk nog MAX v2?
[ Voor 41% gewijzigd door geez op 04-01-2004 16:54 ]
Anoniem: 63431
Tja had 3 en 4 ook , maar 3 gaf tijdens het op starten steeds meldingen van incorrecte bewerkingen ( ondanks nieuw gekocht )hij ziet er nijs uit
waarom gebruik je eigenlijk nog MAX v2?
En 4 was te traag
zo doende
misschien waag ik me wel aan 6 ( na ik zie wat er uit rolt aan plaatjes )
maar dan dien ik mijn 1.5 machine wel te upgraden naar 2.5 of hoger ( processor dus
1,5 GHz? Dat moet iig voldoende zijn voor zelfs max 6. Ik denk dat je te weinig geheugen hebt, of je videokaart is te traag, dat laatste is het geval als je viewports langzaam gaan, je videokaart heeft in principe niks te maken met je rendertijden, dat is alleen geheugen en je proc. En als 4 te traag is zal 6 dat ook wel zijnAnoniem: 63431 schreef op 04 januari 2004 @ 17:38:
[...]
Tja had 3 en 4 ook , maar 3 gaf tijdens het op starten steeds meldingen van incorrecte bewerkingen ( ondanks nieuw gekocht )
En 4 was te traag, al sprong deze beter met het geheugen om , v2 besteed het niet goed, en met een stapel figuurtjes is het dan ook echt af gelopen
zo doende![]()
maar dan dien ik mijn 1.5 machine wel te upgraden naar 2.5 of hoger ( processor dus)
Ik heb zelf een 1,66 GHz met 1 GB geheugen en een Geforce Ti4200 en dat loopt best lekker vind ik zelf, of ik moet echt absurd veel polys hebben dan. Het beste is eigenlijk dan nog een Quadro kopen, maar ja, $$$ he. Dat maakt trouwens wel bruut veel verschil, ik had die SoftQuadro4 laatst geprobeerd en het liep in de viewports 1,5 tot 2x sneller. SQ4 is dus een programma om met software van een Geforce een Quadro te maken, enige wat je er niet bij hebt is hardware AA. Maar goed, niet aan te raden als je erg gehecht bent aan het updaten van je drivers
valt nog mee toch, 1,5ghz? heb zelf ook maar een athlon xp 2000+, met 512mb ram, 9800SE@Pro.. en daar loopt 3dsmax 5 heerlijk mee, moet 6 nog ff proberenAnoniem: 63431 schreef op 04 januari 2004 @ 17:38:
[...]
Tja had 3 en 4 ook , maar 3 gaf tijdens het op starten steeds meldingen van incorrecte bewerkingen ( ondanks nieuw gekocht )
En 4 was te traag, al sprong deze beter met het geheugen om , v2 besteed het niet goed, en met een stapel figuurtjes is het dan ook echt af gelopen
zo doende![]()
maar dan dien ik mijn 1.5 machine wel te upgraden naar 2.5 of hoger ( processor dus)
Er hangen nu 3 banken van 128 mb in , en dat zal dus te weinig zijn voor 5 en 6
In ieder gevel dank voor de reacties cq opmerkingen
dit geeft mij toch weer de moed om eens een versie of 2 hoger te proberen
of het moet een koppelings probleem zijn van windows ( 2000 Advanced Server , met 32 mb videokaart - v6600 van assus ) , maar de tijd zal het leren
3dmax draait nu op 98 SE - omdat win2000 dit niet toe liet
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 05-01-2004 19:20 ]
Anoniem: 35969
Ik zelf ben momenteel druk bezig om m'n models af te maken, dan moet ook het texturen / belichting nog, ik hoop dat ik het red ....

Roa: ik kan je nu al aanraden, niet te gaan bakken, dat geeft slechte resultaten in combinatie met sneeuw.
[ Voor 51% gewijzigd door Dark Blue op 05-01-2004 20:21 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
/update
Ben maar overnieuw begonnen
Zoals je kan zien, nog veel werk nodig... (en te weinig tijd

[ Voor 65% gewijzigd door Roa op 05-01-2004 21:07 ]
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Anoniem: 53023
M'n oude scene van een maand terug zag er zo uit (meer cartoon-achtig):

M'n nieuwe scene ziet er op dit moment zo uit (wip wip wip!!):

Bij die laatste moet het volgende nog gebeuren:
- sneeuw (particles, zuchtje wind erbij..)
- wolken in de lucht, dit is zo kaal

- dat ding in het midden moet een oliebol voorstellen

- misschien dat het lantaarntje nog terug komt
- pinguins die de sneeuwpop aan het bouwen zijn (ben atm bezig met riggen van deze
- sneeuwpop van de vorige pagina moet nog worden neergezet
Weet niet of ik die laatste wel mooi vind, maar het is veel te laat om iets anders te maken dus dit gaat de definitieve achtergrond worden.
[ Voor 39% gewijzigd door Roa op 05-01-2004 22:00 ]
Anoniem: 89757

Komen 2 pinquins op, voor de mensen die t niet zien, ijsblok die naar beneden slide's
[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 05-01-2004 23:12 ]
Is gewoon een aantal lagen van bumpmaps / displacementmaps (bijna allemaal met een simpele noise texture), met daaronder nog een laag van 'gewone' noise (bumpmap) voor alles wat niet met sneeuw bedekt is
(nou dikkebanaan dan vind ik ook wel weer dat je die laatste render in je icon mag pleuren, veel mooier
Ik ga nu renderen voor de nachtversie. De dagversie zal morgenochtend gerenderd worden. Ik maak trouwens platen van 800x600 om het redelijk te houden.
Ztef: ik vind die schaduw onder die linker sneeuw wat hard... verder leuk idee
* Dark Blue rendering... *ja ik kan ook Vue batch render aanzetten maar die vertrouw ik niet echt

mannetje toegevoegd om het completer te maken. Kleine andere veranderingen. Het was een leuke contest, niet dat het hier erg druk was, maar ik zelf weer dingen geleerd. Ik ben benieuwd wat er morgen nog wordt gepost.
Het proces (wel grappig)

[ Voor 16% gewijzigd door Mercarra op 06-01-2004 00:47 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 89757
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 06-01-2004 12:03 ]
/edit: Als je je post edit slaat die van mij ook nergens meer op.
[ Voor 27% gewijzigd door HawVer op 06-01-2004 14:10 ]
http://hawvie.deviantart.com/

Helaas had ik geen tijd meer voor een houten kist...
Tnx, ga ik straks doen, eerst nog even een hoop haastwerk doen om alles klaar te krijgenDark Blue schreef op 06 januari 2004 @ 00:18:
(nou dikkebanaan dan vind ik ook wel weer dat je die laatste render in je icon mag pleuren, veel mooier)
(waarom wacht ik ook altijd met alles tot op het laatste moment..

Ik bedoel, sta je daar half slaperig, klik je oké... gaat dat ding niet door met renderen, merk je om 7.00 in de ochtend. Wil je een brakke screenshot maken van 'nouja dit is het dan maar' ... loopt je bak vast
Toen maar heel provisorisch een foto van mijn scherm gemaakt

Maar ik ga nu dus de nachtversie renderen, die leek me het meest mooi. Sneeuwlandschapjes bij dag hebben we namelijk al een stel, ik denk, doe eens gek

Neen, niet erg. Als er nog minder finals komen wordt het denk ik wel heel erg dramatisch...Anoniem: 53023 schreef op 06 januari 2004 @ 21:40:
Is het trouwens erg als ik m'n final een half uur of zo te laat post?
(ik weet niet precies hoe lang het renderen gaat duren, kan wel een uur of nog langer worden)

Iedereen mag inleveren tot 01:00 (vannacht dus), jawel?
Kom op menseeeh, ik wil die finals zien, geen final of iets wat niet als dergelijk aangegeven is telt niet mee helaas. Ook al is het zut, dit is toch gewoon voor de lol en om er wat van te leren.

Ojah, als iemand nog C&C heeft?
[ Voor 12% gewijzigd door Roa op 06-01-2004 22:33 ]
mijn final dus:
*klik voor 1024x768*

edit: zoals je kan zien was mijn sneeuw dus ook nog maar tijdelijk om een beetje sfeer te zetten, vandaar die grote sneeuwvlok in beeld
* floriske.nl beloofd voor de volgende contest wat meer tijd vrij te maken
[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 06-01-2004 23:27 ]

Anyway: final: klikbaar voor 1024 enzo

Niet tevreden over:
Sneeuw hopen bij boom,
sneeuw in het algemeen,
de textures,
de materials,
de belichting.
Opzich komt de sfeer wel over though...
[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 06-01-2004 23:34 ]

HIERONDER is mijn FINAL:

Klik voor 800x600note: 1024x768 ging niet vanwege mn hoeveelheid geheugen

En goh Dark Blue hoe komt het nou inene nacht... nou, ik vond nacht mooier, dag is zo standaard
En... tis weer zoek-de-fout (denk aan de wet van de zwaartekracht enzo). Een leuke blunder, maar te laat om te corrigeren helaas
D*mn
and the winner is...
Uhm, de sneeuwpop op het schuine heuveltjeEn... tis weer zoek-de-fout (denk aan de wet van de zwaartekracht enzo). Een leuke blunder, maar te laat om te corrigeren helaas... wie?
Bingo ...
* Dark Blue ziet het ding al zo de heuvel afrollen en t water in op het ijs ploempsen
Sorry...
Hier trouwens mijn 'viewports' als je dat zo mag noemen?
http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/iceworldviewports.gif
Die grote pin door de sneeuwman heen is dus zijn hoed, je moet echt de vreemdste sprongen maken wil je dus 'rare vormen' in Vue krijgen.
Het bootje zie je er naast liggen, dat is dus die 'cocon'; ... booleannen (enige manier tot afknippen) is leuk, maar hij laat dus wel alle vormen staan, ook de afgeknipte. Lekker onoverzichtelijk
[ Voor 51% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2004 00:20 ]
water?Dark Blue schreef op 07 januari 2004 @ 00:06:
[...]
Bingo ...
* Dark Blue ziet het ding al zo de heuvel afrollen en t water in ploempsen
ik vond die zwevende bomen, aan de linkerkant, eigenlijk wel bijzonder!Dark Blue schreef op 07 januari 2004 @ 00:06:
[...]
Bingo ...
* Dark Blue ziet het ding al zo de heuvel afrollen en t water in op het ijs ploempsen
<knip>
Verder ziet het totaalplaatje er netjes uit!
Volgende contest ga ik ook eens meedoen
Ik zal morgenmiddag een spectaculair overzichtje maken zodat iedereen zijn of haar puntentabel in elkaar kan zetten.
Zo. Tijd voor bedje.
Dark Blue, erg mooi zo, daar kan ik niet tegenop denk ik! Leuk dat je er een avond scene van hebt gemaakt. Prachtig...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
He!? De uiterste tijd was toch vanavond, 23:59:59?Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 00:56:
Het uur U nadert ons met rasse schreden dames en heren. Te bezien valt of die banaan nog z'n final gaat inleveren.
Ik zal morgenmiddag een spectaculair overzichtje maken zodat iedereen zijn of haar puntentabel in elkaar kan zetten.
Zo. Tijd voor bedje.
Ik heb nog wel expres zo hard doorgerenderd enzo, antialiassing op standaard gezet ipv. superior omdat ik anders niet uitkwam enzo...
tie-rep: shit zeg ik dacht dat dat gewoon de schaduwval was

nou, ssst² dan, weet je dan niet dat op kerstnacht de bomen kunnen vliegen?
[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2004 01:17 ]
(ik had nog zooooooooooooooooveel willen doen, maar dat doe ik na deze contest wel - resultaat post ik in het normale 3d topic)
Geen pinguins dus
De sneeuw bleek ook niet helemaal te werken, vandaar dat er maar 2 vlokjes te zien zijn ipv 100
Sneeuwmateriaal op de sneeuwpop kreeg ik niet meer goed voor 1am
Aan de ene kant vind ik em zuigen, maar aan de andere kant ben ik er ook best wel trots op want dit is m'n eerste (of eigenlijk 2e, die ene eerder in dit topic was m'n allereerste) complete scene (dus niet alleen een modelletje zonder wat er omheen) ooit, ook al is ie eigenlijk niet helemaal af
final:

*klik*
post is ff later omdat ik plaatjes moest uploaden en m'n verbinding aan het werk moest krijgen.. de render was precies om 1am klaar
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 07-01-2004 02:09 ]
Hij ziet er heel netjes uit, maar 1 ding snap ik dan weer niet zo goed. Het is een vrij breed watertje en het huisje staat na een bocht in de rivier, toch spiegelt dat huisje hiervoor? kun je dat in vue (?) zo aangeven, want volgens mij zou max dat zo nooit weer geven tenzij je een aparte reflectie map gebruikt? Om de 1 of andere reden komt dat op mij niet realistisch over...Dark Blue schreef op 06 januari 2004 @ 23:49:
Idd ja Roa, het lijkt wel een modderkorrel-storm ipv sneeuw... *zingt* renderen, is voor jou te laat ... maar ja, misschien als je die vlokjes oplichtend had gemaakt of de lucht erachter niet zo bruingrauw....
HIERONDER is mijn FINAL:
[afbeelding]
Klik voor 800x600note: 1024x768 ging niet vanwege mn hoeveelheid geheugen![]()
En goh Dark Blue hoe komt het nou inene nacht... nou, ik vond nacht mooier, dag is zo standaardhet zijn btw. sterretjes aan de hemel, geen 'plaatselijke' sneeuw
En... tis weer zoek-de-fout (denk aan de wet van de zwaartekracht enzo). Een leuke blunder, maar te laat om te corrigeren helaas... wie?
maar overal, absoluut 1 van de beter !
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik had een paar posts geleden aangegeven dat je tot 1u mocht werken, omdat sommige mensen (kuchDark Blue schreef op 07 januari 2004 @ 01:15:
[...]
He!? De uiterste tijd was toch vanavond, 23:59:59?
Ik heb nog wel expres zo hard doorgerenderd enzo, antialiassing op standaard gezet ipv. superior omdat ik anders niet uitkwam enzo...damn shitty zeg. Het is toch al echt 1:15 he!?!?
tie-rep: shit zeg ik dacht dat dat gewoon de schaduwval was
nou, ssst² dan, weet je dan niet dat op kerstnacht de bomen kunnen vliegen?

* Anoniem: 53023 voelt zich niet aangesproken..

*Met spanning wacht op het final(e) lijstje
Wat is dat trouwens met al die apen?
Het eerste topic was geöpend door een wilde aap, dit topic door een rare aap..

Sneeuw maar dan wel goed (ojah, klikbaar voor 1024):

[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 07-01-2004 14:19 ]
Ik is terug... en dan nu, op backknopvolgorde...
*tromgeroffel*
3D CONTEST XVII - FINALS |
-=dikkebanaan=- |
![]() |
-=Dark Blue=- |
![]() |
-=Roa=- |
![]() |
-=floriske.nl=- |
![]() |
-=Senzuboon=- |
![]() |
-=Erikk19=- |
![]() |
-=jvo=- |
![]() |
-=mercarra=- |
![]() |
-=RCA=- |
![]() |
-=Jaguar_e=- |
LET OP! Plaatje werkt niet direct, zie het hier allemaal gebeuren: http://www.anzwers.org/free/jaguare/Contest17.html |
(klikken dus)
Negen Tien maal plezier, sla uw slag. Instructies voor de puntentelling natuurlijk in de startpost, graag nog een keertje doorlezen aub.
Kwam er trouwens net pas achter dat de meeste mensen voor de kleine versie ipv de resize optie daadwerkelijk een linkje geven naar een kleiner formaat plaatje, waarom eigenlijk? Is dat voor de bandbreedte ofzo? Kan ik me wel iets bij voorstellen bij nader inzien, maar goed, daar doe ik nu dus niet aan he
Moge de beste winnen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 07-01-2004 18:39 ]
klik op de link
http://www.anzwers.org/free/jaguare/Contest17.html
Kan hem niet direct posten dat wil de server niet
Kijk maar op pagina 16
[ Voor 28% gewijzigd door Jaguar_e op 07-01-2004 16:10 ]
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Nog iemand die ik vergeten ben?
Edit: Nee, dit moet het zijn, ik heb net nog heel het topic doorzocht op het woord 'final' en ik had er inderdaad overheen gelezen Jaguar_e, dat komt denk ik omdat er geen plaatje bij stond.
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 07-01-2004 16:28 ]
Anoniem: 80198
-wildlife
-nature
-brute force
-of een keer animatie contest....
probeer eens een keer een korte te doen en kijk eens of daar een gelijkwaardig aantal inzendingen met nagenoeg dezelfde kwaliteit uit kan komen?
(tenzij natuurlijk voor animatie gekozen gaat worden, maar dan haakt deze jongen efkus af)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik zal eens kijken of ik de volgende keer meedoe. Ligt uiteraard wel aan het onderwerp
En kan er iemand een emailtje van mij verwachten
Veel beterRoa schreef op 07 januari 2004 @ 14:18:
Ik post em stiekum toch... (ik ben niet de jury, en officieel is dit natuurlijk te laat...)
Sneeuw maar dan wel goed (ojah, klikbaar voor 1024):
[afbeelding]

dit doet me trouwens denken aan de 'great dekutree'
(van Zelda, jeweetwel)
Ik gebruik sinds een jaar of zo alleen nog maar Portable Network Graphics (ook al zien ze er wat beroerder uit in IE, screw MS..Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 15:57:
Kwam er trouwens net pas achter dat de meeste mensen voor de kleine versie ipv de resize optie daadwerkelijk een linkje geven naar een kleiner formaat plaatje, waarom eigenlijk? Is dat voor de bandbreedte ofzo? Kan ik me wel iets bij voorstellen bij nader inzien, maar goed, daar doe ik nu dus niet aan he
En de resize optie geeft een nogal lelijk plaatje in Mozilla (geen interpolatie, waardoor het er pixelig uitziet en details weg kunnen vallen), dat is voor mij de 2e reden om te 'pre-resizen'.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 07-01-2004 17:38 ]
Anoniem: 86949
Voorgaande contests als fantasy en men and machine waren veel beter,
omdat daar de eigen inbreng veel groter is en dus meer fun.
Leuk, ik zie de stampende dansende rino's al voor me
(zouden ze ook rokjes aan mogen hebben, a la Fantasia?)
Lijkt denk ik te veel op deze contest, is iig niet echt iets om meteen hierna te gaan doen imho.-nature
Heel erg leuk idee, maar denk niet dat ik zelf dan ga mee doen omdat daar té veel tijd voor nodig is.-of een keer animatie contest....
(en veel mensen, inclusief ik, zullen het dan ook nog in dezelfde tijd moeten leren..)
Ik kan me er wederom niet van weerhouden, om toch weer met die onderwerpen bezig te houden. Dat wildlife lijkt me op zich wel leuk, maar dan niet een paar olifanten en een giraf, maar meer een redelijk extreem beest wat niet perse hoeft te bestaan en waar je wat creativiteit in kwijt kunt...
animatie ? Tjah, ik ben er nooit echt een grote tegenstander tegengeweest, maar het legt wel een drempel. Misschien dat wanneer je niet wil animeren je ook gewoon een plaatje in kan sturen??
Misschien post ik zodadelijk nog wat ideeën
Ik doe het omdat ik er zo'n verschrikkelijke hekel aan heb wanneer andere mensen resizen... Bij een beetje langzame computer wordt alles dan errug traag... En daarnaast is het minder mooi, en verspilde bandbreedte. Dus als het kan altijd gewoon even in photoshop resizen...Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 15:57:
Moge de beste winnen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verder...tja...uhm..
Wildlife op zich wel vet onderwerp...
BruteForce klinkt ook erg interessant...
Ik weet het verder eigenlijk niet
* Roa is een beetje inspiratieloos vanwege een groot filmproject op school dat dus de hele tijd door z'n hoofd zoemt..
Ojah, ik resize voor omdat iedereen dat deed, dacht dat het moest
[ Voor 15% gewijzigd door Roa op 07-01-2004 18:07 ]
- Stilleven
- Back in time
- Favoriete filmscene (I'll be back
Ik vind natuur direct na deze contest ook niet het beste idee. (Die 8 weken waren trouwens ook niet zo'n goed idee. Ik was daar zelf 8 weken geleden ook voor

Dus dat je een bepaalde actie moet uitbeelden ofzo?
(ipv dat alles stilstaat)
lijkt inderdaad een beetje op wat ik in gedachten had:Anoniem: 53023 schreef op 07 januari 2004 @ 18:51:
Misschien is het een leuk idee om niet voor een animatie zelf te gaan, maar alleen 1 frame van een (eventuele) animatie?
Dus dat je een bepaalde actie moet uitbeelden ofzo?
(ipv dat alles stilstaat)
"Scene uit je favoriete cartoon" of wel een still uit een tekelfilm ofwel een plaatje uit een stripboek
Vond het echt heel erg moeilijk om goede keuzes te maken en het is niet leuk om sommige finals naar beneden te duwen, maar goed.. kan helaas niet alles op de 1e, 2e of 3e plaats zetten
Leuk onderwerp jafloriske.nl schreef op 07 januari 2004 @ 19:00:
lijkt inderdaad een beetje op wat ik in gedachten had:
"Scene uit je favoriete cartoon" of wel een still uit een tekelfilm ofwel een plaatje uit een stripboek
Ojah, dat was ik dus (ralfieuit.....@hotmail)
Eerst nog een keertje de startpost (over de puntentelling) goed doorlezen mensen
Maar goed, heb het zo eerlijk ( hoop ik ) gedaan
Allen succes !!
Hopla, aan het bier gezeten ofzo?
--
Stand van zaken: Ik moet er nog eh... ff kijken... nog vier. Maar er is al een duidelijke lijn te zien...
Ja dat kan ik nu wel gebruiken , maar helemaal geen bier in huis , Sniff
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 07-01-2004 21:05 ]
Is het een duidelijke lijn in een bepaalde kleur?Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 20:55:
Stand van zaken: Ik moet er nog eh... ff kijken... nog vier. Maar er is al een duidelijke lijn te zien...
[idolsmode]Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 20:55:
RCA:
Hopla, aan het bier gezeten ofzo?Heheh, je mailtje was nog erger weet je dat?
![]()
--
Nog 4,
4 gebruikers voordat ik weeeeet,
dat ik niet meer angst-zweet.
Ben ik wel goed genoeg,
of maken ze me in.
Nog 4 mailtjes wachten,
in de koude nachten!
(op nog 3 minuten van telekids
[/idolsmode]
Mijn *kuch* tweede meel *kuch* is overigens verstuurd.
Maare, wordt ik nu gek of heeft die Rare Aap helemaal geen WIP's of wat dan ook maar gepost
Been benieuwd naar de uitslag, want het is wel vaker voorgekomen dat die totaal anders was dan mijn eigen uitslag
film op zich lijkt me dan nog wel leuk...jvo schreef op 07 januari 2004 @ 18:26:
Nog wat ideetjes:
- Stilleven <--- uhm.....
- Back in time <-- wat bedoel je hier mee, geschiedenis???
- Favoriete filmscene (I'll be back)<---- te moeilijk, en niet origineel, te veel verschillende dingen.
Ik vind natuur direct na deze contest ook niet het beste idee. (Die 8 weken waren trouwens ook niet zo'n goed idee. Ik was daar zelf 8 weken geleden ook voor)
Of is er soms nog steeds animo voor een texture-contest of iets soortgelijks?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
jvo: Ik zeg niks, maarreh... hmm, het is wel een kleur die past bij deze contest.
Senzu: Neen, ik heb niks gemaakt, had het lekker druk dit blok, dus ja, ach. Maar moet dat dan?
Goed, met deel II van senzuboon

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 07-01-2004 21:58 ]
inquestos schreef op 07 januari 2004 @ 21:49:
En wat te denken van Het midden-oosten, of iets met perzië ofzo?? Lijkt mij op zich wel leuk
<snip>
En een texture contest, hmm, het lijkt me wel heel interessant om het een keer mee te maken, maar dan moet het natuurlijk wel een hele korte zijn. Pak een bol en maak daar de leukste texture op die je kan verzinnen, weekje a een/twee. Natuurlijk wel een hele beschrijving van hoe je hem gemaakt hebt, en geen bestaande maps e.d.
Ik zal zo eens wat proberen te verzinnen als ik me tussen de scores en schoolwerk uitgeworsteld krijg...
Dat was ik...met het zingen...het drinken was RCA....of bedoel je mijn scores?Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 21:49:
RCA: Ah, ok, zolang er maar alcohol in zit he. En idd, als je een telekids nummer als idol numer gaat zingen dan moet je al redelijk heen zijn, maar dat mag ook wel als ik zo zijn scores bekijk...
HURRY UPGoed, met deel II van senzuboonerbij wil ik graag nog die van erikk19, mercarra en dark blue ontvangen EDIT: en jaguar_e, vergeet ik je toch alweer
Tja, dat krijg je als je geen smaakt heb heSenzuboon schreef op 07 januari 2004 @ 21:27:
Been benieuwd naar de uitslag, want het is wel vaker voorgekomen dat die totaal anders was dan mijn eigen uitslag
- Bij het stilleven denk ik aan een fruitschaal waar je goed met textures aan de gang kan gaan.- Stilleven <--- uhm.....
- Back in time <-- wat bedoel je hier mee, geschiedenis???
- Favoriete filmscene (I'll be back )<---- te moeilijk, en niet origineel, te veel verschillende dingen.
- Met back in time bedoel ik inderdaad geschiedenis. Een scene uit het verleden. (Oude western of iets dergelijks.)
- Ja, heb je denk ik wel gelijk in. Is behoorlijk pittig en kan erg uiteenlopen. (Ik bedoel trouwens wel een still, niet je favoriete scene van 3 minuten ofzo.)
Texture contest of midden-oosten lijkt me ook wel leuk. Misschien een 1001 nacht idee?
[ Voor 60% gewijzigd door jvo op 07-01-2004 22:36 ]
Dat midden oosten daar ga ik ook wel voor jajvo schreef op 07 januari 2004 @ 22:30:
[...]
Tja, dat krijg je als je geen smaakt heb he(No flame intended)
[...]
- Bij het stilleven denk ik aan een fruitschaal waar je goed met textures aan de gang kan gaan.
- Met back in time bedoel ik inderdaad geschiedenis. Een scene uit het verleden. (Oude western of iets dergelijks.)
- Ja, heb je denk ik wel gelijk in. Is behoorlijk pittig en kan erg uiteenlopen. (Ik bedoel trouwens wel een still, niet je favoriete scene van 3 minuten ofzo.)
Texture contest of midden-oosten lijkt me ook wel leuk. Misschien een 1001 nacht idee?
Zoals jullie merken heb ik liever een contest waarin je landschappen mag prakken dan abstracte of fictieve figuurtjes en vormen...
Hm, idee:Anoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 21:55:
[...]
![]()
En een texture contest, hmm, het lijkt me wel heel interessant om het een keer mee te maken, maar dan moet het natuurlijk wel een hele korte zijn. Pak een bol en maak daar de leukste texture op die je kan verzinnen, weekje a een/twee. Natuurlijk wel een hele beschrijving van hoe je hem gemaakt hebt, en geen bestaande maps e.d.
Ik zal zo eens wat proberen te verzinnen als ik me tussen de scores en schoolwerk uitgeworsteld krijg...
• topic starter maakt een (kleine) scene (met alleen vertex/face data, geen texture spul)
• topic starter post een link naar het bestand in zijn/haar openingspost (3DS kan iedereen wel importeren in zijn/haar 3d pakket, anders Wavefront (ie. OBJ))
• opdracht: maak zelf textures (kiezen uit 2d, 3d of procedureel?), stel zelf de belichting in en verander verder _niets_ aan de scene (en voeg ook niets toe).
Lijkt me best leuk om te zien wat voor verschillende renders daar uit zouden komen
Ach ja, ik vind et sowieso erg moeilijk om scores te geven nu, omdat ik ze allemaal wel vet vind, natuurlijk blinker er een paar uit, maar ach.. We zien welAnoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 22:12:
Dat weet ik, maar RCA had het erover dat jij twee kratten naar binnen geworpen had, en ik had het ook over jouw scores ja
\edit
Hmm, lijkt me erg leuk plan.... Maar wat voor vorm/scene moet er gemaakt worden, en dan moet de TS dat wel willen (dus winnaar van deze contest..Anoniem: 53023 schreef op 07 januari 2004 @ 22:47:
[...]
Hm, idee:
• topic starter maakt een (kleine) scene (met alleen vertex/face data, geen texture spul)
• topic starter post een link naar het bestand in zijn/haar openingspost (3DS kan iedereen wel importeren in zijn/haar 3d pakket, anders Wavefront (ie. OBJ))
• opdracht: maak zelf textures (kiezen uit 2d, 3d of procedureel?), stel zelf de belichting in en verander verder _niets_ aan de scene (en voeg ook niets toe).
Lijkt me best leuk om te zien wat voor verschillende renders daar uit zouden komen
[ Voor 51% gewijzigd door Roa op 07-01-2004 22:50 ]
Lama hangen, ik ga maar naar bedAnoniem: 77157 schreef op 07 januari 2004 @ 22:49:
Neenee, ik bedoel de score die jij gekregen hebt, heh
Oppassen he, ik kan nog altijd mijn scores opnieuw insturenjvo schreef op 07 januari 2004 @ 22:30:
[...]
Tja, dat krijg je als je geen smaakt heb he(No flame intended)
Anywayz, dat idee van dikkebanaan lijkt mij ook wel interessant. Wel interessant hoe ieder zijn eigen draai ergens aan kan geven
[ Voor 22% gewijzigd door Senzuboon op 07-01-2004 22:55 ]
Fruitschaal of zoRoa schreef op 07 januari 2004 @ 22:48:
Hmm, lijkt me erg leuk plan.... Maar wat voor vorm/scene moet er gemaakt worden, en dan moet de TS dat wel willen (dus winnaar van deze contest..)
Als het (de vormen) maar makkelijk genoeg is om te texturen (om zoveel mogelijk mensen mee te kunnen laten doen)
(dus niet dat de ts aankomt met een model van batman en z'n batauto in de batgrot met 100 computers erin waarbij iedere stroomdraad apart een texture moet krijgen, of zo)
Maar eerst eens zien wie de winnaar is
(waarschijnlijk gaan we dus weer fijn landschappen, of iets wat daar op lijkt, maken
Over landschappen gesproken, ik zat net screenshots van Far Cry te bekijken en het lijkt me ook wel eens leuk om een tropisch eiland te maken, om alvast in de zomerse sferen te komen in deze donkere dagen na de kerst.
1 scene en het enige wat je mag doen is de material-editor gebruiken om deze te verfraaien.
Belichting ook erbij is natuurlijk wel goed voor een mooier resultaat, maar zal voor sommige mensen ook weer problemen opleveren vrees ik
*** denkt aan zichzelf *** (ach, standaard skylight en concentreren op materials kan ook he)
mag je dan wel allerlei maps in photosoep bijvoorbeeld maken?
hm.. of een dubbele contest
eerst een onderwerp (bijv. midden oosten of zo) en dan met de mesh van de winnaar (na het slopen van de materials) een week extra texturen met z'n allen
hm... volgens mij ben ik een beetje door aan het slaan
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Anoniem: 96849
Kan niet wachten om te beginnen met een volgende contest
Ja, of je moet ze in Paint willen maken.. ?6K schreef op 07 januari 2004 @ 23:16:
mag je dan wel allerlei maps in photosoep bijvoorbeeld maken?

Iets zegt me dat een midden ossten contest niet voor een 'kleine' scene gaat zorgenhm.. of een dubbele contest![]()
eerst een onderwerp (bijv. midden oosten of zo) en dan met de mesh van de winnaar (na het slopen van de materials) een week extra texturen met z'n allen![]()
hm... volgens mij ben ik een beetje door aan het slaan

Denk dat zo'n texture contest wel max. 2 weken of zo zou moeten duren.. liefst 1 week.
* Anoniem: 53023 zelf zou waarschijnlijk kiezen voor cartoon/actie, tropisch eiland of midden oosten (genoeg inspiratie met die heren Hussein en Bin Laden)
(begint er op te lijken dat de laatste de meeste stemmen heeft)
Hgrmpfl, ik zie net dat FreePgs down is.. denk ik eindelijk eens een goede vervanger voor (ook offline) picserver te hebben gevonden...
Als ie over een paar uur nog steeds down is pleur ik m'n render wel ergens anders neer.
"I will work!" "The GLA underground" "Oh, that was a lot of work.." "Can I have some shoes?" "Quad Cannon"Anoniem: 53023 schreef op 08 januari 2004 @ 02:24:
Iets zegt me dat een midden ossten contest niet voor een 'kleine' scene gaat zorgen
Denk dat zo'n texture contest wel max. 2 weken of zo zou moeten duren.. liefst 1 week.
* Anoniem: 53023 zelf zou waarschijnlijk kiezen voor cartoon/actie, tropisch eiland of midden oosten (genoeg inspiratie met die heren Hussein en Bin Laden)
(begint er op te lijken dat de laatste de meeste stemmen heeft)
* geez haalt zijn inspiratie van generals
Ik vind de tot nu toen geopperde onderwerpen allemaal wel leuk
nog wat ideen
wind/storm
Tijd
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Nog twee mailtjes...
Anoniem: 86949
Maar de onderwerpen die ik nu lees zijn vergelijkmaar met dit soort shit:
- Maak een hele mooie baksteen of stoeptegel
- Maak een berg faeces
Wat ik dus duidelijk probeer te maken, is dat deze het gros deze onderwerpen niet echt de bom vinden ofzo. Kijk eens naar v13, mensen hebben zelfs concept art gemaakt.
Dus laat die hommelachtige onderwerpen weg, en pak iets stoers!
Engelen, Duivels, laat je fantasie eens werken!!
Het zal je nog verbazen hoeveel verschillende stoeptegels je dan krijgtAnoniem: 86949 schreef op 08 januari 2004 @ 14:14:
Ik vat niet waarom deze bagger onderwerpen besproken worden, maak iets creatiefs. Eige invulling bv monsters, robot, fantasy, good and evil of weetik veel wat
Maak een hele mooie baksteen of stoeptegel
En misschien is die stoeptegel eigenlijk wel een vermomde aliën die er op uit is om de hele mensheid uit te roeien?
Dat kan je op vele manieren uitbeelden..
Anoniem: 48458
Die onderwerpen zijn allemaal al op e.o.a. manier geweest:Anoniem: 86949 schreef op 08 januari 2004 @ 14:14:
Ik vat niet waarom deze bagger onderwerpen besproken worden, maak iets creatiefs. Eige invulling bv monsters, robot, fantasy, good and evil of weetik veel wat
• v3: Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• v6: Fantasy
• v8: Misdaad
• v12: Man and machine
• v14: Horror
Maar ik snap je punt.
Een korte texture-contest lijkt me wel leerzaam voor veel mensen, aangezien het gros hier (inclusief ikzelf) procedurals gebruikt voor z'n textures. Of iig een keer een apart topic met de opdracht "klus een zo leuk/echt/origineel/raar mogelijke texture op een bol" (zo'n topic is ook op CGTalk geweest, geloof ik, zaten leuke resultaten tussen.
Voor de lengte van de contest zou ik gewoon weer 3 weken ofzo nemen.
"Bullet-time" lijkt mij wel een leuk onderwerp.
En een levensechte stoeptegel maken is nog niet eens zo makkelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 08-01-2004 14:35 ]
[compliment modus]
[/compliment modus]
Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]
]Anoniem: 86949 schreef op 08 januari 2004 @ 14:14:
Maar de onderwerpen die ik nu lees zijn vergelijkmaar met dit soort shit:
- Maak een hele mooie baksteen of stoeptegel
- Maak een berg faeces
Wat ik dus duidelijk probeer te maken, is dat deze het gros deze onderwerpen niet echt de bom vinden ofzo. Kijk eens naar v13, mensen hebben zelfs concept art gemaakt.
Dus laat die hommelachtige onderwerpen weg, en pak iets stoers!
Engelen, Duivels, laat je fantasie eens werken!!
Nou, nou, ik wil niet veel zeggen, maar je moet eerst maar eens naar jezelf kijken, want die ideeën van jou zijn al helemaal bagger.

Tjah, in principe heb je gelijk. Als iemand begint over een fruitschaal, of een stilleven, dan begrijp ik je reactie wel. Maar er worden hier wel degelijk goede ideeën genoemd. Een texture-contest, tjah, ben er niet 100% voor, hoewel ik het toch tot twee keer toe naar voren heb gebracht. Maar het is misschien weer eens iets anders, en het hoeft niet zo lang te duren...
Dit topic is gesloten.