[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 61 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.049 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Ja, Microsoft Sidewinder 2 zonder force feedback hier. Staat er al iets over joysticks in de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DutchCommando schreef op 29 October 2003 @ 20:09:
Ik hoop dat jullie mijn gepraat over hardware niet zo erg vonden. Sterker nog, voor eventueele upgrade vragen en/of andere hardware related vragen kan je altijd bij mij terecht! :) Upgrade kan wonderen doen voor FS!
Regel voor morgen voor mij maar een FX5700 Ultra voor 100 pleuri ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 29 oktober 2003 @ 20:04:
[...]

Count 997

Ik gebruik ook de Microsoft SideWinder Force Feedback 2. Handige gashendel, hatswitch, 8 buttons en lekker stevig. Prima dingetje niks op aan te merken!
hehe dat was een copy paste >:)
DutchCommando schreef op 29 October 2003 @ 20:09:
Ik hoop dat jullie mijn gepraat over hardware niet zo erg vonden. Sterker nog, voor eventueele upgrade vragen en/of andere hardware related vragen kan je altijd bij mij terecht! :) Upgrade kan wonderen doen voor FS!
Wat is je msn heb nog wel vraagje maar zal de rest er maar niet meer mee lastig vallen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
rdluca schreef op 29 October 2003 @ 20:16:
[...]

Regel voor morgen voor mij maar een FX5700 Ultra voor 100 pleuri ;)
Vragen he! Niet een of andere vage deal. En zoeken doe ik al helemaal niet voor iemand die het zo onbeleefd vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sleepie schreef op 29 October 2003 @ 19:55:
Het volgende zinnetje kan ik denk ik beter onder de CTRL-V houden ;)
Microsoft Sidewinder Precision 2 al dan niet met Force Feedback voldoet prima.
Gilly schreef op 29 October 2003 @ 20:04:
Ik gebruik ook de Microsoft SideWinder Force Feedback 2. Handige gashendel, hatswitch, 8 buttons en lekker stevig. Prima dingetje niks op aan te merken!
rollebol schreef op 29 October 2003 @ 20:10:
Ja, Microsoft Sidewinder 2 zonder force feedback hier. Staat er al iets over joysticks in de openingspost?
LOL :D

Ik heb zojuist vijf minuten geleden m'n eerste vlucht gemaakt met m'n nieuwe ... MSFT SW FFB2
Eindelijk zelf rudder control, thrust regelen gaat beter dan F2/F3, om je heen kijken, en alles voelen.

GE-WEL-DIG d:)b

Nou, nu ga ik weer ff vliegen hoor :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Overigens, als je geen fan van Microsoft bent (dat kan, die mensen bestaan) koop dan geen Logitech Wingman. Koop sowieso maar geen Logitech. Dan ga je spijt krijgen. En hysterese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
rollebol schreef op 29 October 2003 @ 20:29:
Overigens, als je geen fan van Microsoft bent (dat kan, die mensen bestaan) koop dan geen Logitech Wingman. Koop sowieso maar geen Logitech. Dan ga je spijt krijgen. En hysterese.
Alhoewel ik de muizen van Logitech wel kan aanraden ;). Maarja, dat is ook een kwestie van "smaak van je hand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Waarom zit ND eigenlijk niet te controllen? Er staat op de DutchVACC-pagina dat hij dienst heeft. Ik heb rekening gehouden met wintertijd. :)

Of ik ben ontzettend dom en hij is net gestopt. Dit laatste zou kunnen overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door rollebol op 29-10-2003 20:32 . Reden: of ben ik dom? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Mee Eens, kun je dit mooie berichtje het beste even forwarden naar webmaster@dutchvacc.nl . Goede opbouwende mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ok. Er is alleen nog geen nieuwe webmaster, dus ik wacht nog een weekje tot die er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 29 October 2003 @ 20:55:
Ok. Er is alleen nog geen nieuwe webmaster, dus ik wacht nog een weekje tot die er wel is.
Officieel geen nieuwe, maar er is wel een webmaster. Huidige webmaster en de opvolger staan met elkaar in communicatie, dus je kan het gewoon doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
vandaar ook het generieke mail adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FS9 draait weer een beetje bij mij :9
Ga alleen wel wat geheugen bijkopen om het allemaal nog wat soepeler te laten gaan, maar ik kan iig weer een beetje vliegen :)
EGKK-EHAM

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr035.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sgroen86/EGKK-EHAM/fsscr042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat je er niet was Noof.
Ik heb net met plezier de Qantas 25 binnengeloodst met een opzettelijke Go-Around erbij :P

Welke kist? Deze: http://www.worldflight.ozflight.com.au
Wie aan boord: Een Nederlandse mede-simmer. J. Hoppenbrouwer.

:P Erg gaaf. Vond JB ook wel denk ik :)

Om 8 uur Aussie time begonnen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

rollebol schreef op 29 oktober 2003 @ 20:32:
Waarom zit ND eigenlijk niet te controllen? Er staat op de DutchVACC-pagina dat hij dienst heeft. Ik heb rekening gehouden met wintertijd. :)

Of ik ben ontzettend dom en hij is net gestopt. Dit laatste zou kunnen overigens.
@HOME :r :r :r Internet lag er al sinds de morgen eruit :( Ik denk, ah als ik terug van mn tentamen kom/school dan zal er wel weer verbinding zijn. Nou om 13:00 nog steeds niks, om 16:00 nog steeds niks. Ik kreeg eindelijk verbinding om 21:37 :( mjah dat is al telaat :(

()&@@_*&$_(*@$&_@&$$@_$@$@&*_)*& zooi

* Nd stelt een plan op om zn vader over te halen om tweakdsl te nemen, oid
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 21:54:
Bedankt dat je er niet was Noof.
Ik heb net met plezier de Qantas 25 binnengeloodst met een opzettelijke Go-Around erbij :P
Hey je gaat me nadoen :+ Je moet minder contact met me hebben Fly, ik heb negatieve invloed op je :7 B)

pssst, voelt goed heh zon go around uitdelen? >:) :D

[ Voor 26% gewijzigd door ND863 op 29-10-2003 22:09 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen, 30/10/2003:

- Uitbreiding Schiphol TMA 1 en Schiphol TMA 3
- Nieuwe ILS/DME frequentie 111.95 ABA voor ILS 36R (blijft CAT II)

Vrijdag, 01/11/2003:

- Ingebruikname volledige 5P-stelsel
- Parallel starten & landen tijdens pieken
- Ingebruikname rijbaan Z en verlengde rijbanen A & B
Keep it in mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
(FPL-KLM1146-IS
-B738/M-SDRWY/C
-ENGM1420
-N0454F320 SKI UP602 VES UN873 JUIST UA7 TEMLU/N0436F260 UA7 EEL
-EHAM0140
-DOF/030712 RVR/200 ORGN/EHAMKLMF)

Estimated time of departure: 1930LT
Estimated time of arrival: 2200LT

Estimated day of departure/arrival :P Vrijdag, oktober 31.

Lijstje huidige deelnemers;

Nealzie
Sleepie
Rollebol
Nofri
Frank van Soldt

mensen die nog mee willen. niels_d@hotmail.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
ILAS freq veranderd niet zomaar in FS tog? :P
enne, hoe zit dat met die taxi rijbanen banen??

[ Voor 6% gewijzigd door nealzie op 29-10-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 19:12
nealzie schreef op 29 oktober 2003 @ 22:23:
[...]

ILAS freq veranderd niet zomaar in FS tog? :P
enne, hoe zit dat met die taxi banen??
Nealzie, daar is genoeg over te vinden op DutchVacc denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

nealzie schreef op 29 oktober 2003 @ 22:22:
(FPL-KLM1146-IS
-B738/M-SDRWY/C
-ENGM1420
-N0454F320 SKI UP602 VES UN873 JUIST UA7 TEMLU/N0436F260 UA7 EEL
-EHAM0140
-DOF/030712 RVR/200 ORGN/EHAMKLMF)

Estimated time of departure: 1930LT
Estimated time of arrival: 2200LT

Estimated day of departure/arrival :P Vrijdag, oktober 31.

Lijstje huidige deelnemers;

Nealzie
Sleepie
Rollebol
Nofri
Frank van Soldt

mensen die nog mee willen. niels_d@hotmail.com !
hmpfg ik kan niet, verenigingsbieravond. maar zo'n tocht als dit lijkt me ideaal voor beginners om het te leren nietwaar? ik ben nog nooit online wezen vliegen. erg gaaf in ieder geval dat jullie hier afspreken op het forum, misschien een idee om ooit een newbie polonaise-vlucht te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik ben hoogstwaarschijnlijk pas om 20:00 CET thuis. Onder uitdrukkelijk voorbehoud...

En over de nieuwe taxibanen is bij DutchVACC niets te vinden. Nog. Maar er zal wel flink geklust worden aan de scenery op dit moment, dus dat komt binnenkort wel.

En el_salvador, deze vlucht is niet perse heel erg newbie-vriendelijk. Eigenlijk gewoon niet. Maar misschien gaan we dat nog wel een keer doen, daar waren halve plannen voor, geloof ik. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vroeg al weg Niels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

ja om meteen zo'n takke end te gaan vliegen wordt je denk ik ook helemaal tureluurs van, helemaal als beginner. is het mogelijk om eens mee te kijken / luisteren op vatsim enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

rollebol schreef op 29 oktober 2003 @ 22:39:
Ik ben hoogstwaarschijnlijk pas om 20:00 CET thuis. Onder uitdrukkelijk voorbehoud...

En over de nieuwe taxibanen is bij DutchVACC niets te vinden. Nog. Maar er zal wel flink geklust worden aan de scenery op dit moment, dus dat komt binnenkort wel.

En el_salvador, deze vlucht is niet perse heel erg newbie-vriendelijk. Eigenlijk gewoon niet. Maar misschien gaan we dat nog wel een keer doen, daar waren halve plannen voor, geloof ik. Toch?
Sorry hoor, maar waar maak jij uit op dat et niet newbie vriendelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el_salvador schreef op 29 oktober 2003 @ 22:40:
ja om meteen zo'n takke end te gaan vliegen wordt je denk ik ook helemaal tureluurs van, helemaal als beginner. is het mogelijk om eens mee te kijken / luisteren op vatsim enzo?
Takke-eind?
1 uur 40, me jong.
Als je doorgast 1 uur 30.
5 minuten FMC/MCDU proggen.
2 minuten taxiën.
1 minuut afsluiten.

Niels, 12 juli vliegen????

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
ND schreef op 29 oktober 2003 @ 22:41:
[...]

Sorry hoor, maar waar maak jij uit op dat et niet newbie vriendelijk is?
Gezien hij zelf zegt dat hij een newbie is (hulde daarvoor!) en ik zijn naam hier eigenlijk voor het eerst zie (of ik heb een slecht geheugen) denk ik dat een vlucht op VATSIM er niet direct in zit. Natuurlijk zijn wij wel newbie-vriendelijk, maar onze gastheren denken daar misschien anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

ja hallo ik ben sneller afgeleid dan een adhd kleuter met 2 kannen espresso op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
el_salvador schreef op 29 oktober 2003 @ 22:40:
Meeluisteren kan sowieso, en is ontzettend leerzaam. Ingredienten zijn in ieder geval:

ServInfo
WhazzUp (www.schiratti.com)
Roger Wilco (Google de versie van Resounding Software, Mk1.3c)

Eventueel om ons te zien, maar maakt het wel weer complexer:
ASRC (www.asrc.info) met een geschikte Sector file (www.dutchvacc.nl)

Overigens zei ik dus dat de vlucht niet newbie-vriendelijk was. Dat bedoelde ik niet in de zin dat wij/ik niet van newbies houden/houd (dat is verre van waar) maar het online vliegen is een nogal serieus gebeuren waar je als newbie de pret voor velen kan bederven als je de situatie niet onder controle hebt. Als je gewoon SIDs/STARs en alles ertussen kan vliegen, en een paar avondjes Roger Wilco of ATCbox.com hebt meegeluisterd (en begreep wat ze zeiden) dan kan je best meevliegen.

Niels noemde net al zijn MSN-adres, als je die van mij wil moet je die maar even aan hem vragen, hij heeft hierbij toestemming die aan jou te geven. Maar anders is het ook wel op andere manieren te vinden. :)

[ Voor 37% gewijzigd door rollebol op 29-10-2003 22:55 . Reden: ik ben vergeten of dit een edit is, maar aangezien dit vakje er staat zal dat dan wel. dus ik weet niet wat er nieuw is. eigenlijk vind ik sowieso dat er wel erg veel ruimte is om in dit vakje verder te typen. eigenlijk kan je hier hele verhalen kwijt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 29 oktober 2003 @ 22:47:
[...]
Gezien hij zelf zegt dat hij een newbie is (hulde daarvoor!) en ik zijn naam hier eigenlijk voor het eerst zie (of ik heb een slecht geheugen) denk ik dat een vlucht op VATSIM er niet direct in zit. Natuurlijk zijn wij wel newbie-vriendelijk, maar onze gastheren denken daar misschien anders over.
Nogmaals, je hebt newbees en newbees.

Van de ene kotst iedere controller. De types die connecten, taxi clearance willen en opstijgen en alles willen. Willen geen hulp aanvaarden en als je het aanbiedt, zijn ze beledigd. "Luie vectorsboys" noem ik ze.

Van de andere, word ik noch koud noch warm. De piloot die zichzelf wel heeft verdiept en verder wil verdiepen. Deze leg ik graag alles rustig uit en vraag of hij daar de volgende keer aan wil denken. 2 Tevreden partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

@rollebol: dank dank, bookmarked :9

ja met newbie bedoel ik dus atc newbie. een pmdg landen op een postzegel is onderhand het probleem niet :P maar die atc termen he... maar dutchvacc heeft leuke docu staan, en ik ga binnekort eens even de winamp inruilen voor de atc-stream van vatsim/ivao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:51:
[...]

Van de ene kotst iedere controller. De types die connecten, taxi clearance willen en opstijgen en alles willen. Willen geen hulp aanvaarden en als je het aanbiedt, zijn ze beledigd. "Luie vectorsboys" noem ik ze.

Van de andere, word ik noch koud noch warm. De piloot die zichzelf wel heeft verdiept en verder wil verdiepen. Deze leg ik graag alles rustig uit en vraag of hij daar de volgende keer aan wil denken. 2 Tevreden partijen.
En zo is het maar net !
Dat geldt eigenlijk ook voor de newbees hier op t forum. Niemand hier is te lui of vind zich te goed om je te helpen, maar probeer eerst met veel lezen/luisteren/zoeken/proberen eens iets zelf uit te zoeken.
Kom je er dan nog niet uit, dan helpt deze community je graag.

Laat je trouwens nergens door afschrikken el_salvador. Een maand of 4-5 geleden wist ik nog helemaal niks van VATSIM, Payware, FMC's etc.
Met flink wat oefenen en lezen en wat hulp van al die vriendelijke mensen hier kom je in 4 maanden een heel eind hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Sleepie op 29-10-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Oh, dus toch een edit. Nou, nog een relativering erbij getypt. En Fly High heeft weer gelijk.

(Toch even gelezen wat er stond ;) ) - de echte newbies die connecten op de threshold van 24 en vervolgens op unicom roepen 'cleared for takeoff' zijn vaak na enig masseerwerk nog best op te leiden, die doen het gewoon echt uit pure onwetendheid. De vectorboys zijn niet perse newbies, maar zijn gewoon lui.

[ Voor 63% gewijzigd door rollebol op 29-10-2003 22:59 . Reden: toch nog even gelezen wat Fly High zei ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 29 oktober 2003 @ 22:56:
Oh, dus toch een edit. Nou, nog een relativering erbij getypt. En Fly High heeft weer gelijk.

(Toch even gelezen wat er stond ;) ) - de echte newbies die connecten op de threshold van 24 en vervolgens op unicom roepen 'cleared for takeoff' zijn vaak na enig masseerwerk nog best op te leiden, die doen het gewoon echt uit pure onwetendheid. De vectorboys zijn niet perse newbies, maar zijn gewoon lui.
Dat kan soms wel eens grappig zijn ja, al je er zo 1 tegenkomt. Daar kan ik dan ook wel om lachen door de onwetendheid. Die schreeuw ik eerst van de baan af en spreek ze dan lief toe, :) :P

Mijn motto: Doe maar lekker normaal, Je Auto Pilot doet al gek genoeg :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*laat*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kheb ook maar een mailtje gestuurd. Count me in op vrijdag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:01:
[...]

Dat kan soms wel eens grappig zijn ja, al je er zo 1 tegenkomt. Daar kan ik dan ook wel om lachen door de onwetendheid. Die schreeuw ik eerst van de baan af en spreek ze dan lief toe, :) :P

Mijn motto: Doe maar lekker normaal, Je Auto Pilot doet al gek genoeg :P
Daar heb ik toch slechte herinneringen aan tijdens de OneSky :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet mee :( zal maar rond 22:00 LT thuis zijn, wilde anders m'n vluchtje van gisteravond nog wel eens overdoen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:09:
Ik kan niet mee :( zal maar rond 22:00 LT thuis zijn, wilde anders m'n vluchtje van gisteravond nog wel eens overdoen :9
Start je toch in Groningen, kun je nog net achter de laatste aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:51:
[...]

Agree.

Ik ben nooit de beroerste om nieuwkomers wat uit te leggen, in tegendeel, ik doe het graag. Maar zodra ze er niks van willen gaat bij mij het knopje ook om. Ik houd mijn geduld echter lang op, deze piloten gaan dan ook zelf de mist in. Voordat ik van toon verander duurt t wel ff, maar na een tijdje van dat geklooi sta ik dus gewoon te kolken. T leuke is hiervan is dat ik bij andere piloten weer vrolijker ga praten om mezelf en de rest op te peppen :D

'KLM1865, HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, cleared to your niet uit te spreken destination, lekko1s from runway 24, squuuuuuuaaaaaaaaaaak three one threeeeeeeeee ninerrrrrrr!' :9
'KLM1887, winds 050 at 7, mheeeeeeaaaaximum 13, you are cleeeeeeeeeeaaaaaaaaaared to land!' :9

Owja na maandag avond ben ik helemaal afgeleerd om sommigen op hun donder te geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door ND863 op 29-10-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 29 oktober 2003 @ 23:12:
[...]

Agree.

Ik ben nooit de beroerste om nieuwkomers wat uit te leggen, in tegendeel, ik doe het graag. Maar zodra ze er niks van willen gaat bij mij het knopje ook om. Ik houd mijn geduld echter lang op, deze piloten gaan dan ook zelf de mist in. Voordat ik van toon verander duurt t wel ff, maar na een tijdje van dat geklooi sta ik dus gewoon te kolken. T leuke is hiervan is dat ik bij andere piloten weer vrolijker ga praten om mezelf en de rest op te peppen :D

'KLM1865, HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, cleared to your destination, lekko1s from runway 24, squuuuuuuaaaaaaaaaaak three one threeeeeeeeee ninerrrrrrr!' :9
'KLM1887, winds 050 at 7, mheeeeeeaaaaximum 13, you are cleeeeeeeeeeaaaaaaaaaared to land!' :9

Owja na maandag avond ben ik helemaal afgeleerd om sommigen op hun donder te geven :)
Lol, 100% agree.

Ik betrap mezelf er ook wel op. Beetje pissig op zo'n gast en dan vrolijk verder bij de anderen :) Begin ook wel een beetje "zingende controller" neigingen te krijgen, vanwege verveling :P:P

edit:
Wat me nog altijd is bij gebleven: Was een Turkse bezoeker op EHAM. Wou van alles snel snel snel. Ik lees hem zijn clearance voor en hij maar de SID niet volledig teruglezen. Zo heb ik hem 10 tot 15 keer laten readbacken tot hij het goed zei. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
ND schreef op 29 oktober 2003 @ 23:12:
[...]

Agree.

'KLM1865, HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, cleared to your niet uit te spreken destination, lekko1s from runway 24, squuuuuuuaaaaaaaaaaak three one threeeeeeeeee ninerrrrrrr!' :9

whahaha, we hebben hier te maken met een enthousiaste controller. Leuk hoor :)

Zou niks voor mij zijn dat controllen op VATSIM, ik heb geen geduld voor newbees (met alle respect).
Lijkt me zo kut om te moeten uitleggen dat iemands flightplan niet correct is. Of dat hij dit fout doet, of dat. Is ook een kunst om daar mee om te gaan vind ik :)
Het zou een stuk makkelijker zijn als je alleen maar ervaren piloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:16:
[...]

Lol, 100% agree.

Ik betrap mezelf er ook wel op. Beetje pissig op zo'n gast en dan vrolijk verder bij de anderen :) Begin ook wel een beetje "zingende controller" neigingen te krijgen, vanwege verveling :P:P

edit:
Wat me nog altijd is bij gebleven: Was een Turkse bezoeker op EHAM. Wou van alles snel snel snel. Ik lees hem zijn clearance voor en hij maar de SID niet volledig teruglezen. Zo heb ik hem 10 tot 15 keer laten readbacken tot hij het goed zei. :P
readbacks zijn grappig :) (maandag nog een flink grote misverstand opgelopen met een EBBR vlieger, nooit problemen mee gehad, integendeel hij vliegt op niveau moet ik zeggen :) alleen er was een groot misverstand onstaant tussen mij (GND) en hem bij de cross van 36C, hij kreeg van twr op zn donder geloof ik. Ik wilde hem graag mn excuses aanbieden, maar dat kwam er niet van, op t laatst eindelijk de kans, was die net offline gegaan :'()

de leuke kanten van readbacks icm met RW :
'contact one two one, eight'
again pls?
wat?
'one two one, eight'
sorry, wattuh?
'one two one, eight'
ik versta het echt niet
'één twee één, acht.'
aaaaaaaaaaah 121,8 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik denk altijd vanuit het perspectief van 'ik was ook newbie en ik wil niet zo behandeld worden als ik toen behandeld werd'.

Ben trouwens qua vliegen nog steeds een dikke newbie soms, in de zin dat hij wel eens een andere kant opgaat dan ik in gedachte heb. Maar komt in 11 van de 10 gevallen door de bugs in de Airbus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45
rellehenk schreef op 29 oktober 2003 @ 23:37:
[...]

whahaha, we hebben hier te maken met een enthousiaste controller. Leuk hoor :)

Zou niks voor mij zijn dat controllen op VATSIM, ik heb geen geduld voor newbees (met alle respect).
Lijkt me zo kut om te moeten uitleggen dat iemands flightplan niet correct is. Of dat hij dit fout doet, of dat. Is ook een kunst om daar mee om te gaan vind ik :)
Het zou een stuk makkelijker zijn als je alleen maar ervaren piloten hebt.
Maar dat is denk ik ook het grote verschil tussen VATSIM en IVAO.
Want veel controllers op IVAO zijn wel behulpzaam.
En op VATSIM zijn ze wat strenger tegen over newbee's
ND schreef op 29 oktober 2003 @ 23:41:
[...]

de leuke kanten van readbacks icm met RW :
again pls?
wat?
'one two one, eight'
sorry, wattuh?
'one two one, eight'
ik versta het echt niet
'één twee één, acht.'
aaaaaaaaaaah 121,8 :D
LOL zou je maar over komen.
Maar zou gebeuren er in het echt ook wel een van die geintjes.
Want wat ik af en toe van echte vliegers niet hoor. :)

Hier nog een leuke mop

Piloot tegen atc: Hallo tower hier is IK, en raad is wie ik ben ?
Waarop de lui van het ATC,
Alle verlichting uitgooien van de banen en roep:
Raad eens waar ik ben ?

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 29-10-2003 23:57 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Blackhole schreef op 29 oktober 2003 @ 23:44:
[...]

Maar dat is denk ik ook het grote verschil tussen VATSIM en IVAO.
Want veel controllers op IVAO zijn wel behulpzaam.
En op VATSIM zijn ze wat strenger tegen over newbee's
:? Nou volgens mij niet hoor. Als je een "goede-flyhigh-newbie" bent zeg maar (;)) dan wordt je op Vatsim denk ik beter geholpen dan op IVAO.
Waar maak jij dit trouwens uit op? Heb jou nog nooit op Vatsim en/of IVAO gezien. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door McFlipp op 29-10-2003 23:48 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Strenger is meestal in de gevallen wanneer het 'druk' is voor de atcer.

Wat ik wel kan waarderen zijn mensen die zich verontschuldigen (doe ik zelf ook hoor als ik zelf een foutje maak ;)) dan moeten ze naar 36L (het is rustig) en gaan ze left de whiskey op richting 36C (ze hebben wel 36L, maar waren de weg bietje kwijt)

'sir you had to turn right on the end, now you are going the wrong way'
aaah i see, can you give me instructions back pls?
'ofcourse, first left, then on the outer, whooooooooooole the way around Schiphol, and dont forget at the end to turn right sir, then parralel with the runway first left to cross'
rgr, first left, end right, then left for cross, and sorry sir
'no problem at all! it just takes more time, alot more time for to reach 36L :+ '

[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 29-10-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
ND schreef op 29 oktober 2003 @ 23:49:
Strenger is meestal in de gevallen wanneer het 'druk' is voor de atcer.

Wat ik wel kan waarderen zijn mensen die zich verontschuldigen (doe ik zelf ook hoor als ik zelf een foutje maak ;)) dan moeten ze naar 36L (het is rustig) en gaan ze left de whiskey op richting 36C (ze hebben wel 36L, maar waren de weg bietje kwijt)

'sir you had to turn right on the end, now you are going the wrong way'
aaah i see, can you give me instructions back pls?
'ofcourse, first left, then on the outer, whooooooooooole the way around Schiphol, and dont forget at the end to turn right sir, then parralel with the runway first left to cross'
rgr, first left, end right, then left for cross, and sorry sir
'no problem at all! it just takes more time, alot more time for to reach 36L :+ '
push Y, turn around and go on B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
McFlipp schreef op 29 oktober 2003 @ 23:47:
[...]

:? Nou volgens mij niet hoor. Als je een "goede-flyhigh-newbie" bent zeg maar (;)) dan wordt je op Vatsim denk ik beter geholpen dan op IVAO.
Dat denk ik eigenlijk ook wel, op IVAO is men eerder tevreden, waardoor je minder leert. Velen willen het ook zo. Goed voorbeeld is dat je gewoon altijd een handoff krijgt naar ground respectievelijk departure als die aanwezig zijn, zodat je dat niet hoeft te leren uit de charts. Is niet zoals het hoort, maar dat is dus zo'n concessie die je doet voor piloten die het niet weten.

Ik zat gisteren even te controllen op VATSIM en moest een piloot toch mondeling handoff toen ik hem op 2500 ft nog op mijn RW-kanaal zag. Ik zei maar 'for your information, you should have contacted approach on 121.2 at 2000 ft' - is dat geoorloofd/goed/ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
McFlipp schreef op 29 oktober 2003 @ 23:47:
[...]

Waar maak jij dit trouwens uit op? Heb jou nog nooit op Vatsim en/of IVAO gezien. 8)7
Ik heb toen op de FS dagen info gevraagt over IVAO en VATSIM , en ze zeiden dat IVAO iets meer begrip hebbem voor newbies.
Maar dat is al meer dan 1 a 2 jaar geleden.

Ik heb ooit eens op IVAO gevlogen, maar ben toen gestopt met het vliegen online omdat ik er een hekel aan heb dat het inet steed verbroken wordt als je net lekker bezig ben .
Ik vlieg liever op een gesloten lan.
want dan is de kans minder .
dat is ook een van de grote reden om gewoon lekker offline te blijven vliegen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Ja denk ik ook. Ik heb een ontzettende hekel aan nieuwbies.

Ik help ze ook liever niet, laat ze het liefst verzuipen in readbacks van heb ik jou daar. zoiets als: "Kai-eL-eM one eight three two, you are cleared to London on a VALKO ONE SIERRA departure to REFSO, Initial Flightlevel six zero, runway two four departure in use from sierra six, sierra seven unable, maintain runway track and report the outer marker after that contact departure for on frequency one one eight decimal two two zero for enroute level clearance, traffic landing on one-eight-right aswell, squawk seven triple tree, we have information zulu, no significant change, and the local Qu-En-aiH is niner niner two, readback!" Heerlijk gewoon. Lekker laten verzuipen die gasten. Het zal ze leren: UTFS! Als je iets goed wilt opbouwen moet je het eerst afbreken tot op de grondvesten.

Als ik ga zingen is het meestal bij "cleared to laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand.." Dat ligt zo lekker in de mond.

:X een korrel zout graag

[ Voor 23% gewijzigd door Jochem op 30-10-2003 00:09 . Reden: extra korrel zout (ik kan niet zonder de edit) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
rollebol schreef op 30 oktober 2003 @ 00:00:
[...]
Dat denk ik eigenlijk ook wel, op IVAO is men eerder tevreden, waardoor je minder leert. Velen willen het ook zo. Goed voorbeeld is dat je gewoon altijd een handoff krijgt naar ground respectievelijk departure als die aanwezig zijn, zodat je dat niet hoeft te leren uit de charts. Is niet zoals het hoort, maar dat is dus zo'n concessie die je doet voor piloten die het niet weten.
Scherpe opmerking inderdaad, dat als je niet op zaken gewezen wordt je het ook nooit leert.
Ik zat gisteren even te controllen op VATSIM en moest een piloot toch mondeling handoff toen ik hem op 2500 ft nog op mijn RW-kanaal zag. Ik zei maar 'for your information, you should have contacted approach on 121.2 at 2000 ft' - is dat geoorloofd/goed/ok?
Nou zeg ik eigenlijk nooit erbij. You should do nothing denk ik altijd. Ik zeg het bij handoveren nooit TWR>DEP. Als ze nog bij mij zitten, geef ik ze zonder kuchen een handover. Dit zijn van die kleine zaken. Bij foute FPLs ofzo breng ik het altijd als een soort alternatief. In het kader van. 'A correct routing to EGLL is the following: REFSO.UR1.XAMAN.R1.LOGAN and negative on your flightlevel. We normally use even flightlevels to the west and odd to the east. I suggest FL240 for your flight to Heathrow'

Zoiets in tekst vaak, niet vaak via de radio. Ik probeer ze ook nooit in verlegenheid te brengen ten opzichte van anderen. En tekst is gewoon erg duidelijk. Dat gesprekje van Nofri moet die one-one-eight-two zou bij mij nooit zo verlopen (NOFI NOFRI). Ik zou na de tweede keer "switch to frequency one one eight decimal two zero zeggen" en de derde keer via text. Maar goed, onbelangrijk en ieder zijn maniertjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 30-10-2003 00:22 . Reden: *gelukkig wel een edit gevonden ergens* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Als ik het vermoeden heb dat ik niet verstaan word dan tik ik het even in, en dan druk ik op enter precies op het moment dat ik ook de PTT-knop indruk en het simultaan voorlees. Krijg dan bijna altijd een 100% correcte readback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Jochem schreef op 30 oktober 2003 @ 00:19:
'A correct routing to EGLL is the following: REFSO.UR1.XAMAN.R1.LOGAN and negative on your flightlevel. We normally use even flightlevels to the west and odd to the east. I suggest FL240 for your flight to Heathrow'
Ik was het eigenlijk 100% met je eens, dus was ik er niet op doorgegaan. Maar ik ben extra scherp vanochtend, dus toch even een klein opmerkinkje.

Jij bent je er vast al van bewust, maar misschien niet iedereen hier - als je een dubbelepunt gebruikt in een private message danwel text message 'op een frequentie' dan komt alles vanaf de dubbele punt NIET BIJ DE PILOOT AAN. Dus hij ontvangt nu alleen 'A correct routing to EGLL is the following'. In ATISsen gaat dit ook vaak fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jochem schreef op 30 oktober 2003 @ 00:06:
Ja denk ik ook. Ik heb een ontzettende hekel aan nieuwbies.

Ik help ze ook liever niet, laat ze het liefst verzuipen in readbacks van heb ik jou daar. zoiets als: "Kai-eL-eM one eight three two, you are cleared to London on a VALKO ONE SIERRA departure to REFSO, Initial Flightlevel six zero, runway two four departure in use from sierra six, sierra seven unable, maintain runway track and report the outer marker after that contact departure for on frequency one one eight decimal two two zero for enroute level clearance, traffic landing on one-eight-right aswell, squawk seven triple tree, we have information zulu, no significant change, and the local Qu-En-aiH is niner niner two, readback!" Heerlijk gewoon. Lekker laten verzuipen die gasten. Het zal ze leren: UTFS! Als je iets goed wilt opbouwen moet je het eerst afbreken tot op de grondvesten.

Als ik ga zingen is het meestal bij "cleared to laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand.." Dat ligt zo lekker in de mond.

:X een korrel zout graag
Jij bent vast ook zo iemand die vlak achter een les wagen gaat rijden :r

Ik vind dat je beginners ook een kans moet geven tenslotte ben jij zelf ook een n00b geweest. Ik weet niet of ze toen bij jou ook zo deden? Zoja dat verklaard je gedrag. Zo nee vind ik dat je die n00b ook een kans moet geven.

Tenzij die natuurlijk compleet geen idee heeft hoe het zit dan zou ik zeggen ga je er eerst eens in verdiepen. :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

*kuch* korrel zout *kuch* B)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 30 oktober 2003 @ 09:24:
[...]

Ik vind dat je beginners ook een kans moet geven tenslotte ben jij zelf ook een n00b geweest. Ik weet niet of ze toen bij jou ook zo deden? Zoja dat verklaard je gedrag. Zo nee vind ik dat je die n00b ook een kans moet geven.

Tenzij die natuurlijk compleet geen idee heeft hoe het zit dan zou ik zeggen ga je er eerst eens in verdiepen. :)
Frank, ik heb al gezegd dat er n00bs en n00bs zijn. Geen verdere uitleg nodig hoor.

En ja, aan leswagens heb ik tevens een hekel.

Dat voorbeeld clearance die Jochem gaf, is zo gek nog niet. Dit zijn USA praktijken hoor. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:42:
[...]

Takke-eind?
1 uur 40, me jong.
Als je doorgast 1 uur 30.
5 minuten FMC/MCDU proggen.
2 minuten taxiën.
1 minuut afsluiten.

Niels, 12 juli vliegen????
Voor het taxiën kan je wel heel wat meer minuten gaan rekenen als je op de polderbaan mag landen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar.

Ik ging uit van taxiën bij ENGM. Klein veldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb op ivao nooit problemen gehad als ik geen charts in de buurt had. 9 van de 10 keer roepen ze wat vectors en dan cleared for the ils runway 06 :) En tsja om het makkelijk te maken roepen ze ook altijd maar taxi to the gate of your choice.
Wat was ik blij toen ik eergister ENGM - EHAM vloog dat ik charts bij me had hoewel ik EEL1A niet kon vinden 8)7

Nu maar hopen dat er lekker veel atc is vrijdagavond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
rollebol schreef op 30 oktober 2003 @ 08:25:
[...]
***KNIP***
....dan komt alles vanaf de dubbele punt NIET BIJ DE PILOOT AAN. ....
***KNIP***
Je hebt gelijk, heel erg scherp opgemerkt. Geen dubbele punt gebruiken. Maar er is geen enkele controller die dit doet. Daar ben ik van overtuigd. Ook in ATISsen niet. Dit soort problemen zijn echt wel bekend.
The_FrankO schreef op 30 oktober 2003 @ 09:24:
[...]

Sorry Franko als het onduidelijk was. Maar het was geprobeerd zo overdreven een grap te zijn dat het misschien weer serieus over kwam. Maak je geen zorgen, dit doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Jochem schreef op 30 oktober 2003 @ 10:48:
[...]

Je hebt gelijk, heel erg scherp opgemerkt. Geen dubbele punt gebruiken. Maar er is geen enkele controller die dit doet. Daar ben ik van overtuigd. Ook in ATISsen niet. Dit soort problemen zijn echt wel bekend.
Ik zie het met regelmaat zelfs bij de meest ervaren controllers. Het is niet algemeen bekend bij IVAO-controllers in ieder geval. Ik kan me ook niet herinneren ergens gelezen te hebben, ik heb het ontdekt door rare halve berichten te koppelen aan mijn toevallige kennis over hoe het protocol in elkaar zit (gewoon dubbelepuntgescheiden). Dat het in Pro Controller wel gewoon werkt maakt het extra goed verborgen.

Met de nieuwe runway 18R moesten de EHAM-controllers op IVAO een regel met instructies in hun ATIS opnemen met een dubbele punt er in, om maar aan te geven dat zelfs de beleidsmakers het niet weten. :) (Hmm, dit laatste is wel as real as it gets)

En mvriend, ik vind het juist storend dat je er zonder charts ook wel komt. Als er geen noodzaak is om de charts op te zoeken, dan kom je dus ook niet achter dingen die er WEL toe doen, zoals die missende polderbaan.

Ik print sowieso altijd de ground chart, want ik vind het een ontzettende anti-climax als ik na een vlucht van een paar uur 'at the gate of my choice' moet parkeren. Die parkeerplek maakt het m.i. gewoon 'af'.

[ Voor 28% gewijzigd door rollebol op 30-10-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 29 oktober 2003 @ 23:10:
[...]

Start je toch in Groningen, kun je nog net achter de laatste aansluiten ;)
Zal met m'n Cessna, aka koffiemolen, het rijtje komen sluiten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ach nu we het toch over pro's en newbee's hebben :)

Leer eerst een handleiding uit je hoofd voordat je ergens aan zit .
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/WrongButton1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/WrongButton2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/hey_20waar_20is_20de_20vracht_20gebleven.jpg

of gewoon een goede verzekering afsluiten :)

en als we het toch over Controllers hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/verkeerde_20baan_20gekozen.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 30-10-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_salvador

el_salvador

njah das duidelijk

wraakactie tegen bijdehandte controller? soms mis ik ook sidewinders op me 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 30 oktober 2003 @ 11:27:
[...]
*KNIP*

En mvriend, ik vind het juist storend dat je zonder charts komt. Als er geen noodzaak is om de charts op te zoeken, dan kom je dus ook niet achter dingen die er WEL toe doen, zoals die missende polderbaan.

Ik print sowieso altijd de ground chart, want ik vind het een ontzettende anti-climax als ik na een vlucht van een paar uur 'at the gate of my choice' moet parkeren. Die parkeerplek maakt het m.i. gewoon 'af'.
Had er gewoon zoals het hoort netjes charts bij liggen hoor. Heb hier niet gezegd dat ik zonder charts heb gevlogen :) Op IVAO wel is maar doe ik echt niet meer nu ik op vatsim vlieg. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Wat zullen jullie doen als je iemand op Vatsim krijgt die stottert? :+

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Blackhole schreef op 30 oktober 2003 @ 11:53:
Ach nu we het toch over pro's en newbee's hebben :)

Leer eerst een handleiding uit je hoofd voordat je ergens aan zit .
[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is duidelijk in scene gezet, anders had die fotograaf met geen mogelijkheid die raket kunnen volgen, dat gaat veel te snel. Of het is goed geshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op 30 oktober 2003 @ 12:20:
Wat zullen jullie doen als je iemand op Vatsim krijgt die stottert? :+
Sociaal zijn en terug stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier een aankomst van een Transavia op schiphol .

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Transavia_08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb nu 2 x 256 pc3200 dual channel geheugen en een Geforce 2 Ti videokaart.
Kan ik dan beter meer geheugen nemen of een betere videokaart voor FS9?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Zonder twijfel een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
zonder nadenken een betere kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
DeeJee schreef op 30 oktober 2003 @ 13:05:
Ik heb nu 2 x 256 pc3200 dual channel geheugen en een Geforce 2 Ti videokaart.
Kan ik dan beter meer geheugen nemen of een betere videokaart voor FS9?
Als je zonder AA wil vliegen (waarom niet, ik stoor me niet aan die paar karteltjes hoor, doe het alleen voor de plaatjes hier ;)) dan is die GF2 Ti voldoende.
En dan zou ik dus voor nog eens 512Mb extra gaan, dit schijnt echt zo relaxt te zijn. En ik vind het iig irritanter als je een tijd moet wachten bij views wisselen of dat het laden van ground textures en/of mesh hardstikke lang duurt dan een paar karteltjes...
Just my $0,02...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

McFlipp schreef op 30 oktober 2003 @ 14:31:
[...]

Als je zonder AA wil vliegen (waarom niet, ik stoor me niet aan die paar karteltjes hoor, doe het alleen voor de plaatjes hier ;)) dan is die GF2 Ti voldoende.
En dan zou ik dus voor nog eens 512Mb extra gaan, dit schijnt echt zo relaxt te zijn. En ik vind het iig irritanter als je een tijd moet wachten bij views wisselen of dat het laden van ground textures en/of mesh hardstikke lang duurt dan een paar karteltjes...
Just my $0,02...
Gaat mij voornamelijk om dat het spel niet zo hapert wanneer ik een mooie scenery heb. En dat ik wat mooie scenery kan downloaden zodat ik bijvoorbeeld schiphol een keertje mooi zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Je moet wel even goed opletten dat je dan je RAM dusdanig koopt dat je dual channel-eigenschappen behouden blijven. Maar eh, dat staat in het boekje van je moederbord wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Is er ook ergens een site waar ik kan zien hoe ik FS9 het beste kan instellen qua beeld en performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
  • Laatst online: 25-02 07:26
Hier wat sfeer-impressies van de KLM 777 met de übergeile watertextures :z

Afbeeldingslocatie: http://www.mexonthebeach.nl/~mark/GoT/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mexonthebeach.nl/~mark/GoT/2.jpg
:9~

Afbeeldingslocatie: http://www.mexonthebeach.nl/~mark/GoT/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mexonthebeach.nl/~mark/GoT/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Amsterdam, Schiphol - Paris, Orly.

Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta26.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta28.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta33.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta49.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta53.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta59.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta66.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta67.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta72.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta77.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta82.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta93.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta104.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta114.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta115.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta119.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta121.jpg

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DeeJee schreef op 30 oktober 2003 @ 14:56:
Is er ook ergens een site waar ik kan zien hoe ik FS9 het beste kan instellen qua beeld en performance?
Lees de openingspost van dit topic eens een keer goed door 8)7 :| :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik kan die AFCAD2 dus nergens vinden op avsim. Wel veel afcad-files ervoor, maar het programma zelf niet. Ben ik scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rollebol schreef op 30 oktober 2003 @ 15:21:
Ik kan die AFCAD2 dus nergens vinden op avsim. Wel veel afcad-files ervoor, maar het programma zelf niet. Ben ik scheel?
Ja...

http://library.avsim.net/...php?CatID=Root&DLID=38112

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige pics achappey _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

bennierex

Pilot_Z

Ik wil niet bijdehand doen, maareh, die water-textures vind ik maar lelijk. Zijn veels te reflectief als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuzi
  • Laatst online: 25-02 07:26
bennierex schreef op 30 oktober 2003 @ 15:30:
Ik wil niet bijdehand doen, maareh, die water-textures vind ik maar lelijk. Zijn veels te reflectief als je het mij vraagt.
Klopt idd wel. Ook zijn te golven vaak niet in overeenstemming met de afstand waarop je het water ziet. Dat is jammer. Maar toch vind ik ze wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Ik ben scheel. Bedankt Deniem! :)

En wat die watertextures betreft, ik vind ze inderdaad vaak ook niet mooi. Maar die momenten dat ze wel mooi zijn, zijn ze ook wel fantastisch mooi. Dus je moet even opletten wanneer je een watershotje maakt en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Thx man :)
Het is dus de bedoeling dat ik vanaf nu een rondje om de wereld ga maken. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noof en z'n aanhangers. :+

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/piccie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achappey schreef op 30 oktober 2003 @ 15:03:
Amsterdam, Schiphol - Paris, Orly.

Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/nzhqta121.jpg
Coole livery van EasyJet!!! Verder uiteraard ook mooie pics!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Had niks te doen bij wiskunde en scheikunde, en aangezien iemand mij tijdens de laatste groepsvlucht vertelde dattie veel te vroeg naar 240 was gedaald;

S=Speed
A=distance
F=current altitude
H=desired altitude
V=vertical speed

S/60 -> B
F-H -> D
A/B -> C
D/C -> V

Disp V

[ Voor 41% gewijzigd door nealzie op 30-10-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideaal om in je rekenmachine te steken dat formuletje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:37:
Ideaal om in je rekenmachine te steken dat formuletje :9
om VS uit te poepen dus...
wel nog ff erboven

Prompt S,A,F,H
en dan de rest...

en om de afstand uit te poepen wanneer je zelf de gewenste v/s invult

Prompt V,S,F,H
S/60->B
F-H->C
C/V->D
B*D->A

Disp A

Kan je trouwens niet gewoon S1 en S2 enzo gebruiken? met zo'n 'exponent' maar dan laag...

Dan zou je krijgen S/60->S2, en F1-F2->F3 enzo, dan is het allemaal wat duidelijker :P
maargoed, als je deze eenmaal in je rekenmachine hebt hoef je er toch niet meer naar om te kijken dus ach... :P

[ Voor 37% gewijzigd door nealzie op 30-10-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Wat is een rekenmachine :? Is dat een soort miniformaat-computertje met beperkte mogelijkheden ofzo ?? :+ :+ :+

Even serieus, het zou wel handig zijn als iemand hier een klein VB proggie voor zou kunnen schrijven eigenlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Sleepie op 30-10-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off-topic: Mijn rekenmachine (TI83+) kan maar 26 variabelen bevatten (de letters) + een paar speciale, dus S1, S2 gaat niet :'( maar toch is het een heel handig formuletje _/-\o_

Ik ram het er straks even, kan ik vanavond de FMC van m'n 737 een beetje controleren :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op 30 oktober 2003 @ 16:47:
Wat is een rekenmachine :? Is dat een soort miniformaat-computertje met beperkte mogelijkheden ofzo ?? :+ :+ :+
hehe beetje hoofdrekenen kan ook geen kwaad :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Wind als tupel van graden en knopen opslaan, heading als graden. Dan dit in je rekenmachine kloppen:

« Wind OBJ> DROP >WH WV « Heading WH - DUP COS WV * "Head wind" >TAG SWAP SIN WV * "Crosswind" >TAG »»

Doe er je voordeel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Sleepie schreef op 30 oktober 2003 @ 16:47:
een PC is ook gewoon een rekenmachine hoor :P
Tja, de een heeft hier miss wat aan, de ander miss niet :P
Ik gebruik natuurlijk ook gewoon het groene boogje en mik die op de isec waar ik op die hoogte wil zijn.
Nadelen zijn alleen, bijv. dat dat ding pas reageerd bij een pitch, dus je kan niet bijv. een VS van 1500 instellen en dan kijken wanneer je moet beginnen met dalen om met die vs daar uit te komen... hier kan dat dus wel heel exact mee, mits je je snelheid zo precies mogelijk houdt...
En laatst had ik dus dat ik de fmc niet meer kon proggen omdat ik in de lucht zat en bla bla bla, dus moest ik gewoon oldscool met VOR's navigeren :P dan heb je dus ook nix aan dat groene boogje, en komt dit heel mooi van pas! :-)
Je kan hier vast ook wel een soort batch progje van maken, maar ik houd gewoon mn rekenmachine ernaast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

:D :+ :D :+ 8)

Check die van nu dan is :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 30 oktober 2003 @ 16:56:
[...]

:D :+ :D :+ 8)

Check die van nu dan is :9 :D
LOLOLOL

Afbeeldingslocatie: http://www.humorkaart.nl/lachvandedag.com/2003/oktober/RoyalFrenchAirlines.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 17:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.