Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Got it.Blackhole schreef op 07 november 2003 @ 23:28:
[...]
IK heb hem gewoon van AVSIM ..
zoeken op p5-2004.zip van Marcel Ritzema. 790kb
Gewoon zoeken op Polderbaan kan ook .
PS wel in FS2004 dir zoeken.
Thanks!
Maarre.... hij komt niet in 't lijstje van te selecteren runways & de ATC kent em ook niet. Is dit te fixen? Of moet ik dan weer die brakke AFCAD file installeren die ik al eens eerder heb gehad (waardoor al het traffic op RWY 24 wilde starten/landen, no matter welke windrichting het was)?
[ Voor 168% gewijzigd door ravw op 08-11-2003 11:58 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
MegaScenery
I gig ram aangeraden en het duurt wel even voordat het geladen is maar dan loopt alles best wel vlot moet ik zeggen. Mijn AI Traffic staat op 100% en mijn 3D wolken op 60%.
Plaatjes zag er veel beter uit voordat ik ging resizen
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Verwijderd
Maak dan thumbs die clickable zijn naar de full size version.Badtothebone schreef op 08 november 2003 @ 13:13:
Wat plaatjes van Los ANgeles en San Diego
Verwijderd
Vandaag kreeg ik weer een engine off op final

Moet inderdaad een beetje op het budget passen. Denk dat ik toch maar voor de 2 x 512 ga. Dan neem ik voorlopig een niet te dure videokaart:The_FrankO schreef op 08 november 2003 @ 09:24:
[...]
Het is ook de grootste onzin dat FS9 (fs2002 ook al) geen goede videokaart nodig heeft.
Ik zit ook ieder keer zo:zodra ik weer zoiets lees
Heb ondertussen een behoorlijk plat hoofd
owja advies:
gewoon 2x 512Mb zoveel duurder is het niet en je krijgt er alleen maar spijt van als je het niet doet. Videokaart zou ik geen nvidea FX nemen want die geven echt bagger kwaliteitDe rest moet je natuurlijk zelf kijken wat je budget is en wat voor games je nog meer speelt behalve FS
Club3D Radeon 9600 256MB DDR zak ik zelf aan te denken.
Money for nothin' and your chicks for free
Dan zou ik eerder voor de Club 3d 9600 pro gaan.DeeJee schreef op 08 november 2003 @ 13:55:
[...]
Moet inderdaad een beetje op het budget passen. Denk dat ik toch maar voor de 2 x 512 ga. Dan neem ik voorlopig een niet te dure videokaart:
Club3D Radeon 9600 256MB DDR zak ik zelf aan te denken.
Verwijderd
Nee niet groter te krijgen, ik heb alle pics gemaakt met 1024x768 (sorry voor late reactie maar kom net terug van voetballen).Jochem schreef op 08 november 2003 @ 11:39:
zeker mooie plaat die laatste.. niet groter te krijgen?
uberBadtothebone schreef op 08 november 2003 @ 13:13:
Wat plaatjes van Los ANgeles en San Diego
MegaScenery
I gig ram aangeraden en het duurt wel even voordat het geladen is maar dan loopt alles best wel vlot moet ik zeggen. Mijn AI Traffic staat op 100% en mijn 3D wolken op 60%.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
betekend dit dat jij nu 1gb ram hebt, of stel je je dat gewoon voor?
Verwijderd
Er stond een sterke ooster wind, het geluid is hierdoor wat verneukt, maar het heeft wel mooie beelden opgeleverd.
de 2 nieuwe 777 toestellen van de KLM gezien, zie filmpje.
Northwest a330, Continental 777, Varig 767, en nog veel meer leuk 'spul' gezien.
hier is de klm:
http://members.lycos.nl/sgr86/klm777-new.avi (doel opslaan als doen)
ik ga met de rest van de films weer een leuk filmpje in elkaar zetten voor atcbox dus dat zien jullie dan wel.
Whooot gááf!!!Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:20:
Ik ben vandaag op Schiphol geweest, en het was echt een TOP dag![]()
Er stond een sterke ooster wind, het geluid is hierdoor wat verneukt, maar het heeft wel mooie beelden opgeleverd.
de 2 nieuwe 777 toestellen van de KLM gezien, zie filmpje.
Northwest a330, Continental 777, Varig 767, en nog veel meer leuk 'spul' gezien.
hier is de klm:
http://members.lycos.nl/sgr86/klm777-new.avi (doel opslaan als doen)
ik ga met de rest van de films weer een leuk filmpje in elkaar zetten voor atcbox dus dat zien jullie dan wel.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Jammer dat je geen nieuwe topics over bepaalde FS vragen 'mag' openen... Er is schijnbaar bijster weinig interesse in de kleinere vliegtuigen... Ik heb de afgelopen week diverse vragen gesteld over m'n Porter en geen een antwoord gekregen...Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 10:13:
Ik heb dus van de week de FSD Pilatus Porter gekocht (ontzettend leuk!!!). Nu ben ik nog steeds op zoek naar wat meer info. Zo heb ik genoeg info van het internet geprint over piston engines en hoe die te gebruiken maar die Porter is dus een turbi prop (geen mixture en zo): het werkt allemaal anders en ik zou graag alles ervan willen weten. Sowieso ook hoe je 'm zo realistisch mogelijk moet vliegen.
Weet iemand een link hiervoor? Ik kon via Google eigenlijk niets vinden... Misschien zoek ik verkeerd, maar ik ben nu al een paar dagen bezig, dus... Die info over turbo props kan dus algemeen zijn, niet specifiek over de Porter.
Ik heb hier een dike stapel papier liggen met info over piston engines, maar stom genoeg staat er niet bij van welke site ik het had. En die site kan ik niet meer vinden. Wellicht staat daar meer over turbo props op...
Iemand nog een tip?
ik heb op dit moment nog maar 512 mb ram aan de scenery laad tijden vermoed ik dat nog 512 mb bij moet ;-) En trouwens Gilly had eerder in dit topic aangegeven dat FS9 een stuk beter loopt met 1024 mb ram.nealzie schreef op 08 november 2003 @ 18:15:
[...]
uber
betekend dit dat jij nu 1gb ram hebt, of stel je je dat gewoon voor?
Hoezo "640 Kb is more than enough" Bron: Billy Gates

Heb net zojuist extra ram besteld bij Informatique.
als iemand hiet het niet weet, denk ik niet dat het zal helpen als je een nieuw topic opendVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:45:
[...]
Jammer dat je geen nieuwe topics over bepaalde FS vragen 'mag' openen... Er is schijnbaar bijster weinig interesse in de kleinere vliegtuigen... Ik heb de afgelopen week diverse vragen gesteld over m'n Porter en geen een antwoord gekregen...![]()
Iemand nog een tip?
iig, ik heb de porter niet, dus kan ik je niet helpen
Het is toch een payware kist, zit er geen pilots manual bij dan ?Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:45:
[...]
Jammer dat je geen nieuwe topics over bepaalde FS vragen 'mag' openen... Er is schijnbaar bijster weinig interesse in de kleinere vliegtuigen... Ik heb de afgelopen week diverse vragen gesteld over m'n Porter en geen een antwoord gekregen...![]()
Iemand nog een tip?
Trouwens een mooi site voor je gevonden !Badtothebone schreef op 08 november 2003 @ 19:51:
[...]
Het is toch een payware kist, zit er geen pilots manual bij dan ?
http://mypage.bluewin.ch/aviationworld/pc6/index.htm
Verwijderd
Er zit een heel korte beschrijving bij van wat alles is ('this is the throttle' ne 'this is the ADF'), maar geen uitgebreide info over hoe je de plane daadwerkelijk moet besturen... Wat dat betreft zijn Dreamfleet en PSS stuuuuuuuuuuuuuuukken beter!!!!!!!Badtothebone schreef op 08 november 2003 @ 19:51:
[...]
Het is toch een payware kist, zit er geen pilots manual bij dan ?
Er zit wel een checklist bij waar je wat info uit kunt peuren, maar dan nog... Valt erg tegen (die PoH dus, niet de plane zelf: die is super!)
Maar los daarvan zou ik graag meer willen weten over turbo props op zich (ik weet alleen een boel van piston engines), want ik wil alles zo realistisch mogelijk doen...
Verwijderd
Bedankt, maar die had ik ook gevonden met Google. Maar daar staat dus ook totaal geen info over HOE je die Porter nou echt moet besturen. En al helemaal geen charts en tables...Badtothebone schreef op 08 november 2003 @ 19:55:
[...]
Trouwens een mooi site voor je gevonden !
http://mypage.bluewin.ch/aviationworld/pc6/index.htm
Wat bedoel je met echt besturen? Ik zal meezoeken maar weet niet wat je specifiek zoekt.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:58:
[...]
Bedankt, maar die had ik ook gevonden met Google. Maar daar staat dus ook totaal geen info over HOE je die Porter nou echt moet besturen. En al helemaal geen charts en tables...
Verwijderd
Nou, voorbeeldje: in de Cardinal moet je tijdens het vliegen de mixture regelen en zo. Wat moet je in een turbo prop als de Porter allemaal doen? Want die heeft geen mixture, maar een fuel condition lever met drie standen. Welke standen moet je nou wanneer gebruiken? En moet je dat ding tijdens de vlucht nog instellen? Wat zijn de gebruikelijke snelheden op verschillende hoogtes? En ik zou graag weten wat de exacte volgorde is waarin je alles moet doen (de meegeleverde checklisten hebben veel te veel gaten). En wat moet je met een Fuel totalizer (die alleen in de VC te vinden is en helemaal niet genoemd wordt in de manual...) Ook algemenere info trouwens, over moet je nu wel of niet de fuel boost aanzetten voor de take off, wanneer doe je bepaalde lichten aan of uit, wat zijn de juiste instellingenvoor de ECS, etc. etc. etc. Zulk soort dingen. Hoe gedetailleerder allemaal, hoe leuker ik het vind!rdluca schreef op 08 november 2003 @ 20:21:
[...]
Wat bedoel je met echt besturen? Ik zal meezoeken maar weet niet wat je specifiek zoekt.
Zoals ik al zei zijn de bijgeleverde checklist veel te summier...
Ik heb al ergens gezien dat je een echte PoH kunt kopen, maar dat gaat me nou net ff te ver. Het is gewoon jammer dat ze geen charts en tables hebben bijgevoegd zoals DF en PSS weldoen. Want echt goedkoop is die Porter nou ook niet echt, als je het met de DF kleinere planes vergelijkt (duurder dus...).
Ik heb NATUURLIJK soortgelijke vragen ook op het FSD forum gesteld, maar om nou te zeggen dat dat een levendig forum is... nou, nee...
O ja, ik heb al wel een iets gedetailleerdere checklist gevonden (voor de FS 2000 Porter,maar dat maakt niet uit): http://www.simviation.com/fs_manuals3.htm maar nog geen charts en tables... En bovendien wijkt 'ie nogal af van de FSD checklist: wie moet je nou geloven...?
Maar ach, misschien verwacht ik teveel van dit alles...?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 21:28 ]
Ik weet niet of jij vlak bij EHRD woon.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:58:
[...]
Bedankt, maar die had ik ook gevonden met Google. Maar daar staat dus ook totaal geen info over HOE je die Porter nou echt moet besturen. En al helemaal geen charts en tables...
Maar ga anders zelf een kijken daarzo.
Want heel vaak staat daar een Porter,
Misschien kan je daar iets vragen er over.
Maar kan je de makers zelf niet Mailen er over.
Want hun hebben hem tenslotte gemaakt.
En moeten ze ook weten wara het voor is.
Voor de rest kan ik je niet helpen , zo lang ik dat ding zelf niet heb.
Verwijderd
Hm, ja, dat zou ik ook wel eens kunnen proberen: gewoon een echte piloot mailen! Ik heb al wat van die Porter-fansites gemailed, maar die sturen me door naar FSD...Blackhole schreef op 08 november 2003 @ 21:26:
[...]
Ik weet niet of jij vlak bij EHRD woon.
Maar ga anders zelf een kijken daarzo.
Want heel vaak staat daar een Porter,
Misschien kan je daar iets vragen er over.
Maar kan je de makers zelf niet Mailen er over.
Want hun hebben hem tenslotte gemaakt.
En moeten ze ook weten wara het voor is.
Voor de rest kan ik je niet helpen , zo lang ik dat ding zelf niet heb.
Ik denk dat je eens op fora van Bush Flying sites zou moeten vragen.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:30:
[...]
Hm, ja, dat zou ik ook wel eens kunnen proberen: gewoon een echte piloot mailen! Ik heb al wat van die Porter-fansites gemailed, maar die sturen me door naar FSD...
Of hier misschien iets? http://mypage.bluewin.ch/aviationworld/pc6/porterlinks.htm
[ Voor 11% gewijzigd door rdluca op 08-11-2003 21:44 ]
Gewoon creative zijnVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:30:
[...]
Hm, ja, dat zou ik ook wel eens kunnen proberen: gewoon een echte piloot mailen! Ik heb al wat van die Porter-fansites gemailed, maar die sturen me door naar FSD...
Dan kom je al een heel eind.
Maar ik weet dat er 1 op EHRD staat.
dus probeer het is ... zou ik zeggen ....
PS als je antwoord heb laat het ons dan ook even weten.

de 512 mb extra ram heb je hier hard nodig vrees ik de laad tijden zijn heel erg lang +/- 3 minuten ...
[ Voor 7% gewijzigd door Badtothebone op 08-11-2003 23:11 ]

die handels achter de trustlevers waar zijn die precies voor en hoe heten die?
Verwijderd
Ook een goeie: had ik nog niet aan gedacht!rdluca schreef op 08 november 2003 @ 21:37:
Ik denk dat je eens op fora van Bush Flying sites zou moeten vragen.
Zodra ik wat gevonden zal ik het hier zeker melden! Voor alle honderden bush flyers hier...Blackhole schreef op 08 november 2003 @ 21:41:
Gewoon creative zijn![]()
Dan kom je al een heel eind.
Maar ik weet dat er 1 op EHRD staat.
dus probeer het is ... zou ik zeggen ....
PS als je antwoord heb laat het ons dan ook even weten.
In ieder geval bedankt voor de gezamenlijk en nuttige brainstorm: ik heb nu weer wat ideeen om verder te gaan!
Verwijderd
Van links naar rechts:Megamind schreef op 08 november 2003 @ 21:54:
ff vraagje tussendoor...
[afbeelding]
Stabilizer Trim - Speedbrake - Thrust levers + reversers - Flap-hendel
Irfanview en dan Lanczos filter gebruiken.Badtothebone schreef op 08 november 2003 @ 13:13:
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
sorry, is 1280 x 1024, but you'll live
Verwijderd
Niemand.......??????????????????Megamind schreef op 08 november 2003 @ 21:54:
ff vraagje tussendoor...
[afbeelding]
De thrustreverser.
Vertrokken van af EGKK naar EHAM.

Ach ja verschil moet er wezen

Verwijderd
Zoiets, na de landing trekt men eerste de throttle dicht waarna ze de thrustreverser omhoog trekken
Ik had ook al een antwoord gepost, maar ik dacht dat je de hendels achter de throttle van langs zij gezien bedoelde
En dan weer het airbus verhaal omhoog trekken (ik ruik boeingers op komst?
Just my 0,02 engelse eurocenten toegevoegd
edit :
Tssssssss, ff dimmen jij hehVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 23:08:
[...]
Niemand.......??????????????????
De thrustreverser.
Zeg Fly, PNF van de QF25 donderdag viel me toch tegen, wij hadden er beter in kunnen zitten
[ Voor 56% gewijzigd door ND863 op 08-11-2003 23:34 ]
Das als je de volgende keer weer eens geen antwoord krijg gewoon even hard blaten en dan heb je weer genoeg antwoorden waar je wat mee kan doen.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 22:26:
[...]
Ook een goeie: had ik nog niet aan gedacht!
[...]
Zodra ik wat gevonden zal ik het hier zeker melden! Voor alle honderden bush flyers hier...
In ieder geval bedankt voor de gezamenlijk en nuttige brainstorm: ik heb nu weer wat ideeen om verder te gaan!
Ik zelf had de vraag niet gelezen anders had ik heb wel even beantwoord.
Verwijderd
Okay, bedankt! Ik heb de les geleerd.Blackhole schreef op 08 november 2003 @ 23:32:
[...]
Das als je de volgende keer weer eens geen antwoord krijg gewoon even hard blaten en dan heb je weer genoeg antwoorden waar je wat mee kan doen.
Ik zelf had de vraag niet gelezen anders had ik heb wel even beantwoord.
Ach, ik ken jullie al langer, dus...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 23:37 ]
Alleen jammer dat het zo slecht weer was . (LGQS)

dit is de Lago Tornado 2004
Verwijderd
LOLND schreef op 08 november 2003 @ 23:28:
[...]
Tssssssss, ff dimmen jij hehLeg dan ook meteen wat meer uit
(en nee, als iemand een airlinersplaatje post en vraagt 'wat is dat voor ding met vleugels' hoef je dus niet uit te leggen hoe een vliegtuig werkt
![]()
)
Zeg Fly, PNF van de QF25 donderdag viel me toch tegen, wij hadden er beter in kunnen zitten(KLM1311, type is 747 very heavy, PS1 simulator full motion, for a vfr at 1200ft, vectors to Dubai aub
)
Ik ga om 0720Lt mee met de laatste leg YMML-YSSY
Ben btw heel erg benieuwd naar de video van EGLL-EHAM
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 00:45 ]
Verwijderd
Was te merken dat het nog vroeg was. Ik heb 3 keer Amsterdam geroepen ofzo
Piccas volgen
Verwijderd
SlaapkopVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 09:09:
Hey waar wassie nou?Wa supergave vlucht man, 10 verschillende ATC posten gehad en een waanzinnige aanhang
Was te merken dat het nog vroeg was. Ik heb 3 keer Amsterdam geroepen ofzo
Piccas volgen

Verwijderd
Vooruit dan maar, me jong.
Leg 193, YMML-YSSY oftewel Melbourne-Sysdney voor de luie mensen.
DOSEL2 Y59 TARAL RIVET8 arrival.
OMG, ikke SB connecten, zie ik ineens allerlei spelers ge-add worden in SBrelay......durfde al nie meer naar FS te switchen

Melbourne online

Papa holding RWY27

Ben lekker puh wat eerder vertrokken. Daar trap ik niet meer in, die gasten blazen je zo voorbij met die PS1.3 744's

Lalalalala....

On the SID, right to PUTTY

Rechts af naar DOSEL om de Y59 op te springen naar TARAL/RIVET

De QF25 zit ergens achter me voor een flyby RWY07

On the RIVET.8 arrival, expect radar vectors at approach fix BOOGI volgens de chart.

Right 130

Was denk ik wel 1 van de leukste vluchten die ik op VATSIM heb gemaakt. Zeer snelle service en de piloten waren van een aardig niveau
Mission completed....till next year

....en geprobeerd deze foto na te bootsen. Ik zat zelfs nog te hoog tijdens het landen ! (4x wit)
De landing is gelukt

Ook het bordje linksonder op de echte foto staat in FS2004.
er staat:
WARNING !
Low flying and departing aircraft
blast can cause physical injury

tjek je gear
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Uhhh? Ik zie niks foutsjos_zwa schreef op 09 november 2003 @ 10:37:
Fly high wat zie ik nou ?
[afbeelding]
tjek je gearFOEI!!!
Het enige wat ik niet ziet is dat die waarschuwinglampjes rood zijn.
Gelukkig maar.Blackhole schreef op 09 november 2003 @ 11:35:
[...]
WTF moet je met airco? Wat moet je met cabinpressure?
Vliegtuig vliegt wel hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Floppie op 09-11-2003 12:09 ]
Het enige wat ik kan bedenken is dat de gear handle op off moet staan, maar dat kan volgens mij niet bij de PMDG? (Bij mij niet althans).
Ik dacht dat het ging over dat je niet slechter gaat vliegen als je je gear in de up position laat staan, wat in weze natuurlijk wel zo is in flightsim. Maar er zijn wel meer dingen die je vliegtuig niet beinvloeden in flightsim, maar dan kan het nog wel leuk zijn om de procedures correct uit te voeren.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:12:
Waar gaat het nu over?
Of heb ik echt te weinig geslapen?
erg cool dat ik je altijd op final zie vliegen zonder autotrottle
[ Voor 13% gewijzigd door jos_zwa op 09-11-2003 12:22 ]
als ik een app op het handje vlieg laat ik de A/T wel zijn werk doen en ik doe de restrellehenk schreef op 09 november 2003 @ 12:24:
A/T en AP los van elkaar functioneren is niet eens toegestaan bij de meeste maatschappijen. Zeker bij veel wind moet je AP en A/T samen gebruiken of allebei niet. Zeker niet alleen A/T
Verwijderd
Vinnik nie zo fijn, liever andersom dan.jos_zwa schreef op 09 november 2003 @ 12:33:
[...]
als ik een app op het handje vlieg laat ik de A/T wel zijn werk doen en ik doe de restheel handig
Als je op handje vliegt, maak je soms acties die je met het gas moet opvangen, de A/T is never nooit nie sneller dan ikke
*agree*Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:36:
[...]
Vinnik nie zo fijn, liever andersom dan.
Als je op handje vliegt, maak je soms acties die je met het gas moet opvangen, de A/T is never nooit nie sneller dan ikke
Daar heb ik zo'n hekel aan dat ik dat zo weinig meer doe, de A/T in FS verkloot heel je approach.
Zou de 737 trouwens niet wat efficienter vliegen als er wel luiken in zaten = aerodynamischer?Jochem schreef op 09 november 2003 @ 13:01:
welke harry bij Boeing heeft het luik voor de 737 wielen vergeten te ontwerpen.
Alleen was het wel krap aan met opstijgen bij LIRQ
Vol flaps, dan haal je het net.

Oeps even optrekken ging iets tevlug dalen

* Goed werkende level change
* Goed werkende TO/GA
* Goed werkende fuel pumps
* Volledig werkende VC
* Volledig werkende overhead
* Overfly optie in FMC plus de rest
* flaps 40 die ook echt flaps 40 lijken te staan aan de vleugel
* wat ik al dan niet ben vergeten
Hoeveel tijd hebben die knuppels bij PMDG wel niet nodig voor SU2
en te bedenken dat ze dan pas aan de -800, BBJ, TCAS, ........ gaan beginnen
Gear moet op off.
/spuit11. Ik zat nog op pagina 9

[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 09-11-2003 15:53 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
iig t'm vandaagrdluca schreef op 09 november 2003 @ 15:46:
Gvd.
* Goed werkende TO/GA
* Volledig werkende VC
Ranzig lang duurt het wel ja
Verwijderd
Nee, sterker nog, het is on aerodynamischer als je gear uit is...die klappen bedoel ik... Het is echt wel getest, zoals alles in de luchtvaart, en de 737 heeft een speciale gearwell waardoor geardoors niet nodig zijn. Over de geardoors en gearwell zijn tig studies naar gedaan. Zelfs bestaan voor vele kisten special after-market kit's om die deuren weg te halen... Het is ook nog een verkooppunt, wat er niet zit kan ook niet kapot...ND schreef op 09 november 2003 @ 13:26:
[...]
Zou de 737 trouwens niet wat efficienter vliegen als er wel luiken in zaten = aerodynamischer?
Verwijderd
BQA Albert Plesman
BQB Borobudur
BQC Chichen-Itza
BQD Darjeeling Highway
BQE Epidaurus
BQF Ferrara City
BQG Galapagos Islands
BQH Hadrian's Wall
BQI Iguacu Park
BQK Kilimanjaro Park
De BQB wist ik, maar de rest nog niet, hardstikke bedankt
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Superpics Black!Blackhole schreef op 09 november 2003 @ 13:34:
Net even een klein vluchtje gedaan van LIRQ naar LIMF met een MD 11 van de KLM.
Alleen was het wel krap aan met opstijgen bij LIRQ![]()
Vol flaps, dan haal je het net.
... bult mooie piccas ...
En hulde voor je take-off met die MD11. Ik ben er één keer in het eggie geweest, met een Alitalia ATR72. De kist moest vol in de ankers na de landing om niet te dicht bij het einde van de baan te komen. En ook met de take-off had die ATR72 bijna de volle lengte nodig. Niet zo gek trouwens, met 5412 ft lengte is de baan zelfs korter dan 05/23 op Eelde (5906 ft), en daar kan maximaal een (lichte?) B767/A310 landen/opstijgen! Een MD11 is dus waarschijnlijk ook wat te groot voor zo'n veld!
ik ook, mooi is hij heND schreef op 09 november 2003 @ 16:25:
Heey Borobudur daar ben ik geweest in de zomer!(een tempel that is)
"it's like getting a hole new aircraft"rdluca schreef op 09 november 2003 @ 15:46:
Gvd.
* Goed werkende TO/GA
* Volledig werkende VC
Soon
Soon
Soon
Zeggen ze al een maand lang. Fuckers

En die kl**tz*k van een CVRM die altijd loopt te blaten op het forum en zeer boos wordt als iemand in de aanval gaat. Hij loopt lekker met zn betatestspulletjes te spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Floppie op 09-11-2003 16:50 ]
WaarschijnlijkVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 16:41:
[...]
Superpics Black!
En hulde voor je take-off met die MD11. Ik ben er één keer in het eggie geweest, met een Alitalia ATR72. De kist moest vol in de ankers na de landing om niet te dicht bij het einde van de baan te komen. En ook met de take-off had die ATR72 bijna de volle lengte nodig. Niet zo gek trouwens, met 5412 ft lengte is de baan zelfs korter dan 05/23 op Eelde (5906 ft), en daar kan maximaal een (lichte?) B767/A310 landen/opstijgen! Een MD11 is dus waarschijnlijk ook wat te groot voor zo'n veld!
Maar in het echt is het natuurlijk een heel stuk anders.

Alitalia MD11 vertrekt vanaf LIMF.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 09-11-2003 17:27 ]

Leuk zo'n vogelkop voor op

Dit toestel is PAYWARE
Deze heb ik al een jaar of zoVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:40:
Had je beter niet kunnen uitgeven aan de Porter?
Alleen nu is er een update uit voor FS9 en met meer liv
Dus toen ik deze kocht wist ik het hele bestaan nog niet van die porter.
Ach trouwens ik van het 3d view van de Cockpit wel erg mooi.

Alleen ik zoek nog steed de DC3 (CD)versie van hun En dan gelijk met alle updates.
De site van hun www.maam.org
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 09-11-2003 21:00 ]
Verwijderd
At the gate:
't is lekker druk
Geen zin om lang in de rij te gaan staan, dus dan maar even voordringen
Even wachten tot de F50 weg is en dan snel de rwy op want de volgende staat alweer klaar.
En weg zijn we
Hier zijn er 2 tikkertje aan het spelen

Established on the localizer rwy 06
Touchdown
En weer terug bij de gate
Die pics gaan er eerg lelijk uitzien als je ze omzet naar jpg
Blackhole schreef op 09 november 2003 @ 11:35:
[...]
FlyHigh had alleen ff ze gear in de "off" stand moeten zetten...
Ohh damn... Niet gezien dat er nog een pagina was

[ Voor 16% gewijzigd door McFlipp op 09-11-2003 22:23 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Vlak boven die handels , zitten die waarschuwings lampjes, maar die doen het niet .McFlipp schreef op 09 november 2003 @ 22:22:
[...]
Die zie ik niet hoor?!
FlyHigh had alleen ff ze gear in de "off" stand moeten zetten...
Ohh damn... Niet gezien dat er nog een pagina wasWel heel late reactie dit
Normaal staan ze op Rood als je de landingsgestel in geklapt heb zitten.
Dus daarom dacht ik dat hij dat bedoelde.
ach zeg maar beter laat dan nooit
vraag maar aan "hellogoodbye" die moest ook een dag wachten voor dat hij antwoordt kreeg.
Volgens mij zijn die enkel rood bij een unlock situatie, of een wanneer de lock afwijkt van de opdracht.Blackhole schreef op 09 november 2003 @ 22:27:
[...]
Vlak boven die handels , zitten die waarschuwings lampjes, maar die doen het niet .
Normaal staan ze op Rood als je de landingsgestel in geklapt heb zitten.
Dus daarom dacht ik dat hij dat bedoelde.
ach zeg maar beter laat dan nooit
vraag maar aan "hellogoodbye" die moest ook een dag wachten voor dat hij antwoordt kreeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Ensinker op 09-11-2003 22:37 ]
Maar nu zit ik met 2 dingen die ik niet weg krijgt.
1)Het ATC venster zit nu langs de linker kant, hoe krijg ik die weer boven in?
2)Hoe krijg ik die HINT venster uit?
1) SlepenBlackhole schreef op 09 november 2003 @ 22:53:
ik heb weer wat , na dat ik gisteren en nieuwe install heeft gedaan van FS9.
Maar nu zit ik met 2 dingen die ik niet weg krijgt.
1)Het ATC venster zit nu langs de linker kant, hoe krijg ik die weer boven in?
2)Hoe krijg ik die HINT venster uit?
2) Zie realism settings
1) Zal even kijken .....
2)Aha daar was ik nog niet geweest wel alle andere tab dingen door lopen van ATC tot Video
Maar daar nog niet
Serieus?
Ennuh, welke 767 is dat hierboven?
ja serieus. Niet dit jaar, maar vorig jaar.
IFDG denk ik.
Vlieg je in easy modus dan joh, das toch niks aan ???Blackhole schreef op 09 november 2003 @ 23:05:
[...]
2)Aha daar was ik nog niet geweest wel alle andere tab dingen door lopen van ATC tot Video![]()
Maar daar nog niet
We hebben t wel overdezelfde tempel heh?rellehenk schreef op 09 november 2003 @ 23:13:
[...]
ja serieus. Niet dit jaar, maar vorig jaar.
IFDG denk ik.
IFDG? hmm wist niet dat ze die hadden
geheel offtopicND schreef op 09 november 2003 @ 23:28:
[...]
We hebben t wel overdezelfde tempel heh?(Indonesië, in de buurt van YogYakarta? niet Jakarta)
IFDG? hmm wist niet dat ze die hadden*is ff checken *
We hebben het toch over deze, bij Yokya idd

[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 09-11-2003 23:38 ]
Ok checklist completedrellehenk schreef op 09 november 2003 @ 23:36:
[...]
geheel offtopic
We hebben het toch over deze, bij Yokya idd
[afbeelding]
Hadden je ook last van ongeduldige straatverkopers die paraplu's/schilderijen/beeldjes/sleutelhangers/armbandjes/fotos/en andere souvenirs je proberen aan te smeren door de hele tijd tot en met de tempel zelf aan je kop te zeuren en mee te lopen?

Om een ontopic tintje aan te geven :
In t hotel ergens in yogya kwamen de vliegtuigen leuk overvliegen, lekker laag
En stomme ik ook

de reden dat we dat niet deden is dat het anders leek dat wij, westerse mensen zo enorm rijk zijn, dat vinden ze als je met t vliegtuig naar een plaats gaat op dezelfde eiland, wel logisch want om van je werk naar huis te gaan in jakarta, ben je 3 uur met de auto mee bezig voor een afstand van 18 km. Je hoeft dan maar 4x langer in de auto te blijven ipv met de voor hun best wel duur vliegtuig. Zou heel erg egoistisch voor mn familie overkomen als wij maar met t vliegtuig gaan en de rest niet omdat wij er net wel geld voor hebben
En nog meer ontopic tintje eraan dan :
Heeft iemand last van een niet functionerende VNAV descend path in de 737NG. Mijnes wilt na T/D met 6100 v/s de grond in duiken

edit :
t**f maar op met de typo's, tis alweer middenacht
[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 09-11-2003 23:57 ]
Wel ff opletten of je FMC vraagt om..."drag required"
Jaaa, die verkopers word je zo gek vanND schreef op 09 november 2003 @ 23:51:
[...]
Ok checklist completed
Hadden je ook last van ongeduldige straatverkopers die paraplu's/schilderijen/beeldjes/sleutelhangers/armbandjes/fotos/en andere souvenirs je proberen aan te smeren door de hele tijd tot en met de tempel zelf aan je kop te zeuren en mee te lopen?(en dan een stuk of 8 om je heen
![]()
)
Om een ontopic tintje aan te geven :
In t hotel ergens in yogya kwamen de vliegtuigen leuk overvliegen, lekker laag
En stomme ik ookWe gingen met de auto van jakarta naar yogya, das 14 uur heen en 14 uur terug. (waarvan 1 uur zelf in jakarta
) kom ik er naderhand achter dat vliegen dar echt achterlijk goedkoop is!!!. Voor 25 euros een retour, zoalng het maar binnen Indonesie is, en dat is inclusief 5 euro luchthavenbelasting!!!
![]()
![]()
We hadden dus echt in de 8 weken OVERAL naartoe gekunnen
![]()
de reden dat we dat niet deden is dat het anders leek dat wij, westerse mensen zo enorm rijk zijn, dat vinden ze als je met t vliegtuig naar een plaats gaat op dezelfde eiland, wel logisch want om van je werk naar huis te gaan in jakarta, ben je 3 uur met de auto mee bezig voor een afstand van 18 km. Je hoeft dan maar 4x langer in de auto te blijven ipv met de voor hun best wel duur vliegtuig. Zou heel erg egoistisch voor mn familie overkomen als wij maar met t vliegtuig gaan en de rest niet omdat wij er net wel geld voor hebben
En nog meer ontopic tintje eraan dan :
Heeft iemand last van een niet functionerende VNAV descend path in de 737NG. Mijnes wilt na T/D met 6100 v/s de grond in duiken
En in het hotel in Yokya kwamen idd aardig wat vliegtuigen laag over. Dat was echt supergaaf. Ook op Bali kwamen aardig wat vliegtuigjes over zee aanvliegen
Ben in dat hotel nog heel erg ziek geworden van dat gore westerse voedsel

3 weken lang Indo-food, 1x Westers voedsel en je hebt een vergiftiging
Binnenlandse vluchten hebben we niet gedaan, ook alles met de auto. Zo'n busje met chauffeur en gids
Nu we het toch over vliegtuigen hebben, we vlogen via Kuala Lumpur en van KUL naar Jakarta vlogen we met een A330-300 van Malaysia Airlines. Damn wat kan dat ding hard klimmen. Vlucht van 40 minuten, trek maar door naar 41000ft
Maar dit was wel mn beste vakantie ever
[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 10-11-2003 00:02 ]
Denk dat ik de 737 maar weer ens een reinstall als cadeau geefSleepie schreef op 09 november 2003 @ 23:53:
Daar had ik last van voor de SU1 update, maar daarna eigenlijk niet echt meer.
Wel ff opletten of je FMC vraagt om..."drag required"
Rellehenk > ik spreek u nog over MSN

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 09-11-2003 23:59 ]
is primaND schreef op 09 november 2003 @ 23:58:
[...]
Denk dat ik de 737 maar weer ens een reinstall als cadeau geef737NG is ook een sh*t werk aan installen zeg
Rellehenk > ik spreek u nog over MSN
Ik ga nu slapen

[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 10-11-2003 00:03 ]

http://www.birkhaug.no/jobi/flightsim/
Dit topic is gesloten.